abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2008 @ 13:32:22 #76
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61729947
Van 9 tot 20 Nov zijn we in Indonesie.

De eerste 2 dagen wil ik Jakarta zien en de dag (of 2) erna Semarang (en Tjepoe) waar m'n oma is geboren en getogen. De rest willen we aan een mooi strand zitten zonder teveel massa toerisme. (zo weinig mogelijk ozzies, russen, etc) De laatste dag zullen we weer in Jakarta zijn voor de vlucht die net na middernacht vertrekt.

Vraag 1: Wat is de beste manier om van Jakarta naar Semarang te gaan? Per vliegtuig of is een trein ook goed te doen?

Vraag 2: Waar is een mooi strand zonder teveel massa toerisme?

Vraag 3: Wat is de beste manier van intern vliegen?
reset
pi_61756938
Vraag 1; je laten rijden met een minibusje ('travel' heet dat hier)
Vraag 2; alle stranden in de Indonesische archipel met uitzondering die van zuidelijk Bali
Vraag 3; met een vliegtuig
  vrijdag 19 september 2008 @ 15:08:54 #78
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61760816
ok bedankt!

Heb je nog stranden aan te raden op Java? (of ergens anders dat makkelijk te bereiken is?)

Welke vliegmaatschappij is het handigst (prijs-flexibiliteit) Kan je dezelfde dag of een paar dagen vantevoren voor een fatsoenlijke prijs een interne vlucht boeken?
reset
pi_61774974
Over het algemeen zijn de zuidstranden op Java het mooist, maar zwemmen is vaak gevaarlijk aangezien je direct aan de Indische Oceaan zit. Over het algemeen zijn deze prima te bereiken, echter wil je minder toerisme (ook Indonesiers houden van toeristje spelen) dan moet je iets verder rijden (dat vinden Indonesiers namelijk niet leuk).

Tickets voor binnenlandse routes kun je vaak nog enkele dagen voor vertrek goedkoop boeken. Uitzondering zijn alle feestdagen op de Indonesische kalender en de dagen er omheen. Je moet hier niet kijken naar de prijs of flexibiliteit. Dat laatste is sowieso een droom hier. Kijk eerst naar de veiligheid en dan zie je dat onder meer Garuda (een fossiel van een maatschappij met oude vliegtiuigen over het algemeen), Lion Air, Batavia Air en Air Asia het prima doen.
pi_61776792
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 06:23 schreef indahnesia.com het volgende:
Over het algemeen zijn de zuidstranden op Java het mooist, maar zwemmen is vaak gevaarlijk aangezien je direct aan de Indische Oceaan zit. Over het algemeen zijn deze prima te bereiken, echter wil je minder toerisme (ook Indonesiers houden van toeristje spelen) dan moet je iets verder rijden (dat vinden Indonesiers namelijk niet leuk).

Tickets voor binnenlandse routes kun je vaak nog enkele dagen voor vertrek goedkoop boeken. Uitzondering zijn alle feestdagen op de Indonesische kalender en de dagen er omheen. Je moet hier niet kijken naar de prijs of flexibiliteit. Dat laatste is sowieso een droom hier. Kijk eerst naar de veiligheid en dan zie je dat onder meer Garuda (een fossiel van een maatschappij met oude vliegtiuigen over het algemeen), Lion Air, Batavia Air en Air Asia het prima doen.

Munir?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_61780577
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 11:06 schreef EricT het volgende:

[..]

Munir?
Die is allang dood (en ok bijna vergeten), bovendien werd hij vermoord op een internationale vlucht en geen binnenlandse vlucht zoals Individual wil gaan doen.
pi_61781206
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 15:01 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Die is allang dood (en ok bijna vergeten), bovendien werd hij vermoord op een internationale vlucht en geen binnenlandse vlucht zoals Individual wil gaan doen.
Naja zo vergeten kan hij toch niet zijn daar op Java, aangezien er nog steeds mensen op top-posities beschuldigd/opgepakt worden. In de periferie is hij sowieso niet vergeten.

Maarja weer offtopic he, dit topic moet gaan over de schoonheid van 'Indonesia'
pi_61793697
Dit topic staat in TRV, het staat je vrij om in NWS of iets dergelijks een ander topic te opene nnatuurlijk. Ik snap wel waarom je dat niet doet, bang om geen aandacht te krijgen. Het is immers veel leuker om te stoken in een ander topic, steeds maar weer.

Munir is dood, de meeste Indonesiers zijn gewoon doorgegaan met hun leven en Garuda Indonesia is er niet onveiliger op geworden door die moord aan boord van die ene internationale vlucht naar Amsterdam.
pi_61794247
quote:
Op zondag 21 september 2008 08:08 schreef indahnesia.com het volgende:
Dit topic staat in TRV, het staat je vrij om in NWS of iets dergelijks een ander topic te opene nnatuurlijk. Ik snap wel waarom je dat niet doet, bang om geen aandacht te krijgen. Het is immers veel leuker om te stoken in een ander topic, steeds maar weer.

Munir is dood, de meeste Indonesiers zijn gewoon doorgegaan met hun leven en Garuda Indonesia is er niet onveiliger op geworden door die moord aan boord van die ene internationale vlucht naar Amsterdam.

Af en toe open ik een topic in NWS, maak je daarover maar geen zorgen. Maar ik erger me groen en geel aan mensen die denken dat Indonesia alleen maar mooi en tof is, daarom reageer ik weer in TRV.

En als ik jouw avatar zie dan krijg ik direct braakneigingen
pi_61800176
quote:
Op zondag 21 september 2008 09:45 schreef EricT het volgende:

[..]

Af en toe open ik een topic in NWS, maak je daarover maar geen zorgen. Maar ik erger me groen en geel aan mensen die denken dat Indonesia alleen maar mooi en tof is, daarom reageer ik weer in TRV.

En als ik jouw avatar zie dan krijg ik direct braakneigingen
Tja, wat een avatar van een ander al niet met je doet. Kan me voorstellen dat Indonesie niets voor jou is inderdaad.
  maandag 22 september 2008 @ 13:38:48 #87
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61823635
dit is het voorlopige schema:

9/11 landen in Jakarta en Jakarta Old Town bekijken
10/11 vliegen naar Balikpapan om de Oerang Oetangs te zien
11/11-14/11 hopelijk een mooi niet al te druk strand vinden 'dichtbij' Balikpapan
14/11 vliegen naar Yogyakarta voor de Borobudur
16/11 met de trein naar Semarang
18/11 vliegen naar Jakarta
20/11 naar huis

1. Hoelang duurt de trein van Yogyakarta naar Semarang en welke tijden, prijzen, etc?

2. Iemand een aanrader voor stranden bij Balikpapan?

De vluchten heb ik gevonden op Mandala Airlines.
reset
pi_61832869
Ik denk dat als je aankomt, het liefst naar je hotel wilt om tot rust te komen en een lekkere douche te zien. Kota Tua (oude stad) hoeft niet ver weg te zijn van je hotel, maar ik denk niet dat je daar nog zin in hebt na 16 uur vliegen en enkele uren reizen eromheen. Doe ook niet te gehaast, je wordt daar vast ziek van, en dan is je vakantie helemaal naar de kloten.

Treinreis Semarang Yogyakarta? Denk iets van een uurtje of drie, maar de website van de treinen werkt (weer eens) niet, dus kan het nu niet checken voor je: http://www.kereta-api.com/

Stranden bij Balikpapan heb ik geen idee van.
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:02:15 #89
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61847151
Tja zo reis ik nu eenmaal en ik doe het al jaren. Alleen dit jaar al 3 van dat soort reizen gemaakt en na Indonesie nog minstens 1 meer.

1e nacht hostel in Jakarta is geboekt, maar toen ik interne vluchten wilde boeken had ik een indonesische credit card nodig... Hoe makkelijk/prijzig is het om vluchten voor dezelfde of volgende dag(en) te boeken? Op verschillende websites staat dat het goedkoper is maar meer onbetrouwbaar.

Zolang we de vluchten van eiland naar eiland hebben ben ik blij.

Stranden bij Balikpapan zien er niet echt mooi uit, maar bij Yogyakarta zijn ze beter dus een dag meer daar in de buurt. Google Earth FTW!

Die site had ik ook al gezien en werkt idd niet. Kan je niet gewoon naar het station om een ticket te kopen voor dezelfde of volgende dag? Goed om te weten dat het idd nog bestaat en dat het maar 3 uur is.
reset
pi_61901426
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:38 schreef Individual het volgende:

quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:02 schreef Individual het volgende:
Stranden bij Balikpapan zien er niet echt mooi uit, maar bij Yogyakarta zijn ze beter dus een dag meer daar in de buurt. Google Earth FTW!
Ten eerste zou ik echt korter in Jakarta blijven: daar is geen drol te doen plus het is er druk en smerig. Plak een dag extra aan Yogia of iets dergelijks. Daarnaast is het sneller met de bus/taxi or whatever van Semarang naar Yogiakarta. De trein moet je regelen/afwachten etc. Ik zou kijken of je nog een tour naar de Bromo kan doen als je tijd over hebt, dat is zeer de moeite waard.

Plus de stranden bij Yogiakarta (ik neem aan dat je Parantritis bedoeld) is ECHT geen strand 'waar je lekker gaat liggen zonnen'. Google Earth zegt zeker niet alles. Ten eerste geen strandtenten of wat dan ook, ten tweede hartstikke ruige zee met hoge golven en ten derde veel opstuivend zand/stof. Dus dat kan je echt wel vergeten..... We zijn er een aantal dagen geleden geweest met het brommertje vanuit Yogiakarta.
Guesthouse aanrader aldaar: Prambanan. En in ViaVia zitten TEVEEL belgen, maar is de koffie super!

Ik zit nu zelf op Bali, 14 dagen geleden in Jakarta begonnen.
Reisverslag staat op mijn eigen Waarbenjij.nu, maar ik heb hem ook even hier online gezet.
pi_61901534
Oh en waarom zou je in Semarang blijven? Daar is niets te doen....
Je kan btw ook Orang Oetangs kijken bij Pankalan Bun (Borneo).
  donderdag 25 september 2008 @ 13:15:28 #92
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61902299
Zolang ik de NLse geschiedenis in Jakarta kan bekijken vind ik het prima. Een dag bij aankomst en een dag bij vertrek vind ik prima. Ben al in heel wat vieze steden in Z-Amerika, Afrika en Azie geweest dit jaar en daar heb ik niet heel veel moeite mee.

Als de trein van Yogyakarta naar Semarang enigszins mogelijk is doen we dat anders niet. Mijn overgrootopa heeft aan die spoorlijn gewerkt dus het heeft wel iets van meerwaarde.

Waar op Java heb je wel mooie zonstranden? Niet dat we zonnebakkers zijn, maar lekker relaxed over het strand lopen is een noodzaak. Het liefst op scooterafstand.

Hebben jullie wel eens in India ('s nacht en overdag) door het verkeer gereden? Ik heb het gevoel dat het niet echt heel anders is. Hoeveel kost een scooter en hoe zijn de wegen? In India kan je in een dag zeker wel zo'n 500-700km afleggen.

Is Prambanan de guesthouse in jullie verslag? Lijkt me leuk. Kan/moet je dat vantevoren boeken?
reset
  donderdag 25 september 2008 @ 13:17:21 #93
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_61902361
Semarang (en misschien Solo) wil ik heen om te kijken waar mijn oma is geboren en getogen en wat familiegeschiedenis op te duiken.
reset
  donderdag 25 september 2008 @ 13:18:10 #94
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_61902383
Volgens mij is hij maar 1 nacht in Jakarta, ik ben zelf vorig jaar er 3 nachten gebleven en had er wel langer willen zitten. Drukte vind ik altijd wel relaxed en smerig.... ja overal ligt rotzooi maar ik had niet een heel erg drukkend gevoel van stank ofzo wat ik op sommige andere plekken wel had.
Ik ben zelf met de trein van Bandung naar Yogya gegaan, ik weet niet of de tocht van Yogya naar Semarang er een beetje op lijkt maar ik ben blij dat ik dat stuk met de trein heb gedaan ipv een busje. Je ziet het toch weer heel anders vanuit de trein dan vanuit de auto.

En hij wilde geloof ik een tijdje naar Semarang omdat zijn oma daar in de buurt is geboren.
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 28 september 2008 @ 12:14:44 #95
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_61967277
quote:
Waar op Java heb je wel mooie zonstranden? Niet dat we zonnebakkers zijn, maar lekker relaxed over het strand lopen is een noodzaak. Het liefst op scooterafstand.
Ik heb zo even echt geen idee. Ergens tussen jakarta en Yogia aan de zuidkust dacht ik..
quote:
Hebben jullie wel eens in India ('s nacht en overdag) door het verkeer gereden? Ik heb het gevoel dat het niet echt heel anders is. Hoeveel kost een scooter en hoe zijn de wegen? In India kan je in een dag zeker wel zo'n 500-700km afleggen.
Ja, in India veel gereden,en is niet veel anders. Maar 500-700 kilometer lijkt me heel optimistich. Ga uit van 60km per uur en iets van max 8 uur rijden. Dat lijkt me erg veel. Maar die brommertjes..meestal moeten die ook weer terug..maar oke, je kan ze een week of wat huren.
quote:
Is Prambanan de guesthouse in jullie verslag? Lijkt me leuk. Kan/moet je dat vantevoren boeken?
Ja, dat is hem. Kan wel, hoeft (denk ik) niet. Ze hebben 10 kamers ofzo en het is nu geen highseason.
Emailadres kan ik zo niet vinden. Zit iig in de Prawirotaman-area.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:09:53 #96
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62456619
Zo. Weer helemaal terug in Nederland en jammergenoeg meteen gewend. Het was fan-tas-tisch.
Gelukkig hebben we de foto's nog......

Reisverslag is HIEr te lezen.

Foto's
pi_62460022
Klinkt goed allemaal! Mooie foto's, vanavond eens je reisverslag lezen.

Zoals het er nu uitziet gaan wij in juli 2009 3 weken naar Indonesië.

1,5 dag Jakarta, kijken waar de Opa van mn vriendin is geborgen en getogen.
Daarna in ongeveer 6 dagen per trein/auto naar Jogyakarta, komt mijn opa vandaan.
Vanaf Yogya vliegen naar Denpasar, dezelfde dag op een groot zeilschip om via bali,lombok,sumbawa,komodo,rinca aan te komen op Flores. Lombok,sumbawa,komodo,rinca ben je allemaal 1 dag ongeveer, je vaart savonds en snachts. Vanaf flores vliegen we naar Lombok(of bali en dan naar Lombok) om op de Gili eilanden nog een dag of 5 te relaxen en tripjes op Lombok te maken. Na de 3 weken via Denpasar weer terug naar Nederland.

Bali slaan we bewust over, daar gaat iedereen heen. Boottocht lijkt ons helemaal geweldig.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:25:17 #98
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62485593
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:16 schreef nelisb het volgende:
Klinkt goed allemaal! Mooie foto's, vanavond eens je reisverslag lezen.

Zoals het er nu uitziet gaan wij in juli 2009 3 weken naar Indonesië.

1,5 dag Jakarta, kijken waar de Opa van mn vriendin is geborgen en getogen.
Daarna in ongeveer 6 dagen per trein/auto naar Jogyakarta, komt mijn opa vandaan.
Vanaf Yogya vliegen naar Denpasar, dezelfde dag op een groot zeilschip om via bali,lombok,sumbawa,komodo,rinca aan te komen op Flores. Lombok,sumbawa,komodo,rinca ben je allemaal 1 dag ongeveer, je vaart savonds en snachts. Vanaf flores vliegen we naar Lombok(of bali en dan naar Lombok) om op de Gili eilanden nog een dag of 5 te relaxen en tripjes op Lombok te maken. Na de 3 weken via Denpasar weer terug naar Nederland.

Bali slaan we bewust over, daar gaat iedereen heen. Boottocht lijkt ons helemaal geweldig.
In 6 dagen? Of ' 6 dagen'? Want je bent in een dat in Jogya.

Dat met het zeilschip: VET. Komodo en Flores moeten heel gaaf zijn. Heb je duikbrevet? Flores moet fantastisch zijn!
pi_62493189
in 6 dagen. Willen ook de plaatsen tussen jakarta en yogja bekijken!!

Geen duikbrevet, alleen snorkelen.
pi_62710699
Indonesië geboekt. 3 weken, van 28 juni tm 18 juli.

29 juni aankomst Jakarta, dan tm 5 juli op Java.
6 Juli naar Flores om daar een 4daagste trip naar Komodo en Rinca te doen.
Daarna 4 dagen op Lombok om uiteindelijk onze huwelijksreis af te sluiten op Gili trawagan.
Tussendoor 3 x 1 dag op Bali ivm binnenlandse vluchten die niet op elkaar aansluiten.
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:09:05 #101
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62714473
Lol, wij hebben ook in The Beach House gezeten. Heerlijk relaxed daar!
pi_62715183
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:09 schreef SnuggLe het volgende:
Lol, wij hebben ook in The Beach House gezeten. Heerlijk relaxed daar!
Top! Hoe is het eten daar? De prijzen zijn voor eten enzo wel goed volgens mij.
Heb je misschien wat foto's ervan?
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:57:05 #103
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62717632
Eten is overal goed. Service bij de Beach House is DRAMA (traag!) maar eten wel oke. Ernaast bij de Ierse pub is het fantastisch, netzoals bij Scallywags (andere kant ernaast). De leukste feesten zijn ook bij de Ierse pub en het duiken is aan te raden bij Manta Dive.

Foto's? Eentje zo online:
pi_62717907
Thanks! Ziet er goed uit. Ik hoop dat ze plek hebben,heb gisteren een reservering geplaatst, nu nog antwoord krijgen.
die op lombok is al wel bevestigd,evenals onze hotels op java en Bali.
Nu alleen nog de trip voor 4 dagen naar Komodo rondmaken.
pi_62718562
Wij willen volgend jaar graag naar Jakarta of Bali. We zitten jammer genoeg vast aan de bouwvak. 20-07-09 t/m 07-08-09.
Ik loop nu al te zoeken naar ticktets maar iets onder de 1000¤ kan ik niet vinden. Ben ik nu te vroeg of zijn de tickets echt zo duur? Heeft er iemand nog tips?
We zijn afgelopen zomer nog voor 750¤ nog naar Bankok gevlogen kan me bijna niet voorstellen dat er zo'n groot verschil tussen zit.
pi_62719709
Ja lastig. Ik heb echt flink zitten zoeken en informatie ingewonnen bij diverse mensen die in de reisbranche werken. Zij verwachten niet dat de prijzen zullen dalen.
Ik heb net 1100 euro per ticket betaald.
Ze hebben nu aanbiedingen voor februari voor 600 euro,maar juli/aug/sept is daar echt hoogseizoen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:45:22 #107
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62720825
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:38 schreef Individual het volgende:
dit is het voorlopige schema:

9/11 landen in Jakarta en Jakarta Old Town bekijken
10/11 vliegen naar Balikpapan om de Oerang Oetangs te zien
11/11-14/11 hopelijk een mooi niet al te druk strand vinden 'dichtbij' Balikpapan
18/11 vliegen naar Jakarta
20/11 naar huis
nieuw schema:

9/11 Jakarta
10/11 Balipapan - Borneo (Batavia Air)
10/11-13/11 ?Samboja Lodge?
13/11 Yogyakarta (Batavia Air)
13/11-16/11 omgeving Yogya
16/11 naar Semarang (per trein)
17/11 naar Jakarta (per trein?)
20/11 terug naar huis (Emirates)

We hebben voor heel goedkoop een enorm mooi hotel geboekt in Yogayakarta (Duta Garden Hotel)

vraagjes:
1. voor de orangutan toers vragen ze je HIV, TB en hepatitis A en B vrij te zijn. Is dat voor dagjestoeristen echt nodig? (niet dat we ze hebben, maar we hebben ook geen bewijs dat we het niet hebben)

2. hoe makkelijk is het scooters te huren in Yogyakarta?

3. Wat kunnen we onderweg van Semarang naar Jakarta doen voor 1 dag?

4. Is het makkelijk om tussen Semarang en Jakarta te reizen per trein?
reset
pi_62722311
Ziet er mooi uit je reis! Je hotel in Yogya looks also very nice! Dit is ons hotel in Yogya http://www.mercure.com/gb(...)gyakarta/index.shtml

Helaas heb ik geen antwoord op je vragen aangezien het ook voor ons de eerste keer wordt naar Indonesië
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:36:07 #109
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62722479
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:45 schreef Individual het volgende:

[..]

nieuw schema:

9/11 Jakarta
10/11 Balipapan - Borneo (Batavia Air)
10/11-13/11 ?Samboja Lodge?
13/11 Yogyakarta (Batavia Air)
13/11-16/11 omgeving Yogya
16/11 naar Semarang (per trein)
17/11 naar Jakarta (per trein?)
20/11 terug naar huis (Emirates)

We hebben voor heel goedkoop een enorm mooi hotel geboekt in Yogayakarta (Duta Garden Hotel)

vraagjes:
1. voor de orangutan toers vragen ze je HIV, TB en hepatitis A en B vrij te zijn. Is dat voor dagjestoeristen echt nodig? (niet dat we ze hebben, maar we hebben ook geen bewijs dat we het niet hebben)

Volgens mij zat familie van me in dat Hotel.... ik zat een stukje verder in een andere geloof ik. In die straat heb ik toen fietsen gehuurd en ben ik naar de Prambanan gefietst. Volgens mij kun je ook wel scooters huren daar... in die straat dus gewoon, ik zal het even voor je checken.
Volgens mij kun je dat stuk wel makkelijk met de trein doen, weet ik niet zeker.. ik heb een ander stuk met de trein gedaan en dat ging heel simpel... gewoon rustig zitten kijken en wachten tot je aankomt
Bernie en ik zijn tof.
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:49:40 #110
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62722944
Het is een stuk duurder dan ons hotel, maar wel mooi om te zien.

Wij betalen $19pppn!
reset
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:55:50 #111
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62723167
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:36 schreef mordradead het volgende:

[..]

Volgens mij zat familie van me in dat Hotel.... ik zat een stukje verder in een andere geloof ik. In die straat heb ik toen fietsen gehuurd en ben ik naar de Prambanan gefietst. Volgens mij kun je ook wel scooters huren daar... in die straat dus gewoon, ik zal het even voor je checken.
Volgens mij kun je dat stuk wel makkelijk met de trein doen, weet ik niet zeker.. ik heb een ander stuk met de trein gedaan en dat ging heel simpel... gewoon rustig zitten kijken en wachten tot je aankomt
Fietsen lijkt me ook leuk, maar ik reis met iemand die niet zo'n grote fietser is en dat ongetwijfeld veel te eng gaat vinden. Ze gaat mooi achterop de scooter bij mij. (en dat is dan weer niet eng )

Op Java ben ik van plan alles (behalve rondom Yogya) met de trein te doen en lokaal de kaartjes te kopen.
reset
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:13:15 #112
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62723716
Ik heb even gekeken, ik zat dus in Duta Geust House... dat is in een zijstraatje dichtbij Duta Garden Hotel. In die straat kun je wel fietsen en scooters huren.
Fietsen doen ze daar niet zoveel ik vroeg of er misschien een gids was die mee wilde naar de Prambanan maar die voelden er niets voor om dat op de fiets te doen. Eentje wilde nog wel op de scooter mee maar dat hoefde van mij niet dus maar zelf gegaan. Eerst denk je van wtf dit verkeer maar later roets je er met gemak doorheen

[ Bericht 8% gewijzigd door mordradead op 27-10-2008 17:19:15 ]
Bernie en ik zijn tof.
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:28:41 #113
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62725958
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:13 schreef mordradead het volgende:
Eerst denk je van wtf dit verkeer maar later roets je er met gemak doorheen
heb al een paar keer Indiaas verkeer overleeft, dus als de toeter werkt overleef ik.
reset
pi_62727700
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:49 schreef Individual het volgende:
Het is een stuk duurder dan ons hotel, maar wel mooi om te zien.

Wij betalen $19pppn!
Ligt aan de reisperiode,helaas.
Wij betalen 100 euro voor 2nachten, jullie hotel zou dat ook kosten als wij daarheen zouden gaan in juli!

Heb mn binnenlandse vlucht van Yogyakarta naar Denpasar ook geboekt net, nu alleen nog mijn 4daagse trip naar Komodo regelen.
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:52:04 #115
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62736069
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:45 schreef Individual het volgende:

1. Niemand vraagt er naar. Dus nee, geen bewijs nodig. Gele paspoort met je normale intentingen is altijd handig.
2. Als het je niet lukt ben je een ontzettend knuppel. Oftewel; op iedere hoek van de straat. Max 40.000 roepiah zonder benzine per dag (oftewel 3 euro 20).
3. Geen idee....
4. Heel makkelijk, doorgaande route. Ik zou een nachttrein adviseren.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 02:21:45 #116
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62739868
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:52 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

1. Niemand vraagt er naar. Dus nee, geen bewijs nodig. Gele paspoort met je normale intentingen is altijd handig.
2. Als het je niet lukt ben je een ontzettend knuppel. Oftewel; op iedere hoek van de straat. Max 40.000 roepiah zonder benzine per dag (oftewel 3 euro 20).
3. Geen idee....
4. Heel makkelijk, doorgaande route. Ik zou een nachttrein adviseren.
Bedankt voor de info. Ik zie trouwens dat ze allemaal helmpjes ophebben op die foto, is dat verplicht?
reset
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:09:35 #117
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62741006
Niet verplicht voor zover ik weet. Wel fucking handig gezien het feit dat ze als maniakken rijden.
Maar je moet het dus maar zelf weten.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:18:48 #118
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62745462
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:09 schreef SnuggLe het volgende:
Niet verplicht voor zover ik weet. Wel fucking handig gezien het feit dat ze als maniakken rijden.
Maar je moet het dus maar zelf weten.
Is het erger dan India?
reset
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:26:46 #119
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62755301
Nee, maar in India heb ik dan ook geen brommert gehuurd.
Denk iets minder erg dan in India.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:40:33 #120
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_62822731
wij zitten er vanaf 1 mei, voor 2 weken iemand goedkope leuke hotels op jakarta als aanrader?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:15:53 #121
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62823684
In Jakarta verbleef ik in het Gondia International Guesthouse link chille gasten bij de balie, redelijk centraal (als ik het me goed herinner) goedkoop... gewoon prima en zeker niet duur
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:17:47 #122
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62823741
Jakarta, goedkoop en leuk ...dat klopt niet in 1 zin.
Weinig bijzonders daar qua accommodatie. Ik zou sowieso er rap weg gaan.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:20:14 #123
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62823804
Ik vond Jakarta geweldig, gewoon even lekker een keertje decadent shoppen gewoon bezienswaardigheden (musea, batavia, haven) en ik heb dichtbij Jakarta familie waar ik dus naartoe ging.
Bernie en ik zijn tof.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 05:28:00 #124
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_62828513
Er zijn nu goedkope tickets naar Jakarta te boeken. Vertrek vanaf Dusseldorf of frankfurt vanaf euro 522 All inn met de Emirates. Je krijgt er nog een gratis sopover bij in Dubai, als je dat wilt.

Zoek op Kayak
god bless america!
pi_62836521
"Er zijn nu goedkope tickets naar Jakarta te boeken. Vertrek vanaf Dusseldorf of frankfurt vanaf euro 522 All inn met de Emirates. Je krijgt er nog een gratis sopover bij in Dubai, als je dat wilt.

Zoek op Kayak"

Wat bedoel je met zoek op kayak? En voor wanneer zijn deze tarieven?
vast bedankt
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:50:56 #126
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62836853
Ik heb een gids geboekt om 's nachts 14 uur lang de Mercapi vulkaan te beklimmen.

reset
pi_62837223
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 05:28 schreef sturky100 het volgende:
Er zijn nu goedkope tickets naar Jakarta te boeken. Vertrek vanaf Dusseldorf of frankfurt vanaf euro 522 All inn met de Emirates. Je krijgt er nog een gratis sopover bij in Dubai, als je dat wilt.

Zoek op Kayak
goeie tip! alleen die aanbiedingen zijn tm februari.
Hij vliegt pas in Juli, hoogseizoen in Indonesië.

Via www.kayak.com kom ik weg op zondag 19 juli en terug op vrijdag 7 augustus op 1103 dollar.
Dit is omgerekend ongeveer 882 euro. Zeer nette prijs dus.
Vanaf dusseldorf naar Jakarta en weer terug vanaf Jakarta.
pi_62940046
http://www.telegraaf.nl/buitenland/article2361195.ece

Bomexplosies Noord-Molukken

JAKARTA - In Ternate, de hoofdstad van de Indonesische Noord-Molukken, hebben maandagochtend (lokale tijd) drie bomexplosies plaatsgevonden. Dat meldden lokale media.

Een bom ontplofte dichtbij het kantoor en huis van de gouverneur, aldus twee tv-zenders. Het zou om molotovcocktails gaan. Er zijn geen slachtoffers gevallen, aldus de politie.

De Indonesische autoriteiten hebben de afgelopen dagen de veiligheidsmaatregelen aangescherpt, vanwege de geplande executie van drie mannen die zijn veroordeeld voor hun aandeel in de aanslagen op Bali in 2002. Daarbij kwamen 202 mensen om.
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:49:39 #129
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62941795
Australie heeft ook een negatief reisadvies afgegeven gezien de berechting/executie van de Bali-bombers.
pi_62941891
heb nog 8 maanden tijd voordat ik naar indonesie ga.
Zal de rust vast teruggekeerd zijn.
pi_62945297
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:53 schreef nelisb het volgende:
heb nog 8 maanden tijd voordat ik naar indonesie ga.
Zal de rust vast teruggekeerd zijn.
ik ga morgen mijn reis cancelen denk ik. Weinig zin om straks midden in het geweld te zitten..

Naja eerst maar wat heen en weer bellen

[ Bericht 5% gewijzigd door EricT op 04-11-2008 20:42:26 ]
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:19:10 #132
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62946680
Ligt eraan wanneer je gaat.
Over aantal maanden zeker wel weer rustig. Het gaat om de periode nu tot de executie.
En ook dan is het een kans van 1 op 1 miljoen dat je wat gebeurd. Kans dat je overreden wordt of dood gaat door een voedselvergiftiging is groter.
pi_62946774
Ja precies. Alhoewel ik je wel begrijp EricT.
Denk annuleren lastig wordt aangezien alleen Australie een negatief reisadvies heeft gegeven.

Tijdens mijn reis sla ik Bali en Molukken over. Neem de gok wel of het moet in juli 2009 wel heel erg uit de hand lopen.

Wanneer ga je EricT?
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:33:20 #134
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62947104
Omdat australie negatief reisadvies heeft annuleren lastig? Dat is het pas als BuZa een negatief reisadvies geeft. En Bali/Molukken overslaan....dat lijkt me ook weer behoorlijk overdreven.
pi_62947491
Ik heb maar 3 weken en al geboekt en toevallig zitten daar bali en de molukken niet bij.
1 week java, 1 week flores,komoda en rinca en halve week lombok en halve week gili eilanden.
Meer ruimte is er niet voor ons.
pi_62949396
Ik vertrek eigenlijk over 4 weken naar de Molukken (Noord en Zuid), waar ik dan ook de kerst en oud-en-nieuw ben. Had gehoopt dat ik eindelijk eens een rustige kerst daar kon doorbrengen, maar zit er weer niet in ben ik bang.
pi_62954868
Of je ziet het eens positief

[ Bericht 89% gewijzigd door indahnesia.com op 05-11-2008 01:28:05 ]
  woensdag 5 november 2008 @ 02:14:25 #138
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62955978
Ik vertrek over 3 dagen en heb het gevoel weinig van het geweld te zullen zien.
reset
pi_62956081
Welk geweld? Ik zit er al een tijdje, maar weet niets van geweld buiten de normale schermutselingen her en der.
  woensdag 5 november 2008 @ 07:30:09 #140
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62959953
Niet alles verdraaien inderdaad: er is GEEN geweldn u, alleen VERHOOGDE kans op aanslagen.
Waar de kans eerst 0,0000001% is om slachtoffer te worden van een aanslag is die nu 0,0000005% zegmaar.
pi_62960223
quote:
Op woensdag 5 november 2008 07:30 schreef SnuggLe het volgende:
Niet alles verdraaien inderdaad: er is GEEN geweldn u, alleen VERHOOGDE kans op aanslagen.
Waar de kans eerst 0,0000001% is om slachtoffer te worden van een aanslag is die nu 0,0000005% zegmaar.
zeg dat maar tegen de ruim 1000 papua's en 200 Molukkers die in de cel zitten. Zeg dat maar tegen mijn dorpsgenoten wiens dorp van de kaart geveegd is in 2001 en zeg dat maar tegen de ouders van de onthoofde schoolkinderen. Geweld zit in een heel klein hoekje in de regio waar ik naartoe ga.
quote:
Op woensdag 5 november 2008 01:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Of je ziet het eens positief
Ja man vet positief, hoe kon ik zo stom zijn om dit in een negatief daglicht te bekijken

[ Bericht 27% gewijzigd door EricT op 05-11-2008 08:08:58 ]
pi_63064670
Daders bomaanslag Bali geëxecuteerd

Het ziet er nog rustig uit allemaal daar!
Hopelijk blijft het zo en kan je rustig naar de molukken met kerst en oud en nieuw!
pi_63065268
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:19 schreef nelisb het volgende:
Daders bomaanslag Bali geëxecuteerd

Het ziet er nog rustig uit allemaal daar!
Hopelijk blijft het zo en kan je rustig naar de molukken met kerst en oud en nieuw!

Hope so, heb besloten om toch maar te gaan.
pi_63077773
"Wij willen volgend jaar graag naar Jakarta of Bali. We zitten jammer genoeg vast aan de bouwvak. 20-07-09 t/m 07-08-09.
Ik loop nu al te zoeken naar ticktets maar iets onder de 1000¤ kan ik niet vinden. Ben ik nu te vroeg of zijn de tickets echt zo duur? Heeft er iemand nog tips?
We zijn afgelopen zomer nog voor 750¤ nog naar Bankok gevlogen kan me bijna niet voorstellen dat er zo'n groot verschil tussen zit."

Jaja we hebben we hebben een ticket geboekt bij lufthansa. Nu alle tijd om eens te bekjiken wat we allemaal in die 21 dagen gaan doen.
Is het wat om zelf een auto te huren op java?
  zaterdag 22 november 2008 @ 13:52:31 #145
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_63427899
We zijn weer terug! Wat een fantastisch land!

Mensen zijn er voornamelijk erg vriendelijk en vrolijk zelfs de mensen die je niets proberen te verkopen.

Een Nederlandse achtergrond helpt bij het kopen van eten.

Veel namen en woorden die je op straat ziet zijn Nederlands of een verbastering ervan en dat helpt wel aangezien er erg slecht Engels wordt gesproken.

Het is een stuk ontwikkelder dan India. De wegen zijn bijzonder goed en je ziet bijna geen 'wrakken' op de weg.

Buiten het seizoen is het erg goedkoop.

De regen hield zich goed aan ons schema.

Mocht er geweld zijn is het iig niet in de gebieden waar ik ben geweest. Het voelt als een enorm veilig land.

We zijn in Jakarta begonnen waar we 1 avond en de volgende ochtend zijn gebleven. Net tijd genoeg om het nationale monument te bezoeken en het eerste indo voedsel te proeven. De stadsbussen zijn erg makkelijk in gebruik.

's Avonds met Batavia Air naar Balikpapan, een olie stad op oost Borneo waar we noodgedwongen in een 4* zakenhotel zaten bij gebrek aan hostels. De volgende dag werden we opgehaald in de 4x4 van de BOS foundation om naar de Samboja Lodge te gaan. De lodge staat midden in een heuvelachtig regenwoud en dat hebben we gemerkt! De eerste dag was het zwetend heet en de volgende dag regende het pijpestelen. Er zijn 6 eilanden met orang utans die gerehabiliteerd worden en in het wild losgelaten. We hebben 2 excursies gehad naar de eilanden, the sunbear sanctuary en de hele BOS organisatie eromheen.

Terug in Balikpapan hebben we een lokale markt gevonden waar iedereen opkeek als we langkwamen en na een tijdje een gevolg kregen die fotos met ons wilden nemen. Zo vriendelijk die mensen! Om van daar naar de zee te gaan moet je door een aantal steegjes waar ook weer iedereen je vriendelijk begroet en waar we werden uitgenodigd bij iemand thuis om zoete banaan te eten. Ze waren zo trots om ons op bezoek te hebben en de hele buurt stond bij de deur te kijken en de zwaaien en giegelen. Op de weg terug zijn we nog uitgenodigd door een jongen om zijn moeder te ontmoeten en wat te drinken. Ze waren allemaal erg geinteresseert. Onverwachte meevaller.

Heel vroeg met Batavia naar Yogyakarta om naar het volgende goedkope luxe hotel te gaan waar ik een tuk tuk wilde huren om dingen te gaan zien, maar die hebben ze er nauwlijks. We maar voor een scooter gegaan om naar de Borobudur te rijden. Achteraf ook maar goed want tuk tuks zijn niet zo snel en die scooter reed vrij gemakkelijk 110kmph op de perfecte wegen om Jogya. Op de weg terug kwamen we in de regen terecht en omdat ik geen regenjas bij me had zijn we maar gestopt en hebben we 2 maaltijden met 3 drankjes voor 11,000 rupee (50 eurocent) gehad. Het goedkoopste voedsel was ook altijd het beste! Na lunch zijn we door Yogya gaar rijden en kwamen we via een muziek en voedsel festival en een olifanten stal bij de het oude sultans paleis waar toen we stopten iemand op me af kwam die me de buurt wel wilde laten zien. Zo belandde we in de ongegrondse moskee en het waterpaleis met als einde een bezoek aan een Batik atellier en het oude paleis.

De volgende dag zou een lange worden. In de ochtend naar de Prembanan tempel, een paar uur slaap en dan om 10 uur 's avonds naar de voet van de Merapi vulkaan om die in de nacht te beklimmen zodat we de zonsopgang vanaf de top zouden kunnen zien. We hebben er 4 uur over gedaan (7km waarvan 2.2km omhoog) en voor de zon opkwam tegen de warme vulkaan rusten. We hadden veel geluk dat het niet regende en het een heldere nacht en volle maan was. Het was afzien (vooral op gewone sportschoenen) maar het dubbel en dwars waard.

De tijden voor de trein naar Semarang waren niet echt goed voor het schema dus besloten we een extra dag in Jogya te blijven en met de scooter naar Solo te rijden waar mijn oma lange tijd geleden had gewoond en waar mijn overgroot opa een spoorlijn had gebouwd. In Solo vonden we een museum met een Nederlandse bibliotheek. We waren de enige bezoekers en we mochten alle kasten openmaken en boeken bekijken en fotograferen. De spoorlijn wordt niet echt meer gebruikt en is deel van een normale weg dus daar moest ik natuurlijk even over rijden. De laatste paar uur in Yogya hebben en we wajong maker ontmoet en hebben we nog even door de regen de stad iets meer ontdekt.

Omdat Semarang niet lukte hebben we een trein van Jogya naar Jakarta geboekt. 7 uur door Java is niet echt een straf.

Terug in Jakarta hebben we op het station een hotel in chinatown geboekt. Met de tuk tuk zijn we naar oud Batavia gereden. Erg leuk om het gouveneurskantoor te zien achter de palmbomen. Jammer dat veel van de oude koloniale gebouwen in het centrum van de chinezen zijn die het kompleet laten vervallen. Na een tijdje in de buurt te hebben rondgelopen een tuk tuk door de regen naar het stadspark genomen. Sommige wegen veranderde in rivieren, maar de tuk tuks in Jakarta zijn erg hoog.

De laatste dag hebben we het oude hoofdkantoor van de Nederlandsche Handelsmaatschappij NV bezocht. De eerste 2 verdiepingen zijn exposities, maar de bovenste 3 zijn verlaten en eigenlijk veel interessanter. Alle deuren waren open en er was niemand aanwezig en zodoende kwamen we zelfs terecht op het dak. De laatste paar uur besteed aan het laaste straatvoedsel eten en de laatste inkopen doen in een groot chinees winkelcentrum met namaak spullen.

Alles bij elkaar koste de vakantie minder dan £1000 en dat kan veel goedkoper als het moet.

Conclusie: Fijn land en ik zal er zeker nog eens komen!

er komen vast nog wel meer pics als ik ze heb uitgezocht en upgeload
reset
pi_63428142
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:52 schreef Individual het volgende: (verhaal)
Mooie foto's en je hebt een leuke reis gemaakt.
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:41:25 #147
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_63431106
Nog ff een paar foto's

ontbijt in Jakarta

Orang Utan

Borobudur

Buddhist tempel

eten aan de kant van de weg

ondergrondse moskee

Prembanan

Bovenop Merapi

Solo

'de' spoorlijn in Solo

onderweg van Solo naar Yogya

Bami Goreng Ayam

Bami Mihoen en Nasi verkoper

trein van Yogya naar Jakarta

onderweg

vergane glorie in Jakarta

Gouveneurskantoor Batavia

Nederlandse brug voor hotel Jakarta

regenbuitje in Jakarta

Bemo!

Nederlandsche Handelsmaatschappij

op het dak

kipsate met rijst
reset
pi_63438126
Mooi trip en mooie foto's!!
Weer wat tips erbij voor onze reis in juli!!
pi_63440789
Geweldige report en foto's!

Herkenbaar allemaal Als ik al naar het eten kijk Hou op... het gemak dat je alles kan kopen, de superaardige mensen (die meestal ook meteen beginnen over voetbal zodra je zegt dat je uit Nederland komt... ha) en uiteraard het feit dat je een wandelende attractie bent ('bule, bule...') en iedereen met je op de foto wilt - zowel gevraagd als ongevraagd.
quote:
...oude sultans paleis waar toen we stopten iemand op me af kwam die me de buurt wel wilde laten zien. Zo belandde we in de ongegrondse moskee en het waterpaleis met als einde een bezoek aan een Batik atellier en het oude paleis.
Heette dat Batik atelier toevallig 'Satria Gallery', naast het koetsenmuseum? Is een zogenaamde 'koperasi' die handgemaakte batik schilderijen verkoopt om arme kinderen te helpen. Had er toen 2 ontzettend mooie gekocht voor 30 Euro, een moderne en een klassieke. Het grappige is dat ik er op ongeveer dezelfde manier ook terecht ben gekomen door een man die de buurt wilde laten zien.

Verder heel jammer van het koloniale gedeelte van Jakarta. Het enige dat nog een beetje rechtop staat is het museum en een paar panden eromheen... terwijl het er best gezellig zou kunnen zijn als het opgeknapt was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zephyrus op 23-11-2008 00:41:18 ]
pi_65883449
We willen in Oktober 4 weken gaan backpacken in Vietnam of Indonesie. Mijn idee was om op Djakarta te vliegen, en dan Java af te reizen richting Bali. Daar over te steken naar Bali en dan nog een kleine week relaxen op een mooi strandje. Om dan van Denpasar weer terug te vliegen.

Iemand tips aanbevelingen, Volgens mijn berekening is het ongeveer 1000km. Is dit af te leggen al backpackend? Trein en bus that is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')