abonnement Unibet Coolblue
pi_41580437
Nog maar een keer de lijst met info uit de vorige OP gekopieerd.

Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Vorige topics:
Deel 4
Deel 3
Deel 2
Deel 1

Handige weetjes over konijnen:


  • Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl


  • Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.


  • Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.


  • Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.


  • Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.


  • Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.


  • Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.


  • Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
    Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.


  • Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
    Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.


  • Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
    Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
    Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
    Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet


  • Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.


  • Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
    Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.
  • pi_41580767
    En meteen nog maar even reageren...
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 11:54 schreef heaven7 het volgende:
    Dat doe ik ook zeker, heb die grote en dure zak niet voor niets gekocht Uiteindelijk eten ze ook wel maar ze komen 's morgens altijd als hongerige wolven naar me toe als de kooi opengaat en gaan beteuterd in een hoekje zitten als ik alleen biks in het bakje doe
    Heb je wel opgebouwd met eerst een beetje biks door het oude voer mengen en dan per dag de verhouding biks in het eten vergroten? Of lukte dat niet?
    Zo is het bij Punky & Inky wel goedgegaan, die kregen in de opvang gemengd voer (opvang vond dat zelf ook minder, maar waren voor voer afhankelijk van donateurs).
    Ik zou lekker een tijdje volhouden inderdaad, tot je verwende nesten vanzelf snappen dat je niet meer gechanteerd kan worden.
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 12:20 schreef MrSubtle het volgende:
    Hoe zit het trouwens met konijntjes en grasvelden? Kwestie van een kwartier en ze graven een tunnel onder het hek door of valt dat mee? We gaan binnenkort verhuizen en dan krijgen we een stuk gras in de nieuwe tuin met daar omheen een hek...
    Ja, dat verschilt per konijn (sommige houden gewoon niet van graven), maar in principe is een beetje konijn zo ontsnapt. Dus je moet het gedeelte waar konijnen zitten omheinen, en dan tot ong. een meter diep gaas in de grond zetten. Je kunt ook tegels rechtop de grond indoen. Tot slot kan het helpen om gewoon gaas op de bodem van de ren te leggen, maar dan moet je goed oppassen dat het konijn zijn pootjes er niet aan bezeert. Je kunt het beste gaas met kleine vierkantjes gebruiken, niet kippengaas want dat knagen ze zo door.

    Oh ja: FOTO'S!!!!
    pi_41584644
    quote:
    Ja, dat verschilt per konijn (sommige houden gewoon niet van graven), maar in principe is een beetje konijn zo ontsnapt. Dus je moet het gedeelte waar konijnen zitten omheinen, en dan tot ong. een meter diep gaas in de grond zetten. Je kunt ook tegels rechtop de grond indoen. Tot slot kan het helpen om gewoon gaas op de bodem van de ren te leggen, maar dan moet je goed oppassen dat het konijn zijn pootjes er niet aan bezeert. Je kunt het beste gaas met kleine vierkantjes gebruiken, niet kippengaas want dat knagen ze zo door.
    Ja, Zoef is wel zo'n graver en dan graaft ze putten, en in een mum van tijd zie je ze dan gewoon op't gras lopen..dat ze dus weeral uitgebroken is..
    putten als deze:


    En wij hebben nu ook gewoon gaas op de bodem gelegd..en dat helpt dus wel, ze graaft nog wel, maar ze geraakt dus niet meer verder hé..
    Dit is haar ren:

    nog steeds zonder kameraadje..want Melusine, ja flapke, dat is eigenlijk mijn konijn niet, hij is van een vriendin..en als de koppeling ging lukken, dan mocht ik flapke hebben..omdat zij toch heel veel konijnen heeft! Maarja, flapke is nu terug naar daar!
    Ik heb nu al een ander konijntje besproken, om het dan eens opnieuw te proberen..hopelijk lukt het dan..
    voorlopig is dit nu nog haar vriendje..nuja, achter draad..







    tot zover mijn bijdrage..
    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
    pi_41599881
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 12:57 schreef Melusine het volgende:
    En meteen nog maar even reageren...
    [..]

    Heb je wel opgebouwd met eerst een beetje biks door het oude voer mengen en dan per dag de verhouding biks in het eten vergroten? Of lukte dat niet?
    Zo is het bij Punky & Inky wel goedgegaan, die kregen in de opvang gemengd voer (opvang vond dat zelf ook minder, maar waren voor voer afhankelijk van donateurs).
    Ik zou lekker een tijdje volhouden inderdaad, tot je verwende nesten vanzelf snappen dat je niet meer gechanteerd kan worden.
    [..]

    Oh ja: FOTO'S!!!!
    Ja, heb ik wel een aantal dagen gedaan en uiteindelijk eten ze het ook op hoor, maar ze zitten zo sipjes te kijken als ik ze alleen biks geef

    FOTO's!!!!!!!



    Kijk vooral naar wat ze heeft getypt op de pc



    Oudje, gewoon heel lief



    Close up van Bollebol
    pi_41599946
    Ooooooh wat zoet!!
    Ik ga ze bewaren, zo lief vind ik ze. Echt iets om je op te vrolijken als je je klote voelt.
    Wat een verschrikkelijk lieve foto's.. dat neusje, die voetjes... *zucht*

    Ik moet voor morgen een deadline halen, ik denk dat Bolletje me maar moet helpen op mijn desktop.
    pi_41599989
    Woei, ik zit te glimmen van trots (Ik neem tenminste aan dat je (ook) mijn foto's bedoeld? )
    Speciaal voor jou zal ik nog wat foto's uitzoeken dan

    Ik ben vereerd!

    [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2006 23:03:52 ]
    pi_41600680
    Met de hele familie en hond op de bank:

    Poging tot kunstige foto:

    Klein lief Bolletje weer zoals je ze zelden op de foto krijgt

    Met kleine (nu grote) Lunapoes die Huppel echt doodeng vindt:

    Wat moet jij nou hier?!
    pi_41603715
    Ja ik bedoelde de jouwe (hoewel Zoef natuurlijk ubercool is hoor!)
    Wat een mooie konijntjes heb je toch. En super dat je nog meer plaatjes had, en zulke leuke! Die met de poes + konijnen zijn ook 100% bewaar-waardig Too cute.
      vrijdag 8 september 2006 @ 01:21:53 #9
    62733 Stamp_Kip
    The Chick of the night!!
    pi_41605132
    Hallo ik waarschuw alvast geen leuk nieuws..alles behalve leuk nieuws!!
    Gauw verder scrollen!!



    Me kleintje is overleden donderdagnacht/morgen
    Puk was toch wat te dominant en gelukkig heb ik een extra kooi dus dinsdag laat/woensdagmorge nog een hok in orde gemaakt..en de kleine dr in gedaan leek meteen wat meer leven in tekomen..en heb dr lekker met rust gelaten zodat ze op adem kon komen ff onstressen ze liep voorzichtig wat tedrinken,nog niks aan de hand..ik had dr onder in huiskamer geplaats omdat dat rustiger was voor dr en dr steeds wel iemand ff un oogje in ut zeil kon houden.
    nachtje goed door gekomen, maar ik merkte op dat ze nog niks had gegeten, ik heb wat biks gewelt zodat dit wat zachter was en dat leek goed na binnen tegaan,maar ik vond dr zeg maar "levenloos" na mate de uren verstreken, kontje nagekeken buikje gevoeld etc want me vorige konijn is overleden aan darm imobiliteit..(weet nie of ik ut goed spel) maar ik kon niks ondekke diaree of slijmerige "sporen"
    heb dierenarts savonds gebelt alles uitgelegt..hij zei voornamelijk nog wat bangig nieuwe omgeving niet teveel mee bemoeie en niet langskomen indien echt nodig ivm extra stress voor het beesje moest met optrekspuitje voorzichtig wat vocht toedienen,om uurtje had ze toch wat vocht binnen..Toen voelde dr oortjes wat koud en heb ik dr warm gehoude met un handdoek..tegen 12/1uur snachts leek ze wat levendiger teworden en begon wat tehuppelen en tesnuffelen..ik denk gelukkig komt wat meer leven in

    ze huppelde dus dr "huisje" in weer eruit 6 hupjus maar denk gelukkig ze ligt niemeer zo "slapjus" drbij laat dr ff met rust ..ben me gaan klaarmake voor na bed, pakte me pyama boven nog ff met me vriend gebelt hij wou wete hoe ut ging ermee..en toen ik ophing denk ik ga toch nog ff kijke..normaal als ik dan geluid maak(deur open/voetstappe) dan hoorde ik altijd wel een geluid uit ut hok komen was ut niet van puk dan nou wel van die kruppel..maar ik hoorde niks me maag draaide al om..deed licht aan,zag de kleine niet liggen..ik vlug de zijkant van de kooi losgemaakt het "huisje" omhoog gedaan en ze lag echt levenloos drbij,oren ijs en ijskoud, ik denk godverdomme nog..niet alweer geen ademhaling niks niet ..ik voelde aan dr me moeder geroepen ..werd ut nog us ff bevestigt en wat zag ik dit keer wel slijm

    Bah voel me hele dag al kut sorrie voor me taal gebruik..gevoel dat ik wat over het hoofd heb gezien ofzo schuldig ik weet niet gewoon kut..maar dierenarts die ik nog gebelt had zei dat hij zelf ook niet veel meer had kunnen doen. en vooral omdat zenog zo klein was.eerder vatbaar risisco's met operaties en ga zo maar door

    Hele kooi ontsmet, die heeft een complete douche gehad..En daar was ik zonder nijn..puk is op "koppel-vakantie" was zo leeg en stil..


    heb via de website van BunnyBunch een adres gekregen en via die persoon een nieuwe nijn gehaald, kan niet zonder een nijn gewoon..
    dit is me nieuwe aanwinst

    Semmie

    Fotoboek
    Hating me is easy...Loving me takes courage
    pi_41607743
    Dankje Melusine Ik vind ze ook superschattig, heb er nog veel meer, zal dit topic wel lekker volg aan spammen

    Oh Kip Wat vreselijk, arm klein lief ding Lijkt erop dat je genoeg hebt gedaan, je was er alart op, hebt de da gebeld en geprobeerd haar zo aangenaam mogelijk te laten voelen. Enorm KUT (ja dat mag je wel zeggen) maar jou valt niet te verwijten, echt niet
    Je hebt wel een hele leuke lieve nieuwe aanwinst

      vrijdag 8 september 2006 @ 11:13:43 #11
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_41611519
    Sterkte Stamp_Kip!
    Porch Monkey 4 Life!
      vrijdag 8 september 2006 @ 11:47:21 #12
    62733 Stamp_Kip
    The Chick of the night!!
    pi_41612267
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 07:01 schreef heaven7 het volgende:
    Dankje Melusine Ik vind ze ook superschattig, heb er nog veel meer, zal dit topic wel lekker volg aan spammen

    Oh Kip Wat vreselijk, arm klein lief ding Lijkt erop dat je genoeg hebt gedaan, je was er alart op, hebt de da gebeld en geprobeerd haar zo aangenaam mogelijk te laten voelen. Enorm KUT (ja dat mag je wel zeggen) maar jou valt niet te verwijten, echt niet
    Je hebt wel een hele leuke lieve nieuwe aanwinst

    Maar ja denk dat het normaal is dat ik mezelf dingen ga verwijten dacht gister ook al hele dag ik heb wat over ut hoofd gezien en dan... of als ik dit.. je kent ut wel. moet ik mee ophouden
    Thnx voor je lieve berichtje

    oCe met de mooie Joy ook thanx
    Fotoboek
    Hating me is easy...Loving me takes courage
      vrijdag 8 september 2006 @ 22:04:14 #13
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_41630961
    En ik maar wachten tot er in het gesloten vorige topic werd gereageerd (verkapte tvp dit).

    Sterkte stamp_kip
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 12:57 schreef Melusine het volgende:
    Ja, dat verschilt per konijn (sommige houden gewoon niet van graven), maar in principe is een beetje konijn zo ontsnapt. Dus je moet het gedeelte waar konijnen zitten omheinen, en dan tot ong. een meter diep gaas in de grond zetten. Je kunt ook tegels rechtop de grond indoen. Tot slot kan het helpen om gewoon gaas op de bodem van de ren te leggen, maar dan moet je goed oppassen dat het konijn zijn pootjes er niet aan bezeert. Je kunt het beste gaas met kleine vierkantjes gebruiken, niet kippengaas want dat knagen ze zo door.

    Oh ja: FOTO'S!!!!
    Welk gaas bedoel je dan precies? Ik had inderdaad al bedacht om gaas plat over het gras te leggen inderdaad, maar als hij het doorknaagt kan het zeer gaan doen dus dat wil ik niet.

    Oh ja, foto's volgen snel
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
      vrijdag 8 september 2006 @ 22:06:06 #14
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_41631015
    btw, Semmie is echt te cute
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
      vrijdag 8 september 2006 @ 22:36:43 #15
    62733 Stamp_Kip
    The Chick of the night!!
    pi_41632045
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 22:06 schreef MrSubtle het volgende:
    btw, Semmie is echt te cute
    dank je voor je medeleven..

    Ja semmie is echt leuk..wordt volgens mij een brutaal konijntje..
    Gister was ze nog beetje bangig, maar vanmorgen was ik dr drinkflesje aant ververse..ging ze op dr "platvormpjuh" zitte kijke wat ik allemaal aan ut doen was
    Maak ik het kleine deurtje open ging ze met dr voetjes op de opening staan ben ik op me buik gaan liggen kwam ze in me gezicht ruike..en opeens een vette lik op me oog

    Ik zal nog ff wat foto's drop gooie..momentje






    Mocht dat stukje hooi niet van dr af halen heeft ze nog half uur mee lopen huppele


    uit me moeder dr mond un hapje eten en dat na 1 dagje al


    Zoek me dan


    hier ben ik weer


    zo die slepe we mee me hutje in

    [ Bericht 19% gewijzigd door Stamp_Kip op 08-09-2006 23:23:04 ]
    Fotoboek
    Hating me is easy...Loving me takes courage
      zaterdag 9 september 2006 @ 07:32:24 #16
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_41641153
    Zoals beloofd... MrBunny!


    Een grassprietje uit de hand is altijd veel lekkerder


    MIJN tissue!!! Afblijven
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
      zaterdag 9 september 2006 @ 07:34:28 #17
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_41641155
    We overwegen trouwens een tweede konijntje erbij te nemen zodat hij wat gezelschap krijgt na de verhuizing (we hebben daar een grotere tuin dus beter te doen). Gaat dat altijd goed? Waar moeten we dan zoal op letten?
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
    pi_41641417
    Vorige topic is daar veel over gezegd, lees maar eens terug.
      zaterdag 9 september 2006 @ 13:01:54 #19
    62733 Stamp_Kip
    The Chick of the night!!
    pi_41645208
    Oh wat istie leuk MrSubtle


    Sem wordt overigens wel vregger ..ik was net poepjus uit dr hokkie aant vissen,madam legt ut mooi in ut midde, maar plasjes doet ze in ut bakkie
    Dus ik pik me die drolletjus druit..valt ze me vol aan sprong ze vol op me hand hahaha
    Zelfde eigeschapje als puk die had daar ook zo'n handje pootje aan, maar die gaf dan zo'n klein bijtje

    [ Bericht 38% gewijzigd door Stamp_Kip op 09-09-2006 13:10:51 ]
    Fotoboek
    Hating me is easy...Loving me takes courage
    pi_41714424
    leuke fotos allemaal, ik ga zeer binnenkort op kraambezoek bij me eventuele nijn!!!!
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_41717646
    ohh leuk! weet je al wat voor kleur enzo ze zijn?
    pi_41727306
    dit wordt misschien wel zoef's vriendje..
    khoop het!!

    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
    pi_41727933
    ooohh! wat een kleine bollie! wat schattigg! hopelijk wordt zoef met dit schatje wel gelukkig :-)
    pi_41810713
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 02:01 schreef pertoef het volgende:
    dit wordt misschien wel zoef's vriendje..
    khoop het!!

    [afbeelding]
    het lijkt wel een speelgoedknuffeltje .
    Tap tap tap
      donderdag 14 september 2006 @ 21:15:16 #25
    62733 Stamp_Kip
    The Chick of the night!!
    pi_41814411
    Lief die grijze bolletje

    net zo'n lekker bolletje als dat mijn nijntje was die nu in de nijnen hemel is

    Fotoboek
    Hating me is easy...Loving me takes courage
    pi_41836828
    Hier een leuke foto van Billy... Ze liepen los, maar ik was achter in de kamer, en dat vondt Billy erg interesant.
    Terwijl Brechtje lekker gras aan het eten was..



    pi_41853586
    nee ik weet nog helemaal niks van ze, ze zouden foto via de mobiel sturen maar nog niks gehad, ik ben terug van vakantie dus ergens in deze week ga ik kijken. ik hoop echt dat ik het een leuk soort vind :-) ze hebben al gezegd dat ik er 2 mag hebben wel zo leuk voor de beestjes zelf. kan wel he uit een nestje, 2 zusjes of zus en broer maar ja dan moet het mannetje onder t mes hmm...
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_41987884
    Meet Nelly

    pi_41988322
    Foutje
    pi_41988470
    Mooi nijntje!!
    pi_41988583
    Hij is een echte stoere bink
    Als hij op het gras rond mag huppelen is hij superblij en gaat hij als een echte heer op zijn achterpoten staan om wat chickies te checken.
    Helaas is hij niet zo gediend van knaagdier-gezelschap.
    Zo heeft hij aleens een muis die in zijn kooi zat plat gestampt (daar kwamen we de volgende ochtend achter toen de muis zo plat als een dubbeltje in zijn kooi lag en Nelly er nog bovenop zat).
    En een cavia als gezelschap was ook geen goed plan, aangezien hij deze zowat verkracht heeft (en zelfs op neutraal en niet-territoriaal terrein).

    Maar hij is erg lief
    pi_41988722
    Is ie alleen...?
    pi_41989432
    quote:
    Op woensdag 20 september 2006 17:50 schreef heaven7 het volgende:
    Is ie alleen...?
    Helaas wel weer...
    Maar over een maand komt er weer nieuw gezelschap!
    Dus hopelijk klikt dat wel weer!
    pi_41990738
    Leuk!!
    pi_42011650
    ja bij mij is het ook zo..
    zoef is ook niet zo gesteld op al het nieuwe gezelschap die ik haar al geregeld heb!
    ze voelt zij haar goed op haar eigen!
    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
    pi_42017930
    quote:
    Op donderdag 21 september 2006 12:22 schreef pertoef het volgende:
    ja bij mij is het ook zo..
    zoef is ook niet zo gesteld op al het nieuwe gezelschap die ik haar al geregeld heb!
    ze voelt zij haar goed op haar eigen!
    Naja onze Nelly heeft zo zijn "needs" (jaja een echte man )
    Hij vindt gezelschap wel leuk, maar dan alleen als hij erop kan springen en dat vinden de andere beestjes weer niet zo leuk.
    Had ik ook al extra een mannelijke cavia uitgezocht, maar ook dát weerhield hem niet
    En de cavia kon ook geen kant op toen Nelly hem in de wurggreep had.. Echt zielig gewoon!
    pi_42021069
    Even voor de duidelijkheid: het komt praktisch nooit voor dat een konijn liever/beter alleen is hoor. Bijna altijd ligt het aan de koppeling of aan juist het specifieke beest dat je hebt uitgekozen als vriendje (een cavia moet je niet gaan koppelen aan een konijn, en zeker geen mannetje). Lees je toch eens in mensen. Een ram moet sowieso gecastreerd worden voor koppeling, en eventueel rijden op andere konijnen dat daarna nog plaatsvindt is bedoeld om de rangorde te bepalen en zal over het algemeen snel ophouden.
    pi_42022035
    quote:
    Op donderdag 21 september 2006 17:59 schreef Melusine het volgende:
    Even voor de duidelijkheid: het komt praktisch nooit voor dat een konijn liever/beter alleen is hoor. Bijna altijd ligt het aan de koppeling of aan juist het specifieke beest dat je hebt uitgekozen als vriendje (een cavia moet je niet gaan koppelen aan een konijn, en zeker geen mannetje). Lees je toch eens in mensen. Een ram moet sowieso gecastreerd worden voor koppeling, en eventueel rijden op andere konijnen dat daarna nog plaatsvindt is bedoeld om de rangorde te bepalen en zal over het algemeen snel ophouden.
    Onze kennis is een konijnenfokker en die raadde ons juist aan om een cavia erbij te zetten. Dit i.v.m. gezelligheid en het weghouden van muizen.
    En die doet dat ook bij zijn konijnen. Dus ik zie het probleem niet zo.
    pi_42022432
    Nee, dat blijkt... dus heeft het waarschijnlijk weinig zin om je te onderwijzen. Maar toch een poging:
    Als cavia's en konijnen
    - twee totaal verschillende dieren zijn
    - die niet eens tot dezelfde familie behoren
    - die andere voeding nodig hebben
    - elkaars taal niet 'spreken' en op volkomen verschillende manieren communiceren
    - en niet hetzelfde leefritme hebben,
    en als je dan ook nog bedenkt dat koppelingen met konijnen en cavia's heel vaak misgaan terwijl koppelingen tussen twee konijnen 90% kans van slagen hebben, is het dan toch niet een heel klein beetje dom om zomaar klakkeloos iets aan te nemen? Alsof alle fokkers het beste met konijnen voorhebben of goed genoeg onderlegd zijn.
    In dit geval zit je fokker dus gewoon fout, en had hij je in ieder geval meteen moeten vertellen dat je konijn eerst gecastreerd moet worden omdat hij anders op andere dieren zal blijven rijden. En ik heb nooit beweerd dat je een konijn geen gezelligheid moet geven - integendeel, ik loop al tijden te preken over koppelen... maar als je je konijn echt gezelligheid en sterker nog ware liefde wil geven, dan koppel je hem aan een vriendje van zijn eigen soort.
    Maar je moet het zelf weten hoor.
    pi_42024258
    Doe maar rustig aan hoor
    De cavia is allang weer terug bij de fokker en zijn eigen konijnenvriendjes... Daar gaat het goed!
    Toch wel raar dan dat het daar wel werkt.
    Naja, ik ben iig geen expert en dat hoeft ook niet. Iedereen zo zijn eigen ding!
    pi_42026279
    Liep vandaag met de hond in het bos zit er een wild konijntje langs de weg, met mixamatoze ziekte zielig joh! verderop lag een groot dood konijn. het heerst weer eens! :-(
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_42029251
    ik ben op zoek naar een grote konijnenkooi voor in huis. GA t weekend maar eens de plaatselijke dierenwinkels en tuincentra langs. Op marktplaats (e.d.) vond ik de grote buitenhokken maar geen kooien voor binnen, naar me zin.

    Ik wil me evt. konijn(en) binnen hebben, een buitenhok is voor later, of zelf te bouwen (pa lief aankijken).
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_42043077
    Zoef is ziek

    'k had het gisteren al gezien..toen ik haar 's morgens wou uitlaten sprong ze niet zelf uit haar hok en normaal is ze der in een mum van tijd uit! en normaal begint ze dan direct te eten..dit deed ze nu ook niemeer..en voor de rest ook, ze zat daar maar..en er zat niks van leven in!
    'k ben er nu al mee naar de dierenarts geweest..
    ze heeft 41° koorts ..
    en de dierenarts kon de thermometer in haar poep steken, een prikje geven, naar haar tanden kijken! Allemaal dingen die ze normaal zeker niet zou toelaten!
    Hij zei dat hij het zelden had meegemaakt dat een konijn zo'n hoge koorts heeft..Maar er is dus niets te vinden aan haar..
    Ze heeft geen diarree, haar longen zijn in orde, ze heeft geen abces in haar mond..niks, niks..

    'k hoop dat ze er terug door komt!
    'k mag er nie aan denken..

    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
    pi_42043290
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 11:58 schreef pertoef het volgende:
    Zoef is ziek

    'k had het gisteren al gezien..toen ik haar 's morgens wou uitlaten sprong ze niet zelf uit haar hok en normaal is ze der in een mum van tijd uit! en normaal begint ze dan direct te eten..dit deed ze nu ook niemeer..en voor de rest ook, ze zat daar maar..en er zat niks van leven in!
    'k ben er nu al mee naar de dierenarts geweest..
    ze heeft 41° koorts ..
    en de dierenarts kon de thermometer in haar poep steken, een prikje geven, naar haar tanden kijken! Allemaal dingen die ze normaal zeker niet zou toelaten!
    Hij zei dat hij het zelden had meegemaakt dat een konijn zo'n hoge koorts heeft..Maar er is dus niets te vinden aan haar..
    Ze heeft geen diarree, haar longen zijn in orde, ze heeft geen abces in haar mond..niks, niks..

    'k hoop dat ze er terug door komt!
    'k mag er nie aan denken..

    [afbeelding]
    Ah gut, heel veel beterschap voor Zoef

    Hopelijk zakt de koorts snel
    pi_42081413
    oww beterschap voor Zoef en voor jou veel sterkte!!

    Ik houd van Zoef!!!


    Gisteren mooie kooien gezien, 1,20 lang, gewone grote goede bak, alleen ben ik bang dat de hoogte niet goed is, dat mijn toekomstige nijn niet goed omhoog kan staan. Hoe hoog zijn jullie binnenkooien? Zal er ook ene staan met een bovenverdieping, maar dat vond ik een beetje te gek, ik begin net weer aan een nijn, misch over een tijdje dat ik zelf wat op fabriceer om de kooi uit te breiden.
    A.s. dinsdag ga ik kijken bij de konijntjes, ben benieuwd waneer ze weg mogen, want die kkoi is pas over 2 weken binnen...
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      zaterdag 23 september 2006 @ 19:14:58 #46
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_42083598
    Gisteren met MrBunny naar de dierenarts geweest voor jaarlijkse prikjes. De dierenarts wilde eerst heel voorzichtig onze bunny omdraaien om te inspecteren maar dat resulteerde in bloedende hand . De dierenarts was een beetje boos op ons toen omdat wij het eigenlijk wel tof vonden dat onze bunny zich verdedigt

    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
    pi_42195502
    Mijn eigenwijze nijnen, willen niet stil gaan zitten voor de camera.

    (foto's gemaakt met tel. dus let niet op de kwaliteit )

    Maar ondanks dat, toch nog wat foto's.

    Billy en Brechtje.

    Brechtje

    Billy

    En nogmaals een keer brechtje.
    pi_42195881
    OOooohhh
    superschattig!

    oja en zoef..is gelukkig terug genezen
    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
    pi_42203309
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:19 schreef pertoef het volgende:
    OOooohhh
    superschattig!

    oja en zoef..is gelukkig terug genezen
    Ze zijn ook super schattig. Morgen ga ik hun hok schoonmaken. Dus hopelijk heb ik dan meer kans om echt leuke duidelijke foto's te maken. Maar als ze op de bank lopen, rennen ze van links naar rechts, zodra ze een camera zien.
    En buiten in de tuin ja, daar zijn ze helemaal niet te volgen
    pi_42203966
    Afgelopen dinsdag ben ik dus op konijnen-kraambezoek geweest. Vader, moeder en 4 kleintjes.
    @ ervan vind ik leuk, maar moet nog keuze maken voor 1 of 2, kom er maar niet uit.

    Het zijn vosjes kruisingen, en mama konijn heeft echt lang haar bij hara kopje. Zagen er echt lief uit!!
    over 5 weken mogen ze weg. :-)
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      donderdag 5 oktober 2006 @ 13:28:24 #51
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_42386625
    Spikey is gecastreerd, onder hypnose dus gelukkig geen narcose. Hij zit alweer gezellig in zijn hok en doet net of er niks aan de hand is.
    Ikke blij zegt de DA dat hij nog wel 6-8 weken vruchtbaar kan zijn en ik had gelezen op de linken aan 't begin van dit topic iets van 3 weken. En er was er zelfs eentje die zei dat hij nog nooit had meegemaakt dat er na 2 weken nog een bevruchting plaats vond.
    De vorige konijnen die heb laten castreren heb ik gewoon meteen weer bij het vrouwtje gezet ( wist ik veel dat dat niet mocht ) en daar is nooit een nestje van gekomen.
    Het begint nu kouder te worden en Dixie heeft haar binnenhok weer nodig, ik kan ze nog wel een paar weekjes apart houden maar geen 2 maanden.
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_42387868
    Onder hypnose? Wow, daar heb ik nog nooit van gehoord! Lijkt dat op hoe een konijn reageert als je m plat op zijn rug legt en dan over het neusje aait tot ze zombie gaan spelen (knip zo altijd de nageltjes) of moet ik me er echt iets bij voorstellen als "je gaat nu slaaaaapen tik tak tik tak naar konijnendrooooooomenland 5...4...3...2...1..."

    Nooit konijnen apart gehouden na castratie?? Je hebt echt geluk gehad dan!
    Bij Bunnybin geloven ze heilig in de twee weken grens: na die tijd is er nog nooit een konijn zwanger geworden dat zij weten, maar met 13 dagen wachten wel. Wij hebben zelf ook die twee weken aangehouden. Voor de zekerheid adviseren veel dierenartsen drie weken, maar langer is volgens de vakliteratuur niet nodig.

    Heb je trouwens al foto's van Spikey?

    En heeft iemand nog wat aan dierendag gedaan? Hier hebben ze gewoon lekker een beetje rondgerend door huis, maar het grootste deel van de tijd lagen ze samen voor de bank te chillen en ze hebben lekker veel wortelloof en kruidenhooi en andijvie gehad (maar natuurlijk niet té veel) en ze zijn extra vaak lief toegesproken en geknuffeld.
      donderdag 5 oktober 2006 @ 14:34:46 #53
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_42388974
    Ik weet niet hoe ze dat doen met die hypnose, ik had 't willen vragen maar ben 't vergeten
    Het lukt niet bij alle konijntjes maar de meeste gaan braaf onder hypnose zei de assistente. Spikey die een heel lief rustig nijntje is gaf helemaal geen problemen.
    Ik heb nog steeds mijn camera niet terug maar zal proberen er morgen om te denken en foto 's maken.
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_42394229
    quote:
    En heeft iemand nog wat aan dierendag gedaan? Hier hebben ze gewoon lekker een beetje rondgerend door huis, maar het grootste deel van de tijd lagen ze samen voor de bank te chillen en ze hebben lekker veel wortelloof en kruidenhooi en andijvie gehad (maar natuurlijk niet té veel) en ze zijn extra vaak lief toegesproken en geknuffeld.
    Ik ben superlief geweest tegen zoef, knuffelkes en zoentjes gegeven en heel veel verse groentjes gegeven! Ze zag er content uit..

    'k ben trouwens echt blij dat ze weer genezen is, nu valt het wel op dat ze weer helemaal de oude is, ze springt en koerst weer superrap

    't is hier trouwens heel lang stil geweest..komt er weer leven in de brouwerij?
    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
      donderdag 5 oktober 2006 @ 17:17:08 #55
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_42394780
    Mn nijntjes hebben nieuwe huisjes

    Ik heb 2 konijntjes wonen bij mn wederhelft,


    Bunny

    en


    Pizvlec

    en sinds 2 weken wonen ze allebei in zo'n hok


    van het weekend maak ik even foto's van ze, maar ze zijn zo blij ermee ook hebben ze allebei zo'n blokhutje in de ren gekregen, heul intressant we willen nog wel op de ren iets van (doorzichtig)golfplaat leggen zodat ze ook lekker buiten kunnen zitten als het regent
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
    pi_42401561
    Gaaf hok hoor. Ik en mijn wederhelft gaan deze week ook beginnen met een nieuw hok te bouwen. Het moet ook mooi groot hok worden, die aan de muur komt te hangen.
    En daarbij gaan we een super grote ren maken, voor op het gras... Verlaat kado'tje voor dierendag
      donderdag 5 oktober 2006 @ 21:47:35 #57
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_42404397
    Pizvlec?

    Spreek uit Pisvlek zeker?
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
      zondag 8 oktober 2006 @ 19:03:23 #58
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_42487144
    Daar is hij dan, onze nieuwe aanwinst Spikey


    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      zondag 8 oktober 2006 @ 21:38:43 #59
    146644 pertoef
    tjief tjaf
    pi_42493245
    ooooooooohhh
    koedjie koedjie
    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
      zondag 8 oktober 2006 @ 22:17:12 #60
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_42494738
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 19:03 schreef deedeetee het volgende:
    Daar is hij dan, onze nieuwe aanwinst Spikey


    [afbeelding]


    Waarom is die baksteen?
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
      zondag 8 oktober 2006 @ 23:15:08 #61
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_42497238
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 21:47 schreef MrSubtle het volgende:
    Pizvlec?

    Spreek uit Pisvlek zeker?

    Hij piste echt alles onder toen we um net hadden, terwijl zn broer alleen het hok plaste, dus het was al snel "Hey pisvlek ! " dus tsja dat was zn naam, hij ligt ook het liefst in zn pishoekje nu, dus hij heeft vaak van die gele pisvlekken in zn witte vachtje
    En met een Z en een C vond ik leuker staan dan gewoon Pisvlek

    Ze worden zo leuk tam nu In hun oude hokken (zonder ren eraan, toen zette we elke keer een stuk tuin af) waren ze altijd een beetje schuw door het optillen enzo, maargoed dat hoeft nu niet meer (zo regelmatig als eerst, nu alleen voor DA bezoekjes enzo), en dat krijgen ze door langzaam Zal morgen even de foto's op mn pc zetten
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      maandag 9 oktober 2006 @ 07:54:25 #62
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_42502437
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 22:17 schreef MrSubtle het volgende:

    [..]



    Waarom is die baksteen?
    Het zijn er 3, eentje staat rechtop tegen het deurtje naar beneden waar de nijntjes nijver pogingen ondernamen om bij elkaar te komen. Het deurtje kan omhoog geschoven worden dus daar moest ik wel iets voorzetten.
    Omdat ik bang was dat de steen die rechtop staat zou kunnen omvallen heb ik er eentje plat voor gelegd. Over 2 weken mogen ze eindelijk bij elkaar en dan kan het deurtje open en mogen de stenen weg.
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_42642450
    Vandaag een kooi gekocht! 1meter lang! koopje... +- 2 weken en dan mag ik ze halen!!! :-)
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_42751974
    Ik wilde eigenlijk wat weten van de mensen die een binnenkonijn hebben:

    - Hoe doen jullie dat met harde muziek aan? Ik draai graag muziek, en soms wel hard. Is dat schadelijk voor het konijn?
    -En met een verjaardag als er gerookt wordt. etc
    -En staat jullie konijnenkooi op de grond, of op een verhoging?
    -Verplaatsen jullie de kooi geregeld of staat deze altijd op een zelfde plek in de huiskamer?

    Ik heb gemerkt op de plek waar de (lege) kooi nu staat er geen direct zonlicht komt. De kooi staat ver van het raam af.

    bedankt alvast voor de reacties, stuur anders en prive bericht.
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_42759169
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 20:57 schreef Dandilion het volgende:
    Ik wilde eigenlijk wat weten van de mensen die een binnenkonijn hebben:

    - Hoe doen jullie dat met harde muziek aan? Ik draai graag muziek, en soms wel hard. Is dat schadelijk voor het konijn?
    -En met een verjaardag als er gerookt wordt. etc
    -En staat jullie konijnenkooi op de grond, of op een verhoging?
    -Verplaatsen jullie de kooi geregeld of staat deze altijd op een zelfde plek in de huiskamer?

    Ik heb gemerkt op de plek waar de (lege) kooi nu staat er geen direct zonlicht komt. De kooi staat ver van het raam af.

    bedankt alvast voor de reacties, stuur anders en prive bericht.
    - ik heb wel gemerkt dat konijnen heel goed reageren op bepaalde klassieke muziek. Vinden ze meestal heerlijk en gaan ze lekker van relaxen. Vooral bij mijn nu overleden konijntje had ik echt dat ik zelfs wist wat zijn lievelingsCD's waren!
    Harde muziek zou ik een beetje mee oppassen. Het volume niet loeihard (konijnen kunnen ook schrikken van vuurwerk en andere knallen, dus vergelijkbare geluidssterkte van muziek is niet aan te raden) en met gabberhouse doe je ze denk ik ook geen plezier. Maar ik heb best wel eens metal of zo op medium sterkte gedraaid en dat vonden ze niet erg. Hangt van je konijn af: als je hem goed kent zul je het meteen kunnen zien als het zich niet fijn voelt, en het is ook maar wat hij gewend is. Sommige baby's schijnen ook van harde muziek te houden.
    Gewoon een beetje rekening met je beest houden en kijken hoe ie reageert.
    - rook is zeer zeker slecht voor ze - bij ons in huis mag niet gerookt worden om andere redenen maar anders had ik het waarschijnlijk ook niet gewild voor de konijnen. Kijk een keertje een beetje kan geen kwaad, maar als het mogelijk is zou ik je beestje tijdens feesten lekker even in een slaapkamer parkeren ofzo. Het is gewoon net zoiets als roken vlakbij kleine kinderen - beter van niet.
    - de kooi staat niet op een verhoging want hij is 150x85x65 en die plastic onderbak is dus al heel hoog. Rotzooi vegen we op, en op deze hoogte kunnen ze er nog lekker zelf uitspringen (ze lopen elke dag vrij in de kamer rond). Wel hebben ze in het hok zelf een plateautje om op te liggen want konijnen vinden het geweldig om 'hoog te zitten'.
    - We verplaatsen het hok eigenlijk nooit (is ook ondoenlijk omdat het zo groot is) maar als je het zou verplaatsen vanwege het lawaai/de rook van een feestje lijkt dat me juist een prima idee! Gewoon niet continu af- en aanslepen met dat ding en dan is het goed denk ik. Oh ja, als je zorgt dat de kooi niet op de tocht staat en niet continu in de felle zon dan is het goed (bij mijn oude konijn kwam af en toe de zon in een deel van het hok en dan ging ie er lekker inliggen, maar er moet altijd voldoende schaduw zijn omdat konijnen snel oververhit raken)

    Hoop dat je hier wat aan hebt!
      woensdag 18 oktober 2006 @ 06:03:32 #66
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_42761862
    Klassieke muziek is heel herkenbaar. Ons konijn gaat onder de piano zitten als mijn vriendin daar klassieke muziek op speelt. Verder kan ie echt heel slecht tegen lawaai en is ie bang voor ieder overvliegend vliegtuig, maar luide pianomuziek is prima
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
    pi_42763370
    Hoi! We hebben sinds een week ook een konijn. Een wildvreemde, gevonden langs een weg (samen met een parkietje, maar die vloog weg) waar geen huizen stonden.
    Ik denk dat ie uitgezet is.

    Hij is tam en wild tegelijk eigenlijk. Oppakken wil ie namelijk niet, maar eten uit je hand doet ie maar al te graag.

    Hoe krijgen we zo'n beestje wat tammer?
    Wat ik nu doe is dus het beestje uit mijn hand laten eten en hem dan flink aaien (want ook daar huppelt ie van weg).
    Dat gaat wel steeds beter (hij blijft langer bij je zitten).
    Maar iemand nog een ideetje? Of meer?
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:18:13 #68
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42764080
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 09:40 schreef ijsmeis het volgende:
    Hoi! We hebben sinds een week ook een konijn. Een wildvreemde, gevonden langs een weg (samen met een parkietje, maar die vloog weg) waar geen huizen stonden.
    Ik denk dat ie uitgezet is.

    Hij is tam en wild tegelijk eigenlijk. Oppakken wil ie namelijk niet, maar eten uit je hand doet ie maar al te graag.

    Hoe krijgen we zo'n beestje wat tammer?
    Wat ik nu doe is dus het beestje uit mijn hand laten eten en hem dan flink aaien (want ook daar huppelt ie van weg).
    Dat gaat wel steeds beter (hij blijft langer bij je zitten).
    Maar iemand nog een ideetje? Of meer?
    Ik denk dat je het sowieso eerst zo moet opbouwen En verder heb ik geen ideeen trouwens
    Maar als je eerst gewoon uit je hand laat eten en m aait enzo, kan die er ook wat aan wennen, is ook fijn.
    Ziet ie er verder wel goed uit enzo? Hier beneden wonen konijnen en grote plukken haar weg enzo
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:19:23 #69
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42764106
    Trouwens, ik wil mn konijn wel eens wat anders dan gewon brokken geven, maar geen zin om een sla te kopen omdat ik dat niet eet en die dan zo verrot is Wat is nog meer een optie?
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_42764110
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:18 schreef Queen_Bee het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je het sowieso eerst zo moet opbouwen En verder heb ik geen ideeen trouwens
    Maar als je eerst gewoon uit je hand laat eten en m aait enzo, kan die er ook wat aan wennen, is ook fijn.
    Ziet ie er verder wel goed uit enzo? Hier beneden wonen konijnen en grote plukken haar weg enzo
    Hij ziet er erg goed uit. Lekker zacht ook .
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:21:12 #71
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42764143
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:19 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Hij ziet er erg goed uit. Lekker zacht ook .
    Goed verzorgd dan medunkt, geen rare problemen

    Denk dat als je zo doorgaat en die aan je went het allemaal wel goed komt dan
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_42764178
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:21 schreef Queen_Bee het volgende:

    [..]

    Goed verzorgd dan medunkt, geen rare problemen

    Denk dat als je zo doorgaat en die aan je went het allemaal wel goed komt dan
    Ik hoop 't . Want als we hem op het gras (het is een half voetbalveld zo onderhand) laten rennen is het best moeilijk om 'm weer te pakken zonder te lokken met eten ofzo (en ik wil hem niet lokken met eten, ik wil dat ik hem gewoon op kan pakken, anders gaat ie daar nooit aan wennen en moet ik er voor altijd eten bij pakken )
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:25:07 #73
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42764229
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:22 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Ik hoop 't . Want als we hem op het gras (het is een half voetbalveld zo onderhand) laten rennen is het best moeilijk om 'm weer te pakken zonder te lokken met eten ofzo (en ik wil hem niet lokken met eten, ik wil dat ik hem gewoon op kan pakken, anders gaat ie daar nooit aan wennen en moet ik er voor altijd eten bij pakken )
    Maar het is nog maar een weekje hè. Ik weet niet, maar als die beesten ook met geur werken ofzo, handen bij m in de kooi enzo, zodat ie de geur goed leert kennen? Zonder voer dus
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:26:13 #74
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42764259
    Mijn konijn was vanaf 't begin al hartstikke tam Iedereen kan hem oppakken, hij blijft doorgaans rustig bij je zitten, alleen soms rent ie als een malloot door zn hok en maakt ie bokkenspringen en backkicks enzo
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_42764288
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:25 schreef Queen_Bee het volgende:

    [..]

    Maar het is nog maar een weekje hè. Ik weet niet, maar als die beesten ook met geur werken ofzo, handen bij m in de kooi enzo, zodat ie de geur goed leert kennen? Zonder voer dus
    Okay, doe ik dat ook eens. (ik aai hem sowieso voordat ik hem eruit pak ook even flink, zonder voer )

    Ow, en om deze praat goed te maken zal ik binnenkort even foto's maken en hier neerplempen .
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:34:16 #76
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42764424
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:27 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Okay, doe ik dat ook eens. (ik aai hem sowieso voordat ik hem eruit pak ook even flink, zonder voer )

    Ow, en om deze praat goed te maken zal ik binnenkort even foto's maken en hier neerplempen .
    Ik wilde net zeggen
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_42764500
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:19 schreef Queen_Bee het volgende:
    Trouwens, ik wil mn konijn wel eens wat anders dan gewon brokken geven, maar geen zin om een sla te kopen omdat ik dat niet eet en die dan zo verrot is Wat is nog meer een optie?
    Je moet sowieso geen sla geven, dat is helemaal niet goed voor konijnen. Ik zou dus zeggen: lees je eerst even in als je een nieuwe groente geeft. Ik kan er in ieder geval alvast een paar opnoemen die zeker veilig zijn.
    Andijvie (bij de AH en sommige andere supermarkten kun je dit nog los kopen - scheur gewoon een stuk af dat je opkrijgt en dan hoef je niet die hele krop te kopen), witlof (gewoon 1 losse), wortel (bijv. 1 losse winterwortel), basilicum (zo'n klein plantje), etc. Geef nooit koolsoorten, aardappel(schillen) of looksoorten (knoflook ui prei bieslook etc). Pas op met dingen waar veel suiker in zit. Ze mogen fruit en wortel maar met mate, want daar zit dus veel suiker in. Je kunt een klein stukje appel of banaan proberen.
    Begin met hele kleine beetjes per keer, nooit in een keer opeens een grote baal andijvie naar binnen gooien. Ik ken het probleem van groente voor je konijn kopen en het dan niet opkrijgen, maar kom niet in de verleiding om dan maar heel veel te geven. Langzamerhand leer je ook wel handigheidjes zoals die kleine hoeveelheden kopen, die mini-blaadjes van de broccolistronk afhalen en voeren, blaadjes van verse kruiden/selderij geven enzo.


    IJsmeis; konijnen moet je gewoon niet oppakken tenzij het moet vanwege nagelknippen/dierenartsbezoek e.d.
    Het zijn geen knuffelbeesten maar prooidieren en oppakken vinden ze uit instinct doodeng. Als je het konijn wil onderzoeken, nagelsknippen enzo, moet je hem echt even in een houdgreep nemen, plat op zijn rug op je schoot leggen en even over het neusje aaien, wordt ie kalm van. Maar dat is dus alleen voor noodzakelijke dingen. Ik heb twee konijnen die heel tam zijn, maar oppakken vinden ze nog steeds helemaal niets. Je kunt dus gewoon niet van zo'n beestje verwachten of eisen dat ze lekker met zich laten sollen want dat is echt zielig. Zoals je nu bezig bent met elke keer voeren + aaien is heel goed, dan gaat ie die twee dingen met elkaar associëren. Bovendien zijn ze tijdens het eten vaak te druk aan het schrokken om er erg in te hebben dat ze geaaid worden.

    Verder is het vooral een kwestie van geduld hebben: telkens aaien, heel erg veel praten, geen onverwachte bewegingen en lekker veel los laten lopen zodat hij vertrouwd met je raakt. Dan heb je best kans dat als ie tam genoeg is, hij vanzelf op je schoot springt als je tv zit te kijken. Maar datzelfde schootzitten proberen af te dwingen gaat niet werken en is zielig - wat dat betreft lijken konijnen best op katten: als ze iets niet willen vertikken ze het gewoon, en heeft afdwingen alleen maar een averrecht effect.

    Oh ja, bij het aaien is het niet nodig eerst aan je hand te laten ruiken: konijnen herkennen je ook wel aan je postuur en stem, en zo'n hand voor hun snufferd leidt soms tot bijten (van dichtbij zien ze niet zo goed). Als hij bij het aaien weg probeert te krabbelen, gewoon heel geduldig blijven, zachtjes door blijven praten en op den duur komt het echt goed (heb zelf ook een schuw konijn gehad met nare ervaringen, die kan inmiddels heerlijk knarsetanden van een goede knuffelbeurt).
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:39:27 #78
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42764564
    Al mijn konijnen hebben nooit problemen gehad met oppakken
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_42764596
    Bedankt voor de tips Melusine .
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:39 schreef Queen_Bee het volgende:
    Al mijn konijnen hebben nooit problemen gehad met oppakken
    De mijne ook niet . Behalve deze dus.. Maarja, nieuwe omgeving, schuw, bang .
    pi_42764606
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:27 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Okay, doe ik dat ook eens. (ik aai hem sowieso voordat ik hem eruit pak ook even flink, zonder voer )

    Ow, en om deze praat goed te maken zal ik binnenkort even foto's maken en hier neerplempen .
    Dat moet je dus juist niet doen. Konijnen herkennen hun baasjes vaker aan stem + houding/silhouet dan aan hun geur. Handen in hun hok is dus meestal geen goed idee: het zijn geen honden die snappen dat ze even aan die hand moeten snuffelen. Konijnen zien van dichtbij niet veel, en kunnen schrikken of aanvallen of denken dat ze iets lekkers krijgen, wat weer voor misverstanden bij mensen zorgt ("hij is vals want hij bijt").
    Gewoon hup je hand richting oren in een keer, en continu lief en rustig tegen hem praten, en in een keer beginnen met aaien. De meeste konijnen houden meer van aaien over hun oortjes/voorhoofd/kaken dan van aaien over hun lijf/kont. Tussen oortjes krieuwen, over het neusje, etc. Als het aaien nog niet lukt omdat hij wegschiet, dan beginnen met aaien tijdens het eten en van daaruit opbouwen. En veel je stem laten horen is superbelangrijk.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:41:26 #81
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42764616
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:40 schreef ijsmeis het volgende:
    Bedankt voor de tips Melusine .
    [..]

    De mijne ook niet . Behalve deze dus.. Maarja, nieuwe omgeving, schuw, bang .
    Ja maar ^^ zegt dat de meeste konijnen het niet willen
    En idd, bij deze is et logisch. ik snap ook niet dat mensen een tam beest los laten
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:42:21 #82
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42764641
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:41 schreef Melusine het volgende:

    [..]

    Dat moet je dus juist niet doen. Konijnen herkennen hun baasjes vaker aan stem + houding/silhouet dan aan hun geur. Handen in hun hok is dus meestal geen goed idee: het zijn geen honden die snappen dat ze even aan die hand moeten snuffelen. Konijnen zien van dichtbij niet veel, en kunnen schrikken of aanvallen of denken dat ze iets lekkers krijgen, wat weer voor misverstanden bij mensen zorgt ("hij is vals want hij bijt").
    Gewoon hup je hand richting oren in een keer, en continu lief en rustig tegen hem praten, en in een keer beginnen met aaien. De meeste konijnen houden meer van aaien over hun oortjes/voorhoofd/kaken dan van aaien over hun lijf/kont. Tussen oortjes krieuwen, over het neusje, etc. Als het aaien nog niet lukt omdat hij wegschiet, dan beginnen met aaien tijdens het eten en van daaruit opbouwen. En veel je stem laten horen is superbelangrijk.
    Jaja heb je al gezegd. Ik zei al ik weet niet, maar misschien, misschien dus werkt het ook zo bij konijnen. Niet dus, okay, moving on
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_42764663
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:39 schreef Queen_Bee het volgende:
    Al mijn konijnen hebben nooit problemen gehad met oppakken
    Ik wil niet lullig doen maar de meeste konijnen die zich laten oppakken doen dat omdat ze bang zijn. Sommigen vechten terug tegen "het roofdier", en anderen worden zo verlamd van schrik dat ze denken "als ik maar volhou en me stilhou dan laat ie misschien los". Maar geloof me nou maar, je doet een prooidier er echt geen lol mee om hem op te pakken en ermee rond te sjouwen: dat is puur leuk voor de mens en niet voor het dier.
    pi_42764676
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:41 schreef Melusine het volgende:

    [..]

    Dat moet je dus juist niet doen. Konijnen herkennen hun baasjes vaker aan stem + houding/silhouet dan aan hun geur. Handen in hun hok is dus meestal geen goed idee: het zijn geen honden die snappen dat ze even aan die hand moeten snuffelen. Konijnen zien van dichtbij niet veel, en kunnen schrikken of aanvallen of denken dat ze iets lekkers krijgen, wat weer voor misverstanden bij mensen zorgt ("hij is vals want hij bijt").
    Gewoon hup je hand richting oren in een keer, en continu lief en rustig tegen hem praten, en in een keer beginnen met aaien. De meeste konijnen houden meer van aaien over hun oortjes/voorhoofd/kaken dan van aaien over hun lijf/kont. Tussen oortjes krieuwen, over het neusje, etc. Als het aaien nog niet lukt omdat hij wegschiet, dan beginnen met aaien tijdens het eten en van daaruit opbouwen. En veel je stem laten horen is superbelangrijk.
    Dat in een keer beginnen met aaien werkt juist niet.. Dan huppelt ie hard weg .
    Wat ik doe is meestal een beetje voer op mijn hand, waarna ik het geef en dan rustig naar zijn lijfje ga met mijn hand en kriebel .
    En het aaien over de oortjes en voorhoofd schrikt hem ook af. Ik aai hem dus maar gewoon over zijn lijfje, daarvan schrikt en huppelt ie niet weg.

    En mijn stem gebruik ik sowieso .
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:44:16 #85
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42764697
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:43 schreef Melusine het volgende:

    [..]

    Ik wil niet lullig doen maar de meeste konijnen die zich laten oppakken doen dat omdat ze bang zijn. Sommigen vechten terug tegen "het roofdier", en anderen worden zo verlamd van schrik dat ze denken "als ik maar volhou en me stilhou dan laat ie misschien los". Maar geloof me nou maar, je doet een prooidier er echt geen lol mee om hem op te pakken en ermee rond te sjouwen: dat is puur leuk voor de mens en niet voor het dier.
    Ik weet hoe het zit. Maar ik merk het echt wel als dat beest hartstikke bang wordt of gaat terug vechten. Misschien vertrouwen jouw konijnen je niet genoeg
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_42764727
    Ja, dat dacht ik wel: mijn schuwe konijn liet zich ook nooit aaien, die rende er hard voor weg. Alleen tijdens het eten werkte. Is ie al zo relaxt dat hij af en toe languit gaat liggen? Dat is wel een goed teken. Toen die van mij gewend was aan aaien + eten ben ik verder gegaan met aaien als ze lekker languit lag. Kan niet altijd een goed idee zijn, sommige schrikken dan juist weer op, maar mijn konijnen laten zich dan juist het graagst aaien.
    pi_42764779
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:45 schreef Melusine het volgende:
    Ja, dat dacht ik wel: mijn schuwe konijn liet zich ook nooit aaien, die rende er hard voor weg. Alleen tijdens het eten werkte. Is ie al zo relaxt dat hij af en toe languit gaat liggen? Dat is wel een goed teken. Toen die van mij gewend was aan aaien + eten ben ik verder gegaan met aaien als ze lekker languit lag. Kan niet altijd een goed idee zijn, sommige schrikken dan juist weer op, maar mijn konijnen laten zich dan juist het graagst aaien.
    Nee, dat doet ie nog niet !
    Maar het is gelukkig ook niet zo dat ie hard door zijn kooi rent en hartstikke gestoord doet, om het zo maar te zeggen .
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:48:51 #88
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42764803
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:47 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Nee, dat doet ie nog niet !
    Maar het is gelukkig ook niet zo dat ie hard door zijn kooi rent en hartstikke gestoord doet, om het zo maar te zeggen .
    Niks mis mee
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_42764820
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:44 schreef Queen_Bee het volgende:

    [..]

    Ik weet hoe het zit. Maar ik merk het echt wel als dat beest hartstikke bang wordt of gaat terug vechten. Misschien vertrouwen jouw konijnen je niet genoeg
    My goodness, heb je een kutdag ofzo?
    Wat een flauwe opmerking zeg. Ik heb dit jaar mijn konijntje van 10 jaar oud begraven, en reken maar dat hij mij vertrouwde hoor. Vanaf het moment dat ik zijn leven redde met buikmassage toen hij gas had, en toen was hij nog geen 1, heeft hij me blindelings vertrouwd. Ik heb hem tot aan zijn dood wekenlang met een spuit gevoerd, schoongemaakt en vastgehouden terwijl hij de injectie kreeg, dus ik weet heus wel waar ik over praat.
    Ik geloof gewoon niet zo in dieren behandelen zonder te kijken naar hun instincten. Daarom heb ik bijvoorbeeld ook twee konijnen omdat het groepsdieren zijn.
    Nou ja, en dat konijntje waar ik het over had die kon ik inderdaad rustig oppakken, maar ik zag evengoed dat hij het niet echt prettig vond. Dat vinden de meeste konijnen nou eenmaal niet, en dat is ook logisch.
    pi_42764852
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:47 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Nee, dat doet ie nog niet !
    Maar het is gelukkig ook niet zo dat ie hard door zijn kooi rent en hartstikke gestoord doet, om het zo maar te zeggen .
    Das juist een teken van blijdschap!
    Op het moment dat hij als een gestoorde rondrent en sprongen maakt weet je dat je het goed hebt gedaan
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:51:54 #91
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42764877
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:49 schreef Melusine het volgende:

    [..]

    My goodness, heb je een kutdag ofzo?
    Wat een flauwe opmerking zeg. Ik heb dit jaar mijn konijntje van 10 jaar oud begraven, en reken maar dat hij mij vertrouwde hoor. Vanaf het moment dat ik zijn leven redde met buikmassage toen hij gas had, en toen was hij nog geen 1, heeft hij me blindelings vertrouwd. Ik heb hem tot aan zijn dood wekenlang met een spuit gevoerd, schoongemaakt en vastgehouden terwijl hij de injectie kreeg, dus ik weet heus wel waar ik over praat.
    Ik geloof gewoon niet zo in dieren behandelen zonder te kijken naar hun instincten. Daarom heb ik bijvoorbeeld ook twee konijnen omdat het groepsdieren zijn.
    Nou ja, en dat konijntje waar ik het over had die kon ik inderdaad rustig oppakken, maar ik zag evengoed dat hij het niet echt prettig vond. Dat vinden de meeste konijnen nou eenmaal niet, en dat is ook logisch.
    Meeste ja. Mijne blijkbaar niet. Ik heb altijd al een way met dieren gehad.

    Nou, ik zal mezelf hier verwijderen.
    Veel succes met het konijn Ijsmeis, gun het tijd
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_42764972
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:51 schreef Queen_Bee het volgende:

    [..]

    Meeste ja. Mijne blijkbaar niet. Ik heb altijd al een way met dieren gehad.
    Ik ook hoor, onder andere door niet arrogant te zijn als het gaat om inschatten wat een beest voelt.
    quote:
    Nou, ik zal mezelf hier verwijderen.
    Niet zo kinderachtig joh, plek genoeg voor ons beiden hier - ik probeer je in ieder geval echt niet weg te pesten.
    Ik geef gewoon mijn advies gebaseerd op wat ik weet, wat ik heb meegemaakt en wat ik van experts lees/hoor. Als dat niet helemaal overeenkomt met jouw ervaringen is er toch geen man overboord?
    Oh ja, en geen dank voor de tips over voeding en groente kopen zonder dat je veel overhoudt..

    Nog even in het algemeen 1 ding over het oppakken: pas bij angstige konijnen goed op dat je ze echt stevig vasthebt: ze hebben enorm sterke spieren en zwakke botten, en als ze zich losworstelen kunnen ze zichzelf een hernia bezorgen, of vallen en hun rug breken.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:58:33 #93
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_42765039
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:55 schreef Melusine het volgende:

    [..]

    Ik ook hoor, onder andere door niet arrogant te zijn als het gaat om inschatten wat een beest voelt.
    [..]

    Niet zo kinderachtig joh, plek genoeg voor ons beiden hier - ik probeer je in ieder geval echt niet weg te pesten.
    Ik geef gewoon mijn advies gebaseerd op wat ik weet, wat ik heb meegemaakt en wat ik van experts lees/hoor. Als dat niet helemaal overeenkomt met jouw ervaringen is er toch geen man overboord?
    Oh ja, en geen dank voor de tips over voeding en groente kopen zonder dat je veel overhoudt..

    Nog even in het algemeen 1 ding over het oppakken: pas bij angstige konijnen goed op dat je ze echt stevig vasthebt: ze hebben enorm sterke spieren en zwakke botten, en als ze zich losworstelen kunnen ze zichzelf een hernia bezorgen, of vallen en hun rug breken.
    Wil het ook geen weg pesten noemen. Vind het alleen irritant als dingen die ik zeg telkens verworpen worden terwijl ik zelf 100% zeker weet.

    Anyway, dat die rare bokkesprngen enzo betekenen dat mn konijn blij is wist ik niet, maar toch leuk om te weten. Jammer dat ze het op zo een irritante manier moeten laten blijken tho
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      woensdag 18 oktober 2006 @ 17:56:40 #94
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_42777924
    "Bokkespongen" heet een 'Binky'; meer info met plaatjes / een filmpje: http://www.muridae.com/rabbits/rabbittalk.html Het is in iedergeval een uiting van extreme vrolijkheid / blijheid van konijnen

    Verder, dames, niet zo vechten. Maar Melusine heeft hier wel gelijk / qua kennis de meeste ervaring. No offence. Konijnen houden niet van opgepakt worden. Onze Joy vind het verschrikkelijk, Bunny die vertrouwd ons blindelings en die accepteert het, maar gelukkig wordt ze er niet van. Kijk maar eens goed naar de ogen en de neusjes, vaak zetten ze grote ogen op en gaan de neusjes sneller. Teken van ongemak, angst of b.v. extra alertheid.

    Bunny is onlangs voor de 3de keer aan d'r bekje geholpen, aantal kiezen groeien scheef waardoor ze eens in de zoveel tijd haakjes aan d'r kiezen krijgt. Deze keer weer onder narcose, vorige keer zonder gebeurd maar dan kunnen ze er toch minder goed bij. Probleem was weer veel sneller terug nu. Zoals verwacht na een narcose was ze koud, konijnen hebben dan immers moeite om zichzelf op temperatuur te houden; Joy kwam netjes naast d'r liggen en kroop tegen d'r aan. Hij zorgt wel goed voor z'n vrouwtje. En zo zielig, ze kon weer niet op d'r poten blijven staan toen ze wakker was v/d narcose; achterpoten bewogen niet mee en 'trok' zich vooruit met d'r voorpoten. Om vervolgens weer om te vallen... Heb d'r een aantal dagen moeten dwangvoeren en aan de gang moeten houden qua eten, maar nu is het allemaal weer goed
    Porch Monkey 4 Life!
    pi_42785209
    bedankt voor de reacties op mijn vragen.

    Groente kopen voor je konijn...bestaat er niet zoiets als afval blaadjes vragen bij de groenteboer of op de markt?? Dit deed ik (en me moeder) namelijk geregeld op de markt. En we kregen 9 van de 10 keer wel wat.
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      woensdag 18 oktober 2006 @ 22:01:05 #96
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_42786812
    Een konijn dat zich altijd laat oppakken is een bang of ongezond konijn of een extreem zeldzame uitzondering in ieder geval. Daarin ben ik het Melusine eens. Het is een prooidier en je laten oppakken is het laatste wat je als prooidier doet. Ons konijn staat het toe omdat het vertrouwen goed is, maar soms heeft ie ook gewoon geen zin en dan is het eventjes ruzie en wordt opnieuw bepaald wie de baas is in de 'roedel'.

    In ieder geval veel plezier met je aanwinst IJsmeis. Om je konijn zo snel mogelijk aan je te laten wennen is het vooral belangrijk dat je even leert denken als een konijn. Voor konijn ben jij gewoon een lelijk groot konijn met belachelijk kleine oren, maar het gedrag zal het konijn spiegelen. Gaat ie met zijn kont naar je toe zitten dan is ie beledigd of boos, komt ie wanneer je de kamer of tuin binnenkomt meteen naar je toe dan is dat een vriendelijke begroeting etc. Maar zo geldt dus ook andersom: kom jij bij binnenkomst in de kamer niet even hem begroeten dan ben jij dus een onbeleefd konijn. Ga jij met je rug naar je konijn zitten dan wordt hij of beledigd, of hij gaat bij je slijmen door om je heen te gaan huppen of zelfs door zijn kopje tegen je aan te duwen omdat hij knuffels wil.

    Je weet dat hij echt goed op zijn gemak is wanneer hij vol languit gaat liggen met zijn achterpoten achter zich uit, of als hij inderdaad binkies gaat doen (huppen, springen, rondjes rennen, etc).

    Verder vindt konijn het prachtig wanneer je z'n oogjes schoonmaakt met een vinger, 'm aait achter een oor, 'm aait van neus naar oren toe, etc., want dit is hoe konijnen elkaar onderling ook vertellen dat ze elkaar lief vinden. Het is even uitproberen maar als je een beetje vertrouwen krijgt kun je 'm met jouw neus in zijn gezicht aaien; dan ben je zelf pas een echt fijn konijntje geworden . Oh en als je 'm in z'n gezicht aait wees dan niet verbaasd wanneer hij plat gaat liggen met z'n kopje naar beneden. Dit is geen 'overgave' uit angst, maar meer een eis om meer geaaid te worden. Vergeet immers niet dat hij wel mooi effe de baas is over jou en niet andersom dus er kunnen best veel knuffels gewenst worden en dan moet je daar maar eens even mooi aan voldoen ja? .
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
      woensdag 18 oktober 2006 @ 22:06:11 #97
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_42787081
    Toevoeging op bovenstaande: wat ook uitermate lollig is om te doen is om het snuffen van je konijn te beinvloeden door zelf met je neus op en neer te bewegen. Konijnen vertellen elkaar op veel manieren of er gevaar is en snuffen is er een van. Als je dus lekker rustig in de tuin ligt en jij kijkt plots op dan zal het konijn naar je gaan kijken. Als je dan met je neus snel op en neer gaat dan neemt ie dit over en wordt hij zelf ook alert

    Oh ja, doe dit niet waar andere mensen bij zijn, zeker niet als ze een videocamera bij zich hebben
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
    pi_42789918
    Ik was op zoek naar een topic waar je huisdier kon laten zien... nou ik had een konijn en dit is een topic over konijnen

    Helaas is ie al sinds 23 April 2005 overleden maar mis hem nog steeds
    Paar foto's
    Hij lijkt trouwens op dat konijn an Lllaura vindt ik.. (paar topics terug zag ik er foto's van)

    Zoek het konijn


    Op zijn achterpootjes staan


    Hier dronk hij uit een gieter...


    Cute


    Lekker eten van de bloemen op tafel


    Hij loopt hij uit zijn kooi, Kooi + trapje is door ons pap zelf gemaakt, hij liep soms ook wel eens zelf er op





    Dat huisje was eigenlijk gemaakt om met kerst de stekkendozen voor de verlichting in te leggen (buiten), maar buiten de kerst tijd hebben we hem op de plaats gezet, en hij ging er in zitten


    FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
    pi_42790014
    Bedankt voor jullie tips en toevoegingen.

    En MrSubtle, je post leuk .
    pi_42790135
    Ik koop altijd speciaal groenten voor mn konijnen. Ik zorg gewoon dat ik een klein kropje andijvie heb waarvan ze iedere dag een aantal blaadjes krijgen, laatst weer wortel en 2 losse witlofjes gekocht. Niks bederft over het algemeen hoor.

    Verder @Queen_Bee; sta eens open voor de feiten. Melusine weet waar ze het over heeft.

    Succes met je nijn Ijsmeis Leuk zijn ze he

    [ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2006 23:15:11 ]
      donderdag 19 oktober 2006 @ 05:26:56 #101
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_42795148
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 23:09 schreef ijsmeis het volgende:
    Bedankt voor jullie tips en toevoegingen.

    En MrSubtle, je post leuk .
    Tnx . Jij wordt een fijn konijn, ik weet het zeker
    Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
    China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
      zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:20:12 #102
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_42870295


    Beter laat dan nooit let niet op de zooi
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
    pi_42944195
    Mooie grote hokken Nonneke .

    En hier is "ons" konijntje:

      † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 09:36:06 #104
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_43084216







    Hier slaapt ie tussen twee tafelpoten




    Hier is ie aan 't snoepen!
    pi_43093455
    Wat een klein hummeltje Lief .
    pi_43109415
    Hallo hallo hier ben ik weer, en ja hoor het is zover!! Ik ben de trotse bezitster (konijnenmama) van 2 kleintjes!!!

    Ik heb toch besloten om er 2 te nemen. Broer en zus. Ze zijn nou 9 weken en binnenkort gata het mannetje ober het mes. Het zijn dus kruisingvosjes bruinig oranje met wit bijna net als de hangoor hier boven zo een kleur hebben ze.

    Ze zijn superlief en erg aanhankelijk met z'n 2.

    Binnenkort volgen er fotos, heb er allleen aan paar op em mobieltje en wet niet hie ik ze op internet krijg.
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_43337698
    Mijn konijnen krijgen binnen 3 weken een nieuw hok, en wel deze:



    Of iets in die stijl.
    Ze verdienen gewoon het beste
    pi_43345761
    quote:
    Op maandag 30 oktober 2006 22:05 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
    [afbeelding]

    Hier slaapt ie tussen twee tafelpoten
    Wat een newb!!
    pi_43347112
    ik vraag me af, waarom eten mijn konijnen nu minder hooi?
    in de zomer vraten ze echt enorme hopen hooi, maar nu is dat veeeeel minder.
    opzich niet ernstig, maar ik vroeg het me wel af
    pi_43356171
    Zijn we geen schatjes





    Ook de poes vindt ze erg interesant


    (voor diegene die het niet meer weten, de witte is het mannetje Billy en de lichtbruine is het vrouwtje Brechtje)

    [ Bericht 22% gewijzigd door ymme op 08-11-2006 13:22:17 ]
      vrijdag 10 november 2006 @ 11:42:10 #112
    84328 Lllaura
    painting pictures
    pi_43421686
    Een fotootje van Jip.
    Ik heb 'm al eerder geplaatst, maar blijf het een geweldige foto vinden!

    Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
    pi_43424952
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:42 schreef Lllaura het volgende:
    Een fotootje van Jip.
    Ik heb 'm al eerder geplaatst, maar blijf het een geweldige foto vinden!

    [afbeelding]
    Dat is zo'n mooi boskonijn!

    Ik wil die naast mij op mijn bureau neerzetten en dan voer ik hem en als ik er niet uit kom consulteer ik met hem.
      vrijdag 10 november 2006 @ 14:21:05 #114
    84328 Lllaura
    painting pictures
    pi_43426445
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 13:36 schreef OldJeller het volgende:

    [..]

    Dat is zo'n mooi boskonijn!

    Ik wil die naast mij op mijn bureau neerzetten en dan voer ik hem en als ik er niet uit kom consulteer ik met hem.
    Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
    pi_43455625
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 14:21 schreef Lllaura het volgende:

    [..]

    Hij is gewoon lief!
    pi_43474110
    update, en ja nog steeds zonder fotos sorry.
    broer en zus zitten nou gescheiden, heb dezelfde kooi kunnen lenen en staan tegen elkaar aan. kunnen dus elkaar zien horen en besnuffelen.

    onze dierenarts vind het beter om te wachten met castreren tot ongeveer 5 maanden. dus tot januari zitten ze apart. Ik vind het echt zielig, ze deden alles samen lekker tegen elkaar aan liggen en dat gaat nou niet meer. Ik hoop dat t gauw januari is!!

    verder gaat alles goed met ze, ze groeien goed, wegen nou ruim 600 gram.. tja waar een keuken weegschaal alemaal wel niet goed voor is :-)
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_43479733
    Castreren is ook zielig.
    How can you take his manhood from him.
    pi_43480362
    tja ik heb een broer en zus. and I dont wanna lill'ones!
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_43493711
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 16:58 schreef Dandilion het volgende:
    tja ik heb een broer en zus. and I dont wanna lill'ones!
    en zeker geen kleintjes die een genetische afwijking hebben, toch?
      Moderator maandag 13 november 2006 @ 10:06:37 #120
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_43500126
    Wij hebben ook een konijntje, hij heet Link, we hebben geen idee hoe oud hij is, hij is al derde hands of zo.
    We hebben hem nu twee jaar en hij is hartstikke lief.



    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_43501045
    Hij ziet er best jong uit, toch ?
    Of blijft ie altijd zo klein ?
      Moderator maandag 13 november 2006 @ 10:50:06 #122
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_43501137
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 10:46 schreef ijsmeis het volgende:
    Hij ziet er best jong uit, toch ?
    Of blijft ie altijd zo klein ?
    Ha ha ha, ik denk niet dat hij na twee jaar nog een groeispurt krijgt
    De vorige eigenaren hebben hem op straat gevonden, uiteindelijk deden die hem weg omdat er te weinig tijd in gestoken werd, kreeg vaak geen eten enzo.
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      maandag 13 november 2006 @ 11:29:35 #123
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_43502125
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 13:22 schreef Dandilion het volgende:
    broer en zus zitten nou gescheiden, heb dezelfde kooi kunnen lenen en staan tegen elkaar aan. kunnen dus elkaar zien horen en besnuffelen.
    Pas wel op dat ze niet al te nauw contact kunnen maken door de tralies heen, volgens mijn DA is het een stel konijntjes op die manier toch gelukt om voor een nestje kleintjes te zorgen
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_43502541
    Ze blijven gewoon geweldig deze heer en dame.
    De grootste vrienden van elkaar. Ze zouden denk ik niet meer zonder elkaar vinden.
    Hoogst waarschijnlijk krijg ik er een derde konijn bij Iemand zocht een goed tehuis voor een konijn wat daar werdt afgestoten. Het is nog even afwachten of er eventueel een andere oplossing is, anders ga ik het hier proberen, als het nieuwe grote hok d'r is

    Zie hier Billy en Brechtje.

      dinsdag 14 november 2006 @ 16:06:02 #125
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_43545988
    Ik heb een vraagje konijnenkenners

    Ik keek naar mn konijn zn onderkant, en 't was daar heul rood enzo. Ik weet niet of dit normaal is of dat er iets aan de hand is?
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_43550146
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 16:06 schreef Queen_Bee het volgende:
    Ik heb een vraagje konijnenkenners

    Ik keek naar mn konijn zn onderkant, en 't was daar heul rood enzo. Ik weet niet of dit normaal is of dat er iets aan de hand is?
    Als je iets niet vertrouwt, direct naar de dierenarts!
      dinsdag 14 november 2006 @ 18:16:43 #127
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_43550438
    Ja maar ik weet niet of het echt iets is, en wil niet onnodig met meneer sjouwen
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_43552518
    Als ik iets niet vertrouw, dan neem ik geen risico. Voor je het weet, kan het ook te laat zijn.
    Ik wil je niet bang maken, maar het is gewoon het beste dat je naar de dierenarts gaat, wij zijn hier geen deskundigen.
      dinsdag 14 november 2006 @ 20:18:37 #129
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_43554502
    Kun je niet even bij je konijn kijken of hij t niet heeft dan
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_43556728
    Hier niets roods te zien
      dinsdag 14 november 2006 @ 21:17:24 #131
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_43556883
    Is het een hij en zijn het misschien gewoon zn balzakjes ?
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      dinsdag 14 november 2006 @ 21:34:44 #132
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_43557702
    Mijn konijn had voor de castratie 2 mooie donkerroze langwerpige bulten/ballen onder z'n bips
    Hoe rood is 't precies ?
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      dinsdag 14 november 2006 @ 21:35:13 #133
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_43557726
    Ja, ik heb maar eens goed gekeken, en het lijkt net n vagina met n bal erin ja lol. 2 ook nog eens. Alleen 1 is heul groot

    Maar 't is me eerder nooit opgevallen, en als je dan ineens zoiets roods en "opgezet" ziet
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      dinsdag 14 november 2006 @ 21:38:50 #134
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_43557897
    Heeft een konijn zulks n grote ballen dan
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      dinsdag 14 november 2006 @ 21:39:14 #135
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_43557913
    Ik ben zo een leek, hehe
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      dinsdag 14 november 2006 @ 22:20:35 #136
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_43559988
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 21:38 schreef Queen_Bee het volgende:
    Heeft een konijn zulks n grote ballen dan
    Wij zijn er ooit voor naar de dierenarts geweest, ik had een konijntje toen ik like 6 was, en mn moeder dacht dat dr schaamlippen ( ) opgezet waren ofzo Het ziet er idd nogal vaag uit, beetje rozig/roodachtige 'zakjes'

    (geleend van BunnyBunch.nl)
    Vrouwtje;


    Mannetje;


    Hoe ?
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      woensdag 15 november 2006 @ 17:46:44 #137
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_43581582
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 21:38 schreef Queen_Bee het volgende:
    Heeft een konijn zulks n grote ballen dan
    Best wel, ze zijn niet rond maar langwerpig van vorm
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      woensdag 15 november 2006 @ 23:25:33 #138
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_43594200
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 17:46 schreef deedeetee het volgende:

    [..]

    Best wel, ze zijn niet rond maar langwerpig van vorm
    Ja en groot En ze zitten in vagina like dingen lol
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_43843034
    Als fipo de foto's van mijn konijnen, die ik al zo lang hier wilde plaatsen.

    Maak kennis met Hopper, Saar en Meneer Jansen:



    Links Hopper, rechts Saar (let op de gekruiste achterpootjes, lol)



    Meneer Jansen (ex-voedster, serieus!)

    Hopper en Saar komen uit de opvang, Meneer Jansen komt uit de plaatselijke dierenwinkel. Jansen is het grote knuffelbeest van de 3, als'ie op schoot zit, wordt het al gauw wassen, knarsetanden en een soort knorren van genot. 't Is een wereldbeest!
    Life is what happens when you're making other plans
    pi_43845737
    Morgen krijgen ze hier het nieuwe onderkomen.
    Alleen moet het hok in Zeeland opgehaald worden (plus benzinekosten nog steeds redelijk goedkoop), dat is twee uur rijden vanaf hier.
    Maar goed, z'n hok wil ik, en that's it. :P
      zondag 26 november 2006 @ 20:21:55 #141
    12863 oCe
    -I am Jack's wasted life
    pi_43914382
    Weer eens een paar nieuwe foto's van Bunny & Joy:

    Samen op de bank liggen:



    Samen lekker warm in de mand voor de kachel:



    Joy goed aan het opletten op de bank:



    En tenslotte Joy die goed alert is, dat geluidje v/d camera is toch eng:



    Porch Monkey 4 Life!
      maandag 27 november 2006 @ 15:04:15 #142
    125987 KhaZ
    Alfa Romeo
    pi_43929777
    't Buurjong heeft 2 konijnen, allebei vrouwtjes, maar als hij ze bij elkaar zet gaat de grote op de kleine krikken

    Is hier wat aan te doen?
    The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
    It was like having your soul licked by angels.
    pi_43932125
    Steriliseren.
    pi_43935110
    Ik geloof niet dat Pebbles met Yulara wat gaat doen door de tralies heen.

    Ik laat ze om de beurt los in de kamer en ze mogen bij mij op de bank. Echt verschil te merken tussen het mannetje en t vrouwtje. Yulara (v) houdt ervan om bijna in alles haar tanden te zetten... en vooral in mij als ik op de bank zit en ze huppelt rond rondom en op me op de bank.. nou menigkeer heb ze d'r scherpe tandjes in me gezet.

    Pebbles is rustig, lijkt t wel allemaal best te vinden. echt een rustig beestje. houdt ervan om lang uit te gaan liggen.


    ik hoop ze snel weer samen te zetten.. ze zoeken elkaar op tussen de tralies.. en besnuffelen elkaar. zo schattig om te zien.
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_43952626
    Steriliseren ís een optie, maar hier zijn ze alledrie geneutraliseerd, maar ze blijven aan de gang.

    Het is de konijnenmanier om de macht te bepalen: het konijn wat gewassen wordt, is de ondergeschikte. Het konijn wat bereden wordt, is de ondergeschikte.
    Life is what happens when you're making other plans
      dinsdag 28 november 2006 @ 21:56:47 #146
    125987 KhaZ
    Alfa Romeo
    pi_43975848
    Maar ze blijven maar door gaan, totdat de 1 geen haar meer heeft =]
    The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
    It was like having your soul licked by angels.
    pi_43979106
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 16:35 schreef OldJeller het volgende:
    Castreren is ook zielig.
    How can you take his manhood from him.
    Daar is niets zieligs aan.

    Een konijn appart is zielig.

    Zometeen kunnen ze bij elkaar en dat is

    De interactie tussen konijnen is erg leuk om te zien
    Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
    pi_43994652
    De konijnen geniet volop van het nieuwe hok.

    Ze rennen heen en weer, van de boven verdieping, naar de onderste verdiepen etc.

    Ik zal morgen ofzo, wat mooie foto's hiervan maken. Zodat jullie het geluk van deze 2 konijnen, mee kunnen delen.
    pi_44069124
    en nog steeds geen fotos van mijn lievies.. echt te erg gewoon!

    wat voor lekkers geven juliie aan ze? ik heb nou van die ronde groene drops. die lusten ze graag.

    en ik neem uit de supermarkt groen mee van de bloemkolen ik trek het van de bloemkool af of het ligt los in de bak. kost me niks en ze vinden het heerlijk om op te eten.
    verder lusten ze graag manderijn, appel en banaan (met mate natuurlijk)
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      zaterdag 2 december 2006 @ 00:22:27 #150
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_44071009
    Ik heb laatst knabbelsticks ofzo gehaald van de dierenwinkel. En yoghurt drops ofzo? Vindt ie heerlijk, maarja, hij vindt alles heerlijk

    Mijn konijn vreet trouwens ook plastic zakken en vuilniszakken enzo als ie erbij kan komen
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      zondag 3 december 2006 @ 14:58:48 #151
    85967 Miss_kausalaya
    cogito ergo sum
    pi_44103734
    leuk topic!!! mijn konijntje is helaas 3 september ook overleden, heb haar bijna 8 jaar gehad.. echt vanaf jongs af aan, en mis haar nog steeds elke dag! ..
    @ heaven7 schattige foto waar je konijntje op staat met dat knuffelbeertje
    ***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
    pi_44104497
    Dankje! Leuk nog een reactie erop te krijgen
    pi_44538673
    De konijnenen hebben het hok al van binnen kapot geknaagt.

    Naja, dat zijn konijnen.
    Ik denk dat ik ze nu verdeelt over de dag, eten ga geven. Zodat ze altijd wat te doen hebben.
    Er ligt ook al een speeltje en een soort knaagblok in.

    Misschien moet ik maar eens hout gaan zoeken in het bos voor ze.
    pi_44547238
    quote:
    Op maandag 18 december 2006 15:22 schreef ymme het volgende:
    Misschien moet ik maar eens hout gaan zoeken in het bos voor ze.
    Heel goed idee

    Fruittakken of twijgentakken zijn ook oke
    Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
      maandag 18 december 2006 @ 20:55:29 #155
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_44551010
    quote:
    Op maandag 18 december 2006 15:22 schreef ymme het volgende:
    Misschien moet ik maar eens hout gaan zoeken in het bos voor ze.
    In de dierenwinkel verkopen ze kiwi stokjes en wilgentenen, ligt meestal in de vriezer bij het vers voer het is niet snoeitijd echt nu he, dus je zult weinig hout vinden tenzij je het afbreekt maja das niet de bedoeling Anders kun je (als je daar ruimte voor hebt) ze een blokhutje geven, hebben die van mij ook, ze vinden het geweldig, je kan erop springen, je kan er in zitten, je kan er overheen springen en je kan er heel erg veel aan knagen !
    Onze hokken zijn nog heel thank god
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
    pi_44604228
    hmm.. ik had net een stukje geschreven is t opeens weg...

    nog een poging.

    ik heb een knaagsteen met gedroogde peen gekocht, het zit in van dat witte spul waar vogels in pikken, me ene konijn knaagt er wel aan en de ander niet, smaken verschillen.

    even een vraag: mijn vrouwtjeskonijn lijkt groter dan het mannetje, maar als ik ze weeg zijn ze ongeveer gelijk, is het zo bij konijnen dat bijv het mannetje wat compacter is qua lichaamsbouw dan vrouwtjeskonijnen?
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_44605182
    zo'n knaagsteen is toch slecht voor konijnen?
    pi_44605231
    is dat echt zo?? ik twijfelde wel maar me ene konijn knaagt zo in zijn bak....dacht goede oplossing mnaats hard brood, etc
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      woensdag 20 december 2006 @ 18:57:28 #159
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_44605374
    Ik kreeg ook altijd te horen dat knaagstenen niet goed zijn
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_44605602
    Voor de liefhebbers





    Wat een schatjes eej!
    pi_44605619
    hmm dat gaat niet helemaal zoals ik wil .. sorry
    pi_44605655
    Knaagstenen zijn trouwens erg slecht voor je konijn!
    niet aan beginnen, kunnen ze nierstenen van krijgen en ze hebben het in de verste verte niet nodig
    pi_44605751
    Wat meer info voor de liefhebbers
    quote:
    Dierenwinkel
    De meeste mensen halen hun konijn uit de dierenwinkel. Dit omdat konijnen daar makkelijk te krijgen zijn (het hele jaar door), ze zijn goedkoop en vaak worden er ook veel dierenwinkelkonijnen in een impuls aangekocht, omdat ze er zo lief uit zien.

    In dierenwinkels worden jammergenoeg vaak onwaarheden verteld over konijnen. "Een konijn kan best alleen gehouden worden", "Twee mannetjeskonijnen kunnen best samen", "Deze kooi is ruim zat voor een konijn", "Dit zijn echt twee vrouwtjes hoor!"(waarna de klant later met een nestje zit omdat het toch een ram en een voedster bleken te zijn).

    De konijnen in de dierenwinkel zien er misschien lief en klein uit, het is vaak zo dat ze te vroeg bij hun moeder zijn weggehaald omdat ze er dan liever uitzien en beter verkopen. Dit vroeg bij de moeder weggaan kan later tot gezondheidsproblemen leiden. Het nadeel van een dierenwinkelkonijn is ook dat je helemaal niets van de achtergrond van het konijn weet. Je weet niet hoe het karakter van de ouders is, of er erfelijke ziektes in de familie zitten en of er sprake is van inteelt. Je weet niet of het konijn bij een goede hobbyfokker vandaankomt of van een broodfokker. De verkoper in de winkel kan er nog zo eerlijk uit zien, het is beter om je konijn niet in de dierenwinkel te kopen.

    Fokker
    Het voordeel van het kopen van een konijn bij een fokker is dat hij de achtergrond van het konijn goed kent. Als het een goede fokker is zal hij niet alleen fokken naar de rasstandaard maar ook letten op karakter, gezondheid en levensduur. Als je echt op zoek bent naar een specifiek ras kan het kopen van een konijn bij een fokker een hele goede manier zijn om aan je konijn(en) te komen.
    Let wel goed op dat je naar een hobbyfokker gaat om je konijn, en niet naar een broodfokker die konijnen fokt om geld te verdienen, en dus alleen maar aan het vermeerderen is en niet op het karakter en de gezondhied van de dieren let.

    Opvang
    De beste optie als je op zoek bent naar een gezelschapskonijn is het dier bij een opvang vandaan halen. Hier hebben ze het beste voor met de dieren en zullen ze je ook goed advies kunnen geven over punten als koppelen, huisvesting, voeding en gezondheid. Daarnaast hebben de konijnen die hier terecht komen vaak al veel meegemaakt, en verdienen ze naar mijn mening echt een fijn konijnenleven met een liefdevol baasje. Vaak vragen opvangen een (vrijwillige) bijdrage voor het adopteren van een konijn. Met dit geld steun je de opvang weer en kunnen ze hun goede werk bijven doen! Bij links staan websites van verschillende opvangen.


    Waar let je op als je een konijn aanschaft?
    Schaf een konijn nooit aan voor een kind, maar alleen omdat je het zelf als ouder ook ziet zitten. Een kind is altijd snel weer uitgekeken op het konijn of de konijnen, en dan komt de verzorging toch op de ouders neer.

    Een aantal punten die je kunnen helpen bij de keuze voor je konijn. Aan de hand van deze punten kun je zelf zien of je konijn gezond is, en hoe het met zijn karakter zit.
    - Het konijn moet levendig zijn
    - Het konijn moet schone ogen en oren hebben
    - Het konijn mag niet te lange nagels hebben
    - Eet het konijn goed (geef het konijn maar eens wat lekkers om het te proberen)
    - Staan de tanden van het konijn goed (het konijn mag niet kwijlen bij het eten, of moeite hebben met eten)
    - Is de vacht vol en zacht (geen kale plekken, schilfers e.d)
    - Laat het konijn toe dat je hem aanraakt/aait
    - Pak het konijn op en kijk hoe het reageert
    - Het konijn mag geen diaree of plakpoep hebben.

    In een opvang kan het natuurlijk goed voorkomen dat er ook wat schuwere dieren zitten. Het is niet verstandig om zo een konijn voor een klein kind aan te schaffen, er zal toch tijd en geduld in het konijntje moeten worden gestoken, en wie weet word hij wel nooit helemaal tam. Voor een kind, die graag willen aaien en knuffelen is het niet prettig om zo een huisdier te hebben. Voor een volwassene met veel geduld en tijd voor het konijntje kan dit natuurlijk een geweldig maatje worden. Voor een klein kind kan beter een ander huisdier dan een konijn of misschien zelfs beter een pluche knuffeldier worden aangeschaft.

    Wat heb je nodig voor jouw konijn?
    - Een kooi, deze kun je zelf maken of in de winkel kopen. Eventueel ook een ren.
    - Een drinkfles of drinkbak. Een drinkfles geniet de voorkeur omdat hier geen stro en zaagsel in kan komen en het dus hygienischer is.
    - Een (baby) flessenborstel om de drinkfles mee schoon te houden (bijv te koop bij HEMA voor ongeveer E1,50)
    - Een stevige etensbak die het konijn niet te makkelijk om kan gooien en die goed schoon te maken is.
    - Een hooiruif
    - Hooi
    - Een EHBO-doos voor konijnen
    - Een zachte borstel
    - Konijnenvoer
    - Speelgoed
    - Knaagmateriaal
    - Een konijnentoilet met vulling (zaagsel of kattenbakkorrels van samengeperst hout)
    - Bodembedekking (stro)

    De kosten van het houden van een konijn
    Eenmalige kosten:
    - het konijn zelf; varieert van gratis tot ongeveer 60 euro voor een raskonijn.
    - de kooi; dit kan goedkoop 2e hands, maar ook oplopen tot honderden euro's, afhankelijk van wat je wil en hoeveel konijnen er in komen;
    - drinkfles; 2-4 euro
    - voerbak; 0,50 tot 10 euro (afhankelijk van grootte, voerbak kan zelfs een simpel kommetje zijn of bij meer konijnen een grote stenen hondenvoerbak).
    - toiletje; 2-10 euro
    - Castratie; Van een ram tussen de 30 en 60 euro, van een voedster tussen de 70 en 120 euro ongeveer.

    Terugkomende kosten:
    - Voer (brokken); kosten varieren van 40ct per kilo tot 2 euro per kilo voer (een konijn eet 25 gram voer per kilo lichaamsgewicht per dag, dus bij een 2 kilo konijn doe je 20 dagen met een zak voer)
    - Hooi; van gratis af te halen bij een boer, tot 3 euro voor een zak kruidenhooi in een dierenwinkel (doe je ongeveer 1,5 week mee bij 1 konijn).
    - Stro; kan ook gratis af te halen zijn, maar vaak betaal je toch net een paar euro hiervoor, (3 euro voor een pak waar 5 standaardhokken uit kunnen bijvoorbeeld).
    - Groenvoer; dit kunnen restjes zijn van eigen maaltijden, maar als je het goed doet zul je toch nog voor enkele euro's bij moeten kopen elke week.
    - Vulling voor het toilet; dit kan van zaagsel tot kattenbakkorrels en varieert dus ook in prijs afhankelijk van de keuze.
    - Inentingen; kosten 5 tot 20 euro per enting per konijn (2x per jaar nodig, 2 entingen per konijn).

    Overige kosten
    - speeltjes voor het konijn; kan van goedkoop, bijv eierdozen, toiletrollen, takken van fruitbomen, tot duur, bijv. voerbal, hooibal, kattenspeeltjes etc).
    bron: www.bunnybunch.nl
      donderdag 21 december 2006 @ 13:27:40 #164
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_44626020
    'k Heb 'n vraagje hè

    Ik heb een heul lieve hond, doet niks en niemand kwaad enzo. Golden Retriever. Ja ik ken de verhalen Maar dit is echt een mietje. En mn konijn Mn hond vindt het konijn hartstikke interessant enzo. En telkens als ik konijn bij me heb doe ik m ook even bij mn hond. Mn hond doet dan een beetje likken enzo, en wordt een beetje "hyper" meer op een manier van "oeh, dat lijkt best leuk, maar wat moet ik ermee aan : { "
    Afijn, so far so good.
    Ik laat konijn altijd in een kamer los lopen, en vandaag deed ik Max daar ook bij. En weer t zelfde
    Alleen wat nu mn probleem is, elke keer als ik Max bij PCB doe, gaat ie op den duur trillen Ik weet niet of dat is van Oeh spannend, leuk of misschien dat ie wacht om m te grijpen

    Mja, iemand hier enige ervaring mee?
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_44626536
    Hmm, trillen doen ze meestal uit angst en/of opwinding.
    Maar het gaat nu dus over de hond die trilt eh? Of?
      donderdag 21 december 2006 @ 13:45:32 #166
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_44626576
    Joa, de hond

    Ik heb ook foto's gemaakt trouwens, zal ze later vandaag op de pc zetten

    Ik zie mn hond ook niet echt iets of iemand aanvallen, maar met instict enzo Je weet maar nooit
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_44626833
    Misschien dat je die vraag beter in een honden topic kunt stellen?

    pi_44626865
    Wat ymme zegt . Wmb mag je er zelfs een nieuw topic over openen . Niet alles hoeft zo centraal.
      donderdag 21 december 2006 @ 13:57:51 #169
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_44626953
    Ja maar ik dacht ik zie wel vaker honden en konijnen samen, misschien had iemand een idee

    Maar ik zal een topic openen
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_44626991
    Je mag het ook best hier vragen hoor . No problemo.
    Maar als je het ook in een hondentopic zou posten heb je tweemaal kans op reacties . En als je er een nieuw topic over opent valt het helemaal op.
      donderdag 21 december 2006 @ 14:00:33 #171
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_44627037
    Ja, dat zou wel handig zijn. En graag voordat Max PCB wat aan doet
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      donderdag 21 december 2006 @ 15:47:17 #172
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_44630136
    Foto's

    Hmm..


    Wat is dat


    Best interessant


    Nja, tja


    En hier was mn moeder het niet helemaal mee eens
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_44632503
    Lief beestje
    pi_44634353
    ik heb de hond van me ouders ook kennis laten maken met mijn 2 bunnies, nou ze zat netjes naast de kooi, Pebbles vond het niks die rende als een gek door zijn kooi, heb gekozen voor me babies, en de hond op de gang gezet.
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      donderdag 21 december 2006 @ 18:30:12 #175
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_44634708
    Hier komt alleen Fa Shi verder dan de tralies/gaas van het konijn, die andere 2 honden vertrouw ik voor geen meter met kleine diertjes Faas wil altijd moedertje spelen over alles, dus konijn en cavia krijgen regelmatig een wasbeurt van de hond (op schoot, met mn arm ertussen )
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
    pi_45086092
    geven jullie radijs blad aan je konijnen? en raddish(die witte lange radijsachtige ding)
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_45086483
    Hier krijgen ze oa: andijvie, appel, witlof, wortel, wortelloof, boontjes en biks. Overigens vond onze hond de konijnen vroeger erg interessant maar alleen om mee te spelen. Jagen (opjutten en achterna rennen maar niet echt pakken) deed ze alleen buiten op de konijnen maar mijn konijntjes doet ze niks. Tegenwoordig is ze te oud om ze überhaupt op te merken denk ik, ze is er zo aan gewend. Als ik de foto's zo zie lijkt het me pure enthousiasme, spannend en leuk om mee te spelen.
    Oppassen dus want zo'n konijntje is zo geplet

    [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2007 20:32:51 ]
    pi_45268502
    met trots presenteer ik aan jullie:

    Pebbles & Yalara:


    Yalara is die met het bruine neusje




    Pebbles loves apple

    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_45407345
    Mijn konijntje(s)!

    Dit was Jumper. Ik heb geen foto's op de computer van haar toen ze nog gezond was.




    Ze was hier heel erg ziek en ongeveer een uur nadat deze foto's zijn gemaakt is ze dood gegaan







    Het konijntje dat ik nu 4 maanden heb! Ze heet Jinty
    E.
    pi_45408320
    Wat een snoepies Arme Jumper Wat had ze?

    Hier nog even mijn floepies



    pi_45409178
    Wat lief zo, je konijn in die doos

    Jumper had een verstopping. Ik was zo dom om het niet meteen op te merken. Ze at wel vaker wat minder.
    Moest haar dwangvoeren en ananassap geven van de dierenarts, maar ze is toch niet meer beter geworden.
    E.
      dinsdag 16 januari 2007 @ 17:13:02 #182
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_45410537
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 20:22 schreef Dandilion het volgende:
    geven jullie radijs blad aan je konijnen? en raddish(die witte lange radijsachtige ding)
    Steph moet niks van radijsjes of de blaadjes ervan Hij is wel verzot op peterselie winterpeen en lof.
    Verder krijgtie appel, aardbei soms, die dunne peentjes met loof, paprika, komkommer, eigenlijk vrijwel alles, maar heeft een duidelijke voorkeur

    Stephje

    Ben al een paar maanden bezig om de konijnen bij mn vriendin aan de groenten te krijgen. Die wouden niks Pizvlec ging zelfs aan de schijt van een kwart partje (!) appel Tegenwoordig moet je oppassen voor je vingers Als Bunny nu ziet dat je aan komt lopen met groenten gaatie rondjes rennen en dan snel zn nachthok in en het uit je handen trekken

    Toen Pizvlec nog een klein Pizvlecje wassss


    Bunny
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
    pi_45414004
    Hoe heb je die rennen gemaakt? Of gekocht. Ik wil namelijk ook zulke afscheidingen hebben.
    Als ik de konijnen nu loslaat in de tuin, krijg ik ze nog maar heel moeilijk te pakken
    pi_45414662
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 16:28 schreef .Sparkling. het volgende:
    Wat lief zo, je konijn in die doos

    Jumper had een verstopping. Ik was zo dom om het niet meteen op te merken. Ze at wel vaker wat minder.
    Moest haar dwangvoeren en ananassap geven van de dierenarts, maar ze is toch niet meer beter geworden.
    T zijn echt 2 schatjes ja Lekker rommelen met dozen en andere troep doen ze het liefst.

    Was het minder eten het enige kenmerk? Klinkt erg vervelend iig
    pi_45415707
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 19:13 schreef heaven7 het volgende:

    [..]

    T zijn echt 2 schatjes ja Lekker rommelen met dozen en andere troep doen ze het liefst.

    Was het minder eten het enige kenmerk? Klinkt erg vervelend iig
    Eerst wel. Later kreeg ze ook minder keutels en lag ze in elkaar gedoken in het hok. Toen zijn we ook meteen naar de dierenarts gegaan. Alleen was het toen dus al te laat.
    Het konijntje dat ik nu heb heeft al vanaf het begin veel problemen het haar darmen, dus nu houd ik alles een heel stuk beter in de gaten.

    Ik heb trouwens nog even een vraagje. Misschien kan iemand hier mij ermee helpen.
    Mijn konijn heeft buiten een hok en daar heeft ze 1 vaste plek waar ze haar ontlasting doet.
    En dat is nou net op een plek waar hout ligt. En ik ben bang dat het hout gaat rotten als ze het daar blijft doen.
    Even een foto van wat ik bedoel


    Vandaag even gemaakt tijdens het verschonen. Je ziet dus ook echt dat het hout vochtig is.

    Ik leg er kranten en zaagsel op. En daarna komt er altijd een hele dikke laag stro bovenop.
    Maar het hout blijft nat.
    Ik heb al nagedacht over een konijnentoiletje maar dat past daar niet op.
    En ze wil echt niet op een andere plek.
    Weet iemand misschien hoe ik het hout een beetje droog kan houden?

    [ Bericht 33% gewijzigd door .Sparkling. op 16-01-2007 19:51:50 ]
    E.
      dinsdag 16 januari 2007 @ 22:53:09 #186
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_45422729
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 18:55 schreef ymme het volgende:
    Hoe heb je die rennen gemaakt? Of gekocht. Ik wil namelijk ook zulke afscheidingen hebben.
    Als ik de konijnen nu loslaat in de tuin, krijg ik ze nog maar heel moeilijk te pakken
    Als je het over mijn foto's hebt. gewoon een stuk gaas, en daar een rondje van maken evt kan je de ren nog met tentharingen in de grond vast zetten
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      dinsdag 16 januari 2007 @ 22:55:33 #187
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_45422821
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 19:43 schreef .Sparkling. het volgende:

    [..]

    Weet iemand misschien hoe ik het hout een beetje droog kan houden?
    tinnen/ijzeren plaatje erop ? (net als zo'n 'onderbak')
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      dinsdag 16 januari 2007 @ 23:02:21 #188
    51513 Foo_niks
    'Weg weezze ! '
    pi_45423055
    quote:
    Op dinsdag 16 januari 2007 19:43 schreef .Sparkling. het volgende:

    [..]


    Ik heb trouwens nog even een vraagje. Misschien kan iemand hier mij ermee helpen.
    Mijn konijn heeft buiten een hok en daar heeft ze 1 vaste plek waar ze haar ontlasting doet.
    En dat is nou net op een plek waar hout ligt. En ik ben bang dat het hout gaat rotten als ze het daar blijft doen.
    Even een foto van wat ik bedoel

    [afbeelding]
    Vandaag even gemaakt tijdens het verschonen. Je ziet dus ook echt dat het hout vochtig is.

    Ik leg er kranten en zaagsel op. En daarna komt er altijd een hele dikke laag stro bovenop.
    Maar het hout blijft nat.
    Ik heb al nagedacht over een konijnentoiletje maar dat past daar niet op.
    En ze wil echt niet op een andere plek.
    Weet iemand misschien hoe ik het hout een beetje droog kan houden?
    Zinken bak laten vouwen bij de loodgieiter ,soldeert hij hem netjes in de hoeken kan je hem geweldig afboenen.

    Zou niet met verf of dergelijke beginnen ,grote kans dat het giftig is en de zuurgraad van de urine is toch zodanig dat het niet zal houden.
    Klaar?
    Ik niet!
    pi_45423553
    Ik heb een kunststoffen bakje waar ze in piesen en poepen, eens per dag ff leegkieperen in de gftbak en klaar! Echt ideaal.
    pi_46370201
    Nou ik ben er over uit:

    Pebbles is het vrouwtje en Yalara t mannetje en dus niet andersom!
    Nu dat ze groter zijn gegroeid kan ik goed het verschil zien, Yalara is groter van lijf, heeft een grovere kop en toen ik ze samen bij mij op de bank had wilde Yalara op Pebbeltje gaan.. gauw ingegrepen. Ze lagen al een poos met elkaar op de bank te likken en snuffelen, eigenlijk niks aan de hand, maar meneer dacht denk ik zo ik neem t er even van. Nou mooi niet.

    Volgende week afspraak maken met de dierenarts.
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      zaterdag 7 april 2007 @ 21:55:55 #191
    146644 pertoef
    tjief tjaf
    pi_48122624
    ons zoef met haar tentje..
    filmpje 1

    filmpje 2

    filmpje 3

    Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
      zaterdag 7 april 2007 @ 23:49:28 #192
    167723 sanni
    Acima de seu
    pi_48126185
    Vanmiddag in de achtertuin. Knut en m'n bierflesje.
      Moderator zondag 22 april 2007 @ 22:17:16 #193
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_48615459
    Ik ga deze gewoon even enorm schoppen

    Oke ik heb deze foto's al eens gepost, maar niet hier


    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      woensdag 25 april 2007 @ 20:25:28 #194
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_48717091
    De enige echte Terminator



    Het dosier van meneer:

    Op jonge leeftijd aangetroffen met een dode jonge rat in zijn stro. Ofschoon de rat fikse bijtwonden vertoonde, en de verdachte aangetroffen werd in een afgesloten ruimte met het stoffelijke overschot, ontkende hij elke betrokkenheid.

    Later heeft hij een duif die meende dat hij wel wat voer kon gappen in de vleugel gebeten, zodat Duif spartelend tegen het gaas getrokken werd, en flink wat eren liet, en recentelijk heeft hij een buurpoes die aan het gaas krabte in de klauw gebeten, zodat het beest als een speer wegrende met een bloedende wond aan de poot. Ze zijn er nooit achter gekomen wie hun poes gebeten heeft, mensen verdenken nooit een konijn van zoiets

    Maar desalniettemin een schat van een beestje hoor...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 25 april 2007 @ 20:31:22 #195
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_48717335
    Snezjinka, moeder van Terminator, Riezjik, Grijsje, Driekleur, Masja, Dasja (de nog thuis wonende kinderen) en Rooie en Bianca, elders onder gebracht. Weduwe van Vincent (Zwolle 2001 - Hilversum 2006), overleden na een operatie voor een abces in zijn kaak.

    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_48718724
    update!!
    Pebbles en yalara zijn bieden dames!! Ik kwam er bij de dierenarts achter.. samen gezet in een niet terriotaal terrein(de hal) en de damens snuffelde wat ana elkaar, rende samen en gingen me daar toch op de vuist!! Ik heb konijnenbont in de aanbieding.. enegie gegadigden hier die intresse hefet om een sjaal te breiien??

    Ik ben bang dat ze nooit met elkaar door een deur kunnen gaan (lees. samen in een kooi)
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      woensdag 25 april 2007 @ 21:24:25 #197
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_48719507
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 21:06 schreef Dandilion het volgende:
    update!!
    Pebbles en yalara zijn bieden dames!! Ik kwam er bij de dierenarts achter.. samen gezet in een niet terriotaal terrein(de hal) en de damens snuffelde wat ana elkaar, rende samen en gingen me daar toch op de vuist!! Ik heb konijnenbont in de aanbieding.. enegie gegadigden hier die intresse hefet om een sjaal te breiien??

    Ik ben bang dat ze nooit met elkaar door een deur kunnen gaan (lees. samen in een kooi)
    Ik lees overal dat hard vechten best normaal is.
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      woensdag 25 april 2007 @ 22:14:24 #198
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_48721853
    PCB en zn nieuwe buitenhok
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_48752182
    Ontmoet.....
    Lilo:

    en Puk:
      donderdag 26 april 2007 @ 23:08:05 #200
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_48757554
    Ik dacht eerst dat het cavias waren
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      donderdag 26 april 2007 @ 23:17:43 #201
    51513 Foo_niks
    'Weg weezze ! '
    pi_48757915
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 22:14 schreef Queen_Bee het volgende:
    [afbeelding] PCB en zn nieuwe buitenhok
    Hij kijkt helemaal niet gelukkig
    Klaar?
    Ik niet!
      donderdag 26 april 2007 @ 23:26:36 #202
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_48758238
    Nee, hij kijkt evil. Evil, want dat is ie. Ik wacht op de dag dat ie me gaat aanvalllen en dood vermoorden



    Evil bunnehhh!!

    [ Bericht 21% gewijzigd door Queen_Bee op 27-04-2007 05:58:43 ]
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      donderdag 26 april 2007 @ 23:27:40 #203
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_48758285

    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_48794664
    Daar heb jezeker wel veel werk aan?

    queen bee.. denk je dat ik ze gewoon samen moet zetten en zien wat er gebeurd?
    Het was echt geen pretje om ze zo te zien vechten, moest tussenbeiden komen!
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      vrijdag 27 april 2007 @ 23:45:27 #205
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_48795290
    quote:
    Op vrijdag 27 april 2007 23:21 schreef Dandilion het volgende:
    Daar heb jezeker wel veel werk aan?

    queen bee.. denk je dat ik ze gewoon samen moet zetten en zien wat er gebeurd?
    Het was echt geen pretje om ze zo te zien vechten, moest tussenbeiden komen!
    Nou, ik heb me de laatste tijd veel ingelezen omdat ik mijn konijn dus ook wil gaan koppelen. Overal wordt er gezegd dat ze hoogst waarschjinlijk gaan vechten, niet erg. Alleen als het echt te erg wordt moet je tussenbeide komen en nog eens proberen en nog eens.
    Je kunt ze nog langer naast elkaar zetten met een hek er tussen, om wat te wennen en daarna pas weer beginnen met koppelen.
    Maar als het na een poosje nog niet wil, tja. Het zijn net mensen soms.

    Ik heb ook ogelezen over een techniek die in extreme situaties gebruikt wordt, ik ben er geen fan van maarja, het schijnt te werken.

    Angst. Konijnen samen in een doos en gaan stofzuigen, of in de auto gaan rijden. Omdat ze dan zo bang zijn trekken ze meer naar elkaar toe en herinneren ze dat ze steun aan elkaar hadden.
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    pi_48807020
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 22:14 schreef Queen_Bee het volgende:
    [afbeelding] PCB en zn nieuwe buitenhok
    Hij is niet erg gelukkig zo te zien.
    Misschien is een 2de konijn erbij een goed idee.
    Het hok vind ik ook wat aan de kleine kant. Of loopt hij regelmatig los, in huis of buiten?
    pi_48811522
    quote:
    Op donderdag 26 april 2007 23:08 schreef Queen_Bee het volgende:
    Ik dacht eerst dat het cavias waren
    Je lijkt m'n broertje wel. Elke keer dat ie hier over de vloer komt moet ie het echt nog eens vermelden. Ze hebben toch echt konijnenstreken (en -oren) hoor.
    pi_48844591
    De kooien staan naast elkaar ze zien ruiken en snuffelen elkaar.. gisteren samen los gelaten niks aan de hand ieder deed haar ding.. en opeens had Pebbles een plukje Yalara in haar bek.. ik ga iedere dag proberen samen te zetten en dan kijken of t gaat lukken...
    ze waren zo lief met elkaar als babies...

    Yalara knabbelt zowat de hele dag aan haar kooi! Kan ik dat met plantenspuit oplossen?

    En wassen jullie je konijn weleens?? ik kam ze af en toe met een niet lachen.. tandenborstel, ze hebben wat lange haren bij hun oren en dan kam ik ze een beetje. een baby borstel zou t ideaalst zijn.
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      zondag 29 april 2007 @ 19:30:26 #209
    150847 RiesAmaris
    'Dracarys.'
    pi_48846253
    @ Queen_Bee, ga eens naar www.bunnybin.nl en lees de info over konijnen eens goed door
    Zullen misschien wel wat nuttige tips bijstaan

    [ Bericht 26% gewijzigd door RiesAmaris op 29-04-2007 19:31:28 (typo) ]
    pi_48847195
    Ik zal met dit mooie weer weer eens een foto van vlekkie maken
    Vlekkie? Ja! Vlekkie!

    quote:
    Op zondag 29 april 2007 18:14 schreef Dandilion het volgende:
    En wassen jullie je konijn weleens?? ik kam ze af en toe met een niet lachen.. tandenborstel, ze hebben wat lange haren bij hun oren en dan kam ik ze een beetje. een baby borstel zou t ideaalst zijn.
    Ik gebruik eerst een kam die er een beetje als dit uit ziet en daarna zo'n babyborstel, dan glimt ie weer mooi. De 1e kam kan je trouwens gewoon bij elke dierenwinkel kopen, dat is voor anti klit en vuiltjes.
      Moderator zondag 29 april 2007 @ 20:43:45 #211
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_48848272
    Ah wat een leuk vlekkie
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      zondag 29 april 2007 @ 20:55:16 #212
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_48848566
    quote:
    Op zondag 29 april 2007 18:14 schreef Dandilion het volgende:
    En wassen jullie je konijn weleens?? ik kam ze af en toe met een niet lachen.. tandenborstel, ze hebben wat lange haren bij hun oren en dan kam ik ze een beetje. een baby borstel zou t ideaalst zijn.
    Ik zelf niet, omdat het gewoon niet nodig is (heb kortharige konijntjes, een hollander en 2 kleurdwergjes), maar kan me voorstellen dat je bv een angora (of andere langharige) konijn wel eens moet wassen.
    Kammen met een tandenborstel ? lukt dat ? ik zou idd gewoon een babyborsteltje en een klein kammetje aanschaffen (een stofkam bv, dat is zo'n kam die mensen vaak verwarren met een luizenkam )
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
    pi_48866165
    Hier 3 van mijn 4 kleine nijntjes:









    Papa Arie:



    Mama Sophie:



    [ Bericht 73% gewijzigd door Take_A_Picture op 30-04-2007 17:32:47 (plaatjes ff gefixt) ]
    Tralalalaaa
    pi_48900261
    ik ben verliefd!!!!!

    Zo een kam waarmee Vlekkie wordt gekamt hebben mijn ouders voor de hond. Mijn konijnne hebben niet echt lange haren alleen bij hun nek en die kam ik dan een beetje met een tandenborstel 9waar cathay pacific tandenborstels allemaal wel niet ged voor zijn ;-)
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_48975085
    Jeetje, wat bizar!!! Die foto's van 30 april waren 1 dag van tevoren gemaakt... we zijn nu een paar dagen verder. Ze zijn nu 15 dagen oud en moet je zien hoe lief ze er uit zien









    Ze zijn allemaal wit met bruin, behalve eentje, die is net als moeder Sophie zwart-wit. En ze zijn zooo leuk!
    Tralalalaaa
    pi_48977698
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 19:07 schreef Take_A_Picture het volgende:

    [afbeelding]
    die is zooo lieff
    pi_48980534
    Wat een heerlijk topic zeg!!
    Ik heb zelf 2 hele lieve (getraumatiseerde) konijnen gehad, Sultan en Mara (foto's staan nog wel op mijn site). Maar helaas zijn ze een paar maanden terug vermoord door een hond. Ik ben er nog steeds kapot van Die arme diertjes hadden al heel wat mee gemaakt in hun leventje voor ze bij ons kwamen en dan gebeurt er zo iets ergs.. Ik kan er niets aan doen maar ik voel me nog steeds een beetje schuldig... Waren we maar niet naar de stad gegaan, hadden we maar een hoge poort genomen.. dat werk

    Gelukkig gaan we over een maand verhuizen en krijgen we een tuin waarvan we echt zeker weten dat er geen enge honden in kunnen. Dan gaan we een nieuw koppel nijntjes halen bij Konijnenasiel Goofy die we dan een fijn leven kunnen bieden in een heus 'Palazzo'! Ik kan niet wachten, zeker niet na het zien van deze lieve foto's
    pi_48986183
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 20:19 schreef RacerDKB het volgende:

    [..]

    die is zooo lieff
    Ja ik zat bij die foto ook heel hard Awwwww! te roepen.

    Ik zag trouwens laatst een foto van Paris Hilton met 2 konijntjes ipv d'r gebruikelijke hondjes en aapjes . Echt sneu.
    Tap tap tap
    pi_48997379
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:30 schreef CherryLips het volgende:

    [..]

    Ja ik zat bij die foto ook heel hard Awwwww! te roepen.

    Ik zag trouwens laatst een foto van Paris Hilton met 2 konijntjes ipv d'r gebruikelijke hondjes en aapjes . Echt sneu.
    http://www.celebslam.com/paris-hilton-has-new-pets

    Ze heten Marylin en Monroe.
    pi_49012379
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 19:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
    Jeetje, wat bizar!!! Die foto's van 30 april waren 1 dag van tevoren gemaakt... we zijn nu een paar dagen verder. Ze zijn nu 15 dagen oud en moet je zien hoe lief ze er uit zien

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    [afbeelding]

    Ze zijn allemaal wit met bruin, behalve eentje, die is net als moeder Sophie zwart-wit. En ze zijn zooo leuk!
    Ik wil ze allemaal

    How rude!
    pi_49030968
    Haha dat kan, ik mag ze niet houden
    Tralalalaaa
      zondag 6 mei 2007 @ 18:57:46 #222
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49070884
    Mijn 8 Belgische Haasjes.


    druk bij het hol

    'Was machst du?'



    en vaarwel!
    Let's Rummikub the night away.
      zondag 6 mei 2007 @ 19:51:49 #223
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_49073161
    Die haasjes zijn leuk !!
    Hoe heb je dat gedaan in hun ren ? zit er gaas onder of kunnen ze gewoon een oneindige tunnel graven ?
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      zondag 6 mei 2007 @ 19:53:48 #224
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49073267
    Het is een ren van ongeveer 25 bij 25 meter, en het gaas zit een halve meter de grond in gegraven. Eigenlijk was dat niet zo nodig aangezien ze rond hun eigen heuvel allemaal gangen hebben gegraven en toch meestal wat rondhuppelen en liggen te zonnen.
    Let's Rummikub the night away.
      zondag 6 mei 2007 @ 19:59:04 #225
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_49073516
    quote:
    Op zondag 6 mei 2007 19:53 schreef SnowCockroach het volgende:
    Het is een ren van ongeveer 25 bij 25 meter, en het gaas zit een halve meter de grond in gegraven. Eigenlijk was dat niet zo nodig aangezien ze rond hun eigen heuvel allemaal gangen hebben gegraven en toch meestal wat rondhuppelen en liggen te zonnen.
    wat groot ! echt heel gaaf
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
    pi_49073798
    heb je nog meer fotos?
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      zondag 6 mei 2007 @ 20:25:16 #227
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49074678
    Dankje, ik heb trouwens nog een foto van afgelopen winter, in de sneeuw zag er zo leuk uit.



    Er is er toen wel een overleden door het aanhoudende natte slechte weer. Door die natte zooi overal had hij diarree gekregen en hielden zn darmen ermee op. En dat terwijl aan de andere kant van de ren het kippenhok staat waar ze lekker droog in het hooi konden liggen.

    Maar pas kwamen hier 2 jongens langs die een van mijn rammen wilden lenen om ermee te fokken, een van hun heeft een paar voedsters. En als er dan een nestje is mogen wij er ook een paar hebben.
    Hij is tenslotte zaaddonor he.
    Let's Rummikub the night away.
      zondag 6 mei 2007 @ 20:32:49 #228
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49075023
    Sorry, ik kon het niet laten. De laatste.

    Van vorig jaar lente, toen ze nog klein waren.
    Let's Rummikub the night away.
      zondag 6 mei 2007 @ 20:38:49 #229
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_49075369
    quote:
    Op zondag 6 mei 2007 20:32 schreef SnowCockroach het volgende:
    Sorry, ik kon het niet laten. De laatste.
    [afbeelding]
    Van vorig jaar lente, toen ze nog klein waren.
    meer meer meer
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      zondag 6 mei 2007 @ 20:49:15 #230
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49076001
    Ik zit nu op een andere computer als net, dus ik kan ze nu niet uploaden. Maar ik zal binnenkort weer wat foto's maken en ze hier plaatsen.
    Let's Rummikub the night away.
      zondag 6 mei 2007 @ 20:51:13 #231
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_49076148
    leuk
    Wil je dan ook wat foto's maken van hun verblijf ?
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      zondag 6 mei 2007 @ 20:57:17 #232
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49076645
    Het kippenhok of de konijnenberg?
    In de konijnenberg slapen en graven ze, en als het warm is liggen ze er bovenop te zonnen.
    In het kippenhok zitten ze soms omdat het daar lekker koel is in de zomer, en als ze geen zin hebben in regen. (Maar het maakt hun eigenlijk niet uit of het regent of niet.)
    Ik maak van overal wel wat foto's , jammer alleen dat het volgende week gaat regenen , dan zitten ze meestal samen tegen het muurtje bij het kippenhok duf te doen.
    Let's Rummikub the night away.
      woensdag 9 mei 2007 @ 19:21:14 #233
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49195803
    Zoals beloofd, meer foto's van mijn hazen. De kwaliteit is alleen een beetje bagger te noemen, zit vast iets op de lens, maar dat werd pas duidelijk toen ik ze op de computer zag.


    achter staat het kippenhok, waar ze ook vaak in lopen (het hekje ervoor is van de kuikenren die er tijdelijk staat)

    er wonen ook 3 duiven

    van achter het kippenhok, verderop zie je de hazenberg



    die pootjes!


    En toen begon het hard te regenen!
    Let's Rummikub the night away.
      woensdag 9 mei 2007 @ 19:29:13 #234
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_49196115
    Wow
    Wil je me niet adopteren ? Mag ik dan ook daar wonen ?
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      woensdag 9 mei 2007 @ 19:34:14 #235
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49196328
    Ach, waarom ook niet.
    Let's Rummikub the night away.
      woensdag 9 mei 2007 @ 19:36:03 #236
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_49196391
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      woensdag 9 mei 2007 @ 19:40:04 #237
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49196525
    Ff voor de duidelijkheid; het zijn eigenlijk gewoon konijnen, geen echte hazen. Maar omdat ze zo op hazen lijken is het ras er naar vernoemd.
    Let's Rummikub the night away.
      donderdag 10 mei 2007 @ 09:58:22 #238
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_49215702
    HELP!!

    Even kort: we hebben sinds 3,5 jaar een konijn in de huiskamer. Omdat we sinds kort ook een kind hebben, vindt mijn vrouw het tijd geworden om het konijn in een buitenhok te doen.Ik maak me grote zorgen dat het konijn gaat vereenzamen en wegkwijnen. Graag jullie kennis in deze:

    A) Een tweede konijn is waarschijnlijk geen optie, maak ik me terecht zorgen over de eenzaamheid?
    B) Ons konijn ligt nu op stro, wat veel stof veroorzaakt (en dat is mijn vrouw dus een doorn in het oog). Ik heb wel eens gelezen over andere bodemmaterialen, die minder stoffig zijn. Wellicht is dit een oplossing?

    Graag hoor ik van jullie, zodat ons vriendje zo goed mogelijk verder kan
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
      donderdag 10 mei 2007 @ 10:24:28 #239
    54096 Gambolputty
    von Hautkopft of Ulm
    pi_49216408
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 09:58 schreef Mark het volgende:
    HELP!!

    Even kort: we hebben sinds 3,5 jaar een konijn in de huiskamer. Omdat we sinds kort ook een kind hebben, vindt mijn vrouw het tijd geworden om het konijn in een buitenhok te doen.Ik maak me grote zorgen dat het konijn gaat vereenzamen en wegkwijnen. Graag jullie kennis in deze:

    A) Een tweede konijn is waarschijnlijk geen optie, maak ik me terecht zorgen over de eenzaamheid?
    B) Ons konijn ligt nu op stro, wat veel stof veroorzaakt (en dat is mijn vrouw dus een doorn in het oog). Ik heb wel eens gelezen over andere bodemmaterialen, die minder stoffig zijn. Wellicht is dit een oplossing?

    Graag hoor ik van jullie, zodat ons vriendje zo goed mogelijk verder kan
    Ik zou me meer zorgen maken over de kleine, in ons geval stond er een cavia binnen (en konijn buiten) maar onze dochter heeft door dat beest waarschijnlijk een vorm van astma ontwikkeld. Met het verdwijnen van de cavia (en stro/hooi/stof) is de astma ook zo goed als verdwenen.

    Het konijn hipt overigens al jaren vrolijk buiten rond, nog immer niet weggekwijnd.
    And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
    pi_49237158
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 09:58 schreef Mark het volgende:
    HELP!!

    Even kort: we hebben sinds 3,5 jaar een konijn in de huiskamer. Omdat we sinds kort ook een kind hebben, vindt mijn vrouw het tijd geworden om het konijn in een buitenhok te doen.Ik maak me grote zorgen dat het konijn gaat vereenzamen en wegkwijnen. Graag jullie kennis in deze:

    A) Een tweede konijn is waarschijnlijk geen optie, maak ik me terecht zorgen over de eenzaamheid?
    B) Ons konijn ligt nu op stro, wat veel stof veroorzaakt (en dat is mijn vrouw dus een doorn in het oog). Ik heb wel eens gelezen over andere bodemmaterialen, die minder stoffig zijn. Wellicht is dit een oplossing?

    Graag hoor ik van jullie, zodat ons vriendje zo goed mogelijk verder kan
    Je maakt je terecht zorgen! Goed dat je er over nadenkt voor je het beestje naar buiten pleurt.

    A) Ja, een konijn alleen zal makkelijk vereenzamen, en helemaal buiten moet je ze eigenlijk samenhouden. Waarom is twee geen optie? Een konijn in zijn eentje moet ook regelmatig naar buiten (dus niet steeds in zijn hok), dus die ruimte ben je toch kwijt. Kijk, in het ideale geval hadden alle konijnen gewoon een vriendje. Maar ik snap ook wel dat niet iedereen dat zal doen, dus een binnenkonijn dat lekker veel aandacht krijgt zal ook hartstikke gelukkig zijn. Maar als je zo'n beest naar buiten doet wordt het gewoon best veel moeite om hem genoeg aandacht te geven. Zeker als het regent enzo. En konijnen zijn sociale dieren, ze zijn zo veel gelukkiger met z'n tweeën. Ik weet dat veel mensen zich er toch geen ruk van aan trekken het niet onder ogen willen zien, maar ik kan alleen maar zeggen: bekijk het verschil eens met een koppel konijnen, dan realiseer je je dat 1 konijn écht vaak eenzaam is.

    B) Ik vind dat stof zelf ook irritant, en je houdt het altijd een beetje, maar je hebt inderdaad verschillende bodembedekkers die niet zo stoffig zijn. Bijvoorbeeld Mini-Hemp, dat wordt van hennep gemaakt, of Aubiose, staat ook goed bekend.
    Goedkope en goede oplossingen zijn verder beukensnippers (bij onze dierenwinkel te koop in enorme zakken voor weinâg) of geperste houtkorrels (vaak verkocht als kattenbakvulling maar werkt prima!). ([urlhttp://www.chinchilla.nl/N_frame.html?http://www.chinchilla.nl/Bodembedekker_N_grp_12_33-1.html]hier[/url] heb ik een winkel gevonden die een aantal soorten bodembedekking heeft, ook Thorobed, die was ik nog vergeten maar hoor ik ook goede dingen over)

    Ik heb ervaring met alle soorten behalve Aubiose en het bevalt heel goed en is niet zo stoffig! Nog een mogelijkheid die je misschien niet ziet zitten maar goed, je kan het proberen: is het een optie de kamer konijn-proof te maken en hem vrij rond te laten lopen? Dan heb je alleen een kleine bak zonder kooi erop nodig met een beetje houtsnippers waar ie zijn behoefte kan doen. Onze konijnen zijn volkomen zindelijk, hebben wel een kooi trouwens maar ze lopen veel los en ik heb nog nooit een druppel pis gevonden.

    Hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee!

    Edit: oh ja, nog 1 tip, als je nijn wel naar buiten doet (hopelijk met vriendje) dan kun je dat het beste doen vanaf eind mei, als het warmer is. Hij heeft namelijk nog geen wintervacht kunnen ontwikkelen en zoals het weer nu is kan ie daaraan onderdoor gaan.
    pi_49265997
    Mijn konijn Nero:


    Maar gaat helaas morgen weg
      vrijdag 11 mei 2007 @ 13:56:17 #242
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49266533
    Waarom?
    Let's Rummikub the night away.
    pi_49268412
    Ik gaat verhuizen! Kan helaas niet mee op de flat
      vrijdag 11 mei 2007 @ 14:47:29 #244
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49268817
    Waar gaat ie nu heen dan?
    Let's Rummikub the night away.
    pi_49269778
    Kinderdagverblijf en naschoolse opvang! Die mevrouw gaat er deze zomer mee beginnen Dus komt gelukkig goed terecht
      vrijdag 11 mei 2007 @ 15:41:49 #246
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_49271028
    quote:
    Op donderdag 10 mei 2007 19:19 schreef Melusine een hoop nuttige dingen


    Dank je wel voor je reactie: ik zal in ieder geval morgen op onderzoek gaan naar alternatieve bodembedekkers, hopelijk geeft het vooruitzicht van minder stof al een zetje in de goede richting. Ons konijn loopt eigenlijk altijd los als we thuis zijn, hij is goed zindelijk, maar los terwijl we weg zijn is nog een grote stap. En ik heb altijd begrepen dat het voor kinderen juist goed is als ze een huisdier in huis hebben ivm het opbouwen van anti-stoffen.

    Vandaag moest ik er overigens mee naar de dierenarts: een splinter van een kies heeft zijn tongetje opengehaald. Straks mag ik hem weer ophalen, maar extra verwennen vanavond!
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_49310291
    Onzen knijn :


    Meneer wilt uit z'n kooi ..


    ...Om vervolgens de tuin overhoop te halen;


    ...Met Vetje te spelen ;


    ...Te zonnen


    En dan weer lekker uit rusten.
      zaterdag 12 mei 2007 @ 21:32:52 #248
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_49312033
    quote:
    Op vrijdag 11 mei 2007 15:10 schreef HeaRt_woRm het volgende:
    Kinderdagverblijf en naschoolse opvang! Die mevrouw gaat er deze zomer mee beginnen Dus komt gelukkig goed terecht
    Dat is dus een van de plaatsen waar ik mijn dier NOOIT zou brengen als hij om wat voor reden dan ook weg zou moeten
    Goed dat je er een nieuw huis voor hebt gezocht hoor ! En ook lief van die mevrouw dat ze Nero wil adopteren Maar of Nero blij gaat zijn met de hele dag gillende kinderen die met hem zeulen e.d
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      zondag 13 mei 2007 @ 11:53:07 #249
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49325893
    quote:
    Op zaterdag 12 mei 2007 21:32 schreef Nonneke het volgende:

    [..]

    Dat is dus een van de plaatsen waar ik mijn dier NOOIT zou brengen als hij om wat voor reden dan ook weg zou moeten
    Goed dat je er een nieuw huis voor hebt gezocht hoor ! En ook lief van die mevrouw dat ze Nero wil adopteren Maar of Nero blij gaat zijn met de hele dag gillende kinderen die met hem zeulen e.d
    Idd, daar ben ik ook een beetje bang voor. Sowieso vind ik de combinatie kleine kinderen + dieren uit ervaring nooit zo succesvol.
    Al is er natuurlijk niet zoveel aan de hand als die mevrouw de kinderen leert hoe ze met het konijn om moeten gaan (niet aan zijn oren trekken, wild oppakken, gekrijs, ruw aaien etc.), en ook zorgt dat 'ie ook rust en ruimte heeft.
    Let's Rummikub the night away.
      woensdag 16 mei 2007 @ 20:45:47 #250
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49457451
    Geven jullie je konijnen soms ook struiken ofzo, bijvoorbeeld.. een herderstasje?
    Ik zag een van mijn hazen namelijk vanmiddag tegen het hek moeilijk staan doen en toen bleek dat hij een poging deed de struik aan de andere kant op te eten. Toen heb ik die struik (herderstasje dus) uit de grond getrokken en in de ren gelegd, ze hebben er allemaal aan gegeten.
    Ze vallen straks toch niet bij bosjes dood neer, ofwel?

    Let's Rummikub the night away.
    pi_49457515
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 20:45 schreef SnowCockroach het volgende:
    Geven jullie je konijnen soms ook struiken ofzo, bijvoorbeeld.. een herderstasje?
    Ik zag een van mijn hazen namelijk vanmiddag tegen het hek moeilijk staan doen en toen bleek dat hij een poging deed de struik aan de andere kant op te eten. Toen heb ik die struik (herderstasje dus) uit de grond getrokken en in de ren gelegd, ze hebben er allemaal aan gegeten.
    Ze vallen straks toch niet bij bosjes dood neer, ofwel?
    Kan geen kwaad;
    quote:
    Er zijn in de natuur nog veel meer kruiden en planten die goed zijn voor konijnen, als weegbree, wilde achillea, herderstasje, boerenwormkruid, absint, ...
    Ons knijn graaft altijd bij een plant/struik en knaagt dan de wortels doormidden; maar verder doetie er niets mee .
      woensdag 16 mei 2007 @ 20:53:32 #252
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49457689
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 20:48 schreef Mich92 het volgende:

    [..]

    Kan geen kwaad;
    [..]

    Ons knijn graaft altijd bij een plant/struik en knaagt dan de wortels doormidden; maar verder doetie er niets mee .
    Oh mooi! Achter ons huis is een bos dus ik zal morgen eens actief voor ze gaan plukken. Weegbree, herderstasjes, paardenbloemen, de hele zooi.
    Ja mijn konijnen graven ook. Als het warm is een kuil tegen het hek aan waar ze in gaan liggen. Dat was het wel. Maar het zijn allemaal rammen en ik heb begrepen dat bij een konijnenhol vooral de voedsters gangen graven..?
    Let's Rummikub the night away.
    pi_49457791
    Stoere harry die ik ben met zaag en al, afgelopen zondag het bos ingegaan, geen wegbree gevonden! En de wilgen bomen zaten onder de spuug, een soort bacterie, lijken wel gore rochels op de bomen.

    Yalara & Pebbles hebben we gesmuld van verse radijs met blad zo uit de grond
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      woensdag 16 mei 2007 @ 21:00:33 #254
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49457945
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 20:56 schreef Dandilion het volgende:
    Stoere harry die ik ben met zaag en al, afgelopen zondag het bos ingegaan, geen wegbree gevonden! En de wilgen bomen zaten onder de spuug, een soort bacterie, lijken wel gore rochels op de bomen.

    Yalara & Pebbles hebben we gesmuld van verse radijs met blad zo uit de grond

    Mijn vader gaat ook eens in de zoveel weken naar het bos om een grote tak af te zagen waarvan ze dan met zijn allen de bast van af knagen.
    Let's Rummikub the night away.
    pi_49460478
    Wiee, ik heb dit hele topic van begint tot eind gelezen,
    wat een lieve knijntjes!
    Mijn Lapje:


    ^ Verlegen achtig, zo 'n schattige foto!

    Mmmmm eten
    Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
    pi_49463058
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 22:06 schreef PluisigNijntje het volgende:
    Wiee, ik heb dit hele topic van begint tot eind gelezen,
    wat een lieve knijntjes!
    Mijn Lapje:
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    ^ Verlegen achtig, zo 'n schattige foto!
    [afbeelding]
    Mmmmm eten
    Ahw wat issie schattig!


    Kusjeee .
      Moderator zondag 20 mei 2007 @ 14:38:41 #257
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_49570145
    jullie nijntjes
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      zondag 20 mei 2007 @ 14:55:54 #258
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49570808
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 14:38 schreef Guppyfriend het volgende:
    jullie nijntjes
    Heb je zelf ook een knijn dat je ons kunt tonen?
    Let's Rummikub the night away.
    pi_49571198
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 14:38 schreef Guppyfriend het volgende:
    jullie nijntjes
    we know
    Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
      Moderator zondag 20 mei 2007 @ 15:11:26 #260
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_49571332
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 14:55 schreef SnowCockroach het volgende:

    [..]

    Heb je zelf ook een knijn dat je ons kunt tonen?
    ik heb ook twee nijnen! aanschouw!

    Nijntje (hoe origineel!)




    Vlaampie (don't blame me!)




    en Falco, de grote nijntjes-vriend, met op de achtergrond het hok van Nijntje
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_49571362
    Wat een raar konijn, die derde!
    Waar heb je die nou weer vandaan
    Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
    pi_49571394
    Wat een krap hok van Nijntje!!
    Lengte is goed, maar hij mocht echt wel wat breder
    Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
    pi_49571433
    driepostachterelkaar najaa..
    Wat ik zeggen wou;
    Dit topic doet me altijd met mn konijntje willen knuffelen!
    Dus ik moet hier vaker komen, vindt dat beest leuk
    Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
      Moderator zondag 20 mei 2007 @ 15:15:22 #264
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_49571462
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 15:13 schreef PluisigNijntje het volgende:
    Wat een krap hok van Nijntje!!
    Lengte is goed, maar hij mocht echt wel wat breder
    hij zit er niet vaak in hoor meeste van de tijd loopt ie buiten. we werken ook aan een buitenren voor Nijntje
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      zondag 20 mei 2007 @ 15:17:06 #265
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49571519
    Gevederde Vrinden!

    Volgende week wil mijn vader naar de vogeltjesmarkt om wat kippen te halen, en naar het schijnt verkopen ze daar ook konijnen. Nu zat ik te denken, dat er in de ren nog wel plaats is voor 2 rammen. Hebben jullie suggesties qua ras ofzo? Het liefst een middelgroot ras, met een redelijke vacht, dat een beetje bij mijn Belgische Haasjes past.
    Hebben jullie suggesties? Ik zat zelf aan Lotharinger knijnen te denken.


    Dat is er dus een. Mijn konijnen staan op pagina 9 & 10 van dit topic.

    @ Guppyfriend, die Vlaampie , wat is dat voor een konijn?

    [ Bericht 5% gewijzigd door SnowCockroach op 20-05-2007 16:20:32 ]
    Let's Rummikub the night away.
    pi_49571643
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 15:15 schreef Guppyfriend het volgende:

    [..]

    hij zit er niet vaak in hoor meeste van de tijd loopt ie buiten. we werken ook aan een buitenren voor Nijntje
    ok
    Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
    pi_49571684
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 15:17 schreef SnowCockroach het volgende:
    Gevederde Vrinden!

    Volgende week wil mijn vader naar de vogeltjesmarkt om wat kippen te halen, en naar het schijnt verkopen ze daar ook konijnen. Nu zat ik te denken, dat er in de ren nog wel plaats is voor 2 rammen. Hebben jullie suggesties qua ras ofzo? Het liefst een middelgroot ras, met een redeljke vacht, dat een beetje bij mijn Belgische Haasjes past.
    Hebben jullie suggesties? Ik zat zelf aan Lotharinger knijnen te denken.

    [afbeelding]
    Dat is er dus een. Mijn konijnen staan een pagina terug in dit topic.

    @ Guppyfriend, die Vlaampie , wat is dat voor een konijn?
    Voor zo'n groot konijn issie nog best schattig!
    Al hou ik meer van de kleine hangoor, of misschien dwergkonijn.
    Maar als je een groot konijn wil lijkt me dit een goeie keus!
    Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
      Moderator zondag 20 mei 2007 @ 15:25:06 #268
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_49571792
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 15:17 schreef SnowCockroach het volgende:
    @ Guppyfriend, die Vlaampie , wat is dat voor een konijn?
    het is een Vlaamse Reus deze is al wat ouder, nu ongeveer 9 - 10 jaar.
    het zijn echt superleuke konijnen!!! echt een aanrader
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      zondag 20 mei 2007 @ 15:52:23 #269
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49572798
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 15:25 schreef Guppyfriend het volgende:

    [..]

    het is een Vlaamse Reus deze is al wat ouder, nu ongeveer 9 - 10 jaar.
    het zijn echt superleuke konijnen!!! echt een aanrader
    En het karakter? Niet schuw ofzo?
    Mijn konijnen zijn namelijk nogal energiek en rennen en springen de hele dag. 'Tis dan wel fijn als een nieuw konijn er qua karakter een beetje bijpast.
    Let's Rummikub the night away.
      Moderator zondag 20 mei 2007 @ 15:57:20 #270
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_49573008
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 15:52 schreef SnowCockroach het volgende:

    [..]

    En het karakter? Niet schuw ofzo?
    Mijn konijnen zijn namelijk nogal energiek en rennen en springen de hele dag. 'Tis dan wel fijn als een nieuw konijn er qua karakter een beetje bijpast.
    nee, die van ons is helemaal niet schuw. hij is eerder erg brutaal hij gaat vaak bij Falco liggen, en ook onze Teckel vind hij erg interessant. hij is zo nieuwsgierig dat ie zelfs een keertje in de vijver is gevallen, hahaha.
    het karakter is vriendelijk en rustig, maar hij kan ook erg dollen. ik vind het al met al een erg leuk ras!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      zondag 20 mei 2007 @ 16:13:01 #271
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49573663
    Nouja, we zullen als ik volgende week terug kom van de vogeltjesmarkt weten, of ik nieuwe konijnen heb of niet.
    Als ze elkaar maar niet afmaken , ik weet niet hoe het met andere rassen zit, maar met mijn hazen is het altijd heel vredig verlopen wanneer er nieuwkomers waren. Ik heb ze dan ook niet allemaal in een keer gekocht. Eerst hadden we er 4, toen 6, toen 9. (Eentje is overleden afgelopen winter. )

    Lotharinger, Vlaamse Reus.. of iets anders.., dat is de kwestie.

    [ Bericht 22% gewijzigd door SnowCockroach op 20-05-2007 16:18:37 ]
    Let's Rummikub the night away.
      zondag 20 mei 2007 @ 16:28:05 #272
    171241 justmattie
    Oke, doei
    pi_49574323
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 15:17 schreef SnowCockroach het volgende:
    Gevederde Vrinden!

    Volgende week wil mijn vader naar de vogeltjesmarkt om wat kippen te halen, en naar het schijnt verkopen ze daar ook konijnen. Nu zat ik te denken, dat er in de ren nog wel plaats is voor 2 rammen. Hebben jullie suggesties qua ras ofzo? Het liefst een middelgroot ras, met een redelijke vacht, dat een beetje bij mijn Belgische Haasjes past.
    Hebben jullie suggesties? Ik zat zelf aan Lotharinger knijnen te denken.

    [afbeelding]
    Dat is er dus een. Mijn konijnen staan op pagina 9 & 10 van dit topic.

    @ Guppyfriend, die Vlaampie , wat is dat voor een konijn?
    Of een rex konijn, die zijn zacht
    Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
      zondag 20 mei 2007 @ 16:47:52 #273
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49575091
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 16:28 schreef justmattie het volgende:

    [..]

    Of een rex konijn, die zijn zacht
    Rex:

    Dat is zeg maar een grotere dikkere versie van wat ik heb, Belgische Hazen:

    Deze Rex is dan wel weer mooi.
    Let's Rummikub the night away.
      zondag 20 mei 2007 @ 16:52:18 #274
    176450 Kaneelstokje
    Archbishop of Banterbury
    pi_49575256
    Lijkt het maar zo, of is het bezit van knijntjes voorbehouden aan vrouwen/meisjes?


    Mijn lieverd staat in mijn FoBo.
    Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
      zondag 20 mei 2007 @ 16:58:27 #275
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49575504
    Ik vrees van wel.
    Al ken ik wel enkele metal/rock-down-with-the-scene-figuren, mannen, die ook snoezige bolle konijntjes bezitten.
    Let's Rummikub the night away.
      zondag 20 mei 2007 @ 17:00:38 #276
    171241 justmattie
    Oke, doei
    pi_49575586
    mn pa heeft gewone witte, blauwe en apparte kleur zwarte rexen.

    En veel dwerg-rexen. geinige beestjes
    Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
      zondag 20 mei 2007 @ 17:12:08 #277
    176450 Kaneelstokje
    Archbishop of Banterbury
    pi_49576058
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 16:58 schreef SnowCockroach het volgende:
    Ik vrees van wel.
    Al ken ik wel enkele metal/rock-down-with-the-scene-figuren, mannen, die ook snoezige bolle konijntjes bezitten.
    Gelukkig.
    Niet dat ik me anders minder mannelijk voel hoor.
    Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
      Moderator zondag 20 mei 2007 @ 17:54:51 #278
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_49577772
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 16:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
    Lijkt het maar zo, of is het bezit van knijntjes voorbehouden aan vrouwen/meisjes?


    Mijn lieverd staat in mijn FoBo.
    de vlaamse reus is meer van mijn vriend hoor, dus ik denk dat je je niet te alleen moet voelen
    en inderdaad, metal-mensen hebben iets met konijnen, veel van mijn vrienden hebben konijnen (en zijn ook 'metal-gast')
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_49616420
    ik zou kiezen voor een lotharinger, dat was mijn Max ook :-) Moet je wel de grote versie want pappilon lijkt het kleine zusje van de Lotharinger.

    Ik zal binnenkort wat fotos plaatsten van mijn Yalara & Pebbles.
    Ik zie Pebbles veel slapen(overdag) veel meer en vaker dan Yalara.
    Zijn echt 2 totaal verschillende tantes, Pebbles is rustig en Yalara wat drukker.
    Ik houd van mijn shamoefties (koosnaampje ;-0 )
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
    pi_49689608
    Schop
    Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
      woensdag 23 mei 2007 @ 17:38:22 #281
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49693292
    Weet iemand wanneer konijnen hun wintervacht beginnen te verliezen? Mijn hazen lopen namelijk nog steeds met zo'n ruwe dikke vacht rond en het is al bijna juni.
    Let's Rummikub the night away.
    pi_49703092
    lekker warm joh :-)

    ik weet het niet.

    euhh stel nou dat.. een van mijn konijnen overlijdt terwijl ik op vakantie ben, wat kunnen mijn ouders dan het beste doen? in de vriezer bewaren of gelijk begraven in de tuin.

    moet er niet aan denken.. maar ja tis reality..
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      Moderator woensdag 23 mei 2007 @ 21:59:57 #283
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_49703745
    meteen begraven, en een foto maken. zou ik het liefste willen...
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      zaterdag 26 mei 2007 @ 12:14:50 #284
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49788388
    Ik kom dus net terug van de vogeltjesmarkt, en de keuze is gevallen op...
    2 Vlaamse Reuzen!
    2 rammen, want ik fok niet, en ze zijn nog niet zo oud. Ik wilde net foto's gaan maken toen de batterijen van de camera er al na 1 foto er mee ophielden. En de oplader is nergens te vinden.
    Maar treur niet, want ik heb dus 1 foto weten te maken.

    Hun achterpoten zijn nu al even breed als die van de hazen.
    Ze zitten nu in een kleinere ren met fijner gaas tot dat ze groot genoeg zijn om niet meer door het gaas van de ren heen te kunnen. (Zo kunnen ze niet ontsnappen en ten prooi vallen aan mijn moordlustige hond. )
    Om het leed te verzachten nog een foto van mijn hazen toen ze klein waren.
    Let's Rummikub the night away.
      zaterdag 26 mei 2007 @ 12:58:31 #285
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49789518
    Ik ben wel bang dat ze straks niet door de ingang van het konijnenhol passen, waarschijnlijk kan alleen hun kop door de ingang. Best sneu als ze gevaar menen te bespeuren en ze rennen allemaal richting hol tot dat die twee klem komen te zitten.
    Dat wordt een huisje bouwen.
    Let's Rummikub the night away.
    pi_49791096
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 12:58 schreef SnowCockroach het volgende:
    Ik ben wel bang dat ze straks niet door de ingang van het konijnenhol passen, waarschijnlijk kan alleen hun kop door de ingang. Best sneu als ze gevaar menen te bespeuren en ze rennen allemaal richting hol tot dat die twee klem komen te zitten.
    Dat wordt een huisje bouwen.
    Konijnen kunnen zich best plat maken hoor. Mijn konijn is best een papzak van 3 jaar en daar verbaas je je ook nog over waar die doorheen kan.
      zaterdag 26 mei 2007 @ 15:02:38 #287
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_49792112
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 14:12 schreef RacerDKB het volgende:

    [..]

    Konijnen kunnen zich best plat maken hoor. Mijn konijn is best een papzak van 3 jaar en daar verbaas je je ook nog over waar die doorheen kan.
    Geld dat ook voor Vlaamse Reuzen die zich door een gat van laten we zeggen, 10 x 11 cm willen proppen? Of overschat ik de grootte van een Vlaamse Reus nou. Naja, we zullen zien.
    Let's Rummikub the night away.
      zaterdag 26 mei 2007 @ 23:38:46 #288
    132492 Honky
    Rockster
    pi_49805705
    Hey mn vriendin heeft een probleempje met haar konijnen. Het zijn en mannetje en vrouwtje en ze kunnen meestal goed met elkaar omgaan enzo maar de laatste tijd bijt het mannetje af en toe het vrouwtje. Vervolgens blijft dat mannetje steeds op die plek likken. Wat is dit precies?
    Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
    http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
      zondag 27 mei 2007 @ 08:49:16 #289
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_49811896
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 16:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
    Lijkt het maar zo, of is het bezit van knijntjes voorbehouden aan vrouwen/meisjes?


    Mijn lieverd staat in mijn FoBo.
    Welnee, we hebben er 6, en ik voel me niet minder mannelijk hoor! Hou ook van een beetje Pantera op z'n tijd, als ik het zo lees is er een verband....
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      zondag 27 mei 2007 @ 12:54:26 #290
    176450 Kaneelstokje
    Archbishop of Banterbury
    pi_49815493
    quote:
    Op zondag 27 mei 2007 08:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:

    [..]

    Welnee, we hebben er 6, en ik voel me niet minder mannelijk hoor! Hou ook van een beetje Pantera op z'n tijd, als ik het zo lees is er een verband....
    Ik was al gerust gesteld
    Al blijft het vreemd staan, een man met lang donkerbruin nat haar, een leren jas en een knijntje in zijn armen.

    Maar goed. Ik ben laatst een paar daagjes van huis geweest, en toen ik terug kwam had mijn knijn een kale plek op zijn rug. En er zaten wat kleine korstjes op.
    Ik heb gekeken of er misschien sporen op het hok waren was katten of roofvogels. maar niks.

    Bij het verschonen van het hok vond ik wel wat van zijn haar terug. Waarom zou hij zichzelf kaalplukken?
    Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
      Moderator maandag 28 mei 2007 @ 08:43:41 #291
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_49843935
    misschien iets te enthousiast aan zn wintervacht geplukt?

    @ SnowCockRoach, wat een schatjes!!!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      maandag 4 juni 2007 @ 19:52:56 #292
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_50102236
    Bunny is niet meer. Donderdagavond vond mn vriendin hem in zn nachthok. Dus we hebben hem vrijdag maar een mooi stukje tuin gegeven. Pizvlec zit nu de hele tijd naar Bunny zn lege hok te staren

    Dag Bunny, lieve ondeugende jongen



    Bunny met een nog kleine Pizvlec
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      maandag 4 juni 2007 @ 20:00:33 #293
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_50102572
    .
    Waardoor? Hoe oud was 'ie?
    Let's Rummikub the night away.
    pi_50102730
    Ahh wat zielig
    Sterkte, en Pizvlec ook...
      maandag 4 juni 2007 @ 20:19:43 #295
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_50103496
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 20:00 schreef SnowCockroach het volgende:
    .
    Waardoor? Hoe oud was 'ie?
    Geen idee wat het is geweest. We weten niet precies hoe oud hij is, mn vriendin heeft hem ooit eens opgevangen en toen was zn leeftijd al onbekend, we gokken ergens tussen de 5 en de 8
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
    pi_50103974
    Gecondoleerd!
    Wat een mooi, ondeugend ogend konijntje
    Krijgt Pizvlec nog een nieuw vriendje?
    Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
      maandag 4 juni 2007 @ 23:06:04 #297
    93499 Nonneke
    -= People Are Strange =-
    pi_50110970
    Wrs komen er zolang 2 cavia's in het hok. Volgend jaar gaan vriendin en ik samenwonen, en dan gaan alle dieren mee. Ik heb hier nog Pizvlec zijn broer Steph wonen, we laten ze tzt allebei helpen, en proberen nog 1x of ze samen in 1 hok kunnen. Zo niet gaan we proberen ze allebei een dame te geven, ze zijn dan toch geholpen
    Mn vriendin heeft niet echt het geduld om te koppelen zegmaar


    Steph en Pizvlec toen ze nog lieve broertjes waren Steph ging nogal puberen, en nadat hij Pizvlec meerdere malen tot bloedenstoe had gebeten, hebben we ze uit elkaar gehaalt, het was echt verschrikkelijk zielig
    -= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
    ;)
    Lekker motor rijjuuuuhh
      dinsdag 5 juni 2007 @ 13:54:34 #298
    176450 Kaneelstokje
    Archbishop of Banterbury
    pi_50126175
    Pizvlec, wat een lieve naam.

    Goed, mijn knijn had inderdaad iets te enthousiast aan zijn vacht geplukt. De open plek groeit weer dicht, en ik vind nog steeds iedere keer haren in zijn hok, Gelukkig zit er niet weer een roofvogel in de tuin.
    Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
      Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 20:14:20 #299
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_50138996
    gelukkig maar !!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      maandag 11 juni 2007 @ 20:16:40 #300
    176623 SnowCockroach
    fabeltastisch.
    pi_50344841
    Ik had net rucola geintroduceerd aan mijn hazen, maar het was geen succes. Van de 8 vond maar 1 het lekker en die ging na 5 minuten weer tussen zijn vrinden in het hoge gras zitten. Toen heb ik het bij de gebroeders Richard & Marcel, 2 Vlaamse reuzen van 8 weken, geprobeerd maar zelfs die lustten het niet.
    Dus ik heb de bak met rucola zelf maar opgegeten. En ik lust het zelf eigenlijk ook niet.

    Is het trouwens normaal als er bij een ram de hele tijd zijn balzak uithangt? Een van mijn hazen heeft dat en het ziet er nogal.. lastig uit. Niet dat hij er zelf last van heeft maar toch.
    Let's Rummikub the night away.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')