abonnement Unibet Coolblue
pi_44346657
vervolg op: Indonesië (deel 3)


Daar deel twee en drie zeker bestaan, maar ik ze niet kan terugvinden, gaan we hier verder met deeltje vier.

Hier kun je dus gewoon alles kwijt over Indonesië. Eerder was er een OP, maar ook die heb ik niet op mijn computer staan. Er stonden wat foto's van landschappen en zo. Plaats maar wat nieuwe, dan hebben we voor deeltje vijf tenminste weer een mooie OP.

Zoals enkelen van jullie weten zit ik sinds juli in Indonesië en ben ik van plan hier ook te blijven. Er is hiervoor een speciaal topic in TRV, zie mijn sig voor dat topic.

[ Bericht 9% gewijzigd door DutchTrain op 26-08-2007 23:34:02 (wat is zo moeilijk aan het landen en stedenlijstje) ]
pi_44346951
om even terug te komen op je vorige vraag, het bevalt me prima in salatiga,! het regenseizoen is me reuze meegevallen en heb vrijdag de merapi beklommen!!! (zeker een aanrader!, zal nog wel eventjes een keer wat foto's uploaden) verder ga ik de 23 ste tot 29 naar bali, en zit ik dat weekend daarna in jogya met oud en nieuw dus.. nu heb ik de vraag zitten er nog ergens leuke kroegen/bars???

in semarang doe ik regelmatig de hugo's aan daar kan ik me altijd prima vermaken! dus enige tips zijn altijd welkom!

foto genomen vanuit mijn hotel kamer in salatiga!


de prambanan
Hesitation means masturbation…
pi_44346968
Hugo's zit geloof ik tegenwoordig ook in Yogya, en wel aan de weg van/naar het vliegveld Adisutjipto. Niet geweest, boeit me verder niet.

Het regenseizoen is nog niet echt begonnen hier, dus dat zal daar ook wel niet het geval zijn. Er komt dus nog veel meer water aan (als het goed is)
pi_44346991
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 04:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Hugo's zit geloof ik tegenwoordig ook in Yogya, en wel aan de weg van/naar het vliegveld Adisutjipto. Niet geweest, boeit me verder niet.

Het regenseizoen is nog niet echt begonnen hier, dus dat zal daar ook wel niet het geval zijn. Er komt dus nog veel meer water aan (als het goed is)
mauah ik zit hier wel 600 meter hoger als jou he, dus hier regent het al wel wat vaker als daaro.. laat de regen nog maar even wachten tot na 11 januarie, dan ga ik weer richting een ander land voor 5 daagjes om daarna in singapore terug keer te zetten naar NL (nog enige tips om andere landen aan te doen) en wat ik verder nog leuk om te bezoeken in yogja naast het waterpaleis, vogeltjesmarkt en het kraton(wat helemaal niks voorstelt )
Hesitation means masturbation…
pi_44347037
Ja, het hoger liggen heeft zo zijn voordelen. Het is er ook koeler dan hier. (tot vorige week 36, nu 33 graden al een aantal dagen).

Ik vond Kuala Lumpur een mooie stad, verder ben ik nog niet gekomen in Azie
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:02:19 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_51995122
wie heeft kalimantan tips?????????????
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:02:44 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_51995132
juiste topic, iw kan het mergen time is up!!!!!!!!!!!!!!!! (airpiort!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:03:08 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_51995140
ik ga ook naar yogja btw
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:03:52 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_52000053
ok, dit is toch het goede topic, ik ben nu in frankfurt bij de gate te w88 tot ik in het vliegtuig kan stappen...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:15:20 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_52040037
hoi,

ok, ik ben nu in jakarta en ik vertrek morgen naar pontianak (met adam air :-s ) en wil vanuit faar wat gaan rondreizen met lokaal vervoer (west kalimantan) en wellicht trekken. ben benieuwd hoe het gaat, iemand ervaringen in die hoek?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_52775326
oee nieuwe, ff heel subtiel toevoegen aan mijn actieve topics
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:08:47 #13
122866 Loeri
Loeri Sloeri!
pi_52775435
Ik ben na 4 maanden Semarang, Indonesie weer terug in het koude, saaie Nederland.
En het bevalt me helemaal niet!
pi_52786996
Nog 10 dagen werken....14 september vertrekken we eindelijk
Proud property of hollander172
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:55:57 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_52814777
ik ben inmiddels weer terug in Nederland helaas. Ik ben niet aan een tripje naar yogjakarta gekomen, ik heb wel meegedaan aan de straatspelen in jakarta de 17e. Ik heb maarliefst 4 prijzen gewonnen :-) (met zaklopen, spijkerpoepen , touwtrekken en knikkers met chopsticks in een bakje gooien)


Dit ben ik in aktie bij het spijkerpoepen (ik ben de middelste)

Ik ben vrij lang in jakarta geweest, omdat ik het toch wel een erg leuke stad vindt. Verder ben ik weer op sumatra geweest ,daar ben in in tangkahan en bukit lawang geweest, een aan te raden combinatie voor wie van wildlife houdt. Bukit lawang voor de orang oetangs en tangkahan voor de olifanten. Ook heb ik weer gedoken op bunaken en in lembeh straight en ben ik nog een blauwe maandag in kalimantan (barat/pontianak) geweest,maar ik ben snel weer weggegaan daar omdat ik niet op korte termijn kon regelen wat ik daar wilde. maar helaas weer terug dus, voorlopig moet ik hier weer op teren!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 8 oktober 2007 @ 08:16:07 #17
27929 piere
doe mij maar bier
pi_53783150
BHFH waar ben je gaan duiken? en was het mooi? (toevallig ook Manta's gezien? )
fok you ja!
  zaterdag 10 november 2007 @ 16:43:14 #18
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_54507014
Hoi, vrienden van ons willen op bali trouwen.
Nu lijkt me dat al een mooi eiland, maar van de verhalen hier krijg ik ook zin om dan te gaan eiland hoppen. Nu hebben we natuurlijk niet oneindig vakantie, zeg 3 weken ofzo, dus wat zijn aanraders met bali als uitgangspunt?
thanxk alvast!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_54618790
Ik zou een dag of 10 naar java gaan (Bromo, Prambanan, Yogyakarta, Borobudur, Dieng plateau, Pangandaran, Bandung, Bogor, Jakarta). Je kunt daarvoor ter plekke een "mannetje" inhuren of gewoon met de bus/trein en de Lonely Planet. Wanneer er nog tijd over is, kun je voor een paar tientjes naar Medan vliegen, om daar op noord Sumatra een jungle-trek van 2 dagen te doen om de orang oetans te zien. Hier moet je wel een gids voor inhuren, maar die kun ook al vooraf vanuit Nederland regelen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 21:17:54 #20
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56443312
Ik wil rond het midden van het jaar een mooie reis maken en Indonesie staat op m'n lijst. Hier zou ik graag een maandje voor uit willen trekken. Ik heb nog geen idee waar ik heel wil maar ik ken iemand die er geweest is dus die zou me wel de goede kant op kunnen wijzen.

Misschien dat jullie hier ook nog tips voor me hebben. In eerste instantie ben ik benieuwd wat de meest zuidelijk gelegen luchthaven is die goed te bereiken is vanuit het buitenland (of Australie / Nieuw Zeeland of de Filipijnen "Cebu").

BvD.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 3 mei 2008 @ 16:20:38 #22
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_58455716
Gaan september ook een maandje richting Indonesie.
Twijfelen of we op Denpasar of Jakarta vliegen. Iemand suggesties met redeneringen?
Willen sowieso naar Borneo (Kalimantan) om Oerang Oetangs te zien. Verder de standaard dingen (Bromo, Borodbodur en duiken @ Gili).
pi_58465702
Jakarta, de dingen die je wil doen liggen niet op Bali en zijn vanuit Jakarta makkelijker te bereiken.
  zondag 4 mei 2008 @ 10:43:06 #24
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_58467799
Hoor juist een aantal mensen tegen me zeggen dat al die dingen zeer simpel ook te bereizen zijn vanuit Denpasar.....?!
pi_58467841
Ja, tuurlijk kan dat, je kan namelijk vanuit Denpasar ook weer terug naar Jakarta om vanuit daar naar Kalimantan te vliegen.

De Bromo ligt in Oost Java, dicht bij Surabaya en kan gevlogen worden vanaf Denpasar, de Borobudur ligt in Centraal Java bij Yogyakarta en kan gevlogen worden vanaf Denpasar, de Gili's liggen bij Lombok en dat kan ook zeker vanaf Denpasar. Je blijft alleen heen en weer vliegen. Door een beetje planning te doen (Kalimantan, Borobudur, Bromo, Bali, Gili bijv) bespaar je je een hoop tijd en geld met nutteloos heen en weer vliegen en reizen.

Met tijd en geld is alles op te lossen, maar ik kan je begrijpen als je zegt dat beide hun beperkingen hebben.
  zondag 4 mei 2008 @ 23:14:19 #26
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_58482181
Ik dacht te beginnen op Bali, dan vanaf daar naar het meest westelijke puntje voor ons (Borodbodur), dan vanaf Yoghyakarta naar de Oerang Oetangs. Ook weer terug op Yoghyakarta en dan eindigen op Bali.
Of lukt dat niet op die manier?

Anders toch Jakarta en dan helemaal door en eindigen op Bali. Moeten we alleen een enkeltje Denpasar - Jakarta boeken (tips voor maatschappij?)
  maandag 5 mei 2008 @ 12:42:36 #27
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_58489164
Wat kost het "leven" op bali eigenlijk als je er op vakantie gaat? Like:
- uit eten
- excursies
- taxi
Drugs are good mkay?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 20:44:01 #28
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_58518821
Tickets geboekt!

Heenvlucht
Amsterdam Hong Kong CX 270 13/09 14:00 07:35 (14/09)
Hong Kong Jakarta,Soekarno-Hatta ja CX 777 14/09 09:20 13:05 (14/09)

Terugvlucht
Jakarta,Soekarno-Hatta ja Hong Kong CX 776 10/10 15:05 20:50
Hong Kong Amsterdam CX 271 11/10 00:05 06:50 (11/10)
pi_58569485
Ik ga volgende maand ook naar Indonesie

Wil van Yogyakarta naar Bali en Gili Islands.Ga ongeveer 3,5 week(excl vliegreis),heb helaas niet langer.
Is dit te kort voor dat stuk? Wil zoveel zien/doen maar zo weinig tijd
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_58589588
quote:
Op zondag 4 mei 200823:14 schreef SnuggLe het volgende:
Ik dacht te beginnen op Bali, dan vanaf daar naar het meest westelijke puntje voor ons (Borodbodur), dan vanaf Yoghyakarta naar de Oerang Oetangs. Ook weer terug op Yoghyakarta en dan eindigen op Bali.
Of lukt dat niet op die manier?

Anders toch Jakarta en dan helemaal door en eindigen op Bali. Moeten we alleen een enkeltje Denpasar - Jakarta boeken (tips voor maatschappij?)
alles kan hoor, gewoon de goede tickets boeken, je kunt hier van overal naar overal vliegen tegenwoordig. Maatschappijen? Garuda, Merpati, Lion Air en Air Asia zijn veilig genoeg (niet gelet op de kut-service van de eerste twee vooral en de vertragingen)
pi_58589596
Toevallig afgelopen avond om 1900 me tante/oom en neefje uitgezwaaid die weer terug ging naar Jakarta

Wil volgend jaar weer eens gaan of eind dit jaar maar dan in combinatie met thailand
pi_58589618
quote:
Op vrijdag 9 mei 200809:23 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ik ga volgende maand ook naar Indonesie [afbeelding]

Wil van Yogyakarta naar Bali en Gili Islands.Ga ongeveer 3,5 week(excl vliegreis),heb helaas niet langer.
Is dit te kort voor dat stuk? Wil zoveel zien/doen maar zo weinig tijd
Je komt er vanzelf wel achter dat je niet alles kunt doen en je zult dan op goed gevoel wel de wat minder boeiende dingen laten vallen. Niets mis mee
  maandag 19 mei 2008 @ 13:26:52 #33
27929 piere
doe mij maar bier
pi_58760522
Net terug, Bali gedaan, Yogya heel snel doorheen geraast en daarnaa oost kalimantan (duikuh!)
Erg mooi en relaxt land.
fok you ja!
pi_58761016
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 04:17 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Je komt er vanzelf wel achter dat je niet alles kunt doen en je zult dan op goed gevoel wel de wat minder boeiende dingen laten vallen. Niets mis mee
Ja precies.Zo gaat het altijd.
Ben een beetje aan het kijken naar welke plaats te beginnen op Bali.
Kuta valt al af..evenals Nusa Dua enzo.

Ben op zoek naar relaxte sfeer.
Genoeg te doen,maar niet dat ontzettend drukke van Kuta (stappen,zuipen etc)
Low-budget

Nu ik deze keer zo weinig tijd heb wil ik alvast een beetje weten hoe en waar.
Willen zowiezo naar Ubud en las dat Lovina leuk is,maar met een zwart zandstrand.

Leuk die voorpret
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  maandag 19 mei 2008 @ 14:24:02 #35
27929 piere
doe mij maar bier
pi_58761578
Ubud is erg oke en Lovina vond ik erg tegenvallen (zeker het strand)
Huur bv een chauffeur met auto en hij kan je vanuit Ubud naar een groot gedeelte van Bali rijden.
fok you ja!
pi_58762133
quote:
Op maandag 19 mei 200813:50 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Ja precies.Zo gaat het altijd.
Ben een beetje aan het kijken naar welke plaats te beginnen op Bali.
Kuta valt al af..evenals Nusa Dua enzo.

Ben op zoek naar relaxte sfeer.
Genoeg te doen,maar niet dat ontzettend drukke van Kuta (stappen,zuipen etc)
Low-budget

Nu ik deze keer zo weinig tijd heb wil ik alvast een beetje weten hoe en waar.
Willen zowiezo naar Ubud en las dat Lovina leuk is,maar met een zwart zandstrand.

Leuk die voorpret [afbeelding]
Gelukkig maakt de kleur van het strand niet echt veel uit... zwart zand is niet luier dan wit zand hoor Lovina is wel aardig, maar is echt rustig naar mijn mening. Wel alles op loopafstand als je wil. Ik zoek het toch iets drukker op, zodat ik als ik wil een beetje kan verdwijnen in de anonimiteit... 'even helemaal weg'...

Ubud is als Lovina, maar heeft dus geen strand. Het is een beetje het artistieke plekje van Bali. Nog vrij rustig, geen dronken Australiers, jattende Russen en overlastige Indonesiers. Nog niet, dus geniet er maar van.

Wil je anoniem zuipen, drugs gebruiken en met een hoertje mee dan moet je in Kuta en omgeving zijn. Houd er wel rekening mee dat er zeer zware straffen staan op drugs (maar het gebruik in Indonesie is er niet minder om verder) en dat prostitutie eigenlijk ook niet mag, maar dat is wellicht nog meer 'ingeburgerd' dan de drugs...
pi_59045018
Hoe kunnen die tickets nu toch zo duur zijn?!?
Vorig jaar in het hoogseizoen met quatar voor ong 850 all in naar Jakarta...
Nu betaal je voor oktober minimaal 950 euro (Cathay naar Surabaya) en dan nog excl die 45 euro vliegtax!

BTW, heeft iemand hier reiservaringen met Sumbawa en Flores? Is het een beetje te doen hier rond te reizen?
pi_59045354
Tickets duur? Brandstoffen zijn anders ook niet goedkoper geworden in het afgelopen jaar zeg maar.. daar heb je je verklaring wel. Probeer eens via het M-O te vliegen, schijnt al mogelijk te zijn vanaf zo'n 600 euro incl taxen, wel een lange overstap... maar ach, voor 400 euro kun je wel eventjes wachten toch?
pi_59045415
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:54 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Gelukkig maakt de kleur van het strand niet echt veel uit... zwart zand is niet luier dan wit zand hoor Lovina is wel aardig, maar is echt rustig naar mijn mening. Wel alles op loopafstand als je wil. Ik zoek het toch iets drukker op, zodat ik als ik wil een beetje kan verdwijnen in de anonimiteit... 'even helemaal weg'...

Ubud is als Lovina, maar heeft dus geen strand. Het is een beetje het artistieke plekje van Bali. Nog vrij rustig, geen dronken Australiers, jattende Russen en overlastige Indonesiers. Nog niet, dus geniet er maar van.

Wil je anoniem zuipen, drugs gebruiken en met een hoertje mee dan moet je in Kuta en omgeving zijn. Houd er wel rekening mee dat er zeer zware straffen staan op drugs (maar het gebruik in Indonesie is er niet minder om verder) en dat prostitutie eigenlijk ook niet mag, maar dat is wellicht nog meer 'ingeburgerd' dan de drugs...
Nou anoniem zuipen,drugs gebruiken en hoertjes hoeft zowiezo niet.
Is het daar net zo erg als Pattaya? (van horen zeggen,maar vond Samui al 'erg' genoeg haha)
Bedankt voor de tips in ieder geval.

Evt nog tips voor Yogyakarta? aangezien je dat nu wel aardig moet kennen
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_59045604
Nah, ik weet niet hoe Pattaya is, maar het zal hier beslist niet zo erg zijn als daar. Weet niet waar ik het mee moet vergelijken, maar het is over het algemeen wel netjes 'schoon' (van zichtbare illegale dingen)

Yogya? De standaard dingen he: Borobudur tempel, Prambanan tempel, kraton (sultanspaleis), waterkasteel (bij sultanspaleis), Malioboro (de winkelstraat, maar als je wil winkelen moet je gewoon naar het winkelcentrum als buitenlander, kost minder en de kwaliteit is beter, eten moet je er ook niet doen, kan voor de helft in een zijstraatje en is ook lekkerder), zuidelijke stranden bezoeken, vulkaan beklimmen in het noorden of gebruik maken van het wandelpark aldaar. In het zuiden mooie vlakke rijstvelden en kleine dorpjes, in het zuidoosten de 'Duizend heuvels', veel heuvels dus... enz.. enz..
pi_59045940
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:50 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Ja precies.Zo gaat het altijd.
Ben een beetje aan het kijken naar welke plaats te beginnen op Bali.
Kuta valt al af..evenals Nusa Dua enzo.

Ben op zoek naar relaxte sfeer.
Genoeg te doen,maar niet dat ontzettend drukke van Kuta (stappen,zuipen etc)
Low-budget

Nu ik deze keer zo weinig tijd heb wil ik alvast een beetje weten hoe en waar.
Willen zowiezo naar Ubud en las dat Lovina leuk is,maar met een zwart zandstrand.

Leuk die voorpret
neem de boot naar Nusa Lembongan Erg relaxt, en relatief dichtbij. Zie bijvoorbeeld de bootverbinding van perama tours http://www.peramatour.com/ vanuit Sanur.
Geen zandstrand trouwens, ruige zee en zeewiekweek.
sowieso praktisch voor vervoer: http://www.peramatour.com/bali_Shuttle.php
wel iets duurder dan 'locaal' vervoer, maar het rijdt tenmiste, en minder hassle (lees: nee, ik betaal niet 15x de normale prijs).

Gili Air is nog relaxter, maar dan zit je wel een dag op een boot heen, en een dag terug.

Wij vonden, in aanvulling op de usual suspects, Gianyar een erg leuk (markt)plaatsje. Geen accomodatie, maar goed te bereiken vanuit Ubud. Als je van stofjes houdt, moet je eens gaan kijken bij een Indier die aan de hoofdstraat zijn (groot)handel heeft. Schuin tegenover de grote supermarkt.

Ook Bangli is aardig, en rustiger dan de toeristische route, die toch wel erg druk is. Het leuke van dit soort plaatsjes is dat ze meer op de localen gericht zijn ipv westerlingen, en dat maakt toch veel uit hoe je benaderd wordt. Is er ook een ander gesprek mogelijk dan 'do you need transport, do you need hotel, do you need whatever...' In Bangli wel accomodatie, maar niet te hoge eisen stellen

[ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 01-06-2008 12:40:18 ]
pi_59046560
quote:
Op zondag 1 juni 2008 11:59 schreef indahnesia.com het volgende:
Tickets duur? Brandstoffen zijn anders ook niet goedkoper geworden in het afgelopen jaar zeg maar.. daar heb je je verklaring wel. Probeer eens via het M-O te vliegen, schijnt al mogelijk te zijn vanaf zo'n 600 euro incl taxen, wel een lange overstap... maar ach, voor 400 euro kun je wel eventjes wachten toch?
Ja via M-O heb ik ook al naar gekeken: met Etihad vanaf Brussel naar Kuala Lumpur voor 770 incl. en dan met Air Asia
Prijzen hieronder heb ik nog niet gevonden
pi_59046655
owh, da's ook niet goedkoop, maar de naam Etihad klinkt ook niet echt veilig
pi_59046793
Ik had ook nog nooit van Etihad gehoord, schijnt in 2003 opgericht te zijn. Maar Etihad krijgt op http://www.airlinequality.com/ wel 4 sterren

Waar zijn toch die tijden dat een ticket Bali 600 euro kostte
pi_59046826
Tja, die tijden liggen achter ons.. ben ook aan het zoeken (heb zelf geen ticket nodig, maar het is wel leuk te weten hoe duur het inmiddels is geworden)
pi_59046867
quote:
Op zondag 1 juni 2008 12:03 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Nou anoniem zuipen,drugs gebruiken en hoertjes hoeft zowiezo niet.
Is het daar net zo erg als Pattaya? (van horen zeggen,maar vond Samui al 'erg' genoeg haha)
Bedankt voor de tips in ieder geval.

Evt nog tips voor Yogyakarta? aangezien je dat nu wel aardig moet kennen
Ja op samui al die kermistenten met meiden erin, jesus.
En allemaal juichen als je een pilsje bestelde
pi_59046905
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:50 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Ja precies.Zo gaat het altijd.
Ben een beetje aan het kijken naar welke plaats te beginnen op Bali.
Kuta valt al af..evenals Nusa Dua enzo.

Ben op zoek naar relaxte sfeer.
Genoeg te doen,maar niet dat ontzettend drukke van Kuta (stappen,zuipen etc)
Low-budget

Nu ik deze keer zo weinig tijd heb wil ik alvast een beetje weten hoe en waar.
Willen zowiezo naar Ubud en las dat Lovina leuk is,maar met een zwart zandstrand.

Leuk die voorpret
ga lekker van bali naar lombok
pi_59046909
quote:
Op zondag 1 juni 200813:25 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja op samui al die kermistenten met meiden erin, jesus.
En allemaal juichen als je een pilsje bestelde [afbeelding]
ben blij dat ik daar nooit geweest ben dan Dan gaat het er hier toch wel beter aan toe geloof ik.
pi_59046911
quote:
Op zondag 1 juni 200813:26 schreef henkway het volgende:

[..]

ga lekker van bali naar lombok
BInnenkort op het nieuwste vliegveld van Indonesie landen
pi_59046955
Wanneer is dat af?
pi_59047007
Geen idee, binnen enkele jaren, er zitten eindelijk wat Arabieren met een sloot geld die het wel even gaan fixen.
pi_59047017
quote:
Op zondag 1 juni 2008 13:27 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

BInnenkort op het nieuwste vliegveld van Indonesie landen
waar op denpasar??
pi_59047044
quote:
Op zondag 1 juni 200813:33 schreef henkway het volgende:

[..]

waar op denpasar??
daar past geen nieuw vliegveld, dan moeten ze eerst Kuta e.d. van de kaart vegen, Lombok krijgt een nieuw vliegveld.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:57:16 #54
67231 Clouseau
L'Inspecteur...
pi_59090792
Ik ga in september 6 maanden door ZO Azië trekken, en ik ga beginnen met Indonesië! Ik ben van plan om een maand of 2 voor Indonesië uit te trekken. Ik ga dit topic en de vorige delen maar eens goed doornemen voor tips e.d. maar ik heb al wel een vraagje op dit moment:

Wat is de goedkoopste manier om naar Indonesië te vliegen vanaf Nederland (of evt. Dusseldorf, Brussel, etc)?
My darling, I'm so sorry!
pi_59092320
Het goedkoopste is om niet vanuit Nederland te vertrekken. Dusseldorf en Brussel komen veel goedkoper uit.
Zelfs Dus-Ams, Ams-Jak is met KLM 200 euro goedkoper dan dat je Ams-Jak boekt met KLM
pi_59093341
Voor diegenen die interesse hebben in Indonesie:

Radicaal Islamitische FPI heeft het moeilijk in Indonesie

Geen gevaar voor toeristen, dit is een conflict tussen radicale en gematigde moslims dat zich vooral nog afspeelt op Java.
pi_59216283
Indonesië is inderdaad een mooi land, maar kijk ook naar de slechte kant van het land(de overheid en de radicale moslimbevolking).
quote:
Religieuze rellen teisteren Indonesië Uitgegeven: 8 juni 2008 08:16

JAKARTA - Indonesië wordt opnieuw geteisterd door religieuze rellen die leiden tot verdeeldheid en onrust onder de bevolking. De strijd speelt zich af tussen verschillende stromingen binnen de islam.

Vorige week zondag werd een mars van AKKBB, de beweging voor vrijheid van godsdienst, hard uiteengeslagen door activisten van de militante islamitische organisatie FPI. Aan de manifestatie deden ook vrouwen en kinderen mee.

De mars was nog niet begonnen of de FPI hakte met wapens van bamboe op de deelnemers in. Daardoor viel een aantal gewonden. Volgens de FPI betuigden de betogers van de AKKBB met de mars hun steun aan de voor de FPI onacceptabele stroming Islamitische Ahmadiya.

Onislamitisch

Deze islamitische groepering wordt door orthodoxe Indonesiërs gezien als onislamitisch. Het optreden van de FPI leidde direct tot felle reacties van politici en de bevolking.

De FPI liet eind jaren negentig voor het eerst van zich horen door restaurants en clubs aan te vallen. Daarbij werden klanten belaagd en flessen alcohol kapot geslagen of meegenomen. Ook nam de FPI het recht in eigen hand bij het streven een eind te maken aan de verschijning van de Indonesische versie van Playboy.

Steun

Het gerucht gaat dat de FPI binnen de kringen van politie en leger op steun kan rekenen. Indonesië kent een lange traditie van burgermilities die proberen religie te gebruiken om het land te destabiliseren.

Onlangs lukte het de FPI nog met succes de nieuwe islamitische groepering Al Quiyada te verbieden. De leider van Al Quiyada verdween zelfs in de gevangenis. Een verbod op Ahmadiya bleef echter uit, tot ergernis van vele radicale islamitische groeperingen. Aanhangers van Ahmadiya en de moskeeën van deze stroming zijn al lange tijd doelwit van geweld.

Daders

De regering van president Susilo Bambang Yudhoyono stuurde na de mars van vorige week 1500 politieagenten naar het hoofdkantoor van de FPI in Jakarta om de daders van het geweld op te pakken. Verschillende prominente politici, zoals de voormalige president Wahid en de ex-voorzitter van de Indonesische eerste kamer Amien Rais, willen dat de FPI zo snel mogelijk wordt verboden.

De hoogste moslimraad in Indonesië MUI echter steunt een verbod op Islamitische Ahmadiya omdat die beweging gelooft dat er na de profeet Mohammed nog een andere profeet is geweest.

De religieuze rellen lijken voorlopig nog niet voorbij. Islamitische groeperingen van uiteenlopende aard zijn zich overal in Indonesië aan het voorbereiden om zich te mengen in het conflict.

(c) ANP
quote:
Christenen op Zuid-Molukken aangevallen
04-06-2008 09:09 | Kerkredactie
JAKARTA - In Indonesië hebben islamitische extremisten vorige maand gewelddadige aanvallen op christenen uitgevoerd. Daarbij vielen vier doden en 56 gewonden.

Dat meldde de christelijke nieuwsdienst Compass Direct dinsdag op basis van berichten van de hulporganisatie Barnabas Fund.

In het overwegend door christenen bewoonde dorp Horale op het Zuid-Molukse eiland Ceram zijn op 2 mei vier christenen gemarteld en gedood. Volgens de berichten werd bij drie van de vier christenen de keel doorgesneden. Er vielen 56 gewonden.

In het nabijgelegen Saleman staken moslimextremisten 120 huizen, 3 kerken en de dorpsschool in brand.

Volgens Patrick Sookhdeo, directeur van Barnabas Fund, zijn dergelijke bloedige aanslagen in de afgelopen vijf maanden ook in andere gebieden gepleegd.

Tussen 1999 en 2001 was de regio ook al toneel van ernstig geweld tegen christenen. Gevreesd wordt dat de onlusten opnieuw oplaaien.

Van ongeveer de 220 miljoen inwoners van Indonesië is 80 procent moslim en 16 procent christen.

Bron:T.Wattimena
Lawa mena hau lala!
pi_59216422
quote:
Levenslang voor dans met RMS vlag
Door HILDE JANSSEN
AMBON - Een Molukse RMS aanhanger is donderdag in Ambon veroordeeld tot levenslang wegens samenzwering tegen de staat omdat hij met de RMS vlag zwaaide.
afbeelding vergroten De vlag van de Republiek van de Zuid-Molukken.
Het vonnis is zwaarder dan de eis van de openbare aanklager van 15 jaar cel.

Johanis Teterisa kreeg de extreem zware straf opgelegd door de rechters omdat hij het brein is achter de ‘separatistische actie’.

Door de verboden Molukse vierkleur te voorschijn te halen voor de ogen van de Indonesische president zette hij niet alleen het staatshoofd te kijk, maar de hele republiek, aldus de rechters.

Tijdens een feestelijke bijeenkomst op 29 juni in het stadion van Ambon wist Teterisa samen met 27 vrienden als traditionele dansgroep toegang te krijgen tot het zwaar bewaakte stadion. De vlag van de Republiek van de Zuid-Molukken verstopten zij in een trom. Verbouwereerde veiligheidsagenten zetten de achtervolging in toen de dansers zwaaiend met de vlag door het stadion renden.

In totaal werden 38 personen gearresteerd. De meesten zijn inmiddels aangeklaagd wegens het ondermijnen van de eenheidsstaat. De eersten zijn in maart tot 17 en 20 jaar gevangenisstraf veroordeeld. Tegen anderen is tien tot 15 jaar cel geeist. In Indonesië is het hijsen van de vlag van de separatistische RMS beweging een zwaar vergrijp, ook al heeft de RMS weinig aanhang in de Molukken.

[url=http://www.ad.nl/buitenland/2194460/Levenslang_voor_dans_met_RMS_vlag.html
]http://www.ad.nl/buitenland/2194460/Levenslang_voor_dans_met_RMS_vlag.html[/quote][/url]

Ter vergelijking: Abu Bakar Bashir, leider van Jemayah Islamiyah en mastermind van de "Bali Bombings" waarbij in totaal 222 mensen zijn omgekomen en 129 gewond zijn geraakt heeft 2 jaar in de gevangenis gezeten en is alweer op vrije voeten.
Lawa mena hau lala!
pi_59785863
TVP
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_59798406
Voor 2009 hebben mijn vriendin en ik het plan om naar de eilanden Java en Bali te gaan. Zou een reis van 3 weken moeten worden door de 2 eilanden. De bedoeling is om aan te komen in Yogjakarta en vandaar uit het eiland verkennen richting Bali om de overstap op de ferry te maken. Ik heb gelezen dat er nogal een mooie treinreis door Java gaat? De laatste helft van de reis willen we dus gaan doorbrengen op het eiland Bali. Waar we precies allemaal heen zullen gaan op beide eilanden weten we nog niet, weet ook niet wat ik op deze route allemaal kan verwachten. Het is me alleen wel opgevallen dat de vliegprijzen nogal hoger liggen als je terug naar NL wilt vliegen vanuit een andere locatie dan waar je bent afgezet toen je vanuit NL kwam. Is er niet een manier om vanuit Bali weer snel terug te komen in Yogjakarta? Misschien daar dan een laatste overnachting alvorens terug te vliegen naar NL. Ik persoonlijk zou t liefst terugvliegen vanuit Denpasar op het eiland Bali natuurlijk om niet de reis terug naar Yogjakarta nog een keer te hoeven ondergaan maar om de een of andere reden is dat vele malen duurder om te vliegen op zo'n manier.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_59799045
Vanuit Bali kan je met Lion Air/Wings voor niet al teveel naar Yogjakarta vliegen.
Misschien is het ook handig om via Bangkok te vliegen, naar Bangkok zijn de prijzen een stuk lager en vanuit Bangkok kan je met Air Asia heen naar Yokjakarta en terug vanaf DenPasar.
pi_59799678
Wat zijn nou de echte must-sees op beide eilanden? En is dit een beetje te verpakken in 3 weken tijd, vooral Java is nogal een groot eiland.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  dinsdag 1 juli 2008 @ 00:28:15 #63
166212 UrAnus
FlipperdeFlip
pi_59809301
as vrijdag voor 4 weken naar Manado
This ain't Chingy nigga, this is Chino
This flow right herr' be wetter than Finding Nemo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:44:55 #64
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_59829702
Je kunt ook terug vliegen met Garuda... met die andere heb ik niet gevlogen en het eten bij Garuda was (voor vliegtuigeten) echt lekker
Ik heb vorig jaar op Java de route... Jakarta/Bandung/Pangandaran/Yogja gedaan.... je moet even kijken welke dingen je sowieso wilt gaan zien en kijken waar ze liggen en dan een route uitstippelen
Bernie en ik zijn tof.
pi_59833410
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:44 schreef mordradead het volgende:
je moet even kijken welke dingen je sowieso wilt gaan zien en kijken waar ze liggen en dan een route uitstippelen
Denk dat we beginnen in Yogjakarta en de drukte van Jakarta zelf overslaan.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_59835643
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:41 schreef mrcool het volgende:
Wat zijn nou de echte must-sees op beide eilanden? En is dit een beetje te verpakken in 3 weken tijd, vooral Java is nogal een groot eiland.
Must-sees zijn de Borobudur en Bromo. Voor de rest is Ubud op Bali ook wel leuk en natuurlijk Kuta beach
Dit is in 3 weken denk wel te doen.
pi_59845799
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:13 schreef OctaviaNus het volgende:

[..]

Must-sees zijn de Borobudur en Bromo. Voor de rest is Ubud op Bali ook wel leuk en natuurlijk Kuta beach
Dit is in 3 weken denk wel te doen.
Zat zelf zo ongeveer hieraan te denken.

Java:
-Bromo
-Borobudur
-Prambanan
-Baluran National Park

Bali:
-Bali Barat National Park
-Batur
-Besakih
-Gunung Kawi
-Pura Pulaki

Moet nog uit zien te vogelen hoe overal te komen enzo, heb al wel een Lonely Planet gekocht en daar staat verdomd nuttige informatie in. Op Java kunnen we veel doen vanuit Yogjakarta zelf. Borobudur en Prambanan is er niet zo heel ver vandaan. Hierna is de bedoeling om wsl met de trein vanuit Yogjakarta het Oosten op te gaan richting het Baluran National Park. Van hieruit iets terug t binnenland in voor de Bromo-vulkaan. Vanuit hier weer terug richting Surabaya voor de ferry naar Denpasar. Eenmaal op Bali is alles wat eenvoudiger te bezoeken lijkt mij aangezien het een veel kleiner eiland dan Java is, we moeten er alleen nog uit zien te komen waar we verblijven op Bali. We zulllen er sowieso gaan rondtrekken alleen moeten we nog bekijken vanuit waar we de meeste dingen kunnen bekijken. En een Kuta Beach lijkt me opzich wel leuk voor een aantal dagen, om t even gezien te hebben zal ik maar zeggen. Deze vakantie is iig niet bedoeld om alleen maar onderuit gezakt op een strandstoel te gaan liggen, als we dat willen gaan we wel naar Spanje of Turkije ofzo!

[ Bericht 22% gewijzigd door mrcool op 02-07-2008 19:27:42 ]
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_59858871
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 17:10 schreef mrcool het volgende:

[..]

Zat zelf zo ongeveer hieraan te denken.

Java:
-Bromo
-Borobudur
-Prambanan
-Baluran National Park

Bali:
-Bali Barat National Park
-Batur
-Besakih
-Gunung Kawi
-Pura Pulaki

Moet nog uit zien te vogelen hoe overal te komen enzo, heb al wel een Lonely Planet gekocht en daar staat verdomd nuttige informatie in. Op Java kunnen we veel doen vanuit Yogjakarta zelf. Borobudur en Prambanan is er niet zo heel ver vandaan. Hierna is de bedoeling om wsl met de trein vanuit Yogjakarta het Oosten op te gaan richting het Baluran National Park. Van hieruit iets terug t binnenland in voor de Bromo-vulkaan. Vanuit hier weer terug richting Surabaya voor de ferry naar Denpasar. Eenmaal op Bali is alles wat eenvoudiger te bezoeken lijkt mij aangezien het een veel kleiner eiland dan Java is, we moeten er alleen nog uit zien te komen waar we verblijven op Bali. We zulllen er sowieso gaan rondtrekken alleen moeten we nog bekijken vanuit waar we de meeste dingen kunnen bekijken. En een Kuta Beach lijkt me opzich wel leuk voor een aantal dagen, om t even gezien te hebben zal ik maar zeggen. Deze vakantie is iig niet bedoeld om alleen maar onderuit gezakt op een strandstoel te gaan liggen, als we dat willen gaan we wel naar Spanje of Turkije ofzo!
Lonely Planet
Kuta is voor een paar dagen idd leuk...en dan vooral voor het surfen eigenlijk
Vanuit Surabaya met de ferry naar denpasar? Ik wist niet dat dat ook kon.
pi_59871311
Volgens Lonely Planet vaart Pelni van Surabaya naar Denpasar.

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_59878933
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:16 schreef mrcool het volgende:
Volgens Lonely Planet vaart Pelni van Surabaya naar Denpasar.

[ afbeelding ]
wow thankx hier heb ik wat aan. Jeeeh
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
pi_59904587
Net terug van 3 weken Indonesie!!

4 dgn in Kuala Lumpur geweest,vervolgens met AirAsia naar Yogyakarta gevlogen.Ontzettend leuk daar:Borobudur bezocht(tip:hotel Manohara staat op het terrein en je kan er dus onbeperkt heen + om 5hr s'ochtends met een klein groepje voordat alle grote tours komen) en Prambanan.Paleis etc verder beetje rond gelopen.

Met een 3 daagse tour langs Bromo en Plateau Ijen.Ferry naar Bali--->Ubud geweest en paar dagen Legian Beach.
Toen naar Gili Islands,ontzettend mooi daar!
Terug naar Bali en nogmaals 2 dgn Kuala Lumpur.

Had graag gewild dat ik nog langer had.Wil graag ook Sulawesi en Sumatra bezoeken,of boottrip richting Komodo.
Volgende keer weer
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_59949124
Sulawesi lijkt me ook wel wat, mijn oma is daar geboren. Is alleen wel een stukje van Java en Bali verwijderd.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_59949138
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:09 schreef theemuts1982 het volgende:

[..]

wow thankx hier heb ik wat aan. Jeeeh
Is wel 2 jaar oud he die map? Houd hier rekening mee, niet alle verbindingen hoeven nog zo te zijn natuurlijk.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_60838640
quote:
Op zondag 8 juni 2008 13:35 schreef Rubstah het volgende:

[..]

Ter vergelijking: Abu Bakar Bashir, leider van Jemayah Islamiyah en mastermind van de "Bali Bombings" waarbij in totaal 222 mensen zijn omgekomen en 129 gewond zijn geraakt heeft 2 jaar in de gevangenis gezeten en is alweer op vrije voeten.
bedankt, dit om een evenwichtiger beeld van Indonesie te krijgen


*bekijkt profiel.. lacht *
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60838874
Volgend jaar oktober staat Indonesie op de planning!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  donderdag 18 september 2008 @ 13:32:22 #76
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61729947
Van 9 tot 20 Nov zijn we in Indonesie.

De eerste 2 dagen wil ik Jakarta zien en de dag (of 2) erna Semarang (en Tjepoe) waar m'n oma is geboren en getogen. De rest willen we aan een mooi strand zitten zonder teveel massa toerisme. (zo weinig mogelijk ozzies, russen, etc) De laatste dag zullen we weer in Jakarta zijn voor de vlucht die net na middernacht vertrekt.

Vraag 1: Wat is de beste manier om van Jakarta naar Semarang te gaan? Per vliegtuig of is een trein ook goed te doen?

Vraag 2: Waar is een mooi strand zonder teveel massa toerisme?

Vraag 3: Wat is de beste manier van intern vliegen?
reset
pi_61756938
Vraag 1; je laten rijden met een minibusje ('travel' heet dat hier)
Vraag 2; alle stranden in de Indonesische archipel met uitzondering die van zuidelijk Bali
Vraag 3; met een vliegtuig
  vrijdag 19 september 2008 @ 15:08:54 #78
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61760816
ok bedankt!

Heb je nog stranden aan te raden op Java? (of ergens anders dat makkelijk te bereiken is?)

Welke vliegmaatschappij is het handigst (prijs-flexibiliteit) Kan je dezelfde dag of een paar dagen vantevoren voor een fatsoenlijke prijs een interne vlucht boeken?
reset
pi_61774974
Over het algemeen zijn de zuidstranden op Java het mooist, maar zwemmen is vaak gevaarlijk aangezien je direct aan de Indische Oceaan zit. Over het algemeen zijn deze prima te bereiken, echter wil je minder toerisme (ook Indonesiers houden van toeristje spelen) dan moet je iets verder rijden (dat vinden Indonesiers namelijk niet leuk).

Tickets voor binnenlandse routes kun je vaak nog enkele dagen voor vertrek goedkoop boeken. Uitzondering zijn alle feestdagen op de Indonesische kalender en de dagen er omheen. Je moet hier niet kijken naar de prijs of flexibiliteit. Dat laatste is sowieso een droom hier. Kijk eerst naar de veiligheid en dan zie je dat onder meer Garuda (een fossiel van een maatschappij met oude vliegtiuigen over het algemeen), Lion Air, Batavia Air en Air Asia het prima doen.
pi_61776792
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 06:23 schreef indahnesia.com het volgende:
Over het algemeen zijn de zuidstranden op Java het mooist, maar zwemmen is vaak gevaarlijk aangezien je direct aan de Indische Oceaan zit. Over het algemeen zijn deze prima te bereiken, echter wil je minder toerisme (ook Indonesiers houden van toeristje spelen) dan moet je iets verder rijden (dat vinden Indonesiers namelijk niet leuk).

Tickets voor binnenlandse routes kun je vaak nog enkele dagen voor vertrek goedkoop boeken. Uitzondering zijn alle feestdagen op de Indonesische kalender en de dagen er omheen. Je moet hier niet kijken naar de prijs of flexibiliteit. Dat laatste is sowieso een droom hier. Kijk eerst naar de veiligheid en dan zie je dat onder meer Garuda (een fossiel van een maatschappij met oude vliegtiuigen over het algemeen), Lion Air, Batavia Air en Air Asia het prima doen.

Munir?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_61780577
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:06 schreef EricT het volgende:

[..]

Munir?
Die is allang dood (en ok bijna vergeten), bovendien werd hij vermoord op een internationale vlucht en geen binnenlandse vlucht zoals Individual wil gaan doen.
pi_61781206
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 15:01 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Die is allang dood (en ok bijna vergeten), bovendien werd hij vermoord op een internationale vlucht en geen binnenlandse vlucht zoals Individual wil gaan doen.
Naja zo vergeten kan hij toch niet zijn daar op Java, aangezien er nog steeds mensen op top-posities beschuldigd/opgepakt worden. In de periferie is hij sowieso niet vergeten.

Maarja weer offtopic he, dit topic moet gaan over de schoonheid van 'Indonesia'
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_61793697
Dit topic staat in TRV, het staat je vrij om in NWS of iets dergelijks een ander topic te opene nnatuurlijk. Ik snap wel waarom je dat niet doet, bang om geen aandacht te krijgen. Het is immers veel leuker om te stoken in een ander topic, steeds maar weer.

Munir is dood, de meeste Indonesiers zijn gewoon doorgegaan met hun leven en Garuda Indonesia is er niet onveiliger op geworden door die moord aan boord van die ene internationale vlucht naar Amsterdam.
pi_61794247
quote:
Op zondag 21 september 2008 08:08 schreef indahnesia.com het volgende:
Dit topic staat in TRV, het staat je vrij om in NWS of iets dergelijks een ander topic te opene nnatuurlijk. Ik snap wel waarom je dat niet doet, bang om geen aandacht te krijgen. Het is immers veel leuker om te stoken in een ander topic, steeds maar weer.

Munir is dood, de meeste Indonesiers zijn gewoon doorgegaan met hun leven en Garuda Indonesia is er niet onveiliger op geworden door die moord aan boord van die ene internationale vlucht naar Amsterdam.

Af en toe open ik een topic in NWS, maak je daarover maar geen zorgen. Maar ik erger me groen en geel aan mensen die denken dat Indonesia alleen maar mooi en tof is, daarom reageer ik weer in TRV.

En als ik jouw avatar zie dan krijg ik direct braakneigingen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_61800176
quote:
Op zondag 21 september 2008 09:45 schreef EricT het volgende:

[..]

Af en toe open ik een topic in NWS, maak je daarover maar geen zorgen. Maar ik erger me groen en geel aan mensen die denken dat Indonesia alleen maar mooi en tof is, daarom reageer ik weer in TRV.

En als ik jouw avatar zie dan krijg ik direct braakneigingen
Tja, wat een avatar van een ander al niet met je doet. Kan me voorstellen dat Indonesie niets voor jou is inderdaad.
  maandag 22 september 2008 @ 13:38:48 #87
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61823635
dit is het voorlopige schema:

9/11 landen in Jakarta en Jakarta Old Town bekijken
10/11 vliegen naar Balikpapan om de Oerang Oetangs te zien
11/11-14/11 hopelijk een mooi niet al te druk strand vinden 'dichtbij' Balikpapan
14/11 vliegen naar Yogyakarta voor de Borobudur
16/11 met de trein naar Semarang
18/11 vliegen naar Jakarta
20/11 naar huis

1. Hoelang duurt de trein van Yogyakarta naar Semarang en welke tijden, prijzen, etc?

2. Iemand een aanrader voor stranden bij Balikpapan?

De vluchten heb ik gevonden op Mandala Airlines.
reset
pi_61832869
Ik denk dat als je aankomt, het liefst naar je hotel wilt om tot rust te komen en een lekkere douche te zien. Kota Tua (oude stad) hoeft niet ver weg te zijn van je hotel, maar ik denk niet dat je daar nog zin in hebt na 16 uur vliegen en enkele uren reizen eromheen. Doe ook niet te gehaast, je wordt daar vast ziek van, en dan is je vakantie helemaal naar de kloten.

Treinreis Semarang Yogyakarta? Denk iets van een uurtje of drie, maar de website van de treinen werkt (weer eens) niet, dus kan het nu niet checken voor je: http://www.kereta-api.com/

Stranden bij Balikpapan heb ik geen idee van.
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:02:15 #89
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61847151
Tja zo reis ik nu eenmaal en ik doe het al jaren. Alleen dit jaar al 3 van dat soort reizen gemaakt en na Indonesie nog minstens 1 meer.

1e nacht hostel in Jakarta is geboekt, maar toen ik interne vluchten wilde boeken had ik een indonesische credit card nodig... Hoe makkelijk/prijzig is het om vluchten voor dezelfde of volgende dag(en) te boeken? Op verschillende websites staat dat het goedkoper is maar meer onbetrouwbaar.

Zolang we de vluchten van eiland naar eiland hebben ben ik blij.

Stranden bij Balikpapan zien er niet echt mooi uit, maar bij Yogyakarta zijn ze beter dus een dag meer daar in de buurt. Google Earth FTW!

Die site had ik ook al gezien en werkt idd niet. Kan je niet gewoon naar het station om een ticket te kopen voor dezelfde of volgende dag? Goed om te weten dat het idd nog bestaat en dat het maar 3 uur is.
reset
pi_61901426
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:38 schreef Individual het volgende:

14/11 vliegen naar Yogyakarta voor de Borobudur
16/11 met de trein naar Semarang

quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:02 schreef Individual het volgende:
Stranden bij Balikpapan zien er niet echt mooi uit, maar bij Yogyakarta zijn ze beter dus een dag meer daar in de buurt. Google Earth FTW!
Ten eerste zou ik echt korter in Jakarta blijven: daar is geen drol te doen plus het is er druk en smerig. Plak een dag extra aan Yogia of iets dergelijks. Daarnaast is het sneller met de bus/taxi or whatever van Semarang naar Yogiakarta. De trein moet je regelen/afwachten etc. Ik zou kijken of je nog een tour naar de Bromo kan doen als je tijd over hebt, dat is zeer de moeite waard.

Plus de stranden bij Yogiakarta (ik neem aan dat je Parantritis bedoeld) is ECHT geen strand 'waar je lekker gaat liggen zonnen'. Google Earth zegt zeker niet alles. Ten eerste geen strandtenten of wat dan ook, ten tweede hartstikke ruige zee met hoge golven en ten derde veel opstuivend zand/stof. Dus dat kan je echt wel vergeten..... We zijn er een aantal dagen geleden geweest met het brommertje vanuit Yogiakarta.
Guesthouse aanrader aldaar: Prambanan. En in ViaVia zitten TEVEEL belgen, maar is de koffie super!

Ik zit nu zelf op Bali, 14 dagen geleden in Jakarta begonnen.
Reisverslag staat op mijn eigen Waarbenjij.nu, maar ik heb hem ook even hier online gezet.
pi_61901534
Oh en waarom zou je in Semarang blijven? Daar is niets te doen....
Je kan btw ook Orang Oetangs kijken bij Pankalan Bun (Borneo).
  donderdag 25 september 2008 @ 13:15:28 #92
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61902299
Zolang ik de NLse geschiedenis in Jakarta kan bekijken vind ik het prima. Een dag bij aankomst en een dag bij vertrek vind ik prima. Ben al in heel wat vieze steden in Z-Amerika, Afrika en Azie geweest dit jaar en daar heb ik niet heel veel moeite mee.

Als de trein van Yogyakarta naar Semarang enigszins mogelijk is doen we dat anders niet. Mijn overgrootopa heeft aan die spoorlijn gewerkt dus het heeft wel iets van meerwaarde.

Waar op Java heb je wel mooie zonstranden? Niet dat we zonnebakkers zijn, maar lekker relaxed over het strand lopen is een noodzaak. Het liefst op scooterafstand.

Hebben jullie wel eens in India ('s nacht en overdag) door het verkeer gereden? Ik heb het gevoel dat het niet echt heel anders is. Hoeveel kost een scooter en hoe zijn de wegen? In India kan je in een dag zeker wel zo'n 500-700km afleggen.

Is Prambanan de guesthouse in jullie verslag? Lijkt me leuk. Kan/moet je dat vantevoren boeken?
reset
  donderdag 25 september 2008 @ 13:17:21 #93
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61902361
Semarang (en misschien Solo) wil ik heen om te kijken waar mijn oma is geboren en getogen en wat familiegeschiedenis op te duiken.
reset
  donderdag 25 september 2008 @ 13:18:10 #94
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_61902383
Volgens mij is hij maar 1 nacht in Jakarta, ik ben zelf vorig jaar er 3 nachten gebleven en had er wel langer willen zitten. Drukte vind ik altijd wel relaxed en smerig.... ja overal ligt rotzooi maar ik had niet een heel erg drukkend gevoel van stank ofzo wat ik op sommige andere plekken wel had.
Ik ben zelf met de trein van Bandung naar Yogya gegaan, ik weet niet of de tocht van Yogya naar Semarang er een beetje op lijkt maar ik ben blij dat ik dat stuk met de trein heb gedaan ipv een busje. Je ziet het toch weer heel anders vanuit de trein dan vanuit de auto.

En hij wilde geloof ik een tijdje naar Semarang omdat zijn oma daar in de buurt is geboren.
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 28 september 2008 @ 12:14:44 #95
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_61967277
quote:
Waar op Java heb je wel mooie zonstranden? Niet dat we zonnebakkers zijn, maar lekker relaxed over het strand lopen is een noodzaak. Het liefst op scooterafstand.
Ik heb zo even echt geen idee. Ergens tussen jakarta en Yogia aan de zuidkust dacht ik..
quote:
Hebben jullie wel eens in India ('s nacht en overdag) door het verkeer gereden? Ik heb het gevoel dat het niet echt heel anders is. Hoeveel kost een scooter en hoe zijn de wegen? In India kan je in een dag zeker wel zo'n 500-700km afleggen.
Ja, in India veel gereden,en is niet veel anders. Maar 500-700 kilometer lijkt me heel optimistich. Ga uit van 60km per uur en iets van max 8 uur rijden. Dat lijkt me erg veel. Maar die brommertjes..meestal moeten die ook weer terug..maar oke, je kan ze een week of wat huren.
quote:
Is Prambanan de guesthouse in jullie verslag? Lijkt me leuk. Kan/moet je dat vantevoren boeken?
Ja, dat is hem. Kan wel, hoeft (denk ik) niet. Ze hebben 10 kamers ofzo en het is nu geen highseason.
Emailadres kan ik zo niet vinden. Zit iig in de Prawirotaman-area.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:09:53 #96
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62456619
Zo. Weer helemaal terug in Nederland en jammergenoeg meteen gewend. Het was fan-tas-tisch.
Gelukkig hebben we de foto's nog......











Reisverslag is HIEr te lezen.

Foto's
pi_62460022
Klinkt goed allemaal! Mooie foto's, vanavond eens je reisverslag lezen.

Zoals het er nu uitziet gaan wij in juli 2009 3 weken naar Indonesië.

1,5 dag Jakarta, kijken waar de Opa van mn vriendin is geborgen en getogen.
Daarna in ongeveer 6 dagen per trein/auto naar Jogyakarta, komt mijn opa vandaan.
Vanaf Yogya vliegen naar Denpasar, dezelfde dag op een groot zeilschip om via bali,lombok,sumbawa,komodo,rinca aan te komen op Flores. Lombok,sumbawa,komodo,rinca ben je allemaal 1 dag ongeveer, je vaart savonds en snachts. Vanaf flores vliegen we naar Lombok(of bali en dan naar Lombok) om op de Gili eilanden nog een dag of 5 te relaxen en tripjes op Lombok te maken. Na de 3 weken via Denpasar weer terug naar Nederland.

Bali slaan we bewust over, daar gaat iedereen heen. Boottocht lijkt ons helemaal geweldig.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:25:17 #98
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62485593
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:16 schreef nelisb het volgende:
Klinkt goed allemaal! Mooie foto's, vanavond eens je reisverslag lezen.

Zoals het er nu uitziet gaan wij in juli 2009 3 weken naar Indonesië.

1,5 dag Jakarta, kijken waar de Opa van mn vriendin is geborgen en getogen.
Daarna in ongeveer 6 dagen per trein/auto naar Jogyakarta, komt mijn opa vandaan.
Vanaf Yogya vliegen naar Denpasar, dezelfde dag op een groot zeilschip om via bali,lombok,sumbawa,komodo,rinca aan te komen op Flores. Lombok,sumbawa,komodo,rinca ben je allemaal 1 dag ongeveer, je vaart savonds en snachts. Vanaf flores vliegen we naar Lombok(of bali en dan naar Lombok) om op de Gili eilanden nog een dag of 5 te relaxen en tripjes op Lombok te maken. Na de 3 weken via Denpasar weer terug naar Nederland.

Bali slaan we bewust over, daar gaat iedereen heen. Boottocht lijkt ons helemaal geweldig.
In 6 dagen? Of ' 6 dagen'? Want je bent in een dat in Jogya.

Dat met het zeilschip: VET. Komodo en Flores moeten heel gaaf zijn. Heb je duikbrevet? Flores moet fantastisch zijn!
pi_62493189
in 6 dagen. Willen ook de plaatsen tussen jakarta en yogja bekijken!!

Geen duikbrevet, alleen snorkelen.
pi_62710699
Indonesië geboekt. 3 weken, van 28 juni tm 18 juli.

29 juni aankomst Jakarta, dan tm 5 juli op Java.
6 Juli naar Flores om daar een 4daagste trip naar Komodo en Rinca te doen.
Daarna 4 dagen op Lombok om uiteindelijk onze huwelijksreis af te sluiten op Gili trawagan.
Tussendoor 3 x 1 dag op Bali ivm binnenlandse vluchten die niet op elkaar aansluiten.
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:09:05 #101
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62714473
Lol, wij hebben ook in The Beach House gezeten. Heerlijk relaxed daar!
pi_62715183
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:09 schreef SnuggLe het volgende:
Lol, wij hebben ook in The Beach House gezeten. Heerlijk relaxed daar!
Top! Hoe is het eten daar? De prijzen zijn voor eten enzo wel goed volgens mij.
Heb je misschien wat foto's ervan?
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:57:05 #103
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62717632
Eten is overal goed. Service bij de Beach House is DRAMA (traag!) maar eten wel oke. Ernaast bij de Ierse pub is het fantastisch, netzoals bij Scallywags (andere kant ernaast). De leukste feesten zijn ook bij de Ierse pub en het duiken is aan te raden bij Manta Dive.

Foto's? Eentje zo online:
pi_62717907
Thanks! Ziet er goed uit. Ik hoop dat ze plek hebben,heb gisteren een reservering geplaatst, nu nog antwoord krijgen.
die op lombok is al wel bevestigd,evenals onze hotels op java en Bali.
Nu alleen nog de trip voor 4 dagen naar Komodo rondmaken.
pi_62718562
Wij willen volgend jaar graag naar Jakarta of Bali. We zitten jammer genoeg vast aan de bouwvak. 20-07-09 t/m 07-08-09.
Ik loop nu al te zoeken naar ticktets maar iets onder de 1000¤ kan ik niet vinden. Ben ik nu te vroeg of zijn de tickets echt zo duur? Heeft er iemand nog tips?
We zijn afgelopen zomer nog voor 750¤ nog naar Bankok gevlogen kan me bijna niet voorstellen dat er zo'n groot verschil tussen zit.
pi_62719709
Ja lastig. Ik heb echt flink zitten zoeken en informatie ingewonnen bij diverse mensen die in de reisbranche werken. Zij verwachten niet dat de prijzen zullen dalen.
Ik heb net 1100 euro per ticket betaald.
Ze hebben nu aanbiedingen voor februari voor 600 euro,maar juli/aug/sept is daar echt hoogseizoen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:45:22 #107
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62720825
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:38 schreef Individual het volgende:
dit is het voorlopige schema:

9/11 landen in Jakarta en Jakarta Old Town bekijken
10/11 vliegen naar Balikpapan om de Oerang Oetangs te zien
11/11-14/11 hopelijk een mooi niet al te druk strand vinden 'dichtbij' Balikpapan
14/11 vliegen naar Yogyakarta voor de Borobudur
16/11 met de trein naar Semarang
18/11 vliegen naar Jakarta
20/11 naar huis
nieuw schema:

9/11 Jakarta
10/11 Balipapan - Borneo (Batavia Air)
10/11-13/11 ?Samboja Lodge?
13/11 Yogyakarta (Batavia Air)
13/11-16/11 omgeving Yogya
16/11 naar Semarang (per trein)
17/11 naar Jakarta (per trein?)
20/11 terug naar huis (Emirates)

We hebben voor heel goedkoop een enorm mooi hotel geboekt in Yogayakarta (Duta Garden Hotel)

vraagjes:
1. voor de orangutan toers vragen ze je HIV, TB en hepatitis A en B vrij te zijn. Is dat voor dagjestoeristen echt nodig? (niet dat we ze hebben, maar we hebben ook geen bewijs dat we het niet hebben)

2. hoe makkelijk is het scooters te huren in Yogyakarta?

3. Wat kunnen we onderweg van Semarang naar Jakarta doen voor 1 dag?

4. Is het makkelijk om tussen Semarang en Jakarta te reizen per trein?
reset
pi_62722311
Ziet er mooi uit je reis! Je hotel in Yogya looks also very nice! Dit is ons hotel in Yogya http://www.mercure.com/gb(...)gyakarta/index.shtml

Helaas heb ik geen antwoord op je vragen aangezien het ook voor ons de eerste keer wordt naar Indonesië
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:36:07 #109
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62722479
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:45 schreef Individual het volgende:

[..]

nieuw schema:

9/11 Jakarta
10/11 Balipapan - Borneo (Batavia Air)
10/11-13/11 ?Samboja Lodge?
13/11 Yogyakarta (Batavia Air)
13/11-16/11 omgeving Yogya
16/11 naar Semarang (per trein)
17/11 naar Jakarta (per trein?)
20/11 terug naar huis (Emirates)

We hebben voor heel goedkoop een enorm mooi hotel geboekt in Yogayakarta (Duta Garden Hotel)

vraagjes:
1. voor de orangutan toers vragen ze je HIV, TB en hepatitis A en B vrij te zijn. Is dat voor dagjestoeristen echt nodig? (niet dat we ze hebben, maar we hebben ook geen bewijs dat we het niet hebben)

2. hoe makkelijk is het scooters te huren in Yogyakarta?

3. Wat kunnen we onderweg van Semarang naar Jakarta doen voor 1 dag?

4. Is het makkelijk om tussen Semarang en Jakarta te reizen per trein?
Volgens mij zat familie van me in dat Hotel.... ik zat een stukje verder in een andere geloof ik. In die straat heb ik toen fietsen gehuurd en ben ik naar de Prambanan gefietst. Volgens mij kun je ook wel scooters huren daar... in die straat dus gewoon, ik zal het even voor je checken.
Volgens mij kun je dat stuk wel makkelijk met de trein doen, weet ik niet zeker.. ik heb een ander stuk met de trein gedaan en dat ging heel simpel... gewoon rustig zitten kijken en wachten tot je aankomt
Bernie en ik zijn tof.
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:49:40 #110
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62722944
Het is een stuk duurder dan ons hotel, maar wel mooi om te zien.

Wij betalen $19pppn!
reset
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:55:50 #111
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62723167
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:36 schreef mordradead het volgende:

[..]

Volgens mij zat familie van me in dat Hotel.... ik zat een stukje verder in een andere geloof ik. In die straat heb ik toen fietsen gehuurd en ben ik naar de Prambanan gefietst. Volgens mij kun je ook wel scooters huren daar... in die straat dus gewoon, ik zal het even voor je checken.
Volgens mij kun je dat stuk wel makkelijk met de trein doen, weet ik niet zeker.. ik heb een ander stuk met de trein gedaan en dat ging heel simpel... gewoon rustig zitten kijken en wachten tot je aankomt
Fietsen lijkt me ook leuk, maar ik reis met iemand die niet zo'n grote fietser is en dat ongetwijfeld veel te eng gaat vinden. Ze gaat mooi achterop de scooter bij mij. (en dat is dan weer niet eng )

Op Java ben ik van plan alles (behalve rondom Yogya) met de trein te doen en lokaal de kaartjes te kopen.
reset
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:13:15 #112
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62723716
Ik heb even gekeken, ik zat dus in Duta Geust House... dat is in een zijstraatje dichtbij Duta Garden Hotel. In die straat kun je wel fietsen en scooters huren.
Fietsen doen ze daar niet zoveel ik vroeg of er misschien een gids was die mee wilde naar de Prambanan maar die voelden er niets voor om dat op de fiets te doen. Eentje wilde nog wel op de scooter mee maar dat hoefde van mij niet dus maar zelf gegaan. Eerst denk je van wtf dit verkeer maar later roets je er met gemak doorheen



[ Bericht 8% gewijzigd door mordradead op 27-10-2008 17:19:15 ]
Bernie en ik zijn tof.
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:28:41 #113
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62725958
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:13 schreef mordradead het volgende:
Eerst denk je van wtf dit verkeer maar later roets je er met gemak doorheen
heb al een paar keer Indiaas verkeer overleeft, dus als de toeter werkt overleef ik.
reset
pi_62727700
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:49 schreef Individual het volgende:
Het is een stuk duurder dan ons hotel, maar wel mooi om te zien.

Wij betalen $19pppn!
Ligt aan de reisperiode,helaas.
Wij betalen 100 euro voor 2nachten, jullie hotel zou dat ook kosten als wij daarheen zouden gaan in juli!

Heb mn binnenlandse vlucht van Yogyakarta naar Denpasar ook geboekt net, nu alleen nog mijn 4daagse trip naar Komodo regelen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:52:04 #115
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62736069
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:45 schreef Individual het volgende:

1. voor de orangutan toers vragen ze je HIV, TB en hepatitis A en B vrij te zijn. Is dat voor dagjestoeristen echt nodig? (niet dat we ze hebben, maar we hebben ook geen bewijs dat we het niet hebben)

2. hoe makkelijk is het scooters te huren in Yogyakarta?

3. Wat kunnen we onderweg van Semarang naar Jakarta doen voor 1 dag?

4. Is het makkelijk om tussen Semarang en Jakarta te reizen per trein?
1. Niemand vraagt er naar. Dus nee, geen bewijs nodig. Gele paspoort met je normale intentingen is altijd handig.
2. Als het je niet lukt ben je een ontzettend knuppel. Oftewel; op iedere hoek van de straat. Max 40.000 roepiah zonder benzine per dag (oftewel 3 euro 20).
3. Geen idee....
4. Heel makkelijk, doorgaande route. Ik zou een nachttrein adviseren.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 02:21:45 #116
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62739868
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:52 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

1. Niemand vraagt er naar. Dus nee, geen bewijs nodig. Gele paspoort met je normale intentingen is altijd handig.
2. Als het je niet lukt ben je een ontzettend knuppel. Oftewel; op iedere hoek van de straat. Max 40.000 roepiah zonder benzine per dag (oftewel 3 euro 20).
3. Geen idee....
4. Heel makkelijk, doorgaande route. Ik zou een nachttrein adviseren.
Bedankt voor de info. Ik zie trouwens dat ze allemaal helmpjes ophebben op die foto, is dat verplicht?
reset
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:09:35 #117
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62741006
Niet verplicht voor zover ik weet. Wel fucking handig gezien het feit dat ze als maniakken rijden.
Maar je moet het dus maar zelf weten.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:18:48 #118
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62745462
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:09 schreef SnuggLe het volgende:
Niet verplicht voor zover ik weet. Wel fucking handig gezien het feit dat ze als maniakken rijden.
Maar je moet het dus maar zelf weten.
Is het erger dan India?
reset
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:26:46 #119
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62755301
Nee, maar in India heb ik dan ook geen brommert gehuurd.
Denk iets minder erg dan in India.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:40:33 #120
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_62822731
wij zitten er vanaf 1 mei, voor 2 weken iemand goedkope leuke hotels op jakarta als aanrader?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:15:53 #121
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62823684
In Jakarta verbleef ik in het Gondia International Guesthouse link chille gasten bij de balie, redelijk centraal (als ik het me goed herinner) goedkoop... gewoon prima en zeker niet duur
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:17:47 #122
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62823741
Jakarta, goedkoop en leuk ...dat klopt niet in 1 zin.
Weinig bijzonders daar qua accommodatie. Ik zou sowieso er rap weg gaan.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:20:14 #123
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62823804
Ik vond Jakarta geweldig, gewoon even lekker een keertje decadent shoppen gewoon bezienswaardigheden (musea, batavia, haven) en ik heb dichtbij Jakarta familie waar ik dus naartoe ging.
Bernie en ik zijn tof.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 05:28:00 #124
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_62828513
Er zijn nu goedkope tickets naar Jakarta te boeken. Vertrek vanaf Dusseldorf of frankfurt vanaf euro 522 All inn met de Emirates. Je krijgt er nog een gratis sopover bij in Dubai, als je dat wilt.

Zoek op Kayak
god bless america!
pi_62836521
"Er zijn nu goedkope tickets naar Jakarta te boeken. Vertrek vanaf Dusseldorf of frankfurt vanaf euro 522 All inn met de Emirates. Je krijgt er nog een gratis sopover bij in Dubai, als je dat wilt.

Zoek op Kayak"

Wat bedoel je met zoek op kayak? En voor wanneer zijn deze tarieven?
vast bedankt
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:50:56 #126
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62836853
Ik heb een gids geboekt om 's nachts 14 uur lang de Mercapi vulkaan te beklimmen.



reset
pi_62837223
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 05:28 schreef sturky100 het volgende:
Er zijn nu goedkope tickets naar Jakarta te boeken. Vertrek vanaf Dusseldorf of frankfurt vanaf euro 522 All inn met de Emirates. Je krijgt er nog een gratis sopover bij in Dubai, als je dat wilt.

Zoek op Kayak
goeie tip! alleen die aanbiedingen zijn tm februari.
Hij vliegt pas in Juli, hoogseizoen in Indonesië.

Via www.kayak.com kom ik weg op zondag 19 juli en terug op vrijdag 7 augustus op 1103 dollar.
Dit is omgerekend ongeveer 882 euro. Zeer nette prijs dus.
Vanaf dusseldorf naar Jakarta en weer terug vanaf Jakarta.
pi_62940046
http://www.telegraaf.nl/buitenland/article2361195.ece


Bomexplosies Noord-Molukken

JAKARTA - In Ternate, de hoofdstad van de Indonesische Noord-Molukken, hebben maandagochtend (lokale tijd) drie bomexplosies plaatsgevonden. Dat meldden lokale media.

Een bom ontplofte dichtbij het kantoor en huis van de gouverneur, aldus twee tv-zenders. Het zou om molotovcocktails gaan. Er zijn geen slachtoffers gevallen, aldus de politie.

De Indonesische autoriteiten hebben de afgelopen dagen de veiligheidsmaatregelen aangescherpt, vanwege de geplande executie van drie mannen die zijn veroordeeld voor hun aandeel in de aanslagen op Bali in 2002. Daarbij kwamen 202 mensen om.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:49:39 #129
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62941795
Australie heeft ook een negatief reisadvies afgegeven gezien de berechting/executie van de Bali-bombers.
pi_62941891
heb nog 8 maanden tijd voordat ik naar indonesie ga.
Zal de rust vast teruggekeerd zijn.
pi_62945297
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:53 schreef nelisb het volgende:
heb nog 8 maanden tijd voordat ik naar indonesie ga.
Zal de rust vast teruggekeerd zijn.
ik ga morgen mijn reis cancelen denk ik. Weinig zin om straks midden in het geweld te zitten..

Naja eerst maar wat heen en weer bellen

[ Bericht 5% gewijzigd door EricT op 04-11-2008 20:42:26 ]
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:19:10 #132
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62946680
Ligt eraan wanneer je gaat.
Over aantal maanden zeker wel weer rustig. Het gaat om de periode nu tot de executie.
En ook dan is het een kans van 1 op 1 miljoen dat je wat gebeurd. Kans dat je overreden wordt of dood gaat door een voedselvergiftiging is groter.
pi_62946774
Ja precies. Alhoewel ik je wel begrijp EricT.
Denk annuleren lastig wordt aangezien alleen Australie een negatief reisadvies heeft gegeven.

Tijdens mijn reis sla ik Bali en Molukken over. Neem de gok wel of het moet in juli 2009 wel heel erg uit de hand lopen.

Wanneer ga je EricT?
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:33:20 #134
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62947104
Omdat australie negatief reisadvies heeft annuleren lastig? Dat is het pas als BuZa een negatief reisadvies geeft. En Bali/Molukken overslaan....dat lijkt me ook weer behoorlijk overdreven.
pi_62947491
Ik heb maar 3 weken en al geboekt en toevallig zitten daar bali en de molukken niet bij.
1 week java, 1 week flores,komoda en rinca en halve week lombok en halve week gili eilanden.
Meer ruimte is er niet voor ons.
pi_62949396
Ik vertrek eigenlijk over 4 weken naar de Molukken (Noord en Zuid), waar ik dan ook de kerst en oud-en-nieuw ben. Had gehoopt dat ik eindelijk eens een rustige kerst daar kon doorbrengen, maar zit er weer niet in ben ik bang.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_62954868
Of je ziet het eens positief

[ Bericht 89% gewijzigd door indahnesia.com op 05-11-2008 01:28:05 ]
  woensdag 5 november 2008 @ 02:14:25 #138
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62955978
Ik vertrek over 3 dagen en heb het gevoel weinig van het geweld te zullen zien.
reset
pi_62956081
Welk geweld? Ik zit er al een tijdje, maar weet niets van geweld buiten de normale schermutselingen her en der.
  woensdag 5 november 2008 @ 07:30:09 #140
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62959953
Niet alles verdraaien inderdaad: er is GEEN geweldn u, alleen VERHOOGDE kans op aanslagen.
Waar de kans eerst 0,0000001% is om slachtoffer te worden van een aanslag is die nu 0,0000005% zegmaar.
pi_62960223
quote:
Op woensdag 5 november 2008 07:30 schreef SnuggLe het volgende:
Niet alles verdraaien inderdaad: er is GEEN geweldn u, alleen VERHOOGDE kans op aanslagen.
Waar de kans eerst 0,0000001% is om slachtoffer te worden van een aanslag is die nu 0,0000005% zegmaar.
zeg dat maar tegen de ruim 1000 papua's en 200 Molukkers die in de cel zitten. Zeg dat maar tegen mijn dorpsgenoten wiens dorp van de kaart geveegd is in 2001 en zeg dat maar tegen de ouders van de onthoofde schoolkinderen. Geweld zit in een heel klein hoekje in de regio waar ik naartoe ga.
quote:
Op woensdag 5 november 2008 01:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Of je ziet het eens positief
Ja man vet positief, hoe kon ik zo stom zijn om dit in een negatief daglicht te bekijken

[ Bericht 27% gewijzigd door EricT op 05-11-2008 08:08:58 ]
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_63064670
Daders bomaanslag Bali geëxecuteerd

Het ziet er nog rustig uit allemaal daar!
Hopelijk blijft het zo en kan je rustig naar de molukken met kerst en oud en nieuw!
pi_63065268
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:19 schreef nelisb het volgende:
Daders bomaanslag Bali geëxecuteerd

Het ziet er nog rustig uit allemaal daar!
Hopelijk blijft het zo en kan je rustig naar de molukken met kerst en oud en nieuw!

Hope so, heb besloten om toch maar te gaan.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_63077773
"Wij willen volgend jaar graag naar Jakarta of Bali. We zitten jammer genoeg vast aan de bouwvak. 20-07-09 t/m 07-08-09.
Ik loop nu al te zoeken naar ticktets maar iets onder de 1000¤ kan ik niet vinden. Ben ik nu te vroeg of zijn de tickets echt zo duur? Heeft er iemand nog tips?
We zijn afgelopen zomer nog voor 750¤ nog naar Bankok gevlogen kan me bijna niet voorstellen dat er zo'n groot verschil tussen zit."

Jaja we hebben we hebben een ticket geboekt bij lufthansa. Nu alle tijd om eens te bekjiken wat we allemaal in die 21 dagen gaan doen.
Is het wat om zelf een auto te huren op java?
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:52:31 #145
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_63427899
We zijn weer terug! Wat een fantastisch land!

Mensen zijn er voornamelijk erg vriendelijk en vrolijk zelfs de mensen die je niets proberen te verkopen.

Een Nederlandse achtergrond helpt bij het kopen van eten.

Veel namen en woorden die je op straat ziet zijn Nederlands of een verbastering ervan en dat helpt wel aangezien er erg slecht Engels wordt gesproken.

Het is een stuk ontwikkelder dan India. De wegen zijn bijzonder goed en je ziet bijna geen 'wrakken' op de weg.

Buiten het seizoen is het erg goedkoop.

De regen hield zich goed aan ons schema.

Mocht er geweld zijn is het iig niet in de gebieden waar ik ben geweest. Het voelt als een enorm veilig land.

We zijn in Jakarta begonnen waar we 1 avond en de volgende ochtend zijn gebleven. Net tijd genoeg om het nationale monument te bezoeken en het eerste indo voedsel te proeven. De stadsbussen zijn erg makkelijk in gebruik.

's Avonds met Batavia Air naar Balikpapan, een olie stad op oost Borneo waar we noodgedwongen in een 4* zakenhotel zaten bij gebrek aan hostels. De volgende dag werden we opgehaald in de 4x4 van de BOS foundation om naar de Samboja Lodge te gaan. De lodge staat midden in een heuvelachtig regenwoud en dat hebben we gemerkt! De eerste dag was het zwetend heet en de volgende dag regende het pijpestelen. Er zijn 6 eilanden met orang utans die gerehabiliteerd worden en in het wild losgelaten. We hebben 2 excursies gehad naar de eilanden, the sunbear sanctuary en de hele BOS organisatie eromheen.


Terug in Balikpapan hebben we een lokale markt gevonden waar iedereen opkeek als we langkwamen en na een tijdje een gevolg kregen die fotos met ons wilden nemen. Zo vriendelijk die mensen! Om van daar naar de zee te gaan moet je door een aantal steegjes waar ook weer iedereen je vriendelijk begroet en waar we werden uitgenodigd bij iemand thuis om zoete banaan te eten. Ze waren zo trots om ons op bezoek te hebben en de hele buurt stond bij de deur te kijken en de zwaaien en giegelen. Op de weg terug zijn we nog uitgenodigd door een jongen om zijn moeder te ontmoeten en wat te drinken. Ze waren allemaal erg geinteresseert. Onverwachte meevaller.

Heel vroeg met Batavia naar Yogyakarta om naar het volgende goedkope luxe hotel te gaan waar ik een tuk tuk wilde huren om dingen te gaan zien, maar die hebben ze er nauwlijks. We maar voor een scooter gegaan om naar de Borobudur te rijden. Achteraf ook maar goed want tuk tuks zijn niet zo snel en die scooter reed vrij gemakkelijk 110kmph op de perfecte wegen om Jogya. Op de weg terug kwamen we in de regen terecht en omdat ik geen regenjas bij me had zijn we maar gestopt en hebben we 2 maaltijden met 3 drankjes voor 11,000 rupee (50 eurocent) gehad. Het goedkoopste voedsel was ook altijd het beste! Na lunch zijn we door Yogya gaar rijden en kwamen we via een muziek en voedsel festival en een olifanten stal bij de het oude sultans paleis waar toen we stopten iemand op me af kwam die me de buurt wel wilde laten zien. Zo belandde we in de ongegrondse moskee en het waterpaleis met als einde een bezoek aan een Batik atellier en het oude paleis.

De volgende dag zou een lange worden. In de ochtend naar de Prembanan tempel, een paar uur slaap en dan om 10 uur 's avonds naar de voet van de Merapi vulkaan om die in de nacht te beklimmen zodat we de zonsopgang vanaf de top zouden kunnen zien. We hebben er 4 uur over gedaan (7km waarvan 2.2km omhoog) en voor de zon opkwam tegen de warme vulkaan rusten. We hadden veel geluk dat het niet regende en het een heldere nacht en volle maan was. Het was afzien (vooral op gewone sportschoenen) maar het dubbel en dwars waard.






De tijden voor de trein naar Semarang waren niet echt goed voor het schema dus besloten we een extra dag in Jogya te blijven en met de scooter naar Solo te rijden waar mijn oma lange tijd geleden had gewoond en waar mijn overgroot opa een spoorlijn had gebouwd. In Solo vonden we een museum met een Nederlandse bibliotheek. We waren de enige bezoekers en we mochten alle kasten openmaken en boeken bekijken en fotograferen. De spoorlijn wordt niet echt meer gebruikt en is deel van een normale weg dus daar moest ik natuurlijk even over rijden. De laatste paar uur in Yogya hebben en we wajong maker ontmoet en hebben we nog even door de regen de stad iets meer ontdekt.

Omdat Semarang niet lukte hebben we een trein van Jogya naar Jakarta geboekt. 7 uur door Java is niet echt een straf.

Terug in Jakarta hebben we op het station een hotel in chinatown geboekt. Met de tuk tuk zijn we naar oud Batavia gereden. Erg leuk om het gouveneurskantoor te zien achter de palmbomen. Jammer dat veel van de oude koloniale gebouwen in het centrum van de chinezen zijn die het kompleet laten vervallen. Na een tijdje in de buurt te hebben rondgelopen een tuk tuk door de regen naar het stadspark genomen. Sommige wegen veranderde in rivieren, maar de tuk tuks in Jakarta zijn erg hoog.

De laatste dag hebben we het oude hoofdkantoor van de Nederlandsche Handelsmaatschappij NV bezocht. De eerste 2 verdiepingen zijn exposities, maar de bovenste 3 zijn verlaten en eigenlijk veel interessanter. Alle deuren waren open en er was niemand aanwezig en zodoende kwamen we zelfs terecht op het dak. De laatste paar uur besteed aan het laaste straatvoedsel eten en de laatste inkopen doen in een groot chinees winkelcentrum met namaak spullen.

Alles bij elkaar koste de vakantie minder dan £1000 en dat kan veel goedkoper als het moet.

Conclusie: Fijn land en ik zal er zeker nog eens komen!

er komen vast nog wel meer pics als ik ze heb uitgezocht en upgeload
reset
pi_63428142
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:52 schreef Individual het volgende: (verhaal)
Mooie foto's en je hebt een leuke reis gemaakt.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:41:25 #147
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_63431106
Nog ff een paar foto's

ontbijt in Jakarta


Orang Utan


Borobudur


Buddhist tempel


eten aan de kant van de weg


ondergrondse moskee


Prembanan


Bovenop Merapi


Solo


'de' spoorlijn in Solo


onderweg van Solo naar Yogya


Bami Goreng Ayam


Bami Mihoen en Nasi verkoper


trein van Yogya naar Jakarta


onderweg


vergane glorie in Jakarta


Gouveneurskantoor Batavia


Nederlandse brug voor hotel Jakarta


regenbuitje in Jakarta


Bemo!


Nederlandsche Handelsmaatschappij


op het dak


kipsate met rijst
reset
pi_63438126
Mooi trip en mooie foto's!!
Weer wat tips erbij voor onze reis in juli!!
pi_63440789
Geweldige report en foto's!

Herkenbaar allemaal Als ik al naar het eten kijk Hou op... het gemak dat je alles kan kopen, de superaardige mensen (die meestal ook meteen beginnen over voetbal zodra je zegt dat je uit Nederland komt... ha) en uiteraard het feit dat je een wandelende attractie bent ('bule, bule...') en iedereen met je op de foto wilt - zowel gevraagd als ongevraagd.
quote:
...oude sultans paleis waar toen we stopten iemand op me af kwam die me de buurt wel wilde laten zien. Zo belandde we in de ongegrondse moskee en het waterpaleis met als einde een bezoek aan een Batik atellier en het oude paleis.
Heette dat Batik atelier toevallig 'Satria Gallery', naast het koetsenmuseum? Is een zogenaamde 'koperasi' die handgemaakte batik schilderijen verkoopt om arme kinderen te helpen. Had er toen 2 ontzettend mooie gekocht voor 30 Euro, een moderne en een klassieke. Het grappige is dat ik er op ongeveer dezelfde manier ook terecht ben gekomen door een man die de buurt wilde laten zien.

Verder heel jammer van het koloniale gedeelte van Jakarta. Het enige dat nog een beetje rechtop staat is het museum en een paar panden eromheen... terwijl het er best gezellig zou kunnen zijn als het opgeknapt was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zephyrus op 23-11-2008 00:41:18 ]
pi_65883449
We willen in Oktober 4 weken gaan backpacken in Vietnam of Indonesie. Mijn idee was om op Djakarta te vliegen, en dan Java af te reizen richting Bali. Daar over te steken naar Bali en dan nog een kleine week relaxen op een mooi strandje. Om dan van Denpasar weer terug te vliegen.

Iemand tips aanbevelingen, Volgens mijn berekening is het ongeveer 1000km. Is dit af te leggen al backpackend? Trein en bus that is.
  maandag 9 februari 2009 @ 18:13:06 #151
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_65887681
quote:
Op maandag 9 februari 2009 15:57 schreef Noxa het volgende:
We willen in Oktober 4 weken gaan backpacken in Vietnam of Indonesie. Mijn idee was om op Djakarta te vliegen, en dan Java af te reizen richting Bali. Daar over te steken naar Bali en dan nog een kleine week relaxen op een mooi strandje. Om dan van Denpasar weer terug te vliegen.

Iemand tips aanbevelingen, Volgens mijn berekening is het ongeveer 1000km. Is dit af te leggen al backpackend? Trein en bus that is.
Wat jij van plan bent, is de klassieke reisroute die prima geschikt is om een goed beeld van het land te krijgen: Jakarta - Bogor - Bandung - Yogya - Bromo - Bali is goed te doen in vier weken. Op Bali is Lovina Beach mij altijd goed bevallen (veel leuker dan Kuta) maar het is alweer een tijd geleden dat ik er geweest ben.
It's not a lie, if you believe
pi_65888302
Klinkt goed!
Wij gaan in juli van jakarta tot aan yogya. Daarna vliegen we via bali naar flores om met de boot naar komodo en rinca te gaan.
Daarna via Bali naar Lombok en Gili trawagan. Uiteindelijk doen we 3 dagen Bali om iemand te bezoeken daar. Hele vakantie is precies 3 weken.
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:32:47 #153
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_66232833
Hallo,
wij willen ws in september van Java naar Bali en Lombok reisen, volgorde is nog onduidelijk. Nou is er ook Ramadan tm de 15e, maar heeft iemand hier ervaring mee daar?
Rekening houden met lange kleding op Lombok en delen van Java heb ik gehoord, maar iemand nog tips?
It's all a blur!!!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:31:57 #154
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_66268398
Ik ben op Sulawesi geweest tijdens de ramadan, maar vond dat geen succes. De meeste restaurants zijn overdag gesloten en de sfeer was gewoon niet zo prettig. Ik zou liever een andere periode kiezen.
It's not a lie, if you believe
pi_66268805
Als je een beetje op google zoekt over Indonesië en Ramadan lees je veel verschillende dingen.
Wat 18Konijn zegt zijn de meeste reacties op diverse forums. Als je niet perse hoeft in deze tijd ga dan een andere periode.
Ramadan is van 22 augustus tm 19 september.
pi_66280745
beter een andere periode, of ga naar een ander gebied.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zaterdag 21 februari 2009 @ 08:08:51 #157
98322 Pirm
duiken is mijn leven.....
pi_66306432
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:31 schreef 18konijn het volgende:
Ik ben op Sulawesi geweest tijdens de ramadan, maar vond dat geen succes. De meeste restaurants zijn overdag gesloten en de sfeer was gewoon niet zo prettig. Ik zou liever een andere periode kiezen.
Kom naar Noord-Sulawesi, hier hebben we bijna geen moslims en de ramadan heeft dan ook weinig invloed op het dagelijkse leven hier...
pi_66307019
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 08:08 schreef Pirm het volgende:

[..]

Kom naar Noord-Sulawesi, hier hebben we bijna geen moslims en de ramadan heeft dan ook weinig invloed op het dagelijkse leven hier...

De Minahassa zijn idd erg christelijk, maar het is wat klein om te backpacken ahaha je komt zo in Zuid Sulawesi terecht
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_66308453
Je kunt ook prima in de (grotere) steden op Java verblijven. Ramadan is er zeker wel, maar er zijn genoeg mensen die geen moslim zijn, of vanwege welke reden dan ook niet vasten.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 15:01:31 #160
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_66360838
Ik denk dat ik volgende maand een paar dagen naar Bali ga, moet wel te regelen zijn.
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:27:54 #162
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_66480354
quote:
Op maandag 23 februari 2009 01:24 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik denk dat ik volgende maand een paar dagen naar Bali ga, moet wel te regelen zijn.
Dat is voor jou toch gewoon de trein (en bootje) pakken?

Zou je er in een dag kunnen heenrijden op een scooter/motor?
reset
pi_66507513
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat is voor jou toch gewoon de trein (en bootje) pakken?

Zou je er in een dag kunnen heenrijden op een scooter/motor?
1 dag? Dan moet je meer als 100 km gemiddeld rijden, en op Java haal je de 45 als je flink doorrijdt en 12 uur op de weg zit (inclusief lunch en paar rustpauzes vanwege een zere kont)

Ja, ik heb die rit eens gemaakt op de motor en heb drie overnachtingen gedaan op Java voordat ik overstak naar Bali: Madiun, Malang en Banyuwangi...
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:24:33 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_66521903
Ik weet niet hoe de wegen er uit zien naar het oosten toe, maar richting Solo en Borobodur zijn de wegen fantastisch mooi en reed ik hele stukken met 100-120km/u zelfs met iemand achterop!

Hoeveel km is het van Yogya naar het oostelijkste puntje van Java? Wat is trouwens de correcte/officiele spelling van Yogya, Jogya, Yogja? Is die er wel?
reset
pi_67039053
Gisterenavond vliegticket geboekt naar Jakarta via Emirate Airlines
Ga in totaal een kleine 2 maanden daar vertoeven!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_67061091
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:24 schreef Individual het volgende:
Ik weet niet hoe de wegen er uit zien naar het oosten toe, maar richting Solo en Borobodur zijn de wegen fantastisch mooi en reed ik hele stukken met 100-120km/u zelfs met iemand achterop!

Hoeveel km is het van Yogya naar het oostelijkste puntje van Java? Wat is trouwens de correcte/officiele spelling van Yogya, Jogya, Yogja? Is die er wel?
100+ kan prima hoor, tot je een mooie intercitybus of zo'n gele vrachtwagen kopt.

Verder staan er ook stoplichten waardoor je gemiddelde snelheid keldert natuurlijk. Wel meerekenen he.. na Solo en voorbij de Boroburur houden die 4-banswegen ook op ook trouwens.

Officiele spelling van Jogja? Yoygakarta is de officiele naam, maar in het kort dus al die andere varianten.Verkeersborden zijn hier ook niet echt eenduidig in.
  zaterdag 25 april 2009 @ 09:36:16 #167
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_68457604
Salamat dayang (of zoiets )
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68458745
Denk dat je selamat jalan bedoeld.. overigens uitgesproken als selamat djalan...:P
pi_68458822
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:57 schreef indahnesia.com het volgende:
Denk dat je selamat jalan bedoeld.. overigens uitgesproken als selamat djalan...:P
ach ik zeg wel Assalamu Aleykum als ik er ooit kom. Snappen ze vast ook wel.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68589296
Dat moet geen probleem zijn inderdaad over het algemeen, al is dat een algemene groet i.p.v. iemand een goede reis wensen. En verder is 20% van de bevolking niet islamitisch, dus om het tegen iedereen te zeggen is ook weer zoiets.
pi_68609049
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

ach ik zeg wel Assalamu Aleykum als ik er ooit kom. Snappen ze vast ook wel.

Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_68610088
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 14:06 schreef indahnesia.com het volgende:
Dat moet geen probleem zijn inderdaad over het algemeen, al is dat een algemene groet i.p.v. iemand een goede reis wensen. En verder is 20% van de bevolking niet islamitisch, dus om het tegen iedereen te zeggen is ook weer zoiets.
islam (ca. 86%), christendom 10%, hindoeïsme 3%, boeddhisme 1% vind ik..... dus slechts 14%.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68610440
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

ach ik zeg wel Assalamu Aleykum als ik er ooit kom. Snappen ze vast ook wel.
Oh, schrijf je dat zo?!
 FR
pi_68611126
quote:
Op zondag 3 mei 2009 02:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

islam (ca. 86%), christendom 10%, hindoeïsme 3%, boeddhisme 1% vind ik..... dus slechts 14%.
dat is de lezing van de overheid inderdaad.
pi_68613313
quote:
Op zondag 3 mei 2009 02:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

islam (ca. 86%), christendom 10%, hindoeïsme 3%, boeddhisme 1% vind ik..... dus slechts 14%.
Dus spreek je iedereen maar aan in het arabisch
Zelfs de moslims gebruiken dat niet. Het is maar een kleine groepje dat arabisch gebruikt
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 3 mei 2009 @ 13:40:24 #178
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_68616718
Ik zit in juli een 3 weken in Singapore en willen vanaf daar een paar dagen richting Indonesië. Ik kan alleen niet goed vinden op internet hoe je daar komt, behalve met het vliegtuig. Wat zijn nog meer mogelijkheden, heb iig iets gehoord over een boot. En in welk gebied kom je dan terecht?
pi_68617186
Singapore? Je kunt met de boot vanaf Waterfront Harbour naar Batam, Bintan en vast nog wel meer plekken. Batam ligt op een uurtje speed-varen, Bintan iets verderop geloof ik. Als je daar bent, dan ben je nog nergens want Batam is een 'buitenwijk' van Singapore met slechts wat handel en scheepsbouw. Er is niets toeristisch te vinden, tenzij je voor de hoeren wil gaan (de meesten komen overigens van andere eilanden, dus je kunt er wel mensen ontmoeten uit half Indonesie )
pi_68617252
quote:
Op zondag 3 mei 2009 11:28 schreef EricT het volgende:

[..]

Dus spreek je iedereen maar aan in het arabisch
Zelfs de moslims gebruiken dat niet. Het is maar een kleine groepje dat arabisch gebruikt
Arabisch gebruikt men buiten de moskee eigenlijk niet nee. Uitzonderingen zijn wat import-arabieren op de Puncak en die omgeving. De groet die eerder genoemd werd is echter wel een doodnormale groet, ook in grote delen van Indonesie.
  zondag 3 mei 2009 @ 15:45:58 #181
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_68621474
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Singapore? Je kunt met de boot vanaf Waterfront Harbour naar Batam, Bintan en vast nog wel meer plekken. Batam ligt op een uurtje speed-varen, Bintan iets verderop geloof ik. Als je daar bent, dan ben je nog nergens want Batam is een 'buitenwijk' van Singapore met slechts wat handel en scheepsbouw. Er is niets toeristisch te vinden, tenzij je voor de hoeren wil gaan (de meesten komen overigens van andere eilanden, dus je kunt er wel mensen ontmoeten uit half Indonesie )
Dan is het dus slimmer om het vliegtuig te pakken richting Indonesië, want willen toch wel iets anders zien dan handel, scheepsbouw en hoeren. Bedankt voor de informatie.
pi_68628118
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:45 schreef nogal het volgende:

[..]

Dan is het dus slimmer om het vliegtuig te pakken richting Indonesië, want willen toch wel iets anders zien dan handel, scheepsbouw en hoeren. Bedankt voor de informatie.
Dat lijkt me dus een goede conclusie. Fijne tijd!
pi_68641753
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:55 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Arabisch gebruikt men buiten de moskee eigenlijk niet nee. Uitzonderingen zijn wat import-arabieren op de Puncak en die omgeving. De groet die eerder genoemd werd is echter wel een doodnormale groet, ook in grote delen van Indonesie.
Hmm over de groet weet ik te weinig, omdat ik die delen van Indonesia niet ken. Ik weet alleen dat een aantal (ex?) jihadi's de groet bezigen.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_68641861
quote:
Op zondag 3 mei 2009 07:13 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

dat is de lezing van de overheid inderdaad.
Misschien wel nog meer moslim dus!
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68662095
quote:
Op maandag 4 mei 2009 00:20 schreef Burakius het volgende:

[..]

Misschien wel nog meer moslim dus!

De verhoudingen verschuiven vanzelf
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_68762782
Vraagje een collega gaat eind dit jaar in een weeshuis werken in indonesie als zijnde vrijwilligerswerk, hier krijgt zij niet voor betaald, nu heeft ze problemen met haar aanvraag voor een werkvisum. Maar is het aangezien ze niet betaald krijgt gewoon een toeristenvisum aan te vragen?
pi_68764116
quote:
Op maandag 4 mei 2009 00:17 schreef EricT het volgende:

[..]

Hmm over de groet weet ik te weinig, omdat ik die delen van Indonesia niet ken. Ik weet alleen dat een aantal (ex?) jihadi's de groet bezigen.
Dan weet je niet veel.. haha.. het is een standaard groet onder moslims, dus het gaat wel wat verder dan slechts een paar jihadisten.
pi_68764166
quote:
Op maandag 4 mei 2009 00:20 schreef Burakius het volgende:

[..]

Misschien wel nog meer moslim dus!
Dan weet jij niet hoe de Indonesische overheid ('aangemoedigd' door Islamitische organisaties) dat percentage kunstmatig hoog houdt en het dus naar alle waarschijnlijkheid lager is dan de officiele lezing.
pi_68764229
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:10 schreef lunko1979 het volgende:
Vraagje een collega gaat eind dit jaar in een weeshuis werken in indonesie als zijnde vrijwilligerswerk, hier krijgt zij niet voor betaald, nu heeft ze problemen met haar aanvraag voor een werkvisum. Maar is het aangezien ze niet betaald krijgt gewoon een toeristenvisum aan te vragen?
Nee, werk is werk, het gaat er niet om of je er geld mee verdiend. Met een toeristenvisum betrapt worde op werken zal je in ieder geval uitzetting opleveren. Als je pech hebt ga je eerst eventjes de cel in, in afwachting van de voorbereidingen van de uitzetting.
pi_68769596
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:51 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dan weet je niet veel.. haha.. het is een standaard groet onder moslims, dus het gaat wel wat verder dan slechts een paar jihadisten.
Ik weet genoeg. Ik weet dat arabisch niet gebruikt wordt in mijn regio. Ook die groet niet. Salam hoor je (javanen) overigens nog wel eens zeggen.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_68770769
Ik ben in april naar Lombok en Bali geweest! Ik heb echt zo'n leuk vakantie gehad! Mooie landschappen, bruizende markten en authentieke dorpjes gezien Voornamelijk ook heel veel lol gehad met de Indonesische mensen daar. Het viel mij op hoe goed ze engels kunnen praten en soms zelfs ook Nederlands. De gidsen kunnen vaak wel 5 talen spreken (o.a. Japans is ook een veel gesproken taal). Ik bedacht mij dat dat vast komt omdat ze zo sociaal zijn en graag een praatje met iedereen maken. Als ze de taal nog niet zo heel goed kunnen dan zeggen ze de woorden die ze wel weten en vormt zich ook een verhaal. Ze zijn niet bang dat ze het verkeerd zeggen ofzo Dat is heel anders in andere Aziatische landen waar ik geweest ben, want in Japan en Thailand spreken ze erg summier engels. De Indonesiërs maken ook heel veel grapjes om er vervolgens zelf het hardst om te lachen hahaha.

Voor Lombok heb ik nog wel contactgegevens van een hele goede en gezellige gids. Wie geïnteresseerd is moet mij maar even een PM sturen! Hij kan goed Nederlands praten en we hebben met hem een hele interessante, afwisselende excursie gedaan in Oost en Noord Lombok en zijn de volgende dag met hem gaan snorkelen op de Gili Air.

Paar kiekjes van Lombok:

Strand bij hotel:


Dit noemen ze zelf een Lombok Ferrari (een van de grappen waar ze zelf dus heel hard om moeten lachen):


Waterpaleis:


Vulkaan:


Traditionele trouwerij:



Sasak dorp (oorspronkelijke bewoners):






Aap die op Lombok en Bali voorkomt:


Baai in de mist:


Jongetjes die poseren voor de foto:


Misschien post ik later nog wat foto's van Bali

[ Bericht 2% gewijzigd door Saffron op 07-05-2009 16:27:34 ]
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:08:20 #192
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68773220
Mooie foto's Saffron.

Ik ben alleen op Borneo en Java geweest, maar ik wil zeker terug en meer zien. Van de ruim 40 landen die ik gezien heb staat Indonesie in de top3!
reset
pi_68777000
Mooie Foto's Saffron!

Ik ga in Juli 3 weken naar Indonesië! Java een week, 5 dagen Flores/Komodo/Rinca/, 10 dagen lombok/gili trawagan en 3 dagen Bali.
Dus ik ga je een PM sturen voor de gids op Lombok, ben benieuwd!
  donderdag 7 mei 2009 @ 16:54:01 #194
167122 geniuxx
Taking over the world!
pi_68777644
ik ben net 5 daagjes terug uit Java/bali/Lombok en als ik die foto's zo zie hier op een regenachtige middag dan wil ik meteen terug!

tipje voor mensen die naar lombok/gili's gaan: Gita Gili! Funky kleine bungalow huisjes, 3 meter van het strand met een hangmatje en ventilator, voor maar 4 euro per nacht! Grootste pluspunt is dat je recht voor het mooiste stukje coraal van Gili Air zit en dat je 's ochtends dus meteen tussen de tropische vissen en reuzenschildpadden staat als je een ochtenduik neemt!

ps, als je een beetje gesteld bent op je rust zou ik Gili Trawangan mijden als de pest.. de muziek staat daar gruwelijk hard tot diep in de nacht, wat op het hele eiland te horen is. Veel mensen die wij onderweg tegenkwamen en richting Trawangan gingen, zagen we later terug op Gili Air, die waren allemaal meteen weer weg gegaan omdat het zo'n luidruchtig party eiland was
Always Outnumbered, Never Outgunned..
pi_68863590
Toffe plaatjes, Saffron!!
 FR
pi_68863759
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:32 schreef EricT het volgende:

[..]

Ik weet genoeg. Ik weet dat arabisch niet gebruikt wordt in mijn regio. Ook die groet niet. Salam hoor je (javanen) overigens nog wel eens zeggen.
Jouw regio is Nederland toch? Ik geloof graag dat het daar minder gebruikt wordt dan hier in Indonesie.
pi_68863763
Leuke foto's Saffron; die aapjes komen trouwens wel op meer eilanden voor,hier op Java zit het er ook vol mee, maar dat ter zijde.
pi_68863767
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:54 schreef geniuxx het volgende:
ik ben net 5 daagjes terug uit Java/bali/Lombok en als ik die foto's zo zie hier op een regenachtige middag dan wil ik meteen terug!

tipje voor mensen die naar lombok/gili's gaan: Gita Gili! Funky kleine bungalow huisjes, 3 meter van het strand met een hangmatje en ventilator, voor maar 4 euro per nacht! Grootste pluspunt is dat je recht voor het mooiste stukje coraal van Gili Air zit en dat je 's ochtends dus meteen tussen de tropische vissen en reuzenschildpadden staat als je een ochtenduik neemt!

ps, als je een beetje gesteld bent op je rust zou ik Gili Trawangan mijden als de pest.. de muziek staat daar gruwelijk hard tot diep in de nacht, wat op het hele eiland te horen is. Veel mensen die wij onderweg tegenkwamen en richting Trawangan gingen, zagen we later terug op Gili Air, die waren allemaal meteen weer weg gegaan omdat het zo'n luidruchtig party eiland was
Gatver hee.. vijf jaar geleden was het er nog te doen, maar dat het zo snel zou verpest zou worden is toch jammer om te horen. Nou ja, het zal wel geld in het laatje brengen, en er is niet iedere dag een optocht met opstoppingen zoals op dat religie-gekke eiland Bali.
pi_68865650
quote:
Op zondag 10 mei 2009 05:07 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Jouw regio is Nederland toch? Ik geloof graag dat het daar minder gebruikt wordt dan hier in Indonesie.
grappig
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_69030642
Van de zomer mss voor een weekje of 2 naar mijn thuisland incl shopping spree in bandung en mss wat daagjes in bali (heb daar familie).
.mwep
pi_69044202
Bandung is niet goedkoop meer (voor Indonesische maatstaven), je kunt beter inkopen doen in Jakarta.
pi_69065467
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 06:19 schreef indahnesia.com het volgende:
Bandung is niet goedkoop meer (voor Indonesische maatstaven), je kunt beter inkopen doen in Jakarta.
Het is eerder dat ik daar vaste winkeltjes heb waar ik altijd even een kijkje neem en in de meeste gevallen ook altijd wat koop
.mwep
pi_69080634
In september ga ik eindelijk weer eens naar Indonesie voor 3 weken. Vlieg met Singapore Airlines op Singapore, dan naar familie op Batam. Daarna willen we waarschijnlijk naar Bali en de Gili Islands (dat laatste met dank aan dit topic). Wie kan me vertellen hoe ik het beste op de Gili Islands kan komen?
It is your friends who make your world!
pi_69082235
Vanaf Bali kan je met de boot.
Maar dat ga ik in juli testen.
pi_69082367
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:34 schreef nelisb het volgende:
Vanaf Bali kan je met de boot.
Maar dat ga ik in juli testen.
Oh das mooi, dan gebruik ik jou als testpersoon, haha. Wat is voor jou de reden geweest om er naartoe te gaan?
It is your friends who make your world!
pi_69086374
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:09 schreef got.rice het volgende:

[..]

Het is eerder dat ik daar vaste winkeltjes heb waar ik altijd even een kijkje neem en in de meeste gevallen ook altijd wat koop
In dat geval moet je daar naartoe. Die winkeltjes zullen wel niet verhuisd zijn in tussentijd.
pi_69088887
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:38 schreef Ikiskoel het volgende:

[..]

Oh das mooi, dan gebruik ik jou als testpersoon, haha. Wat is voor jou de reden geweest om er naartoe te gaan?
ik ga op huwelijksreis. Java, flores,komodo, rinca, lombok en gili trawagan.
In juli laat ik weten hoe of wat.
pi_69090610
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:13 schreef nelisb het volgende:

[..]

ik ga op huwelijksreis. Java, flores,komodo, rinca, lombok en gili trawagan.
In juli laat ik weten hoe of wat.
Oooh, wat leuk! Alvast gefeliciteerd!
It is your friends who make your world!
pi_69173488
iemand nog tips voor goedkope tickets naar denpasar..

zie door de bomen het bos niet meer met al die sites
pi_69174171
Vanaf waar?
pi_69175265
amsterdam of brussel.. evt ergens anders wat niet te ver is (woon in tilburg)

kom op 890 geloof ik via cheaptickets, maar heb nog niet verschillende data geprobeerd (mijn data zijn flexibel, erg irritant dat ik dan telkens een andere datum moet invoeren, bij singapore airlines niet trouwens, goede site!)
pi_69177065
Op mijn website komen af en toe goedkope tarieven (en tips om deze te boeken) voorbij. Even een linkje dus, bij wijze van uitzondering:
http://forum.indahnesia.c(...)van_vliegtickets.php
pi_69196419
thnx ff doorspitten en bookmarken
pi_69375485
Bij deze zoals beloofd nog wat mooie foto's van Bali:

Tempel in het noorden van Bali:





Bloemen:



De Kit Kit waterval:


Reliëf in berg:


Dit was een beetje luguber, graven in het dorpje Trunyan. Dit dorpje heeft een eigen geloof. 9 is het magische getal, 10 bestaat niet. Er zijn dus ook maar 9 graven mogelijk. Deze zijn met stokjes gemaakt en de doden liggen gewikkeld in een dok op de grond. Als er een 10e dode bij komt dan wordt het oudste graf ontruimt, de schedel wordt op een muurtje gezet en de rest van de overblijfselen worden op een grote stapl gegooid. Je ruikt niks vreemds door een speciale boom die daar staat (en nergens anders op Bali te vinden is), het ruikt er zelfs wel fris. Hun persoonlijke bezittingen liggen er ook en deze zijn met regenval ed verspreid en ligge over het pad (slippers ed). De mensen daar zijn niet zo aardig, je moet er echt met een gids heen die door de mensen daar geaccepteerd wordt. Ik geloof ook dat alleen Oad deze excursie aanbiedt. Ga er dus nooit lleen heen.

Hier wat foto's:

De entree:


Het muurtje met schedels:


De graven:


De hoop:


Het dorp (zijn we alleen langsgevaren (je moet een meer oversteken voor dit dorp):


De boom:

-------------------------------------
Markt:


Maskers te koop:


Actieve vulkaan:


Mooie rijstvlden:

  maandag 25 mei 2009 @ 12:53:02 #217
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_69379353
Mooie foto's

Weet iemand overigens een relaxed goedkoop hosteltje ergens in Jakarta voor de eerste nacht daar? De dingen die ik op internet vind, zijn nog best prijzig.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_69379585
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:39 schreef Saffron het volgende:
Bij deze zoals beloofd nog wat mooie foto's van Bali:

Mooie foto's hoor! Nog een maand en dan vliegen wij naar Indonesië! Heb er zo'n onwijs zin in!
pi_69396181
Vandaag gehoord dat m'n vriendin voor een co-schap volgend jaar van april-juli naar Samarinda gaat. De hoofdstad van Oost-Kalimantan. Ik zal dit topic in de gaten houden voor tips qua tickets e.d. want ik wil haar daar graag gaan opzoeken natuurlijk.
Lawa mena hau lala!
pi_69408876
quote:
Op maandag 25 mei 2009 21:05 schreef Rubstah het volgende:
Vandaag gehoord dat m'n vriendin voor een co-schap volgend jaar van april-juli naar Samarinda gaat. De hoofdstad van Oost-Kalimantan. Ik zal dit topic in de gaten houden voor tips qua tickets e.d. want ik wil haar daar graag gaan opzoeken natuurlijk.
Oii, Leuk man
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_69408958
Oi bung bongso!

Hoeissienou?
Lawa mena hau lala!
pi_69411056
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:29 schreef Rubstah het volgende:
Oi bung bongso!

Hoeissienou?
Bae² jua bung bongso! Bagaimana deng ale?

Ben zelf ook op zoek of ik iets met mijn studie kan doen aan die kant van de wereld kant man. Ze zijn bezig medische faculteit op Ambon op te zetten.. en hoorde interessante dingen over Dili.
Binnenkort neem ik even contact met je op .


PS: Lawamena haulala
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_69432307
Goed hoor, ben me nu al een beetje aan het verdiepen in Kalimantan(tickets e.d.).
Wil misschien proberen om van daaruit nog richting Maluku te gaan. Maar ja geld en tijd is een probleem he , het moet in de zomervakantie.
Lawa mena hau lala!
pi_69458495
Tvp
Vanochtend twee tickets geboekt richting jakarta van 4 aug en dan 3 weken lang.
Ik ga vanavond eens dit topic lezen want voor de rest heb ik nog geen plannen ik heb slechts de tickets en ik weet dat het goed weer is in aug.

Doel 1: Slaapplaats voor de eerste nacht
pi_69467085
Pfff beetje door gelezen maar ik zie al dat er zoveel moois is dat het nog lastig gaat worden een leuk schema te maken voor die drie weken. Ik wil zoveel mogelijk zien maar ik wil ook relaxen en aan een mooi tropisch strand kunnen liggen.
pi_69467147
Drie weken vakantie wordt wellicht een soort werkvakantie omdat je zoveel wil zien, maar dat is niet erg hoor, zolang je het er af en toe maar van neemt.
pi_69467315
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:40 schreef indahnesia.com het volgende:
Drie weken vakantie wordt wellicht een soort werkvakantie omdat je zoveel wil zien, maar dat is niet erg hoor, zolang je het er af en toe maar van neemt.
Dat wil ik dus juist vermijden.
Het moet de juiste balans zijn

Als het echt bevalt en ik heb nog iets gemist dan kan ik altijd nog een keer terug.
pi_69467833
Wij gaan ook 3 weken. Hebben een aardig schema in elkaar gedraaid.
week java ongeveer, 3 dagen lombok, 5 dagen gili eilanden(huwelijksreis ook uitvoeren natuurlijk) en 4 dagen naar Komodo en Rinca om de komodo dragon te zien!

Dit even in het kort onze reis.
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:36:31 #229
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_69469414
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:44 schreef Godtje het volgende:

Als het echt bevalt en ik heb nog iets gemist dan kan ik altijd nog een keer terug.
Je mist sowieso wel wat!

Heb er 2 weken rondgereist en het gevoel dat ik heel erg veel, maar toch minder dan 1% te hebben gezien.

Ik moet zeker weer eens terug!
reset
pi_69469429
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:44 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat wil ik dus juist vermijden.
Het moet de juiste balans zijn

Als het echt bevalt en ik heb nog iets gemist dan kan ik altijd nog een keer terug.
Jij hebt door wat de meesten niet door hebben.
pi_69469707
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:55 schreef nelisb het volgende:
Wij gaan ook 3 weken. Hebben een aardig schema in elkaar gedraaid.
week java ongeveer, 3 dagen lombok, 5 dagen gili eilanden(huwelijksreis ook uitvoeren natuurlijk) en 4 dagen naar Komodo en Rinca om de komodo dragon te zien!

Dit even in het kort onze reis.
Ik zag je schema inderdaad ook eerder in het topic staan.
Ik ga die inderdaad morgen ook even rustig nalopen. Vanavond even geen tijd vanwege CL finale
Maar morgen tijdens mijn werk zal ik even tijd maken.

Volgens mij heb ik nog nooit met zo weinig voorkennis tickets geboekt. Alleen van horen zeggen dat ik er geweest moest zijn en het gevoel was er altijd al dat ik er een keer heen wil. Eerste keuze was eigenlijk vietnam maar door het klimaat is dat niet zo gunstig in aug.
pi_69471030
Als je vragen hebt over boekingen etc hoor ik het wel. PM staat open.
pi_69661412
Hebben mensen hier ervaring met Air Asia?

Ik ben student en heb ff zitten rekenen en kom als ik met ryanair en air asia ga uit op ¤363 uit.(incl. toeslagen en prebooked meals)
Dat is dan Eindhoven - London(STN) met Ryanair.
London(STN) - Kuala Lumpur
Kuala Lumpur - Jakarta
Jakarta - Balikpapan
De laatste 3 met Air Asia.

Op internet heb ik nog vrij weinig slechts over deze pricefighter gelezen.
Lawa mena hau lala!
pi_69663562
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:23 schreef Rubstah het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met Air Asia?

Ik ben student en heb ff zitten rekenen en kom als ik met ryanair en air asia ga uit op ¤363 uit.(incl. toeslagen en prebooked meals)
Dat is dan Eindhoven - London(STN) met Ryanair.
London(STN) - Kuala Lumpur
Kuala Lumpur - Jakarta
Jakarta - Balikpapan
De laatste 3 met Air Asia.

Op internet heb ik nog vrij weinig slechts over deze pricefighter gelezen.
Airasia is relaxt in Indonesie daarmee gevlogen naar Bali en Sumatra
Geen problemen gehad
We fear that which we cannot see
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:17:33 #235
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_69673182
Hoe oud moet je zijn om een casino binnen te komen in Jakarta & Bali?
I never workout
pi_69674202
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:17 schreef reetveter het volgende:
Hoe oud moet je zijn om een casino binnen te komen in Jakarta & Bali?
Er zijn geen casino's in Indonesie, althans geen legale.
pi_69674253
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:23 schreef Rubstah het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met Air Asia?

Ik ben student en heb ff zitten rekenen en kom als ik met ryanair en air asia ga uit op ¤363 uit.(incl. toeslagen en prebooked meals)
Dat is dan Eindhoven - London(STN) met Ryanair.
London(STN) - Kuala Lumpur
Kuala Lumpur - Jakarta
Jakarta - Balikpapan
De laatste 3 met Air Asia.

Op internet heb ik nog vrij weinig slechts over deze pricefighter gelezen.
Houd er rekening mee dat je voor je baggage extra betaald en ook het vreten aan boord is dokken.

Je hebt ook vast flinke wachttijden en komt op belachelijke tijden aan, dus zul je wellicht gebroken ergens aankomen en het liefst willen slapen in een echt bed (op een hotelkamer) alvorens je verder gaat. in Indonesie is dat voor 30 euro wel te regelen, in London echter niet.
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:30:15 #238
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_69675514
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:52 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Er zijn geen casino's in Indonesie, althans geen legale.
Serieus? Want mijn broertje had er wel een paar gezien in Bali zei die.
I never workout
pi_69675747
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:52 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Er zijn geen casino's in Indonesie, althans geen legale.
weet jij miss hoe het zit met gokken in indonesie? ik speel vaak poker op internet, is dat daar legaal? (zo ja ben ik ook benieuwd hoe het belast wordt, hoe kan ik daar achter komen? ambassade mailen?)
  woensdag 3 juni 2009 @ 21:07:32 #240
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_69679140
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:52 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Er zijn geen casino's in Indonesie, althans geen legale.
En ook geen legale bordelen volgens mij, maar toch zaten we de laatste paar nachten in een bordeel en casino in Jakarta's Chinatown (waar je ook babi kan eten). Vanaf de buiten- en binnenkant leek het gewoon op een designer hotel, maar op de bovenste verdieping zat een 'karaoke bar' met een hele rij high class hoertjes en 'prive karaoke kamertjes' waar je niet mocht fotograferen. We vonden het ook grappig dat elke kamer een mandje met condooms en glijmiddelen had.

http://www.sparks-hotel.com/
reset
pi_69687194
lol ff googlen, vond dit grappig stukje

Without a doubt the most serious threat to a foreign visitor's life and limbs comes from traffic. Even when you are on a pavement you should not believe yourself safe, as vehicles frequently abuse and crash into them. If you are driving something on the road, it gets even worse, especially at night. Lorries / trucks which struggle up hill and mountain roads delight in going as fast as they can downhill. Chickens, dogs, cats, children, adults, you name it frequently step out onto Bali's narrow roads without warning. Vehicles capable of 1 mph more than the vehicle in front of them will do anything to get in front. The man pushing a cart, "pedal to the floor but slow right down if they see a prospective passenger bemos" (van like buses) and cyclists will all make sure they get in front of faster vehicles wherever they can, normally at traffic lights and junctions; forcing other drivers into repeating often dangerous maneuvers to get past them yet again. Villagers in dark clothes actually sitting on the tiny roads at night glaring at you to say "this is my road, stop!", although of course you can not see them because the truck coming the other way has its lights on full beam and thus the first you know about it is the split second glimpse of their eyes you get just before send them to their next life.
pi_69687451
When an accident involving personal injury occurs, Indonesian law requires both drivers to await the arrival of a police officer to report the accident. Although Indonesian law requires third party insurance, most Indonesian drivers are uninsured, and even when a vehicle is insured, it is common for insurance companies to refuse to pay damages.


Scuba Diving, Snorkeling and Surfing: U.S. citizens should exercise prudence when scuba diving, snorkeling and surfing, and when visiting remote tourist locations. Strong seasonal undercurrents in coastal waters pose a sometimes-fatal threat to surfers and swimmers, and every year several Americans drown in unstable water. Surfers and divers should also be aware that local fishermen in coastal waters may use explosives to catch fish although this practice is illegal in Indonesia.

pi_69689730
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:30 schreef reetveter het volgende:

[..]

Serieus? Want mijn broertje had er wel een paar gezien in Bali zei die.
Serieus ja, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn natuurlijk he. Indonesiers zijn net mensen.
pi_69689733
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:35 schreef twister_rodriguez het volgende:

[..]

weet jij miss hoe het zit met gokken in indonesie? ik speel vaak poker op internet, is dat daar legaal? (zo ja ben ik ook benieuwd hoe het belast wordt, hoe kan ik daar achter komen? ambassade mailen?)
Gokken is verboden, maar net zoals in andere landen doen mensen hier ook dingen die stout zijn hoor. Er zit dus geen belasting op, en mailen is slapende honden wakker maken natuurlijk. Wilde eigenlijk zeggen "Ben je helemaal van de pot gerukt", maar je zal wel niet weten dat gokken hier niet toegestaan is. No harm done dus
pi_69689740
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 21:07 schreef Individual het volgende:

[..]

En ook geen legale bordelen volgens mij, maar toch zaten we de laatste paar nachten in een bordeel en casino in Jakarta's Chinatown (waar je ook babi kan eten). Vanaf de buiten- en binnenkant leek het gewoon op een designer hotel, maar op de bovenste verdieping zat een 'karaoke bar' met een hele rij high class hoertjes en 'prive karaoke kamertjes' waar je niet mocht fotograferen. We vonden het ook grappig dat elke kamer een mandje met condooms en glijmiddelen had.

http://www.sparks-hotel.com/
Indonesie zit vol met dat soort hotels, van bottom-class ( 5 euro voor een wip kamer) tot ultra-high-class (300 euro voor een neukbeurt met een Wit-Russische hoer hotelkamer).

En dat.. dat is echt Indonesie...
pi_69958181
Ik ga van de zomer naar Indonesie voor 6 weken. Mijn vraag is of je er ECHTE merkkleding kan kopen en ook de schoenen air max.

Bedankt
pi_69961575
Ja dat kan zeker, maar doe dit in een normale winkel en niet aan de kant van de weg. Die normale winkels zitten over het algemeen in winkelcentra, maar bijvoorbeeld op Bali ook wel in het toeristengebied als losse winkeltjes.
pi_69986829
en merkkleding is daar goedkoper ?
pi_69987823
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:46 schreef whehe het volgende:
en merkkleding is daar goedkoper ?
Jah
We fear that which we cannot see
pi_69988912
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 06:41 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Gokken is verboden, maar net zoals in andere landen doen mensen hier ook dingen die stout zijn hoor. Er zit dus geen belasting op, en mailen is slapende honden wakker maken natuurlijk. Wilde eigenlijk zeggen "Ben je helemaal van de pot gerukt", maar je zal wel niet weten dat gokken hier niet toegestaan is. No harm done dus
ah thnx geloof dat het in meer zuid-o aziatische landen zo is
pi_69993845
Ik ga 25 juli een weekje naar Bali! Ik ben van plan om te verblijven in het zuiden, maar heb een paar vraagjes. Is het makkelijk om bijvoorbeeld een daytrip te doen naar Besakih? Of is dat echt te ver en is het verstandig een dagje daar een hotel te boeken?

En wat zijn nou de must-sees die je na een weekje echt gezien moet hebben? En misschien nog wat dingen die wat buiten de gebaande paden zijn Het wordt een combinatie van een strandvakantie, uitgaan, maar ook met cultuur en bezienswaardigheden.
pi_69997306
Dat kan prima met dagtrips hoor. Wat je gezien moet hebben? Teveel om op te noemen. Bali is vrijwel alleen een gebaand pad, dus verwacht niets wat anderen nog niet gedaan hebben.
pi_69999296
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 06:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ga 25 juli een weekje naar Bali! Ik ben van plan om te verblijven in het zuiden, maar heb een paar vraagjes. Is het makkelijk om bijvoorbeeld een daytrip te doen naar Besakih?
Afhankelijk van waar je verblijft, is dat goed te doen. Mits er niet een of andere processie is, want reken dan op uren in de file staan.
pi_69999323
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Afhankelijk van waar je verblijft, is dat goed te doen. Mits er niet een of andere processie is, want reken dan op uren in de file staan.
Agamamania inderdaad.
  maandag 15 juni 2009 @ 00:21:17 #255
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_70012798
Zoals ik al eerder in dit topic gemeld had ga ik een paar dagen richting indonesie. Oom van
me vriendin heeft voor ons op Bintan een hotel (Bintan Lagoon resort) geboekt. We komen hier met
de Ferry aan. Is iemand hier wel eens eerder geweest en wat zijn echte aanraders daar?
pi_70049608
Buiten BLR zal er weinig te zien zijn, Bintan (zoals ook de eilanden in de buurt) zijn pure industriele eilanden. Vermaak zit er vooral in obscure clubs en cafeetjes in de avonduren wellicht. Kan ook leuk zijn dat als gast eens te zien.
pi_70098324
TVP. 17 juli ga ik voor 3 weken naar Bali.
pi_70099629
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:34 schreef karoltje het volgende:
TVP. 17 juli ga ik voor 3 weken naar Bali.
Ik zie mensen helemaal lyrisch doen over Bali, maar ik snap dat niet zo. Waarom zou je 3 weken naar Bali gaan als toerist (neem ik aan) ?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_70100562
Voor de mensen met ervaring.
Ik ken alleen mensen die buiten het hoogseizoen in indonesie zijn geweest en die hebben ter plekke gewoon hotels geboekt.

Gaat dit in het hoogseizoen (jul/Aug) net zo makkelijk? Ik wilde eigenlijk wel die vrijheid houden maar als het echt te druk is dan moet ik misschien toch al iets boeken.
pi_70100869
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:08 schreef EricT het volgende:

[..]

Ik zie mensen helemaal lyrisch doen over Bali, maar ik snap dat niet zo. Waarom zou je 3 weken naar Bali gaan als toerist (neem ik aan) ?
Omdat ik er al eerder een weekje ben geweest en ik vond het helemaal super. Bovendien houd ik van een relaxte vakantie en zo kan ik in een rustig tempo het eiland verkennen .
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:30 schreef Godtje het volgende:
Voor de mensen met ervaring.
Ik ken alleen mensen die buiten het hoogseizoen in indonesie zijn geweest en die hebben ter plekke gewoon hotels geboekt.

Gaat dit in het hoogseizoen (jul/Aug) net zo makkelijk? Ik wilde eigenlijk wel die vrijheid houden maar als het echt te druk is dan moet ik misschien toch al iets boeken.
Zelfde vraag hier! Zijn de accommodaties in Bali vol in juli? Wil me ook niet vastleggen .
pi_70101263
Zou voor de zekerheid rond mailen aan hotels. Wij waren eind Augustus een keer daar maar was aardig druk overal In November maakt het geen drol uit
We fear that which we cannot see
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:46:22 #262
236335 neen
schone schijn
pi_70112258
Voor Bali kun je volgens mij inderdaad beter wat regelen, ik ben er een keer geweest en daar was het behoorlijk druk. Op Java en Sumatra kon je volgens mij nog prima ter plekke iets regelen
het lijkt niet wat het is
pi_70113282
Afgelopen jaar augustus op Bali geweest, totaal geen probleem om een hotel te vinden. In Kuta was nog plaats zat en Lovina leek wel uitgestorven :-s
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
pi_70113329
Komende zomer trouwens weer 6 weken Indonesië 2,5 week Sumatra en daarna nog 3,5 week Sulawesi
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
pi_70113638
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:10 schreef Jdw het volgende:
Komende zomer trouwens weer 6 weken Indonesië 2,5 week Sumatra en daarna nog 3,5 week Sulawesi
Minahasa?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_70114437
Ow Indonesie is heerlijk! Ben er alles bij elkaar 1 jaar geweest. Tijd in de omgeving van semarang verbleven, in banda aceh, en gereist midden-sumatra, java, bali, lombok... zou graag zo weer willen gaan!
pi_70114527
Nog 12 dagen en dan ga ik er voor 3 weken heen!
pi_70119656
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:38 schreef nelisb het volgende:
Nog 12 dagen en dan ga ik er voor 3 weken heen!
Fijne vakantie, waar ga je allemaal naartoe?
pi_70119661
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 06:00 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Fijne vakantie, waar ga je allemaal naartoe?
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:13 schreef nelisb het volgende:

[..]

ik ga op huwelijksreis. Java, flores,komodo, rinca, lombok en gili trawagan.
In juli laat ik weten hoe of wat.
pi_70119663
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:09 schreef Jdw het volgende:
Afgelopen jaar augustus op Bali geweest, totaal geen probleem om een hotel te vinden. In Kuta was nog plaats zat en Lovina leek wel uitgestorven :-s
Dank
Laten we dan maar het beste er van hopen.
pi_70121026
Morgen vlieg ik ook richting Jakarta!
Eerst ga ik met een vriend van me een dikke 3 weken rondreizen op Sulawesi waar ik vooral veel ga wandelen. We willen van Mamasa in een aantal dagen naar Toraja land lopen, en verder nog wat trekkings doen in Lore Lindu.

Na de 3 weken vliegt die vriend terug, en heb ik nog 5 weken over om wat te doen! Wat precies staat nog niet vast Een van de plannen is om 5 weken rond te reizen in het zuiden van de Molukken, of het avontuur op te zoeken in Papua.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_70137022
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:12 schreef Pietjuh het volgende:
Morgen vlieg ik ook richting Jakarta!
Eerst ga ik met een vriend van me een dikke 3 weken rondreizen op Sulawesi waar ik vooral veel ga wandelen. We willen van Mamasa in een aantal dagen naar Toraja land lopen, en verder nog wat trekkings doen in Lore Lindu.

Na de 3 weken vliegt die vriend terug, en heb ik nog 5 weken over om wat te doen! Wat precies staat nog niet vast Een van de plannen is om 5 weken rond te reizen in het zuiden van de Molukken, of het avontuur op te zoeken in Papua.
In sulawesi, probeer naar pulau Bunaken voor de kust van Manado te gaan. Gezellig eilandje en prachtig duiken. De bergen rondom Manado zijn ook de moeite waard.

Vijf weken Maluku is ook leuk, maar als je toch 5 weken hebt.. waarom begin je dan niet op Ternate (Geschiedenis, forten), Tidore (zie Ternate) en Halmaheira (natuur). Daarna afzakken naar Ambon, Seram, Saparua, Banda (volgens kenners mooiste duiklocatie van heel indonesia) en als je nog tijd over hebt naar Tanimbar (accomodatie slecht, wel traditioneel enzo).

Papua vermijden in de komende weken. In de komende maanden komt er waarschijnlijk een nieuw offensief tegen de OPM.

[ Bericht 0% gewijzigd door EricT op 18-06-2009 16:49:34 ]
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_70153066
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 06:00 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Fijne vakantie, waar ga je allemaal naartoe?
ik ga op huwelijksreis. Java, flores,komodo, rinca, lombok en gili trawagan. Totaal 3 weken.
Verder 2 dagen Bali. We hebben daar een jochie die we financieel ondersteunen zodat hij naar school kan.
We gaan naar de school en met hem en de oprichter van de stichting Bali verkennen en s'avonds met alle kinderen eten!
pi_70180144
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:17 schreef EricT het volgende:

[..]

Minahasa?
Voornamelijk 2 weekjes duiken en luieren op de Togian eilanden, daarna nog ff Tana Toraja verkennen en de rest bewaren we voor de volgende keer
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
pi_70181725
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:38 schreef Jdw het volgende:

[..]

Voornamelijk 2 weekjes duiken en luieren op de Togian eilanden, daarna nog ff Tana Toraja verkennen en de rest bewaren we voor de volgende keer
Oke Togjan is ook leuk. Maar Minahasa is ook gezellig hoor . Noord Sulawesiers zijn leuke mensen.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_70262830
Weet je toevallig ook nog een leuk guesthouse in/om Manado ?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
pi_70266705
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:07 schreef Jdw het volgende:
Weet je toevallig ook nog een leuk guesthouse in/om Manado ?

Hmm Ik vond hotel Minahasa goed (jl. sam rutalangi 0431826813, kt Manado)

Ligt niet te ver van het 'centrum'. De kamers hebben relaxt grote bedden, douche met warm water, eten is prijzig (voor daar) maar goed. Weet niet meer of er airco is, let ik niet zo op. Hotel bestaat uit verschillende gebouwtjes die tegen een heuvel opgebouwd zijn. Elk gebouwtje heeft 4 (?) kamertjes met een balkon of veranda'tje. Geheel is groen en vrij rustig. Ohja, vanaf zwembad mooi uitzicht over heel Manado stad en de baai

Manado zelf is echt een Indonesische stad, druk vies en kapot. Manado staat bekend om z'n meisjes hoertjes, enorme hoeveelheid kerken, de lokale sterke drank Cap Tikus en het hondenvlees . Vanuit de stad kan je naar de omliggende bergen en het natuurreservaat Pulau Bunaken.

[ Bericht 20% gewijzigd door EricT op 22-06-2009 20:41:54 ]
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_70267722
Dit weekend de reisboeken ingedoken en tot nu toe willen we hierheen:

- Ubud (lang )
- Kuta (even maar)
- Lovina
- Een van de Gili Islands

Nog tips anyone?
  maandag 22 juni 2009 @ 21:03:25 #279
236335 neen
schone schijn
pi_70268056
Op Bali vond ik Amed wel lekker om wat aan het strand te zitten en te snorkelen.
het lijkt niet wat het is
pi_70268234
Owja die leek me ook leuk!
pi_70278504
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:55 schreef karoltje het volgende:
Dit weekend de reisboeken ingedoken en tot nu toe willen we hierheen:

- Ubud (lang )
- Kuta (even maar)
- Lovina
- Een van de Gili Islands

Nog tips anyone?
Lekker in Ubud blijven ja. Ben er enkele maanden geleden nog geweest en ik ben aan het kijken of ik er binnenkort nog een paar nachten heen kan. Even helemaal rust om me heen.
pi_70278505
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:03 schreef neen het volgende:
Op Bali vond ik Amed wel lekker om wat aan het strand te zitten en te snorkelen.
Amed is nog redelijk rustig en schoon ja.
pi_70278605
Iemand nog tips voor een accomodatie in Bali (Kuta/Legian)? Het liefstwat luxe met een zwembad, maar rond de 25 euro per nacht voor 2 personen is wel genoeg. Dus een beetje tussen backpacker en luxe in. Ook met a/c. Iemand tips? Het hotel dat ik gemaild had zit al vol
pi_70278648
Oeh, accomodatie met zwembad, airco, minibar is er zeker. Mijn keuze is Puri Wisata aan de Jalan Legian ter hoogte van Jalan Arjuna (voormalig Jalan Double Six) naast de 24-uurs winkel (volgens mij "24/7").
pi_70278658
Ik heb globaal bedacht wat ik wil doen:

4 schiphol
5 Jakarta
6 15.00 vliegtuig naar Yog
7 Yog
8 Yog
9 Vertrek naar Lombk (vliegtuig)
10 Lombok
11 Lombok (met de boot naar Gili
12 Gili
13 Gili
14 Gili (boot naar Bali)
15 Bali
16 Bali
17 Bali
18 Bali
19 Bali
20 Bali
21 Vliegen naar jakarta en in de avond vliegen naar Amsterdam
22 Schiphol


Is dit goed te doen en een beetje gebalanceerd? Op Bali wil ik cultuur en strand een beetje mixxen.
Is lombok de moeite waard of kan ik dan beter naar bv Surabaya?
Misschien vlieg ik de 20e al terug naar jakarta omdat ik de vlucht naar schiphol uiteraard niet wil missen. Is Jakarta nog erg aan te raden om wel even te zien?
pi_70278665
Surabaya? Wat zou je daar moeten doen? Het is een vieze miljoenenstad (net als Jakarta overigens) maar als je weet wat je er zoekt is het vast leuk verblijven daar, maar dan lijkt me Lombok een stuk leuker. Lekker rustig, strand onder je reet en een biertje erbij op het strand.
pi_70278736
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 06:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Surabaya? Wat zou je daar moeten doen? Het is een vieze miljoenenstad (net als Jakarta overigens) maar als je weet wat je er zoekt is het vast leuk verblijven daar, maar dan lijkt me Lombok een stuk leuker. Lekker rustig, strand onder je reet en een biertje erbij op het strand.
Klinkt inderdaad beter!
Dank wederom. Is het schema een beetje te halen of vergis ik me in de afstanden en de bijbehorende infrastructuur?
pi_70278893
Schema lijkt me prima, zeker als je vliegt moet het geen enkel probleem zijn. Vertrek op de weg terug naar Jakarta op tijd, rekening houdend met een uurtje vertraging en zo.. kan nooit kwaad.
pi_70278909
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:19 schreef indahnesia.com het volgende:
Schema lijkt me prima, zeker als je vliegt moet het geen enkel probleem zijn. Vertrek op de weg terug naar Jakarta op tijd, rekening houdend met een uurtje vertraging en zo.. kan nooit kwaad.
Top!
Op tijd vertrekken ga ik inderdaad zeker doen. Je vertrekkende vliegtuig halen is het belangrijkste.
pi_70278935
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:22 schreef Godtje het volgende:

[..]

Top!
Op tijd vertrekken ga ik inderdaad zeker doen. Je vertrekkende vliegtuig halen is het belangrijkste.
Vanuit Amsterdam wel ja, vanuit Jakarta niet zo, want je kunt je hier prima vermaken.
pi_70278954
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:27 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Vanuit Amsterdam wel ja, vanuit Jakarta niet zo, want je kunt je hier prima vermaken.
Dat klopt
Maar ik denk niet dat de verzekering dat dekt.

Voor dat geld kan ik dan beter nog een keer terug komen.
pi_70278958
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat klopt
Maar ik denk niet dat de verzekering dat dekt.

Voor dat geld kan ik dan beter nog een keer terug komen.
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat klopt
Maar ik denk niet dat de verzekering dat dekt.

Voor dat geld kan ik dan beter nog een keer terug komen.
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat klopt
Maar ik denk niet dat de verzekering dat dekt.

Voor dat geld kan ik dan beter nog een keer terug komen.
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat klopt
Maar ik denk niet dat de verzekering dat dekt.

Voor dat geld kan ik dan beter nog een keer terug komen.
goed punt idd..
pi_70279039
Waarom terug vliegen vanaf Jakarta?
Ik vlieg heen naar Jakarta en terug vanaf denpasar. Voor prijs maakte het niet uit.
Of je moet een rechtstreekse vlucht hebben ofzo.
pi_70279110
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:44 schreef nelisb het volgende:
Waarom terug vliegen vanaf Jakarta?
Ik vlieg heen naar Jakarta en terug vanaf denpasar. Voor prijs maakte het niet uit.
Of je moet een rechtstreekse vlucht hebben ofzo.
Het is al geboekt dus het is geen keuze meer.
De tickets waren er eerst en ik heb me daarna pas ingelezen.
pi_70281575
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:44 schreef nelisb het volgende:
Waarom terug vliegen vanaf Jakarta?
Ik vlieg heen naar Jakarta en terug vanaf denpasar. Voor prijs maakte het niet uit.
Of je moet een rechtstreekse vlucht hebben ofzo.
Het maakt vaak wel wat uit, al is vliegen tegenwoordig zo goedkoop dat dat beetje extra ook nog wel kan.
pi_70284422
Is ook zo. Alleen terug van Denpasar kost een beetje,maar je bent door het terugvliegen ook een halve tot een hele dag minder op Bali.
pi_70285531
Minder op Bali zijn is voor mij geen probleem. Ik ben met 2 uur vliegen op Bali, dus als ik eens ga, dan is het toch maar voor een paar dagen. Mijn langste verblijf is iets van 2 weken aaneengesloten en dat was eerder dit jaar. Veel geld op gemaakt, maar een goeie tijd gehad.
pi_70293088
Iemand had mij een PM gestuurd met tips en die heb ik per ongeluk verwijderd
Net nu ik hem rustig wil gaan lezen.
pi_70293144
Dat is balen Godje


As maandag zullen wij landen in Jakarta om 13 uur plaatselijke tijd Maar eerst nog trouwen as vrijdag
pi_70293236
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:17 schreef nelisb het volgende:
Dat is balen Godje


As maandag zullen wij landen in Jakarta om 13 uur plaatselijke tijd Maar eerst nog trouwen as vrijdag
Ik wens jullie dan een hele fijne en mooie trouwdag en een hele prettige vakantie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')