abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40942314
ik zal ze dan toch nog maar eens een mailtje sturen, want straks zijn ze me vergeten....
pi_41095926
En heb je al wat gehoord sterretje?
pi_41329581
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:27 schreef sproetje26 het volgende:
En heb je al wat gehoord sterretje?
ik heb wel een mailtje terug gehad, maar nou weet ik nog niks....er stond alleen dat ik binnen 3 weken na het krijgen van de uitnodigingsemail ik bericht zou krijgen wanneer ik mag komen, ik heb alleen die uitnodigingsmail nog niet gehad dus hier schiet ik nog niet veel mee op.
pi_41418464
ok, heb inmiddels testen gedaan, maar ben niet verder gekomen dan de eerste ronde.
Had me toch verkeken op een aantal dingen. En je moet die toets ook echt alleen maar maken als je je fit voelt. Ik was het weekend ervoor ziek geweest en die dag ging het wel weer een beetje, maar naarmate de dag zich vorderde voelde ik me steeds minder lekker. Ik wilde niet terugkomen, omdat anders weer een extra vrije dag moest opnemen. Uiteindelijk had ik dat beter wel kunnen doen. Maar ja dat is nog geen garantie dat ik het anders wel had gehaald.
pi_41448491
das jammer sproetje, ik hoop dat ik meer geluk heb
  zondag 3 september 2006 @ 15:47:41 #131
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_41452750
Heb op dinsdag 3 oktober ergens in de middag mijn grading.
Kom nu steeds dichter bij het eind.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_41456115
Ik mag eind deze maand naar Ouderkerk voor de tweede ronde.
pi_41478956
Succes Mederiacvm! Je krijgt dan waarschijnlijk ergens half sept. je manual. Leer hem goed, bedoel dan ook goed!! Ik heb de manual de eerste week links laten liggen en ging maar met m'n hakken over de sloot bij de theorietest.

FloggingMolly, Good luck!! Laat je niet gek maken!!
pi_41489621
quote:
Op maandag 4 september 2006 12:36 schreef Airborn het volgende:

FloggingMolly, Good luck!! Laat je niet gek maken!!
Dank je!

Nog tips?
pi_41489926
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:26 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Dank je!

Nog tips?
Als je terug kijkt op dit forum, en zeker op deel II kom je genoeg tegen. Alle drie de selectierondes zijn daar al meerder keren besproken. Zorg dat je lekker uitgerust bent als je gaat, scherp zijn kan erg helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Airborn op 04-09-2006 20:21:47 ]
pi_41523311
ik hoop het ook sterretje.
Zal je vast een tip geven let op je tijd en lees de uitleg goed door. Ik had er in het begin niet opgelet en was lekker op mijn gemakkie alles aan het overdenken toen de tijd al opeens verstreken was en ik nog maar op de helft van de vragen was. Ook wel stom van me. Had beter kunnen weten dat je juist als luchtverkeersleider snel moet reageren:-)
pi_41542078
Yesss, ook door naar de 2e ronde hoor ik net.

Ik weet dat de eerste ronde rond +/- 20% door gaat maar heb geen idee hoe de percentages liggen bij de 2e en 3e ronde. Kan iemand daar iets zinnigs over vertellen?

[ Bericht 0% gewijzigd door jeemigdepeemig op 06-09-2006 10:23:47 ]
pi_41542940
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:06 schreef jeemigdepeemig het volgende:
Yesss, ook door naar de 2e ronde hoor ik net.

Ik weet dat de eerste ronde rond +/- 20% door gaat maar heb geen idee hoe de percentages liggen bij de 2e en 3e ronde. Kan iemand daar iets zinnigs over vertellen?
Ik zat tijdens de 2e ronde met nog 3 anderen. Hiervan zijn er maar 2 doorgegaan waaronder ik. Weet niet of dit een beetje representatief is voor de hele ronde.

grtz

[ Bericht 0% gewijzigd door DIR-01 op 06-09-2006 15:29:15 (typo) ]
pi_41580052
misschien een vraag die al meerdere keren gesteld is, kan in alledrie de delen however geen goed antwoord vinden.

ik heb dinsdag de 1ste selectiedag, bij Human Company dus in Amersfoort. nu is mijn vraag : Kan ik mij op deze dag voorbereiden, gezien we bepaalde testen krijgen, is het slim om wat hoofdrekenen te oefenen of iets?. ik weet wel dat het slim is om uitgerust te verschijnen aan de start

En kleding, pak is een beetje overdressed hoor ik?, gewoon nette spijkerbroek en blouse dus maar.

/Deverwey
pi_41583377
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:32 schreef Deverwey het volgende:
misschien een vraag die al meerdere keren gesteld is, kan in alledrie de delen however geen goed antwoord vinden.

ik heb dinsdag de 1ste selectiedag, bij Human Company dus in Amersfoort. nu is mijn vraag : Kan ik mij op deze dag voorbereiden, gezien we bepaalde testen krijgen, is het slim om wat hoofdrekenen te oefenen of iets?. ik weet wel dat het slim is om uitgerust te verschijnen aan de start

En kleding, pak is een beetje overdressed hoor ik?, gewoon nette spijkerbroek en blouse dus maar.

/Deverwey
Kijk ff op www.intermediair.nl Staan wat testen op, geven wel een redelijk beeld ongeveer. Zorg gewoon dat je uitgerust verschijnt. Pak zou ik niet doen, heb ik de hele selectie niet aangehad, zelfs niet tijdens het aanstellingsgesprek. Gewoon een btje normale/relaxte kleding.

grtz
pi_41583411

[ Bericht 100% gewijzigd door DIR-01 op 07-09-2006 14:23:23 (dp) ]
pi_41585499
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:32 schreef Deverwey het volgende:

/Deverwey
Echt voorbereiden kan niet, het merendeel van de testjes kan je of kan je niet. Het gaat er vooral om hoe snel je iets doorhebt. Uitgerust zijn werkt wel in je voordeel, maar is zeker niet allesbepalend.

En qua kleding, ik had de eerste ronde een spijkerbroek en een t-shirt aan en ik ben door, dus kleding zegt niet zo veel. Het is natuurlijk ook heel anders dan wanneer je bij een bank oid solliciteert he.
  woensdag 13 september 2006 @ 17:18:16 #143
154417 Mederiacvm
pi_41774998
Zojuist mijn oefenboekjes ontvangen met de bevestiging van de grading, zoals al gezegd dinsdag 3 oktober. Om 13.00 uur verwacht men mij op Schiphol Oost. Komende drie weken maar weer actief gaan leren (lang geleden )
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_41789913
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:18 schreef Mederiacvm het volgende:
Zojuist mijn oefenboekjes ontvangen met de bevestiging van de grading, zoals al gezegd dinsdag 3 oktober. Om 13.00 uur verwacht men mij op Schiphol Oost. Komende drie weken maar weer actief gaan leren (lang geleden )
Alvast veel succes met leren dan

Boekjes?? is het er meer als 1 dan?

Groeten

Ko
pi_41796872
Succes Mederiacvm! De theorietoets is best pittig, onderschat het niet!!

Groet,
Luuk
  donderdag 14 september 2006 @ 18:36:40 #146
154417 Mederiacvm
pi_41808181
quote:
Op donderdag 14 september 2006 01:22 schreef DIR-01 het volgende:

[..]

Alvast veel succes met leren dan

Boekjes?? is het er meer als 1 dan?

Groeten

Ko
Nee, één boekje (46 pagina's) met een bijlage.

@ Luuk: Ben direct begonnen met studeren, ga er namelijk niet vanuit dat het te vergelijken is met een HAVO-proefwerkje dat je met een half uurtje stof doornemen ruim voldoende kon maken.

Als ik de grading zometeen voldoende mocht hebben doorlopen en daarna wordt aangenomen komt voor mij pas de moeilijkste fase, de beslissing nemen of ik wel of niet met de opleiding wil beginnen. Het idee jaren in Amsterdam of omgeving te moeten wonen staat me steeds meer tegen.
Zijn er hier meer mensen geweest die ondanks dat ze wel waren toegelaten hebben besloten niet te beginnen? En wat waren hun redenen om tot dit besluit te komen?
Hier ben ik wel benieuwd naar?

Bart
pi_41823123
Daar ik niet met het afstandsprobleem zit, woon nl al jaren in Amsterdam, kan ik me voorstellen dat het een lastige afweging is. Heb zelf even dezelfde twijfels gehad. Ik ben begonnen aan de selectie zonder enige illusie omdat het grootste deel toch afvalt. Als je dan plots het telefoontje krijgt dat je bent geplaatst is het toch erg definitief. Maar.....na enig peinswerk mezelf gerealiseerd dat je een 'once in a lifetime' kans niet mag laten schieten. En, je kan er altijd weer mee stoppen toch, als het echt niet bevalt. Hoop dat je goed door je grading komt en dan maar wijs mag beslissen.

Ps, zo vervelend is Amsterdam niet hoor!
pi_41828805
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:36 schreef Mederiacvm het volgende:

[..]

Nee, één boekje (46 pagina's) met een bijlage.

@ Luuk: Ben direct begonnen met studeren, ga er namelijk niet vanuit dat het te vergelijken is met een HAVO-proefwerkje dat je met een half uurtje stof doornemen ruim voldoende kon maken.

Als ik de grading zometeen voldoende mocht hebben doorlopen en daarna wordt aangenomen komt voor mij pas de moeilijkste fase, de beslissing nemen of ik wel of niet met de opleiding wil beginnen. Het idee jaren in Amsterdam of omgeving te moeten wonen staat me steeds meer tegen.
Zijn er hier meer mensen geweest die ondanks dat ze wel waren toegelaten hebben besloten niet te beginnen? En wat waren hun redenen om tot dit besluit te komen?
Hier ben ik wel benieuwd naar?

Bart
Het spijt me zeer, maar vind dit echt een rare opmerking.

Had je dit niet kunnen bedenken voordat je aan de selectie zou beginnen? Denk niet dat de lvnl heel blij met je is als je nadat je bent aangenomen nog ff gaat zeggen van: Nee, ik doe het toch maar niet. Wat denk je dat die selectie hun kost??? Assessment??? 4 psychologen?? Medische onderzoek???

Wat ik wel weet iig is dat als je dit doet bij de kls dan kan je gewoon alles terugbetalen. Weet niet hoe de lvnl dit doet maar ik zou het wel weten.

Sorry voor de misschien botte reactie, maar snap dit echt niet

grtz
pi_41835095
Ben het wel eens met Ko, dit is (lijkt mij dan) niet iets wat je zo "even" gaat doen zonder een beetje vooruit te denken. Als je door de opleiding komt zit je er wel degelijk een tijd aan vast namelijk (en terecht).

Overigens is perse in Amsterdam wonen ook nergens voor nodig.
  zaterdag 16 september 2006 @ 01:08:21 #150
154417 Mederiacvm
pi_41852623
Bij aanmelding was het mij niet bekend dat de opleiding in Amsterdam zou plaatsvinden, ik heb mij dan ook ingeschreven voor een opleidingsplaats in Maastricht, tijdens het orientatiebezoek is pas gezegd dat de opleiding hoe dan ook (deels) in Amsterdam gegeven gaat worden, dit was ook bij andere aanwezigen niet duidelijk.

Tijdens de assessment heb ik in het gesprek met de psycholoog duidelijk mijn probleem aangegeven, de psycholoog erkende dat probleem ook en blijkbaar is dat geen reden geweest mij af te wijzen voor de volgende ronde.

Mocht het voor LVNL zometeen een aanleiding zijn mij de gemaakte kosten te laten terugbetalen op het moment dat ik besluit niet met de opleiding te beginnen terwijl ik hier wel voor ben toegelaten is dat jammer voor mij, maar dat zal voor mij geen rol spelen in de beslissing die ik neem. Het is bij mijn weten zo, tenzij ik verkeerd ben ingelicht, dat er een proefperiode van 6 maanden geldt.
quote:
Overigens is perse in Amsterdam wonen ook nergens voor nodig.
Inderdaad, het hoeft niet per se Amsterdam te zijn, het kan ook een van de plaatsen elders in Noord-Holland (of uberhaupt de Randstad) zijn, de optie om in mijn huidige woonomgeving te blijven heb ik niet daar het in optimale omstandigheden al ruim 2 uur duurt om op Schiphol te komen. Ik zal hoe dan ook verplicht worden te verhuizen naar een omgeving waar ik mij, gezien enkele ervaringen die ik de afgelopen jaren heb opgedaan, zeer waarschijnlijk absoluut niet thuis zal voelen. En hoewel luchtverkeersleider een heel uitdagende baan is, mij heel erg aanspreekt en, laten we eerlijk zijn, niet slecht betaald, ben ik niet van plan mijn huidige leven op te geven voor een ongelukkig leven in Holland.

Graag wil ik wel duidelijk maken dat ik nog geen definitieve beslissing heb genomen, de kans dat ik, wanneer ik alle rondes nog doorsta, gewoon met de opleiding begin is even groot dan dat ik besluit niet te beginnen. daarbij komt dat ik in ieder geval de grading nog moet zien te halen en daarna de medische keuring, waarbij vooral de medische keuring mogelijk nog een struikelblok kan zijn gezien enkele situaties de laatste tijd waarbij mijn hart wat begint op te spelen (heb al een afspraak met de huisarts gemaakt).
Enkel om te kijken of er meer mensen zijn geweest die met een dergelijke problematiek te maken hebben gehad heb ik mijn situatie geschetst, blijkbaar ben ik dus de eerste.

Bart
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')