Ik bedoelde op school tegen een decaan oid, natuurlijk niet met klasgenootjes ed.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:02 schreef InProduction het volgende:
Gewoon naar de politie. Het bewijs wordt inderdaad wel een héél stuk lastiger. Mocht het serieus zijn: een pistool kopen slaat nergens op. Op school moet ze er sowieso niet over praten. Als ze het ook maar tegen 2 personen zegt weet na een dag de hele school het, het is een sensatieverhaal (onbedoeld) dus iedereen gaat het doorvertellen.
quote:ik zit er heel erg mee dat ik er niets tegen kan doen, het eerste wat ik eigelijk dacht was ik koop een pistool en schiet hem dood, maar dan verlaag ik me tot een net zo laag niveau als hij, en hij heeft gevaarlijke vriendjes, dus ben ik zelf ook dood.
Ze heeft hem geblockt+verwijdert en een nieuwe msn aangemaakt, omdat ze zo bang is.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:05 schreef Apotheose het volgende:
wordt ze nog steeds gedreigd via msn dan? Want dan zou je daar makkelijk een printscreen ofzo (of chatlog.. of hoe heet dat hehe) van maken als bewijs. Mailadres zit er dan ook bij...
Iets van 2 jaar geloof ik...quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:00 schreef Ladidadida het volgende:
Volgens mij kan ze alsnog aangifte doen, ook al is het een poos geleden. Als ze ook vertelt van de dreigementen en dat deze serieus genomen moeten worden, lijkt het mij dat de politie hier discreet mee omgaat en dat ze bv. eerst een sterkere zaak gaan proberen te maken (dus meer slachtoffers zoeken o.i.d.). Lijkt me iig, zeker voor haar, zaak om er alsnog wat aan te doen.
MSN logs wel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:08 schreef Siyara het volgende:
Ik ben bang dat een printscreen in de rechtzaal niet overeind blijft...
Dus je hebt geen wijf >?quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:09 schreef veldmuis het volgende:
Ik zou wel schieten denk ik. Boeie, van me wijf blijve ze af!
Ze kan altijd naar haar huisarts gaan (die heeft beroepsgeheim dus dan kan ze het ook tegenover haar ouders stil houden, mocht ze dat echt willen), en die kan haar eventueel doorverwijzen naar een maatschappelijk werkster of psycholoog of iemand anders bij wie ze haar verhaal kwijt kan. Iig belangrijk dat het verhaal eruit komt en zij het verwerkt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:03 schreef sc00p het volgende:
Is er verder nog een plek waar zij hulp kan zoeken, ze heeft het al ruim een jaar opgepropt in haar hoofd.. ze heeft het nooit verwerkt.
Wat zou jij doen? als de politie niets kan doen? ik vind zelf dat zon persoon niet thuis hoort in dit land:xquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:06 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
In wat voor zielig milieu zitten jij en die vriendin van je?
Ja vastquote:
Daaromquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:14 schreef sc00p het volgende:
[..]
Wat zou jij doen? als de politie niets kan doen? ik vind zelf dat zon persoon niet thuis hoort in dit land:x
En aan een vuurwapen is voor mij niet heel erg moeilijk, voor jou wel soms?
Dit is niet verzonnen, ik heb gewoon geen zin om alles te typen,quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:14 schreef PresidentPalmer het volgende:
[..]
Ja vast
TS: Het klinkt misschien raar, maar hoe zeker ben je ervan dat ze het verhaal niet verzonnen heeft? Meisjes van die leeftijd schreeuwen soms om aandacht, want hoe oud is ze nu? 14 toch?
Juistem! Daar moeten ze niet mee fokken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:09 schreef veldmuis het volgende:
Ik zou wel schieten denk ik. Boeie, van me wijf blijve ze af!
Geen idee eigenlijkquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:14 schreef sc00p het volgende:
[..]
Wat zou jij doen? als de politie niets kan doen? ik vind zelf dat zon persoon niet thuis hoort in dit land:x
En aan een vuurwapen is voor mij niet heel erg moeilijk, voor jou wel soms?
Ze zit er gewoon heel erg mee, al heel lang... en ik ben bang dat als ze nu niets doet (ze is 14) dat ze er later spijt van krijgt... en ik vind gewoon dat die gozer dit niet ongestraft kan doen.. hij heeft een pistool tegen haar hoofd gezet... wat overigens niet verzonnen oid is.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:18 schreef Jeffo het volgende:
In hoeverre dwing je haar om er wat aan te gaan doen ? Je verteld het haar ouders als zij het niet doet, ze moest het van je zeggen. Een verkrachting bestaat uit, het dwingen van iemand tot sexuele handelingen.
Ik ben van mening dat je je eigen mening en ideeën niet op een dwingende manier op haar moet overbrengen. Kan nooit goed zijn voor zo'n meisje.
Ik irriteer me steeds vaker aan mensen zoals jij, die het even weten te vertellen terwijl ze geen idee hebben of het wel klopt, niet alles is een film of serie hoor. Hier heeft de politie al meerder malen gebruik gemaakt van MSN-logs.quote:
Had ik nog niet eens gelezen maar idd.. nooit dwingen om iets te vertellen. Dat werkt zo averechts in wat voor situatie dan ook.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:18 schreef Jeffo het volgende:
In hoeverre dwing je haar om er wat aan te gaan doen ? Je verteld het haar ouders als zij het niet doet, ze moest het van je zeggen. Een verkrachting bestaat uit, het dwingen van iemand tot sexuele handelingen.
Ik ben van mening dat je je eigen mening en ideeën niet op een dwingende manier op haar moet overbrengen. Kan nooit goed zijn voor zo'n meisje.
Ik dwing je niet om dit anders te doenlijkt me slechts verstandig.
Heeft iemand enig idee, hoe ik die chatlogs kan vinden? ze staan niet meer in de MSNplus geschiedenis, maar mss nog ergens anders?quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:20 schreef honderd het volgende:
[..]
Ik irriteer me steeds vaker aan mensen zoals jij, die het even weten te vertellen terwijl ze geen idee hebben of het wel klopt, niet alles is een film of serie hoor. Hier heeft de politie al meerder malen gebruik gemaakt van MSN-logs.
Klinkt mij ook in de oren als een stevig stukje fantasie....quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:14 schreef PresidentPalmer het volgende:
[..]
Ja vast
TS: Het klinkt misschien raar, maar hoe zeker ben je ervan dat ze het verhaal niet verzonnen heeft? Meisjes van die leeftijd schreeuwen soms om aandacht, want hoe oud is ze nu? 14 toch?
Ze waren met zn 3-en. 1 gaat even naar de wc en gaat weg als hij merkt dat de deur op slot zit. Vaag verhaal toch?quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:20 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ze zit er gewoon heel erg mee, al heel lang... en ik ben bang dat als ze nu niets doet (ze is 14) dat ze er later spijt van krijgt... en ik vind gewoon dat die gozer dit niet ongestraft kan doen.. hij heeft een pistool tegen haar hoofd gezet... wat overigens niet verzonnen oid is.
Heb ik natuurlijk allang al gedaan, maar het is een heel lang verhaal, en ja het is 100% zeker de waarheid, hij heeft haar verkracht.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:22 schreef Woeiii het volgende:
Hmm voordat je op haar verhalen in gaat zou ik, gezien haar leeftijd eerst nagaan of het verhaal wat ze je heeft verteld ook daadwerkelijk gebeurt is.. Het kan best zijn dat ze naar een verkrachting refereerd terwijl er iets anders aan de hand is. Meisjes op die leeftijd 'verzinnen' wel vaker verhalen..
Toch moet je haar dr eigen keuzes ook laten maken. Ik heb het ook eens meegemaakt, toen het betreffende meisje wél m'n vriendin was. Die was dan niet verkracht, maar aangerand. Op het moment dat ze er een beetje overheen was, moest alles tot in detail verteld worden aan de politie.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:20 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ze zit er gewoon heel erg mee, al heel lang... en ik ben bang dat als ze nu niets doet (ze is 14) dat ze er later spijt van krijgt... en ik vind gewoon dat die gozer dit niet ongestraft kan doen.. hij heeft een pistool tegen haar hoofd gezet... wat overigens niet verzonnen oid is.
mwah het is nog een iets langer verhaal, maar als ik dat allemaal moet typen...quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:22 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ze waren met zn 3-en. 1 gaat even naar de wc en gaat weg als hij merkt dat de deur op slot zit. Vaag verhaal toch?
dat kun je toch instellen of t wordt opgeslagen ja of nee..? Dus als zij die functie heeft uitgeschakelt kun je t volgens mij niet terugvinden lijkt mij.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:21 schreef sc00p het volgende:
[..]
Heeft iemand enig idee, hoe ik die chatlogs kan vinden? ze staan niet meer in de MSNplus geschiedenis, maar mss nog ergens anders?
Dat kun je niet zeker weten, je was er immers niet bij. Het enige wat je kunt doen is haar verhaal op consistentie checken, en reken maar dat de politie dat ook zal doen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:23 schreef sc00p het volgende:
[..]
Heb ik natuurlijk allang al gedaan, maar het is een heel lang verhaal, en ja het is 100% zeker de waarheid, hij heeft haar verkracht.
Doe even normaal. Ik kan me best voorstellen dat een vriend zo'n reactie heeft, ongeacht het milieu waar hij vandaan komt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:06 schreef Rodie83 het volgende:
In wat voor zielig milieu zitten jij en die vriendin van je?
Dat vind ik dus wel kwalijk. Er zijn tal van onschuldigen die op deze manier 'gepakt' zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
No personal offense, maar je weet zeker dat het geen schreeuw om aandacht van je vriendin is?
Ik stel deze vraag, omdat de politie deze vraag ook wel zal stellen.
Edit: is al gevraagd.![]()
Ai.. Succes!
En ik zou hem gewoon aanklagen, ook al is de kans aanwezig dat je de aanklacht verliest, die klootzak staat dan tenminste bekend als verdachte van verkrachting, wat ook al een straf opzich is!
Deze man is niet onschuldig...quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat vind ik dus wel kwalijk. Er zijn tal van onschuldigen die op deze manier 'gepakt' zijn.
Dat kun je helemaal niet weten, je hebt alleen het woord van je vriendin, en je zal niet de eerste zijn die een verzonnen verhaal gelooft.quote:
En daarbij is dat stiekeme gezoek naar logs enzo ook wel een beetje matig.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Even nog een advies wat al eerder gegeven is maar wat een beetje ondergesneeuwd raakt: je kan haar niet dwingen actie te ondernemen. Als dit waar is (en ik ga er van uit dat het zo is) heeft ze je óntzettend in vertrouwen genomen door iets te vertellen wat niemand anders weet. Iets erg zwaars. Het laatste en domste wat je nu kan doen is zonder haar toestemming dit aan haar ouders/leraar/de politie/weet ik het vertellen. Ze moet het *zelf* doen want ze moet het *zelf* verwerken. Ik snap dat je wil dat er actie ondernomen wordt, maar bedenk je dat dat voor haar een erg moeilijk stap is. Schiet dus niet te ver uit in je poging om haar te steunen.
Verder lijkt het me raadzaam als je vriendin met iemand gaat praten die haar kan helpen om dit te verwerken, of ze nou aangifte doet of niet. Je kan haar vertellen dat ze naar haar huisarts kan en dat die geheimhoudingsplicht heeft dus dat haar ouders het niet te weten hoeven te komen. Je kan ook direct naar het RIAGG bellen als je de huisarts toch niet helemaal vertrouwt.
Ohja, dat was ik vergeten ja.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:56 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En daarbij is dat stiekeme gezoek naar logs enzo ook wel een beetje matig.
Daar zat ze bijquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ohja, dat was ik vergeten ja.
Dat is iets wat normaal al uit den boze is imo, en als iemand je in het volste vertrouwen iets vertelt zou je al helemaal je best moeten doen om dat vertrouwen niet te schenden.
And after the break we'll be right back with 60 minutes.quote:
En had ze wel gewoon andere chatlogs?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ze wilde me laten zien wat hij allemaal op msn zei, maar ze had het niet meer, toen ging ik verder zoeken maar vond niks
Dat klinkt al beter.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef sc00p het volgende:
[..]
Daar zat ze bij
Ze wilde me laten zien wat hij allemaal op msn zei, maar ze had het niet meer, toen ging ik verder zoeken maar vond niks
Heel erg begrijpelijk, maar het enige wat je kan doen is haar steunen en advies geven. Als je gaat pushen heb je de kans dat ze zich van je afsluit en dat moet je ook niet hebben.quote:Ik wil iig dat ze gaat praten:(
Ja die van de laatste paar weken, hem had ze al een paar maanden geblockt+delete, en ze heeft een ander msn account aangemaakt(daardoor).quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:11 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
En had ze wel gewoon andere chatlogs?
Maandje of 5, maar we zien elkaar ong. elke dag, en we zijn heel erg aan elkaar gehecht:)quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:14 schreef Jeffo het volgende:
Zou ik mogen vragen hoe lang jullie momenteel een relatie hebben ?
Misschien een kleine hulp, een blunder die ik eens gemaakt heb tijdens een communicatie training voor oa slachtofferhulp.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:11 schreef Jeffo het volgende:
Geef haar een beetje tijd, je weet het nu net en jij vind het allemaal knap kut, maar denk niet dat je, je kan voorstellen hoe zij zich al die tijd gevoeld heeft. (nee ik ook niet)
Ik begrijp je..quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:19 schreef Sakura het volgende:
[..]
Misschien een kleine hulp, een blunder die ik eens gemaakt heb tijdens een communicatie training voor oa slachtofferhulp.
Ook al was het 'slechts' een toneelstukje, ik was in gesprek met iemand die ook een zeer erstige ervaring had, en maakte dus de opmerking dat ik begreep wat ze voelde, en werd daar (terecht) direct op afgeschoten.
Niemand begrijpt hoe jouw vriendin zich voelt, het hoogst bereikbare is dat je begrijpt dat ze zich klote voelt, maar nooit HOE klote ze zich voelt.
Verder zoals al gezegd, beschaam haar vertrouwen niet, zelfs een topic als dit is al kantje boord, en eigenlijk al 'doorvertellen'
Zorg gewoon dat je er bent voor je vriendin, en een goed luisterend oor voor haar bent, en bij tijd en wijle een schouder om op uit te huilen, maar ga nooit zelfstandig buiten je vriendin om stappen ondernemen, zelfs nog geen kwaad mailtje oid naar de dader toe.
Recovery programma proberen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef sc00p het volgende:
[..]
Dus concreet heb je 0 bewijs alleen een tamelijk ongeloofwaardig verhaal, dat jij dat gelooft kan ik nog inkomen, maar ik kan je ook wel in geuren en kleuren vertellen hoe ik toen ik 4 was door de cavia van de buren gespankt ben.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef sc00p het volgende:
[..]
Daar zat ze bij
Ik wil iig dat ze gaat praten:(
Ik voorzie een reconstructiequote:Op woensdag 28 maart 2007 20:39 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Maar ik kan je ook wel in geuren en kleuren vertellen hoe ik toen ik 4 was door de cavia van de buren gespankt ben.
Het schijnt illegaal te zijn om hier bagger neer te ketsen, dus helaas kan ik die droom niet uit laten komenquote:
Zoiets moet je natuurlijk *nooit* doen, maar...quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:07 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ze heeft hem geblockt+verwijdert en een nieuwe msn aangemaakt, omdat ze zo bang is.
Ik heb laatst al stiekum op der pc naar die chatlogs gezocht, maar ik kon niks vinden bij de normale chatlogs, weet iemand of je die ook nog op een andere manier kan vinden/bekijken? als aanwijzing...
En er zijn vele, vele verkrachters meer op deze wereld die nooit gepakt en lekker verder gaan waar ze mee bezig zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat vind ik dus wel kwalijk. Er zijn tal van onschuldigen die op deze manier 'gepakt' zijn.
Ik laat liever tien schuldigen lopen dan één onschuldige vastzetten/leven verpesten etc.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:39 schreef jaoka het volgende:
[..]
En er zijn vele, vele verkrachters meer op deze wereld die nooit gepakt en lekker verder gaan waar ze mee bezig zijn.
Snap ik, maar:quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat is dat voor idioot gedoe om zomaar die posts te deleten? Ik stop daar niet zomaar tijd in.
En ik had niet willen deleten maar er stonden teveel posts daarover. De kans dat anderen erop inhaken is dan te groot. Dit kan eventueel verder in [R&P FB] Voor klachten, huilbuien en woede-aanvallenquote:Op donderdag 29 maart 2007 00:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Die discussie is hier niet op z'n plaats.
Ze heeft iig al tegen jou gepraat, dat is al heel wat... Geef haar de tijd.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef sc00p het volgende:
[..]
Daar zat ze bij
Volgens mij hadden we net een compromis in zoiets als:quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Snap ik, maar:
[..]
En ik had niet willen deleten maar er stonden teveel posts daarover. De kans dat anderen erop inhaken is dan te groot. Dit kan eventueel verder in [R&P FB] Voor klachten, huilbuien en woede-aanvallen
Als je hem met een kutsmoes het bos in lult, geen vriendje die er sjoegen van heeft.. Wel diep graven...quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:57 schreef sc00p het volgende:
Hey,
Maar goed, ze is dus een jaar geleden verkracht, daar kan nu niets meer tegen gedaan worden door de politie denk ik? ik zit er heel erg mee dat ik er niets tegen kan doen, het eerste wat ik eigelijk dacht was ik koop een pistool en schiet hem dood, maar dan verlaag ik me tot een net zo laag niveau als hij, en hij heeft gevaarlijke vriendjes, dus ben ik zelf ook dood.
En dan blijk later dat het meisje het hele verhaal verzonnen heeft, lekkere vent ben je dan.quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:46 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Als je hem met een kutsmoes het bos in lult, geen vriendje die er sjoegen van heeft.. Wel diep graven...
Zullen we dat maar niet doen?quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:46 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Als je hem met een kutsmoes het bos in lult, geen vriendje die er sjoegen van heeft.. Wel diep graven...
Wat is het nu, zat ze er bij toen je die logs aan het zoeken was of (ik citeer je):quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef sc00p het volgende:
[..]
Daar zat ze bij
Euh, ik snap hier niets van. Wat wilde ze eigenlijk niet echt en wat deed ze heel soms toch? Met jou dingen in bed? Of met die gast? En wat voor verhaal vertelde ze dat niet waar was? En hoe wist jij dat het niet waar was? En dit verhaal wel? Kortom, erg vaag wat je hier schrijft.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:23 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ik begrijp je..
Ik vind dit geen dorovertellen, ik heb hier een nieuw account aangemaakt waardoor ik (hoop ik) helemaal anoniem ben... ik wist gewoon niet waar ik er anders over moest praten![]()
Ze is al meerdere keren in bed (je begrijpt wat ik bedoel) in tranen uitgebarsten, ze wilde die dingen ook eigelijk niet echt, heel soms deed ze het.. ik vond dat vreemd. toen vertelde ze een verhaal wat niet waar was, hij had haar niet verkracht enz, zei ze toen.. maar het is er later dus toch uit gekomen..
Ze heeft gister en vandaag ook heel veel zitten te huilen:( ik heb vannacht ook niet geslapen:(
ik ga nu naar haar toe, ik kan vanavond dus helaas niet meer reageren op dit topic
Ik heb een meisje gekend van die leeftijd die ook zei iets dergelijks te hebben meegemaakt. Dat had ze verteld aan een vriendin, toen die vriendin om haar te helpen dit verhaal bij een mentor neerlegde en die vervolgens de ouders inlichtte, bleek het verhaal niet zo ernstig als ze had verteld. De verkrachting was niet meer geweest dan opmerkingen maken van de jongen en een keer een hand op haar bil. Kijk goed uit voordat je je in de nesten werkt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:14 schreef PresidentPalmer het volgende:
[..]
Ja vast
Verjaringstermijn van verkrachting is 15 jaar nadat het slachtoffer 18 is geworden dus ze heeft tot haar 33ste (ik neem aan dat ze nu 14 is) om aangifte te doen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:06 schreef Sakura het volgende:
Of je nog aangifte kan doen van een misdrijf is afhankelijk van de verjarings termijn van het betreffende misdrijf.
Nu weet ik niet hoe lang de verjarings termijn van verkrachting en pedofilie (want daar praat je ook nog over) is, maar zeer zeker veel meer dan 1 jaar.
Zelf heb ik het meegemaakt met een meisje waarvan het wel waar was... tot 2x toe misbruikt door verschillende per sonen...quote:Op donderdag 29 maart 2007 07:53 schreef woniya het volgende:
Het is al erg genoeg als zo iets werkelijk gebeurd. Voor de man die wordt beschuldigd is dit vreselijk, er hangt voor je het weet een etiket op je hoofd, ook al is er niets gebeurd. Jonge tienermeisjes zijn vaak angstig als hun vriendje verder met ze wil gaan op sexueel gebied en sommigen verzinnen dan zo'n verhaal om niet verder te hoeven gaan. Bang om het vriendje te verliezen misschien.![]()
Nou, precies, ze is veertien, jeetje! Toen ik 14 was durfde ik niet eens te zoenen met de jongen waar ik verliefder op was dan ik de rest van mijn leven geweest ben. Dat heb ik naar hem toe in eerste instantie ook opgehangen aan een minder prettige ervaring op een schoolfeest eerder (aangeschoten knul die me tegen een muur duwde en bepotelde) terwijl het daar eigenlijk helemaal niks mee te maken had. Als ik niet bepoteld was geweest had ik ook niet gedurfd.quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:42 schreef MinderMutsig het volgende: Het enige bewijs is haar verhaal en het feit dat ze moeite heeft met seksualiteit en dat laatste hoeft niet zoveel te zeggen.
Dit komt mij allemaal heel bekend voor.. erg lullig.. echt.. ik heb ook dagen lang niet kunnen slapen.. en mijn vriendin wou helemaal met niemand erover praten.. ik ben er ook verder niet op in gegaan... ik was namelijk bang dat ze het mij kwalijk zou gaan nemen....quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:23 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ik begrijp je..
Ik vind dit geen dorovertellen, ik heb hier een nieuw account aangemaakt waardoor ik (hoop ik) helemaal anoniem ben... ik wist gewoon niet waar ik er anders over moest praten![]()
Ze is al meerdere keren in bed (je begrijpt wat ik bedoel) in tranen uitgebarsten, ze wilde die dingen ook eigelijk niet echt, heel soms deed ze het.. ik vond dat vreemd. toen vertelde ze een verhaal wat niet waar was, hij had haar niet verkracht enz, zei ze toen.. maar het is er later dus toch uit gekomen..
Ze heeft gister en vandaag ook heel veel zitten te huilen:( ik heb vannacht ook niet geslapen:(
ik ga nu naar haar toe, ik kan vanavond dus helaas niet meer reageren op dit topic
We gaan samen naar de politie dinsdag, daar kan ze praten en kijken wat haar mogelijkheden zijn.. hun kunnen haar toch ook doorsturen naar slachtofferhulp?quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:42 schreef furian het volgende:
[..]
Dit komt mij allemaal heel bekend voor.. erg lullig.. echt.. ik heb ook dagen lang niet kunnen slapen.. en mijn vriendin wou helemaal met niemand erover praten.. ik ben er ook verder niet op in gegaan... ik was namelijk bang dat ze het mij kwalijk zou gaan nemen....
ze ligt ook meerdere keren per maand te huilen over dingen die ik niet eens kan beginnen te begrijpen..
Ik had hetzelfde idee als jou... koop gweer.. schiet hem helemaal tot tyvus... maar daar help ik haar niet mee..
het enige wat je kan doen is zorgen dat ze je echt goed gaat vertrouwen... zorg er voor dat ze zich echt speciaal voelt bij jou.. en dat ze alles bij je kwijt kan..
eventueel inderdaad haar ouders erbij betrekken is ook slim.. die kunnen steun bieden en die kunnen helpen door haar te dwingen erover te praten met een psycholoog...
ik hoop dat het beter bij jou afloopt dan dat het bij mij nu is..
Succes man!
greetz Furian
Ik ben 3 weken 17, is dat zo vreemd? 2,5 jaar verschil?quote:
Dat is een goed begin.. als je er niets aan doet dan kropt ze het op van binnen en dan word het alleen nog maar erger de komende tijd voordat het beter word...quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:27 schreef sc00p het volgende:
[..]
We gaan samen naar de politie dinsdag, daar kan ze praten en kijken wat haar mogelijkheden zijn.. hun kunnen haar toch ook doorsturen naar slachtofferhulp?
Ze wilt niet dat haar ouders het weten, mijn ouders weten het wel, ze mag haar eigen ouders niet (logisch, maar daar ga ik het nu niet over hebben).. mijn vader werkt ook bij de politie (CIE) en kan haar ook tips geven..
Dat is echt heel erg jaquote:Op donderdag 29 maart 2007 11:57 schreef furian het volgende:
[..]
Dat is een goed begin.. als je er niets aan doet dan kropt ze het op van binnen en dan word het alleen nog maar erger de komende tijd voordat het beter word...
ik wou dat ik hetzelfde kon doen.. helaas heb ik alleen niet genoeg bewijs en wil mijn vriendin dit dus ook echt niet vertellen aan anderen.. ze wil niet eens met een psycholoog of slachtofferhulp praten.. dus tjah...
en het domste is dan nog wel.....
Ze heeft hem vergeven zecht ze.. en God heeft het zo gewild...
Nou praat dat er maar eens uit zonder psycholoog.. ik kan het niet..
voel me dan ook echt Super en super lullig dat ik niet iets voor haar kan doen..
majah Life is full of shit.. Get over it... right???
Ik weet niet in hoeverre ze dit meent, maar als ze hierin serieus is, vind ik het erg jammer dat jij dat als "dom" bestempelt. Iemand vergeven is zoveel maal moeilijker dan wrok koesteren. Daarbij is het haar manier om er mee om te gaan.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:57 schreef furian het volgende:
en het domste is dan nog wel.....
Ze heeft hem vergeven zecht ze.. en God heeft het zo gewild...
klopt.. maar de manier zoals zij het zegt klopt gewoon niet...quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:01 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre ze dit meent, maar als ze hierin serieus is, vind ik het erg jammer dat jij dat als "dom" bestempelt. Iemand vergeven is zoveel maal moeilijker dan wrok koesteren. Daarbij is het haar manier om er mee om te gaan.
Ik hoop dat het bij ons beter gaatquote:Op donderdag 29 maart 2007 13:06 schreef furian het volgende:
ja dan is het helemaal zoiets idd.. mijn vriendin die was toen al geen maagd meer.. majah het komt natuurlijk wel op hetzelfde neer... Ik hoop dat je je vriendin dit ook gewoon laat lezen...
want hoe erg het ook is.. ze moet dit echt zoveel mogelijk bespreken.. zodat ze er achter komt dat ze echt niet de enige is.. en dat elke 5 minuten er wel minstens 1 meisje word verkracht op de wereld...
En om nou niet heel raar over te komen...
probeer samen dingen uit.. ga op ontdekking uit.. kom er achter dat er meer is dan alleen ruig verkrachten zoals die mongool deed... voel de tederheid van je vriend.. en probeer niet bang te wezen...
dan zal je merken dat het echt fijn kan zijn... en dan bespaar je jezelf later een hoop problemen..
en wat ik persoonlijk erg belangenrijk vind...
Reageer het niet af op je vriend.. hij doet echt het beste voor je wat hij kan doen.. en staat je in alles bij...
ik heb persoonlijk dit niet gehad.. bijna alles wat ik in het begin/midden deed was fout.. en kreeg ik op mijn dak.. dit gewoon omdat ze me niet vertrouwde...
Nu heb ik dit overleefd.. maar geloof me.. dit heeft echt Ontzettend! veel pijn gedaan..
Hoeveel nachten ik wel niet wakker heb gelegen met mijn gedachtes alleen bij haar.. tot bijna huilen aan toe.. terwijl ik zelfs nog nooit om mijn eigen problemen heb gehuild...
blijf dus samen veel praten en zorg ervoor dat het anders gaat als in mijn relatie..!!
sterkte trouwens dinsdag!!!!
Ze heeft al die chatlogs gewoon delete, omdat ze aardig veel op msn zit werd het een beetje een bende...quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:23 schreef speknek het volgende:
Nou ik ben benieuwd hoe ze het eraf brengt bij de politie. Ik bedoel het niet lullig (maar snap dat dat sowieso wel zo overkomt), maar dit verhaal roept aan alle kanten dat het verzonnen is. Chatlogs verdwijnen volgens mij niet zomaar als je van account wisselt, die komen gewoon in een parallelle map te staan. Ze is veertien, het is een jaar geleden gebeurd, bedreigd met een pistool (niet zo heel veel mensen hebben pistolen slingeren), vrienden die gewoon weggaan als de deur op slot zit, het is gebeurd omdat ze had verteld dat ze verliefd was op jou (aah wat lief), steeds meer details die naar buiten komen..
Maar goed, er is natuurlijk no way dat je haar met zo'n verhaal niet kunt vertrouwen, dus je moet 'r in alles steunen, en inderdaad zo snel mogelijk naar de politie brengen. Die merken snel genoeg of het verhaal waar is of niet.
Hmmm. Zorg ervoor dat ze alleen dingen doet die ze zelf wil doen. Forceer niets.Wat dat komt 10x zo hard terug. En omdat jij nu bij haar bent komt het dan bij jou terecht.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:47 schreef sc00p het volgende:
[..]
Dat is echt heel erg ja![]()
Ik heb me vriendin overgehaald er iets tegen te doen, gelukkig snapt ze dat het het beste is.. ik heb haar ook uitgelegt dat dat heel moeilijk gaat worden, ook heb ik haar gewoon dit topic laten zien...
Ze zit er nog steeds heel erg meehet was namelijk haar eerste seksueele ervaring (die verkrachting)
Besef wel dat volwassen overkomen niets zegt over het waarheidsgehalte van een verhaal (het vertellen van een goed coherent verhaal is immers ook een volwassen vaardigheid).quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:28 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ze heeft al die chatlogs gewoon delete, omdat ze aardig veel op msn zit werd het een beetje een bende...
het is eind oktober gebeurd... en die vriendin van haar heeft een half uur in dat huis rond gelopen en gebeld, maar het was er helemaal stil, dus ging ze weg..
Ik weet gewoon zeker dat het niet verzonnen ismijn vriendin is ook niet echt zon aandacht zoeker, ze gedraagt zich vrij volwassen
Dat is niet waar, voor verkrachting (242 Sr) is dwang noodzakelijk. Beneden de 12 is die dwang voor de strafbaarheid niet vereist (244 Sr), tussen de 12-16 ook niet (245 Sr), maar dat is een klachtdelict.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:18 schreef wdn het volgende:
Ik denk dat we aan moeten nemen dat ze de waarheid verteld.
Het gaat erom sc00p te helpen om het HEM mogelijk te maken om haar te helpen of met adviezen te komen hoe hij dit zou kunnen aanpakken. Het gaat er niet om dat we haar helpen. Dat dit wel zijn doel is is in principe een bijzaak voor ons.
Trouwens even voor de goede orde: sex met iemand onder de 16 is wettelijk bij definitie verkrachting, meen ik?
EDIT even opgezocht:
Seksuele handelingen die strafbaar zijn omdat er jongeren bij betrokken zijn, worden als volgt strafbaar gesteld:
jonger dan 14 jaar / 14 of 15 jaar / 16 jaar of ouder
zonder penetratie: aanranding / aanranding / geen misdrijf
met penetratie: verkrachting / aanranding / geen misdrijf
Hierbij gaat het om handelingen waarbij de minderjarige toestemming verleent. Dus of die meid nu wel of niet vrijwillig meedeed doet niet ter zake: het is verkrachting.
Klachtdelict houdt niet veel meer in dat er niet actief wordt vervolgd, de benadeelde moet een klacht indienen, pas daarna kan de OvJ vervolgen. Of ze moet getuigen is aan de rechter.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:39 schreef wdn het volgende:
D_D: Klachtdelict? Oftewel ze zal dan voor een (kinder)rechter een verhaal moeten vertellen over wat er is gebeurd!?
Dat is misschien iets voor TS om in de discussie mee te nemen. Daar zit die meid misschien helemaal niet op te wachten.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:11 schreef honderd het volgende:
Gewoon aangifte doen en als die sowieso met pistool loopt en rare vriendjes heeft is die al wel bekend bij de politie.
Dat bewijst helemaal niet dat ze de waarheid vertelt, dat bewijst alleen dat ze weet heeft van het feit dat hij een wapen bezit.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:04 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Bovendien, als hij het pistool nog heeft, heeft ze gelijk bewijs dat ze de waarheid vertelt!
Ze heeft dit topic gezien en vond het goed, en ze is er best door gerustgesteldquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:39 schreef wdn het volgende:
D_D: Klachtdelict? Oftewel ze zal dan voor een (kinder)rechter een verhaal moeten vertellen over wat er is gebeurd!?
Dat is misschien iets voor TS om in de discussie mee te nemen. Daar zit die meid misschien helemaal niet op te wachten.
nouja, het wordt er een stuk geloofwaardiger van, in ieder geval.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat bewijst helemaal niet dat ze de waarheid vertelt, dat bewijst alleen dat ze weet heeft van het feit dat hij een wapen bezit.
Zoals?quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:42 schreef wdn het volgende:
Beide replies van je klinken hoopvol. Dit zal nooit volledig weggaan lijkt me maar het lijkt me wel goed te komen met haar als ik jou zo hoor.
Overigens zijn er heel veel (legale) manieren om het leven van die jongen een stuk onaangenamer te maken mocht ze daar behoefte aan hebben.
Mag dat?quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:13 schreef sc00p het volgende:
Ook gaat hij op zijn werk in de computer kijken wat er allemaal op zijn strafblad staat.
Mailbox aan? hoe wat waar?:P Ik hoop dat het echt gauw over isquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:21 schreef wdn het volgende:
Zit ze mee te kijken?![]()
hoi!
Er kan zoveel gebeuren hiermee. En het verschilt per persoon wat acceptabel is
Niks doen en het compleet uit het hoofd zetten is een optie. Maar dat is niet weggelegd voor iedereen.
De confrontatie zoeken met hem via een aangifte is moeilijk. Maar dit kan er wel voor zorgen dat ze er veel en veel sterker uitkomt. Als ze er dan later op terugkijkt dat ze kan zeggen "ik ben trots op mezelf dat ik dit ben aangegaan".
Zet je inbox eens vlug aan
Neequote:
Waarom zou dat niet mogen, als agent zijnde mag ja toch gewoon iemand zijn strafblad opvragen? Is volgens mij voor burgers zelfs mogelijk om dat van anderen op te vragen. Enkel jeugddossiers zijn te openen met toestemming van een rechter.quote:
Dat vroeg ik me dus afquote:Op donderdag 29 maart 2007 17:01 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen, als agent zijnde mag ja toch gewoon iemand zijn strafblad opvragen? Is volgens mij voor burgers zelfs mogelijk om dat van anderen op te vragen. Enkel jeugddossiers zijn te openen met toestemming van een rechter.
Zou wat zijn, heb je een verdachte en kan je niet eens kijken of die nog meer op z'n kerfstok heeft. Of natrekken van een nummerbord en dan mag je niet eens kijken of diegene nog boetes/celstraf heeft open staan.quote:
Als agent mag hij dat opvragen/inzien, alleen zal hij het aan niemand buiten de politie door mogen vertellen.quote:
ja, ik nuquote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:49 schreef American_Nightmare het volgende:
Niemand die zich afvraagt wat een 13-jarige bij 2 jongens van 18 te zoeken heeft?
Ja ja dan ga je dadelijk zeker zeggen dat je ik verkracht heb.quote:
was het maar zoquote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:58 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja ja dan ga je dadelijk zeker zeggen dat je ik verkracht heb.
Ja inderdaad laat maar zitten, als je eigenlijk wel wil dan is er voor mij ook geen lol aan.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:00 schreef milagro het volgende:
[..]
was het maar zo![]()
![]()
![]()
ik neem dit onmiddelijk terug!!!!!!!!!! schande!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:05 schreef wdn het volgende:
Hij is 17 en zij is 14. Waar je vandaan haalt dat het 13 en 2 jongens van 18 zijn weet ik niet.
Plus die andere jongen gebruikte blijkbaar middelen die intimiderend zijn voor een 13 jarig meisje. Maar of hij 18 is is onbekend.
als de knul dus 17/18 was, dan is het toch wel aannemelijk dat de kameraad met plasnood dat ook was..quote:zij was toen 13, hij 17/18, weet ik niet zeker
Ik vind vooral de volgende passage rieken naar een sterk verhaal: ' 1tje daarvan ging even naar de wc, en toen dat gebeurde sloot hij mijn (nu dan) vriendin op in zijn kamer, en door zijn hand op der mond te houden en stevig vast te pakken (17/18 jaar tegen 13) zorgde hij dat ze stil bleef. Toen ging de andere persoon naar huis, omdat ze hun niet kon vinden, en de deur van die kamer zat op slot.'quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:24 schreef milagro het volgende:
[..]
[..]
als de knul dus 17/18 was, dan is het toch wel aannemelijk dat de kameraad met plasnood dat ook was..
en verder vind ik dat pistool verhaal wat......ongeloofwaardig.
Als ik ergens op bezoek ben, en ik kan opeens niemand meer vinden ga ik ook altijd meteen naar huis, na eerst gekeken te hebben of alle deuren nog open zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik vind voor al de volgende passage rieken naar een sterk verhaal: ' 1tje daarvan ging even naar de wc, en toen dat gebeurde sloot hij mijn (nu dan) vriendin op in zijn kamer, en door zijn hand op der mond te houden en stevig vast te pakken (17/18 jaar tegen 13) zorgde hij dat ze stil bleef. Toen ging de andere persoon naar huis, omdat ze hun niet kon vinden, en de deur van die kamer zat op slot.
'
Dat meisje (13) heeft een half uur door het huis gelopen en kloppen op de deur enz, bellen op mobiel...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik vind vooral de volgende passage rieken naar een sterk verhaal: ' 1tje daarvan ging even naar de wc, en toen dat gebeurde sloot hij mijn (nu dan) vriendin op in zijn kamer, en door zijn hand op der mond te houden en stevig vast te pakken (17/18 jaar tegen 13) zorgde hij dat ze stil bleef. Toen ging de andere persoon naar huis, omdat ze hun niet kon vinden, en de deur van die kamer zat op slot.'
En inderdaad, waar is dat pistool voor nodig nu uit bovenstaande passage al duidelijk blijkt dat de dader een fysiek overwicht heeft?
Die was ook 13, en eerder die avond waren er nog meer mensen, maar die waren toen al weg... het was in een boerderij, niemand kan je dus horen en het is heel grootquote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:24 schreef milagro het volgende:
[..]
[..]
als de knul dus 17/18 was, dan is het toch wel aannemelijk dat de kameraad met plasnood dat ook was..
en verder vind ik dat pistool verhaal wat......ongeloofwaardig.
En die mobiel ging niet af?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:31 schreef sc00p het volgende:
[..]
Dat meisje (13) heeft een half uur door het huis gelopen en kloppen op de deur enz, bellen op mobiel...
[..]
Ja, ik vind dat ook een beetje typisch overkomen, zacht uitgedrukt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:31 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als ik ergens op bezoek ben, en ik kan opeens niemand meer vinden ga ik ook altijd meteen naar huis, na eerst gekeken te hebben of alle deuren nog open zijn.
Inderdaad, eenmaal op dit pad is er vaak geen weg meer terug, en dan moet de leugen volgehouden worden tot in het ridicule.quote:TS; beseft je vriendin dat ze in veel grotere problemen kan komen dan die ze nu obvious heeft, wanneer ze een valse aanklacht indient, of erger nog, een aanklacht die niet bewezen kan worden waardoor ze dadelijk een aanklacht wegens smaad kan verwachten? Ik zou het gewoon lekker laten rusten. We zijn 5 jaar verder. Het eventueel gebeurde is toch niet meer te bewijzen aangezien blijkbaar niemand na de misdaad iets vreemds aan haar heeft gemerkt. De persoon is daarnaast niet meer in haar leven (hopelijk).
En ze heeft later nooit doorgevraagd oid? Ik weet namelijk dat ik dat wel gedaan zou hebben.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:31 schreef sc00p het volgende:
[..]
Dat meisje (13) heeft een half uur door het huis gelopen en kloppen op de deur enz, bellen op mobiel...
Ook dat is idd op zijn minst opmerkelijk te noemen, of er moet sprake zijn geweest van voorbedachte rade " ik ga haar dadelijk grijpen, dus jij gaat zgn even naar de wc, om dan niet meer terug te komen", maar dan zou hij haar niet hebben hoeven de mond te snoeren, letterlijk, want ook al had ze gegild, die vriend zat in het complot.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik vind vooral de volgende passage rieken naar een sterk verhaal: ' 1tje daarvan ging even naar de wc, en toen dat gebeurde sloot hij mijn (nu dan) vriendin op in zijn kamer, en door zijn hand op der mond te houden en stevig vast te pakken (17/18 jaar tegen 13) zorgde hij dat ze stil bleef. Toen ging de andere persoon naar huis, omdat ze hun niet kon vinden, en de deur van die kamer zat op slot.'
En inderdaad, waar is dat pistool voor nodig nu uit bovenstaande passage al duidelijk blijkt dat de dader een fysiek overwicht heeft?
Als je het niet gelooft enz, wil je dan gewoon niet reageren?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:39 schreef k_i_m het volgende:
Nouja, ik heb wel weer geleerd dat als ik geen zin meer heb in bezoek, ik gewoon heel stilletjes in de slaapkamer moet gaan zitten. Dan verdwijnt het bezoek vanzelf op magische wijze!.
En dat zegt een vrouw!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:54 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, ik nu
ik doe een gok, spanning, aandacht, ego streling van een onzeker meisje op een gevoelige leeftijd?
het is ms treurig, maar dit soort plotselinge relevations neem ik toch met een korreltje zout, iemand vertoont 'apart gedrag' en ja, hoor, ze blijkt ooit eens verkracht te zijn, je leest dat iets te vaak, wmb.
ik krijg het idee dat het meer als excuus gebruikt wordt, om aandacht te krijgen, onhebbelijk gedrag goed te praten of vanwege spijt achteraf.
nu ja, sue me en sla me maar![]()
Wat doet dat er nou weer toe, of wil je zo graag horen dat het een buitenlander was zodat je je racisme weer even lekker kan voeden?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:32 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Trouwens, sterkte @TS en zijn vriendin.
Ze zal ws. geen sex met je willen omdat het te pijn doet of wat dan ook. moeilijk, moeilijk..
Nogiets irrelevants: Was het een antiliaan of neher die haar verkrachtte????
Nee, een 100% nederlander...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:32 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Trouwens, sterkte @TS en zijn vriendin.
Ze zal ws. geen sex met je willen omdat het te pijn doet of wat dan ook. moeilijk, moeilijk..
Nogiets irrelevants: Was het een antiliaan of neher die haar verkrachtte????
Het verjaringstermijn voor seksuele delict(en) tegen een minderjarige begint pas vanaf het moment dat zij 18 jaar wordt. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:57 schreef sc00p het volgende:
Maar goed, ze is dus een jaar geleden verkracht, daar kan nu niets meer tegen gedaan worden door de politie denk ik? ik zit er heel erg mee dat ik er niets tegen kan doen, het eerste wat ik eigelijk dacht was ik koop een pistool en schiet hem dood, maar dan verlaag ik me tot een net zo laag niveau als hij, en hij heeft gevaarlijke vriendjes, dus ben ik zelf ook dood.
ik hoop dat ik hier wat hulp krijg![]()
Hoewel ook ik sceptisch ben, onthoudt wel dat 1 op de 6 vrouwen in haar leven te maken krijgt met seksueel geweld. Zo héél zeldzaam is het dan ook niet dat een vrouw hier problemen uit ontwikkeld in haar verdere seksleven.Ongeacht het waarheidsgehalte van dit verhaal is in zijn algemeenheid toch te verwachten dat er heel wat van dit soort verhalen zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:53 schreef milagro het volgende:
Ook dat is idd op zijn minst opmerkelijk te noemen, of er moet sprake zijn geweest van voorbedachte rade " ik ga haar dadelijk grijpen, dus jij gaat zgn even naar de wc, om dan niet meer terug te komen", maar dan zou hij haar niet hebben hoeven de mond te snoeren, letterlijk, want ook al had ze gegild, die vriend zat in het complot.
soms zijn er meisjes die dergelijke verhalen vertellen om zo aandacht te krijgen, of om een excuus te hebben voor bepaald gedrag, eigen (losbandige) daden waar ze spijt van hebben een plek te kunnen geven (ik wilde het niet, ik ben gedwongen) en zelfs , als het wel direct verteld wordt aan ouders, om zo een excuus te hebben voor een hele nacht wegblijven.... het is treurig want er zijn uiteraard wel degelijk gevallen waar het wel echt waar is, maar doordat je toch ook in de kranten iets te vaak gelezen hebt dat het achteraf verzonnen bleek, word je achterdochtig, als je weer zo'n verhaal hoort .."mijn vriendin wil geen sex met me, en na lang doorvragen heeft ze verteld dat ze ooit eens verkracht is en nu angst heeft voor sex".... tja.....
ik had dit verhaal nog willen geloven als het pistooldetail achterwege was gebleven, nu wil ik het dus niet en kan het ook niet, ik geloof er dus geen hol van.
Gezien de hoeveelheid valse aangiftes vraag ik me toch altijd af hoe betrouwbaar zulke cijfers werkelijk zijn.quote:Op zondag 1 april 2007 14:46 schreef innovative het volgende:
[..]
Hoewel ook ik sceptisch ben, onthoudt wel dat 1 op de 6 vrouwen in haar leven te maken krijgt met seksueel geweld.
dat weet ik en dat weten ws de verzinster ook , want wie waagt het nu openlijk in twijfel te trekken... na al die jaren dat dat soort zaken niet echt serieus genomen werden.quote:Op zondag 1 april 2007 14:46 schreef innovative het volgende:
[..]
Hoewel ook ik sceptisch ben, onthoudt wel dat 1 op de 6 vrouwen in haar leven te maken krijgt met seksueel geweld. Zo héél zeldzaam is het dan ook niet dat een vrouw hier problemen uit ontwikkeld in haar verdere seksleven.Ongeacht het waarheidsgehalte van dit verhaal is in zijn algemeenheid toch te verwachten dat er heel wat van dit soort verhalen zijn.
Maar goed, er wordt inderdaad wat afgefantaseerd door meiden in die leeftijd, wat een probleem is voor degenen die écht wat meegemaakt hebben. De andere kant op hoor ik ook geregeld meisjes die aan alle kanten genomen zijn door hun "vriendje" terwijl ze dus écht nee hebben gezegd, maar die vervolgens dat gedrag gaan vergoelijken en zeggen "ja, maar, ik hou van hem..."
Dit soort cijfers volgen ten eerste niet uit het aantal aangiften, maar uit bevolkingsonderzoeken. Zie geen reden daarbij te liegen aangezien dat anoniem gebeurt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
Gezien de hoeveelheid valse aangiftes vraag ik me toch altijd af hoe betrouwbaar zulke cijfers werkelijk zijn.
Dat is altijd het argument, maar het is een flutargument. Als jij jezelf hebt wijsgemaakt dat het een verkrachting/aanranding is omdat dat je beter uitkomt, waarom zou je het dan niet ook zo invullen? Zie ook de bekende penislengteonderzoekjes, ook zogenaamd geen reden om te liegen, maar het is wel merkwaardig dat urologen van mening zijn dat die cijfers zeker enige centimeters afwijken van hun eigen bevindingen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:38 schreef innovative het volgende:
[..]
Dit soort cijfers volgen ten eerste niet uit het aantal aangiften, maar uit bevolkingsonderzoeken. Zie geen reden daarbij te liegen aangezien dat anoniem gebeurt.
Maar een heleboel ook wel.quote:Gemiddeld genomen zijn veel aangiftes niet vals overigens.
Tuurlijk, dat gebeurt ook veel.quote:Daarnaast doet lang niet iedereen aangifte. Ik heb te maken gehad met aanranding, geen aangifte gedaan omdat ik simpelweg geen signalement van de dader kon geven en er verder ook geen bewijs was.
Op een gegeven moment is er geen weg meer terug, en dat de stap groot is omwille van de ontmaskeringskans? Dat is maar zeer de vraag, de meeste mensen denken dat ze prima kunnen liegen.quote:De stap naar de politie is groot als een verhaal vals is, omdat de kans op ontmaskering erg groot is, en da's juist wat aandachtstrekkers niet willen. Die willen zielig zijn en blijven. Ik vraag me dan ook af waar je je aanname op baseert.
Je meid heel veel sterkte toegewenst.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:23 schreef sc00p het volgende:
We gaan vanmiddag naar het politiebureau![]()
Ze heeft het ook op school verteld, ivm pw-week, daar doen ze er verder vrij weinig mee :S
Waarom is dat de enige correcte optie?? Misschien is de correcte optie juist wel om aan te geven dat je ook bij haar blijft als ze zichzelf heeft klemgeluld met een verzonnen verhaal? Omdat je om haar geeft, en hopende dat ze het niet meer nodig zal vinden je voor te liegen als ze, weet ik veel, niet durft te zeggen dat ze nog niet toe is aan ruige sex?quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:22 schreef wdn het volgende:
Oh en ben reeel naar jezelf toe: indien je het idee hebt dat ze liegt/bedriegt zorg ervoor dat ze duidelijk beseft dat je bereidt bent haar te alleen te laten indien ze daarmee doorgaat. Want dat lijkt me dan de enige correcte optie. Ook al hou je van haar, je zult dan toch echt aan jezelf moeten denken.
Nee. Want dan laat je haar zien dat ze met alles weg kan komen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:56 schreef anneja het volgende:
[..]
Waarom is dat de enige correcte optie?? Misschien is de correcte optie juist wel om aan te geven dat je ook bij haar blijft als ze zichzelf heeft klemgeluld met een verzonnen verhaal? Omdat je om haar geeft, en hopende dat ze het niet meer nodig zal vinden je voor te liegen als ze, weet ik veel, niet durft te zeggen dat ze nog niet toe is aan ruige sex?
Mijn ex heeft dit ook een keer geprobeerd om mij zo te pakken met een verkrachtingsverhaal, jammer voor haar had ze de datum geplanned toen ik op vakantie wasquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:14 schreef PresidentPalmer het volgende:
[..]
Ja vast
ik hoop zo dat hier geen deel 2 van komt..quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:24 schreef sc00p het volgende:
Ze is vanmiddag bij de politie geweest, er werd haar sterk aangeraden aangifte te doen, maar ze heeft gezegt dat ze dat écht niet durft...
Haar moeder heeft gezorgd dat ze in therapie gaat, en ze heeft het ook op school gezegt, maar ze moet de pw-week evengoed maken :S
hm... naar de politie gaan om te zeggen dat je geen aangifte durft te doen..... tja...quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:24 schreef sc00p het volgende:
Ze is vanmiddag bij de politie geweest, er werd haar sterk aangeraden aangifte te doen, maar ze heeft gezegt dat ze dat écht niet durft...
Haar moeder heeft gezorgd dat ze in therapie gaat, en ze heeft het ook op school gezegt, maar ze moet de pw-week evengoed maken :S
Ik vind dit niet goed klinken om een of andere reden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:24 schreef sc00p het volgende:
Het komt wel vaker voor dat je eerst een informatief gesprek aanvraagt bij zedenzaken.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:16 schreef milagro het volgende:
[..]
hm... naar de politie gaan om te zeggen dat je geen aangifte durft te doen..... tja...
Ik weet niet precies waarom, maar ik krijg een beetje de kriebels van dit stukje. De niet-positieve kriebels.quote:Haar moeder heeft gezorgd dat ze in therapie gaat, en ze heeft het ook op school gezegt, maar ze moet de pw-week evengoed maken :S![]()
klopt, maar in dit geval was het best wel voorspelbaar op de een of andere manierquote:Op woensdag 4 april 2007 16:31 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Het komt wel vaker voor dat je eerst een informatief gesprek aanvraagt bij zedenzaken.
Daarin wordt dan uitgelegd wat er allemaal gaat gebeuren als je aangifte doet, hoe groot de kans (ongeveer) is dat hij vast komt te zitten, wat voor straf hij dan zou krijgen etc. Je kan ook alleen een melding doen.
Dat wil niet zeggen dat ik ts z'n vriendin nou meteen geloof, maar het komt wel vaker voor.
ja, zie het laatste stukje dat ik er later bij heb gezet.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:33 schreef milagro het volgende:
[..]
klopt, maar in dit geval was het best wel voorspelbaar op de een of andere manier
ik voorzie na de proefwerkweek , mist goed gemaakt, een wonderbaarlijk snellle verwerking ineens.
dat bedoel ikquote:Op woensdag 4 april 2007 16:37 schreef Wolkje het volgende:
[..]
ja, zie het laatste stukje dat ik er later bij heb gezet.
Toch weer Ludo, als ik het niet dacht.quote:hallo, het is mij, Ludo, de slechterik van dit verhaal, ik geloof er geen reet van!
Die was zn leven toch aan het beterenquote:Op donderdag 5 april 2007 01:21 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Toch weer Ludo, als ik het niet dacht.![]()
lekker belangrijk toch of ene milagro op internet je verhaal niet gelooft, geen drama lijkt me als ik hier mijn ongoddelijke mening verkondig...quote:Op donderdag 5 april 2007 11:52 schreef Angst het volgende:
toch ben ik van mening dat de politie moet bepalen of ze liegt of niet of een rechtszaak etc. en niet wij hier op fok
ongeacht hoe verleidelijk dat ook is
Ook de scoop kan dat niet zo makkelijk bepalen, ik zou zeggen steun haar gewoon
ik bedoel ook niet dat jij dat niet mag zeggen maar dat de ts zich daar gewoon niet mee bezig moet houdenquote:Op donderdag 5 april 2007 11:58 schreef milagro het volgende:
[..]
lekker belangrijk toch of ene milagro op internet je verhaal niet gelooft, geen drama lijkt me als ik hier mijn ongoddelijke mening verkondig...
ik geloof er geen hol van , pistool tegen haar slaap, right
nou, ze zijn niet lollig bedoeld of zo ... het verhaal is gewoon ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:03 schreef Angst het volgende:
[..]
ik bedoel ook niet dat jij dat niet mag zeggen maar dat de ts zich daar gewoon niet mee bezig moet houden
jouw reacties geven het topic natuurlijk een wat vrolijkere insteekalleen de ts moet gewoon een beetje ze vriendinnetje knuffelen en verder niets
ik ben het met je eens, maar toch je weet het nooit zekerquote:Op donderdag 5 april 2007 12:11 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, ze zijn niet lollig bedoeld of zo ... het verhaal is gewoon ongeloofwaardig.
2 vrienden, 1 moet er plassen, de ander bedenkt zich op dat moment ineens , nu hij alleen is met het meisje , dat hij haar wel effe kan verkrachten, moet alleen wel die vriend langer wegblijven, dus deur op slot, pistool, dat hij logischerwijs altijd bij zich draagt, getrokken, vriend komt terug van toilet, vindt een gesloten deur, roept "hey, doe eens open, joh!!! wat zijn jullie aan het doen??" , meisje zegt niets, want pistool tegen haar slaap, vriend zegt niets, de plasser hoort niets en denkt "nou, ze zijn zeker weggegaan of ze willen niet gestoord worden" en gaat maar naar huis.
als die vriend niet was gaan plassen, was zij dus niet verkracht
ja, sorry, hoor....
ja, maar wat wil je nu zeggen precies?quote:Op donderdag 5 april 2007 12:16 schreef Angst het volgende:
[..]
ik ben het met je eens, maar toch je weet het nooit zeker, het kan ook zijn dat de ts het verhaal niet goed heeft begrijpen bijv.
ik bedoel dat hij zich daar niet mee moet bezig, hij hoeft niet te twijfelen.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:40 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar wat wil je nu zeggen precies?
dat als je niet zeker bent , je haar maar moet steunen tot het wel zeker is?
een topic vol "goh, het is wat, jee, wat erg, zorg dat ze aangifte doet!" ..
er zijn mensen die haar geloven, er zijn mensen die haar niet geloven, beide geven reacties, daar is een topic voor , niet waar, verschillende meningen en zo.
lijkt me nu niet echt een ramp dat er mensen op internet een en ander in twijfel trekken, vriendje gelooft het wel, ouders geloven het (zover dat deel ook klopt tenminste, dat het aan de ouders verteld is) school weet ik ( als dat tenminste etc) dus tja.
risico van privé sores op internet pleuren, niet waar, er zijn altijd wel een paar reacties die je niet wil lezen
en ach, als je een pistool tegen je slaap hebt gehad, zijn een paar onwelgevallige reacties op je pc scherm peanuts
nee, want je zegt "ik vind dat wij hier niet moeten bepalen of ze liegt of niet, hoe verleidelijk ook"quote:Op donderdag 5 april 2007 12:56 schreef Angst het volgende:
[..]
ik bedoel dat hij zich daar niet mee moet bezig, hij hoeft niet te twijfelen.
inderdaad HIJ moet haar maar steunen tot alles duidelijker is.
ik bedoel niet de mensen die regaeren in dit topic, maar slechts de ts
tuurlijk mogen die hun eigen mening geven, alleen de ts hoeft daar vervolgens niks mee te doen.
Dus ik val niet mensen die reageren in dit topic en zeggen dat ze liegt aan, maar ik zeg dat dat voor de ts niet relevant is, omdat het nou eenmaal zijn "meisje" is, en hij haar dus geloofd .
(ik hoop dat je me nu begrijpt? )
Tuurlijk moet ze naar slachtofferhulp.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:27 schreef sc00p het volgende:
[..]
We gaan samen naar de politie dinsdag, daar kan ze praten en kijken wat haar mogelijkheden zijn.. hun kunnen haar toch ook doorsturen naar slachtofferhulp?
Ze wilt niet dat haar ouders het weten, mijn ouders weten het wel, ze mag haar eigen ouders niet (logisch, maar daar ga ik het nu niet over hebben).. mijn vader werkt ook bij de politie (CIE) en kan haar ook tips geven..
Nu al... goh...quote:Op donderdag 5 april 2007 14:12 schreef sc00p het volgende:
Ze gaat binnenkort in therapie en nu is ze naar de dokter voor een AIDS test :x
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |