Daar ben ik weer
![]()
Niet zoveel zin om te werken vandaag
![]()
Met Robin gaat het prima. Hij is een ontzettend vrolijk ventje die heel goed weet wat hij wel en niet wil. Hij kletst ook ontzettend veel, vooral "uit" is zijn favoriete woordje, want zijn schoenen/sloffen moeten altijd "uit" en hij wil altijd "uit" de kinder-/autostoel. Verder noemt hij alles en iedereen “mama” of “oma”. Hij heeft ooit wel papa gezegd en heel af en toe zegt hij het nog wel, maar meestal is het “mama”. Vandeweek zei hij “ikhouvanjou”
![]()
Ik weet zeker dat hij niet wist wat hij zei, maar het klonk zo lief
![]()
“Wadoeje” en “waabeje” komen ook vaak voorbij
![]()
In maart zijn Robin zijn neusamandelen verwijderd en zijn oortjes doorgeprikt. Dat was niet erg leuk allemaal, maar hij heeft er verder weinig last van gehad.
Afgelopen maandag moesten we ter controle van zijn longetjes weer naar de kinderarts. Die vond alles goed klinken en als het mee zit mag Robin over 2 maanden van zijn inhalator af
![]()
Hij werd daar ook nog even snel gemeten (staand) en gewogen (met kleding) en hij woog 13,6 kg en was 81,5 cm
![]()
Ben benieuwd wat over 2,5 week de bevindingen bij het CB zijn.
Met eten gaat het wisselvallig. Robin eet in principe met de pot mee, tenzij hij te moe is om te wachten tot het eten klaar is (wij eten vaak nogal laat) of als oma niet zelf wil koken (als ze oppassen) of als we iets eten waar Robin echt niet z’n maal mee kan doen. Ene keer eet hij goed, andere keer zit hij meer te kliederen, maar dat geldt zowel voor de potjes als voor de verse hap. Als hij niet wil eten, doet ie dat ook echt niet. Nou, prima dan, als hij honger krijgt, eet hij wel weer hoor
![]()
Robin vindt net als Amber het schommelen in de speeltuin geweldig
Vicky, we zijn trouwens lid geworden en 7 april is er paaseieren zoeken om 13:00 uur
Komen jullie ook? Ook van die wipapparaten vindt hij erg leuk.
Afgelopen zaterdag hebben we mijn nieuwe moederfiets opgehaald en zondag zijn we van Rijswijk naar Delft gefietst. Robin vindt dat ook helemaal leuk en ik ook trouwens
![]()
Mijn man wat minder, die had al 3 jaar niet gefietst en had vreselijke zadelpijn
Verder is hij gewoon een typische dreumes en houdt veel van klauteren, klimmen en het verslepen van spullen.
Vanochtend betrapte ik hem knabbelend van een paaseitje, had hij helemaal zelf open staan maken
![]()
En hij lust niet eens chocola
Vicky, wij prakken of gebruiken de staafmixer ook op Robin zijn maaltijden. Vlees krijgt hij wel apart. Ik doe altijd hapjes op 2 of 3 lepeltjes en die leg ik dan voor hem neer, zodat hij zelf kan eten. Dat werkt prima bij ons. Resulteert wel vaak in een zooitje, maarja...
Ik heb nog wel een opvoedkundig vraagje: Robin heeft nog wel eens van die momenten dat hij vanalles doet wat niet mag en ik het gevoel heb dat ik de hele dag door “nee” loop te roepen, zonder resultaat Hoe pakken jullie zoiets aan?