abonnement Unibet Coolblue
pi_29563335
Eindelijk een eigen topic voor de cavia's Voor het voorstellen van je caafs, foto's, vragen etc!

Ik begin met mijn caafs:

naam: Obelix
geslacht: beer
geboortedatum: 11 april 2005
soort: gladhaar
kleur: creme agouti creme
karaktertrekje: ontzettend lieve cavia, bijt helemaal nooit! Was volgens de dierenarts de liefste cavia die ze ooit meegemaakt had , inkie natuurlijk helemaal trots! Hij is niet echt sterk, heeft al wat kwaaltjes gehad en is klein voor zijn leeftijd. Maar hij is nu lekker aan het inhalen!





naam: Piet
geslacht: beer
geboortedatum: ergens in juni 2005
soort: rex
kleur: wit / rood
karaktertrekje: Piet is erg lief, wat banger dan Obelix. Hij kan niet zonder Obelix, obelix is zijn grote voorbeeld, ondanks dat Piet al bijna net zo groot is! In tegenstelling tot Obelix is Piet juist flink voor zijn leeftijd!



pi_29563582
Wat een schatjes
Heeft er iemand toevallig leuke foto's van buitenverblijven? Ik ben van plan om een zomerverblijf te gaan timmeren en ik wil geen standaard saaie vierkante kooi.
-
  donderdag 11 augustus 2005 @ 20:24:35 #3
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_29565714
Obelix en Pietjuuuuuhhhhhh

Zal zo even Asterix zn paspoort neergooien
Goed idee van je trouwens een eigen topic
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 11 augustus 2005 @ 20:37:15 #4
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_29565979
naam: Asterix
geslacht: beer
geboortedatum: 7 april 2005 (dacht ik)
soort: Rex
kleur: rood/wit
karakter: lief, maar wel een beetje onzeker, een verschrikkelijk 'moederslees; konijnenkindje' dat wel




(zal morgenoverdag wel even ín het hok gaan zitten voor een close-up alstie zo stoer is om te komen kijken )

@Splendor Hier zitten Cavia+Konijn in hier (inmiddels hebben ze wel meer speeltjes )

3 meter lang, 90cm breed, 90cm hoog
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_29567615
Jaaaaa Asterixje
Piet lijkt wel een jonger broertje he
  maandag 15 augustus 2005 @ 20:04:06 #6
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_29667139
weinig kaafjes

WE WANT MORE !!!
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_29671470


Dit is Kookai, ze heette eerst Conny, maar ik heb haar omgedoopt. We zijn haar helemaal uit groningen op komen halen. En dat alleen maar omdat ik perse een zwarte borstel wou hebben.
Het is een heel lief caafje, alleen een beetje te actief.



En dit is Yanou, een zeugje van bijna 2 jaar. Heel lief en een beetje dik.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_29675207
Ik mis Ivetje nog met haar caafjes!!
en troeta!

4ever: lieve caafjes zeg!! Zo te zien komt Kookai uit dezelfde stal als Obelix (Karina's) ?
  maandag 15 augustus 2005 @ 23:42:23 #9
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_29676000
hier dus mijn caafjes die uit mijn fotoboek heb ik al eens gepost en die staan daar. Hier 4 nieuwe

Tinus :



Google :

To infinity…and beyond!
pi_29695467
Wat een lieverds ivetje Tinus de punker

Vandaag weer wat fotootjes gemaakt van Obelix en Piet




Hier zie je goed het verschil in grootte!



pi_29706335
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 23:23 schreef inkie1010 het volgende:
4ever: lieve caafjes zeg!! Zo te zien komt Kookai uit dezelfde stal als Obelix (Karina's) ?
Jah klopt, via marktplaats zag ik dit borsteltje staan en ik moest haar gewoon hebben. Zelfs als ze helemaal in Groningen "woonde."

Ze heeft zelfs een stamboom (muhaha)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_29726468
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Jah klopt, via marktplaats zag ik dit borsteltje staan en ik moest haar gewoon hebben. Zelfs als ze helemaal in Groningen "woonde."

Ze heeft zelfs een stamboom (muhaha)
Ik ben eerlijk gezegd niet echt kapot meer van deze stal... heb er 4 cavia's vandaan waarvan er 3 al na een paar weken overleden waren... en Obelix is ook niet de sterkste, al 2x met problemen bij de DA geweest.. vind ook dat ze eigenlijk ontzettend veel nestjes heeft...
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:30:39 #13
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_29727752
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 18:43 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd niet echt kapot meer van deze stal... heb er 4 cavia's vandaan waarvan er 3 al na een paar weken overleden waren... en Obelix is ook niet de sterkste, al 2x met problemen bij de DA geweest.. vind ook dat ze eigenlijk ontzettend veel nestjes heeft...
Ze komen allemaal bij dezelfde stal vandaan ?! Ik zou er geen cavia's meer halen dan, hoe lief ze ook zijn, als die beestjes met een paar weken het loodje leggen kzou daar echt niet tegen kunnen hoor, zo verdrietig zou ik daar van worden Zou je er zelf ooit nog een cavia halen denk je ?
Te netjes

Asterix komt ook bij een stal vandaan (zonder stamboom), en ben onwijs te spreken over ze ! Ze hadden in de schuur een soort hele grot bak gemetseld, daar liepen de moeders+kroost in, en de rest liep verspreid buiten in 2 enorme rennen, en wat beertjes die niet samen konden zaten in een enorme flat, ze hadden echt ruimte zat !
En Asterix is een hardstikke leuke cavia, hij zit goed in zn haar en heeft nog niks gemankeerd dus mocht ik er ooit nog een willen ga ik die zeker daar halen
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_29730615
Ik benm sowiso niet te spreken over stallen. Walgelijke dingen. Cavia's fokken voor je eigen plezier, lekker voor de beesten. En Marktplaats staat vol met het resultaatvan die dingen, conclusie trekken is blijkbaar erg moeilijk voor die mensen!

Anyway, piggies.








en de bejaarde cavia van m'n lief:


  woensdag 17 augustus 2005 @ 21:15:12 #15
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_29731206
Paranoid, leuk hokje

Mijn caafjes komen niet uit een stal Google komt zelfs uit het ziekenhuis Mijn ouders werken op het ziekenhuis en ze hadden cavia's om bloed af te nemen. Met dat bloed testen ze dan medicijnen uit enzo, dus niet op de caafjes zelf!! Google heeft mijn vader ineens meegnomen, wilde al langer een cavia en hij was net geboren. Bij hem is ook geen bloed afgenomen enzo, hij is meteen apart gezet voor mij
Tinus komt bij een collega van mijn vader vandaan. Die had een nestje met allemaal meisjes en alleen Tinus het mannetje. Die viel dus buiten de boot en moest weg. Zo is ie bij ons terecht gekomen
To infinity…and beyond!
pi_29731602
Je vader wilde een cavia? Gaaf, dat hoor je nou niet vaak
Hokje ligt vol met stront overigens, tis aan favoriet schijtplekje geworden
pi_29732236
Mijn cavia:



Naam; Pluisje
Geboren op; 30 Juli 2005

♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_29734251
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:30 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Ze komen allemaal bij dezelfde stal vandaan ?! Ik zou er geen cavia's meer halen dan, hoe lief ze ook zijn, als die beestjes met een paar weken het loodje leggen kzou daar echt niet tegen kunnen hoor, zo verdrietig zou ik daar van worden Zou je er zelf ooit nog een cavia halen denk je ?
Te netjes
Piet komt er niet vandaan hoor! Die komt van het asiel.
Het punt is dat de keren dat ik er was ik er totaal geen slecht idee van had... dat is nu juist zo stom... maar goed ik ga er nu echt niet meer heen...
pi_29734357
En wat een schatjes allemaal zeg Die bejaarde cavia Hoe oud istie?!
En die kleine pluisje
pi_29734767
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 22:23 schreef inkie1010 het volgende:
En wat een schatjes allemaal zeg Die bejaarde cavia Hoe oud istie?!
En die kleine pluisje
6 geloof ik. Valt wel mee opzich, maar hij kraakt zo en ziet er gewoon bejaard uit. Hij heet Cavia overigens.
Ben stiekem zelf op zoek naar een nieuwe cavia..ik eindig nog wel met een huis vol
pi_29734815
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 22:33 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

6 geloof ik. Valt wel mee opzich, maar hij kraakt zo en ziet er gewoon bejaard uit. Hij heet Cavia overigens.
Ben stiekem zelf op zoek naar een nieuwe cavia..ik eindig nog wel met een huis vol
Hihi mooie naam Maar 6 is al een behoorlijke leeftijd hoor!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 18:20:43 #22
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_29758406
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 22:21 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Piet komt er niet vandaan hoor! Die komt van het asiel.
Het punt is dat de keren dat ik er was ik er totaal geen slecht idee van had... dat is nu juist zo stom... maar goed ik ga er nu echt niet meer heen...
Nou dan komt met Pietje vast alles goed
Hm das extra vervelend dan idd, dan zou je zomaar gaan denken dat het aan jou ligt (terwijl die stal gewoon slechte/zieke cavia's verkoopt ) Heb je die stal er eigenlijk wel eens op aangesproken ?
Hopen maar dat Obelix en Pietje samen minstens 100 worden, zou het echt heel naar voor jou en Obelix vinden als er weer een kaafje vertrekt naar het eeuwige jachtveld
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_29758688
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 18:20 schreef Nonneke het volgende:
Hopen maar dat Obelix en Pietje samen minstens 100 worden, zou het echt heel naar voor jou en Obelix vinden als er weer een kaafje vertrekt naar het eeuwige jachtveld hooiberg
pi_29765683
Ik heb wel een aantal keer contact gehad, maar goed het heeft niet echt veel zin he, ze blijft natuurlijk beweren dat er niets mis mee is..

Obelix en Piet LIVE: De CaafCam (als me computer aanstaat )
pi_29765716
IK ZAG EM LOPEEEEEEEEEEEN
Dei van jou zijn gewoon actief.. die van mij doen geen hol, totdat ik eten geef of vers hooi
pi_29765760
Tis nu een beetje donker helaas... maar morgen oeeee mooie beelden
  donderdag 18 augustus 2005 @ 22:26:08 #27
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_29765834
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 21:24 schreef ParanoidEv het volgende:
Je vader wilde een cavia? Gaaf, dat hoor je nou niet vaak
Hokje ligt vol met stront overigens, tis aan favoriet schijtplekje geworden
Nee, ik wilde een cavia en mijn vader nam hem mee Maar inmiddels zou hij er zelf ook wel 1 willen, hij zit altijd met ze te knuffelen op tafel
To infinity…and beyond!
pi_29774089
De CaafCam is aan
pi_29777072
Tap tap tap
pi_29779217
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:26 schreef ivetje het volgende:

[..]

Nee, ik wilde een cavia en mijn vader nam hem mee Maar inmiddels zou hij er zelf ook wel 1 willen, hij zit altijd met ze te knuffelen op tafel
Haha lijkt de mijne wel. Die moest er eerst uiteraard, zoals een echte vader dat zegt, niets van weten. Ondertussen loopt hij stiekem mijn kamer binnen on de cavia's te bekijken en hij heeft zelfs de hele kooi onder het hooi gegooid omdat hij dacht dat ze dat leuk zouden vinden (klopt ookwel , maar ik heb fleece en buiten het hooibakje gaat het MEUREN!). Hij werkt soms op een boerderij en gaat nu hooi voor me meenemen wat beter is, omdat hij hooi van de winkel prut vind.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:42:09 #31
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_29787970
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:55 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Haha lijkt de mijne wel. Die moest er eerst uiteraard, zoals een echte vader dat zegt, niets van weten. Ondertussen loopt hij stiekem mijn kamer binnen on de cavia's te bekijken en hij heeft zelfs de hele kooi onder het hooi gegooid omdat hij dacht dat ze dat leuk zouden vinden (klopt ookwel , maar ik heb fleece en buiten het hooibakje gaat het MEUREN!). Hij werkt soms op een boerderij en gaat nu hooi voor me meenemen wat beter is, omdat hij hooi van de winkel prut vind.
LOL
Mijn vader komt vanavond langs en die zal wel weer als eerste naar de cavia lopen om die te bekijken ipv mij gedag zeggen

Ik had trouwens afgelopen nacht gedroomd dat google kleintjes had gekregen. Ik helemaal in pankie, want het is een mannetje d8 ik, en nu bleek het een vrouwtje te zijn. Tinus moest dus de deur uit want die kon dan niet meer bij google blijven zitten
To infinity…and beyond!
pi_29789313
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 17:42 schreef ivetje het volgende:

[..]

LOL
Mijn vader komt vanavond langs en die zal wel weer als eerste naar de cavia lopen om die te bekijken ipv mij gedag zeggen

Ik had trouwens afgelopen nacht gedroomd dat google kleintjes had gekregen. Ik helemaal in pankie, want het is een mannetje d8 ik, en nu bleek het een vrouwtje te zijn. Tinus moest dus de deur uit want die kon dan niet meer bij google blijven zitten
Hihi! Ik heb ook al eens gedroomd dat Obelix jonkies had (terwijl hij toch echt een mannetje is!)
raar is dat he!!
pi_29794118


Pluckje is die borstel, en dwarrel is hier (eind januari) nog geen maand oud maar inmiddels al bijna net zo groot als pluckje.
-
pi_29797512
Dwarrel en Pluckje

Op die foto rechtsboven lijkt het net of Dwarrel een bloemetje in der haar draagt, maar dat is haar roze oortje
pi_29798385
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 18:43 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd niet echt kapot meer van deze stal... heb er 4 cavia's vandaan waarvan er 3 al na een paar weken overleden waren... en Obelix is ook niet de sterkste, al 2x met problemen bij de DA geweest.. vind ook dat ze eigenlijk ontzettend veel nestjes heeft...
Ik ben eigenlijk niet in de stal zelf geweest, was eigenlijk wel het plan. Maar dat is niet zo mooi dat je al 3 cavia's hebt verloren.

Wat was de oorzaak eigenlijk?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_29805279
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk niet in de stal zelf geweest, was eigenlijk wel het plan. Maar dat is niet zo mooi dat je al 3 cavia's hebt verloren.

Wat was de oorzaak eigenlijk?
Bij Ollie waren de darmen door de buik naar buiten gekomen (kon volgens de DA al een aangeboren afwijking zijn, maar kon hij niet 100% zeker zeggen), Mick kreeg een epileptische aanval en Merijntje een hartstilstand.....
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:31:25 #37
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_29840158
naam: Nova
geslacht: zeug
geboortedatum: oktober 2004
soort: coronet
kleur: rood bont
karaktertrekje: lekker log, heel lief, likt je gezicht af en geeft pootjes

naam: Lune
geslacht: zeug
geboortedatum: november 2004
soort: sheltie
kleur: wit
karaktertrekje: heel snel, ligt graag in de hangmat, houdt van witlof
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_29888704
Wat een mooie cavia's oxymoron!!! Wat is Lune mooi wit zeg!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:26:35 #39
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_29889198
Die rode oogjes vind ik altijd een beetje "spooky" eruit zien

Gister weer nageltjes geknipt...volgens mij hebben ze het door als ik eraan kom met dat knippertje. Ze willen allebei zo snel mogelijk in het hokje...hihi
Tinus was als eerste, hij is alleen een beetje gehandicapt. Uit 1 teentje groeien 2 nageltjes. Er zit geen leven in ofzo, maar ze krullen wel om elkaar heen, erg moeilijk knippen. Ook het eelt aan de voorpootjes is irritant om weg te knippen zeg.
Toen Google aan de beurt was heeft de hele flat dat gehoord wolgens mij Hij krijst altijd zo als ie weer mag. Gek beest, want er gebeurt nix ergs...
Maar goed, het is weer voorbij voor eventjes en er zijn geen gewonden gevallen

Misschien toch maar keertje naar de dierenarts. Ze krabben allebei best veel en ik kan nix vinden, geen beestjes ofzo iig. En Tinus even naar z'n pootje laten kijken, misschien kan er 1 nageltje weg worden gehaald ofzo
To infinity…and beyond!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:02:37 #40
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_29890222
Ja Lune is inderdaad heel erg wit! En het is nog nooit vies of grauw geworden, ik vraag me wel af hoe ze dat doet?!
En die rode oogjes zijn ook verkleur-oogjes. De ene keer zijn ze donkerrood, de andere keer fel-roze. Dat komt natuurlijk door het licht, maar het is wel grappig. Eerst vond ik rode ogen ook eng, maar nu ben ik er aan gewend en eng is het niet meer.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:13:30 #41
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_29890575
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:31 schreef Oxymoron het volgende:
naam: Nova
geslacht: zeug
geboortedatum: oktober 2004
soort: coronet
kleur: rood bont
karaktertrekje: lekker log, heel lief, likt je gezicht af en geeft pootjes

naam: Lune
geslacht: zeug
geboortedatum: november 2004
soort: sheltie
kleur: wit
karaktertrekje: heel snel, ligt graag in de hangmat, houdt van witlof
[afbeelding]
Wat een gezellig stelletje zo mooie beestjes
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_29926694
Ik heb er ook eentje met rooie oogjes gehad, vond het eerst ook wat raar, maar ze zijn ook eigenlijk heel mooi omdat ze steeds een andere kleur krijgen.

Dit was met rood-oog Mick, helaas is hij niet oud geworden


Mickje
pi_29929071
Ik kan er niet meer tegen, ik moet er nog 1 ;'(
pi_29930485
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:57 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik kan er niet meer tegen, ik moet er nog 1 ;'(
Wat bedoel je nou?
pi_29936401
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:35 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou?
CAvia hebben nog meer MEER! AAAH! Hoewel, vandaag ben ik naar de dierearts geweest omdat ze alle 3 luizen hebben, weer 40 euro lichter..
pi_29939232
hehe ik zou er ook wel meer willen, maar dat kan gewoon niet! Dan moet ik eerst eens ruimer wonen En meer dan 2 mannetjes bij elkaar is volgens mij ook niet echt een slim idee.
pi_29948293
Sommige mensen hebben 60 caafjes, ik heb mn handen al vol aan 2
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 16:34:11 #48
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_29960986
De mevrouw waar ik mijn cavia Nova gekocht heb, heeft er rond de 120! De hele tuin, de gang, een deel van de woonkamer en een kamer boven zitten vol met cavia's.

Zelf zou ik er ook wel meer willen, bijvoorbeeld ook nog een Rus, en een leuke kruincavia. Maar van de instelling waar ik woon mag ik er maar 2.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_29978510
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:34 schreef Oxymoron het volgende:
De mevrouw waar ik mijn cavia Nova gekocht heb, heeft er rond de 120! De hele tuin, de gang, een deel van de woonkamer en een kamer boven zitten vol met cavia's.

Zelf zou ik er ook wel meer willen, bijvoorbeeld ook nog een Rus, en een leuke kruincavia. Maar van de instelling waar ik woon mag ik er maar 2.
En als je nu eens per ongeluk een mannetje en een vrouwtje neemt Of moet je ze dan weggeven?
-
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 07:48:53 #50
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_29985117
Ik heb al twee vrouwtjes
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:57:00 #51
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30003705
Ik vind 2 wel genoeg...heb er verder ook geen ruimte voor, dus hier blijft het bij. En mijn vriend vermoord me als ik er meer koop
To infinity…and beyond!
pi_30005310
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 17:57 schreef ivetje het volgende:
Ik vind 2 wel genoeg...heb er verder ook geen ruimte voor, dus hier blijft het bij. En mijn vriend vermoord me als ik er meer koop
Ik vind 2 ook wel genoeg hoor, maar als ik dan die opvangers zie dan zou ik ze best graag bij mij een kans willen geven, maar ik moet gewoon wachten tot ik meer ruimte heb. Dan wil ik gewoon 1 caviaflat met 4 cavia's ofzo of 5 of 6
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:37:49 #53
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30206105


jaja van zo dichtbij istie nog nooit op de foto geweest, het was ook wel heeeel eng hoor, maar eten maakte een hoop goed gelukkig
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30208221
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:37 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]

jaja van zo dichtbij istie nog nooit op de foto geweest, het was ook wel heeeel eng hoor, maar eten maakte een hoop goed gelukkig
lievvv !!!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_30210363
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:37 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]

jaja van zo dichtbij istie nog nooit op de foto geweest, het was ook wel heeeel eng hoor, maar eten maakte een hoop goed gelukkig
Wat een kakkehoopje!

Oh, alleen zou ik wel nog even dat eten vervangen door saaie brokjes, want alleen die brokjes zijn voedzaam en de rest is slecht voor je piggy (te vet, dingen die totaal niet bij eetpatroon van caafje horen)
  vrijdag 2 september 2005 @ 19:05:00 #56
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30210411
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:02 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Wat een kakkehoopje!

Oh, alleen zou ik wel nog even dat eten vervangen door saaie brokjes, want alleen die brokjes zijn voedzaam en de rest is slecht voor je piggy (te vet, dingen die totaal niet bij eetpatroon van caafje horen)
Als ik dat ga voeren hier zijn ze met 2 weken dood, bix eten ze dus echt niet
Opzich wel vreemd natuurlijk dat caviavoer slecht is voor je cavia, maargoed
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30210550
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:05 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Als ik dat ga voeren hier zijn ze met 2 weken dood, bix eten ze dus echt niet
Opzich wel vreemd natuurlijk dat caviavoer slecht is voor je cavia, maargoed
Ja het klinkt echt achterlijk maar dat voer is gewoon slecht. Jammer dat al die producenten van dierenvoeder vaak gewoon alleen of grof geld uit zijn ipv voer dat echt goed is voor je dier.

Bij de kijken bij 'pellets' voor info
http://www.guinealynx.info/diet.html

Oja, fotos!
Hier is een hele oude van toen Mika net babycaafjes had gehad:
  vrijdag 2 september 2005 @ 20:03:36 #58
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30212086
hier ook maar even
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:39 schreef Nonneke het volgende:
is er trouwens een lijst ofzo op internet met wat knaagdieren (en dan vooral cavia's en konijnen) qua groenten en fruit allemaal mogen, weet wel een hoop wat ze wel en niet mogen, maar het zou toch zonde zijn als ik ze van lekkere dingen zou onthouden omdat ik niet weet dat ze het eigenlijk onwijs lekker vinden
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:31:47 #59
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30214591
Dat voer maakt volgens mij weinig uit hoor..hier eten ze juist die bruine korrels niet en de rest wel. Verder krijgen ze elke dag hooi en groente en fruit. Wat cavia's lekker vinden verschilt overigens per cavia hoor. De ene hier lust bijv. wel banaan en de ander niet enzo. Beetje uitproberen dus Maar weet wel dat ze bleekselderij erg lekker vinden. En gewoon sla, komkommer, appel, wortels, italiaanse wokgroente van AH
Ik geef ze echt vanalles en ze doen het allebei hartstikke goed...ik haal voer bij de hornbach uit zo'n bak. Zelf scheppen, is stuk goedkoper...meestal doe ik er 2 door elkaar, maar moet nog even uitzoeken welke dat dat ook alweer waren (mijn moeder kocht het altijd).

Maar goed, dat droogvoer doen ze het dus goed mee en heb nergens last van. Ga het voer ook niet veranderen, de dierenwinkel zal echt wel weten wat ze nodig hebben enzo en daar vertrouw ik gewoon op.
To infinity…and beyond!
pi_30218737
Nonneke op http://www.degrotecavia.nl staat een grote lijst over wat ze wel of niet mogen!

Mijn cavia's krijgen verder de korrels van HopeFarms, elke dag hooi, en verder gemiddeld dit aan groente/fruit:

1 witlofstronk
halve appel
cherrytomaatje
stukje komkommer

(dit is niet wat ze elke dag precies krijgen, maar zo krigj je indruk van de hoeveelheid).
pi_30219440
Wat een leuke caafjes allemaal.

Ik heb er zelf ook 2.
Snoetje die is bijna 3jaar en Chocolaatje is nu 12 weken.

Dit is echt een heel leuk topic

Wat het voer betreft elk caafje eet wat ie lekker vind. Die van mij eten eruit wat ze lekker vinden en de rest laten ze liggen.

Leuk om te doen.
Als je het voerbakje vult om onder op de bodem een stukje fruit of groenten verstoppen. Die van mij vinden het leuk om het dan te zoeken in hun voerbak.
mama van 3 kids!
pi_30287924
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 00:16 schreef inkie1010 het volgende:
Nonneke op http://www.degrotecavia.nl staat een grote lijst over wat ze wel of niet mogen!

Mijn cavia's krijgen verder de korrels van HopeFarms, elke dag hooi, en verder gemiddeld dit aan groente/fruit:

1 witlofstronk
halve appel
cherrytomaatje
stukje komkommer

(dit is niet wat ze elke dag precies krijgen, maar zo krigj je indruk van de hoeveelheid).
Da's dus bijna precies hetzelfde wat ik ze geef
Als je caafjes zich vervelen, verknip een oude kussenhoes (met veilige (binnnen)stof wel) en maak er een paar grote kruipgaten in. Mijn cavia's vinden het geweldig om de uitgang te vinden en er in te slapen. Zelfs popcornen doen ze er in
  maandag 5 september 2005 @ 16:36:25 #63
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30291436
En hoe duur is zo'n zak hopefarms korrels dan als ik vragen mag??

Welk voer geef jij ze nonneke, ziet er nl precies hetzelfde uit als hier
To infinity…and beyond!
pi_30291917
Volgens mij kost een zak hopefarms 2,95
pi_30291930
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:36 schreef ivetje het volgende:
En hoe duur is zo'n zak hopefarms korrels dan als ik vragen mag??

Welk voer geef jij ze nonneke, ziet er nl precies hetzelfde uit als hier
7/8 euro ofzoiets voor een grote zak van 3000 gram. De prijs maakt mij echt niet uit, het gaat om m'n caafjes. Haha nou pak ik die zak op om het egwicht te bekijken, gaan ze 'af'
pi_30291999
De caafcam is weer online (zie sig!)
  maandag 5 september 2005 @ 17:13:54 #67
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30292517
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:36 schreef ivetje het volgende:
En hoe duur is zo'n zak hopefarms korrels dan als ik vragen mag??

Welk voer geef jij ze nonneke, ziet er nl precies hetzelfde uit als hier
Uhm ff kijken.....

'Cavia Crispy' van Prestige, zo'n 20 kilo zak, dacht dat ik rond de 24 euro kwijt was
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 5 september 2005 @ 17:25:34 #68
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30292901
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:13 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Uhm ff kijken.....

'Cavia Crispy' van Prestige, zo'n 20 kilo zak, dacht dat ik rond de 24 euro kwijt was
Ownee, ik koop het bij hornbach uit zo'n zelf-schep bak. Ziet er precies hetzelfde uit en voor 2 kilo ben ik ongeveer 1,80 kwijt Maar d8 dus dat we hetzelfde hadden.
To infinity…and beyond!
pi_30293079
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:57 schreef inkie1010 het volgende:
De caafcam is weer online (zie sig!)
Tap tap tap
  maandag 5 september 2005 @ 17:38:55 #70
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30293257
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:25 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ownee, ik koop het bij hornbach uit zo'n zelf-schep bak. Ziet er precies hetzelfde uit en voor 2 kilo ben ik ongeveer 1,80 kwijt Maar d8 dus dat we hetzelfde hadden.
je kan het ook zelf scheppen hoor maar ik heb liever de grote voorverpakte versie anders blijf ik naar de dierenwinkel rennen voor voer, aangezien we nogal wat dieren hebben, halen we voor alles grote 20/25 kilo zakken voer, behalve voor chinchilla's ik ben nog nergens 'gemengd voer' in van die hele grote zakken tegen gekomen, ja pellets maar dat wil ik ze niet geven omdat ze het weigeren te eten (alles trouwens, cavia, konijnen, chinchilla's ze laten het allemaal staan) dus alleen het Chin voer koop ik in 3/5 kilo zakken
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30300817
Voer van Prestige is ook heel goed hoor! Dat krijgen ze bij mij in Eindhoven altijd omdat de dierenwinkel daar geen hopefarms verkoopt! Ze vinden het ook heerlijk!
  maandag 5 september 2005 @ 21:39:14 #72
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30300912
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:36 schreef inkie1010 het volgende:
Voer van Prestige is ook heel goed hoor! Dat krijgen ze bij mij in Eindhoven altijd omdat de dierenwinkel daar geen hopefarms verkoopt! Ze vinden het ook heerlijk!
Asterixje is er dan ook groot fan van We hadden eerst Gerty Guinypigg ofzo, maar daar gingen de grote zakken eruit hier bij de welkoop (flevolandse boerenbond ??) maargoed, nu haal ik in Arnhem altijd voer (ja lekker naast de deur denk je, vriendin woont vlak bij daar, dus is makkelijker, daar halen neemt zij ut mee met de auto ) en daar hadden ze dus alleen Prestige in 20 kilo, nou hardstikke prima enige voer wat ik hier haal is de Eukenuba voor de hondjes
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30300968
Asterixje

Obelix blijft maar klein (is eigenlijk niet echt wat zou moeten met zijn naam), hij is 680 gram terwijl 3 maanden jongere Piet nu al 600 gram weegt!
  maandag 5 september 2005 @ 21:44:05 #74
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30301111
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:40 schreef inkie1010 het volgende:
Asterixje

Obelix blijft maar klein (is eigenlijk niet echt wat zou moeten met zijn naam), hij is 680 gram terwijl 3 maanden jongere Piet nu al 600 gram weegt!
misschien moeten we maar namen ruilen, mn moeder vind dattie een beetje dik wordt, terwijl dat hardstikke meevalt hoor Zal um vandeweek als ik eraan denk eens wegen, heb um nog nooit gewogen eigenlijk


-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30301256
Hihihi! Leuk plaatje

Obelix ljikt idd niet echt in de ketel toverdrank te zijn gevallen! Ik las trouwens wel dat Rexen over het algemeen groter worden dan gladhaar cavia's!
  maandag 5 september 2005 @ 22:31:07 #76
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30302881
Mijn gladhaar weegt 1,3 kilo De borstel weegt ongeveer 1 kilo. Google is bijna 3 jaar en Tinus is 2,5 ongeveer Weet de precieze datums niet, dus dierendag zijn de allebei jarig
To infinity…and beyond!
pi_30303929
1,3 kilo wow!
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:34:17 #78
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30326358
Is vrij normaal voor een manneke hoor Ligt nl tussen de 500 en 1500 gram voor een volwassen cavia (mannetje of vrouwtje). Hij is dus mooi op gewicht

Maar nu we het toch over eten etc. hebben. Welk zaagsel gebruiken jullie? Ik heb het nu noodgedwongen van Puik omdat hier de dierenwinkel nix anders had, maar ik vind dat erg ruw. Ook kom ik hele scherpe stukjes hout tegen enzo...ik gebruik liever plospan eigenlijk. Wat hebben jullie??
To infinity…and beyond!
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:44:55 #79
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30326689
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:34 schreef ivetje het volgende:
Maar nu we het toch over eten etc. hebben. Welk zaagsel gebruiken jullie? Ik heb het nu noodgedwongen van Puik omdat hier de dierenwinkel nix anders had, maar ik vind dat erg ruw. Ook kom ik hele scherpe stukjes hout tegen enzo...ik gebruik liever plospan eigenlijk. Wat hebben jullie??
Hemparade
quote:
Hemparade is gemaakt van de houtkern van milieuvriendelijk geteelde vezelhennep. Bij de teelt van vezelhennep worden geen insecticiden of pesticiden gebruikt en is dus 100% biologisch. Voor Hemparade worden geen bossen gekapt.
Het natuurlijke absorptievermogen van hennephout is aanmerkelijk hoger dan dat van conventionele materialen. Daardoor worden vocht, geurtjes en ammoniak veel sneller en beter opgenomen. Hemparade is in tegenstelling tot houtkrul en stro nagenoeg stofvrij en werkt vochtregulerend.
Het verbruik is aanzienlijk lager dan van stro of houtkrul.
Hemparade wordt aangeraden bij ratten (en paarden) met luchtwegklachten, omdat het weinig stof bevat. Voor gebruik wel even bevochtigen met een plantenspuit, zodat de aanwezige stofdeeltjes neerdalen en het ook meer vocht kan opnemen.


Ent kost geen drol geloof een euro of 6 per baal
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:52:51 #80
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30326881
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:44 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Hemparade
[..]

[afbeelding]

Ent kost geen drol geloof een euro of 6 per baal
Dat werd gebruikt op de manege bij ons...alleen ik vind het echt stinken!! En tja, zulke balen kan ik echt niet kwijt in ons flatje hoor Wel goedkoop idd...maarja..
To infinity…and beyond!
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:03:14 #81
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30327074
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:52 schreef ivetje het volgende:

[..]

Dat werd gebruikt op de manege bij ons...alleen ik vind het echt stinken!! En tja, zulke balen kan ik echt niet kwijt in ons flatje hoor Wel goedkoop idd...maarja..
tis idd eigenlijk voor pony's en paarden, maar de beestjes hier doen het er prima op Stinken kan er niks vreemds aan ontdekken hoor (ookal ruik ik opt moment niks )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30328199
Ik haal gewoon zaagsel bij de boerenbond
pi_30336136
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:58 schreef inkie1010 het volgende:
1,3 kilo wow!
ik had vroeger een cavia (ook manneke) en die woog iets over de 1500 gram
Tap tap tap
pi_30357431
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:49 schreef inkie1010 het volgende:
Ik haal gewoon zaagsel bij de boerenbond
Beh daar haal ik nooit meer wat. Die houden hier caafjes in minibakjes met kutvoer en ZONDER hooi. bovendien is al het voor wat ze hier verkopen slecht, dus ik boycot ze lekker.
  woensdag 7 september 2005 @ 17:30:31 #85
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30359171
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:03 schreef Nonneke het volgende:

[..]

tis idd eigenlijk voor pony's en paarden, maar de beestjes hier doen het er prima op Stinken kan er niks vreemds aan ontdekken hoor (ookal ruik ik opt moment niks )
Ik ruik altijd zo'n hennep-geur er omheen...hou er niet zo van

Boerenbond kom ik nooit...ik haal het altijd bij hornbach.

En paranoidV, bij de meeste winkels zitten cavia's in kleine hokken. Dat is ook zo bij de gewone dierenwinkel, is nix aan te doen. Ze kunnen moeilijk de halve winkel volzetten met hokken voor alle beesten die ze hebben. Heb daar dus niet zo'n probleem mee eerlijk gezegt. En hoe zie je dat het slecht voer is? Die van mij eten echt alles, dus heb nog geen slecht voer ontdekt...alles wat in de dierenwinkel enzo wordt verkocht speciaals voor cavia's lijkt mij prima.
To infinity…and beyond!
  woensdag 7 september 2005 @ 17:36:36 #86
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30359391
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:30 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik ruik altijd zo'n hennep-geur er omheen...hou er niet zo van

Boerenbond kom ik nooit...ik haal het altijd bij hornbach.

En paranoidV, bij de meeste winkels zitten cavia's in kleine hokken. Dat is ook zo bij de gewone dierenwinkel, is nix aan te doen. Ze kunnen moeilijk de halve winkel volzetten met hokken voor alle beesten die ze hebben. Heb daar dus niet zo'n probleem mee eerlijk gezegt. En hoe zie je dat het slecht voer is? Die van mij eten echt alles, dus heb nog geen slecht voer ontdekt...alles wat in de dierenwinkel enzo wordt verkocht speciaals voor cavia's lijkt mij prima.
Ohw de hennep geur, daar heb ik totaaaaaal geen probleem mee eigenlijk

Ja zo denk ik ook hoor, als het voer echt slecht geweest zou zijn voor cavia's, zouden ze het ook niet verkopen, lijkt mij tenminste IK ben iig nog nooooooit een cavia/konijn tegen gekomen die dood is gegaan aan speciaal cavia/konijn/knaagdierenvoer
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 7 september 2005 @ 17:48:33 #87
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30359749
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:36 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Ohw de hennep geur, daar heb ik totaaaaaal geen probleem mee eigenlijk

Ja zo denk ik ook hoor, als het voer echt slecht geweest zou zijn voor cavia's, zouden ze het ook niet verkopen, lijkt mij tenminste IK ben iig nog nooooooit een cavia/konijn tegen gekomen die dood is gegaan aan speciaal cavia/konijn/knaagdierenvoer
Ik ben juist zo bang dat vrienden die langs komen de hele kooi leegroken

Maar idd, lijkt mij ook niet dat zulk soort voer echt slecht is. Het is speciaal voor die beestjes, en daar zal heust wel over nagedacht zijn En als je cavia het niet eet is ie gewoon verwend
To infinity…and beyond!
  woensdag 7 september 2005 @ 18:00:20 #88
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30360114
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:48 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik ben juist zo bang dat vrienden die langs komen de hele kooi leegroken
Hier hebben ze dat al geprobeerd maar tis niks hoor
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 7 september 2005 @ 18:02:05 #89
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30360167
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:48 schreef ivetje het volgende:
Maar idd, lijkt mij ook niet dat zulk soort voer echt slecht is. Het is speciaal voor die beestjes, en daar zal heust wel over nagedacht zijn En als je cavia het niet eet is ie gewoon verwend
idd ja, er kan natuurlijk wel een beestje tussen zitten dat allergisch is voor een ingredient wat erin zit, maargoed dat heb je ook bij honden/katten/willekeurig dieren/mensen voer dat betekend niet gelijk dat het slecht is voor allemaal
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 7 september 2005 @ 18:05:00 #90
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30360245
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:02 schreef Nonneke het volgende:

[..]

idd ja, er kan natuurlijk wel een beestje tussen zitten dat allergisch is voor een ingredient wat erin zit, maargoed dat heb je ook bij honden/katten/willekeurig dieren/mensen voer dat betekend niet gelijk dat het slecht is voor allemaal
Nee idd, en als ze nix anders hebben etne die beestjes het echt wel hoor Zelfde hier met die bruine korrels, als ze nix anders krijgen eten ze het ook Ze krijgen toch een keer honger
Maar ik ga echt geen duur speciaal voer voor ze kopen, de dierenwinkel verkoopt hetzelfde als de hornback en de boerenbond etc. dus zal wel goed zijn. En na 3 jaar hebben ze nog steeds nergens last van.
Ook toen ze niet elke dag hooi kregen (krijgen ze nu overigens nog niet...ligt in de gangkast en heb nog wel eens geen zin om daar helemaal heen te lopen ) is er nix mis met ze. Google is zelfs best dik en ze krijgen genoeg andere dingen, verse groente, knaagstokjes etc.
To infinity…and beyond!
pi_30360827
Valt tegen hoor. Is die website weer http://www.guinealynx.info/pellets.html
  woensdag 7 september 2005 @ 18:36:09 #92
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30361099
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:25 schreef ParanoidEv het volgende:
Valt tegen hoor. Is die website weer http://www.guinealynx.info/pellets.html
is die site van jou of heb je aandelen ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30361136
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:36 schreef Nonneke het volgende:

[..]

die site is van jou of heb je aandelen ?
Hij is niet van mij, zoveel vrije tijd heb ik ook weer niet! Aandelen, zou een goede optie zijn ja! Nee ik post hem zo vaak omdat het een van de enige website is met kloppende, erg complete info. Plus ik zit daar op het forum, de foto's daar zijn
pi_30364139
Wat ik wel hoor is dat zonnepitten in voer gevaarlijk kunnen zijn voor cavia's omdat het schilletje om hun tanden kan gaan zitten waardoor ze niet meer kunnen eten!
  woensdag 7 september 2005 @ 20:13:01 #95
71048 Tokay
makes your day!
pi_30364420
Schattig topic.
Mijn cavia Fred is alweer een tijdje dood.

Maar ik plaats hier tóch een cavia-plaatje als TVP, zodat ik af en toe van jullie caafjes kan genieten.

"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_30364514
Arme Fred... Neem je weer een cavia?

Lief plaatje ook
  woensdag 7 september 2005 @ 20:19:25 #97
71048 Tokay
makes your day!
pi_30364687
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:15 schreef inkie1010 het volgende:
Arme Fred... Neem je weer een cavia?

Lief plaatje ook
Ik ben inmiddels voorzien van een konijntje. Ook heel lief, maar toch heel anders dan een caaf!
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  woensdag 7 september 2005 @ 20:39:17 #98
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30365431
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:25 schreef ParanoidEv het volgende:
Valt tegen hoor. Is die website weer http://www.guinealynx.info/pellets.html
Engels, weinig zin om alles te ontcijferen. Daarnaast, als dat voer allemaal zo slecht was waarom staat dat dan alleen op die site? Er zijn genoeg nederlandse sites die aangeven dat voer uit de dierenwinkel gewoon goed is...waarom zou alleen deze site ervan op de hoogte zijn als het echt zo is?
To infinity…and beyond!
pi_30366426
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:39 schreef ivetje het volgende:

[..]

Engels, weinig zin om alles te ontcijferen. Daarnaast, als dat voer allemaal zo slecht was waarom staat dat dan alleen op die site? Er zijn genoeg nederlandse sites die aangeven dat voer uit de dierenwinkel gewoon goed is...waarom zou alleen deze site ervan op de hoogte zijn als het echt zo is?
Het staat ook op Cavycages, en de rest verwijst vaak naar die website. De site is gemaakt door iemand die veel moeite heeft gedaan om te lezen in goede boeken (veel boeken staat onzin in..) en advies van anderen en andere bronnen. Niet alleen die website is ervan op de hoogte hoor, genoeg mensen. Niet al het voer van de dierenwinkel is ook niet slecht uiteraard.
Naja, kijk anders eens rond op het forum. Genoeg mensen die uit ervaring goede info kunnen geven. Gvd, mijn caaf zit fleece te vreten nu!
http://www.guinealynx.info/forums/
  woensdag 7 september 2005 @ 21:09:45 #100
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30366649
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:05 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Gvd, mijn caaf zit fleece te vreten nu!
Nee dat is gezond voer
To infinity…and beyond!
  woensdag 7 september 2005 @ 21:27:24 #101
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30367476
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:09 schreef ivetje het volgende:

[..]

Nee dat is gezond voer
idd Je druk maken over het soort voer wat ze krijgen, en dan wel aan stoffen laten knagen vreten ze die doeken niet aan in hun hok ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30367492
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:09 schreef ivetje het volgende:

[..]

Nee dat is gezond voer
Kan ik wel mooi de kerstboom versieren met rode poepjes. Bleek dat hij persee een ouder strontje er af wilde peuteren. Cavia's.. *zucht*
  woensdag 7 september 2005 @ 21:28:53 #103
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30367553
LOL het blijven cavia's...overigens is dat poep-eten wel erg smerig van ze
To infinity…and beyond!
pi_30367909
Ik zelf kijk vaak op de website van de grote cavia: http://www.degrotecavia.nl ook veel goede informatie.
  woensdag 7 september 2005 @ 21:37:56 #105
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30367972
Daar kijk ik ook het meest En in mijn eigen cavia-boekje...
To infinity…and beyond!
pi_30370421
Noujaaaa, had ik dit topic niet eens gezien!
hebben we toch nog ons eigen caviatopic, hihi
Ik heb even niet zoveel foto's ivm met kapotte computer, maar ik maak toch elke week nieuwe

Cavi's op vakantie..


Shaggy is een US Teddy geboren op 13 april 2004.
Hij is gecastreerd en kan daardoor voor altijd bij zijn grote liefde blijven!
Hij heeft een hele leuke tekening, al zeg ik het zelf, zwart kopje, middenstuk wit met een zwart stipje, zwarte kont met een bruine vlek op zijn billen.


Jessie is een kleine dame en rent altijd weg als je haar wil pakken, maar als ze met haar man op de grond loopt gaat zij juist voorop.
Ze is een Rex en geboren op 3 december 2004.
Ze is rood met een witte "bles" en witte kruin.


[ Bericht 1% gewijzigd door Troeta op 07-09-2005 22:58:47 ]
  woensdag 7 september 2005 @ 22:46:57 #107
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30371306
Wat een lieve pluizenbolletjes Zulke wil ik ook ooit nog, nu nog maar even doen met mijn gladde en de borstel
To infinity…and beyond!
pi_30371768
Ik zal ook even vertellen wat ik geef enzo.

Als bodembedekking heb ik Russel Bedding, dat is heel fijngehakt gerste-stro.
Het is superzacht en het is stofvrij gemaakt.

De dierenwinkel hier heeft schepvoer van de bekende merken, maar dan goedkoper.
Ik schep alleen bixkorrels, want dat is gezonder, maar belangrijker, Shaggy eet het gemengde voer niet eens.
Hij is echt gek op de bix-korrels en ik moet het bakje 2x per dag vullen.
Shaggy zit ook de godganse dag met zijn voorpoten op de voerbak met een soort boze blik te wachten tot het weer bijgevuld word ofzo.
Verder geef ik 3x per dag groente, elke dag zit daar wel paprika bij omdat daar veel vitamine c in zit.
Andijvie is favoriet hier, als ik wortels enzo geef eten ze het niet echt op, dus geef ik af en toe een weekje geen andijvie, zodat ze wel moeten.
Dan geef ik wortels, sla, spinazie, en lof.
Af en toe wat fruit wat we toevallig hebben, maar dat eten ze nooit op.
En hooi elke dag.
(veeleisende diertjes zijn het, heerlijk)


Wisten jullie trouwens dat gemengd voer alleen maar gemaakt is voor ons mensen? Wij vinden die kleurtjes zo leuk namelijk.
Het heeft verder geen nut voor knaagdieren zelf, ze worden er alleen maar dik van, want er zit natuurlijk wel een lekker smaakje aan.
  donderdag 8 september 2005 @ 13:33:14 #109
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30384948
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:57 schreef Troeta het volgende:

Als bodembedekking heb ik Russel Bedding, dat is heel fijngehakt gerste-stro.
Het is superzacht en het is stofvrij gemaakt.
Russelbedding dat hadden we hier eerst voor de chinchilla's, maar ook die zitten nu op Hemparade
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 8 september 2005 @ 15:32:17 #110
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30388500
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:19 schreef Tokay het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels voorzien van een konijntje. Ook heel lief, maar toch heel anders dan een caaf!
[Centraal] Konijnen Foto Topic #2
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30389357
Obelix heeft 1 afgebroken tand en ik vind zijn ondertanten ook erg lang.... hij kan op zich wel eten al doet ie er langer over dan normaal.. iemand een idee wat ik nu moet doen? Kan ik ze zelf knippen die tanden?
pi_30390031
Tx Ivetje!


Inkie, als je dat echt durft kan je het zelf wel doen.
Jij hebt een goede knipper toch?
Klein puntje van de ondertanden afhalen en even aankijken hoe het dan gaat.

Anders bij de dierenwinkel of kinderboerderij vragen, die doen dat ook wel eens.
  donderdag 8 september 2005 @ 16:22:28 #113
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30390145
quote:
Op donderdag 8 september 2005 15:58 schreef inkie1010 het volgende:
Obelix heeft 1 afgebroken tand en ik vind zijn ondertanten ook erg lang.... hij kan op zich wel eten al doet ie er langer over dan normaal.. iemand een idee wat ik nu moet doen? Kan ik ze zelf knippen die tanden?
Je kán het zelf knippen, maar je kan ook even langs de DA (wij hadden vroeger een konijn met doorgroeiende tanden, konden elke maand minstens 2x tandjes laten knippen) geloof dat we nog geen 2 (gulden !),50 kwijt waren. Kzou ze gewoon ff bellen als je het zelf niet helemaal durft
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30390221
Ja precies alleen mijn dierenarts is echt reteduur.... ik bedoel ik heb niet veel zin om 25 euro neer te leggen voor tandjes knippen ......

Ik heb wel een goeie knipper, zo'n tang!
  donderdag 8 september 2005 @ 16:40:50 #115
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30390743
quote:
Op donderdag 8 september 2005 16:24 schreef inkie1010 het volgende:
Ja precies alleen mijn dierenarts is echt reteduur.... ik bedoel ik heb niet veel zin om 25 euro neer te leggen voor tandjes knippen ......

Ik heb wel een goeie knipper, zo'n tang!
nee das natuurlijk belachelijk, 25 euro voor tandjes knippen wat vraagt de beste man/vrouw voor nageltjes knippen dan in godsnaam ?
Je kan ze wel natuurlijk ff bellen gewoon om te vragen wat het kost, bedoel voor 5 euro zou ik het zelf door de dierenarts laten doen, gewoon voor mn eigen zekerheid dat het goed gebeurt
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 8 september 2005 @ 17:36:51 #116
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30392564
Ik geef de caafjes dus af en toe knaagstokjes voor de tandjes...volgens mij zit dat allemaal nog goed.
Kan je met je caaf trouwens ook gewoon zo langs de DA voor een check-up? En hoeveel kost dat ongeveer? Ik ben nl nog nooit bij de DA geweest (met geen enkel dier) en wil gewoon even weten of alles nog ok is enzo. En voor dat nageltje van Tinus dus ook...vind het alleen zo raar om langs te gaan als er nix is, of is dat normaal?

Mijn caafjes krijgen trouwens neit elke dag groente ofzo...denk 3/4 keer per week een beetje. Ook geef ik ze dan maar 1 soort en niet allemaal dingen door elkaar. (behalve als ik roerbakgroente over heb ).
En hardvoer geef ik dus gewoon cavia-voer van Hornbach met daar doorheen crispy caviavoer. Mag alleen niet, want het gewone cavia-voer is duurder dan de crispy en ik sla op de weegschaal natuurlijk de crispy aan, heb dan dus ook duurder voer voor de goedkope prijs
To infinity…and beyond!
pi_30392922
Knaagstokjes izjn niet super. Er zit vaak zoetigheid (honing) in en dat is niet echt goed voor je caafje. Ook de noten en zaden zijn niet voor cavia's omdat ze veel te vet zijn. Ze zijn wel goed voor de vogels dus je kan ze beter buiten hangen

Je kan als het goed is altijd langs met je beest. De enige fout die je kan maken is ongerust zijn en niet langsgaan toch? Kosten weet ik niet..

Caafjes hebben iedere dag verschillende groenten nodig.. Ook die beestjes kunnen scheurbuik krijgen oviergens.
  donderdag 8 september 2005 @ 17:54:16 #118
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30393138
Jemig!! Echt alles wat ik ze geef is slecht volgens jou En dat terwijl ze nog nooit wat hebben gehad...vind dat toch vreemd. Alle dingen uit de dierenwinkel zijn niet voor cavia's volgens jou, waarom wordt het dan verkocht? Zal echt wel wat inzitten in die knaagstokjes dat goed is voor je beest, als je het maar niet te vaak geeft. En dat doe ik niet...eens in de zoveel tijd krijgen ze er 1 (en die laat ik dan extra lang liggen zodat ze ook nog op het hout kunnen knagen voor de tandjes).
Ze doen het prima met het voer dat ik ze geef, dus waarom zou ik dat veranderen?
To infinity…and beyond!
  donderdag 8 september 2005 @ 17:55:43 #119
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30393190
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:47 schreef ParanoidEv het volgende:
Knaagstokjes izjn niet super. Er zit vaak zoetigheid (honing) in en dat is niet echt goed voor je caafje. Ook de noten en zaden zijn niet voor cavia's omdat ze veel te vet zijn. Ze zijn wel goed voor de vogels dus je kan ze beter buiten hangen

Je kan als het goed is altijd langs met je beest. De enige fout die je kan maken is ongerust zijn en niet langsgaan toch? Kosten weet ik niet..

Caafjes hebben iedere dag verschillende groenten nodig.. Ook die beestjes kunnen scheurbuik krijgen oviergens.
Nee knaagstokjes zijn onwijs slecht daarom verkopen ze ze ook Wat geef jij je cavia's wél dat voor ze verkocht wordt ? of krijgen ze alleen maar pellets/groenten/hooi ? ohw en stof natuurlijk

Zolang er 'cavia' op de verpakking staat neem ik het gewoon mee voor ze, als ze er dood van zouden gaan, zouden ze het niet verkopen (mijn mening)

Scheurbuik krijg je van vitamine C gebrek, en aangezien ze caviavoer geeft (waar dus al extra vitamine C inzit) is die kans ZEER klein dat ze dat krijgen, ja zou je ze konijnenvoer geven, geen extra druppels en geen groenten enzo, ja dan krijg je scheurbuik. Hier krijgen ze ook niet elke dag groenten, soms vergeten we het mee te nemen uit de winkel, of is het gewoon op zonder dat we het door hebben.
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 8 september 2005 @ 17:58:22 #120
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30393256
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:55 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Nee knaagstokjes zijn onwijs slecht daarom verkopen ze ze ook Wat geef jij je cavia's wél dat voor ze verkocht wordt ? of krijgen ze alleen maar pellets/groenten/hooi ? ohw en stof natuurlijk

Zolang er 'cavia' op de verpakking staat neem ik het gewoon mee voor ze, als ze er dood van zouden gaan, zouden ze het niet verkopen (mijn mening)

Scheurbuik krijg je van vitamine C gebrek, en aangezien ze caviavoer geeft (waar dus al extra vitamine C inzit) is die kans ZEER klein dat ze dat krijgen, ja zou je ze konijnenvoer geven, geen extra druppels en geen groenten enzo, ja dan krijg je scheurbuik. Hier krijgen ze ook niet elke dag groenten, soms vergeten we het mee te nemen uit de winkel, of is het gewoon op zonder dat we het door hebben.
Idd, ik heb dus ook niet elke dag groenvoer in huis...meestal ligt er wel sla (ownee, da's slecht want zit teveel water in ) en wortel enzo...toevallig nu een appel die ze gisteren op hebben enzo, maar elke dag kom ik gewoon niet aan toe. Verder krijgen ze 1 x per week ofzo een vitamine C tabletje. Tinus wilde het eerst niet en ik heb het dus elke keer in zijn bekje geduwd en mond dicht gehouden zodat hij het wel op moest eten. Inmiddels zijn ze er allebei dol op
To infinity…and beyond!
  donderdag 8 september 2005 @ 18:26:25 #121
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30393933
Ik zag op de grote cavia site dat cavia's Sinaasappels mogen, hoe zit het dan met mandarijn ? kan ik ze dat dan ook gewoon geven, aangezien we een kistje hebben staan en ik dat never alleen op ga eten, kan ik ut net zogoed delen.

Zoek ik op google of konijnen dat ook mogen (aangezien ik moeilijk het konijn kan opsluiten en snel Asterix geef) vind ik alleen maar Konijn in Sinaasappeldressing recepten enzo

Maargoed, hoe zit dat met mandarijn ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30394123
Ik had ook van die knaagstokjes gekocht! Maar die lusten de meneertjes niet!
Voor het knagen dus maar elke dag een stuk winterwortel.

Ik voer Obelix nu dus olvarit fruithapjes!
  donderdag 8 september 2005 @ 18:36:52 #123
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30394213
quote:
Op donderdag 8 september 2005 18:34 schreef inkie1010 het volgende:
Ik had ook van die knaagstokjes gekocht! Maar die lusten de meneertjes niet!
Voor het knagen dus maar elke dag een stuk winterwortel.

Ik voer Obelix nu dus olvarit fruithapjes!
Asterix draaide ook zn kop om voor die knaagdingen, tot ik met Bananensmaak mee nam, nou 4 blokken verder kon je um horen gillen om zo'n stokje hoor
Olvarit Olvarit met worteltjes al geprobeerd ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30394816
Nou Nonneke en Ivetje, je kan helaas niet teveel op de dierenwinkel afgaan.
Hun willen producten verkopen, dus verzinnen ze eigenlijk van alles voor knaagdieren.
Zo'n knaagstokje af en toe kan heus geen kwaad, maar je cavia word er niet gezonder van.
Maar ja, wij vinden het ook lekker om te snoepen toch!

Waar ik wel een beetje van schrik is dat je de cavia's niet elke dag groente geeft...
Groente is het basisvoer, het harde voer is bijvoer.
En het is ook nog eens goedkoper, een krop andijvie van 60 ct, een parikaatje voor 20 cent, wat witlof voor 80 enz.
En sla is ook erg gezond voor je cavia's hoor.
En die mandarijnen zijn ook heel goed voor ze, probeer gewoon of die van jou het lusten.

Shaggy en Jessie eten nu al 2 dagen spinazie voor 40 ct!!

En het leukste is nog wel dat ze groente gewoon echt het lekkerst vinden wat er is.
Kijk ze maar eens genieten als je zo'n lekkere verse andijviekrop geeft
  donderdag 8 september 2005 @ 19:00:52 #125
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30395022
En laatst zei volgens mij paranoidV dat hooi het hoofdvoer was Maar goed...ik weet niet waar jij je groente haalt, maar hier bij de AH heb ik geen paprika voor 20 cent hoor...en die lusten ze ook niet trouwens Ik heb gewoon geen tijd om elke dag langs de supermarkt te gaan enzo, en om nou dagen achter elkaar verse groente in de koelkast te laten liggen vind ik niet zo super. Ze krijgen van mij gewoon wat over is aan groente en fruit...
To infinity…and beyond!
  donderdag 8 september 2005 @ 19:05:32 #126
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30395181
quote:
Op donderdag 8 september 2005 18:54 schreef Troeta het volgende:
Nou Nonneke en Ivetje, je kan helaas niet teveel op de dierenwinkel afgaan.
Hun willen producten verkopen, dus verzinnen ze eigenlijk van alles voor knaagdieren.
Zo'n knaagstokje af en toe kan heus geen kwaad, maar je cavia word er niet gezonder van.
Maar ja, wij vinden het ook lekker om te snoepen toch!
Das waar ze verzinnen de gekste dingen, maar daarom is niet alles per definitie slecht, en mogen ze alleen maar saaie pellets
quote:
Waar ik wel een beetje van schrik is dat je de cavia's niet elke dag groente geeft...
Groente is het basisvoer, het harde voer is bijvoer.
En het is ook nog eens goedkoper, een krop andijvie van 60 ct, een parikaatje voor 20 cent, wat witlof voor 80 enz.
En sla is ook erg gezond voor je cavia's hoor.
En die mandarijnen zijn ook heel goed voor ze, probeer gewoon of die van jou het lusten.
Dus jij denkt er elke dag aan ? ook in de winkel ? en als het op is ga je nog snel naar de winkel ? Nou sorry ik vergeet het afentoe wel eens, ook als ik in de winkel sta en groenten voor mezelf uitzoek. En nee ik ga er niet speciaal voor naar de winkel, morgen weer een dag
Mandarijn werd niet gewaardeerd stelletje zeikerds in dat hok
quote:
Shaggy en Jessie eten nu al 2 dagen spinazie voor 40 ct!!

En het leukste is nog wel dat ze groente gewoon echt het lekkerst vinden wat er is.
Kijk ze maar eens genieten als je zo'n lekkere verse andijviekrop geeft
Ag hier gaan ze al uit hun dak van een stronkje lof en een appeltje
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 8 september 2005 @ 19:23:07 #127
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_30395673
Maken jullie cavia's ook de drinkflessen stuk? Die van mij krijgen het voor elkaar binnen 5 dagen een drinkfles te slopen.
In de 9 maanden dat ik ze nu heb zijn er 12 drinkflessen gesloopt.

Nu hebben ze een stenen bakje met water, dat slopen ze tenminste niet. (Maar er komt wel stro in, maar daar drinken ze gewoon ''tussendoor''!)

Ik geef mijn cavia's wel elke dag groenten of fruit. Het is dan meestal zo dat ze om de dag groenten krijgen en de andere dagen fruit, gewoon een klein stukje. Banaan en witlof en gele paprika zijn favoriet. Mandarijn en sinaasappel ook.
En ze piepen ook heel hard. [Op de woongroep hebben we een test gedaan: als ik (en alleen ik) de trap op loop naar mijn kamer -waar ze staan- dan beginnen ze te piepen bij de een na laatste trede. Bij een ander persoon doen ze dat niet! ]

Grappig: http://www.humor-land.com/content/4435.html
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  donderdag 8 september 2005 @ 19:26:28 #128
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30395768
drinkflesjes, verschrikkelijk, hier gaan ze ook aan de lopende band kapot, ben nogsteeds opzoek naar een goed alternatief
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 8 september 2005 @ 19:37:53 #129
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30396123
Mijn drinkflessen zijn nooit stuk, tenzij ik ze zelf sloop bij het in elkaar zetten
Ik gebruik deze niet meer omdat ze zo snel vies worden en moeilijk schoon zijn te maken. Ook ophangen aan een dichte kooi is moeilijk


Ik heb nu al een hele tijd deze, 1 ervan was lek doordat ik hem dus te ruw in elkaar zette Heeft het nog heel lang goed gedaan, maar ging ineens lekken. Nu alweer maanden dezelfde die het perfect doet. Erg handig is het dat je hem kan bijvullen terwijl hij hangt. Geen gedoe meer met eraf halen enzo, en hij kan makkelijk een een dichte kooi dmv zuignappen en door de tralies kan het met de schroefknop die erbij zit Ook kan je het drinktuitje helemaal uit elkaar halen om schoon te maken, is nog nooit nodig geweest maar toch.


Ik zweer dus bij deze
To infinity…and beyond!
  donderdag 8 september 2005 @ 19:46:31 #130
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30396331
ja die flessen met dat rode draaituitding heb ik dus ook (op het moment 6, 2 in grote ren, 1 bij andere konijn, en de chinchilla's alle 3 zo'n fles) en jawel ze lekken alle 6 als een freaking fonteintje
Je krijgt ze overigens goed schoon met wat lauw water en vogelzand/chinchilla badzand, goed schudden en uitspoelen.

Dat flesje wat jij gebruikt lekt niet enzo ? en gaat langer mee dan een maand ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 8 september 2005 @ 19:50:43 #131
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30396474
De fles lekt veel minder dan die andere iig...hij lekt wel een beetje, na 1 week als ik de kooi weer verschoon is het wel nat eronder (kan ook zijn dat de cavia kwijlt tijdens het drinken hoor) maar af en toe zie ik er wel een druppel aanhangen. Er komt geen fontein water uit zoals bij die andere iig
To infinity…and beyond!
  donderdag 8 september 2005 @ 19:51:35 #132
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30396502
Die andere krijgen trouwens bij mij altijd zo'n groene aanslag binnenin...dat is wel schoon te maken ja, weet ik. Maar die ik nu heb heeft dat dus totaal niet, vind het er gewoon frisser uitzien
To infinity…and beyond!
  donderdag 8 september 2005 @ 19:58:37 #133
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_30396753
Zowel die met de oranje tuit als die andere (Ferplast) fles bijten ze lek.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_30401317
Niet om lullig te doen, maar het schijnt wel slecht te zijn cavia's teveel spinazie te geven, je mag het geloof ik 1x per week doen.

Maar goed volgens mij ligt het dan ook weer aan de hoeveelheid.

Ik ben wel zo'n muts overigens die speciaal voor de caafs nog naar de winkel gaat... maar ja ik heb al zoveel pech gehad met ze dat ik een beetje zo'n tik heb dat ik denk dat het aan mij ligt..
pi_30405669
Nee, ze krijgen ook niet zo vaak spinazie, de halve zak gaat naar de cavia's en de andere helft eten we zelf op.
Dus 1 of 2x per dag spinazie en dan 1 of 2x een andere groente.
Ik ga inderdaad speciaal naar de winkel om groente te kopen, ook al heb ik zelf niks nodig.
Ik heb cavia's genomen dus ik moet er voor zorgen dat ze te eten hebben.
Als je een hond of kind hebt moet je die toch ook elke dag te eten geven?
Als ik een dag niks heb gegeven hebben ze echt honger.
Ik haal groente trouwens bij de turk of op de markt, super goedkoop daar.
Op de markt vooral als je laat op de dag gaat, maar daar kom ik maar 1x in de 2 weken ofzo.

En ik zeg niet dat de dierenwinkel slecht is hoor, ze hebben best handige dingen soms.
Maar gemengd voer, hamsterballen, knaagdiersnoepjes, likstenen enz. zijn vooral afgestemd op mensen en niet op dieren.
Om winst te maken dus.
Mensen hebben toch een verkeerd beeld hoe ze voor dieren moeten zorgen door dit soort dingen, Je hoort vaak genoeg dat er beweerd word dat ratten, cavia's, konijnen enz. prima alleen kunnen leven in een klein hokje met alleen maar gemengd voer.

Sorry, maar dat is gewoon niet zo, dat is een slechte leefomgeving en misschien draaf ik ook wel te veel door hoor, maar zou graag willen dat meer dieren met soortgenoten kunnen leven en gezond eten krijgen.

Ik heb als kind ook cavia's alleen in een hokje gehad met gemengd voer en 1x per dag andijvie.
Hartstikke lieve beestjes en ik heb er veel plezier van gehad, maar als ik ze vergelijk met Shaggy en Jessie zijn die zoveel gezonder en gedragen ze zich echt zoals cavia's dat horen te doen...en niet als veel te dikke speelgoedpoppen.

Het filmpje is erg grappig touwens!!
pi_30419137
Naja ik hoef neit zoveel meer te beantwoorden; Wat Troeta zegt!
Ik ga ook inderdaad speciaal naar de winkel voor mijn caafjes. Hoewel ik dat niet altijd hoef te doen want ik heb een heel goed getrainde moeder die iedere keer op zijn minst een pakje witlof en paprika meeneemt (woeh! luxe!).

Overigens doe ik het ook niet helemaal prima hoor; ik ben er nog niet achter welk hooi nou precies het juiste is (wat is Timothyhooi in het Nederlands, en weet iemand waar je dat kan kopen?) en ik weeg ze eigenlijk nooit...

Anyway, dat filmpje is Bing! Bing is 1 van de caafjes van iemand van Guinea Lynx. Ze heeft er nog een hoop meer gemaakt, redelijk gestoord allemaal!
http://members.aol.com/bingtheguineapig/
  vrijdag 9 september 2005 @ 13:10:56 #137
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30419174
quote:
Op donderdag 8 september 2005 23:51 schreef Troeta het volgende:
Nee, ze krijgen ook niet zo vaak spinazie, de halve zak gaat naar de cavia's en de andere helft eten we zelf op.
Dus 1 of 2x per dag spinazie en dan 1 of 2x een andere groente.
Ik ga inderdaad speciaal naar de winkel om groente te kopen, ook al heb ik zelf niks nodig.
Ik heb cavia's genomen dus ik moet er voor zorgen dat ze te eten hebben.
Als je een hond of kind hebt moet je die toch ook elke dag te eten geven?
Als ik een dag niks heb gegeven hebben ze echt honger.
Ik haal groente trouwens bij de turk of op de markt, super goedkoop daar.
Op de markt vooral als je laat op de dag gaat, maar daar kom ik maar 1x in de 2 weken ofzo.
Ze hebben natuurlijk gewoon elke dag droogvoer, en als ik er elke dag aan denk een flinke pluk vers hooi (ze eten het niet altijd op, dus 2 dagen kan best, vind ik, ze plassen of poepen er niet op, er kan geen regen of whatever opkomen, dus tis niet rot). Voer halen we hier altijd in grote zakken, dus zonder voer zitten ze echt nooit, alleen groenvoer hebben ze soms niet, en een dagje (dus geen weken ) zonder overleven ze heus, ze hebben immers gewoon voer mét vitamine C
Ja als we hier markt hadden, had ik elke week voor ze gehaald een koelkast vol, maargoed hier noemen ze markt een kaartenkraampje en de kaasboer, oja en een loempia tentje dus hier zijn we aangewezen op de AH/Edah voor groenten/fruit (zowel voor ons als de beestjes ) En ik heb niet altijd zin en tijd om nog even naar de winkel te vliegen voor een struikje lof, zoals ik al zei, morgen weer een dag
quote:
En ik zeg niet dat de dierenwinkel slecht is hoor, ze hebben best handige dingen soms.
Maar gemengd voer, hamsterballen, knaagdiersnoepjes, likstenen enz. zijn vooral afgestemd op mensen en niet op dieren.
Om winst te maken dus.
Mensen hebben toch een verkeerd beeld hoe ze voor dieren moeten zorgen door dit soort dingen, Je hoort vaak genoeg dat er beweerd word dat ratten, cavia's, konijnen enz. prima alleen kunnen leven in een klein hokje met alleen maar gemengd voer.
Sommige hamsters kan je echt blij maken met zo'n bal, mn ex had een goudhamster, maar kon niet echt los lopen omdat ze een kat hadden, nou dat hamstertje werd helemaal lijp als ze die bal zag, want dan kon ze de kat uitdagen (ik zeg nu niet dat het super is zo'n bal, maar sommige lijken (!) het leuk te vinden, net als zo'n radje)
Hier zit Asterix dus met een konijn, in een ren van ruim 3 meter lang en 90 breed (en 90 hoog maar daar hebben ze zo weinig aan ), sommige mensen beweren dat ze niet samen kunnen maar hier gaat het prima, ze kunnen zelfs niet zonder elkaar, als je Asterix probeert te pakken oid valt het konijn je aan want WTF denk je aan háár kindje te komen
Steph (het andere konijn) zit voorlopig nog wel alleen, die heeft in het begin met zn broer gezeten, maar toen hij die ging aanvallen zijn ze apart gegaan, en er komt pas weer iets bij hem in het hok (mocht hij dat zelf willen ofcourse) als hij een jaar is geweest en geholpen (wil hem pas met een jaar laten helpen). Sommige beesten vinden het helemaal niet leuk om met een ander dier (ook van hetzelfde ras) in het hok te zitten, nouja hun keus, en zolang je ze genoeg aandacht geeft (!) kan je ze best alleen houden. Steph heeft btw ook een ruime ren en verveeld zich geen minuut, als hij niks te doen heeft, gaat hij gewoon de honden of katten uitdagen, ook leuk speelgoed natuurlijk
quote:
Sorry, maar dat is gewoon niet zo, dat is een slechte leefomgeving en misschien draaf ik ook wel te veel door hoor, maar zou graag willen dat meer dieren met soortgenoten kunnen leven en gezond eten krijgen.

Ik heb als kind ook cavia's alleen in een hokje gehad met gemengd voer en 1x per dag andijvie.
Hartstikke lieve beestjes en ik heb er veel plezier van gehad, maar als ik ze vergelijk met Shaggy en Jessie zijn die zoveel gezonder en gedragen ze zich echt zoals cavia's dat horen te doen...en niet als veel te dikke speelgoedpoppen.
Ik kan me alleen herinneren hoe ik met een van de konijntjes vroeger aan een tuigje liep (was een binnen konijn, dus na school ging ik altijd met het konijn, aan een tuigje het bos in, fijn een stukje hobbelen) wat ze te eten kregen géén idee meer Jammer dat je sommige dingen vergeet van vroeger
quote:
Het filmpje is erg grappig touwens!!



En laten we vooral niet vergeten, dat iedereen op zn eigen manier zn beestjes verzorgd, net als met kinderen
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30421395
Ibi. Soort van Ridgeback. Op 1 okt wordt ze 1 jaar.


Iwi. Mislukt Hollander caviaatje. Op 11 september wordt ze 1 jaar.


Jewel. Rasechte roodbonte peruvian, helaas niet shwoverdeeld. Op 25 april j.l. geboren.
I had a signature once. It was awful.
pi_30421439
Mislukt Lekker diervriendelijk zijn die fokkers ook, heerlijk!
pi_30421628
Mislukt heb ik er zelf van gemaakt hoor, dan kan ik het snel omschrijven
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 9 september 2005 @ 14:27:57 #141
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30421704
wat een lieve kaafjes
mislukt zolang ze 2 oogjes, een neus, een mond en 4 pootjes hebben zijn ze niet mislukt hoor


Wat staat er bij jullie vandaag op het Kaafmenu ?
Hier hebben ze net Paprika, Komkommer en Lof gehad
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30421843
Het zijn ook de drie grootste schatten die ik ken!

Vanochtend hebben de meiden even vlug witlof gehad, dadelijk ga ik gras knippen en vanavond krijgen ze andijvie, moet het nog wel halen.
I had a signature once. It was awful.
pi_30422051
Ach, en zelfs caafjes die oogjes pootjes en andere lichaamsdelen missen zijn lief Ik ben ook bang dat als ik binnenkort uit huis ga ik binnen no-time een huis vol caafjes heb..
Ik weet niet wat ze hebben gehad want ik was niet thuis vanochtend dus ma heeft ze gevoerd. Vanavond krijgen ze andijvie uit de tuin vn mijn oma, met paprika ofzo.
  vrijdag 9 september 2005 @ 14:54:45 #144
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_30422659
Vanochtend: 2 aardbeien, stukje brood
Vanavond: appel en andijvie
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  vrijdag 9 september 2005 @ 15:00:10 #145
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30422853
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:54 schreef Oxymoron het volgende:
Vanochtend: 2 aardbeien, stukje brood
Vanavond: appel en andijvie
eten ze bij jou de hele aardbei op ? hier eten ze alleen de kroontjes en de aardbei zelf kan je leuk mee gooien opeten ??
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 9 september 2005 @ 15:19:28 #146
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_30423462
ja ze eten de hele aardbei op. Ook pruimen, druiven, perziken en mango's eten ze .
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_30427447
Obelix gaat morgen naar de dierenarts voor zijn tandjes! Spannend he!

Verder over mislukt: Obelix loopt op 3 pootjes, eentje is een beetje mank. Hij is heel klein en heeft altijd wel wat, maar het is gewoon een schat ach wat boeit het ook, en Obelix heeft nog wel een stamboom ook....
Piet is een asielcaaf met vouworen zou dus voor fokkers ook mislukt zijn, maar hij doet het kei goed

Piet is trouwens de baas geworden en Obelix vind het best
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:08:00 #148
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30428681
quote:
Op donderdag 8 september 2005 23:51 schreef Troeta het volgende:
Nee, ze krijgen ook niet zo vaak spinazie, de halve zak gaat naar de cavia's en de andere helft eten we zelf op.
Dus 1 of 2x per dag spinazie en dan 1 of 2x een andere groente.
Ik ga inderdaad speciaal naar de winkel om groente te kopen, ook al heb ik zelf niks nodig.
Ik heb cavia's genomen dus ik moet er voor zorgen dat ze te eten hebben.
Als je een hond of kind hebt moet je die toch ook elke dag te eten geven?
Als ik een dag niks heb gegeven hebben ze echt honger.
Ik haal groente trouwens bij de turk of op de markt, super goedkoop daar.
Op de markt vooral als je laat op de dag gaat, maar daar kom ik maar 1x in de 2 weken ofzo.
Ze krijgen ook elke dag voer hoor...ze komen echt niet om van de honger, maar ik ga gewoon niet speciaal naar de winkel ervoor. Ik haat de supermarkt, dus ik kom er het liefst zo min mogelijk. Daarnaast heb ik zelf nooit geld, aangezien ik het boodschappengeld naar mijn vriend stort en hij alles betaald. En tja, die is te laat thuis om weer naar de winkel te gaan.
En de markt ? Daar heb ik niet eens tijd voor, de markt is voor de apotheek waar ik werk maar die begint later dan half 9 (als ik begin) en is voor 5 uur weer weg (als ik klaar ben). Geen tijd om heen te gaan dus
En tja, ik heb geen moeder meer die even alles gaat halen enzo en ik ben ook doodop na een week hard werken enzo. Ze krijgen van mij wat er over is...en dat is genoeg volgens mij. Ze zien er gezond uit en gedragen zich als een cavia
quote:
En ik zeg niet dat de dierenwinkel slecht is hoor, ze hebben best handige dingen soms.
Maar gemengd voer, hamsterballen, knaagdiersnoepjes, likstenen enz. zijn vooral afgestemd op mensen en niet op dieren.
Om winst te maken dus.
Mensen hebben toch een verkeerd beeld hoe ze voor dieren moeten zorgen door dit soort dingen, Je hoort vaak genoeg dat er beweerd word dat ratten, cavia's, konijnen enz. prima alleen kunnen leven in een klein hokje met alleen maar gemengd voer.

Sorry, maar dat is gewoon niet zo, dat is een slechte leefomgeving en misschien draaf ik ook wel te veel door hoor, maar zou graag willen dat meer dieren met soortgenoten kunnen leven en gezond eten krijgen.
Als ik google zo zie heeft ie genoeg gezond voer. Hij is niet te dik en heeft niet teveel vet. Daarnaast heeft ie Tinus dus eenzaam is ie zeker niet Ook hebben ze zo'n zoutsteen, en die gebruiken ze ook gewoon...verder krijgen ze dus soms een knaagstokje enzo, en het voer eten ze gewoon op dus zal wel goed zijn. Ze eten...
quote:
Ik heb als kind ook cavia's alleen in een hokje gehad met gemengd voer en 1x per dag andijvie.
Hartstikke lieve beestjes en ik heb er veel plezier van gehad, maar als ik ze vergelijk met Shaggy en Jessie zijn die zoveel gezonder en gedragen ze zich echt zoals cavia's dat horen te doen...en niet als veel te dikke speelgoedpoppen.

Het filmpje is erg grappig touwens!!
To infinity…and beyond!
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:13:02 #149
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30428813
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 15:00 schreef Nonneke het volgende:

[..]

eten ze bij jou de hele aardbei op ? hier eten ze alleen de kroontjes en de aardbei zelf kan je leuk mee gooien opeten ??
die van mij zijn bang voor alles wat ze niet lusten, zoals aardbeien dus (mijn vriend heeft eindelijk medestanders in huis ). Ze rennen het hokje in als ze iets niet lusten of lopen achteruit en gaan zo zielig als een bolletje zitten
Witlof krijgen ze overigens nooit, omdat ik dat dus zelf weinig eet...heb het nooit in huis dus Net als bloemkool, lust mijn vriend niet en om nou een hele bloemkool te halen voor 2 caafjes vind ik overdreven, kan ik de helft weer weggooien...Morgn boodschappen doen en even kijken wat ik mee zal nemen voor ze, er liggen iig nog winterpenen dus die kunnen nog op, samen met het appeltje
To infinity…and beyond!
pi_30429836
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:08 schreef ivetje het volgende:
Ook hebben ze zo'n zoutsteen, en die gebruiken ze ook gewoon...
Weg met dat ding! Haal dat nu onmiddelijk uit je hok, bevel van mij!

Het is bewezen dat cavia's van lik/knaagstenen blaasgruis en blaasproblemen kuknnen krijgen. het is absoluut niet nodig om deze knaagstenen in het hok te leggen, je krijgt er meer problemen door dan dat het goed doet. En het is echt geen onzin wat ik nu zeg, ga maar eens googelen, je zult het wel vaker tegenkomen...
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:06:22 #151
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30430082
Hij hangt er al een half jaar ofzo...nergens last van En het is nou ook weer niet zo dat ze hele brokken eraf bijten ofzo, af en toe zit ie eraan te likken...
Overigens is het geen knaagsteen zoals die vierkante blokjes maar een zoute ronde liksteen die in de kooi hangt...
Dit dus :
To infinity…and beyond!
pi_30443717
Nou, ik wil er niet zoveel meer tegen in gaan, anders blijft dit topic niet leuk

Maar willen jullie asjeblieft deze pagina lezen?
Ik ben het eens met deze site en denk dat dit de gezondste manier van leven is voor de cavia.
Op deze manier kan een cavia wel 10 jaar oud worden.
En dat vind ik een leuker idee dan 3 jaar ofzo..

http://www.degrotecavia.nl/menu.html
pi_30445184
Mee eens Troeta!

Om 10:00 naar de DA met Obelix!
pi_30446676
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:06 schreef ivetje het volgende:
Hij hangt er al een half jaar ofzo...nergens last van En het is nou ook weer niet zo dat ze hele brokken eraf bijten ofzo, af en toe zit ie eraan te likken...
Overigens is het geen knaagsteen zoals die vierkante blokjes maar een zoute ronde liksteen die in de kooi hangt...
Dit dus :
[afbeelding]
Wat niet is kan nog komen, en waarom zou je extra risico nemen als dat niet hoeft? Als het flauwekul zou zijn zou ik het je niet zeggen!
I had a signature once. It was awful.
pi_30449569
Obelix, ben je al terug?
Heeft de dierenarts je geen pijn gedaan??
  zaterdag 10 september 2005 @ 13:24:37 #156
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30451378
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:48 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Wat niet is kan nog komen, en waarom zou je extra risico nemen als dat niet hoeft? Als het flauwekul zou zijn zou ik het je niet zeggen!
Ik ben weer sites tegen gekomen die aangeven dat het juist nodig is om zo'n ding erin te hangen...het is nogal tegenstrijdig allemaal, dus ik laat het er gewoon inhangen. Je weet toch nooit of het wel of niet goed is...en als ik hem weghaal is het misschien ook weer niet goed
To infinity…and beyond!
pi_30451865
Wat jij wilt, maar het is echt bewezen dat cavia's er blaasproblemen van kunnen krijgen, maar je moet het zelf weten
I had a signature once. It was awful.
pi_30456087
Obelix is er weer!! De dierenarts vond de tandjes niet te lang, en zei dat het niet nodig was het bij te vijlen. Gewoon veel laten knagen, dan komt het lengteverschil wel weer goed. Hij kreeg een wortel van de DA, en is verder nog helemaal gechecked. De DA vond hem wel klein en mager voor zijn leeftijd. Dus ik hoefde echt niet terughoudend te zijn met voer. Alleen tja, hij woont met Piet en die groeit als een tiet!
  Eindredactie Games zaterdag 10 september 2005 @ 16:35:27 #159
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_30456096
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_30456623
Tap tap tap
pi_30459648
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 10 september 2005 @ 19:24:19 #162
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30461290
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat jij wilt, maar het is echt bewezen dat cavia's er blaasproblemen van kunnen krijgen, maar je moet het zelf weten
Ik ga binnenkort met Google en Tinus naar de dierenarts...even kijken wanneer de hond van mijn schoonmoeder weer moet, dan ga ik meteen mee Gewoon check-up doen en als er iets is hoor ik het dan wel gok ik
Overigens vandaag witlof en spinazie meegenomen...zo goed
To infinity…and beyond!
  maandag 12 september 2005 @ 11:19:31 #163
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30509057
Morgen dierenarts... Schoonmoeder gaat even mee, ik heb nl geen idee waar de DA hier ergens zit Ben benieuwd, ga iig even de vacht na laten kijken, ze krabben nogal de laatste tijd en hebben altijd al veel haaruitval gehad. Daarnaast zit de vacht ook vol met "schilfertjes" lijkt het, maar kan verder nix vreemds vinden.
Jammer genoeg is de DA allergisch voor cavia's...handig dus, maar goed. Daar laat ik me niet door beïnvloeden, wil ze gewoon goed nagekeken hebben.
Moet je trouwens meteen betalen of krijg je een rekening?
To infinity…and beyond!
pi_30517918
Spannend ivetje!!
Ik moet altijd direct betalen bij de DA, kan ook vaak met pin.
  maandag 12 september 2005 @ 19:56:20 #165
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30521458
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:37 schreef inkie1010 het volgende:
Spannend ivetje!!
Ik moet altijd direct betalen bij de DA, kan ook vaak met pin.
hmm, daar staat even niet zoveel op...zal morgen dan maar even wat over maken van de andere rekening voor het geval dat
To infinity…and beyond!
pi_30521665
Piet is nog maar 20 gram lichter dan Obelix!

Hij groeit echt zo hard ineens!

Zo was het verschil op 16 augustus:


en dit is het nu:



Piet is 3 maanden jonger dan Obelix.



  maandag 12 september 2005 @ 20:03:47 #167
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30521704
wat een schatjes
To infinity…and beyond!
  maandag 12 september 2005 @ 20:18:20 #168
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30522133
Piet stoomlocomotief ! toettoet ! arme Obelix, zometeen kleiner dan zn kleine vriendje
Maar wel lief tis ook een leuk stel samen
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30522182
Piet is trouwens nu ook de baas. Van het weekend ging ie Obelix een paar keer rijden om dat te vertellen, en Obelix deed niks terug, die vind het wel best volgens mij
  maandag 12 september 2005 @ 20:21:17 #170
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30522220
Het zijn 2 mannetjes toch??
To infinity…and beyond!
pi_30522251
Ja 2 meneertjes.
  maandag 12 september 2005 @ 20:26:16 #172
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30522381
Nee ok, Tinus heeft idd ook Google bereden laatst...alleen ze maken nu telkens een beetje ruzie enzo. Brommen naar elkaar, met die kopjes zo tegen elkaar omhoog duwen enzo. Vraag me nl af of dat nog goed komt...wordt ook gek van het gepiep af en toe. Ze gaan ook nooit gezellig bij elkaar zitten, alleen buiten de kooi (dan zijn ze bang volgens mij ). Heb alleen geen zin in telkens dat gezeik tussen ze...zou alleen niet weten wat ik eraan kan doen
To infinity…and beyond!
pi_30522555
Op zich is dat gedrag wel normaal, alleen moet eentje zich op een gegeven moment overgeven.
Obelix is een klein sulletje dus die geeft geen tegengas

Wat ik wel las wat je er eventueel aan kan doen, is 2 drinkflesjes 2 huisjes en 2 voerbakjes, zodat ze daar geen ruzie om maken.
  maandag 12 september 2005 @ 20:31:53 #174
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30522558
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:19 schreef inkie1010 het volgende:
Piet is trouwens nu ook de baas. Van het weekend ging ie Obelix een paar keer rijden om dat te vertellen, en Obelix deed niks terug, die vind het wel best volgens mij
ahhww Obelix is echt zo'n lief kneusje he ? altijd ziek zwak en misselijk maar zooooo lief
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30522716
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:31 schreef Nonneke het volgende:

[..]

ahhww Obelix is echt zo'n lief kneusje he ? altijd ziek zwak en misselijk maar zooooo lief
Je slaat de spijker op z'n kop! Zo issie precies echt een goedzak en een ontzettende knuffel. En ook heel lief voor Piet. Obelix kan echt uren op schoot zitten, Piet heeft het na een kwartier wel gezien dan wil ie ontdekken

En Obelix houdt ze plasje op!!!! Als ie moet plassen doet ie piep piep en dan zet ik hem in de kooi en dan doet ie een plasje! Piet zeikt me gewoon onder
  maandag 12 september 2005 @ 20:45:04 #176
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30522973
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:31 schreef inkie1010 het volgende:
Op zich is dat gedrag wel normaal, alleen moet eentje zich op een gegeven moment overgeven.
Obelix is een klein sulletje dus die geeft geen tegengas

Wat ik wel las wat je er eventueel aan kan doen, is 2 drinkflesjes 2 huisjes en 2 voerbakjes, zodat ze daar geen ruzie om maken.
Google was in het begin het mietje zeg maar Maar tegenwoordig geeft ie wat meer tegengas en dat resulteerd dus in gepiep, geruzie (gelukkig nog geen gevecht). 2 bakjes, hokjes etc. is geen optie...te kleine kooi ervoor. En tinus zit vaker op het huisje dan erin, dus daar is weinig ruzie over
To infinity…and beyond!
pi_30524178
Dit is mijn nieuwe 'aanwinst' Oliver! Het broertje van jewel, maar dan afgeknaagd

I had a signature once. It was awful.
pi_30524575
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:36 schreef inkie1010 het volgende:
En Obelix houdt ze plasje op!!!! Als ie moet plassen doet ie piep piep en dan zet ik hem in de kooi en dan doet ie een plasje! Piet zeikt me gewoon onder
Mijn twee eerste caafje zeken me op het begin ook gewoon onder. Mijn broek, shirt, bed en vriend hebben het vaak moeten ontgelden. Een maand of 2 later waren ze ermee gestopt. Vast omdat als ze mijn vriend onderzeken hij nogal hard riep
Ik heb wel eens de haardroger op mijn bed gericht toen ze er op avontuur waren Je wordt vanzelf wel ranzig door die beestjes ja..
pi_30527178
Wat een leuke caaf zoeper die Oliver!!
Obelix' broertje heette ook Oliver (Ollie) maar die is er helaas niet meer
pi_30529542
Oliver!
Tap tap tap
pi_30531424
Wat toevalig dat julie het over ruzietjes hebben.

Van de week hadden meneer en mevrouw hier ook ruzie, daagden elkaar een tijdje uit met hun hoofdjes in de hoogte tegen over elkaar.
ze pikken eten van elkaar af terwijl er genoeg stukjes liggen en ze slapen allebei aan de andere kant van het hok!
Ik hoop wel dat ze weer lief gaan doen tegen elkaar, want dat was zo schatig.

Aparte beestjes..
pi_30532954
Oliver heette na zijn geboorte Koerier, bij zijn eerste baasje Benji en bij mij Oliver, en bij mij blijft hij ook de rest van zijn leventje Morgen wordt hij gecastreerd en dan mag hij lekker bij de dames!
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:29:10 #183
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30547480
Oliver

ik heb een zwak voor beestjes die Oliver heette sinds die film


Hij heeft ook wel ut kleurtje
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:16:41 #184
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30550734
Zo. ik kom net terug van de DA met tinus en google. Alles was ok, ze zagen er prima uit, glanzende vacht, heldere oogjes, niet te dik of te dun etc.
Ze hebben een prik gekregen voor de huidschilfertjes die google afgeeft. Is misschien huidmijt (als dat het was). Die zie je zo niet met het blote oog, en hij zag verder nix maar misschien dus dat dat het is. Vandaar het prikje voor beide
Verder is er naar de nageltjes gekeken en geknipt waar nodig was. Het hartje is naar geluisterd etc. Gewone dingen dus

Overigens heb ik gevraagd van de liksteen en dat mocht gewoon. Was helemaal nix mis mee, ook geen blaasproblemen over bekend etc. Heb dat specifiek nagevraagd naar aanleiding van dit topic Ding blijft dus lekker hangen.
To infinity…and beyond!
pi_30552627
Dierenarts zijn wil helaas niet altijd betekenen dat je gelijk hebt. Ik kijk ook echt wat hij bij mijn beestjes doet of ze geeft, het zal echt niet de eerste keer zijn dat een beest overlijd door verkeerde medicatie bijvoorbeeld. Zoeperzazke heeft toch echt gelijk..
Een bepaalde mijt kan overigens dodelijk zijn voor caafjes dus wees blij dat je gegaan bent Of waren het caafmijtjes?

Ik heb de mijne voor het eerst behandeld met Advantage (aangepast voorschrift voor caafjes gebruikt) tegen luizen. De dierenarts had dus niet verteld dat een nabehandeling soms nodig is en dus kwamen ze genadelos terug op de ass van mijn langharige cavia, en nu dus bij alle 3. Nu ben ik er overigens voor 25 euro van af en heb ik nog 3 'porties' voor later. Dat is wel wat anders dan de 40 euro die ik bij de dierenarts kwijt was..!
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:20:39 #186
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30557618
Jemig zeg, volgens mij is het bij jou ook nooit goed he!! Ik geloof toch echt liever mijn eigen dierenarts dan een of andere webpage of iemand hier op fok hoor Hij zei overigens zelf ook nog dat er idd overal informatie vandaan kwam en dat dat echt niet altijd waar hoeft te zijn. Hij had nog nooit gehoord van dat die stenen blaasproblemen kunnen geven of wat dan ook. Ik laat hem er dus gewoon lekker inhangen. Daarnaast zagen ze echt goed uit en komen dus ook geen groente of hooi etc. te kort.
De mijt zelf is niet gevonden of wat dan ook, gewoon uit voorzorg dus een spuitje bij beide.

Ik vind het trouwens wel knap dat iedereen hier denkt meer verstand van dieren te hebben dan iemand die er zelf 5 jaar voor gestudeerd heeft en een hoop meer ervaring heeft met dieren dan jullie.
To infinity…and beyond!
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:36:15 #187
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_30558212
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:13 schreef ParanoidEv het volgende:
Dierenarts zijn wil helaas niet altijd betekenen dat je gelijk hebt. Ik kijk ook echt wat hij bij mijn beestjes doet of ze geeft, het zal echt niet de eerste keer zijn dat een beest overlijd door verkeerde medicatie bijvoorbeeld. Zoeperzazke heeft toch echt gelijk..
Een bepaalde mijt kan overigens dodelijk zijn voor caafjes dus wees blij dat je gegaan bent Of waren het caafmijtjes?

Ik heb de mijne voor het eerst behandeld met Advantage (aangepast voorschrift voor caafjes gebruikt) tegen luizen. De dierenarts had dus niet verteld dat een nabehandeling soms nodig is en dus kwamen ze genadelos terug op de ass van mijn langharige cavia, en nu dus bij alle 3. Nu ben ik er overigens voor 25 euro van af en heb ik nog 3 'porties' voor later. Dat is wel wat anders dan de 40 euro die ik bij de dierenarts kwijt was..!
Ik weet niet hoor, maar ben jij altijd zo vreselijk betweterig? Het lijkt me wel een goed idee inderdaad om de bevindingen van je huisarts serieuzer te nemen dan wat een of andere hoogdravende Fokster loopt te beweren. Ik mag daadwerkelijk hopen dat je irl een beetje normaler bent..
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_30558375
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:36 schreef Buttercup het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar ben jij altijd zo vreselijk betweterig? Het lijkt me wel een goed idee inderdaad om de bevindingen van je huisarts serieuzer te nemen dan wat een of andere hoogdravende Fokster loopt te beweren. Ik mag daadwerkelijk hopen dat je irl een beetje normaler bent..
Ja, enorm! Ik ben alwetend!
Maar je kan maar net een flesje spul krijgen waar ze niet tegen kunnen, dan doe ik toch liever wat research ja.
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:41:54 #189
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30558443
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:39 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ja, enorm! Ik ben alwetend!
Maar je kan maar net een flesje spul krijgen waar ze niet tegen kunnen, dan doe ik toch liever wat research ja.
Research doen naar iets waar JOU cavia niet tegen kan ? Dat vind je zeker op internet ja...
To infinity…and beyond!
pi_30563620
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:41 schreef ivetje het volgende:

[..]

Research doen naar iets waar JOU cavia niet tegen kan ? Dat vind je zeker op internet ja...
Een cavia.
pi_30563885
Denk je dat ik die liksteen verzin? Als ik wat meer tijd heb dan zal ik eens kijken waar het te vinden is. En helaas zijn er ook in de professionele caviawereld maar zat onwetenden. Dierenartsen die met een caviaboekje je cavia na gaan kijken enzo... of dierenartsen die totaal geen idee hebben van het bestaan van satijnziekte....
I had a signature once. It was awful.
pi_30567260
Ik denk dat we hier best elkaar mogen waarschuwen voor dingen om de gezondheid van de caafjes, wat je er dan mee doet met dat advies moet je vervolgens natuurlijk zelf weten.

Ik heb idd ook de ervaring dat dierenartsen echt niet altijd alles even goed over CAVIA's weten. Die mensen worden toch vooral opgeleid voor honden en katten. Je hebt echter wel gespecialiseerde dierenartsen.

Ik ben met Obelix ook al bij verschillende dierenartsen geweest en heb ook ondervonden dat niet elke dierenarts even kundig is met een cavia. Waarvan er 1 dat ook gewoon eerlijk zei: "In mijn hele studie heb ik maar 2 weken de cavia behandeld".
pi_30567372
Gezelig dat Oliver bij de dames mag!
Shaggy is ook gecastreerd en dat is toch wat leuker voor hem.

Ik ben het trouwens wel weer met ParanoidEV eens, veel dierenartsen hebben de speciale knaagdierenmodules niet gevolgd tijdens hun studie.
Als een dierenarts gespecialiseerd is in knaagdieren staat het vaak op een bordje of erbij in het telefoonboek.

Mijn rat had luizen en mijn dierenarts probeerde me een hondenshampoo tegen vlooien aan te smeren van 20 euro.
Zoiets helpt dus totaal niet en is alleen maar geldklopperij.
Dan kan je ParanoidEV een betweter vinden, maar dierenartsen kunnen geldkloppers zijn hoor!
Het is moeijl om te weten wat wel en niet goed is voor knaagdieren omdat er zoveel verkeerde informatie bestaat wat veel mensen als waar beschouwen.

Om d etanden van je knaagdieren gezond te houden is hout trouwens het beste, daar knagen ze aan tot je er gek van word
pi_30570104
Oliver heeft zijn castratie niet overleefd. Zijn hartje kon de narcose niet aan. Ik ben er echt helemaal kapot van.
I had a signature once. It was awful.
pi_30570182
neeeee!!
Tap tap tap
pi_30571412
Ik zit nog steeds te janken, het is zo vreselijk oneerlijk... ik had hem zo'n fijn leventje gegund bij mijn meisjes... Ook al was hij hier nog niet echt gewend, het was nu al zo'n lief kroelkopje, ik heb hem eergisteravond nog gewassen omdat zijn vacht zo vies was... En hij vond het prima... Ik vind het zo vreselijk...
I had a signature once. It was awful.
pi_30571968
Ooooh wat vreselijk zoeperzazke.... heel veel sterkte....

pfff.... 2 olivertjes die het niet gered hebben
pi_30573832
dankjullie wel allebei (K)
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:57:30 #200
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30574441
Ik luister toch echt liever naar mijn dierenarts dan naar een stelletje cavia-liefhebbers op internet hoor. Jullie hebben er geen van allen ooit voor gestudeerd, jullie halen je info van andere internet-sites waarvan je niet eens weet of de makers wel echt iets met cavia's doen of wat dan ook.
Ze zijn gezond en dat ding hangt er al maanden in...dat gemiep van jullie allemaal over z'n voer, verkeerde hardvoer, niet genoeg groente etc. is dus ook niet echt relevant. Ze zien er goed uit en zijn mooi op gewicht etc. DA zei meteen al dat ze erg goed te eten kregen enzo, dat was aan de vacht, oogjes en de levendigheid van de diertjes wel te zien.

Overigens wel zielig voor Oliver...bij kleine dieren is de kans dat ze niet uit de narcose komen veel groter dan bij grote dieren. Vandaar ook dat ik bewust 2 mannetjes wilde, zodat er iig geen castratie nodig was...Toch sterkte
To infinity…and beyond!
pi_30575553
Zoeper, wat erg!!! Nou, wat oneerlijk! Sterkte ermee!
Shaggy was al gecastreerd voor ik hem kreeg gelukkig.


Ivetje, ik heb dierenverzorging gestudeerd en ben nu net begonnen aan paraveterinair dierenarts assistente
  woensdag 14 september 2005 @ 16:40:53 #202
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30575594
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:39 schreef Troeta het volgende:


Ivetje, ik heb dierenverzorging gestudeerd
En mijn dierenarts heeft voor dierenarts gestudeerd
To infinity…and beyond!
pi_30576941
althans, dat is te hopen

Het is een vrij lang verhaal, maar ik wilde eigenlijk 1 beer in mijn groep. Die beer heb ik bij dezelfde fokster gereserveerd als waar Jewel vandaan komt, het is namelijk Jewels papa Owen. Owen komt dan ook bij mij wonen: hij wordt morgen gecastreerd.
Maar door omstandigheden bij een bepaald caviastalletje moest het broertje van Jewel naar de opvang, dat is dus Oliver, maar dat wilde ik dus gewoon niet... dus had ik besloten om de groep in tweeen te splitsen en twee gecastreerde beren te houden, Owen en Oliver dus. Maar helaas mag het dus niet zo zijn... het voelt alleen zo wrang dat er morgen weer een beer voor mij gecastreerd wordt... en ik mis oliver gewoon nu al, ook al was hij nog maar heel kort bij me...
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 14 september 2005 @ 17:34:26 #204
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30577209
gecondoleerd Zoep
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:57:09 #205
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30672781
even een vraagje.. cavia's kunnen in principe ook buiten in een goed buitenhok onder een afdak .. maar kan dt ook als een ervan bijna 2 jaar binnen gezeten heeft
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:58:29 #206
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30672827
Zou het niet proberen...cavia's zijn erg gevoelig voor temperatuurwisselingen en als je hem ineens nu buitenzet wordt ie waarschijnlijk ziek. Zeker met zulk koud weer als nu
To infinity…and beyond!
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:59:33 #207
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30672871
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:58 schreef ivetje het volgende:
Zou het niet proberen...cavia's zijn erg gevoelig voor temperatuurwisselingen en als je hem ineens nu buitenzet wordt ie waarschijnlijk ziek. Zeker met zulk koud weer als nu
ja en dat willen we juist niet.. maar stel we laten ze van het voorjaar ( duurt nog wel even) langzaam aan wennen zou dus wel kunnen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_30678808
Ja, als je ze maar heel rustig laat wennen inderdaad en er altijd voor zorgt dat ze zodra het koud wordt veel hooi krijgen om hun warmte in te vinden.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 18 september 2005 @ 20:36:35 #209
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_30706871
Hebben jullie, behalve Hemperade ook andere adviezen voor het vervangen van zaagsel?
Het is me veel te stoffig en te rommelig.
Iemand zei tegen mij dat ik van die papieren kattenbak pellets moest gebruiken met daarover heen een laag stro. Is dat goed?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 19 september 2005 @ 10:51:57 #210
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30720544
quote:
Op zondag 18 september 2005 20:36 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben jullie, behalve Hemperade ook andere adviezen voor het vervangen van zaagsel?
Het is me veel te stoffig en te rommelig.
Iemand zei tegen mij dat ik van die papieren kattenbak pellets moest gebruiken met daarover heen een laag stro. Is dat goed?
Ik heb het gebruikt maar vond het niet handig. Het wordt al snel heel veel rommel omdat het, als het nat wordt uit elkaar valt. Blijft aan je cavia plakken etc. Daarnaast is het erg zwaar en heb je heel veel nodig in 1 keer. Ook had ik het idee dat mijn caafjes een beetje rode plekjes kregen aan de pootjes omdat het niet echt zacht is. Vond het dus geen oplossing, ik ben iig weer terug bij gewoon zaagsel

En ik wordt gek van die beesten hier!!! Tinus probeert weer google in z'n reet te pakken, ze zitten de hele tijd te vechte, knorren, knarsentanden, herrie maken, weet ik veel!! Alleen gisteravond was het een tijdje rustig, maar net was het helemaal erg. Zette ze samen op de grond en tinus rondjes rennen om google, bijten in z'n nek en in z'n vacht, over hem heen hangen, tegen hem aan rijden, likken aan z'n kont Ik heb geen idee wat ik hiermee moet hoor...ik vind het iig niet echt leuk zo. Tinus zit nu lekker in z'n uppie in een doos...laat hem maar even afkoelen hoor.
Zou dit verholpen kunnen worden als tinus wordt gecastreerd?? En zo niet, wat is dan een andere oplossing?
To infinity…and beyond!
pi_30724154
quote:
Op zondag 18 september 2005 20:36 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben jullie, behalve Hemperade ook andere adviezen voor het vervangen van zaagsel?
Het is me veel te stoffig en te rommelig.
Iemand zei tegen mij dat ik van die papieren kattenbak pellets moest gebruiken met daarover heen een laag stro. Is dat goed?
Ik hoor van veel mensen dat ze zweren bij Carefresh. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het schijnt echt ideaal te zijn. Behalve de prijs
http://www.fretten.nl/frettenwinkel.html verkoopt het.
Ze hebben ook Yesterdays News (waar jij het denk ik over hebt) en dat is ook geschikt voor caafjes.
pi_30728367
In mijn ogen ideaal: houtkorrels in combinatie met beukensnippers. Kost wat meer, maar je doet er lange rmee. Ik hoef eens in de anderhalve week de kooi te verschonen. Mijn vriend is allergisch voor zaagsel dus ik moest wel een alternatief hebben en dit is ideaal! De houtkorrels vindt je bij de Welkoop/Boerenbont, zijn van het merk kenner, is officieel kattenbakvulling (maar dan geen steentjes) en kost in de 6 euro voor 25 liter.

En Ivetje: een caaf verliest bij castratie wel zijn ballen, maar niet zijn streken. Ik vrees dat een castratie geen invloed zal hebben op het gedrag van je caaf... Ik neem aan dat je het over twee beertjes hebt... je hebt toevallig geen zeugje in de buurt dat ze ruiken? Als beertjes een zeug ruiken gaan ze elkaar als concurrent beschouwen...
I had a signature once. It was awful.
pi_30728413
quote:
Op zondag 18 september 2005 20:36 schreef Oxymoron het volgende:
Iemand zei tegen mij dat ik van die papieren kattenbak pellets moest gebruiken met daarover heen een laag stro. Is dat goed?
Stro is nooit goed... hooguit 's winters als het vriest en je je caafjes buiten houdt, kun je het als onderlaag gebruiken. Stro is verdre niet geschikt voor cavia's omdat het nogal groot en hard is. Ze kunnen er makkelijk hun oogjes mee beschadigen.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 19 september 2005 @ 15:58:03 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30728479
oxy bedoelt denk ik ook gewoon hooi
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 19 september 2005 @ 16:24:18 #215
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_30729399
nee ik bedoel echt stro
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_30730245
ok... nou, geen stro dus
I had a signature once. It was awful.
  maandag 19 september 2005 @ 17:38:56 #217
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30731658
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:54 schreef zoeperzazke het volgende:

En Ivetje: een caaf verliest bij castratie wel zijn ballen, maar niet zijn streken. Ik vrees dat een castratie geen invloed zal hebben op het gedrag van je caaf... Ik neem aan dat je het over twee beertjes hebt... je hebt toevallig geen zeugje in de buurt dat ze ruiken? Als beertjes een zeug ruiken gaan ze elkaar als concurrent beschouwen...
Had ook al zo'n idee ja...
Zijn idd 2 beren En er is geen vrouwtje in de buurt nergens...nooit geweest ook trouwens. Toen ik net thuis kwam was het weer rustig in de kooi, ze lagen gewoon lekker uit te rusten Ben benieuwd hoe lang het aanhoudt, die rust...
To infinity…and beyond!
pi_30734406
Nouja, hoe dan ook: je moet ze pas uit elkaar halen als ze elkaar daadwerkelijk gaan verwonden. ZOlang het bij grommen, berijden en snauwen blijft kan het gewoon een bronstige periode zijn of iets?
Zitten ze anders nog in de puberteit? Die is bij caafs van een maand of 3 a 4 t/m een jaar.
I had a signature once. It was awful.
pi_30735734
Ik had ook 2 beertjes en die begonnen echt elkaar af te maken, dat was gewoon niet fijn om aan te zien. Van 't ene op 't andere moment ook. Ook erg onprettig om ze dan uit elkaar proberen te halen, ik heb nog steeds een littekentje op m'n vinger en het is al bijna 15 jr geleden
Tap tap tap
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:31:40 #220
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30761107
Ze zitten al 2,5 jaar bij elkaar. Niet puberen dus
Vandaag is het weer rustig...denk dat tinus het ff op z'n heupen kreeg en iets moest pakken Helaas was google het dichts bij
To infinity…and beyond!
pi_30766449
Nou het was weer wat. Vandaag mijn langharige beest geknipt vanwege de luizen die ze nog heeft, wordt het allemaal wat dragelijker tot ze weg zijn hopelijk. Ik had bijna 1 cavia aan haar over zeg, niet normaal!
Daarna gingen mijn dikzak Harry samen met mijn kleinste Rat samen popcornen. Ze werden helemaal gestoord en renden/popten de hele kooi door. Rat werd het helemaal te veel en ze popcornde zo erg dat ze ging rollen en schrok daar zelf van. Rollende cavia's..
pi_30899285
Hahaha geweldig he dat popcornen!!
Obelix en Piet kunnen er ook wat van! Heb gisteren van beide caafs de nageltjes geknipt, vooral Obelix gedraagt zich voorbeeldig, piet op zich ook als je hem eenmaal "in de houding" hebt.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:07:58 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30973355
helluuuuup !!

even een vraagje omdat ik vanwege mijn zwangerschap zo;n groet kooi niet meer getild kreeg heb ik de caafjes opgedeeld in 2 wat kleinere kooitjes.. waarvan er 2 bij elkaar zitten ( de oudste en de jongste en de middelste appart.. ze hebben zo een weekje gezeten en dat ging prima ...
nu dacht ik een beetje afwisseling de caaf die alleen zat zal zijn vriendinnetjes wle missen en dus de jongste en de middelste bij elkaar gezet.. begint de middelste ineens te bijten te krassen op de jongste en produceert daarbij een raar geluid wat ik nog nooit eerder heb gehoord bij een cavia een soort klakken wat klinkt als 2 messen die over elkaar slijpen ik wou haar eruit pakken maar had al snel tandjes in mijn had staan.. niet dat ze doorbeet maar ze protesteerde heftig en was niet te houden.. dus snel caaf terug gezet en het slachtoffer eruit gepakt en maar were bij de oudste gezet .. mijn hartje brak ik ken dit gedrag helemaal niet van haar ze is altijd wel het baasje geweest maar zo agressief niet..
moet ik haar maar beter appart houden? kunnen ze ooit weer bij elkaar ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:16:55 #224
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30975345
Waarom zou je de kooi moeten optillen...dat snap ik al niet ? Waarom heb je ze apart gezet in de eerste plaats.
Het kan zijn dat ze al gewend zijn aan de ruimte en aan het hebben van een eigen kooi, waardoor ze dus zo doen tegen elkaar. Territorium-gedoe etc
Misschien even het uit laten vechten zodat ze weer die rangorde hebben van wie de baas is enzo...
To infinity…and beyond!
pi_30975911
je kunt de kooi ook leegscheppen als je gaat verschonen?

En wat Ivetje zegt, territoriumdrift heeft ermee te maken. Als je ze op neutraal terrein zet (dus voor beiden een onbekend luchtje) gaat het wat beter. Ik zal even een site opzoeken met wat geluidjes, misshcien herken je het. Het kan agressief zijn, maar misschien was ze wel bronstig?

http://www.treenspigs.com/fun/media.html
I had a signature once. It was awful.
pi_30975955
Oh, ik heb nog meer nieuws. Aanstaande zaterdag komt de droomwens van mijn vriend uit: er komt een amerikaans gekruinde dame bij ons te wonen! We hebben alleen nog geen naam voor haar. Jullie suggesties?



I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:48:14 #227
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_30976237
Joske is een leuke naam!

En mijn cavia's raakten helemaal in hogere staten toen ik die caviageluiden afspeelde!
Vooral het piepen: ze piepten mee!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_30976286
Muis! Of Sterretje
Ik heb echt een lijst met dierennamen...
Tap tap tap
pi_30977276
wat voor dansje doen we eigenlijk als we jouw sig uitvoeren, Cherry?

we hebben op dit moment Tess in gedachten als naam, maar het is nog niet zeker. Ik heb al zat namenlijsten maar we moeten het er allebei mee eens zijn (en in je eentje een naam uitzoeken is al zo zwaar)
I had a signature once. It was awful.
pi_30977409
Mijn sig komt uit die domme KitKat reclame
Tap tap tap
pi_30977870
Vanochtend moest ik wat haasten voor de bus, ik had even geen tijd om de caafjes hun ochtend-groenten te geven.. Ben ik thuis, beginnen ze uiteraard te zeiken om eten. Ga ik in een andere kamer wat knutselen, houd het niet op! Ze wéten dat ik thuis ben, omdat mijn pc met muziek aanstaat. En ik thuis = mogelijkheid tot eten = piepen.
Toch maar wat gegeven zodat ze op zouden houden, straks 2e ronde groenten.

Er staat hier een luxe caviahotel in de planning om te maken, voor als ik ga verhuizen. Als het zo ver is dat ik ga beginnen zal ik zeker wat posten! Het gaat bestaan uit hout en aan de binnenkant belegd met linoleum/vinyl. Ik ga weer overstappen op gewone bodembedekking a;s ik dat ding heb, fleece wordt te vermoeiend om te doen..
pi_30977881
nu je het zegt...
I had a signature once. It was awful.
pi_30977958
Dit is mijn kleine paleisje nu trouwens, heel makkelijk te maken! MOrgen gaan we de bovenste vier verdiepingen aan elkaar koppelen!!

I had a signature once. It was awful.
pi_30980122
Oh man dat wil ik ook !!
Ik ga alleen denk ik wat meer in de breedte werken ipv de hoogte.
pi_30981439
deze kasten zijn 180 hoog, het is de ikea Aneboda kast. Morgen worden ze dus breder omdat ze vanaf dan aan elkaar zitten En ja, het is heel gaaf, ook vanwege het plexiglas... je ziet je cavia's nu van pootjes tot oortjes, in plaats van slechts een stukje vanwege de onderste bak van de kooi!
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:13:28 #236
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30981901
zoeperzazke omdat de kooi op de grond stond en ik dus niet te lang gehurkt kan zitten etc..
de site had idd het geluidje.. alleen kwam de waarschuwing om ze niet met de hand te scheiden iets te laat ..
ze is nu een stuk rustiger en de kleinste lijkt er niets aan over gehoudne te hebben..
appart zeg dt zó;n beessie na een week appart te hebben gezeten al zo agressief en dominant kan worden
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_30981946
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 20:57 schreef zoeperzazke het volgende:
deze kasten zijn 180 hoog, het is de ikea Aneboda kast. Morgen worden ze dus breder omdat ze vanaf dan aan elkaar zitten En ja, het is heel gaaf, ook vanwege het plexiglas... je ziet je cavia's nu van pootjes tot oortjes, in plaats van slechts een stukje vanwege de onderste bak van de kooi!
Ik ben pas bij de Ikea geweest, en alles was voor mij een potentiele caviakooi.
pi_30983016
Haha, ik weet t! Het enige waar je op moet letten bij die kasten is dat de diepte toch echt minimaal 40 centimeter is, anders is het gewoon te krap, hoe lang hij ook is! De aneboda is 75 bij 45, dus dat gaat prima. Ik ga binnenkort een handleiding schrijven voor op mijn log, hoe je die kast omgoochelt tot flat Overigens is de Aneboda ook prima tweedehands op internet te vinden.
I had a signature once. It was awful.
pi_30983786
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:55 schreef zoeperzazke het volgende:
Haha, ik weet t! Het enige waar je op moet letten bij die kasten is dat de diepte toch echt minimaal 40 centimeter is, anders is het gewoon te krap, hoe lang hij ook is! De aneboda is 75 bij 45, dus dat gaat prima. Ik ga binnenkort een handleiding schrijven voor op mijn log, hoe je die kast omgoochelt tot flat Overigens is de Aneboda ook prima tweedehands op internet te vinden.
Die breedte is vaak een probleem ja. Ik heb daarom besloten het niet met kasten te doen maar goed ge/misbruik te maken van de klus-skills van mijn vriend!
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:10:12 #240
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30985486
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 20:57 schreef zoeperzazke het volgende:
deze kasten zijn 180 hoog, het is de ikea Aneboda kast. Morgen worden ze dus breder omdat ze vanaf dan aan elkaar zitten En ja, het is heel gaaf, ook vanwege het plexiglas... je ziet je cavia's nu van pootjes tot oortjes, in plaats van slechts een stukje vanwege de onderste bak van de kooi!
Mijn kledingkast!! Wat doe je
Als ik dit hier zou gaan bouwen wordt ik met cavia en al buiten geschopt...die kooi die er nu staat is al aan de grote kant en onze woonkamer is niet groter
Wel leuk zo, maar nix voor ons iig...ik hou het bij mijn vertrouwde kooi op een ikea-tafeltje Vroeger stonden ze op de grond bij mijn ouders, maar ze zijn inmiddels ge-upgrade
To infinity…and beyond!
pi_30985761
Heel gaaf die flat zoeper!!! Ben ook wel geinteresseerd in je handleiding! Zal nog wel even duren voor ik een kast kwijt kan, maar het lijkt me geweldig!
pi_30989665
O zoeper, wat een geweldige cavia!!!!
En je flat is ook leuk zeg!
Lopen ze vaak die trappetjes op en af?
Ik heb altijd het idee dat cavia's daar te lomp voor zijn, maar dat slaat nergens op eigenlijk.

Als ik een groter huis heb wil ik een hele grote bak op pootjes maken met een open bovenkant.
Dat hebben ze bij de kinderboerderij enzo, dat vind ik zo leuk, kunnen ze heerlijk rondrennen en popcornen.
pi_30992501
Wat is popcornen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_30992518
Ik heb momenteel 3 logeetjes, die zitten nu in de rechterflat. Die zijn nog niet zo gewend en durven nog geen trap te lopen.
Mijn eigen drietal hupt de trap op en neer alsof hun leven ervan afhangt, ze hebben er totaal geen moeite meer mee, dat gaat prima. Zolang je maar zorgt dat t trapje vrij breed is, niet te stijl en behoorlijk wat treetjes heeft.
Ik laat het wel weten als ik de handleiding gemaakt heb.

Enne, Ev, handige vriendjes zijn altijd zeer (mis)bruikbaar
I had a signature once. It was awful.
pi_30992545
quote:
Op woensdag 28 september 2005 09:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat is popcornen?
Dat is als cavia's de gekke 5 minuten hebben en sprintjes gaan trekken door het hok, vrolijke sprongetjes maken en gewoon door het dolle heen zijn
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 28 september 2005 @ 18:53:08 #246
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_31005494
Mijn caafjes popcornen nooit
To infinity…and beyond!
  woensdag 28 september 2005 @ 19:28:53 #247
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_31006703
Asterix popcorned ook als je aan komt lopen stuitertie ut hele hok door
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_31027423
quote:
Op woensdag 28 september 2005 09:51 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat is als cavia's de gekke 5 minuten hebben en sprintjes gaan trekken door het hok, vrolijke sprongetjes maken en gewoon door het dolle heen zijn
Leuke benaming: popcornen

Mijn caafs zijn door het dolle heen als los mogen lopen echt lache om te zien
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_31029721
Obelix heeft door het popcornen zijn pootje gebroken! Direct naar de DA gegaan (pootje bungelde er los bij), nu issie ingetaped en krijgt ie elke dag pijnstiller.



  donderdag 29 september 2005 @ 17:53:51 #250
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_31032762
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:11 schreef inkie1010 het volgende:
Obelix heeft door het popcornen zijn pootje gebroken! Direct naar de DA gegaan (pootje bungelde er los bij), nu issie ingetaped en krijgt ie elke dag pijnstiller.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben ik even blij dat mijn caafs niet popcornen

Nee hoor, hoe kan dit gebeuren zeg!! Hoe krijgt ie het voor elkaar...zielig voor em, hopelijk komt ie er snel weer bovenop Je hebt wel pech met je caafjes he
To infinity…and beyond!
pi_31034949
Ja, volgens mij heeft Obelix gewoon hele zwakke botjes, hij heet al een paar keer een pootje verstuikt, maar ik zag nu ook direct dat het iets ergers was. Verder gaat het wel goed met hem hoor! Hij krijgt elke dag pijnstiller. Je merkt wel als het uit gaat werken, dan zit ie een beetje zielig in een hoekje, maar als hij dan weer gekregen heeft doet ie alles!
pi_31039643
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:11 schreef inkie1010 het volgende:
Obelix heeft door het popcornen zijn pootje gebroken! Direct naar de DA gegaan (pootje bungelde er los bij), nu issie ingetaped en krijgt ie elke dag pijnstiller.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ahhh, Obelix ziet er wel beteuterd uit.

Beterschap
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_31043592
I had a signature once. It was awful.
pi_31045992
Nouja inkie!!
het is echt wat met die arme Obelix!

Ik sta gewoon versteld van wat er allemaal gebeurd met je caviaatjes.
Sterkte maar weer en verwen hem maar flink met fruithapjes en worteltjes enzo!
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:32:27 #255
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_31059366
Ik heb een vraag. Op het overzicht van de Grote Cavia over gewicht (tabel), staan de gewichten van de cavia's per leeftijd.

Nova (zeugje) is 11,5 maand oud en weegt 698 gram.
Volgens de tabel zou ze tussen de 899 en 1300 gram moeten wegen. Anders zou ze nu het gewicht hebben van een cavia van 4 maanden.

Lune (zeugje) is 10,5 maand oud en weegt 802 gram.
Volgens de tabel zou ze tussen de 868 en 1250 gram moeten wegen. Anders zou ze nu het gewicht hebben van een cavia van 6 maanden.

Hoe kan dat? Krijgen ze te weinig eten, klopt die tabel niet of...
Ze zien er gezond, actief en blij uit. Bewegen genoeg, eten gevarieerd en voelen niet dun of fragiel aan. En toch zijn ze zo licht?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_31060815
De gegevens op de tabel zijn slechts gemiddelden. Als je caaf er onder of er boven zit, zou ik me niet teveel zorgen maken, tenzij ze weinig eten, weinig vitamine C krijgen, niet actief zijn, duf in een hoekje zitten, niet fit aanvoelen, er niet fit uitzien (vieze neus, troep in oortjes, matte oogjes)...

Probeer ze eens mais te geven, dat staat bekend als een dikmaker. Gewoon een hele kolf, met bladeren en al (bladeren zijn vaak het lekkerst).

Weet je de leeftijden overigens zeker?
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:56:51 #257
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_31090852
Ze zien er blij en gelukkig uit (voor zover je dat kan zien) en ze krijgen genoeg vitamine C.
Mais zal ik van de week geven.

De leeftijden weet ik (met een marge van een week) zeker omdat ze van een cavia-houster afkomen die het heeft bijgehouden in een schrift wanneer de beestjes geboren zijn.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_31099349
Zoeper prachtige foto's met die herfstopstelling!!!!
pi_31126373
Dankjewel

Ik presenteer u vol trots onze nieuwe aanwinst: Qwerty!





I had a signature once. It was awful.
pi_31126766
Tap tap tap
pi_31128862
Aaaaah Qwerty!! Wat ben je lief klein
pi_31130857
Ze is ontzettend klein. Ik blijf met verbazing naar haar kijken dat dat zo miniscuul tussen de anderen loopt. De opéénnakleinste op dit moment is Jewel, met 900 gram, en dit schatje weegt net 330....
Ik heb nu ook logeetjes, waaronder een gecastreerde beer die ook al pruttelend achter haar aan heeft gelopen
Maar het is wel ontzettend lief hoor, zo'n kleintje in de groep... ze heeft nu al een heel mooi karakter, heel eigenwijs, weet precies wat ze wil en ze is niet zo heel bang Betere foto's volgen nog wel.

Ik ga morgen eerst met Ibi naar de DA, ze heeft al het hele weekend troep rondom haar oogje en ze knijpt hem een beetje dicht. Ik heb al gekeken maar er zit geen hooitje ofzo in haar oog. Ik maak het schoon met afgekoeld gekookt water, maar het blijft vies. Morgen eerst even naar laten kijken, hopelijk valt het mee en is ze er met een AB-zalfje vanaf...
I had a signature once. It was awful.
pi_31150973
Idd hopen dat alles goed komt met Ibi!!!

En ach dat kleintje, kleine caafjes zijn zo ontzettend lief

Hier nog een foto van Obelix gisteren in de ren met HEEL veel lekkers, omdat ie best zielig is met ze pootje!

pi_31154987
Ach gos, arm beestje... gelukkig kan hij er zelf redelijk mee omgaan.

Met Ibi is alles ok, ik heb zalf gekregen voor haar oogje. Binnen 3 dagen moet t bijna over zijn. Het was wel komisch, ze kreeg eerst kleurstof in haar oog, dat maakt beschadigingen op het hoornvlies zichtbaar die je anders niet ziet (ze had geen beschadigingen verder). Maar Ibi heeft nu nog steeds een knalgroen oog Maar dat is denk ik morgen wel weer over.
I had a signature once. It was awful.
pi_31156357
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:25 schreef inkie1010 het volgende:
Idd hopen dat alles goed komt met Ibi!!!

En ach dat kleintje, kleine caafjes zijn zo ontzettend lief

Hier nog een foto van Obelix gisteren in de ren met HEEL veel lekkers, omdat ie best zielig is met ze pootje!

[afbeelding]
Sumo-piggy! Sorry maar moest er aan denken.

Mijn caviameubel is klaar, met veel bloed,zweet & tranen heeft m'n vriend op een zaterdag iets in elkaar geknutseld voor mij en onze piggies. Foto heb ik niet, want een toestel heb ik ook niet!
het is eerlijk gezegd iets te klein voor ze..! Er zullen genoeg caafjes zijn met 50% minder ruimte maar ze zijn wel wat acheruit gegaan. Als ik verhuis zal ik de kooi wel houden en de caafjes vrij laten lopen, denk ik.
pi_31157923
Wat zijn de maten dan?
I had a signature once. It was awful.
pi_31158308
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:59 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat zijn de maten dan?
Euh 122x61 was de onderste plaat, dus zoiets Er zit wel een bovenverdieping op maar die moet nog caafklaar gemaakt worden.
pi_31167342
Dat is een nette maat, hoeveel caafjes had je er ook weer? Volgens de officiele caviquette mogen daar 3,5e cavia op
I had a signature once. It was awful.
pi_31171803
Ja en met die "officiele caviquette" ben ik het dus niet eens. 120*60 is voor twee caven vind ik. Meer vind ik echt te klein.
pi_31172366
Ach, het ligt er maar net aan hoe vaak je ze uit de kooi haalt en verder los laat lopen
I had a signature once. It was awful.
pi_31173280
Heerlijk topic dit. Ik had ooit 9 cavia's en nu niet één meer... maar het is nog altijd leuk om ze te bekijken!
pi_31176535
Jammer Sorbootje dat je ze niet meer hebt, heb je nog leuke foto's van ze voor ons?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 17:03:58 #273
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_31179170
Nova is vandaag 1 jaar!
Deze dame is van een klein krijscaviaatje uitgegroeid tot een mooie en lieve knuffelcavia.

(De kleuren zijn wat flets ; ze is echt rood met wit en onder al het haar ligt een stukje appel )

Vandaag heb ik ze voor het eerst een andere bodembedekking gegeven; Russel Bedding.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_31185254
Gefeliciteerd met Nova!!! Wat is ze mooi!!!!!
pi_31207950
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 12:51 schreef Uiruru het volgende:
Ja en met die "officiele caviquette" ben ik het dus niet eens. 120*60 is voor twee caven vind ik. Meer vind ik echt te klein.
Yup ik vind het ook meer voor 2 beestjes, er zitten er nu 3 in! Ik hoop dat de bovenverdieping snel gefixt kan worden, dan is het nog wel redelijk.. of ik maak met de 'grids' van m'n oude kooi er nog een stuk aan. Ik wacht het gewoon even af totdat ik verhuist ben, dan kan ik voor een passende oplossing kijken.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:25:05 #276
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_31225278
@ Inkie1010

Ik zit nu naar je caafjes te kijken en wat is Piet een scheetje als ie slaapt in zn` blauwe bakje ! Ow, hij heeft z`n worteltje gevonden ! Ik ga gauw verder kijken... Hmmmm, hij slaapt alweer
In me Burberry......
pi_31303757
Pluisje nog een keer



♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_31304366
Wow, wat een gigantische schouders Is het een peruufje?
I had a signature once. It was awful.
pi_31305750
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 11:38 schreef zoeperzazke het volgende:
Wow, wat een gigantische schouders Is het een peruufje?
Het is een beertje.
volgens de mensen waarvan ik`m gekocht heb...
Maar als ik de foto's bekijk van een peruuf zie ik geen enkel verschil.
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_31308064
Ehm, een peruvian is een ras, geen naam voor een geslacht
Kijk eens op deze site, hier staan heel duidelijke foto's op die je een beeld kunnen geven van het geslacht van jouw cavia
http://cavyspirit.com/sexing.htm
I had a signature once. It was awful.
pi_31309698
Ooh, nouja, ik ben ook niet echt thuis in die dingen..
Bedankt voor de url, ik zal eens gaan kijken
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_31320905
Wat een lief kleintje!

Dit weekend was het nog redelijk weer en mochten Obelix en Piet buiten in het caviaparadijs spelen!

pi_31330674
Je past toch wel op he, de caafs kunnen zo over de ren heenspringen (uit ervaring, ja). Maarrrr dit ziet er geweldig uit! Mijn dames whiepen al of ze er gezellig bij mogen!
I had a signature once. It was awful.
pi_31332831
Ik ben er altijd bij als ze de ren in gaan! Obelix zie ik er niet overheen gaan met ze poot, maar Piet idd wel, al heeft hij het nog nooit gedaan!
Maar het is heerlijk om ze een middagje zo bezig te zien, Piet ging keihard rondjes rennen en popcornen en Obelix vrat alles op
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:35:16 #285
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31343069
leuke beesten hoor
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:35:58 #286
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31345047
Ik denk er sterk aan dat ik er ook 2 ga nemen, ik ben nu veel meer thuis, omdat ik aan de studie ben en een collega kan wel oppassen als ik wel ben denk ik. wat kosten die beesten aan onderhoud ongeveer en waar moet je opletten als je er één koopt? (ziektes zoals HD, of inteelt etc.. )
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31352041
Eén cavia wordt niet aangeraden, cavia's zijn met zijn tweetjes veel gelukkiger.

De kosten... tsja, het is wat jij er van maakt! Je hebt natuurlijk de bodembedekking (dat kan zaagsel zijn, maar ook bv houtkorrels - dat is duurder, maar je doet er langer mee en het stoft minder), hooi en voer. Ook moet een cavia iedere dag extra groenvoer hebben. Er gaat bij mij nu, met tijdelijk 7 cavia's (3 logeetjes) 1 krop andjivie en 3 a 4 witlofjes standaard doorheen op een dag, maar je kunt ook afwisselen met wortel, komkommer, spinazie etc.
En je moet natuurlijk altijd rekening houden met Dierenarts kosten. Misschien heb je geluk en betaal je een paar jaar helemaal niks omdat je beestejs gezond zijn, maar het kan ook best ineens 150 euro in 1 maand zijn...

Als je een cavia koopt, let dan op wáár je het beestje haalt. ALs je kiest voor een winkel, of bij een particulier via internet, ga dan eerst naar t beestje kijken voor je hem koopt. Kijk hoe het dier erbij zit: in een schoon hok, heeft het voer, heeft het drinken? Kijk of het ebestje levendig door zijn hok huppelt, of zit het ineengedoken in een hoekje? En hoe ziet het diertje zelf er uit? Is de vacht mooi egaal, glanst het? Zijn de ogen helder of staan ze troebel? Zijn de oren schoon? Als je het ebestje in je handen hebt, kijk dan of er bij de neus, ogen of oren kale plekke zitten die kunnen duiden op schurft (dit hebben héél veel dierenwinkelcavia's).

Ik weet niet waar je woont, maar je kiunt ook eens gaan kijken bij een bekende fokker in de buurt. Om zomaar eens wat linkjes te geven:
http://www.combinatiemaja.nl
http://groups.msn.com/twestendorp
http://www.meagan.nl
http://groups.msn.com/caviastalFerro

en klik op die sites ook eens op de links om te ontdekken wat er in de buurt zit, of mail eens iemand van die sites. Bij zo'n fokker haal je goede dieren weg, en ze weten ook waar ze het over hebben als het gaat om geslachtsbepaling enzo. Bij dierenwinkels worden rustig een beer en een zeug verkocht alszijnde twee dames of twee heren. Ook menen veel dierenwinkels dat op de leeftijd van 8 weken zeugjes en beertejs pas gescheiden moeten worden, terwijl een beer na 4 weken al zijn zusjes/moeder weer kan bevruchten.
Kortom, kijk eerst even heel goed rond voor je ergens een dier koopt!

meer tips en info kun je lezen op www.degrotecavia.nl of (natuurlijk even mijn eigen weblog pimpen) http://cobaye.web-log.nl
I had a signature once. It was awful.
pi_31352052
Leuk dat je cavias wilt nemen! Het zijn echt hele leuke diertjes! Tja kosten aan onderhoud... dat weet je nooit helemaal precies. Obelix is bijvoorbeeld al een aantal keer naar de dierenarts gemoeten en ik kan je zeggen, dat kost geld, 40 euro per keer is normaal. Dat moet je wel incalculeren. Gelukkig komt dat niet zo heel vaak voor en is Obelix denk ik een uitzondering, maar je moet wel in je achterhoofd hebben dat zoiets kan gebeuren! Wat je nodig hebt voor 2 cavia's:

- Een kooi van 100x50 (minimaal)
- Zaagsel als bodembedekking
- Elke dag vers hooi, dat moet altijd beschikbaar zijn want ze hebben het nodig voor hun darmen
- Elke dag verse groente, een indicatie voor 2 cavia's: 1 witlofstronk, paar bladeren andijvie en een stuk wortel (voor 1 dag).
- Om de dag een vitamine C tabletje (als ze dat lusten, die van mij zien het als een snoepje)
- Elke dag vers water (liefst een drinkfles, een bakje wordt heel gauw vies)
- Elke dag een bakje caviakorrels (let op dat er extra vitamine C in zit, bijv. korrels van hopefarms)

Verder moet je de kooi elke week schoonmaken, maar dat merk je wel want dan ga je hem ruiken.

Het beste kun je een cavia halen bij een goede fokker, er zijn er veel met websites, als je die bekijkt, let dan op dat ze niet teveel nestjes hebben want dan heb je ws. met een broodfokker te maken, en dan kan je cavia veel gezondheidsproblemen hebben. Wat je ook kunt doen is een cavia uit een cavia of knaagdierenopvang halen! Daar zitten er veel te wachten op een baasje en ze hebben vaak ook jonge dieren.

Echt speeltjes hebben cavia's niet nodig, koop bijvoorbeeld nooooit een looprad voor cavia's ook al staat erop dat het voor cavia's is, ze zijn er veel te log voor. Wat ze wel erg leuk vinden is een grote berg hooi, een nachthokje en alle soorten speeltjes die met eten te maken hebben (bijv een balletje waar iets lekkers uit komt als ze er tegenaan duwen).

Verder zijn cavia's in de meeste gevallen niet zindelijk. Het kan dus zijn dat ze je af en toe eens onder piesen. Obelix gaat altijd piepen en onrustig doen als hij moet plassen en op schoot zit, dan zet ik hem snel in de kooi, maar Piet laat het bijvoorbeeld gewoon lopen.

Als je nog meer wilt weten vraag het gerust!!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:24:36 #289
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_31352091
Heeee, Obelix z`n tape is eraf !
Is hij weer beter ?
In me Burberry......
pi_31352144
BHFH vergeet niet dat een cavia wel een jaar of 4 tot 7 oud kan worden. Dus even een paar maanden naar indonesie of andere lange vakanties zoals je gewend bent worden dan moeilijker. Je moet dan echt wel iemand hebben die voor ze kan zorgen. En voor een cavia zorgen is niet alleen maar even wat nieuw voer in de kooi kwakken.

Op dit forum vind je ook nog wat nuttige informatie.
pi_31352145
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:19 schreef inkie1010 het volgende:
Als je nog meer wilt weten vraag het gerust!!
Heb jij eigenlijk ook msn?
I had a signature once. It was awful.
pi_31352154
Wat een activiteit trouwens in dit topic in de vroege ochtend!
I had a signature once. It was awful.
pi_31352189
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:19 schreef inkie1010 het volgende:
Verder zijn cavia's in de meeste gevallen niet zindelijk. Het kan dus zijn dat ze je af en toe eens onder piesen. Obelix gaat altijd piepen en onrustig doen als hij moet plassen en op schoot zit, dan zet ik hem snel in de kooi, maar Piet laat het bijvoorbeeld gewoon lopen.
Moet wel even bijgezegd worden dat caviaplas lang niet zo stinkt als bv katten- of konijnenpis. Caviaplas op kleding ruik je amper, het is alleen warm en nat...
(Tsja, Qwerty is een leergierige tante, maar zindelijk worden... )
I had a signature once. It was awful.
pi_31352219
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat een activiteit trouwens in dit topic in de vroege ochtend!
Iedereen is wakker om de cavia's te verzorgen
pi_31352365
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:35 schreef Uiruru het volgende:

[..]

Iedereen is wakker om de cavia's te verzorgen
En dan ontdekken dat je er gister door de drukte rondom mn tentamen vandaag niet meer aan bent toegekomen om witlof etc te kopen... moeten 7 cavia's het op 2 stronkjes witlof doen... *zich een heel slecht baasje voelt* dadelijk na school haal ik toch een partij groenvoer in huis
I had a signature once. It was awful.
pi_31352499


Dit zijn Tapas en Sambal trouwens. Ik zal nog wel eens een uitgebreid voorstel verhaaltje maken met meer foto's.
pi_31352531
Ze blijven een schitterend stel samen!!!
I had a signature once. It was awful.
pi_31359035
Ik heb een cavia toilet aangeschaft maar hoe pak ik het nu verder aan
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_31360739
Wat soms werkt is als je er wat drolletjes enzo in legt, dat ze het dan heel misschien gaan gebruiken, maar reken er eerder op dat ze het als lekker bedje gaan gebruiken.
pi_31360751
Wat, wil je je cavia zindelijk maken? Dan moet ik je teleurstellen, dat gaat niet
I had a signature once. It was awful.
pi_31361784
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:46 schreef inkie1010 het volgende:
Wat soms werkt is als je er wat drolletjes enzo in legt, dat ze het dan heel misschien gaan gebruiken, maar reken er eerder op dat ze het als lekker bedje gaan gebruiken.
Ja, daar was ik al enigzins bang voor
Ik had het toilet als dierendag cadeautje gekocht..
het staat overigens (nog) niet in de kooi..het neemt nogal wat ruimte in beslag ook
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')