Dit ben ik dus niet met je eens. Vanuit het individue bekeken is kinderopvang idd geen eerste levensbehoefte, maar vanuit de samenleving is het dat dus wél. Ik maakte niet voor niets de vergelijking met de ouderenzorg. Want ook jouw bibs zal ooit geveegd moeten worden als jij dat zelf niet (meer) kan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:23 schreef Diederik_Duck het volgende:[..]Maar kinderopvang is geen eerste levensbehoefte. Waarom zou de samenleving daar dan voor moeten opdraaien? Overigens: eten ed (toch wel een eerste levensbehoefte) moeten ouderen en kindern toch ook zelf betalen, en terecht natuurlijk.
[..]
Ik maak weer de vergelijking met de ouderen- en gehandicaptenzorg.quote:Er worden banen gecreeerd inderdaad, maar het zijn banen die in de private sector blijkbaar geen bestaansrecht hebben. Zeer onwenselijk dus.
[..]
De kinderen van nu zijn de volwassenen van morgen en in die morgen moeten zij 1) de belastinggelden opbrengen en 2) de zorg gaan verstrekken die nodig is. Hoezo geen algemeen belang?quote:Maar dat dient het algemeen belang, kinderopvang dient alleen het eigen belang.
[..]
Tis maar wat je als priveprobleem ziet. Ik zie het meer in het verlengde van bijv scholing en opleiding liggen. Dat zien we (tot op zekere leeftijd) toch ook niet als een priveprobleem?quote:Dat doe ik helemaal niet, ik vind alleen dat de samenleving niet moet opdraaien voor priveproblemen.
[..]
Niet alles valt af te meten in de hoeveelheid geld dat wordt binnengebracht. Sterker nog, blijkbaar ben je je er niet van bewust dat JUIST doordat er zoveel zorgers zijn, deze groep zich (relatief) ongestoord bezig kunnen houden met geld binnenbrengen...quote:Klopt. Maar een samenleving kan ook niet functioneren zonder de mensen die het geld binnen brengen; moet je eens kijken hoe snel de boel instort als zij stoppen met werken. Onzinargument dus.
[..]
Ja, ik vind wel dat ik (voor zover dat mogelijk is) de kosten moet meedragen. Ik ben nog geen 40 en al langere tijd bezig met sparen en potjes aanleggen voor later. Ik ben absoluut geen voorstander van de jaren 70 mentaliteit (na mij de zondvloed). Maar dat betekent niet dat ik niet op een klein beetje solidariteit hoop (let wel, HOOP, ik reken nergens op).quote:Ach, dankbaar zul je vast zijn dan, maar wil je het ook zelf betalen - ook als het heel erg duur is? Ben je bereid je huis op te eten voor die zorg?
[..]
Ik ben zelf van de zomer 19 jaar gelukkig getrouwd. Maar in mijn directe omgeving in korte tijd was het 4x raak.quote:Heb je persoonlijke ervaring ofzo? Je klinkt erg verbitterd. En natuurlijk loopt het weleens zo, maar andersom kan net zo goed; dan voel je je als man toch wel dubbel genaaid: je vrouw besodemietert je, je ziet je kinderen niet meer én je mag er ook nog eens voor betalen!
[..]
Waar een wil is, is een weg. Maar waar géén wil is, is meestal wel een excuus. De rechter is echt wel onafhankelijk en kijkt naar de argumenten. Heb je goede argumenten, dan heb je heus wel een goede kans. Bovendien hebben (na een bepaalde leeftijd) de kids ook wel een stem in het geheel!quote:Probeer maar eens als man voor je kinderen te zorgen, die worden toch nooit aan je toegewezen. Die kant zit er ook aan.
[..]
Dat is nog steeds geen reden om de kinderen (die per slot van rekening de énige onschuldigen in het hele verhaal zijn, maar ondertussen wél de grootste slachtoffers) daaronder te laten lijden.quote:Is dat dan niet zo? De meeste mensen zijn in zulke situaties niet echt bereid meer rekening te houden met de redelijke belangen van de wederpartij, het wraakelement speelt ook een grote rol; en het recht biedt die ruimte aan de 'zwakke' partij.
[..]
Sorry, maar ik verplaats me liever in de positie van de kinderen. Want met al dat kinderachtige gedoe (van beide kanten dus) zijn die kids het slachtoffer. En omdat ik nou eenmaal een zwak voor underdogs heb, vind ik hun positie het belangrijkste. Ouders die niet op een fatsoenlijke manier met hun scheiding kunnen omgaan vind ik net kleine (verwende) kinderen....quote:Het is vaak het enige drukmiddel van de man, lullig voor de kinderen inderdaad, maar probeer je eens te verplaatsen in die positie.
Ja. Jij bent immers 19 jaar gelukkig getrouwd. En als de man vertrekt naar een andere vrouw is het nog niet meteen gezegd dat hij 100% "schuld" heeft. Aan een relatie werk je met z'n tweeën. En er zijn zat vrouwen die hun man linea recta in de armen van de eerste de beste vrouw die interesse heeft drijven.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:54 schreef stopnaald123 het volgende:
Vind je het gek dat ik een beetje verbitterd ben?
`quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:30 schreef thaleia het volgende:
Viva forum: "Door blijven werken of bijstand?"
tot zijn/haar 4e jaar!
Nou ja, goed. Huizen worden steeds duurder, alles eigenlijk. Lijkt me dat je een paar jaar geleden misschien makkelijker alleen voor de kosten van een kind kon opdraaien.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:49 schreef thaleia het volgende:
Ja, tuurlijk is het met z'n tweeen makkelijker, dat lijkt me logisch en het is ook niet dat dat iets slechts is van onze maatschappij ofzo. Het enige slechte van deze maatschappij is dat ALS je er dan om welke reden dan ook alleen voor staat, dat het dan totaal onaantrekkelijk is om te blijven werken. Da's gewoon niet handig. Natuurlijk gaat iedereen dan de bijstand in.
Inderdaad. De kans zit er dik in dat ik zelfs al krijgen we maar 1 kind moet blijven werken. Niet dat ik dat erg vind.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:55 schreef thaleia het volgende:
Dat zou inderdaad weleens kunnen, mijn vader bijvoorbeeld kocht als bouwvakker in zijn eentje een huis, en alleen van zijn salaris konden drie kinderen worden grootgebracht. Goed, zonder auto en tv-gids en vakanties enzo, dus niet dat dat een enorme vetpot was......maar probeer nu op alleen een bouwvakkerssalaris eens een eengezinswoning te kopen? In Friesland zal het wel lukken, maar verder?
`quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:55 schreef thaleia het volgende:
Dat zou inderdaad weleens kunnen, mijn vader bijvoorbeeld kocht als bouwvakker in zijn eentje een huis, en alleen van zijn salaris konden drie kinderen worden grootgebracht. Goed, zonder auto en tv-gids en vakanties enzo, dus niet dat dat een enorme vetpot was......maar probeer nu op alleen een bouwvakkerssalaris eens een eengezinswoning te kopen? In Friesland zal het wel lukken, maar verder?
Dat scheidingen niet vallen te voorkomen weet ik ook wel, maar dat is nog geen enkele reden om je verantwoordelijkheden en verplichtingen als ouders niet na te komen....quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:24 schreef kless het volgende:
Wat? Dacht je aan een diploma eis voor trouwen en of ouderschap? Of hoe had je het in gedachten dit soort dingen te voorkomen?
Oom en tante hebben bedacht te scheiden als kids "groot zijn" 14/16 en de scheiding is op komst
In dit geval is het een vrouw die wil is wet waarheid en de enige waarheid in pacht heeft Een enorme stijfkop en toegeven niet kent.
Doe me een lol en lees het vorige topic hierover....quote:Het hele idee van kinderopvang. Achjah. Men zorgt liever voor zn eigen kinderen.
Wat een lulsmoes. Een DNA-test is makkelijk te regelen, hoewel er vaders zijn die zelfs dán nog proberen onder hun verantwoordelijkheid uit te komen (Steve Bing is er een beroemd voorbeeld van).quote:(en vrouwen zijn er over het algemeen zekerder van dat het hun kind is dan de mannen, * 10 % van de mensen zegt papa tegen iemand die NIET de papa is.)
OMG wat een dom wicht!quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:30 schreef thaleia het volgende:
Viva forum: "Door blijven werken of bijstand?"
"Ik heb een parttime baan waar ik rond de 900 euro per maand mee verdien. Nu krijg ik in oktober m'n eerste kindje en mijn plan was om gewoon door te blijven werken.
Nou hoorde ik laatst van een vriendin van me (ook alleenstaand ouder van een zoontje van drie) en zij ontvangt 1100 euro bijstand per maand. Daar komt dan nog een bijdrage van de belasting overheen van 180 euro per maand en dan heb je ook nog kinderbijslag. Dat zou betekenen dat ik rond de 1400 euro per maand zou krijgen en ondertussen ook nog eens alle tijd met m'n kind kan doorbrengen tot zijn/haar 4e jaar! Ik weet dat de ene moeder de andere niet is en een ander het misschien belangrijk zou vinden om de deur uit te komen zo nu en dan...maar ik zou het persoonlijk fantastisch vinden om m'n kindje op te zien groeien en niet steeds naar een creche/oppas te moeten brengen.
Ik vraag me af.....ben ik dan niet hartstikke gek om door te blijven werken?
Wie herkent zich in mijn verhaal of wil er iets over kwijt?
Alle advies is welkom!!"
Says it all lijkt mij. Het is momenteel een veel te aantrekkelijke optie om je werk op te zeggen en de bijstand in te gaan. Het is geen noodgedwongen vangnet voor wie echt niet anders kan, het is iets waar mensen graag voor kiezen.
Hoe kun je nu uit dat bericht opmaken dat het een asociaal wicht is?quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:31 schreef Toeps het volgende:
[..]
OMG wat een dom wicht!
Trouwens opvallend dat het vaak in bepaalde kringen voorkomt, dat vrouwen al vóór de geboorte alleenstaand zijn. Dan doe je toch iets niet helemaal goed? Ach, kan ze straks lekker met die ook-alleenstaande-bijstandsmoeders gezellig met z'n allen met de kinderwagen gaan wandelen, bij de V&D zitten koffieleuten of weetikveel. Wat een aso's.
[..]quote:Op donderdag 29 maart 2007 07:47 schreef stopnaald123 het volgende:
[..]
Dat scheidingen niet vallen te voorkomen weet ik ook wel, maar dat is nog geen enkele reden om je verantwoordelijkheden en verplichtingen als ouders niet na te komen....
[..]
Doen ze ook wel, maar hoe zit het met dat "geen kinderen krijgen voor dat je je diploma gehaald hebt"?
Doe me een lol en lees het vorige topic hierover....
[quote]Ik denk dat je me dan even niet goed begrepen hebt? Tuurlijk(normaal gesproken) zorgt iemand liever voor zn eigen dan voor die van een ander. En bijstands moeders is daar een gevolg van, bijstands vaders zijn er misschien ook wel?
quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:36 schreef kless het volgende:
[..]
`
WTF, is kinderen grootbrengen en opvoeden tot 4 jaar ook al een betaalde baan?, project bija afgelopen en dan aan een nieuwe job beginnen tot dat 4 jarige project is afgelopen tm de overgang?
Het is niet *Aso* als je je kind al voor de geboorte inschrijft op een volledige dagopvangcreche zodat jezelf carriere kunt maken en je kind 'smorgens alleen nog uit bed hoeft te halen, in de auto hoeft te prakken en dat je je Ipod moet instellen dat het alarm 's avonds afgaat op het tijdstip dat je je baby weer moet ophalen en vervolgens nog een paar pogingen doet om zelfs dat afhalen door een ander te laten doen?quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:31 schreef Toeps het volgende:
Ach, kan ze straks lekker met die ook-alleenstaande-bijstandsmoeders gezellig met z'n allen met de kinderwagen gaan wandelen, bij de V&D zitten koffieleuten of weetikveel. Wat een aso's.
Leek me opzich best wel leuk werk al denk ik dat ik met 2 kids wel genoeg vind.(ach weer 8 jaar verder?)quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:41 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En weet je, dit soort dingen gebeuren in de praktijk nog echt ook
Verkeerde smiley
[..]
Zeg ik dat? Dat is imo nog erger. Maar nou noem je ook wel een uiterste. Het verbaast me toch steeds weer hoeveel vrouwen het voor elkaar krijgen zwanger te worden, en dan nog vóór de geboorte weer alleenstaand te zijn. Ik dacht dat kinderen nemen/krijgen/baren/whatever toch wel een doordachte keuze zou moeten zijn? Niet zo van: "Oh, ik ben zwanger van de eerste de beste gozer, maar ik vind 'm toch maar niets dus ik dump hem maar weer, en dat kind, ach, lekker toch? Hoef ik niet te solliciteren!quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:41 schreef Loedertje het volgende:
Het is niet *Aso* als je je kind al voor de geboorte inschrijft op een volledige dagopvangcreche zodat jezelf carriere kunt maken en je kind 'smorgens alleen nog uit bed hoeft te halen, in de auto hoeft te prakken en dat je je Ipod moet instellen dat het alarm 's avonds afgaat op het tijdstip dat je je baby weer moet ophalen en vervolgens nog een paar pogingen doet om zelfs dat afhalen door een ander te laten doen?
Dat zou helemaal erg zijn. Bijstand is een vangnet, niet een leuk alternatief voor als je even geen zin hebt om te werken. Kinderen kun je plannen hoor, daar hebben we voorbehoedsmiddelen voor. En je moet ze gewoon niet nemen, als je ze niet zelf kan betalen. Da's gewoon aso.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Misschien is ze wel bij de spermabank geweest, weet jij veel!
Eens kinderen zijn beter af met een stabiele opvoeding van de ouders.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar kinderopvang is geen eerste levensbehoefte. Waarom zou de samenleving daar dan voor moeten opdraaien? Overigens: eten ed (toch wel een eerste levensbehoefte) moeten ouderen en kindern toch ook zelf betalen, en terecht natuurlijk.
En die banen worden opgenomen door wat... hoeveel gekwalificeerd personeel is daar.quote:Er worden banen gecreeerd inderdaad, maar het zijn banen die in de private sector blijkbaar geen bestaansrecht hebben. Zeer onwenselijk dus.
In geval van bnijstandsmoeders zeer zeker, in het geval van twee werkende ouders ook ...maar is eigen belang een ruimer begrip.....quote:Maar dat dient het algemeen belang, kinderopvang dient alleen het eigen belang.
Als de maatschappelijke druk er is mag die maatschappij best bijdragen aan een economie waar twee ouders "gedwongen" werken. Danwel het sociaal en financieel mogenlijk maken dat deeltijd of één inkomen een optie is.quote:Dat doe ik helemaal niet, ik vind alleen dat de samenleving niet moet opdraaien voor priveproblemen.
Ben ik niet met je eens. Het leven is tegenwoordig zo duur, dat een extra tegenmoetkoming wel nodig zal zijn. Zal nog wat zijn dat mensen bepalen dat als je onder een bepaald inkomen zit je geen kinderen mag krijgen. En daar zit je snel onder hoor, zelfs als je met z'n tweeen een goed salaris hebt. Verder weet je niet hoe het loopt in het leven en mensen die trouwen scheiden nu eenmaal zeer vaak, en dat zijn lang niet alleen maar aso's. Beetje kort door de bocht dus.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:38 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat zou helemaal erg zijn. Bijstand is een vangnet, niet een leuk alternatief voor als je even geen zin hebt om te werken. Kinderen kun je plannen hoor, daar hebben we voorbehoedsmiddelen voor. En je moet ze gewoon niet nemen, als je ze niet zelf kan betalen. Da's gewoon aso.
Je doet nu net of 99% van de vrouwen al alleenstaand is voor het kind geboren wordt. Dit is eerder uitzondering dan regel, scheidingen komen vaker voor als de kinderen er al jaren zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:36 schreef Toeps het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Dat is imo nog erger. Maar nou noem je ook wel een uiterste. Het verbaast me toch steeds weer hoeveel vrouwen het voor elkaar krijgen zwanger te worden, en dan nog vóór de geboorte weer alleenstaand te zijn. Ik dacht dat kinderen nemen/krijgen/baren/whatever toch wel een doordachte keuze zou moeten zijn? Niet zo van: "Oh, ik ben zwanger van de eerste de beste gozer, maar ik vind 'm toch maar niets dus ik dump hem maar weer, en dat kind, ach, lekker toch? Hoef ik niet te solliciteren!"
Jankverhaal. Je hebt keuzes in het leven. Zo'n kind "krijg" je niet van een ene op de andere dag van de ooievaar. Als je een kind wil, dan moet je zorgen dat je het kunt betalen. En da's heus niet alleen voor de "rijken", maar je moet nou eenmaal afwegingen maken. Dat is waar de mensen van deze tijd nogal eens moeite mee hebben. Ze willen kinderen, maar ook een carrière, ook een luxe auto, ook twee maal per jaar op vakantie, etcetera etcetera. Het leven is zo duur als je het zelf maakt hoor.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Het leven is tegenwoordig zo duur, dat een extra tegenmoetkoming wel nodig zal zijn. Zal nog wat zijn dat mensen bepalen dat als je onder een bepaald inkomen zit je geen kinderen mag krijgen. En daar zit je snel onder hoor, zelfs als je met z'n tweeen een goed salaris hebt. Verder weet je niet hoe het loopt in het leven en mensen die trouwen scheiden nu eenmaal zeer vaak, en dat zijn lang niet alleen maar aso's. Beetje kort door de bocht dus.
Bovendien krijg je kinderen, die neem je niet. Je praat erover alsof je het over de aanschaf van een auto hebt.![]()
Ik ben zelf trouwens voor het flink goedkoper maken van kinderopvang, of zelfs helemaal gratis maken. Kunnen de bijstandsmoedertjes ook aan het werk.
Want zo schandalig duur als dat is, weet ik niet hoe ik het later moet doen als ik kinderen krijg. Ik heb geen vader of moeder in de buurt die op m'n kinderen kan passen. Stop ik met werken hebben we te weinig inkomen om met een gezin van rond te komen. Zal ik blijven werken zal al mijn zuurverdiende geld aan kinderopvang opgaan.
Dus in jouw optiek kan ik dan maar beter geen kinderen krijgen.Moet je je voorstellen, en dan verdienen we bovenmodaal (samen).
In deze maatschappij is gewoon iets grondig mis want alleen voor de allerrijksten is het nog te doen fatsoenlijk rond te komen met je gezin. Of je moet je ouders of schoonouders in de buurt hebben wonen die voor opvang kunnen zorgen. En anders heb je dikke vette pech.![]()
Je krijgt toch een deel van de kosten voor kinderopvang terug! Stond tenminste als aftrekpost vermeldt op de aangifte.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Want zo schandalig duur als dat is, weet ik niet hoe ik het later moet doen als ik kinderen krijg. Ik heb geen vader of moeder in de buurt die op m'n kinderen kan passen. Stop ik met werken hebben we te weinig inkomen om met een gezin van rond te komen. Zal ik blijven werken zal al mijn zuurverdiende geld aan kinderopvang opgaan.
Dus in jouw optiek kan ik dan maar beter geen kinderen krijgen.Moet je je voorstellen, en dan verdienen we bovenmodaal (samen).
In deze maatschappij is gewoon iets grondig mis want alleen voor de allerrijksten is het nog te doen fatsoenlijk rond te komen met je gezin. Of je moet je ouders of schoonouders in de buurt hebben wonen die voor opvang kunnen zorgen. En anders heb je dikke vette pech.![]()
Een alleenstaande thuisblijvende moeder hoeft helemaal geen kinderopvangquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Je krijgt toch een deel van de kosten voor kinderopvang terug! Stond tenminste als aftrekpost vermeldt op de aangifte.
Daarbij is die kinderopvang maar tijdelijk. Als je effe in anderhalf jaar 2 kids uitpoept, dan ben je na totaal 6 jaar weer uit de grootste kosten, omdat je dan alleen nog maar voor- en naschoolse opvang nodig hebt.
Na 12 jaar, en geloof me die zijn zó om, kunnen ze best een uurtje alleen thuisblijven tot jij thuis komt.
Ik ben tegen gratis opvang voor iedereen. Mensen die met z'n tweeën werken, kunnen best een eigen bijdrage betalen. Oftewel ik ben voor een eigen bijdrage naar inkomen. Mensen met een hoog gezinsinkomen betalen meer dan een alleenstaande met een minimum inkomen.
Juist omdat het leven duur is hoor je rekening te houden met je eigen financiele situatie, en dus neem je kinderen omdat je verantwoordelijkheidsgevoel in je donder hebt en niet omdat je toch wel geld en gratis kinderopvang krijgt.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Het leven is tegenwoordig zo duur, dat een extra tegenmoetkoming wel nodig zal zijn. Zal nog wat zijn dat mensen bepalen dat als je onder een bepaald inkomen zit je geen kinderen mag krijgen. En daar zit je snel onder hoor, zelfs als je met z'n tweeen een goed salaris hebt. Verder weet je niet hoe het loopt in het leven en mensen die trouwen scheiden nu eenmaal zeer vaak, en dat zijn lang niet alleen maar aso's. Beetje kort door de bocht dus.
Bovendien krijg je kinderen, die neem je niet. Je praat erover alsof je het over de aanschaf van een auto hebt.![]()
en dat zou mi dus moeten veranderen .. mi moet je de verzorgende ouder van kinderen onder de 4 jaar zien als een werkende en die ook een volledig salaris betalen, het is immers een volledige baan !quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:38 schreef Toeps het volgende:
Dat zou helemaal erg zijn. Bijstand is een vangnet, niet een leuk alternatief voor als je even geen zin hebt om te werken. Kinderen kun je plannen hoor, daar hebben we voorbehoedsmiddelen voor. En je moet ze gewoon niet nemen, als je ze niet zelf kan betalen. Da's gewoon aso.
Geen wonder dat er steeds meer onverantwoorde mensen op de wereld rond lopenquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:16 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Juist omdat het leven duur is hoor je rekening te houden met je eigen financiele situatie, en dus neem je kinderen omdat je verantwoordelijkheidsgevoel in je donder hebt en niet omdat je toch wel geld en gratis kinderopvang krijgt.
Jij bent niet goed bij je hoofd.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:19 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat zou mi dus moeten veranderen .. mi moet je de verzorgende ouder van kinderen onder de 4 jaar zien als een werkende en die ook een volledig salaris betalen, het is immers een volledige baan !
Wat nou jankverhaal. Voor veel mensen met kinderen is het gewoon moeilijk rondkomen, ook al werken ze beiden. Ik zie het zelf bij m'n collega's. En er is verschil tussen een luxe auto en carriere of jarenlang niet op vakantie kunnen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:58 schreef Toeps het volgende:
[..]
Jankverhaal. Je hebt keuzes in het leven. Zo'n kind "krijg" je niet van een ene op de andere dag van de ooievaar. Als je een kind wil, dan moet je zorgen dat je het kunt betalen. En da's heus niet alleen voor de "rijken", maar je moet nou eenmaal afwegingen maken. Dat is waar de mensen van deze tijd nogal eens moeite mee hebben. Ze willen kinderen, maar ook een carrière, ook een luxe auto, ook twee maal per jaar op vakantie, etcetera etcetera. Het leven is zo duur als je het zelf maakt hoor.
Dat is uiteraard weer alleen voor mensen die al een minimuminkomen hebben.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Je krijgt toch een deel van de kosten voor kinderopvang terug!
Als ze geen kinderen hadden konden ze makkelijker rondkomen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat nou jankverhaal. Voor veel mensen met kinderen is het gewoon moeilijk rondkomen, ook al werken ze beiden.
Tja, het is toch natuurlijk dat mensen de drang hebben voor nageslacht te zorgen. Bovendien moeten ze het gewoon niet ontmoedigen, anders is NL over 50 niks meer.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:28 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Als ze geen kinderen hadden konden ze makkelijker rondkomen.
Dit doet me een beetje denken aan de discussie over het basisinkomen zoals dat eind jaren zeventig, begin jaren tachtig door mensen als Van Kemenade werd aangezwengeld. Dat was toen politiek nog financieel haalbaar. Een bodemloze put.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:19 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat zou mi dus moeten veranderen .. mi moet je de verzorgende ouder van kinderen onder de 4 jaar zien als een werkende en die ook een volledig salaris betalen, het is immers een volledige baan !
Och, dan importeren we toch nog gewoon een paar kansloze buitenlanders met intolerante religies?quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, het is toch natuurlijk dat mensen de drang hebben voor nageslacht te zorgen. Bovendien moeten ze het gewoon niet ontmoedigen, anders is NL over 50 niks meer.
Het hele sociale systeem van Nederland heeft mensen lui, afhankelijk en gemakzuchtig gemaakt, dat blijkt wel weer.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:19 schreef kless het volgende:
[..]
Geen wonder dat er steeds meer onverantwoorde mensen op de wereld rond lopen![]()
Er wordt niks ontmoedigd, maar aangemoedigd om eens je gezonde verstand te gebruiken. En het is ook natuurlijk om pas kinderen te krijgen als je in een gezonde omgeving verkeert.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, het is toch natuurlijk dat mensen de drang hebben voor nageslacht te zorgen. Bovendien moeten ze het gewoon niet ontmoedigen, anders is NL over 50 niks meer.
Ja. Daarom beginnen veel vrouwen na hun 35ste aan kinderen, moeten gebruik maken van allerlei technieken om nog zwanger te kunnen worden want eigenlijk zijn ze al te oud, én velen zijn tegen die tijd al helemaal onvruchtbaar en moeten dus kinderloos door het leven. Gezond joh.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:37 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Er wordt niks ontmoedigd, maar aangemoedigd om eens je gezonde verstand te gebruiken. En het is ook natuurlijk om pas kinderen te krijgen als je in een gezonde omgeving verkeert.
Och, dat wilden vrouwen zelf zo. Emancipatie, je weets?quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja. Daarom beginnen veel vrouwen na hun 35ste aan kinderen, moeten gebruik maken van allerlei technieken om nog zwanger te kunnen worden want eigenlijk zijn ze al te oud, én velen zijn tegen die tijd al helemaal onvruchtbaar en moeten dus kinderloos door het leven. Gezond joh.
Heb jij ook al kids dan?quote:Die niet al te snuggere grietjes van 18 planten zich voort als de konijnen
Dankzij die emancipatie is de hele economie afgelopen tientallen jaren wel zo in de lift gekomen. Als vrouwen er toch voor hadden gekozen allemaal massaal thuis te blijven, zat jij hier misschien niet eens te fokken achter je computertje.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:43 schreef PietPalingboer het volgende:
[..]
Och, dat wilden vrouwen zelf zo. Emancipatie, je weets?
[..]
Da's eerder ondanks die emancipatie.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dankzij die emancipatie is de hele economie afgelopen tientallen jaren wel zo in de lift gekomen.
Het verband ontgaat me enigszins.quote:Als vrouwen er toch voor hadden gekozen allemaal massaal thuis te blijven, zat jij hier misschien niet eens te fokken achter je computertje.
Zeg, heb jij toevallig kinderen?quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:47 schreef PietPalingboer het volgende:
[..]
Da's eerder ondanks die emancipatie.
[..]
Het verband ontgaat me enigszins.
Jij wou serieus beweren dat er een verband zou bestaan tussen het feit dat vrouwen aan het werk zijn gegaan en dat ik achter een PC zit te FOKken? En dan vraag jij aan mij of ik kinderen heb?quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zeg, heb jij toevallig kinderen?![]()
Waar heb ik het over een thuisblijvende moeder?quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:12 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Een alleenstaande thuisblijvende moeder hoeft helemaal geen kinderopvang
ik zou niet weten waarom .. je moet er even over doordenken en dan zal je inzien dat dit een oplossing zou kunnen zijn voor een veelvoud van problemenquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:22 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Jij bent niet goed bij je hoofd.
Alleen moet je het wel heel bond maken wil je ontslagen worden ( en dan mag je ook nog eens de bak in? )quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:22 schreef moussie het volgende:
[..]
je beroep de laatste 4 jaar was "moeder" en dat hoort eindelijk eens de waardering te krijgen die het verdient !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |