abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47761238
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
No personal offense, maar je weet zeker dat het geen schreeuw om aandacht van je vriendin is?

Ik stel deze vraag, omdat de politie deze vraag ook wel zal stellen.

Edit: is al gevraagd.

Ai.. Succes!

En ik zou hem gewoon aanklagen, ook al is de kans aanwezig dat je de aanklacht verliest, die klootzak staat dan tenminste bekend als verdachte van verkrachting, wat ook al een straf opzich is!
Dat vind ik dus wel kwalijk. Er zijn tal van onschuldigen die op deze manier 'gepakt' zijn.
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:46:50 #52
164607 sc00p
D66-rechter
pi_47761354
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat vind ik dus wel kwalijk. Er zijn tal van onschuldigen die op deze manier 'gepakt' zijn.
Deze man is niet onschuldig...
Ik ook, bedankt!
pi_47761438
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:46 schreef sc00p het volgende:

[..]

Dat kun je helemaal niet weten, je hebt alleen het woord van je vriendin, en je zal niet de eerste zijn die een verzonnen verhaal gelooft.
pi_47761724
Even nog een advies wat al eerder gegeven is maar wat een beetje ondergesneeuwd raakt: je kan haar niet dwingen actie te ondernemen. Als dit waar is (en ik ga er van uit dat het zo is) heeft ze je óntzettend in vertrouwen genomen door iets te vertellen wat niemand anders weet. Iets erg zwaars. Het laatste en domste wat je nu kan doen is zonder haar toestemming dit aan haar ouders/leraar/de politie/weet ik het vertellen. Ze moet het *zelf* doen want ze moet het *zelf* verwerken. Ik snap dat je wil dat er actie ondernomen wordt, maar bedenk je dat dat voor haar een erg moeilijk stap is. Schiet dus niet te ver uit in je poging om haar te steunen.

Verder lijkt het me raadzaam als je vriendin met iemand gaat praten die haar kan helpen om dit te verwerken, of ze nou aangifte doet of niet. Je kan haar vertellen dat ze naar haar huisarts kan en dat die geheimhoudingsplicht heeft dus dat haar ouders het niet te weten hoeven te komen. Je kan ook direct naar het RIAGG bellen als je de huisarts toch niet helemaal vertrouwt.
pi_47761761
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Even nog een advies wat al eerder gegeven is maar wat een beetje ondergesneeuwd raakt: je kan haar niet dwingen actie te ondernemen. Als dit waar is (en ik ga er van uit dat het zo is) heeft ze je óntzettend in vertrouwen genomen door iets te vertellen wat niemand anders weet. Iets erg zwaars. Het laatste en domste wat je nu kan doen is zonder haar toestemming dit aan haar ouders/leraar/de politie/weet ik het vertellen. Ze moet het *zelf* doen want ze moet het *zelf* verwerken. Ik snap dat je wil dat er actie ondernomen wordt, maar bedenk je dat dat voor haar een erg moeilijk stap is. Schiet dus niet te ver uit in je poging om haar te steunen.

Verder lijkt het me raadzaam als je vriendin met iemand gaat praten die haar kan helpen om dit te verwerken, of ze nou aangifte doet of niet. Je kan haar vertellen dat ze naar haar huisarts kan en dat die geheimhoudingsplicht heeft dus dat haar ouders het niet te weten hoeven te komen. Je kan ook direct naar het RIAGG bellen als je de huisarts toch niet helemaal vertrouwt.
En daarbij is dat stiekeme gezoek naar logs enzo ook wel een beetje matig.
pi_47761827
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:56 schreef veldmuis het volgende:

[..]

En daarbij is dat stiekeme gezoek naar logs enzo ook wel een beetje matig.
Ohja, dat was ik vergeten ja.

Dat is iets wat normaal al uit den boze is imo, en als iemand je in het volste vertrouwen iets vertelt zou je al helemaal je best moeten doen om dat vertrouwen niet te schenden.
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:01:29 #57
164607 sc00p
D66-rechter
pi_47762015
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ohja, dat was ik vergeten ja.

Dat is iets wat normaal al uit den boze is imo, en als iemand je in het volste vertrouwen iets vertelt zou je al helemaal je best moeten doen om dat vertrouwen niet te schenden.
Daar zat ze bij
Ze wilde me laten zien wat hij allemaal op msn zei, maar ze had het niet meer, toen ging ik verder zoeken maar vond niks

Ik wil iig dat ze gaat praten:(
Ik ook, bedankt!
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:09:39 #58
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_47762371
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:46 schreef sc00p het volgende:

[..]

And after the break we'll be right back with 60 minutes.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:11:47 #59
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_47762463
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef sc00p het volgende:

[..]
Ze wilde me laten zien wat hij allemaal op msn zei, maar ze had het niet meer, toen ging ik verder zoeken maar vond niks
En had ze wel gewoon andere chatlogs?
pi_47762464
Geef haar een beetje tijd, je weet het nu net en jij vind het allemaal knap kut, maar denk niet dat je, je kan voorstellen hoe zij zich al die tijd gevoeld heeft. (nee ik ook niet )
pi_47762509
quote:

[..]

Daar zat ze bij
Dat klinkt al beter.
quote:
Heel erg begrijpelijk, maar het enige wat je kan doen is haar steunen en advies geven. Als je gaat pushen heb je de kans dat ze zich van je afsluit en dat moet je ook niet hebben.
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:13:42 #62
164607 sc00p
D66-rechter
pi_47762528
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:11 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

En had ze wel gewoon andere chatlogs?
Ja die van de laatste paar weken, hem had ze al een paar maanden geblockt+delete, en ze heeft een ander msn account aangemaakt(daardoor).
Ik ook, bedankt!
pi_47762570
Zou ik mogen vragen hoe lang jullie momenteel een relatie hebben ?
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:16:37 #64
164607 sc00p
D66-rechter
pi_47762677
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:14 schreef Jeffo het volgende:
Zou ik mogen vragen hoe lang jullie momenteel een relatie hebben ?
Maandje of 5, maar we zien elkaar ong. elke dag, en we zijn heel erg aan elkaar gehecht:)
Ik ook, bedankt!
pi_47762822
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:11 schreef Jeffo het volgende:
Geef haar een beetje tijd, je weet het nu net en jij vind het allemaal knap kut, maar denk niet dat je, je kan voorstellen hoe zij zich al die tijd gevoeld heeft. (nee ik ook niet )
Misschien een kleine hulp, een blunder die ik eens gemaakt heb tijdens een communicatie training voor oa slachtofferhulp.
Ook al was het 'slechts' een toneelstukje, ik was in gesprek met iemand die ook een zeer erstige ervaring had, en maakte dus de opmerking dat ik begreep wat ze voelde, en werd daar (terecht) direct op afgeschoten.

Niemand begrijpt hoe jouw vriendin zich voelt, het hoogst bereikbare is dat je begrijpt dat ze zich klote voelt, maar nooit HOE klote ze zich voelt.

Verder zoals al gezegd, beschaam haar vertrouwen niet, zelfs een topic als dit is al kantje boord, en eigenlijk al 'doorvertellen'

Zorg gewoon dat je er bent voor je vriendin, en een goed luisterend oor voor haar bent, en bij tijd en wijle een schouder om op uit te huilen, maar ga nooit zelfstandig buiten je vriendin om stappen ondernemen, zelfs nog geen kwaad mailtje oid naar de dader toe.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:23:42 #66
164607 sc00p
D66-rechter
pi_47763003
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:19 schreef Sakura het volgende:

[..]

Misschien een kleine hulp, een blunder die ik eens gemaakt heb tijdens een communicatie training voor oa slachtofferhulp.
Ook al was het 'slechts' een toneelstukje, ik was in gesprek met iemand die ook een zeer erstige ervaring had, en maakte dus de opmerking dat ik begreep wat ze voelde, en werd daar (terecht) direct op afgeschoten.

Niemand begrijpt hoe jouw vriendin zich voelt, het hoogst bereikbare is dat je begrijpt dat ze zich klote voelt, maar nooit HOE klote ze zich voelt.

Verder zoals al gezegd, beschaam haar vertrouwen niet, zelfs een topic als dit is al kantje boord, en eigenlijk al 'doorvertellen'

Zorg gewoon dat je er bent voor je vriendin, en een goed luisterend oor voor haar bent, en bij tijd en wijle een schouder om op uit te huilen, maar ga nooit zelfstandig buiten je vriendin om stappen ondernemen, zelfs nog geen kwaad mailtje oid naar de dader toe.
Ik begrijp je..
Ik vind dit geen dorovertellen, ik heb hier een nieuw account aangemaakt waardoor ik (hoop ik) helemaal anoniem ben... ik wist gewoon niet waar ik er anders over moest praten
Ze is al meerdere keren in bed (je begrijpt wat ik bedoel) in tranen uitgebarsten, ze wilde die dingen ook eigelijk niet echt, heel soms deed ze het.. ik vond dat vreemd. toen vertelde ze een verhaal wat niet waar was, hij had haar niet verkracht enz, zei ze toen.. maar het is er later dus toch uit gekomen..
Ze heeft gister en vandaag ook heel veel zitten te huilen:( ik heb vannacht ook niet geslapen:(

ik ga nu naar haar toe, ik kan vanavond dus helaas niet meer reageren op dit topic
Ik ook, bedankt!
pi_47763027
quote:

[..]
Recovery programma proberen?
pi_47763781
quote:

[..]

Daar zat ze bij

Dus concreet heb je 0 bewijs alleen een tamelijk ongeloofwaardig verhaal, dat jij dat gelooft kan ik nog inkomen, maar ik kan je ook wel in geuren en kleuren vertellen hoe ik toen ik 4 was door de cavia van de buren gespankt ben.
Je denkt dat je haar zo goed kent, ik denk dat je eerst eens even moet chillen en kijken hoe ze over 5 maanden is. Zeker met die gangstertjes wil je daar nu je handen niet aan branden, als ze aangifte wil doen, goed voor haar, daar kun je haar mee helpen, verder moet je je gewoon afzijdig houden.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_47763853
Goed dat ze haar verhaal iig bij jou kwijt kan.
Echt, wat een gore klootzak...
pi_47763884
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:39 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Maar ik kan je ook wel in geuren en kleuren vertellen hoe ik toen ik 4 was door de cavia van de buren gespankt ben.
Ik voorzie een reconstructie
pi_47764712
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:41 schreef Jeffo het volgende:

[..]

Ik voorzie een reconstructie
Het schijnt illegaal te zijn om hier bagger neer te ketsen, dus helaas kan ik die droom niet uit laten komen
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_47766275
Laat die droom maar varen dan..
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:28:05 #73
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_47766332
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:07 schreef sc00p het volgende:

[..]

Ze heeft hem geblockt+verwijdert en een nieuwe msn aangemaakt, omdat ze zo bang is.

Ik heb laatst al stiekum op der pc naar die chatlogs gezocht, maar ik kon niks vinden bij de normale chatlogs, weet iemand of je die ook nog op een andere manier kan vinden/bekijken? als aanwijzing...
Zoiets moet je natuurlijk *nooit* doen, maar...

... je kunt MSN Reader eens proberen als je logs na wilt lezen...
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_47773604
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En er zijn vele, vele verkrachters meer op deze wereld die nooit gepakt en lekker verder gaan waar ze mee bezig zijn.
pi_47773674
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:39 schreef jaoka het volgende:

[..]

En er zijn vele, vele verkrachters meer op deze wereld die nooit gepakt en lekker verder gaan waar ze mee bezig zijn.
Ik laat liever tien schuldigen lopen dan één onschuldige vastzetten/leven verpesten etc.
pi_47775226
Die discussie is hier niet op z'n plaats.
pi_47775248
Meiden waarvan blijkt dat ze slecht aandacht willen mogen wat mij betreft ook een maandje de cel in. Het lijkt me verschrikkelijk om ondervraagd te worden door de politie omdat een of andere meid zonodig aandacht wil. Opsluiten en nooit meer tijd aan spenderen dat soort wijven.
pi_47775291
Wat is dat voor idioot gedoe om zomaar die posts te deleten? Ik stop daar niet zomaar tijd in.
  donderdag 29 maart 2007 @ 00:23:40 #79
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_47775366
tvp
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_47775425
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat is dat voor idioot gedoe om zomaar die posts te deleten? Ik stop daar niet zomaar tijd in.
Snap ik, maar:
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Die discussie is hier niet op z'n plaats.
En ik had niet willen deleten maar er stonden teveel posts daarover. De kans dat anderen erop inhaken is dan te groot. Dit kan eventueel verder in [R&P FB] Voor klachten, huilbuien en woede-aanvallen
  donderdag 29 maart 2007 @ 00:29:10 #81
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_47775509
quote:

[..]

Daar zat ze bij

Ze heeft iig al tegen jou gepraat, dat is al heel wat... Geef haar de tijd.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_47775602
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:26 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Snap ik, maar:
[..]

En ik had niet willen deleten maar er stonden teveel posts daarover. De kans dat anderen erop inhaken is dan te groot. Dit kan eventueel verder in [R&P FB] Voor klachten, huilbuien en woede-aanvallen
Volgens mij hadden we net een compromis in zoiets als:

zowel verkrachters als valse beschuldigers moeten harder aangepakt worden zodra duidelijk is dat ze echt schuldig zijn, maar goed, snap wel dat die discussie niet helemaal op zijn plaats is.

OT:

Lijkt me erg moeilijk om mee om te gaan TS, vooral omdat de angst die je vriendin heeft niet alleen in het verleden was maar nog steeds voorduurt. Is die jongen nog steeds in haar omgeving? of zou hij alleen maar weer 'actief' worden met dreigementen als ze wat zegt?
pi_47775856
Eerlijk gezegd kan ik me wel voorstellen dat je een jaar na dato geen aangifte meer wilt doen.
De kans dat de dader gepakt en gestraft wordt is minimaal en daarvoor moet je dan alle ellende weer oprakelen. Ik denk dat dit meisje veel beter af is met goede (professionele) hulp bij het verwerken dan bij het open trekken van de beerput.

Daar komt nog bij dat ik het verhaal, zoals in de OP beschreven, enigszins ongeloofwaardig vind. Ik kan me voorstellen dat je je vriendin wilt beschermen en dat je eerste reactie is om er iets aan te willen doen maar ik vraag me werkelijk af hoe jij zo zeker kunt weten dat het echt waar is. Het enige bewijs is haar verhaal en het feit dat ze moeite heeft met seksualiteit en dat laatste hoeft niet zoveel te zeggen.
Ze zou niet het eerste jonge meisje zijn dat een verkrachting verzint omdat ze moeite heeft met nee zeggen tegen haar huidige vriendje als hij seks wil. Makkelijke oplossing, je hoeft er niet over te praten want dat is te moeilijk, het is niet of nauwelijks na te trekken en en passant krijg je ook nog eens heel veel aandacht.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_47775940
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:57 schreef sc00p het volgende:
Hey,

Maar goed, ze is dus een jaar geleden verkracht, daar kan nu niets meer tegen gedaan worden door de politie denk ik? ik zit er heel erg mee dat ik er niets tegen kan doen, het eerste wat ik eigelijk dacht was ik koop een pistool en schiet hem dood, maar dan verlaag ik me tot een net zo laag niveau als hij, en hij heeft gevaarlijke vriendjes, dus ben ik zelf ook dood.
Als je hem met een kutsmoes het bos in lult, geen vriendje die er sjoegen van heeft.. Wel diep graven...
pi_47776029
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:46 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Als je hem met een kutsmoes het bos in lult, geen vriendje die er sjoegen van heeft.. Wel diep graven...
En dan blijk later dat het meisje het hele verhaal verzonnen heeft, lekkere vent ben je dan.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_47776126
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:46 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Zullen we dat maar niet doen?
pi_47776243
quote:

[..]

Daar zat ze bij

Wat is het nu, zat ze er bij toen je die logs aan het zoeken was of (ik citeer je):

Ik heb laatst al stiekum op der pc naar die chatlogs gezocht, maar ik kon niks vinden bij de normale chatlogs, weet iemand of je die ook nog op een andere manier kan vinden/bekijken? als aanwijzing...

[ Bericht 6% gewijzigd door kesj op 29-03-2007 01:10:47 ]
pi_47776328
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:23 schreef sc00p het volgende:

[..]

Ik begrijp je..
Ik vind dit geen dorovertellen, ik heb hier een nieuw account aangemaakt waardoor ik (hoop ik) helemaal anoniem ben... ik wist gewoon niet waar ik er anders over moest praten
Ze is al meerdere keren in bed (je begrijpt wat ik bedoel) in tranen uitgebarsten, ze wilde die dingen ook eigelijk niet echt, heel soms deed ze het.. ik vond dat vreemd. toen vertelde ze een verhaal wat niet waar was, hij had haar niet verkracht enz, zei ze toen.. maar het is er later dus toch uit gekomen..
Ze heeft gister en vandaag ook heel veel zitten te huilen:( ik heb vannacht ook niet geslapen:(

ik ga nu naar haar toe, ik kan vanavond dus helaas niet meer reageren op dit topic
Euh, ik snap hier niets van. Wat wilde ze eigenlijk niet echt en wat deed ze heel soms toch? Met jou dingen in bed? Of met die gast? En wat voor verhaal vertelde ze dat niet waar was? En hoe wist jij dat het niet waar was? En dit verhaal wel? Kortom, erg vaag wat je hier schrijft.

Wat ik ook raar vind: je schrijft dat je pas sinds gister weet dat ze verkracht is. En dat je speciaal voor dit onderwerp een nieuw, anoniem account hebt aangemaakt. Volgens je profiel heb je dit account in januari aangemaakt. Klinkt niet echt logisch, wel? En misschien ligt het aan mij, maar als ik het verhaal zo lees voelt het alsof alle gebeurtenissen (samen in bed liggen, chatlogs nalezen etc) niet allemaal in slechts 1 dag plaatsgevonden kunnen hebben.

Ik vind het iig steeds vager worden. Hoop eigenlijk ook een beetje dat ze het verhaal uit haar duim heeft gezogen. Of dat jij het uit je duim hebt gezogen...

[ Bericht 6% gewijzigd door kesj op 29-03-2007 01:15:43 ]
pi_47778997
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:14 schreef PresidentPalmer het volgende:

[..]

Ja vast

TS: Het klinkt misschien raar, maar hoe zeker ben je ervan dat ze het verhaal niet verzonnen heeft? Meisjes van die leeftijd schreeuwen soms om aandacht, want hoe oud is ze nu? 14 toch?
Ik heb een meisje gekend van die leeftijd die ook zei iets dergelijks te hebben meegemaakt. Dat had ze verteld aan een vriendin, toen die vriendin om haar te helpen dit verhaal bij een mentor neerlegde en die vervolgens de ouders inlichtte, bleek het verhaal niet zo ernstig als ze had verteld. De verkrachting was niet meer geweest dan opmerkingen maken van de jongen en een keer een hand op haar bil. Kijk goed uit voordat je je in de nesten werkt.
pi_47779075
Tja, hoewel ik vrouwen die met zo'n verhaal altijd serieus zal nemen heb ik laatst toevallig een gesprek gehad met een politie-arts. En die vertelde mij dat zeventig procent van de aangiften waarbij hij zelf onderzoek deed op verkrachtingssporen, er niet waren.
Ongelooflijk, niet alleen voor de dader die misschien vals wordt beschuldigd maar ook voor het meisje in kwestie. Dan heb je het over meisjes die te laat thuiskomen na uitgaan en zo'n verhaal ophangen die niet beseffen dat je dat daarna dus voor altijd moet volhouden, voor altijd slachtoffer moet zijn.
Toch zal ik zo'n verhaal altijd serieus nemen maar stond wel versteld dat dat zijn ervaring was.

[ Bericht 0% gewijzigd door JoeDank op 29-03-2007 08:46:15 ]
pi_47779151
Het is al erg genoeg als zo iets werkelijk gebeurd. Voor de man die wordt beschuldigd is dit vreselijk, er hangt voor je het weet een etiket op je hoofd, ook al is er niets gebeurd. Jonge tienermeisjes zijn vaak angstig als hun vriendje verder met ze wil gaan op sexueel gebied en sommigen verzinnen dan zo'n verhaal om niet verder te hoeven gaan. Bang om het vriendje te verliezen misschien.
  donderdag 29 maart 2007 @ 08:25:28 #92
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47779415
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:06 schreef Sakura het volgende:
Of je nog aangifte kan doen van een misdrijf is afhankelijk van de verjarings termijn van het betreffende misdrijf.
Nu weet ik niet hoe lang de verjarings termijn van verkrachting en pedofilie (want daar praat je ook nog over) is, maar zeer zeker veel meer dan 1 jaar.
Verjaringstermijn van verkrachting is 15 jaar nadat het slachtoffer 18 is geworden dus ze heeft tot haar 33ste (ik neem aan dat ze nu 14 is) om aangifte te doen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 09:06:41 #93
164607 sc00p
D66-rechter
pi_47779977
Ik heb gister met haar gepraat, ze heeft me wat meer verteld...
Het is eind oktober gebeurd, ik kende haar toen dus wel, maar had nog niets met haar, dat kwam 1 of 2 weken later...
Hij deed het omdat hem op een lullige manier afwees, ze zei dat ze al met mij wilde...

Gister heeft ze ook gezegt dat ze geen aangifte durft te doen, ze wil wel praten met slachtoffer hulp oid.
Ik ook, bedankt!
pi_47780103
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 07:53 schreef woniya het volgende:
Het is al erg genoeg als zo iets werkelijk gebeurd. Voor de man die wordt beschuldigd is dit vreselijk, er hangt voor je het weet een etiket op je hoofd, ook al is er niets gebeurd. Jonge tienermeisjes zijn vaak angstig als hun vriendje verder met ze wil gaan op sexueel gebied en sommigen verzinnen dan zo'n verhaal om niet verder te hoeven gaan. Bang om het vriendje te verliezen misschien.
Zelf heb ik het meegemaakt met een meisje waarvan het wel waar was... tot 2x toe misbruikt door verschillende per sonen...

Ik denk dat ik nog steeds een van de weinigen ben die het weet, maar ze is er overheen, ze kan weer genieten van sex, jongens en alles waar je als tiener aan denkt...

Het enige wat helpt is praten, praten, praten...
pi_47780197
Meisjes van 13 hebben ook nogal eens een levendige fantasie he? Ik zou eerst maar eens afwachten of het wel waar is.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47780580
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 00:42 schreef MinderMutsig het volgende: Het enige bewijs is haar verhaal en het feit dat ze moeite heeft met seksualiteit en dat laatste hoeft niet zoveel te zeggen.
Nou, precies, ze is veertien, jeetje! Toen ik 14 was durfde ik niet eens te zoenen met de jongen waar ik verliefder op was dan ik de rest van mijn leven geweest ben. Dat heb ik naar hem toe in eerste instantie ook opgehangen aan een minder prettige ervaring op een schoolfeest eerder (aangeschoten knul die me tegen een muur duwde en bepotelde) terwijl het daar eigenlijk helemaal niks mee te maken had. Als ik niet bepoteld was geweest had ik ook niet gedurfd.
En dat was alleen maar om zoenen. Ik sta er niet geheel voor in dat ik, als hij echte sex met me had gewild, er geen halve of hele verkrachting van gemaakt had. Ik *denk* van niet, maar ik weet het niet helemaal zeker en ik had en heb zeker voldoende fantasie om er een realistisch verhaal van te maken.

Maar dat gezegd hebbende: de schade die je bij haar aanricht door haar niet te geloven terwijl het wel waar is, is denk ik heel groot. Dus omdat je haar vriend bent ben je denk ik verplicht haar te geloven. Maar ga er niet vanuit dat anderen dat ook zullen doen.

Verder weet ik niet of het mogelijk is om melding te doen van een verkrachting zonder aangifte te doen. Ik bedoel, stel dat er nou al acht meldingen over die knul blijken te liggen, dan maakt dat haar verhaal voor buitenstaanders ook geloof waardiger, en dan zou ze alsnog kunnen overwegen aangifte te doen.
pi_47780764
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:23 schreef sc00p het volgende:

[..]

Ik begrijp je..

Dit komt mij allemaal heel bekend voor.. erg lullig.. echt.. ik heb ook dagen lang niet kunnen slapen.. en mijn vriendin wou helemaal met niemand erover praten.. ik ben er ook verder niet op in gegaan... ik was namelijk bang dat ze het mij kwalijk zou gaan nemen....

ze ligt ook meerdere keren per maand te huilen over dingen die ik niet eens kan beginnen te begrijpen..

Ik had hetzelfde idee als jou... koop gweer.. schiet hem helemaal tot tyvus... maar daar help ik haar niet mee..

het enige wat je kan doen is zorgen dat ze je echt goed gaat vertrouwen... zorg er voor dat ze zich echt speciaal voelt bij jou.. en dat ze alles bij je kwijt kan..

eventueel inderdaad haar ouders erbij betrekken is ook slim.. die kunnen steun bieden en die kunnen helpen door haar te dwingen erover te praten met een psycholoog...

ik hoop dat het beter bij jou afloopt dan dat het bij mij nu is..

Succes man!

greetz Furian
A Woman's mind is cleaner than a man's. She changes it more often.
pi_47783762
Inderdaad, gewoon aangifte doen (als dit ook de keuze van je vriendin is).
Ook al is het moeilijk om nu nog te bewijzen wat er allemaal gebeurd is...
Misschien heeft die stumperd zijn pistool nog rondslingeren, kunnen ze hem sowieso daar op pakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door aeres op 29-03-2007 11:31:03 ]
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:27:10 #99
164607 sc00p
D66-rechter
pi_47783887
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:42 schreef furian het volgende:

[..]

Dit komt mij allemaal heel bekend voor.. erg lullig.. echt.. ik heb ook dagen lang niet kunnen slapen.. en mijn vriendin wou helemaal met niemand erover praten.. ik ben er ook verder niet op in gegaan... ik was namelijk bang dat ze het mij kwalijk zou gaan nemen....

ze ligt ook meerdere keren per maand te huilen over dingen die ik niet eens kan beginnen te begrijpen..

Ik had hetzelfde idee als jou... koop gweer.. schiet hem helemaal tot tyvus... maar daar help ik haar niet mee..

het enige wat je kan doen is zorgen dat ze je echt goed gaat vertrouwen... zorg er voor dat ze zich echt speciaal voelt bij jou.. en dat ze alles bij je kwijt kan..

eventueel inderdaad haar ouders erbij betrekken is ook slim.. die kunnen steun bieden en die kunnen helpen door haar te dwingen erover te praten met een psycholoog...

ik hoop dat het beter bij jou afloopt dan dat het bij mij nu is..

Succes man!

greetz Furian
We gaan samen naar de politie dinsdag, daar kan ze praten en kijken wat haar mogelijkheden zijn.. hun kunnen haar toch ook doorsturen naar slachtofferhulp?
Ze wilt niet dat haar ouders het weten, mijn ouders weten het wel, ze mag haar eigen ouders niet (logisch, maar daar ga ik het nu niet over hebben).. mijn vader werkt ook bij de politie (CIE) en kan haar ook tips geven..
Ik ook, bedankt!
pi_47784250
Heb jij een 14 jarige vriendin?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')