iddquote:
Kan ik wel mooi de kerstboom versieren met rode poepjes. Bleek dat hij persee een ouder strontje er af wilde peuteren. Cavia's.. *zucht*quote:
Russelbeddingquote:Op woensdag 7 september 2005 22:57 schreef Troeta het volgende:
Als bodembedekking heb ik Russel Bedding, dat is heel fijngehakt gerste-stro.
Het is superzacht en het is stofvrij gemaakt.
[Centraal] Konijnen Foto Topic #2quote:Op woensdag 7 september 2005 20:19 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels voorzien van een konijntje. Ook heel lief, maar toch heel anders dan een caaf!
Je kán het zelf knippen, maar je kan ook even langs de DA (wij hadden vroeger een konijn met doorgroeiende tanden, konden elke maand minstens 2x tandjes laten knippen) geloof dat we nog geen 2 (gulden !),50 kwijt waren. Kzou ze gewoon ff bellen als je het zelf niet helemaal durftquote:Op donderdag 8 september 2005 15:58 schreef inkie1010 het volgende:
Obelix heeft 1 afgebroken tand en ik vind zijn ondertanten ook erg lang.... hij kan op zich wel eten al doet ie er langer over dan normaal.. iemand een idee wat ik nu moet doen? Kan ik ze zelf knippen die tanden?
nee das natuurlijk belachelijk, 25 euro voor tandjes knippenquote:Op donderdag 8 september 2005 16:24 schreef inkie1010 het volgende:
Ja precies alleen mijn dierenarts is echt reteduur.... ik bedoel ik heb niet veel zin om 25 euro neer te leggen voor tandjes knippen ......
Ik heb wel een goeie knipper, zo'n tang!
Nee knaagstokjes zijn onwijs slecht daarom verkopen ze ze ookquote:Op donderdag 8 september 2005 17:47 schreef ParanoidEv het volgende:
Knaagstokjes izjn niet super. Er zit vaak zoetigheid (honing) in en dat is niet echt goed voor je caafje. Ook de noten en zaden zijn niet voor cavia's omdat ze veel te vet zijn. Ze zijn wel goed voor de vogels dus je kan ze beter buiten hangen
Je kan als het goed is altijd langs met je beest. De enige fout die je kan maken is ongerust zijn en niet langsgaan toch?Kosten weet ik niet..
Caafjes hebben iedere dag verschillende groenten nodig.. Ook die beestjes kunnen scheurbuik krijgen oviergens.
Idd, ik heb dus ook niet elke dag groenvoer in huis...meestal ligt er wel sla (ownee, da's slecht want zit teveel water inquote:Op donderdag 8 september 2005 17:55 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Nee knaagstokjes zijn onwijs slecht daarom verkopen ze ze ookWat geef jij je cavia's wél dat voor ze verkocht wordt ? of krijgen ze alleen maar pellets/groenten/hooi ? ohw en stof natuurlijk
Zolang er 'cavia' op de verpakking staat neem ik het gewoon mee voor ze, als ze er dood van zouden gaan, zouden ze het niet verkopen (mijn mening)
Scheurbuik krijg je van vitamine C gebrek, en aangezien ze caviavoer geeft (waar dus al extra vitamine C inzit) is die kans ZEER klein dat ze dat krijgen, ja zou je ze konijnenvoer geven, geen extra druppels en geen groenten enzo, ja dan krijg je scheurbuik. Hier krijgen ze ook niet elke dag groenten, soms vergeten we het mee te nemen uit de winkel, of is het gewoon op zonder dat we het door hebben.
Asterix draaide ook zn kop om voor die knaagdingen, tot ik met Bananensmaak mee nam, nou 4 blokken verder kon je um horen gillen om zo'n stokje hoorquote:Op donderdag 8 september 2005 18:34 schreef inkie1010 het volgende:
Ik had ook van die knaagstokjes gekocht! Maar die lusten de meneertjes niet!
Voor het knagen dus maar elke dag een stuk winterwortel.
Ik voer Obelix nu dus olvarit fruithapjes!
Das waar ze verzinnen de gekste dingen, maar daarom is niet alles per definitie slecht, en mogen ze alleen maar saaie pelletsquote:Op donderdag 8 september 2005 18:54 schreef Troeta het volgende:
Nou Nonneke en Ivetje, je kan helaas niet teveel op de dierenwinkel afgaan.
Hun willen producten verkopen, dus verzinnen ze eigenlijk van alles voor knaagdieren.
Zo'n knaagstokje af en toe kan heus geen kwaad, maar je cavia word er niet gezonder van.
Maar ja, wij vinden het ook lekker om te snoepen toch!
Dus jij denkt er elke dag aan ? ook in de winkel ? en als het op is ga je nog snel naar de winkel ? Nou sorry ik vergeet het afentoe wel eens, ook als ik in de winkel sta en groenten voor mezelf uitzoek. En nee ik ga er niet speciaal voor naar de winkel, morgen weer een dagquote:Waar ik wel een beetje van schrik is dat je de cavia's niet elke dag groente geeft...
Groente is het basisvoer, het harde voer is bijvoer.
En het is ook nog eens goedkoper, een krop andijvie van 60 ct, een parikaatje voor 20 cent, wat witlof voor 80 enz.
En sla is ook erg gezond voor je cavia's hoor.
En die mandarijnen zijn ook heel goed voor ze, probeer gewoon of die van jou het lusten.
Ag hier gaan ze al uit hun dak van een stronkje lof en een appeltjequote:Shaggy en Jessie eten nu al 2 dagen spinazie voor 40 ct!!
En het leukste is nog wel dat ze groente gewoon echt het lekkerst vinden wat er is.
Kijk ze maar eens genieten als je zo'n lekkere verse andijviekrop geeft
Ze hebben natuurlijk gewoon elke dag droogvoer, en als ik er elke dag aan denk een flinke pluk vers hooi (ze eten het niet altijd op, dus 2 dagen kan best, vind ik, ze plassen of poepen er niet op, er kan geen regen of whatever opkomen, dus tis niet rot). Voer halen we hier altijd in grote zakken, dus zonder voer zitten ze echt nooit, alleen groenvoer hebben ze soms niet, en een dagje (dus geen wekenquote:Op donderdag 8 september 2005 23:51 schreef Troeta het volgende:
Nee, ze krijgen ook niet zo vaak spinazie, de halve zak gaat naar de cavia's en de andere helft eten we zelf op.
Dus 1 of 2x per dag spinazie en dan 1 of 2x een andere groente.
Ik ga inderdaad speciaal naar de winkel om groente te kopen, ook al heb ik zelf niks nodig.
Ik heb cavia's genomen dus ik moet er voor zorgen dat ze te eten hebben.
Als je een hond of kind hebt moet je die toch ook elke dag te eten geven?
Als ik een dag niks heb gegeven hebben ze echt honger.
Ik haal groente trouwens bij de turk of op de markt, super goedkoop daar.
Op de markt vooral als je laat op de dag gaat, maar daar kom ik maar 1x in de 2 weken ofzo.
Sommige hamsters kan je echt blij maken met zo'n bal, mn ex had een goudhamster, maar kon niet echt los lopen omdat ze een kat hadden, nou dat hamstertje werd helemaal lijp als ze die bal zag, want dan kon ze de kat uitdagenquote:En ik zeg niet dat de dierenwinkel slecht is hoor, ze hebben best handige dingen soms.
Maar gemengd voer, hamsterballen, knaagdiersnoepjes, likstenen enz. zijn vooral afgestemd op mensen en niet op dieren.
Om winst te maken dus.
Mensen hebben toch een verkeerd beeld hoe ze voor dieren moeten zorgen door dit soort dingen, Je hoort vaak genoeg dat er beweerd word dat ratten, cavia's, konijnen enz. prima alleen kunnen leven in een klein hokje met alleen maar gemengd voer.
Ik kan me alleen herinneren hoe ik met een van de konijntjes vroeger aan een tuigje liep (was een binnen konijn, dus na school ging ik altijd met het konijn, aan een tuigje het bos in, fijn een stukje hobbelen) wat ze te eten kregen géén idee meerquote:Sorry, maar dat is gewoon niet zo, dat is een slechte leefomgeving en misschien draaf ik ook wel te veel door hoor, maar zou graag willen dat meer dieren met soortgenoten kunnen leven en gezond eten krijgen.
Ik heb als kind ook cavia's alleen in een hokje gehad met gemengd voer en 1x per dag andijvie.
Hartstikke lieve beestjes en ik heb er veel plezier van gehad, maar als ik ze vergelijk met Shaggy en Jessie zijn die zoveel gezonder en gedragen ze zich echt zoals cavia's dat horen te doen...en niet als veel te dikke speelgoedpoppen.
quote:Het filmpje is erg grappig touwens!!
eten ze bij jou de hele aardbei op ? hier eten ze alleen de kroontjes en de aardbei zelf kan je leuk mee gooienquote:Op vrijdag 9 september 2005 14:54 schreef Oxymoron het volgende:
Vanochtend: 2 aardbeien, stukje brood
Vanavond: appel en andijvie
Ze krijgen ook elke dag voer hoor...ze komen echt niet om van de honger, maar ik ga gewoon niet speciaal naar de winkel ervoor. Ik haat de supermarkt, dus ik kom er het liefst zo min mogelijk. Daarnaast heb ik zelf nooit geld, aangezien ik het boodschappengeld naar mijn vriend stort en hij alles betaald. En tja, die is te laat thuis om weer naar de winkel te gaan.quote:Op donderdag 8 september 2005 23:51 schreef Troeta het volgende:
Nee, ze krijgen ook niet zo vaak spinazie, de halve zak gaat naar de cavia's en de andere helft eten we zelf op.
Dus 1 of 2x per dag spinazie en dan 1 of 2x een andere groente.
Ik ga inderdaad speciaal naar de winkel om groente te kopen, ook al heb ik zelf niks nodig.
Ik heb cavia's genomen dus ik moet er voor zorgen dat ze te eten hebben.
Als je een hond of kind hebt moet je die toch ook elke dag te eten geven?
Als ik een dag niks heb gegeven hebben ze echt honger.
Ik haal groente trouwens bij de turk of op de markt, super goedkoop daar.
Op de markt vooral als je laat op de dag gaat, maar daar kom ik maar 1x in de 2 weken ofzo.
Als ik google zo zie heeft ie genoeg gezond voer. Hij is niet te dik en heeft niet teveel vet. Daarnaast heeft ie Tinus dus eenzaam is ie zeker nietquote:En ik zeg niet dat de dierenwinkel slecht is hoor, ze hebben best handige dingen soms.
Maar gemengd voer, hamsterballen, knaagdiersnoepjes, likstenen enz. zijn vooral afgestemd op mensen en niet op dieren.
Om winst te maken dus.
Mensen hebben toch een verkeerd beeld hoe ze voor dieren moeten zorgen door dit soort dingen, Je hoort vaak genoeg dat er beweerd word dat ratten, cavia's, konijnen enz. prima alleen kunnen leven in een klein hokje met alleen maar gemengd voer.
Sorry, maar dat is gewoon niet zo, dat is een slechte leefomgeving en misschien draaf ik ook wel te veel door hoor, maar zou graag willen dat meer dieren met soortgenoten kunnen leven en gezond eten krijgen.
quote:Ik heb als kind ook cavia's alleen in een hokje gehad met gemengd voer en 1x per dag andijvie.
Hartstikke lieve beestjes en ik heb er veel plezier van gehad, maar als ik ze vergelijk met Shaggy en Jessie zijn die zoveel gezonder en gedragen ze zich echt zoals cavia's dat horen te doen...en niet als veel te dikke speelgoedpoppen.
Het filmpje is erg grappig touwens!!
die van mij zijn bang voor alles wat ze niet lusten, zoals aardbeien dus (mijn vriend heeft eindelijk medestanders in huisquote:Op vrijdag 9 september 2005 15:00 schreef Nonneke het volgende:
[..]
eten ze bij jou de hele aardbei op ? hier eten ze alleen de kroontjes en de aardbei zelf kan je leuk mee gooienopeten ??
![]()
![]()
Weg met dat ding! Haal dat nu onmiddelijk uit je hok, bevel van mij!quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:08 schreef ivetje het volgende:
Ook hebben ze zo'n zoutsteen, en die gebruiken ze ook gewoon...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |