abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 mei 2006 @ 00:41:41 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_38355278
quote:
Op maandag 29 mei 2006 18:55 schreef Perico het volgende:

De kleerscheuren zijn nu al immens. Wat is zonder kleerscheuren volgens jou, dat er ueberhaupt nog 3 zetels behaald worden? Een partij is slechts een vehikel, dat vinden ook de Graaf en Brinkhorst. Als met een nieuwe beweging of sociaal-liberale partij, die niet besmet is, meer idealen kunnen worden verzilverd, dan gewoon de knoop doorhakken en met de tijdsgeest meegaan!
Wat ik er mee wil zeggen is dat de fouten van de fractie over de tijd wel weer worden vergeten. Zeker als andere partijen uitglijers gaan maken. Ik leef niet met de illusie dat we veel van de komende verkiezingen moeten verwachten. Maar als ze enigzins stand houden dan kan er wel weer wat opgebouwd worden. Dat gaat niet over een kabinetsperiode. Maar ik denk dat men daarna smet stappen wel weer kan opbouwen, zoals dat eind jaren 80 ging.

Een nieuwe beweging zou ik ook niet verkeerd vinden. Als die er is dan is d66 ook echt overbodig. Maar tot die tijd moeten we het met d66 doen.

Mocht de partij het niet redden dan hoop ik dat er uit de brokstukken wel zoiets nieuws ontstaat.
pi_38370238
quote:
Op maandag 29 mei 2006 20:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik ben ook voor stemrecht voor iedereen in de wereld bij de Amerikaanse verkiezingen, want Amerika doet veel dingen die op de hele wereld invloed heeft

Echt weer een D66 idee, die waarschijnlijk grote steun zal krijgen van GL
Goed idee inderdaad .

Weinig steun voor stemmen vanaf 16 jaar

Laten we volgens D66-gebruik een referendum houden of het naar 16 moet, nou niemand is er voor . Daar gaan je plannetjes, Pechtold.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:44:14 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_38372658
Tja ach hij moet iets te doen hebben als minister

Maar toch gaat mn stem naar hem binnenkort. Ondanks dat hij als minister niet echt veel toevoegt lijkt hij me als persoon geschikt.

Bovendien krijg ik gewoon een beter gevoel bij zijn speeches dan bij die van Lousewies. Pechtold straalt iets veel positievers uit en brengt het op een vrolijke toon. Louswies wordt denk ik snel vervelend en heeft het net niet ondaks haar verschijining.
pi_38375313
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:44 schreef Hexagon het volgende:
Tja ach hij moet iets te doen hebben als minister

Maar toch gaat mn stem naar hem binnenkort. Ondanks dat hij als minister niet echt veel toevoegt lijkt hij me als persoon geschikt.

Bovendien krijg ik gewoon een beter gevoel bij zijn speeches dan bij die van Lousewies. Pechtold straalt iets veel positievers uit en brengt het op een vrolijke toon. Louswies wordt denk ik snel vervelend en heeft het net niet ondaks haar verschijining.
Ik vind de verschijning van Pechtold fijner dan van Lousewies, net een ouwe schooljuffrouw is dat.
pi_38378401
http://www.primaries.nl/?pollid=2

alle kandidaten:

Jan Zelle
Ricardo Gomila Vergara
Simone Kuiter
Lousewies van der Laan
Alexander Pechtold
Carlo Strijk
André van Wanrooij
Hein Westerouen van Meeteren
pi_38378770
Kwam dit in een persbericht tegen, het sprak mij wel aan!

D66 kandidaat-lijsttrekker Hein van Meeteren presenteert
De Liberaal Democraten:
10 Vernieuwingsstappen voor D66

Amsterdam, 29-05-2006 – D66 kandidaat-lijsttrekker Hein van Meeteren presenteert vandaag zijn 10 Punten-program. Van Meeteren wil een Nieuw Begin, onder andere door D66 in aanzien én denken om te dopen tot de Liberaal Democraten, maar ook door duidelijk te zijn: duidelijk stelling nemen tégen het rondwarende Verdonk-conservatisme, en vóór het vrijzinnige sociaal-liberalisme; vóór een vooruitstrevende, tolerante samenleving waar niet angst en benauwdheid, maar het openstaan voor progressie, een veranderende wereld en achtergestelde delen van onze samenleving centraal staan. En ja, méér democratische controle. “Want alleen door democratische interactie te versterken, werp je een dam op tegen de bestuurdersmentaliteit die zorgt voor de bekende ‘kloof’ tussen Den Haag en de rest van Nederland,” aldus Van Meeteren.

De 10 Punten van Hein van Meeteren zijn opgedeeld in punten ter vernieuwing, versterking en samenhang van de partij, en punten ter versterking en vernieuwing van onze samenleving. Voor uw gemak staan de 10 punten hier op een rij; toelichtingen vindt u op de volgende pagina’s. Tevens vindt u er een kort curriculum vitae.

1. Duidelijke stellingname vóór het vrijzinnig sociaal-liberalisme en tégen het (Verdonk-)conservatisme
2. Invoering Raad van Toezicht náást partijbestuur en fractie
3. Artikel 23 van de Grondwet wordt intact gelaten
4. De Rug Is Recht – D66 staat voor haar mening
5. Digitale democratie; de leden moeten altijd, overal mee kunnen stemmen
6. Bescherming van het milieu centraal
7. Doorstroming van talent binnen de partij
8. Vrije keuze in langer of korter werken, dus afschaffing pensioenplicht
9. Invoering kinderopvangaftrek voor vrije keuze van ouders
10. D66 wordt de Liberaal Democraten

1. Duidelijke stellingname vóór het sociaal-liberalisme en tégen het (Verdonk-)conservatisme
D66 is een partij die wil dat iedereen zijn of haar leven naar eigen smaak en keuze kan opbouwen zoals hij of zij wil. De sfeer van angst en benauwdheid die de laatste jaren belichaamd wordt in een opkomend conservatisme, zoals onder andere belichaamd door mensen als Rita Verdonk, moet met kracht worden tegengegaan. Het politiek inspelen op allerlei vormen van angst benauwt Nederland en brengt het risico met zich mee dat de samenleving gespleten wordt in wij-en-zij. D66 heeft hier een eigen missie te vervullen: D66 houdt de rug recht, houdt vast aan de eigen ideeën.

De onvrede bij de leden van D66 móet weggenomen worden. De partijleiding is de afgelopen jaren een andere koers gaan varen zonder daarvoor eerst adequaat draagvlak onder de leden te winnen. Het gevolg: veel leden voelen zich, net als veel kiezers, vervreemd van D66. De leden en kiezers zijn niet van D66 weggelopen, maar D66 is van de kiezers en de leden weggelopen. Daar de leden midden in de samenleving staan en daarom meer dan wie ook binnen de partij de samenleving vertegenwoordigen, dient naar hun mening geluisterd te worden. Daarom pleit ik voor het invoeren van een Raad van Toezicht, die net als de Raad van Commissarissen bij een bedrijf toezicht houdt op de partijleiding en ervoor zorgt dat zij niet afdwaalt van de missie die door de leden is meegegeven, en die er ook op toeziet dat door leden en anderen ingediende moties worden uitgevoerd. De Raad van Toezicht wordt uiteraard voorgedragen en gekozen door de leden.

Met kracht wordt afstand genomen van de mening van D66 kandidaat-lijsttrekker Lousewies van der Laan, die pleit voor het aanpassen van Artikel 23 van de Grondwet, en wel zodanig dat alleen moslimscholen in feite niet meer toegestaan zouden zijn omdat zij niet meer door de overheid (mede-)gefinancierd zouden worden. Dit is een onmogelijkheid. Artikel 23 wordt in zijn geheel intact gelaten. Nederland heeft in het verleden al vaak genoeg moeten worstelen om religieuze minderheden in de samenleving op te nemen; het opnieuw aanzetten tot een wij-zij-mentaliteit draagt alleen maar bij aan het probleem, niet de oplossing. Wel moet, op alle scholen van het bijzonder onderwijs, opgetreden worden tegen álle vormen van religieus extremisme dat als doel heeft de vrijheid van het individu te beperken.

U kunt het er mee eens zijn of niet, de kiezer ziet het optreden van de D66-actoren in het publieke domein als gedraai en gezwalk, en daaraan moet een einde komen. D66 heeft een missie, een boodschap, een set idealen en principes, en staat daarvoor. Neemt de partij stelling in ten aanzien van een bepaald onderwerp omdat die overeenkomt met de principes van de partij, dan dient die stelling serieus genomen te worden – en dat kan alleen door die stelling te verdedigen, niet in te leveren.

Tijdens congressen en ledenreferenda moeten leden digitaal mee kunnen stemmen over moties en andere voorstellen. Dit om te voorkomen dat een kleine groep leden tijdens een congres al teveel beïnvloed kan worden. Het betekent ook dat een partijleiding in het vervolg kan beschikken over een zo breed mogelijk mandaat.

D66 is de enige partij in het midden van het politieke spectrum die zich al lange tijd inzet voor de bescherming van het (leef)milieu. Als wij onze habitat niet beschermen, beschermen wij onszelf niet. Daarom moeten wij ons opnieuw inzetten voor behoud en het versterken van het milieu, desnoods tegen de stroom in. Méér inzetten op de zoektocht naar middelen ter vervanging van fossiele, vervuilende brandstoffen, ook al omdat Nederland de technische kennis in huis heeft om hierin in economisch opzicht vooruit te lopen. Het gebruik van kernenergie dienen wij af te bouwen, en het zoeken naar alternatieve energievormen dus gestimuleerd. D66 Tweede Kamerlid Boris van der Ham heeft, in samenwerking met de D66 fractie, al de eerste goede stappen gezet in die riching. Echter, ook op het gebied van het milieu dient D66 uiteraard de rug recht te houden. In het laatste partijprogramma stond dat D66 nooit boren in de Waddenzee zou toestaan, en twee jaar later stemde D66 in met juist datzelfde boren. Dit mag niet meer gebeuren.

Voor een vernieuwende, vooruitstrevende partij als D66 is het belangrijk dat er doorstroming plaatsvindt van nieuw talent. Dit betekent dat de intentie er moet zijn dat bestuursleden en leden van de volksvertegenwoordiging bij aanvaarding van hun functie direct al een principe-afspraak maken over de lengte van hun verblijf in die functie. Nieuwe mensen moeten nieuwe gedachten en nieuwe vormen brengen, ook al omdat nieuwe tijden nieuwe problemen met zich meebrengen. Dan kan men beter vertegenwoordigers van die nieuwe tijden hebben die directe feeling hebben met de actuele problemen. Zolang we steeds opnieuw recruteren uit dezelfde vijver, zal de partij doodbloeden. Nieuwe talenten, nieuwe gedachten, nieuwe stijlen van werken krijgen dan geen kans. Het behoeft geen betoog dat ik mij als lijsttrekker van D66 aan diezelfde regel zal houden.

De discussie over de AOW wordt nu langs beperkte lijnen gevoerd. Stelselmatig wordt gesproken over de scheiding tussen ‘jong’ en ‘oud’. Maar mensen worden niet alleen ouder, zij worden ook steeds gezonder ouder. Dit betekent dat er mensen zijn die heel graag langer door zouden willen werken, maar dan mogen ze dat niet omdat zij op hun 65e verplicht met pensioen moeten. Hierdoor wordt de keuzevrijheid beperkt. Kortom: wie door wil werken moet dat in alle vrijheid kunnen doen. Wie eerder wil stoppen met werken, moet daar alle faciliteiten toe krijgen via bijvoorbeeld de Levensloopregeling. Voor wat betreft de financiering van de AOW: langer doorwerkende mensen betalen automatisch ook langer mee aan de financiering van de AOW.

Eén van de grootste problemen voor werkende ouders op dit moment is het vinden van kinderopvang tijdens werkdagen, en één van de problemen voor kindercreches/opvangplaatsen is het vinden van personeel. Hier en daar werken thuisblijvende ouders mee in creches als vrijwilliger, en dit kan nog beter gestimuleerd worden door de invoering van de fiscale kinderopvangaftrek. Een gezin krijgt via de werkende ouder belastingkorting als de thuisblijvende moeder of vader als vrijwilliger besluit mee te helpen in een kinderopvang, of daarin eigen initiatieven ontwikkelt.

Het omdopen van D66 naar Liberaal Democraten is niet louter cosmetisch. De democratie is de enige effectieve manier voor politiek en burgers om met elkaar te kunnen communiceren. Daarnaast is het de beste en misschien wel énige bescherming tégen bevoogding, regentisme en politieke apathie, en vóór het overbruggen van de beruchte ‘kloof’ tussen politiek en burger. Maar ons systeem raakt vermolmd en verouderd; semi-cliëntelisme en het ‘ons-kent-ons’ vieren hoogtij. Waar communicatie-mogelijkheden de afgelopen jaren in een stroomversnelling zijn gekomen, bleef de communicatie tussen politiek en burger achter. En waar er twee niet communiceren, gaan beiden hun eigen weg, en ontstaat verwijdering. D66 is dit jaar precies 40 jaar geleden geboren met versterking van de democratie als uitgangspunt, maar moet teveel in het verleden praten, en teveel uitleggen waar de partij vandaan komt. De naam ‘Liberaal Democraten’ maakt beter en sneller duidelijk waar de partij voor staat.

<snip>
Wat mij betreft zijn de dikgedrukte punten echt zaken waar ik mij 100% in kan vinden. Dat van die kinderopvangaftrek (wel lang woord, damn) vind ik slim gevonden. Dat langer door mogen werken ok, dat heeft de VVD ook maar daarom is het nog niet dom... Ik vind het een prima lijst met punten al boeien die echt partijspecifieke dingen me niet want ik ben geen lid
pi_38381509
Ik zou voor Alexander gaan
pi_38381735
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:29 schreef Phelos het volgende:
Jammer dat van Meeteren dit wil anders had ik hem wel een goede gevonden.
lollig
pi_38382699
1. Duidelijke stellingname vóór het vrijzinnig sociaal-liberalisme en tégen het (Verdonk-)conservatisme
> maar geen verschilpunt tussen de kandidaten
> congres is er al voor. Maar het congres loopt gewoon niet efficient. Verbetering hiervan zou efficienter zijn

> maar dat betekend dus niet dat je niet van mening kunt veranderen door verkrijgen van nieuewe feiten > zie 6
> jusit de discussie is tijdens een congres van belang. We hebben een parlement van 150 man zodat die goed de voor en nadelen kunnen afwijzen. Dat dit niet moet is duidelijk te zien met de peilingen van Maurice de Hond.
Idem dus voor het congres.
> Met de titel 100% eens, maar niet met de laatste zin > D66 moet er pragmatisch naar kijken. Als blijkt dat er geen of nauwelijks schade aan het wad ontstaat, en dat door het geld kokkelvissers uitgekocht kunnen worden, dan is het gewoon wel beter voor het milieu. En dan is het juist goed om van mening te veranderen, door het verkijgen van nieuwe feiten
ehhh, tuurlijk. Maar als punt voor je kandidaatstelling als lijsttrekker?
> opzich mee eens, maar gebrekkige kijk erop.
> geen overheidsbemoeienis erin. Waarom geen normale baan ervoor maken? Overheid zou wel moeten stiumuleren om meer variable werktijden te hebben. Zodat ze naast hun echte werk, enkele uurtjes (betaald of in nature (dwv gratis kinderopvang voor hun kinderen)) kinderopvangwerk kunnen doen
twijfel. Ik voel me niet direct liberaal democratisch. Ik vermoed dat er veel te veel discussie door zal komen binnen de partij. Laat de naam alsjeblieft, en zoek naar goede oplossingen voor problemen.
pi_38409885
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:51 schreef the_disheaver het volgende:
> maar geen verschilpunt tussen de kandidaten
Pharos: Dat klopt niet want zowel Pechtold als Van der Laan weigeren zich definitief uit te spreken voor of tegen dat conservatisme

> congres is er al voor. Maar het congres loopt gewoon niet efficient. Verbetering hiervan zou efficienter zijn
Pharos: beuh heb ik te weinig kennis van want ik ben geen lid van die partij maar volgens mij heeft D66 zich de afgelopen jaren weinig gelegen laten liggen aan wat de leden vonden van het beleid. Ik bedoel, het is vast niet voor niks dat hele afdelingen zich afsheiden, als ik de media moet geloven

Pharos: Wél dus want als je dat weghaalt dan neem je een keuzemogelijkheid weg en dus ook de vrijheid om te kiezen naar welk soort onderwijs je je kroost zendt. ik vind alleen wel dat alle vormen van (religieus) extremisme en fundamentalisme op scholen uitgebannen moet worden (zei hij fundamentalistisch)

> maar dat betekend dus niet dat je niet van mening kunt veranderen door verkrijgen van nieuewe feiten > zie 6
Pharos: Wél dus want er staat toch 'D66 staat voor haar mening'? Niet 'de D66-leiding staat voor haar mening'. Dus als er een standpunt is dat wordt overruled door leden, nah, dan is dat het standpunt en daar staat men dan voor.

> jusit de discussie is tijdens een congres van belang. We hebben een parlement van 150 man zodat die goed de voor en nadelen kunnen afwijzen. Dat dit niet moet is duidelijk te zien met de peilingen van Maurice de Hond.
Idem dus voor het congres.
Pharos: ten eerste kun je je afvragen of je de Hond als referentiekader moet nemen (ik zou het niet doen) en ten tweede is het veel eerlijker en duidelijker als je alle leden de kans geeft om te stemmen. Daarnaast zou ik denken dat je als partijleiding kunt zeggen dat je echt een sterk mandaat hebt om te doen wat je wilt doen

> Met de titel 100% eens, maar niet met de laatste zin > D66 moet er pragmatisch naar kijken. Als blijkt dat er geen of nauwelijks schade aan het wad ontstaat, en dat door het geld kokkelvissers uitgekocht kunnen worden, dan is het gewoon wel beter voor het milieu. En dan is het juist goed om van mening te veranderen, door het verkijgen van nieuwe feiten
Pharos: daar hadden de leden van D66 dan over moeten beslissen, zo'n radicale afwijking van het partijprogramma. Dat is volgens mij niet gebeurd en ik kan het weten want het is hier in Friesland een hot topic geweest. dat is één. Ten tweede: zie mijn reactie bij punt 4.

ehhh, tuurlijk. Maar als punt voor je kandidaatstelling als lijsttrekker?
Pharos: tsja hij zal er zijn bedoelingen mee hebben, nogmaals ik ben geen lid dus ik weet ook niet precies wat er speelt binnen die partij. maar kennelijk ligt het gevoelig.

> opzich mee eens, maar gebrekkige kijk erop.
Pharos: 'gebrekkige kijk erop' is geen argument, dat zul je ff moeten onderbouwen denk ik

> geen overheidsbemoeienis erin. Waarom geen normale baan ervoor maken? Overheid zou wel moeten stiumuleren om meer variable werktijden te hebben. Zodat ze naast hun echte werk, enkele uurtjes (betaald of in nature (dwv gratis kinderopvang voor hun kinderen)) kinderopvangwerk kunnen doen
Pharos: nogal simpel, daar is geen geld voor, voor een echte baan met dito salaris en kinderopvang is nu al RETEduur. je wilt niet weten hoeveel het mij kost de kids naar een fulltime opvang te brengen de helft van de week. Als je er een echte baan van wilt maken voor bijvoorbeeld thuiszittende huismoeders dan zul je ze ook een aantrekkelijk salaris moeten geven en dat betekent dat de prijzen alleen maar nóg meer omhoog gaan. en wat je verder omschrijft is de huidige toestand en die werkt dus niet optimaal omdat er te weinig handen aan de wieg staan (haha)

twijfel. Ik voel me niet direct liberaal democratisch. Ik vermoed dat er veel te veel discussie door zal komen binnen de partij. Laat de naam alsjeblieft, en zoek naar goede oplossingen voor problemen.
Pharos: dit boeit mij ook niet zó erg maar ik vind de naam wel veel beter, zo weet ik als kiezer tenminste waar ik aan toe ben, dat is met de naam D66 toch wel lastig.
pi_38410804
Lousewies heeft de uitstraling van een schooljuffrouw, en als we ergens niet op zitten te wachten na het tijdperk Balkenende is het wel een nieuwe schoolmeester...of juffrouw in dit geval.
pi_38411875
De overige 6 hebben zich gisteravond gepresenteerd op nova. Via www.novatv.nl terug te kijken.

Vooral Simone is lief met haar hemel en bekering! :p
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:00:41 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38412933
Ik vind ze allebei niks, maar Pechthold heeft zich inmiddels zo onmogelijk gemaakt dat ik dan maar voor viezelous zou gaan (bij gebrek aan alternatief).

Overigens wordt het hoog tijd om eens een echte liberale partij op te richten want dat missen we nog in NL. Dus een die ook de HRA durft af te schaffen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_38423148
ik ga voor de milf
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_38423157
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:00 schreef SeLang het volgende:
Ik vind ze allebei niks, maar Pechthold heeft zich inmiddels zo onmogelijk gemaakt dat ik dan maar voor viezelous zou gaan (bij gebrek aan alternatief).

Overigens wordt het hoog tijd om eens een echte liberale partij op te richten want dat missen we nog in NL. Dus een die ook de HRA durft af te schaffen.
wilders is in aantocht
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  donderdag 1 juni 2006 @ 01:04:15 #66
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38423187
quote:

Heb je haar vandaag weer gezien vor de TV. Nooit geweten dat die bril nog gemaakt werd. Jemig, hoe kan je er als relatief jonge vrouw oud uit zien..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_38426768
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 01:02 schreef Hayek het volgende:

[..]

wilders is in aantocht
Mwah, dat vind ik niet echt liberaal. Ja weer alleen op sommige vlakken. Maar een ECHTE/volkomen liberale partij .

Als ik tussen deze twee moest kiezen zou ik gaan voor Lousewies.
Maar ik moet de punten van de andere 6 nog even goed bekijken...
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:38:00 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_38426902
quote:
HRA
?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_38426924
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 09:38 schreef speknek het volgende:

[..]

[afbeelding]?
Hypotheek rente aftrek.
pi_38432148
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 09:31 schreef Airelle het volgende:

[..]

Mwah, dat vind ik niet echt liberaal. Ja weer alleen op sommige vlakken. Maar een ECHTE/volkomen liberale partij .

Als ik tussen deze twee moest kiezen zou ik gaan voor Lousewies.
Maar ik moet de punten van de andere 6 nog even goed bekijken...
wilders is libertarier.. veel liberaler kan het niet lijkt me
pi_38432405
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:18 schreef Hayek het volgende:

[..]

Hij wil hoofddoekjes verbieden?
pi_38432433
quote:

[..]

Wilders kan zich noemen wat hij wil, maar gezien europa (enige standpunten die ik van hem goed ken) is hij totaal geen liberaal.
pi_38432798
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:25 schreef Airelle het volgende:

Hij wil hoofddoekjes verbieden?
scheiding van kerk en staat is dan ook een liberaal punt.. thuis mag je dragen wat je wil
pi_38432959
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:26 schreef the_disheaver het volgende:

Wilders kan zich noemen wat hij wil, maar gezien europa (enige standpunten die ik van hem goed ken) is hij totaal geen liberaal.
ik vind het vrij liberaal om zeggensschap te houden over je eigen land in plaats van alle bevoegdheden over te dragen naar een europese overheid.
pi_38434095
quote:
Wilders is geen libertariër hoor, niet eens echt liberaal in mijn ogen, meer gewoon conservatief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')