Vind je? Dan heb je er waarschijnlijk nog niet op gezetenquote:Op woensdag 14 november 2007 20:48 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
1 woord: VRE-SE-LIJK
Deze eetkamerstoelen zijn eind november in de aanbieding:
[ afbeelding ]
HENRIKSDAL 4 halen, 3 betalen
Haha, misschien hadden de ontwerpers dat ook wel voor ogenquote:Op woensdag 14 november 2007 23:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind dat ding esthetisch gezien ook echt afgrijslijk. Dat -ie lekker zit geloof ik meteen, maar het ziet er net uit alsof je een matras in een bocht hebt gefrot
Hm ja, ik heb er nu een aanta malenl op gezeten her en der en helaas (quote:Op woensdag 14 november 2007 11:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
hebben wij er twee van, ik vind ze niet geweldig zitten (gebrek aan rugondersteuning) maar ze staan
wauw, wat moet dat kosten???quote:Op woensdag 14 november 2007 00:51 schreef ROG het volgende:
[ afbeelding ]
La Palma van Lem, voor aan een hoge bar-/eettafel.
slik, dat niet weinigquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:21 schreef Adelante het volgende:
vanaf 300 euro ongeveer
http://www.questodesign.com/shop/proddetail.php?prod=Lem_stool_shin_lapalma&cat=179
Deze vind ik echt heel mooi, zouden mooi aan ons kookeiland staan bij het zitgedeelte. Lijken me ook iets hoger dan de gebruikelijke eetkamerstoel? Maar iemand enig idee welk merk of waar te koop?quote:
Ik denk dat je dan al gauw toch in de richting van in hoogte verstelbare barkrukken o.i.d. komt. Een normale eettafel is meestal ergens rond de 74-76cm hoog, met uitschieters naar 80cm. Een stoel heeft dan een zithoogte van zo'n 45cm.quote:Op zondag 2 december 2007 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Hoe zit het met de hoogte van een stoel tov het tefelblad.
Wij hebben dadelijk een kookeiland (dus dat is 91 cm hoog, denk ik?) met daar een zitmogelijkheid. Hoe hoog moeten de stoelen dan zijn om daar lekker te kunnen zitten?
Hmm, dat wordt dus nog goed zoeken naar de juiste stoelen...quote:Op zondag 2 december 2007 12:45 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan al gauw toch in de richting van in hoogte verstelbare barkrukken o.i.d. komt. Een normale eettafel is meestal ergens rond de 74-76cm hoog, met uitschieters naar 80cm. Een stoel heeft dan een zithoogte van zo'n 45cm.
Die zijn prachtig!!quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:12 schreef becky27 het volgende:
ik ben helemaal weg van deze gispen.....
maar ja ik heb ze dan ook zelf
Hm, witte buizen? Zijn ze overgespoten? Want volgens mij zijn en worden ze niet in die kleur gemaakt hoor. Ik vind ze juist mooi!quote:Op zondag 2 december 2007 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
Die dingen heb ik nog in de schuur staan, met witte buizen wel. Gruwlelijk, maar ze zitten wel fijn
Misschien een kopie ofzo?quote:Op zondag 2 december 2007 15:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Hm, witte buizen? Zijn ze overgespoten? Want volgens mij zijn en worden ze niet in die kleur gemaakt hoor. Ik vind ze juist mooi!
Ze zijn dus niet van Gispen, maar van meubelhuis Thonet, waar o.a. Bauhausontwerper Breuer voor ontwierp. Het stoelnummer is S 64, van de kruk kon ik het nummer niet vinden!quote:Op zondag 2 december 2007 15:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Misschien een kopie ofzo?
Welk Gispen nummer zijn die dingen eigenlijk?
Ah okee! Vandaar dat ik het niet kon vindenquote:Op zondag 2 december 2007 16:02 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ze zijn dus niet van Gispen, maar van meubelhuis Thonet, waar o.a. Bauhausontwerper Breuer voor ontwierp. Het stoelnummer is S 64, van de kruk kon ik het nummer niet vinden!
het is ook een dutch originals tafel, weet de ontwerper niet uit mijn hoofd, maar de tafel heet (en niet lachen) Botox. Gekocht in Delft afgeprijsd van ¤ 1200 naar ¤ 800quote:Op zondag 2 december 2007 10:15 schreef het-is-mij het volgende:
@becky27, mooie tafel.
Zag m laatst ergens via een linkje uit dit topic maar het linkje weet ik niet meer hehe.
Waar heb jij m vandaan als ik vragen mag?
Gaaf !!quote:Op zondag 2 december 2007 15:00 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Die zijn prachtig!!![]()
En of de duvel ermee speelt:.....vandaag waren we in een opslagruimte waar o.a. ook oude eetkamerstoelen en krukken van mijn schoonouders al vele jaren staan opgeslagen.
Ik vond ze wat Gispensigs hebben. Het blijken Thonet-stoelen te zijn, 4 stuks van Bauhaus-ontwerper Marcel Breuer. Plus 3 krukken in dezelfde stijl!!! We mochten ze hebben.
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dude, kunnen jullie al zitten?quote:Op woensdag 7 november 2007 00:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Onze stoelen komen bijna maar nog niet helemaal - helemaal![]()
Nog een weekje of drie![]()
Ze kunnen fake zijn, dat weet ik niet, heb ze uit de schuur van mijn tante geplukt toen ik op kamers ging, maar het zijn exact die stoelen, alleen dan met een witte buis.quote:Op zondag 2 december 2007 15:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Hm, witte buizen? Zijn ze overgespoten? Want volgens mij zijn en worden ze niet in die kleur gemaakt hoor. Ik vind ze juist mooi!
Bijna!quote:
Oh ja!quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:49 schreef AnneX het volgende:
en ... en ... en ... ???
hoe zitten ze ? hoe staan ze ? wat is het geworden ?
* helemaal niet nieuwsgierig.
Jaquote:Op zaterdag 15 december 2007 22:48 schreef AnneX het volgende:
oooh.... ja ??! jij begon het topic Stoelen op 26 maart jl.
Deze zijn stoer en mooi en zien er uitnodigend uit !
Goed geslaagd hoor Dude & Artyshock.
Kunnen de armleuningen straks onder het tafelblad geschoven?
Beetje off topic hier, maar het wordt een tafel van massief eiken, twee keer geolied, 220x100, met massieve poten (van 12 cm dik) en de hoogte dusdanig aangepast dat onze stoelen eronder kunnen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 23:37 schreef bleiblei het volgende:
Wat voor tafel wordt er gemaakt als ik vragen mag?.
Wat gek!quote:Op maandag 17 december 2007 22:06 schreef gimme.shelter het volgende:
Dude ,alles in je huis vind ik prachtig!!
Maar die stoelen nu juist niet echt.....ze staan wel mooi, maar ze zijn mij te "robuust"! Raar, met alles kan ik met je meegaan, maar met de stoelen niet![]()
Gelukkig maar dat smaken verschillen. Heb zelf de vlinderstoelen van Arne Jocobsen; zijn veel lichter....
Verder heb je een prachtig huis hoor!! Heb genoten (en geniet nog steeds) van dit topic!
En nu ben ik benieuwd naar de tafel!!
Dan had het wel in de krant gestaan.quote:Op maandag 17 december 2007 22:40 schreef Adelante het volgende:
of is het misschien toch eens arty die zijn zin heeft gekregen
ik heb de arnhemse courant, daar staat vast geen lokaal gronings keuvelnieuws inquote:Op maandag 17 december 2007 22:59 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dan had het wel in de krant gestaan.
Jij iets gelezen?
Believe you me, als Arty zijn zin had gekregen, had dat zelfs het Èrnemse nieuws gehaaldquote:Op maandag 17 december 2007 23:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik heb de arnhemse courant, daar staat vast geen lokaal gronings keuvelnieuws in
komt die tafel nog voor de kerst trouwens, zo van kerstdiner in stijl....
quote:Op maandag 26 maart 2007 00:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij zijn al een tijdje aan het rondkijken naar eetkamerstoelen. De stoelen moeten mooi zijn, een beetje stoer, misschien een beetje gek, of juist niet, en elegant, maar niet té en bovenal: ze moeten lekker zitten
Flinke bevalling, maar missie geslaagd! Feli Dude en Arty!quote:Op zaterdag 15 december 2007 22:16 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
We zijn er hartstikke blij mee. Ze zijn stoer en mooi en zitten geweldig. Gaan we heel wat avonden in natafelen, vermoed ik.
[ afbeelding ]
BE, wat zijn volgens jou geschikte stoelen op zo'n vloer? Juist met zo'n beugelpoot, zoals bij de stoel van Dude of met 'losse' poten, zeg maar.quote:Op maandag 26 maart 2007 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
*mee kijkt...
Onze houten eettafelstoelen lijken het te gaan begeven.
Ze zijn wat ontwricht van de fijne boerenplavuizenvloer in het eervorige huis.
Ah, leuk dat zo bij elkaar te zienquote:Op maandag 17 december 2007 23:29 schreef Reese het volgende:
[..]
[..]
Flinke bevalling, maar missie geslaagd! Feli Dude en Arty!
Ik vind ze kéimooi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |