abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48051295
Lieve fokkers, ik heb jullie hulp nodig.

Iemand die heel dichtbij me staat krijgt morgen onverwachts controle van de Sociale Dienst. Zij ontvangt een bijstandsuitkering en nu iemand heeft uit wraak (waarschijnlijk haar ex) na een ruzie de SD verteld dat zij in werkelijkheid bij haar vriend woont en niet gewoon in haar eigen huis.

Ze betaald echter gewoon wel huur voor haar eigen huis, vaste lasten, internet etc, alles wat bij een gewoon huishouden hoort en ze is ook elke dag thuis om schoon te maken e.d. Tevens woont haar dochter gewoon in het huis.

Ze slaapt (en doucht en dergelijk) echter vaak bij haar vriend waardoor de verkeerde indruk is gewekt en nu is ze heel bang dat ze haar (zeer schamele) uitkering verliest.

Wie weet waar die controleurs naar kijken? en wie kan tips geven wat ze moet doen om het te laten lijken dat ze er 24 uur per dag is?

Als jullie me en haar willen helpen zou ik jullie heel dankbaar zijn. Ik ga vanavond naar haar toe om haar gerust te stellen dus misschien kan ik wat goede tips geven.

Vooraf:

- ik post het onder een kloon ivm privacy omdat het iemand is die ik erg goed ken.
- ja, ik weet dat wat ze gedaan heeft misschien niet helemaal door de beugel kan, maar ze is verliefd. What can I say?
- Nee, ik ben het zelf niet.
pi_48051370
Fuck, wil een modje de spelfout uit de TT halen alsjeblieft?
pi_48051391
Controleurs kijken overal naar, tandenborstels, kleding, schoenen, mannen shampoo bijv....

Maar dan is het toch niet meer onverwacht als je weet dat ze morgen komen?
  Lieve Belg donderdag 5 april 2007 @ 18:35:24 #4
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_48051421
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:33 schreef Pollewopske het volgende:
Fuck, wil een modje de spelfout uit de TT halen alsjeblieft?
Ja hoor.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_48051454
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Controleurs kijken overal naar, tandenborstels, kleding, schoenen, mannen shampoo bijv....

Maar dan is het toch niet meer onverwacht als je weet dat ze morgen komen?
Ze heeft de brief net binnen dat ze morgenochtend komen, waarschijnlijk hoopten ze dat ze hem niet zou zien voor morgen maar ze was gewoon thuis toen de post kwam..
pi_48051459
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:31 schreef Pollewopske het volgende:

- ik post het onder een kloon ivm privacy omdat het iemand is die ik erg goed ken.
Deze logica ontgaat me.
quote:
- ja, ik weet dat wat ze gedaan heeft misschien niet helemaal door de beugel kan, maar ze is verliefd. What can I say?
What can you say? Zeg tegen die controleur dat ze verliefd is Dat schijnt voldoende te zijn

Tenminste, jij vindt het voldoende om ons te overtuigen, kennelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48051472
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:35 schreef Jump het volgende:

[..]

Ja hoor.
Mijn dank is groot..
  donderdag 5 april 2007 @ 18:36:54 #8
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_48051476
het is niet bepaald onverwacht als je al weet dat ze morgen komen toch?
volgens mij komen ze neit zomaar langs, dan hebben ze al n onderzoekje achter de rug, bv dat ze al gezien hebben dat ze niet altijd thuis is, dat ze overdag ergens anders is. Ze hebben t waterverbruik/stroomgebruik/afvalnota ed waarschijnlijk ook al gecheckt. Misschien hebben ze al n buurtonderzoek gedaan?
ze kan niet meer dan de waarheid vertellen, ze woont er wel, haar dochter woont er sowieso, ze is alleen snachts niet thuis.
Zorg dat er 2 tandenborstels ed staan, zorg dat er wat in de koelkast staat .
Veel succes
pi_48051484
Ik wou net zeggen. Bewoonbaar maken.
Vannacht sowieso gaan slapen zodat het bed beslapen lijkt.
Pyama op bed. Wasje draaien en die ophangen.
Poepresten in de plee maken.
Koelkast vullen, borden viesmaken en in de vaatwasser zetten...
pi_48051491
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:36 schreef Pollewopske het volgende:

[..]

Ze heeft de brief net binnen dat ze morgenochtend komen, waarschijnlijk hoopten ze dat ze hem niet zou zien voor morgen maar ze was gewoon thuis toen de post kwam..
Heeft ze nog geluk....het fraude team kijkt echt OVERAL naar.....dus nu heeft ze nog alle tijd om alles weg te werken....
  donderdag 5 april 2007 @ 18:37:58 #11
127232 Quint24
Just follow the star
pi_48051498
...

[ Bericht 97% gewijzigd door Quint24 op 05-04-2007 18:38:46 (antwoord kon echt niet) ]
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
pi_48051517
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deze logica ontgaat me.

What can you say? Zeg tegen die controleur dat ze verliefd is Dat schijnt voldoende te zijn

Tenminste, jij vindt het voldoende om ons te overtuigen, kennelijk
[/quote]

Het is familie en ik weet niet wie hier allemaal meelezen en mijn andere user is te bekend.

Ik bedoel eigenlijk dat we allemaal wel eens stomme dingen doen als we verliefd zijn.. toch?
  donderdag 5 april 2007 @ 18:39:57 #13
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_48051551
De Paniek is redelijk ongegrond? Ze betaalt notabene huur e.d. Benadruk dat, laat huurcontract zien, een bankafschrift van dat ze de huur betaalt en zo'n controleur ziet aan dat haar dochter er woont en allerhande spullen en voorraden echt wel of er permanent gewoond wordt.

Tenminste, ik neem niet aan dat die huiszoeking bij haar vriend gebeurt?
  donderdag 5 april 2007 @ 18:40:13 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48051557
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:38 schreef Pollewopske het volgende:

Ik bedoel eigenlijk dat we allemaal wel eens stomme dingen doen als we verliefd zijn.. toch?
nee
pi_48051606
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:39 schreef Perico het volgende:
De Paniek is redelijk ongegrond? Ze betaalt notabene huur e.d. Benadruk dat, laat huurcontract zien, een bankafschrift van dat ze de huur betaalt en zo'n controleur ziet aan dat haar dochter er woont en allerhande spullen en voorraden echt wel of er permanent gewoond wordt.

Nee, niet bij haar vriend..

Verder is het huis gewoon bewoond inderdaad, maar ze is gewoon erg geschrokken..
pi_48051642
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:39 schreef Perico het volgende:

Ja, dat is een mooie. Dat is nu juist het hele idee achter bijstandsfraude...

Je huurt een huis voor ¤300,-- in de maand en je ontvangt bij wijze van spreken ¤650,-- aan bijstand, terwijl je, als je samenwoonde, niets zou krijgen.

Tevens fraudeer ik het topic naar [WGR]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 5 april 2007 @ 18:44:02 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_48051662
Als alles in orde is, is er niks om je zorgen over te maken.

Ik wens de controleur veel succes
pi_48051665
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:36 schreef scrub_nurse het volgende:
het is niet bepaald onverwacht als je al weet dat ze morgen komen toch?
volgens mij komen ze neit zomaar langs, dan hebben ze al n onderzoekje achter de rug, bv dat ze al gezien hebben dat ze niet altijd thuis is, dat ze overdag ergens anders is. Ze hebben t waterverbruik/stroomgebruik/afvalnota ed waarschijnlijk ook al gecheckt. Misschien hebben ze al n buurtonderzoek gedaan?
ze kan niet meer dan de waarheid vertellen, ze woont er wel, haar dochter woont er sowieso, ze is alleen snachts niet thuis.
Zorg dat er 2 tandenborstels ed staan, zorg dat er wat in de koelkast staat .
Veel succes
Dankjewel!
  donderdag 5 april 2007 @ 18:44:06 #19
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_48051666
Vindt ze zelf dat ze in feite samenwoont met die vriend of ziet ze het ook meer als 'logeren'?

Lijkt me vreselijk trouwens, als je niet eens meer bij je vriend mag gaan slapen (of andersom btw). Genoeg om van zo'n uitkering af te willen. Nu hoef ik over die dingen tenminste nooit een seconde na te denken. Lang leve de vrijheid!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_48051674
Zorg gewoon dat er geen sporen zijn die bijv op wijzen dat er iemand vaak blijft slapen..... laat haar vertellen zoiets als dat haar ex waarschijnlijk haar een oor probeert aan te naaien omdat ze de relatie heeft beeindigd
pi_48051749
Werken die morgen dan? Ik dacht dat ambtenaren vrij waren morgen?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_48051762
BOA's niet
  donderdag 5 april 2007 @ 18:47:28 #23
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_48051781
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
BOA's niet
Rijksambtenaren ook niet, btw.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_48051858
Voor degene die het interesseert: Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het gaat aflopen
pi_48051937
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:49 schreef Pollewopske het volgende:
Voor degene die het interesseert: Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het gaat aflopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')