Moest ge van Assenede zijn ge zout weten dat Den Hoed ook al failliet is .quote:Op dinsdag 3 april 2007 00:09 schreef Knarf het volgende:
lol
http://nl.wikipedia.org/wiki/Assenede_%28deelgemeente%29
[..]
Maar wel liegen:
Mosselrestaurant: http://www.denhoed.be/specialiteit/index.php?cat=3#mossel
ECA heeft nu een andere naam (overgenomen, volgens de website (erg slechte site trouwens))
Ivan Heylen, is niet te vinden op de wiki site (laatste wijzeging van de wiki site is 26 maart)
Hans de Greve heeft een redelijk profesionel website http://www.mediapro.be/ (alhoewel ik flash haat) en is ook wel terug te vinden op internet (ik geloof wel dat zijn ego nog groter is dan zijn kamera)
Misschien kan je een eigen experimentje doen? Selecteer willekeurig duizend lemmata en vergelijk de info van wikipedia met 'closed source' info.quote:Op maandag 2 april 2007 22:45 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Ik heb het toevallig over één onderwerp dat ik zwart op wit kan controleren .
Geef mij een goede reden om 1% van de rest te geloven .
Zouden ze daar bij wikipedia niet beter de boeken sluiten .
Als ze verhalen gaan vertellen over pratende slangen en mensen die 900 jaar oud worden, geef mij dan maar eens één goede reden om 1% van de rest wat in dat boek staat te geloven.quote:Op maandag 2 april 2007 22:45 schreef Kaffer het volgende:
Ik heb het toevallig over één onderwerp dat ik zwart op wit kan controleren .
Geef mij een goede reden om 1% van de rest te geloven .
Zouden ze daar bij wikipedia niet beter de boeken sluiten .
Dat is ook wel weer een beetje kort door de bocht. In de bijbel staan namelijk ook verhalen die wel hebben plaatsgevonden. Meestal wel heel erg overdreven of aangedikt. En juist dit argument wordt ook gebruikt door gelovigen om juist wel alles van de bijbel te geloven.quote:Op dinsdag 3 april 2007 09:55 schreef Rasing het volgende:
[..]
Als ze verhalen gaan vertellen over pratende slangen en mensen die 900 jaar oud worden, geef mij dan maar eens één goede reden om 1% van de rest wat in dat boek staat te geloven.
Het is hetzelfde argument als wat Kaffer gebruikt over Wikipedia. Er klopt iets niet over een Belgische fotograaf en meteen is de evolutietheorie onwaar.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:02 schreef onemangang het volgende:
Dat is ook wel weer een beetje kort door de bocht. In de bijbel staan namelijk ook verhalen die wel hebben plaatsgevonden. Meestal wel heel erg overdreven of aangedikt. En juist dit argument wordt ook gebruikt door gelovigen om juist wel alles van de bijbel te geloven.
Het zit echter wat genuanceerder in elkaar. Er staat klinklare onzin in maar er staan ook historisch correcte zaken in. De bijbel is dan ook niet voor niets een verzameling boeken.
Op de officiele website van Assenede staat nog steeds dat deze zaak wel bestaat.quote:Op dinsdag 3 april 2007 02:12 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Moest ge van Assenede zijn ge zout weten dat Den Hoed ook al failliet is .
Hans De G. heeft om zijn broek op te houden ook een broodjeshuis in Assenede .
Bekijk deze kunstzinnige foto's .
www.route24.be/
Buiten-bijbelse bronnen die bepaalde verhalen van de bijbel bevestigenquote:Op dinsdag 3 april 2007 09:55 schreef Rasing het volgende:
[..]
Als ze verhalen gaan vertellen over pratende slangen en mensen die 900 jaar oud worden, geef mij dan maar eens één goede reden om 1% van de rest wat in dat boek staat te geloven.
noem er eens een paar? die het bevestigen..?quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:12 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Buiten-bijbelse bronnen die bepaalde verhalen van de bijbel bevestigen( en bepaalde verhalen ook sterk in twijfel trekken, overigens )
De Zondvloed, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:16 schreef koffiegast het volgende:
[..]
noem er eens een paar? die het bevestigen..?
Bevestigd de Bijbel niet eerder de Mesopotamische zondvloed dan andersom?quote:
Assyrische en Babylonische inscripties over conflicten met Judah en Israël en hun koningen?quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:16 schreef koffiegast het volgende:
[..]
noem er eens een paar? die het bevestigen..?
Nou nee. De Disney-verfilming van Gullivers Reizen is ook geen bevestiging dat Gullivers reizen echt hebben plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:36 schreef Djaser het volgende:
[..]
Bevestigd de Bijbel niet eerder de Mesopotamische zondvloed dan andersom?
wattes?quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:36 schreef Djaser het volgende:
[..]
[..]
Assyrische en Babylonische inscripties over conflicten met Judah en Israël en hun koningen?
Enkele Antiogische bronnen over de Makkabeeën?
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:44 schreef onemangang het volgende:
[..]
Nou nee. De Disney-verfilming van Gullivers Reizen is ook geen bevestiging dat Gullivers reizen echt hebben plaatsgevonden.
Wat is er nu precies niet duidelijk?quote:
Je bent niet bekend met Atrahasis, Gilgamesh, en Deucalion?quote:Zondvloed, leuke als ik het juiste plaatje voor me neus heb, maar betwijfel ut
Hè ja, neem mijn flame niet zo serieus, ik weet ook wel dat er in de Bijbel ook dingen staan die wél waar zijn. Ik wilde Kaffer laten zien dat zijn anti-Wiki-argument nergens op sloeg. Knarf deed dat na mij beter.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:12 schreef Haushofer het volgende:
Buiten-bijbelse bronnen die bepaalde verhalen van de bijbel bevestigen( en bepaalde verhalen ook sterk in twijfel trekken, overigens )
Ik ben niet zo van de geschiedenis kant vandaarquote:Op dinsdag 3 april 2007 18:01 schreef Djaser het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in.
Het was meer in reactie op LV dan dat ik de zonvloed een historisch gebeuren vind.
[..]
Wat is er nu precies niet duidelijk?
[..]
Je bent niet bekend met Atrahasis, Gilgamesh, en Deucalion?
Ergens klopt dat ja, de bijbel is natuurlijk jonger dan de mesopotamische polytheïstische samenleving, een testament van' en is juist dan ook op die manier te interpeteren.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:36 schreef Djaser het volgende:
[..]
[..]
Stroming van isak> judeaquote:Assyrische en Babylonische inscripties over conflicten met Judah en Israël en hun koningen?
Enkele Antiogische bronnen over de Makkabeeën?
Dat probleem heeft zon 90% van de fokkers, vandaar dat men altijd doodloopt op de muur van het nieuwe testament.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:44 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de geschiedenis kant vandaar
Tja; mag ik je naar google verwijzen? Kan je zelf lekker op zoek naar de 'onzin' van jouw beargumentatie.quote:Op vrijdag 6 april 2007 03:22 schreef Rufflekz het volgende:
http://www.google.nl/search?q=biggest+swamp+in+africa+dinosaur
jaja google
de rest mogen jullie zelf researchen. ik ben jurassic park kijken op winamp tv
Dat heeft niks met mijn quote te maken bovendien is dat tweede zinnetje onzin.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Stroming van isak> judea
Ismael>babylonie.
quote:Op woensdag 4 april 2007 15:52 schreef BaajGuardian het volgende:
vandaar dat men altijd doodloopt op de muur van het nieuwe testament.
Dat zal ik jou eens haarfijn uitleggen, dat noemen ze INBEELDINGSVERMOGEN, kijk, je bent ergens op een open veld, en je bent aan het graven en je komt een skelet tegen, iedereen komt kijken, iedereen doet oegaboega oegaboega, vragen zich af wat dit voor een groot beest moet zijn geweest, en maken er een tekening van, VOILA, zo simpel is dat, fossielen bestonden toen ook al.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:21 schreef emblame het volgende:
[..]
In Peru zijn uitvaardstenen van Inca’s gevonden (circa 500 v. Chr. – 500 n. Chr.)
Op vijfhonderd van de stenen staan mensen met dino’s afgebeeld, met zelfs afbeeldingen van nog onbekende dino’s. Deze stenen zijn als authentiek verklaard en dus niet nep. Wat opvalt is de getekende ringen op de huid van de dino’s. Er is gefossiliseerde huid van een dino gevonden en het had hetzelfde patroon als op de stenen. Daarom moeten ze wel een levende dino’s hebben gezien. Een inca mummie, op dezelfde plek gevonden, had in zijn bedekdeken dino’s geborduurd.
Zo zijn er nog honderden bewijzen dat dino’s en mensen samenleefden.
Niet genoeg bewijs ?
Beantwoord dan maar eens de vraag, hoe wisten mensen voordat het woord dino uitgevonden werd al hoe ze eruit zagen?
Suggereren dat Hovind één klein detail achterwege laat vindt ik grove onderschatting; neeh, walgelijk positivisme.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:28 schreef bigore het volgende:
Alleen laat Kent Hovind 1 klein HEEL belangrijk detail achterwege
Het is een test!quote:Op maandag 16 april 2007 11:37 schreef archgallo het volgende:
Die fossielen heeft God in de aarde gestopt om de mens te foppen.
Conclusie: God is een lul.quote:
Er zijn meerdere dateringsmethodes. Maar als je het hebt over erg oude fossielen, wordt er gekeken naar de aardlaag waarin deze ligt. Deze wordt gedateert en vervolgens is bekend welke leeftijd het fossiel ongeveer heeft.quote:Op maandag 16 april 2007 11:34 schreef bigore het volgende:
Ik heb hele lieve schoonouders, alleen deze zijn gelovig en ik niet, dit levert de nodige discussies op. Hun stellen dan ook dat Dinosaurussen tegelijkertijd met de mens hebben geleefd, en dat de mens de dino's heeft afgemaakt(draken in de bijbel worden ze ook wel genoemd)
Nu is mijn vraag,
Waarom worden dinosaurus botten dan altijd op miloenen jaren oud gedateerd(en het is hier irrelevent of dit klopt of niet) en dieren van nu altijd rond deze tijd of in duizenden jaren oud?
Ik bedoel, dat is dan toch vreemd, je hebt dino's, die zouden tegelijktijd geleefd hebben met de mens en dergelijke, maar gek genoeg worden deze botten/fossielen zo goed als altijd op miljoenen jaren gedateerd. Ongeacht of de dateringsmethode klopt of niet, het is toch vreemd dat er toch zo'n wezenlijk verschil zit in dino's en huidige diersoorten.
Nee, voor fossielvorming is veel tijd nodig. Hoeveel weet ik niet, maar in een paar honderd jaar gaat dit niet lukken.quote:Dan is er nog een vraag eigenlijk, want bestaan er dieren van nu die al gefossileerd zijn? Dus honden,katten,paarden noem maar op, want die zouden eigenlijk net zoveel gevonden moeten worden als dinos, maar volgens mij is dit gewoonweg niet het geval?
Als dit gewoon niet het geval is, zou dat toch al genoeg bewijs moeten zijn voor elke creationist dat Dino's en mensen nooit samen geleefd hebben? Anders zouden er toch ook fossielen van mensen gevonden moeten zijn?quote:Op maandag 16 april 2007 14:14 schreef pfaf het volgende:
Nee, voor fossielvorming is veel tijd nodig. Hoeveel weet ik niet, maar in een paar honderd jaar gaat dit niet lukken.
Overigens worden er helemaal niet veel fossielen gevormd, alle omstandigheden moeten goed uitpakken en dit is vaak niet het geval. Als ik nu dood neerval en ik blijf een tijdje liggen zal er van mij ook geen fossiel gevonden worden, zeker niet met de droogte van de afgelopen weken.
Ja hoor - die zijn erquote:Op maandag 16 april 2007 14:30 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat er inmiddels eventueel wel wat fossielen van mensen te vinden zijn. Maar je kunt ook nooit een creationist blijven zonder een ongezonde portie conspiracy denken, waarbij seculiere wetenschappers het tot doel hebben mensen ongelovig te laten worden door te liegen over dateringen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |