abonnement Unibet Coolblue
pi_42562315
Oh en druid, jij bent luchtverkeersleider? Ik baseer het niet echt op iets wat je hebt gepost, maar meer op hoe je op me overkomt
Zo ja, hoelang al, welke afdeling van welke airport en doe je ook nog nevenactiviteiten binnen de LVNL?
Zo nee, entschuldigung
pi_42563051
nog meer mensen op schiphol!
hoera
gelukkig heb ik niks met de lvl te maken.
ik zorg alleen maar dat onze kisten geladen en gelost worden en on time departen!
pi_42564598
Nou daar help je de luchtverkeersleiding ook weer mee lijkt mij ^_^
Als een toestel gewoon op tijd kan vertrekken dan lijkt me dat makkelijker plannen voor veel instanties.
pi_42569461
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef MarchingHome het volgende:
Ook heb ik een V.O.G. (verklaring omtrent het gedrag) met positieve uitslag van Justitie ontvangen, maar dat geldt opeens niet meer. De AIVD gaat me screenen. Nog niets van gehoord. Hopen dat ik de vragenlijst beetje snel van ze krijg. Is toch al weer een paar weken terug dat ik hoorde dat die wijziging plaats vond.
Die verklaring omtrent het gedrag telt nog steeds wel hoor (je kunt hem ook gewoon declareren volgens mij), maar sinds kort is luchtverkeersleider een veiligheidsfunctie geworden (die heb je in Nederland in verschillende categorieen) en daarom wordt je onderzocht door de AIVD. Niks bijzonders hoor, gebeurt bij heel vee bedrijven die met de veiligheid van het land te maken hebben.
pi_42570535
Ik formuleerde 't verkeerd Hij geldt inderdaad nog wel, maar de LVNL heeft er niets meer aan. En dat declareren dat ging inderdaad nog wel, aangezien ze 't me pas meldden nadat ik 'm had aangevraagd.
pi_42577855
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:06 schreef Sierra538 het volgende:

[..]

Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.

Mijn vraag aan jou is, zou het wat uitmaken voor jou testscores als je dit van te voren weet? Ga je dan anders die testen in?
dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten, dat is toch al moeilijk in te schatten dus alles wat je van te voren te weten kan komen is mooi meegenomen.
pi_42588052
he sterretje weet je al een datum?
pi_42588163
o wacht effe 24 oktober wel spannend.
Bij de eerste test die je krijgt, zie je bovenin bij elk onderdeel een klokje. Die moet je in de gaten houden. Als je die test haalt en je mag naar de tweede test, psychologische test, dan heb je 1 tijd voor de hele test, maar in die tijd red je het makkelijk. Het gaat echt om de capaciteits test, daar moet je elk onderdeel goed op de tijd letten en rustig de uitleg lezen.
pi_42590842
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:26 schreef MarchingHome het volgende:
Oh en druid, jij bent luchtverkeersleider? Ik baseer het niet echt op iets wat je hebt gepost, maar meer op hoe je op me overkomt
Ik ben aspirant VKL (net als DIR-01 en een paar anderen hier op het forum), net een krap maandje bezig met de initial training.
pi_42591420
Ah vet ^_^ de klas vóór de klas waar ik in kom dus. Dan zal ik je vast wel 's zien daar
pi_42591565
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:24 schreef sproetje26 het volgende:
o wacht effe 24 oktober wel spannend.
Bij de eerste test die je krijgt, zie je bovenin bij elk onderdeel een klokje. Die moet je in de gaten houden. Als je die test haalt en je mag naar de tweede test, psychologische test, dan heb je 1 tijd voor de hele test, maar in die tijd red je het makkelijk. Het gaat echt om de capaciteits test, daar moet je elk onderdeel goed op de tijd letten en rustig de uitleg lezen.
De capaciteitstest vond ik juist makkelijk overkomen. De psychologische test (2e dag, ook wel assessment genoemd) vond k daarentegen veel k*tter omdat je géén idee hebt van hoe je 't heb geflikt en 't kan twee weken duren voordat je de uitslag weet, terwijl je die bij de capaciteitstest gelijk al weet.
Bij de capaciteitstest moet je natuurlijk wel letten op de tijd, maar daardoor niet je antwoorden gaan gokken bijv.
Bij het assessment moet je al helemaal niet op de tijd letten en je ook niet druk maken om de resultaten (er valt niet echt iets te 'redden' binnen de tijd), want het gaat er vooral om hóe je je de zaken aanpakt en hoe je daarbij overkomt.
pi_42599479
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef MarchingHome het volgende:


@ Aiborn, heb je nou al gehoord of je door de med. keuring bent gekomen?
Nee, nog steeds niets!!! Heb al een aantal keer gebeld maar nog geen uitslag bekend. Het is aan het ministerie van volksgezondheid of ze me goed keuren. Ben voornemens om tegen het einde van de week weer te bellen. Het lijkt op deze manier een beetje een gebed zonder einde te worden.
pi_42605100
Lullig
Duurt wel erg lang inderdaad. Maar gewoon laten blijken dat je 't erg graag wilt weten, als je helemaal niet zou bellen komt 't ook ni goed over namelijk
Succes!

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2006 11:34:12 ]
pi_42609001
Vergelijkbare baan als Treindienstleider / Treinverkeersleider zijn ook niet slecht! En daar zijn er meer van nodig dan luchtverkeersleiders.
His masters voice...
pi_42630569
Waar baseer je dat laatste op? Er is een behoorlijk tekort aan luchtverkeersleiders in Nederland.
En in welk opzicht is de baan als 'treinverkeersleider' niet slecht? Salaris, sfeer, noem 's iets ^_^
Mij lijkt 't op zich nog wel leuk, maar ik heb me altijd al aangetrokken gevoeld tot de luchtvaart, dus dan kom je al snel bij de LVNL uit
pi_42643543
Grading vraagje:

Hoe belangrijk is de efficiency? Dan bedoel ik vooral het zo vroeg mogelijk laten stijgen en zo laat mogelijk laten dalen van de vliegtuigen. Letten ze hier erg op? Of kan je bijvoorbeeld een inkomend vliegtuig bij het binnenkomen van FIXY TMA al gelijk naar niveau 7 laten dalen?
pi_42643972
Zéér belangrijk. Bij de oefening deed ik er te weinig aan en ze zeiden dat als ik 't niet beter deed qua efficiency in de sim zelf, dat het over was met de pret voor mij. Toen heb ik dankzij die tip daar zeer veel rekening mee gehouden en heb ik 't gehaald. Je moet echt zo efficient mogelijk werken, binnen de veiligheidsregels natuurlijk.
pi_42644702
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 15:45 schreef MarchingHome het volgende:
Zéér belangrijk. Bij de oefening deed ik er te weinig aan en ze zeiden dat als ik 't niet beter deed qua efficiency in de sim zelf, dat het over was met de pret voor mij. Toen heb ik dankzij die tip daar zeer veel rekening mee gehouden en heb ik 't gehaald. Je moet echt zo efficient mogelijk werken, binnen de veiligheidsregels natuurlijk.
Stel, er komt een vliegtuig de TMA binnen op niveau 12, mag je deze dan gelijk opdracht geven naar 7 te dalen? Of is dat al te inefficient? En een vertrekkende vlucht gewoon op 6 door laten vliegen tot hij de TMA verlaat? Of is dat ook niet goed?
pi_42644813
Als er een vliegtuig binnenkomt zo láát mogelijk laten dalen. Anders is 't inderdaad té inefficient.
Een vertrekkende vlucht zo snél mogelijk op niveau 12 gooien, als dat niet mogelijk is gewoon zo hoog mogelijk gooien. Álles zo hoog mogelijk houden dus. Als ik dat niet had gedaan tijdens de simulatie had ik 't denk ik niet gehaald.
pi_42647187
Ik ga vanaf morgen t/m zondag de 22e op vakantie naar Tunesië en ik kom morgen waarschijnlijk niet meer online. Ik weet niet wanneer je die grading precies hebt? In ieder geval heel veel succes en laat ff weten hoe 't ging eh ^_^
pi_42668889
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:09 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Stel, er komt een vliegtuig de TMA binnen op niveau 12, mag je deze dan gelijk opdracht geven naar 7 te dalen? Of is dat al te inefficient? En een vertrekkende vlucht gewoon op 6 door laten vliegen tot hij de TMA verlaat? Of is dat ook niet goed?
Dit ligt er helemaal aan wat er op de route zit. Als jij 1 kist hebt die binnenkomt op route Noord een geen vertrekkende kisten dan is het meest efficiente dat jij hem meteen op niveau 7 zet. Hou ook rekening met kisten die er achter zitten. Je kan hem wel laten binnenkomen op 12, maar wat als er nog 1 kist binnenkomt voordat hij het 1e baken heeft bereikt?? Dan ben je dus de klos. Je moet hier zelf mee "spelen" en logisch nadenken binnen de spelregels.

Grtz

Ko
pi_42669031
jaja, ben toch nog ffies online
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:15 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Dit ligt er helemaal aan wat er op de route zit. Als jij 1 kist hebt die binnenkomt op route Noord een geen vertrekkende kisten dan is het meest efficiente dat jij hem meteen op niveau 7 zet.
Volgens mij is dat juist zeer ínefficient! Je moet ze zo laat mogelijk laten dalen dacht ik zo. Ik kreeg er juist kritiek op dat ik bij de oefening voor de simulatie die kisten te snel liet dalen.
pi_42669820
Zo laat mogelijk laten dalen is de truuk, zolang alles maar op 7 zit bij FIX.
pi_42737312
Ik ben in januari klaar met mijn mbo, hierbij heb ik ook wiskunde gehad in een zogenaamde HBO-doorstroomdeelkwalificatie. Om de achterstand met havisten te verkleinen. Is het mogelijk direct te solliciteren, of moet er eerst een test gedaan worden?
pi_42737781
Teringzooi, je moet minimaal HAVO hebben om dat beroep te kunnen doen.
Laat ik nou net VMBO hebben!
Amstelveen de beste
pi_42740591
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:32 schreef vandruten het volgende:
Ik ben in januari klaar met mijn mbo, hierbij heb ik ook wiskunde gehad in een zogenaamde HBO-doorstroomdeelkwalificatie. Om de achterstand met havisten te verkleinen. Is het mogelijk direct te solliciteren, of moet er eerst een test gedaan worden?
Ik denk dat je dan even contact op moet nemen met de lvln, want heb geen idee hoe dat zit als je vanuit het mbo komt. suc6
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:57:18 #227
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_42741428
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:50 schreef anisubs het volgende:
Teringzooi, je moet minimaal HAVO hebben om dat beroep te kunnen doen.
Laat ik nou net VMBO hebben!
Er zijn bepaalde testen die aan kunnen tonen dat je toch voldoende capaciteiten hebt om luchtverkeersleider te worden. Het is dus niet onmogelijk met VMBO, ik zou hierover even met de LVNL contact opnemen (net zoals hierboven al verteld wordt).
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_42744080
Klopt het dat de LVNL moeilijk bereikbaar is. Bij telefoon: antwoordapparaat waarbij verwezen wordt naar email. Bij email: geen antwoord na paar dagen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:04:19 #229
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_42756404
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:37 schreef vandruten het volgende:
Klopt het dat de LVNL moeilijk bereikbaar is. Bij telefoon: antwoordapparaat waarbij verwezen wordt naar email. Bij email: geen antwoord na paar dagen.
Afdeling recruitment & initial training
Bereikbaar tijdens kantooruren van 09.00 - 17.00 uur
Telefoon: 020-4063639
E-mail: recruitment@lvnl.nl

Dit nummer/e-mail heb je geprobeerd?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_42758203
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:04 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Afdeling recruitment & initial training
Bereikbaar tijdens kantooruren van 09.00 - 17.00 uur
Telefoon: 020-4063639
E-mail: recruitment@lvnl.nl

Dit nummer/e-mail heb je geprobeerd?
Ja, allebei, ik wacht wel met nog een keer emailen. Geen idee ofdat op prijs wordt gesteld. Dat nummer meerdere keren binnen de gestelde tijd geprobeerd. Telefoon gaat over, maar op een gegeven moment een antwoordapparaat met de mededeling om te mailen naar recruitment@lvnl.nl.
pi_42762835
Nog een grading vraagje:

De west aankomstroute is conflicterend met alle andere vertrek- en aankomstroutes toch?
Dit houdt dus in dat je een inkomende vlucht via west binnen de TMA nauwelijks van niveau kan laten veranderen, want elk niveau wat hij daarbij passeert zou op dat moment voor de gehele TMA bezet zijn. Klopt het wat ik hier zeg, of zie ik iets over het hoofd?
pi_42786389
Kan iemand me helpen? Anders haal ik het misschien niet....
pi_42816352
tvp
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_42818614
Heb mij net aangemeld voor de toelating van luchtverkeersleider op schiphol. Zat eerst wel wat te twijfelen tussen KLM en eurocontrol, ook omdat bij laastgenoemde de studie 2,5 jaar duurt ipv 4. Ben nog steeds wel aan het twijfelen of ik het goede gedaan heb. Heb mij namelijk ook al aangemeld voor een masterstudie, deze begint in februari. Maarja, zal eerst de keuring afwachten.

Max
  donderdag 19 oktober 2006 @ 22:57:28 #235
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_42820966
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 21:55 schreef maximooi het volgende:
Heb mij net aangemeld voor de toelating van luchtverkeersleider op schiphol. Zat eerst wel wat te twijfelen tussen KLM en eurocontrol, ook omdat bij laastgenoemde de studie 2,5 jaar duurt ipv 4. Ben nog steeds wel aan het twijfelen of ik het goede gedaan heb. Heb mij namelijk ook al aangemeld voor een masterstudie, deze begint in februari. Maarja, zal eerst de keuring afwachten.

Max
Je moet er wel rekening mee houden dat de duur van de opleiding een indicatie is, en niet een vastgestelde periode. Het is afhankelijk van meerdere factoren waardoor het langer of korter kan duren.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_42821051
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 09:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Nog een grading vraagje:

De west aankomstroute is conflicterend met alle andere vertrek- en aankomstroutes toch?
Dit houdt dus in dat je een inkomende vlucht via west binnen de TMA nauwelijks van niveau kan laten veranderen, want elk niveau wat hij daarbij passeert zou op dat moment voor de gehele TMA bezet zijn. Klopt het wat ik hier zeg, of zie ik iets over het hoofd?
Blz 17 van je boek, staat in die matrix. Denk er aan dat je een startende kist op minimaal niveau 4 kan zetten als je wil. En als je een kist laat zakken naar bv niveau 7 en vraagt of hij niveau 8 wil melden als hij dat passeert dan is dat niveau "vrij". Tis net als wat Druid zei. Beetje middelen.

Veel succes
pi_42859500
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 21:55 schreef maximooi het volgende:
Heb mij net aangemeld voor de toelating van luchtverkeersleider op schiphol. Zat eerst wel wat te twijfelen tussen KLM en eurocontrol

Max
Wilde je piloot worden bij de KLM dan?

Luchtverkeersleiding op Schiphol heeft helemaal niks te maken met de KLM namelijk!
pi_42884097
Ik ben terug! En lekker bruin ^_^

Maar idd, de KLM heeft niets te maken met de LVNL en de duur van de opleiding tot VKLer is zeer persoonsgebonden.
pi_42909631
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:57 schreef vandruten het volgende:

[..]

Ja, allebei, ik wacht wel met nog een keer emailen. Geen idee ofdat op prijs wordt gesteld. Dat nummer meerdere keren binnen de gestelde tijd geprobeerd. Telefoon gaat over, maar op een gegeven moment een antwoordapparaat met de mededeling om te mailen naar recruitment@lvnl.nl.
Daar zijn ze toch voor. Als je reclame maakt, dan gaan mensen bellen en mailen.
Wat vinden jullie van die nieuwe radiospotjes?
pi_42920270
hmm radiospotjes heb k nog niet gehoord.
ik zie wel op internet overal opeens reclame, hebben ze wel leuk gedaan.
tevens heeft m'n vriendin op de studiebeurs ff voor me gekeken wat ze daar deden, ze zij dat ze daar ook wel leuk vertegenwoordigd waren.
ze doen in ieder geval goed hun best en je merkt dat er véél meer reclame wordt gemaakt nu
pi_42921870
Die radioreclames zijn dan ook van de luchtmacht, voor verkeers- en gevechtsleiders. Ik zie de reclames van de lvnl wel veel op fok nu.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:07:36 #242
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_42928476
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 14:36 schreef FloggingMolly het volgende:
Die radioreclames zijn dan ook van de luchtmacht, voor verkeers- en gevechtsleiders. Ik zie de reclames van de lvnl wel veel op fok nu.
Beetje verwarrend, maar je hebt ook reclames voor luchtverkeersleider bij de lvnl. Daar wordt namelijk naar www.luchtverkeersleider.nl verwezen. En bij die andere reclame (over verkeer leiden op 15km hoogte) wordt verwezen naar de luchtmacht.

Ze zijn dus allebei druk aan het adverteren. Zo zie je maar dat er nog steeds een tekort is en dat ze heel graag mensen willen hebben!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_42929001
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:07 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat er nog steeds een tekort is en dat ze heel graag mensen willen hebben!
Dan mogen ze wel eens bellen dat ik door ben
pi_42929275
Hehe, goed gevoel er over?
pi_42929344
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:35 schreef MarchingHome het volgende:
Hehe, goed gevoel er over?
Redelijk goed, maar ik vind het erg moeilijk er iets zinnigs over te zeggen met 0,0 feedback op de grading. Ik mocht iig wel de Engelse test doen.
pi_42930124
Ik weet precies wat je bedoelt. Gelukkig krijg je het állemaal nog te horen als je er bij zit Van elke dag eindelijk feedback. Da's wel vet vind ik.
pi_42995657
Zo de eerste ronde is gehaald!!!! Nu op naar het assesment op 14 november. Hebben jullie nog goede tips???
pi_43005181
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:28 schreef sterretje83 het volgende:
Zo de eerste ronde is gehaald!!!! Nu op naar het assesment op 14 november. Hebben jullie nog goede tips???
Ja, zorg dat je uitgerust aankomt en wees jezelf. Meer kan je niet doen.

Veel succes

Ko
pi_43075909
Hmm, vraagje. Ik heb nog even naar m'n startsalaris bij de LVNL zitten kijken. En de salarisschaalreeks en -schaal is niet bepaald hetzelfde soort als andere ambtenaren. Het betreft Salarisreeks A, schaal 19, trede 1. De normale ambtenarenschalen lopen maar tot schaal 18.
Zit ik dan in een jeugdschaal of in een eigen systeem van de LVNL of wat?
pi_43093138
Schaal 19 is de schaal voor de aspirant verkeersleiders.
Zodra je de eerste twee deel bevoegdheden hebt ga je over naar (uit m'n hoofd) schaal 43.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')