Ja, dat vind ik ook!!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:43 schreef NightH4wk het volgende:
Ze krijgen altijd veel aanmeldingen en de eisen zijn strikt, dus het klinkt wel efficient.
Dus dit is een vervolg op: Luchtverkeersleider (deel 2) ?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:08 schreef NightH4wk het volgende:
LVNL is luchtverkeersleiding, het gaat dus denk ik over de opleiding die erbij hoort.
Ik noem het bovenmodaal onhandig als je gewoon voor deze theorietoets niet een voldoende haalt. Het gaat puur over de 'spelregels' die er tijdens de grading zijn. Als je de theorie al niet snapt/begrijpt/beheerst zul je de test ook niet met een voldoende resultaat kunnen afronden.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:43 schreef NightH4wk het volgende:
Ze krijgen altijd veel aanmeldingen en de eisen zijn strikt, dus het klinkt wel efficient.
Yep tijdens mijn aanstellingsgesprek hoorde ik dit inderdaad. Zonde, daaruit blijkt wel het gebrek aan motivatie van die mensen. Ik heb mezelf helemaal sufgeleerd voor de grading.quote:Ik heb gehoord dat er veel mensen afvallen voor de grading omdat ze niet goed genoeg geleerd hebben.
Als ik de kans krijg zal ik dat ook doenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:48 schreef Druid het volgende:
[..]
Yep tijdens mijn aanstellingsgesprek hoorde ik dit inderdaad. Zonde, daaruit blijkt wel het gebrek aan motivatie van die mensen. Ik heb mezelf helemaal sufgeleerd voor de grading.
Is dat nieuw ofzo? Want volgens mij bestaat de 2e dag nog steeds uit het assessment met daarna een gesprek.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:10 schreef Wakey het volgende:
Vrij snel daarna hoor je de uitslag en mag je (als t goed genoeg was) op gesprek komen. Daarbij gaat het vooral om je stem: duidelijkheid, volume, accentjes enz.
Piece of cake.
Het passeren van die markers wordt gemeld.quote:Kan iemand mij vertellen of een vliegtuig uit zichzelf het paseren van de verschillende markers meldt? (Fix, TV en Marker)
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met het tweede deel van je vraag.quote:In het begin is dat zo'n ¤ 22.000,- bruto per jaar, in de loop van de opleiding stijgt het. Het startsalaris van een bevoegd luchtverkeersleider ligt op ongeveer ¤ 50.000,- bruto per jaar.
Als je de opleiding afgerond hebt dan ben je meteen aan het werk. Het is dus niet een opleiding waarvan je maar af moet wachten of je wel kunt beginnen met werken. Het werken begint eigenlijk al op dag 1 van de opleiding.quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel is het salaris waar je aan moet denken en hoeveel toekomst zit er in?
Het gaat er denk ik meer om dat het werk je ook leuk lijkt. Geld is niet alles in het leven. We kunnen kort zijn over het salaris van luchtverkeersleiders, dat is gewoon goed.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat je zo´n beetje kan verdienen als je 5,10,15,20 of 25 jaar aan de gang bent en of er veel promotiekansen zijn
De opleiding is full-time, dus je kunt er geen opleiding naast doen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:21 schreef Otto215 het volgende:
Ik vind dit een erg mooi beroep maar als ik klaar ben met de HAVO (2007) wordt ik in oktober 2007 (dus) 18. Ik het weet niet, stel dat ik het niet haal dan heb ik zo een half jaar/jaar verneuqt of kan ik ondertussen mijn andere favoriete opleiding, accountantcy, gewoon beginnen?
De opleiding is in feite een (betaalde) aanstelling voor 36u per week.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En een cursus in de avonduren of desnoods een gedeelte?
Die studie zal je dan in de avond moeten doen als je dat perse wilt, ik denk alleen niet dat het handig is, gezien de inspanningen die nodig zijn voor de LVNL opleiding.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan kan je er gewoon een studie Accountancy naast doen om te kijken wat je het beste ligt
Ik dacht dat de minimumleeftijd 19 jaar was? Anyway, ik heb zelf de selectieprocedure doorgelopen terwijl ik gewoon fulltime werkzaam was, dus dat kan prima natuurlijk.quote:In oktober wordt ik pas 18 dus kan ik pas meedoen voor de opleiding in januari. Dan heb je eerst gewoon van die ronde's die maar 1 dag in beslag nemen. Dan kan ik eerst toch wel met een andere opleiding beginnen want als ik die ronde's niet haal heb ik toch geen tijd verloren. En als ik het wél haal stop ik gewoon met de opleiding accountantcy.. snap je?
Kijk goed naar de begrippen actief/inactief; als je een binnenkomende kist van Amsterdam krijgt aangeboden, is het niveau wat je hebt afgesproken vanaf dat moment bezet. Als je de binnenkomende kist op niveau 10 accepteert kan je dus niet hoger klimmen dan niveau 9.quote:Kan iemand (Druid?) mij vertellen of ik twee vluchten op dezelfde vertrek en aankomstroute mag laten kruizen? Bijv. een vlucht komt op 02 binnen in de fixy TMA terwijl een andere vlucht opstijgt. de verwachte aankomst van de binnenkomende vlucht is 18 minuten later. mag ik dan de vertrekkende vlucht naar een hoger niveau dan de aankomende laten klimmen omdat de verwachting is dat deze vlucht binnen 7 minuten op het hoogste niveau zit.
Airborn, hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen je assessment en je grading?quote:Op maandag 31 juli 2006 16:39 schreef Airborn het volgende:
Net terug van de Grading!! Best heftig zo'n dag. Mocht de Engelse test maken wat impliceert dat je boven een gemiddelde score zit. Binnen 10 dagen meer bericht!
Het assesment was op 27 juni en de grading op 31 juli.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:48 schreef Mederiacvm het volgende:
[..]
Airborn, hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen je assessment en je grading?
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:04 schreef Airborn het volgende:
Vandaag het bericht gekregen dat ik DOOR ben na de Grading! Eerst nog de medical maar lijkt me geen probleem!!! Daarna, de opleiding van Januari!!!!
Al meer gelukkigen??
Als je de capaciteiten hebt die zij graag willen zien, dan valt de selectie natuurlijk heel erg mee. Maar mensen die na 2 rondes zijn afgewezen zullen zeggen dat het een lastige selectie is.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:36 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Als je terugkijkt op de hele selectieprocedure, valt het can mee of tegen qua moeilijkheid?
Heb achteraf ook niet het gevoel dat het heel erg lastig is geweest, desalnietemin zijn het stuk voor stuk heftige dagen. Het lastige aan de eerste twee rondes is dat je er niets voor kan doen. De 1e ronde moet je 'gewoon kunnen' en bij de tweede ronde ligt je lot in handen van de psychologen bij Result.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:24 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Als je de capaciteiten hebt die zij graag willen zien, dan valt de selectie natuurlijk heel erg mee. Maar mensen die na 2 rondes zijn afgewezen zullen zeggen dat het een lastige selectie is.
Kijk anders eens op deze website.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:10 schreef FloggingMolly het volgende:
En hoe zit die selectieperiode ongeveer in elkaar? Duurt elke ronde één dag? En hoeveel tijd zit er tussen?
Heb je er nooit over gedacht om in Nederland te gaan werken?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:09 schreef airbusNEK het volgende:
andere vragen ????
te ver (a'dam 2.5 uur rijden) en moet dan ook terug inwerken en stage doen .quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:14 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Heb je er nooit over gedacht om in Nederland te gaan werken?
ik zag hier alleen een bedrag van 50 000 bruto voorbij komen. In vergelijking daarme verdien jij een stuk meer.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:09 schreef airbusNEK het volgende:
ik ben al tien jaar verkeersleider. ik wordt dit jaar 31.
Ik ben wel belg en de selectieprocedures zijn wel anders maar gelijkend.
ik heb de kwalificatie procedure toren (sinds 1997) toren radar (sinds 2000) en area radar (sinds een jaar)
leuke job maar je moet er wel voor "gemaakt" zijn en het graag doen anders hou je het niet vol.
in Belgiê betekent dit qua loon nu (met 1 kind ten laste) netto 4000 ¤ met premies zonder vakantie- en eindejaarspremie.
In NL ligt het zo'n 1000 ¤ hoger. GRRRRRR
andere vragen ????
Dat ging over het startsalaris, in 10 jaar tijd stijgen de verdienste wel enigzins dusquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:12 schreef gottegottegott het volgende:
[..]
ik zag hier alleen een bedrag van 50 000 bruto voorbij komen. In vergelijking daarme verdien jij een stuk meer.
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:04 schreef Airborn het volgende:
Vandaag het bericht gekregen dat ik DOOR ben na de Grading! Eerst nog de medical maar lijkt me geen probleem!!! Daarna, de opleiding van Januari!!!!
Al meer gelukkigen??
Jij bent verdacht goed op de hoogte. Inderdaad, de AAPRO ligt alweer een maand of wat achter me.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:41 schreef Druid het volgende:
Sandyman, jij zat (zit?) in BAT-2005-II toch? Ben je zonder kleerscheuren de AAPRO enzo doorgekomen?
Veel plezier Ko!!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:13 schreef DIR-01 het volgende:
15 augustus het terugkoppelingsgesprek om 10.00 uur
Valt wel mee hoor, in een van de eerdere topics had je daarover wat gepostquote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:58 schreef Sandyman het volgende:
Jij bent verdacht goed op de hoogte.
Super!quote:Inderdaad, de AAPRO ligt alweer een maand of wat achter me.
Kan niet meer mis dus!!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:13 schreef DIR-01 het volgende:
15 augustus het terugkoppelingsgesprek om 10.00 uur
Zou cool zijn!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:11 schreef Velocita het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Hopelijk worden we klasgenoten in januari
Heel veel succes!!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:28 schreef sterretje83 het volgende:
gefeliciteerd airborn!!
ik h eb net gehoord dat ik door mag naar de 1e selectie ronde, wanneer weet ik nog niet maar het gaat in ieder geval beginnen!!
Gaat het werk op den duur niet vervelen? Ik kan me voorstellen dat dingen op gegeven moment wat routinematig worden?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:58 schreef airbusNEK het volgende:
snap jullie niet echt
jullie zijn maar bezig over verkeersleider hier, verkeersleider daar.
ik ben het al tien jaar maar niemand die vragen heeft over de job ????
Het is dus wel een beroep waarin je dingen een beetje naar eigen inzicht kan doen? Dat klinkt wel goed. Wat was voor jou de reden dit te gaan doen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:30 schreef airbusNEK het volgende:
de procedures en de standaard termen die je vertelt tegen piloten over runway en route zijn routine maar het separeren van vliegtuigen en het maken van sequenties (vliegtuigtreintjes maken) zelf blijft steeds afahankelijk van het moment en is steeds anders.
het werk bestaat uit 50% procedures en 50 % inspiratiequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:33 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Het is dus wel een beroep waarin je dingen een beetje naar eigen inzicht kan doen? Dat klinkt wel goed. Wat was voor jou de reden dit te gaan doen?
in Belgie is het systeem enigszins anders dan in NL.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:33 schreef Wortel79 het volgende:
airbusNEK
Kun je ook wat vertellen over de verschillende plaatsen waar je kan werken (toren, approach, eurocontrol, schiphol, groningen, maastricht enz.) m.a.w. je bent klaar met de opleiding en wat doe je dan de komende 30 jaar?
Qua opleiding: Havo en prop. HBO Hoger Management.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:05 schreef sproetje26 het volgende:
He airborn
Wat heb je voordat je bij de lvnl ging solliciteren gedaan?
Ben eigenlijk na school meteen gaan werken, HBO heb ik ernaast gedaan. Gewenning aan geld gaat snel, zeker met een koopwoning. Zodoende ben ik op zoek gegaan naar opleidingen die duaal of met een redelijk salaris te volgen zijn. Affiniteit met luchtvaart zit in de familie en ik heb via de boardradio bij United airlines wel eens mee zitten luisteren. Vandaar de interesse, het salaris is verder een leuke bijkomstigheid.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:34 schreef sproetje26 het volgende:
Dit is wel iets totaal anders, neem niet aan dat je het alleen voor het geld doet?
Hoe kwam je er zo bij om dit te doen?
Want?quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:33 schreef draaijer het volgende:
en kan je het maar een paar jaar doen
Je kan het maar een paar jaar doen. Wanneer je ouder wordt kan je je minder concentreren dan wanneer je jong bent. Dus na een aantal jaar ben je afgeschreven en zal je toch op andere kwaliteiten moeten terug kunnen vallen.quote:
Daarom kan je daar toch met je 55e met pensioen?quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:56 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je kan het maar een paar jaar doen. Wanneer je ouder wordt kan je je minder concentreren dan wanneer je jong bent. Dus na een aantal jaar ben je afgeschreven en zal je toch op andere kwaliteiten moeten terug kunnen vallen.
Redelijk overbodige post gezien de geboortedatum in je profielquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:33 schreef draaijer het volgende:
For me a NoGo
Nee Dibbes. Zo lang hou je het niet vol.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:26 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Daarom kan je daar toch met je 55e met pensioen?
Ik ben benieuwd!quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:02 schreef Airborn het volgende:
Ik kan het je na morgenochtend 10 uur allemaal haarfijn vertellen!!
Op dit moment gaan we bij LVNL als verkeersleider op ons 55'ste met FLNA (vroeg pensioen zeg maar)quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nee Dibbes. Zo lang hou je het niet vol.
Ik schat in ca. 10 jaar.
Duidelijke taal.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:03 schreef phkba het volgende:
[..]
Op dit moment gaan we bij LVNL als verkeersleider op ons 55'ste met FLNA (vroeg pensioen zeg maar)
Je mag maximaal 26 zijn als je begint met de opleiding dus hou je het minimaal 29 jaar vol.
Nee je krijgt geen zover ik weet geen extra informatie. Voor de eerste ronde is dit ook niet echt nodig.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:19 schreef Double_B het volgende:
Krijg je, wanneer je je inschrijft voor de testen, theorie thuisgestuurd oid, of wordt er echt verwacht dat je al het één en ander weet?
Hoi Dizzy,quote:
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:06 schreef Airborn het volgende:
[..]
Hoi Dizzy,
Ben net terug van de med. keuring. Valt erg mee hoor, geen loopbanken etc.
Puntsgewijs:
- Ogentest (Zicht, kleuren, oogboldruk)
- Gehoortest (je weet wel met piepjes en een drukknop)
- Hartfimlpje
- Bloeddruk, bloed afnemen, urine monster.
- Longfunctie
- Lichamelijk onderzoek (reflexen, hart, longen, buikorganen, liebreuken etc. etc.)
- Nabespreking over eerdere aandoeningen en je resultaten.
Succes met alles.
Ko:
Gefeliciteerd!! Helemaal definitief nu?
Bedankt zeg!! Ik ben benieuwd wat ik te horen krijg over mijn sollicitatie! Jij bent door? Alvast gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:06 schreef Airborn het volgende:
[..]
Hoi Dizzy,
Ben net terug van de med. keuring. Valt erg mee hoor, geen loopbanken etc.
Puntsgewijs:
- Ogentest (Zicht, kleuren, oogboldruk)
- Gehoortest (je weet wel met piepjes en een drukknop)
- Hartfimlpje
- Bloeddruk, bloed afnemen, urine monster.
- Longfunctie
- Lichamelijk onderzoek (reflexen, hart, longen, buikorganen, liebreuken etc. etc.)
- Nabespreking over eerdere aandoeningen en je resultaten.
Succes met alles.
Ko:
Gefeliciteerd!! Helemaal definitief nu?
Hey Airborn,quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:06 schreef Airborn het volgende:
[..]
Hoi Dizzy,
Ben net terug van de med. keuring. Valt erg mee hoor, geen loopbanken etc.
Puntsgewijs:
- Ogentest (Zicht, kleuren, oogboldruk)
- Gehoortest (je weet wel met piepjes en een drukknop)
- Hartfimlpje
- Bloeddruk, bloed afnemen, urine monster.
- Longfunctie
- Lichamelijk onderzoek (reflexen, hart, longen, buikorganen, liebreuken etc. etc.)
- Nabespreking over eerdere aandoeningen en je resultaten.
Succes met alles.
Ko:
Gefeliciteerd!! Helemaal definitief nu?
Hey Ko, EEG is niet langer noodzakelijk, jij was denk ik een van de laatste waar het nog moest (ik heb 't ook niet gehad).quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:35 schreef DIR-01 het volgende:
Heb je niet een badmuts met draadjes op gehad voor die EEG??
Ha Dennis, alvast heel veel succes gewenst de komende paar weken en natuurlijk tijdens de AAPRO Wie weet zie ik je in september (ik ben een van de mensen die dan gaat beginnen).quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:34 schreef Dennis-1985 het volgende:
De AAPRO begint op 18 september en als ik het goed las dan begint BAT-2006-II dan ook! Tot 18 september voor de mensen die dan beginnen!
De mensen die afvallen hoeven niets terug te betalen, soms is het zelfs nog mogelijk als je verder in de opleiding afvalt om wat anders doen binnen het bedrijf (coachen, groundcontroller, assistent...noem maar op) en anders dan neem je gelijk al je vakantie dagen op en krijg je nog 1 of 2 maanden salaris mee en kan je dus direct stoppen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:49 schreef sproetje26 het volgende:
Hoi Dennis,
Vroeg me af, de mensen die afvallen tijdens de opleiding, moeten die nou een deel van de studie terugbetalen?
Klinkt trouwens erg leuk wat je doet. Wens je succes met de aapro, mogen jullie het allemaal
halen:-)
Ben blij dan dat ze dat eruit gehaald hebben zeg. heb 3 uur met zo'n ding op me hoofd gezeten en allerlei dingen moeten doen, open ogen/ogen dicht, knijp is in je linkerhand. Duurt echt zo lang en tis zo saai. Maar goed, Heb zin in 18 septemberquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:39 schreef Druid het volgende:
[..]
Hey Ko, EEG is niet langer noodzakelijk, jij was denk ik een van de laatste waar het nog moest (ik heb 't ook niet gehad).
Alleen de eerste 5 weken je best doen?? Ben je van plan om er daarna mee te stoppen dan LOLquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:49 schreef Wortel79 het volgende:
Bedankt voor je verhaal Dennis1985,
ik ga inderdaad beginnen op 18 september en als ik je verhaal zo lees lijkt het me erg leuk. De theorie is voor mij erg nodig aangezien ik echt nog niets weet van de luchtvaart (verschil 737 en 747, de grootte? )
Ik heb er erg veel zin in en wat ik tot nu toe op dit forum gelezen heb is het helemaal mijn ding (rustig,analytisch) Ik ga mijn best doen de eerste 5 weken en zie jullie vast wel eens rondlopen
greetz Bob
p.s. Druid en Dir-01 tot de 18e
De testen die je krijgt zijn een beetje te vergelijken met een iq-test. En dan meer de reken- en plaatjes vragen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:25 schreef sproetje26 het volgende:
Heb wel zin in de testen. Alleen jammer dat je je er eigenlijk weinig op kan voorbereiden.
Vroeg me trouwens af, bij de site luchtverkeersleider kan je een aantal testjes doen. Lijkt dat een beetje op wat je krijgt tijdens die testdagen of is het heel anders?
Ik wist ook echt helemaal niets van vliegtuigen of iets wat daar ook maar mee te maken had, en gelukkig heb je dat ook niet nodig! En het verschil tussen een 737 en een 747....dat leer je vanzelf...ook dat je nog heel veel verschillende types van een 737 of 747 hebt en de bijbehorende specificaties. Dat was echt blokken, net als veel andere dingen, maar dat is ff bikkelen met de gedachte dat het echt steeds leuker wordtquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:49 schreef Wortel79 het volgende:
Bedankt voor je verhaal Dennis1985,
ik ga inderdaad beginnen op 18 september en als ik je verhaal zo lees lijkt het me erg leuk. De theorie is voor mij erg nodig aangezien ik echt nog niets weet van de luchtvaart (verschil 737 en 747, de grootte? )
Ik heb er erg veel zin in en wat ik tot nu toe op dit forum gelezen heb is het helemaal mijn ding (rustig,analytisch) Ik ga mijn best doen de eerste 5 weken en zie jullie vast wel eens rondlopen
greetz Bob
p.s. Druid en Dir-01 tot de 18e
3 weken geleden ongeveer. Ik heb wel een mailtje gehad waarin stond dat ik een email zou krijgen met een uitnodiging, dus ik wacht nog steeds rustig af.....quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:28 schreef sproetje26 het volgende:
Bedankt sterretje, ga ik eens bekijken.
Wanneer heb je je sollicatie verstuurd? Ik kreeg na een aantal dagen al bericht met de vraag wanneer ik kon komen
Niets, alle kosten die je moet maken voor de selectieprocedure (bijv. reiskosten, maar ook medische keuring e.d.) worden vergoed door LVNL, ongeacht of je uiteindelijk de opleiding mag gaan doen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:07 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hoeveel kost eigenlijk zo een psychologische test mocht je niet aan de eis voldoen?
Er staat wel een nummer bij, maar er staat ook duidelijk in dat mailtje dat ik van hun een uitnodiging krijg. Heb jij wel zelf gebeld dan voor een afspraak en zo ja wanneer mag je komen??quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:20 schreef sproetje26 het volgende:
He sterretje, staat er in het mailtje wat jij gehad hebt ook een telefoonnnummer?
Je kan namelijk ook zelf bellen voor een afspraak
Als ik het zo lees bedoelt hij een test om aan te tonen dat je minimaal HAVO nivo hebt. Deze test moet je zelf betalen en krijg je alleen vergoed als je aan de opleiding begint. (tenminste een jaar geleden). Bel of mail anders gewoon even naar de LVNL afdeling werving. Daar kunnen ze je er alles over vertellen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:20 schreef Druid het volgende:
[..]
Niets, alle kosten die je moet maken voor de selectieprocedure (bijv. reiskosten, maar ook medische keuring e.d.) worden vergoed door LVNL, ongeacht of je uiteindelijk de opleiding mag gaan doen.
ik heb wel een mailtje terug gehad, maar nou weet ik nog niks....er stond alleen dat ik binnen 3 weken na het krijgen van de uitnodigingsemail ik bericht zou krijgen wanneer ik mag komen, ik heb alleen die uitnodigingsmail nog niet gehad dus hier schiet ik nog niet veel mee op.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:27 schreef sproetje26 het volgende:
En heb je al wat gehoord sterretje?
Dank je!quote:Op maandag 4 september 2006 12:36 schreef Airborn het volgende:
FloggingMolly, Good luck!! Laat je niet gek maken!!
Als je terug kijkt op dit forum, en zeker op deel II kom je genoeg tegen. Alle drie de selectierondes zijn daar al meerder keren besproken. Zorg dat je lekker uitgerust bent als je gaat, scherp zijn kan erg helpen.quote:
Ik zat tijdens de 2e ronde met nog 3 anderen. Hiervan zijn er maar 2 doorgegaan waaronder ik. Weet niet of dit een beetje representatief is voor de hele ronde.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:06 schreef jeemigdepeemig het volgende:
Yesss, ook door naar de 2e ronde hoor ik net.
Ik weet dat de eerste ronde rond +/- 20% door gaat maar heb geen idee hoe de percentages liggen bij de 2e en 3e ronde. Kan iemand daar iets zinnigs over vertellen?
Kijk ff op www.intermediair.nl Staan wat testen op, geven wel een redelijk beeld ongeveer. Zorg gewoon dat je uitgerust verschijnt. Pak zou ik niet doen, heb ik de hele selectie niet aangehad, zelfs niet tijdens het aanstellingsgesprek. Gewoon een btje normale/relaxte kleding.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:32 schreef Deverwey het volgende:
misschien een vraag die al meerdere keren gesteld is, kan in alledrie de delen however geen goed antwoord vinden.
ik heb dinsdag de 1ste selectiedag, bij Human Company dus in Amersfoort. nu is mijn vraag : Kan ik mij op deze dag voorbereiden, gezien we bepaalde testen krijgen, is het slim om wat hoofdrekenen te oefenen of iets?. ik weet wel dat het slim is om uitgerust te verschijnen aan de start
En kleding, pak is een beetje overdressed hoor ik?, gewoon nette spijkerbroek en blouse dus maar.
/Deverwey
Echt voorbereiden kan niet, het merendeel van de testjes kan je of kan je niet. Het gaat er vooral om hoe snel je iets doorhebt. Uitgerust zijn werkt wel in je voordeel, maar is zeker niet allesbepalend.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:32 schreef Deverwey het volgende:
misschien een vraag die al meerdere keren gesteld is, kan in alledrie de delen however geen goed antwoord vinden.
ik heb dinsdag de 1ste selectiedag, bij Human Company dus in Amersfoort. nu is mijn vraag : Kan ik mij op deze dag voorbereiden, gezien we bepaalde testen krijgen, is het slim om wat hoofdrekenen te oefenen of iets?. ik weet wel dat het slim is om uitgerust te verschijnen aan de start
En kleding, pak is een beetje overdressed hoor ik?, gewoon nette spijkerbroek en blouse dus maar.
/Deverwey
Alvast veel succes met leren danquote:Op woensdag 13 september 2006 17:18 schreef Mederiacvm het volgende:
Zojuist mijn oefenboekjes ontvangen met de bevestiging van de grading, zoals al gezegd dinsdag 3 oktober. Om 13.00 uur verwacht men mij op Schiphol Oost. Komende drie weken maar weer actief gaan leren (lang geleden )
Nee, één boekje (46 pagina's) met een bijlage.quote:Op donderdag 14 september 2006 01:22 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Alvast veel succes met leren dan
Boekjes?? is het er meer als 1 dan?
Groeten
Ko
Het spijt me zeer, maar vind dit echt een rare opmerking.quote:Op donderdag 14 september 2006 18:36 schreef Mederiacvm het volgende:
[..]
Nee, één boekje (46 pagina's) met een bijlage.
@ Luuk: Ben direct begonnen met studeren, ga er namelijk niet vanuit dat het te vergelijken is met een HAVO-proefwerkje dat je met een half uurtje stof doornemen ruim voldoende kon maken.
Als ik de grading zometeen voldoende mocht hebben doorlopen en daarna wordt aangenomen komt voor mij pas de moeilijkste fase, de beslissing nemen of ik wel of niet met de opleiding wil beginnen. Het idee jaren in Amsterdam of omgeving te moeten wonen staat me steeds meer tegen.
Zijn er hier meer mensen geweest die ondanks dat ze wel waren toegelaten hebben besloten niet te beginnen? En wat waren hun redenen om tot dit besluit te komen?
Hier ben ik wel benieuwd naar?
Bart
Inderdaad, het hoeft niet per se Amsterdam te zijn, het kan ook een van de plaatsen elders in Noord-Holland (of uberhaupt de Randstad) zijn, de optie om in mijn huidige woonomgeving te blijven heb ik niet daar het in optimale omstandigheden al ruim 2 uur duurt om op Schiphol te komen. Ik zal hoe dan ook verplicht worden te verhuizen naar een omgeving waar ik mij, gezien enkele ervaringen die ik de afgelopen jaren heb opgedaan, zeer waarschijnlijk absoluut niet thuis zal voelen. En hoewel luchtverkeersleider een heel uitdagende baan is, mij heel erg aanspreekt en, laten we eerlijk zijn, niet slecht betaald, ben ik niet van plan mijn huidige leven op te geven voor een ongelukkig leven in Holland.quote:Overigens is perse in Amsterdam wonen ook nergens voor nodig.
Bij wie heb je dan info gevraagd? Bij mij is namelijk duidelijk verteld dat alles op schiphol is, en dat je daarna geplaats kan worden op een regionaal veld bv.quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef Mederiacvm het volgende:
Bij aanmelding was het mij niet bekend dat de opleiding in Amsterdam zou plaatsvinden, ik heb mij dan ook ingeschreven voor een opleidingsplaats in Maastricht, tijdens het orientatiebezoek is pas gezegd dat de opleiding hoe dan ook (deels) in Amsterdam gegeven gaat worden, dit was ook bij andere aanwezigen niet duidelijk.
Hier weet ik niks van?? Van wie heb je dit?quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef Mederiacvm het volgende:
Het is bij mijn weten zo, tenzij ik verkeerd ben ingelicht, dat er een proefperiode van 6 maanden geldt.
Na de initial training (die ongeveer 1 jaar duurt) wordt je geplaatst ergens binnen het bedrijf. Dit kan dus Schiphol, Rotterdam, Maastricht of Eelde zijn.quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:02 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Bij wie heb je dan info gevraagd? Bij mij is namelijk duidelijk verteld dat alles op schiphol is, en dat je daarna geplaats kan worden op een regionaal veld bv.
[..]
Als de opleiding niet bevalt kun je altijd ontslag nemen. Ze hebben er natuurlijk niks aan iemand te blijven trainen die zich niet volledig in kan zetten.quote:Hier weet ik niks van?? Van wie heb je dit?
Grtz Ko
Ps, veel succes met je grading en de beslissing daarna
Dit wist ik al, dus komt goedquote:Op zaterdag 16 september 2006 17:33 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Na de initial training (die ongeveer 1 jaar duurt) wordt je geplaatst ergens binnen het bedrijf. Dit kan dus Schiphol, Rotterdam, Maastricht of Eelde zijn.
[..]
Tot wanneer kan je dan eruit stappen?? Snap dat ze er niks aan hebben als je niet gemotiveerd ben, maar als zei 2 jaar met je bezig zijn en er dan bv uitstapt. Zullen ze niet in dank af nemen toch?quote:Als de opleiding niet bevalt kun je altijd ontslag nemen. Ze hebben er natuurlijk niks aan iemand te blijven trainen die zich niet volledig in kan zetten.
Nadat je de opleiding compleet hebt afgerond (na zo'n 3/4 jaar), krijg je een contract dat je de 1e 5 jaar niet weg kunt zonder dat er voor jou kosten aan verbonden zijn.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:03 schreef DIR-01 het volgende:
Tot wanneer kan je dan eruit stappen?? Snap dat ze er niks aan hebben als je niet gemotiveerd ben, maar als zei 2 jaar met je bezig zijn en er dan bv uitstapt. Zullen ze niet in dank af nemen toch?
Grtz
Hoi Bart. Ik heb ook meegedaan aan de selecties en mocht door naar de grading, maar heb zelf besloten dat niet te doen. LVNL was er niet heel erg blij mee, en vond het volgens mij nogal vreemd, maar uiteindelijk willen ze alleen gemotiveerde mensen dus ze hebben liever dat je het zelf afblaast ipv het traject verder te doorlopen en er uiteindelijk alsnog mee stopt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef Mederiacvm het volgende:
(...)
Enkel om te kijken of er meer mensen zijn geweest die met een dergelijke problematiek te maken hebben gehad heb ik mijn situatie geschetst, blijkbaar ben ik dus de eerste.
Bart
Daar heb ik ook naar gekeken, helaas ben ik daar te oud voorquote:Op zondag 17 september 2006 16:28 schreef Wakey het volgende:
[..]
Waarom solliciteer je trouwens niet bij Eurocontrol in Maastricht? Dan kun je in Limburg blijven.
Ik heb per telefoon te horen gekregen dat ik ook zeker geplaatst ben voor de opleiding van januari. Moest alleen de medische keuring nog doen. Naar aanleiding van deze keuring zijn er wat dingen naar voren gekomen waarvoor extra onderzoek nodig is. Ik hoop deze week de positieve uitslagen te horen, waarna ook voor mij eindelijk de klas van januari een feit is!!quote:Op zondag 17 september 2006 14:11 schreef MarchingHome het volgende:
Duuus... Wie zit er in Januari nog meer bij? ^_^
Groet,
MH
Dit verhaal snap ik niet helemaal. Bedoel je dat jij denkt dat je voorrang krijgt bij de sollicitatie bij de LVNL omdat je ATC gedaan hebt op IVAO?quote:Op maandag 18 september 2006 09:03 schreef NordicBlue het volgende:
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk
Goed om te horen Luuk!quote:Op maandag 18 september 2006 00:30 schreef Airborn het volgende:
[..]
Ik heb per telefoon te horen gekregen dat ik ook zeker geplaatst ben voor de opleiding van januari. Moest alleen de medische keuring nog doen. Naar aanleiding van deze keuring zijn er wat dingen naar voren gekomen waarvoor extra onderzoek nodig is. Ik hoop deze week de positieve uitslagen te horen, waarna ook voor mij eindelijk de klas van januari een feit is!!
LVL heeft banden met IVAO , omdat je op IVAO al ervaring hebt opgedaan (als je dat kan aantonen) , bestaat de kans op voorrang , omdat je al de basis kentquote:Op maandag 18 september 2006 11:34 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dit verhaal snap ik niet helemaal. Bedoel je dat jij denkt dat je voorrang krijgt bij de sollicitatie bij de LVNL omdat je ATC gedaan hebt op IVAO?
Wie weet! Heb de eerste ronde in Amersfoort gedaan. Op 15 juni. 2e ronde 27 juni en de orientatiedag op 28 juni 's morgens. Ik hoop snel te horen of het goed zit, medisch gezien. Zit inmiddels ook al 4 maanden in onzekerheid. Maar vertrouwende op een positieve uitslag! Zie ik je in Januari! Heb je enig idee wanneer de opleiding exact begint?quote:Op maandag 18 september 2006 12:24 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Ik hoop op positieve resultaten voor de onderzoeken, zodat ik je in Januari ontmoet. Of zou ik je al eens ontmoet hebben tijdens het selectietraject? ^_^
Groet,
Daniël
a) 't is LVNLquote:Op maandag 18 september 2006 15:20 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
LVL heeft banden met IVAO , omdat je op IVAO al ervaring hebt opgedaan (als je dat kan aantonen) , bestaat de kans op voorrang , omdat je al de basis kent
Ja dat weet ik toevallig Op 2 januari begint de boel. Lekker vroeg in 't jaar beginnen dus ^_^quote:Op maandag 18 september 2006 16:08 schreef Airborn het volgende:
[..]
Wie weet! Heb de eerste ronde in Amersfoort gedaan. Op 15 juni. 2e ronde 27 juni en de orientatiedag op 28 juni 's morgens. Ik hoop snel te horen of het goed zit, medisch gezien. Zit inmiddels ook al 4 maanden in onzekerheid. Maar vertrouwende op een positieve uitslag! Zie ik je in Januari! Heb je enig idee wanneer de opleiding exact begint?
Ik weet niet waar je de info vandaan hebt, maar voor zover ik het kan beoordelen, is het volkomen onzin.quote:Op maandag 18 september 2006 15:20 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
LVL heeft banden met IVAO , omdat je op IVAO al ervaring hebt opgedaan (als je dat kan aantonen) , bestaat de kans op voorrang , omdat je al de basis kent
Zo zeg, 2 januari!! Ze zijn wel van de frisse aanpak! Met de champi nog in je aderen in de schoolbanken. maar ff een jaartje overslaan dan. Een groot voordeel voor mij, zeker als ik het verhaal van Mederiacvm lees, is dat ik ca 4 km bij het complex van LVNL vandaan woon. In Amstelveen. Ben echter wel druk bezig met een verhuizing naar A'dam, maar het blijft in de buurt. Moet jij van ver komen MH?quote:Op maandag 18 september 2006 17:28 schreef MarchingHome het volgende:
Druid heeft naar mijn weten gelijk.
[..]
Ja dat weet ik toevallig Op 2 januari begint de boel. Lekker vroeg in 't jaar beginnen dus ^_^
Ik heb volgens mij een week later dan jij de eerste ronde gehad.
Op 12 juli had ik 's ochtends de oriëntatiedag en de dag daarna had ik de tweede ronde.
Blijkbaar ken ik je nog niet, maar daar zal snel verandering in komen.
Voor mij viel de derde ronde op 3 augustus en toen ben ik nog iemand tegengekomen die ik tijdens de eerste ronde had ontmoet en ook weer had gezien op de oriëntatiedag. Voor hem hoop ik natuurlijk ook dat ie 't helemaal gehaald heeft ^_^
Waar woon je trouwens, Luuk?
Groet
Dit is absoluut de grootst mogelijke onzin. LVNL heeft geen banden met IVAO. Misschien zijn medewerkers er lid van, maar er zijn er ook bij de plaatselijke fanfare lid. De selectietesten staan volledig op zichzelf. Er krijgt niemand voorrang. Ik weet niet waar je dit vandaan gehaald hebt, maar het klopt niet.quote:Op maandag 18 september 2006 09:03 schreef NordicBlue het volgende:
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk , en er veel mensen vliegen via dat netwerk (+-1500 mensen tegelijkertijd , waarvan toch zeker 100-200 in nederland tegelijk)
www.ivao.aero
quote:Op donderdag 21 september 2006 07:30 schreef ATCO2b het volgende:
[..]
Dit is absoluut de grootst mogelijke onzin. LVNL heeft geen banden met IVAO. Misschien zijn medewerkers er lid van, maar er zijn er ook bij de plaatselijke fanfare lid. De selectietesten staan volledig op zichzelf. Er krijgt niemand voorrang. Ik weet niet waar je dit vandaan gehaald hebt, maar het klopt niet.
We zijn het in ieder geval eensquote:Op maandag 18 september 2006 22:12 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je de info vandaan hebt, maar voor zover ik het kan beoordelen, is het volkomen onzin.
Ik bedoel, als je bij de KLS/NLS/Stella/DFA aankomt met het verhaal dat je best wel veel flightsim 98 gespeeld hebt, dan krijg je echt geen voorrang hoor tijdens de selectierondes of iets dergelijks...
Jazeker, ben aan het leren voor de gradingquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:47 schreef Sierra538 het volgende:
En zitten er nog mensen in de selectierondes?
Zit je dit topic de hele dag te F5'en ofzo? Meer dan een week niet een reactie, ik plaats een post en 2 minuten later is daar al een reactie opquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:49 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Jazeker, ben aan het leren voor de grading
Ik moet toch wat doen naast het leren Ik zag het in mijn active topics lijstquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:58 schreef Sierra538 het volgende:
[..]
Zit je dit topic de hele dag te F5'en ofzo? Meer dan een week niet een reactie, ik plaats een post en 2 minuten later is daar al een reactie op
Wanneer mag je?
Is het erg druk tijdens de oefening? Zit je constant te praten of heb je af en toe ook wat tijd om alles op een rijtje te zetten om het overzicht te kunnen houden?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:10 schreef MarchingHome het volgende:
Tip:
Besteed mínstens de helft van de tijd aan de oefening en het verbeteren van je strategiën zodat alles efficiënter maar nog steeds veilig verloopt
Die theorie ken je als het goed is wel binnen een paar dagen ^_^
Op de grading krijg je eerst een oefening, dat is dezelfde uit het boekje, dan krijg je tips over wat er beter kon. Probeer dat dus al tot een minimum te beperken, des te meer kan je je richten op punten die verbeterd kunnen worden volgens hen.
De 'simulatie' zelf wordt een iets lastigere variant van de oefening. Wel lachen als het een beetje lukt ^_^
Ik was alleen een toestel aan de grond voor 10 minuten vergeten, die steeg dus iets te laat op
Bij dat urine monster kijken ze dan ook af je wel eens drugs hebt gebruikt?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:06 schreef Airborn het volgende:
[..]
Hoi Dizzy,
Ben net terug van de med. keuring. Valt erg mee hoor, geen loopbanken etc.
Puntsgewijs:
- Ogentest (Zicht, kleuren, oogboldruk)
- Gehoortest (je weet wel met piepjes en een drukknop)
- Hartfimlpje
- Bloeddruk, bloed afnemen, urine monster.
- Longfunctie
- Lichamelijk onderzoek (reflexen, hart, longen, buikorganen, liebreuken etc. etc.)
- Nabespreking over eerdere aandoeningen en je resultaten.
Succes met alles.
Ko:
Gefeliciteerd!! Helemaal definitief nu?
Als de oefening net begint heb je natuurlijk wel wat tijd. Probeer áls je even tijd heb echt zoveel mogelijk te inventariseren en kijken van: oké, daar moet ik zometeen ook rekening mee gaan houden. Kijk in welke volgorde de vliegtuigen je domein uitvliegen. Ga niet van je koffie zitten slurpen en aan je net nieuwe vriendinnetje zitten denken, want dan lukt t nietquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:14 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Is het erg druk tijdens de oefening? Zit je constant te praten of heb je af en toe ook wat tijd om alles op een rijtje te zetten om het overzicht te kunnen houden?
Dat kunnen ze lijkt mij niet opmaken uit het urine monster, maar je krijgt van te voren een formulier waarop je van alles moet aangeven over je medische verleden. 'T is mij niet specifiek opgevallen, maar ik neem aan dat je over drugsgebruik ook wel wat moet invullen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Bij dat urine monster kijken ze dan ook af je wel eens drugs hebt gebruikt?
Denk er nog maar even over na, tips zijn natuurlijk altijd welkomquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:21 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Nu was er nog een tip die ik wou geven, maar ik weet ff ni meer welke
XTC?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:23 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Dat kunnen ze lijkt mij niet opmaken uit het urine monster, maar je krijgt van te voren een formulier waarop je van alles moet aangeven over je medische verleden. 'T is mij niet specifiek opgevallen, maar ik neem aan dat je over drugsgebruik ook wel wat moet invullen.
Het lijkt me overigens niet dat je met een paar blowtjes in 't verleden meteen wordt afgekeurd voor de selectie, maar ik zou 't niet zeker weten
Misschien dat het toeval is maar, bij mij ging de piloot ook de fout in. Verkeerd terug gelezen klaringen etc.... Misschien hoort het er toch bij! Inderdaad duidelijk corrigeren. You'r in charge!!!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:27 schreef MarchingHome het volgende:
Tijdens die simulatie bij mij, was er een punt waarop de 'piloot' fouten begon te maken met wat ie zei. Ik heb niet 't idee dat 't bij de simulatie hoorde, maar dat ie gewoon echt niet meer wist wat ie zei. Op zo een moment moet je 'm heel duidelijk maken dat je 't anders wil hebben dan dat ie teruglas en dat je 'on top of the situation' bent.
De website verwijzen naar elkaar , en het stond op het forumquote:Op donderdag 21 september 2006 13:00 schreef MarchingHome het volgende:
Een beetje jammer alleen dat NordicBlue niet wil toelichten hoe hij aan de onjuiste informatie is gekomen.
De website van IVAO linkte inderdaad naar die van LVNL, andersom is dat geenszins het geval (nooit geweest ook).quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:26 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
De website verwijzen naar elkaar , en het stond op het forum
Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:40 schreef sterretje83 het volgende:
24 oktober mag ik komen voor de 1e selectieronde in Amersfoort!! Kan iemand mij vertellen of je bij de capaciteitentest een bepaalde tijd krijgt voor de hele test of dat je een tijd krijgt per vraag??
Bij de capaciteitentest krijg je per onderdeel (dus een set vragen) een bepaalde tijd waarin je de vragen moet beantwoorden. Je zal niet bij elk onderdeel alle vragen binnen de tijd kunnen beantwoorden, maar dat is dus normaal.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:40 schreef sterretje83 het volgende:
24 oktober mag ik komen voor de 1e selectieronde in Amersfoort!! Kan iemand mij vertellen of je bij de capaciteitentest een bepaalde tijd krijgt voor de hele test of dat je een tijd krijgt per vraag??
Bij welk stel vragen heb je geen tijdslimiet dan? Naar wat ik me kan herinneren is alles bij de capaciteitentest tijdsgebonden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:06 schreef Sierra538 het volgende:
Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.
Op de site van de Lvnl staat bij links ook IVAO gemeldquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:34 schreef Druid het volgende:
[..]
De website van IVAO linkte inderdaad naar die van LVNL, andersom is dat geenszins het geval (nooit geweest ook).
Als je met "het forum" het forum van IVAO bedoelt mag je me het aanwijzen, ik kan het niet vinden.
Ah op de promotiesite, check, my bad. Het is wel de verkeerde link overigens, IVAO is ook alweer gesplitstquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:37 schreef DIR-01 het volgende:
Op de site van de Lvnl staat bij links ook IVAO gemeld
Grtz
Dat was niet echt waar het over ging. Er werd gesuggereerd dat als je ervaring had met IVAO je een voorsprong/voorrang had bij de LVNL, en dat lijkt me toch niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:37 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Op de site van de Lvnl staat bij links ook IVAO gemeld
Grtz
weet niet hoor maar.....quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:50 schreef Sierra538 het volgende:
[..]
Dat was niet echt waar het over ging. Er werd gesuggereerd dat als je ervaring had met IVAO je een voorsprong/voorrang had bij de LVNL, en dat lijkt me toch niet.
enquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:26 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
De website verwijzen naar elkaar , en het stond op het forum
quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:34 schreef Druid het volgende:
[..]
De website van IVAO linkte inderdaad naar die van LVNL, andersom is dat geenszins het geval (nooit geweest ook).
Als je met "het forum" het forum van IVAO bedoelt mag je me het aanwijzen, ik kan het niet vinden.
Ja klopt, en dat was allemaal naar aanleiding van wat er op 18 september door nordicblue gesuggereerd werd.quote:
quote:Op maandag 18 september 2006 09:03 schreef NordicBlue het volgende:
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk , en er veel mensen vliegen via dat netwerk (+-1500 mensen tegelijkertijd , waarvan toch zeker 100-200 in nederland tegelijk)
www.ivao.aero
Die verklaring omtrent het gedrag telt nog steeds wel hoor (je kunt hem ook gewoon declareren volgens mij), maar sinds kort is luchtverkeersleider een veiligheidsfunctie geworden (die heb je in Nederland in verschillende categorieen) en daarom wordt je onderzocht door de AIVD. Niks bijzonders hoor, gebeurt bij heel vee bedrijven die met de veiligheid van het land te maken hebben.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef MarchingHome het volgende:
Ook heb ik een V.O.G. (verklaring omtrent het gedrag) met positieve uitslag van Justitie ontvangen, maar dat geldt opeens niet meer. De AIVD gaat me screenen. Nog niets van gehoord. Hopen dat ik de vragenlijst beetje snel van ze krijg. Is toch al weer een paar weken terug dat ik hoorde dat die wijziging plaats vond.
dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten, dat is toch al moeilijk in te schatten dus alles wat je van te voren te weten kan komen is mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:06 schreef Sierra538 het volgende:
[..]
Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.
Mijn vraag aan jou is, zou het wat uitmaken voor jou testscores als je dit van te voren weet? Ga je dan anders die testen in?
Ik ben aspirant VKL (net als DIR-01 en een paar anderen hier op het forum), net een krap maandje bezig met de initial training.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:26 schreef MarchingHome het volgende:
Oh en druid, jij bent luchtverkeersleider? Ik baseer het niet echt op iets wat je hebt gepost, maar meer op hoe je op me overkomt
De capaciteitstest vond ik juist makkelijk overkomen. De psychologische test (2e dag, ook wel assessment genoemd) vond k daarentegen veel k*tter omdat je géén idee hebt van hoe je 't heb geflikt en 't kan twee weken duren voordat je de uitslag weet, terwijl je die bij de capaciteitstest gelijk al weet.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:24 schreef sproetje26 het volgende:
o wacht effe 24 oktober wel spannend.
Bij de eerste test die je krijgt, zie je bovenin bij elk onderdeel een klokje. Die moet je in de gaten houden. Als je die test haalt en je mag naar de tweede test, psychologische test, dan heb je 1 tijd voor de hele test, maar in die tijd red je het makkelijk. Het gaat echt om de capaciteits test, daar moet je elk onderdeel goed op de tijd letten en rustig de uitleg lezen.
Nee, nog steeds niets!!! Heb al een aantal keer gebeld maar nog geen uitslag bekend. Het is aan het ministerie van volksgezondheid of ze me goed keuren. Ben voornemens om tegen het einde van de week weer te bellen. Het lijkt op deze manier een beetje een gebed zonder einde te worden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef MarchingHome het volgende:
@ Aiborn, heb je nou al gehoord of je door de med. keuring bent gekomen?
Stel, er komt een vliegtuig de TMA binnen op niveau 12, mag je deze dan gelijk opdracht geven naar 7 te dalen? Of is dat al te inefficient? En een vertrekkende vlucht gewoon op 6 door laten vliegen tot hij de TMA verlaat? Of is dat ook niet goed?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:45 schreef MarchingHome het volgende:
Zéér belangrijk. Bij de oefening deed ik er te weinig aan en ze zeiden dat als ik 't niet beter deed qua efficiency in de sim zelf, dat het over was met de pret voor mij. Toen heb ik dankzij die tip daar zeer veel rekening mee gehouden en heb ik 't gehaald. Je moet echt zo efficient mogelijk werken, binnen de veiligheidsregels natuurlijk.
Dit ligt er helemaal aan wat er op de route zit. Als jij 1 kist hebt die binnenkomt op route Noord een geen vertrekkende kisten dan is het meest efficiente dat jij hem meteen op niveau 7 zet. Hou ook rekening met kisten die er achter zitten. Je kan hem wel laten binnenkomen op 12, maar wat als er nog 1 kist binnenkomt voordat hij het 1e baken heeft bereikt?? Dan ben je dus de klos. Je moet hier zelf mee "spelen" en logisch nadenken binnen de spelregels.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:09 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Stel, er komt een vliegtuig de TMA binnen op niveau 12, mag je deze dan gelijk opdracht geven naar 7 te dalen? Of is dat al te inefficient? En een vertrekkende vlucht gewoon op 6 door laten vliegen tot hij de TMA verlaat? Of is dat ook niet goed?
Volgens mij is dat juist zeer ínefficient! Je moet ze zo laat mogelijk laten dalen dacht ik zo. Ik kreeg er juist kritiek op dat ik bij de oefening voor de simulatie die kisten te snel liet dalen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:15 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Dit ligt er helemaal aan wat er op de route zit. Als jij 1 kist hebt die binnenkomt op route Noord een geen vertrekkende kisten dan is het meest efficiente dat jij hem meteen op niveau 7 zet.
Ik denk dat je dan even contact op moet nemen met de lvln, want heb geen idee hoe dat zit als je vanuit het mbo komt. suc6quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:32 schreef vandruten het volgende:
Ik ben in januari klaar met mijn mbo, hierbij heb ik ook wiskunde gehad in een zogenaamde HBO-doorstroomdeelkwalificatie. Om de achterstand met havisten te verkleinen. Is het mogelijk direct te solliciteren, of moet er eerst een test gedaan worden?
Er zijn bepaalde testen die aan kunnen tonen dat je toch voldoende capaciteiten hebt om luchtverkeersleider te worden. Het is dus niet onmogelijk met VMBO, ik zou hierover even met de LVNL contact opnemen (net zoals hierboven al verteld wordt).quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:50 schreef anisubs het volgende:
Teringzooi, je moet minimaal HAVO hebben om dat beroep te kunnen doen.
Laat ik nou net VMBO hebben!
Afdeling recruitment & initial trainingquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:37 schreef vandruten het volgende:
Klopt het dat de LVNL moeilijk bereikbaar is. Bij telefoon: antwoordapparaat waarbij verwezen wordt naar email. Bij email: geen antwoord na paar dagen.
Ja, allebei, ik wacht wel met nog een keer emailen. Geen idee ofdat op prijs wordt gesteld. Dat nummer meerdere keren binnen de gestelde tijd geprobeerd. Telefoon gaat over, maar op een gegeven moment een antwoordapparaat met de mededeling om te mailen naar recruitment@lvnl.nl.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:04 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Afdeling recruitment & initial training
Bereikbaar tijdens kantooruren van 09.00 - 17.00 uur
Telefoon: 020-4063639
E-mail: recruitment@lvnl.nl
Dit nummer/e-mail heb je geprobeerd?
Je moet er wel rekening mee houden dat de duur van de opleiding een indicatie is, en niet een vastgestelde periode. Het is afhankelijk van meerdere factoren waardoor het langer of korter kan duren.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:55 schreef maximooi het volgende:
Heb mij net aangemeld voor de toelating van luchtverkeersleider op schiphol. Zat eerst wel wat te twijfelen tussen KLM en eurocontrol, ook omdat bij laastgenoemde de studie 2,5 jaar duurt ipv 4. Ben nog steeds wel aan het twijfelen of ik het goede gedaan heb. Heb mij namelijk ook al aangemeld voor een masterstudie, deze begint in februari. Maarja, zal eerst de keuring afwachten.
Max
Blz 17 van je boek, staat in die matrix. Denk er aan dat je een startende kist op minimaal niveau 4 kan zetten als je wil. En als je een kist laat zakken naar bv niveau 7 en vraagt of hij niveau 8 wil melden als hij dat passeert dan is dat niveau "vrij". Tis net als wat Druid zei. Beetje middelen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Nog een grading vraagje:
De west aankomstroute is conflicterend met alle andere vertrek- en aankomstroutes toch?
Dit houdt dus in dat je een inkomende vlucht via west binnen de TMA nauwelijks van niveau kan laten veranderen, want elk niveau wat hij daarbij passeert zou op dat moment voor de gehele TMA bezet zijn. Klopt het wat ik hier zeg, of zie ik iets over het hoofd?
Wilde je piloot worden bij de KLM dan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:55 schreef maximooi het volgende:
Heb mij net aangemeld voor de toelating van luchtverkeersleider op schiphol. Zat eerst wel wat te twijfelen tussen KLM en eurocontrol
Max
Daar zijn ze toch voor. Als je reclame maakt, dan gaan mensen bellen en mailen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:57 schreef vandruten het volgende:
[..]
Ja, allebei, ik wacht wel met nog een keer emailen. Geen idee ofdat op prijs wordt gesteld. Dat nummer meerdere keren binnen de gestelde tijd geprobeerd. Telefoon gaat over, maar op een gegeven moment een antwoordapparaat met de mededeling om te mailen naar recruitment@lvnl.nl.
Beetje verwarrend, maar je hebt ook reclames voor luchtverkeersleider bij de lvnl. Daar wordt namelijk naar www.luchtverkeersleider.nl verwezen. En bij die andere reclame (over verkeer leiden op 15km hoogte) wordt verwezen naar de luchtmacht.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:36 schreef FloggingMolly het volgende:
Die radioreclames zijn dan ook van de luchtmacht, voor verkeers- en gevechtsleiders. Ik zie de reclames van de lvnl wel veel op fok nu.
Dan mogen ze wel eens bellen dat ik door benquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:07 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat er nog steeds een tekort is en dat ze heel graag mensen willen hebben!
Redelijk goed, maar ik vind het erg moeilijk er iets zinnigs over te zeggen met 0,0 feedback op de grading. Ik mocht iig wel de Engelse test doen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:35 schreef MarchingHome het volgende:
Hehe, goed gevoel er over?
Ja, zorg dat je uitgerust aankomt en wees jezelf. Meer kan je niet doen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:28 schreef sterretje83 het volgende:
Zo de eerste ronde is gehaald!!!! Nu op naar het assesment op 14 november. Hebben jullie nog goede tips???
Je bent ook geen ambtenaar natuurlijk...quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:10 schreef MarchingHome het volgende:
Hmm, vraagje. Ik heb nog even naar m'n startsalaris bij de LVNL zitten kijken. En de salarisschaalreeks en -schaal is niet bepaald hetzelfde soort als andere ambtenaren. Het betreft Salarisreeks A, schaal 19, trede 1. De normale ambtenarenschalen lopen maar tot schaal 18.
Zit ik dan in een jeugdschaal of in een eigen systeem van de LVNL of wat?
Is niet online te vinden. Je krijgt een heel boekwerk op de eerste dag waarin je loopbaan staat beschreven binnen de LVNL.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:12 schreef MarchingHome het volgende:
Thanks phkba, maar kan ik dat systeem ergens online vinden? ^_^ is me niet gelukt namelijk.
Oh, ik dacht dat ik ambtenaar zou worden dan :S Kijkend naar het krijgen van een ambtenaarsjubileum...
Geen idee. Vroeger was iedereen bij de LVNL ambtenaar. Maar om belangenverstrengeling te voorkomen is dat over gegaan in een zelfstandig bestuurs orgaan (ZBO). Dit betekent dat de LVNL geen winst mag maken, en elk jaar dus een passende begroting moet hebben.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:34 schreef MarchingHome het volgende:
Ah ok thanks again ^_^
Ik dacht dat iedereen die voor de overheid werkt automatisch gewoon een 'echte' ambtenaar is. Te snel gedacht dus.
Vallen we dan wel onder het ambtenaarsrecht?
Of het voor jou goed te doen is is lastig te voorspellen natuurlijk, maar het boek van buiten leren is geen slecht idee in ieder gevalquote:Op donderdag 16 november 2006 22:09 schreef sterretje83 het volgende:
Hebben jullie de grading als moeilijk ervaren of is het goed te doen als je je goed voorbereid?
Lijkt me slimmer om de binnenkant te lerenquote:Op zaterdag 18 november 2006 11:35 schreef Druid het volgende:
[..]
Of het voor jou goed te doen is is lastig te voorspellen natuurlijk, maar het boek van buiten leren is geen slecht idee in ieder geval
Volgens mij staat dat vrij duidelijk in dat boekje. Als ik het me goed herinneren wordt de binnenkomende vlucht 'actief' als hij wordt gecoordineerd. De uitgaande vlucht is uiteraard nog actief, dus zou je de binnenkomende en uitgaande vlucht nooit op hetzelfde level kunnen hebben.quote:Op zondag 10 december 2006 12:14 schreef sterretje83 het volgende:
Even een vraagje over de grading. Als je een vertrekkende vlucht hebt op bijv. de noord vertrekroute en deze vliegt al op niveau 12, mag je dan een aankomende vlucht op een noord of west naderingsroute aannemen op niveau 12 of mogen er nooit 2 vluchten op 1 niveau vliegen??
Klu?quote:Op maandag 11 december 2006 20:44 schreef Ice_Ice het volgende:
nog mensen die bij de Klu bezig zijn voor LVL of LGL?
Ik gok op koninklijke luchtmacht en luchtgevechtsleiding...quote:
Daar kunnen ze inderdaad een helpende hand bij bieden. Ze hebben bij de lvnl wat adresjes waar kleine kamertjes worden verhuurd. Maar de meeste mensen kiezen er toch voor om snel wat voor zichzelf te zoeken.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:01 schreef hausmaestro het volgende:
Ik heb trouwens een vraagje over huisvesting. Ik kom zelf uit Enschede en ik hoop het hele traject te doorstaan en dan aan de opleiding te kunnen beginnen. Op de site van LVNL staat wel iets over hulp bij het zoeken naar een slaapplekkie. Zijn er mensen op de opleiding die op die manier ergens terecht zijn gekomen? En wonen de meeste mensen in een studentenhuis, appartement of nog gewoon bij paps en mams?
Denk niet echt dat je kan vergelijken tussen die schalen, top ambtenaren zitten in een hoge schaal, daar zitten LVL echt niet bovenquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:10 schreef MarchingHome het volgende:
Hmm, vraagje. Ik heb nog even naar m'n startsalaris bij de LVNL zitten kijken. En de salarisschaalreeks en -schaal is niet bepaald hetzelfde soort als andere ambtenaren. Het betreft Salarisreeks A, schaal 19, trede 1. De normale ambtenarenschalen lopen maar tot schaal 18.
Zit ik dan in een jeugdschaal of in een eigen systeem van de LVNL of wat?
Ik weet niet of je het nieuws hebt gevolgd dat er 1100 topambtenaren meer verdienen dan de minister zelf (is een lijst van naar buiten gebracht), en daar stonden ook mensen die bij de LVNL werken tussen.quote:Op woensdag 13 december 2006 19:27 schreef Slasher het volgende:
[..]
Denk niet echt dat je kan vergelijken tussen die schalen, top ambtenaren zitten in een hoge schaal, daar zitten LVL echt niet boven
Vast de startersquote:Op woensdag 13 december 2006 21:47 schreef Enikzagdathetgoedwas het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het nieuws hebt gevolgd dat er 1100 topambtenaren meer verdienen dan de minister zelf (is een lijst van naar buiten gebracht), en daar stonden ook mensen die bij de LVNL werken tussen.
Heb gisteren in een presentatie gezien dat er 1200 mensen starten in ronde 1 en uiteindelijk 30 van overblijven.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:34 schreef hausmaestro het volgende:
Zo, ik heb de eerste selectiedag ook doorstaan lijkt het op. Ze belden al na 2 dagen dat ik langs mag komen voor orientatie en daarna op 10 Januari voor het groepsassessment. Heb d'r zin in!
Er stond eerder een vraag over het % mensen dat doorgaat na dit assessment en de grading, maar daar was niet echt veel antwoord op te verwachten, iemand een idee?
Groet en jullie zullen wel meer van me lezen hoop ik!
Wijnand
Ja ongeveer 1200 mensen in 't jaar. Er starten er als 't goed is daarvan 36 in 't jaar aan de opleiding.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:46 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Heb gisteren in een presentatie gezien dat er 1200 mensen starten in ronde 1 en uiteindelijk 30 van overblijven.
Grtz
Dat denk ik niet. Ik denk dat je gewoon de capaciteiten hebt die zij eisen om aan de opleiding te beginnen.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:59 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Ja ongeveer 1200 mensen in 't jaar. Er starten er als 't goed is daarvan 36 in 't jaar aan de opleiding.
Heb geluk gehad blijkbaar.
Daar heb je zeker geluk mee!quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:20 schreef MarchingHome het volgende:
Dan zou ik dus geluk hebben dat ik die capaciteiten bezit
Ik kom 8 januari wel ff kijken bij jullie, Heb dan een herkansing om 9 uurquote:Op dinsdag 26 december 2006 11:26 schreef MarchingHome het volgende:
't Begint nu wel erg dichtbij te komen, 2 januari.
@ Airborn
Zit je er bij? Ik neem aan dat je nu wel wat hebt gehoord van ze
Heb het inderdaag gehaald. Met een score van 88%. Ben er blij mee, alle theorie van de eerste module is nu afgerondquote:[b]Op maandag 8 januari 2007 18:19 schreef
@ DIR-01
Tof dat ik je toevallig tegen kwam man ^_^
Hoe ging je her nou uiteindelijk? Gewoon gehaald toch?
Gefeliciteerd met de theorie, en heel veel succes met de AAPRO. Een lastige doch eerlijke module!quote:Op maandag 8 januari 2007 19:39 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Heb het inderdaag gehaald. Met een score van 88%. Ben er blij mee, alle theorie van de eerste module is nu afgerond
Lekker richten op de AAPRO nu
Grtz en we zien elkaar wel weer
Ko
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:10 schreef atc-fan het volgende:
Kan iemand mij trouwens de manual sturen van de grading? Ben wel benieuwd wat erin staat?
Right......... Met zo een instelling kom je er niet (hoop ik )quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:10 schreef atc-fan het volgende:
Kan iemand mij trouwens de manual sturen van de grading? Ben wel benieuwd wat erin staat?
Dat kan ik je zo wel vertellen. Daar staan de 'spelregels' in van een luchtverkeersleidingsspel (mooi woord). Dat boekje moet je uit je hoofd kennen, voordat je aan dat spel begint. Anders nog vragen?quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:10 schreef atc-fan het volgende:
Kan iemand mij trouwens de manual sturen van de grading? Ben wel benieuwd wat erin staat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |