abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:15:51 #151
19529 Fendy
True Spirit
pi_47986543
Nou, weet niet of deze imagehoster betrouwbaar is, maar vooruit...

Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_47987518
Nou, vergeleken met mijn zoontje valt het nog reuze mee. Maar wel heel goed dat je het nu al ontdekt hebt. Het wordt namelijk in snel tempo erger omdat hij de voorkeur houdt en het schedeltje nog zacht is. Om die reden moet je er ook zo snel mogelijk bij zijn; zolang hij 'zacht' is, kan het ook nog 'makkelijk' herstellen, dit gaat het beste voor het eerste levensjaar. Ik zag het pas toen het erger dan bij Jayden was en liep vanaf 3 maanden bij de kinderfysio en vanaf 4 maanden helaas pas bij de chiropractor. Zoals ik al zei, Randy is nu ruim 2 en het is nog héél goed zichtbaar. Ik denk ook dat het bij hem nooit meer helemaal zal herstellen.
Dat oortje is er trouwens een goed kenmerk van. Let er maar voor de 'grap' eens op; waarschijnlijk is zijn ene oogje ook iets kleiner dan de andere. Het oortje 'verplaatst' zich omdat hij op de ene wel ligt en de andere niet, dus die kant van het hoofd platter wordt en dat oogje is dichter bij alles wat hij zien kan, dus die ontwikkelt zich beter dan de andere. Het heeft ook met de gehele spierontwikkeling met die kant te maken, want op de kant waarop je het liefst ligt, daar kan je het eerst naar toe draaien. De andere kant ontwikkelt dus betere spieren om dat voor elkaar te krijgen. Bovendien is die arm/ hand vrij om dingen te pakken etc.
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:38:40 #153
19529 Fendy
True Spirit
pi_47987764
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:33 schreef Mammietje het volgende:
Nou, vergeleken met mijn zoontje valt het nog reuze mee. Maar wel heel goed dat je het nu al ontdekt hebt. Het wordt namelijk in snel tempo erger omdat hij de voorkeur houdt en het schedeltje nog zacht is. Om die reden moet je er ook zo snel mogelijk bij zijn; zolang hij 'zacht' is, kan het ook nog 'makkelijk' herstellen, dit gaat het beste voor het eerste levensjaar. Ik zag het pas toen het erger dan bij Jayden was en liep vanaf 3 maanden bij de kinderfysio en vanaf 4 maanden helaas pas bij de chiropractor. Zoals ik al zei, Randy is nu ruim 2 en het is nog héél goed zichtbaar. Ik denk ook dat het bij hem nooit meer helemaal zal herstellen.
Dat oortje is er trouwens een goed kenmerk van. Let er maar voor de 'grap' eens op; waarschijnlijk is zijn ene oogje ook iets kleiner dan de andere. Het oortje 'verplaatst' zich omdat hij op de ene wel ligt en de andere niet, dus die kant van het hoofd platter wordt en dat oogje is dichter bij alles wat hij zien kan, dus die ontwikkelt zich beter dan de andere. Het heeft ook met de gehele spierontwikkeling met die kant te maken, want op de kant waarop je het liefst ligt, daar kan je het eerst naar toe draaien. De andere kant ontwikkelt dus betere spieren om dat voor elkaar te krijgen. Bovendien is die arm/ hand vrij om dingen te pakken etc.
Duidelijk verhaal, welk oogje was/is groter bij Randy?
In ieder geval zo snel mogelijk even langs CB dan maar...
Je hebt gelijk Fen.
pi_47988231
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:38 schreef Fendy het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal, welk oogje was/is groter bij Randy?
In ieder geval zo snel mogelijk even langs CB dan maar...
Het oogje aan de niet-scheve kant was iets kleiner. (Dat is overigens wel weer 'goed' gekomen, mijn brilaapje heeft aan beide oogjes +7 als afwijking dus dat maakt geen verschil meer, haha! )
Succes bij het CB. Hoor graag hoe het verder gaat.
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:50:58 #155
19529 Fendy
True Spirit
pi_47988347
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het oogje aan de niet-scheve kant was iets kleiner. (Dat is overigens wel weer 'goed' gekomen, mijn brilaapje heeft aan beide oogjes +7 als afwijking dus dat maakt geen verschil meer, haha! )
Succes bij het CB. Hoor graag hoe het verder gaat.
Bij Jayden ook inderdaad, hij ligt graag op rechts en zijn linkeroog is ietsje kleiner....

We gaan morgen even bellen met CB en zo snel mogelijk langs, uiteraard laat ik even weten wat ze zeggen en hoe het verder gaat...
-edit-

En dank voor je informatie zo ver, mocht ik nog vragen hebben dan weet ik je zeker te vinden
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 4 april 2007 @ 00:30:19 #156
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47989968
Fendy, hier was het ook een stuk erger dan bij jou op de foto. Hij had echt een hele punt op zijn voorhoofd en de oren stonden erg scheef naast elkaar. Gelukkig is die voorkeur er inmiddels uit (behalve als hij huilt e.d.) en zie je er niet veel meer van Ik denk dat het helemaal gaat wegtrekken. En mocht dat niet gebeuren: Who cares! Er zijn ergere dingen en niemand heeft 2 exact dezelfde kanten!

Slaapmeisje, ik heb geen foto's van de slijmerige plakkerriesaus van Brent. Ik zal er met plezier een sessie voor je aan wijden.

MeNicole wat zul je geschrokken zijn...

PM hartstikke mooi dat de oppas voor jou wel werkt. Hier helaas niet. Je moet echt geluk hebben met zoiets en heb je dat niet dan is een kdv toch een prima alternatief! Viel mij iig 300% mee!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 4 april 2007 @ 08:35:29 #157
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47993348
bedje omdraaien Fendy, ik weet natuurlijk niet hoe Jayden ligt, maar Romijn had ook voorkeurshouding en bij hem heb ik zn bed naar het licht toe gedraaid. of nou ja, eigenlijk heb ik zijn bedje riochting het licht opgemaakt, en dat deed ik zo elke week anders. baby's kijken graag naar licht.
en benaderen vanaf de andere kant, zn aandacht trekken vanaf de voorkeurshouding kant.
bij Romijn werkte het zo, misschien bij Jayden ook.

staan nog meer tips hier, en cb zal er ook nog wel wat hebben.
neefje van manlief had ook voorkeurshouding en die heeft uiteindelijk een helm opgehad om het weer normaal te krijgen.

veel succes

en MeNicole wat een koukleumpje heb jij op de wereld gezet zeg
pi_47993889
Fendy hier ook een voorkeurskindje en inderdaad meteen naar het CB en door laten sturen naar een kindertherapeut en het bedje naar het licht toe draaien. Kaith was 8 weken toen ze met de fysiotherapie begon en ze krijgt het nu nog 1 keer in de twee weken aan huis. Ze heeft ook een tijdje een zijligger gehad omdat ze alleen maar rechts keek, iets pakte of eigenlijk compleet links helemaal negeerde. En sinds de therapie en de zijligger/slaper is het een stuk beter gegaan en nu merk je bijna geen verschil meer en ze is nu vijf maanden. Wel blijft ze tot een jaar onder behandeling van de therapeut die haar straks 1 keer in de maand wil zien.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  woensdag 4 april 2007 @ 09:48:09 #159
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47994862
quote:
Op woensdag 4 april 2007 00:30 schreef Neuk het volgende:
PM hartstikke mooi dat de oppas voor jou wel werkt. Hier helaas niet. Je moet echt geluk hebben met zoiets en heb je dat niet dan is een kdv toch een prima alternatief! Viel mij iig 300% mee!
Ik denk het wel idd, Simon zou het prima hebben gevonden op een kdv waarschijnlijk, alleen ik had er moeite mee. Nu hebben we allemaal familie-oppas, wel kwetsbaarder (met ziekte ed) maar ik ben er erg blij mee! Ik ben op een kdv gaan kijken en vond het prima, het is echt mijn gevoel erbij.

Net een geprakt banaantje gegeven aan Simon, nouja, ongeveer 3 hapjes naar binnen, de rest ook uitgesmeerd!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_47995213
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:35 schreef Martineke het volgende:

en MeNicole wat een koukleumpje heb jij op de wereld gezet zeg
Ja maar alleen 's nachts. Overdag zweet ie heel erg
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 4 april 2007 @ 10:43:50 #161
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47996535
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:48 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik denk het wel idd, Simon zou het prima hebben gevonden op een kdv waarschijnlijk, alleen ik had er moeite mee. Nu hebben we allemaal familie-oppas, wel kwetsbaarder (met ziekte ed) maar ik ben er erg blij mee! Ik ben op een kdv gaan kijken en vond het prima, het is echt mijn gevoel erbij.

Net een geprakt banaantje gegeven aan Simon, nouja, ongeveer 3 hapjes naar binnen, de rest ook uitgesmeerd!
Vandaag gaat Brent voor het eerst naar het KDV (officieel). Afgelopen maandag is ie wezen wennen (lees: slapen). En om heel eerlijk te zijn, we hebben niet eens gebeld! We hebben er zo veel een beter gevoel bij dan de oppas waar hij eerst heen ging.
Zo lief. We kwamen hem ophalen en de leidster zegt 'Hij zit daar om het hoekje'. Ik kijken, zie niets, 'oh daar staat een wippertje met een heel klein kindje met zijn blote beentjes in de zon'. Brent! Hij zat zo lekker aandachtig met te frummelen met zijn handjes en zo in een andere omgeving leek hij zo petit! Ik zei dus 'hallo Brent!' en zijn koppie gaat omhoog en dan die uren durende glimlach van een seconde of 2.... om bij weg te smelten
Iedere golf van de zee,
pi_47997092
hihi die brent wat lief

menicole wat een schrik. gelukkig is het goed afgelopen.

fendy mijn kleine meid heeft ook en voorkeurshouding. heb bij het cb aangegeven. kreeg eerst een folder mee. 2 weken uitproberen en hielp niks weer tussendoor naar het cb en doorgestuurd naar kinderfysio. mevr. de therpeut heel grappig ja maar ze heeft geen voorkeurshouding. dus ik laten zien dat ze telkens naar rechts keek en dat het daar afvlakt. ja daar sta je dan.

ik denk dat je een kussentje moet kopen en fysio. hopelijk word je wijzer bij het cb en kan het verholpen worden.
mama van 3 kids!
  woensdag 4 april 2007 @ 11:07:02 #163
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47997257
Neuk, wat lief van Brent! Fijn dat het voor jullie nu goed geregeld is!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 4 april 2007 @ 12:03:24 #164
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47999233
Dat is zeker weten een lekker gevoel. Hij is trouwens behoorlijk eenkennig aan het worden. Vervelend, gisteren wilde hij niet eens bij zijn papa zitten. Fase fase fase zekers?
Iedere golf van de zee,
  woensdag 4 april 2007 @ 12:26:57 #165
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48000002
Brent wat lief

Alle kindjes met voorkeurshoudingen....het komt goed. Neuk, Fleur had het ook en inderdaad als ze huilde kwam het terug en nu zie je het alds ze in diepe slaap is ook nog terugkomen, maar verder staat ze gewoon recht op d'r twee beentjes...

Maud is nu ook hees. Het klinkt inderdaad super zielig. En ze ligt dus ook naast de babyfoon en bij de oppas heel dicht in de buurt. Ze kan nu maar errug weinig herrie maken. Opmerking van de puberdochter van de oppas: Lekker rustig
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 12:42:52 #166
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48000473
MeNicole jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn

Fendy wat een duidelijke foto zeg. Ik heb wel eens babies met een helmpje op gezien, misschien dat ze dat kunnen voorschrijven of is het daar al te laat voor? Milo heeft een beetje een plat achterhoofdje omdat hij graag op zijn rug ligt. We moeten hem nu veel vaker op zijn buik leggen, maar dat vind hij helemaal niet leuk. Ik schrik wel van je foto en daarom gaan we toch maar doorzetten met hem op zijn buik leggen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_48002164
Slaapmeisje een helmpje geven ze pas als het echt heel erg uit de hand gaat lopen maar als het nog te behandelen is of te proberen dan doen ze dat eerst. Helmpje is laatste middeltje zeg maar. Jij moet het ook gewoon aangeven bij het cb hoor en dan kunnen hun actie ondernemen. Soms lijkt het niet erg en dan toch zijn ze langer aan het behandelen dan ze vooruit bedenken.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_48024871
Tinka eet al een paar dagen slecht en moest vanavond voor de 2e avond op rij spugen. We waren een lang weekend weggeweest met de schoonfamilie, waarbij ze zaterdag enorm goed had gegeten maar zondag bijna niets. Ik had daarom verwacht dat ze maandag (toen we thuiskwamen) de schade in zou halen, maar nee hoor, er ging weer bijna niets in. Gisteren daarom haar lievelingskostje, gebakken aardappels met spinazie, gemaakt en ze at enorm goed, maar een deel kwam er gisteravond in bed uit. (Gek genoeg kwam de bv die ze vlak daarvoor had gehad niet mee.) Vandaag weer bijna niet gegeten behalve tussen de middag haar broodje, en vanavond kwam er in bed een grote golf (alleen bv dus) uit, waarschijnlijk nog meer dan ze vanavond gedronken had. Ze leek afgelopen nacht ook buikpijn aan haar maag of darmen te hebben, dan trok ze met haar beentjes en kermde in haar slaap. Zo zielig. Terwijl er vandaag overdag niet zoveel aan de hand leek te zijn, behalve die slechte eetlust dan. Ben er gewoon een beetje mee aan, snap niet wat het kan zijn. Vind het weer wat overdreven om naar de huisarts te gaan omdat ze verder niet ziek lijkt. Iemand een idee wat het kan zijn?
pi_48032255
Ik kan de foto niet meer zien, Fendy, maar aan de reacties te zien, zou ik ook meteen aan de bel trekken!

Zijn hier meer mensen met een babypuber? Iris krijst alleen maar als ze haar zin niet krijgt. Ze wil alleen maar op schoot zitten. Als ze al op de grond wil spelen, dan is het voor 5 tellen en dan wordt ze boos (het lijkt wel een echte driftbui, ze schud zich zelf helemaal heen en weer)
Vertel me dat dit een fase is
pi_48032280
En terwijl ik dit schrijf is ze natuurlijk lief aan het spelen

edit: te vroeg gejuicht
  donderdag 5 april 2007 @ 10:04:25 #171
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48033424
ladyS negeren dus? Of zoals in die reclame: zelf op de grond gaan liggen schreeuwen en spartelen met de benen?
Iedere golf van de zee,
pi_48033550
Ja, dat probeer ik idd. Ik laat haar wel eens in haar sop gaarkoken. Maar het is wel een volhoudertje hoor

Ze heeft net wel een fles leeggedronken, terwijl ze niet zo lang geleden ook bv heeft gehad. Misschien is ze aan het regelen ofzo? Of loopt de ene voeding sochtends nu wel erg terug
Ik herken dit gedrag helemaal niet van Amber
Maar misschien heeft het idd wel met honger te maken, ze zit nu wel lief te spelen in de box.
Nou ja, *het is vast een fase*
  donderdag 5 april 2007 @ 11:06:22 #173
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48035299
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:01 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja maar alleen 's nachts. Overdag zweet ie heel erg
Misschien ligt hij 's nachts stil en beweegt hij overdag veel meer.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_48035498
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Misschien ligt hij 's nachts stil en beweegt hij overdag veel meer.
Ja dat doet ie ook. Overdag heeft ie geen zit in het gat
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_48036359
Jaaaa LadyS, herkenbaar! Ik heb een hartstikke leuk kind, maar rond de 9 maanden was het zó lastig. Ik kon echt niet inschatten hoe of wat toen. Het gaat over, heus waar. Ik weet nog wel dat ze een maand later opeens heel veel kon en veel meer vast voedsel ging eten. Een soort omslagperiode was het.
Variety is the spice of life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')