Ja, ik reageerde ook op je post voordat je die zelf nuanceerde in de wijziging. Maar jammer dat je er niet op in gaat, want ik maak er wel een punt mee: niet elke beta-uitvinding is van functionele noodzaak (voorzover je daar überhaupt van kan spreken, want het hele leven is niet-functioneel). En anderzijds zijn er alfa-uitvindingen die wel degelijk van functionele noodzaak zijn.quote:Op maandag 2 april 2007 17:56 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Ik wist dat iemand dit ging zeggen, maar je weet vast wel zelf wat ik bedoel, dus ik ga hier ook niet verder meer op in. Je tweede voorbeeld is tevens ook geen uitvinding.
Integendeel, zonder uitvinders ging de berenjacht nog met de blote knuist.quote:Zonder uitvinders zaten we inderdaad nog met knuppels op beren te jagen, voor de rest van het bestaan van de aarde.
Waarom zouden ze dan gefrustreerd zijn?quote:Op maandag 2 april 2007 20:05 schreef Autoreply het volgende:
Whehe, weer een topic voor gefrustreerde alfa's die niets presteren maar wel lekker verdienen![]()
Ik vind het wel erg krom om beta's wel uitvinders te noemen, terwijl juist zij afhankelijk zijn van eerder ontdekte wetmatigheden, daarom is de studie ook zo zwaar, al die kennis moet er eerst ingestampt worden, om verder te kunnen denken. Ook daar zijn beta's goed in: met veel kennis omgaan en oplossingen bedenken. Mijn punt? Mensen die een beta studie doen hebben even veel kans om iets uit te vinden wat maatschappelijk nut heeft als een alfa, vaak missen ideen van beta's het contact met de realiteit, omdat ze vanuit de theorie denken, en niet vanuit de praktijk. (dat kan ook een sterk punt zijn trouwens omdat ze zich niet laten leiden door commercieele haalbaarheid)quote:Op maandag 2 april 2007 17:56 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Ja, het recht is ook ooit uitgevonden, dat klopt. Maar iedereen die nu rechten studeert, is geen uitvinder, je bent slechts een gebruiker van een uitvinding.
Iets uitvinden is ook niet makkelijk, maar het is wel degelijk "makkelijker" als beta, want het is totaal verschillend. Je kan niet zomaar een heel nieuw rechtssysteem bedenken en dat invoeren, je kan wel een medicijn maken en dat, na verloop van tijd, gebruiken. Vrijwel alle hedendaagse uitvindingen gebeuren dan ook in de beta-sector.
als er één groep alleen maar met theorie bezig is, dan zijn het die alfa's wel hoorquote:Op maandag 2 april 2007 20:32 schreef ioko het volgende:
...
vaak missen ideen van beta's het contact met de realiteit, omdat ze vanuit de theorie denken, en niet vanuit de praktijk.
...
Waar heb ik alfa's voor nodig? Presenteren, taalgebruik, marketing, managment heb ik tussendoor in de praktijk wel geleerd. Beta's kunnen zonder alfa's, vice versa niet.quote:Op maandag 2 april 2007 20:22 schreef Hijacking het volgende:
kijk dit gaat eigenlijk nergens over omdat beta's zichzelf allemaal ( ongeveer 90 % in dit topic) beter vinden dan alpha's waardoor er geen discussie mogelijk is
fact is gewoon dat beta's niet zonder alpha's kunnen en ook het omgekeerde geld ook.
Compleet gezwets. Juist ingenieurs staan bekend om hun praktische instelling. Dat blijkt ook, gelet op het aantal patenten, starters met een unieke uitvinding enz...quote:Op maandag 2 april 2007 20:32 schreef ioko het volgende:
Ik vind het wel erg krom om beta's wel uitvinders te noemen, terwijl juist zij afhankelijk zijn van eerder ontdekte wetmatigheden, daarom is de studie ook zo zwaar, al die kennis moet er eerst ingestampt worden, om verder te kunnen denken. Ook daar zijn beta's goed in: met veel kennis omgaan en oplossingen bedenken. Mijn punt? Mensen die een beta studie doen hebben even veel kans om iets uit te vinden wat maatschappelijk nut heeft als een alfa, vaak missen ideen van beta's het contact met de realiteit, omdat ze vanuit de theorie denken, en niet vanuit de praktijk. (dat kan ook een sterk punt zijn trouwens omdat ze zich niet laten leiden door commercieele haalbaarheid)
Je had wat meer theoretische vakken moeten volgen.quote:Op maandag 2 april 2007 21:47 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Waar heb ik alfa's voor nodig? Presenteren, taalgebruik, marketing, managment heb ik tussendoor in de praktijk wel geleerd. Beta's kunnen zonder alfa's, vice versa niet.
En ik voel me inderdaad meer waard (vakinhoudelijk) als een psychologiestudentje ja.
Ik merk dat mijn taalbeheersing slechter is geworden doordat ik zoveel slechtgeschreven proza lees van scholieren die te lui zijn om goed te spellen (want ja, foutcorrectie moet je offloaden op de gebruiker, niet zelf doen, da's niet hip en modern).quote:Op maandag 2 april 2007 21:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je had wat meer theoretische vakken moeten volgen.
Hij is beta, hoor, hij kan wel voor zichzelf opkomen.quote:Op maandag 2 april 2007 22:05 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik merk dat mijn taalbeheersing slechter is geworden doordat ik zoveel slechtgeschreven proza lees van scholieren die te lui zijn om goed te spellen (want ja, foutcorrectie moet je offloaden op de gebruiker, niet zelf doen, da's niet hip en modern).
Met mijn hersens hoef ik me niet tot dat soort minderwaardigheden te verlagen.quote:Op zondag 1 april 2007 21:31 schreef gronk het volgende:
Dan moet je leren wat je allemaal kunt maken als je een beetje tactisch met je tieten wappert.
Dat is gedeeltelijk een kwestie van voorkeur, maar Newton, Stevin, Einstein, Fleming en Darwin moeten er zeker bij.quote:Op maandag 2 april 2007 22:13 schreef lavAzza het volgende:
Okee, noem de 10 meest geweldige contributies van personen aan de mensheid en zet er dan bij of die persoon een alfa of een beta was.
True, maar daar ontkom je niet aan denk ik. Het is in ieder geval een manier om te kijken wie meer bijdragen aan de mensheid.quote:Op maandag 2 april 2007 22:16 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is gedeeltelijk een kwestie van voorkeur, maar Newton, Stevin, Einstein, Fleming en Darwin moeten er zeker bij.
Econometrie is beta naar mijn mening, maar ik denk dat iemand die econometrie gestudeerd heeft daar beter op kan antwoorden.quote:Op maandag 2 april 2007 22:17 schreef Shakes het volgende:
Veel Beta's zitten zichzelf op de borst te kloppen dat ze alfa studies ook met gemak kunnen. Is econometrie alfa of beta? Sowieso zit je bij sommige economische richtingen erg aan de wiskundige kant, alfa of beta?
Stevin?quote:Op maandag 2 april 2007 22:16 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is gedeeltelijk een kwestie van voorkeur, maar Newton, Stevin, Einstein, Fleming en Darwin moeten er zeker bij.
Ja, en 't is *kut*. Vroeger had ik geen moeite met d's en t's: nu moet ik nadenken, en soms zie ik zelfs hele banale fouten. Grrrrr.quote:Op maandag 2 april 2007 22:12 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hij is beta, hoor, hij kan wel voor zichzelf opkomen.
Maar die ervaring komt mij bekend voor.
Uhm, psychologie is een empirische studie, hypotheses worden mbv statistiek getest.quote:Op maandag 2 april 2007 13:38 schreef thabit het volgende:
Dat is dan ook waar psychologen en meer van dat soort "wetenschappers" hun bestaansrecht vandaan halen. Wat ze doen is niet controleerbaar en dus kan niemand aantonen dat hun beweringen fout zijn.
Econometrie is beta, andere economiestudies zijn gamma.quote:Op maandag 2 april 2007 22:17 schreef Shakes het volgende:
Veel Beta's zitten zichzelf op de borst te kloppen dat ze alfa studies ook met gemak kunnen. Is econometrie alfa of beta? Sowieso zit je bij sommige economische richtingen erg aan de wiskundige kant, alfa of beta?
Kijk uit! Een social studies postmodernist! Kots allemaal op de alfaquote:Op maandag 2 april 2007 22:23 schreef Tirion het volgende:
Belangrijkste bijdragen is natuurlijk zo subjectief (en elitair) als maar kan.
Geen Chinees die Luther zal noemen, om maar een voorbeeld te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |