abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:58:44 #201
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48112890
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:57 schreef Oversight het volgende:

De verslagen zeggen anders....
Ik denk je het gewoon niet kunt hebben dat je in dat andere topic zo voor schut staat dat je beweert dat sociale recherche geen veldonderzoek doet. Geef gewoon je verlies toe en ga weer verder van de maatschappij profiteren.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:18:55 #202
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_48123540
is er een link naar dat topic? ik kan het in de OP niet vinden namelijk
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:27:40 #203
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48123803
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 22:18 schreef maedel het volgende:
is er een link naar dat topic? ik kan het in de OP niet vinden namelijk
Ik had het over dit topic: Help, controle Sociale Dienst
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:09:35 #204
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_48125033
ah, bedankt!
Interessant topic
pi_48218048
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 11 april 2007 @ 16:56:29 #206
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_48221641
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat is uiteraard weer alleen voor mensen die al een minimuminkomen hebben.

En ik vind het toch zo vreemd dat zelfs een miljonair nog kinderbijslag voor z'n kids ontvangt.
Misschien omdat hij ook aan aantal bijstandsmoeders onderhoud?
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
pi_48250316
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:56 schreef bima het volgende:

[..]

Misschien omdat hij ook aan aantal bijstandsmoeders onderhoud?

je wordt toch moe van die mensen die vinden dat mensen die werken en bijdragen zerf nergens meer recht op hebben....
Waarom niet GWL gratis ter beschikking stellen aan randfiguren in de samenleving en het ver-tienvoudigen voor de minimum inkomens en daarboven? Zodat alle mensen die lekker in de bijstand hun klootjes zitten te krabben danwel hun bikinilijn te epileren gewoon een lekker ontspannen leventje kunnen lijden?????
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_57759282
Ze willen de sollicitatieplicht afschaffen voor bijstandsmoeders en vaders.
Goed plan.
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:24:13 #209
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57762493
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 13:19 schreef Regina7 het volgende:
Ze willen de sollicitatieplicht afschaffen voor bijstandsmoeders en vaders.
Goed plan.
1 april
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:34:15 #210
286072 Niglaw
Nigga whut?!
pi_76435529
Ja, een topickick, i know

Bizar, de reacties van sommige FOK!kers op bijstandsmoeders. Veroordelend, ronduit grof en/of beledigend. Kijk, het maakt mij verders niet uit hoor, maar het geeft het bekrompen wereldbeeld van sommigen van jullie wel goed aan

Ik ben zelf een alleenstaande bijstandsmoeder.
In "lui en dom" herken ik mijzelf totaal niet. Ik zat in mijn 2e jaar van de uni (sociologie) toen ik zwanger raakte van mijn toenmalige vriend, die overigens 13 jaar ouder was. Na meerdere malen bedrogen te zijn, besloot ik er een punt achter te zetten.
Er wordt door sommigen gemakkelijk gepraat over abortus, maar als je zelf een kindje in je buik hebt, en je ziet een echo van een ècht mensje, kortom wanneer het echt dichtbij komt, erop aan komt, is het een zeer moeilijke keuze die weloverwogen dient te worden.
Ik heb besloten, ondanks mijn studentenleventje en nog geen eigen woonruimte, het kindje te laten komen. Misschien een emotioneel besluit, maar nu mijn zoontje 2 is, zou ik het nooit meer willen terugdraaien.

Als lui zou ik mezelf ok al niet omschrijven. Op mijn 11e begon ik met een folderwijkje, tot mijn 14e liep ik kranten en daarna heb ik altijd baantjes gehad naast mijn school/studie voor vakantieperioden en weekeinden, koopavonden.

Helaas ging de zwangerschap niet zoals gepland. ik zou naar school gaan tot de 34e week van mijn zwangerschap, nou, die haalde ik niet eens. Ik ben met 27 weken opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging, en met 31 weken besloten ze mijn zoontje met spoed te halen, om ons beiden levens niet verder in gevaar te brengen.
Daarna breekt een tijd aan, dat je kindje vecht voor zijn leven in een couveuse, je ineens niet meer zwanger bent (heel vreemd voor je lichaam en mind, dat een zwangerschap zo abrupt afgebroken wordt) en jij zelf nog moet herstellen van een ziekte die lever- en nierfunctie tijdelijk zwaar aangetast heeft. Dus studie zat er even niet meer in.

Toen mijn zoontje 3 maanden was besloot ik te gaan werken, eigenlijk rolde ik er min of meer in toen ik op een vacaturesite zat te kijken. Ik had terug naar school kunnen gaan, maar was er al lange tijd uit geweest en wou geld verdienen, om mij en mijn zoontje te onderhouden.
ik ging werken. 3 maanden om precies te zijn, daarna, frontale burn-out (vastgeslteld door een psychiater, de UWV-arts én arbo-arts).
Het was me teveel geworden. Een kind op de wereld zetten, nog nauwelijks hersteld van de zware couveusetijd en mijn eigen herstel natuurlijk. Het was te snel, te veel.
Daarna ben ik dus in de bijstand gegaan, en in therapie.

Op een gegeven moment kwam ik op het punt dat ik weer naar school wilde gaan. September dit jaar gaat dat dus gebeuren, en ben ik uit de bijstand. Maar tot die tijd heb ik volgens jullie dus wel "uit de van jullie belastingcenten betaalde staatsruif gevroten"
pi_76436858
Boeiend.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:42:41 #212
3542 Gia
User under construction
pi_76438159
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:34 schreef Niglaw het volgende:Verhaal.
En jij hebt je speciaal geregistreerd om hier jezelf te gaan zitten verdedigen? Of ben je een kloon van iemand anders.

Maar goed, om er toch even inhoudelijk op in te gaan: Waarom zit je niet in de ziektewet? Werkte je fulltime of parttime? Als je fulltime werkte heb je aan ziektewet toch meer dan aan bijstand!

Maareh, ik veroordeel je niet hoor. De mensen die dat wel doen moet je gewoon niet serieus nemen. Dat zijn van die figuren bij wie altijd alles in het leven komt aanwaaien en daardoor zo zwaar egoïstisch zijn dat ze een ander het licht in de ogen nog niet gunnen. Totdat hen iets overkomt!!

Geniet nog effe dat halve jaar, fulltime, van je kleine manneke en voor straks "succes met je studie"
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 14:45:50 #213
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76438286
* Boze_Appel wil ook hobbies hebben op de kosten van anderen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:48:32 #214
3542 Gia
User under construction
pi_76438406
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Over welke hobby heb je het precies? Is het krijgen van een kind, het krijgen van een lever- en nierinsufficientie en het krijgen van een burn-out tegenwoordig ook al een hobby?
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 14:54:55 #215
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76438670
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Over welke hobby heb je het precies? Is het krijgen van een kind, het krijgen van een lever- en nierinsufficientie en het krijgen van een burn-out tegenwoordig ook al een hobby?
Een kind is een hobby, een tijdsbesteding in je leven waar je bewust voor kiest.
Carpe Libertatem
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:11:13 #216
3542 Gia
User under construction
pi_76439346
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat weerhoudt je hiervan?
Koop een eigen huis, opknappertje, met flink wat hypotheek. Dan kun je die rente lekker aftrekken van de belasting en heerlijk gaan klussen.
Neem zelf een kind, als je dat als hobby ziet. Ik zie dat niet als hobby, namelijk, maar dat terzijde.

Oh, dat wil je niet, want jij bent zo iemand die helemaal niets uit de staatsruif nodig heeft, ook nooit nodig heeft gehad. Jij hebt netjes toen je volwassen was al je kinderbijslag teruggestort, je hele stufi, inclusief de basisbeurs terugbetaalt, je OV-jaarkaarten zelf betaalt. Nee, jij wilt niet dat er ook maar iemand een rooie cent voor jou uitgeeft.

Ben je ook gemoedsbezwaarde? Want jij zult toch geen gebruik wensen te maken van geld van ziekenfondsen, UWV's en SVB's, wel? Dat zul jij allemaal nooit nodig hebben!!
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 15:23:54 #217
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76439849
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat weerhoudt je hiervan?
Koop een eigen huis, opknappertje, met flink wat hypotheek. Dan kun je die rente lekker aftrekken van de belasting en heerlijk gaan klussen.
Neem zelf een kind, als je dat als hobby ziet. Ik zie dat niet als hobby, namelijk, maar dat terzijde.

Oh, dat wil je niet, want jij bent zo iemand die helemaal niets uit de staatsruif nodig heeft, ook nooit nodig heeft gehad. Jij hebt netjes toen je volwassen was al je kinderbijslag teruggestort, je hele stufi, inclusief de basisbeurs terugbetaalt, je OV-jaarkaarten zelf betaalt. Nee, jij wilt niet dat er ook maar iemand een rooie cent voor jou uitgeeft.

Ben je ook gemoedsbezwaarde? Want jij zult toch geen gebruik wensen te maken van geld van ziekenfondsen, UWV's en SVB's, wel? Dat zul jij allemaal nooit nodig hebben!!
Oh, ik kan het ouders niet kwaad nemen dat ze gebruik maken van alle fokpremies. Ik maak ook gebruik van een HRA. Maar er is nogal een verschil tussen, in je studietijd bewust je lieve poedelewoepzige kindje houden om na, alle zooi, werken na drie maanden maar op te geven, want boehoe het leven is zo moeilijk, en dan maar met je luie reet op de bank gaan zitten en dan zeggen dat je niet lui bent omdat je vroeger een krantenwijk gehad hebt, en tussen HRA. En hoe je het ook stelt, een kind nemen is een keuze. En stellen dat ouders geld verdienen omdat anderen ook subsidie is natuurlijk onzin. Ik ben niet zo hypocriet als de rechtjes (of linksjes) hierboven. Ik wil, het liefst van alle subsidies af, ook de HRA. Betalen voor je eigen spullen zonder er anderen met geweld voor op te laten draaien.
Carpe Libertatem
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:33:56 #218
3542 Gia
User under construction
pi_76440335
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:23 schreef Boze_Appel het volgende:
Betalen voor je eigen spullen zonder er anderen met geweld voor op te laten draaien.
Wie laat wie met geweld ergens voor opdraaien?

Overigens ben ik ook voorstander van het afschaffen van HRA, Kinderbijslag, studiefinanciering, gratis OV-studentenkaart enz.....

Maar om bovenstaande poster aan te vallen, terwijl ze toch echt wel goed bezig is, slaat nergens op.
Een kind krijgen is de normaalste zaak van de wereld. Als dan je partner je in de steek laat, jij door een zwangerschapsvergiftiging heel ziek wordt, uiteindelijk in de bijstand terecht komt, is dat niet je eigen schuld. Zeker geen eigen keuze.

Waarschijnlijk was het haar plan om er even 4 weekjes tussenuit te gaan en dan de studie af te maken en een baan te zoeken. Het lot besliste anders.

Het lot kan ook voor jou toeslaan en dan piep je echt wel anders.
pi_76443397
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:33 schreef Gia het volgende:

Een kind krijgen is de normaalste zaak van de wereld.
Wachten met het krijgen van een kind totdat je daar tijd en geld voor hebt ook natuurlijk. Even los van bovenstaand verhaal...

Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstanders van vrouwen die keer op keer zwanger raken van een passant en de hand ophouden met een blik van "is dit aalmoes alles". Ethisch ben ik tegen op het verbieden van dit soort gedrag, maar van de andere kant: ze verdienen wel een draai om de oren.

Dus: ja, een kind krijgen is normaal, maar nee, dat maakt niet dat het daarmee in alle gevallen een goed idee is. Integendeel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_76445061
tvp
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')