Ik denk je het gewoon niet kunt hebben dat je in dat andere topic zo voor schut staat dat je beweert dat sociale recherche geen veldonderzoek doet. Geef gewoon je verlies toe en ga weer verder van de maatschappij profiteren.quote:
Ik had het over dit topic: Help, controle Sociale Dienstquote:Op zaterdag 7 april 2007 22:18 schreef maedel het volgende:
is er een link naar dat topic? ik kan het in de OP niet vinden namelijk
Misschien omdat hij ook aan aantal bijstandsmoeders onderhoud?quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is uiteraard weer alleen voor mensen die al een minimuminkomen hebben.
En ik vind het toch zo vreemd dat zelfs een miljonair nog kinderbijslag voor z'n kids ontvangt.![]()
quote:Op woensdag 11 april 2007 16:56 schreef bima het volgende:
[..]
Misschien omdat hij ook aan aantal bijstandsmoeders onderhoud?![]()
1 aprilquote:Op dinsdag 1 april 2008 13:19 schreef Regina7 het volgende:
Ze willen de sollicitatieplicht afschaffen voor bijstandsmoeders en vaders.
Goed plan.
En jij hebt je speciaal geregistreerd om hier jezelf te gaan zitten verdedigen? Of ben je een kloon van iemand anders.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:34 schreef Niglaw het volgende:Verhaal.
Over welke hobby heb je het precies? Is het krijgen van een kind, het krijgen van een lever- en nierinsufficientie en het krijgen van een burn-out tegenwoordig ook al een hobby?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:45 schreef Boze_Appel het volgende:
* Boze_Appel wil ook hobbies hebben op de kosten van anderen.
Een kind is een hobby, een tijdsbesteding in je leven waar je bewust voor kiest.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Over welke hobby heb je het precies? Is het krijgen van een kind, het krijgen van een lever- en nierinsufficientie en het krijgen van een burn-out tegenwoordig ook al een hobby?
Wat weerhoudt je hiervan?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:45 schreef Boze_Appel het volgende:
* Boze_Appel wil ook hobbies hebben op de kosten van anderen.
Oh, ik kan het ouders niet kwaad nemen dat ze gebruik maken van alle fokpremies. Ik maak ook gebruik van een HRA. Maar er is nogal een verschil tussen, in je studietijd bewust je lieve poedelewoepzige kindje houden om na, alle zooi, werken na drie maanden maar op te geven, want boehoe het leven is zo moeilijk, en dan maar met je luie reet op de bank gaan zitten en dan zeggen dat je niet lui bent omdat je vroeger een krantenwijk gehad hebt, en tussen HRA. En hoe je het ook stelt, een kind nemen is een keuze. En stellen dat ouders geld verdienen omdat anderen ook subsidie is natuurlijk onzin. Ik ben niet zo hypocriet als de rechtjes (of linksjes) hierboven. Ik wil, het liefst van alle subsidies af, ook de HRA. Betalen voor je eigen spullen zonder er anderen met geweld voor op te laten draaien.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat weerhoudt je hiervan?
Koop een eigen huis, opknappertje, met flink wat hypotheek. Dan kun je die rente lekker aftrekken van de belasting en heerlijk gaan klussen.
Neem zelf een kind, als je dat als hobby ziet. Ik zie dat niet als hobby, namelijk, maar dat terzijde.
Oh, dat wil je niet, want jij bent zo iemand die helemaal niets uit de staatsruif nodig heeft, ook nooit nodig heeft gehad. Jij hebt netjes toen je volwassen was al je kinderbijslag teruggestort, je hele stufi, inclusief de basisbeurs terugbetaalt, je OV-jaarkaarten zelf betaalt. Nee, jij wilt niet dat er ook maar iemand een rooie cent voor jou uitgeeft.
Ben je ook gemoedsbezwaarde? Want jij zult toch geen gebruik wensen te maken van geld van ziekenfondsen, UWV's en SVB's, wel? Dat zul jij allemaal nooit nodig hebben!!
Wie laat wie met geweld ergens voor opdraaien?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:23 schreef Boze_Appel het volgende:
Betalen voor je eigen spullen zonder er anderen met geweld voor op te laten draaien.
Wachten met het krijgen van een kind totdat je daar tijd en geld voor hebt ook natuurlijk. Even los van bovenstaand verhaal...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:33 schreef Gia het volgende:
Een kind krijgen is de normaalste zaak van de wereld.
1 is natuurlijk ook al niet slim als je geen middelen van onderhoud hebt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:26 schreef Klopkoek het volgende:
Het is onzin om te geloven dat bijstandsmoeders vele kinderen baren.
Dat is natuurlijk niet waar, maar gezinnen met 4 of meer kinderen zijn vaak ofwel fiks bovenmodaal, ofwel minima.quote:De cijfers laten zien dat maar heel weinigen (tot onder de 3%) vier kinderen of meer krijgen. Ik geloof niet dat die drie procent alleen maar bijstandsmoeders zijn en dat bijstandsmoeders minimaal vier kinderen krijgen.
Vier is kennelijk de grens. 3 komt nog vaak voor maar 4 en meer niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
1 is natuurlijk ook al niet slim als je geen middelen van onderhoud hebt.
[..]
Dat is natuurlijk niet waar, maar gezinnen met 4 of meer kinderen zijn vaak ofwel fiks bovenmodaal, ofwel minima.
Ik snap overigens niet waarom 4 het magische getal is.
Dat heb je niet altijd in de hand. En een abortus is niet voor iedereen een optie. Denk dat dat sowieso voor mannen en vrouwen gevoelsmatig heel anders is. 't Is vaak heel makkelijk praten voor mannen, "dan laat je het maar weghalen", maar zij zijn niet degenen die van onbeschermde sex zwanger raken.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wachten met het krijgen van een kind totdat je daar tijd en geld voor hebt ook natuurlijk.
Dit is van jou kant weer makkelijk roepen. Iets wat ik vaak merk bij mensen die geld van de overheid ontvangen 'ja maar die ontvangt teveel en doet niks'.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat heb je niet altijd in de hand. En een abortus is niet voor iedereen een optie. Denk dat dat sowieso voor mannen en vrouwen gevoelsmatig heel anders is. 't Is vaak heel makkelijk praten voor mannen, "dan laat je het maar weghalen", maar zij zijn niet degenen die van onbeschermde sex zwanger raken.
De keuze tussen houden of abortus ligt bij de moeder. Gelukkig hebben we hier een verzorgingsstaat en mag een alleenstaande moeder tot het kind naar school gaat, voor haar kind zorgen. Daarvoor dient de bijstand. Als je dan iets of iemand aan wilt pakken, doe dan iets aan die lui die zich voor bepaalde baantjes te goed vinden en daarom in de bijstand blijven hangen. Of die weigeren hun uiterlijk op te poetsen om zodoende meer kansen op werk te krijgen.
Het meiske in bovenstaand verhaal doet er alles aan om voor zichzelf te gaan zorgen. Ik snap ook niet waarom ze in de bijstand zat en niet in de ziektewet. Misschien is 3 maanden daar te kort voor? Maar ze is toch gewoon ziek als ze een burnout heeft! Dus, beetje vreemd.
Dat ze in september toch weer naar school gaat, wat op zich ook allemaal een heel geregel zal worden met zo'n kleintje, is alleen maar prijzenswaardig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |