abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 april 2007 @ 17:38:02 #101
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_47931953
Hoi allemaal!

Ik wilde al een poosje mee gaan schrijven in dit topic maar het kwam er maar niet van. Toch maar doen nu

Volgens mij hebben we vandaag een regeldag hier. Ryan blijft komen. Niet erg natuurlijk maar er komt niets uit je handen op zo'n dag Ook is hij erg aan het hoesten, best sneu maar komt wel goed.

Appelsap, ik denk dat zolang Damian niet klaagt en hij genoeg natte luiers heeft er niets aan de hand is! Zodra hij meer wil/nodig heeft zal hij het wel laten merken

Hier hebben we afgelopen woensdag het eerste voorzichtige lachje gekregen! Wow wat geweldig is dat he. Helaas vanaf toen niet meer zo duidelijk.
Wat een superweer vandaag he!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_47936127
Minoes, Sifra is vandaag precies 6 weken oud en ze drinkt 6 flesjes van ongeveer 150cc. De ene keer drinkt ze het wel helemaal op en de andere keer niet. Ze komt ongeveer om de 3 1/2 a 4 uur. Ik gebruik ook nog de nutrilon forte voor hongerige baby's . Ze krijgt haar laaste fles zo rond half 12 en slaapt dan door tot 7 uur.

Sorry dat ik me zo weinig meld , het is beste wel druk zo allemaal om alles geregeld te krijgen voor 4 kinderen. maar wel heel leuk
  maandag 2 april 2007 @ 22:27:52 #103
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47944522
Finn was vorige week niet zo lekker. Deze week is Tamea op vakantie, vandaar dat ze er niet is.

Misschien vindt Ive het 'gewoon' niet zo lekker cattie. Bij Anna wisselt het sterk wat ze eet, maar het is nooit heel veel. Alleen brood met appelstroop gaat er goed in. Het is nu nog voor erbij, dus dan is het niet erg als ze niet veel eet. Ik las ergens dat er rond de 9 maanden een omslagpunt komt dat ze ineens veel meer vast voedsel gaan eten. Misschien heeft Ive dat wat later, vindt hij de melk te lekker.

We zijn nu met Anna aan het oefenen om haar tandjes te poetsen (met water) en uit een beker te drinken. Vooral dat laatste vindt ze prachtig. Is op het moment het mooiste van in bad gaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47944683
Doorslapen tot 7 uur, klinkt echt als het paradijs....
Kan niet echt wennen aan die nachtelijke avonturen hier....

Appelsap, Meike drinkt vrij goed nu, de flesjes gaan nagenoeg leeg. Af en toe is ze nog wel te moe om te drinken en blijft er wat meer staan....En of Damian te weinig krijgt, geen idee, maar zo lang hij goed groeit lijkt me dat er niks aan de hand is, en als hij tevreden is helemaal. Maar hij huilde vrij veel toch? Doet hij dat nog? Want je hebt cinababy gehaald toch?

Bibi, die lachjes zijn echt goud waard he, Meike lacht ook al af en toe...zo lief!!
Vandaag op het bureau demonstreerde ze het ook even, goeie timing!

Overigens wel fijn dat ze op het bureau zeiden dat ik Meike lekker bij me mag hebben als zij dat zo graag wil. Iedereen in mijn omgeving heeft er wel een mening over (vooral laten huilen is een veelgehoorde kreet..... ) Ik mag het zo doen als ik denk dat het goed is, ze is nog zo jong en ik kon haar nog niet verwennen.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 2 april 2007 @ 23:03:32 #105
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47946128
Welkom bibi Wat klink je heerlijk blij en vrolijk!

Hier zit vandaag het eerste groentehapje erin. In zijn kleren dan. Hij vond het vies en moest er continu van kokhalzen. Zo schattig dat ie door bleef lachen Het droop er uit en hij zat er lekker met zijn handjes in te pielen... Alles was oranje! Ik vond hem lief <3
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_47946255
geweldig neuk, hebbie foto????
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 2 april 2007 @ 23:06:52 #107
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47946305
Ja tuulk heb ik wel maar staat nog op de kaart Komt snel! Dikke lieve smeerpoetsie
Iedere golf van de zee,
pi_47953117
Appelsap Damian komt vanzelf wel om meer als hij honger krijgt hoor maak je geen zorgen.

Hier zevert Kaith ook al ruim twee maanden en sinds zaterdag zitten er in de bovenkaak vier dikke rode bulten en beneden twee. Verklaart wel het zeveren en overal op kauwen (zelfs papa's vinger wordt aangevallen alsof het een fruithap is) en ook de stinkbroeken zeg maar. Hoop toch wel dat ze niet allemaal tegelijk doorkomen hoor!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:13:13 #109
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47955856
Ohja, oops Soppie aan de wortels! Hier is ie (ik had em al in het fototopic geplaatst)

(kleurt ie niet leuk bij zijn wippert?)
Iedere golf van de zee,
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 11:14:43 #110
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47955916
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:34 schreef Ka-stone het volgende:
Sifra is vandaag precies 6 weken oud en ze drinkt 6 flesjes van ongeveer 150cc.
Wat drinkt Milo dan weinig. Hij is nu iets meer dan 8 weken oud en drinkt 5 a 6 flesjes van 130 cc. Hij komt ook om de 3,5 - 4 uur dus Milo lijkt niet meer honger te hebben

Vandaag is een heftige dag! Ik heb net Milo bij het kinderdagverblijf afgeleverd voor een wenochtend. Mèn wat is dat moeilijk zeg. Hij was er zelf erg rustig onder en keek heerlijk geinteresseerd naar alle dingetjes op het plafond. De leidster nam hem in haar armen en daar bleef hij tevreden liggen, dus het zal allemaal wel goedkomen. Ik had echter het zweet op mijn rug staan en de tranen prikten in mijn ogen. Pffff, loslaten! Om 12 uur mag ik Milo gelukkig weer ophalen. Vandaag is toch al zo'n spannende dag omdat hij vanmiddag zijn eerste prikjes krijgt en vanavond nog een verlate kraamvisite om de dag compleet te maken.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 11:15:38 #111
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47955950
Neuk wat zit Brent er lekker bij met zijn groentehapje Heb je ook wel iets naar binnengekregen?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_47956296
Ka-stone
Ik ga hier straks over op een flesje van 120ml.en dan zie ik wel,wat hij er van neemt.Ik neem aan,dat ie nu wel op die 4 kilo zit en dan mag hij meer hebben,dus dat gaan we gewoon proberen.En dan hoor ik wel donderdag op het cb wat ze ervan vinden.En dan zal het me nog worst wezen als t niet goed is Als hij meer wil en langer tijd tussen de voedingen krijgt op deze manier,dan vind ik t prima.

Groetjes,Minoes
pi_47956851
Slaapmeis Dat is idd even wennen,je ventje in andere handen overlaten.....brr,moet er niet aan denken Alles verder goed met jullie mannetje?

Groetjes,Minoes
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:41:20 #114
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_47957022
Als de tandjes doorkomen, wanneer kan je dan beginnen met poetsen?
Ik denk, maar weet het niet zeker dat kleine/jonge baby's nog geen tandpasta mogen. Dus gewoon droog poetsen? Of mogen ze al wel iets?

Mibos heb jij indertijd info gekregen van het cb over het introduceren van voedsel?
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:42:28 #115
141023 ik80
pi_47957059
Oh, en wij hebben net een Tripp trapp voor Lotte gekocht, box eruit, stoel erin hahaha, zel ligt hier toch liever op een kleed op de grond, dus we kunnen wel even zonder box, staat toch maar in de weg.
(tijd dat we gaan verhuizen)
pi_47957116
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:41 schreef ik80 het volgende:
Als de tandjes doorkomen, wanneer kan je dan beginnen met poetsen?
Ik denk, maar weet het niet zeker dat kleine/jonge baby's nog geen tandpasta mogen. Dus gewoon droog poetsen? Of mogen ze al wel iets?

Mibos heb jij indertijd info gekregen van het cb over het introduceren van voedsel?
Ik poets Mikael zijn 2 (halve ) tandjes gewoon met peutertandpasta. Maar er zijn er ook gnoeg die alleen met water doen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_47957157
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:42 schreef ik80 het volgende:
Oh, en wij hebben net een Tripp trapp voor Lotte gekocht, box eruit, stoel erin hahaha, zel ligt hier toch liever op een kleed op de grond, dus we kunnen wel even zonder box, staat toch maar in de weg.
(tijd dat we gaan verhuizen)
Ik wilde de box er ook uit doen toen ze me op het cb zeiden dat het straks voor het optrekken enzo heel handig is voor die kleintjes. Dus heb hem nog wel staan. Ze zeiden wel dat Mikael nu een rot leeftijd heeft voor in de box maar straks word het weer makkelijk voor hem
Liefde
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:02:06 #118
141023 ik80
pi_47957779
Ja waarschijnlijk komt de box ook wel weer terug, maar nu is het wel weer even wat ruimer zo...

Eerst was het wel handig, sliep ze er wel eens in, nu hebben wij beide goed door wanneer ze naar bed moet. Slaapt ze gewoon goed boven in haar eigen bed.

Iemand ervaring met een goede goedkope babyfoon (was ook een topic van herinner ik me nu, ik ga eff zoeken
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:46:38 #119
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47959251
Kendahl brabbelt met consumptie En hij schuift op zijn buik achteruit
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 13:20:50 #120
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47960503
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:37 schreef minoes_ het volgende:
Slaapmeis Dat is idd even wennen,je ventje in andere handen overlaten.....brr,moet er niet aan denken Alles verder goed met jullie mannetje?

Groetjes,Minoes
Milo is nog zo'n klein frumpelmannetje van 2 maanden oud In de tijd dat hij in het kdv was heb ik de flesjes gesteriliseerd, een was gedraaid, een gezichtsmasker genomen en uitgebreid onder de douche gestaan. Voor ik het wist was het alweer 12 uur. Hij heeft het trouwens heel goed gedaan bij het kdv, maar nu is hij wel wat onrustig. Waarschijnlijk pikt hij mijn onrust op. Net heeft hij gelukkig lekker zijn flesje leeggedronken en nu ligt hij in de box met zijn Pooh mobiel te spelen. Vanmiddag dan voor het eerst zijn prikjes. Ik zie er ontzettend tegenop, maar het moet nu eenmaal gebeuren. Ik ben trouwens ook benieuwd of ze me advies kunnen geven over het aantal cc dat hij per dag drinkt. Het is echt zo weinig, maar hij lijkt helemaal geen honger te hebben en drinkt zijn flesjes van 130 cc met moeite op, laat staan dat ik de dosering omhoog gooi.
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:23:08 #121
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47960592
Nu de box al weg? Oef! Ik had 'm bij Saskia weggedaan toen ze een jaar was.. En later had ik echt spijt dat ik 'r niet gewoon elke dag eventjes in de box gehouden heb. Als ze de vrijheid gewend zijn willen ze niet meer terug in de box. En als ze 1,5 zijn is die box reuzehandig om ze even kwijt te kunnen en even je handen (en vloer) vrij te hebben, al is het maar een uurtje per dag.

MIlo ook al naar het kdv! Bij ons hebben ze de eerste wen-ochtend altijd met de moeder erbij, dan kun je zelf zien hoe e.e.a gaat op een normale dag.
Meteen achterlaten is meteen zo erg loslaten!

Tijn is nog steeds ziek sinds gister zit ie toch aan de antibiotica. Nou ben ik daar niet echt een fan van, maar het is even de beste van twee kwaden. Z'n hoestje klonk zo akelig (en eindigde vaak in een gil/schreeuw van pijn), zo'n keelpijn.. en de CB dacht ook iets van gepiep te horen. De HA hoorde dat ook en zag ook de geirriteerde keel.. Nu maar hopen dat 't snel aanslaat. Hij heeft zo'n zielig huiltje met zo'n blik in z'n ogen van 'help mij!' dat ik af en toe gewoon mee zit te huilen uit onmacht En dan ben ik al blij dat ie nu koortsvrij is en alleen nog 1 of 2 tienden verhoging heeft.

Op het CB waren ze verder wel helemaal tevreden, hij was de winnaar van de maand met 7300 gram op nog geen 3 maanden en 63 cm.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 13:32:37 #122
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47960945
E.T. ik heb daar eerst een kopje koffie gedronken en ben toen na een kwartiertje naar huis gegaan. Morgen is het weer wennen van 13 uur tot 16 uur en dan hoop ik dat hij daar ook een flesje drinkt zodat hij dat ook een keertje daar gedaan heeft. Volgende week gaat Milo fulltime voor twee dagen naar het kdv.

Agossie arme Tijn. Ik hoop dat de AB heel snel aanslaat want je hart breekt toch als je hem zo ziet en hoort huilen. Wauw zeg 7300 gram is behoorlijk, je geeft em zeker Pokon
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:41:52 #123
3011 E.T.
pi_47961301
zit ik net de WHO-curve in te vullen, zie ik dat Saskia ruim 7 maanden was, toen ze net zo zwaar was.. Ze heeft 4,5 maand gedaan over dezelfde groei (3400 gram groei dus)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:48:34 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_47961539
zow! Tijn groeit aardig wat zielig dat ie zo ziek is ET, je hart breekt dan he

Milo ook alweer naar het kdv, wat gaat de tijd toch hard! fotootje slaapmeisje? ik ben inmiddels toch wel weer rete nieuwsgierig hoor fijn dat alles zo goed gaat!

de box blijft hier ook nog voorlopig, heel handig als je even snel naar boven moet ofzo, of er staat iemand aan de deur. en een eigen veilig plekje om te spelen. Liam heeft er in gezeten tot ie 2 was ofzo. de box is hier vanaf Liam's geboorte nog nooit weg geweest eigenlijk. op een gegeven moment was het voornamelijk speelgoedopslag, dat wel, maar nu wordt ie natuurlijk weer voor ezra gebruikt. Ik zal evengoed wel blij zijn als dat ding eindelijk weg kan hoor, ik heb hem straks zeker 4 jaar gehad in de kamer
stormy waters...
sailin'
pi_47961676
Beterschap voor Tijn. Zielig hoor zo'n grote hoest bij zo'n klein mannetje.

Slaapmeisje, wat een mijlpalen.De creche en prikjes. Sterkte met alles
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 13:56:16 #126
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47961838
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:41 schreef E.T. het volgende:
zit ik net de WHO-curve in te vullen, zie ik dat Saskia ruim 7 maanden was, toen ze net zo zwaar was.. Ze heeft 4,5 maand gedaan over dezelfde groei (3400 gram groei dus)
Waar kan ik die WHO curve vinden E.T.?
pi_47962100
Slaapmeisje, Sifra is gewoon en kleine vreetzak hoor. Toen ze geboren is hebben we te hard geroepen dat ze zo klein was ( 7 pond en 50 cm, haar broers en zus waren rond de 9 pond en 54-56 cm) dat ze nu de schade aan het inhalen is

Minoes, ik heb tijdens het huisbezoek van het CB een boekje gekregen met voedingsrichtlijnen voor een zuigeling. In dat boekje staat dat een baby van 2-6 weken 6 a 8 keer een flesje mag met 100-120cc, vanaf 6 weken 5 a 6 keer 120-160cc. Dit zijn natuurlijk richtlijnen en het ene kindje drinkt wat meer dan het andere kindje. Erbij staat dat een baby ongeveer 150cc vocht per kg lichaamsgewicht per 24 uur nodig heeft.
pi_47962288
Slaapmeisje, Jenna is ook geen veelvraat. Ik krijg er hooguit 700 cc per dag in (4 flessen). Ze weegt nu ruim 5,5 kilo denk ik. Aan de 150 cc per kg lichaamsgewicht komt ze ook niet. Ze slaapt gewoon heel veel en sinds anderhalve week van 19.00 uur tot 7.00 uur. Zolang Milo een vrolijk, tevreden mannetje is en genoeg poept en plast is er niks aan het handje
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:12:22 #129
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47962388
Wat zielig, die zieke Tijn... Ik hoop echt dat hij spoedig weer beter is!
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:15 schreef Slaapmeisje het volgende:
Neuk wat zit Brent er lekker bij met zijn groentehapje Heb je ook wel iets naar binnengekregen?
Wil je het echt weten?
Ik zag wel stukjes oranje in zijn kerriesaus vanochtend!

Zijn eerste fles KV heeft hij ook gehad. Ik denk dat ie het lekker vond, hij bleef lekker door soppen aan de fles ondanks dat ie al leeg was.
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:18:15 #130
3011 E.T.
pi_47962636
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:56 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Waar kan ik die WHO curve vinden E.T.?
www.borstvoeding.com (WHO-curve is gebaseerd op bv-kindjes)
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:33:02 #131
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47963273
Jeetje E.T. wat ontzettend zielig voor Tijn.
Het moet echt wel erg zijn om jou tot tranen te roeren als nuchtere west-Friezin.
Hoop echt dat hij nu snel opknapt, want als ze zo klein zijn dan horen ze gewoon niet zo erg ziek te zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:36:14 #132
3011 E.T.
pi_47963405
Swets zat boven een spelletje te spelen en ik zat op ons bed Tijn te voeden en nog even tutten voor het naar bed gaan... En hij dacht ook al 'Huh?" toen hij gesnik hoorde Hij hoorde mijn gesnik boven Tijn z'n zielige huiltje uit (en toen kwam hij ons allebei even troosten )
pi_47966803
Arme Tijn en ET

We zijn hier gister beetje veel geschrokken. Mikael ging gistermiddag bij mij moeder na bed. Daar had ie nooit slaapzak aan. Wij zaten achter thuis toen Mikael begon te huilen. Ik zeg tegen mijn moeder: ach laat maar even hij valt zo wel in slaap. In inderdaad het werd stil. Maar paar minuten later begon ie weer te huilen maar nu was het anders, heel gedemd zeg maar. Dus ik weer tegen mijn moeder: Hij heeft zijn beertje op zijn gezicht liggen hij valt zo in slaap. Maar mijn moeder toch beetje eigenwijs en die gaat toch (gelukkig) even kijken. Ligt ie omgedraaid in bed met zijn hoofd onder de deken. Helemaal zweten en naar adem snakken Dikke paniek natuurlijk toen mijn ma hem uit bed haalde Bleh stel je voor dat mijn moeder geluisterd had Ben maar meteen naar de stad gefiets om een slaapzak te halen. Mijn kind komt nergens meer in bed zonder slaapzak
Liefde
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 16:29:59 #134
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47968348
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:12 schreef Neuk het volgende:
Wil je het echt weten?
Ik zag wel stukjes oranje in zijn kerriesaus vanochtend!
Foto!

Wij zijn weer terug van het cb en Milo heeft zijn eerste prikjes gehad. Natuurlijk was het brullen, maar gelukkig was hij ook weer snel te troosten. Ik hoop niet dat hij er al teveel last van gaat krijgen. Vlak voordat wij aan de beurt waren sprak ik een vrouw in de wachtkamer en die laat haar kinderen niet vaccineren. De eerste is gestorven aan de gevolgen ervan zegt ze. Inmiddels is het kinkhoestcomponent van de prik vervangen en schijnt het veiliger te zijn, maar het is niet iets wat je vlak voor zijn eerste prikjes wil horen zo'n verhaal

Milo is nu 5330 gram en 61 cm lang. In het groeiboekje zat hij vorige keer bijna tegen het plafond van de curve. Nu is het iets minder hoog, maar nog boven het gemiddelde. Waarschijnlijk hebben we gewoon een heel modern kind dat nu al aan het Sonja Bakkeren is Ik heb nu eindelijk een voedingsrichtlijn meegekregen en omdat hij doorgaans 5 voedingen krijgt (hij slaapt van 22 uur tot 7 uur) ga ik hem gewoon 150 cc aanbieden. Als hij een bodempje laat staan dan is dat geen probleem, maar zo kan hij tenminste wel drinken totdat hij genoeg heeft.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 16:31:30 #135
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47968430
Stiekemerd gelukkig te lezen dat Milo niet de enige is die niet zoveel eet.... Zo, en nu ga ik even met mijn mannetje knuffelen want hij heeft een drukke dag achter de rug (en mama ook ).
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:15:20 #136
108648 cattie
lieve moeder
pi_47977300
Ach gossie, arme Tijn en ET! Beterschap!

MeNicole, wat een schrik zeg!

Slaapmeisje, wat fijn dat Milo lekker groot is. Wat een moment zeg om zo'n verhaal te horen... Gelukkig is de samenstelling van de prik gewijzigd.

Ive heeft nog steeds veel last van doorkomende tandjes. Ook 's nachts. Erg zielig voor hem. Maar ik zag net bij het naar bed brengen dat de eerste zo goed als door is, ik voel al een scherp randje. Nu de andere drie nog.
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:48:45 #137
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47978821
Tijn en E.T.

MeNicole, dat is schrikken zeg!

Volgens mij weet Kendahl iets dat wij niet weten. Hij zit/ligt maar te smakken de hele dag, maar ik zie en voel nog steeds geen bobbeltjes in zijn mond. Kwijlen, smakken en af en toe een kreetje. Zo gaat het door.... en dooor.... en dooooor...
pi_47981791
Ik wil voor Mikael graag dekbedovertrekjes gebruiken. Lakentjes trekt ie telkens over zijn hoofd dus denk dat het tijd word om in te grijpen. Heeft iemand een idee waar ik daar goedkoop aan kan komen? Of zou het makkelijker zijn om ze zelf te maken
Liefde
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:55:16 #139
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47981961
ET, beterschap!

Slaapmeisje, kan het me zo voorstellen dat je het moeilijk vond (en daarom ben ik stiekem ook erg blij dat wij oppas in en om huis hebben kunnen regelen).
Fijn dat het verder zo goed met je gaat!

We hebben gisteren de 6-maanden-dag gehad! Begonnen met fruit en groente!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 3 april 2007 @ 22:05:00 #140
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47982555
of wat dacht je van geen laken en dekentje gebruiken MeNicole? gewoon een lekkere pyjama aandoen met een lekkere slaapzak.
zo heeft Maxim ook veel gelegen, ging prima.
pi_47982731
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:05 schreef Martineke het volgende:
of wat dacht je van geen laken en dekentje gebruiken MeNicole? gewoon een lekkere pyjama aandoen met een lekkere slaapzak.
zo heeft Maxim ook veel gelegen, ging prima.
Hij heeft 's nachts een pyama en een winterslaapzak aan. En dan nog 2 dekentjes over omdat ie anders telkens wakker word omdat ie het koud heeft. Dus zonder deken is geen optie
Liefde
pi_47983090
Bij Ikea hebben ze leuke en goedkope dekbedhoesjes. De spotgoedkope zijn ook binnen no-time tot verbandgaas verwassen, maar de middenprijsjes blijven mooi én zijn leuk!
pi_47983367
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:14 schreef owlet het volgende:
Bij Ikea hebben ze leuke en goedkope dekbedhoesjes. De spotgoedkope zijn ook binnen no-time tot verbandgaas verwassen, maar de middenprijsjes blijven mooi én zijn leuk!
Duh wat ben ik stom. Inderdaad En dan werkt deze doos ook nog zelf bij de Ikea
Liefde
pi_47983602
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:19 schreef MeNicole het volgende:

En dan werkt deze doos ook nog zelf bij de Ikea
pi_47983797
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:23 schreef owlet het volgende:

[..]

Maar heb idd wel leuke gezien op de site dus als ik van de week moet werken maar wat meenemen
Liefde
  dinsdag 3 april 2007 @ 22:47:06 #146
19529 Fendy
True Spirit
pi_47984910
Hoi allemaal

Heeft iemand hier ervaring met voorkeursligging en daardoor scheve hoofdjes? Ik zie nu bij Jayden (woensdag 7 weken) dat zijn hoofdje niet helemaal lekker recht is, zijn rechteroortje lijkt verder naar voren -en buiten te staan en er zit een klein plat kantje aan de rechterkant.
Eventueel wel een pic van...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_47985943
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:47 schreef Fendy het volgende:
Hoi allemaal

Heeft iemand hier ervaring met voorkeursligging en daardoor scheve hoofdjes? Ik zie nu bij Jayden (woensdag 7 weken) dat zijn hoofdje niet helemaal lekker recht is, zijn rechteroortje lijkt verder naar voren -en buiten te staan en er zit een klein plat kantje aan de rechterkant.
Eventueel wel een pic van...
Helaas op en top ervaringsdeskundige. Randy is nu ruim 2 jaar en het is nog steeds goed zichtbaar. Ik weet niet precies wat je weten wilt (vraag maar raak) maar trek onmiddelijk aan de bel bij je cb (of direct bij de huisarts die je doorverwijzen moet) en vraag een verwijzing naar fysiotherapeut EN chiropractor als je dat nog niet gedaan hebt. Hoe eerder je er bij bent, hoe beter. Waarschijnlijk heeft Jayden niet alleen een voorkeursligging maar ook een overstrekking (waardoor hij die voorkeurshouding ontwikkeld heeft) en dat kan gevolgen hebben voor zijn gehele (lichamelijke) ontwikkeling. Heftige bevalling gehad met vacuümpomp toevallig?
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:07:53 #148
19529 Fendy
True Spirit
pi_47986090
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:05 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Helaas op en top ervaringsdeskundige. Randy is nu ruim 2 jaar en het is nog steeds goed zichtbaar. Ik weet niet precies wat je weten wilt (vraag maar raak) maar trek onmiddelijk aan de bel bij je cb (of direct bij de huisarts die je doorverwijzen moet) en vraag een verwijzing naar fysiotherapeut EN chiropractor als je dat nog niet gedaan hebt. Hoe eerder je er bij bent, hoe beter. Waarschijnlijk heeft Jayden niet alleen een voorkeursligging maar ook een overstrekking (waardoor hij die voorkeurshouding ontwikkeld heeft) en dat kan gevolgen hebben voor zijn gehele (motorische) ontwikkeling. Heftige bevalling gehad met vacuümpomp toevallig?
Keizersnede, ook met vacuümpomp...hij was 2 weken te laat enzo...
Ik heb een pic waar een en ander wel goed op te zien is...handig als ik die effe post?
Je hebt gelijk Fen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:10:20 #149
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_47986207
Andersom het bed op maken, op het aankleedkussen andere kant op dan je gewent bent vooral de andere kant benaderen. Denk dat het CB of je huisarts je er nog wel meer over kan vertellen Fendy.

Wibra had ze in de reclame deze week MeNicole of de Hema.
pi_47986381
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:07 schreef Fendy het volgende:

[..]

Keizersnede, ook met vacuümpomp...hij was 2 weken te laat enzo...
Ik heb een pic waar een en ander wel goed op te zien is...handig als ik die effe post?
Hoeft voor mij niet hoor, mag wel maar ik weet precies hoe het er uit ziet. Ook dat oortje wat verder naar voren staat zoals je beschrijft, klopt precies. Ik wil je alleen wel op het hart drukken zo snel mogelijk actie te ondernemen. Hij zal er niet zomaar vanaf zijn. En ik kan je aanraden om zowel fysio als chiropractor in de arm te nemen. De eerste om je oefeningen met hem te leren doen en de laatste om mogelijk verschoven ruggewerveltjes te corrigeren.
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:15:51 #151
19529 Fendy
True Spirit
pi_47986543
Nou, weet niet of deze imagehoster betrouwbaar is, maar vooruit...

Je hebt gelijk Fen.
pi_47987518
Nou, vergeleken met mijn zoontje valt het nog reuze mee. Maar wel heel goed dat je het nu al ontdekt hebt. Het wordt namelijk in snel tempo erger omdat hij de voorkeur houdt en het schedeltje nog zacht is. Om die reden moet je er ook zo snel mogelijk bij zijn; zolang hij 'zacht' is, kan het ook nog 'makkelijk' herstellen, dit gaat het beste voor het eerste levensjaar. Ik zag het pas toen het erger dan bij Jayden was en liep vanaf 3 maanden bij de kinderfysio en vanaf 4 maanden helaas pas bij de chiropractor. Zoals ik al zei, Randy is nu ruim 2 en het is nog héél goed zichtbaar. Ik denk ook dat het bij hem nooit meer helemaal zal herstellen.
Dat oortje is er trouwens een goed kenmerk van. Let er maar voor de 'grap' eens op; waarschijnlijk is zijn ene oogje ook iets kleiner dan de andere. Het oortje 'verplaatst' zich omdat hij op de ene wel ligt en de andere niet, dus die kant van het hoofd platter wordt en dat oogje is dichter bij alles wat hij zien kan, dus die ontwikkelt zich beter dan de andere. Het heeft ook met de gehele spierontwikkeling met die kant te maken, want op de kant waarop je het liefst ligt, daar kan je het eerst naar toe draaien. De andere kant ontwikkelt dus betere spieren om dat voor elkaar te krijgen. Bovendien is die arm/ hand vrij om dingen te pakken etc.
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:38:40 #153
19529 Fendy
True Spirit
pi_47987764
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:33 schreef Mammietje het volgende:
Nou, vergeleken met mijn zoontje valt het nog reuze mee. Maar wel heel goed dat je het nu al ontdekt hebt. Het wordt namelijk in snel tempo erger omdat hij de voorkeur houdt en het schedeltje nog zacht is. Om die reden moet je er ook zo snel mogelijk bij zijn; zolang hij 'zacht' is, kan het ook nog 'makkelijk' herstellen, dit gaat het beste voor het eerste levensjaar. Ik zag het pas toen het erger dan bij Jayden was en liep vanaf 3 maanden bij de kinderfysio en vanaf 4 maanden helaas pas bij de chiropractor. Zoals ik al zei, Randy is nu ruim 2 en het is nog héél goed zichtbaar. Ik denk ook dat het bij hem nooit meer helemaal zal herstellen.
Dat oortje is er trouwens een goed kenmerk van. Let er maar voor de 'grap' eens op; waarschijnlijk is zijn ene oogje ook iets kleiner dan de andere. Het oortje 'verplaatst' zich omdat hij op de ene wel ligt en de andere niet, dus die kant van het hoofd platter wordt en dat oogje is dichter bij alles wat hij zien kan, dus die ontwikkelt zich beter dan de andere. Het heeft ook met de gehele spierontwikkeling met die kant te maken, want op de kant waarop je het liefst ligt, daar kan je het eerst naar toe draaien. De andere kant ontwikkelt dus betere spieren om dat voor elkaar te krijgen. Bovendien is die arm/ hand vrij om dingen te pakken etc.
Duidelijk verhaal, welk oogje was/is groter bij Randy?
In ieder geval zo snel mogelijk even langs CB dan maar...
Je hebt gelijk Fen.
pi_47988231
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:38 schreef Fendy het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal, welk oogje was/is groter bij Randy?
In ieder geval zo snel mogelijk even langs CB dan maar...
Het oogje aan de niet-scheve kant was iets kleiner. (Dat is overigens wel weer 'goed' gekomen, mijn brilaapje heeft aan beide oogjes +7 als afwijking dus dat maakt geen verschil meer, haha! )
Succes bij het CB. Hoor graag hoe het verder gaat.
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:50:58 #155
19529 Fendy
True Spirit
pi_47988347
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het oogje aan de niet-scheve kant was iets kleiner. (Dat is overigens wel weer 'goed' gekomen, mijn brilaapje heeft aan beide oogjes +7 als afwijking dus dat maakt geen verschil meer, haha! )
Succes bij het CB. Hoor graag hoe het verder gaat.
Bij Jayden ook inderdaad, hij ligt graag op rechts en zijn linkeroog is ietsje kleiner....

We gaan morgen even bellen met CB en zo snel mogelijk langs, uiteraard laat ik even weten wat ze zeggen en hoe het verder gaat...
-edit-

En dank voor je informatie zo ver, mocht ik nog vragen hebben dan weet ik je zeker te vinden
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 4 april 2007 @ 00:30:19 #156
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47989968
Fendy, hier was het ook een stuk erger dan bij jou op de foto. Hij had echt een hele punt op zijn voorhoofd en de oren stonden erg scheef naast elkaar. Gelukkig is die voorkeur er inmiddels uit (behalve als hij huilt e.d.) en zie je er niet veel meer van Ik denk dat het helemaal gaat wegtrekken. En mocht dat niet gebeuren: Who cares! Er zijn ergere dingen en niemand heeft 2 exact dezelfde kanten!

Slaapmeisje, ik heb geen foto's van de slijmerige plakkerriesaus van Brent. Ik zal er met plezier een sessie voor je aan wijden.

MeNicole wat zul je geschrokken zijn...

PM hartstikke mooi dat de oppas voor jou wel werkt. Hier helaas niet. Je moet echt geluk hebben met zoiets en heb je dat niet dan is een kdv toch een prima alternatief! Viel mij iig 300% mee!
Iedere golf van de zee,
  woensdag 4 april 2007 @ 08:35:29 #157
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47993348
bedje omdraaien Fendy, ik weet natuurlijk niet hoe Jayden ligt, maar Romijn had ook voorkeurshouding en bij hem heb ik zn bed naar het licht toe gedraaid. of nou ja, eigenlijk heb ik zijn bedje riochting het licht opgemaakt, en dat deed ik zo elke week anders. baby's kijken graag naar licht.
en benaderen vanaf de andere kant, zn aandacht trekken vanaf de voorkeurshouding kant.
bij Romijn werkte het zo, misschien bij Jayden ook.

staan nog meer tips hier, en cb zal er ook nog wel wat hebben.
neefje van manlief had ook voorkeurshouding en die heeft uiteindelijk een helm opgehad om het weer normaal te krijgen.

veel succes

en MeNicole wat een koukleumpje heb jij op de wereld gezet zeg
pi_47993889
Fendy hier ook een voorkeurskindje en inderdaad meteen naar het CB en door laten sturen naar een kindertherapeut en het bedje naar het licht toe draaien. Kaith was 8 weken toen ze met de fysiotherapie begon en ze krijgt het nu nog 1 keer in de twee weken aan huis. Ze heeft ook een tijdje een zijligger gehad omdat ze alleen maar rechts keek, iets pakte of eigenlijk compleet links helemaal negeerde. En sinds de therapie en de zijligger/slaper is het een stuk beter gegaan en nu merk je bijna geen verschil meer en ze is nu vijf maanden. Wel blijft ze tot een jaar onder behandeling van de therapeut die haar straks 1 keer in de maand wil zien.
  woensdag 4 april 2007 @ 09:48:09 #159
94046 PM-girl
pi_47994862
quote:
Op woensdag 4 april 2007 00:30 schreef Neuk het volgende:
PM hartstikke mooi dat de oppas voor jou wel werkt. Hier helaas niet. Je moet echt geluk hebben met zoiets en heb je dat niet dan is een kdv toch een prima alternatief! Viel mij iig 300% mee!
Ik denk het wel idd, Simon zou het prima hebben gevonden op een kdv waarschijnlijk, alleen ik had er moeite mee. Nu hebben we allemaal familie-oppas, wel kwetsbaarder (met ziekte ed) maar ik ben er erg blij mee! Ik ben op een kdv gaan kijken en vond het prima, het is echt mijn gevoel erbij.

Net een geprakt banaantje gegeven aan Simon, nouja, ongeveer 3 hapjes naar binnen, de rest ook uitgesmeerd!
*
pi_47995213
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:35 schreef Martineke het volgende:

en MeNicole wat een koukleumpje heb jij op de wereld gezet zeg
Ja maar alleen 's nachts. Overdag zweet ie heel erg
Liefde
  woensdag 4 april 2007 @ 10:43:50 #161
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47996535
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:48 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik denk het wel idd, Simon zou het prima hebben gevonden op een kdv waarschijnlijk, alleen ik had er moeite mee. Nu hebben we allemaal familie-oppas, wel kwetsbaarder (met ziekte ed) maar ik ben er erg blij mee! Ik ben op een kdv gaan kijken en vond het prima, het is echt mijn gevoel erbij.

Net een geprakt banaantje gegeven aan Simon, nouja, ongeveer 3 hapjes naar binnen, de rest ook uitgesmeerd!
Vandaag gaat Brent voor het eerst naar het KDV (officieel). Afgelopen maandag is ie wezen wennen (lees: slapen). En om heel eerlijk te zijn, we hebben niet eens gebeld! We hebben er zo veel een beter gevoel bij dan de oppas waar hij eerst heen ging.
Zo lief. We kwamen hem ophalen en de leidster zegt 'Hij zit daar om het hoekje'. Ik kijken, zie niets, 'oh daar staat een wippertje met een heel klein kindje met zijn blote beentjes in de zon'. Brent! Hij zat zo lekker aandachtig met te frummelen met zijn handjes en zo in een andere omgeving leek hij zo petit! Ik zei dus 'hallo Brent!' en zijn koppie gaat omhoog en dan die uren durende glimlach van een seconde of 2.... om bij weg te smelten
Iedere golf van de zee,
pi_47997092
hihi die brent wat lief

menicole wat een schrik. gelukkig is het goed afgelopen.

fendy mijn kleine meid heeft ook en voorkeurshouding. heb bij het cb aangegeven. kreeg eerst een folder mee. 2 weken uitproberen en hielp niks weer tussendoor naar het cb en doorgestuurd naar kinderfysio. mevr. de therpeut heel grappig ja maar ze heeft geen voorkeurshouding. dus ik laten zien dat ze telkens naar rechts keek en dat het daar afvlakt. ja daar sta je dan.

ik denk dat je een kussentje moet kopen en fysio. hopelijk word je wijzer bij het cb en kan het verholpen worden.
mama van 3 kids!
  woensdag 4 april 2007 @ 11:07:02 #163
94046 PM-girl
pi_47997257
Neuk, wat lief van Brent! Fijn dat het voor jullie nu goed geregeld is!
*
  woensdag 4 april 2007 @ 12:03:24 #164
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47999233
Dat is zeker weten een lekker gevoel. Hij is trouwens behoorlijk eenkennig aan het worden. Vervelend, gisteren wilde hij niet eens bij zijn papa zitten. Fase fase fase zekers?
Iedere golf van de zee,
  woensdag 4 april 2007 @ 12:26:57 #165
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48000002
Brent wat lief

Alle kindjes met voorkeurshoudingen....het komt goed. Neuk, Fleur had het ook en inderdaad als ze huilde kwam het terug en nu zie je het alds ze in diepe slaap is ook nog terugkomen, maar verder staat ze gewoon recht op d'r twee beentjes...

Maud is nu ook hees. Het klinkt inderdaad super zielig. En ze ligt dus ook naast de babyfoon en bij de oppas heel dicht in de buurt. Ze kan nu maar errug weinig herrie maken. Opmerking van de puberdochter van de oppas: Lekker rustig
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 12:42:52 #166
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48000473
MeNicole jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn

Fendy wat een duidelijke foto zeg. Ik heb wel eens babies met een helmpje op gezien, misschien dat ze dat kunnen voorschrijven of is het daar al te laat voor? Milo heeft een beetje een plat achterhoofdje omdat hij graag op zijn rug ligt. We moeten hem nu veel vaker op zijn buik leggen, maar dat vind hij helemaal niet leuk. Ik schrik wel van je foto en daarom gaan we toch maar doorzetten met hem op zijn buik leggen.
pi_48002164
Slaapmeisje een helmpje geven ze pas als het echt heel erg uit de hand gaat lopen maar als het nog te behandelen is of te proberen dan doen ze dat eerst. Helmpje is laatste middeltje zeg maar. Jij moet het ook gewoon aangeven bij het cb hoor en dan kunnen hun actie ondernemen. Soms lijkt het niet erg en dan toch zijn ze langer aan het behandelen dan ze vooruit bedenken.
pi_48024871
Tinka eet al een paar dagen slecht en moest vanavond voor de 2e avond op rij spugen. We waren een lang weekend weggeweest met de schoonfamilie, waarbij ze zaterdag enorm goed had gegeten maar zondag bijna niets. Ik had daarom verwacht dat ze maandag (toen we thuiskwamen) de schade in zou halen, maar nee hoor, er ging weer bijna niets in. Gisteren daarom haar lievelingskostje, gebakken aardappels met spinazie, gemaakt en ze at enorm goed, maar een deel kwam er gisteravond in bed uit. (Gek genoeg kwam de bv die ze vlak daarvoor had gehad niet mee.) Vandaag weer bijna niet gegeten behalve tussen de middag haar broodje, en vanavond kwam er in bed een grote golf (alleen bv dus) uit, waarschijnlijk nog meer dan ze vanavond gedronken had. Ze leek afgelopen nacht ook buikpijn aan haar maag of darmen te hebben, dan trok ze met haar beentjes en kermde in haar slaap. Zo zielig. Terwijl er vandaag overdag niet zoveel aan de hand leek te zijn, behalve die slechte eetlust dan. Ben er gewoon een beetje mee aan, snap niet wat het kan zijn. Vind het weer wat overdreven om naar de huisarts te gaan omdat ze verder niet ziek lijkt. Iemand een idee wat het kan zijn?
  donderdag 5 april 2007 @ 09:20:53 #169
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48032255
Ik kan de foto niet meer zien, Fendy, maar aan de reacties te zien, zou ik ook meteen aan de bel trekken!

Zijn hier meer mensen met een babypuber? Iris krijst alleen maar als ze haar zin niet krijgt. Ze wil alleen maar op schoot zitten. Als ze al op de grond wil spelen, dan is het voor 5 tellen en dan wordt ze boos (het lijkt wel een echte driftbui, ze schud zich zelf helemaal heen en weer)
Vertel me dat dit een fase is
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 5 april 2007 @ 09:21:43 #170
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48032280
En terwijl ik dit schrijf is ze natuurlijk lief aan het spelen

edit: te vroeg gejuicht
  donderdag 5 april 2007 @ 10:04:25 #171
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48033424
ladyS negeren dus? Of zoals in die reclame: zelf op de grond gaan liggen schreeuwen en spartelen met de benen?
Iedere golf van de zee,
  donderdag 5 april 2007 @ 10:08:19 #172
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48033550
Ja, dat probeer ik idd. Ik laat haar wel eens in haar sop gaarkoken. Maar het is wel een volhoudertje hoor

Ze heeft net wel een fles leeggedronken, terwijl ze niet zo lang geleden ook bv heeft gehad. Misschien is ze aan het regelen ofzo? Of loopt de ene voeding sochtends nu wel erg terug
Ik herken dit gedrag helemaal niet van Amber
Maar misschien heeft het idd wel met honger te maken, ze zit nu wel lief te spelen in de box.
Nou ja, *het is vast een fase*
  donderdag 5 april 2007 @ 11:06:22 #173
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48035299
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:01 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja maar alleen 's nachts. Overdag zweet ie heel erg
Misschien ligt hij 's nachts stil en beweegt hij overdag veel meer.
pi_48035498
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Misschien ligt hij 's nachts stil en beweegt hij overdag veel meer.
Ja dat doet ie ook. Overdag heeft ie geen zit in het gat
Liefde
pi_48036359
Jaaaa LadyS, herkenbaar! Ik heb een hartstikke leuk kind, maar rond de 9 maanden was het zó lastig. Ik kon echt niet inschatten hoe of wat toen. Het gaat over, heus waar. Ik weet nog wel dat ze een maand later opeens heel veel kon en veel meer vast voedsel ging eten. Een soort omslagperiode was het.
Variety is the spice of life
pi_48036371
Amber had ook een behoorlijke voorkeurshouding. Hebben oa daarvoor kinderfysio gehad en dat hielp heel goed.

LadyS, herkenbaar hoor! Amber heeft het soms nog
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 april 2007 @ 12:14:30 #177
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48037557
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:41 schreef Vicky het volgende:
LadyS, herkenbaar hoor! Amber heeft het soms nog
Ik vind het antwoord van nebelung leuker

Maar goed, ik ga er maar in mee en ik zie het allemaal wel, want wie kan er nu lang boos blijven op zoiets:
pi_48037700
Ja, dat gaat niet he, daar boos op blijven
Variety is the spice of life
pi_48037819
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:14 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik vind het antwoord van nebelung leuker

Maar goed, ik ga er maar in mee en ik zie het allemaal wel, want wie kan er nu lang boos blijven op zoiets:
[afbeelding]
Ja uhh sorry... kan er neits aan doen

Maar op dat grietje kan je idd niet lang boos blijven.. wat een heerlijk moppie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 april 2007 @ 12:29:33 #180
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48038102
Hè nee hè, is er ook al een 9 maanden-sprong? Mogen wij die dan ajb overslaan? Het gaat nl. net zo goed hier.

Cas is weer helemaal opgeknapt. Nog wel korstjes, maar het wordt al minder. Gister moest ie op de pasfoto voor het paspoort en de fotograaf had nog wat extra gemaakt. Zo blij, zo lief, zo Cas.
Maar onze pc heeft kuren, dus manlief is er mee bezig en kan dus niet scannen.
Maar geloof me maar, echt heel lief en blij.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 5 april 2007 @ 16:20:31 #181
108648 cattie
lieve moeder
pi_48046718
Nou Dutchie, voor deze keer geloof ik je.

Ive heeft vandaag voor het eerst een beetje gekropen! Hij lag op de grond, wat te spelen. Vervolgens deed hij zijn kontje omhoog, zijn knietjes eronder en kroop hij heel even! Ik ben trots!
  Milf donderdag 5 april 2007 @ 16:24:58 #182
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_48046898
had deze post eerst per ongeluk in het BV topic geplaatst Foei Nikky!

Vandaag Gisteren naar het consultatiebureau geweest. Frummel is nu precies 11 weken oud en weegt vijf kilo en tien gram. En de lengte is deze keer 58 centimeter . Ze gaat keihard, veel te hard . Maar heerlijk al die fases, lachen, koppie omhoog, dingen grijpen, interactie met jou, echt zo sweet!
Uiteraard moest Frummel weer twee prikken en de eeste ging nog maar die tweede woest was ze. Maar gelukkig kon ik haar troosten door haar daarna lekker te knuffelen en toen was alles weer goed.

Vandaag heeft ze koorts. 38 graden zit ze op. Ze is ook heel rustig maar er kan wel een hele dikke glimlach af als ze me ziet . Mijn schat.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 5 april 2007 @ 20:32:47 #183
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48055464
Goedzo, Ive!!!!!
Kruipen moet je.

En wat klinkt Dana lief, Nikky!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 5 april 2007 @ 20:38:09 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_48055654
Ive you go boy

Dana klinkt zeker lief fijn he nikky

Dutch, gelukkig dat Cas weer een beetje beter is
stormy waters...
sailin'
  donderdag 5 april 2007 @ 21:09:09 #185
94046 PM-girl
pi_48056944
Nikky, fijn dat het zo goed gaat met je frummel (vermijd je bewust de naam overigens?)

Cattie, super van Ive!

LadyS, wat een schattige foto!

Dutchie, ik hoop dat jullie idd nu even in rustiger vaarwater belanden, dat hebben jullie wel verdiend na alle zieke en eczeem.

Simon is vandaag weer naar het CB geweest, 8,8 kilo Verder alles ok. Nu ook meteen een stoel gehaald voor hem en de wagen omgebouwd (wat een klus!).
*
  donderdag 5 april 2007 @ 23:28:05 #186
19529 Fendy
True Spirit
pi_48062980
Voor hen die hem gemist hadden, hieronder nog eens Jaydens hoofdje...

Moet zeggen dat ik uit verschillende reacties hier toch verschillende dingen merk. De een vindt het heel erg meevallen, de ander vindt dat ik meteen alle instanties moet inschakelen, ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ik met het CB ga overleggen wat handig is en in hoeverre dit al een erge afwijking is.

Je hebt gelijk Fen.
  Milf donderdag 5 april 2007 @ 23:34:23 #187
16000 nikky
pi_48063246
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:20 schreef cattie het volgende:
Nou Dutchie, voor deze keer geloof ik je.

Ive heeft vandaag voor het eerst een beetje gekropen! Hij lag op de grond, wat te spelen. Vervolgens deed hij zijn kontje omhoog, zijn knietjes eronder en kroop hij heel even! Ik ben trots!
Mooi is dat he? Als je ziet dat ze iets nieuws leren
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:38 schreef Belana het volgende:
Ive you go boy

Dana klinkt zeker lief fijn he nikky

Dutch, gelukkig dat Cas weer een beetje beter is
Ze is mijn rots in de branding ook al is ze zo klein.
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:09 schreef PM-girl het volgende:
Nikky, fijn dat het zo goed gaat met je frummel (vermijd je bewust de naam overigens?)

Simon is vandaag weer naar het CB geweest, 8,8 kilo Verder alles ok. Nu ook meteen een stoel gehaald voor hem en de wagen omgebouwd (wat een klus!).
Nee ik vermijd de naam niet bewust. Maar ik noemde haar thuis ook al Frummel. Omdat ze zo opgefrummeld lag elke keer met die beentjes omhoog en kontje naar achteren. Is meer een koosnaampje.

Wat hebben jullie aan de wagen omgebouwd dan?
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_48063356
De 9-maandensprong was inderdaad heel erg ja! Maar ik moet zeggen dat Tinka er veel leuker uit is gekomen. Ze was altijd erg eenkennig en tijdens de sprong moest ze helemaal van niemand meer iets hebben dan van mij (nee, ook van papa niet ) maar tegenwoordig flirt ze met iedereen en durft ze veel meer. In zwembad en ballorigachtige toko's trekt ze er zelfs op uit zonder naar me om te kijken!

Tinka is ziek. Na het spugen gisteravond hield ze niet meer op en werd steeds zieker, had ook duidelijk pijn. Uiteindelijk is papa midden in de nacht nog met haar naar de HAP geweest omdat ze bruin begon te spugen terwijl ze niets bruins gegeten had. Was waarschijnlijk gal. Wist niet dat dat bruin kon zijn? De HAP dacht dat het een buikgriep was en dat er ook nog wel diarree bij zou komen en jawel... dat kwam er vanmorgen ook nog eens bij. Ze houdt zo goed als geen drinken binnen en vast voedsel begint ze niet eens aan. En ze zat al aan de ondergrens van het gewicht... de vellen hangen er nu zowat bij. Vanavond was ik opnieuw ongerust omdat ze nu knalgeel spuugt (ook gal?! ) en zowat niet wakker te krijgen was. Uiteindelijk maar bruut wakker gemaakt door schone broek te geven, hoewel dat niet nodig was, ze had niet eens geplast. Gelukkig lukte het zo wel en was ik weer een beetje gerustgesteld. Ik hoop dat het gauw voorbij is en dat ze de schade van het gewichtsverlies snel weer inhaalt. Bah... niets aan als je kind ziek is en pijn heeft.
  Milf donderdag 5 april 2007 @ 23:42:06 #189
16000 nikky
pi_48063505
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:37 schreef Mammietje het volgende:
De 9-maandensprong was inderdaad heel erg ja! Maar ik moet zeggen dat Tinka er veel leuker uit is gekomen. Ze was altijd erg eenkennig en tijdens de sprong moest ze helemaal van niemand meer iets hebben dan van mij (nee, ook van papa niet ) maar tegenwoordig flirt ze met iedereen en durft ze veel meer. In zwembad en ballorigachtige toko's trekt ze er zelfs op uit zonder naar me om te kijken!

Tinka is ziek. Na het spugen gisteravond hield ze niet meer op en werd steeds zieker, had ook duidelijk pijn. Uiteindelijk is papa midden in de nacht nog met haar naar de HAP geweest omdat ze bruin begon te spugen terwijl ze niets bruins gegeten had. Was waarschijnlijk gal. Wist niet dat dat bruin kon zijn? De HAP dacht dat het een buikgriep was en dat er ook nog wel diarree bij zou komen en jawel... dat kwam er vanmorgen ook nog eens bij. Ze houdt zo goed als geen drinken binnen en vast voedsel begint ze niet eens aan. En ze zat al aan de ondergrens van het gewicht... de vellen hangen er nu zowat bij. Vanavond was ik opnieuw ongerust omdat ze nu knalgeel spuugt (ook gal?! ) en zowat niet wakker te krijgen was. Uiteindelijk maar bruut wakker gemaakt door schone broek te geven, hoewel dat niet nodig was, ze had niet eens geplast. Gelukkig lukte het zo wel en was ik weer een beetje gerustgesteld. Ik hoop dat het gauw voorbij is en dat ze de schade van het gewichtsverlies snel weer inhaalt. Bah... niets aan als je kind ziek is en pijn heeft.
Oh bah wat een naar verhaal zeg als ik dat zo lees. Heeft ze hoge koorts?
Zielig hoor van die huntiedumpties die zo ziek zijn.
  Milf donderdag 5 april 2007 @ 23:43:30 #190
16000 nikky
pi_48063560
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:28 schreef Fendy het volgende:

Moet zeggen dat ik uit verschillende reacties hier toch verschillende dingen merk. De een vindt het heel erg meevallen, de ander vindt dat ik meteen alle instanties moet inschakelen, ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ik met het CB ga overleggen wat handig is en in hoeverre dit al een erge afwijking is.

[afbeelding]
Ik zou zeker een instantie gaan inschakelen. Maar ik heb het nog wel veel erger gezien. Maar liever genezen op tijd dan er te laat mee zijn en altijd asymmetrisch door het leven gaan .
  donderdag 5 april 2007 @ 23:50:26 #191
19529 Fendy
True Spirit
pi_48063801
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:43 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik zou zeker een instantie gaan inschakelen. Maar ik heb het nog wel veel erger gezien. Maar liever genezen op tijd dan er te laat mee zijn en altijd asymmetrisch door het leven gaan .
Zeker, daarom ook maar even snel naar het CB ermee
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 00:00:15 #192
19529 Fendy
True Spirit
pi_48064075
Hoe zwaar was Dana bij geboorte eik Nikky? Ik zag dat ze nu 5 kilo was @ 11 weken he?
Je hebt gelijk Fen.
pi_48064453
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:28 schreef Fendy het volgende:

[afbeelding]
Ik vind de afwijking nog erg mee vallen. De reden dat ik vind dat je meteen actie ondernemen moet is met name om vast te laten stellen of Jayden behalve een voorkeurshouding ook een overstrekking heeft. Dit is namelijk veel lastiger te corrigeren. (Dit kan je zelf misschien ook al een beetje nagaan.) Bovendien kan het snel verergeren doordat ze gemakkelijk door'rollen' op het platte gedeelte, waardoor het in rap tempo nog platter kan worden. Hoe eerder je erbij bent, hoe beter het te herstellen is. Ik heb te lang aangeklooid met de fysio, wat onvoldoende hielp. Ik had beter meteen naar een chiropractor kunnen gaan, want Randy zal waarschijnlijk zijn leven lang een pat gedeelte op zijn hoofd houden. Ik heb er geen foto van, maar je zou er echt van schrikken hoe het er nu uit ziet (zeker als zijn haar nat is), terwijl het dus al flink verbeterd is. Vandaar dat ik dat advies geef.
  vrijdag 6 april 2007 @ 00:16:54 #194
19529 Fendy
True Spirit
pi_48064627
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vind de afwijking nog erg mee vallen. De reden dat ik vind dat je meteen actie ondernemen moet is met name om vast te laten stellen of Jayden behalve een voorkeurshouding ook een overstrekking heeft. Dit is namelijk veel lastiger te corrigeren. (Dit kan je zelf misschien ook al een beetje nagaan.) Bovendien kan het snel verergeren doordat ze gemakkelijk door'rollen' op het platte gedeelte, waardoor het in rap tempo nog platter kan worden. Hoe eerder je erbij bent, hoe beter het te herstellen is. Ik heb te lang aangeklooid met de fysio, wat onvoldoende hielp. Ik had beter meteen naar een chiropractor kunnen gaan, want Randy zal waarschijnlijk zijn leven lang een pat gedeelte op zijn hoofd houden. Ik heb er geen foto van, maar je zou er echt van schrikken hoe het er nu uit ziet (zeker als zijn haar nat is), terwijl het dus al flink verbeterd is. Vandaar dat ik dat advies geef.
Snap ik en stel ik uiteraard ook heel erg op prijs hoor, maar wat ik nu doe is proberen een klein beetje te filteren, juist omdat de reacties wat divers zijn...
Thanks in ieder geval, je ervaring heeft me goed geholpen
Je hebt gelijk Fen.
  Milf vrijdag 6 april 2007 @ 00:20:28 #195
16000 nikky
pi_48064724
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:00 schreef Fendy het volgende:
Hoe zwaar was Dana bij geboorte eik Nikky? Ik zag dat ze nu 5 kilo was @ 11 weken he?
Ze was 3510 gram. En ja nu 11 weken en 5010 gram
  vrijdag 6 april 2007 @ 00:25:16 #196
19529 Fendy
True Spirit
pi_48064894
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:20 schreef nikky het volgende:

[..]

Ze was 3510 gram. En ja nu 11 weken en 5010 gram
Hehe ok, ook wel een beetje wat je gewend bent denk ik...

Jayden was 4060 gram bij geboorte en na 5 weken en een dag 5315 gram
Je hebt gelijk Fen.
pi_48065214
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:42 schreef nikky het volgende:

[..]

Oh bah wat een naar verhaal zeg als ik dat zo lees. Heeft ze hoge koorts?
Zielig hoor van die huntiedumpties die zo ziek zijn.
Nou, dat is het rare eigenlijk... Ze had helemaal geen koorts, dat heeft ze vanavond pas gekregen. Dat is ook zoiets stoms; eerst maak je je zorgen omdat ze geen koorts heeft ("ze zou toch niet iets verkeerds ingeslikt hebben wat de doorgang blokkeert" en meer van dat soort enge gedachten houden je bezig! ) en nu heeft ze koorts, en dat vind je dan ook weer niet tof! Terwijl ik dit bericht schrijf, begon ze weer te huilen. Ze rilt er over terwijl ze toch 'maar' 38,8 graden is, en heeft witte diarree. Kleurrijke ziekte in ieder geval dit. Kon ze maar praten...
  vrijdag 6 april 2007 @ 08:12:28 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48068614
Och, wat klinkt dat naar Mammietje...
Veel beterschap gewenst voor Tinka.

En Ive kruipen!
Thies maakt ook aanstalten.
Op zijn buik duwt hij regelmatig zijn kontje omhoog, steeds hoger trouwens, en probeert zich met zijn voetjes af te zetten. Als ik mijn hand ertegen houd (om tegen af te zetten dus) dan gaat hij ook een beetje vooruit!

Het slapen van ons menneke gaat overigens geweldig. Werkelijk onvoorstelbaar hoe snel hij de aangeboden structuur heeft opgepikt. Overdag meestal 3 slaapjes (in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer, was voor mij een hele stap... ) van 3 kwartier/anderhalf uur. Hij valt meestal zonder mopperen gewoon lekker in slaap.
Het inslapen 's avonds gaat nog wel wat moeizamer. Dan huilt hij toch nog wel vaak een poosje. Maar als hij dan eenmaal vertrokken is, slaapt hij door tot 6.30/7.00 uur.

[ Bericht 88% gewijzigd door Moonah op 06-04-2007 08:18:35 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 6 april 2007 @ 08:19:01 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48068651
Oh, Tinka beterschap
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:22:00 #200
24188 Belana
kloon van belana
pi_48069492
fendy, als jullie het erg vinden dan moet je wat doen, daar heb je ons toch niet voor nodig
Ezra is ook een beetje scheef door de voorkeurshouding in het begin, ik kan me daar niet druk om maken, maar dat is omdat hij die voorkeurshouding niet meer heeft en scheef zijn we allemaal.

ach mammietje, dat klinkt niet goed zeg! arme tinka! beterschap

moonah, wat fijn dat Thies het ritme zo goed oppakt
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')