En mijn dierenarts heeft voor dierenarts gestudeerdquote:Op woensdag 14 september 2005 16:39 schreef Troeta het volgende:
Ivetje, ik heb dierenverzorging gestudeerd
ja en dat willen we juist niet.. maar stel we laten ze van het voorjaar ( duurt nog wel even) langzaam aan wennen zou dus wel kunnen?quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:58 schreef ivetje het volgende:
Zou het niet proberen...cavia's zijn erg gevoelig voor temperatuurwisselingen en als je hem ineens nu buitenzet wordt ie waarschijnlijk ziek. Zeker met zulk koud weer als nu
Ik heb het gebruikt maar vond het niet handig. Het wordt al snel heel veel rommel omdat het, als het nat wordt uit elkaar valt. Blijft aan je cavia plakken etc. Daarnaast is het erg zwaar en heb je heel veel nodig in 1 keer. Ook had ik het idee dat mijn caafjes een beetje rode plekjes kregen aan de pootjes omdat het niet echt zacht is. Vond het dus geen oplossing, ik ben iig weer terug bij gewoon zaagselquote:Op zondag 18 september 2005 20:36 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben jullie, behalve Hemperade ook andere adviezen voor het vervangen van zaagsel?
Het is me veel te stoffig en te rommelig.
Iemand zei tegen mij dat ik van die papieren kattenbak pellets moest gebruiken met daarover heen een laag stro. Is dat goed?
Ik hoor van veel mensen dat ze zweren bij Carefresh. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het schijnt echt ideaal te zijn. Behalve de prijsquote:Op zondag 18 september 2005 20:36 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben jullie, behalve Hemperade ook andere adviezen voor het vervangen van zaagsel?
Het is me veel te stoffig en te rommelig.
Iemand zei tegen mij dat ik van die papieren kattenbak pellets moest gebruiken met daarover heen een laag stro. Is dat goed?
Stro is nooit goed... hooguit 's winters als het vriest en je je caafjes buiten houdt, kun je het als onderlaag gebruiken. Stro is verdre niet geschikt voor cavia's omdat het nogal groot en hard is. Ze kunnen er makkelijk hun oogjes mee beschadigen.quote:Op zondag 18 september 2005 20:36 schreef Oxymoron het volgende:
Had ook al zo'n idee ja...quote:Op maandag 19 september 2005 15:54 schreef zoeperzazke het volgende:
En Ivetje: een caaf verliest bij castratie wel zijn ballen, maar niet zijn streken. Ik vrees dat een castratie geen invloed zal hebben op het gedrag van je caaf... Ik neem aan dat je het over twee beertjes hebt... je hebt toevallig geen zeugje in de buurt dat ze ruiken? Als beertjes een zeug ruiken gaan ze elkaar als concurrent beschouwen...
Ik ben pas bij de Ikea geweest, en alles was voor mij een potentiele caviakooi.quote:Op dinsdag 27 september 2005 20:57 schreef zoeperzazke het volgende:
deze kasten zijn 180 hoog, het is de ikea Aneboda kast. Morgen worden ze dus breder omdat ze vanaf dan aan elkaar zittenEn ja, het is heel gaaf, ook vanwege het plexiglas... je ziet je cavia's nu van pootjes tot oortjes, in plaats van slechts een stukje vanwege de onderste bak van de kooi!
Die breedte is vaak een probleem ja. Ik heb daarom besloten het niet met kasten te doen maar goed ge/misbruik te maken van de klus-skills van mijn vriend!quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:55 schreef zoeperzazke het volgende:
Haha, ik weet t! Het enige waar je op moet letten bij die kasten is dat de diepte toch echt minimaal 40 centimeter is, anders is het gewoon te krap, hoe lang hij ook is! De aneboda is 75 bij 45, dus dat gaat prima. Ik ga binnenkort een handleiding schrijven voor op mijn log, hoe je die kast omgoochelt tot flatOverigens is de Aneboda ook prima tweedehands op internet te vinden.
Mijn kledingkast!! Wat doe jequote:Op dinsdag 27 september 2005 20:57 schreef zoeperzazke het volgende:
deze kasten zijn 180 hoog, het is de ikea Aneboda kast. Morgen worden ze dus breder omdat ze vanaf dan aan elkaar zittenEn ja, het is heel gaaf, ook vanwege het plexiglas... je ziet je cavia's nu van pootjes tot oortjes, in plaats van slechts een stukje vanwege de onderste bak van de kooi!
Dat is als cavia's de gekke 5 minuten hebben en sprintjes gaan trekken door het hok, vrolijke sprongetjes maken en gewoon door het dolle heen zijnquote:
Leuke benaming: popcornenquote:Op woensdag 28 september 2005 09:51 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat is als cavia's de gekke 5 minuten hebben en sprintjes gaan trekken door het hok, vrolijke sprongetjes maken en gewoon door het dolle heen zijn
Ben ik even blij dat mijn caafs niet popcornenquote:Op donderdag 29 september 2005 16:11 schreef inkie1010 het volgende:
Obelix heeft door het popcornen zijn pootje gebroken! Direct naar de DA gegaan (pootje bungelde er los bij), nu issie ingetaped en krijgt ie elke dag pijnstiller.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ahhh, Obelix ziet er wel beteuterd uit.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:11 schreef inkie1010 het volgende:
Obelix heeft door het popcornen zijn pootje gebroken! Direct naar de DA gegaan (pootje bungelde er los bij), nu issie ingetaped en krijgt ie elke dag pijnstiller.
[afbeelding]
[afbeelding]
Sumo-piggy!quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:25 schreef inkie1010 het volgende:
Idd hopen dat alles goed komt met Ibi!!!
En ach dat kleintje, kleine caafjes zijn zo ontzettend lief![]()
Hier nog een foto van Obelix gisteren in de ren met HEEL veel lekkers, omdat ie best zielig is met ze pootje!
[afbeelding]
Euh 122x61 was de onderste plaat, dus zoietsquote:Op maandag 3 oktober 2005 21:59 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat zijn de maten dan?
Yup ik vind het ook meer voor 2 beestjes, er zitten er nu 3 in! Ik hoop dat de bovenverdieping snel gefixt kan worden, dan is het nog wel redelijk.. of ik maak met de 'grids' van m'n oude kooi er nog een stuk aan. Ik wacht het gewoon even af totdat ik verhuist ben, dan kan ik voor een passende oplossing kijken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:51 schreef Uiruru het volgende:
Ja en met die "officiele caviquette" ben ik het dus niet eens. 120*60 is voor twee caven vind ik. Meer vind ik echt te klein.
Het is een beertje.quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:38 schreef zoeperzazke het volgende:
Wow, wat een gigantische schoudersIs het een peruufje?
Heb jij eigenlijk ook msn?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:19 schreef inkie1010 het volgende:
Als je nog meer wilt weten vraag het gerust!!
Moet wel even bijgezegd worden dat caviaplas lang niet zo stinkt als bv katten- of konijnenpis. Caviaplas op kleding ruik je amper, het is alleen warm en nat...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:19 schreef inkie1010 het volgende:
Verder zijn cavia's in de meeste gevallen niet zindelijk. Het kan dus zijn dat ze je af en toe eens onder piesen. Obelix gaat altijd piepen en onrustig doen als hij moet plassen en op schoot zit, dan zet ik hem snel in de kooi, maar Piet laat het bijvoorbeeld gewoon lopen.
Iedereen is wakker om de cavia's te verzorgenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat een activiteit trouwens in dit topic in de vroege ochtend!
En dan ontdekken dat je er gister door de drukte rondom mn tentamen vandaag niet meer aan bent toegekomen om witlof etc te kopen... moeten 7 cavia's het op 2 stronkjes witlof doen... *zich een heel slecht baasje voelt* dadelijk na school haal ik toch een partij groenvoer in huisquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:35 schreef Uiruru het volgende:
[..]
Iedereen is wakker om de cavia's te verzorgen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |