Ik vind 2 ook wel genoeg hoor, maar als ik dan die opvangers zie dan zou ik ze best graag bij mij een kans willen geven, maar ik moet gewoon wachten tot ik meer ruimte heb. Dan wil ik gewoon 1 caviaflat met 4 cavia's ofzo of 5 of 6quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:57 schreef ivetje het volgende:
Ik vind 2 wel genoeg...heb er verder ook geen ruimte voor, dus hier blijft het bij. En mijn vriend vermoord me als ik er meer koop
lievvv !!!quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:37 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]
jaja van zo dichtbij istie nog nooit op de foto geweest, het was ook wel heeeel eng hoor, maar eten maakte een hoop goed gelukkig
Wat een kakkehoopje!quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:37 schreef Nonneke het volgende:
[afbeelding]
jaja van zo dichtbij istie nog nooit op de foto geweest, het was ook wel heeeel eng hoor, maar eten maakte een hoop goed gelukkig
Als ik dat ga voeren hier zijn ze met 2 weken dood, bix eten ze dus echt nietquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:02 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Wat een kakkehoopje!
Oh, alleen zou ik wel nog even dat eten vervangen door saaie brokjes, want alleen die brokjes zijn voedzaam en de rest is slecht voor je piggy (te vet, dingen die totaal niet bij eetpatroon van caafje horen)
Ja het klinkt echt achterlijk maar dat voer is gewoon slecht. Jammer dat al die producenten van dierenvoeder vaak gewoon alleen of grof geld uit zijn ipv voer dat echt goed is voor je dier.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:05 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Als ik dat ga voeren hier zijn ze met 2 weken dood, bix eten ze dus echt niet![]()
Opzich wel vreemd natuurlijk dat caviavoer slecht is voor je cavia, maargoed![]()
quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:39 schreef Nonneke het volgende:
is er trouwens een lijst ofzo op internet met wat knaagdieren (en dan vooral cavia's en konijnen) qua groenten en fruit allemaal mogen, weet wel een hoop wat ze wel en niet mogen, maar het zou toch zonde zijn als ik ze van lekkere dingen zou onthouden omdat ik niet weet dat ze het eigenlijk onwijs lekker vinden![]()
Da's dus bijna precies hetzelfde wat ik ze geefquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:16 schreef inkie1010 het volgende:
Nonneke op http://www.degrotecavia.nl staat een grote lijst over wat ze wel of niet mogen!
Mijn cavia's krijgen verder de korrels van HopeFarms, elke dag hooi, en verder gemiddeld dit aan groente/fruit:
1 witlofstronk
halve appel
cherrytomaatje
stukje komkommer
(dit is niet wat ze elke dag precies krijgen, maar zo krigj je indruk van de hoeveelheid).
7/8 euro ofzoiets voor een grote zak van 3000 gram. De prijs maakt mij echt niet uit, het gaat om m'n caafjes. Haha nou pak ik die zak op om het egwicht te bekijken, gaan ze 'af'quote:Op maandag 5 september 2005 16:36 schreef ivetje het volgende:
En hoe duur is zo'n zak hopefarms korrels dan als ik vragen mag??
Welk voer geef jij ze nonneke, ziet er nl precies hetzelfde uit als hier
Uhm ff kijken.....quote:Op maandag 5 september 2005 16:36 schreef ivetje het volgende:
En hoe duur is zo'n zak hopefarms korrels dan als ik vragen mag??
Welk voer geef jij ze nonneke, ziet er nl precies hetzelfde uit als hier
Ownee, ik koop het bij hornbach uit zo'n zelf-schep bak. Ziet er precies hetzelfde uit en voor 2 kilo ben ik ongeveer 1,80 kwijtquote:Op maandag 5 september 2005 17:13 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Uhm ff kijken.....
'Cavia Crispy' van Prestige, zo'n 20 kilo zak, dacht dat ik rond de 24 euro kwijt was
quote:Op maandag 5 september 2005 16:57 schreef inkie1010 het volgende:
De caafcam is weer online (zie sig!)
je kan het ook zelf scheppen hoorquote:Op maandag 5 september 2005 17:25 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ownee, ik koop het bij hornbach uit zo'n zelf-schep bak. Ziet er precies hetzelfde uit en voor 2 kilo ben ik ongeveer 1,80 kwijtMaar d8 dus dat we hetzelfde hadden.
Asterixje is er dan ook groot fan vanquote:Op maandag 5 september 2005 21:36 schreef inkie1010 het volgende:
Voer van Prestige is ook heel goed hoor! Dat krijgen ze bij mij in Eindhoven altijd omdat de dierenwinkel daar geen hopefarms verkoopt! Ze vinden het ook heerlijk!
misschien moeten we maar namen ruilen, mn moeder vind dattie een beetje dik wordt, terwijl dat hardstikke meevalt hoorquote:Op maandag 5 september 2005 21:40 schreef inkie1010 het volgende:
Asterixje![]()
Obelix blijft maar klein (is eigenlijk niet echt wat zou moeten met zijn naam), hij is 680 gram terwijl 3 maanden jongere Piet nu al 600 gram weegt!
Hemparadequote:Op dinsdag 6 september 2005 17:34 schreef ivetje het volgende:
Maar nu we het toch over eten etc. hebben. Welk zaagsel gebruiken jullie? Ik heb het nu noodgedwongen van Puik omdat hier de dierenwinkel nix anders had, maar ik vind dat erg ruw. Ook kom ik hele scherpe stukjes hout tegen enzo...ik gebruik liever plospan eigenlijk. Wat hebben jullie??
quote:Hemparade is gemaakt van de houtkern van milieuvriendelijk geteelde vezelhennep. Bij de teelt van vezelhennep worden geen insecticiden of pesticiden gebruikt en is dus 100% biologisch. Voor Hemparade worden geen bossen gekapt.
Het natuurlijke absorptievermogen van hennephout is aanmerkelijk hoger dan dat van conventionele materialen. Daardoor worden vocht, geurtjes en ammoniak veel sneller en beter opgenomen. Hemparade is in tegenstelling tot houtkrul en stro nagenoeg stofvrij en werkt vochtregulerend.
Het verbruik is aanzienlijk lager dan van stro of houtkrul.
Hemparade wordt aangeraden bij ratten (en paarden) met luchtwegklachten, omdat het weinig stof bevat. Voor gebruik wel even bevochtigen met een plantenspuit, zodat de aanwezige stofdeeltjes neerdalen en het ook meer vocht kan opnemen.
Dat werd gebruikt op de manege bij ons...alleen ik vind het echt stinken!! En tja, zulke balen kan ik echt niet kwijt in ons flatje hoorquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:44 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Hemparade
[..]
[afbeelding]
Ent kost geen drolgeloof een euro of 6 per baal
tis idd eigenlijk voor pony's en paarden, maar de beestjes hier doen het er prima opquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:52 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat werd gebruikt op de manege bij ons...alleen ik vind het echt stinken!! En tja, zulke balen kan ik echt niet kwijt in ons flatje hoorWel goedkoop idd...maarja..
Beh daar haal ik nooit meer wat. Die houden hier caafjes in minibakjes met kutvoer en ZONDER hooi. bovendien is al het voor wat ze hier verkopen slecht, dus ik boycot ze lekker.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:49 schreef inkie1010 het volgende:
Ik haal gewoon zaagsel bij de boerenbond
Ik ruik altijd zo'n hennep-geur er omheen...hou er niet zo vanquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:03 schreef Nonneke het volgende:
[..]
tis idd eigenlijk voor pony's en paarden, maar de beestjes hier doen het er prima opStinken
kan er niks vreemds aan ontdekken hoor (ookal ruik ik opt moment niks
)
Ohw de hennep geur, daar heb ik totaaaaaal geen probleem mee eigenlijkquote:Op woensdag 7 september 2005 17:30 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik ruik altijd zo'n hennep-geur er omheen...hou er niet zo van
Boerenbond kom ik nooit...ik haal het altijd bij hornbach.
En paranoidV, bij de meeste winkels zitten cavia's in kleine hokken. Dat is ook zo bij de gewone dierenwinkel, is nix aan te doen. Ze kunnen moeilijk de halve winkel volzetten met hokken voor alle beesten die ze hebben. Heb daar dus niet zo'n probleem mee eerlijk gezegt. En hoe zie je dat het slecht voer is? Die van mij eten echt alles, dus heb nog geen slecht voer ontdekt...alles wat in de dierenwinkel enzo wordt verkocht speciaals voor cavia's lijkt mij prima.
Ik ben juist zo bang dat vrienden die langs komen de hele kooi leegrokenquote:Op woensdag 7 september 2005 17:36 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Ohw de hennep geur, daar heb ik totaaaaaal geen probleem mee eigenlijk![]()
Ja zo denk ik ook hoor, als het voer echt slecht geweest zou zijn voor cavia's, zouden ze het ook niet verkopen, lijkt mij tenminsteIK ben iig nog nooooooit een cavia/konijn tegen gekomen die dood is gegaan aan speciaal cavia/konijn/knaagdierenvoer
Hier hebben ze dat al geprobeerdquote:Op woensdag 7 september 2005 17:48 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik ben juist zo bang dat vrienden die langs komen de hele kooi leegroken
idd ja, er kan natuurlijk wel een beestje tussen zitten dat allergisch is voor een ingredient wat erin zit, maargoed dat heb je ook bij honden/katten/willekeurig dieren/mensen voerquote:Op woensdag 7 september 2005 17:48 schreef ivetje het volgende:
Maar idd, lijkt mij ook niet dat zulk soort voer echt slecht is. Het is speciaal voor die beestjes, en daar zal heust wel over nagedacht zijnEn als je cavia het niet eet is ie gewoon verwend
![]()
Nee idd, en als ze nix anders hebben etne die beestjes het echt wel hoorquote:Op woensdag 7 september 2005 18:02 schreef Nonneke het volgende:
[..]
idd ja, er kan natuurlijk wel een beestje tussen zitten dat allergisch is voor een ingredient wat erin zit, maargoed dat heb je ook bij honden/katten/willekeurig dieren/mensen voerdat betekend niet gelijk dat het slecht is voor allemaal
is die site van jou of heb je aandelen ?quote:Op woensdag 7 september 2005 18:25 schreef ParanoidEv het volgende:
Valt tegen hoor. Is die website weerhttp://www.guinealynx.info/pellets.html
Hij is niet van mij, zoveel vrije tijd heb ik ook weer niet!quote:Op woensdag 7 september 2005 18:36 schreef Nonneke het volgende:
[..]
die site is van jou of heb je aandelen ?
Ik ben inmiddels voorzien van een konijntje. Ook heel lief, maar toch heel anders dan een caaf!quote:Op woensdag 7 september 2005 20:15 schreef inkie1010 het volgende:
Arme Fred...Neem je weer een cavia?
Lief plaatje ook
Engels, weinig zin om alles te ontcijferen. Daarnaast, als dat voer allemaal zo slecht was waarom staat dat dan alleen op die site? Er zijn genoeg nederlandse sites die aangeven dat voer uit de dierenwinkel gewoon goed is...waarom zou alleen deze site ervan op de hoogte zijn als het echt zo is?quote:Op woensdag 7 september 2005 18:25 schreef ParanoidEv het volgende:
Valt tegen hoor. Is die website weerhttp://www.guinealynx.info/pellets.html
Het staat ook op Cavycages, en de rest verwijst vaak naar die website. De site is gemaakt door iemand die veel moeite heeft gedaan om te lezen in goede boeken (veel boeken staat onzin in..) en advies van anderen en andere bronnen. Niet alleen die website is ervan op de hoogte hoor, genoeg mensen. Niet al het voer van de dierenwinkel is ook niet slecht uiteraard.quote:Op woensdag 7 september 2005 20:39 schreef ivetje het volgende:
[..]
Engels, weinig zin om alles te ontcijferen. Daarnaast, als dat voer allemaal zo slecht was waarom staat dat dan alleen op die site? Er zijn genoeg nederlandse sites die aangeven dat voer uit de dierenwinkel gewoon goed is...waarom zou alleen deze site ervan op de hoogte zijn als het echt zo is?
Nee dat is gezond voerquote:Op woensdag 7 september 2005 21:05 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Gvd, mijn caaf zit fleece te vreten nu!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |