abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:03:16 #276
148385 Wadloper
Noorderling
pi_44172723
Heeft iemand toevallig een filmpje dat de mat 64 remt (en dus ook stopt), en dat je echt piepende remmen hoort (zoals mat 64 die soms maakt?)
pi_44174124
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:03 schreef Wadloper het volgende:
Heeft iemand toevallig een filmpje dat de mat 64 remt (en dus ook stopt), en dat je echt piepende remmen hoort (zoals mat 64 die soms maakt?)
Soms? Kunnen die dingen dan ook stoppen zonder gejank en gepiep?
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:46:26 #278
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44174199
quote:
Op zondag 3 december 2006 18:46 schreef Petre het volgende:
Ik moet in het vervolg dus via Deventer, omdat ik anders in Zwolle 1 minuut overstaptijd heb om van perron 6/7 naar perron 1 te komen en aangezien Deventer > Zwolle nog wel eens vertraging heeft...
Zwolle wordt ook enorm verpest. Vanuit de stopper uit Enschede mag je lekker 28 minuten gaan wachten op zo'n beetje elke verpeste aansluting.

Deventer-Zwolle gaat denk ik een stuk punctueler worden nu de lijn geknipt is (hoewel de rijtijdmarge wel met 3 a 4 minuten terug is gebracht). Negatief puntje is dat er met mat'64 gereden gaat worden, iets dat natuurlijk totaal niet past bij het aantal reizigers. Zeker omdat ik verwacht dat ieder zinnig mens niet meer met de 7900 reist (iig niet vanuit Es en Hgl) maar via Dv gaat om in Zwolle wel een goede aansluiting te houden.
Omleiding voor het geval Zl-Amf eruit ligt kun je met mat'64 ook wel vergeten dan, een IRM-VI is eigenlijk al te weinig in het weekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door MREn op 05-12-2006 21:00:34 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:50:35 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44174349
Om een IRM-VI te vervangen moet je denk ik zo'n tien bakken Mat'64 hebben. Dat wordt leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:52:21 #280
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44174410
Er komen trouwens geen controleploegen in de treinen van Veolia omdat er geen geld is voor niet-rijdend personeel. Ook worden alle BBA-verkeersleidingsposten naar Limboland geplaatst, en wie hebben uiteraard prima inzicht in de verkeersstromen, lijnen en mogelijkheden in Brabant, Utrecht, Apeldoorn en Limburg tegelijk. Overtollig CVL-personeel mag evt. naar Heerenveen, vermoedelijk op de Connexxion-CVL voor Fryslan die dus schijnbaar niet centraal vanaf Arnhem aangestuurd gaat worden...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:05:25 #281
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44174933
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:50 schreef Duvel het volgende:
Om een IRM-VI te vervangen moet je denk ik zo'n tien bakken Mat'64 hebben. Dat wordt leuk!
Er komt heel misschien toch IRM te rijden in de 3700, maar dat komt omdat NS met IRM wil gaan rijden (ipv mat'64) in de 'intercity' Utrecht-Leiden (geen stoptrein omdat het ding Terwijde en Vleuten overslaat) maar ProRail wegens hun kutspoor geen IRM toe wil laten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44175950
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:52 schreef MREn het volgende:
Er komen trouwens geen controleploegen in de treinen van Veolia omdat er geen geld is voor niet-rijdend personeel.
Dr valt toch ook NIET veel te rijden

en als je strax op elk station met je OV chip door een poortje moet om toegang te krijgen wordt het volgens mij toch minder nuttig om continu te controleren?
pi_44176414
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:05 schreef MREn het volgende:

[..]

Er komt heel misschien toch IRM te rijden in de 3700, maar dat komt omdat NS met IRM wil gaan rijden (ipv mat'64) in de 'intercity' Utrecht-Leiden (geen stoptrein omdat het ding Terwijde en Vleuten overslaat) maar ProRail wegens hun kutspoor geen IRM toe wil laten.
Das het traject via bodegraven toch? Met die brakke draaibrug. Vreselijk stuk spoor is dat daar ik ben er eens overheen gegaan en dat zijwaartse geschud.... Ik was echt bang dat de trein daar zou ontsporen. Ik weet niet hoe stevig IRM op de wielen staat maar volgens mij vallen die gewoon om....
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:43:12 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44176440
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dr valt toch ook NIET veel te rijden

en als je strax op elk station met je OV chip door een poortje moet om toegang te krijgen wordt het volgens mij toch minder nuttig om continu te controleren?
Heb jij je weleens verdiept in de gatenkaas die OV-chipkaart heet? 't Is echt waardeloos.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:43:44 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44176465
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:42 schreef Fixers het volgende:

[..]

Das het traject via bodegraven toch? Met die brakke draaibrug. Vreselijk stuk spoor is dat daar ik ben er eens overheen gegaan en dat zijwaartse geschud.... Ik was echt bang dat de trein daar zou ontsporen. Ik weet niet hoe stevig IRM op de wielen staat maar volgens mij vallen die gewoon om....
Best mogelijk. Zie een leuk rapport op http://www.ivw.nl.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44176480
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heb jij je weleens verdiept in de gatenkaas die OV-chipkaart heet? 't Is echt waardeloos.
nu nog wel ja

maar das ook weer om dat 25% van de OV mensen er wat aan heeft op het moment

t wordt als het landelijk is vanzelf dichter
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:46:03 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44176539
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nu nog wel ja

maar das ook weer om dat 25% van de OV mensen er wat aan heeft op het moment

t wordt als het landelijk is vanzelf dichter
In Rotterdam staan die poortjes overal. Hoe vaak die kregen niet stuk zijn en open staan. En: op de meeste stations komen alleen in- en uitcheck palen te staan. Dus geen poortjes, niets. Oh, en het systeem is bij de basis al rot, maar goed, andere discussie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_44176629
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Rotterdam staan die poortjes overal. Hoe vaak die kregen niet stuk zijn en open staan. En: op de meeste stations komen alleen in- en uitcheck palen te staan. Dus geen poortjes, niets. Oh, en het systeem is bij de basis al rot, maar goed, andere discussie.
Rofl!

nee das idd niet handig,

poortjes overal lijkt me handiger
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:00:50 #289
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44177102
Om nog maar even voorbij te gaan aan speciale passen als personeelspassen waar ik nu vrolijk het halve land mee door kan...ik mag doodvallen als ik die eentje krijg die ook voor andere vervoerders gaat gelden (hoewel die in praktijk nooit lastig doen).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44177173
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:00 schreef MREn het volgende:
Om nog maar even voorbij te gaan aan speciale passen als personeelspassen waar ik nu vrolijk het halve land mee door kan...ik mag doodvallen als ik die eentje krijg die ook voor andere vervoerders gaat gelden (hoewel die in praktijk nooit lastig doen).
Jah :-)

krijgen we nou bij Arriva andere treinkaartjes? gezien die arriva groene automaten steeds meer op duiken?

of komen daar de combikaartjes in ofzo?
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:09:57 #291
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44177458
Ik zou als provincie niet toestaan dat er alleen maar voor de Arriva-trajecten gekocht kan worden. NS-automaten verkopen kaartjes voor elk station in het land (niet voor achter de hoven, maar wel weer voor hry). Twee kaartjes zou betekenen dat je extra duur uit bent, wegens degressieve kilometerprijs.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44177606
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:09 schreef MREn het volgende:
Ik zou als provincie niet toestaan dat er alleen maar voor de Arriva-trajecten gekocht kan worden. NS-automaten verkopen kaartjes voor elk station in het land (niet voor achter de hoven, maar wel weer voor hry). Twee kaartjes zou betekenen dat je extra duur uit bent, wegens degressieve kilometerprijs.
tja, mischien dat arriva dr combikaartjes uit gaat laten rollen? wadden retourtjes ofzo :p

of weer goedkopere kaartjes voor de arriva trajecten?
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:23:02 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_44177967
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

tja, mischien dat arriva dr combikaartjes uit gaat laten rollen? wadden retourtjes ofzo :p

of weer goedkopere kaartjes voor de arriva trajecten?
Een wadden-retourtje Sliedrecht - Roodeschool voor speciale Arriva-actieprijs?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:24:55 #294
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44178062
Ik heb wel ervaring met niet-NS-automaten trouwens...ze zijn duurder dan NS-kaartjes met 40% korting maar goedkoper dan NS-kaartjes zonder korting.
(waar dat is, mag je zelf verzinnen)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44178721
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een wadden-retourtje Sliedrecht - Roodeschool voor speciale Arriva-actieprijs?
Rofl nee Sliedrecht - Harlingen Haven dan denk ik
pi_44179401
quote:
Veolia kan het zich niet veroorloven

maar Hoe zit dat nou met treinkaartjes inkomsten?

wordt dat net als met voorverkoopstrippekaarten in de grote doos gegooit en met een verdeel sleutel aan de hand van reizigers aantallen gedeelt?
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:04:55 #298
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44179658
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
wordt dat net als met voorverkoopstrippekaarten in de grote doos gegooit en met een verdeel sleutel aan de hand van reizigers aantallen gedeelt?
Dat zal met abonnementen wel zo gaan, maar met losse kaartjes weet je vrij aardig waar iemand door gaat. Iemand met een kaartje Sittard-Nijmegen zal niet snel via Den Bosch reizen. Maar iemand die Maastricht-Enschede is twijfelachtig: via Utrecht is comfortabeler en minder overstappen dan via Maas- en IJssellijn en doorsteken via Goor. Maar dat zullen hooguit 10 kaartjes per jaar zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_44180269
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat zal met abonnementen wel zo gaan, maar met losse kaartjes weet je vrij aardig waar iemand door gaat. Iemand met een kaartje Sittard-Nijmegen zal niet snel via Den Bosch reizen. Maar iemand die Maastricht-Enschede is twijfelachtig: via Utrecht is comfortabeler en minder overstappen dan via Maas- en IJssellijn en doorsteken via Goor. Maar dat zullen hooguit 10 kaartjes per jaar zijn.
Tja goed de Ns vs Syntus en omreiden om binnen NS traject te blijven is ook bekend,

en voor Arriva en Syntus had(heb) je geen aparte kaartjes voorals nog? NS kaartjes zijn gewoon geldig..
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:29:07 #300
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_44180444
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Tja goed de Ns vs Syntus en omreiden om binnen NS traject te blijven is ook bekend,
Maar dat is ook zo'n beetje het enige traject van een andere vervoerder dan NS waarvoor zoiets geldt.
Het heeft overigens vooral te maken met het feit dat alle reizen naar Zp en zuidelijker via Go worden berekend terwijl het voor reizigers naar bestemmingen ten zuiden van Zp handiger was om via Dv te reizen omdat je in Dv je aansluiting zelden mist en in Zp akelig vaak. En het scheelt je weer een keer overstappen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')