abonnement Unibet Coolblue
pi_46466174
Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!


Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22

Handige linkjes voor klanten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

TNT Zakelijk


Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering


Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers


Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:



De OP is hier te vinden.
pi_46466303
Het programma Parcelware wat bij TNT Post sinds enige tijd gebruikt wordt, hoe vinden jullie dat zelf? Loopt het lekker, of zijn er veel problemen mee?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_46485798
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
pi_46495903
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:11 schreef Gorgelmuil het volgende:
http://www.nu.nl/news/981(...)ussen_kerstpost.html


Wie is de schuldige!?
De dader ligt op het kerkhof, waarschijnlijk inmiddels letterlijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_46496130
Zoals eerder gemeld hebben wij sinds begin dit jaar een nieuwe teamcoach. Daar ben ik (en velen met mij) niet zo blij mee. Met name met de urenadministratie maakt hij veel fouten, zowel bij mij als bij mijn collega's. En altijd on ons nadeel. Begin je om 6.15 schrijft ie 7.30, soms vergeet hij een complete dag, heb je 6 uur voor nop gewerkt, of hij boekt mijn uren bij een collega die toevallig dezelfde achternaam heeft.

Er is nog geen week geweest dat hij GEEN fouten heeft gemaakt. Daar spreek ik hem wel op aan, natuurlijk, want ik wil toch 'm geld hebben. En hij corrigeert het dan ook wel, maar zuchtend en steunend, en hij zal ook geen excuses maken. Of hij komt met een lulsmoesje dat de betreffende week al is afgesloten en het dus niet meer te corrigeren is.

Wat moeten wij hiermee? Bij wie moet je klagen als je ontevreden bent over je teamcoach? De clustermanager? De OR? Personeelszaken?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_46501497
In principe is de vestigingsmanager de directe baas van de teamcoach. Alleen denk ik dat je daar niet zo veel verhaal kan halen omdat de VM vaak een hand boven zijn of haar hoofd houdt en verder ook weinig kan betekenen.
Je zou misschien de OR hierover kunnen aanspreken. MIjn ervaring is echter dat die gasten daar dikke maatjes zijn met het management en verzoeken en klachten vanuit de medewerkers vrij snel afgewimpeld worden. Ik vraag me dan ook af of dat zin heeft. In ons geval waren de OR en de voormalige VM dikke vriendjes, regelden ze altijd de leuke dingen voor elkaar en werden zeer serieuze klachten van ons afgewimpeld met een kort e-mailtje: "Bedankt voor je bericht. We hebben de situatie bekeken en besproken met de VM. Wij vertrouwen erop dat de zaak hiermee afgedaan is." (of iets in die richting).
Als laatste zou je de hele situatie kunnen uiitleggen aan het areakantoor, maar wie je daar moet aanschrijven, zou ik niet zo snel weten.
  woensdag 21 februari 2007 @ 19:45:08 #7
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_46536018
hoeveel kans zit erin dat morgen ons loontje word betaald? Woon in brabant, dus carnaval, en dus alles wellicht wat later, maar er zullen vast mensen zijn die weten hoe het voorgaande jaren ging.

Wil namelijk morgen naar Amsterdam, en dat heeft geen zin om nog om 12uur te gaan, dus moet al smorgens gaan in de hoop dat het geld erop staat. Hoeveel kans?
pi_46553182
Heb er een maand of 3 gewerkt, toen werd me contract niet verlengt, omdat ze huisvrouwtjes zochten oid.
pi_46553466
koejoeloek, het loon is er..en is elke maand rond dezelfde tijd.
Het is een landelijk bedrijf waar dit soort dingen goed geregeld zijn, feestdagen of niet.

En buiten dat, carnaval is niet overal, maar dat snappen mensen die carnaval vieren geloof ik nooit...
pi_46564341
Ik werk er al bijna 15 maanden,als postbezorger.
Maar ik heb te horen gekregen,dat er geen plaats meer is voor postbezorgers.
Nu verlof gevraagd voor de laatste 2 weken,om alles te regelen.
Maar dit gaat nu niet door,omdat er veel uitval is en veel collega's in Den Bosch zitten.
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 februari 2007 @ 17:21:55 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46564450
Centraal gegooid
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46584645
quote:
Op zondag 18 februari 2007 09:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Is goed! Het geeft niet als de sinaasappels wat beschimmeld zijn..............
Ik bedoelde eigenlijk het kerstpakket van 2006
  Redactie Frontpage vrijdag 23 februari 2007 @ 18:26:30 #13
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_46601274
Wat teringveel post vandaag, en dan ook nog die kiesdingen van de provincie. Vandaag 7 wijken gedaan. Gelukkig wel 6 met zn 3-en
pi_46608104
Morgen weer om 5 uur te beginnen. Ik begin het een beetje zat te worden. Maar even vaart zetten achter mijn eigen praktijkje, al verwacht ik dat ik die zaterdag nog wel even nodig zal hebben...
pi_46610504
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:04 schreef Carport het volgende:
In principe is de vestigingsmanager de directe baas van de teamcoach. Alleen denk ik dat je daar niet zo veel verhaal kan halen omdat de VM vaak een hand boven zijn of haar hoofd houdt en verder ook weinig kan betekenen.
Je zou misschien de OR hierover kunnen aanspreken. MIjn ervaring is echter dat die gasten daar dikke maatjes zijn met het management en verzoeken en klachten vanuit de medewerkers vrij snel afgewimpeld worden. Ik vraag me dan ook af of dat zin heeft. In ons geval waren de OR en de voormalige VM dikke vriendjes, regelden ze altijd de leuke dingen voor elkaar en werden zeer serieuze klachten van ons afgewimpeld met een kort e-mailtje: "Bedankt voor je bericht. We hebben de situatie bekeken en besproken met de VM. Wij vertrouwen erop dat de zaak hiermee afgedaan is." (of iets in die richting).
Als laatste zou je de hele situatie kunnen uiitleggen aan het areakantoor, maar wie je daar moet aanschrijven, zou ik niet zo snel weten.
Ik denk dat ik er maar geen werk van ga maken. Ik begin door te krijgen uit wat voor hout onze teamcoach is gesneden, er worden hier allerlei nare machtsspelletjes gespeeld. Ik moet nu heel erg op mijn tellen gaan passen. Hoewel voorgaande coaches altijd unaniem vol lof over mij waren, heeft deze man al aangegeven dat hij me een onruststoker vond en te kritisch.

Ik heb jarenlang met veel plezier bij de post gewerkt, maar dat is nu we deze kerel hebben heel snel aan het verdwijnen. Ik hoop maar dat hij net zo snel weer wordt overgeplaatst als z'n voorgangers (na 1 of 2 jaar meestal), want ik vind het niks zo.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_46631902
Deze keer slechte ervaringen.

Zoals bekend krijgen bezorgers bij Sandd en Selektmail vaak minder uitbetaald dan het minimumloon, omdat ze als zelfstandig ondernemer opereren. Zojuist kreeg ik de nieuwsbrief van TNT Post binnen en ja hoor, bingo! Het bedrijf wil haar medewerkers verder afknijpen.

Als je door je werk je eigen fiets verkracht hebt, mag je ook nog eens een euro boete betalen om je wijk normaal te kunnen bestellen. Als je op een kantoor werkt en de computer defect is, dan moet je toch ook geen geld betalen, maar wordt er zonder problemen een vervangende computer geregeld.

Wie deze maatregel bedacht heeft, verdient het niet om manager te zijn. Volgens mij is dit wettelijk gemakkelijk aan te vechten, zeker met de wetenschap dat een medewerker niet vrijwillig zijn fiets beschadigt. Bovendien heeft niet iedereen een ruime hoeveelheid contant geld op zak.

De maatregel geldt waarschijnlijk niet voor postbezorgers, omdat de dienstfiets op het onbemande depot te allen tijde klaarstaat.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 februari 2007 @ 20:03:58 #17
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_46633178
Bij ons wordt dat "Huurgeld" genoemd.
pi_46644057
Goed, ik heb even een hele belangrijke vraag, die ik niet aan TNT kan stellen, gezien dat het zondag is (en 's nachts).

Mijn moeder zit in Parijs en haar tas is gejat in de metro. Ze is dus nu haar autosleutels kwijt. Nu wil ik haar reservesleutels sturen, maar die MOETEN er voor woensdag zijn, dus dinsdag of woensdagochtend voor 12uur.

Als ik maandagochtend naar het postkantoor ga, zou ik het meteen opsturen. Nu heb ik even gekeken op TNTpost.nl, en ik heb de volgende opties:
- Aangetekende post buitenland: staat geen levertijd bij, dus weet ik niet hoe lang dit duurt. Wordt bij vermeld dat dit met Priorityservice wordt verstuurd. http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/aangetekend/ (Knop buitenland)

- Traxtity post, Parijs staat niet vermeld als beschikbare landen. Is dit correct? Want hier garanderen ze een levertijd van 2 dagen. Als dit correct is, dan zou hij anders met Express verstuurd worden, maar hiervan wordt geen levertijd vermeld en het is iets goedkoper, dus is het even snel? http://www.tntpost.nl/voo(...)-buitenland/traxity/

- Internationaal Pakket Plus binnen de EU. Wordt standaard verstuurd met Snelle Priorityservice, wat is hiervan de levertijd? http://www.tntpost.nl/voo(...)uren/pakket-plus-eu/

- UPS: dit is mijn laatste optie, volgens de website kan ik met UPS Express Saver het pakket vandaag laten ophalen en dan komt ie uiterlijk dinsdagavond aan. 100% zekerheid, maar kost ook wel 61.99 EUR, wat ik net iets teveel vind.

Dus, wie heeft er verstand van zendingen naar het buitenland? Het liefst aangetekend of iig secure, gezien het feit dat reserve autosleutels natuurlijk NIET kwijt mogen raken!

Alvast bedankt!
pi_46650258
Mijn bovenstaande vraag beantwoorden is niet meer nodig. Ik heb via Hitchikers.org iemand getraceerd die vandaag naar Parijs is vertrokken en ik heb hem de sleutels meegegeven. 15 euro voor de moeite .

Thnx anyway.
pi_46650327
quote:
Op zondag 25 februari 2007 01:04 schreef CySt het volgende:
Goed, ik heb even een hele belangrijke vraag, die ik niet aan TNT kan stellen, gezien dat het zondag is (en 's nachts).

Mijn moeder zit in Parijs en haar tas is gejat in de metro. Ze is dus nu haar autosleutels kwijt. Nu wil ik haar reservesleutels sturen, maar die MOETEN er voor woensdag zijn, dus dinsdag of woensdagochtend voor 12uur.

Als ik maandagochtend naar het postkantoor ga, zou ik het meteen opsturen. Nu heb ik even gekeken op TNTpost.nl, en ik heb de volgende opties:
- Aangetekende post buitenland: staat geen levertijd bij, dus weet ik niet hoe lang dit duurt. Wordt bij vermeld dat dit met Priorityservice wordt verstuurd. http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/aangetekend/ (Knop buitenland)

- Traxtity post, Parijs staat niet vermeld als beschikbare landen. Is dit correct? Want hier garanderen ze een levertijd van 2 dagen. Als dit correct is, dan zou hij anders met Express verstuurd worden, maar hiervan wordt geen levertijd vermeld en het is iets goedkoper, dus is het even snel? http://www.tntpost.nl/voo(...)-buitenland/traxity/

- Internationaal Pakket Plus binnen de EU. Wordt standaard verstuurd met Snelle Priorityservice, wat is hiervan de levertijd? http://www.tntpost.nl/voo(...)uren/pakket-plus-eu/

- UPS: dit is mijn laatste optie, volgens de website kan ik met UPS Express Saver het pakket vandaag laten ophalen en dan komt ie uiterlijk dinsdagavond aan. 100% zekerheid, maar kost ook wel 61.99 EUR, wat ik net iets teveel vind.

Dus, wie heeft er verstand van zendingen naar het buitenland? Het liefst aangetekend of iig secure, gezien het feit dat reserve autosleutels natuurlijk NIET kwijt mogen raken!

Alvast bedankt!
Allereerst moet ik even vermelden dat de aangegeven overkomstduur een schatting is, dus geen garantie. Bovendien is TNT bij grensoverschrijdend postverkeer ook afhankelijk van andere partijen, in dit geval oa La Poste.

Ik weet niet hoe het met Traxity zit, in het rijtje landen staat Frankrijk er inderdaad niet bij.

Misschien verdient het aanbeveling om toch morgen naar het postkantoor te gaan en daar je vragen te stellen. In dit topic bevinden zich vooral (zaterdag)bestellers en chauffeurs, die over het algemeen niet zo ingevoerd zijn in deze materie.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_46650847
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik denk dat ik er maar geen werk van ga maken. Ik begin door te krijgen uit wat voor hout onze teamcoach is gesneden, er worden hier allerlei nare machtsspelletjes gespeeld. Ik moet nu heel erg op mijn tellen gaan passen. Hoewel voorgaande coaches altijd unaniem vol lof over mij waren, heeft deze man al aangegeven dat hij me een onruststoker vond en te kritisch.

Ik heb jarenlang met veel plezier bij de post gewerkt, maar dat is nu we deze kerel hebben heel snel aan het verdwijnen. Ik hoop maar dat hij net zo snel weer wordt overgeplaatst als z'n voorgangers (na 1 of 2 jaar meestal), want ik vind het niks zo.
Ik herken die vieze machtspelletjes. Bij ons wordt de overdracht van post op het moment erg goed in de gaten gehouden. Neem je post alstjeblieft mee, want de laatsten die je in de herstelkast laat liggen worden geteld, luidt het adagium.

Maar het is wel toevallig dat een paar teams slechts 2 stuks heeft laten liggen en de rest van de vestiging een stuk of 70... Als je dan ook bedenkt dat onze laatsten extern worden geteld, dus door iemand buiten ons team, en bij andere teams weer iemand telt van binnen het team. Tja, dan snap ik de verschillen in aantallen wel...
  maandag 26 februari 2007 @ 10:13:46 #22
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46687100
quote:
Winst TNT hoger dan verwacht

Uitgegeven: 26 februari 2007 09:10
Laatst gewijzigd: 26 februari 2007 09:11

HOOFDDORP - Post- en pakketjesvervoerder TNT heeft de resultaten vorig jaar flink verbeterd. Dat was vooral dankzij kostenverlagingen bij de Nederlandse postactiviteiten, uitbreiding van de postactiviteiten buiten Nederland en een stevige groei van de expressdivisie wereldwijd.

Dat bleek maandag uit cijfers die het bedrijf uit Hoofddorp bekandmaakte. De nettowinst uit doorlopende activiteiten steeg vorig jaar met 7,5 procent tot 828 miljoen euro.


De omzet groeide met bijna 8 procent tot boven de 10 miljard euro. TNT wil 73 eurocent per aandeel dividend uitkeren aan de aanhouders, 16 procent meer dan over 2005 werd betaald.

In het vierde kwartaal steeg de nettowinst uit doorlopende activiteiten met 13 procent tot 236 miljoen euro. De omzet groeide met bijna 8 procent naar 2,77 miljard euro, terwijl het bedrijfsresultaat toenam met ruim 11 procent tot 355 miljoen euro.

De resultaten van TNT zijn hoger uitgevallen dan verwacht. Analisten hadden gerekend op een nettowinst in het vierde kwartaal van 213 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (ebit) werd geschat op 351 miljoen euro.

Vrachtmanagement

TNT verkocht vorig jaar de divisies logistiek en vrachtmanagement. Het concern concentreert zich de komende jaren op twee pijlers: post in Nederland en Europa en bezorging van pakketjes wereldwijd.

Het concern verwacht dat de omzet bij de expressdivisie dit jaar 15 procent hoger zal uitkomen dan vorig jaar. In 2006 steeg de omzet er met ruim 12 procent. De brutowinstmarge wordt dit jaar door TNT geschat op 9 tot 10 procent, tegen 9,6 procent vorig jaar.

Omzet

Voor de postdivisie zal de omzetgroei dit jaar niet dubbelcijferig zijn, zo verwacht TNT. Vorig jaar steeg de omzet met bijna 3 procent. De operationele marge zal dit jaar bij de posttak iets dalen, tot 17 procent, tegen 18,7 procent in 2006, aldus TNT.

Voor het gehele concern geeft TNT geen concrete prognose af voor het nieuwe jaar. TNT kocht vorig jaar voor 1,7 miljard euro eigen aandelen in. Het concern begint dit jaar een nieuw aandeleninkoopprogramma van 400 miljoen euro. Dit wordt hoofdzakelijk betaald met de opbrengst uit de verkoop van de divisie vrachtmanagement.
Welkom bij de V&D der webfora.
  Redactie Frontpage maandag 26 februari 2007 @ 10:14:53 #23
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_46687116
Ja, het gaat verschrikkelijk slecht met de TNT. Poeh poeh...
  maandag 26 februari 2007 @ 10:19:16 #24
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46687209
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zoals eerder gemeld hebben wij sinds begin dit jaar een nieuwe teamcoach. Daar ben ik (en velen met mij) niet zo blij mee. Met name met de urenadministratie maakt hij veel fouten, zowel bij mij als bij mijn collega's. En altijd on ons nadeel. Begin je om 6.15 schrijft ie 7.30, soms vergeet hij een complete dag, heb je 6 uur voor nop gewerkt, of hij boekt mijn uren bij een collega die toevallig dezelfde achternaam heeft.

Er is nog geen week geweest dat hij GEEN fouten heeft gemaakt. Daar spreek ik hem wel op aan, natuurlijk, want ik wil toch 'm geld hebben. En hij corrigeert het dan ook wel, maar zuchtend en steunend, en hij zal ook geen excuses maken. Of hij komt met een lulsmoesje dat de betreffende week al is afgesloten en het dus niet meer te corrigeren is.

Wat moeten wij hiermee? Bij wie moet je klagen als je ontevreden bent over je teamcoach? De clustermanager? De OR? Personeelszaken?
Heel herkenbaar. Wij zitten al een tijdje langer met zo'n figuur. Zelfs al sta je er bij, dan nog tikt ie de verkeerde uren in. En zelfs hele dagen vergeten.

Ook grappig, ik zou onmogelijk nog meer dan 8 uur kunnen maken op zaterdag. Dat soort diensten zijn er geowon niet meer. Ondertussen zit ik de afgelopen weken over de 9. Doet me denken aan toen ik begon al s zaterdagwerker, een 10 jaar terug. Nee, vossen hoef je niet te leren, dat gaat er allemaal uit, we hebben straks nog maar een enkeling die het hoeft te doen. Ondertussen doe ik het alweer een 8 jaar. Nog steeds op straat, niet op postcode.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_46688266
Ja, ze kunnen het mooi vertellen.

Overigens K-I, dat smoesje over dat de week is afgesloten gaat mooi niet op. Als ik een discrepantie bemerk zorgt hij maar dat het in de week erna opgelost wordt. Uurtje erbij, whatever.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')