Ja, dat vind ik ook!!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:43 schreef NightH4wk het volgende:
Ze krijgen altijd veel aanmeldingen en de eisen zijn strikt, dus het klinkt wel efficient.
Dus dit is een vervolg op: Luchtverkeersleider (deel 2) ?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:08 schreef NightH4wk het volgende:
LVNL is luchtverkeersleiding, het gaat dus denk ik over de opleiding die erbij hoort.
Ik noem het bovenmodaal onhandig als je gewoon voor deze theorietoets niet een voldoende haalt. Het gaat puur over de 'spelregels' die er tijdens de grading zijn. Als je de theorie al niet snapt/begrijpt/beheerst zul je de test ook niet met een voldoende resultaat kunnen afronden.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:43 schreef NightH4wk het volgende:
Ze krijgen altijd veel aanmeldingen en de eisen zijn strikt, dus het klinkt wel efficient.
Yep tijdens mijn aanstellingsgesprek hoorde ik dit inderdaad. Zonde, daaruit blijkt wel het gebrek aan motivatie van die mensen. Ik heb mezelf helemaal sufgeleerd voor de grading.quote:Ik heb gehoord dat er veel mensen afvallen voor de grading omdat ze niet goed genoeg geleerd hebben.
Als ik de kans krijg zal ik dat ook doenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:48 schreef Druid het volgende:
[..]
Yep tijdens mijn aanstellingsgesprek hoorde ik dit inderdaad. Zonde, daaruit blijkt wel het gebrek aan motivatie van die mensen. Ik heb mezelf helemaal sufgeleerd voor de grading.
Is dat nieuw ofzo? Want volgens mij bestaat de 2e dag nog steeds uit het assessment met daarna een gesprek.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:10 schreef Wakey het volgende:
Vrij snel daarna hoor je de uitslag en mag je (als t goed genoeg was) op gesprek komen. Daarbij gaat het vooral om je stem: duidelijkheid, volume, accentjes enz.
Piece of cake.
Het passeren van die markers wordt gemeld.quote:Kan iemand mij vertellen of een vliegtuig uit zichzelf het paseren van de verschillende markers meldt? (Fix, TV en Marker)
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met het tweede deel van je vraag.quote:In het begin is dat zo'n ¤ 22.000,- bruto per jaar, in de loop van de opleiding stijgt het. Het startsalaris van een bevoegd luchtverkeersleider ligt op ongeveer ¤ 50.000,- bruto per jaar.
Als je de opleiding afgerond hebt dan ben je meteen aan het werk. Het is dus niet een opleiding waarvan je maar af moet wachten of je wel kunt beginnen met werken. Het werken begint eigenlijk al op dag 1 van de opleiding.quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel is het salaris waar je aan moet denken en hoeveel toekomst zit er in?
Het gaat er denk ik meer om dat het werk je ook leuk lijkt. Geld is niet alles in het leven. We kunnen kort zijn over het salaris van luchtverkeersleiders, dat is gewoon goed.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat je zo´n beetje kan verdienen als je 5,10,15,20 of 25 jaar aan de gang bent en of er veel promotiekansen zijn
De opleiding is full-time, dus je kunt er geen opleiding naast doen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:21 schreef Otto215 het volgende:
Ik vind dit een erg mooi beroep maar als ik klaar ben met de HAVO (2007) wordt ik in oktober 2007 (dus) 18. Ik het weet niet, stel dat ik het niet haal dan heb ik zo een half jaar/jaar verneuqt of kan ik ondertussen mijn andere favoriete opleiding, accountantcy, gewoon beginnen?
De opleiding is in feite een (betaalde) aanstelling voor 36u per week.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En een cursus in de avonduren of desnoods een gedeelte?
Die studie zal je dan in de avond moeten doen als je dat perse wilt, ik denk alleen niet dat het handig is, gezien de inspanningen die nodig zijn voor de LVNL opleiding.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan kan je er gewoon een studie Accountancy naast doen om te kijken wat je het beste ligt
Ik dacht dat de minimumleeftijd 19 jaar was? Anyway, ik heb zelf de selectieprocedure doorgelopen terwijl ik gewoon fulltime werkzaam was, dus dat kan prima natuurlijk.quote:In oktober wordt ik pas 18 dus kan ik pas meedoen voor de opleiding in januari. Dan heb je eerst gewoon van die ronde's die maar 1 dag in beslag nemen. Dan kan ik eerst toch wel met een andere opleiding beginnen want als ik die ronde's niet haal heb ik toch geen tijd verloren. En als ik het wél haal stop ik gewoon met de opleiding accountantcy.. snap je?
Kijk goed naar de begrippen actief/inactief; als je een binnenkomende kist van Amsterdam krijgt aangeboden, is het niveau wat je hebt afgesproken vanaf dat moment bezet. Als je de binnenkomende kist op niveau 10 accepteert kan je dus niet hoger klimmen dan niveau 9.quote:Kan iemand (Druid?) mij vertellen of ik twee vluchten op dezelfde vertrek en aankomstroute mag laten kruizen? Bijv. een vlucht komt op 02 binnen in de fixy TMA terwijl een andere vlucht opstijgt. de verwachte aankomst van de binnenkomende vlucht is 18 minuten later. mag ik dan de vertrekkende vlucht naar een hoger niveau dan de aankomende laten klimmen omdat de verwachting is dat deze vlucht binnen 7 minuten op het hoogste niveau zit.
Airborn, hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen je assessment en je grading?quote:Op maandag 31 juli 2006 16:39 schreef Airborn het volgende:
Net terug van de Grading!! Best heftig zo'n dag. Mocht de Engelse test maken wat impliceert dat je boven een gemiddelde score zit. Binnen 10 dagen meer bericht!
Het assesment was op 27 juni en de grading op 31 juli.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:48 schreef Mederiacvm het volgende:
[..]
Airborn, hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen je assessment en je grading?
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:04 schreef Airborn het volgende:
Vandaag het bericht gekregen dat ik DOOR ben na de Grading!![]()
![]()
Eerst nog de medical maar lijkt me geen probleem!!! Daarna, de opleiding van Januari!!!!
Al meer gelukkigen??
Als je de capaciteiten hebt die zij graag willen zien, dan valt de selectie natuurlijk heel erg mee. Maar mensen die na 2 rondes zijn afgewezen zullen zeggen dat het een lastige selectie is.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:36 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Als je terugkijkt op de hele selectieprocedure, valt het can mee of tegen qua moeilijkheid?
Heb achteraf ook niet het gevoel dat het heel erg lastig is geweest, desalnietemin zijn het stuk voor stuk heftige dagen. Het lastige aan de eerste twee rondes is dat je er niets voor kan doen. De 1e ronde moet je 'gewoon kunnen' en bij de tweede ronde ligt je lot in handen van de psychologen bij Result.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:24 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Als je de capaciteiten hebt die zij graag willen zien, dan valt de selectie natuurlijk heel erg mee. Maar mensen die na 2 rondes zijn afgewezen zullen zeggen dat het een lastige selectie is.
Kijk anders eens op deze website.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:10 schreef FloggingMolly het volgende:
En hoe zit die selectieperiode ongeveer in elkaar? Duurt elke ronde één dag? En hoeveel tijd zit er tussen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |