quote:Op maandag 2 april 2007 19:34 schreef Ka-stone het volgende:
Sifra is vandaag precies 6 weken oud en ze drinkt 6 flesjes van ongeveer 150cc.
Ik poets Mikael zijn 2 (halvequote:Op dinsdag 3 april 2007 11:41 schreef ik80 het volgende:
Als de tandjes doorkomen, wanneer kan je dan beginnen met poetsen?
Ik denk, maar weet het niet zeker dat kleine/jonge baby's nog geen tandpasta mogen. Dus gewoon droog poetsen? Of mogen ze al wel iets?
Mibos heb jij indertijd info gekregen van het cb over het introduceren van voedsel?
Ik wilde de box er ook uit doen toen ze me op het cb zeiden dat het straks voor het optrekken enzo heel handig is voor die kleintjes. Dus heb hem nog wel staan. Ze zeiden wel dat Mikael nu een rot leeftijd heeft voor in de box maar straks word het weer makkelijk voor hemquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:42 schreef ik80 het volgende:
Oh, en wij hebben net een Tripp trapp voor Lotte gekocht, box eruit, stoel erin hahaha, zel ligt hier toch liever op een kleed op de grond, dus we kunnen wel even zonder box, staat toch maar in de weg.
(tijd dat we gaan verhuizen)
Milo is nog zo'n klein frumpelmannetje van 2 maanden oudquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:37 schreef minoes_ het volgende:
SlaapmeisDat is idd even wennen,je ventje in andere handen overlaten.....brr,moet er niet aan denken
Alles verder goed met jullie mannetje?
Groetjes,Minoes![]()
Waar kan ik die WHO curve vinden E.T.?quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:41 schreef E.T. het volgende:
zit ik net de WHO-curve in te vullen, zie ik dat Saskia ruim 7 maanden was, toen ze net zo zwaar was.. Ze heeft 4,5 maand gedaan over dezelfde groei (3400 gram groei dus)
Wil je het echt weten?quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:15 schreef Slaapmeisje het volgende:
Neuk wat zit Brent er lekker bij met zijn groentehapjeHeb je ook wel iets naar binnengekregen?
www.borstvoeding.comquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Waar kan ik die WHO curve vinden E.T.?
Foto!quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:12 schreef Neuk het volgende:
Wil je het echt weten?
Ik zag wel stukjes oranje in zijn kerriesaus vanochtend!
Hij heeft 's nachts een pyama en een winterslaapzak aan. En dan nog 2 dekentjes over omdat ie anders telkens wakker word omdat ie het koud heeft. Dus zonder deken is geen optiequote:Op dinsdag 3 april 2007 22:05 schreef Martineke het volgende:
of wat dacht je van geen laken en dekentje gebruiken MeNicole? gewoon een lekkere pyjama aandoen met een lekkere slaapzak.
zo heeft Maxim ook veel gelegen, ging prima.
Duh wat ben ik stom. Inderdaadquote:Op dinsdag 3 april 2007 22:14 schreef owlet het volgende:
Bij Ikea hebben ze leuke en goedkope dekbedhoesjes. De spotgoedkope zijn ook binnen no-time tot verbandgaas verwassen, maar de middenprijsjes blijven mooi én zijn leuk!
quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:19 schreef MeNicole het volgende:
En dan werkt deze doos ook nog zelf bij de Ikea
Maar heb idd wel leuke gezien op de site dus als ik van de week moet werken maar wat meenemenquote:
Helaas op en top ervaringsdeskundige. Randy is nu ruim 2 jaar en het is nog steeds goed zichtbaar. Ik weet niet precies wat je weten wilt (vraag maar raak) maar trek onmiddelijk aan de bel bij je cb (of direct bij de huisarts die je doorverwijzen moet) en vraag een verwijzing naar fysiotherapeut EN chiropractor als je dat nog niet gedaan hebt. Hoe eerder je er bij bent, hoe beter. Waarschijnlijk heeft Jayden niet alleen een voorkeursligging maar ook een overstrekking (waardoor hij die voorkeurshouding ontwikkeld heeft) en dat kan gevolgen hebben voor zijn gehele (lichamelijke) ontwikkeling. Heftige bevalling gehad met vacuümpomp toevallig?quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:47 schreef Fendy het volgende:
Hoi allemaal
Heeft iemand hier ervaring met voorkeursligging en daardoor scheve hoofdjes? Ik zie nu bij Jayden (woensdag 7 weken) dat zijn hoofdje niet helemaal lekker recht is, zijn rechteroortje lijkt verder naar voren -en buiten te staan en er zit een klein plat kantje aan de rechterkant.
Eventueel wel een pic van...
Keizersnede, ook met vacuümpomp...hij was 2 weken te laat enzo...quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Helaas op en top ervaringsdeskundige. Randy is nu ruim 2 jaar en het is nog steeds goed zichtbaar. Ik weet niet precies wat je weten wilt (vraag maar raak) maar trek onmiddelijk aan de bel bij je cb (of direct bij de huisarts die je doorverwijzen moet) en vraag een verwijzing naar fysiotherapeut EN chiropractor als je dat nog niet gedaan hebt. Hoe eerder je er bij bent, hoe beter. Waarschijnlijk heeft Jayden niet alleen een voorkeursligging maar ook een overstrekking (waardoor hij die voorkeurshouding ontwikkeld heeft) en dat kan gevolgen hebben voor zijn gehele (motorische) ontwikkeling. Heftige bevalling gehad met vacuümpomp toevallig?
Hoeft voor mij niet hoor, mag wel maar ik weet precies hoe het er uit ziet. Ook dat oortje wat verder naar voren staat zoals je beschrijft, klopt precies. Ik wil je alleen wel op het hart drukken zo snel mogelijk actie te ondernemen. Hij zal er niet zomaar vanaf zijn. En ik kan je aanraden om zowel fysio als chiropractor in de arm te nemen. De eerste om je oefeningen met hem te leren doen en de laatste om mogelijk verschoven ruggewerveltjes te corrigeren.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:07 schreef Fendy het volgende:
[..]
Keizersnede, ook met vacuümpomp...hij was 2 weken te laat enzo...
Ik heb een pic waar een en ander wel goed op te zien is...handig als ik die effe post?
Duidelijk verhaal, welk oogje was/is groter bij Randy?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:33 schreef Mammietje het volgende:
Nou, vergeleken met mijn zoontje valt het nog reuze mee. Maar wel heel goed dat je het nu al ontdekt hebt. Het wordt namelijk in snel tempo erger omdat hij de voorkeur houdt en het schedeltje nog zacht is. Om die reden moet je er ook zo snel mogelijk bij zijn; zolang hij 'zacht' is, kan het ook nog 'makkelijk' herstellen, dit gaat het beste voor het eerste levensjaar. Ik zag het pas toen het erger dan bij Jayden was en liep vanaf 3 maanden bij de kinderfysio en vanaf 4 maanden helaas pas bij de chiropractor. Zoals ik al zei, Randy is nu ruim 2 en het is nog héél goed zichtbaar. Ik denk ook dat het bij hem nooit meer helemaal zal herstellen.
Dat oortje is er trouwens een goed kenmerk van. Let er maar voor de 'grap' eens op; waarschijnlijk is zijn ene oogje ook iets kleiner dan de andere. Het oortje 'verplaatst' zich omdat hij op de ene wel ligt en de andere niet, dus die kant van het hoofd platter wordt en dat oogje is dichter bij alles wat hij zien kan, dus die ontwikkelt zich beter dan de andere. Het heeft ook met de gehele spierontwikkeling met die kant te maken, want op de kant waarop je het liefst ligt, daar kan je het eerst naar toe draaien. De andere kant ontwikkelt dus betere spieren om dat voor elkaar te krijgen. Bovendien is die arm/ hand vrij om dingen te pakken etc.
Het oogje aan de niet-scheve kant was iets kleiner. (Dat is overigens wel weer 'goed' gekomen, mijn brilaapje heeft aan beide oogjes +7 als afwijking dus dat maakt geen verschil meer, haha!quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:38 schreef Fendy het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal, welk oogje was/is groter bij Randy?
In ieder geval zo snel mogelijk even langs CB dan maar...
Bij Jayden ook inderdaad, hij ligt graag op rechts en zijn linkeroog is ietsje kleiner....quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het oogje aan de niet-scheve kant was iets kleiner. (Dat is overigens wel weer 'goed' gekomen, mijn brilaapje heeft aan beide oogjes +7 als afwijking dus dat maakt geen verschil meer, haha!)
Succes bij het CB. Hoor graag hoe het verder gaat.
Ik denk het wel idd, Simon zou het prima hebben gevonden op een kdv waarschijnlijk, alleen ik had er moeite mee. Nu hebben we allemaal familie-oppas, wel kwetsbaarder (met ziekte ed) maar ik ben er erg blij mee! Ik ben op een kdv gaan kijken en vond het prima, het is echt mijn gevoel erbij.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:30 schreef Neuk het volgende:
PM hartstikke mooi dat de oppas voor jou wel werkt. Hier helaas niet. Je moet echt geluk hebben met zoiets en heb je dat niet dan is een kdv toch een prima alternatief! Viel mij iig 300% mee!
Ja maar alleen 's nachts. Overdag zweet ie heel ergquote:Op woensdag 4 april 2007 08:35 schreef Martineke het volgende:
en MeNicole wat een koukleumpje heb jij op de wereld gezet zeg![]()
Vandaag gaat Brent voor het eerst naar het KDV (officieel). Afgelopen maandag is ie wezen wennen (lees: slapen). En om heel eerlijk te zijn, we hebben niet eens gebeld! We hebben er zo veel een beter gevoel bij dan de oppas waar hij eerst heen ging.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:48 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik denk het wel idd, Simon zou het prima hebben gevonden op een kdv waarschijnlijk, alleen ik had er moeite mee. Nu hebben we allemaal familie-oppas, wel kwetsbaarder (met ziekte ed) maar ik ben er erg blij mee! Ik ben op een kdv gaan kijken en vond het prima, het is echt mijn gevoel erbij.
Net een geprakt banaantje gegeven aan Simon, nouja, ongeveer 3 hapjes naar binnen, de rest ook uitgesmeerd!
Misschien ligt hij 's nachts stil en beweegt hij overdag veel meer.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:01 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ja maar alleen 's nachts. Overdag zweet ie heel erg![]()
Ja dat doet ie ook. Overdag heeft ie geen zit in het gatquote:Op donderdag 5 april 2007 11:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Misschien ligt hij 's nachts stil en beweegt hij overdag veel meer.
Ik vind het antwoord van nebelung leukerquote:Op donderdag 5 april 2007 11:41 schreef Vicky het volgende:
LadyS, herkenbaar hoor! Amber heeft het soms nog
Ja uhh sorry... kan er neits aan doenquote:Op donderdag 5 april 2007 12:14 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ik vind het antwoord van nebelung leuker
Maar goed, ik ga er maar in mee en ik zie het allemaal wel, want wie kan er nu lang boos blijven op zoiets:
[afbeelding]
Mooi is dat he? Als je ziet dat ze iets nieuws lerenquote:Op donderdag 5 april 2007 16:20 schreef cattie het volgende:
Nou Dutchie, voor deze keer geloof ik je.![]()
Ive heeft vandaag voor het eerst een beetje gekropen!Hij lag op de grond, wat te spelen. Vervolgens deed hij zijn kontje omhoog, zijn knietjes eronder en kroop hij heel even! Ik ben trots!
![]()
Ze is mijn rots in de branding ook al is ze zo klein.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:38 schreef Belana het volgende:
Ive you go boy
Dana klinkt zeker lieffijn he nikky
Dutch, gelukkig dat Cas weer een beetje beter is
Nee ik vermijd de naam niet bewust. Maar ik noemde haar thuis ook al Frummel. Omdat ze zo opgefrummeld lag elke keer met die beentjes omhoog en kontje naar achteren. Is meer een koosnaampje.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:09 schreef PM-girl het volgende:
Nikky, fijn dat het zo goed gaat met je frummel (vermijd je bewust de naam overigens?)
Simon is vandaag weer naar het CB geweest, 8,8 kiloVerder alles ok. Nu ook meteen een stoel gehaald voor hem en de wagen omgebouwd (wat een klus!).
Oh bah wat een naar verhaal zeg als ik dat zo lees. Heeft ze hoge koorts?quote:Op donderdag 5 april 2007 23:37 schreef Mammietje het volgende:
De 9-maandensprong was inderdaad heel erg ja!Maar ik moet zeggen dat Tinka er veel leuker uit is gekomen. Ze was altijd erg eenkennig en tijdens de sprong moest ze helemaal van niemand meer iets hebben dan van mij (nee, ook van papa niet
) maar tegenwoordig flirt ze met iedereen en durft ze veel meer. In zwembad en ballorigachtige toko's trekt ze er zelfs op uit zonder naar me om te kijken!
![]()
Tinka is ziek. Na het spugen gisteravond hield ze niet meer op en werd steeds zieker, had ook duidelijk pijn. Uiteindelijk is papa midden in de nacht nog met haar naar de HAP geweest omdat ze bruin begon te spugen terwijl ze niets bruins gegeten had. Was waarschijnlijk gal. Wist niet dat dat bruin kon zijn?De HAP dacht dat het een buikgriep was en dat er ook nog wel diarree bij zou komen en jawel... dat kwam er vanmorgen ook nog eens bij. Ze houdt zo goed als geen drinken binnen en vast voedsel begint ze niet eens aan. En ze zat al aan de ondergrens van het gewicht... de vellen hangen er nu zowat bij.
Vanavond was ik opnieuw ongerust omdat ze nu knalgeel spuugt (ook gal?!
) en zowat niet wakker te krijgen was.
Uiteindelijk maar bruut wakker gemaakt door schone broek te geven, hoewel dat niet nodig was, ze had niet eens geplast. Gelukkig lukte het zo wel en was ik weer een beetje gerustgesteld. Ik hoop dat het gauw voorbij is en dat ze de schade van het gewichtsverlies snel weer inhaalt. Bah... niets aan als je kind ziek is en pijn heeft.
![]()
Ik zou zeker een instantie gaan inschakelen. Maar ik heb het nog wel veel erger gezien. Maar liever genezen op tijd dan er te laat mee zijn en altijd asymmetrisch door het leven gaanquote:Op donderdag 5 april 2007 23:28 schreef Fendy het volgende:
Voor hen die hem gemist hadden, hieronder nog eens Jaydens hoofdje...
Moet zeggen dat ik uit verschillende reacties hier toch verschillende dingen merk. De een vindt het heel erg meevallen, de ander vindt dat ik meteen alle instanties moet inschakelen, ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ik met het CB ga overleggen wat handig is en in hoeverre dit al een erge afwijking is.
[afbeelding]
Zeker, daarom ook maar even snel naar het CB ermeequote:Op donderdag 5 april 2007 23:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik zou zeker een instantie gaan inschakelen. Maar ik heb het nog wel veel erger gezien. Maar liever genezen op tijd dan er te laat mee zijn en altijd asymmetrisch door het leven gaan.
Ik vind de afwijking nog erg mee vallen. De reden dat ik vind dat je meteen actie ondernemen moet is met name om vast te laten stellen of Jayden behalve een voorkeurshouding ook een overstrekking heeft. Dit is namelijk veel lastiger te corrigeren. (Dit kan je zelf misschien ook al een beetje nagaan.) Bovendien kan het snel verergeren doordat ze gemakkelijk door'rollen' op het platte gedeelte, waardoor het in rap tempo nog platter kan worden. Hoe eerder je erbij bent, hoe beter het te herstellen is. Ik heb te lang aangeklooid met de fysio, wat onvoldoende hielp. Ik had beter meteen naar een chiropractor kunnen gaan, want Randy zal waarschijnlijk zijn leven lang een pat gedeelte op zijn hoofd houden. Ik heb er geen foto van, maar je zou er echt van schrikken hoe het er nu uit ziet (zeker als zijn haar nat is), terwijl het dus al flink verbeterd is. Vandaar dat ik dat advies geef.quote:Op donderdag 5 april 2007 23:28 schreef Fendy het volgende:
Voor hen die hem gemist hadden, hieronder nog eens Jaydens hoofdje...
Moet zeggen dat ik uit verschillende reacties hier toch verschillende dingen merk. De een vindt het heel erg meevallen, de ander vindt dat ik meteen alle instanties moet inschakelen, ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ik met het CB ga overleggen wat handig is en in hoeverre dit al een erge afwijking is.
[afbeelding]
Snap ik en stel ik uiteraard ook heel erg op prijs hoor, maar wat ik nu doe is proberen een klein beetje te filteren, juist omdat de reacties wat divers zijn...quote:Op vrijdag 6 april 2007 00:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind de afwijking nog erg mee vallen. De reden dat ik vind dat je meteen actie ondernemen moet is met name om vast te laten stellen of Jayden behalve een voorkeurshouding ook een overstrekking heeft. Dit is namelijk veel lastiger te corrigeren. (Dit kan je zelf misschien ook al een beetje nagaan.) Bovendien kan het snel verergeren doordat ze gemakkelijk door'rollen' op het platte gedeelte, waardoor het in rap tempo nog platter kan worden. Hoe eerder je erbij bent, hoe beter het te herstellen is. Ik heb te lang aangeklooid met de fysio, wat onvoldoende hielp. Ik had beter meteen naar een chiropractor kunnen gaan, want Randy zal waarschijnlijk zijn leven lang een pat gedeelte op zijn hoofd houden. Ik heb er geen foto van, maar je zou er echt van schrikken hoe het er nu uit ziet (zeker als zijn haar nat is), terwijl het dus al flink verbeterd is. Vandaar dat ik dat advies geef.![]()
Ze was 3510 gram. En ja nu 11 weken en 5010 gramquote:Op vrijdag 6 april 2007 00:00 schreef Fendy het volgende:
Hoe zwaar was Dana bij geboorte eik Nikky? Ik zag dat ze nu 5 kilo was @ 11 weken he?
Hehe ok, ook wel een beetje wat je gewend bent denk ik...quote:Op vrijdag 6 april 2007 00:20 schreef nikky het volgende:
[..]
Ze was 3510 gram. En ja nu 11 weken en 5010 gram
Nou, dat is het rare eigenlijk... Ze had helemaal geen koorts, dat heeft ze vanavond pas gekregen. Dat is ook zoiets stoms; eerst maak je je zorgen omdat ze geen koorts heeft ("ze zou toch niet iets verkeerds ingeslikt hebben wat de doorgang blokkeert" en meer van dat soort enge gedachten houden je bezig!quote:Op donderdag 5 april 2007 23:42 schreef nikky het volgende:
[..]
Oh bah wat een naar verhaal zeg als ik dat zo lees. Heeft ze hoge koorts?
Zielig hoor van die huntiedumpties die zo ziek zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |