abonnement Unibet Coolblue
pi_40058867
Ik heb gehoord dat er veel mensen afvallen voor de grading omdat ze niet goed genoeg geleerd hebben. Je krijgt een overhoring aan het begin, en als het onvoldoende is, ben je meteen klaar. Geen test dan. LVNL schijnt mensen te bellen om te waarschuwen.

vorige topic: Luchtverkeersleider (deel 2)

[ Bericht 19% gewijzigd door Five_Horizons op 22-07-2006 00:13:59 ]
pi_40058916
Ze krijgen altijd veel aanmeldingen en de eisen zijn strikt, dus het klinkt wel efficient.
pi_40062362
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 21:43 schreef NightH4wk het volgende:
Ze krijgen altijd veel aanmeldingen en de eisen zijn strikt, dus het klinkt wel efficient.
Ja, dat vind ik ook!!

waar gaat dit over?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_40062487
LVNL is luchtverkeersleiding, het gaat dus denk ik over de opleiding die erbij hoort.
pi_40062535
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 00:08 schreef NightH4wk het volgende:
LVNL is luchtverkeersleiding, het gaat dus denk ik over de opleiding die erbij hoort.
Dus dit is een vervolg op: Luchtverkeersleider (deel 2) ?

Ander verander ik even de TT en de OP
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_40062585
Het lijkt er wel op idd.
pi_40076192
tvp
  zaterdag 22 juli 2006 @ 16:59:33 #8
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40079459
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 21:43 schreef NightH4wk het volgende:
Ze krijgen altijd veel aanmeldingen en de eisen zijn strikt, dus het klinkt wel efficient.
Ik noem het bovenmodaal onhandig als je gewoon voor deze theorietoets niet een voldoende haalt. Het gaat puur over de 'spelregels' die er tijdens de grading zijn. Als je de theorie al niet snapt/begrijpt/beheerst zul je de test ook niet met een voldoende resultaat kunnen afronden.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40081006
Volgens de voorlichter bij LVNL moet zelfs een aap de theorietoets kunnen halen. Dus bovenmodaal onhandig is eigenlijk nog slap uitgedrukt
pi_40090092
quote:
Ik heb gehoord dat er veel mensen afvallen voor de grading omdat ze niet goed genoeg geleerd hebben.
Yep tijdens mijn aanstellingsgesprek hoorde ik dit inderdaad. Zonde, daaruit blijkt wel het gebrek aan motivatie van die mensen. Ik heb mezelf helemaal sufgeleerd voor de grading.
pi_40110737
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:48 schreef Druid het volgende:

[..]

Yep tijdens mijn aanstellingsgesprek hoorde ik dit inderdaad. Zonde, daaruit blijkt wel het gebrek aan motivatie van die mensen. Ik heb mezelf helemaal sufgeleerd voor de grading.
Als ik de kans krijg zal ik dat ook doen

Vind het echt zo stom dat mensen daar te weinig voor leren. Dan hadden beter een paar beter gemotiveerde mensen die eventueel een twijfelgeval waren bij de vorige testen de kans kunnen krijgen om zich te bewijzen op de grading... Maarja, dat is ook niet haalbaar natuurlijk.
pi_40111081
ik ga morgen naar de eerste selectiedag.
Vind het erg spannend, wil het namelijk supergraag.
Kan iemand mij misschien vertellen op welke manier ik getest ga worden?
Ben erg nieuwsgierig..
pi_40113072
Hmm zal ik t dan maar even zeggen, ondanks dat er in de vorige deeltjes al veel info stond over de eerste ronde?!

De eerste test is een capaciteitentest. Een soort IQ-test waarbij je binnen bepaalde tijdsblokken vragen moet beantwoorden, voornamelijk multiple choice. Ook een aantal specifiekere testjes waarbij wordt gekeken of je enig inzicht hebt in luchtverkeersleiding. Duurt ongeveer 2 uur.

Daarna lunchpauze. Na de pauze hoor je of je door bent naar de psychologiche test. Ongeveer 500 vragen waarin ze kijken hoe je reageert op stress, of je sociaal bent, beslissingen kunt nemen, kickt op risiovolle situaties etc.

Vrij snel daarna hoor je de uitslag en mag je (als t goed genoeg was) op gesprek komen. Daarbij gaat het vooral om je stem: duidelijkheid, volume, accentjes enz.

Piece of cake.
Ik zoek niet, ik vind.
  maandag 24 juli 2006 @ 00:51:07 #14
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40120118
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:10 schreef Wakey het volgende:
Vrij snel daarna hoor je de uitslag en mag je (als t goed genoeg was) op gesprek komen. Daarbij gaat het vooral om je stem: duidelijkheid, volume, accentjes enz.

Piece of cake.
Is dat nieuw ofzo? Want volgens mij bestaat de 2e dag nog steeds uit het assessment met daarna een gesprek.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40120553
Speert.flies vroeg toch naar de eerste selectiedag?

Daar heb je aan het eind van de dag een heel kort gesprekje, waarin ze dus vooral letten op je stem/toon en niet zo zeer op de inhoud van je verhaal.

Een paar dagen ná dat gesprek krijg je een telefoontje dat je door bent naar de 2e ronde, of een email waarin staat dat je niet verder mag. (mij is verteld dat je t wel heel bont moet maken als je na dat gesprekje niet doorgaat: zwaar accent, mompelen oid).

En dan in de 2e ronde begint 't pas echt...
Ik zoek niet, ik vind.
pi_40203167
Maandag a.s. mag ik komen voor de grading, ben naast m'n werk en de hitte druk aan het leren en oefenen. Kan iemand mij vertellen of een vliegtuig uit zichzelf het paseren van de verschillende markers meldt? (Fix, TV en Marker) Of moet je hierom vragen bij een van de eerder gegeven klaringen om te dalen?

groet,

Luuk
pi_40204199
Gewoon veel oefenen met MS Flight Stimulator en het komt wel goed joh
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_40208670
quote:
Kan iemand mij vertellen of een vliegtuig uit zichzelf het paseren van de verschillende markers meldt? (Fix, TV en Marker)
Het passeren van die markers wordt gemeld.
pi_40227945
Hoeveel is het salaris waar je aan moet denken en hoeveel toekomst zit er in?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40228867
Van de site:
quote:
In het begin is dat zo'n ¤ 22.000,- bruto per jaar, in de loop van de opleiding stijgt het. Het startsalaris van een bevoegd luchtverkeersleider ligt op ongeveer ¤ 50.000,- bruto per jaar.
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met het tweede deel van je vraag.
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:03:19 #21
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40231138
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel is het salaris waar je aan moet denken en hoeveel toekomst zit er in?
Als je de opleiding afgerond hebt dan ben je meteen aan het werk. Het is dus niet een opleiding waarvan je maar af moet wachten of je wel kunt beginnen met werken. Het werken begint eigenlijk al op dag 1 van de opleiding.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40243586
Wat je zo´n beetje kan verdienen als je 5,10,15,20 of 25 jaar aan de gang bent en of er veel promotiekansen zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40244685
Gisteren ben ik gebeld door LVNL dat ik de 2e ronde heb gehaald en mijn hopelijke talent mag komen tonen bij de grading. De grading heb ik op 4 of 6 september (volgens de LVNL mevrouw op maandag 6 september, maar dat kan niet helemaal). De definitieve datum lees ik wel als ik de uitnodiging opgestuurd krijg met het boekwerk.

Ik had ook 18 augustus de grading kunnen hebben, maar dan ben ik van mijn vakantie aan het genieten in Kusadasi. Ergens wel jammer dat het nu pas later word maar ach, de eerst volgende opleiding begint toch pas in januari (jaja, ook in september maar die zit toch vol). Als ik begin september de grading zou halen lijkt het me dat ik dan nog tijd zat heb voor de medische keuring.

Nu maar hopen dat de grading goed gaat. Ik ga er iig voor zorgen dat ik niet afval bij de theorie toets, dat zou wel ontzettend stom zijn.... Nu maar wachten op de boeken en dan flink blokken en oefenen!!
  donderdag 27 juli 2006 @ 21:23:14 #24
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_40250502
Ik heb op 4 juli jl. mijn eerste ronde gehad in Rotterdam, gelukkig met goed gevolg. Op 31 juli ben ik uitgenodigd voor een orientatiebezoek aan LVNL op Schiphol en op 3 augustus moet ik om 8.0 uur in Ouderker aan de Amstel zijn voor mijn tweede ronde. Heb er echt zin in.

Zijn er hier meer mensen die op een van deze data ook op Schiphol of bij Result moeten zijn?

Gr, Mederiacvm
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:50:39 #25
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_40253416
Voor de mensen die deze nog niet kennen, misschien wel leuk om eens te lezen

http://www.businessballs.com/airtrafficcontrollersfunnyquotes.htm
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_40254635
Ik vind dit een erg mooi beroep maar als ik klaar ben met de HAVO (2007) wordt ik in oktober 2007 (dus) 18. Ik het weet niet, stel dat ik het niet haal dan heb ik zo een half jaar/jaar verneuqt of kan ik ondertussen mijn andere favoriete opleiding, accountantcy, gewoon beginnen?
jammer
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:31:31 #27
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40256817
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat je zo´n beetje kan verdienen als je 5,10,15,20 of 25 jaar aan de gang bent en of er veel promotiekansen zijn
Het gaat er denk ik meer om dat het werk je ook leuk lijkt. Geld is niet alles in het leven. We kunnen kort zijn over het salaris van luchtverkeersleiders, dat is gewoon goed.
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:21 schreef Otto215 het volgende:
Ik vind dit een erg mooi beroep maar als ik klaar ben met de HAVO (2007) wordt ik in oktober 2007 (dus) 18. Ik het weet niet, stel dat ik het niet haal dan heb ik zo een half jaar/jaar verneuqt of kan ik ondertussen mijn andere favoriete opleiding, accountantcy, gewoon beginnen?
De opleiding is full-time, dus je kunt er geen opleiding naast doen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40258733
En een cursus in de avonduren of desnoods een gedeelte?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40262467
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 01:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En een cursus in de avonduren of desnoods een gedeelte?
De opleiding is in feite een (betaalde) aanstelling voor 36u per week.
pi_40262498
Dan kan je er gewoon een studie Accountancy naast doen om te kijken wat je het beste ligt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40263207
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan kan je er gewoon een studie Accountancy naast doen om te kijken wat je het beste ligt
Die studie zal je dan in de avond moeten doen als je dat perse wilt, ik denk alleen niet dat het handig is, gezien de inspanningen die nodig zijn voor de LVNL opleiding.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:30:39 #32
136816 Otto215
I am Lite!
pi_40264880
In oktober wordt ik pas 18 dus kan ik pas meedoen voor de opleiding in januari. Dan heb je eerst gewoon van die ronde's die maar 1 dag in beslag nemen. Dan kan ik eerst toch wel met een andere opleiding beginnen want als ik die ronde's niet haal heb ik toch geen tijd verloren. En als ik het wél haal stop ik gewoon met de opleiding accountantcy.. snap je?
jammer
pi_40265159
quote:
In oktober wordt ik pas 18 dus kan ik pas meedoen voor de opleiding in januari. Dan heb je eerst gewoon van die ronde's die maar 1 dag in beslag nemen. Dan kan ik eerst toch wel met een andere opleiding beginnen want als ik die ronde's niet haal heb ik toch geen tijd verloren. En als ik het wél haal stop ik gewoon met de opleiding accountantcy.. snap je?
Ik dacht dat de minimumleeftijd 19 jaar was? Anyway, ik heb zelf de selectieprocedure doorgelopen terwijl ik gewoon fulltime werkzaam was, dus dat kan prima natuurlijk.
pi_40276495
Hé Daan,

Heb een tijdje niet op Fok gekeken... Ja ik ga dezelfde week als jij intern zie je dus in Vught en Den Bosch!

Groetjes, Ellis
pi_40277099
Druk studerend voor de grading maandag a.s.!

Kan iemand (Druid?) mij vertellen of ik twee vluchten op dezelfde vertrek en aankomstroute mag laten kruizen? Bijv. een vlucht komt op 02 binnen in de fixy TMA terwijl een andere vlucht opstijgt. de verwachte aankomst van de binnenkomende vlucht is 18 minuten later. mag ik dan de vertrekkende vlucht naar een hoger niveau dan de aankomende laten klimmen omdat de verwachting is dat deze vlucht binnen 7 minuten op het hoogste niveau zit.
pi_40278617
quote:
Kan iemand (Druid?) mij vertellen of ik twee vluchten op dezelfde vertrek en aankomstroute mag laten kruizen? Bijv. een vlucht komt op 02 binnen in de fixy TMA terwijl een andere vlucht opstijgt. de verwachte aankomst van de binnenkomende vlucht is 18 minuten later. mag ik dan de vertrekkende vlucht naar een hoger niveau dan de aankomende laten klimmen omdat de verwachting is dat deze vlucht binnen 7 minuten op het hoogste niveau zit.
Kijk goed naar de begrippen actief/inactief; als je een binnenkomende kist van Amsterdam krijgt aangeboden, is het niveau wat je hebt afgesproken vanaf dat moment bezet. Als je de binnenkomende kist op niveau 10 accepteert kan je dus niet hoger klimmen dan niveau 9.
pi_40321491
hoi
ik vorige week mijn sollicitatie op de bus gedaan. Kan iemand mij vertellen hoe lang het ongeveer duurt voordat je bericht krijgt of je naar de eerste selectieronde mag??
pi_40329528
Ik had binnen twee weken bericht!

Groet en succes!!
pi_40355974
Net terug van de Grading!! Best heftig zo'n dag. Mocht de Engelse test maken wat impliceert dat je boven een gemiddelde score zit. Binnen 10 dagen meer bericht!
  maandag 31 juli 2006 @ 20:48:43 #40
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_40363480
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:39 schreef Airborn het volgende:
Net terug van de Grading!! Best heftig zo'n dag. Mocht de Engelse test maken wat impliceert dat je boven een gemiddelde score zit. Binnen 10 dagen meer bericht!
Airborn, hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen je assessment en je grading?
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_40371885
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:48 schreef Mederiacvm het volgende:

[..]

Airborn, hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen je assessment en je grading?
Het assesment was op 27 juni en de grading op 31 juli.

Wel begrepen van de mevrouw van LVNL dat het erg snel was gegaan bij mij! Normaal mag je ca 4 tot 5 maanden uittrekken voor de hele procedure. (van cap. test tot grading)

Succes!
pi_40453004
Tvp, het vak van luchtverkeersleider heeft mijn interesse getrokken.
pi_40463918
Vandaag het bericht gekregen dat ik DOOR ben na de Grading! Eerst nog de medical maar lijkt me geen probleem!!! Daarna, de opleiding van Januari!!!!

Al meer gelukkigen??
pi_40467160
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:04 schreef Airborn het volgende:
Vandaag het bericht gekregen dat ik DOOR ben na de Grading! Eerst nog de medical maar lijkt me geen probleem!!! Daarna, de opleiding van Januari!!!!

Al meer gelukkigen??
Gefeliciteerd!

Als je terugkijkt op de hele selectieprocedure, valt het can mee of tegen qua moeilijkheid?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:24:00 #45
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40473054
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:36 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Als je terugkijkt op de hele selectieprocedure, valt het can mee of tegen qua moeilijkheid?
Als je de capaciteiten hebt die zij graag willen zien, dan valt de selectie natuurlijk heel erg mee. Maar mensen die na 2 rondes zijn afgewezen zullen zeggen dat het een lastige selectie is.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40475742
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:24 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Als je de capaciteiten hebt die zij graag willen zien, dan valt de selectie natuurlijk heel erg mee. Maar mensen die na 2 rondes zijn afgewezen zullen zeggen dat het een lastige selectie is.
Heb achteraf ook niet het gevoel dat het heel erg lastig is geweest, desalnietemin zijn het stuk voor stuk heftige dagen. Het lastige aan de eerste twee rondes is dat je er niets voor kan doen. De 1e ronde moet je 'gewoon kunnen' en bij de tweede ronde ligt je lot in handen van de psychologen bij Result.

De grading is het eerste waar je iets voor kan doen, doe dit dus ook!! (er vallen veel mensen af door gebrek aan theorie kennis) De grading op zich was niet echt moeilijk en goed te doen als je je voorbereid met bijv. de oefening in de manual.

Succes!!
pi_40476076
En hoe zit die selectieperiode ongeveer in elkaar? Duurt elke ronde één dag? En hoeveel tijd zit er tussen?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:20:40 #48
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40476467
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:10 schreef FloggingMolly het volgende:
En hoe zit die selectieperiode ongeveer in elkaar? Duurt elke ronde één dag? En hoeveel tijd zit er tussen?
Kijk anders eens op deze website.

Daar kun je veel info vinden, onder andere over de selectieprocedure, en hoe lang het allemaal gaat duren.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40478118
Ik heb de knoop doorgehakt, ik heb de inschrijfformulieren net ingevuld.

Nu hopen dat ik wat van ze hoor...
pi_40480114
15 augustus het terugkoppelingsgesprek om 10.00 uur
pi_40505467
gefeliciteerd airborn!!
ik h eb net gehoord dat ik door mag naar de 1e selectie ronde, wanneer weet ik nog niet maar het gaat in ieder geval beginnen!!
pi_40510219
ik ben al tien jaar verkeersleider. ik wordt dit jaar 31.

Ik ben wel belg en de selectieprocedures zijn wel anders maar gelijkend.

ik heb de kwalificatie procedure toren (sinds 1997) toren radar (sinds 2000) en area radar (sinds een jaar)

leuke job maar je moet er wel voor "gemaakt" zijn en het graag doen anders hou je het niet vol.

in Belgiê betekent dit qua loon nu (met 1 kind ten laste) netto 4000 ¤ met premies zonder vakantie- en eindejaarspremie.
In NL ligt het zo'n 1000 ¤ hoger. GRRRRRR

andere vragen ????
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:14:20 #53
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40510353
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:09 schreef airbusNEK het volgende:
andere vragen ????
Heb je er nooit over gedacht om in Nederland te gaan werken?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40510463
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:14 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Heb je er nooit over gedacht om in Nederland te gaan werken?
te ver (a'dam 2.5 uur rijden) en moet dan ook terug inwerken en stage doen .
mijn vrouw heeft als architect ook haar clienteel en bekendheid een beetje opgebouwd waar we nu wonen.

trouwens in Nederland werken ???? met allemaal nederlanders ?????? grapje
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:12:37 #55
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_40516239
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:09 schreef airbusNEK het volgende:
ik ben al tien jaar verkeersleider. ik wordt dit jaar 31.

Ik ben wel belg en de selectieprocedures zijn wel anders maar gelijkend.

ik heb de kwalificatie procedure toren (sinds 1997) toren radar (sinds 2000) en area radar (sinds een jaar)

leuke job maar je moet er wel voor "gemaakt" zijn en het graag doen anders hou je het niet vol.

in Belgiê betekent dit qua loon nu (met 1 kind ten laste) netto 4000 ¤ met premies zonder vakantie- en eindejaarspremie.
In NL ligt het zo'n 1000 ¤ hoger. GRRRRRR

andere vragen ????
ik zag hier alleen een bedrag van 50 000 bruto voorbij komen. In vergelijking daarme verdien jij een stuk meer.
pi_40517875
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 18:12 schreef gottegottegott het volgende:

[..]

ik zag hier alleen een bedrag van 50 000 bruto voorbij komen. In vergelijking daarme verdien jij een stuk meer.
Dat ging over het startsalaris, in 10 jaar tijd stijgen de verdienste wel enigzins dus
pi_40517896
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:04 schreef Airborn het volgende:
Vandaag het bericht gekregen dat ik DOOR ben na de Grading! Eerst nog de medical maar lijkt me geen probleem!!! Daarna, de opleiding van Januari!!!!

Al meer gelukkigen??
Gefeliciteerd!!

Hopelijk worden we klasgenoten in januari
pi_40553932
Gefeliciteerd airborn!
pi_40555087
Hallo allemaal,
ik kijk hier nu voor het eerst en zie dat er meerdere mensen zijn die net als ik 18 september gaan beginnen.
Ik heb er erg veel zin in maar ik heb nog niet echt een idee wat ik ervan moet verwachten. De sollicitatierondes waren wel grappig en tot nu toe is alles soepel gegaan. Ik hoop dat de lesstof niet te saai is de eerste 12 weken en dat we dan snel naar de simulator mogen. De info die ik heb gehad van lvnl is dat we met 12 man/vrouw beginnen en dat de afvallers waarschijnlijk half april bij de AAPRO (of zoiets) naar huis mogen.

voor de mensen die 18 september gaan beginnen, tot binnenkort

Greetz Bob
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:06:03 #60
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40645066
De theorie is heel gericht natuurlijk, en gaat alleen over de luchtvaart en alles wat daarmee te maken heeft. Ik denk dat je dit beroep/opleiding niet voor niks hebt gekozen, maar omdat daar je interesse ligt. Dus ik denk dat de lesstof voor mensen die er zin in hebben niet saai kan zijn!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40646368
Sandyman, jij zat (zit?) in BAT-2005-II toch? Ben je zonder kleerscheuren de AAPRO enzo doorgekomen?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:58:01 #62
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40650901
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:41 schreef Druid het volgende:
Sandyman, jij zat (zit?) in BAT-2005-II toch? Ben je zonder kleerscheuren de AAPRO enzo doorgekomen?
Jij bent verdacht goed op de hoogte. Inderdaad, de AAPRO ligt alweer een maand of wat achter me.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40675744
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:13 schreef DIR-01 het volgende:
15 augustus het terugkoppelingsgesprek om 10.00 uur
Veel plezier Ko!!

Groetjes, Ellis
pi_40685821
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:58 schreef Sandyman het volgende:
Jij bent verdacht goed op de hoogte.
Valt wel mee hoor, in een van de eerdere topics had je daarover wat gepost
quote:
Inderdaad, de AAPRO ligt alweer een maand of wat achter me.
Super!
pi_40689574
Kunnen jullie eens wat verhalen posten hoe en wat jullie allemaal doen tijdens de opleiding ?
jammer
pi_40696959
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:13 schreef DIR-01 het volgende:
15 augustus het terugkoppelingsgesprek om 10.00 uur
Kan niet meer mis dus!!
Voor sept. of januari?
pi_40697290
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 19:11 schreef Velocita het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!

Hopelijk worden we klasgenoten in januari
Zou cool zijn!
Hoe ver ben je??
pi_40697348
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 10:28 schreef sterretje83 het volgende:
gefeliciteerd airborn!!
ik h eb net gehoord dat ik door mag naar de 1e selectie ronde, wanneer weet ik nog niet maar het gaat in ieder geval beginnen!!
Heel veel succes!!
pi_40727288
snap jullie niet echt

jullie zijn maar bezig over verkeersleider hier, verkeersleider daar.

ik ben het al tien jaar maar niemand die vragen heeft over de job ????
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
pi_40728234
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 22:58 schreef airbusNEK het volgende:
snap jullie niet echt

jullie zijn maar bezig over verkeersleider hier, verkeersleider daar.

ik ben het al tien jaar maar niemand die vragen heeft over de job ????
Gaat het werk op den duur niet vervelen? Ik kan me voorstellen dat dingen op gegeven moment wat routinematig worden?
pi_40728396
de procedures en de standaard termen die je vertelt tegen piloten over runway en route zijn routine maar het separeren van vliegtuigen en het maken van sequenties (vliegtuigtreintjes maken) zelf blijft steeds afahankelijk van het moment en is steeds anders.
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
pi_40728498
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:30 schreef airbusNEK het volgende:
de procedures en de standaard termen die je vertelt tegen piloten over runway en route zijn routine maar het separeren van vliegtuigen en het maken van sequenties (vliegtuigtreintjes maken) zelf blijft steeds afahankelijk van het moment en is steeds anders.
Het is dus wel een beroep waarin je dingen een beetje naar eigen inzicht kan doen? Dat klinkt wel goed. Wat was voor jou de reden dit te gaan doen?
pi_40739018
airbusNEK
Kun je ook wat vertellen over de verschillende plaatsen waar je kan werken (toren, approach, eurocontrol, schiphol, groningen, maastricht enz.) m.a.w. je bent klaar met de opleiding en wat doe je dan de komende 30 jaar?
pi_40743585
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:33 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Het is dus wel een beroep waarin je dingen een beetje naar eigen inzicht kan doen? Dat klinkt wel goed. Wat was voor jou de reden dit te gaan doen?
het werk bestaat uit 50% procedures en 50 % inspiratie

ik kende een koppel uit de buurt die het beide waren en de vergoeding en het werk leek mij wel leuk.
Ik ben ook een kalm en beredeneerd iemand die zelden opgejaagd of nerveus wordt. De kalmte iutself dus. Helpt ook wel
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
pi_40744008
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 12:33 schreef Wortel79 het volgende:
airbusNEK
Kun je ook wat vertellen over de verschillende plaatsen waar je kan werken (toren, approach, eurocontrol, schiphol, groningen, maastricht enz.) m.a.w. je bent klaar met de opleiding en wat doe je dan de komende 30 jaar?
in Belgie is het systeem enigszins anders dan in NL.

eerst doe je ingangsexamen zoals in NL of bij eurocontrol.
ben je geslaagd dan kom je op een wervingsreserve.
als ze volk nodig hebben roepen ze je op en beslis je om de basisopleiding (assistent-VKL - 6 maand) wel of niet te doen.
deze is betaald (1050 ¤ netto)

ben je geslaagd (je moet minstens 70% op alle theoretische en praktische proeven hebben), start je stage op het werk zelf (3 maand) met iemand naast.

een assistent doet voornamelijk coordinaties naar het buitenland toe en naar regionale luchthavens toe en doet voorbereidende vliegplanmanipulering en flow.
ik deed dit 4.5 jaar.
het betaalt ong 2000 ¤ netto

als het aan U is om de volgende kursus te doen (volgens ancieniteit), ga je terug naar school om de kursus ADR(aerodrome radar); ADV(aerodrome visual) en ADI(aerodrome instrumental) te volgen .
hier weer 70 ¨nodig en stge achteraf op toren (hetzij Brussel, Antwerpen, Oostende en voor de walen Charleroi of Luik)
Dit heb ik 4 jaar gedaan en doe het nu nog enkele dagen per maand in A'pen wegens personeelstekort daar.
Het betaald ong 3200 ¤ netto.

hierna weer hetzelfde maar dan een cursus radar, hetzij Approach hetzij Area radar.
Ik koos ACC (area radar).
dat betaald ong 4000 ¤ en kan je alleen doen in het radarcentrum CANAC nabij de luchthaven.

op je 55ste op pensioen.

ergens anders (buitenland ofzo) kan in ons geval nog niet tenzij je ontsalg neemt en daar de opleiding volledig volgt omdat we nog geen europese licentie hebben. die komt er wel binnenkort.
[URL=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=34272][b]mijn fotoboek[/b][/URL]
pi_40744189
He airborn
Wat heb je voordat je bij de lvnl ging solliciteren gedaan?
pi_40745175
He airbusnek.
Ik heb mijn vragen per ongeluk onder een nieuw onderwerp luchtverkeersleider gezet.
Kan jij daar antwoord op geven?
pi_40745809
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:05 schreef sproetje26 het volgende:
He airborn
Wat heb je voordat je bij de lvnl ging solliciteren gedaan?
Qua opleiding: Havo en prop. HBO Hoger Management.

Qua werk: Horeca, de laatste 4 jaar als alg. manager bij evenementenorganisatie. (nog steeds)

M'n hart ligt nog steeds bij de horeca, het is echter een onzeker, hardwerkend bestaan voor rel. weining salaris! Vandaar een nieuwe uitdaging!
pi_40746671
Dit is wel iets totaal anders, neem niet aan dat je het alleen voor het geld doet?
Hoe kwam je er zo bij om dit te doen?
pi_40746946
O ik zie dat mijn hele topic eruit is gehaald met al mijn vragen.
Ik had een aantal vragen over de selectie en het beroep van een luchtverkeersleider.

- Hoe goed moet je in wiskunde zijn? ik heb al een paar jaar geen wiskunde gedaan. En hiervoor heb ik wiskunde A gehad. Welke onderwerpen zijn belangrijk?

- Veel mensen die solliciteren op de baan luchtverkeersleider houden zich al een tijd bezig met dit onderwerp. Wat zich vaak uit in het spelen van flightsimulator tot het nemen van vlieglessen. Is het een probleem als je er nog niet zoveel mee bezig hebt gehouden? of helemaal nog niet.

- Wat zijn de interesses van een luchtverkeersleider. Wat motiveert ze om dit beroep uit te voeren.

- Hoe ziet een gemiddelde dag van een verkeersleider eruit.

Iedereen die hier antwoord op weet hoor ik graag aan.
pi_40750408
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:34 schreef sproetje26 het volgende:
Dit is wel iets totaal anders, neem niet aan dat je het alleen voor het geld doet?
Hoe kwam je er zo bij om dit te doen?
Ben eigenlijk na school meteen gaan werken, HBO heb ik ernaast gedaan. Gewenning aan geld gaat snel, zeker met een koopwoning. Zodoende ben ik op zoek gegaan naar opleidingen die duaal of met een redelijk salaris te volgen zijn. Affiniteit met luchtvaart zit in de familie en ik heb via de boardradio bij United airlines wel eens mee zitten luisteren. Vandaar de interesse, het salaris is verder een leuke bijkomstigheid.

Ben je ook bezig met de selectie of denk je erover?
pi_40758633
Na lang er over nagedacht te hebben, heb me ook opgegeven voor de testen.
Alleen omdat ik me er nog nooit mee bezig heb gehouden, weet ik of ik het leuk vind en of ik het kan.
ik hoop ook dat de testen me een beter inzicht geven in wat het werkelijk inhoud.
Het valt me ook op dat de meeste mensen die de testen halen wel al bekend zijn met dit terein, dus heb maar flightsimulator 2004 erbij gehaald. Maar moet nodig de handleiding is lezen, want ik weet niet hoe ik het vliegtuig kan besturen en hoe ik kan aangeven waarheen ik wil:-)
pi_40763021
ik neem toch aan dat dat niks uitmaakt of je een flightsimulator spelletje gedaan hebt. Wat ik ervan begrepen heb hebben die eerste 2 rondes nog niet zoveel met het vak zelf te maken. Het zijn dingen die je van nature in je moet hebben om een goede verkeersleider te kunnen worden. Ik heb ook nog nooit zo'n spelletje gespeeld en denk ook niet dat ik er voordeel mee heb als ik het wel zou doen voordat ik voor de 1e ronde moet komen.
pi_40770851
Nee ik weet het ook niet. Maar misschien dat het je wel helpt bij de grading ofzo?
En het spel geeft je een iets duidelijker beeld over het vakgebied.
pi_40772664
Luchtrverkeersleider lijkt me geen drol aan. Verdien je 50k per jaar en kan je het maar een paar jaar doen. Wat moet je daarna doen?

For me a NoGo
pi_40773180
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:33 schreef draaijer het volgende:
en kan je het maar een paar jaar doen
Want?
pi_40775587
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:45 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Want?
Je kan het maar een paar jaar doen. Wanneer je ouder wordt kan je je minder concentreren dan wanneer je jong bent. Dus na een aantal jaar ben je afgeschreven en zal je toch op andere kwaliteiten moeten terug kunnen vallen.
pi_40776783
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:56 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je kan het maar een paar jaar doen. Wanneer je ouder wordt kan je je minder concentreren dan wanneer je jong bent. Dus na een aantal jaar ben je afgeschreven en zal je toch op andere kwaliteiten moeten terug kunnen vallen.
Daarom kan je daar toch met je 55e met pensioen?
pi_40777244
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:33 schreef draaijer het volgende:
For me a NoGo
Redelijk overbodige post gezien de geboortedatum in je profiel
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:03:21 #90
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_40780902
Ik heb nu ook een sollicitatie gestuurd, hopelijk word ik uitgenodigd voor de 1e selectiedag!
Wat houd eigenlijk een medische keuring is? Moet je rennen op een loopband? Waar zou je eventueel op afgekeurd kunnen worden?

alvast bedankt!
pi_40790788
Ik kan het je na morgenochtend 10 uur allemaal haarfijn vertellen!!
pi_40791412
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 21:26 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Daarom kan je daar toch met je 55e met pensioen?
Nee Dibbes. Zo lang hou je het niet vol.

Ik schat in ca. 10 jaar.
  maandag 14 augustus 2006 @ 12:36:47 #93
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_40791661
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:02 schreef Airborn het volgende:
Ik kan het je na morgenochtend 10 uur allemaal haarfijn vertellen!!
Ik ben benieuwd!
pi_40801167
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:23 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nee Dibbes. Zo lang hou je het niet vol.

Ik schat in ca. 10 jaar.
Op dit moment gaan we bij LVNL als verkeersleider op ons 55'ste met FLNA (vroeg pensioen zeg maar)
Je mag maximaal 26 zijn als je begint met de opleiding dus hou je het minimaal 29 jaar vol.
pi_40801416
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:03 schreef phkba het volgende:

[..]

Op dit moment gaan we bij LVNL als verkeersleider op ons 55'ste met FLNA (vroeg pensioen zeg maar)
Je mag maximaal 26 zijn als je begint met de opleiding dus hou je het minimaal 29 jaar vol.
Duidelijke taal.
Foutieve aanname van mijn kant
pi_40817640
Lvl lijkt me een erg interessant en leuk beroep. Ik zou zelf misschien ook wel willen beginnen aan de opleiding. Alleen heb ik absoluut geen enkele voorkennis van vele begrippen e.d. waar ik jullie hier over zie praten.

Krijg je, wanneer je je inschrijft voor de testen, theorie thuisgestuurd oid, of wordt er echt verwacht dat je al het één en ander weet?
pi_40821375
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 01:19 schreef Double_B het volgende:
Krijg je, wanneer je je inschrijft voor de testen, theorie thuisgestuurd oid, of wordt er echt verwacht dat je al het één en ander weet?
Nee je krijgt geen zover ik weet geen extra informatie. Voor de eerste ronde is dit ook niet echt nodig.
Wel is het handig om eens op de website van de LVNL rond te kijken om te zien of het echt wat voor je is. Zorg dat je ook aan kunt geven in een gesprek waarom je denkt dat jij een goede verkeersleider zou zijn en waarom je het besluit genomen hebt om de selectie te gaan doen.
pi_40827019
ben weer terug van de Lvnl

wat een profiel hebben ze gemaakt zeg, ben eigenwijs

Maar komt echt goed overeen met de werkelijkheid.

Alle mensen die nu in de selectie zitten nog heel veel succes.

Grtz Ko
pi_40827636
quote:
wat een profiel hebben ze gemaakt zeg, ben eigenwijs
Dat wordt oppassen dan volgende maand
pi_40828877
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:36 schreef _Dizzy_ het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!
Hoi Dizzy,

Ben net terug van de med. keuring. Valt erg mee hoor, geen loopbanken etc.
Puntsgewijs:

- Ogentest (Zicht, kleuren, oogboldruk)
- Gehoortest (je weet wel met piepjes en een drukknop)
- Hartfimlpje
- Bloeddruk, bloed afnemen, urine monster.
- Longfunctie
- Lichamelijk onderzoek (reflexen, hart, longen, buikorganen, liebreuken etc. etc.)
- Nabespreking over eerdere aandoeningen en je resultaten.

Succes met alles.

Ko:

Gefeliciteerd!! Helemaal definitief nu?

[ Bericht 1% gewijzigd door Airborn op 15-08-2006 14:56:26 ]
pi_40831776
Hey Airborn, Het was al helemaal definitief. Had al een aanstellingsgesprek gehad, maar de psychologen hadden toen geen tijd/vakantie, dus kon het nu pas. Begin 18 september in een klas van 12.

grtz Ko
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:06 schreef Airborn het volgende:

[..]

Hoi Dizzy,

Ben net terug van de med. keuring. Valt erg mee hoor, geen loopbanken etc.
Puntsgewijs:

- Ogentest (Zicht, kleuren, oogboldruk)
- Gehoortest (je weet wel met piepjes en een drukknop)
- Hartfimlpje
- Bloeddruk, bloed afnemen, urine monster.
- Longfunctie
- Lichamelijk onderzoek (reflexen, hart, longen, buikorganen, liebreuken etc. etc.)
- Nabespreking over eerdere aandoeningen en je resultaten.

Succes met alles.

Ko:

Gefeliciteerd!! Helemaal definitief nu?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:17:19 #102
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_40836358
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:06 schreef Airborn het volgende:

[..]

Hoi Dizzy,

Ben net terug van de med. keuring. Valt erg mee hoor, geen loopbanken etc.
Puntsgewijs:

- Ogentest (Zicht, kleuren, oogboldruk)
- Gehoortest (je weet wel met piepjes en een drukknop)
- Hartfimlpje
- Bloeddruk, bloed afnemen, urine monster.
- Longfunctie
- Lichamelijk onderzoek (reflexen, hart, longen, buikorganen, liebreuken etc. etc.)
- Nabespreking over eerdere aandoeningen en je resultaten.

Succes met alles.

Ko:

Gefeliciteerd!! Helemaal definitief nu?
Bedankt zeg!! Ik ben benieuwd wat ik te horen krijg over mijn sollicitatie! Jij bent door? Alvast gefeliciteerd!
pi_40843922
Iedereen die de selectierondes doorstaan heeft van harte gefeliciteerd!!
iedereen die nog in de selectierondes zit heel veel success!!
iedereen die afgevallen is in de selectierondes, je kan het altijd nog een keer proberen!!

Wij (1e klas van 2006: BAT-2006-I) hebben inmiddels de eerste module van 15 weken achter de rug. Helaas is er eentje die het niet heeft gehaald, de rest is door. Ik zag dat er een stukje terug vragen werden gesteld over hoe zo een dag in de opleiding er nou uitziet.

De eerste 5 weken (of waren het er nog minder?) van de eerste module was alleen maar theorie van 9 tot 5 (vaak ook wel eerder klaar). Dit waren voor mij erg vermoeiende dagen aangezien ik ruim 3 jaar fulltime gewerkt had hiervoor zonder iets van theorie te krijgen, maar het ging steeds beter en gelukkig was het grotendeels erg interessante stof.
Na deze 5 weken kregen we sochtends nog theorie tot half 1 en na de pauze om kwart over 1 de sim in. Dit was echt perfect, op het moment dat je een beetje suf begint te worden van de theorie op zo'n dag ging je de sim in, waar je dan lekker aktief bezig was (controllen of piloten voor je medestudenten). Op een paar examens na waren alle examens in de laatste week. De week voor de examens kreeg je veel tijd om thuis (betaald) te studeren, en tijdens de examenweek zelf had je daarna ook veel tijd om te leren voor de volgende examens. De examens waren naar mijn idee goed te doen. De wiskundige en natuurkundige exacte dingen werden goed uitgelegd en werd ook niet zo diep op ingegaan als ik op de HAVO gehad had (wel wiskunde B1 en 2 gehad op de HAVO, maar klasgenoten die geen exacte achtergrond hadden konden het goed volgen). Voor alle vakken behalve Engels(70) moet 80% gescoord worden en voor de praktijk in de sim gemiddeld 70%.
Na de examens hadden we lekker 2 weken vakantie

Inmiddels zijn we alweer met de 3e week van de 2e module bezig. Grotendeels is het de hele dag in de sim oefeningen draaien, echt geweldig! Bovendien zijn we meestal ook nog eens rond 15 uur klaar. De theorie is een heel stuk minder, het is nu meer procedures leren en toepassen in de volgende stap oefeningen. De theorie die er dus nog overblijft is echt praktijkgericht. Het wordt echt steeds leuker! Morgen gaan we dan eindelijk de echte toren van binnen bekijken, echt zin in!! Na deze week nog 3 weken te gaan in deze module, dan een weekje vrij.

En dan...dan begint de o zo gevreesde AAPRO module...maar wij gaan hem allemaal halen hebben we besloten . De AAPRO is eigelijk weer net zoiets als de grading van selectieronde 3 (geen beeld, alleen maar strippen), maar dan uiteraard veel ingewikkelder. Na de AAPRO is het dan of op Schiphol(tower/approach/acc) mogen blijven of naar een regioveld(tower) of exit.

De AAPRO begint op 18 september en als ik het goed las dan begint BAT-2006-II dan ook! Tot 18 september voor de mensen die dan beginnen!

Dennis
pi_40843952
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:06 schreef Airborn het volgende:

[..]

Hoi Dizzy,

Ben net terug van de med. keuring. Valt erg mee hoor, geen loopbanken etc.
Puntsgewijs:

- Ogentest (Zicht, kleuren, oogboldruk)
- Gehoortest (je weet wel met piepjes en een drukknop)
- Hartfimlpje
- Bloeddruk, bloed afnemen, urine monster.
- Longfunctie
- Lichamelijk onderzoek (reflexen, hart, longen, buikorganen, liebreuken etc. etc.)
- Nabespreking over eerdere aandoeningen en je resultaten.

Succes met alles.

Ko:

Gefeliciteerd!! Helemaal definitief nu?
Hey Airborn,

Heb je niet een badmuts met draadjes op gehad voor die EEG??
pi_40844112
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:35 schreef DIR-01 het volgende:
Heb je niet een badmuts met draadjes op gehad voor die EEG??
Hey Ko, EEG is niet langer noodzakelijk, jij was denk ik een van de laatste waar het nog moest (ik heb 't ook niet gehad).
pi_40844198
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:34 schreef Dennis-1985 het volgende:
De AAPRO begint op 18 september en als ik het goed las dan begint BAT-2006-II dan ook! Tot 18 september voor de mensen die dan beginnen!
Ha Dennis, alvast heel veel succes gewenst de komende paar weken en natuurlijk tijdens de AAPRO Wie weet zie ik je in september (ik ben een van de mensen die dan gaat beginnen).
pi_40844452
Hoi Dennis,
Vroeg me af, de mensen die afvallen tijdens de opleiding, moeten die nou een deel van de studie terugbetalen?
Klinkt trouwens erg leuk wat je doet. Wens je succes met de aapro, mogen jullie het allemaal
halen:-)
pi_40846691
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:49 schreef sproetje26 het volgende:
Hoi Dennis,
Vroeg me af, de mensen die afvallen tijdens de opleiding, moeten die nou een deel van de studie terugbetalen?
Klinkt trouwens erg leuk wat je doet. Wens je succes met de aapro, mogen jullie het allemaal
halen:-)
De mensen die afvallen hoeven niets terug te betalen, soms is het zelfs nog mogelijk als je verder in de opleiding afvalt om wat anders doen binnen het bedrijf (coachen, groundcontroller, assistent...noem maar op) en anders dan neem je gelijk al je vakantie dagen op en krijg je nog 1 of 2 maanden salaris mee en kan je dus direct stoppen.
pi_40849894
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:39 schreef Druid het volgende:

[..]

Hey Ko, EEG is niet langer noodzakelijk, jij was denk ik een van de laatste waar het nog moest (ik heb 't ook niet gehad).
Ben blij dan dat ze dat eruit gehaald hebben zeg. heb 3 uur met zo'n ding op me hoofd gezeten en allerlei dingen moeten doen, open ogen/ogen dicht, knijp is in je linkerhand. Duurt echt zo lang en tis zo saai. Maar goed, Heb zin in 18 september
pi_40865969
Bedankt voor je verhaal Dennis1985,
ik ga inderdaad beginnen op 18 september en als ik je verhaal zo lees lijkt het me erg leuk. De theorie is voor mij erg nodig aangezien ik echt nog niets weet van de luchtvaart (verschil 737 en 747, de grootte? )
Ik heb er erg veel zin in en wat ik tot nu toe op dit forum gelezen heb is het helemaal mijn ding (rustig,analytisch) Ik ga mijn best doen de eerste 5 weken en zie jullie vast wel eens rondlopen

greetz Bob

p.s. Druid en Dir-01 tot de 18e

[ Bericht 2% gewijzigd door Wortel79 op 16-08-2006 14:05:14 ]
pi_40869252
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:49 schreef Wortel79 het volgende:
Bedankt voor je verhaal Dennis1985,
ik ga inderdaad beginnen op 18 september en als ik je verhaal zo lees lijkt het me erg leuk. De theorie is voor mij erg nodig aangezien ik echt nog niets weet van de luchtvaart (verschil 737 en 747, de grootte? )
Ik heb er erg veel zin in en wat ik tot nu toe op dit forum gelezen heb is het helemaal mijn ding (rustig,analytisch) Ik ga mijn best doen de eerste 5 weken en zie jullie vast wel eens rondlopen

greetz Bob

p.s. Druid en Dir-01 tot de 18e
Alleen de eerste 5 weken je best doen?? Ben je van plan om er daarna mee te stoppen dan LOL

Grtz Ko
pi_40873506
Dat is vrij soepel. Bij veel van dit soort opleidingen moet je dan een gedeelte terugbetalen.

Heb wel zin in de testen. Alleen jammer dat je je er eigenlijk weinig op kan voorbereiden.
Vroeg me trouwens af, bij de site luchtverkeersleider kan je een aantal testjes doen. Lijkt dat een beetje op wat je krijgt tijdens die testdagen of is het heel anders?
pi_40875107
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:25 schreef sproetje26 het volgende:

Heb wel zin in de testen. Alleen jammer dat je je er eigenlijk weinig op kan voorbereiden.
Vroeg me trouwens af, bij de site luchtverkeersleider kan je een aantal testjes doen. Lijkt dat een beetje op wat je krijgt tijdens die testdagen of is het heel anders?
De testen die je krijgt zijn een beetje te vergelijken met een iq-test. En dan meer de reken- en plaatjes vragen.

grtz
pi_40875567
Ik heb nog een vraagje aan de mensen hier die al luchtverkeersleider zijn: Hoe zit het met de verschillende diensten? Het lijkt me dat er 24/7 mensen moeten zijn, nu vraag ik me af hoevaak je bijvoorbeeld 's nachts en in het weekend moet werken. En wat zijn ongeveer de begin- en eindtijden van de diensten?
pi_40877893
he sproetje

Ik heb zelf ook net gesolliciteerd en wacht op de datum van de eerste selectieronde, maar hiervoor kan je wel degelijk dingen oefenen. Je moet op google maar eens test ruimtelijk inzicht of test rekenvaardigheid intikken, dan krijg je een heleboel sites waar je deze dingen kan oefenen en in ieder geval kan zien wat het inhoud.
pi_40879284
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:49 schreef Wortel79 het volgende:
Bedankt voor je verhaal Dennis1985,
ik ga inderdaad beginnen op 18 september en als ik je verhaal zo lees lijkt het me erg leuk. De theorie is voor mij erg nodig aangezien ik echt nog niets weet van de luchtvaart (verschil 737 en 747, de grootte? )
Ik heb er erg veel zin in en wat ik tot nu toe op dit forum gelezen heb is het helemaal mijn ding (rustig,analytisch) Ik ga mijn best doen de eerste 5 weken en zie jullie vast wel eens rondlopen

greetz Bob

p.s. Druid en Dir-01 tot de 18e
Ik wist ook echt helemaal niets van vliegtuigen of iets wat daar ook maar mee te maken had, en gelukkig heb je dat ook niet nodig! En het verschil tussen een 737 en een 747....dat leer je vanzelf...ook dat je nog heel veel verschillende types van een 737 of 747 hebt en de bijbehorende specificaties. Dat was echt blokken, net als veel andere dingen, maar dat is ff bikkelen met de gedachte dat het echt steeds leuker wordt

greetz
pi_40884205
Bedankt sterretje, ga ik eens bekijken.
Wanneer heb je je sollicatie verstuurd? Ik kreeg na een aantal dagen al bericht met de vraag wanneer ik kon komen
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:07:12 #118
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_40894247
Hoeveel kost eigenlijk zo een psychologische test mocht je niet aan de eis voldoen?
pi_40898310
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:28 schreef sproetje26 het volgende:
Bedankt sterretje, ga ik eens bekijken.
Wanneer heb je je sollicatie verstuurd? Ik kreeg na een aantal dagen al bericht met de vraag wanneer ik kon komen
3 weken geleden ongeveer. Ik heb wel een mailtje gehad waarin stond dat ik een email zou krijgen met een uitnodiging, dus ik wacht nog steeds rustig af.....
pi_40905638
Ik wil ook bij de LVNL. Even informeren of 't kan.

EDIT: Jammer, het kan niet. Minimaal HAVO.
Amstelveen de beste
pi_40906879
He sterretje, staat er in het mailtje wat jij gehad hebt ook een telefoonnnummer?
Je kan namelijk ook zelf bellen voor een afspraak
pi_40910097
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 08:07 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hoeveel kost eigenlijk zo een psychologische test mocht je niet aan de eis voldoen?
Niets, alle kosten die je moet maken voor de selectieprocedure (bijv. reiskosten, maar ook medische keuring e.d.) worden vergoed door LVNL, ongeacht of je uiteindelijk de opleiding mag gaan doen.
pi_40916758
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:20 schreef sproetje26 het volgende:
He sterretje, staat er in het mailtje wat jij gehad hebt ook een telefoonnnummer?
Je kan namelijk ook zelf bellen voor een afspraak
Er staat wel een nummer bij, maar er staat ook duidelijk in dat mailtje dat ik van hun een uitnodiging krijg. Heb jij wel zelf gebeld dan voor een afspraak en zo ja wanneer mag je komen??
pi_40928259
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:20 schreef Druid het volgende:

[..]

Niets, alle kosten die je moet maken voor de selectieprocedure (bijv. reiskosten, maar ook medische keuring e.d.) worden vergoed door LVNL, ongeacht of je uiteindelijk de opleiding mag gaan doen.
Als ik het zo lees bedoelt hij een test om aan te tonen dat je minimaal HAVO nivo hebt. Deze test moet je zelf betalen en krijg je alleen vergoed als je aan de opleiding begint. (tenminste een jaar geleden). Bel of mail anders gewoon even naar de LVNL afdeling werving. Daar kunnen ze je er alles over vertellen.

Alle andere kosten welke deel uitmaken van de selectie worden inderdaad betaald door LVNL.
pi_40934229
Nee ik heb ze niet zelf gebeld, want mij hadden ze al na drie dagen gebeld.
Dus daarom vind het zo vreemd dat je na drie weken nog niets gehoord hebt.
Maar er staat in het mailtje dat je ze ook zelf mag bellen. Is misschien ook wel weer goed. Laat je zien dat je graag wilt en er moeite voor wilt doen.
Als het goed ik moet ik eind augustus.
pi_40942314
ik zal ze dan toch nog maar eens een mailtje sturen, want straks zijn ze me vergeten....
pi_41095926
En heb je al wat gehoord sterretje?
pi_41329581
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:27 schreef sproetje26 het volgende:
En heb je al wat gehoord sterretje?
ik heb wel een mailtje terug gehad, maar nou weet ik nog niks....er stond alleen dat ik binnen 3 weken na het krijgen van de uitnodigingsemail ik bericht zou krijgen wanneer ik mag komen, ik heb alleen die uitnodigingsmail nog niet gehad dus hier schiet ik nog niet veel mee op.
pi_41418464
ok, heb inmiddels testen gedaan, maar ben niet verder gekomen dan de eerste ronde.
Had me toch verkeken op een aantal dingen. En je moet die toets ook echt alleen maar maken als je je fit voelt. Ik was het weekend ervoor ziek geweest en die dag ging het wel weer een beetje, maar naarmate de dag zich vorderde voelde ik me steeds minder lekker. Ik wilde niet terugkomen, omdat anders weer een extra vrije dag moest opnemen. Uiteindelijk had ik dat beter wel kunnen doen. Maar ja dat is nog geen garantie dat ik het anders wel had gehaald.
pi_41448491
das jammer sproetje, ik hoop dat ik meer geluk heb
  zondag 3 september 2006 @ 15:47:41 #131
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_41452750
Heb op dinsdag 3 oktober ergens in de middag mijn grading.
Kom nu steeds dichter bij het eind.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_41456115
Ik mag eind deze maand naar Ouderkerk voor de tweede ronde.
pi_41478956
Succes Mederiacvm! Je krijgt dan waarschijnlijk ergens half sept. je manual. Leer hem goed, bedoel dan ook goed!! Ik heb de manual de eerste week links laten liggen en ging maar met m'n hakken over de sloot bij de theorietest.

FloggingMolly, Good luck!! Laat je niet gek maken!!
pi_41489621
quote:
Op maandag 4 september 2006 12:36 schreef Airborn het volgende:

FloggingMolly, Good luck!! Laat je niet gek maken!!
Dank je!

Nog tips?
pi_41489926
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:26 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Dank je!

Nog tips?
Als je terug kijkt op dit forum, en zeker op deel II kom je genoeg tegen. Alle drie de selectierondes zijn daar al meerder keren besproken. Zorg dat je lekker uitgerust bent als je gaat, scherp zijn kan erg helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Airborn op 04-09-2006 20:21:47 ]
pi_41523311
ik hoop het ook sterretje.
Zal je vast een tip geven let op je tijd en lees de uitleg goed door. Ik had er in het begin niet opgelet en was lekker op mijn gemakkie alles aan het overdenken toen de tijd al opeens verstreken was en ik nog maar op de helft van de vragen was. Ook wel stom van me. Had beter kunnen weten dat je juist als luchtverkeersleider snel moet reageren:-)
pi_41542078
Yesss, ook door naar de 2e ronde hoor ik net.

Ik weet dat de eerste ronde rond +/- 20% door gaat maar heb geen idee hoe de percentages liggen bij de 2e en 3e ronde. Kan iemand daar iets zinnigs over vertellen?

[ Bericht 0% gewijzigd door jeemigdepeemig op 06-09-2006 10:23:47 ]
pi_41542940
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:06 schreef jeemigdepeemig het volgende:
Yesss, ook door naar de 2e ronde hoor ik net.

Ik weet dat de eerste ronde rond +/- 20% door gaat maar heb geen idee hoe de percentages liggen bij de 2e en 3e ronde. Kan iemand daar iets zinnigs over vertellen?
Ik zat tijdens de 2e ronde met nog 3 anderen. Hiervan zijn er maar 2 doorgegaan waaronder ik. Weet niet of dit een beetje representatief is voor de hele ronde.

grtz

[ Bericht 0% gewijzigd door DIR-01 op 06-09-2006 15:29:15 (typo) ]
pi_41580052
misschien een vraag die al meerdere keren gesteld is, kan in alledrie de delen however geen goed antwoord vinden.

ik heb dinsdag de 1ste selectiedag, bij Human Company dus in Amersfoort. nu is mijn vraag : Kan ik mij op deze dag voorbereiden, gezien we bepaalde testen krijgen, is het slim om wat hoofdrekenen te oefenen of iets?. ik weet wel dat het slim is om uitgerust te verschijnen aan de start

En kleding, pak is een beetje overdressed hoor ik?, gewoon nette spijkerbroek en blouse dus maar.

/Deverwey
pi_41583377
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:32 schreef Deverwey het volgende:
misschien een vraag die al meerdere keren gesteld is, kan in alledrie de delen however geen goed antwoord vinden.

ik heb dinsdag de 1ste selectiedag, bij Human Company dus in Amersfoort. nu is mijn vraag : Kan ik mij op deze dag voorbereiden, gezien we bepaalde testen krijgen, is het slim om wat hoofdrekenen te oefenen of iets?. ik weet wel dat het slim is om uitgerust te verschijnen aan de start

En kleding, pak is een beetje overdressed hoor ik?, gewoon nette spijkerbroek en blouse dus maar.

/Deverwey
Kijk ff op www.intermediair.nl Staan wat testen op, geven wel een redelijk beeld ongeveer. Zorg gewoon dat je uitgerust verschijnt. Pak zou ik niet doen, heb ik de hele selectie niet aangehad, zelfs niet tijdens het aanstellingsgesprek. Gewoon een btje normale/relaxte kleding.

grtz
pi_41583411


[ Bericht 100% gewijzigd door DIR-01 op 07-09-2006 14:23:23 (dp) ]
pi_41585499
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:32 schreef Deverwey het volgende:
misschien een vraag die al meerdere keren gesteld is, kan in alledrie de delen however geen goed antwoord vinden.

ik heb dinsdag de 1ste selectiedag, bij Human Company dus in Amersfoort. nu is mijn vraag : Kan ik mij op deze dag voorbereiden, gezien we bepaalde testen krijgen, is het slim om wat hoofdrekenen te oefenen of iets?. ik weet wel dat het slim is om uitgerust te verschijnen aan de start

En kleding, pak is een beetje overdressed hoor ik?, gewoon nette spijkerbroek en blouse dus maar.

/Deverwey
Echt voorbereiden kan niet, het merendeel van de testjes kan je of kan je niet. Het gaat er vooral om hoe snel je iets doorhebt. Uitgerust zijn werkt wel in je voordeel, maar is zeker niet allesbepalend.

En qua kleding, ik had de eerste ronde een spijkerbroek en een t-shirt aan en ik ben door, dus kleding zegt niet zo veel. Het is natuurlijk ook heel anders dan wanneer je bij een bank oid solliciteert he.
  woensdag 13 september 2006 @ 17:18:16 #143
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_41774998
Zojuist mijn oefenboekjes ontvangen met de bevestiging van de grading, zoals al gezegd dinsdag 3 oktober. Om 13.00 uur verwacht men mij op Schiphol Oost. Komende drie weken maar weer actief gaan leren (lang geleden )
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_41789913
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:18 schreef Mederiacvm het volgende:
Zojuist mijn oefenboekjes ontvangen met de bevestiging van de grading, zoals al gezegd dinsdag 3 oktober. Om 13.00 uur verwacht men mij op Schiphol Oost. Komende drie weken maar weer actief gaan leren (lang geleden )
Alvast veel succes met leren dan

Boekjes?? is het er meer als 1 dan?

Groeten

Ko
pi_41796872
Succes Mederiacvm! De theorietoets is best pittig, onderschat het niet!!

Groet,
Luuk
  donderdag 14 september 2006 @ 18:36:40 #146
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_41808181
quote:
Op donderdag 14 september 2006 01:22 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Alvast veel succes met leren dan

Boekjes?? is het er meer als 1 dan?

Groeten

Ko
Nee, één boekje (46 pagina's) met een bijlage.

@ Luuk: Ben direct begonnen met studeren, ga er namelijk niet vanuit dat het te vergelijken is met een HAVO-proefwerkje dat je met een half uurtje stof doornemen ruim voldoende kon maken.

Als ik de grading zometeen voldoende mocht hebben doorlopen en daarna wordt aangenomen komt voor mij pas de moeilijkste fase, de beslissing nemen of ik wel of niet met de opleiding wil beginnen. Het idee jaren in Amsterdam of omgeving te moeten wonen staat me steeds meer tegen.
Zijn er hier meer mensen geweest die ondanks dat ze wel waren toegelaten hebben besloten niet te beginnen? En wat waren hun redenen om tot dit besluit te komen?
Hier ben ik wel benieuwd naar?

Bart
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_41823123
Daar ik niet met het afstandsprobleem zit, woon nl al jaren in Amsterdam, kan ik me voorstellen dat het een lastige afweging is. Heb zelf even dezelfde twijfels gehad. Ik ben begonnen aan de selectie zonder enige illusie omdat het grootste deel toch afvalt. Als je dan plots het telefoontje krijgt dat je bent geplaatst is het toch erg definitief. Maar.....na enig peinswerk mezelf gerealiseerd dat je een 'once in a lifetime' kans niet mag laten schieten. En, je kan er altijd weer mee stoppen toch, als het echt niet bevalt. Hoop dat je goed door je grading komt en dan maar wijs mag beslissen.

Ps, zo vervelend is Amsterdam niet hoor!
pi_41828805
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:36 schreef Mederiacvm het volgende:

[..]

Nee, één boekje (46 pagina's) met een bijlage.

@ Luuk: Ben direct begonnen met studeren, ga er namelijk niet vanuit dat het te vergelijken is met een HAVO-proefwerkje dat je met een half uurtje stof doornemen ruim voldoende kon maken.

Als ik de grading zometeen voldoende mocht hebben doorlopen en daarna wordt aangenomen komt voor mij pas de moeilijkste fase, de beslissing nemen of ik wel of niet met de opleiding wil beginnen. Het idee jaren in Amsterdam of omgeving te moeten wonen staat me steeds meer tegen.
Zijn er hier meer mensen geweest die ondanks dat ze wel waren toegelaten hebben besloten niet te beginnen? En wat waren hun redenen om tot dit besluit te komen?
Hier ben ik wel benieuwd naar?

Bart
Het spijt me zeer, maar vind dit echt een rare opmerking.

Had je dit niet kunnen bedenken voordat je aan de selectie zou beginnen? Denk niet dat de lvnl heel blij met je is als je nadat je bent aangenomen nog ff gaat zeggen van: Nee, ik doe het toch maar niet. Wat denk je dat die selectie hun kost??? Assessment??? 4 psychologen?? Medische onderzoek???

Wat ik wel weet iig is dat als je dit doet bij de kls dan kan je gewoon alles terugbetalen. Weet niet hoe de lvnl dit doet maar ik zou het wel weten.

Sorry voor de misschien botte reactie, maar snap dit echt niet

grtz
pi_41835095
Ben het wel eens met Ko, dit is (lijkt mij dan) niet iets wat je zo "even" gaat doen zonder een beetje vooruit te denken. Als je door de opleiding komt zit je er wel degelijk een tijd aan vast namelijk (en terecht).

Overigens is perse in Amsterdam wonen ook nergens voor nodig.
  zaterdag 16 september 2006 @ 01:08:21 #150
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_41852623
Bij aanmelding was het mij niet bekend dat de opleiding in Amsterdam zou plaatsvinden, ik heb mij dan ook ingeschreven voor een opleidingsplaats in Maastricht, tijdens het orientatiebezoek is pas gezegd dat de opleiding hoe dan ook (deels) in Amsterdam gegeven gaat worden, dit was ook bij andere aanwezigen niet duidelijk.

Tijdens de assessment heb ik in het gesprek met de psycholoog duidelijk mijn probleem aangegeven, de psycholoog erkende dat probleem ook en blijkbaar is dat geen reden geweest mij af te wijzen voor de volgende ronde.

Mocht het voor LVNL zometeen een aanleiding zijn mij de gemaakte kosten te laten terugbetalen op het moment dat ik besluit niet met de opleiding te beginnen terwijl ik hier wel voor ben toegelaten is dat jammer voor mij, maar dat zal voor mij geen rol spelen in de beslissing die ik neem. Het is bij mijn weten zo, tenzij ik verkeerd ben ingelicht, dat er een proefperiode van 6 maanden geldt.
quote:
Overigens is perse in Amsterdam wonen ook nergens voor nodig.
Inderdaad, het hoeft niet per se Amsterdam te zijn, het kan ook een van de plaatsen elders in Noord-Holland (of uberhaupt de Randstad) zijn, de optie om in mijn huidige woonomgeving te blijven heb ik niet daar het in optimale omstandigheden al ruim 2 uur duurt om op Schiphol te komen. Ik zal hoe dan ook verplicht worden te verhuizen naar een omgeving waar ik mij, gezien enkele ervaringen die ik de afgelopen jaren heb opgedaan, zeer waarschijnlijk absoluut niet thuis zal voelen. En hoewel luchtverkeersleider een heel uitdagende baan is, mij heel erg aanspreekt en, laten we eerlijk zijn, niet slecht betaald, ben ik niet van plan mijn huidige leven op te geven voor een ongelukkig leven in Holland.

Graag wil ik wel duidelijk maken dat ik nog geen definitieve beslissing heb genomen, de kans dat ik, wanneer ik alle rondes nog doorsta, gewoon met de opleiding begin is even groot dan dat ik besluit niet te beginnen. daarbij komt dat ik in ieder geval de grading nog moet zien te halen en daarna de medische keuring, waarbij vooral de medische keuring mogelijk nog een struikelblok kan zijn gezien enkele situaties de laatste tijd waarbij mijn hart wat begint op te spelen (heb al een afspraak met de huisarts gemaakt).
Enkel om te kijken of er meer mensen zijn geweest die met een dergelijke problematiek te maken hebben gehad heb ik mijn situatie geschetst, blijkbaar ben ik dus de eerste.

Bart
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_41863921
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef Mederiacvm het volgende:
Bij aanmelding was het mij niet bekend dat de opleiding in Amsterdam zou plaatsvinden, ik heb mij dan ook ingeschreven voor een opleidingsplaats in Maastricht, tijdens het orientatiebezoek is pas gezegd dat de opleiding hoe dan ook (deels) in Amsterdam gegeven gaat worden, dit was ook bij andere aanwezigen niet duidelijk.
Bij wie heb je dan info gevraagd? Bij mij is namelijk duidelijk verteld dat alles op schiphol is, en dat je daarna geplaats kan worden op een regionaal veld bv.
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef Mederiacvm het volgende:
Het is bij mijn weten zo, tenzij ik verkeerd ben ingelicht, dat er een proefperiode van 6 maanden geldt.
Hier weet ik niks van?? Van wie heb je dit?

Grtz Ko

Ps, veel succes met je grading en de beslissing daarna
  zaterdag 16 september 2006 @ 17:33:25 #152
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_41865492
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:02 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Bij wie heb je dan info gevraagd? Bij mij is namelijk duidelijk verteld dat alles op schiphol is, en dat je daarna geplaats kan worden op een regionaal veld bv.
[..]
Na de initial training (die ongeveer 1 jaar duurt) wordt je geplaatst ergens binnen het bedrijf. Dit kan dus Schiphol, Rotterdam, Maastricht of Eelde zijn.
quote:
Hier weet ik niks van?? Van wie heb je dit?

Grtz Ko

Ps, veel succes met je grading en de beslissing daarna
Als de opleiding niet bevalt kun je altijd ontslag nemen. Ze hebben er natuurlijk niks aan iemand te blijven trainen die zich niet volledig in kan zetten.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_41866083
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:33 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Na de initial training (die ongeveer 1 jaar duurt) wordt je geplaatst ergens binnen het bedrijf. Dit kan dus Schiphol, Rotterdam, Maastricht of Eelde zijn.
[..]
Dit wist ik al, dus komt goed
quote:
Als de opleiding niet bevalt kun je altijd ontslag nemen. Ze hebben er natuurlijk niks aan iemand te blijven trainen die zich niet volledig in kan zetten.
Tot wanneer kan je dan eruit stappen?? Snap dat ze er niks aan hebben als je niet gemotiveerd ben, maar als zei 2 jaar met je bezig zijn en er dan bv uitstapt. Zullen ze niet in dank af nemen toch?

Grtz
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:12:38 #154
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_41867699
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:03 schreef DIR-01 het volgende:
Tot wanneer kan je dan eruit stappen?? Snap dat ze er niks aan hebben als je niet gemotiveerd ben, maar als zei 2 jaar met je bezig zijn en er dan bv uitstapt. Zullen ze niet in dank af nemen toch?

Grtz
Nadat je de opleiding compleet hebt afgerond (na zo'n 3/4 jaar), krijg je een contract dat je de 1e 5 jaar niet weg kunt zonder dat er voor jou kosten aan verbonden zijn.

In dank zullen ze het je niet afnemen, maar als je niet gemotiveerd bent, dan haal je het toch niet, dus dan heeft het geen enkele zin om er uberhaupt energie in te steken.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_41888066
Hi,

Dit is m'n eerste bericht op 't gehele forum, ik ben dus nieuw hier.
Ik heb donderdag het aanstellingsgesprek en daarbij het terugkoppelingsgesprek gehad voor de LVNL. Van één persoon die ik al had ontmoet tijdens het selectietraject weet ik ook dat hij er bij zit, maar verder nog van niemand.
Duuus... Wie zit er in Januari nog meer bij? ^_^

Groet,
MH
pi_41892021
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef Mederiacvm het volgende:
(...)

Enkel om te kijken of er meer mensen zijn geweest die met een dergelijke problematiek te maken hebben gehad heb ik mijn situatie geschetst, blijkbaar ben ik dus de eerste.

Bart
Hoi Bart. Ik heb ook meegedaan aan de selecties en mocht door naar de grading, maar heb zelf besloten dat niet te doen. LVNL was er niet heel erg blij mee, en vond het volgens mij nogal vreemd, maar uiteindelijk willen ze alleen gemotiveerde mensen dus ze hebben liever dat je het zelf afblaast ipv het traject verder te doorlopen en er uiteindelijk alsnog mee stopt.

Mijn reden was trouwens dat tijdens de orientatie / assessment bleek dat je erg geleefd wordt, en weinig controle meer hebt over je eigen loopbaan; LVNL beslist alles voor je, en daar heb ik echt geen zin in. Uit de testen bleek ook dat ik erg op mijn vrijheid gesteld ben, maar toch hebben ze me door laten gaan. Een paar dagen na het 'hoera je bent door-telefoontje' voelde ik me er toch niet helemaal lekker bij, en heb ik zelf besloten ermee te stoppen.

Waarom solliciteer je trouwens niet bij Eurocontrol in Maastricht? Dan kun je in Limburg blijven.
Ik zoek niet, ik vind.
  zondag 17 september 2006 @ 17:05:48 #157
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_41893233
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:28 schreef Wakey het volgende:

[..]

Waarom solliciteer je trouwens niet bij Eurocontrol in Maastricht? Dan kun je in Limburg blijven.
Daar heb ik ook naar gekeken, helaas ben ik daar te oud voor
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_41908364
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:11 schreef MarchingHome het volgende:

Duuus... Wie zit er in Januari nog meer bij? ^_^

Groet,
MH
Ik heb per telefoon te horen gekregen dat ik ook zeker geplaatst ben voor de opleiding van januari. Moest alleen de medische keuring nog doen. Naar aanleiding van deze keuring zijn er wat dingen naar voren gekomen waarvoor extra onderzoek nodig is. Ik hoop deze week de positieve uitslagen te horen, waarna ook voor mij eindelijk de klas van januari een feit is!!

Groet,
Luuk
  maandag 18 september 2006 @ 09:03:47 #159
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_41912489
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk , en er veel mensen vliegen via dat netwerk (+-1500 mensen tegelijkertijd , waarvan toch zeker 100-200 in nederland tegelijk)
www.ivao.aero

De nederlandse divisie is btw de meest actieve divisie
De piloten hebben onderling contact via teamspeak , en de ATCer heeft een real time radar screen via IvAc
Ze hebben ook Niveau's , je begint als S1 , dan kan je alleen op eindhoven ground en eelde ground , na 15 uur kan je op EHAM_DEL , en na 50 uur en een theoretisch examentje kan je op EHAM_A_TWR en EHAM_N_GND , tevens op alle andere posities in nederland behalve EHAA_W_CTR en EHAA_S_CTR of EHAM_W_APP , daar moet je een C1 examen voor doen , eerst theoretisch , en dan krijg je een praktijk examen op EHAM_A_TWR , soor van mini fly-in met een examinator
Verder heb je C2 C3 I1 I2 en I3 , ze zijn ook bezig om een eurocontrol in te voeren

Voor mensen die toevallig kaarten zoeken van schiphol of een ander veld , kijk op http://www.ais-netherlands.nl/aim/eaip.php en pak het Integrated Package
Vervolgens ga je naar Aerodromes ,pak je het vliegveld dat je wilt , en gaat helemaar naar onder , charts related to an aerodrome , de kaarten zijn in PDF formaat , en kun je zo printen

[ Bericht 5% gewijzigd door NordicBlue op 18-09-2006 09:11:14 ]
  maandag 18 september 2006 @ 11:34:06 #160
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_41915297
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:03 schreef NordicBlue het volgende:
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk
Dit verhaal snap ik niet helemaal. Bedoel je dat jij denkt dat je voorrang krijgt bij de sollicitatie bij de LVNL omdat je ATC gedaan hebt op IVAO?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_41916468
quote:
Op maandag 18 september 2006 00:30 schreef Airborn het volgende:

[..]

Ik heb per telefoon te horen gekregen dat ik ook zeker geplaatst ben voor de opleiding van januari. Moest alleen de medische keuring nog doen. Naar aanleiding van deze keuring zijn er wat dingen naar voren gekomen waarvoor extra onderzoek nodig is. Ik hoop deze week de positieve uitslagen te horen, waarna ook voor mij eindelijk de klas van januari een feit is!!
Goed om te horen Luuk!
Bedoel je de bloedonderzoeken, waar extra tijd voor nodig is? Want dat is bij iedereen het geval.
Ik raad je trouwens aan om precies twee weken na de onderzoeken zelf te bellen, want dan hebben ze de uitslag klaar liggen, maar ze bellen niet direct. Tenminste, dat was bij mij het geval. Ik had de informatie nodig omdat ik toch echt eens moest weten of ik me moest uitschrijven voor m'n HBO opleiding. Na de Grading heb ik ook zelf moeten bellen, omdat de LVNL blijkbaar niet echt snel is met mensen nieuws mededelen.
Ik hoop op positieve resultaten voor de onderzoeken, zodat ik je in Januari ontmoet. Of zou ik je al eens ontmoet hebben tijdens het selectietraject? ^_^

Groet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2006 13:39:56 ]
  maandag 18 september 2006 @ 15:20:22 #162
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_41921499
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:34 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dit verhaal snap ik niet helemaal. Bedoel je dat jij denkt dat je voorrang krijgt bij de sollicitatie bij de LVNL omdat je ATC gedaan hebt op IVAO?
LVL heeft banden met IVAO , omdat je op IVAO al ervaring hebt opgedaan (als je dat kan aantonen) , bestaat de kans op voorrang , omdat je al de basis kent
pi_41922922
quote:
Op maandag 18 september 2006 12:24 schreef MarchingHome het volgende:

[..]


Ik hoop op positieve resultaten voor de onderzoeken, zodat ik je in Januari ontmoet. Of zou ik je al eens ontmoet hebben tijdens het selectietraject? ^_^

Groet,
Daniël
Wie weet! Heb de eerste ronde in Amersfoort gedaan. Op 15 juni. 2e ronde 27 juni en de orientatiedag op 28 juni 's morgens. Ik hoop snel te horen of het goed zit, medisch gezien. Zit inmiddels ook al 4 maanden in onzekerheid. Maar vertrouwende op een positieve uitslag! Zie ik je in Januari! Heb je enig idee wanneer de opleiding exact begint?

Groet, Luuk
pi_41924541
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:20 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

LVL heeft banden met IVAO , omdat je op IVAO al ervaring hebt opgedaan (als je dat kan aantonen) , bestaat de kans op voorrang , omdat je al de basis kent
a) 't is LVNL
b) ik heb geen idee waar je deze informatie vandaan hebt, maar het is voor zover ik weet onjuist
c) IVAO doet net als een paar andere netwerken leuke pogingen de werkelijkheid te benaderen, maar zal (om meerdere redenen) nooit 100% accuraat kunnen zijn, dit hoeft ook niet, want het moet wel te behappen zijn voor de deelnemers zonder een 3 a 4 jarig opleidingstraject nodig te hebben
pi_41924857
Druid heeft naar mijn weten gelijk.
quote:
Op maandag 18 september 2006 16:08 schreef Airborn het volgende:

[..]

Wie weet! Heb de eerste ronde in Amersfoort gedaan. Op 15 juni. 2e ronde 27 juni en de orientatiedag op 28 juni 's morgens. Ik hoop snel te horen of het goed zit, medisch gezien. Zit inmiddels ook al 4 maanden in onzekerheid. Maar vertrouwende op een positieve uitslag! Zie ik je in Januari! Heb je enig idee wanneer de opleiding exact begint?
Ja dat weet ik toevallig Op 2 januari begint de boel. Lekker vroeg in 't jaar beginnen dus ^_^
Ik heb volgens mij een week later dan jij de eerste ronde gehad.
Op 12 juli had ik 's ochtends de oriëntatiedag en de dag daarna had ik de tweede ronde.
Blijkbaar ken ik je nog niet, maar daar zal snel verandering in komen.
Voor mij viel de derde ronde op 3 augustus en toen ben ik nog iemand tegengekomen die ik tijdens de eerste ronde had ontmoet en ook weer had gezien op de oriëntatiedag. Voor hem hoop ik natuurlijk ook dat ie 't helemaal gehaald heeft ^_^

Waar woon je trouwens, Luuk?

Groet
  maandag 18 september 2006 @ 22:12:09 #166
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_41934313
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:20 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

LVL heeft banden met IVAO , omdat je op IVAO al ervaring hebt opgedaan (als je dat kan aantonen) , bestaat de kans op voorrang , omdat je al de basis kent
Ik weet niet waar je de info vandaan hebt, maar voor zover ik het kan beoordelen, is het volkomen onzin.

Ik bedoel, als je bij de KLS/NLS/Stella/DFA aankomt met het verhaal dat je best wel veel flightsim 98 gespeeld hebt, dan krijg je echt geen voorrang hoor tijdens de selectierondes of iets dergelijks...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_41940030
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:28 schreef MarchingHome het volgende:
Druid heeft naar mijn weten gelijk.
[..]

Ja dat weet ik toevallig Op 2 januari begint de boel. Lekker vroeg in 't jaar beginnen dus ^_^
Ik heb volgens mij een week later dan jij de eerste ronde gehad.
Op 12 juli had ik 's ochtends de oriëntatiedag en de dag daarna had ik de tweede ronde.
Blijkbaar ken ik je nog niet, maar daar zal snel verandering in komen.
Voor mij viel de derde ronde op 3 augustus en toen ben ik nog iemand tegengekomen die ik tijdens de eerste ronde had ontmoet en ook weer had gezien op de oriëntatiedag. Voor hem hoop ik natuurlijk ook dat ie 't helemaal gehaald heeft ^_^

Waar woon je trouwens, Luuk?

Groet
Zo zeg, 2 januari!! Ze zijn wel van de frisse aanpak! Met de champi nog in je aderen in de schoolbanken. maar ff een jaartje overslaan dan. Een groot voordeel voor mij, zeker als ik het verhaal van Mederiacvm lees, is dat ik ca 4 km bij het complex van LVNL vandaan woon. In Amstelveen. Ben echter wel druk bezig met een verhuizing naar A'dam, maar het blijft in de buurt. Moet jij van ver komen MH?
pi_41947998
Ja vroeg eh
Lekker dichtij voor jou inderdaad ^_^
Ik woon in Almere, dus dat is prima te doen.
Op de oriëntatiedag kwam ik iemand tegen die uit België moest komen. Ik neem aan dat ie zou verhuizen mocht ie worden aangenomen
Hou me op de hoogte voor de uitslag van de medische keuring

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2006 13:39:34 ]
pi_42006194
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:03 schreef NordicBlue het volgende:
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk , en er veel mensen vliegen via dat netwerk (+-1500 mensen tegelijkertijd , waarvan toch zeker 100-200 in nederland tegelijk)
www.ivao.aero
Dit is absoluut de grootst mogelijke onzin. LVNL heeft geen banden met IVAO. Misschien zijn medewerkers er lid van, maar er zijn er ook bij de plaatselijke fanfare lid. De selectietesten staan volledig op zichzelf. Er krijgt niemand voorrang. Ik weet niet waar je dit vandaan gehaald hebt, maar het klopt niet.
  donderdag 21 september 2006 @ 11:32:12 #170
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_42010309
quote:
Op donderdag 21 september 2006 07:30 schreef ATCO2b het volgende:

[..]

Dit is absoluut de grootst mogelijke onzin. LVNL heeft geen banden met IVAO. Misschien zijn medewerkers er lid van, maar er zijn er ook bij de plaatselijke fanfare lid. De selectietesten staan volledig op zichzelf. Er krijgt niemand voorrang. Ik weet niet waar je dit vandaan gehaald hebt, maar het klopt niet.
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:12 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je de info vandaan hebt, maar voor zover ik het kan beoordelen, is het volkomen onzin.

Ik bedoel, als je bij de KLS/NLS/Stella/DFA aankomt met het verhaal dat je best wel veel flightsim 98 gespeeld hebt, dan krijg je echt geen voorrang hoor tijdens de selectierondes of iets dergelijks...
We zijn het in ieder geval eens
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_42012577
Een beetje jammer alleen dat NordicBlue niet wil toelichten hoe hij aan de onjuiste informatie is gekomen.
pi_42369197
En zitten er nog mensen in de selectierondes?
pi_42369290
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:47 schreef Sierra538 het volgende:
En zitten er nog mensen in de selectierondes?
Jazeker, ben aan het leren voor de grading
pi_42369509
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:49 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Jazeker, ben aan het leren voor de grading
Zit je dit topic de hele dag te F5'en ofzo? Meer dan een week niet een reactie, ik plaats een post en 2 minuten later is daar al een reactie op

Wanneer mag je?
pi_42369687
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:58 schreef Sierra538 het volgende:

[..]

Zit je dit topic de hele dag te F5'en ofzo? Meer dan een week niet een reactie, ik plaats een post en 2 minuten later is daar al een reactie op

Wanneer mag je?
Ik moet toch wat doen naast het leren Ik zag het in mijn active topics lijst

ik ben over zo'n 2 weken aan de beaurt. Ik heb me voorgenomen elke dag te leren tot die tijd. Lijkt me wel voldoende toch? Ik wil sowieso de theorie in mijn hoofd stampen zodat ik de toets zeker haal.

Als ik denk dat ik de theorie goed ken ga ik de oefening doen.

Ik hoop zo dat het gaat lukken.....
pi_42369897
Tip:

Besteed mínstens de helft van de tijd aan de oefening en het verbeteren van je strategiën zodat alles efficiënter maar nog steeds veilig verloopt
Die theorie ken je als het goed is wel binnen een paar dagen ^_^
Op de grading krijg je eerst een oefening, dat is dezelfde uit het boekje, dan krijg je tips over wat er beter kon. Probeer dat dus al tot een minimum te beperken, des te meer kan je je richten op punten die verbeterd kunnen worden volgens hen.
De 'simulatie' zelf wordt een iets lastigere variant van de oefening. Wel lachen als het een beetje lukt ^_^
Ik was alleen een toestel aan de grond voor 10 minuten vergeten, die steeg dus iets te laat op

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2006 21:11:25 ]
pi_42370036
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:10 schreef MarchingHome het volgende:
Tip:

Besteed mínstens de helft van de tijd aan de oefening en het verbeteren van je strategiën zodat alles efficiënter maar nog steeds veilig verloopt
Die theorie ken je als het goed is wel binnen een paar dagen ^_^
Op de grading krijg je eerst een oefening, dat is dezelfde uit het boekje, dan krijg je tips over wat er beter kon. Probeer dat dus al tot een minimum te beperken, des te meer kan je je richten op punten die verbeterd kunnen worden volgens hen.
De 'simulatie' zelf wordt een iets lastigere variant van de oefening. Wel lachen als het een beetje lukt ^_^
Ik was alleen een toestel aan de grond voor 10 minuten vergeten, die steeg dus iets te laat op
Is het erg druk tijdens de oefening? Zit je constant te praten of heb je af en toe ook wat tijd om alles op een rijtje te zetten om het overzicht te kunnen houden?
pi_42370160
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:06 schreef Airborn het volgende:

[..]

Hoi Dizzy,

Ben net terug van de med. keuring. Valt erg mee hoor, geen loopbanken etc.
Puntsgewijs:

- Ogentest (Zicht, kleuren, oogboldruk)
- Gehoortest (je weet wel met piepjes en een drukknop)
- Hartfimlpje
- Bloeddruk, bloed afnemen, urine monster.
- Longfunctie
- Lichamelijk onderzoek (reflexen, hart, longen, buikorganen, liebreuken etc. etc.)
- Nabespreking over eerdere aandoeningen en je resultaten.

Succes met alles.

Ko:

Gefeliciteerd!! Helemaal definitief nu?
Bij dat urine monster kijken ze dan ook af je wel eens drugs hebt gebruikt?
pi_42370317
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:14 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Is het erg druk tijdens de oefening? Zit je constant te praten of heb je af en toe ook wat tijd om alles op een rijtje te zetten om het overzicht te kunnen houden?
Als de oefening net begint heb je natuurlijk wel wat tijd. Probeer áls je even tijd heb echt zoveel mogelijk te inventariseren en kijken van: oké, daar moet ik zometeen ook rekening mee gaan houden. Kijk in welke volgorde de vliegtuigen je domein uitvliegen. Ga niet van je koffie zitten slurpen en aan je net nieuwe vriendinnetje zitten denken, want dan lukt t niet
De drukte begint al best snel en dan heb je ook niet veel tijd meer om over van alles na te denken en ben je vooral bezig met praten, hoe snel je dat ook doet. Dan zwakt 't weer een klein beetje af en dan komt de piek uit de oefening. Drukte tot en met ^_^
En tegen 't einde wordt t natuurlijk weer wat rustiger.
Zo klinkt 't misschien er moeilijk, maar dat valt wel mee als je gewoon de tijd die je hebt effectief gebruikt.
Nu was er nog een tip die ik wou geven, maar ik weet ff ni meer welke
pi_42370404
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Bij dat urine monster kijken ze dan ook af je wel eens drugs hebt gebruikt?
Dat kunnen ze lijkt mij niet opmaken uit het urine monster, maar je krijgt van te voren een formulier waarop je van alles moet aangeven over je medische verleden. 'T is mij niet specifiek opgevallen, maar ik neem aan dat je over drugsgebruik ook wel wat moet invullen.
Het lijkt me overigens niet dat je met een paar blowtjes in 't verleden meteen wordt afgekeurd voor de selectie, maar ik zou 't niet zeker weten
pi_42370448
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:21 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Nu was er nog een tip die ik wou geven, maar ik weet ff ni meer welke
Denk er nog maar even over na, tips zijn natuurlijk altijd welkom

Ik heb nu al zin in de oefening!
pi_42370567
Hehe, mooi zo Had ik ook en ik denk dat 't wel helpt

Tijdens die simulatie bij mij, was er een punt waarop de 'piloot' fouten begon te maken met wat ie zei. Ik heb niet 't idee dat 't bij de simulatie hoorde, maar dat ie gewoon echt niet meer wist wat ie zei. Op zo een moment moet je 'm heel duidelijk maken dat je 't anders wil hebben dan dat ie teruglas en dat je 'on top of the situation' bent.
pi_42371833
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:23 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Dat kunnen ze lijkt mij niet opmaken uit het urine monster, maar je krijgt van te voren een formulier waarop je van alles moet aangeven over je medische verleden. 'T is mij niet specifiek opgevallen, maar ik neem aan dat je over drugsgebruik ook wel wat moet invullen.
Het lijkt me overigens niet dat je met een paar blowtjes in 't verleden meteen wordt afgekeurd voor de selectie, maar ik zou 't niet zeker weten
XTC?
pi_42374059
Wouldn't know.
Wacht, ik kijk ff of er op 't formulier iets over staat. Wacht op edit.

Edït:
Op 't formulier vragen ze of je ooit aan alcohol-/drug-/medicijnmisbruik hebt gedaan.
Maarja, wat versta je onder misbruik èh
Vind je 't zelf misbruik? Of heb je af en toe op 'n feestje 1 pilletje genomen?

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2006 22:57:19 ]
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:48:22 #185
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_42507878
Ik doe dan de jaarlijke klasse-1 medical voor commercieel vliegen maar wat dat urine betreft moet je je geen zorgen maken.

Coke blijft geloof ik wel een jaar in je haarvaten zitten maar zover gaat het onderzoek net niet.
In de urnine is erg veel te zien maar wat ze interesseert is je algehele gezondheid, heb laatst met die arts alle waardes doorgenomen, puur uit intresse en je hoeft je echt geen zorgen te maken :-)

Tot horens! ik mag 26 okt beginnen bij een Nederlandse airline dus wie weet spreken we elkaar nog regelmatig.
FCT
pi_42513571
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:27 schreef MarchingHome het volgende:


Tijdens die simulatie bij mij, was er een punt waarop de 'piloot' fouten begon te maken met wat ie zei. Ik heb niet 't idee dat 't bij de simulatie hoorde, maar dat ie gewoon echt niet meer wist wat ie zei. Op zo een moment moet je 'm heel duidelijk maken dat je 't anders wil hebben dan dat ie teruglas en dat je 'on top of the situation' bent.
Misschien dat het toeval is maar, bij mij ging de piloot ook de fout in. Verkeerd terug gelezen klaringen etc.... Misschien hoort het er toch bij! Inderdaad duidelijk corrigeren. You'r in charge!!!

Qua urinetesten!! Pas op wat je het weekend drinkt, mijn medical op maandag is hierdoor erg frustrerend geworden! Qua drugs weet ik niet maar ze kunnen enkele dagen terug 'kijken' wat je aan alcoholica hebt gedronken.
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:26:28 #187
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_42514324
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:00 schreef MarchingHome het volgende:
Een beetje jammer alleen dat NordicBlue niet wil toelichten hoe hij aan de onjuiste informatie is gekomen.
De website verwijzen naar elkaar , en het stond op het forum
pi_42516388
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:26 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

De website verwijzen naar elkaar , en het stond op het forum
De website van IVAO linkte inderdaad naar die van LVNL, andersom is dat geenszins het geval (nooit geweest ook).

Als je met "het forum" het forum van IVAO bedoelt mag je me het aanwijzen, ik kan het niet vinden.
pi_42542699
24 oktober mag ik komen voor de 1e selectieronde in Amersfoort!! Kan iemand mij vertellen of je bij de capaciteitentest een bepaalde tijd krijgt voor de hele test of dat je een tijd krijgt per vraag??
pi_42543584
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:40 schreef sterretje83 het volgende:
24 oktober mag ik komen voor de 1e selectieronde in Amersfoort!! Kan iemand mij vertellen of je bij de capaciteitentest een bepaalde tijd krijgt voor de hele test of dat je een tijd krijgt per vraag??
Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.

Mijn vraag aan jou is, zou het wat uitmaken voor jou testscores als je dit van te voren weet? Ga je dan anders die testen in?
pi_42546821
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:40 schreef sterretje83 het volgende:
24 oktober mag ik komen voor de 1e selectieronde in Amersfoort!! Kan iemand mij vertellen of je bij de capaciteitentest een bepaalde tijd krijgt voor de hele test of dat je een tijd krijgt per vraag??
Bij de capaciteitentest krijg je per onderdeel (dus een set vragen) een bepaalde tijd waarin je de vragen moet beantwoorden. Je zal niet bij elk onderdeel alle vragen binnen de tijd kunnen beantwoorden, maar dat is dus normaal.
Bij de persoonlijkheidstesten zit geen tijdslimiet.
pi_42546865
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:06 schreef Sierra538 het volgende:
Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.
Bij welk stel vragen heb je geen tijdslimiet dan? Naar wat ik me kan herinneren is alles bij de capaciteitentest tijdsgebonden.
pi_42547287
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:34 schreef Druid het volgende:

[..]

De website van IVAO linkte inderdaad naar die van LVNL, andersom is dat geenszins het geval (nooit geweest ook).

Als je met "het forum" het forum van IVAO bedoelt mag je me het aanwijzen, ik kan het niet vinden.
Op de site van de Lvnl staat bij links ook IVAO gemeld

Grtz
pi_42548418
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:37 schreef DIR-01 het volgende:
Op de site van de Lvnl staat bij links ook IVAO gemeld

Grtz
Ah op de promotiesite, check, my bad. Het is wel de verkeerde link overigens, IVAO is ook alweer gesplitst
pi_42551739
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:37 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Op de site van de Lvnl staat bij links ook IVAO gemeld

Grtz
Dat was niet echt waar het over ging. Er werd gesuggereerd dat als je ervaring had met IVAO je een voorsprong/voorrang had bij de LVNL, en dat lijkt me toch niet.
pi_42555852
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:50 schreef Sierra538 het volgende:

[..]

Dat was niet echt waar het over ging. Er werd gesuggereerd dat als je ervaring had met IVAO je een voorsprong/voorrang had bij de LVNL, en dat lijkt me toch niet.
weet niet hoor maar.....
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:26 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

De website verwijzen naar elkaar , en het stond op het forum
en
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:34 schreef Druid het volgende:

[..]

De website van IVAO linkte inderdaad naar die van LVNL, andersom is dat geenszins het geval (nooit geweest ook).

Als je met "het forum" het forum van IVAO bedoelt mag je me het aanwijzen, ik kan het niet vinden.
pi_42556566
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:46 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

weet niet hoor maar.....
[..]

en
[..]
Ja klopt, en dat was allemaal naar aanleiding van wat er op 18 september door nordicblue gesuggereerd werd.
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:03 schreef NordicBlue het volgende:
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk , en er veel mensen vliegen via dat netwerk (+-1500 mensen tegelijkertijd , waarvan toch zeker 100-200 in nederland tegelijk)
www.ivao.aero

pi_42557230
En dat lijkt mij niet te kloppen inderdaad ^_^
pi_42561238
En nu geven we allemaal veel aandacht aan iets wat dat niet zou moeten krijgen eigenlijk
pi_42561897
Inderdaad. Laten dus.

@ Aiborn, heb je nou al gehoord of je door de med. keuring bent gekomen?

Ik heb al het papierwerk al een tijdje afgerond nu. Ook heb ik een V.O.G. (verklaring omtrent het gedrag) met positieve uitslag van Justitie ontvangen, maar dat geldt opeens niet meer. De AIVD gaat me screenen. Nog niets van gehoord. Hopen dat ik de vragenlijst beetje snel van ze krijg. Is toch al weer een paar weken terug dat ik hoorde dat die wijziging plaats vond.
pi_42562315
Oh en druid, jij bent luchtverkeersleider? Ik baseer het niet echt op iets wat je hebt gepost, maar meer op hoe je op me overkomt
Zo ja, hoelang al, welke afdeling van welke airport en doe je ook nog nevenactiviteiten binnen de LVNL?
Zo nee, entschuldigung
pi_42563051
nog meer mensen op schiphol!
hoera
gelukkig heb ik niks met de lvl te maken.
ik zorg alleen maar dat onze kisten geladen en gelost worden en on time departen!
pi_42564598
Nou daar help je de luchtverkeersleiding ook weer mee lijkt mij ^_^
Als een toestel gewoon op tijd kan vertrekken dan lijkt me dat makkelijker plannen voor veel instanties.
pi_42569461
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef MarchingHome het volgende:
Ook heb ik een V.O.G. (verklaring omtrent het gedrag) met positieve uitslag van Justitie ontvangen, maar dat geldt opeens niet meer. De AIVD gaat me screenen. Nog niets van gehoord. Hopen dat ik de vragenlijst beetje snel van ze krijg. Is toch al weer een paar weken terug dat ik hoorde dat die wijziging plaats vond.
Die verklaring omtrent het gedrag telt nog steeds wel hoor (je kunt hem ook gewoon declareren volgens mij), maar sinds kort is luchtverkeersleider een veiligheidsfunctie geworden (die heb je in Nederland in verschillende categorieen) en daarom wordt je onderzocht door de AIVD. Niks bijzonders hoor, gebeurt bij heel vee bedrijven die met de veiligheid van het land te maken hebben.
pi_42570535
Ik formuleerde 't verkeerd Hij geldt inderdaad nog wel, maar de LVNL heeft er niets meer aan. En dat declareren dat ging inderdaad nog wel, aangezien ze 't me pas meldden nadat ik 'm had aangevraagd.
pi_42577855
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:06 schreef Sierra538 het volgende:

[..]

Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.

Mijn vraag aan jou is, zou het wat uitmaken voor jou testscores als je dit van te voren weet? Ga je dan anders die testen in?
dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten, dat is toch al moeilijk in te schatten dus alles wat je van te voren te weten kan komen is mooi meegenomen.
pi_42588052
he sterretje weet je al een datum?
pi_42588163
o wacht effe 24 oktober wel spannend.
Bij de eerste test die je krijgt, zie je bovenin bij elk onderdeel een klokje. Die moet je in de gaten houden. Als je die test haalt en je mag naar de tweede test, psychologische test, dan heb je 1 tijd voor de hele test, maar in die tijd red je het makkelijk. Het gaat echt om de capaciteits test, daar moet je elk onderdeel goed op de tijd letten en rustig de uitleg lezen.
pi_42590842
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:26 schreef MarchingHome het volgende:
Oh en druid, jij bent luchtverkeersleider? Ik baseer het niet echt op iets wat je hebt gepost, maar meer op hoe je op me overkomt
Ik ben aspirant VKL (net als DIR-01 en een paar anderen hier op het forum), net een krap maandje bezig met de initial training.
pi_42591420
Ah vet ^_^ de klas vóór de klas waar ik in kom dus. Dan zal ik je vast wel 's zien daar
pi_42591565
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:24 schreef sproetje26 het volgende:
o wacht effe 24 oktober wel spannend.
Bij de eerste test die je krijgt, zie je bovenin bij elk onderdeel een klokje. Die moet je in de gaten houden. Als je die test haalt en je mag naar de tweede test, psychologische test, dan heb je 1 tijd voor de hele test, maar in die tijd red je het makkelijk. Het gaat echt om de capaciteits test, daar moet je elk onderdeel goed op de tijd letten en rustig de uitleg lezen.
De capaciteitstest vond ik juist makkelijk overkomen. De psychologische test (2e dag, ook wel assessment genoemd) vond k daarentegen veel k*tter omdat je géén idee hebt van hoe je 't heb geflikt en 't kan twee weken duren voordat je de uitslag weet, terwijl je die bij de capaciteitstest gelijk al weet.
Bij de capaciteitstest moet je natuurlijk wel letten op de tijd, maar daardoor niet je antwoorden gaan gokken bijv.
Bij het assessment moet je al helemaal niet op de tijd letten en je ook niet druk maken om de resultaten (er valt niet echt iets te 'redden' binnen de tijd), want het gaat er vooral om hóe je je de zaken aanpakt en hoe je daarbij overkomt.
pi_42599479
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef MarchingHome het volgende:


@ Aiborn, heb je nou al gehoord of je door de med. keuring bent gekomen?
Nee, nog steeds niets!!! Heb al een aantal keer gebeld maar nog geen uitslag bekend. Het is aan het ministerie van volksgezondheid of ze me goed keuren. Ben voornemens om tegen het einde van de week weer te bellen. Het lijkt op deze manier een beetje een gebed zonder einde te worden.
pi_42605100
Lullig
Duurt wel erg lang inderdaad. Maar gewoon laten blijken dat je 't erg graag wilt weten, als je helemaal niet zou bellen komt 't ook ni goed over namelijk
Succes!

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2006 11:34:12 ]
pi_42609001
Vergelijkbare baan als Treindienstleider / Treinverkeersleider zijn ook niet slecht! En daar zijn er meer van nodig dan luchtverkeersleiders.
His masters voice...
pi_42630569
Waar baseer je dat laatste op? Er is een behoorlijk tekort aan luchtverkeersleiders in Nederland.
En in welk opzicht is de baan als 'treinverkeersleider' niet slecht? Salaris, sfeer, noem 's iets ^_^
Mij lijkt 't op zich nog wel leuk, maar ik heb me altijd al aangetrokken gevoeld tot de luchtvaart, dus dan kom je al snel bij de LVNL uit
pi_42643543
Grading vraagje:

Hoe belangrijk is de efficiency? Dan bedoel ik vooral het zo vroeg mogelijk laten stijgen en zo laat mogelijk laten dalen van de vliegtuigen. Letten ze hier erg op? Of kan je bijvoorbeeld een inkomend vliegtuig bij het binnenkomen van FIXY TMA al gelijk naar niveau 7 laten dalen?
pi_42643972
Zéér belangrijk. Bij de oefening deed ik er te weinig aan en ze zeiden dat als ik 't niet beter deed qua efficiency in de sim zelf, dat het over was met de pret voor mij. Toen heb ik dankzij die tip daar zeer veel rekening mee gehouden en heb ik 't gehaald. Je moet echt zo efficient mogelijk werken, binnen de veiligheidsregels natuurlijk.
pi_42644702
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 15:45 schreef MarchingHome het volgende:
Zéér belangrijk. Bij de oefening deed ik er te weinig aan en ze zeiden dat als ik 't niet beter deed qua efficiency in de sim zelf, dat het over was met de pret voor mij. Toen heb ik dankzij die tip daar zeer veel rekening mee gehouden en heb ik 't gehaald. Je moet echt zo efficient mogelijk werken, binnen de veiligheidsregels natuurlijk.
Stel, er komt een vliegtuig de TMA binnen op niveau 12, mag je deze dan gelijk opdracht geven naar 7 te dalen? Of is dat al te inefficient? En een vertrekkende vlucht gewoon op 6 door laten vliegen tot hij de TMA verlaat? Of is dat ook niet goed?
pi_42644813
Als er een vliegtuig binnenkomt zo láát mogelijk laten dalen. Anders is 't inderdaad té inefficient.
Een vertrekkende vlucht zo snél mogelijk op niveau 12 gooien, als dat niet mogelijk is gewoon zo hoog mogelijk gooien. Álles zo hoog mogelijk houden dus. Als ik dat niet had gedaan tijdens de simulatie had ik 't denk ik niet gehaald.
pi_42647187
Ik ga vanaf morgen t/m zondag de 22e op vakantie naar Tunesië en ik kom morgen waarschijnlijk niet meer online. Ik weet niet wanneer je die grading precies hebt? In ieder geval heel veel succes en laat ff weten hoe 't ging eh ^_^
pi_42668889
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:09 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Stel, er komt een vliegtuig de TMA binnen op niveau 12, mag je deze dan gelijk opdracht geven naar 7 te dalen? Of is dat al te inefficient? En een vertrekkende vlucht gewoon op 6 door laten vliegen tot hij de TMA verlaat? Of is dat ook niet goed?
Dit ligt er helemaal aan wat er op de route zit. Als jij 1 kist hebt die binnenkomt op route Noord een geen vertrekkende kisten dan is het meest efficiente dat jij hem meteen op niveau 7 zet. Hou ook rekening met kisten die er achter zitten. Je kan hem wel laten binnenkomen op 12, maar wat als er nog 1 kist binnenkomt voordat hij het 1e baken heeft bereikt?? Dan ben je dus de klos. Je moet hier zelf mee "spelen" en logisch nadenken binnen de spelregels.

Grtz

Ko
pi_42669031
jaja, ben toch nog ffies online
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:15 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Dit ligt er helemaal aan wat er op de route zit. Als jij 1 kist hebt die binnenkomt op route Noord een geen vertrekkende kisten dan is het meest efficiente dat jij hem meteen op niveau 7 zet.
Volgens mij is dat juist zeer ínefficient! Je moet ze zo laat mogelijk laten dalen dacht ik zo. Ik kreeg er juist kritiek op dat ik bij de oefening voor de simulatie die kisten te snel liet dalen.
pi_42669820
Zo laat mogelijk laten dalen is de truuk, zolang alles maar op 7 zit bij FIX.
pi_42737312
Ik ben in januari klaar met mijn mbo, hierbij heb ik ook wiskunde gehad in een zogenaamde HBO-doorstroomdeelkwalificatie. Om de achterstand met havisten te verkleinen. Is het mogelijk direct te solliciteren, of moet er eerst een test gedaan worden?
pi_42737781
Teringzooi, je moet minimaal HAVO hebben om dat beroep te kunnen doen.
Laat ik nou net VMBO hebben!
Amstelveen de beste
pi_42740591
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:32 schreef vandruten het volgende:
Ik ben in januari klaar met mijn mbo, hierbij heb ik ook wiskunde gehad in een zogenaamde HBO-doorstroomdeelkwalificatie. Om de achterstand met havisten te verkleinen. Is het mogelijk direct te solliciteren, of moet er eerst een test gedaan worden?
Ik denk dat je dan even contact op moet nemen met de lvln, want heb geen idee hoe dat zit als je vanuit het mbo komt. suc6
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:57:18 #227
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_42741428
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:50 schreef anisubs het volgende:
Teringzooi, je moet minimaal HAVO hebben om dat beroep te kunnen doen.
Laat ik nou net VMBO hebben!
Er zijn bepaalde testen die aan kunnen tonen dat je toch voldoende capaciteiten hebt om luchtverkeersleider te worden. Het is dus niet onmogelijk met VMBO, ik zou hierover even met de LVNL contact opnemen (net zoals hierboven al verteld wordt).
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_42744080
Klopt het dat de LVNL moeilijk bereikbaar is. Bij telefoon: antwoordapparaat waarbij verwezen wordt naar email. Bij email: geen antwoord na paar dagen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:04:19 #229
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_42756404
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:37 schreef vandruten het volgende:
Klopt het dat de LVNL moeilijk bereikbaar is. Bij telefoon: antwoordapparaat waarbij verwezen wordt naar email. Bij email: geen antwoord na paar dagen.
Afdeling recruitment & initial training
Bereikbaar tijdens kantooruren van 09.00 - 17.00 uur
Telefoon: 020-4063639
E-mail: recruitment@lvnl.nl

Dit nummer/e-mail heb je geprobeerd?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_42758203
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:04 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Afdeling recruitment & initial training
Bereikbaar tijdens kantooruren van 09.00 - 17.00 uur
Telefoon: 020-4063639
E-mail: recruitment@lvnl.nl

Dit nummer/e-mail heb je geprobeerd?
Ja, allebei, ik wacht wel met nog een keer emailen. Geen idee ofdat op prijs wordt gesteld. Dat nummer meerdere keren binnen de gestelde tijd geprobeerd. Telefoon gaat over, maar op een gegeven moment een antwoordapparaat met de mededeling om te mailen naar recruitment@lvnl.nl.
pi_42762835
Nog een grading vraagje:

De west aankomstroute is conflicterend met alle andere vertrek- en aankomstroutes toch?
Dit houdt dus in dat je een inkomende vlucht via west binnen de TMA nauwelijks van niveau kan laten veranderen, want elk niveau wat hij daarbij passeert zou op dat moment voor de gehele TMA bezet zijn. Klopt het wat ik hier zeg, of zie ik iets over het hoofd?
pi_42786389
Kan iemand me helpen? Anders haal ik het misschien niet....
pi_42816352
tvp
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_42818614
Heb mij net aangemeld voor de toelating van luchtverkeersleider op schiphol. Zat eerst wel wat te twijfelen tussen KLM en eurocontrol, ook omdat bij laastgenoemde de studie 2,5 jaar duurt ipv 4. Ben nog steeds wel aan het twijfelen of ik het goede gedaan heb. Heb mij namelijk ook al aangemeld voor een masterstudie, deze begint in februari. Maarja, zal eerst de keuring afwachten.

Max
  donderdag 19 oktober 2006 @ 22:57:28 #235
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_42820966
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 21:55 schreef maximooi het volgende:
Heb mij net aangemeld voor de toelating van luchtverkeersleider op schiphol. Zat eerst wel wat te twijfelen tussen KLM en eurocontrol, ook omdat bij laastgenoemde de studie 2,5 jaar duurt ipv 4. Ben nog steeds wel aan het twijfelen of ik het goede gedaan heb. Heb mij namelijk ook al aangemeld voor een masterstudie, deze begint in februari. Maarja, zal eerst de keuring afwachten.

Max
Je moet er wel rekening mee houden dat de duur van de opleiding een indicatie is, en niet een vastgestelde periode. Het is afhankelijk van meerdere factoren waardoor het langer of korter kan duren.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_42821051
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 09:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Nog een grading vraagje:

De west aankomstroute is conflicterend met alle andere vertrek- en aankomstroutes toch?
Dit houdt dus in dat je een inkomende vlucht via west binnen de TMA nauwelijks van niveau kan laten veranderen, want elk niveau wat hij daarbij passeert zou op dat moment voor de gehele TMA bezet zijn. Klopt het wat ik hier zeg, of zie ik iets over het hoofd?
Blz 17 van je boek, staat in die matrix. Denk er aan dat je een startende kist op minimaal niveau 4 kan zetten als je wil. En als je een kist laat zakken naar bv niveau 7 en vraagt of hij niveau 8 wil melden als hij dat passeert dan is dat niveau "vrij". Tis net als wat Druid zei. Beetje middelen.

Veel succes
pi_42859500
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 21:55 schreef maximooi het volgende:
Heb mij net aangemeld voor de toelating van luchtverkeersleider op schiphol. Zat eerst wel wat te twijfelen tussen KLM en eurocontrol

Max
Wilde je piloot worden bij de KLM dan?

Luchtverkeersleiding op Schiphol heeft helemaal niks te maken met de KLM namelijk!
pi_42884097
Ik ben terug! En lekker bruin ^_^

Maar idd, de KLM heeft niets te maken met de LVNL en de duur van de opleiding tot VKLer is zeer persoonsgebonden.
pi_42909631
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:57 schreef vandruten het volgende:

[..]

Ja, allebei, ik wacht wel met nog een keer emailen. Geen idee ofdat op prijs wordt gesteld. Dat nummer meerdere keren binnen de gestelde tijd geprobeerd. Telefoon gaat over, maar op een gegeven moment een antwoordapparaat met de mededeling om te mailen naar recruitment@lvnl.nl.
Daar zijn ze toch voor. Als je reclame maakt, dan gaan mensen bellen en mailen.
Wat vinden jullie van die nieuwe radiospotjes?
pi_42920270
hmm radiospotjes heb k nog niet gehoord.
ik zie wel op internet overal opeens reclame, hebben ze wel leuk gedaan.
tevens heeft m'n vriendin op de studiebeurs ff voor me gekeken wat ze daar deden, ze zij dat ze daar ook wel leuk vertegenwoordigd waren.
ze doen in ieder geval goed hun best en je merkt dat er véél meer reclame wordt gemaakt nu
pi_42921870
Die radioreclames zijn dan ook van de luchtmacht, voor verkeers- en gevechtsleiders. Ik zie de reclames van de lvnl wel veel op fok nu.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:07:36 #242
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_42928476
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 14:36 schreef FloggingMolly het volgende:
Die radioreclames zijn dan ook van de luchtmacht, voor verkeers- en gevechtsleiders. Ik zie de reclames van de lvnl wel veel op fok nu.
Beetje verwarrend, maar je hebt ook reclames voor luchtverkeersleider bij de lvnl. Daar wordt namelijk naar www.luchtverkeersleider.nl verwezen. En bij die andere reclame (over verkeer leiden op 15km hoogte) wordt verwezen naar de luchtmacht.

Ze zijn dus allebei druk aan het adverteren. Zo zie je maar dat er nog steeds een tekort is en dat ze heel graag mensen willen hebben!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_42929001
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:07 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat er nog steeds een tekort is en dat ze heel graag mensen willen hebben!
Dan mogen ze wel eens bellen dat ik door ben
pi_42929275
Hehe, goed gevoel er over?
pi_42929344
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:35 schreef MarchingHome het volgende:
Hehe, goed gevoel er over?
Redelijk goed, maar ik vind het erg moeilijk er iets zinnigs over te zeggen met 0,0 feedback op de grading. Ik mocht iig wel de Engelse test doen.
pi_42930124
Ik weet precies wat je bedoelt. Gelukkig krijg je het állemaal nog te horen als je er bij zit Van elke dag eindelijk feedback. Da's wel vet vind ik.
pi_42995657
Zo de eerste ronde is gehaald!!!! Nu op naar het assesment op 14 november. Hebben jullie nog goede tips???
pi_43005181
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:28 schreef sterretje83 het volgende:
Zo de eerste ronde is gehaald!!!! Nu op naar het assesment op 14 november. Hebben jullie nog goede tips???
Ja, zorg dat je uitgerust aankomt en wees jezelf. Meer kan je niet doen.

Veel succes

Ko
pi_43075909
Hmm, vraagje. Ik heb nog even naar m'n startsalaris bij de LVNL zitten kijken. En de salarisschaalreeks en -schaal is niet bepaald hetzelfde soort als andere ambtenaren. Het betreft Salarisreeks A, schaal 19, trede 1. De normale ambtenarenschalen lopen maar tot schaal 18.
Zit ik dan in een jeugdschaal of in een eigen systeem van de LVNL of wat?
pi_43093138
Schaal 19 is de schaal voor de aspirant verkeersleiders.
Zodra je de eerste twee deel bevoegdheden hebt ga je over naar (uit m'n hoofd) schaal 43.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:47:04 #251
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_43095375
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:10 schreef MarchingHome het volgende:
Hmm, vraagje. Ik heb nog even naar m'n startsalaris bij de LVNL zitten kijken. En de salarisschaalreeks en -schaal is niet bepaald hetzelfde soort als andere ambtenaren. Het betreft Salarisreeks A, schaal 19, trede 1. De normale ambtenarenschalen lopen maar tot schaal 18.
Zit ik dan in een jeugdschaal of in een eigen systeem van de LVNL of wat?
Je bent ook geen ambtenaar natuurlijk...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_43100699
Thanks phkba, maar kan ik dat systeem ergens online vinden? ^_^ is me niet gelukt namelijk.

Oh, ik dacht dat ik ambtenaar zou worden dan :S Kijkend naar het krijgen van een ambtenaarsjubileum...

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2006 14:15:09 ]
pi_43117516
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 14:12 schreef MarchingHome het volgende:
Thanks phkba, maar kan ik dat systeem ergens online vinden? ^_^ is me niet gelukt namelijk.

Oh, ik dacht dat ik ambtenaar zou worden dan :S Kijkend naar het krijgen van een ambtenaarsjubileum...
Is niet online te vinden. Je krijgt een heel boekwerk op de eerste dag waarin je loopbaan staat beschreven binnen de LVNL.

En nee je wordt geen echte ambtenaar. Semi ambtenaar. Salaris van het bedrijfsleven en de werktijden en hoeveelheid koffie van een ambtenaar
pi_43147795
Ah ok thanks again ^_^

Ik dacht dat iedereen die voor de overheid werkt automatisch gewoon een 'echte' ambtenaar is. Te snel gedacht dus.
Vallen we dan wel onder het ambtenaarsrecht?
  donderdag 2 november 2006 @ 00:20:19 #255
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_43159016
quote:
Op woensdag 1 november 2006 19:34 schreef MarchingHome het volgende:
Ah ok thanks again ^_^

Ik dacht dat iedereen die voor de overheid werkt automatisch gewoon een 'echte' ambtenaar is. Te snel gedacht dus.
Vallen we dan wel onder het ambtenaarsrecht?
Geen idee. Vroeger was iedereen bij de LVNL ambtenaar. Maar om belangenverstrengeling te voorkomen is dat over gegaan in een zelfstandig bestuurs orgaan (ZBO). Dit betekent dat de LVNL geen winst mag maken, en elk jaar dus een passende begroting moet hebben.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_43160087
Okies ^_^
Van het ZBO wist ik al het één en ander. Maar toch bedankt voor de info
pi_43622455
Jaa!! Assesment is ook in the pocket!! Terwijl ik het idee had dat ik het heel slecht gedaan had,maar het maakt blijkbaar niet zoveel uit als de groepsopdrachten totaal niet af zijn. Voor de grading kan je tenminste iets voorbereiden, dus dat scheelt hopelijk. Hebben jullie de grading als moeilijk ervaren of is het goed te doen als je je goed voorbereid?
pi_43652168
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:09 schreef sterretje83 het volgende:
Hebben jullie de grading als moeilijk ervaren of is het goed te doen als je je goed voorbereid?
Of het voor jou goed te doen is is lastig te voorspellen natuurlijk, maar het boek van buiten leren is geen slecht idee in ieder geval
pi_43660140
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:35 schreef Druid het volgende:

[..]

Of het voor jou goed te doen is is lastig te voorspellen natuurlijk, maar het boek van buiten leren is geen slecht idee in ieder geval
Lijkt me slimmer om de binnenkant te leren

grtz en veel succes
pi_44297552
Even een vraagje over de grading. Als je een vertrekkende vlucht hebt op bijv. de noord vertrekroute en deze vliegt al op niveau 12, mag je dan een aankomende vlucht op een noord of west naderingsroute aannemen op niveau 12 of mogen er nooit 2 vluchten op 1 niveau vliegen??
pi_44337817
nog mensen die bij de Klu bezig zijn voor LVL of LGL?
  maandag 11 december 2006 @ 21:37:03 #262
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_44339044
quote:
Op zondag 10 december 2006 12:14 schreef sterretje83 het volgende:
Even een vraagje over de grading. Als je een vertrekkende vlucht hebt op bijv. de noord vertrekroute en deze vliegt al op niveau 12, mag je dan een aankomende vlucht op een noord of west naderingsroute aannemen op niveau 12 of mogen er nooit 2 vluchten op 1 niveau vliegen??
Volgens mij staat dat vrij duidelijk in dat boekje. Als ik het me goed herinneren wordt de binnenkomende vlucht 'actief' als hij wordt gecoordineerd. De uitgaande vlucht is uiteraard nog actief, dus zou je de binnenkomende en uitgaande vlucht nooit op hetzelfde level kunnen hebben.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_44344608
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:44 schreef Ice_Ice het volgende:
nog mensen die bij de Klu bezig zijn voor LVL of LGL?
Klu?
LGL?
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:46:28 #264
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_44345408
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 00:10 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Klu?
LGL?
Ik gok op koninklijke luchtmacht en luchtgevechtsleiding...
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_44346172
TVP
pi_44350079
Zo, ik heb de eerste selectiedag ook doorstaan lijkt het op. Ze belden al na 2 dagen dat ik langs mag komen voor orientatie en daarna op 10 Januari voor het groepsassessment. Heb d'r zin in!
Er stond eerder een vraag over het % mensen dat doorgaat na dit assessment en de grading, maar daar was niet echt veel antwoord op te verwachten, iemand een idee?

Groet en jullie zullen wel meer van me lezen hoop ik!

Wijnand
pi_44352244
Ik heb trouwens een vraagje over huisvesting. Ik kom zelf uit Enschede en ik hoop het hele traject te doorstaan en dan aan de opleiding te kunnen beginnen. Op de site van LVNL staat wel iets over hulp bij het zoeken naar een slaapplekkie. Zijn er mensen op de opleiding die op die manier ergens terecht zijn gekomen? En wonen de meeste mensen in een studentenhuis, appartement of nog gewoon bij paps en mams?
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:42:05 #268
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_44353401
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:01 schreef hausmaestro het volgende:
Ik heb trouwens een vraagje over huisvesting. Ik kom zelf uit Enschede en ik hoop het hele traject te doorstaan en dan aan de opleiding te kunnen beginnen. Op de site van LVNL staat wel iets over hulp bij het zoeken naar een slaapplekkie. Zijn er mensen op de opleiding die op die manier ergens terecht zijn gekomen? En wonen de meeste mensen in een studentenhuis, appartement of nog gewoon bij paps en mams?
Daar kunnen ze inderdaad een helpende hand bij bieden. Ze hebben bij de lvnl wat adresjes waar kleine kamertjes worden verhuurd. Maar de meeste mensen kiezen er toch voor om snel wat voor zichzelf te zoeken.

Ik zou zeggen, ga eerst de selectie maar afmaken, dan kun je je daarna druk gaan maken over de huisvesting
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_44356135
heb je natuurlijk wel een goed punt
pi_44394815
Vandaag de grading met goed resultaat afgerond!! Mocht in ieder geval de engelse test maken. Nu afwachten wanneer ik voor de medische keuring moet komen en of ik op de reserve lijst kom of dat ik direct wordt toegelaten voor de opleiding in mei
pi_44401746
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:10 schreef MarchingHome het volgende:
Hmm, vraagje. Ik heb nog even naar m'n startsalaris bij de LVNL zitten kijken. En de salarisschaalreeks en -schaal is niet bepaald hetzelfde soort als andere ambtenaren. Het betreft Salarisreeks A, schaal 19, trede 1. De normale ambtenarenschalen lopen maar tot schaal 18.
Zit ik dan in een jeugdschaal of in een eigen systeem van de LVNL of wat?
Denk niet echt dat je kan vergelijken tussen die schalen, top ambtenaren zitten in een hoge schaal, daar zitten LVL echt niet boven
pi_44403426
Dank Slasher, 't was me allemaal al duidelijk gemaakt.

Hausmaestro,
Ik durf niets met zekerheid te zeggen, maar ik ben zelf ook een beetje op zoek geweest naar percentages toendertijd en bij het assessment gaat zo een 30-40% door naar mijn idee en bij de grading zo een 50%.
't Blijft dus flink spannend voor je
Succes!
pi_44407050
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:27 schreef Slasher het volgende:

[..]

Denk niet echt dat je kan vergelijken tussen die schalen, top ambtenaren zitten in een hoge schaal, daar zitten LVL echt niet boven
Ik weet niet of je het nieuws hebt gevolgd dat er 1100 topambtenaren meer verdienen dan de minister zelf (is een lijst van naar buiten gebracht), en daar stonden ook mensen die bij de LVNL werken tussen.
pi_44425973
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:47 schreef Enikzagdathetgoedwas het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het nieuws hebt gevolgd dat er 1100 topambtenaren meer verdienen dan de minister zelf (is een lijst van naar buiten gebracht), en daar stonden ook mensen die bij de LVNL werken tussen.
Vast de starters
pi_44429694
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:34 schreef hausmaestro het volgende:
Zo, ik heb de eerste selectiedag ook doorstaan lijkt het op. Ze belden al na 2 dagen dat ik langs mag komen voor orientatie en daarna op 10 Januari voor het groepsassessment. Heb d'r zin in!
Er stond eerder een vraag over het % mensen dat doorgaat na dit assessment en de grading, maar daar was niet echt veel antwoord op te verwachten, iemand een idee?

Groet en jullie zullen wel meer van me lezen hoop ik!

Wijnand
Heb gisteren in een presentatie gezien dat er 1200 mensen starten in ronde 1 en uiteindelijk 30 van overblijven.

Grtz
pi_44430735
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:51 schreef Slasher het volgende:

[..]

Vast de starters
Dat zeg ik toch niet? Jij zei dat ze daar niet zoveel verdienden, en dat weerleg ik gewoon
pi_44444108
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:46 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Heb gisteren in een presentatie gezien dat er 1200 mensen starten in ronde 1 en uiteindelijk 30 van overblijven.

Grtz
Ja ongeveer 1200 mensen in 't jaar. Er starten er als 't goed is daarvan 36 in 't jaar aan de opleiding.
Heb geluk gehad blijkbaar.
pi_44454001
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:59 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Ja ongeveer 1200 mensen in 't jaar. Er starten er als 't goed is daarvan 36 in 't jaar aan de opleiding.
Heb geluk gehad blijkbaar.
Dat denk ik niet. Ik denk dat je gewoon de capaciteiten hebt die zij eisen om aan de opleiding te beginnen.
pi_44460615
Haha, zo kan je 't ook zien.
Maar voor mij betekent dat geluk aangezien ik dat van te voren niet wist
Dan zou ik dus geluk hebben dat ik die capaciteiten bezit
Nu nog maar hopen dat ik ook zoveel geluk heb dat ik de capaciteiten bezit om volledig VKLer te worden ^_^
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:14:11 #280
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_44577340
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:20 schreef MarchingHome het volgende:
Dan zou ik dus geluk hebben dat ik die capaciteiten bezit
Daar heb je zeker geluk mee!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_44746875
't Begint nu wel erg dichtbij te komen, 2 januari.

@ Airborn
Zit je er bij? Ik neem aan dat je nu wel wat hebt gehoord van ze
pi_44789066
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 11:26 schreef MarchingHome het volgende:
't Begint nu wel erg dichtbij te komen, 2 januari.

@ Airborn
Zit je er bij? Ik neem aan dat je nu wel wat hebt gehoord van ze
Ik kom 8 januari wel ff kijken bij jullie, Heb dan een herkansing om 9 uur

Grtz Ko
pi_44950859
Vandaag eerste dag gehad. Alles is prima geregeld daar
Als jij langs komt maandag, zie ik je dan wel ff idd ^_^
pi_45135231
Ik mag woensdag eindelijk naar de 2e ronde (stomme vakantie tussendoor ). Hopelijk gaat die net zo goed als de eerste want ik heb er wel veel zin in.
  maandag 8 januari 2007 @ 09:27:53 #285
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_45135336
Dat is het assessment toch? Veel succes!!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_45142674
inderdaad het assessment, en dan hopelijk daarna de grading

Bedankt iig!!!
pi_45150514
Ja good luck to ya
Vragen kan je hier natuurlijk altijd stellen. Er zijn er al een hoop beantwoord, dus soms een paar pagina's terug kijken kan helpen

@ DIR-01
Tof dat ik je toevallig tegen kwam man ^_^
Hoe ging je her nou uiteindelijk? Gewoon gehaald toch?
pi_45153512
quote:
[b]Op maandag 8 januari 2007 18:19 schreef

@ DIR-01
Tof dat ik je toevallig tegen kwam man ^_^
Hoe ging je her nou uiteindelijk? Gewoon gehaald toch?
Heb het inderdaag gehaald. Met een score van 88%. Ben er blij mee, alle theorie van de eerste module is nu afgerond

Lekker richten op de AAPRO nu

Grtz en we zien elkaar wel weer

Ko
  woensdag 10 januari 2007 @ 00:23:39 #289
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_45199637
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:39 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Heb het inderdaag gehaald. Met een score van 88%. Ben er blij mee, alle theorie van de eerste module is nu afgerond

Lekker richten op de AAPRO nu

Grtz en we zien elkaar wel weer

Ko
Gefeliciteerd met de theorie, en heel veel succes met de AAPRO. Een lastige doch eerlijke module!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_45209056
Kan iemand mij trouwens de manual sturen van de grading? Ben wel benieuwd wat erin staat?
pi_45212270
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:10 schreef atc-fan het volgende:
Kan iemand mij trouwens de manual sturen van de grading? Ben wel benieuwd wat erin staat?
Wat denk je zelf?
pi_45224437
Nou dag 2 zit erop. Ging al met al wel aardig met de groepsopdrachten had ik het id.
Alleen dat persoonlijke gesprek van een dikke 3 kwartier is denk ik de bottleneck geworden. Heb helaas niet het id dat ik mezelf goed heb kunnen overbrengen toen hij aan het zagen was...

Toch stiekem maar hopen op een goeie afloop (Y)
pi_45227043
Wie weet hausmaestro
Hou ons op de hoogte van de uitslag!
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:10 schreef atc-fan het volgende:
Kan iemand mij trouwens de manual sturen van de grading? Ben wel benieuwd wat erin staat?
Right......... Met zo een instelling kom je er niet (hoop ik )
Of je moet 't niet menen, maar volgens mij hoop je maar al te graag dat iemand je 't nog stuurt ook.
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:56:24 #294
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_45228790
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:10 schreef atc-fan het volgende:
Kan iemand mij trouwens de manual sturen van de grading? Ben wel benieuwd wat erin staat?
Dat kan ik je zo wel vertellen. Daar staan de 'spelregels' in van een luchtverkeersleidingsspel (mooi woord). Dat boekje moet je uit je hoofd kennen, voordat je aan dat spel begint. Anders nog vragen?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_45355137
Ik heb hem binnenkort in de brievenbus liggen, 2 februari de grading. Heb al een tijdje rondgeneusd op dit forum, maar vond het nu wel tijd om eens iets te posten. Ben toch een beetje bang voor bad luck...
pi_45356384
Join the club
Dat heb ik nog steeds. Ben nu 2 weken bezig geweest met de theorie, maar ben nu al bang voor bad luck bij de AAPRO, hetzelfde als wat ik voelde voor de selectiedagen.
Don't worry, meestal is 't ongegrond namelijk Zeker als je al zo ver bent in de selectie
Questions? Vraag maar raak..
pi_45357110
thnx, ik zal jullie zeker raadplegen als ik wat onbegrijpelijks tegenkom... Wanneer is de AAPRO voor jullie?
  zondag 14 januari 2007 @ 21:31:35 #298
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_45357275
3
  zondag 14 januari 2007 @ 21:31:41 #299
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_45357279
2
  zondag 14 januari 2007 @ 21:31:45 #300
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_45357282
1
  zondag 14 januari 2007 @ 21:31:52 #301
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')