Dat vind ik dus wel kwalijk. Er zijn tal van onschuldigen die op deze manier 'gepakt' zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
No personal offense, maar je weet zeker dat het geen schreeuw om aandacht van je vriendin is?
Ik stel deze vraag, omdat de politie deze vraag ook wel zal stellen.
Edit: is al gevraagd.![]()
Ai.. Succes!
En ik zou hem gewoon aanklagen, ook al is de kans aanwezig dat je de aanklacht verliest, die klootzak staat dan tenminste bekend als verdachte van verkrachting, wat ook al een straf opzich is!
Deze man is niet onschuldig...quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat vind ik dus wel kwalijk. Er zijn tal van onschuldigen die op deze manier 'gepakt' zijn.
Dat kun je helemaal niet weten, je hebt alleen het woord van je vriendin, en je zal niet de eerste zijn die een verzonnen verhaal gelooft.quote:
En daarbij is dat stiekeme gezoek naar logs enzo ook wel een beetje matig.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Even nog een advies wat al eerder gegeven is maar wat een beetje ondergesneeuwd raakt: je kan haar niet dwingen actie te ondernemen. Als dit waar is (en ik ga er van uit dat het zo is) heeft ze je óntzettend in vertrouwen genomen door iets te vertellen wat niemand anders weet. Iets erg zwaars. Het laatste en domste wat je nu kan doen is zonder haar toestemming dit aan haar ouders/leraar/de politie/weet ik het vertellen. Ze moet het *zelf* doen want ze moet het *zelf* verwerken. Ik snap dat je wil dat er actie ondernomen wordt, maar bedenk je dat dat voor haar een erg moeilijk stap is. Schiet dus niet te ver uit in je poging om haar te steunen.
Verder lijkt het me raadzaam als je vriendin met iemand gaat praten die haar kan helpen om dit te verwerken, of ze nou aangifte doet of niet. Je kan haar vertellen dat ze naar haar huisarts kan en dat die geheimhoudingsplicht heeft dus dat haar ouders het niet te weten hoeven te komen. Je kan ook direct naar het RIAGG bellen als je de huisarts toch niet helemaal vertrouwt.
Ohja, dat was ik vergeten ja.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:56 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En daarbij is dat stiekeme gezoek naar logs enzo ook wel een beetje matig.
Daar zat ze bijquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ohja, dat was ik vergeten ja.
Dat is iets wat normaal al uit den boze is imo, en als iemand je in het volste vertrouwen iets vertelt zou je al helemaal je best moeten doen om dat vertrouwen niet te schenden.
And after the break we'll be right back with 60 minutes.quote:
En had ze wel gewoon andere chatlogs?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ze wilde me laten zien wat hij allemaal op msn zei, maar ze had het niet meer, toen ging ik verder zoeken maar vond niks
Dat klinkt al beter.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef sc00p het volgende:
[..]
Daar zat ze bij
Ze wilde me laten zien wat hij allemaal op msn zei, maar ze had het niet meer, toen ging ik verder zoeken maar vond niks
Heel erg begrijpelijk, maar het enige wat je kan doen is haar steunen en advies geven. Als je gaat pushen heb je de kans dat ze zich van je afsluit en dat moet je ook niet hebben.quote:Ik wil iig dat ze gaat praten:(
Ja die van de laatste paar weken, hem had ze al een paar maanden geblockt+delete, en ze heeft een ander msn account aangemaakt(daardoor).quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:11 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
En had ze wel gewoon andere chatlogs?
Maandje of 5, maar we zien elkaar ong. elke dag, en we zijn heel erg aan elkaar gehecht:)quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:14 schreef Jeffo het volgende:
Zou ik mogen vragen hoe lang jullie momenteel een relatie hebben ?
Misschien een kleine hulp, een blunder die ik eens gemaakt heb tijdens een communicatie training voor oa slachtofferhulp.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:11 schreef Jeffo het volgende:
Geef haar een beetje tijd, je weet het nu net en jij vind het allemaal knap kut, maar denk niet dat je, je kan voorstellen hoe zij zich al die tijd gevoeld heeft. (nee ik ook niet)
Ik begrijp je..quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:19 schreef Sakura het volgende:
[..]
Misschien een kleine hulp, een blunder die ik eens gemaakt heb tijdens een communicatie training voor oa slachtofferhulp.
Ook al was het 'slechts' een toneelstukje, ik was in gesprek met iemand die ook een zeer erstige ervaring had, en maakte dus de opmerking dat ik begreep wat ze voelde, en werd daar (terecht) direct op afgeschoten.
Niemand begrijpt hoe jouw vriendin zich voelt, het hoogst bereikbare is dat je begrijpt dat ze zich klote voelt, maar nooit HOE klote ze zich voelt.
Verder zoals al gezegd, beschaam haar vertrouwen niet, zelfs een topic als dit is al kantje boord, en eigenlijk al 'doorvertellen'
Zorg gewoon dat je er bent voor je vriendin, en een goed luisterend oor voor haar bent, en bij tijd en wijle een schouder om op uit te huilen, maar ga nooit zelfstandig buiten je vriendin om stappen ondernemen, zelfs nog geen kwaad mailtje oid naar de dader toe.
Recovery programma proberen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef sc00p het volgende:
[..]
Dus concreet heb je 0 bewijs alleen een tamelijk ongeloofwaardig verhaal, dat jij dat gelooft kan ik nog inkomen, maar ik kan je ook wel in geuren en kleuren vertellen hoe ik toen ik 4 was door de cavia van de buren gespankt ben.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef sc00p het volgende:
[..]
Daar zat ze bij
Ik wil iig dat ze gaat praten:(
Ik voorzie een reconstructiequote:Op woensdag 28 maart 2007 20:39 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Maar ik kan je ook wel in geuren en kleuren vertellen hoe ik toen ik 4 was door de cavia van de buren gespankt ben.
Het schijnt illegaal te zijn om hier bagger neer te ketsen, dus helaas kan ik die droom niet uit laten komenquote:
Zoiets moet je natuurlijk *nooit* doen, maar...quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:07 schreef sc00p het volgende:
[..]
Ze heeft hem geblockt+verwijdert en een nieuwe msn aangemaakt, omdat ze zo bang is.
Ik heb laatst al stiekum op der pc naar die chatlogs gezocht, maar ik kon niks vinden bij de normale chatlogs, weet iemand of je die ook nog op een andere manier kan vinden/bekijken? als aanwijzing...
En er zijn vele, vele verkrachters meer op deze wereld die nooit gepakt en lekker verder gaan waar ze mee bezig zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat vind ik dus wel kwalijk. Er zijn tal van onschuldigen die op deze manier 'gepakt' zijn.
Ik laat liever tien schuldigen lopen dan één onschuldige vastzetten/leven verpesten etc.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:39 schreef jaoka het volgende:
[..]
En er zijn vele, vele verkrachters meer op deze wereld die nooit gepakt en lekker verder gaan waar ze mee bezig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |