Duidelijk verhaal, welk oogje was/is groter bij Randy?quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:33 schreef Mammietje het volgende:
Nou, vergeleken met mijn zoontje valt het nog reuze mee. Maar wel heel goed dat je het nu al ontdekt hebt. Het wordt namelijk in snel tempo erger omdat hij de voorkeur houdt en het schedeltje nog zacht is. Om die reden moet je er ook zo snel mogelijk bij zijn; zolang hij 'zacht' is, kan het ook nog 'makkelijk' herstellen, dit gaat het beste voor het eerste levensjaar. Ik zag het pas toen het erger dan bij Jayden was en liep vanaf 3 maanden bij de kinderfysio en vanaf 4 maanden helaas pas bij de chiropractor. Zoals ik al zei, Randy is nu ruim 2 en het is nog héél goed zichtbaar. Ik denk ook dat het bij hem nooit meer helemaal zal herstellen.
Dat oortje is er trouwens een goed kenmerk van. Let er maar voor de 'grap' eens op; waarschijnlijk is zijn ene oogje ook iets kleiner dan de andere. Het oortje 'verplaatst' zich omdat hij op de ene wel ligt en de andere niet, dus die kant van het hoofd platter wordt en dat oogje is dichter bij alles wat hij zien kan, dus die ontwikkelt zich beter dan de andere. Het heeft ook met de gehele spierontwikkeling met die kant te maken, want op de kant waarop je het liefst ligt, daar kan je het eerst naar toe draaien. De andere kant ontwikkelt dus betere spieren om dat voor elkaar te krijgen. Bovendien is die arm/ hand vrij om dingen te pakken etc.
Het oogje aan de niet-scheve kant was iets kleiner. (Dat is overigens wel weer 'goed' gekomen, mijn brilaapje heeft aan beide oogjes +7 als afwijking dus dat maakt geen verschil meer, haha!quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:38 schreef Fendy het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal, welk oogje was/is groter bij Randy?
In ieder geval zo snel mogelijk even langs CB dan maar...
Bij Jayden ook inderdaad, hij ligt graag op rechts en zijn linkeroog is ietsje kleiner....quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het oogje aan de niet-scheve kant was iets kleiner. (Dat is overigens wel weer 'goed' gekomen, mijn brilaapje heeft aan beide oogjes +7 als afwijking dus dat maakt geen verschil meer, haha!)
Succes bij het CB. Hoor graag hoe het verder gaat.
Ik denk het wel idd, Simon zou het prima hebben gevonden op een kdv waarschijnlijk, alleen ik had er moeite mee. Nu hebben we allemaal familie-oppas, wel kwetsbaarder (met ziekte ed) maar ik ben er erg blij mee! Ik ben op een kdv gaan kijken en vond het prima, het is echt mijn gevoel erbij.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:30 schreef Neuk het volgende:
PM hartstikke mooi dat de oppas voor jou wel werkt. Hier helaas niet. Je moet echt geluk hebben met zoiets en heb je dat niet dan is een kdv toch een prima alternatief! Viel mij iig 300% mee!
Ja maar alleen 's nachts. Overdag zweet ie heel ergquote:Op woensdag 4 april 2007 08:35 schreef Martineke het volgende:
en MeNicole wat een koukleumpje heb jij op de wereld gezet zeg![]()
Vandaag gaat Brent voor het eerst naar het KDV (officieel). Afgelopen maandag is ie wezen wennen (lees: slapen). En om heel eerlijk te zijn, we hebben niet eens gebeld! We hebben er zo veel een beter gevoel bij dan de oppas waar hij eerst heen ging.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:48 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik denk het wel idd, Simon zou het prima hebben gevonden op een kdv waarschijnlijk, alleen ik had er moeite mee. Nu hebben we allemaal familie-oppas, wel kwetsbaarder (met ziekte ed) maar ik ben er erg blij mee! Ik ben op een kdv gaan kijken en vond het prima, het is echt mijn gevoel erbij.
Net een geprakt banaantje gegeven aan Simon, nouja, ongeveer 3 hapjes naar binnen, de rest ook uitgesmeerd!
Misschien ligt hij 's nachts stil en beweegt hij overdag veel meer.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:01 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ja maar alleen 's nachts. Overdag zweet ie heel erg![]()
Ja dat doet ie ook. Overdag heeft ie geen zit in het gatquote:Op donderdag 5 april 2007 11:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Misschien ligt hij 's nachts stil en beweegt hij overdag veel meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |