abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30575553
Zoeper, wat erg!!! Nou, wat oneerlijk! Sterkte ermee!
Shaggy was al gecastreerd voor ik hem kreeg gelukkig.

Ivetje, ik heb dierenverzorging gestudeerd en ben nu net begonnen aan paraveterinair dierenarts assistente
  woensdag 14 september 2005 @ 16:40:53 #202
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30575594
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:39 schreef Troeta het volgende:

Ivetje, ik heb dierenverzorging gestudeerd
En mijn dierenarts heeft voor dierenarts gestudeerd
To infinity…and beyond!
pi_30576941
althans, dat is te hopen

Het is een vrij lang verhaal, maar ik wilde eigenlijk 1 beer in mijn groep. Die beer heb ik bij dezelfde fokster gereserveerd als waar Jewel vandaan komt, het is namelijk Jewels papa Owen. Owen komt dan ook bij mij wonen: hij wordt morgen gecastreerd.
Maar door omstandigheden bij een bepaald caviastalletje moest het broertje van Jewel naar de opvang, dat is dus Oliver, maar dat wilde ik dus gewoon niet... dus had ik besloten om de groep in tweeen te splitsen en twee gecastreerde beren te houden, Owen en Oliver dus. Maar helaas mag het dus niet zo zijn... het voelt alleen zo wrang dat er morgen weer een beer voor mij gecastreerd wordt... en ik mis oliver gewoon nu al, ook al was hij nog maar heel kort bij me...
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 14 september 2005 @ 17:34:26 #204
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30577209
gecondoleerd Zoep
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:57:09 #205
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30672781
even een vraagje.. cavia's kunnen in principe ook buiten in een goed buitenhok onder een afdak .. maar kan dt ook als een ervan bijna 2 jaar binnen gezeten heeft
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:58:29 #206
11458 ivetje
pi_30672827
Zou het niet proberen...cavia's zijn erg gevoelig voor temperatuurwisselingen en als je hem ineens nu buitenzet wordt ie waarschijnlijk ziek. Zeker met zulk koud weer als nu
To infinity…and beyond!
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:59:33 #207
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30672871
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:58 schreef ivetje het volgende:
Zou het niet proberen...cavia's zijn erg gevoelig voor temperatuurwisselingen en als je hem ineens nu buitenzet wordt ie waarschijnlijk ziek. Zeker met zulk koud weer als nu
ja en dat willen we juist niet.. maar stel we laten ze van het voorjaar ( duurt nog wel even) langzaam aan wennen zou dus wel kunnen?
pi_30678808
Ja, als je ze maar heel rustig laat wennen inderdaad en er altijd voor zorgt dat ze zodra het koud wordt veel hooi krijgen om hun warmte in te vinden.
  zondag 18 september 2005 @ 20:36:35 #209
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_30706871
Hebben jullie, behalve Hemperade ook andere adviezen voor het vervangen van zaagsel?
Het is me veel te stoffig en te rommelig.
Iemand zei tegen mij dat ik van die papieren kattenbak pellets moest gebruiken met daarover heen een laag stro. Is dat goed?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 19 september 2005 @ 10:51:57 #210
11458 ivetje
pi_30720544
quote:
Op zondag 18 september 2005 20:36 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben jullie, behalve Hemperade ook andere adviezen voor het vervangen van zaagsel?
Iemand zei tegen mij dat ik van die papieren kattenbak pellets moest gebruiken met daarover heen een laag stro. Is dat goed?
Ik heb het gebruikt maar vond het niet handig. Het wordt al snel heel veel rommel omdat het, als het nat wordt uit elkaar valt. Blijft aan je cavia plakken etc. Daarnaast is het erg zwaar en heb je heel veel nodig in 1 keer. Ook had ik het idee dat mijn caafjes een beetje rode plekjes kregen aan de pootjes omdat het niet echt zacht is. Vond het dus geen oplossing, ik ben iig weer terug bij gewoon zaagsel

En ik wordt gek van die beesten hier!!! Tinus probeert weer google in z'n reet te pakken, ze zitten de hele tijd te vechte, knorren, knarsentanden, herrie maken, weet ik veel!! Alleen gisteravond was het een tijdje rustig, maar net was het helemaal erg. Zette ze samen op de grond en tinus rondjes rennen om google, bijten in z'n nek en in z'n vacht, over hem heen hangen, tegen hem aan rijden, likken aan z'n kont Ik heb geen idee wat ik hiermee moet hoor...ik vind het iig niet echt leuk zo. Tinus zit nu lekker in z'n uppie in een doos...laat hem maar even afkoelen hoor.
Zou dit verholpen kunnen worden als tinus wordt gecastreerd?? En zo niet, wat is dan een andere oplossing?
To infinity…and beyond!
pi_30724154
quote:
Ik hoor van veel mensen dat ze zweren bij Carefresh. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het schijnt echt ideaal te zijn. Behalve de prijs
http://www.fretten.nl/frettenwinkel.html verkoopt het.
Ze hebben ook Yesterdays News (waar jij het denk ik over hebt) en dat is ook geschikt voor caafjes.
pi_30728367
In mijn ogen ideaal: houtkorrels in combinatie met beukensnippers. Kost wat meer, maar je doet er lange rmee. Ik hoef eens in de anderhalve week de kooi te verschonen. Mijn vriend is allergisch voor zaagsel dus ik moest wel een alternatief hebben en dit is ideaal! De houtkorrels vindt je bij de Welkoop/Boerenbont, zijn van het merk kenner, is officieel kattenbakvulling (maar dan geen steentjes) en kost in de 6 euro voor 25 liter.

En Ivetje: een caaf verliest bij castratie wel zijn ballen, maar niet zijn streken. Ik vrees dat een castratie geen invloed zal hebben op het gedrag van je caaf... Ik neem aan dat je het over twee beertjes hebt... je hebt toevallig geen zeugje in de buurt dat ze ruiken? Als beertjes een zeug ruiken gaan ze elkaar als concurrent beschouwen...
pi_30728413
quote:
Stro is nooit goed... hooguit 's winters als het vriest en je je caafjes buiten houdt, kun je het als onderlaag gebruiken. Stro is verdre niet geschikt voor cavia's omdat het nogal groot en hard is. Ze kunnen er makkelijk hun oogjes mee beschadigen.
  maandag 19 september 2005 @ 15:58:03 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30728479
oxy bedoelt denk ik ook gewoon hooi
  maandag 19 september 2005 @ 16:24:18 #215
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_30729399
nee ik bedoel echt stro
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
pi_30730245
ok... nou, geen stro dus
  maandag 19 september 2005 @ 17:38:56 #217
11458 ivetje
pi_30731658
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:54 schreef zoeperzazke het volgende:

En Ivetje: een caaf verliest bij castratie wel zijn ballen, maar niet zijn streken. Ik vrees dat een castratie geen invloed zal hebben op het gedrag van je caaf... Ik neem aan dat je het over twee beertjes hebt... je hebt toevallig geen zeugje in de buurt dat ze ruiken? Als beertjes een zeug ruiken gaan ze elkaar als concurrent beschouwen...
Had ook al zo'n idee ja...
Zijn idd 2 beren En er is geen vrouwtje in de buurt nergens...nooit geweest ook trouwens. Toen ik net thuis kwam was het weer rustig in de kooi, ze lagen gewoon lekker uit te rusten Ben benieuwd hoe lang het aanhoudt, die rust...
To infinity…and beyond!
pi_30734406
Nouja, hoe dan ook: je moet ze pas uit elkaar halen als ze elkaar daadwerkelijk gaan verwonden. ZOlang het bij grommen, berijden en snauwen blijft kan het gewoon een bronstige periode zijn of iets?
Zitten ze anders nog in de puberteit? Die is bij caafs van een maand of 3 a 4 t/m een jaar.
pi_30735734
Ik had ook 2 beertjes en die begonnen echt elkaar af te maken, dat was gewoon niet fijn om aan te zien. Van 't ene op 't andere moment ook. Ook erg onprettig om ze dan uit elkaar proberen te halen, ik heb nog steeds een littekentje op m'n vinger en het is al bijna 15 jr geleden
Tap tap tap
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:31:40 #220
11458 ivetje
pi_30761107
Ze zitten al 2,5 jaar bij elkaar. Niet puberen dus
Vandaag is het weer rustig...denk dat tinus het ff op z'n heupen kreeg en iets moest pakken Helaas was google het dichts bij
To infinity…and beyond!
pi_30766449
Nou het was weer wat. Vandaag mijn langharige beest geknipt vanwege de luizen die ze nog heeft, wordt het allemaal wat dragelijker tot ze weg zijn hopelijk. Ik had bijna 1 cavia aan haar over zeg, niet normaal!
Daarna gingen mijn dikzak Harry samen met mijn kleinste Rat samen popcornen. Ze werden helemaal gestoord en renden/popten de hele kooi door. Rat werd het helemaal te veel en ze popcornde zo erg dat ze ging rollen en schrok daar zelf van. Rollende cavia's..
pi_30899285
Hahaha geweldig he dat popcornen!!
Obelix en Piet kunnen er ook wat van! Heb gisteren van beide caafs de nageltjes geknipt, vooral Obelix gedraagt zich voorbeeldig, piet op zich ook als je hem eenmaal "in de houding" hebt.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:07:58 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30973355
helluuuuup !!

even een vraagje omdat ik vanwege mijn zwangerschap zo;n groet kooi niet meer getild kreeg heb ik de caafjes opgedeeld in 2 wat kleinere kooitjes.. waarvan er 2 bij elkaar zitten ( de oudste en de jongste en de middelste appart.. ze hebben zo een weekje gezeten en dat ging prima ...
nu dacht ik een beetje afwisseling de caaf die alleen zat zal zijn vriendinnetjes wle missen en dus de jongste en de middelste bij elkaar gezet.. begint de middelste ineens te bijten te krassen op de jongste en produceert daarbij een raar geluid wat ik nog nooit eerder heb gehoord bij een cavia een soort klakken wat klinkt als 2 messen die over elkaar slijpen ik wou haar eruit pakken maar had al snel tandjes in mijn had staan.. niet dat ze doorbeet maar ze protesteerde heftig en was niet te houden.. dus snel caaf terug gezet en het slachtoffer eruit gepakt en maar were bij de oudste gezet .. mijn hartje brak ik ken dit gedrag helemaal niet van haar ze is altijd wel het baasje geweest maar zo agressief niet..
moet ik haar maar beter appart houden? kunnen ze ooit weer bij elkaar ?
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:16:55 #224
11458 ivetje
pi_30975345
Waarom zou je de kooi moeten optillen...dat snap ik al niet ? Waarom heb je ze apart gezet in de eerste plaats.
Het kan zijn dat ze al gewend zijn aan de ruimte en aan het hebben van een eigen kooi, waardoor ze dus zo doen tegen elkaar. Territorium-gedoe etc
Misschien even het uit laten vechten zodat ze weer die rangorde hebben van wie de baas is enzo...
To infinity…and beyond!
pi_30975911
je kunt de kooi ook leegscheppen als je gaat verschonen?

En wat Ivetje zegt, territoriumdrift heeft ermee te maken. Als je ze op neutraal terrein zet (dus voor beiden een onbekend luchtje) gaat het wat beter. Ik zal even een site opzoeken met wat geluidjes, misshcien herken je het. Het kan agressief zijn, maar misschien was ze wel bronstig?

http://www.treenspigs.com/fun/media.html
pi_30975955
Oh, ik heb nog meer nieuws. Aanstaande zaterdag komt de droomwens van mijn vriend uit: er komt een amerikaans gekruinde dame bij ons te wonen! We hebben alleen nog geen naam voor haar. Jullie suggesties?

dinsdag 27 september 2005 @ 16:48:14 #227
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_30976237
Joske is een leuke naam!

En mijn cavia's raakten helemaal in hogere staten toen ik die caviageluiden afspeelde!
Vooral het piepen: ze piepten mee!
pi_30976286
Muis! Of Sterretje
Ik heb echt een lijst met dierennamen...
Tap tap tap
pi_30977276
wat voor dansje doen we eigenlijk als we jouw sig uitvoeren, Cherry?

we hebben op dit moment Tess in gedachten als naam, maar het is nog niet zeker. Ik heb al zat namenlijsten maar we moeten het er allebei mee eens zijn (en in je eentje een naam uitzoeken is al zo zwaar)
pi_30977409
Mijn sig komt uit die domme KitKat reclame
Tap tap tap
pi_30977870
Vanochtend moest ik wat haasten voor de bus, ik had even geen tijd om de caafjes hun ochtend-groenten te geven.. Ben ik thuis, beginnen ze uiteraard te zeiken om eten. Ga ik in een andere kamer wat knutselen, houd het niet op! Ze wéten dat ik thuis ben, omdat mijn pc met muziek aanstaat. En ik thuis = mogelijkheid tot eten = piepen.
Toch maar wat gegeven zodat ze op zouden houden, straks 2e ronde groenten.

Er staat hier een luxe caviahotel in de planning om te maken, voor als ik ga verhuizen. Als het zo ver is dat ik ga beginnen zal ik zeker wat posten! Het gaat bestaan uit hout en aan de binnenkant belegd met linoleum/vinyl. Ik ga weer overstappen op gewone bodembedekking a;s ik dat ding heb, fleece wordt te vermoeiend om te doen..
pi_30977881
nu je het zegt...
pi_30977958
Dit is mijn kleine paleisje nu trouwens, heel makkelijk te maken! MOrgen gaan we de bovenste vier verdiepingen aan elkaar koppelen!!

pi_30980122
Oh man dat wil ik ook !!
Ik ga alleen denk ik wat meer in de breedte werken ipv de hoogte.
pi_30981439
deze kasten zijn 180 hoog, het is de ikea Aneboda kast. Morgen worden ze dus breder omdat ze vanaf dan aan elkaar zitten En ja, het is heel gaaf, ook vanwege het plexiglas... je ziet je cavia's nu van pootjes tot oortjes, in plaats van slechts een stukje vanwege de onderste bak van de kooi!
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:13:28 #236
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30981901
zoeperzazke omdat de kooi op de grond stond en ik dus niet te lang gehurkt kan zitten etc..
de site had idd het geluidje.. alleen kwam de waarschuwing om ze niet met de hand te scheiden iets te laat ..
ze is nu een stuk rustiger en de kleinste lijkt er niets aan over gehoudne te hebben..
appart zeg dt zó;n beessie na een week appart te hebben gezeten al zo agressief en dominant kan worden
pi_30981946
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 20:57 schreef zoeperzazke het volgende:
deze kasten zijn 180 hoog, het is de ikea Aneboda kast. Morgen worden ze dus breder omdat ze vanaf dan aan elkaar zitten En ja, het is heel gaaf, ook vanwege het plexiglas... je ziet je cavia's nu van pootjes tot oortjes, in plaats van slechts een stukje vanwege de onderste bak van de kooi!
Ik ben pas bij de Ikea geweest, en alles was voor mij een potentiele caviakooi.
pi_30983016
Haha, ik weet t! Het enige waar je op moet letten bij die kasten is dat de diepte toch echt minimaal 40 centimeter is, anders is het gewoon te krap, hoe lang hij ook is! De aneboda is 75 bij 45, dus dat gaat prima. Ik ga binnenkort een handleiding schrijven voor op mijn log, hoe je die kast omgoochelt tot flat Overigens is de Aneboda ook prima tweedehands op internet te vinden.
pi_30983786
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:55 schreef zoeperzazke het volgende:
Haha, ik weet t! Het enige waar je op moet letten bij die kasten is dat de diepte toch echt minimaal 40 centimeter is, anders is het gewoon te krap, hoe lang hij ook is! De aneboda is 75 bij 45, dus dat gaat prima. Ik ga binnenkort een handleiding schrijven voor op mijn log, hoe je die kast omgoochelt tot flat Overigens is de Aneboda ook prima tweedehands op internet te vinden.
Die breedte is vaak een probleem ja. Ik heb daarom besloten het niet met kasten te doen maar goed ge/misbruik te maken van de klus-skills van mijn vriend!
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:10:12 #240
11458 ivetje
pi_30985486
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 20:57 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn kledingkast!! Wat doe je
Als ik dit hier zou gaan bouwen wordt ik met cavia en al buiten geschopt...die kooi die er nu staat is al aan de grote kant en onze woonkamer is niet groter
Wel leuk zo, maar nix voor ons iig...ik hou het bij mijn vertrouwde kooi op een ikea-tafeltje Vroeger stonden ze op de grond bij mijn ouders, maar ze zijn inmiddels ge-upgrade
To infinity…and beyond!
pi_30985761
Heel gaaf die flat zoeper!!! Ben ook wel geinteresseerd in je handleiding! Zal nog wel even duren voor ik een kast kwijt kan, maar het lijkt me geweldig!
pi_30989665
O zoeper, wat een geweldige cavia!!!!
En je flat is ook leuk zeg!
Lopen ze vaak die trappetjes op en af?
Ik heb altijd het idee dat cavia's daar te lomp voor zijn, maar dat slaat nergens op eigenlijk.

Als ik een groter huis heb wil ik een hele grote bak op pootjes maken met een open bovenkant.
Dat hebben ze bij de kinderboerderij enzo, dat vind ik zo leuk, kunnen ze heerlijk rondrennen en popcornen.
pi_30992501
Wat is popcornen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_30992518
Ik heb momenteel 3 logeetjes, die zitten nu in de rechterflat. Die zijn nog niet zo gewend en durven nog geen trap te lopen.
Mijn eigen drietal hupt de trap op en neer alsof hun leven ervan afhangt, ze hebben er totaal geen moeite meer mee, dat gaat prima. Zolang je maar zorgt dat t trapje vrij breed is, niet te stijl en behoorlijk wat treetjes heeft.
Ik laat het wel weten als ik de handleiding gemaakt heb.

Enne, Ev, handige vriendjes zijn altijd zeer (mis)bruikbaar
pi_30992545
quote:
Op woensdag 28 september 2005 09:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat is popcornen?
Dat is als cavia's de gekke 5 minuten hebben en sprintjes gaan trekken door het hok, vrolijke sprongetjes maken en gewoon door het dolle heen zijn
  woensdag 28 september 2005 @ 18:53:08 #246
11458 ivetje
pi_31005494
Mijn caafjes popcornen nooit
To infinity…and beyond!
  woensdag 28 september 2005 @ 19:28:53 #247
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_31006703
Asterix popcorned ook als je aan komt lopen stuitertie ut hele hok door
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_31027423
quote:
Op woensdag 28 september 2005 09:51 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat is als cavia's de gekke 5 minuten hebben en sprintjes gaan trekken door het hok, vrolijke sprongetjes maken en gewoon door het dolle heen zijn
Leuke benaming: popcornen

Mijn caafs zijn door het dolle heen als los mogen lopen echt lache om te zien
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_31029721
Obelix heeft door het popcornen zijn pootje gebroken! Direct naar de DA gegaan (pootje bungelde er los bij), nu issie ingetaped en krijgt ie elke dag pijnstiller.

donderdag 29 september 2005 @ 17:53:51 #250
11458 ivetje
pi_31032762
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:11 schreef inkie1010 het volgende:
Obelix heeft door het popcornen zijn pootje gebroken! Direct naar de DA gegaan (pootje bungelde er los bij), nu issie ingetaped en krijgt ie elke dag pijnstiller.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben ik even blij dat mijn caafs niet popcornen

Nee hoor, hoe kan dit gebeuren zeg!! Hoe krijgt ie het voor elkaar...zielig voor em, hopelijk komt ie er snel weer bovenop Je hebt wel pech met je caafjes he
To infinity…and beyond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')