abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47823342
Afgelopen zaterdag lekker wezen stappuh met m'n vrinden. Afijn, toen we terug naar huis liepen werden we aangesproken door 2 enorme alternatievelingen. Je kent ze wel, type lang vies haar, vreemde kleren (als in zwart en t-shirts met doodverwensingen erop), schoenen met zo'n ijzeren neus en rare kleurtjes erop.

Anyhoe, de langharige meneer en zijn makker beweerde dat alternatieve mensen luisterende naar gothic muziek, zoals nightwish e.d. slimmer waren de de gemiddelde muziek luisteraar! En dat wanneer je naar gerespecteerde muziek zoals House luistert of voor mijn part Justin Timberlake dat je dan per definitie dom bent . Neen, dan heb ik het niet over de alom bekende breezerts maar over het 'gewone' volk.
Nou is het mij wel altijd opgevallen dat er zich meer alternatievelingen bevinden op hogere opleidingen dan op bijv. het mbo. Hoe komt dit ?

Kusjes .
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:14:07 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_47823478
Alsof je muzieksmaak ook maar enig verband heeft met je intelligentie......

Alhoewel ik het me bij sommige mensen wel eens afvraag en dan bedoel ik met name de mensen die naar van die negermuziek luisteren met veel vrouwen, goud en auto's in de clip en heel veel fuck en bitch in de teksten. Maar dat is mijn eigen mening
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:16:26 #3
154880 Bolter
Awesomeness
pi_47823566
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:09 schreef Allure_ het volgende:
Nou is het mij wel altijd opgevallen dat er zich meer alternatievelingen bevinden op hogere opleidingen dan op bijv. het mbo. Hoe komt dit ?
Op lagere opleidingniveau's lopen meer allochtonen, dombo's, breezers rond. En aangezien op scholen en andere plekken waar jongeren samenscholen de grootste groep het voor het zeggen heeft (meeloperij / hokjes) zal de "mainstream" muziek het populairst zijn. TMF-generatie
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_47823782
Mensen die 'dom' zijn, lagere opleidingen doen, zullen zich niet zo snel afscheiden van het mainstream denken denk ik. Waarom ben ik nog niet over uit.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:24:31 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_47823831
quote:

Slimme studenten kiezen voor hard rock muziek

Slimme kids verkiezen Metallica boven Mozart en Slayer boven Shakira. Uit onderzoek is gebleken, bollebozen houden van metal! Maar wordt je dan ook slimmer als je naar keiharde rock muziek gaat luisteren?
Helaas! Je hoeft niet meteen naar de winkel te rennen om je rustige collectie om te wisselen voor het hardere werk. Bewezen is de voorkeur van slimme kids, maar voor het slimmer worden van het luisteren naar harde muziek is geen bewijs gevonden.

The National Academy for Gifted and Talented Youth van de University of Warwick heeft een onderzoek gedaan met 1057 slimme jongeren van 11 tot 18 jaar oud. Ze hebben vragen beantwoord over familie, hun houding op school, vrije tijd, media voorkeur en favoriete muziekgenres. Harde rock en metal blijken veruit het meest populair.

De leerlingen zien zichzelf niet als ‘Metalheads’, maar ze gebruiken de agressieve muziek vaak om negatieve emoties zoals frustraties en woede kwijt te raken. Misschien ervaren begaafde mensen meer druk door hun talent, dan anderen van dezelfde leeftijd. Ze kunnen zich vaker eenzaam voelen door hun hoge IQ en het kan zijn dat ze daarom vaker naar deze muziek luisteren. Dus overheerst de harde muziek in jou collectie? MTV weet niet of je nou blij moet zijn of niet…
Oftwel, ze hebben gewoon gelijk .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_47823836
En je hebt ze laten uitpraten? Waar is je ruggegraat?
Ik zou de eerste zin al hebben afgekapt met "Ga jezelf krassen, stelletje vleermuizen!"
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_47823873
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:22 schreef Fides het volgende:
Mensen die 'dom' zijn, lagere opleidingen doen, zullen zich niet zo snel afscheiden van het mainstream denken denk ik. Waarom ben ik nog niet over uit.
Nee, en als je je allemaal in dezelfde vleermuis-klederdracht hijst en precies dezelfde t shirts draagt en allemaal hetzelfde metalgebaartje maakt ben je lekker uniek en zit je niet meer in een bepaalde ~stream....
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_47823887
Omdat housemuziek slecht is voor de jongeren...?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:26:28 #9
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47823893
degene die 50cent e.d. luisteren en als zo danig gekleed gaan zijn nog te stom om te schijten. En ja, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te leggen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_47824025
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:22 schreef Fides het volgende:
omdat ze denken dat er geen leven is buiten de 'mainstream'? Ik denk dat ze zich veiliger voelen in de mainstream. Je hoeft je geen zorgen te maken om 'aangevallen' te worden op wat je denkt of vind, want dat wat je denkt of vind is geaccepteerd door de grote massa, en wat in de media is moet goed zijn.
pi_47824061
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Natuurlijk verkies je Slayer boven Shakira..
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:33:23 #12
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_47824131
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:31 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Shakira moet gewoon dood ik kan haar kut stem al niet meer horen
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_47824143
Tsja, ik luister zelf ook metal en symrock, de meeste mensen die ik ken die dat soort muziek luisteren zijn in het algemeen hoger opgeleid
Juist de mensen die hardstyle en dat soort onzin luisteren werken doorgaans hebben net de havo afgemaakt. Wil niet zeggen dat ze dom zijn, maar in het algemeen zijn ze dus minder hoog opgeleid. Ik kleed mezelf overigens normaal
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_47824197
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:33 schreef paradoXical het volgende:
Tsja, ik luister zelf ook metal en symrock, de meeste mensen die ik ken die dat soort muziek luisteren zijn in het algemeen hoger opgeleid
Juist de mensen die hardstyle en dat soort onzin luisteren werken doorgaans hebben net de havo afgemaakt. Wil niet zeggen dat ze dom zijn, maar in het algemeen zijn ze dus minder hoog opgeleid. Ik kleed mezelf overigens normaal

Ik niet !
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:36:33 #15
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_47824234

we is smartz yo!
pi_47824237
Hoi Allure_ trouwens
pi_47824249
Die goths begonnen spontaan met je te praten ? En je rent niet weg ?
pi_47824254
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:33 schreef paradoXical het volgende:
Idem, al vermijd ik meestal de term "normaal". Wie ben ik immers om uit te maken wat normaal is en wat niet.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:38:27 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_47824316
Normaal is idd niet echt een vaststaand iets.

Dom of slim kan je wel redelijk "meten" .
Get woke, go broke!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:39:07 #20
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47824341
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:36 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[afbeelding]
we is smartz yo!
WTF
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_47824374
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:38 schreef HeatWave het volgende:
Normaal is idd niet echt een vaststaand iets.

Dom of slim kan je wel redelijk "meten" .
Is niet zo heel makkelijk hoor
pi_47824418
Het is wel opvallend dat vooral de makers van Gothic muziek vaak hoger opgeleid zijn... kijk naar bijvoorbeeld de bandleden van Within Temptation, Epica, After Forever (ok, die laatste twee zijn nauw verwant), maar ook buitenlandse bands. Kijk bijvoorbeeld eens naar Amy Lee, die is ook niet op haar achterhoofd gevallen.

Het is wel jammer dat vervolgens aanhangers en 'fans' van dat soort muziek ook denken dat zij slim zijn, want in de meeste gevallen gaat dat weer niet op...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_47824472
Hoi Ananas .

Nee Davy ik rende niet weg want ik werd op dat moment belaagd door een groep marokkaanse jongeren dus ik was blij dat zij er even bij stonden .

En ja, ik had even geen goed weerwoord tegen zijn statement vandaar dat ik niet in discussue ben gegaan. Maar van dat mainstream vind ik een beetje onzin, je volgt wellicht de grote meute als je 13 bent ja maar ik zit zelf ook op het mbo en iedereen heeft daar wel degelijk zijn eigen muziek stijl, en toevallig komt die 'metal' scene of hoe het wordt genoemd daarin niet veel voor.
pi_47824526
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:43 schreef Allure_ het volgende:
Hoi Ananas .

Nee Davy ik rende niet weg want ik werd op dat moment belaagd door een groep marokkaanse jongeren dus ik was blij dat zij er even bij stonden .
Beetje dubbel op
pi_47824576
Klassieke fans zijn de slimste omdat het de oudste groep is.

TMF zijn de domste omdat het gewoon nergens op slaat

Hardstyle etc zijn meestal ook niet al te slim

Metal enzo is voor paupers maar algemeen wel slimmer volgens mij

Voorzover mijn verspeelde tijd
pi_47824579
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:44 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Beetje dubbel op
Klinkt een beetje als schijt hebben aan vele mensen... en in dat geval is het vaak ook wederzijds...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:01:47 #27
163339 Obscurus
Erg obscure
pi_47825133
quote:
Afgelopen zaterdag lekker wezen stappuh met m'n vrinden. Afijn, toen we terug naar huis liepen werden we aangesproken door 2 enorme alternatievelingen. Je kent ze wel, type lang vies haar, vreemde kleren (als in zwart en t-shirts met doodverwensingen erop), schoenen met zo'n ijzeren neus en rare kleurtjes erop.

Anyhoe, de langharige meneer en zijn makker beweerde dat alternatieve mensen luisterende naar gothic metal muziek, zoals nightwish e.d. slimmer waren de de gemiddelde muziek luisteraar! En dat wanneer je naar gerespecteerde muziek zoals House luistert of voor mijn part Justin Timberlake dat je dan per definitie dom bent . Neen, dan heb ik het niet over de alom bekende breezerts maar over het 'gewone' volk.

Kusjes .
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:41 schreef AlphaOmega het volgende:
Het is wel opvallend dat vooral de makers van Gothic metal muziek vaak hoger opgeleid zijn... kijk naar bijvoorbeeld de bandleden van Within Temptation, Epica, After Forever (ok, die laatste twee zijn nauw verwant), maar ook buitenlandse bands. Kijk bijvoorbeeld eens naar Amy Lee, die is ook niet op haar achterhoofd gevallen.

Het is wel jammer dat vervolgens aanhangers en 'fans' van dat soort muziek ook denken dat zij slim zijn, want in de meeste gevallen gaat dat weer niet op...
Zo klopt het beter
His legions, angel forms, who lay entranced. Thick as autumnal leaves that strow the brooks. Foto's@dART
pi_47825445
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:01 schreef Obscurus het volgende:

[..]

[..]

Zo klopt het beter
Je hebt helemaal gelijk, ik ging een beetje mee in de generalisering...
pi_47825682
Zonder het hele topic gelezen te hebben:

Ik denk dat "alto's" op een andere manier naar muziek luisteren dan de "mainstream" mensen.
pi_47826485
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Het feit dat jij dat durft te concluderen zonder enig onderzoek zegt genoeg over jouw intelligentie in ieder geval.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:47:42 #31
154880 Bolter
Awesomeness
pi_47826568
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:19 schreef CasB het volgende:
Zonder het hele topic gelezen te hebben:

Ik denk dat "alto's" op een andere manier naar muziek luisteren dan de "mainstream" mensen.
Ik denk 't niet... Hoe bedoel je dit sowieso
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:50:15 #32
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_47826648
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:47 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ik denk 't niet... Hoe bedoel je dit sowieso
Ik denk dat, aangezien house bijv geen teksten heeft, dat "alto" muziek iets inhoudelijker is.

Ik kan van bijv Pearl Jam genieten van de muziek, maar ook de teksten zijn soms echt heel erg goed.

Commercieele rap gaat ook alleen maar over bitches en bling. Over errenbie maar te zwijgen .
Get woke, go broke!
pi_47836152
Scooterteksten zijn de bom man...
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:29:25 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_47836939
Gothics
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_47837047
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:16 schreef Bolter het volgende:

[..]

Op lagere opleidingniveau's lopen meer allochtonen, dombo's, breezers rond. En aangezien op scholen en andere plekken waar jongeren samenscholen de grootste groep het voor het zeggen heeft (meeloperij / hokjes) zal de "mainstream" muziek het populairst zijn. TMF-generatie
Neh, als als die marokkaantjes en nehers gothic zouden zijn, was TMF nu zwart van de gothics
Als ik brak als een stuk metaal was het gelijk over. Nu lijd ik al 20 jaar.
pi_47837081
TS en z'n theorieën...
pi_47837122
quote:
[afbeelding]
we is smartz yo!
Dawn of the Living Dead
pi_47837196
Tja, er is overduidelijk een correlatie tussen muziek en intelligentie, het lijkt me echter een spurieus verband. Heeft eerder te maken met het mileu waar je in opgroeit.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_47837217
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:31 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Duh

Nee, House + Gothic zijn allebei stupid. En al die ouwe rukkers die geilen op 25 minuten lange gitaarsolos ook.

Kijk, Oude Funk-Soul Roeleert gewoon. Dus ik kijk op alledrie de zieligerts neer MWHUAHAHAHA!

We gaan een ommezwaai meemaken en iedereen zal het licht zien!

(Aldus Profetie van Mr. L. Anubis)
pi_47837265
quote:
type lang vies haar,
quote:
Kusjes .
terug
pi_47837373
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:36 schreef Overlast het volgende:
Tja, er is overduidelijk een correlatie tussen muziek en intelligentie, het lijkt me echter een spurieus verband. Heeft eerder te maken met het mileu waar je in opgroeit.
demn..

ja, immers. vertoon van haantjes gedrag zie je duidelijker naarmate een groepering meer onderaan de samenleving staat (ie. blingbling, hoeren, flashyorings etc.)
pi_47837421
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:33 schreef immortalsean het volgende:
TS en z'n theorieën...
Wat is dat voor een opmerking? Ik vraag het me alleen af, en zo te zien heeft niemand er een passend antwoord op.
pi_47837461
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:44 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Wat is dat voor een opmerking? Ik vraag het me alleen af, en zo te zien heeft niemand er een passend antwoord op.
De 4de post al in dit topic.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:59:29 #44
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_47837874
naja kijk het zit zo

altos en emo's worden altijd gepest door andere "normale" mensen, daardoor gaan ze keihard leren omdat ze toch nergens bij horen. Alle andere mensen hebben plezier en gaan naar lage opleidingen, en de alto's gaan naar het vwo

of het klopt is een 2e natuurlijk
Primum non nocere
pi_47837936
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik denk dat, aangezien house bijv geen teksten heeft, dat "alto" muziek iets inhoudelijker is.

Ik kan van bijv Pearl Jam genieten van de muziek, maar ook de teksten zijn soms echt heel erg goed.

Commercieele rap gaat ook alleen maar over bitches en bling. Over errenbie maar te zwijgen .
of juist op instrumentaal niveau, dat er veel diepgaander geluisterd word naar de gespeelde muziek, ook al speelt diegene bv. niet eens een instrument.
pi_47838111
Zijn vaak bekromen mensen die overigens een mindere smaak (ook hun genre) hebben dan ik, overigens kan ik Justin Timberlake ook wel waarderen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:13:46 #47
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_47838287
Hehehe, VWO en metalhead. Maar serieus. Ik geef les aan brugklassen van alle niveaus en het is gewoon heel divers. Je kunt er niet echt iets uit opmaken.
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
pi_47839237
Ik denk dat het hebben van een voorkeur an sich een doorslaggevende factor is. Het is dubieus om statistieken direct in verband met intelligentie te brengen. Maar in hoeverre andere factoren meespelen is wel een afstudeerscriptie waard.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:51:56 #49
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_47839303
soms kun je ten onder gaan aan een bepaalde soort intelligentie
Screw you guys, I'm going home.
pi_47839829
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:51 schreef Mihaelaz het volgende:
soms kun je ten onder gaan aan een bepaalde soort intelligentie
Klopt, sommige zijn zo slim, dat ze maar voor de trein springen
pi_47839964
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Metallica boven Mozart
zakelijk
pi_47840292
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:12 schreef Zuen het volgende:

[..]

Metallica boven Mozart
andersom, klassieke muziek heeft veel metalbands beinvloed
pi_47840488
Metaal muziek

Alleen kansloze gothics luisteren die zooi.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:28:07 #54
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_47840512
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:07 schreef CasB het volgende:

[..]

Klopt, sommige zijn zo slim, dat ze maar voor de trein springen
ja, bijvoorbeeld nadat je heel diep nagedacht hebt over hoe slecht de wereld er wel niet aan toe is en daar depressief van wordt >daarvoor moet je diep kunnen nadenken
Screw you guys, I'm going home.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:33:08 #55
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_47840691
=nee=

[ Bericht 80% gewijzigd door Janetje op 30-03-2007 20:32:58 ]
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_47840783
quote:

Alhoewel ik het me bij sommige mensen wel eens afvraag en dan bedoel ik met name de mensen die naar van die negermuziek luisteren met veel vrouwen, goud en auto's in de clip en heel veel fuck en bitch in de teksten. Maar dat is mijn eigen mening
't is bewezem dat IQ ivm staat met muziek, maar los van dat, kansloos volk steunt kansloze muziek, en worden kansloze nehermuzikanten rijk .

geen flames he
Lucidity4All
pi_47841036
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:49 schreef MacKniver het volgende:
Ik denk dat het hebben van een voorkeur an sich een doorslaggevende factor is. Het is dubieus om statistieken direct in verband met intelligentie te brengen. Maar in hoeverre andere factoren meespelen is wel een afstudeerscriptie waard.
Kan ik inkomen. Op mijn school zie je de meeste gothics op het HAVO, dan VMBO, dan VWO/Gymnasium. Bij mij (gymnasium) zit er dan (gelukkig) in m'n mentorklas geneen in de klas. Maar je hebt ze wel. Lelijke draken dat ze zijn, gepest worden (weliswaar niet door mij, maar enfin) en er dan nog een extra laag zwarte lippenstift op gooien ook. Allemaal masochisten.

Hoe dan ook, ik denk niet zozeer dat het hun gebrek aan intelligentie is dat ze tot deze duisternis doet vallen. Ik zie ze gewoon als jongeren die een moeilijkere puberteit hebben dan de anderen, en er een identiteitscrisis aan overhouden.... maar daarom stinken ze niet minder hard
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_47841156
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:35 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

't is bewezem dat IQ ivm staat met muziek, maar los van dat, kansloos volk steunt kansloze muziek, en worden kansloze nehermuzikanten rijk .

geen flames he
Bron?

Ik luister Jonnny Cash, Daft Punk, Poets of the Fall en Arctic Monkeys. Komt dat overeen met m'n IQ van 142? (Ja, idd, een hoogbegaafde op Fok!, w00t )
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_47841261
Maar gothics scheren altijd alle electronische muziek over één kam. "Geef een aap een computer en je hebt in 5 minuten muziek of "Dat kan iedereen, gewoon op de computer een pattern maken en klaar".
Ze vergeten dan even dat er electronische muziek bestaat die gewoon goed in elkaar zit en niet zo simpel is. Muziek als IDM, Breakcore of bijvoorbeel Psytrance heb je echt niet in 5 minuten gemaakt . Maar als je jezelf er niet in verdiept en alleen Dj Porny kent, tjah..
pi_47841904
quote:

Anyhoe, de langharige meneer en zijn makker beweerde dat alternatieve mensen luisterende naar gothic muziek, zoals nightwish e.d. slimmer waren de de gemiddelde muziek luisteraar! En dat wanneer je naar gerespecteerde muziek zoals House luistert of voor mijn part Justin Timberlake dat je dan per definitie dom bent . Neen, dan heb ik het niet over de alom bekende breezerts maar over het 'gewone' volk.

Kusjes .
je zei gothic
Ik doe niet aan googlen!
pi_47842159
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:50 schreef Sapstengel het volgende:
Maar gothics scheren altijd alle electronische muziek over één kam. "Geef een aap een computer en je hebt in 5 minuten muziek of "Dat kan iedereen, gewoon op de computer een pattern maken en klaar".
Ze vergeten dan even dat er electronische muziek bestaat die gewoon goed in elkaar zit en niet zo simpel is. Muziek als IDM, Breakcore of bijvoorbeel Psytrance heb je echt niet in 5 minuten gemaakt . Maar als je jezelf er niet in verdiept en alleen Dj Porny kent, tjah..
True, er komt _veel_ kijken bij muziek maken, of het nou electronisch is of niet. Sommige mensen maken het wel erg bont, net als die pink floyd cover. Tja, dat is niet zo veel werk ja. Maargoed, die extremen heb je ook in de metal
pi_47842412
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:47 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Bron?

Ik luister Jonnny Cash, Daft Punk, Poets of the Fall en Arctic Monkeys. Komt dat overeen met m'n IQ van 142? (Ja, idd, een hoogbegaafde op Fok!, w00t )
Ik bedoelde meer dat men op het Conservatorium geen retards tegen komt
En als we gaan pronken met IQ doen we dat niet hier .
Lucidity4All
pi_47845634
Als we dan toch aan het generaliseren zijn:

Mensen die goed kunnen leren zitten vaak opgesloten op hun kamertje, hebben weinig vrienden, nooit daglicht, zoeken aansluiting bij een groep, worden goth, luisteren naar gothmetal (of hoe de fuck dat ook mag heten) en hoppa, daar heb je je theorie .
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:33:47 #64
151973 PlarkPlark
Klok klok klok
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:53:57 #65
169008 Atreyu
A fight till you die
pi_47847638
Ach je hebt zoveel soorten metal. Laat ik er eens een paar noemen die ik zelf luister:

Metalcore (luisterd een grote groep en loopt van alles tussen)
Death Metal (vaak wat grotere gasten met lang haar en geen make-up etc)
Hardcore Metal (gasten met korte haren en petjes op)
Black Metal (lang haar, make-up en veel poes pas)

Ik hou gewoon van muziek met inhoud. En omdat er in metal heel veel emotie zit (positieve en negatieve) kan ik inderdaad mijn ei erin kwijt. Dat veel mensen van deze groep gemiddeld genomen wat begaafder zijn ten opzichte van andere muziek genres is logisch... meer inhoud.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atreyu op 30-03-2007 22:59:33 ]
pi_47849068
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:12 schreef Zuen het volgende:

[..]

Metallica boven Mozart
Symphonic Metal
SAAAAAAAAAAATTTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANN!!!!!
D_D_D_D_D_D_DD_D_D__D_D_D_D_D_D_D_D__D_D_D_D_ .....
ROAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRR!
pi_47849244
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:02 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

of juist op instrumentaal niveau, dat er veel diepgaander geluisterd word naar de gespeelde muziek, ook al speelt diegene bv. niet eens een instrument.
Kennen jullie dat nummer "Bloodrock - D.O.A"?
Daarin beschrijft de zanger tot in detail hoe hij overlijdt aan een ongeluk...

Dat maakt je idd. depressief.... Niet nodig imo. Hoe meer je over die dingen gaat nadenken,
voor je het weet zet je de mes ook aan jezelf en ga je in je armen kerven enzo

Dit is muziek van de duivel zeg ik je!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 23:44:15 #68
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_47849307
Mensen die slim zijn en er dan onverzorgd uitzien

sad en
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_47849378
Laying here looking at the ceiling
Someone lays a sheet across my chest
Something warm is flowing down my fingers
Pain is flowing all through my back
I try to move my arms and there's no feeling
And when I look I see there's nothing there
The face beside me stopped it totally bleeding
The girl I knew has such a distant stare

Then I looked straight at the attendant
His face is pale as it can be
He bends and whispers something softly
He says there's no chance for me
Life is flowing out my body
Pain is flowing out with my blood
The sheets are red and moist where I'm lying
God in Heaven, teach me how to die

I remember
We were riding along and hit something in the end
I remember
We were riding along and hit something in the end

zaterdag 31 maart 2007 @ 01:51:48 #70
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47852063
quote:
eigenlijk wel, muziek op tv is gemaakt om geld te verdienen en heeft vaak 0,0 inhoud/diepgang.
Alternatieve muziek heeft vaak goeie teksten en de muziek is veel diverser, neem bijvoorbeeld de band van nobuo uematsu 'the black mages' en dan het stuk "battle theme (ff1)" de solo's daarin zijn van ongelovelijke kwaliteit, prachtig gitaarwerk.
Neem nu 'iets bekendere 'bands' als Muse, of Anathema...neem de ongelovelijke muziek uit projecten van Arjen lucassen...

De kwaliteit van teksten (inhoud) en diepgang is veel ruimer en grootser dan in commerciele schijtmuziek van tv wat enkel gemaakt is om 'populair te doen' of 'geld te cashen'
Zegt genoeg dacht ik zo.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:53:34 #71
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_47852087
Als je als zelf-benoemd 'intelligent' persoon nog steeds kleren draagt om alternateif te zijn ben je gewoon oerdom.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_47852137
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 23:44 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die slim zijn en er dan onverzorgd uitzien

sad en
Kunt ook niet alles hebben he.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:58:52 #73
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47852162
(wil ik trouwens wel even bij kwijt dat alternatief niet gothic is, dus waar die link vandaan komt...tja...gothics luisteren volgens mij enkel naar muziek van within temptation ofzo...)
pi_47856149
quote:
Dus ze scheren zich zelf altijd over de kam?
Vaag je eigen muziek genere helemaal de grond intrappen omdat?
His legions, angel forms, who lay entranced. Thick as autumnal leaves that strow the brooks. Foto's@dART
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:47:00 #75
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47856331
Alternatief omvat vele genres hoor.
Het is zeg maar de underground.
pi_47856646
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:13 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Hehehe, VWO en metalhead. Maar serieus. Ik geef les aan brugklassen van alle niveaus en het is gewoon heel divers. Je kunt er niet echt iets uit opmaken.
Er zijn dan ook niet echt veel brugklassers die een echt eigen muzieksmaak hebben. Bekijk ze over 2 jaar nog eens.

Er zit zeker wel een verband in, veel rockmuziek is nou eenmaal moeilijker om te beluisteren, als je je hoofd erbij houdt kun je er enorm door verrast worden en intens van genieten. Je wordt erbij aan het denken gezet en dat is aan sommige mensen nou eenmaal niet besteed.

Geldt evengoed voor jazz en klassiek trouwens, maar die mensen hebben niet zo'n opvallende stijl als metalheads dus die blijven vaak buiten schot. Waarom alweer een alto topic en niks over die omhooggevallen elitaire kutkakkers. .
some things you lose, and some things you just give away
pi_47858982
quote:
[afbeelding]
we is smartz yo!

Ik moet wel toegeven dat op het VWO/HAVO gebouw van mijn school wel meer, uhm.. 'alternatievelingen' rondlopen ja. Maar misschien heeft dat ook met die hokjescultuur te maken. Op het VMBO/LWOO gebouw zijn ze toch vaker meer intolerant ten opzichte van anderen. Ik heb ook ergens gelezen dat hardstyle en hardcore etc. minder ingewikkel 'aanhoren' omdat ze opgebouwd zijn uit samples en het, naar mjin mening, alleen maar gebonk is, tewijl bij rock etc. ook noten en verschillende lagen van instrumenten aan te pas komen.

Als je een echte nerd ben luister je natuurlijk naar klassieke muziek.
pi_47860212
Ik zit in 5 gymnasium en ik luister alleen naar hiphop.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 16:06:12 #79
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_47862304
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 14:34 schreef EricG het volgende:
stoere man yo!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 16:11:11 #80
168657 Koffielurk01
Ik weet geen ondertitel...
pi_47862412
quote:

Zal ik er even een leuke schop tegenaan geven... beschaafde mensen zijn vaak intelligenter en beschaafde mensen luisteren naar beschaafde muziek... dus er is wel een verband.

Alleen gothics luisteren naar metal enzo omdat ze gewoon een identiteits-crisis hebben hahaha... been there done that.
pi_47863242
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:43 schreef Tescni het volgende:

[..]

Ik moet wel toegeven dat op het VWO/HAVO gebouw van mijn school wel meer, uhm.. 'alternatievelingen' rondlopen ja. Maar misschien heeft dat ook met die hokjescultuur te maken. Op het VMBO/LWOO gebouw zijn ze toch vaker meer intolerant ten opzichte van anderen. Ik heb ook ergens gelezen dat hardstyle en hardcore etc. minder ingewikkel 'aanhoren' omdat ze opgebouwd zijn uit samples en het, naar mjin mening, alleen maar gebonk is, tewijl bij rock etc. ook noten en verschillende lagen van instrumenten aan te pas komen.

Als je een echte nerd ben luister je natuurlijk naar klassieke muziek.
Bekrompen, erg bekrompen. Juist alto's bekritiseren vaak mensen op hun muzieksmaak, terwijl zij juist degene zouden moeten zijn die open moeten staan voor dingen. Maarja dit is dus wel weer erg simpel, rock is echt niet de gecompliceerde muziek, dat is jazz etc, rock is vaak ook vrij eenvoudig , soms misschien nog wel eenvoudiger dan dance/hardstyle.
zakelijk
pi_47863271
quote:
Pauper
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_47868905
Er zit een duidelijke correlatie tussen IQ en muzieksmaak. Een correlatie is geen causatie. Dat wil zeggen dat het een het ander niet veroorzaakt. Dus een (iq-technisch) slim individu zal niet automatisch opgroeien met een voorkeur voor metal/hard-rock. Andersom wordt je ook slimmer van het luisteren ervan. (Bv ouders die hun ongeboren kind naar mozart laten luisteren )

nog een vreemde correlatie met IQ: lange volwassenen hebben vaker een hogere IQ score (ook hier zou leefmilieu de echte oorzaak kunnen zijn!)

En dan nog een ding. Wat jij verstaat onder een slim persoon... Kan je dat echt meten met een iq score?! Weet dat deze test is ontworpen om kinderen hun school vaardigheden te meten. Of je wel kan meekomen met taal en wiskunde. Deze onderdelen vullen echt niet het hele spectrum van 'intelligentie'. Zo'n IQ test is leuk voor opscheppende ouders en onwetende BNN'ers. o ik scoor 115 via een tv test! Laat ik daar vooral mee gaan pronken. Mijn iq is 23 centimeter lang. Herken je het? Het gaat er nog altijd om of je het wel gebruikt en hoe je het gebruikt!

Al luister je alleen maar Veronica en kan je totaal geen maat houden. Dat maakt je echt niet dom of slim. Ikzelf zou muziek en levenstijl veel meer op sociale niveaus zoeken. En hoe is jou muzieksmaak begonnen? Blind in de winkel slayer gekocht? Of via TMF metallica leuk vinden: interesse in het hardere werk gaan krijgen... Slayer aangeraden krijgen van vrienden.

Dus die goths waren waarschijnlijk goeie wiskundigen die een feitje goed uit hun verband hebben gerukt om te pronken. Je kan ze er de volgende keer op wijzen dat slecht gewassen haar wijst op een lage correlatie met fornicatie.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  zondag 1 april 2007 @ 20:35:14 #84
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_47902987
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 20:11 schreef steeg het volgende:

Dus die goths waren waarschijnlijk goeie wiskundigen die een feitje goed uit hun verband hebben gerukt om te pronken. Je kan ze er de volgende keer op wijzen dat slecht gewassen haar wijst op een lage correlatie met fornicatie.
  zondag 1 april 2007 @ 20:38:44 #85
122997 zquing
Drama Junk
pi_47903112
quote:
maar jij bent dan ook de uitzondering die de regel bevestigd en een weger/wangster
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 1 april 2007 @ 20:41:37 #86
122997 zquing
Drama Junk
pi_47903230
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=fornicatie
quote:
U hebt gezocht op fornicatie:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
vertel wat betekent fornicatie
  zondag 1 april 2007 @ 21:06:07 #87
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_47904130
quote:
Uhhh... spoel is ff gouw je mond. Ik ben gister bij een electro concert geweest, en daar stikte t van de goths
Hallowed be my name
pi_47904268
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:26 schreef LENUS het volgende:
degene die 50cent e.d. luisteren en als zo danig gekleed gaan zijn nog te stom om te schijten. En ja, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te leggen.
Dat wordt een enkeltje brandwonden centrum
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  zondag 1 april 2007 @ 21:14:53 #89
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_47904454
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:06 schreef Ferdie88 het volgende:

[..]

Uhhh... spoel is ff gouw je mond. Ik ben gister bij een electro concert geweest, en daar stikte t van de goths
pi_47904980
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:41 schreef zquing het volgende:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=fornicatie
[..]

vertel wat betekent fornicatie
Volgens mij van de chillli peppers. "Californication"
Het vercaliforniseren van de hele wereld (the good life, dromen, schoonheid, je ziel verkopen voor het witte doek etc.)
  zondag 1 april 2007 @ 21:28:31 #91
122997 zquing
Drama Junk
pi_47905044
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:27 schreef Lipton-Anubis het volgende:

[..]

Het vercaliforniseren van de hele wereld (the good life, dromen, schoonheid, je ziel verkopen voor het witte doek etc.)
op die fiets

bedankt
  zondag 1 april 2007 @ 21:32:15 #92
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_47905245
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:27 schreef Lipton-Anubis het volgende:

[..]

sarcarsme ten top
pi_47905255
Ik vind btw voor een trein springen of in je arm krassen nou niet echt uitingen van hoog begaafdheid

Erbij lopen als een opgewarmt lijk / graaf dracula is gewoon te debiel voor woorden
  zondag 1 april 2007 @ 21:39:31 #94
122997 zquing
Drama Junk
pi_47905579
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:32 schreef switchboy het volgende:
Ik vind btw voor een trein springen of in je arm krassen nou niet echt uitingen van hoog begaafdheid

Erbij lopen als een opgewarmt lijk / graaf dracula is gewoon te debiel voor woorden
alleen emo's doen dat

ken je hokjes
  zondag 1 april 2007 @ 21:42:12 #95
69994 seto
-|||--------|||-
pi_47905716
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:14 schreef PsyCha het volgende:

[..]

Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zondag 1 april 2007 @ 21:45:52 #96
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_47905880
Dyslectic goths worship Santa
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 1 april 2007 @ 21:48:57 #97
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_47906035
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:42 schreef seto het volgende:

[..]

je hebt echt niks te doen!
  zondag 1 april 2007 @ 21:51:48 #98
69994 seto
-|||--------|||-
pi_47906180
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:48 schreef PsyCha het volgende:

[..]

je hebt echt niks te doen!
Kom daten dang.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_47906272
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:39 schreef zquing het volgende:

[..]

alleen emo's doen dat

ken je hokjes
Die luisteren toch ook die schreeuwrommel?
pi_47906314
De persoon met het hoogste IQ in de studio tijdens de Nationale IQ-test van 2006 was een gothic.
Misschien projecteerde hij dat specifieke geval op alle gothics.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')