Bij wie heb je dan info gevraagd? Bij mij is namelijk duidelijk verteld dat alles op schiphol is, en dat je daarna geplaats kan worden op een regionaal veld bv.quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef Mederiacvm het volgende:
Bij aanmelding was het mij niet bekend dat de opleiding in Amsterdam zou plaatsvinden, ik heb mij dan ook ingeschreven voor een opleidingsplaats in Maastricht, tijdens het orientatiebezoek is pas gezegd dat de opleiding hoe dan ook (deels) in Amsterdam gegeven gaat worden, dit was ook bij andere aanwezigen niet duidelijk.
Hier weet ik niks van?? Van wie heb je dit?quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef Mederiacvm het volgende:
Het is bij mijn weten zo, tenzij ik verkeerd ben ingelicht, dat er een proefperiode van 6 maanden geldt.
Na de initial training (die ongeveer 1 jaar duurt) wordt je geplaatst ergens binnen het bedrijf. Dit kan dus Schiphol, Rotterdam, Maastricht of Eelde zijn.quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:02 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Bij wie heb je dan info gevraagd? Bij mij is namelijk duidelijk verteld dat alles op schiphol is, en dat je daarna geplaats kan worden op een regionaal veld bv.
[..]
Als de opleiding niet bevalt kun je altijd ontslag nemen. Ze hebben er natuurlijk niks aan iemand te blijven trainen die zich niet volledig in kan zetten.quote:Hier weet ik niks van?? Van wie heb je dit?
Grtz Ko
Ps, veel succes met je grading en de beslissing daarna
Dit wist ik al, dus komt goedquote:Op zaterdag 16 september 2006 17:33 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Na de initial training (die ongeveer 1 jaar duurt) wordt je geplaatst ergens binnen het bedrijf. Dit kan dus Schiphol, Rotterdam, Maastricht of Eelde zijn.
[..]
Tot wanneer kan je dan eruit stappen?? Snap dat ze er niks aan hebben als je niet gemotiveerd ben, maar als zei 2 jaar met je bezig zijn en er dan bv uitstapt. Zullen ze niet in dank af nemen toch?quote:Als de opleiding niet bevalt kun je altijd ontslag nemen. Ze hebben er natuurlijk niks aan iemand te blijven trainen die zich niet volledig in kan zetten.
Nadat je de opleiding compleet hebt afgerond (na zo'n 3/4 jaar), krijg je een contract dat je de 1e 5 jaar niet weg kunt zonder dat er voor jou kosten aan verbonden zijn.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:03 schreef DIR-01 het volgende:
Tot wanneer kan je dan eruit stappen?? Snap dat ze er niks aan hebben als je niet gemotiveerd ben, maar als zei 2 jaar met je bezig zijn en er dan bv uitstapt. Zullen ze niet in dank af nemen toch?
Grtz
Hoi Bart. Ik heb ook meegedaan aan de selecties en mocht door naar de grading, maar heb zelf besloten dat niet te doen. LVNL was er niet heel erg blij mee, en vond het volgens mij nogal vreemd, maar uiteindelijk willen ze alleen gemotiveerde mensen dus ze hebben liever dat je het zelf afblaast ipv het traject verder te doorlopen en er uiteindelijk alsnog mee stopt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef Mederiacvm het volgende:
(...)
Enkel om te kijken of er meer mensen zijn geweest die met een dergelijke problematiek te maken hebben gehad heb ik mijn situatie geschetst, blijkbaar ben ik dus de eerste.
Bart
Daar heb ik ook naar gekeken, helaas ben ik daar te oud voorquote:Op zondag 17 september 2006 16:28 schreef Wakey het volgende:
[..]
Waarom solliciteer je trouwens niet bij Eurocontrol in Maastricht? Dan kun je in Limburg blijven.
Ik heb per telefoon te horen gekregen dat ik ook zeker geplaatst ben voor de opleiding van januari. Moest alleen de medische keuring nog doen. Naar aanleiding van deze keuring zijn er wat dingen naar voren gekomen waarvoor extra onderzoek nodig is. Ik hoop deze week de positieve uitslagen te horen, waarna ook voor mij eindelijk de klas van januari een feit is!!quote:Op zondag 17 september 2006 14:11 schreef MarchingHome het volgende:
Duuus... Wie zit er in Januari nog meer bij? ^_^
Groet,
MH
Dit verhaal snap ik niet helemaal. Bedoel je dat jij denkt dat je voorrang krijgt bij de sollicitatie bij de LVNL omdat je ATC gedaan hebt op IVAO?quote:Op maandag 18 september 2006 09:03 schreef NordicBlue het volgende:
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk
Goed om te horen Luuk!quote:Op maandag 18 september 2006 00:30 schreef Airborn het volgende:
[..]
Ik heb per telefoon te horen gekregen dat ik ook zeker geplaatst ben voor de opleiding van januari. Moest alleen de medische keuring nog doen. Naar aanleiding van deze keuring zijn er wat dingen naar voren gekomen waarvoor extra onderzoek nodig is. Ik hoop deze week de positieve uitslagen te horen, waarna ook voor mij eindelijk de klas van januari een feit is!!
LVL heeft banden met IVAO , omdat je op IVAO al ervaring hebt opgedaan (als je dat kan aantonen) , bestaat de kans op voorrang , omdat je al de basis kentquote:Op maandag 18 september 2006 11:34 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dit verhaal snap ik niet helemaal. Bedoel je dat jij denkt dat je voorrang krijgt bij de sollicitatie bij de LVNL omdat je ATC gedaan hebt op IVAO?
Wie weet! Heb de eerste ronde in Amersfoort gedaan. Op 15 juni. 2e ronde 27 juni en de orientatiedag op 28 juni 's morgens. Ik hoop snel te horen of het goed zit, medisch gezien. Zit inmiddels ook al 4 maanden in onzekerheid. Maar vertrouwende op een positieve uitslag! Zie ik je in Januari! Heb je enig idee wanneer de opleiding exact begint?quote:Op maandag 18 september 2006 12:24 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Ik hoop op positieve resultaten voor de onderzoeken, zodat ik je in Januari ontmoet. Of zou ik je al eens ontmoet hebben tijdens het selectietraject? ^_^
Groet,
Daniël
a) 't is LVNLquote:Op maandag 18 september 2006 15:20 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
LVL heeft banden met IVAO , omdat je op IVAO al ervaring hebt opgedaan (als je dat kan aantonen) , bestaat de kans op voorrang , omdat je al de basis kent
Ja dat weet ik toevalligquote:Op maandag 18 september 2006 16:08 schreef Airborn het volgende:
[..]
Wie weet! Heb de eerste ronde in Amersfoort gedaan. Op 15 juni. 2e ronde 27 juni en de orientatiedag op 28 juni 's morgens. Ik hoop snel te horen of het goed zit, medisch gezien. Zit inmiddels ook al 4 maanden in onzekerheid. Maar vertrouwende op een positieve uitslag! Zie ik je in Januari! Heb je enig idee wanneer de opleiding exact begint?
Ik weet niet waar je de info vandaan hebt, maar voor zover ik het kan beoordelen, is het volkomen onzin.quote:Op maandag 18 september 2006 15:20 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
LVL heeft banden met IVAO , omdat je op IVAO al ervaring hebt opgedaan (als je dat kan aantonen) , bestaat de kans op voorrang , omdat je al de basis kent
Zo zeg, 2 januari!! Ze zijn wel van de frisse aanpak! Met de champi nog in je aderen in de schoolbanken. maar ff een jaartje overslaan dan.quote:Op maandag 18 september 2006 17:28 schreef MarchingHome het volgende:
Druid heeft naar mijn weten gelijk.
[..]
Ja dat weet ik toevalligOp 2 januari begint de boel. Lekker vroeg in 't jaar beginnen dus ^_^
Ik heb volgens mij een week later dan jij de eerste ronde gehad.
Op 12 juli had ik 's ochtends de oriëntatiedag en de dag daarna had ik de tweede ronde.
Blijkbaar ken ik je nog niet, maar daar zal snel verandering in komen.
Voor mij viel de derde ronde op 3 augustus en toen ben ik nog iemand tegengekomen die ik tijdens de eerste ronde had ontmoet en ook weer had gezien op de oriëntatiedag. Voor hem hoop ik natuurlijk ook dat ie 't helemaal gehaald heeft ^_^
Waar woon je trouwens, Luuk?
Groet
Dit is absoluut de grootst mogelijke onzin. LVNL heeft geen banden met IVAO. Misschien zijn medewerkers er lid van, maar er zijn er ook bij de plaatselijke fanfare lid. De selectietesten staan volledig op zichzelf. Er krijgt niemand voorrang. Ik weet niet waar je dit vandaan gehaald hebt, maar het klopt niet.quote:Op maandag 18 september 2006 09:03 schreef NordicBlue het volgende:
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk , en er veel mensen vliegen via dat netwerk (+-1500 mensen tegelijkertijd , waarvan toch zeker 100-200 in nederland tegelijk)
www.ivao.aero
quote:Op donderdag 21 september 2006 07:30 schreef ATCO2b het volgende:
[..]
Dit is absoluut de grootst mogelijke onzin. LVNL heeft geen banden met IVAO. Misschien zijn medewerkers er lid van, maar er zijn er ook bij de plaatselijke fanfare lid. De selectietesten staan volledig op zichzelf. Er krijgt niemand voorrang. Ik weet niet waar je dit vandaan gehaald hebt, maar het klopt niet.
We zijn het in ieder geval eensquote:Op maandag 18 september 2006 22:12 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je de info vandaan hebt, maar voor zover ik het kan beoordelen, is het volkomen onzin.
Ik bedoel, als je bij de KLS/NLS/Stella/DFA aankomt met het verhaal dat je best wel veel flightsim 98 gespeeld hebt, dan krijg je echt geen voorrang hoor tijdens de selectierondes of iets dergelijks...
Jazeker, ben aan het leren voor de gradingquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:47 schreef Sierra538 het volgende:
En zitten er nog mensen in de selectierondes?
Zit je dit topic de hele dag te F5'en ofzo? Meer dan een week niet een reactie, ik plaats een post en 2 minuten later is daar al een reactie opquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:49 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Jazeker, ben aan het leren voor de grading
Ik moet toch wat doen naast het lerenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:58 schreef Sierra538 het volgende:
[..]
Zit je dit topic de hele dag te F5'en ofzo? Meer dan een week niet een reactie, ik plaats een post en 2 minuten later is daar al een reactie op
Wanneer mag je?
Is het erg druk tijdens de oefening? Zit je constant te praten of heb je af en toe ook wat tijd om alles op een rijtje te zetten om het overzicht te kunnen houden?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:10 schreef MarchingHome het volgende:
Tip:
Besteed mínstens de helft van de tijd aan de oefening en het verbeteren van je strategiën zodat alles efficiënter maar nog steeds veilig verloopt
Die theorie ken je als het goed is wel binnen een paar dagen ^_^
Op de grading krijg je eerst een oefening, dat is dezelfde uit het boekje, dan krijg je tips over wat er beter kon. Probeer dat dus al tot een minimum te beperken, des te meer kan je je richten op punten die verbeterd kunnen worden volgens hen.
De 'simulatie' zelf wordt een iets lastigere variant van de oefening. Wel lachen als het een beetje lukt ^_^
Ik was alleen een toestel aan de grond voor 10 minuten vergeten, die steeg dus iets te laat op![]()
Bij dat urine monster kijken ze dan ook af je wel eens drugs hebt gebruikt?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:06 schreef Airborn het volgende:
[..]
Hoi Dizzy,
Ben net terug van de med. keuring. Valt erg mee hoor, geen loopbanken etc.
Puntsgewijs:
- Ogentest (Zicht, kleuren, oogboldruk)
- Gehoortest (je weet wel met piepjes en een drukknop)
- Hartfimlpje
- Bloeddruk, bloed afnemen, urine monster.
- Longfunctie
- Lichamelijk onderzoek (reflexen, hart, longen, buikorganen, liebreuken etc. etc.)
- Nabespreking over eerdere aandoeningen en je resultaten.
Succes met alles.
Ko:
Gefeliciteerd!! Helemaal definitief nu?![]()
Als de oefening net begint heb je natuurlijk wel wat tijd. Probeer áls je even tijd heb echt zoveel mogelijk te inventariseren en kijken van: oké, daar moet ik zometeen ook rekening mee gaan houden. Kijk in welke volgorde de vliegtuigen je domein uitvliegen. Ga niet van je koffie zitten slurpen en aan je net nieuwe vriendinnetje zitten denken, want dan lukt t nietquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:14 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Is het erg druk tijdens de oefening? Zit je constant te praten of heb je af en toe ook wat tijd om alles op een rijtje te zetten om het overzicht te kunnen houden?
Dat kunnen ze lijkt mij niet opmaken uit het urine monster, maar je krijgt van te voren een formulier waarop je van alles moet aangeven over je medische verleden. 'T is mij niet specifiek opgevallen, maar ik neem aan dat je over drugsgebruik ook wel wat moet invullen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Bij dat urine monster kijken ze dan ook af je wel eens drugs hebt gebruikt?
Denk er nog maar even over na, tips zijn natuurlijk altijd welkomquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:21 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Nu was er nog een tip die ik wou geven, maar ik weet ff ni meer welke![]()
XTC?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:23 schreef MarchingHome het volgende:
[..]
Dat kunnen ze lijkt mij niet opmaken uit het urine monster, maar je krijgt van te voren een formulier waarop je van alles moet aangeven over je medische verleden. 'T is mij niet specifiek opgevallen, maar ik neem aan dat je over drugsgebruik ook wel wat moet invullen.
Het lijkt me overigens niet dat je met een paar blowtjes in 't verleden meteen wordt afgekeurd voor de selectie, maar ik zou 't niet zeker weten![]()
Misschien dat het toeval is maar, bij mij ging de piloot ook de fout in. Verkeerd terug gelezen klaringen etc.... Misschien hoort het er toch bij! Inderdaad duidelijk corrigeren. You'r in charge!!!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:27 schreef MarchingHome het volgende:
Tijdens die simulatie bij mij, was er een punt waarop de 'piloot' fouten begon te maken met wat ie zei. Ik heb niet 't idee dat 't bij de simulatie hoorde, maar dat ie gewoon echt niet meer wist wat ie zei. Op zo een moment moet je 'm heel duidelijk maken dat je 't anders wil hebben dan dat ie teruglas en dat je 'on top of the situation' bent.
De website verwijzen naar elkaar , en het stond op het forumquote:Op donderdag 21 september 2006 13:00 schreef MarchingHome het volgende:
Een beetje jammer alleen dat NordicBlue niet wil toelichten hoe hij aan de onjuiste informatie is gekomen.
De website van IVAO linkte inderdaad naar die van LVNL, andersom is dat geenszins het geval (nooit geweest ook).quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:26 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
De website verwijzen naar elkaar , en het stond op het forum
Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:40 schreef sterretje83 het volgende:
24 oktober mag ik komen voor de 1e selectieronde in Amersfoort!! Kan iemand mij vertellen of je bij de capaciteitentest een bepaalde tijd krijgt voor de hele test of dat je een tijd krijgt per vraag??
Bij de capaciteitentest krijg je per onderdeel (dus een set vragen) een bepaalde tijd waarin je de vragen moet beantwoorden. Je zal niet bij elk onderdeel alle vragen binnen de tijd kunnen beantwoorden, maar dat is dus normaal.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:40 schreef sterretje83 het volgende:
24 oktober mag ik komen voor de 1e selectieronde in Amersfoort!! Kan iemand mij vertellen of je bij de capaciteitentest een bepaalde tijd krijgt voor de hele test of dat je een tijd krijgt per vraag??
Bij welk stel vragen heb je geen tijdslimiet dan? Naar wat ik me kan herinneren is alles bij de capaciteitentest tijdsgebonden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:06 schreef Sierra538 het volgende:
Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.
Op de site van de Lvnl staat bij links ook IVAO gemeldquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:34 schreef Druid het volgende:
[..]
De website van IVAO linkte inderdaad naar die van LVNL, andersom is dat geenszins het geval (nooit geweest ook).
Als je met "het forum" het forum van IVAO bedoelt mag je me het aanwijzen, ik kan het niet vinden.
Ah op de promotiesite, check, my bad. Het is wel de verkeerde link overigens, IVAO is ook alweer gesplitstquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:37 schreef DIR-01 het volgende:
Op de site van de Lvnl staat bij links ook IVAO gemeld
Grtz
Dat was niet echt waar het over ging. Er werd gesuggereerd dat als je ervaring had met IVAO je een voorsprong/voorrang had bij de LVNL, en dat lijkt me toch niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:37 schreef DIR-01 het volgende:
[..]
Op de site van de Lvnl staat bij links ook IVAO gemeld
Grtz
weet niet hoor maar.....quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:50 schreef Sierra538 het volgende:
[..]
Dat was niet echt waar het over ging. Er werd gesuggereerd dat als je ervaring had met IVAO je een voorsprong/voorrang had bij de LVNL, en dat lijkt me toch niet.
enquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:26 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
De website verwijzen naar elkaar , en het stond op het forum
quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:34 schreef Druid het volgende:
[..]
De website van IVAO linkte inderdaad naar die van LVNL, andersom is dat geenszins het geval (nooit geweest ook).
Als je met "het forum" het forum van IVAO bedoelt mag je me het aanwijzen, ik kan het niet vinden.
Ja klopt, en dat was allemaal naar aanleiding van wat er op 18 september door nordicblue gesuggereerd werd.quote:
quote:Op maandag 18 september 2006 09:03 schreef NordicBlue het volgende:
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk , en er veel mensen vliegen via dat netwerk (+-1500 mensen tegelijkertijd , waarvan toch zeker 100-200 in nederland tegelijk)
www.ivao.aero
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |