Thanks! Wist ik niet.quote:Op maandag 26 maart 2007 01:08 schreef pbjs het volgende:
Lord Yo van Philippe Starck
quote:Cox
Zonder hoeken en randen
Hout op een driedimensionale manier te vervormen is door veel fabrikanten geprobeerd- maar bijna nooit gelukt. Samen met ON Industriedesign is de Italiaanse producent Lapalma erin geslaagd! Het moderne 6 mm sterke gelaagde hout maakt geheel nieuwe vormen mogelijk, die de ON ontwerpers op een unieke wijze toegepast hebben: een kuipzitting met armleuningen uit één stuk! Het innovatieve productieproces zorgt voor een buitengewoon comfortabele zit en een uiterst slanke vorm. Als vergader- en bezoekersstoel, voor in restaurant of bistro of…
Bekroond met de Design Plus!
Ontwerp: ON Industriedesign Ostwald & Nolting
quote:Het belangrijkste onderdeel van Date™ is het ingebouwde verensysteem. Dit verensysteem zorgt ervoor dat je voorover kunt leunen naar de tafel, gemakkelijk rechtop kunt zitten of achteroverleunen om je uit te rekken. Het zorgt dus voor de nodige beweging terwijl men zit.
Bij die krijg ik het idee dat als ik per ongeluk iets naar links of rechts ga hangen dat ik vervolgens binnen 5 seconde op de grond ligquote:Op maandag 26 maart 2007 01:27 schreef Reese het volgende:
En wat vind je van de Stokke Date?
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, de plaatjes zijn wel kut, je hebt gelijk hoor. My badquote:Op maandag 26 maart 2007 01:30 schreef vosss het volgende:
Ik zie in die plaatjes niemand voorover veren of achterover veren.
Ik heb geen idee waar je die plaatjes vandaan haalt, maar als ik een product heb dat (in tegenstelling tot de meeste concurrente) voorover en achterover kan veren, dan laat ik dat ookj zien op plaatjes
Als die plaatjes van de site van de maker van die stoelen zijn dan heb je OF slechte voorbeelden erbij gehaald OF het is een slechte website. Zoiets zou je toch JUIST laten zien
Kijk, da's al beterquote:Op maandag 26 maart 2007 01:39 schreef Reese het volgende:
[..]
Ja, de plaatjes zijn wel kut, je hebt gelijk hoor. My bad. Er staat juist een hele toffe animatie op de site (hier dus), maar ik heb geen idee hoe ik die hier kan krijgen...
Ja die vind ik ook wel gaaf!quote:Op maandag 26 maart 2007 01:19 schreef Reese het volgende:
Nah, als de hele Parkstraat/weg/laan d'r al mee volstaat, wordt het meer een Lord Nostoel.
Wat dacht je van deze dan, Dude?
[..]
[afbeelding]
Ietsje andere prijscategorie, maar dat vertellen we Arty later wel.
Niet mijn smaak. Ik vind het zo... zo... knäckerbrod of zoiets.quote:Op maandag 26 maart 2007 01:27 schreef Reese het volgende:
En wat vind je van de Stokke Date?
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zelfs de Artifort niet?quote:Op maandag 26 maart 2007 01:42 schreef Duderinnetje het volgende:
Gispen
Arty vindt dat echter weer niks![]()
ZIt ik met moeite een gifje te maken van de flash, zegt dude ondertussen dat ze het zo knackerbrot vindt...quote:Op maandag 26 maart 2007 01:39 schreef Reese het volgende:
[..]
Ja, de plaatjes zijn wel kut, je hebt gelijk hoor. My bad. Er staat juist een hele toffe animatie op de site (hier dus), maar ik heb geen idee hoe ik die hier kan krijgen...
Maar Dude heeft de afgelopen jaren alle meubelwinkels wel van binnen en buiten gezien, dus als ik 'Stokke Date' roep, gaat er vast wel een belletje rinkelen.
Oh mens... * zucht *quote:Op maandag 26 maart 2007 01:49 schreef Reese het volgende:
Oh man,Gispen
, breek me de bek niet open, ik heb laatst toch iets moois gezien, had het al bijna weer verdrongen
.
Hier in het 'durrep' zit een opkoper van inboedel van kantoorpanden. Bureaus, ladesystemen, bureaustoelen, kapstokken, de hele mikmak. Heb er zelf een hele mooie Ahrend vandaan voor ¤100,-.
Maar ergens boven, in een verlaten hoekje van het pand, stond iets práchtigs, een sprookje!
Zes originele Gispen stoelen, zwart gestoffeerd, inclusief rechthoekig bureau van Gispen. Ook zwart, met een witte rand. En dat bureau zou dan prima als eettafel kunnen fungeren. Ik gok dat het wel 2,5 meter lang was ofzo en ruim een meter breed. Zo verschrikkelijk schandalig mooi.![]()
Gelukkig voor mij verkocht de eigenaar het voorlopig niet, want hij vond het zelf zo bijzonder om zoiets in huis te hebben.
Oh ja brot inderdaad.quote:Op maandag 26 maart 2007 02:01 schreef Marsepein het volgende:
[..]
ZIt ik met moeite een gifje te maken van de flash, zegt dude ondertussen dat ze het zo knackerbrot vindt...![]()
Toch maar plaatsen:
[afbeelding]
Ik twijfelde al ... maar ik vermoed inderdaad brot ipv brodquote:Op maandag 26 maart 2007 02:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh ja brot inderdaad.
Spreek je ook al Scandinavianisch???![]()
Ik vind dat gifje heul mooi trouwens, dat welquote:Op maandag 26 maart 2007 02:05 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik twijfelde al ... maar ik vermoed inderdaad brot ipv brod![]()
Wij hebben dit oerdegelijke Gispen leunstoeltje. Maar dan met stoffen bekleding.quote:Op maandag 26 maart 2007 01:42 schreef Duderinnetje het volgende:
Al ben ik een Gispen-adept eigenlijk, en wil ik het liefst oerdegelijke leunstoeltjes
Ja mooiquote:Op maandag 26 maart 2007 12:55 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Wij hebben dit oerdegelijke Gispen leunstoeltje. Maar dan met stoffen bekleding.
We hebben zelfs onze keukentafel op maat laten maken, zodat de stoeltjes onder de tafel geschoven kunnen worden.
quote:Set van 6 originele oude, gerestaureerde en herstoffeerde zwevende Tubax buisframe stoelen met bakeliten armleuningen. Tubax is de Belgische tegenhanger van het Nederlandse Gispen en de Wit. Ze zijn herstoffeerd met een zwarte Manchester ribstof die ook wordt gebruikt op de nieuwe Gispen en de Wit stoelen van Dutch originals. Setprijs: ¤ 1.545,00.
Na even zoeken ook de tafel gevonden, waaronder ze passen vanwege de armleuningen.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:19 schreef AnneX het volgende:
De naam ben ik (nog) steeds kwijt.
Hier doen wij alles op, wat jij beschrijft in topic start: aan tafel met krant en bezoek en nahangen aan tafel.
Ook alweer een jaar of 15, dus toe aan herstofferen.
Note: via een insider 4 halen - 3 betalen.
http://www.gooidesign.nl/quote:Op maandag 26 maart 2007 14:06 schreef 911GT2 het volgende:
[afbeelding]
Anders zoek je effe een stoel uit van 1500 euro per stuk![]()
En echt handig aan de eetkamer tafel is het ook niet...
* 911GT2 spaart al een tijdje voor die stoel op zijn kantoor
Lijkt me een erg leuke stoel in oranje/witquote:Op maandag 26 maart 2007 19:00 schreef Krln het volgende:
[afbeelding]
deze in oranje+zwart en oranje+wit
Wij hebben deze stoelen en ik vind ze echt zaligquote:Op maandag 26 maart 2007 01:08 schreef pbjs het volgende:
Lord Yo van Philippe Starck, vind ik ook mooi, vooral bij een massief houten tafel.
En heel goed betaalbaar ook nog
He die hadden mijn ouders vroeger ook! Alleen een ander kleurtje geloof ik. Zitten best lekker!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:54 schreef WaVe het volgende:
Mijn van marktplaats geplukte stoelen! (4 stuks).
*knip*
Zal binnenkort wel een foto uploaden van hoe ze in mijn nieuwe huisje staan, als ik er ook een tafel bij gekocht heb
My bad... thnx voor de tip iig!quote:Op maandag 26 maart 2007 15:30 schreef truttebosje het volgende:
ja hallo, stond toch bij dat het niet voor de eettafel was, maar dat ik m wel mooi vond (en is maar 799euro hoor) haha
Deze vind ik wel mooi! Wel erg wit..quote:die wij hebben zitten perfect
en ze kunnen rollen
Meastro meubels in hoogeveen, schrik niet van de prijsquote:Op woensdag 28 maart 2007 12:49 schreef Celeste123 het volgende:
[..]
Deze vind ik wel mooi! Wel erg wit..
Waar heb je ze vandaan?
Helemaal goed en mooi bekleed seg!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:02 schreef peer_boy het volgende:
die wij hebben zitten perfect![]()
en ze kunnen rollen![]()
(let niet op de slechte kwaliteit foto)
[afbeelding]
Wat voor bekleding is dat? Ik vind ze wel erg mooiquote:Op woensdag 28 maart 2007 13:28 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
Wij hebben deze. Zitten echt supergoed, zijn ook flink aan de prijs. Zelfs met mijn toen meer dan 150 kilo bleven ze goed van model en zaten ze goed. Mijn vriend heeft last van uitstekende rugwervels en kan desondanks toch prima op deze stoelen zitten. Het is overigens de Jeanne van Bert Plantagie. Ze zijn er ook met houten poten, dan heet de stoel Jeannette.
Prijs vanaf 245 euro per stoel.
Volgens mij is dat leer - heb zelf nl ook de Jeanne van Plantagie maar dan in het zwart (en die zijn dus van leerquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat voor bekleding is dat? Ik vind ze wel erg mooi
Leer inderdaad.quote:Op donderdag 29 maart 2007 02:36 schreef pbjs het volgende:
[..]
Volgens mij is dat leer - heb zelf nl ook de Jeanne van Plantagie maar dan in het zwart (en die zijn dus van leer).
Is wel een mooie soepele kwaliteit leer trouwens. Ik ben ook erg over het zitcomfort te spreken - de stoelen zitten heerlijk
Geen geweldige kwaliteit maar in het zwart zijn ze zo:
[afbeelding]
ik vind het voor eetkamerstoelen juist onhandig als er wel armleuningen aan zitten. Daarnaast ben je eigenlijk altijd wel bezig op tafel als je aan tafel zit en heb je de leuningen niet nodig. En om nou stoelen met leuningen te kopen voor die twee verjaardagen in het jaar als je ze ook zonder tafel gebruikt, neuh.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:35 schreef sanger het volgende:
Het valt me op dat heel veel mensen stoelen posten zonder armleuningen. Is dit nou echt handig?
Bij mij was de reden dat ik de tafel eerder had dan de stoelen - en onder een tafel met (te) dik blad passen geen armleuningen. Achteraf wel jammer want leuningen zijn toch wel erg prettig.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:35 schreef sanger het volgende:
Het valt me op dat heel veel mensen stoelen posten zonder armleuningen. Is dit nou echt handig?
quote:
Zit voor geen meter en ze zijn te licht ookquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:23 schreef Marsepein het volgende:
Zitten de voorgevormde plastic kuipstoeltjes die iedereen hier plaatst echt lekker? Elke derriere is toch anders, en hard blijft hard of het nu kunststof, hout of staal is.
Beter een stoel met een actieve zithouding, goede vulling en stof, zodat je geen zweet idee krijgt, lekkere armleuningen, niet te hoog zodat de stoel niet onder tafel past, niet te laag zodat het nog comfortabel zit.
Worden het toch dezequote:Op zaterdag 31 maart 2007 00:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind de leren-compacte-dikke stoeltjes die er tot nu toe getoond zijn niet helemaal je van het (voor ons). Sowieso komen stoelen op wieltjes/rolletjes er hier niet in, dat vind ik zo ontzettend stom
Ook hoge rugleuningen komen niet langs ons deurbeleid.
Mooie, comfortabele, zachte, misschien verende stoelen met een bepaalde elegance en wat lichtvoetigheid wel. Ik heb echt absoluut niks met die rollende stoelen waarbij je geneigd bent zo'n afstandsbediening te zoeken voor de trilfunctie.
Oftewel, jij bent er al láng uit, dit topic is er alleen maar om Der Arty te overtuigen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 00:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind de leren-compacte-dikke stoeltjes die er tot nu toe getoond zijn niet helemaal je van het (voor ons). Sowieso komen stoelen op wieltjes/rolletjes er hier niet in, dat vind ik zo ontzettend stom
Ook hoge rugleuningen komen niet langs ons deurbeleid.
Mooie, comfortabele, zachte, misschien verende stoelen met een bepaalde elegance en wat lichtvoetigheid wel. Ik heb echt absoluut niks met die rollende stoelen waarbij je geneigd bent zo'n afstandsbediening te zoeken voor de trilfunctie.
Eenvoud, historie, schoonheid en comfort. Gelijk uwer Duderettequote:Set van 6 originele Gispen stoelen met bakelieten armleuningen die stapelbaar zijn. Ze zijn destijds speciaal gemaakt voor de TH in Delft in 1952/1955. Deze stoelen zijn gerestaureerd en opnieuw bekleed met een zwarte Manchester ribstof die ook op de nieuwe Gispen stoelen wordt gebruikt.
Afmetingen: 83 cm hoog, 54 cm breed, 54 cm diep, zithoogte 48 cm, hoogte van armleuningen
69 cm. 1 set van 6 op voorraad met armleuningen.
quote:Op maandag 26 maart 2007 13:04 schreef Reese het volgende:
Nou, case closed, lijkt me
Set van 6 originele oude, gerestaureerde en herstoffeerde zwevende Tubax buisframe stoelen met bakeliten armleuningen. Tubax is de Belgische tegenhanger van het Nederlandse Gispen en de Wit. Ze zijn herstoffeerd met een zwarte Manchester ribstof die ook wordt gebruikt op de nieuwe Gispen en de Wit stoelen van Dutch originals. Setprijs: ¤ 1.545,00.
Misschien kan ElisaB wel wat korting bij elkaar PR'en, want hier te koop: http://www.decenniadesign(...)/productDetails.html
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:08 schreef Reese het volgende:
En voor de volledigheid kopieer ik deze post nog maar es. Doen we gewoon alsof er nog iets te kiezen valt!![]()
[..]
Arty gaat over de eetkamerstoelen, maar hij weet nu in elk geval welke stoelen ik niet wilquote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:12 schreef Reese het volgende:
[..]Heb je ze al besteld?
PS: Kun jij anders een busje regelen voor plan B?
Ohquote:Op maandag 26 maart 2007 01:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Ooit wilde ik de catifa graag:
[afbeelding]
Maar dat lijkt me ook wel een wooden ass-stoel eigenlijk.
quote:Op zondag 1 april 2007 20:37 schreef hummus het volgende:
[..]
Oh!
Oh!!
Ik moet even gauw iemand gaan overtuigen van iets over stoelen..
Mee eensquote:Op zondag 1 april 2007 22:23 schreef gimme.shelter het volgende:
De vlinderstoelen van Arne Jacobson zijn mooi en zitten heerlijk!!
Wij hebben dus het stoeltje linksonder (8 stuks), maar dan in chroom en met armleuningen.quote:Op maandag 2 april 2007 11:38 schreef AnneX het volgende:
hé Dude - & Arty ? - word je hier niet vrolijk van ? and greedy ...
De brochure ligt hier al weer een tijdje.
Nu had ik tijd om uit te vogelen om het voorbeeld naar hier te krijgen.
[afbeelding]
Mooiquote:Op maandag 2 april 2007 13:36 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Wij hebben dus het stoeltje linksonder (8 stuks), maar dan in chroom en met armleuningen.
Nieuw ongeveer ¤ 500,- p/st.quote:Op maandag 2 april 2007 14:00 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
MooiDie zitten ook vast heerlijk of niet? Duur?
Oh!quote:Op donderdag 5 april 2007 11:48 schreef 4br4x4s het volgende:
Vooruit, wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier ziet men Bluezz' haar echte smaakquote:
Wie zwijgt stemt toe, is het toch?quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Mijn man hiero geeft dus geen sjoegge op dit topic hè?![]()
Oh ZO heten die prachtige stoelen dus die ik bij de SILO zag staan (Eijerkamp). NIet mijn prijsklasse maar wat zitten die lekker zeg, super! (en heeeel erg mooi natuurlijk)quote:Op zaterdag 7 april 2007 07:50 schreef Hyperdude het volgende:
Arco Frame zag ik gisteren ergens.
Mooi strak
http://www.arcomeubel.nl/nederlands/producten/frame.html
Zijn iets van 500-600 dacht ik. afhankelijk van bekledingquote:Op zaterdag 7 april 2007 22:48 schreef pbjs het volgende:
[..]
Oh ZO heten die prachtige stoelen dus die ik bij de SILO zag staan (Eijerkamp). NIet mijn prijsklasse maar wat zitten die lekker zeg, super! (en heeeel erg mooi natuurlijk)
Dit is een plaatjestopic, hequote:Op woensdag 11 april 2007 17:19 schreef da_theus het volgende:
heb zelf stoelen van meubelfabriek Avanti op het oog. Mijn ouders gaan voor het model Amigo
Zelf ben ik enorm gecharmeerd van de Punta Arm. Modern uiterlijk, robuuste poten, dikke prima!
wellicht een tip voor je....
, dan opent er een venstertje en daar kun je gelijk de URL in plakken.
Meer info? Waar vond je deze?quote:
Deze zijn echt super mooi! Waar heb jij ze gezien? Ik enkel nog bij Leski in Zoeterwoude voor 159 per stukquote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:57 schreef Mr_Moon het volgende:
Deze komen bij ons (nog even sparen)...
[afbeelding]
Yep voor die prijs heb ik ze ook gezien hier in Brussel.quote:Op donderdag 12 april 2007 08:06 schreef Jasper het volgende:
Deze zijn echt super mooi! Waar heb jij ze gezien? Ik enkel nog bij Leski in Zoeterwoude voor 159 per stuk
skrik niet.....deze zijn nog duurder.quote:Op donderdag 12 april 2007 08:06 schreef Jasper het volgende:
[..]
Meer info? Waar vond je deze?
[..]
Deze zijn echt super mooi! Waar heb jij ze gezien? Ik enkel nog bij Leski in Zoeterwoude voor 159 per stuk
Ja hier!quote:Op donderdag 12 april 2007 22:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Zijn er ook mensen met eetkamerstoelen, die rond de 100 euro p/s kosten?
Dan kan ik ook inspiratie opdoen voor mijn budget.
quote:Op donderdag 12 april 2007 22:38 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Klinkt goed. Geen digicam in de buurt dan?
Thanks.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:13 schreef Mr_Moon het volgende:
Yep voor die prijs heb ik ze ook gezien hier in Brussel.
[..]
De stoel "Jam" van Calligaris
Ouch!quote:Op donderdag 12 april 2007 20:14 schreef truttebosje het volgende:
skrik niet.....deze zijn nog duurder.
Ook mooi idd. Wij hebben naar deze gekeken (in notenhout), maar uiteindelijk toch voor Gispen gekozen, omdat we anders wel erg veel 'hout' in ons interieur kregen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 07:50 schreef Hyperdude het volgende:
Arco Frame zag ik gisteren ergens.
Mooi strak
http://www.arcomeubel.nl/nederlands/producten/frame.html
http://www.arcomeubel.nl/(...)howroom_utrecht.html
(foto rechts, maar dan met "normale" rugleuning natuurlijk.)
Ik ookquote:Op vrijdag 13 april 2007 08:58 schreef Tamaartje het volgende:
ik vind deze ook erg leuk :
[afbeelding]
En ze zitten nog lekker ook [vind ik]
Ik vind het ook handig dat er een handvat aanzit aan de achterkant
Als wij ze kopen nemen we ze wel in het zwart
ze zijn 129 euro
ja ze hebben er zeker weten wel leuke dingetjes voor een mooie prijsquote:Op zaterdag 14 april 2007 06:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik ookerg mooi!
![]()
Heb net even op de site profijtmeubel.nl gekeken, staan erg mooie stoelen op allemaal!Ga ik zeker even kijken als ik op kooptocht ga.. (in de zomer ergens, denk ik
)
Die starrcks wil ik ooit voor in de tuin, samen met het bijbehorende bankjequote:Op donderdag 12 april 2007 23:57 schreef pbjs het volgende:
Stoelen van Starck zijn heel goed te betalen.
de Toy zit rond de 100 euro (gezien in de aanbieding voor 85 euro):
[afbeelding]
de Lord Yo met wat zoeken voor +/- 140 euro
(in dit topic staat hij ook 1 of 2x met een foto)
[afbeelding]
Dat vind ik juist erg fijn als je nog even lekker wilt na tafelen met een kopje koffiequote:Op zaterdag 14 april 2007 14:59 schreef SuperRembo het volgende:
Waarom komen er zoveel mensen aanzetten met stoelen met armleuning. Dat is toch vre-se-lijk onhandig als eetkamerstoel?
Die stoel ziet er idd mooi strak uit! Top!quote:Op donderdag 12 april 2007 08:14 schreef foksuk1981 het volgende:
[afbeelding]
Omdat deze zo lekker zitten heb ik deze gekocht
de Valencia eetkamerstoel, gekocht bij Haco.
Zekers, ik heb daar een tijdje geleden deze besteld, maar dan in antraciet en stof, niet in leer:quote:Op zaterdag 14 april 2007 07:57 schreef Tamaartje het volgende:
[..]
ja ze hebben er zeker weten wel leuke dingetjes voor een mooie prijs![]()
succes![]()
Wat een draak van een dingquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:12 schreef naar het volgende:
[..]
Zekers, ik heb daar een tijdje geleden deze besteld, maar dan in antraciet en stof, niet in leer:
[afbeelding]
ik ehm....ben dr ook niet echt kapot vanquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:11 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Wat een draak van een ding
Helaas staat 90% van de meubelwinkels vol met dit soort gedrochten.
Ik vermoed dat ze nog gewoon niks heeft gezien wat haar ech bevalt, dat is het proces toch?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
Dude, is er al iets te melden met betrekking tot de besluitvorming![]()
Nee, nee, nee, jullie begrijpen het verkeerd. Arty gaat over de stoelen. Zodat ik niet overal over zou gaan. Want dat moet je niet willenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
Dude, is er al iets te melden met betrekking tot de besluitvorming![]()
Mag je zoiets niet veto-en?quote:Op maandag 7 mei 2007 19:24 schreef Adelante het volgende:
over besluitvorming gesproken...
waar mijn vriendin vandaag mee thuis kwam en echt helemaal enthousiast en hyper om het lege pleke op het dakterras aan te kleden:
[afbeelding]
ik denk dat ik wat plantenbakken ga verplaatsen, onder het mom van een intiem hoekje creëeren, maar ondertussen probeer ik dit gedrocht wel uit het gezichtsveld te onttrekken.
vrouwen
Ik vind het wel schattigquote:Op maandag 7 mei 2007 19:24 schreef Adelante het volgende:
waar mijn vriendin vandaag mee thuis kwam en echt helemaal enthousiast en hyper om het lege pleke op het dakterras aan te kleden:
[afbeelding]
ik denk dat ik wat plantenbakken ga verplaatsen, onder het mom van een intiem hoekje creëeren, maar ondertussen probeer ik dit gedrocht wel uit het gezichtsveld te onttrekken.
vrouwen
Ahhquote:Op maandag 7 mei 2007 19:36 schreef Adelante het volgende:
tsjah, als het er al staat en met 'n vriendin die intens voldaan is? we hadden het er al wel eens over gehad om daar een extra zithoekje te maken, maar ik ben meer van de philipe starck...
quote:Op maandag 7 mei 2007 19:24 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
vrouwen
Waar komt toch die drang vandaan om elke lege plek op te vullen?quote:Op maandag 7 mei 2007 19:24 schreef Adelante het volgende:
[...] lege pleke op het dakterras [...]
Ik ben dan wel een vrouw. Maar ik vindt dit spuuglelijk. Nou ik wens je veel succes toequote:Op maandag 7 mei 2007 19:24 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
vrouwen
Die zijn leukquote:
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:50 schreef theemuts1982 het volgende:
[..]
Die zijn leuk![]()
Waar gekocht en hoe duur waren ze?
mmm.... toch iets boven me budgetquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:50 schreef CollinDH het volgende:
Stoel heet Kilta en wordt gemaakt door het Finse bedrijf Martela. Ontwerp uit de jaren 1955 van Olli Mannermaa.
http://www.planatoffice.nl/ kon ze vorig jaar leveren voor ik meen iets van 600 euro per stuk. Hangt ook van de uitvoering af ...
Ik heb zelf (nog) niet. Mocht iemand er een paar te koop (eventueel 2e hands) weten voor een leuke prijs houd ik mij aanbevolen !
[..]
Oi .quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:18 schreef SuperRembo het volgende:
Ik snap niet wat iedereen toch zo geweldig vindt aan die stoelen van Gispen. Lompe ouwe troep is 't als je 't mij vraagt, met van die vieze plakken zwart plasic op chromen pijpen
Wel in Culemborg; tegenover de pont.quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:30 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik ben helemaal verliefd op Gispen stoelen en het liefst koop ik ze tweedehands (101/201/en dat andere typenr.ben ik vergeten ;0 ). Weet iemand nog leuke 2e hands winkels in (de buurt van) Den Haag waar ze deze mogelijk hebben per 4 / 6 stuks tegelijk?
Hear hear, mooi op tijd voor het Kerst diner !quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:28 schreef Duderinnetje het volgende:
We hebben stoelen [afbeelding]
(Besteld)
(O ja, we hebben er geen foto van)
(En ze komen begin december)
[afbeelding]
whoaa , roflquote:Op zaterdag 22 september 2007 18:49 schreef Duderinnetje het volgende:
En Annex, het begint met een G van GeenIdeeWelkMerkHetIs,MaarHetZijnGeenGispens!
Ze hebben wel iets van Gispen (zoals zoveel stoelen weer, tegenwoordig. Maar de bekleding is handgeschuurd donkerbruin leer met grove stiksels. Ik kan het eigenlijk niet goed uitleggen)
Nu nog een tafel
Werkelijk onbegrijpelijk dat mensen dit mooi vinden. Echt een onbeschijfelijke hoeveelheid lelijke stoelen bij Avanti en Bert Plantagie.quote:Op woensdag 26 september 2007 10:30 schreef da_theus het volgende:
Hebben veel stoelen gezien, onder andere de Jones van Bert Plantagie, maar uiteindelijk is het deze geworden:
[...]
De Strato van Avanti....maar dan in het antraciet....
Ik ben het persoonlijk helemaal met je eens, maar gelukkig staat het een ieder vrij zijn smaak te hebben.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:27 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Werkelijk onbegrijpelijk dat mensen dit mooi vinden. Echt een onbeschijfelijke hoeveelheid lelijke stoelen bij Avanti en Bert Plantagie.Zo lelijk dat het bijna grappig is, alleen jammer dat half Nederland vol staat met die meuk. Vergeleken hierbij is Gispen heilig.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:18 schreef SuperRembo het volgende:
Ik snap niet wat iedereen toch zo geweldig vindt aan die stoelen van Gispen. Lompe ouwe troep is 't als je 't mij vraagt, met van die vieze plakken zwart plasic op chromen pijpen
Tja, sorry hoor, maar het gaat mij niet alleen om hoe het eruit ziet, maar ook hoe het zit. En aangezien mijn man een uitstekende punt heeft op zijn ruggegraat is het een hele klus om een goed zittende stoel te vinden, laat staan eentje naar je smaak en die er nog een beetje uitziet.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:27 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Werkelijk onbegrijpelijk dat mensen dit mooi vinden. Echt een onbeschijfelijke hoeveelheid lelijke stoelen bij Avanti en Bert Plantagie.Zo lelijk dat het bijna grappig is, alleen jammer dat half Nederland vol staat met die meuk. Vergeleken hierbij is Gispen heilig.
Ik vind ze nog steeds fantastisch (Gispens), maar zitten ze ook echt lekker? Zijn ze niet vrij kort als je lange benen hebt? Daar ben ik wel benieuwd naar... Binnenkort maar weer zelf even testen, dat zitcomfort heb ik nooit echt bewust onderzocht, omdat als ik ze zie alleen maar kan denken 'mooi!'quote:Op donderdag 5 april 2007 11:48 schreef 4br4x4s het volgende:
Vooruit, wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
mooie iddquote:Op woensdag 26 september 2007 23:38 schreef SuperRembo het volgende:...
Een lekker minimalistisch carbon stoeltje (Light Light Chair, aleberto Meda)
[afbeelding]...
Ik vind ze goed zitten, ook als je er langer op zit. Ik gebruik er een als bureaustoel en dan zit ik er regelmatig uren op zonder problemen. Of ze kort zijn weet ik niet; Zelf ben ik 1.80m, dus gemiddeld, en dan is 't zeker geen probleem.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:20 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ik vind ze nog steeds fantastisch (Gispens), maar zitten ze ook echt lekker? Zijn ze niet vrij kort als je lange benen hebt? Daar ben ik wel benieuwd naar...
Zoals ik in mijn vorige post al zeg, gebruik ik nu een eetkamerstoel als bureaustoel. Maar dit is misschien ook wel wat. Ziet er mooi uitquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:01 schreef Aplus het volgende:
[..]
mooie idd
Deze Gispen is ook mooi
Fritz Hansen > Ice:
Ah, daar was ik zaterdag. Mooie winkel, goede prijzen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:06 schreef pinkladie007 het volgende:
deze vindt ik mooi:
http://www.designsales.nl(...)ciet_.html#onderkant
Groeten
Hoe duur is dat verrassend lekker zittende stoeltje dan? (die Pi stoel van Desombre?)quote:Op woensdag 26 september 2007 23:38 schreef SuperRembo het volgende:
En wat ik dan wel mooi vind...?
Simpele houten stoel (Pi, Thibault Désombre)
[ afbeelding ]
Niet perfect maar zit wel verassend lekker.
Dat weet ik niet precies meer. Zou best eens rond de 500 euro kunnen liggen. een hoop geld, maar die draken van stoelen van Bert Plantagie liggen ook rond die prijs.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:30 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Hoe duur is dat verrassend lekker zittende stoeltje dan? (die Pi stoel van Desombre?)
Zeker verrassend duur ook?
Ik zoek zoiets, maar dan in stoel vorm. Dus met 4 poten. Maar wel in van dat doorzichte (zwartachtige) kunstof en niet te duur. Iemand een idee waar ik die kan vinden?quote:
Beetje ongemakkelijk bij de eettafel...quote:Op zondag 28 oktober 2007 20:06 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat weet ik niet precies meer. Zou best eens rond de 500 euro kunnen liggen. een hoop geld, maar die draken van stoelen van Bert Plantagie liggen ook rond die prijs.
Ik heb zelf net een paar Tiffiny stoelen van Marcello Ziliani besteld, ¤106 per stuk
Samen met een Solo van DesignOnStock
[ afbeelding ]
Helaas worden ze pas in de tweede helft van november bezorgd
Wel heel Laatste Avond Maalerig , zo'n beetje liggendquote:Op woensdag 7 november 2007 00:32 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Beetje ongemakkelijk bij de eettafel...
Niemand?quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:36 schreef EnactedChaos het volgende:
Ik zoek zoiets, maar dan in stoel vorm. Dus met 4 poten. Maar wel in van dat doorzichte (zwartachtige) kunstof en niet te duur. Iemand een idee waar ik die kan vinden?
http://www.designfordelight.nl en als je hier eens door de catalogus wandelt en anders daar je vraag neerlegt..quote:
die is echt heel mooi! Heb m afgelopen zaterdag gezien en we gaan deze x6 kopen voor in t nieuwe huis!quote:Op donderdag 8 november 2007 10:50 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
IKEA heeft een nieuw stoeltje in de collectie dat er enigszins op lijkt
Wow, dat is geript van de Catifa!quote:Op donderdag 8 november 2007 10:50 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
IKEA heeft een nieuw stoeltje in de collectie dat er enigszins op lijkt
Misschien vind je deze wat?quote:Op donderdag 8 november 2007 11:57 schreef Yoni het volgende:
Pfff wat is het lastig zeg om leuke, betaalbare stoelen te vinden die óók nog een goede hoogte hebben én lekker zitten![]()
Ik heb een witte tafel en wil per se geheel zwarte stoelen. Liefst een beetje barokoachtig, maar ook weer niet met al te veel tierelantijntjes. Lastig: mijn tafel is 78cm en dus vrij hoog
Nee, dat krijg je van een houten stoelquote:Op donderdag 8 november 2007 14:41 schreef Yoni het volgende:
Hmm die zijn wel cool Duderinnetje! En ze vallen me in prijs nog best mee... niet dat ik ze nu kan betalen, maar goed haha. Alleen plastic... volgens mij krijg je daar echt een houten reet van![]()
Deze vind ik ook wel wat: [ afbeelding ]
Alleen dan helemaal zwart....
Die zijn ook leuk!quote:Op donderdag 8 november 2007 12:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wow, dat is geript van de Catifa!
[ afbeelding ]
(Deze heb je dus ook met de pootjes á la de IKEA-variant.)
Duurquote:Op vrijdag 9 november 2007 15:04 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Die zijn ook leuk!
Duur? Zit lekker? Wie kan me meer vertellen?
Hoe duur is duur? (ongeveer) (in de variant waarin je de foto plaatste)quote:
Afhankelijk van de uitvoering 150-200 euro per stuk. Althans hier: http://secoff.nl/producten/arper/arperindex.htmquote:Op vrijdag 9 november 2007 15:51 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Hoe duur is duur? (ongeveer) (in de variant waarin je de foto plaatste)
Dat valt nog reuze mee! Ik zal eens een offerte aanvragen, want zie dat de prijzen wel excl. zijnquote:Op vrijdag 9 november 2007 16:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Afhankelijk van de uitvoering 150-200 euro per stuk. Althans hier: http://secoff.nl/producten/arper/arperindex.htm
En die zijn echt voordelig, want ik heb de Catifa's stukken duurder gezien!
Zo verweg is de VanNelle-fabriek toch niet?quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:20 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Dat valt nog reuze mee! Ik zal eens een offerte aanvragen, want zie dat de prijzen wel excl. zijnMisschien wordt deze stoel het dan wel
Maar eerst eens in het echt zien... Iemand enig idee welke winkel in Den Haag deze stoelen verkoopt? Ik wil ze natuurlijk wel eerst uittesten
quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:14 schreef Nellid het volgende:
Van wie zijn deze stoelen? Oftewel waar zijn ze te koop?
Leuke stoel ja, helaas te duur voor mij.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:34 schreef CollinDH het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stoel Gildas, bij Topdeq voor 199 euro.
In transparant, wit en zwart.
Zie http://www.topdeq.nl/topdeq/product.do?catid=nl_47&prodid=p_gildas
Bovenvermeld nieuwe IKEA stoeltje TOBIAS (80 euro) vind ik er ook erg leuk uit zien! Wel beetje jammer dat ie geen armleuningen heeft.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:36 schreef EnactedChaos het volgende:
Ik zoek zoiets, maar dan in stoel vorm. Dus met 4 poten. Maar wel in van dat doorzichte (zwartachtige) kunstof en niet te duur. Iemand een idee waar ik die kan vinden?
Die zijn leuk zeg!quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:12 schreef CollinDH het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Stoel Slim bij Trendy Designs voor 126 euro.
http://shop.trendydesigns.nl/product.php?productid=16314&cat=6&page=3
O.a. in "Smoke Transparant" en wat transparante kleurtjes.
jij gaat voor het eerst op jezelf en neemt dan eetkamerstoelen van 250.- a 300.-??quote:Op woensdag 14 november 2007 10:50 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Die zijn leuk zeg!Precies wat ik zoek die zwart transparante...
Maarrr... ik kan het gewoon niet betalen, ben maar een arme student die op zichzelf gaat wonen. Moet er ook helemaal niet naar kijken eigenlijk
Ben al van 6 naar vier stoelen gegaan, straks kan ik er maar 2 kopen
Er moeten toch vier leuke en betaalbare (250-300) stoelen te vinden zijn![]()
Tjaquote:Op woensdag 14 november 2007 11:45 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
jij gaat voor het eerst op jezelf en neemt dan eetkamerstoelen van 250.- a 300.-??
dat was vast niet dat appartementje waar je nu in zitquote:Op woensdag 14 november 2007 11:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tja.
Ik had voor dat geld mijn halve inboedel.
Hehe, niet echtquote:Op woensdag 14 november 2007 11:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
dat was vast niet dat appartementje waar je nu in zit
hebben wij er twee van, ik vind ze niet geweldig zitten (gebrek aan rugondersteuning) maar ze staanquote:Op woensdag 14 november 2007 00:51 schreef ROG het volgende:
[ afbeelding ]
La Palma van Lem, voor aan een hoge bar-/eettafel.
Voor vier stoelen dan he, zoals je het nu stelt is dat mijn budget per stoelquote:Op woensdag 14 november 2007 11:45 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
jij gaat voor het eerst op jezelf en neemt dan eetkamerstoelen van 250.- a 300.-??
mijn godquote:Op woensdag 14 november 2007 11:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hehe, niet echt.
Dat was deze kamer![]()
.
[ afbeelding ].
Heerlijk... die teringzooi.
Dat bedoelde ik ook...quote:Op woensdag 14 november 2007 11:55 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Voor vier stoelen dan he, zoals je het nu stelt is dat mijn budget per stoel![]()
Nou, dan wil je niet weten wat de rest kostquote:Op woensdag 14 november 2007 12:19 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook...
ik vind een budget van 300 echt veel hoor...
Heb je geen kennissen die nog wat over hebben?quote:Op woensdag 14 november 2007 16:35 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Nou, dan wil je niet weten wat de rest kost![]()
Maar ik kan geen leuke stoel vinden van 35 euro hoor, jij wel? Alles dat ik leuk vind is gewoon duur, echt kut. Dan denk ik, haal ik mn stoelen wel bij de IKEA, maar dan ben je ook gewoon 320,- kwijt voor 4 stoelen![]()
Ik ga ook niet op kamersquote:Op woensdag 14 november 2007 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heb je geen kennissen die nog wat over hebben?
Mijn eetstoelen komen van de oude inboedel van mijn tante, ze zijn erg 1990 maar ze zitten als een tierelier
Toen ik op kamers ging heb ik alleen maar de minst lelijke goedkope spullen gekocht, mooi spul komt vanzelf wel als je werkt
Eetkamerstoelen zijn ook teringduur. Toch vind ik deze van IKEA wel een goed compromis als je van strak houdt en niet te veel kan/wil uitgeven:quote:Op woensdag 14 november 2007 17:13 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Ik ga ook niet op kamers
Ik heb gewoon een apartement met een woonkamer van 40m2 (rest is stuk kleiner). Daar ga ik geen "minst lelijke" spullen in zetten. Ben overigens ook over een jaar klaar met mn opleiding als t goed is. Heb nu gewoon wat geld om het mooi in te richten met spullen waar ik een tijd mee kan doen.
En eerlijk is eerlijk; hoe minder ik kwijt ben hoe beter. Maar ik moet niet elke dag zomn huis binnenlopen. Ik vind t gewoon belangrijk dat er naar mijn smaak en stijl uitziet. Dat ik van wat duurder spul hou is gewoon een tegenvaller, dat wist ik ook niet van te voren
![]()
![]()
Dat zijn mooie prijzen ja (zoek ik ook eigenlijk), alleen wit he...ik weet t niet, de tafel ga ik in zwart hoogglans schilderen en van die transparante kunstof stoelen passen daar perfect bij. De vorm is wel goed denk ik. Jammer dat ze geen andere kleuren hebben dan wit. Leek me ook leuk om zo'n soort stoel in rood/groen/paars/blauw (dus 1 van al die kleuren) bij de tafel te zetten, met alleen wit vind ik t contrast te hoogquote:Op woensdag 14 november 2007 17:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Eetkamerstoelen zijn ook teringduur. Toch vind ik deze van IKEA wel een goed compromis als je van strak houdt en niet te veel kan/wil uitgeven:
[ afbeelding ]
4 stoelen, ben je voor 160 euro klaar...
Ze hebben ook zwart en eiken en berken en donkerbruinquote:Op woensdag 14 november 2007 17:32 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat zijn mooie prijzen ja (zoek ik ook eigenlijk), alleen wit he...ik weet t niet, de tafel ga ik in zwart hoogglans schilderen en van die transparante kunstof stoelen passen daar perfect bij. De vorm is wel goed denk ik. Jammer dat ze geen andere kleuren hebben dan wit. Leek me ook leuk om zo'n soort stoel in rood/groen/paars/blauw (dus 1 van al die kleuren) bij de tafel te zetten, met alleen wit vind ik t contrast te hoog
Vandaag trouwens hele mooie gezien bij Stoutenbeek waar ik toevallig naar binnen liep... 350,- per stukVerder wel erg mooi spul daar.
Dat had ik gezien ja, vandaar mijn reactie met rood/groen etc. want die hebben ze nietquote:Op woensdag 14 november 2007 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ze hebben ook zwart en eiken en berken en donkerbruin
Dat is ook nog een optie inderdaadquote:Op woensdag 14 november 2007 17:39 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan ze toch ook gewoon schuren en zelf verven?
Das een kwestie van lang genoeg door schurenquote:Op woensdag 14 november 2007 17:43 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat is ook nog een optie inderdaad![]()
Bestaat er ook verf waar ze transparant van worden?![]()
1 woord: VRE-SE-LIJKquote:Op woensdag 14 november 2007 17:41 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat had ik gezien ja, vandaar mijn reactie met rood/groen etc. want die hebben ze nietDe enige optie zouden die bruin/zwarte zijn (breng ik ergens anders wel kleur aan) maar ik kan niet goed zien hoe die kleur precies is. Zou dan Koffiebruin moeten zijn
Als ik die stoelen neem heb ik wel meteen een beetje budget voor mn begeerde fauteuil, de Colette van Brühl
[ afbeelding ]
Dat ding zit echt zaaalig.
Vind je? Dan heb je er waarschijnlijk nog niet op gezetenquote:Op woensdag 14 november 2007 20:48 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
1 woord: VRE-SE-LIJK
Deze eetkamerstoelen zijn eind november in de aanbieding:
[ afbeelding ]
HENRIKSDAL 4 halen, 3 betalen
Haha, misschien hadden de ontwerpers dat ook wel voor ogenquote:Op woensdag 14 november 2007 23:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind dat ding esthetisch gezien ook echt afgrijslijk. Dat -ie lekker zit geloof ik meteen, maar het ziet er net uit alsof je een matras in een bocht hebt gefrot
Hm ja, ik heb er nu een aanta malenl op gezeten her en der en helaas (quote:Op woensdag 14 november 2007 11:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
hebben wij er twee van, ik vind ze niet geweldig zitten (gebrek aan rugondersteuning) maar ze staan
wauw, wat moet dat kosten???quote:Op woensdag 14 november 2007 00:51 schreef ROG het volgende:
[ afbeelding ]
La Palma van Lem, voor aan een hoge bar-/eettafel.
slik, dat niet weinigquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:21 schreef Adelante het volgende:
vanaf 300 euro ongeveer
http://www.questodesign.com/shop/proddetail.php?prod=Lem_stool_shin_lapalma&cat=179
Deze vind ik echt heel mooi, zouden mooi aan ons kookeiland staan bij het zitgedeelte. Lijken me ook iets hoger dan de gebruikelijke eetkamerstoel? Maar iemand enig idee welk merk of waar te koop?quote:
Ik denk dat je dan al gauw toch in de richting van in hoogte verstelbare barkrukken o.i.d. komt. Een normale eettafel is meestal ergens rond de 74-76cm hoog, met uitschieters naar 80cm. Een stoel heeft dan een zithoogte van zo'n 45cm.quote:Op zondag 2 december 2007 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Hoe zit het met de hoogte van een stoel tov het tefelblad.
Wij hebben dadelijk een kookeiland (dus dat is 91 cm hoog, denk ik?) met daar een zitmogelijkheid. Hoe hoog moeten de stoelen dan zijn om daar lekker te kunnen zitten?
Hmm, dat wordt dus nog goed zoeken naar de juiste stoelen...quote:Op zondag 2 december 2007 12:45 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan al gauw toch in de richting van in hoogte verstelbare barkrukken o.i.d. komt. Een normale eettafel is meestal ergens rond de 74-76cm hoog, met uitschieters naar 80cm. Een stoel heeft dan een zithoogte van zo'n 45cm.
Die zijn prachtig!!quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:12 schreef becky27 het volgende:
ik ben helemaal weg van deze gispen.....
maar ja ik heb ze dan ook zelf
Hm, witte buizen? Zijn ze overgespoten? Want volgens mij zijn en worden ze niet in die kleur gemaakt hoor. Ik vind ze juist mooi!quote:Op zondag 2 december 2007 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
Die dingen heb ik nog in de schuur staan, met witte buizen wel. Gruwlelijk, maar ze zitten wel fijn
Misschien een kopie ofzo?quote:Op zondag 2 december 2007 15:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Hm, witte buizen? Zijn ze overgespoten? Want volgens mij zijn en worden ze niet in die kleur gemaakt hoor. Ik vind ze juist mooi!
Ze zijn dus niet van Gispen, maar van meubelhuis Thonet, waar o.a. Bauhausontwerper Breuer voor ontwierp. Het stoelnummer is S 64, van de kruk kon ik het nummer niet vinden!quote:Op zondag 2 december 2007 15:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Misschien een kopie ofzo?
Welk Gispen nummer zijn die dingen eigenlijk?
Ah okee! Vandaar dat ik het niet kon vindenquote:Op zondag 2 december 2007 16:02 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ze zijn dus niet van Gispen, maar van meubelhuis Thonet, waar o.a. Bauhausontwerper Breuer voor ontwierp. Het stoelnummer is S 64, van de kruk kon ik het nummer niet vinden!
het is ook een dutch originals tafel, weet de ontwerper niet uit mijn hoofd, maar de tafel heet (en niet lachen) Botox. Gekocht in Delft afgeprijsd van ¤ 1200 naar ¤ 800quote:Op zondag 2 december 2007 10:15 schreef het-is-mij het volgende:
@becky27, mooie tafel.
Zag m laatst ergens via een linkje uit dit topic maar het linkje weet ik niet meer hehe.
Waar heb jij m vandaan als ik vragen mag?
Gaaf !!quote:Op zondag 2 december 2007 15:00 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Die zijn prachtig!!![]()
En of de duvel ermee speelt:.....vandaag waren we in een opslagruimte waar o.a. ook oude eetkamerstoelen en krukken van mijn schoonouders al vele jaren staan opgeslagen.
Ik vond ze wat Gispensigs hebben. Het blijken Thonet-stoelen te zijn, 4 stuks van Bauhaus-ontwerper Marcel Breuer. Plus 3 krukken in dezelfde stijl!!! We mochten ze hebben.
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dude, kunnen jullie al zitten?quote:Op woensdag 7 november 2007 00:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Onze stoelen komen bijna maar nog niet helemaal - helemaal![]()
Nog een weekje of drie![]()
Ze kunnen fake zijn, dat weet ik niet, heb ze uit de schuur van mijn tante geplukt toen ik op kamers ging, maar het zijn exact die stoelen, alleen dan met een witte buis.quote:Op zondag 2 december 2007 15:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Hm, witte buizen? Zijn ze overgespoten? Want volgens mij zijn en worden ze niet in die kleur gemaakt hoor. Ik vind ze juist mooi!
Bijna!quote:
Oh ja!quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:49 schreef AnneX het volgende:
en ... en ... en ... ???
hoe zitten ze ? hoe staan ze ? wat is het geworden ?
* helemaal niet nieuwsgierig.
Jaquote:Op zaterdag 15 december 2007 22:48 schreef AnneX het volgende:
oooh.... ja ??! jij begon het topic Stoelen op 26 maart jl.
Deze zijn stoer en mooi en zien er uitnodigend uit !
Goed geslaagd hoor Dude & Artyshock.
Kunnen de armleuningen straks onder het tafelblad geschoven?
Beetje off topic hier, maar het wordt een tafel van massief eiken, twee keer geolied, 220x100, met massieve poten (van 12 cm dik) en de hoogte dusdanig aangepast dat onze stoelen eronder kunnen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 23:37 schreef bleiblei het volgende:
Wat voor tafel wordt er gemaakt als ik vragen mag?.
Wat gek!quote:Op maandag 17 december 2007 22:06 schreef gimme.shelter het volgende:
Dude ,alles in je huis vind ik prachtig!!
Maar die stoelen nu juist niet echt.....ze staan wel mooi, maar ze zijn mij te "robuust"! Raar, met alles kan ik met je meegaan, maar met de stoelen niet![]()
Gelukkig maar dat smaken verschillen. Heb zelf de vlinderstoelen van Arne Jocobsen; zijn veel lichter....
Verder heb je een prachtig huis hoor!! Heb genoten (en geniet nog steeds) van dit topic!
En nu ben ik benieuwd naar de tafel!!
Dan had het wel in de krant gestaan.quote:Op maandag 17 december 2007 22:40 schreef Adelante het volgende:
of is het misschien toch eens arty die zijn zin heeft gekregen
ik heb de arnhemse courant, daar staat vast geen lokaal gronings keuvelnieuws inquote:Op maandag 17 december 2007 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dan had het wel in de krant gestaan.
Jij iets gelezen?
Believe you me, als Arty zijn zin had gekregen, had dat zelfs het Èrnemse nieuws gehaaldquote:Op maandag 17 december 2007 23:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik heb de arnhemse courant, daar staat vast geen lokaal gronings keuvelnieuws in
komt die tafel nog voor de kerst trouwens, zo van kerstdiner in stijl....
quote:Op maandag 26 maart 2007 00:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij zijn al een tijdje aan het rondkijken naar eetkamerstoelen. De stoelen moeten mooi zijn, een beetje stoer, misschien een beetje gek, of juist niet, en elegant, maar niet té en bovenal: ze moeten lekker zitten
Flinke bevalling, maar missie geslaagd! Feli Dude en Arty!quote:Op zaterdag 15 december 2007 22:16 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
We zijn er hartstikke blij mee. Ze zijn stoer en mooi en zitten geweldig. Gaan we heel wat avonden in natafelen, vermoed ik.
[ afbeelding ]
BE, wat zijn volgens jou geschikte stoelen op zo'n vloer? Juist met zo'n beugelpoot, zoals bij de stoel van Dude of met 'losse' poten, zeg maar.quote:Op maandag 26 maart 2007 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
*mee kijkt...
Onze houten eettafelstoelen lijken het te gaan begeven.
Ze zijn wat ontwricht van de fijne boerenplavuizenvloer in het eervorige huis.
Ah, leuk dat zo bij elkaar te zienquote:Op maandag 17 december 2007 23:29 schreef Reese het volgende:
[..]
[..]
Flinke bevalling, maar missie geslaagd! Feli Dude en Arty!
Ik vind ze kéimooi
Ben wel heel benieuwd naar je tafel, Dude. Wij hebben een hele grote robuuste tafel, maar dan met de vlinderstoelen (in het donkerbruin, dus lijkt wat minder licht dan op je foto), gecombineerd met twee Gispen 201's! Beetje rommelig, maar de rest van het interieur is al zo strak dat ik dacht, dat moet kunnen!!quote:Op maandag 17 december 2007 23:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Believe you me, als Arty zijn zin had gekregen, had dat zelfs het Èrnemse nieuws gehaald![]()
Geen idee wanneer precies de tafel komt. Any moment now. Zal morgen eens bellen. Ding wordt gemaakt in Bulgarije, waar die project-inrichting-dudes een eigen lage-lonen-land-fabriekje hebben![]()
Kerst wordt 'm niet meer, want we horen het een week van te voren als de tafel op transport gaat, en het is tot nu toe stil. Op naar januari dus maar! Valt nog reuze mee hoor. We hebben wel eens drie maanden op meubels gewacht![]()
Om toch on topic te blijven, de vlinderstoel van gimme.shelter. Prachtige elegante stoel en echt een klassieker:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |