Bij aanmelding was het mij niet bekend dat de opleiding in Amsterdam zou plaatsvinden, ik heb mij dan ook ingeschreven voor een opleidingsplaats in Maastricht, tijdens het orientatiebezoek is pas gezegd dat de opleiding hoe dan ook (deels) in Amsterdam gegeven gaat worden, dit was ook bij andere aanwezigen niet duidelijk.
Tijdens de assessment heb ik in het gesprek met de psycholoog duidelijk mijn probleem aangegeven, de psycholoog erkende dat probleem ook en blijkbaar is dat geen reden geweest mij af te wijzen voor de volgende ronde.
Mocht het voor LVNL zometeen een aanleiding zijn mij de gemaakte kosten te laten terugbetalen op het moment dat ik besluit niet met de opleiding te beginnen terwijl ik hier wel voor ben toegelaten is dat jammer voor mij, maar dat zal voor mij geen rol spelen in de beslissing die ik neem. Het is bij mijn weten zo, tenzij ik verkeerd ben ingelicht, dat er een proefperiode van 6 maanden geldt.
quote:
Overigens is perse in Amsterdam wonen ook nergens voor nodig.
Inderdaad, het hoeft niet per se Amsterdam te zijn, het kan ook een van de plaatsen elders in Noord-Holland (of uberhaupt de Randstad) zijn, de optie om in mijn huidige woonomgeving te blijven heb ik niet daar het in optimale omstandigheden al ruim 2 uur duurt om op Schiphol te komen. Ik zal hoe dan ook verplicht worden te verhuizen naar een omgeving waar ik mij, gezien enkele ervaringen die ik de afgelopen jaren heb opgedaan, zeer waarschijnlijk absoluut niet thuis zal voelen. En hoewel luchtverkeersleider een heel uitdagende baan is, mij heel erg aanspreekt en, laten we eerlijk zijn, niet slecht betaald, ben ik niet van plan mijn huidige leven op te geven voor een ongelukkig leven in Holland.
Graag wil ik wel duidelijk maken dat ik nog geen definitieve beslissing heb genomen, de kans dat ik, wanneer ik alle rondes nog doorsta, gewoon met de opleiding begin is even groot dan dat ik besluit niet te beginnen. daarbij komt dat ik in ieder geval de grading nog moet zien te halen en daarna de medische keuring, waarbij vooral de medische keuring mogelijk nog een struikelblok kan zijn gezien enkele situaties de laatste tijd waarbij mijn hart wat begint op te spelen (heb al een afspraak met de huisarts gemaakt).
Enkel om te kijken of er meer mensen zijn geweest die met een dergelijke problematiek te maken hebben gehad heb ik mijn situatie geschetst, blijkbaar ben ik dus de eerste.
Bart
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.