De dader ligt op het kerkhof, waarschijnlijk inmiddels letterlijk.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:11 schreef Gorgelmuil het volgende:
http://www.nu.nl/news/981(...)ussen_kerstpost.html
Wie is de schuldige!?
Ik bedoelde eigenlijk het kerstpakket van 2006quote:Op zondag 18 februari 2007 09:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is goed! Het geeft niet als de sinaasappels wat beschimmeld zijn..............
Ik denk dat ik er maar geen werk van ga maken. Ik begin door te krijgen uit wat voor hout onze teamcoach is gesneden, er worden hier allerlei nare machtsspelletjes gespeeld. Ik moet nu heel erg op mijn tellen gaan passen. Hoewel voorgaande coaches altijd unaniem vol lof over mij waren, heeft deze man al aangegeven dat hij me een onruststoker vond en te kritisch.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:04 schreef Carport het volgende:
In principe is de vestigingsmanager de directe baas van de teamcoach. Alleen denk ik dat je daar niet zo veel verhaal kan halen omdat de VM vaak een hand boven zijn of haar hoofd houdt en verder ook weinig kan betekenen.
Je zou misschien de OR hierover kunnen aanspreken. MIjn ervaring is echter dat die gasten daar dikke maatjes zijn met het management en verzoeken en klachten vanuit de medewerkers vrij snel afgewimpeld worden. Ik vraag me dan ook af of dat zin heeft. In ons geval waren de OR en de voormalige VM dikke vriendjes, regelden ze altijd de leuke dingen voor elkaar en werden zeer serieuze klachten van ons afgewimpeld met een kort e-mailtje: "Bedankt voor je bericht. We hebben de situatie bekeken en besproken met de VM. Wij vertrouwen erop dat de zaak hiermee afgedaan is." (of iets in die richting).
Als laatste zou je de hele situatie kunnen uiitleggen aan het areakantoor, maar wie je daar moet aanschrijven, zou ik niet zo snel weten.
Allereerst moet ik even vermelden dat de aangegeven overkomstduur een schatting is, dus geen garantie. Bovendien is TNT bij grensoverschrijdend postverkeer ook afhankelijk van andere partijen, in dit geval oa La Poste.quote:Op zondag 25 februari 2007 01:04 schreef CySt het volgende:
Goed, ik heb even een hele belangrijke vraag, die ik niet aan TNT kan stellen, gezien dat het zondag is (en 's nachts).
Mijn moeder zit in Parijs en haar tas is gejat in de metro. Ze is dus nu haar autosleutels kwijt. Nu wil ik haar reservesleutels sturen, maar die MOETEN er voor woensdag zijn, dus dinsdag of woensdagochtend voor 12uur.
Als ik maandagochtend naar het postkantoor ga, zou ik het meteen opsturen. Nu heb ik even gekeken op TNTpost.nl, en ik heb de volgende opties:
- Aangetekende post buitenland: staat geen levertijd bij, dus weet ik niet hoe lang dit duurt. Wordt bij vermeld dat dit met Priorityservice wordt verstuurd. http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/aangetekend/ (Knop buitenland)
- Traxtity post, Parijs staat niet vermeld als beschikbare landen. Is dit correct? Want hier garanderen ze een levertijd van 2 dagen. Als dit correct is, dan zou hij anders met Express verstuurd worden, maar hiervan wordt geen levertijd vermeld en het is iets goedkoper, dus is het even snel? http://www.tntpost.nl/voo(...)-buitenland/traxity/
- Internationaal Pakket Plus binnen de EU. Wordt standaard verstuurd met Snelle Priorityservice, wat is hiervan de levertijd? http://www.tntpost.nl/voo(...)uren/pakket-plus-eu/
- UPS: dit is mijn laatste optie, volgens de website kan ik met UPS Express Saver het pakket vandaag laten ophalen en dan komt ie uiterlijk dinsdagavond aan. 100% zekerheid, maar kost ook wel 61.99 EUR, wat ik net iets teveel vind.
Dus, wie heeft er verstand van zendingen naar het buitenland? Het liefst aangetekend of iig secure, gezien het feit dat reserve autosleutels natuurlijk NIET kwijt mogen raken!
Alvast bedankt!
Ik herken die vieze machtspelletjes. Bij ons wordt de overdracht van post op het moment erg goed in de gaten gehouden. Neem je post alstjeblieft mee, want de laatsten die je in de herstelkast laat liggen worden geteld, luidt het adagium.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 23:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er maar geen werk van ga maken. Ik begin door te krijgen uit wat voor hout onze teamcoach is gesneden, er worden hier allerlei nare machtsspelletjes gespeeld. Ik moet nu heel erg op mijn tellen gaan passen. Hoewel voorgaande coaches altijd unaniem vol lof over mij waren, heeft deze man al aangegeven dat hij me een onruststoker vond en te kritisch.
Ik heb jarenlang met veel plezier bij de post gewerkt, maar dat is nu we deze kerel hebben heel snel aan het verdwijnen. Ik hoop maar dat hij net zo snel weer wordt overgeplaatst als z'n voorgangers (na 1 of 2 jaar meestal), want ik vind het niks zo.
quote:Winst TNT hoger dan verwacht
Uitgegeven: 26 februari 2007 09:10
Laatst gewijzigd: 26 februari 2007 09:11
HOOFDDORP - Post- en pakketjesvervoerder TNT heeft de resultaten vorig jaar flink verbeterd. Dat was vooral dankzij kostenverlagingen bij de Nederlandse postactiviteiten, uitbreiding van de postactiviteiten buiten Nederland en een stevige groei van de expressdivisie wereldwijd.
Dat bleek maandag uit cijfers die het bedrijf uit Hoofddorp bekandmaakte. De nettowinst uit doorlopende activiteiten steeg vorig jaar met 7,5 procent tot 828 miljoen euro.
De omzet groeide met bijna 8 procent tot boven de 10 miljard euro. TNT wil 73 eurocent per aandeel dividend uitkeren aan de aanhouders, 16 procent meer dan over 2005 werd betaald.
In het vierde kwartaal steeg de nettowinst uit doorlopende activiteiten met 13 procent tot 236 miljoen euro. De omzet groeide met bijna 8 procent naar 2,77 miljard euro, terwijl het bedrijfsresultaat toenam met ruim 11 procent tot 355 miljoen euro.
De resultaten van TNT zijn hoger uitgevallen dan verwacht. Analisten hadden gerekend op een nettowinst in het vierde kwartaal van 213 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat (ebit) werd geschat op 351 miljoen euro.
Vrachtmanagement
TNT verkocht vorig jaar de divisies logistiek en vrachtmanagement. Het concern concentreert zich de komende jaren op twee pijlers: post in Nederland en Europa en bezorging van pakketjes wereldwijd.
Het concern verwacht dat de omzet bij de expressdivisie dit jaar 15 procent hoger zal uitkomen dan vorig jaar. In 2006 steeg de omzet er met ruim 12 procent. De brutowinstmarge wordt dit jaar door TNT geschat op 9 tot 10 procent, tegen 9,6 procent vorig jaar.
Omzet
Voor de postdivisie zal de omzetgroei dit jaar niet dubbelcijferig zijn, zo verwacht TNT. Vorig jaar steeg de omzet met bijna 3 procent. De operationele marge zal dit jaar bij de posttak iets dalen, tot 17 procent, tegen 18,7 procent in 2006, aldus TNT.
Voor het gehele concern geeft TNT geen concrete prognose af voor het nieuwe jaar. TNT kocht vorig jaar voor 1,7 miljard euro eigen aandelen in. Het concern begint dit jaar een nieuw aandeleninkoopprogramma van 400 miljoen euro. Dit wordt hoofdzakelijk betaald met de opbrengst uit de verkoop van de divisie vrachtmanagement.
Heel herkenbaar. Wij zitten al een tijdje langer met zo'n figuur. Zelfs al sta je er bij, dan nog tikt ie de verkeerde uren in. En zelfs hele dagen vergeten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zoals eerder gemeld hebben wij sinds begin dit jaar een nieuwe teamcoach. Daar ben ik (en velen met mij) niet zo blij mee. Met name met de urenadministratie maakt hij veel fouten, zowel bij mij als bij mijn collega's. En altijd on ons nadeel. Begin je om 6.15 schrijft ie 7.30, soms vergeet hij een complete dag, heb je 6 uur voor nop gewerkt, of hij boekt mijn uren bij een collega die toevallig dezelfde achternaam heeft.
Er is nog geen week geweest dat hij GEEN fouten heeft gemaakt. Daar spreek ik hem wel op aan, natuurlijk, want ik wil toch 'm geld hebben. En hij corrigeert het dan ook wel, maar zuchtend en steunend, en hij zal ook geen excuses maken. Of hij komt met een lulsmoesje dat de betreffende week al is afgesloten en het dus niet meer te corrigeren is.
Wat moeten wij hiermee? Bij wie moet je klagen als je ontevreden bent over je teamcoach? De clustermanager? De OR? Personeelszaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |