abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 maart 2007 @ 15:34:40 #1
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47751712
het grote kleine babietjestopic deel 106

Babietjes

18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
12 september 2006: Fani, dochter van rameijer
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door nikky op 30-03-2007 19:43:14 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 28 maart 2007 @ 15:36:54 #2
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47751806
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:47 schreef Moonah het volgende:
Trouwens Karin, een boek waar ik de afgelopen week enorm veel aan heb gehad ivm het aanpakken van Thies' slaapgedrag is "Regelmaat (en inbakeren)" van Ria Blom (en dan vooral op blz 35 staat een patroon dat begint zoals jij het nu ervaart...).
Hierdoor heb ik echt zó enorm veel inzicht gekregen in het wat en hoe omtrent slapen en te slapen leggen etc. Ons kind blijkt gewoon al die maanden chronisch slaaptekort te hebben gehad.
Niet dat ik vrees dat dat bij jullie aan de hand zou zijn. Maar ik herken wel je problemen met het naar bedje brengen. Bij ons is dat uit de hand gelopen. Ik hoop van harte dat dat bij jullie niet zo gaat.
Kern van de zaak is: Wakker in bed leggen zodat je kind zélf leert inslapen. En daar kan idd wat protestgehuil bij te pas komen....
Succes.
Mensen zeiden tegen mij ook "Volg je gevoel". Maar ik ben nu heel blij dat ik ook de weg van het verstand heb gevonden...
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:32 schreef Moonah het volgende:

[Mensen zeiden tegen mij ook "Volg je gevoel". Maar ik ben nu heel blij dat ik ook de weg van het verstand heb gevonden... ]

Nav een PM'etje wil ik dit even nuanceren.
Ik wil niemand die gezegd heeft "Volg je gevoel"voor het hoofd stoten. Ik kán zelfs niet anders dan mijn gevoel volgen. Als ik beslissingen moet nemen lukt me dat alleen als ik daar ook met mijn gevoel achter kan staan.
In ons geval was het echter zo dat we puur te weinig kennis hadden over slaapgedrag. Wij interpreteerden signalen verkeerd. Bv. druk spelen zagen wij als een uitnodiging tot nog meer spel. jengelen was voor ons een teken van verveling. Dus hup, weer een andere spelsituatie aanbieden. terwijl ik nu weet dat Thies druk en jengelig wordt als hij moe is. dat zijn zíjn ultieme slaapsignalen.
En dát heb ik dus geleerd uit het boek van Blom. Plús dat ik met eigen ogen zie dat de regelmaat mijn kind erg goed doet.
Oh en Chacama, het gaat dus echt beduidend beter.
Zowel met Thies' slaapgedrag als met het mijne.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_47752746
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 15:32 schreef Moonah het volgende:

Plús dat ik met eigen ogen zie dat de regelmaat mijn kind erg goed doet.
Dus eigenlijk volg je wel een beetje je gevoel.
pi_47753651
Als jij voelt dat Ria Blom goed werkt voor je kind, dan volg je idd gevoel

En dat boek heeft ons ook heel erg goed geholpen toen Morris een babietje was.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_47755481
Je gevoel kan je idd op het verkeerde been zetten wat baby's betreft. Ik dacht net als Moonah toen Noa nog een klein klein baby'tje was. Ik bood elke keer ander spelmateriaal aan, terwijl ze eigenlijk gewoon doodop was en niets meer wilde. Dat kreeg ik na een tijdje door en toen was het echt een weeeeeeeeereld van verschil met daarvoor! Ze ging makkelijk slapen als ik haar bij het eerste slaapsignaal (bijna dan ) op bed legde en dat doe ik nu ook bij Julia. Werkt meestal heel erg goed ... en ook een regelmaat idd. Wakker worden is drinken (vooropgesteld dat ze een tijdje geslapen heeft) en na het drinken knuffelen en kletsen we even (als dat lukt met de andere kinderen ) en daarna gaat ze lekker in de box spelen onder de babygym en soms met de muziekmobile aan. Dat gaat eigenlijk prima zolang ze geen regeldagen heeft of gewoon last van krampjes...

Succes dus maar
pi_47756726
Waarom staan Nikky, Boedieboe en hun kindje niet in de lijst?
pi_47757283
Hun kindje staat wel in de lijst.
pi_47759384
Hier is er twee keer per week babyzwemmen PM, dat is wel handig. Op maandag en donderdag. Het is ook erg vroeg, maar hoe ouders Anna is, hoe later we mogen gaan. Dat dan weer wel. Het komt 4,40, minder dus bij jullie maar ik vind het nog wel veel. Als we het leuk blijven vinden, ga ik een 12kerenkaart halen, is het goedkoper. Er is zelfs diplomazwemmen voor die kleintjes.

Beterschap Cas en Simon.

Dat boekje van Ria Blom heeft ons ook goed geholpen. En dan vooral om het 'waarom' stuk en het oppakken van signalen. En dat je ervanuit gaat dat een baby mag gaan slapen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:31:35 #9
108648 cattie
lieve moeder
pi_47760777
Ive is ziekjes. Zijn temperatuur is 37.9 C (is dat verhoging of koort bij baby's?), hij wil geen flesje, maar wel gelukkig een beetje de borst en hij huilt of jammert de hele tijd. Erg zielig. Hij ligt nu in zijn bedje, hopelijk kan hij een beetje slapen.
Ik weet niet wat er is. Misschien heeft hij last van doorkomende tandjes, er zitter er namelijk 4 (!!!) aan te komen in zijn bovenkaak. Ze zijn echt bijna door.
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:57:18 #10
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47761818
Beterschap Ive.
pi_47770857
Even een update van mijn zus.
Na overleg met het CB is ze Elise gaan inbakeren. Ze is een compleet ander kind geworden!
Ze slaapt over het algemeen 3 tot 4 uur, wil dan even eten, mag een kwartiertje knuffelen en spelen en gaat daarna weer lekker verder slapen

Ze vond het erg fijn dat jullie met haar meedachten!
E.
pi_47772398
Arme Ive, beterschap!
pi_47778999
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:50 schreef Bass-Miss het volgende:
Hun kindje staat wel in de lijst.
Oh ja nu zie ik het, sorry.
  donderdag 29 maart 2007 @ 09:28:43 #14
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47780446
Wat een mooie lange lijst he
Ik zou wel een topic willen maken met van elk kindje op rij af een foto <3
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_47780624
Hoi,hoi
Zeg,als je uit Z&G komt,schuif je dan door naar dit topic,of moet ik ergens anders zijn?

Groetjes,Minoes
  donderdag 29 maart 2007 @ 09:43:40 #16
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47780794
Hé Minoes! Schuif maar aan hoor.

Cattie, 37,9 is verhoging. Blijft wel sneu voor Ive. Kan heel goed met zijn tandjes te maken hebben idd. Zeker als er 4 aan zitten te komen.

Die lijst, Cas staat al bijna bovenaan. Ik kreeg van de week ookal de 1 jaar-uitgave van Jonge Ouders. (nou ja, jong..). 3 maanden van tevoren!
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 29 maart 2007 @ 09:52:59 #17
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47781037
Dat lijkt me een leuk gezicht idd, Neuk

Tijn is schor
Hij is gisterochtend op het kdv geweest en heeft daardoor de hele middag geslapen. Hij had toen twee keer een heel rare hoest (was maar 1 kuch eigenlijk) en sindsdien is hij schor. Klinkt wel naar bij zo'n kleintje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47781074
Ik was vanmorgen helemaal vroeg voor mijn doen Half uur geleden al klaar met baby eten en in bad gedaan en zelf in de kleren en stofgezogen
Wat een drukte zeg je komt nergens meer aan toe met zo'n baby
Ik ben gestopt met de bv,dat duurde te lang ,met kolven erbij was ik 10 uur per dag met de voeding bezig
Een uitputtingsslag,volgens de vk en cb,daarom bv en bijvoeden gestopt en helemaal op de fles overgegaan.Dacht even,dat ie ook aan de pepti moest,maar de krampjes schijnen op te bouwen tot week zes volgens het cb,dus we houden nog maar even vol.Cinababy helpt wel.Ook heeft Quinten spruw,maar na 1,5 dag spul erop is t al bijna weg.Hoe is t verder met de verse mamma's?

Groetjes,Minoes
  donderdag 29 maart 2007 @ 10:11:02 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_47781526
voor Ive, hoe is het nu met hem?
en hoe is het met Cas? ja, het gaat snel he dutch echt enorm onvoorstelbaar gewoon.
Ezra is gelukkig weer helemaal opgeknapt, de verkoudheid en het hoesten moeten gewoon weer ff slijten.
stormy waters...
sailin'
pi_47781872
Ik had toch dat poepverhaal verteld. Zal ik jullie dan eens vertellen dat ie dat daarna nog 3 keer heeft gehad. Gelukkig bij de oma's en bij papa
Maar kwam er dus vanmorgen achter dat ie wel een maatje groter mocht van luier Dat zijn van die dingen waar ik helemaal niet bij nadenk. Ja nadat het 4 keer mis is gegaan

En vinden die kleine kereltjes van jullie hun piemeltje ook zo leuk Als ik Mikael verschoon dat trekt ie aan dat ding joh en heeft ie de grootste lol. Ik denk dan dat dat toch zeer moet doen maar dat doet het dus blijkbaar niet
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_47782105
MeNicole, Amber zat en zit ook steeds aan die doos te frunneken hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 29 maart 2007 @ 10:33:11 #22
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47782167
Welkom Minoes,

Jammer dat de bv niet wilde, maar goed met de fles worden ze ook groot. Krampjes kunnen inderdaad lastig zijn.

Hier gaat het redelijk. Maud heeft vanochtend al 5 spuitluiers gehad, wilde maar 1 borst en spuugde toen ook nogeens een deel uit. Ze heeft (nog) geen koorts en ik heb de oppas gevraagd om ze in elk geval om de 2 uur 100cc aan te bieden. Ik hoop dat Maud er snel overheen is, maar bij twijfel trekken we aan de bel. Misschien dat ze net genoeg anti-stoffen heeft binnengekregen om het bij een paar spuitluiers te houden en verder gewoon vrolijk te blijven. Het had zo mooi geweest, maar goed. We hadden het wel een beetje verwacht. Zowel papa, mama, Fleur als oppas buikgriep, Tja, dan wordt het natuurlijk wel een beetje moeilijk om het niet te vangen.

En met de andere zieken....Tijn nog steeds hees?

Ik vind dat Foto-idee erg leuk....
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:25:45 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47783829
Minoes jammer van de BV. doe eens een foto
Mika
maud arm frutske beterschap voor alle kindjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47784036
Hee Minoes ! Ook het volgende topic gevonden! Leuk! Beetje bijgekomen van alle heftigheden??

Moonah thanks voor de tip ....zal eens even kijken of het wat voor me is. Trouwens lastig hoor, al die beebjes met hun eigen gebruiksaanwijzing! Btw Meike ligt nu in de kinderwagenbak in bed te slapen. Ze begon te huilen toen ik haar weglegde, even afgewacht, toen opgepakt, poosje met haar in de stoel gezeten (wel in haar eigen kamer) en daarna weer weggelegd.

O jee nu ik dit typ wordt ze net weer wakker. Nou ja, toch weer even in haar eigen kamertje geslapen....

En mag ik ook in het lijstje met mijn prachtige dochter?????
Meike Jolanda, geboren op 28-02-2007
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_47789279
Mijn 2e dochtertje Fani (12-9-2006) staat nog niet in de OP

* rameijer zwaait naar alle babietjes en hun OUDers
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 29 maart 2007 @ 17:55:10 #26
108648 cattie
lieve moeder
pi_47799697
Welkom Minoes en ook Rameijer!

Ive had vannacht een hele slechte nacht, hij huilde aan 1 stuk door. Totdat we er achter kwamen dat hij wel kon slapen als hij op onze buik lag. Eerst heeft hij een uur bij mijn man op de buik gelegen, daarna nog 4 uur bij mij (Hij wordt wel echt zwaar zeg!) en toen moest ik opstaan om naar mijn werk te gaan. Mijn man was gelukkig vrij, want Ive kon niet naar het kdv zo. Vandaag overdag ging het wel goed, maar nu lijkt het weer mis te gaan....
  Milf donderdag 29 maart 2007 @ 18:43:54 #27
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_47801240
Openingspost is aangepast en de namen zijn toegevoegd.

Ik had vanmorgen even de schrik van mijn leven. Ik heb de nannycare, dat matje wat de beweging en ademhaling van je kindje detecteerd. Als je kindje 20 seconden niet beweegd dan gaat het alarm af.
Die ging dus af . Ik ben als een idioot naar haar kamertje gerent en heb haar beetgepakt. Gelukkig was ze al wakker geworden door het lawaai van dat alarm. Tering... ik ben me helemaal kapot geschrokken en dank degene van wie ik de nannycare heb gekregen dan ook hartelijk. ( die leest mee ja )
Ik ben zo blij dat ik dat ding heb, ik wil niet weten hoe het anders had kunnen aflopen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:47:32 #28
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47801376
Iris haar 1e tandje is officieel doorgekomen vandaag

Ive beterschap!!!

nikky, dat is idd schrikken!! Heb je dat matje om een speciale reden (of heb ik daar overheen gelezen?)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Milf donderdag 29 maart 2007 @ 19:15:50 #29
16000 nikky
pi_47802179
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:47 schreef LadyS het volgende:
Iris haar 1e tandje is officieel doorgekomen vandaag

Ive beterschap!!!

nikky, dat is idd schrikken!! Heb je dat matje om een speciale reden (of heb ik daar overheen gelezen?)
Het is meer voor mijn gemoedsrust ivm wiegendood en dat ik niet elke keer ging kijken of ze nog wel ademde. En haar dus daarmee weer wakker maakte en mijzelf uitputte aangezien ik daar zo bang voor ben.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Jubileum moderator donderdag 29 maart 2007 @ 19:42:07 #30
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47803190
Nikky dat klinkt ongelooflijk eng zeg, wat zul jij geschrokken zijn! Wat een uitvinding joh zo'n matje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:44:56 #31
108648 cattie
lieve moeder
pi_47803306
Nikky, wat een schrik! Ik wist helemaal niet dat die matjes er zijn, een goede uitvinding!

Ive heeft nog wel verhoging, maar is na zijn badje lekker gaan slapen gelukkig.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:34:42 #32
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47805162
Welkom Minoes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:12:44 #33
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47806601
Getver, dan schrik je je wezenloos Nikky.
Ze kunnen ook zo stil liggen en geluidloos ademen als ze slapen, dan is zo'n matje wel een idee. Ze zijn ook altijd wat bleker als ze slapen. Ik pak altijd een handje vast en dan beweegt hij altijd. Manlief heeft Léon nl. een keer wakker geschud, omdat hij hem ook zo stil en bleek vond. Kind helemaal in paniek.

Ezra gelukkig maar. En Iris eindelijk!

E.T. hoe is het nu met Tijn?

Belana, ik heb al even wat in het waterpokken-topic gezet over Cas. Anders ben ik aan het crossposten. Maar echt denderend gaat het nog niet in ieder geval. Komt wel weer.
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:20:52 #34
94046 PM-girl
pi_47806951
Oe, lees het nu pas Nikky! Wat een schrik, gelukkig loos alarm!
*
pi_47808172
dat vraag ik me af PM-girl, was het loos alarm of juist tijdig alarm zoals nikky 't zelf volgens mij interpreteert? hoe betrouwbaar/precies is zo'n matje, registreert het echt elke ademhaling of kan 't er ook wel eens naast zitten als je kind toevallig gewoon heel stil ligt ofzo? het kan je zo misschien ook nodeloos de stuipen op het lijf jagen, terwijl het natuurlijk juist bedoeld is om je gerust te stellen. hoe dan ook, fijn dat alles OK is met Dana Nikky!
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:52:55 #36
94046 PM-girl
pi_47808459
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:47 schreef bixister het volgende:
dat vraag ik me af PM-girl, was het loos alarm of juist tijdig alarm zoals nikky 't zelf volgens mij interpreteert? hoe betrouwbaar/precies is zo'n matje, registreert het echt elke ademhaling of kan 't er ook wel eens naast zitten als je kind toevallig gewoon heel stil ligt ofzo?
Daar ging ik eigenlijk van uit , het laatste dus. Maar hoe dan ook is het alarm eng te horen.
quote:
het kan je zo misschien ook nodeloos de stuipen op het lijf jagen, terwijl het natuurlijk juist bedoeld is om je gerust te stellen. hoe dan ook, fijn dat alles OK is met Dana Nikky!
Ik zou zelf weer erg gaan twijfelen of het matje wel werkt, maar inmiddels ben ik wel een beetje over mijn 'hij ademt niet' angst heen aan het groeien.
*
  donderdag 29 maart 2007 @ 22:02:48 #37
3011 E.T.
pi_47808949
Zo'n matje zou niks voor mij zijn. Kan me wel voorstellen dat je je helemaal het apezuur schrikt als dat ding afgaat! Gelukkig is er niks aan de hand

Ik ben vandaag toch even met Tijn naar de HA gelopen. Z'n schorheid, z'n nare hoest en zielige huiltje vertrouwde ik toch niet helemaal. Z'n longen zijn schoon en z'n oren niet geirriteerd. Hij heeft dus 'gewoon last van z'n keel' zoals zoveel verkouden mensen momenteel.
Hij lacht genoeg en is levendig genoeg.. het is alleen een beetje zielig.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 29 maart 2007 @ 22:06:13 #38
94046 PM-girl
pi_47809103
Gelukkig ET! Al is het zo naar, een baby die iets mankeert!

Hebben jullie baby's trouwens ook zulke gekartelde tandjes
*
  Milf donderdag 29 maart 2007 @ 22:18:35 #39
16000 nikky
pi_47809617
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:47 schreef bixister het volgende:
dat vraag ik me af PM-girl, was het loos alarm of juist tijdig alarm zoals nikky 't zelf volgens mij interpreteert? hoe betrouwbaar/precies is zo'n matje, registreert het echt elke ademhaling of kan 't er ook wel eens naast zitten als je kind toevallig gewoon heel stil ligt ofzo? het kan je zo misschien ook nodeloos de stuipen op het lijf jagen, terwijl het natuurlijk juist bedoeld is om je gerust te stellen. hoe dan ook, fijn dat alles OK is met Dana Nikky!
Ook al ligt je kindje heel stil dan nog registreerd hij de admemhaling. Je kindje ligt namelijk heel vak heel stil en zie je ternauwernood zijn/haar buikje bewegen. Maar als je kindje ophoud met ademen of heel oppervlakkig ademt ( wat ook niet goed is ) en daardoor te weinig "registreerd" gaat dat ding af.
Toen ze voor het eerst zolang doorsliep en pas om 9.30 wakker werd dacht ik ook niet dat er iets mis was aangezien dan het alarm af zou zijn gegaan.
Ik zag dit "geval" als een tijdig alarm.

En voor de betrouwbaarheid: http://www.nannycare.nl/
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:52 schreef PM-girl het volgende:
Ik zou zelf weer erg gaan twijfelen of het matje wel werkt, maar inmiddels ben ik wel een beetje over mijn 'hij ademt niet' angst heen aan het groeien.
Dat ding wordt elke nacht wel getest per ongeluk . Als ik Frummel voor de laatste voeding eruit haal en dat ding vergeet uit te zetten. Sorry buuf
pi_47819575
Nikky schrikken hoor en lijkt me niets voor mij want ik zou dan denken dat als ik de nannycare niet hoor dat ik dan het nog niet vertrouw zeg maar. (klinkt niet echt nederlands maar jullie begrijpen me wel).

Even een vraagje: Wat geven voor hoeveelheid in de laatste fles? Kaith die gaat tussen 20.00 - 21.00 slapen met een papflesje van 210cc maar de laatste week zo ongeveer krijg ik het idee dat het niet genoeg is. Zou de laatste fles iets groter kunnen of wordt het dan teveel? De volgende fles krijgt ze dan weer tussen 8.00 - 9.00 en haar dag ziet er zo uit.

8.00 - 9.00 210cc
12.00 - 13.00 180cc
14.00 - 15.00 120cc sap (de olvarit diksap)
16.00 - 17.00 180cc
18.00 - 19.00 fruithapje (halve banaan met sinasappelsap) of peer of appel of iets dergelijks...
20.00 - 21.00 210cc met rijstebloemvlokken

Oh ja en ben ik de enige met een nogal lengte/breedte verschil? Ze is lang en heeft dus in lengte broek maatje 74 en voor shirtjes/truitjes en dergelijke 62/68. Zeg maar tegen al die leuke setjes in de kast want ik maak overal eigen setjes van . En soms heeft ze dus broeken voor beenlengte nodig en dan zijn ze veuls te wijd waardoor ze van haar billen af lopen dus niet te dragen zijn. Dus alleen maar broeken met riempjes en dingetjes en dan heeft ze een pofkont
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:43:39 #41
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47826412
Nikky, mijn eerste reactie op de nannycare was dat ik me waarschijnljik alleen maar meer zorgen zou gaan maken, maar na me ingelezen te hebben op de website lijkt het me wel handig. Ik ben *nu* ook steeds bij Iris aan het kijken of ze het nog doet, want ze slaapt al vanaf 09.30 uur ofzo
Maar las ik het nou goed dat dat matje onder het matrasje wordt geplaatst? Voor mijn gevoel detecteert dat ding dan juist helemaal geen bewegingen. en al helemaal geen ademhaling

Iris krijgt altijd 180 cc in ed laatste fles. Maar zij is dan ook geen grote eter, hoor.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:43:57 #42
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47826420
Is ook zielig E.T. beterschap voor de kleine man.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:46:51 #43
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47826529
ooo, helemaal over ET en Tijn heen gelezen

Heeft de arts er ook niks voor gegeven ofzo, ET? Iris hoest ook zo rot, met vlagen. Niet zo vaak meer gelukkig, maar áls ze hoest..... dan is het een flinke bui
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:01:52 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_47833865
Hey allemaal, ik ben gelukkig ook weer van de partij, heb eindelijk weer internet thuis, nu nog alles bijlezen!!
Nikky, wat een schrik zeg, bah

Gisteren heeft Dean zijn eerste prikjes gehad, ik moest bijna meebrullen met hem ook al was ie heel stoer
Hij heeft amper verhoging gehad gelukkig en leek verder nergens echt last van te hebben
De kinderarts vond hem een mooi mannetje en heel erg "wakker" voor zijn leeftijd

Het is ook een heerlijk makkelijk mannetje al wil hij soms al meer dan hij kan, als hij zijn papa ziet begint ie te stuiteren van blijdschap en hij probeert ons al na te doen als we tegen hem praten, dan zit hij heel aandachtig naar onze mond te kijken en probeert ie hetzelfde te doen

Zo, nu even alle beslommeringen gaan bijlezen!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Milf vrijdag 30 maart 2007 @ 16:08:23 #45
16000 nikky
pi_47834077
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:43 schreef LadyS het volgende:
Nikky, mijn eerste reactie op de nannycare was dat ik me waarschijnljik alleen maar meer zorgen zou gaan maken, maar na me ingelezen te hebben op de website lijkt het me wel handig. Ik ben *nu* ook steeds bij Iris aan het kijken of ze het nog doet, want ze slaapt al vanaf 09.30 uur ofzo
Maar las ik het nou goed dat dat matje onder het matrasje wordt geplaatst? Voor mijn gevoel detecteert dat ding dan juist helemaal geen bewegingen. en al helemaal geen ademhaling

Iris krijgt altijd 180 cc in ed laatste fles. Maar zij is dan ook geen grote eter, hoor.
Ja hij moet onder het matrasje worden geplaatst. Ik was ook eerst zo van "dat werkt toch helemaal niet " In het matrasje van kleine Frummel zit nl een soort board in verwerkt en dus buigt hij niet. Maar wat blijkt? Hij werkt als een tierelier. Ik gebruik hem nu namelijk al vanaf week 5 geloof ik en nog niet eerder is hij afgegaan.
Bij mij heeft dat ding echt een hoop onrust weggehaald . Voor de een werkt hij wel voor de ander niet, bij mij dus wel .

En Vivi wat een koppie heeft Dean ! Blij dat alles goed met je gaat en met de kleine uk! En dat meebrullen ken ik met die prikken. Dat had ik bij de hielprik.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:14:14 #46
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_47834278
Ik wil ook wel weer een nieuwe Dana zien! Of heb ik die net gemist in mijn persoonlijke down-time???
Heeft ze al nieuwe sokken?
  Milf vrijdag 30 maart 2007 @ 16:21:16 #47
16000 nikky
pi_47834529
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:14 schreef Vivi het volgende:
Ik wil ook wel weer een nieuwe Dana zien! Of heb ik die net gemist in mijn persoonlijke down-time???
Heeft ze al nieuwe sokken?
Ja ze heeft al nieuwe sokken en ik heb nog geen foto's geplaatst. Dus nee je hebt niets gemist .
  Milf vrijdag 30 maart 2007 @ 16:21:51 #48
16000 nikky
pi_47834552
Niet dat ze erg fotogeniek is met al die krassen op der neusje heur! Als madammeke boos is dan gaan die handjes zo zwaaien dat ze zichzelf krabt.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:33:08 #49
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_47834969
Oh ja, eng is dat he..van die nageltjes bij die oogjes *ril*
ik heb maar even zo'n kartonnen vijltje gehaald.

Maareh, ik kijk wel door die krasjes heen hoor
Of doe gewoon een sok op d'r neus
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:50:12 #50
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47835557
Iris en Tijn beterschap met hoesten.

Hoe het zit met hoeveelheden drinken weet ik niet zo snel. Fleur zat tot d'r tweede op een max van 180 per fles. Dus daar helaas geen kennis verder van.

Hier weer een betere en vrolijke Maud. Gisternacht om kwart over 3 nog de laatste spuitluier gehad en daarna is het rustig geworden. Nou, ja om kwart over 3 was ze dus wel klaar wakker. Kon zo moeilijk al die poep in het donker verwijderen... Dus heeft ze zeker een uur in bed geluidjes liggen maken. En elke keer als ik dacht ik moet er heen, was het weer vrolijk geklets i.pv. gemier...
  Milf vrijdag 30 maart 2007 @ 18:04:14 #51
16000 nikky
pi_47837993
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:33 schreef Vivi het volgende:
Oh ja, eng is dat he..van die nageltjes bij die oogjes *ril*
ik heb maar even zo'n kartonnen vijltje gehaald.

Maareh, ik kijk wel door die krasjes heen hoor
Of doe gewoon een sok op d'r neus
Whehehe

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat het verschil maakt tussen een kartonnen vijl en een metalen met plastic handvat? ( behalve natuurlijk dat de een van karton is en de ander van metaal voor de grapjassen onder ons ) Waarom mag je alleen een kartonnen vijl gebruiken?
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:50 schreef chacama het volgende:
Iris en Tijn beterschap met hoesten.

Hoe het zit met hoeveelheden drinken weet ik niet zo snel. Fleur zat tot d'r tweede op een max van 180 per fles. Dus daar helaas geen kennis verder van.

Hier weer een betere en vrolijke Maud. Gisternacht om kwart over 3 nog de laatste spuitluier gehad en daarna is het rustig geworden. Nou, ja om kwart over 3 was ze dus wel klaar wakker. Kon zo moeilijk al die poep in het donker verwijderen... Dus heeft ze zeker een uur in bed geluidjes liggen maken. En elke keer als ik dacht ik moet er heen, was het weer vrolijk geklets i.pv. gemier...
Spuitluiers, fijn .
Ook al een aantal malen gehad dat achter bij de rug de poep eruit kwam. En probaar dan dat rompertje eens uit te trekken zonder het hele koppie aan de achterkant onder te smeren.
GAT-VER-DAM-ME!
De wite romper heeft een dag in de bleek gestaan. En stinken dokter!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:13:17 #52
3011 E.T.
pi_47838276
DE tip van Lois tegen poepvlekken in de was: zsm uitspoelen en gewoon wassen en na het wassen zeiknat in de volle zon hangen.
Dit werkt overigens niet alleen bij poepvlekken, ook tomatensoep/saus verdwijnt als sneeuwvlek voor de zon (o, en werkt ook op gekleurde kleding )
pi_47839065
Meike Jolanda staat op 28 februari en 28 januari op de lijst
  Milf vrijdag 30 maart 2007 @ 19:43:28 #54
16000 nikky
pi_47841021
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:42 schreef FoN het volgende:
Meike Jolanda staat op 28 februari en 28 januari op de lijst
Aangepast
pi_47842199
Ben ik even blij dat Quinten alleen overslagrompers draagt Geen poep op zijn hoofd

Tijn beterschap

Nikky een metalen vijl is toch nog te hard voor de zachte babynageltjes? Anders weet ik het ook niet! Ik bijt gewoon de nagels van Quinten af
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:37:37 #56
108648 cattie
lieve moeder
pi_47843042
Een rondje hoe is het met:
Tijn, gaat het al wat beter met je keeltje?
Iris, hoe is het met jouw hoestje?
Ezra, is de verkoudheid ook al wat minder?
En weet iemand misschien hoe het met Jetske gaat? Heel af en toe zie ik Sjak nog wel eens langskomen en ik ben wel erg benieuwd hoe het gaat.

Spuitluiers, heerlijk, als je het rompertje uit hebt zit het hele kindje en het hele aankleedkussen onder...

PM-girl, Ive's tandjes zijn ook wat gekarteld, en heel erg scherp!
  Jubileum moderator vrijdag 30 maart 2007 @ 20:58:35 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47843749
Kartonnen vijltjes zijn van zachter materiaal en kunnen beter zachte nageltjes verwerken. Metalen vijlen kunnen de nageltjes "verbranden" als je te hard heen en weer gaat.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Milf vrijdag 30 maart 2007 @ 21:31:52 #58
16000 nikky
pi_47844843
Ah duidelijk, dat van die vijltjes
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:50:31 #59
103793 kozakken
Living the life
pi_47847502
Cattie, wat ben je toch weer lief (Zo lief naar iedereen vragen)

Zal ik dan (geheel ongevraagd en ook ongemeld ) nog maar even wat over mijn ventje melden?
Goed genoeg om niet te klagen, maar slecht genoeg om me er toch niet helemaal ongemakkelijk bij te voelen. Dus na de tweede keer ha in twee weken toch maar begonnen met een kuurtje (Waar hij vervolgens wat last van zijn maagje van heeft )
Hopenlijk over een paar dagen weer een wat meer fleurig mannetje dan nu.
Volgende week naar het bureau, dus ik ben erg benieuwd naar zijn gewicht en lengte. Het is geen dikkerd (maar ja... hij drinkt zijn flessen ook niet leeg. Vreet zich trouwens wel een slag in de rondte in fruithap en avondmaaltijd met toet na ), maar lang is hij zeker.
Verder is het een heerlijk lief, driftig, eigenzinnig en bijzonder menneke.
pi_47847826
Beterschap Iris, Romme en Tijn!
  Milf vrijdag 30 maart 2007 @ 23:43:16 #61
16000 nikky
pi_47849269
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:50 schreef kozakken het volgende:
Cattie, wat ben je toch weer lief (Zo lief naar iedereen vragen)

Zal ik dan (geheel ongevraagd en ook ongemeld ) nog maar even wat over mijn ventje melden?
Goed genoeg om niet te klagen, maar slecht genoeg om me er toch niet helemaal ongemakkelijk bij te voelen. Dus na de tweede keer ha in twee weken toch maar begonnen met een kuurtje (Waar hij vervolgens wat last van zijn maagje van heeft )
Hopenlijk over een paar dagen weer een wat meer fleurig mannetje dan nu.
Volgende week naar het bureau, dus ik ben erg benieuwd naar zijn gewicht en lengte. Het is geen dikkerd (maar ja... hij drinkt zijn flessen ook niet leeg. Vreet zich trouwens wel een slag in de rondte in fruithap en avondmaaltijd met toet na ), maar lang is hij zeker.
Verder is het een heerlijk lief, driftig, eigenzinnig en bijzonder menneke.
Updates zijn altijd oke
Ik hoop dat het kuurtje aanslaat! Het is niets om je ukkie zo te zien.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 09:08:09 #62
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47854015
Beterschap voor Romme, Tijn en Iris.

Minoes en Quinten, welkom.

Nikky, wat een eng idee dat er misschien echt iets was gebeurd als je niet door dat ding gewaarschuwd was. Bah, niet meer aan denken.

IK vind Storm zo grappig, hij gaat echt tijgerend overal op af, ligt de hele tijd in halve zijlig-zithouding en trekt nu ook vaak zijn knietjes onder zich, op weg naar kruipen! Echt stoer, he?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 09:17:30 #63
108648 cattie
lieve moeder
pi_47854095
Wat vervelend dat het nog niet helemaal oke gaat met Romme! Hopelijk slaat het tweede kuurtje goed aan. En wat lekker dat hij zo goed eet!

Storm is een hele stoere vent! Maar dat moet ook wel met zo'n naam!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 09:48:14 #64
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47854392
Iris haar hoestje is er nog steeds, maar met vlagen. Vooral savonds. Maar het is niet zo dat er ontzettend veel last van heeft. Ja, die buien zijn natuurlijk vervelend, maar verder is ze niet ziek, op een snotneus na
En ze is zo leuk een knuffelkontje en lekker ondernemend. en zo ontzettend makkelijk!
Gisteren waren we naar het graf van mijn oma om er wat plantjes op te zetten en ik had haar in het gras gezet met een crackertje en ze is niet van haar plaats gekomen. Ze zat lekker in het zonnetje haar cracker op te eten Pas toen die op was begon ze aan de kiezeltjes van het graf

Storm ook al zo lekker ondernemend, ze worden dan zo groot meteen vind ik

Romme, beterschap!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:04:27 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47855432
Romme beterschap ook voor tijn en irisje en cas

iemand tamea nog gesproken/gezien? ben wel benieuwd hoe het met finn is
  zaterdag 31 maart 2007 @ 12:05:56 #66
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47856829
Dames en heren: bij spuitluiers rompertje oprollen en dan pas over het hoofdje doen.
En die tip van Lois ga ik onthouden, goeie!

Kendahl is trouwens wat mobieler op de vloer Hij was ineens bij de videobanden aangeland
... O o ... alweer.. Hij rolt af en toe om en gebruikt voornamelijk zijn armen. Rollende voorwerpen zijn erg leuk, dus lege flesjes en een bal, sambabal is ook favoriet hier. Hij tijgert nog niet echt, maar kan wel sturen met zijn armen. En soms tilt hij even zijn buik en kont op. Zijn armen zijn echt sterk Hij is dan ook erg goed in voorwerpen afpakken. Belsen speelt gitaar en hij trekt zó de hals naar zich toe. Ik ga nu even met hem meekruipen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 1 april 2007 @ 13:12:43 #67
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47889344
Hoe is het nu met de zieke Iris, Romme en Tijn? (die laatste heb ik gister koortsig tegen me aan mogen houden, wat een lekker ventje ondanks dat hij zo ziek was )
Romme ziet er verder goed uit hoor Kozakken, hij eet verder goed en ook in de hapjes/yoghurt zit vocht wat hij binnen krijgt.
(en je mag altijd ongevraagd en ongemeld binnenwandelen hier, ik dóe niet anders! )

Cas tijgert, Cas onderneemt, Cas zit, Cas hangt op zijn kniëen, trekt zich continu op tot sta, Cas ontdekt, Cas kan zwaaien, Cas doet Hiep Hiep Hoera, Cas speelt met zijn broer, maar wil het liefst de hele dag staan staan staan. Tot zover een updatje Cas.
  zondag 1 april 2007 @ 13:49:39 #68
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47890342
wauw Cas, wat doe je dat allemaal knap zeg grote vent!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 1 april 2007 @ 20:38:50 #69
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47903120
Wat goed Cas Lekker alles ontdekken.

En Kendahl ook al aan de 'buikschuiverij' heerlijk lekker genieten PV.

Maud heeft vandaag bloemetjes gekeken en ons geholpen. We waren bij een groothandel en ze heeft elke bloemetje dat langskwam geprobeerd te pakken. Twee van die lekkere grijphandjes en naar alles lachen. Wat een lekker meidje is het toch ook.
  zondag 1 april 2007 @ 20:40:19 #70
593 sjak
Juffie Bloem
pi_47903181
Bah, wat een boel zeke ukkies hier, allemaal heel erg veel beterschap.
Cattie
Hier gaat alles goed. Jetske groeit als kool. Haar boventandje is door. Ze is zoooo vreselijk schattig, ze lacht de hele dag. Kruipen etc zit er allemaal nog niet in maar sinds vorig weekend rolt ze eindelijk regelmatig om. Ze zit wel erg graag en kan inmiddels met veel moeite van zithouding in buikligging komen. Andersom lukt nog niet echt.
We zijn hier vooral nog even veel aan het genieten! Volgende week is dan eindelijk die operatie van Schanul...
Lekker douchen!
  zondag 1 april 2007 @ 20:46:44 #71
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47903442
Sjak, wat fijn dat je even laat weten hoe het is. Jetske, You go girl. Lekker rollen...succes met de operatie.
  zondag 1 april 2007 @ 20:50:29 #72
103793 kozakken
Living the life
pi_47903598
Romme doet het steeds ietsje beter Hij drinkt nog steeds heel beroerd, maar hij lacht weer, is weer een stuk feller (*O* , maar help me maar even herinneren op de momenten dat ik roep dat hij zoooo ontzettend dwars is ) en heeft ook weer veel meer oog voor zijn omgeving.
Heel blij ben ik daar mee. Iets terug van dat oude lekkere mannetje dat het was. Hopenlijk beklijft het.
  maandag 2 april 2007 @ 08:18:06 #73
108648 cattie
lieve moeder
pi_47915181
Sjak, wat fijn dat het goed gaat met Jetske! Veel succes de komende tijd met de operatie van Schanulleke.

Koakken, wat fijn dat het wat beter gaat met Romme. Ik duim met je mee dat het zo blijft.

Dutchie, wat kan Cas al lekker veel! Een actief mannetje.
pi_47915656
Ik heb echt een kindje op de wereld gezet die niet over zich heen laat lopen Nu al niet.
Vorige week was ie bij zijn opa en oma, zijn neefje van bijna 3 was er ook. Die kreeg een lange vinger en Mikael niet. Driftig dat ie werd, grijpen naar die lange vinger, schreeuwen en maar achter die lange vinger aan (ja dan komt ie wel vooruit ). Maar ja geef hem eens ongelijk hij mag ook best een lange vinger. Maar van de week deed ie het weer maar nu met chips. Lag nog een zak chips op tafel en die wilde ik opruimen, Mikael dacht dat het te eten was. Weer driftig en boos dat ie werd Gek kind
Liefde
pi_47915723
Mikael hij laat het kaas niet van zijn brood eten in elk geval
pi_47916669
beterschap alles zieke kindjes.

hihi die mikael. menicole wees maar blij. je kunt beter een kind hebben die van zich afbijt dan een kindje die niets durft.
mama van 3 kids!
pi_47916762
quote:
Op maandag 2 april 2007 09:51 schreef Popples het volgende:
beterschap alles zieke kindjes.

hihi die mikael. menicole wees maar blij. je kunt beter een kind hebben die van zich afbijt dan een kindje die niets durft.
Haha vind het ook niet zo heel erg hoor. Tis precies zijn mama

Het tweede tandje is er trouwens ook door. Weer zomaar ineens was ie er
Liefde
  maandag 2 april 2007 @ 10:21:33 #78
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_47917352
Mibos, Lotte krijgt nu:

8:00 Fles 210
11:30 Fruithapje
12:00 Fles 210
16:00 Fles 210
20:00 Fles 210.

En zo rond 21 uur/21:30 slapen tot 8 uur, heerlijk!

Eet kaith al een beetje, of is het alleen nog maar proeven? (zoals bij Lotte lekker proeven, nee alles proeven, en nep meedrinken met mama haar glas)
pi_47917759
Ik80 Kaith speelt er nog lekker mee maar we laten haar wel alles pakken en sabbelen op een harde wortel is lekker hoor

Ik maak wel zelf de fruithappen en die laat ik nu iets grover en dat bevalt haar wel...

Karnemelk uit mijn glas is helemaal heerlijk en een klein laagje uit een fles hoeft ze niet maar tandloos in een mok sabbelen en drinken dat is het helemaal.
pi_47917820
joepie een tweede tandje voor mikael. menicole wees maar blij dat hij er niks van merkt.

lotte 210 in de fles dat krijgt mevrouwtje hier ook en is nu 3maand.
ik kwam er achter dat ik een reuze baby heb.
mama van 3 kids!
pi_47917900
Popples van wanneer is Renske want ik zoek me suf in het lijstje maar volgens mij staat Renske er nog niet tussen. Hier de eerste en laatste fles 210cc en daartussen 180cc en de sapfles 130cc. En dan nog fruit en hier en daar een proeffie...
pi_47918200
Renske is van 30 december. ze krijgt nu 3 keer borst en 2 keer de fles(210cc).
als het aan Renske ligt wil ze nog meer maar helaas het word wel heel veel.
mama van 3 kids!
pi_47918273
Gewoon een lekkere eter dan toch. Ik laat Kaith ook niet verhongeren hoor helemaal niets zelfs. Als ze meer wil dan krijgt ze het ook gewoon want dan zal ze het wel nodig hebben en wij hebben ook de ene dag meer trek dan de andere keer toch? Zo zie ik het tenminste...
pi_47918340
quote:
Op maandag 2 april 2007 10:55 schreef Mibos het volgende:
Gewoon een lekkere eter dan toch. Ik laat Kaith ook niet verhongeren hoor helemaal niets zelfs. Als ze meer wil dan krijgt ze het ook gewoon want dan zal ze het wel nodig hebben en wij hebben ook de ene dag meer trek dan de andere keer toch? Zo zie ik het tenminste...
ja het is ook zo maar ik denk dat 210 wel genoeg is voor een kindje van 3 maand.
op het cb en fysio schrokken ze er wel van haha.

nou het is weer tijd.
mama van 3 kids!
pi_47918401
Het water loopt al uit de mond haha. Smakelijk Renske...
  maandag 2 april 2007 @ 11:25:53 #86
108648 cattie
lieve moeder
pi_47919226
Ive blijft maar een vrij slechte eter. Het is heel wisselvallig hoeveel hij eet, maar vaak maar een paar happen. Hij vindt het niet vies, maar hij eet gewoon niet meer. Zijn er manieren om hem meer te stimuleren met eten? Ik ga nu proberen om het zo vaak mogelijk aan te bieden en veel af te wisselen, misschien vindt hij het ene lekkerder dan het andere ofzo. Hij krijgt prakjes en ook stukjes a la rapley, maar hij heeft niet echt een voorkeur voor een van beiden. Hij vindt vloeibaar veel leuker. Drinken uit een beker doet hij nu heel graag.
  maandag 2 april 2007 @ 11:28:21 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47919305
cattie misschien fruit eens zo pureren dat het een sapje wordt? en dat hij dat uit een beker drinken kan?
  maandag 2 april 2007 @ 11:30:50 #88
108648 cattie
lieve moeder
pi_47919374
Dat doe ik ook al een beetje, dat gaat wel goed, maar het is niet zozeer dat hij niet voldoende binnen krijgt, maar meer dat ik graag wil dat hij ook meer vast voedsel gaat eten. Als ik schema's zie voor kinderen van 9 maanden wat die aan vast voedsel zouden moeten eten, dat haalt Ive nooit. Nu maakt dat nu nog niet zoveel uit, het is maar bijvoeding, maar op een gegeven moment moet hij toch ook vast voedsel eten.
  maandag 2 april 2007 @ 11:35:24 #89
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47919532
Ik snap je gevoel cattie, heel herkenbaar .. maar uiteindelijk geeft ive zelf aan wanneer hij wat kan/wil en die schema's troost je Arwen komt er bij lange na niet aan en die is toch al best wat ouder.
Probeer het gewoon leuk te houden voor ive en voor jouw.. fuck de schema's zolang ive goed groeit en ontwikkeld is dat wat telt.
  maandag 2 april 2007 @ 11:59:37 #90
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47920427
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:12 schreef dutchie het volgende:
Hoe is het nu met de zieke Iris, <knip>
Ze hoest gelukkig niet meer zo erg. Ze is nog wel snotverkouden en als ze niest hangen de snotpegels op haar knieen . Maar gelukkig is ze levendig en vrolijk.
Alleen nu heeft ze ontzettend rode billen Helemaal stukkend Dus ik heb er net maizena opgepoederd, dus ik hoop dat dat een beetje werkt.

Cas ook al zwaaien Iris deed dat ook opeens, oma had de primeur. Iris kan ook goed in haar handjes klappen en gaat ook overal staan. Ze is zo snel gegaan de afgelopen weken

MeNicole, hier ook en driftkikkertje hoor, als ze iets wil Ze wil eigenlijk alleen nog maar met ons meeeten, dat vindt ze veel lekkerder En als het haar dan te lang duurt, dan is ze goed boos
Het is een goedzakje en een knuffelkontje, maar áls ze boos is, berg je dan maar
pi_47920461
Sorry dat ik even inbreek mamas, maar ik als lurker vroeg me af of iemand hier nog iets van Catootje heeft gehoord?
  maandag 2 april 2007 @ 12:03:04 #92
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47920585
En waar ik eigenlijk voor reageerde, maar dus in de vorige post vergeten was:

cattie, Iris eet ook weinig hoor. Een kwart potje fruit, kwart potje groente (een derde als we geluk hebben), een halve boterham, bijna nooit de fles leeg, enz enz. Ik maak me er nu ook nog niet zo druk om, want ze ziet er goed uit En Ive ook ( !) zag ik laatst op de foto.

Haar zuster leeft ook van de lucht, dus ik zie het allemaal wel
  maandag 2 april 2007 @ 13:54:16 #93
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47924058
Sluit me aan bij LadyS. Hier nog zo'n typetje.

Juweel, we wachten allemaal al een hele tijd op een reactie van Catootje. Helaas nog niks gehoord en niemand die persoonlijk contact met haar heeft helaas. Ws komt ze gewoon weer een keer opdagen.
pi_47924297
* rameijer zojuist een heel weekend alleen doorgebracht heeft met Fani zonder ook maar een momentje huilen of zeuren

zowel zij als ik niet
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_47924504
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:54 schreef dutchie het volgende:

Juweel, we wachten allemaal al een hele tijd op een reactie van Catootje. Helaas nog niks gehoord en niemand die persoonlijk contact met haar heeft helaas. Ws komt ze gewoon weer een keer opdagen.
Ok, thanks, maar ook jammer natuurlijk!
  maandag 2 april 2007 @ 14:09:46 #96
108648 cattie
lieve moeder
pi_47924519
Gefeliciteerd Rameijer!

Misschien stom, maar het is voor mij wel een geruststelling dat er meer baby's zijn die niet veel vast voedsel eten. Ik kreeg een beetje het gevoel dat bijna alle baby's hier bootwerkertjes qua eten zijn!

Ive heeft net 1/10 boterham gegeten en een kwart sinaasappel. Zijn bekertje water ging wel helemaal op. En een lol dat hij met het drinken heeft! Zo schattig!

LadyS, Ive ziet er idd goed uit. Lekkere spekjes!
pi_47925244
Zo,ben ik weer even Ik had een vraagje over de voeding,wie denkt er mee?
Quinten woog vorige week vrijdag 3950gr.Als je dan op t pak voeding leest,mag ie 7 flessen van 100 ml.
Maar omdat hij de laatste 2 dagen al om de 2 uur komt,denk ik erover om 6 flessen van 130 te gaan geven.
Kan dat en doen jullie dat gewoon zelf of bellen jullie hiervoor het cb?Hij geeft ook wel mondjes terug na de fles van 100ml.en vraag me af,of hij na die van 130 dan niet meer gaat teruggeven?
Wie roept

Groetjes,Minoes
pi_47926232
Hee Minoes, Meike is ongeveer net zo oud als Quinten, en ze krijgt om de drie uur 120 cc met 4 schepjes voeding. Ik maak haar niet wakker voor de fles, soms zit er ook wel eens 4 uur tussen (langer laat ik haar ook niet liggen)
Ze was dan ook super goed gegroeid, in 3 weken van 3165 naar 4005 gram!
Wel heeft ze wat last van krampjes, en ik kreeg van het bureau het advies om wat nutriton door de fles te doen. Dat heb ik nu net voor het eerst gedaan, maar eens zien of het helpt.
Nutriton is ook voor spugende baby's, misschien ook wat voor jou Minoes (nou ja ik bedoel natuurlijk voor Quinten)

Wat het slaapprobleem betreft.....ze wil graag bij me zijn, ik mag er gewoon aan toegeven. En als het even niet kan dan moet ze maar eventjes huilen, maar verder is het niet erg als ik haar lekker veel bij me heb. In bedje kan het helpen om voor te verwarmen met kruikjes, in te bakeren, en een tshirt met mijn geur bij dr te leggen.
pi_47931147
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:09 schreef cattie het volgende:

Misschien stom, maar het is voor mij wel een geruststelling dat er meer baby's zijn die niet veel vast voedsel eten. Ik kreeg een beetje het gevoel dat bijna alle baby's hier bootwerkertjes qua eten zijn!
Mijn dochter ging pas met een maand of 10/11 echt goed eten. Op Ive's leeftijd at ze, wat zou het zijn geweest, een halve boterham en een stukje groente of zo. Ik lees vaak op het bijvoedingsforum en daar lees ik dat zo vaak. Gaat goed komen
Variety is the spice of life
pi_47931499
Karin drinkt Meike nu wel haar flessen leeg?

Damian is nu bijna 6 weken en krijgt 5 flessen van 120. En heel af en toe een dag ertussen met 1 flesje van 60 meer.
Maar als ik dat hier zo lees (met Quinten en Meike) is dat dus niet zoveel.
Geef ik dan niet te weinig eigenlijk?
  maandag 2 april 2007 @ 17:38:02 #101
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_47931953
Hoi allemaal!

Ik wilde al een poosje mee gaan schrijven in dit topic maar het kwam er maar niet van. Toch maar doen nu

Volgens mij hebben we vandaag een regeldag hier. Ryan blijft komen. Niet erg natuurlijk maar er komt niets uit je handen op zo'n dag Ook is hij erg aan het hoesten, best sneu maar komt wel goed.

Appelsap, ik denk dat zolang Damian niet klaagt en hij genoeg natte luiers heeft er niets aan de hand is! Zodra hij meer wil/nodig heeft zal hij het wel laten merken

Hier hebben we afgelopen woensdag het eerste voorzichtige lachje gekregen! Wow wat geweldig is dat he. Helaas vanaf toen niet meer zo duidelijk.
Wat een superweer vandaag he!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_47936127
Minoes, Sifra is vandaag precies 6 weken oud en ze drinkt 6 flesjes van ongeveer 150cc. De ene keer drinkt ze het wel helemaal op en de andere keer niet. Ze komt ongeveer om de 3 1/2 a 4 uur. Ik gebruik ook nog de nutrilon forte voor hongerige baby's . Ze krijgt haar laaste fles zo rond half 12 en slaapt dan door tot 7 uur.

Sorry dat ik me zo weinig meld , het is beste wel druk zo allemaal om alles geregeld te krijgen voor 4 kinderen. maar wel heel leuk
  maandag 2 april 2007 @ 22:27:52 #103
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47944522
Finn was vorige week niet zo lekker. Deze week is Tamea op vakantie, vandaar dat ze er niet is.

Misschien vindt Ive het 'gewoon' niet zo lekker cattie. Bij Anna wisselt het sterk wat ze eet, maar het is nooit heel veel. Alleen brood met appelstroop gaat er goed in. Het is nu nog voor erbij, dus dan is het niet erg als ze niet veel eet. Ik las ergens dat er rond de 9 maanden een omslagpunt komt dat ze ineens veel meer vast voedsel gaan eten. Misschien heeft Ive dat wat later, vindt hij de melk te lekker.

We zijn nu met Anna aan het oefenen om haar tandjes te poetsen (met water) en uit een beker te drinken. Vooral dat laatste vindt ze prachtig. Is op het moment het mooiste van in bad gaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47944683
Doorslapen tot 7 uur, klinkt echt als het paradijs....
Kan niet echt wennen aan die nachtelijke avonturen hier....

Appelsap, Meike drinkt vrij goed nu, de flesjes gaan nagenoeg leeg. Af en toe is ze nog wel te moe om te drinken en blijft er wat meer staan....En of Damian te weinig krijgt, geen idee, maar zo lang hij goed groeit lijkt me dat er niks aan de hand is, en als hij tevreden is helemaal. Maar hij huilde vrij veel toch? Doet hij dat nog? Want je hebt cinababy gehaald toch?

Bibi, die lachjes zijn echt goud waard he, Meike lacht ook al af en toe...zo lief!!
Vandaag op het bureau demonstreerde ze het ook even, goeie timing!

Overigens wel fijn dat ze op het bureau zeiden dat ik Meike lekker bij me mag hebben als zij dat zo graag wil. Iedereen in mijn omgeving heeft er wel een mening over (vooral laten huilen is een veelgehoorde kreet..... ) Ik mag het zo doen als ik denk dat het goed is, ze is nog zo jong en ik kon haar nog niet verwennen.....
  maandag 2 april 2007 @ 23:03:32 #105
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47946128
Welkom bibi Wat klink je heerlijk blij en vrolijk!

Hier zit vandaag het eerste groentehapje erin. In zijn kleren dan. Hij vond het vies en moest er continu van kokhalzen. Zo schattig dat ie door bleef lachen Het droop er uit en hij zat er lekker met zijn handjes in te pielen... Alles was oranje! Ik vond hem lief <3
Iedere golf van de zee,
pi_47946255
geweldig neuk, hebbie foto????
  maandag 2 april 2007 @ 23:06:52 #107
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47946305
Ja tuulk heb ik wel maar staat nog op de kaart Komt snel! Dikke lieve smeerpoetsie
Iedere golf van de zee,
pi_47953117
Appelsap Damian komt vanzelf wel om meer als hij honger krijgt hoor maak je geen zorgen.

Hier zevert Kaith ook al ruim twee maanden en sinds zaterdag zitten er in de bovenkaak vier dikke rode bulten en beneden twee. Verklaart wel het zeveren en overal op kauwen (zelfs papa's vinger wordt aangevallen alsof het een fruithap is) en ook de stinkbroeken zeg maar. Hoop toch wel dat ze niet allemaal tegelijk doorkomen hoor!!!
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:13:13 #109
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47955856
Ohja, oops Soppie aan de wortels! Hier is ie (ik had em al in het fototopic geplaatst)

(kleurt ie niet leuk bij zijn wippert?)
Iedere golf van de zee,
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 11:14:43 #110
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47955916
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:34 schreef Ka-stone het volgende:
Sifra is vandaag precies 6 weken oud en ze drinkt 6 flesjes van ongeveer 150cc.
Wat drinkt Milo dan weinig. Hij is nu iets meer dan 8 weken oud en drinkt 5 a 6 flesjes van 130 cc. Hij komt ook om de 3,5 - 4 uur dus Milo lijkt niet meer honger te hebben

Vandaag is een heftige dag! Ik heb net Milo bij het kinderdagverblijf afgeleverd voor een wenochtend. Mèn wat is dat moeilijk zeg. Hij was er zelf erg rustig onder en keek heerlijk geinteresseerd naar alle dingetjes op het plafond. De leidster nam hem in haar armen en daar bleef hij tevreden liggen, dus het zal allemaal wel goedkomen. Ik had echter het zweet op mijn rug staan en de tranen prikten in mijn ogen. Pffff, loslaten! Om 12 uur mag ik Milo gelukkig weer ophalen. Vandaag is toch al zo'n spannende dag omdat hij vanmiddag zijn eerste prikjes krijgt en vanavond nog een verlate kraamvisite om de dag compleet te maken.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 11:15:38 #111
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47955950
Neuk wat zit Brent er lekker bij met zijn groentehapje Heb je ook wel iets naar binnengekregen?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_47956296
Ka-stone
Ik ga hier straks over op een flesje van 120ml.en dan zie ik wel,wat hij er van neemt.Ik neem aan,dat ie nu wel op die 4 kilo zit en dan mag hij meer hebben,dus dat gaan we gewoon proberen.En dan hoor ik wel donderdag op het cb wat ze ervan vinden.En dan zal het me nog worst wezen als t niet goed is Als hij meer wil en langer tijd tussen de voedingen krijgt op deze manier,dan vind ik t prima.

Groetjes,Minoes
pi_47956851
Slaapmeis Dat is idd even wennen,je ventje in andere handen overlaten.....brr,moet er niet aan denken Alles verder goed met jullie mannetje?

Groetjes,Minoes
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:41:20 #114
141023 ik80
pi_47957022
Als de tandjes doorkomen, wanneer kan je dan beginnen met poetsen?
Ik denk, maar weet het niet zeker dat kleine/jonge baby's nog geen tandpasta mogen. Dus gewoon droog poetsen? Of mogen ze al wel iets?

Mibos heb jij indertijd info gekregen van het cb over het introduceren van voedsel?
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:42:28 #115
141023 ik80
pi_47957059
Oh, en wij hebben net een Tripp trapp voor Lotte gekocht, box eruit, stoel erin hahaha, zel ligt hier toch liever op een kleed op de grond, dus we kunnen wel even zonder box, staat toch maar in de weg.
(tijd dat we gaan verhuizen)
pi_47957116
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:41 schreef ik80 het volgende:
Als de tandjes doorkomen, wanneer kan je dan beginnen met poetsen?
Ik denk, maar weet het niet zeker dat kleine/jonge baby's nog geen tandpasta mogen. Dus gewoon droog poetsen? Of mogen ze al wel iets?

Mibos heb jij indertijd info gekregen van het cb over het introduceren van voedsel?
Ik poets Mikael zijn 2 (halve ) tandjes gewoon met peutertandpasta. Maar er zijn er ook gnoeg die alleen met water doen
Liefde
pi_47957157
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:42 schreef ik80 het volgende:
Oh, en wij hebben net een Tripp trapp voor Lotte gekocht, box eruit, stoel erin hahaha, zel ligt hier toch liever op een kleed op de grond, dus we kunnen wel even zonder box, staat toch maar in de weg.
(tijd dat we gaan verhuizen)
Ik wilde de box er ook uit doen toen ze me op het cb zeiden dat het straks voor het optrekken enzo heel handig is voor die kleintjes. Dus heb hem nog wel staan. Ze zeiden wel dat Mikael nu een rot leeftijd heeft voor in de box maar straks word het weer makkelijk voor hem
Liefde
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:02:06 #118
141023 ik80
pi_47957779
Ja waarschijnlijk komt de box ook wel weer terug, maar nu is het wel weer even wat ruimer zo...

Eerst was het wel handig, sliep ze er wel eens in, nu hebben wij beide goed door wanneer ze naar bed moet. Slaapt ze gewoon goed boven in haar eigen bed.

Iemand ervaring met een goede goedkope babyfoon (was ook een topic van herinner ik me nu, ik ga eff zoeken
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:46:38 #119
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47959251
Kendahl brabbelt met consumptie En hij schuift op zijn buik achteruit
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 13:20:50 #120
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47960503
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:37 schreef minoes_ het volgende:
Slaapmeis Dat is idd even wennen,je ventje in andere handen overlaten.....brr,moet er niet aan denken Alles verder goed met jullie mannetje?

Groetjes,Minoes
Milo is nog zo'n klein frumpelmannetje van 2 maanden oud In de tijd dat hij in het kdv was heb ik de flesjes gesteriliseerd, een was gedraaid, een gezichtsmasker genomen en uitgebreid onder de douche gestaan. Voor ik het wist was het alweer 12 uur. Hij heeft het trouwens heel goed gedaan bij het kdv, maar nu is hij wel wat onrustig. Waarschijnlijk pikt hij mijn onrust op. Net heeft hij gelukkig lekker zijn flesje leeggedronken en nu ligt hij in de box met zijn Pooh mobiel te spelen. Vanmiddag dan voor het eerst zijn prikjes. Ik zie er ontzettend tegenop, maar het moet nu eenmaal gebeuren. Ik ben trouwens ook benieuwd of ze me advies kunnen geven over het aantal cc dat hij per dag drinkt. Het is echt zo weinig, maar hij lijkt helemaal geen honger te hebben en drinkt zijn flesjes van 130 cc met moeite op, laat staan dat ik de dosering omhoog gooi.
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:23:08 #121
3011 E.T.
pi_47960592
Nu de box al weg? Oef! Ik had 'm bij Saskia weggedaan toen ze een jaar was.. En later had ik echt spijt dat ik 'r niet gewoon elke dag eventjes in de box gehouden heb. Als ze de vrijheid gewend zijn willen ze niet meer terug in de box. En als ze 1,5 zijn is die box reuzehandig om ze even kwijt te kunnen en even je handen (en vloer) vrij te hebben, al is het maar een uurtje per dag.

MIlo ook al naar het kdv! Bij ons hebben ze de eerste wen-ochtend altijd met de moeder erbij, dan kun je zelf zien hoe e.e.a gaat op een normale dag.
Meteen achterlaten is meteen zo erg loslaten!

Tijn is nog steeds ziek sinds gister zit ie toch aan de antibiotica. Nou ben ik daar niet echt een fan van, maar het is even de beste van twee kwaden. Z'n hoestje klonk zo akelig (en eindigde vaak in een gil/schreeuw van pijn), zo'n keelpijn.. en de CB dacht ook iets van gepiep te horen. De HA hoorde dat ook en zag ook de geirriteerde keel.. Nu maar hopen dat 't snel aanslaat. Hij heeft zo'n zielig huiltje met zo'n blik in z'n ogen van 'help mij!' dat ik af en toe gewoon mee zit te huilen uit onmacht En dan ben ik al blij dat ie nu koortsvrij is en alleen nog 1 of 2 tienden verhoging heeft.

Op het CB waren ze verder wel helemaal tevreden, hij was de winnaar van de maand met 7300 gram op nog geen 3 maanden en 63 cm.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 13:32:37 #122
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47960945
E.T. ik heb daar eerst een kopje koffie gedronken en ben toen na een kwartiertje naar huis gegaan. Morgen is het weer wennen van 13 uur tot 16 uur en dan hoop ik dat hij daar ook een flesje drinkt zodat hij dat ook een keertje daar gedaan heeft. Volgende week gaat Milo fulltime voor twee dagen naar het kdv.

Agossie arme Tijn. Ik hoop dat de AB heel snel aanslaat want je hart breekt toch als je hem zo ziet en hoort huilen. Wauw zeg 7300 gram is behoorlijk, je geeft em zeker Pokon
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:41:52 #123
3011 E.T.
pi_47961301
zit ik net de WHO-curve in te vullen, zie ik dat Saskia ruim 7 maanden was, toen ze net zo zwaar was.. Ze heeft 4,5 maand gedaan over dezelfde groei (3400 gram groei dus)
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:48:34 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_47961539
zow! Tijn groeit aardig wat zielig dat ie zo ziek is ET, je hart breekt dan he

Milo ook alweer naar het kdv, wat gaat de tijd toch hard! fotootje slaapmeisje? ik ben inmiddels toch wel weer rete nieuwsgierig hoor fijn dat alles zo goed gaat!

de box blijft hier ook nog voorlopig, heel handig als je even snel naar boven moet ofzo, of er staat iemand aan de deur. en een eigen veilig plekje om te spelen. Liam heeft er in gezeten tot ie 2 was ofzo. de box is hier vanaf Liam's geboorte nog nooit weg geweest eigenlijk. op een gegeven moment was het voornamelijk speelgoedopslag, dat wel, maar nu wordt ie natuurlijk weer voor ezra gebruikt. Ik zal evengoed wel blij zijn als dat ding eindelijk weg kan hoor, ik heb hem straks zeker 4 jaar gehad in de kamer
stormy waters...
sailin'
pi_47961676
Beterschap voor Tijn. Zielig hoor zo'n grote hoest bij zo'n klein mannetje.

Slaapmeisje, wat een mijlpalen.De creche en prikjes. Sterkte met alles
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 13:56:16 #126
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47961838
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:41 schreef E.T. het volgende:
zit ik net de WHO-curve in te vullen, zie ik dat Saskia ruim 7 maanden was, toen ze net zo zwaar was.. Ze heeft 4,5 maand gedaan over dezelfde groei (3400 gram groei dus)
Waar kan ik die WHO curve vinden E.T.?
pi_47962100
Slaapmeisje, Sifra is gewoon en kleine vreetzak hoor. Toen ze geboren is hebben we te hard geroepen dat ze zo klein was ( 7 pond en 50 cm, haar broers en zus waren rond de 9 pond en 54-56 cm) dat ze nu de schade aan het inhalen is

Minoes, ik heb tijdens het huisbezoek van het CB een boekje gekregen met voedingsrichtlijnen voor een zuigeling. In dat boekje staat dat een baby van 2-6 weken 6 a 8 keer een flesje mag met 100-120cc, vanaf 6 weken 5 a 6 keer 120-160cc. Dit zijn natuurlijk richtlijnen en het ene kindje drinkt wat meer dan het andere kindje. Erbij staat dat een baby ongeveer 150cc vocht per kg lichaamsgewicht per 24 uur nodig heeft.
pi_47962288
Slaapmeisje, Jenna is ook geen veelvraat. Ik krijg er hooguit 700 cc per dag in (4 flessen). Ze weegt nu ruim 5,5 kilo denk ik. Aan de 150 cc per kg lichaamsgewicht komt ze ook niet. Ze slaapt gewoon heel veel en sinds anderhalve week van 19.00 uur tot 7.00 uur. Zolang Milo een vrolijk, tevreden mannetje is en genoeg poept en plast is er niks aan het handje
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:12:22 #129
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47962388
Wat zielig, die zieke Tijn... Ik hoop echt dat hij spoedig weer beter is!
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:15 schreef Slaapmeisje het volgende:
Neuk wat zit Brent er lekker bij met zijn groentehapje Heb je ook wel iets naar binnengekregen?
Wil je het echt weten?
Ik zag wel stukjes oranje in zijn kerriesaus vanochtend!

Zijn eerste fles KV heeft hij ook gehad. Ik denk dat ie het lekker vond, hij bleef lekker door soppen aan de fles ondanks dat ie al leeg was.
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:18:15 #130
3011 E.T.
pi_47962636
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:56 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Waar kan ik die WHO curve vinden E.T.?
www.borstvoeding.com (WHO-curve is gebaseerd op bv-kindjes)
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:33:02 #131
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47963273
Jeetje E.T. wat ontzettend zielig voor Tijn.
Het moet echt wel erg zijn om jou tot tranen te roeren als nuchtere west-Friezin.
Hoop echt dat hij nu snel opknapt, want als ze zo klein zijn dan horen ze gewoon niet zo erg ziek te zijn.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:36:14 #132
3011 E.T.
pi_47963405
Swets zat boven een spelletje te spelen en ik zat op ons bed Tijn te voeden en nog even tutten voor het naar bed gaan... En hij dacht ook al 'Huh?" toen hij gesnik hoorde Hij hoorde mijn gesnik boven Tijn z'n zielige huiltje uit (en toen kwam hij ons allebei even troosten )
pi_47966803
Arme Tijn en ET

We zijn hier gister beetje veel geschrokken. Mikael ging gistermiddag bij mij moeder na bed. Daar had ie nooit slaapzak aan. Wij zaten achter thuis toen Mikael begon te huilen. Ik zeg tegen mijn moeder: ach laat maar even hij valt zo wel in slaap. In inderdaad het werd stil. Maar paar minuten later begon ie weer te huilen maar nu was het anders, heel gedemd zeg maar. Dus ik weer tegen mijn moeder: Hij heeft zijn beertje op zijn gezicht liggen hij valt zo in slaap. Maar mijn moeder toch beetje eigenwijs en die gaat toch (gelukkig) even kijken. Ligt ie omgedraaid in bed met zijn hoofd onder de deken. Helemaal zweten en naar adem snakken Dikke paniek natuurlijk toen mijn ma hem uit bed haalde Bleh stel je voor dat mijn moeder geluisterd had Ben maar meteen naar de stad gefiets om een slaapzak te halen. Mijn kind komt nergens meer in bed zonder slaapzak
Liefde
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 16:29:59 #134
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47968348
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:12 schreef Neuk het volgende:
Wil je het echt weten?
Ik zag wel stukjes oranje in zijn kerriesaus vanochtend!
Foto!

Wij zijn weer terug van het cb en Milo heeft zijn eerste prikjes gehad. Natuurlijk was het brullen, maar gelukkig was hij ook weer snel te troosten. Ik hoop niet dat hij er al teveel last van gaat krijgen. Vlak voordat wij aan de beurt waren sprak ik een vrouw in de wachtkamer en die laat haar kinderen niet vaccineren. De eerste is gestorven aan de gevolgen ervan zegt ze. Inmiddels is het kinkhoestcomponent van de prik vervangen en schijnt het veiliger te zijn, maar het is niet iets wat je vlak voor zijn eerste prikjes wil horen zo'n verhaal

Milo is nu 5330 gram en 61 cm lang. In het groeiboekje zat hij vorige keer bijna tegen het plafond van de curve. Nu is het iets minder hoog, maar nog boven het gemiddelde. Waarschijnlijk hebben we gewoon een heel modern kind dat nu al aan het Sonja Bakkeren is Ik heb nu eindelijk een voedingsrichtlijn meegekregen en omdat hij doorgaans 5 voedingen krijgt (hij slaapt van 22 uur tot 7 uur) ga ik hem gewoon 150 cc aanbieden. Als hij een bodempje laat staan dan is dat geen probleem, maar zo kan hij tenminste wel drinken totdat hij genoeg heeft.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 16:31:30 #135
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_47968430
Stiekemerd gelukkig te lezen dat Milo niet de enige is die niet zoveel eet.... Zo, en nu ga ik even met mijn mannetje knuffelen want hij heeft een drukke dag achter de rug (en mama ook ).
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:15:20 #136
108648 cattie
lieve moeder
pi_47977300
Ach gossie, arme Tijn en ET! Beterschap!

MeNicole, wat een schrik zeg!

Slaapmeisje, wat fijn dat Milo lekker groot is. Wat een moment zeg om zo'n verhaal te horen... Gelukkig is de samenstelling van de prik gewijzigd.

Ive heeft nog steeds veel last van doorkomende tandjes. Ook 's nachts. Erg zielig voor hem. Maar ik zag net bij het naar bed brengen dat de eerste zo goed als door is, ik voel al een scherp randje. Nu de andere drie nog.
  dinsdag 3 april 2007 @ 20:48:45 #137
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47978821
Tijn en E.T.

MeNicole, dat is schrikken zeg!

Volgens mij weet Kendahl iets dat wij niet weten. Hij zit/ligt maar te smakken de hele dag, maar ik zie en voel nog steeds geen bobbeltjes in zijn mond. Kwijlen, smakken en af en toe een kreetje. Zo gaat het door.... en dooor.... en dooooor...
pi_47981791
Ik wil voor Mikael graag dekbedovertrekjes gebruiken. Lakentjes trekt ie telkens over zijn hoofd dus denk dat het tijd word om in te grijpen. Heeft iemand een idee waar ik daar goedkoop aan kan komen? Of zou het makkelijker zijn om ze zelf te maken
Liefde
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:55:16 #139
94046 PM-girl
pi_47981961
ET, beterschap!

Slaapmeisje, kan het me zo voorstellen dat je het moeilijk vond (en daarom ben ik stiekem ook erg blij dat wij oppas in en om huis hebben kunnen regelen).
Fijn dat het verder zo goed met je gaat!

We hebben gisteren de 6-maanden-dag gehad! Begonnen met fruit en groente!
*
  dinsdag 3 april 2007 @ 22:05:00 #140
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47982555
of wat dacht je van geen laken en dekentje gebruiken MeNicole? gewoon een lekkere pyjama aandoen met een lekkere slaapzak.
zo heeft Maxim ook veel gelegen, ging prima.
pi_47982731
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:05 schreef Martineke het volgende:
of wat dacht je van geen laken en dekentje gebruiken MeNicole? gewoon een lekkere pyjama aandoen met een lekkere slaapzak.
zo heeft Maxim ook veel gelegen, ging prima.
Hij heeft 's nachts een pyama en een winterslaapzak aan. En dan nog 2 dekentjes over omdat ie anders telkens wakker word omdat ie het koud heeft. Dus zonder deken is geen optie
Liefde
pi_47983090
Bij Ikea hebben ze leuke en goedkope dekbedhoesjes. De spotgoedkope zijn ook binnen no-time tot verbandgaas verwassen, maar de middenprijsjes blijven mooi én zijn leuk!
pi_47983367
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:14 schreef owlet het volgende:
Bij Ikea hebben ze leuke en goedkope dekbedhoesjes. De spotgoedkope zijn ook binnen no-time tot verbandgaas verwassen, maar de middenprijsjes blijven mooi én zijn leuk!
Duh wat ben ik stom. Inderdaad En dan werkt deze doos ook nog zelf bij de Ikea
Liefde
pi_47983602
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:19 schreef MeNicole het volgende:

En dan werkt deze doos ook nog zelf bij de Ikea
pi_47983797
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:23 schreef owlet het volgende:

[..]

Maar heb idd wel leuke gezien op de site dus als ik van de week moet werken maar wat meenemen
Liefde
  dinsdag 3 april 2007 @ 22:47:06 #146
19529 Fendy
True Spirit
pi_47984910
Hoi allemaal

Heeft iemand hier ervaring met voorkeursligging en daardoor scheve hoofdjes? Ik zie nu bij Jayden (woensdag 7 weken) dat zijn hoofdje niet helemaal lekker recht is, zijn rechteroortje lijkt verder naar voren -en buiten te staan en er zit een klein plat kantje aan de rechterkant.
Eventueel wel een pic van...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_47985943
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:47 schreef Fendy het volgende:
Hoi allemaal

Heeft iemand hier ervaring met voorkeursligging en daardoor scheve hoofdjes? Ik zie nu bij Jayden (woensdag 7 weken) dat zijn hoofdje niet helemaal lekker recht is, zijn rechteroortje lijkt verder naar voren -en buiten te staan en er zit een klein plat kantje aan de rechterkant.
Eventueel wel een pic van...
Helaas op en top ervaringsdeskundige. Randy is nu ruim 2 jaar en het is nog steeds goed zichtbaar. Ik weet niet precies wat je weten wilt (vraag maar raak) maar trek onmiddelijk aan de bel bij je cb (of direct bij de huisarts die je doorverwijzen moet) en vraag een verwijzing naar fysiotherapeut EN chiropractor als je dat nog niet gedaan hebt. Hoe eerder je er bij bent, hoe beter. Waarschijnlijk heeft Jayden niet alleen een voorkeursligging maar ook een overstrekking (waardoor hij die voorkeurshouding ontwikkeld heeft) en dat kan gevolgen hebben voor zijn gehele (lichamelijke) ontwikkeling. Heftige bevalling gehad met vacuümpomp toevallig?
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:07:53 #148
19529 Fendy
True Spirit
pi_47986090
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:05 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Helaas op en top ervaringsdeskundige. Randy is nu ruim 2 jaar en het is nog steeds goed zichtbaar. Ik weet niet precies wat je weten wilt (vraag maar raak) maar trek onmiddelijk aan de bel bij je cb (of direct bij de huisarts die je doorverwijzen moet) en vraag een verwijzing naar fysiotherapeut EN chiropractor als je dat nog niet gedaan hebt. Hoe eerder je er bij bent, hoe beter. Waarschijnlijk heeft Jayden niet alleen een voorkeursligging maar ook een overstrekking (waardoor hij die voorkeurshouding ontwikkeld heeft) en dat kan gevolgen hebben voor zijn gehele (motorische) ontwikkeling. Heftige bevalling gehad met vacuümpomp toevallig?
Keizersnede, ook met vacuümpomp...hij was 2 weken te laat enzo...
Ik heb een pic waar een en ander wel goed op te zien is...handig als ik die effe post?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:10:20 #149
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_47986207
Andersom het bed op maken, op het aankleedkussen andere kant op dan je gewent bent vooral de andere kant benaderen. Denk dat het CB of je huisarts je er nog wel meer over kan vertellen Fendy.

Wibra had ze in de reclame deze week MeNicole of de Hema.
pi_47986381
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:07 schreef Fendy het volgende:

[..]

Keizersnede, ook met vacuümpomp...hij was 2 weken te laat enzo...
Ik heb een pic waar een en ander wel goed op te zien is...handig als ik die effe post?
Hoeft voor mij niet hoor, mag wel maar ik weet precies hoe het er uit ziet. Ook dat oortje wat verder naar voren staat zoals je beschrijft, klopt precies. Ik wil je alleen wel op het hart drukken zo snel mogelijk actie te ondernemen. Hij zal er niet zomaar vanaf zijn. En ik kan je aanraden om zowel fysio als chiropractor in de arm te nemen. De eerste om je oefeningen met hem te leren doen en de laatste om mogelijk verschoven ruggewerveltjes te corrigeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')