abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41863921
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef Mederiacvm het volgende:
Bij aanmelding was het mij niet bekend dat de opleiding in Amsterdam zou plaatsvinden, ik heb mij dan ook ingeschreven voor een opleidingsplaats in Maastricht, tijdens het orientatiebezoek is pas gezegd dat de opleiding hoe dan ook (deels) in Amsterdam gegeven gaat worden, dit was ook bij andere aanwezigen niet duidelijk.
Bij wie heb je dan info gevraagd? Bij mij is namelijk duidelijk verteld dat alles op schiphol is, en dat je daarna geplaats kan worden op een regionaal veld bv.
quote:
Het is bij mijn weten zo, tenzij ik verkeerd ben ingelicht, dat er een proefperiode van 6 maanden geldt.
Hier weet ik niks van?? Van wie heb je dit?

Grtz Ko

Ps, veel succes met je grading en de beslissing daarna
  zaterdag 16 september 2006 @ 17:33:25 #152
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_41865492
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:02 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Bij wie heb je dan info gevraagd? Bij mij is namelijk duidelijk verteld dat alles op schiphol is, en dat je daarna geplaats kan worden op een regionaal veld bv.
[..]
Na de initial training (die ongeveer 1 jaar duurt) wordt je geplaatst ergens binnen het bedrijf. Dit kan dus Schiphol, Rotterdam, Maastricht of Eelde zijn.
quote:
Hier weet ik niks van?? Van wie heb je dit?

Grtz Ko

Ps, veel succes met je grading en de beslissing daarna
Als de opleiding niet bevalt kun je altijd ontslag nemen. Ze hebben er natuurlijk niks aan iemand te blijven trainen die zich niet volledig in kan zetten.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_41866083
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 17:33 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Na de initial training (die ongeveer 1 jaar duurt) wordt je geplaatst ergens binnen het bedrijf. Dit kan dus Schiphol, Rotterdam, Maastricht of Eelde zijn.
[..]
Dit wist ik al, dus komt goed
quote:
Als de opleiding niet bevalt kun je altijd ontslag nemen. Ze hebben er natuurlijk niks aan iemand te blijven trainen die zich niet volledig in kan zetten.
Tot wanneer kan je dan eruit stappen?? Snap dat ze er niks aan hebben als je niet gemotiveerd ben, maar als zei 2 jaar met je bezig zijn en er dan bv uitstapt. Zullen ze niet in dank af nemen toch?

Grtz
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:12:38 #154
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_41867699
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:03 schreef DIR-01 het volgende:
Tot wanneer kan je dan eruit stappen?? Snap dat ze er niks aan hebben als je niet gemotiveerd ben, maar als zei 2 jaar met je bezig zijn en er dan bv uitstapt. Zullen ze niet in dank af nemen toch?

Grtz
Nadat je de opleiding compleet hebt afgerond (na zo'n 3/4 jaar), krijg je een contract dat je de 1e 5 jaar niet weg kunt zonder dat er voor jou kosten aan verbonden zijn.

In dank zullen ze het je niet afnemen, maar als je niet gemotiveerd bent, dan haal je het toch niet, dus dan heeft het geen enkele zin om er uberhaupt energie in te steken.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_41888066
Hi,

Dit is m'n eerste bericht op 't gehele forum, ik ben dus nieuw hier.
Ik heb donderdag het aanstellingsgesprek en daarbij het terugkoppelingsgesprek gehad voor de LVNL. Van één persoon die ik al had ontmoet tijdens het selectietraject weet ik ook dat hij er bij zit, maar verder nog van niemand.
Duuus... Wie zit er in Januari nog meer bij? ^_^

Groet,
MH
pi_41892021
quote:
(...)

Enkel om te kijken of er meer mensen zijn geweest die met een dergelijke problematiek te maken hebben gehad heb ik mijn situatie geschetst, blijkbaar ben ik dus de eerste.

Bart
Hoi Bart. Ik heb ook meegedaan aan de selecties en mocht door naar de grading, maar heb zelf besloten dat niet te doen. LVNL was er niet heel erg blij mee, en vond het volgens mij nogal vreemd, maar uiteindelijk willen ze alleen gemotiveerde mensen dus ze hebben liever dat je het zelf afblaast ipv het traject verder te doorlopen en er uiteindelijk alsnog mee stopt.

Mijn reden was trouwens dat tijdens de orientatie / assessment bleek dat je erg geleefd wordt, en weinig controle meer hebt over je eigen loopbaan; LVNL beslist alles voor je, en daar heb ik echt geen zin in. Uit de testen bleek ook dat ik erg op mijn vrijheid gesteld ben, maar toch hebben ze me door laten gaan. Een paar dagen na het 'hoera je bent door-telefoontje' voelde ik me er toch niet helemaal lekker bij, en heb ik zelf besloten ermee te stoppen.

Waarom solliciteer je trouwens niet bij Eurocontrol in Maastricht? Dan kun je in Limburg blijven.
Ik zoek niet, ik vind.
  zondag 17 september 2006 @ 17:05:48 #157
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_41893233
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:28 schreef Wakey het volgende:

[..]

Waarom solliciteer je trouwens niet bij Eurocontrol in Maastricht? Dan kun je in Limburg blijven.
Daar heb ik ook naar gekeken, helaas ben ik daar te oud voor
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_41908364
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:11 schreef MarchingHome het volgende:

Duuus... Wie zit er in Januari nog meer bij? ^_^

Groet,
MH
Ik heb per telefoon te horen gekregen dat ik ook zeker geplaatst ben voor de opleiding van januari. Moest alleen de medische keuring nog doen. Naar aanleiding van deze keuring zijn er wat dingen naar voren gekomen waarvoor extra onderzoek nodig is. Ik hoop deze week de positieve uitslagen te horen, waarna ook voor mij eindelijk de klas van januari een feit is!!

Groet,
Luuk
  maandag 18 september 2006 @ 09:03:47 #159
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_41912489
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk , en er veel mensen vliegen via dat netwerk (+-1500 mensen tegelijkertijd , waarvan toch zeker 100-200 in nederland tegelijk)
www.ivao.aero

De nederlandse divisie is btw de meest actieve divisie
De piloten hebben onderling contact via teamspeak , en de ATCer heeft een real time radar screen via IvAc
Ze hebben ook Niveau's , je begint als S1 , dan kan je alleen op eindhoven ground en eelde ground , na 15 uur kan je op EHAM_DEL , en na 50 uur en een theoretisch examentje kan je op EHAM_A_TWR en EHAM_N_GND , tevens op alle andere posities in nederland behalve EHAA_W_CTR en EHAA_S_CTR of EHAM_W_APP , daar moet je een C1 examen voor doen , eerst theoretisch , en dan krijg je een praktijk examen op EHAM_A_TWR , soor van mini fly-in met een examinator
Verder heb je C2 C3 I1 I2 en I3 , ze zijn ook bezig om een eurocontrol in te voeren

Voor mensen die toevallig kaarten zoeken van schiphol of een ander veld , kijk op http://www.ais-netherlands.nl/aim/eaip.php en pak het Integrated Package
Vervolgens ga je naar Aerodromes ,pak je het vliegveld dat je wilt , en gaat helemaar naar onder , charts related to an aerodrome , de kaarten zijn in PDF formaat , en kun je zo printen

[ Bericht 5% gewijzigd door NordicBlue op 18-09-2006 09:11:14 ]
  maandag 18 september 2006 @ 11:34:06 #160
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_41915297
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:03 schreef NordicBlue het volgende:
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk
Dit verhaal snap ik niet helemaal. Bedoel je dat jij denkt dat je voorrang krijgt bij de sollicitatie bij de LVNL omdat je ATC gedaan hebt op IVAO?
pi_41916468
quote:
Op maandag 18 september 2006 00:30 schreef Airborn het volgende:

[..]

Ik heb per telefoon te horen gekregen dat ik ook zeker geplaatst ben voor de opleiding van januari. Moest alleen de medische keuring nog doen. Naar aanleiding van deze keuring zijn er wat dingen naar voren gekomen waarvoor extra onderzoek nodig is. Ik hoop deze week de positieve uitslagen te horen, waarna ook voor mij eindelijk de klas van januari een feit is!!
Goed om te horen Luuk!
Bedoel je de bloedonderzoeken, waar extra tijd voor nodig is? Want dat is bij iedereen het geval.
Ik raad je trouwens aan om precies twee weken na de onderzoeken zelf te bellen, want dan hebben ze de uitslag klaar liggen, maar ze bellen niet direct. Tenminste, dat was bij mij het geval. Ik had de informatie nodig omdat ik toch echt eens moest weten of ik me moest uitschrijven voor m'n HBO opleiding. Na de Grading heb ik ook zelf moeten bellen, omdat de LVNL blijkbaar niet echt snel is met mensen nieuws mededelen.
Ik hoop op positieve resultaten voor de onderzoeken, zodat ik je in Januari ontmoet. Of zou ik je al eens ontmoet hebben tijdens het selectietraject? ^_^

Groet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2006 13:39:56 ]
  maandag 18 september 2006 @ 15:20:22 #162
141414 NordicBlue
pi_41921499
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:34 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dit verhaal snap ik niet helemaal. Bedoel je dat jij denkt dat je voorrang krijgt bij de sollicitatie bij de LVNL omdat je ATC gedaan hebt op IVAO?
LVL heeft banden met IVAO , omdat je op IVAO al ervaring hebt opgedaan (als je dat kan aantonen) , bestaat de kans op voorrang , omdat je al de basis kent
pi_41922922
quote:
Op maandag 18 september 2006 12:24 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Ik hoop op positieve resultaten voor de onderzoeken, zodat ik je in Januari ontmoet. Of zou ik je al eens ontmoet hebben tijdens het selectietraject? ^_^

Groet,
Daniël
Wie weet! Heb de eerste ronde in Amersfoort gedaan. Op 15 juni. 2e ronde 27 juni en de orientatiedag op 28 juni 's morgens. Ik hoop snel te horen of het goed zit, medisch gezien. Zit inmiddels ook al 4 maanden in onzekerheid. Maar vertrouwende op een positieve uitslag! Zie ik je in Januari! Heb je enig idee wanneer de opleiding exact begint?

Groet, Luuk
pi_41924541
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:20 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

LVL heeft banden met IVAO , omdat je op IVAO al ervaring hebt opgedaan (als je dat kan aantonen) , bestaat de kans op voorrang , omdat je al de basis kent
a) 't is LVNL
b) ik heb geen idee waar je deze informatie vandaan hebt, maar het is voor zover ik weet onjuist
c) IVAO doet net als een paar andere netwerken leuke pogingen de werkelijkheid te benaderen, maar zal (om meerdere redenen) nooit 100% accuraat kunnen zijn, dit hoeft ook niet, want het moet wel te behappen zijn voor de deelnemers zonder een 3 a 4 jarig opleidingstraject nodig te hebben
pi_41924857
Druid heeft naar mijn weten gelijk.
quote:
Op maandag 18 september 2006 16:08 schreef Airborn het volgende:

[..]

Wie weet! Heb de eerste ronde in Amersfoort gedaan. Op 15 juni. 2e ronde 27 juni en de orientatiedag op 28 juni 's morgens. Ik hoop snel te horen of het goed zit, medisch gezien. Zit inmiddels ook al 4 maanden in onzekerheid. Maar vertrouwende op een positieve uitslag! Zie ik je in Januari! Heb je enig idee wanneer de opleiding exact begint?
Ja dat weet ik toevallig Op 2 januari begint de boel. Lekker vroeg in 't jaar beginnen dus ^_^
Ik heb volgens mij een week later dan jij de eerste ronde gehad.
Op 12 juli had ik 's ochtends de oriëntatiedag en de dag daarna had ik de tweede ronde.
Blijkbaar ken ik je nog niet, maar daar zal snel verandering in komen.
Voor mij viel de derde ronde op 3 augustus en toen ben ik nog iemand tegengekomen die ik tijdens de eerste ronde had ontmoet en ook weer had gezien op de oriëntatiedag. Voor hem hoop ik natuurlijk ook dat ie 't helemaal gehaald heeft ^_^

Waar woon je trouwens, Luuk?

Groet
  maandag 18 september 2006 @ 22:12:09 #166
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_41934313
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:20 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je de info vandaan hebt, maar voor zover ik het kan beoordelen, is het volkomen onzin.

Ik bedoel, als je bij de KLS/NLS/Stella/DFA aankomt met het verhaal dat je best wel veel flightsim 98 gespeeld hebt, dan krijg je echt geen voorrang hoor tijdens de selectierondes of iets dergelijks...
pi_41940030
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:28 schreef MarchingHome het volgende:
Druid heeft naar mijn weten gelijk.
[..]

Ja dat weet ik toevallig Op 2 januari begint de boel. Lekker vroeg in 't jaar beginnen dus ^_^
Ik heb volgens mij een week later dan jij de eerste ronde gehad.
Op 12 juli had ik 's ochtends de oriëntatiedag en de dag daarna had ik de tweede ronde.
Blijkbaar ken ik je nog niet, maar daar zal snel verandering in komen.
Voor mij viel de derde ronde op 3 augustus en toen ben ik nog iemand tegengekomen die ik tijdens de eerste ronde had ontmoet en ook weer had gezien op de oriëntatiedag. Voor hem hoop ik natuurlijk ook dat ie 't helemaal gehaald heeft ^_^

Waar woon je trouwens, Luuk?

Groet
Zo zeg, 2 januari!! Ze zijn wel van de frisse aanpak! Met de champi nog in je aderen in de schoolbanken. maar ff een jaartje overslaan dan. Een groot voordeel voor mij, zeker als ik het verhaal van Mederiacvm lees, is dat ik ca 4 km bij het complex van LVNL vandaan woon. In Amstelveen. Ben echter wel druk bezig met een verhuizing naar A'dam, maar het blijft in de buurt. Moet jij van ver komen MH?
pi_41947998
Ja vroeg eh
Lekker dichtij voor jou inderdaad ^_^
Ik woon in Almere, dus dat is prima te doen.
Op de oriëntatiedag kwam ik iemand tegen die uit België moest komen. Ik neem aan dat ie zou verhuizen mocht ie worden aangenomen
Hou me op de hoogte voor de uitslag van de medische keuring

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2006 13:39:34 ]
pi_42006194
quote:
Wat ik zelf vaak doe is ATC op IVAO , Die hebben ook connecties met LVL , IVAO is een soort flight simulator netwerk , met eigen gemaakte software en stuff , je kan daar ook ATCen , zodat je alvast ervaring op kan doen , als je erbij verteld als je gaat solliciteren dat je op IVAO al voorgaand ervaring heb ,krijg je meestal voorrang , omdat de procedures precies hetzelfde zijn , en je ook alle posities heb op dat netwerk , en er veel mensen vliegen via dat netwerk (+-1500 mensen tegelijkertijd , waarvan toch zeker 100-200 in nederland tegelijk)
www.ivao.aero
Dit is absoluut de grootst mogelijke onzin. LVNL heeft geen banden met IVAO. Misschien zijn medewerkers er lid van, maar er zijn er ook bij de plaatselijke fanfare lid. De selectietesten staan volledig op zichzelf. Er krijgt niemand voorrang. Ik weet niet waar je dit vandaan gehaald hebt, maar het klopt niet.
  donderdag 21 september 2006 @ 11:32:12 #170
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_42010309
quote:
Op donderdag 21 september 2006 07:30 schreef ATCO2b het volgende:

[..]

Dit is absoluut de grootst mogelijke onzin. LVNL heeft geen banden met IVAO. Misschien zijn medewerkers er lid van, maar er zijn er ook bij de plaatselijke fanfare lid. De selectietesten staan volledig op zichzelf. Er krijgt niemand voorrang. Ik weet niet waar je dit vandaan gehaald hebt, maar het klopt niet.
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:12 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je de info vandaan hebt, maar voor zover ik het kan beoordelen, is het volkomen onzin.

Ik bedoel, als je bij de KLS/NLS/Stella/DFA aankomt met het verhaal dat je best wel veel flightsim 98 gespeeld hebt, dan krijg je echt geen voorrang hoor tijdens de selectierondes of iets dergelijks...
We zijn het in ieder geval eens
pi_42012577
Een beetje jammer alleen dat NordicBlue niet wil toelichten hoe hij aan de onjuiste informatie is gekomen.
pi_42369197
En zitten er nog mensen in de selectierondes?
pi_42369290
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:47 schreef Sierra538 het volgende:
En zitten er nog mensen in de selectierondes?
Jazeker, ben aan het leren voor de grading
pi_42369509
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:49 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Jazeker, ben aan het leren voor de grading
Zit je dit topic de hele dag te F5'en ofzo? Meer dan een week niet een reactie, ik plaats een post en 2 minuten later is daar al een reactie op

Wanneer mag je?
pi_42369687
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:58 schreef Sierra538 het volgende:

[..]

Zit je dit topic de hele dag te F5'en ofzo? Meer dan een week niet een reactie, ik plaats een post en 2 minuten later is daar al een reactie op

Wanneer mag je?
Ik moet toch wat doen naast het leren Ik zag het in mijn active topics lijst

ik ben over zo'n 2 weken aan de beaurt. Ik heb me voorgenomen elke dag te leren tot die tijd. Lijkt me wel voldoende toch? Ik wil sowieso de theorie in mijn hoofd stampen zodat ik de toets zeker haal.

Als ik denk dat ik de theorie goed ken ga ik de oefening doen.

Ik hoop zo dat het gaat lukken.....
pi_42369897
Tip:

Besteed mínstens de helft van de tijd aan de oefening en het verbeteren van je strategiën zodat alles efficiënter maar nog steeds veilig verloopt
Die theorie ken je als het goed is wel binnen een paar dagen ^_^
Op de grading krijg je eerst een oefening, dat is dezelfde uit het boekje, dan krijg je tips over wat er beter kon. Probeer dat dus al tot een minimum te beperken, des te meer kan je je richten op punten die verbeterd kunnen worden volgens hen.
De 'simulatie' zelf wordt een iets lastigere variant van de oefening. Wel lachen als het een beetje lukt ^_^
Ik was alleen een toestel aan de grond voor 10 minuten vergeten, die steeg dus iets te laat op

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2006 21:11:25 ]
pi_42370036
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:10 schreef MarchingHome het volgende:
Tip:

Besteed mínstens de helft van de tijd aan de oefening en het verbeteren van je strategiën zodat alles efficiënter maar nog steeds veilig verloopt
Die theorie ken je als het goed is wel binnen een paar dagen ^_^
Op de grading krijg je eerst een oefening, dat is dezelfde uit het boekje, dan krijg je tips over wat er beter kon. Probeer dat dus al tot een minimum te beperken, des te meer kan je je richten op punten die verbeterd kunnen worden volgens hen.
De 'simulatie' zelf wordt een iets lastigere variant van de oefening. Wel lachen als het een beetje lukt ^_^
Ik was alleen een toestel aan de grond voor 10 minuten vergeten, die steeg dus iets te laat op
Is het erg druk tijdens de oefening? Zit je constant te praten of heb je af en toe ook wat tijd om alles op een rijtje te zetten om het overzicht te kunnen houden?
pi_42370160
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:06 schreef Airborn het volgende:

[..]

Hoi Dizzy,

Ben net terug van de med. keuring. Valt erg mee hoor, geen loopbanken etc.
Puntsgewijs:

- Ogentest (Zicht, kleuren, oogboldruk)
- Gehoortest (je weet wel met piepjes en een drukknop)
- Hartfimlpje
- Bloeddruk, bloed afnemen, urine monster.
- Longfunctie
- Lichamelijk onderzoek (reflexen, hart, longen, buikorganen, liebreuken etc. etc.)
- Nabespreking over eerdere aandoeningen en je resultaten.

Succes met alles.

Ko:

Gefeliciteerd!! Helemaal definitief nu?
Bij dat urine monster kijken ze dan ook af je wel eens drugs hebt gebruikt?
pi_42370317
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:14 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Is het erg druk tijdens de oefening? Zit je constant te praten of heb je af en toe ook wat tijd om alles op een rijtje te zetten om het overzicht te kunnen houden?
Als de oefening net begint heb je natuurlijk wel wat tijd. Probeer áls je even tijd heb echt zoveel mogelijk te inventariseren en kijken van: oké, daar moet ik zometeen ook rekening mee gaan houden. Kijk in welke volgorde de vliegtuigen je domein uitvliegen. Ga niet van je koffie zitten slurpen en aan je net nieuwe vriendinnetje zitten denken, want dan lukt t niet
De drukte begint al best snel en dan heb je ook niet veel tijd meer om over van alles na te denken en ben je vooral bezig met praten, hoe snel je dat ook doet. Dan zwakt 't weer een klein beetje af en dan komt de piek uit de oefening. Drukte tot en met ^_^
En tegen 't einde wordt t natuurlijk weer wat rustiger.
Zo klinkt 't misschien er moeilijk, maar dat valt wel mee als je gewoon de tijd die je hebt effectief gebruikt.
Nu was er nog een tip die ik wou geven, maar ik weet ff ni meer welke
pi_42370404
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Bij dat urine monster kijken ze dan ook af je wel eens drugs hebt gebruikt?
Dat kunnen ze lijkt mij niet opmaken uit het urine monster, maar je krijgt van te voren een formulier waarop je van alles moet aangeven over je medische verleden. 'T is mij niet specifiek opgevallen, maar ik neem aan dat je over drugsgebruik ook wel wat moet invullen.
Het lijkt me overigens niet dat je met een paar blowtjes in 't verleden meteen wordt afgekeurd voor de selectie, maar ik zou 't niet zeker weten
pi_42370448
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:21 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Nu was er nog een tip die ik wou geven, maar ik weet ff ni meer welke
Denk er nog maar even over na, tips zijn natuurlijk altijd welkom

Ik heb nu al zin in de oefening!
pi_42370567
Hehe, mooi zo Had ik ook en ik denk dat 't wel helpt

Tijdens die simulatie bij mij, was er een punt waarop de 'piloot' fouten begon te maken met wat ie zei. Ik heb niet 't idee dat 't bij de simulatie hoorde, maar dat ie gewoon echt niet meer wist wat ie zei. Op zo een moment moet je 'm heel duidelijk maken dat je 't anders wil hebben dan dat ie teruglas en dat je 'on top of the situation' bent.
pi_42371833
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:23 schreef MarchingHome het volgende:

[..]

Dat kunnen ze lijkt mij niet opmaken uit het urine monster, maar je krijgt van te voren een formulier waarop je van alles moet aangeven over je medische verleden. 'T is mij niet specifiek opgevallen, maar ik neem aan dat je over drugsgebruik ook wel wat moet invullen.
Het lijkt me overigens niet dat je met een paar blowtjes in 't verleden meteen wordt afgekeurd voor de selectie, maar ik zou 't niet zeker weten
XTC?
pi_42374059
Wouldn't know.
Wacht, ik kijk ff of er op 't formulier iets over staat. Wacht op edit.

Edït:
Op 't formulier vragen ze of je ooit aan alcohol-/drug-/medicijnmisbruik hebt gedaan.
Maarja, wat versta je onder misbruik èh
Vind je 't zelf misbruik? Of heb je af en toe op 'n feestje 1 pilletje genomen?

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2006 22:57:19 ]
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:48:22 #185
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_42507878
Ik doe dan de jaarlijke klasse-1 medical voor commercieel vliegen maar wat dat urine betreft moet je je geen zorgen maken.

Coke blijft geloof ik wel een jaar in je haarvaten zitten maar zover gaat het onderzoek net niet.
In de urnine is erg veel te zien maar wat ze interesseert is je algehele gezondheid, heb laatst met die arts alle waardes doorgenomen, puur uit intresse en je hoeft je echt geen zorgen te maken :-)

Tot horens! ik mag 26 okt beginnen bij een Nederlandse airline dus wie weet spreken we elkaar nog regelmatig.
FCT
pi_42513571
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:27 schreef MarchingHome het volgende:

Tijdens die simulatie bij mij, was er een punt waarop de 'piloot' fouten begon te maken met wat ie zei. Ik heb niet 't idee dat 't bij de simulatie hoorde, maar dat ie gewoon echt niet meer wist wat ie zei. Op zo een moment moet je 'm heel duidelijk maken dat je 't anders wil hebben dan dat ie teruglas en dat je 'on top of the situation' bent.
Misschien dat het toeval is maar, bij mij ging de piloot ook de fout in. Verkeerd terug gelezen klaringen etc.... Misschien hoort het er toch bij! Inderdaad duidelijk corrigeren. You'r in charge!!!

Qua urinetesten!! Pas op wat je het weekend drinkt, mijn medical op maandag is hierdoor erg frustrerend geworden! Qua drugs weet ik niet maar ze kunnen enkele dagen terug 'kijken' wat je aan alcoholica hebt gedronken.
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:26:28 #187
141414 NordicBlue
pi_42514324
quote:
Op donderdag 21 september 2006 13:00 schreef MarchingHome het volgende:
Een beetje jammer alleen dat NordicBlue niet wil toelichten hoe hij aan de onjuiste informatie is gekomen.
De website verwijzen naar elkaar , en het stond op het forum
pi_42516388
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:26 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

De website van IVAO linkte inderdaad naar die van LVNL, andersom is dat geenszins het geval (nooit geweest ook).

Als je met "het forum" het forum van IVAO bedoelt mag je me het aanwijzen, ik kan het niet vinden.
pi_42542699
24 oktober mag ik komen voor de 1e selectieronde in Amersfoort!! Kan iemand mij vertellen of je bij de capaciteitentest een bepaalde tijd krijgt voor de hele test of dat je een tijd krijgt per vraag??
pi_42543584
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:40 schreef sterretje83 het volgende:
24 oktober mag ik komen voor de 1e selectieronde in Amersfoort!! Kan iemand mij vertellen of je bij de capaciteitentest een bepaalde tijd krijgt voor de hele test of dat je een tijd krijgt per vraag??
Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.

Mijn vraag aan jou is, zou het wat uitmaken voor jou testscores als je dit van te voren weet? Ga je dan anders die testen in?
pi_42546821
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:40 schreef sterretje83 het volgende:
Bij de capaciteitentest krijg je per onderdeel (dus een set vragen) een bepaalde tijd waarin je de vragen moet beantwoorden. Je zal niet bij elk onderdeel alle vragen binnen de tijd kunnen beantwoorden, maar dat is dus normaal.
Bij de persoonlijkheidstesten zit geen tijdslimiet.
pi_42546865
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:06 schreef Sierra538 het volgende:
Dat varieert heel erg, bij de ene stel vragen wel, en bij het andere stel vragen niet. Het wordt vantevoren in ieder geval wel verteld per onderdeel.
Bij welk stel vragen heb je geen tijdslimiet dan? Naar wat ik me kan herinneren is alles bij de capaciteitentest tijdsgebonden.
pi_42547287
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:34 schreef Druid het volgende:

[..]

De website van IVAO linkte inderdaad naar die van LVNL, andersom is dat geenszins het geval (nooit geweest ook).

Als je met "het forum" het forum van IVAO bedoelt mag je me het aanwijzen, ik kan het niet vinden.
Op de site van de Lvnl staat bij links ook IVAO gemeld

Grtz
pi_42548418
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:37 schreef DIR-01 het volgende:

Grtz
Ah op de promotiesite, check, my bad. Het is wel de verkeerde link overigens, IVAO is ook alweer gesplitst
pi_42551739
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:37 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Grtz
Dat was niet echt waar het over ging. Er werd gesuggereerd dat als je ervaring had met IVAO je een voorsprong/voorrang had bij de LVNL, en dat lijkt me toch niet.
pi_42555852
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:50 schreef Sierra538 het volgende:

[..]

Dat was niet echt waar het over ging. Er werd gesuggereerd dat als je ervaring had met IVAO je een voorsprong/voorrang had bij de LVNL, en dat lijkt me toch niet.
weet niet hoor maar.....
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:26 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

en
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:34 schreef Druid het volgende:

[..]

pi_42556566
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:46 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

weet niet hoor maar.....
[..]

en
[..]
Ja klopt, en dat was allemaal naar aanleiding van wat er op 18 september door nordicblue gesuggereerd werd.
quote:
www.ivao.aero

pi_42557230
En dat lijkt mij niet te kloppen inderdaad ^_^
pi_42561238
En nu geven we allemaal veel aandacht aan iets wat dat niet zou moeten krijgen eigenlijk
pi_42561897
Inderdaad. Laten dus.

@ Aiborn, heb je nou al gehoord of je door de med. keuring bent gekomen?

Ik heb al het papierwerk al een tijdje afgerond nu. Ook heb ik een V.O.G. (verklaring omtrent het gedrag) met positieve uitslag van Justitie ontvangen, maar dat geldt opeens niet meer. De AIVD gaat me screenen. Nog niets van gehoord. Hopen dat ik de vragenlijst beetje snel van ze krijg. Is toch al weer een paar weken terug dat ik hoorde dat die wijziging plaats vond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')