Die verklaring omtrent het gedrag telt nog steeds wel hoor (je kunt hem ook gewoon declareren volgens mij), maar sinds kort is luchtverkeersleider een veiligheidsfunctie geworden (die heb je in Nederland in verschillende categorieen) en daarom wordt je onderzocht door de AIVD. Niks bijzonders hoor, gebeurt bij heel vee bedrijven die met de veiligheid van het land te maken hebben.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef MarchingHome het volgende:
Ook heb ik een V.O.G. (verklaring omtrent het gedrag) met positieve uitslag van Justitie ontvangen, maar dat geldt opeens niet meer. De AIVD gaat me screenen. Nog niets van gehoord. Hopen dat ik de vragenlijst beetje snel van ze krijg. Is toch al weer een paar weken terug dat ik hoorde dat die wijziging plaats vond.
dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten, dat is toch al moeilijk in te schatten dus alles wat je van te voren te weten kan komen is mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:06 schreef Sierra538 het volgende:
[..]
Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.
Mijn vraag aan jou is, zou het wat uitmaken voor jou testscores als je dit van te voren weet? Ga je dan anders die testen in?
Ik ben aspirant VKL (net als DIR-01 en een paar anderen hier op het forum), net een krap maandje bezig met de initial training.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:26 schreef MarchingHome het volgende:
Oh en druid, jij bent luchtverkeersleider? Ik baseer het niet echt op iets wat je hebt gepost, maar meer op hoe je op me overkomt
De capaciteitstest vond ik juist makkelijk overkomen. De psychologische test (2e dag, ook wel assessment genoemd) vond k daarentegen veel k*tter omdat je géén idee hebt van hoe je 't heb geflikt en 't kan twee weken duren voordat je de uitslag weet, terwijl je die bij de capaciteitstest gelijk al weet.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:24 schreef sproetje26 het volgende:
o wacht effe 24 oktober wel spannend.
Bij de eerste test die je krijgt, zie je bovenin bij elk onderdeel een klokje. Die moet je in de gaten houden. Als je die test haalt en je mag naar de tweede test, psychologische test, dan heb je 1 tijd voor de hele test, maar in die tijd red je het makkelijk. Het gaat echt om de capaciteits test, daar moet je elk onderdeel goed op de tijd letten en rustig de uitleg lezen.
Nee, nog steeds niets!!! Heb al een aantal keer gebeld maar nog geen uitslag bekend. Het is aan het ministerie van volksgezondheid of ze me goed keuren. Ben voornemens om tegen het einde van de week weer te bellen. Het lijkt op deze manier een beetje een gebed zonder einde te worden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef MarchingHome het volgende:
@ Aiborn, heb je nou al gehoord of je door de med. keuring bent gekomen?
Stel, er komt een vliegtuig de TMA binnen op niveau 12, mag je deze dan gelijk opdracht geven naar 7 te dalen? Of is dat al te inefficient? En een vertrekkende vlucht gewoon op 6 door laten vliegen tot hij de TMA verlaat? Of is dat ook niet goed?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:45 schreef MarchingHome het volgende:
Zéér belangrijk. Bij de oefening deed ik er te weinig aan en ze zeiden dat als ik 't niet beter deed qua efficiency in de sim zelf, dat het over was met de pret voor mij. Toen heb ik dankzij die tip daar zeer veel rekening mee gehouden en heb ik 't gehaald. Je moet echt zo efficient mogelijk werken, binnen de veiligheidsregels natuurlijk.
Dit ligt er helemaal aan wat er op de route zit. Als jij 1 kist hebt die binnenkomt op route Noord een geen vertrekkende kisten dan is het meest efficiente dat jij hem meteen op niveau 7 zet. Hou ook rekening met kisten die er achter zitten. Je kan hem wel laten binnenkomen op 12, maar wat als er nog 1 kist binnenkomt voordat hij het 1e baken heeft bereikt?? Dan ben je dus de klos. Je moet hier zelf mee "spelen" en logisch nadenken binnen de spelregels.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:09 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Stel, er komt een vliegtuig de TMA binnen op niveau 12, mag je deze dan gelijk opdracht geven naar 7 te dalen? Of is dat al te inefficient? En een vertrekkende vlucht gewoon op 6 door laten vliegen tot hij de TMA verlaat? Of is dat ook niet goed?
Volgens mij is dat juist zeer ínefficient! Je moet ze zo laat mogelijk laten dalen dacht ik zo. Ik kreeg er juist kritiek op dat ik bij de oefening voor de simulatie die kisten te snel liet dalen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:15 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Dit ligt er helemaal aan wat er op de route zit. Als jij 1 kist hebt die binnenkomt op route Noord een geen vertrekkende kisten dan is het meest efficiente dat jij hem meteen op niveau 7 zet.
Ik denk dat je dan even contact op moet nemen met de lvln, want heb geen idee hoe dat zit als je vanuit het mbo komt. suc6quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:32 schreef vandruten het volgende:
Ik ben in januari klaar met mijn mbo, hierbij heb ik ook wiskunde gehad in een zogenaamde HBO-doorstroomdeelkwalificatie. Om de achterstand met havisten te verkleinen. Is het mogelijk direct te solliciteren, of moet er eerst een test gedaan worden?
Er zijn bepaalde testen die aan kunnen tonen dat je toch voldoende capaciteiten hebt om luchtverkeersleider te worden. Het is dus niet onmogelijk met VMBO, ik zou hierover even met de LVNL contact opnemen (net zoals hierboven al verteld wordt).quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:50 schreef anisubs het volgende:
Teringzooi, je moet minimaal HAVO hebben om dat beroep te kunnen doen.
Laat ik nou net VMBO hebben!
Afdeling recruitment & initial trainingquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:37 schreef vandruten het volgende:
Klopt het dat de LVNL moeilijk bereikbaar is. Bij telefoon: antwoordapparaat waarbij verwezen wordt naar email. Bij email: geen antwoord na paar dagen.
Ja, allebei, ik wacht wel met nog een keer emailen. Geen idee ofdat op prijs wordt gesteld. Dat nummer meerdere keren binnen de gestelde tijd geprobeerd. Telefoon gaat over, maar op een gegeven moment een antwoordapparaat met de mededeling om te mailen naar recruitment@lvnl.nl.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:04 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Afdeling recruitment & initial training
Bereikbaar tijdens kantooruren van 09.00 - 17.00 uur
Telefoon: 020-4063639
E-mail: recruitment@lvnl.nl
Dit nummer/e-mail heb je geprobeerd?
Je moet er wel rekening mee houden dat de duur van de opleiding een indicatie is, en niet een vastgestelde periode. Het is afhankelijk van meerdere factoren waardoor het langer of korter kan duren.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:55 schreef maximooi het volgende:
Heb mij net aangemeld voor de toelating van luchtverkeersleider op schiphol. Zat eerst wel wat te twijfelen tussen KLM en eurocontrol, ook omdat bij laastgenoemde de studie 2,5 jaar duurt ipv 4. Ben nog steeds wel aan het twijfelen of ik het goede gedaan heb. Heb mij namelijk ook al aangemeld voor een masterstudie, deze begint in februari. Maarja, zal eerst de keuring afwachten.
Max
Blz 17 van je boek, staat in die matrix. Denk er aan dat je een startende kist op minimaal niveau 4 kan zetten als je wil. En als je een kist laat zakken naar bv niveau 7 en vraagt of hij niveau 8 wil melden als hij dat passeert dan is dat niveau "vrij". Tis net als wat Druid zei. Beetje middelen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Nog een grading vraagje:
De west aankomstroute is conflicterend met alle andere vertrek- en aankomstroutes toch?
Dit houdt dus in dat je een inkomende vlucht via west binnen de TMA nauwelijks van niveau kan laten veranderen, want elk niveau wat hij daarbij passeert zou op dat moment voor de gehele TMA bezet zijn. Klopt het wat ik hier zeg, of zie ik iets over het hoofd?
Wilde je piloot worden bij de KLM dan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:55 schreef maximooi het volgende:
Heb mij net aangemeld voor de toelating van luchtverkeersleider op schiphol. Zat eerst wel wat te twijfelen tussen KLM en eurocontrol
Max
Daar zijn ze toch voor. Als je reclame maakt, dan gaan mensen bellen en mailen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:57 schreef vandruten het volgende:
[..]
Ja, allebei, ik wacht wel met nog een keer emailen. Geen idee ofdat op prijs wordt gesteld. Dat nummer meerdere keren binnen de gestelde tijd geprobeerd. Telefoon gaat over, maar op een gegeven moment een antwoordapparaat met de mededeling om te mailen naar recruitment@lvnl.nl.
Beetje verwarrend, maar je hebt ook reclames voor luchtverkeersleider bij de lvnl. Daar wordt namelijk naar www.luchtverkeersleider.nl verwezen. En bij die andere reclame (over verkeer leiden op 15km hoogte) wordt verwezen naar de luchtmacht.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:36 schreef FloggingMolly het volgende:
Die radioreclames zijn dan ook van de luchtmacht, voor verkeers- en gevechtsleiders. Ik zie de reclames van de lvnl wel veel op fok nu.
Dan mogen ze wel eens bellen dat ik door benquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:07 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat er nog steeds een tekort is en dat ze heel graag mensen willen hebben!
Redelijk goed, maar ik vind het erg moeilijk er iets zinnigs over te zeggen met 0,0 feedback op de grading. Ik mocht iig wel de Engelse test doen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:35 schreef MarchingHome het volgende:
Hehe, goed gevoel er over?
Ja, zorg dat je uitgerust aankomt en wees jezelf. Meer kan je niet doen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:28 schreef sterretje83 het volgende:
Zo de eerste ronde is gehaald!!!! Nu op naar het assesment op 14 november. Hebben jullie nog goede tips???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |