quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:47 schreef Moonah het volgende:
Trouwens Karin, een boek waar ik de afgelopen week enorm veel aan heb gehad ivm het aanpakken van Thies' slaapgedrag is "Regelmaat (en inbakeren)" van Ria Blom (en dan vooral op blz 35 staat een patroon dat begint zoals jij het nu ervaart...).
Hierdoor heb ik echt zó enorm veel inzicht gekregen in het wat en hoe omtrent slapen en te slapen leggen etc. Ons kind blijkt gewoon al die maanden chronisch slaaptekort te hebben gehad.
Niet dat ik vrees dat dat bij jullie aan de hand zou zijn. Maar ik herken wel je problemen met het naar bedje brengen. Bij ons is dat uit de hand gelopen. Ik hoop van harte dat dat bij jullie niet zo gaat.
Kern van de zaak is: Wakker in bed leggen zodat je kind zélf leert inslapen. En daar kan idd wat protestgehuil bij te pas komen....
Succes.
Mensen zeiden tegen mij ook "Volg je gevoel". Maar ik ben nu heel blij dat ik ook de weg van het verstand heb gevonden...![]()
Oh en Chacama, het gaat dus echt beduidend beter.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:32 schreef Moonah het volgende:
[Mensen zeiden tegen mij ook "Volg je gevoel". Maar ik ben nu heel blij dat ik ook de weg van het verstand heb gevonden...]
Nav een PM'etje wil ik dit even nuanceren.
Ik wil niemand die gezegd heeft "Volg je gevoel"voor het hoofd stoten. Ik kán zelfs niet anders dan mijn gevoel volgen. Als ik beslissingen moet nemen lukt me dat alleen als ik daar ook met mijn gevoel achter kan staan.
In ons geval was het echter zo dat we puur te weinig kennis hadden over slaapgedrag. Wij interpreteerden signalen verkeerd. Bv. druk spelen zagen wij als een uitnodiging tot nog meer spel. jengelen was voor ons een teken van verveling. Dus hup, weer een andere spelsituatie aanbieden. terwijl ik nu weet dat Thies druk en jengelig wordt als hij moe is. dat zijn zíjn ultieme slaapsignalen.
En dát heb ik dus geleerd uit het boek van Blom. Plús dat ik met eigen ogen zie dat de regelmaat mijn kind erg goed doet.
Dus eigenlijk volg je wel een beetje je gevoel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:32 schreef Moonah het volgende:
Plús dat ik met eigen ogen zie dat de regelmaat mijn kind erg goed doet.
Oh ja nu zie ik het, sorry.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:50 schreef Bass-Miss het volgende:
Hun kindje staat wel in de lijst.
Het is meer voor mijn gemoedsrust ivm wiegendood en dat ik niet elke keer ging kijken of ze nog wel ademde. En haar dus daarmee weer wakker maakte en mijzelf uitputte aangezien ik daar zo bang voor ben.quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:47 schreef LadyS het volgende:
Iris haar 1e tandje is officieel doorgekomen vandaag
Ive beterschap!!!
nikky, dat is idd schrikken!! Heb je dat matje om een speciale reden (of heb ik daar overheen gelezen?)
Daar ging ik eigenlijk van uitquote:Op donderdag 29 maart 2007 21:47 schreef bixister het volgende:
dat vraag ik me af PM-girl, was het loos alarm of juist tijdig alarm zoals nikky 't zelf volgens mij interpreteert? hoe betrouwbaar/precies is zo'n matje, registreert het echt elke ademhaling of kan 't er ook wel eens naast zitten als je kind toevallig gewoon heel stil ligt ofzo?
Ik zou zelf weer erg gaan twijfelen of het matje wel werkt, maar inmiddels ben ik wel een beetje over mijn 'hij ademt niet' angst heen aan het groeien.quote:het kan je zo misschien ook nodeloos de stuipen op het lijf jagen, terwijl het natuurlijk juist bedoeld is om je gerust te stellen. hoe dan ook, fijn dat alles OK is met Dana Nikky!![]()
Ook al ligt je kindje heel stil dan nog registreerd hij de admemhaling. Je kindje ligt namelijk heel vak heel stil en zie je ternauwernood zijn/haar buikje bewegen. Maar als je kindje ophoud met ademen of heel oppervlakkig ademt ( wat ook niet goed is ) en daardoor te weinig "registreerd" gaat dat ding af.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:47 schreef bixister het volgende:
dat vraag ik me af PM-girl, was het loos alarm of juist tijdig alarm zoals nikky 't zelf volgens mij interpreteert? hoe betrouwbaar/precies is zo'n matje, registreert het echt elke ademhaling of kan 't er ook wel eens naast zitten als je kind toevallig gewoon heel stil ligt ofzo? het kan je zo misschien ook nodeloos de stuipen op het lijf jagen, terwijl het natuurlijk juist bedoeld is om je gerust te stellen. hoe dan ook, fijn dat alles OK is met Dana Nikky!![]()
Dat ding wordt elke nacht wel getest per ongelukquote:Op donderdag 29 maart 2007 21:52 schreef PM-girl het volgende:
Ik zou zelf weer erg gaan twijfelen of het matje wel werkt, maar inmiddels ben ik wel een beetje over mijn 'hij ademt niet' angst heen aan het groeien.
Ja hij moet onder het matrasje worden geplaatst. Ik was ook eerst zo van "dat werkt toch helemaal nietquote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:43 schreef LadyS het volgende:
Nikky, mijn eerste reactie op de nannycare was dat ik me waarschijnljik alleen maar meer zorgen zou gaan maken, maar na me ingelezen te hebben op de website lijkt het me wel handig. Ik ben *nu* ook steeds bij Iris aan het kijken of ze het nog doet, want ze slaapt al vanaf 09.30 uur ofzo
Maar las ik het nou goed dat dat matje onder het matrasje wordt geplaatst? Voor mijn gevoel detecteert dat ding dan juist helemaal geen bewegingen. en al helemaal geen ademhaling
Iris krijgt altijd 180 cc in ed laatste fles. Maar zij is dan ook geen grote eter, hoor.
Ja ze heeft al nieuwe sokken en ik heb nog geen foto's geplaatst. Dus nee je hebt niets gemistquote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:14 schreef Vivi het volgende:
Ik wil ook wel weer een nieuweDana
zien! Of heb ik die net gemist in mijn persoonlijke down-time???
Heeft ze al nieuwe sokken?
Whehehequote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:33 schreef Vivi het volgende:
Oh ja, eng is dat he..van die nageltjes bij die oogjes *ril*
ik heb maar even zo'n kartonnen vijltje gehaald.
Maareh, ik kijk wel door die krasjes heen hoor
Of doe gewoon een sok op d'r neus
Spuitluiers, fijnquote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:50 schreef chacama het volgende:
Iris en Tijn beterschap met hoesten.
Hoe het zit met hoeveelheden drinken weet ik niet zo snel. Fleur zat tot d'r tweede op een max van 180 per fles. Dus daar helaas geen kennis verder van.
Hier weer een betere en vrolijke Maud. Gisternacht om kwart over 3 nog de laatste spuitluier gehad en daarna is het rustig geworden. Nou, ja om kwart over 3 was ze dus wel klaar wakker. Kon zo moeilijk al die poep in het donker verwijderen... Dus heeft ze zeker een uur in bed geluidjes liggen maken. En elke keer als ik dacht ik moet er heen, was het weer vrolijk geklets i.pv. gemier...
Aangepastquote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:42 schreef FoN het volgende:
Meike Jolanda staat op 28 februari en 28 januari op de lijst
Updates zijn altijd okequote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:50 schreef kozakken het volgende:
Cattie, wat ben je toch weer lief(Zo lief naar iedereen vragen)
Zal ik dan (geheel ongevraagd en ook ongemeld) nog maar even wat over mijn ventje melden?
Goed genoeg om niet te klagen, maar slecht genoeg om me er toch niet helemaal ongemakkelijk bij te voelen. Dus na de tweede keer ha in twee weken toch maar begonnen met een kuurtje (Waar hij vervolgens wat last van zijn maagje van heeft)
Hopenlijk over een paar dagen weer een wat meer fleurig mannetje dan nu.
Volgende week naar het bureau, dus ik ben erg benieuwd naar zijn gewicht en lengte. Het is geen dikkerd (maar ja... hij drinkt zijn flessen ook niet leeg. Vreet zich trouwens wel een slag in de rondte in fruithap en avondmaaltijd met toet na), maar lang is hij zeker.
![]()
Verder is het een heerlijk lief, driftig, eigenzinnig en bijzonder menneke.
Haha vind het ook niet zo heel erg hoor. Tis precies zijn mamaquote:Op maandag 2 april 2007 09:51 schreef Popples het volgende:
beterschap alles zieke kindjes.
hihi die mikael.menicole wees maar blij. je kunt beter een kind hebben die van zich afbijt dan een kindje die niets durft.
ja het is ook zo maar ik denk dat 210 wel genoeg is voor een kindje van 3 maand.quote:Op maandag 2 april 2007 10:55 schreef Mibos het volgende:
Gewoon een lekkere eter dan toch. Ik laat Kaith ook niet verhongeren hoor helemaal niets zelfs. Als ze meer wil dan krijgt ze het ook gewoon want dan zal ze het wel nodig hebben en wij hebben ook de ene dag meer trek dan de andere keer toch? Zo zie ik het tenminste...
Ze hoest gelukkig niet meer zo erg. Ze is nog wel snotverkouden en als ze niest hangen de snotpegels op haar knieenquote:Op zondag 1 april 2007 13:12 schreef dutchie het volgende:
Hoe is het nu met de zieke Iris, <knip>
Ok, thanks, maar ook jammer natuurlijk!quote:Op maandag 2 april 2007 13:54 schreef dutchie het volgende:
Juweel, we wachten allemaal al een hele tijd op een reactie van Catootje. Helaas nog niks gehoord en niemand die persoonlijk contact met haar heeft helaas. Ws komt ze gewoon weer een keer opdagen.
Mijn dochter ging pas met een maand of 10/11 echt goed eten. Op Ive's leeftijd at ze, wat zou het zijn geweest, een halve boterham en een stukje groente of zo. Ik lees vaak op het bijvoedingsforum en daar lees ik dat zo vaak. Gaat goed komenquote:Op maandag 2 april 2007 14:09 schreef cattie het volgende:
Misschien stom, maar het is voor mij wel een geruststelling dat er meer baby's zijn die niet veel vast voedsel eten. Ik kreeg een beetje het gevoel dat bijna alle baby's hierbootwerkertjes
qua eten zijn!
quote:Op maandag 2 april 2007 19:34 schreef Ka-stone het volgende:
Sifra is vandaag precies 6 weken oud en ze drinkt 6 flesjes van ongeveer 150cc.
Ik poets Mikael zijn 2 (halvequote:Op dinsdag 3 april 2007 11:41 schreef ik80 het volgende:
Als de tandjes doorkomen, wanneer kan je dan beginnen met poetsen?
Ik denk, maar weet het niet zeker dat kleine/jonge baby's nog geen tandpasta mogen. Dus gewoon droog poetsen? Of mogen ze al wel iets?
Mibos heb jij indertijd info gekregen van het cb over het introduceren van voedsel?
Ik wilde de box er ook uit doen toen ze me op het cb zeiden dat het straks voor het optrekken enzo heel handig is voor die kleintjes. Dus heb hem nog wel staan. Ze zeiden wel dat Mikael nu een rot leeftijd heeft voor in de box maar straks word het weer makkelijk voor hemquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:42 schreef ik80 het volgende:
Oh, en wij hebben net een Tripp trapp voor Lotte gekocht, box eruit, stoel erin hahaha, zel ligt hier toch liever op een kleed op de grond, dus we kunnen wel even zonder box, staat toch maar in de weg.
(tijd dat we gaan verhuizen)
Milo is nog zo'n klein frumpelmannetje van 2 maanden oudquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:37 schreef minoes_ het volgende:
SlaapmeisDat is idd even wennen,je ventje in andere handen overlaten.....brr,moet er niet aan denken
Alles verder goed met jullie mannetje?
Groetjes,Minoes![]()
Waar kan ik die WHO curve vinden E.T.?quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:41 schreef E.T. het volgende:
zit ik net de WHO-curve in te vullen, zie ik dat Saskia ruim 7 maanden was, toen ze net zo zwaar was.. Ze heeft 4,5 maand gedaan over dezelfde groei (3400 gram groei dus)
Wil je het echt weten?quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:15 schreef Slaapmeisje het volgende:
Neuk wat zit Brent er lekker bij met zijn groentehapjeHeb je ook wel iets naar binnengekregen?
www.borstvoeding.comquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:56 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Waar kan ik die WHO curve vinden E.T.?
Foto!quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:12 schreef Neuk het volgende:
Wil je het echt weten?
Ik zag wel stukjes oranje in zijn kerriesaus vanochtend!
Hij heeft 's nachts een pyama en een winterslaapzak aan. En dan nog 2 dekentjes over omdat ie anders telkens wakker word omdat ie het koud heeft. Dus zonder deken is geen optiequote:Op dinsdag 3 april 2007 22:05 schreef Martineke het volgende:
of wat dacht je van geen laken en dekentje gebruiken MeNicole? gewoon een lekkere pyjama aandoen met een lekkere slaapzak.
zo heeft Maxim ook veel gelegen, ging prima.
Duh wat ben ik stom. Inderdaadquote:Op dinsdag 3 april 2007 22:14 schreef owlet het volgende:
Bij Ikea hebben ze leuke en goedkope dekbedhoesjes. De spotgoedkope zijn ook binnen no-time tot verbandgaas verwassen, maar de middenprijsjes blijven mooi én zijn leuk!
quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:19 schreef MeNicole het volgende:
En dan werkt deze doos ook nog zelf bij de Ikea
Maar heb idd wel leuke gezien op de site dus als ik van de week moet werken maar wat meenemenquote:
Helaas op en top ervaringsdeskundige. Randy is nu ruim 2 jaar en het is nog steeds goed zichtbaar. Ik weet niet precies wat je weten wilt (vraag maar raak) maar trek onmiddelijk aan de bel bij je cb (of direct bij de huisarts die je doorverwijzen moet) en vraag een verwijzing naar fysiotherapeut EN chiropractor als je dat nog niet gedaan hebt. Hoe eerder je er bij bent, hoe beter. Waarschijnlijk heeft Jayden niet alleen een voorkeursligging maar ook een overstrekking (waardoor hij die voorkeurshouding ontwikkeld heeft) en dat kan gevolgen hebben voor zijn gehele (lichamelijke) ontwikkeling. Heftige bevalling gehad met vacuümpomp toevallig?quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:47 schreef Fendy het volgende:
Hoi allemaal
Heeft iemand hier ervaring met voorkeursligging en daardoor scheve hoofdjes? Ik zie nu bij Jayden (woensdag 7 weken) dat zijn hoofdje niet helemaal lekker recht is, zijn rechteroortje lijkt verder naar voren -en buiten te staan en er zit een klein plat kantje aan de rechterkant.
Eventueel wel een pic van...
Keizersnede, ook met vacuümpomp...hij was 2 weken te laat enzo...quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Helaas op en top ervaringsdeskundige. Randy is nu ruim 2 jaar en het is nog steeds goed zichtbaar. Ik weet niet precies wat je weten wilt (vraag maar raak) maar trek onmiddelijk aan de bel bij je cb (of direct bij de huisarts die je doorverwijzen moet) en vraag een verwijzing naar fysiotherapeut EN chiropractor als je dat nog niet gedaan hebt. Hoe eerder je er bij bent, hoe beter. Waarschijnlijk heeft Jayden niet alleen een voorkeursligging maar ook een overstrekking (waardoor hij die voorkeurshouding ontwikkeld heeft) en dat kan gevolgen hebben voor zijn gehele (motorische) ontwikkeling. Heftige bevalling gehad met vacuümpomp toevallig?
Hoeft voor mij niet hoor, mag wel maar ik weet precies hoe het er uit ziet. Ook dat oortje wat verder naar voren staat zoals je beschrijft, klopt precies. Ik wil je alleen wel op het hart drukken zo snel mogelijk actie te ondernemen. Hij zal er niet zomaar vanaf zijn. En ik kan je aanraden om zowel fysio als chiropractor in de arm te nemen. De eerste om je oefeningen met hem te leren doen en de laatste om mogelijk verschoven ruggewerveltjes te corrigeren.quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:07 schreef Fendy het volgende:
[..]
Keizersnede, ook met vacuümpomp...hij was 2 weken te laat enzo...
Ik heb een pic waar een en ander wel goed op te zien is...handig als ik die effe post?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |