Op lagere opleidingniveau's lopen meer allochtonen, dombo's, breezers rond. En aangezien op scholen en andere plekken waar jongeren samenscholen de grootste groep het voor het zeggen heeft (meeloperij / hokjes) zal de "mainstream" muziek het populairst zijn. TMF-generatiequote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:09 schreef Allure_ het volgende:
Nou is het mij wel altijd opgevallen dat er zich meer alternatievelingen bevinden op hogere opleidingen dan op bijv. het mbo. Hoe komt dit?
Oftwel, ze hebben gewoon gelijkquote:
Slimme studenten kiezen voor hard rock muziek
Slimme kids verkiezen Metallica boven Mozart en Slayer boven Shakira. Uit onderzoek is gebleken, bollebozen houden van metal! Maar wordt je dan ook slimmer als je naar keiharde rock muziek gaat luisteren?
Helaas! Je hoeft niet meteen naar de winkel te rennen om je rustige collectie om te wisselen voor het hardere werk. Bewezen is de voorkeur van slimme kids, maar voor het slimmer worden van het luisteren naar harde muziek is geen bewijs gevonden.
The National Academy for Gifted and Talented Youth van de University of Warwick heeft een onderzoek gedaan met 1057 slimme jongeren van 11 tot 18 jaar oud. Ze hebben vragen beantwoord over familie, hun houding op school, vrije tijd, media voorkeur en favoriete muziekgenres. Harde rock en metal blijken veruit het meest populair.
De leerlingen zien zichzelf niet als ‘Metalheads’, maar ze gebruiken de agressieve muziek vaak om negatieve emoties zoals frustraties en woede kwijt te raken. Misschien ervaren begaafde mensen meer druk door hun talent, dan anderen van dezelfde leeftijd. Ze kunnen zich vaker eenzaam voelen door hun hoge IQ en het kan zijn dat ze daarom vaker naar deze muziek luisteren. Dus overheerst de harde muziek in jou collectie? MTV weet niet of je nou blij moet zijn of niet…
Nee, en als je je allemaal in dezelfde vleermuis-klederdracht hijst en precies dezelfde t shirts draagt en allemaal hetzelfde metalgebaartje maakt ben je lekker uniek en zit je niet meer in een bepaalde ~stream....quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:22 schreef Fides het volgende:
Mensen die 'dom' zijn, lagere opleidingen doen, zullen zich niet zo snel afscheiden van het mainstream denken denk ik. Waarom ben ik nog niet over uit.
omdat ze denken dat er geen leven is buiten de 'mainstream'? Ik denk dat ze zich veiliger voelen in de mainstream. Je hoeft je geen zorgen te maken om 'aangevallen' te worden op wat je denkt of vind, want dat wat je denkt of vind is geaccepteerd door de grote massa, en wat in de media is moet goed zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:22 schreef Fides het volgende:
Mensen die 'dom' zijn, lagere opleidingen doen, zullen zich niet zo snel afscheiden van het mainstream denken denk ik. Waarom ben ik nog niet over uit.
Shakira moet gewoon dood ik kan haar kut stem al niet meer horenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:31 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Natuurlijk verkies je Slayer boven Shakira..
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:33 schreef paradoXical het volgende:
Tsja, ik luister zelf ook metal en symrock, de meeste mensen die ik ken die dat soort muziek luisteren zijn in het algemeen hoger opgeleid
Juist de mensen die hardstyle en dat soort onzin luisteren werken doorgaans hebben net de havo afgemaakt. Wil niet zeggen dat ze dom zijn, maar in het algemeen zijn ze dus minder hoog opgeleid. Ik kleed mezelf overigens normaal
Idem, al vermijd ik meestal de term "normaal". Wie ben ik immers om uit te maken wat normaal is en wat niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:33 schreef paradoXical het volgende:
Tsja, ik luister zelf ook metal en symrock, de meeste mensen die ik ken die dat soort muziek luisteren zijn in het algemeen hoger opgeleid
Juist de mensen die hardstyle en dat soort onzin luisteren werken doorgaans hebben net de havo afgemaakt. Wil niet zeggen dat ze dom zijn, maar in het algemeen zijn ze dus minder hoog opgeleid. Ik kleed mezelf overigens normaal
Is niet zo heel makkelijk hoorquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:38 schreef HeatWave het volgende:
Normaal is idd niet echt een vaststaand iets.
Dom of slim kan je wel redelijk "meten".
Beetje dubbel opquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:43 schreef Allure_ het volgende:
Hoi Ananas.
Nee Davy ik rende niet weg want ik werd op dat moment belaagd door een groep marokkaanse jongeren dus ik was blij dat zij er even bij stonden.
Klinkt een beetje als schijt hebben aan vele mensen... en in dat geval is het vaak ook wederzijds...quote:
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:09 schreef Allure_ het volgende:
Afgelopen zaterdag lekker wezen stappuh met m'n vrinden. Afijn, toen we terug naar huis liepen werden we aangesproken door 2 enorme alternatievelingen. Je kent ze wel, type lang vies haar, vreemde kleren (als in zwart en t-shirts met doodverwensingen erop), schoenen met zo'n ijzeren neus en rare kleurtjes erop.
Anyhoe, de langharige meneer en zijn makker beweerde dat alternatieve mensen luisterende naar gothic metal muziek, zoals nightwish e.d. slimmer waren de de gemiddelde muziek luisteraar! En dat wanneer je naar gerespecteerde muziek zoals House luistertof voor mijn part Justin Timberlake dat je dan per definitie dom bent
. Neen, dan heb ik het niet over de alom bekende breezerts maar over het 'gewone' volk.
Nou is het mij wel altijd opgevallen dat er zich meer alternatievelingen bevinden op hogere opleidingen dan op bijv. het mbo. Hoe komt dit?
Kusjes.
Zo klopt het beterquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:41 schreef AlphaOmega het volgende:
Het is wel opvallend dat vooral de makers van Gothic metal muziek vaak hoger opgeleid zijn... kijk naar bijvoorbeeld de bandleden van Within Temptation, Epica, After Forever (ok, die laatste twee zijn nauw verwant), maar ook buitenlandse bands. Kijk bijvoorbeeld eens naar Amy Lee, die is ook niet op haar achterhoofd gevallen.
Het is wel jammer dat vervolgens aanhangers en 'fans' van dat soort muziek ook denken dat zij slim zijn, want in de meeste gevallen gaat dat weer niet op...
Je hebt helemaal gelijk, ik ging een beetje mee in de generalisering...quote:
Het feit dat jij dat durft te concluderen zonder enig onderzoek zegt genoeg over jouw intelligentie in ieder geval.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:14 schreef karr-1 het volgende:
Alsof je muzieksmaak ook maar enig verband heeft met je intelligentie......
[..]
Ik denk 't niet... Hoe bedoel je dit sowiesoquote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:19 schreef CasB het volgende:
Zonder het hele topic gelezen te hebben:
Ik denk dat "alto's" op een andere manier naar muziek luisteren dan de "mainstream" mensen.
Ik denk dat, aangezien house bijv geen teksten heeft, dat "alto" muziek iets inhoudelijker is.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:47 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik denk 't niet... Hoe bedoel je dit sowieso
Neh, als als die marokkaantjes en nehers gothic zouden zijn, was TMF nu zwart van de gothicsquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:16 schreef Bolter het volgende:
[..]
Op lagere opleidingniveau's lopen meer allochtonen, dombo's, breezers rond. En aangezien op scholen en andere plekken waar jongeren samenscholen de grootste groep het voor het zeggen heeft (meeloperij / hokjes) zal de "mainstream" muziek het populairst zijn. TMF-generatie![]()
Dawn of the Living Deadquote:
Duhquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:31 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Natuurlijk verkies je Slayer boven Shakira..
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:09 schreef Allure_ het volgende:
type lang vies haar,
quote:Kusjes.
demn..quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:36 schreef Overlast het volgende:
Tja, er is overduidelijk een correlatie tussen muziek en intelligentie, het lijkt me echter een spurieus verband. Heeft eerder te maken met het mileu waar je in opgroeit.
Wat is dat voor een opmerking?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:33 schreef immortalsean het volgende:
TS en z'n theorieën...
De 4de post al in dit topic.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:44 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Wat is dat voor een opmerking?Ik vraag het me alleen af, en zo te zien heeft niemand er een passend antwoord op.
of juist op instrumentaal niveau, dat er veel diepgaander geluisterd word naar de gespeelde muziek, ook al speelt diegene bv. niet eens een instrument.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat, aangezien house bijv geen teksten heeft, dat "alto" muziek iets inhoudelijker is.
Ik kan van bijv Pearl Jam genieten van de muziek, maar ook de teksten zijn soms echt heel erg goed.
Commercieele rap gaat ook alleen maar over bitches en bling. Over errenbie maar te zwijgen.
Klopt, sommige zijn zo slim, dat ze maar voor de trein springenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:51 schreef Mihaelaz het volgende:
soms kun je ten onder gaan aan een bepaalde soort intelligentie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |