http://www.drdino.com/...ik wist wel dat dat christentuig erachter zat.quote:Bronnen:
Bron 1: The Great Dinosaur Mystery SOLVED! © 2000
Uitgeverij: Masterbooks
Auteur: Ken Ham
Bron 2: van www.drdino.com
Auteur: Kent Hovind
Een vooroordeel ja, wat dus zoveel betekent als dat wij een oordeel vellen over wat jij net gepost hebt zonder het te lezen. We oordelen, maar dat betekent niet dat het oordeel fout is.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:07 schreef emblame het volgende:
Over vooroordelen gesproken =)
Dat heeft niets met vooroordelen te maken. De Christenen hebben een aantoonbare geschiedenis van het keer en keer opnieuw proberen de evolutietheorie te ontkrachten met precies dezelfde drogredenen die je hier nu aanhaalt.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:07 schreef emblame het volgende:
Er is anders jaren wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Die theorie is er echt niet zomaar. Dat jij je met je dit ene scriptietje het recht toeeigend om dit een 'sprookjesverhaal' te noemen, DAT is pas een vooroordeel!quote:Op maandag 26 maart 2007 23:10 schreef emblame het volgende:
Het is juist zo geschreven dat de mensen met vooroordelen zich een beetje interesseren. Want het was al te verwachten zo'n qliche zou opspelen. Dit heeft 0% te maken met het christendom in dit verslag staan alleen maar bewijzen dat er veel dingen niet haaks zijn aan het sprookjesverhaal over dino's
Plz kom maar met wat redelijke argumenten dan, want waar jij over praat is gebaseerd op niets.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:12 schreef Seneca het volgende:
[..]
Er is anders jaren wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Die theorie is er echt niet zomaar. Dat jij je met je dit ene scriptietje het recht toeeigend om dit een 'sprookjesverhaal' te noemen, DAT is pas een vooroordeel!
Teleurgesteld dat je gecamofleerde idealogie zo snel in de openheid is gekomen?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:07 schreef emblame het volgende:
Jij trekt aan de hand van zeer twijfelachtige voorbeelden de wetenschappelijk onderbouwde stelling dat dino's zijn uitgestorven ten twijfel, probeer eerst nog eens goed te kijken naar die voorbeelden van jou, die bewijzen namelijk niets! Nessie bestaat niet en die aangespoelde karkassen zijn walvissen, wel erg kortzichtig om daar argumenten van te maken dat dino's nog bestaan...quote:Op maandag 26 maart 2007 23:10 schreef emblame het volgende:
Het is juist zo geschreven dat de mensen met vooroordelen zich een beetje interesseren. Want het was al te verwachten zo'n qliche zou opspelen. Dit heeft 0% te maken met het christendom in dit verslag staan alleen maar bewijzen dat er veel dingen niet haaks zijn aan het sprookjesverhaal over dino's
Waar zit de zeven meter lange nek dan van een walvis?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:16 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jij trekt aan de hand van zeer twijfelachtige voorbeelden de wetenschappelijk onderbouwde stelling dat dino's zijn uitgestorven ten twijfel, probeer eerst nog eens goed te kijken naar die voorbeelden van jou, die bewijzen namelijk niets! Nessie bestaat niet en die aangespoelde karkassen zijn walvissen, wel erg kortzichtig om daar argumenten van te maken dat dino's nog bestaan...
Omkering van bewijslast is ook een drogreden, lieve schat. Iets waar jullie Christenen ook nogal een handje van hebben (Jullie kunnen niet bewijzen dat God niet bestaat! Dus hij bestaat!)quote:Op maandag 26 maart 2007 23:14 schreef emblame het volgende:
[..]
Plz kom maar met wat redelijke argumenten dan, want waar jij over praat is gebaseerd op niets.
In Peru zijn uitvaardstenen van Inca’s gevonden (circa 500 v. Chr. – 500 n. Chr.)quote:Op maandag 26 maart 2007 23:18 schreef Seneca het volgende:
[..]
Omkering van bewijslast is ook een drogreden, lieve schat. Iets waar jullie Christenen ook nogal een handje van hebben (Jullie kunnen niet bewijzen dat God niet bestaat! Dus hij bestaat!)
Ehm... Het spijt me vriend, maar volgens mij ben jij degene die stelt. Dus ben jij ook degene die bewijst. Overtuig me maar. Zoals in de post hierboven al wordt aangegeven, zijn je argumenten op zijn zachtst gezegd niet erg sterk te noemen. Je hebt geen objectieve bronnen, komt met anecdotisch bewijs wat niet verifieren is, etc.
*google 1 minuut*quote:Op maandag 26 maart 2007 23:18 schreef emblame het volgende:
[..]
Waar zit de zeven meter lange nek dan van een walvis?
Wijs me dan de nek aan van 40 centimeter breed... Kvraag me af of je de foto wel goed heb bekeken.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:23 schreef -jos- het volgende:
[..]
*google 1 minuut*
het is deze walvis:
http://en.wikipedia.org/wiki/Arnoux's_Beaked_Whale
Dus over een paar duizend jaar graaft men de resten op van onze Europese beschaving, en vindt men afbeeldingen van dinosaurussen, en trekt daaruit de conclusie dat dinosaurussen in die tijd dus nog bestaan moeten hebben? Want dat is precies hetzelfde wat jij hier nu doet. Het is nog niet in je opgekomen dat de Inca's wisten hoe dinosaurussen eruit zagen, doordat ze net als ons die fossielen gevonden hebben?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:21 schreef emblame het volgende:
[..]
In Peru zijn uitvaardstenen van Inca’s gevonden (circa 500 v. Chr. – 500 n. Chr.)
Op vijfhonderd van de stenen staan mensen met dino’s afgebeeld, met zelfs afbeeldingen van nog onbekende dino’s. Deze stenen zijn als authentiek verklaard en dus niet nep. Wat opvalt is de getekende ringen op de huid van de dino’s. Er is gefossiliseerde huid van een dino gevonden en het had hetzelfde patroon als op de stenen. Daarom moeten ze wel een levende dino’s hebben gezien. Een inca mummie, op dezelfde plek gevonden, had in zijn bedekdeken dino’s geborduurd.
Zo zijn er nog honderden bewijzen dat dino’s en mensen samenleefden.
Niet genoeg bewijs ?
Beantwoord dan maar eens de vraag, hoe wisten mensen voordat het woord dino uitgevonden werd al hoe ze eruit zagen?
Ooh dus toen hadden ze ook al een computer waar ze een dino mee konden reconstructuerenquote:Op maandag 26 maart 2007 23:25 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dus over een paar duizend jaar graaft men de resten op van onze Europese beschaving, en vindt men afbeeldingen van dinosaurussen, en trekt daaruit de conclusie dat dinosaurussen in die tijd dus nog bestaan moeten hebben? Want dat is precies hetzelfde wat jij hier nu doet. Het is nog niet in je opgekomen dat de Inca's wisten hoe dinosaurussen eruit zagen, doordat ze net als ons die fossielen gevonden hebben?
I contacted one of the world's leading cryptozoologists about this carcass. This is his reply:quote:Op maandag 26 maart 2007 23:25 schreef emblame het volgende:
[..]
Wijs me dan de nek aan van 40 centimeter breed... Kvraag me af of je de foto wel goed heb bekeken.
Ik doe sprinthavo dit is voor algemene natuurwetenschappen wat ik ga gebruiken bij een presentatie (50 procent van me eindcijfer) en ik d8 dat andere mensen het misschien wel interessant zouden vinden, of misschien goede argumenten zouden kunnen geven waarom het niet klopt.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:31 schreef speknek het volgende:
Waarom heb je een scriptie geschreven?
Waarom zou je daar een computer voor nodig hebben? Je doet allerlei aannames over het wetenschappelijk peil van de Inca's, terwijl de huidige wetenschap zelfs nog niet eens alles weet over deze beschaving. Zelfs met onze huidige technologie zijn we niet in staat om de pyramiden van de Egyptenaren te herconstrueren. Waarom zouden ze in die tijd dan niet in staat zijn geweest om natuurgetrouwe reconstructies te maken van de gefossiliseerde huid van een beest? Wederom, jij bent degene die de aanname doet, dus het is aan jou om hem te onderbouwen.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:29 schreef emblame het volgende:
[..]
Ooh dus toen hadden ze ook al een computer waar ze een dino mee konden reconstructueren![]()
Er bestaat ook nog zoiets als interpretatie van feiten. Ik zou die grottekeningen wel eens willen zien. Zien ze er echt onmiskenbaar uit als een dinosaurus, of had het in wezen ieder ander groot reptiel kunnen zijn? Dat blijkt niet uit dit verhaal, en dat zorgt ervoor dat ik er behoorlijk skeptisch tegenover sta. Ik kan me ook nog de tekeningen van de Inca's herinneren waar men zogenaamd een ruimteschip in ziet. Nou ik zie het totaal niet. Het is volledig afhankelijk van wat je wilt zien. Wij hebben eenvoudig weg niet hetzelfde referentie kader als de mensen in die tijd, en je kunt dus nooit zeker weten wat ze nu echt wilden uitbeelden met bepaalde tekeningen.quote:In 1924 is in de Havasupai Canyon in Arizona een grot gevonden met een tekening van een dino op de muur. De directeur van die expeditie zij het volgende over de tekening, “Het feit dat een prehistorische man een tekening van een dinosaurus op de muur van deze berg heeft getekend verstoord compleet alle theorieën over de antieke oudheid van de mens. Feiten zijn onbuigzaame en onveranderlijke dingen. Als theorieën niet passen bij de feiten moeten de theorien veranderen, de feiten blijven”. Er zit een laag op deze tekening van een hele zware woestijn storm wat zijn oudheid en authenticiteit bewijst.
Het doet me allemaal wat denken aan dit boekwerkje dat wij onlangs op het werk ontvingen. Erg veel lol om gehad.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:32 schreef WeirdMicky het volgende:
Ach, de gereformeerde ouders van dit kind hebben hem vast verplicht dit onderwerp te moeten doen. Weten we wel meteen weer waarom kinderen nog geen stemrecht hebben. Ik heb vliegensvlug het stukje gelezen en je hebt dan ook werkelijk niets wetenschappelijks gezegd. Wat christelijke propaganda overgenomen waarschijnlijk, zonder iets kritisch te zijn over je bronnen. You have a lot to learn.
Dat kan ik, maar in dit geval is het leuker om je te zien zakken. Ja of je moet echt geloven dat een belastingfraudeur die een hele lange gevangenisstraf uitzit een geloofwaardiger bron is dan al je studieboeken.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:34 schreef emblame het volgende:
Ik doe sprinthavo dit is voor algemene natuurwetenschappen wat ik ga gebruiken bij een presentatie (50 procent van me eindcijfer) en ik d8 dat andere mensen het misschien wel interessant zouden vinden, of misschien goede argumenten zouden kunnen geven waarom het niet klopt.
De mensen die het onderzochten, zoals de president van de Natural History Society in British Columbia, zei, “Mijn onderzoek aan het monster was er moeilijk. Het had geen tanden. Zijn hoofd is groot en zijn nek is 6 meter lang. Ik zou het een type van een plesiosaurus noemen.”quote:Op maandag 26 maart 2007 23:30 schreef -jos- het volgende:
[..]
I contacted one of the world's leading cryptozoologists about this carcass. This is his reply:
4/16/98
"It is definitely a beaked or Baird’s whale and was identified by a competent marine zoologist at the time. It does not have a 20 foot neck. That is the body which and already been either eaten or by other animals or decomposed."
De nek is dus weggegeten of verteerd
Is wat minder lollig als je bedenkt dat de kliek rond Harun Yahya nogal wat mensen heeft afgeperst en wetenschappers met de dood bedreigt.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:38 schreef narvik het volgende:
Het doet me allemaal wat denken aan dit boekwerkje dat wij onlangs op het werk ontvingen. Erg veel lol om gehad.
En stel dat die inka's of wie waren het, ook een stukje gefossiliseerde huid hebben gevonden? En dat hebben nagetekend?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:29 schreef emblame het volgende:
[..]
Ooh dus toen hadden ze ook al een computer waar ze een dino mee konden reconstructueren![]()
Er is gefossiliseerde huid van een dino gevonden en het had hetzelfde patroon als op de stenen. Hoe wisten ze hoe de huid van een dino eruit zag in die tijd?
..
Ten eerste ik heb het niet van 1 bron, ten tweede dat iemand in de gevangenis komt is een slecht argument dat zijn hypotheses niet kloppen.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat kan ik, maar in dit geval is het leuker om je te zien zakken. Ja of je moet echt geloven dat een veroordeeld belastingfraudeur een geloofwaardiger bron is dan al je studieboeken.
Okee en ze hadden over heel de wereld ook een telefoon om te melden hoe dat beest eruit zag om er mooie kunstwerken van te maken, want zulke tekening zijn natuurlijk niet alleen daar gevonden maar over heel de wereld. Sorry hoor maar het is volkomen onlogisch dat ze het ten eerste hebben gereconstructueerd, en ten tweede overal lekker op hebben gekalkt.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:39 schreef splendor het volgende:
[..]
En stel dat die inka's of wie waren het, ook een stukje gefossiliseerde huid hebben gevonden? En dat hebben nagetekend?
Dat wij het nu met de computer reconstrueren betekent nog niet dat het niet op een andere manier kan. Er zijn honderden oude technieken verloren gegaan die minstens net zo goed waren als waarop wij vandaag de dag bepaalde dingen maken of doen (alleen wij doen het efficienter meestal). En ze blijven zich keer op keer verbazen over de vindingrijkheid van bepaalde volkeren, hoe ze met simpele middelen toch hele knappe dingen konden doen waar wij zelfs nu nog amper bijkunnen.
Nee eigenlijk niet nee, ik ben niet zo'n geloofsverdediger, ik kan er alleen niet tegen als dingen elkaar tegen spreken. Maar is dat van belang?quote:Op maandag 26 maart 2007 23:41 schreef WeirdMicky het volgende:
Het doel van je onderzoek was tegenargumenten leveren die niét in strijd zijn met je geloof, nietwaar?
quote:Op maandag 26 maart 2007 23:38 schreef emblame het volgende:
De mensen die het onderzochten, zoals de president van de Natural History Society in British Columbia, zei, “Mijn onderzoek aan het monster was er moeilijk. Het had geen tanden. Zijn hoofd is groot en zijn nek is 6 meter lang. Ik zou het een type van een plesiosaurus noemen.”
Dat is waar. Het is maar goed dat ze niet weten waar ik werk.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Is wat minder lollig als je bedenkt dat de kliek rond Harun Yahya nogal wat mensen heeft afgeperst en wetenschappers met de dood bedreigt.
Ja, want je doet onderzoek met een bepaalde achtergrond en met een bepaalde reden. Jij hebt enkel gezocht naar tegenargumenten en dat maakt het een heel eenzijdig verhaal.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:44 schreef emblame het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet nee, ik ben niet zo'n geloofsverdediger, ik kan er alleen niet tegen als dingen elkaar tegen spreken. Maar is dat van belang?
Ik denk dat ze wel degelijk een jakhals hebben gezien dan lijkt me, en daar een leuk masker van gemaakt.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:44 schreef speknek het volgende:
[..]
[afbeelding]
Betekent dit dat de Egyptenaren ten tijde van de jakhalsmensen leefden, of dat ze een uitgebreide fantasie hadden?
Je begint nu wel hele rare bokkensprongen. Zowel de inca's als de egyptenaren hadden pyramides. Dus OF er was wel degelijk contact tussen deze beschavingen, OF ze hebben dit onafhankelijk van elkaar uitgevonden. In beide gevallen is het argument van je telefoon ontkracht.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:43 schreef emblame het volgende:
[..]
Okee en ze hadden over heel de wereld ook een telefoon om te melden hoe dat beest eruit zag om er mooie kunstwerken van te maken, want zulke tekening zijn natuurlijk niet alleen daar gevonden maar over heel de wereld. Sorry hoor maar het is volkomen onlogisch dat ze het ten eerste hebben gereconstructueerd, en ten tweede overal lekker op hebben gekalkt.
Precies! En het is dus niet mogelijk dat men een krokodil gezien heeft, en dit gecombineerd heeft met een ander beest, zoals een paard, en dat de resulterende tekening dus wel iets weghad van een dinosaurus (wat sowieso onmogelijk na te gaan is gezien het gebrek aan detail in de tekeningen in die tijd), net zoals dat de eenhoorn een combinatie is van een leeuw en een paard.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:46 schreef emblame het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel degelijk een jakhals hebben gezien dan lijkt me, en daar een leuk masker van gemaakt.
Je leest ook echt alleen wat je wil lezen he? "one of the world's leading cryptozoologists" en als die zegt dat het 'definitely' een walvis is trek jij het nog steeds in twijfel? Deze walvissoort is pas eind jaren 80 ontdekt dus het is helemaal niet zo gek dat men deze walvis begin jaren 90 nog niet kon identificeren.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:38 schreef emblame het volgende:
[..]
De mensen die het onderzochten, zoals de president van de Natural History Society in British Columbia, zei, “Mijn onderzoek aan het monster was er moeilijk. Het had geen tanden. Zijn hoofd is groot en zijn nek is 6 meter lang. Ik zou het een type van een plesiosaurus noemen.”
Ik denk dat iemand die erbij was het beter weet dan iemand die een foto heeft gezien niet?
Waarschijnlijk was dit "It is definitely a beaked or Baird’s whale and was identified by a competent marine zoologist at the time. It does not have a 20 foot neck. That is the body which and already been either eaten or by other animals or decomposed." een quote van een discussie over dit onderwerp, en waarschijnlijk was diegene die dit had getypt er zelf niet bij maar was het een veronderstelling.
Lijkt met trouwens wel erg toevallig dat ze over heel de nek (6 meter) zoveel centimeter eraf hebben gegeten dat het over precies 40 centimeter is.
Simpel: het ondersteunt zijn theorie, dus is het waarquote:Op maandag 26 maart 2007 23:48 schreef Seneca het volgende:
[..]
Er zijn talloze mogelijke verklaringen, zoals je ziet? Wat maakt jouw verklaring de juiste?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |