abonnement Unibet Coolblue
pi_28187008
Vegetariėrs, verenig hiero!

Eten jullie ham-kaas chips?
pi_28187057
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:52 schreef MaRySe het volgende:
Vegetariėrs, verenig hiero!

Eten jullie ham-kaas chips?
Daar zit geen vlees of vleesproduct in. In tegenstelling tot de kipchips van Lays Sensations.

Zelf ben ik trouwens nu ongeveer drie maanden geen vegetarier meer en het bevalt me perfect.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:54:00 #3
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28187065
Voor elke vegetariėr die erbij komt, eet ik een ons rosbief of biefstuk van de haas per dag meer

Lekker
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_28187127
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:54 schreef Lemmeb het volgende:
Voor elke vegetariėr die erbij komt, eet ik een ons rosbief of biefstuk van de haas per dag meer

Lekker
Ik eet sowieso niet zo veel vlees..
En al veel minder sinds ik bij de slager werk
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:56:50 #5
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28187135
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:54 schreef Lemmeb het volgende:
Voor elke vegetariėr die erbij komt, eet ik een ons rosbief of biefstuk van de haas per dag meer

Lekker
Eet ze!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:57:47 #6
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28187153
Misschien even in de TT vermelden dat dit deel 2 is?

Hebben we trouwens allemaal de een-na-laatste post in het vorige topic gelezen?
pi_28187171
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:52 schreef MaRySe het volgende:
Vegetariėrs, verenig hiero!

Eten jullie ham-kaas chips?
Leuke is, mijn vriendin eet die NIET ondanks dat er helemaal geen vlees inzit.

Rare mensen...

Doe toch gewoon normaal... Zonder vlees bestonden wij niet eens meer... Maar goed, we leven in de tegenwoordige tijd dus het IS mogelijk, maar brengt wel allerlei nadelen met zich mee enkel omdat iemand 'besluit' om vegetarisch te worden..
pi_28187192
Volgens mij zitten er hier meer veganisten dan vegetariėrs
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:01:48 #9
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28187244
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:58 schreef SittingDuck het volgende:


Doe toch gewoon normaal...
Word je zenuwachtig als niet iedereen zoals jij is?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:02:05 #10
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28187252
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Misschien even in de TT vermelden dat dit deel 2 is?

Hebben we trouwens allemaal de een-na-laatste post in het vorige topic gelezen?
Ik heb hem speciaal voor je gelezen en ik vond het een puike post
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:05:26 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28187351
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hebben we trouwens allemaal de een-na-laatste post in het vorige topic gelezen?
Tja, het gebruikelijke geschreeuw van iemand die erg onzeker wordt als anderen er andere denkbeelden op nahouden, ook al heeft diegene daar verder op geen enkele wijze geen last van. Vergelijkbaar met de afkeer die sommigen hebben van bijvoorbeeld homoseksualiteit.
'k Zou niet weten wat ik er verder over moet zeggen.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:09:37 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28187460
Parttime vega, derhalve *meldt*
in de hoop al lurkend een lekker receptje op te pikken. Heb niets tegen het eten van vlees, maar wel tegen de bizarre hoeveelheden die normaalgesproken naar binnen geduwd worden. Daarnaast hou ik niet zo heel erg van "vlees om het vlees eten"
Vampire Romance O+
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:10:49 #13
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28187496
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:05 schreef Frollo het volgende:

[..]

Tja, het gebruikelijke geschreeuw van iemand die erg onzeker wordt als anderen er andere denkbeelden op nahouden, ook al heeft diegene daar verder op geen enkele wijze geen last van. Vergelijkbaar met de afkeer die sommigen hebben van bijvoorbeeld homoseksualiteit.
'k Zou niet weten wat ik er verder over moet zeggen.
Het is een beetje té makkelijk om hier op in te gaan, maar we gaan er geen vega-bashtopic van maken neem ik aan, net zo min als een vlees-bashtopic
Dus ook kappen met die ongefundeerde onzin als: "exceem komt doordat je zuivel gebruikt" etc... (als het aan mij ligt).

Dit is dus een topic vóór vega's en niet tégen vleeseters
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:15:22 #14
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28187623
O ik eet geen ham-kaas chips, niet omdat ik mogelijkerwijs zou denken dat er vlees in zit, maar omdat ik die dingen niet te vreten vindt. Ik vind vlees sowieso al niet te vreten, maar producten die een vleesachtige smaakstof bevatten, zijn mogelijkerwijs nog ranziger.
pi_28187651
TT aangepast
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:16:29 #16
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28187660
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:10 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Het is een beetje té makkelijk om hier op in te gaan, maar we gaan er geen vega-bashtopic van maken neem ik aan, net zo min als een vlees-bashtopic
[...]
Dit is dus een topic vóór vega's en niet tégen vleeseters
Heb je de post gelezen waar het om gaat?
Uiteraard de bekende stelling dat vegetariėrs hypocriet zijn, alsmede de melding dat [betreffende user] vanavond een halve koe op de bbq gaat leggen. Leuk, eet vooral smakelijk zou ik zeggen, maar niet relevant verder.

Verder niks tegen vleeseters hoor. Mijn vriendin eet het ook en ik maak het met alle plezier voor haar klaar
pi_28187812
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:16 schreef Frollo het volgende:

[..]

Heb je de post gelezen waar het om gaat?
Uiteraard de bekende stelling dat vegetariėrs hypocriet zijn, alsmede de melding dat [betreffende user] vanavond een halve koe op de bbq gaat leggen. Leuk, eet vooral smakelijk zou ik zeggen, maar niet relevant verder.

Verder niks tegen vleeseters hoor. Mijn vriendin eet het ook en ik maak het met alle plezier voor haar klaar
Geheel mee eens Frollo. We kunnen wel weer beginnen met alle tegenargumenten, maar die zetten geen zoden aan de dijk en zullen de poster echt niet op andere ideeen brengen met 1 post.

Het topic heet vegetariers, verenigt u, en dan moet je ALWEER aan de slag om je manier van eten te veranwoorden tegenover iemand die dat even anders ziet? Af en toe word ik gewoon zo moe van het verantwoorden. Komop jongens, het gaat om eten niet om wereldpolitiek
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:26:26 #18
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28187981
Trouwens, waarom zou je eigenlijk een reden moeten hebben om vegetarisch te eten? Waarom zou iemand een reden moeten hebben om geen zuurkool te eten, niet te snoepen, geen alcohol te drinken. Waarom zou je uberhaupt je eetpatroon moeten verantwoorden?
pi_28188015
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:05 schreef Frollo het volgende:
Tja, het gebruikelijke geschreeuw van iemand die erg onzeker wordt als anderen er andere denkbeelden op nahouden, ook al heeft diegene daar verder op geen enkele wijze geen last van. Vergelijkbaar met de afkeer die sommigen hebben van bijvoorbeeld homoseksualiteit.
Een andere voorkeur voor vlees, bedoel je? .

Ontopic: niets mis met vegetarisch eten, ben geen overtuigd vegetariėr (verre van zelfs), maar als er iets meer moeite voor gedaan is dan groente/aardappels/vleesvervanger dan is het in veel gevallen fantasierijker en smaakvoller dan vele "normale" gerechten in restaurants .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:27:42 #20
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28188033
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:21 schreef marsterretje het volgende:

Geheel mee eens Frollo.
Gelukkig maar

Ik begon me tijdens het typen steeds meer zo'n humorloze Volkert vd G. te voelen, zo ken ik mezelf helemaal niet! Ik WILDE me ook helemaal niet laten provoceren, maar het gebeurde gewoon!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:28:12 #21
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28188057
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:26 schreef Vork het volgende:
Waarom zou je uberhaupt je eetpatroon moeten verantwoorden?
Omdat het raar is.
pi_28188064
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:26 schreef Vork het volgende:
Waarom zou je uberhaupt je eetpatroon moeten verantwoorden?
klopt, dus het beste is gewoon niet erop ingaan. heeft toch geen nut
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28188084
*vegatariėr meldt*

kvind die ene laatste post btje overdone....als diegene ook vegakaas wil eten...be my guest. Zover schop ik het niet. Eet alleen geen vis en vlees meer. Puur uit principe tegenover dieren. 1 x een slachting gezien, en de manier hoe dat dier naar me keek, raakte me wel :$ ..vandaar dat ik het ook ben sindsss 3/4 jaar nu

en het bevalt me goed...hadden jullie ook dat je huid zo veranderd? zachter wordt?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_28188097
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:28 schreef Frollo het volgende:

[..]

Omdat het raar is.
je kan mensen ook gewoon in hun waarde laten. TT geeft duidelijk aan dat hier mensen komen die hetzelfde eetpatroon hebben, om wat voor reden dan ook, dus erop hameren dat het raar is gaat helemaal nergens over natuurlijk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:30:24 #25
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28188128
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:29 schreef DarkElf het volgende:

[..]

je kan mensen ook gewoon in hun waarde laten.
Jij snapt 't!
pi_28188141
Natuurlijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_28188176
Het gaat hier idd niet om wereldpolitiek, maar als je geen vlees eet en samenwoont met iemand die dat wel doet, brengt dat gewoon praktische problemen met zich mee.

Je kunt gewoon geen vlees eten en dat is 100% in orde, maar om dan ook te zeggen: "ik wil niet dat jouw vork, die vlees heeft aangeraakt, mijn Groenteburger omdraait in de pan"
Dat vind ik het erge eraan. ..en dan wel bij de frituur een bamischijf (vegetarisch) bestellen die gewoon in hetzelfde vet wordt bereid...

Vegetarisch: PRIMA!, maar doe wel een beetje 'normaal' aub
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:35:22 #28
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28188278
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:31 schreef SittingDuck het volgende:
Het gaat hier idd niet om wereldpolitiek, maar als je geen vlees eet en samenwoont met iemand die dat wel doet, brengt dat gewoon praktische problemen met zich mee.

Je kunt gewoon geen vlees eten en dat is 100% in orde, maar om dan ook te zeggen: "ik wil niet dat jouw vork, die vlees heeft aangeraakt, mijn Groenteburger omdraait in de pan"
Dat vind ik het erge eraan. ..en dan wel bij de frituur een bamischijf (vegetarisch) bestellen die gewoon in hetzelfde vet wordt bereid...

Vegetarisch: PRIMA!, maar doe wel een beetje 'normaal' aub
Ik herken mezelf daar wel een beetje in. Dat mijn vriend frikadellen bakt in mijn frituurpan vind ik op zich niet zo'n probleem, maar vlees meebakken in dezelfde koekepan wil ik niet...
Gelukkig vindt hij vlees niet zo belangrijk en eet hij graag burgers (ook makkelijker, zijn altijd per 2 verpakt), anders hadden we iedere keer een pan extra met afwassen gehad!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:35:49 #29
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28188295
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:31 schreef SittingDuck het volgende:
Het gaat hier idd niet om wereldpolitiek, maar als je geen vlees eet en samenwoont met iemand die dat wel doet, brengt dat gewoon praktische problemen met zich mee.

Je kunt gewoon geen vlees eten en dat is 100% in orde, maar om dan ook te zeggen: "ik wil niet dat jouw vork, die vlees heeft aangeraakt, mijn Groenteburger omdraait in de pan"
Dat vind ik het erge eraan. ..en dan wel bij de frituur een bamischijf (vegetarisch) bestellen die gewoon in hetzelfde vet wordt bereid...

Vegetarisch: PRIMA!, maar doe wel een beetje 'normaal' aub
Oh, bedoelde je dįt met 'normaal'

Beetje overdreven idd van die vork. Natuurlijk kan ze gerust een schone vork pakken alleen voor de groenteburger, helemaal zelf weten, maar als ze er tegen jou over gaat lopen zeuren is dat minder mooi.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:39:41 #30
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28188464
Raar, raar, wat is raar. Iedereen heeft wel een eigen eetpatroon (denk aan allergieen, cultuur, dieten, dingen niet lusten etc.) en er zijn maar weinig mensen die alles eten. Maar van al die mensen hoeft lang niet iedereen zich te verantwoorden, behalve de vegetariers, want die zijn bij elkaar geveegd, horen bij een groep waar iedereen wel een mening over heeft gevormd, die iedereen dan natuurlijk altijd nog even kwijt moet.
pi_28190023
Hmm ik eet ook geen ham kaas chips maar dat is gewoon omdat ik het een walgelijke smaak vind

Mijn vriend eet vegatarisch met mij mee maar eet soms ook een stukje vlees, soms ligt mijn stukje vega en zijn stukje vlees gebroederlijk naast mekaar in de pan moet kunnen !!( grote pan zit wel een afstand tussen ) Let wel het gaat dan om vlees wat geen 'bloed' verliest in de pan. Want dat moet ik niet , bloed van een dier op mijn vega ....

Wat de vega kaas betreft dat doe ik omdat ik het voor mijzelf een fijn gevoel vind, ik vind het hele idee van dierlijk stremsel vies klinken net als gelatine... jak.

En ach als iemand een halve koe op de bbq gooi, ik zou het gewoon doen enjoy it..
Ik heb zelf die keuze gemaakt en wat andere doen sja moeten ze zelf maar weten hoor
pi_28190044
Zo, een schandeloze tvp!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:22:50 #33
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28190078
tvp
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:40:51 #34
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28190678
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:10 schreef BBQ-kip het volgende:
Dus ook kappen met die ongefundeerde onzin als: "exceem komt doordat je zuivel gebruikt" etc... (als het aan mij ligt).
Eczeem komt ook doordat je zuivel neemt. Net als acne enzo. Zoek maar eens.
Staat wel hier tussen denk ik: www.notmilk.com
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:41:13 #35
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28190695
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:54 schreef Lemmeb het volgende:
Voor elke vegetariėr die erbij komt, eet ik een ons rosbief of biefstuk van de haas per dag meer
Is goed... ben jij lekker eerder dood... weer een vleeseter minder.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:43:13 #36
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28190765
Bij mij moet naast vlees ook geen ei of melk in de buurt komen

Ik heb ook lekker een eigen frietpan
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:45:31 #37
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28190818
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:40 schreef TechXP het volgende:

[..]

Eczeem komt ook doordat je zuivel neemt. Net als acne enzo. Zoek maar eens.
Staat wel hier tussen denk ik: www.notmilk.com
Lekker betrouwbare informatie op die site ook De naam van de site zegt al genoeg

En we hadden net gezellig besloten "leuk" te doen tegen elkaar, dus waarom jij als een spuit elf komt aankakken met je duffe opmerkingen, geen idee...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28191286
Hmmja... op dit moment heb ik ook niet zoveel toe te voegen, maar ik wil het topic zeker blijven volgen. TVP'tje dus.

Toch een beetje ontopic: wat mij altijd opvalt is dat sommige mensen meteen denken dat je 'extreem vegetarisch' bent als je zegt dat je geen vlees eet. Ow, eet je dan ook geen kaas? En eieren? Melk? He zeg... ik zei dat ik geen vlees at! Niet dat ik veganistisch was!

Ik heb er zelf ook geen probleem mee als ik bij iemand anders ben, een of ander studentenhuis ofzo om dan gewoon mee te eten wat de pot schaft. Als daar vlees in zit? Jammer dan. Grote stukken vlees (zeg maar als vlees herkenbaar) eet ik trouwens niet op. Wel eens geprobeerd, maar ik lust het gewoon niet
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_28191334
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:40 schreef TechXP het volgende:

Eczeem komt ook doordat je zuivel neemt. Net als acne enzo. Zoek maar eens.
Staat wel hier tussen denk ik: www.notmilk.com
Nou draai je het weer om he... Eczeem kan komen door (overmatig) zuivelgebruik. Dat verband is aangetoond. Maar dat wil nog niet zeggen dat zuivel de enige oorzaak ervoor is...
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  vrijdag 24 juni 2005 @ 13:54:26 #40
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28193393
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:45 schreef BBQ-kip het volgende:
Lekker betrouwbare informatie op die site ook De naam van de site zegt al genoeg

En we hadden net gezellig besloten "leuk" te doen tegen elkaar, dus waarom jij als een spuit elf komt aankakken met je duffe opmerkingen, geen idee...
Nou sorry hoor. Maar deze was gewoon eentje die ik kon tikken zonder de link te gaan zoeken.
Je kan neem ik aan ook googlen. Eczeem is gewoon een uiting van allergie voor melk.
Dat is naar mijn idee toch gewoon info die al lange tijd bekend is. Aangezien de meeste mensen in principe er niet tegen kunnen komt dus eczeem veel voor.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 13:55:46 #41
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28193420
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 13:00 schreef Vloris het volgende:
Nou draai je het weer om he... Eczeem kan komen door (overmatig) zuivelgebruik. Dat verband is aangetoond. Maar dat wil nog niet zeggen dat zuivel de enige oorzaak ervoor is...
Ja sorry, dat bedoelde ik ook. 'kan komen'.

Ik heb wel zelf eczeem en ook in de familie (wel andere soort), dus genetisch zat het er misschien wel. Maar toen ik zuivel begon te drinken omdat ik vegetarier was geworden heeft de zuivel het getriggert.
pi_28193455
Vegetariėrs, zijn dat niet die paupers die geen lekker biefstukje kunnen betalen?
@find the_riaa_cant_touch_me.mp3
pi_28193507
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 13:57 schreef hi2uplz het volgende:
Vegetariėrs, zijn dat niet die paupers die een lekker biefstukje kunnen betalen?
Zeg, als je komt trollen, lees dan eerst je overbodige one-liner nog eens door. Een eenvoudig 'niet' erin zou waarschijnlijk dichter bij je oorspronkelijke bedoeling in de buurt moeten komen.

-edit- of zelfs een eenvoudige 'g' -edit-
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_28193886
lekker met dit weer BBQ'en.... hoe doen jullie dit?
pi_28193950
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 13:59 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zeg, als je komt trollen, lees dan eerst je overbodige one-liner nog eens door. Een eenvoudig 'niet' erin zou waarschijnlijk dichter bij je oorspronkelijke bedoeling in de buurt moeten komen.

-edit- of zelfs een eenvoudige 'g' -edit-
edit... nee verkeerde user.

Ach, zulke opmerkingen, tja. Tis lekker weer, maak me niet druk hoor
  vrijdag 24 juni 2005 @ 14:14:32 #46
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28193973
Eh, niet. Nouja er zijn genoeg mogelijkheden om te barbecue'en voor vegetariers, maar ik zelf ben niet zo'n barbecue-persoon. Het kost mij teveel tijd en je hebt er vrienden en een tuin of iets groter balkon dan ik nu heb voor nodig (nouja het zou wel kunnen, mits de wind de juiste kant op staat).
pi_28194020
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:11 schreef Underdoggy het volgende:
lekker met dit weer BBQ'en.... hoe doen jullie dit?
Heel simpel, beetje inventief zijn. Ben nu bezig voor vanavond!

Maiskolven op de bbq en dan met boter, zout en peper.

Courgettes halveren, knfolook en olie, dan met zilverfolie op de bbq,

Gemarineerde groente-spiezen,

aardappelen poffen in zilverfolie tussen de kooltjes leggen.

Nou zo dus. En knoflooksaus. Want ook vega
pi_28194029
Slaan jullie vegetariėrs wel eens muggen dood?
Es ist gelogen, daß Videogames Kinder beeinflussen. Hätte PacMan das getan, würden wir heute durch dunkle Räume irren, Pillen fressen und elektronische Musik hören.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 14:22:31 #49
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28194261
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:16 schreef President303 het volgende:
Slaan jullie vegetariėrs wel eens muggen dood?
Met het grootste genoegen
  vrijdag 24 juni 2005 @ 14:23:12 #50
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28194280
Ik geloof ik dat ik, ondanks mijn mijn geweldige voorliefde voor de barbecue , toch maar eens een keer bij marstrerretje moet komen gaan eten

Oh en ja, vliegen, muggen, wespen. Nouja, alleen als ze irritant wordne, ik heb een ontzettende hekel aan insecten, dus ben ik ze bij mij in de buurt liever kwijt dan rijk. (Je wil niet weten hoe vaak ik die vraag al heb gehad, waarna ik vervolgens voor hypocriete dierenbeul ben uitgemaakt).
pi_28194996
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:23 schreef Vork het volgende:
Ik geloof ik dat ik, ondanks mijn mijn geweldige voorliefde voor de barbecue , toch maar eens een keer bij marstrerretje moet komen gaan eten
wel helpen met afwassen he
pi_28195096
Laats nog een BBQ gehad, maar was enkel vega-vleesvervangers... Beetje jammer, maar wel te verwachten. Veel salade gehad, maar toch geen erg volle maag. Vervolgens nog erg veel wijn drinken was dus ook niet een erg goede combi...
pi_28195354
vega vleesvervangers zijn echt compleet NIET lekker... Zelfs niet die nieuwe troep bah bah bah
pi_28195379
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:22 schreef Frollo het volgende:

[..]

Met het grootste genoegen
Dat is dan ook niet consequent. Wel geen lammetjes verorberen maar wel muggen doodslaan.

Maar het is de aaibaarheid die telt he?! Niet het consequent naleven van principes...
Es ist gelogen, daß Videogames Kinder beeinflussen. Hätte PacMan das getan, würden wir heute durch dunkle Räume irren, Pillen fressen und elektronische Musik hören.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:05:56 #55
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28195555
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 15:00 schreef President303 het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet consequent. Wel geen lammetjes verorberen maar wel muggen doodslaan.

Maar het is de aaibaarheid die telt he?! Niet het consequent naleven van principes...
Lammetjes steken niet.
pi_28196930
Deel 2 alweer? Dat gaat hard!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:10:47 #57
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28200384
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Misschien even in de TT vermelden dat dit deel 2 is?

Hebben we trouwens allemaal de een-na-laatste post in het vorige topic gelezen?
Die heb ik gelezen. Maar vegetarier zijn is een keuze en die dient gewoon gerespecteerd te worden. Dus ik heb deze post aangepast.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28202104
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:16 schreef President303 het volgende:
Slaan jullie vegetariėrs wel eens muggen dood?
Ja. Maar we eten ze niet.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_28202196
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:11 schreef Underdoggy het volgende:
lekker met dit weer BBQ'en.... hoe doen jullie dit?


"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:44:19 #60
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28202586
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 19:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

[afbeelding]



+1

Gaat deze (sedert jaren) semi* vegi gelijk zoeken bij de kook(boek)winkel verderop.
(*geen zoogdier/bloed/rood/vlees en melk , wel vis en ouwe kaas en onbevuchte kip eieren.)

Misschien staan er nog wel smakelijke tips in hoe een Valess "gepanneerd" om te toveren in een super snack ?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:45:18 #61
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28204408
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 15:00 schreef Underdoggy het volgende:
vega vleesvervangers zijn echt compleet NIET lekker... Zelfs niet die nieuwe troep bah bah bah
AH/tival spul wel, muv kaasburgers. Dat Valess spul vond ik wel weer wat twijfelachtig. Het heeft ook precies een karbonadevorm, dat is al fout #1. Maar daarnaast smaakt het ook gewoon niet.
Vampire Romance O+
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:51:20 #62
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28204576
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:50 schreef the_disheaver het volgende:
Laats nog een BBQ gehad, maar was enkel vega-vleesvervangers... Beetje jammer, maar wel te verwachten. Veel salade gehad, maar toch geen erg volle maag. Vervolgens nog erg veel wijn drinken was dus ook niet een erg goede combi...
oh... ja dat ken ik. Ook eens alleen salade op een dag. En toen 2 flessen wijn bijna binnen een paar uur.
Ik geloof nu wel dat je je lichaam kan verlaten...
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:51:58 #63
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28204603
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:22 schreef Frollo het volgende:
Met het grootste genoegen
Als vegetarier sloeg ik nooit muggen dood en als veganist nog steeds niet.
pi_28204755
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:51 schreef TechXP het volgende:

[..]

Als vegetarier sloeg ik nooit muggen dood en als veganist nog steeds niet.
Je hebt een electrische vliegenmepper?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:07:46 #65
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28205014
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:57 schreef sizzler het volgende:
Je hebt een electrische vliegenmepper?
Nee, ik wijs ze gewoon de deur. Dan gaan ze gewoon weg...

Ik ben in harmonie met de muggen.
pi_28206009
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:50 schreef the_disheaver het volgende:
Laats nog een BBQ gehad, maar was enkel vega-vleesvervangers... Beetje jammer, maar wel te verwachten. Veel salade gehad, maar toch geen erg volle maag. Vervolgens nog erg veel wijn drinken was dus ook niet een erg goede combi...
Hoezo 'maar was enkel vega-vleesvervangers'? Wat moeten mensen anders doen? (bedoel ik niet negatief, maar ik vraag me af wat voor keuzes er nog meer zijn, behalve groente dan)

Ik ben namelijk allang blij als mensen de moeite willen nemen om vega dingen voor me te halen. Dat is toch juist lief? Ze hoeven voor mij echt niet nog meer moeite te doen, dan voel ik me alleen maar schuldig. Ik kies er voor om geen vlees te eten, daar hoef ik anderen niet mee lastig te vallen.

Hebben jullie dat trouwens ook? Elke keer als ik bij andere eet, voel ik me zo lullig dat ik weer zo moeilijk moet doen. Iedereen eet lekker mee, maar voor mij moet er weer iets aparts gekocht en gemaakt worden.
pi_28208231
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:45 schreef sa-sa het volgende:

[..]

Hoezo 'maar was enkel vega-vleesvervangers'? Wat moeten mensen anders doen? (bedoel ik niet negatief, maar ik vraag me af wat voor keuzes er nog meer zijn, behalve groente dan)

Hebben jullie dat trouwens ook? Elke keer als ik bij andere eet, voel ik me zo lullig dat ik weer zo moeilijk moet doen. Iedereen eet lekker mee, maar voor mij moet er weer iets aparts gekocht en gemaakt worden.
Ik heb vandaag overheerelijk gebbq's. OOk de vleeseters aten vrolijk mee met mijn dingen.

Vandaag postte ik dus nog:
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:15 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Heel simpel, beetje inventief zijn. Ben nu bezig voor vanavond!

Maiskolven op de bbq en dan met boter, zout en peper.

Courgettes halveren, knfolook en olie, dan met zilverfolie op de bbq,

Gemarineerde groente-spiezen,

aardappelen poffen in zilverfolie tussen de kooltjes leggen.

Nou zo dus. En knoflooksaus. Want ook vega
  zaterdag 25 juni 2005 @ 00:10:01 #68
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28210412
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:45 schreef sa-sa het volgende:

[..]

Hoezo 'maar was enkel vega-vleesvervangers'? Wat moeten mensen anders doen? (bedoel ik niet negatief, maar ik vraag me af wat voor keuzes er nog meer zijn, behalve groente dan)

Ik ben namelijk allang blij als mensen de moeite willen nemen om vega dingen voor me te halen. Dat is toch juist lief? Ze hoeven voor mij echt niet nog meer moeite te doen, dan voel ik me alleen maar schuldig. Ik kies er voor om geen vlees te eten, daar hoef ik anderen niet mee lastig te vallen.

Hebben jullie dat trouwens ook? Elke keer als ik bij andere eet, voel ik me zo lullig dat ik weer zo moeilijk moet doen. Iedereen eet lekker mee, maar voor mij moet er weer iets aparts gekocht en gemaakt worden.
De meeste vega's in m'n omgeving nemen het bij bbq's meestal zelf mee. Met gewone maaltijden ligt het vaak makkelijker: de gastheer koopt dan gewoon een vegaburgerachtigiets, of bij "mengsels" gaat het gehakt er pas doorheen nadat een portie opgeschept is. Works fine.
Vampire Romance O+
  zaterdag 25 juni 2005 @ 05:20:16 #69
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28214866
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:47 schreef marsterretje het volgende:
wel helpen met afwassen he
Dat is geen probleem. (oe wat zeg ik nu )
pi_28237094
Ik eet geen ham-kaas-chips (vies! Yuk!) en wil absoluut geen vlees in de pannen die ik zelf heb gekocht (wil er best een aan vlees-etend vriendje schenken, maar dat blijft dan zijn pan) en was keukengerei dat met vlees in aanraking is geweest altijd af met heul veul sop. Ben ik nu een freak?
Mon 'en!
  zondag 26 juni 2005 @ 07:17:00 #71
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28242875
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:21 schreef bloempjuh het volgende:
Ik eet geen ham-kaas-chips (vies! Yuk!) en wil absoluut geen vlees in de pannen die ik zelf heb gekocht (wil er best een aan vlees-etend vriendje schenken, maar dat blijft dan zijn pan) en was keukengerei dat met vlees in aanraking is geweest altijd af met heul veul sop. Ben ik nu een freak?
nuh zolang je maar Dreft blijft gebruiken niet ...
  zondag 26 juni 2005 @ 07:29:35 #72
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28242897
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:45 schreef MouseOver het volgende:

[..]

AH/tival spul wel, muv kaasburgers. Dat Valess spul vond ik wel weer wat twijfelachtig. Het heeft ook precies een karbonadevorm, dat is al fout #1. Maar daarnaast smaakt het ook gewoon niet.
Karbonadevorm ... lol wat dacht je van een XL kipnugget (maar dan anders)..
En mij smaakt ie prima, ik bak in olijfolie (maakt smaak) en daarna werk ik af met ruime hoeveelheden mayo en ketchup ... proeft prima !

Ennuh ter illustratie om duidelijk te maken hoe gerne ondergetekende bereid is om vlees vervangers te eten....
Hier spreekt dus iemand die eens als kind, 10 fricadellen mét bestelde omdat de smaak zo lekker proefde van een fijngekauwde frikandel tesamen gemixed met mayonaise.
(wat neer kwam op een genadeloze kauw sessie van 10 frikandellen in plastic kuipje met klodder mayo die allemaal op moesten. )
En welk deze ondergetekende vervolgens in een stil parkje, (met fluitende vogels op de achtergrond) verbeten achter elkaar opat omdat het zoooó "Lekker" smaakte.
Ik kwam wel een 25 cent tekort op de 21 gulden 50, welk het eind-totaal betrof.
Maar had danook genoeg "brandstof" in de (maag)tank om te zorgen dat het ontbrekende kwartje ook keurig nog diezelfde middag betaald werd.
Nog steeds een prima motivator om te concluderen dat ik m'n portie dierlijk "Vlees" meer dan voldoende gehad heb (voor de rest van m'n vleeschelijk leven).
Laten we had danook maar niet hebben over de relsessies thuis betreffende de karbonade en het "glibberige" randje dat mama's weigerde weg te snijden, waarna karbonade (vrij)snel het eerste vlees werd wel nimmer meer geconsumeerd zou worden. (en terrecht)..

[ Bericht 5% gewijzigd door Tiesemans op 26-06-2005 07:40:26 ]
  maandag 27 juni 2005 @ 01:30:20 #73
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28261798
Volgens mij heb ik nog nergens een fricandel-vervanger gezien. Ik zou ook niet weten hoe dat smaakt, aangezien ik nog nooit een fricandel gegeten heb in heel mijn leven. En dat ook niet ga doen
Maar misschien moet je zoiets eens proberen na te maken Volgens mij kan je daar wel wat mee verdienen
Ik heb wel eens veganistische kip-nuggets geproeft. Erg vlezige smaak. Kan je vinden in de natuurwinkel van het merk 'redwood'. Op zich smaakte het wel.
Redwood heeft ook vissticks, die volgens mijn moeder net echt zijn. Mijn vader vond het ook vissig smaken en hij eet af en toe nog vis.
  maandag 27 juni 2005 @ 02:19:10 #74
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_28262531
Me too vego, al een jaar of 10 en voornamelijk n.a.v. het als klein jongetje zien van de slachting van een koe die daarvoor altijd mijn favoriete koe was geweest omdat ze zich altijd rustig liet aaien, biks liet voeren en je zo geruststellend en lief kon aankijken. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 27 juni 2005 @ 06:16:30 #75
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28263265
quote:
Op maandag 27 juni 2005 02:19 schreef keesjeislief het volgende:
Me too vego, al een jaar of 10 en voornamelijk n.a.v. het als klein jongetje zien van de slachting van een koe die daarvoor altijd mijn favoriete koe was geweest omdat ze zich altijd rustig liet aaien, biks liet voeren en je zo geruststellend en lief kon aankijken. .
Die is diep ..... hééél diep ..
  maandag 27 juni 2005 @ 06:24:25 #76
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28263272
Slechts ter illustratie van mijn kant...
Vis eet ik wel want het is ook geen zoogdier (met mensgelijkend bloed en aderen en pezen).
(tenzij je persé walvis of dolfijn wil knabbelen :S bah)
En dat de rede dat ik vis wel eet is niet meer en minder omdat Jezus hongerige mensen voedde met vis en brood.
Dit maakt het goed, Hij at zelf ook vis !
Heb Hem (Here Jezus) echter niks horen zeggen over Fricandellen.
Mocht je iets hebben gelezen over Fricandellen in de Bijbel dan weet je meer dan ik. (echhh wel)
(ps vegetarisch of veganistisch is iedereen gegund !)
Dus laten we het vooral over vegetarisch en veganistisch eten houden verder
Kortom Kapitein Iglo en z'n stickies moeten kunnen toch ?
(mits dolfijn vriendelijk gevangen ect ect.)
  maandag 27 juni 2005 @ 10:27:39 #77
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28265400
quote:
Op maandag 27 juni 2005 06:24 schreef Tiesemans het volgende:
Slechts ter illustratie van mijn kant...
Vis eet ik wel want het is ook geen zoogdier (met mensgelijkend bloed en aderen en pezen).
(tenzij je persé walvis of dolfijn wil knabbelen :S bah)
En dat de rede dat ik vis wel eet is niet meer en minder omdat Jezus hongerige mensen voedde met vis en brood.
Dit maakt het goed, Hij at zelf ook vis !
Heb Hem (Here Jezus) echter niks horen zeggen over Fricandellen.
Mocht je iets hebben gelezen over Fricandellen in de Bijbel dan weet je meer dan ik. (echhh wel)
(ps vegetarisch of veganistisch is iedereen gegund !)
Dus laten we het vooral over vegetarisch en veganistisch eten houden verder
Kortom Kapitein Iglo en z'n stickies moeten kunnen toch ?
(mits dolfijn vriendelijk gevangen ect ect.)
Je bent iig niet vegetarisch als je vis eet. Dan moet je je maar pescotarier noemen. In genesis 1:29 word door god gezegd dat we we ons van de vruchten moeten leven, dat zal onze spijzen zijn.
En de vraag of jezus vis at.. is dat wel zo eigenlijk? Ik ken het verhaal dat hij mensen voede door vissen te voorschijn te toveren. Hij heeft niks gezegd over de juistheid en ook weet je niet of hij ze dode, maar hij 'kopieerde' de al dode vissen.
http://www.christianveg.com/hgc-replies.htm

Verder vind ik het verhaal over jezus enzo maar onzin en moeilijk te controleren. Vissen zou je niet eens moeten eten. Als je ziet dat gods zeeen vernietigd worden en wat god gecreeerd heeft oneervol word behandeld... en dan noem je je een gelovige? Nee, dat gaat er bij mij niet in.
Net als de bioindustrie steunen als christenen... dat past gewoon niet in wat de bijbel beschrijft.
  maandag 27 juni 2005 @ 10:31:00 #78
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28265494
Jaaa, een discussie over wat iemand tot een goed christen maakt!
  maandag 27 juni 2005 @ 10:33:07 #79
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28265532
quote:
Op maandag 27 juni 2005 01:30 schreef TechXP het volgende:
Volgens mij heb ik nog nergens een fricandel-vervanger gezien.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 27 juni 2005 @ 14:53:42 #80
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_28273679
quote:
Op maandag 27 juni 2005 06:16 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Die is diep ..... hééél diep ..
wat is hier zo grappig aan?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 27 juni 2005 @ 16:18:16 #81
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28276088
quote:
Op maandag 27 juni 2005 10:33 schreef Spindizzy het volgende:
[afbeelding]
oh... nog nooit gezien.. nou blijkbaar heeft iemand het al uitgevonden... zal alleen wel weer eieren enzo inzitten
pi_28277542
quote:
Op maandag 27 juni 2005 10:33 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

[afbeelding]
joh in 'echte' frikandellen zit ookal geen vlees gnagna
pi_28278879
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:18 schreef TechXP het volgende:

[..]

oh... nog nooit gezien.. nou blijkbaar heeft iemand het al uitgevonden... zal alleen wel weer eieren enzo inzitten
jepz: scharrelkippenei-eiwit,

Maar bleh, waarom zou je zoiets willen eten?
  maandag 27 juni 2005 @ 18:16:51 #84
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28279699
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:18 schreef TechXP het volgende:

oh... nog nooit gezien.. nou blijkbaar heeft iemand het al uitgevonden... zal alleen wel weer eieren enzo inzitten
Hmm ik dacht dat Goodbite ook een dergelijk product had, maar dat blijkt dus niet het geval. Ze hebben wel kroketten, frankfurters (althans de vegetarische varianten ervan) waarbij de eiwitten uit tarwe, ewrten en andere plantaardige materialen komen. De meeste producten (en ik dacht iig de snacks) van hun zijn dus geschikt voor veganisten. Echter blijven het natuurlijk namaak producten, producten die ergens op zouden moeten lijken. Ik ben daar zelf nooit zo'n fan van, maarja dat is en blijft een kwestie van smaak.

[ Bericht 32% gewijzigd door Vork op 27-06-2005 18:47:37 ]
  maandag 27 juni 2005 @ 18:32:40 #85
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28280068
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:46 schreef the_disheaver het volgende:
jepz: scharrelkippenei-eiwit,
ah.. kan je beter dat niet gebruiken...dierenleed.. blegh

[quote[Maar bleh, waarom zou je zoiets willen eten? [/quote]

Nou ja als iets veganistisch is en het is lekker, dan is het gewoon lekker. Goed om mensen te overtuigen dat het ook zonder vlees enzo kan.
pi_28280901
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:32 schreef TechXP het volgende:

[..]

ah.. kan je beter dat niet gebruiken...dierenleed.. blegh

[...]

Nou ja als iets veganistisch is en het is lekker, dan is het gewoon lekker. Goed om mensen te overtuigen dat het ook zonder vlees enzo kan.
Het is idd wel goed, voor kinderen enzo. Als het lekker is, is het natuurlijk altijd goed.
Maar ik hoer er eigenlijk niet aan te denken om het te eten... Gelukkig hoef ik het ook niet!
  maandag 27 juni 2005 @ 19:11:44 #87
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28281065
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:32 schreef TechXP het volgende:

[..]

ah.. kan je beter dat niet gebruiken...dierenleed.. blegh

Nou ja als iets veganistisch is en het is lekker, dan is het gewoon lekker. Goed om mensen te overtuigen dat het ook zonder vlees enzo kan.
Even een veganistisch gericht vraagje hoor.
Is er tegenwoordig al vitamine B12 verkrijgbaar van veganistische oorsprong?
(Niet dat ik veganistisch wil worden, maar vraag het me af)

[ Bericht 3% gewijzigd door BBQ-kip op 27-06-2005 19:23:23 ]
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 27 juni 2005 @ 19:54:00 #88
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28282208
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:11 schreef BBQ-kip het volgende:
Even een veganistisch gericht vraagje hoor.
Is er tegenwoordig al vitamine B12 verkrijgbaar van veganistische oorsprong?
(Niet dat ik veganistisch wil worden, maar vraag het me af)
Al heel lang is dat mogelijk (altijd?). B12 komt van bacterien. Gewoon lekker kweken en de b12 in pilletjes stoppen. Solgar heeft veganistische b12 supplementen.
Tenminste neem aan dat je dit bedoeld. Of bedoel je plantaardige bronnen van b12? Tsja er zijn aanwijzingen van b12 in bananen en in wortels van een of andere plant etc. Maar er is allemaal weinig onderzoek naar gedaan en word ook weinig naar gedaan. Wetenschappers zeggen dat die b12 uit de plantaardige bronnen niet goed opneembaar zijn. Dus voor de zekerheid supplementen natuurlijk.

Of je moet gewoon wat onhygienischer gaan leven. Dan haal je de b12 wel uit de 'grond' wat in de groente blijft hangen of in het wat minder gezuiverde water enzo

Maar ik neem voor de zekerheid de b12 supplementen
  maandag 27 juni 2005 @ 22:14:38 #89
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28285809
quote:
Op maandag 27 juni 2005 06:24 schreef Tiesemans het volgende:
Vis eet ik wel want het is ook geen zoogdier (met mensgelijkend bloed en aderen en pezen).
(tenzij je persé walvis of dolfijn wil knabbelen :S bah)
walvissen en dolfijnen zijn geen vissen maar zoogdieren.
quote:
En dat de rede dat ik vis wel eet is niet meer en minder omdat Jezus hongerige mensen voedde met vis en brood.
Dit maakt het goed, Hij at zelf ook vis !
Heb Hem (Here Jezus) echter niks horen zeggen over Fricandellen.
Mocht je iets hebben gelezen over Fricandellen in de Bijbel dan weet je meer dan ik. (echhh wel)
(ps vegetarisch of veganistisch is iedereen gegund !)
Dus laten we het vooral over vegetarisch en veganistisch eten houden verder
Kortom Kapitein Iglo en z'n stickies moeten kunnen toch ?
(mits dolfijn vriendelijk gevangen ect ect.)
De bio industrie kweekt tegenwoordig ook vis. voor elke 2 kilo vis die ze vangen, kweken ze 1 kilo vis (veel zalm, maar ook forel e.d.). En met sommige netten vangen ze ook dolfijnen (voor tonijn bijvoorbeeld).die het meestal niet overleven
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:32 schreef TechXP het volgende:
Nou ja als iets veganistisch is en het is lekker, dan is het gewoon lekker. Goed om mensen te overtuigen dat het ook zonder vlees enzo kan.
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar ik mis de smaak van vlees. Misschien komt het ook vanwege mijn indische achtergrond. Het enige vegetarisch gerecht dat ik maak is eignelijk sambal goreng boontjes.
Ik eet wel eens een vegetarische burger, die ik bij de supermarkt koop, die vind ik wel lekker, maar het smaakt totaal anders dan een hamburger. En die surimi sticks. maar dat is allemaal een aanvulling op mijn dieet, niet een vleesvervanger.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_28291034
Is surimi niet van vlees
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:55:23 #91
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28291083
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:53 schreef MaRySe het volgende:
Is surimi niet van vlees
Vis
Vampire Romance O+
  dinsdag 28 juni 2005 @ 05:06:28 #92
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28292344
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:14 schreef Shark.Bait het volgende:

walvissen en dolfijnen zijn geen vissen maar zoogdieren.
[..]
Op maandag 27 juni 2005 06:24 schreef Tiesemans het volgende:
Vis eet ik wel want het zijn géén zoogdieren.(met mensgelijkend bloed en aderen en pezen).
(tenzij je persé óók walvis of dolfijn wil knabbelen (die ook in dezelfde omgeving verkeren maar wél zoogdieren zijn.))


Zo duidelijker en beter hé ..
Vind ik nou ook
pi_28292347
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 05:06 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Op maandag 27 juni 2005 06:24 schreef Tiesemans het volgende:
Vis eet ik wel want het zijn géén zoogdieren.(met mensgelijkend bloed en aderen en pezen).
(tenzij je persé óók walvis of dolfijn wil knabbelen (die ook in dezelfde omgeving verkeren maar wél zoogdieren zijn.))


Zo duidelijker en beter hé ..
Vind ik nou ook
Okyey, maar je eet blijkbaar geen zoogdieren omdat het geen dierelijken zijn die op mensen lijken... En dus niet omdat dieren worden gefokt om gegeten te worden...

Met alle respect voor je keuze (want ik ben niet christelijk...) maar waarom wel vissen zonder bloed maar wel met een duidelijk gevoel van dood en leven, en geen dieren die het zelfde zijn als vissen, maar toevallig lijken als mensen...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 05:41:03 #94
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28292363
quote:
Op maandag 27 juni 2005 10:27 schreef TechXP het volgende:

[..]

Je bent iig niet vegetarisch als je vis eet.
Dan moet je je maar pescotarier noemen.
In genesis 1:29 word door god gezegd dat we we ons van de vruchten moeten leven, dat zal onze spijzen zijn.
En de vraag of jezus vis at.. is dat wel zo eigenlijk?
Ik ken het verhaal dat hij mensen voede door vissen te voorschijn te toveren.
Hij heeft niks gezegd over de juistheid en ook weet je niet of hij ze dode, maar hij 'kopieerde' de al dode vissen.
http://www.christianveg.com/hgc-replies.htm (dank voor de site verwijzing !! )

Verder vind ik het verhaal over jezus enzo maar onzin en moeilijk te controleren.
Vissen zou je niet eens moeten eten.
Als je ziet dat God's zeeėn vernietigd worden.
En wat god gecreeerd heeft oneervol word behandeld...
En dan noem jij je een gelovige?
Nee, dat gaat er bij mij niet in.
Net als de bioindustrie steunen.... "als christenen"... dat past gewoon niet in wat de bijbel beschrijft.
Vegetarier..Veganist..pescotarier...Tjonge heé.. voor een niet-christen weet je anders best goed hoe je moet verbasteren.
In Genesis 9:2-7 krijgt Noach toch duidelijk een ander gebod nadat de mensheid is vernietigd door de vloed en het gebod dat Noach krijgt met betrekking tot eten vind ik meer van toepassing.
Met in het achterhoofd dat ik idd geloof dat van zijn 3 kinderen alle mensen op aarde kwa genetica afstammen.
(Ik geloof dat............"ja".........)
En daar komt nog bij dat de regels die Adam opgelegd krijgt voordat Eva er uberhaupt nog is, uiteindelijk keihard gebroken worden.
Ze zijn immers de fout in gegaan doordat ze nou net persé van dat ene "appeltje" wilden eten, en nee dit was niet het Goudappeltje van Appelsientje.
(God had niks voor niks wat me die twee te "schillen" na de "gezonde" snack..)
En daarna was het danook afgelopen met het fruitige snoepen...
Gelukkig heeft Jezus mij die "onmenselijke zware last" van m'n schouders genomen door in het nieuwe testament het een en ander duidelijk te maken.
Kortom of Heere Jezus wel vind dat Vis als voedsel kan dienen ??
Matteüs 7-7:12 en Johannes 21-1:14 (bijv...)
En of Hij wel Vis at Here Jezus zelve ?? Lucas 24-36:43 (bijv..)
http://www.Zoekinbijbel-mitsjewenst.nl
Of Jezus al kon klonen... of kan "toveren" Ik Geloof God's Woord endus ook de getuigenis van wat er allemaal plaatsvond incl de "instant" vis maaltijd.
Alleen Here God weet het antwoord..
Ik eet slechts zo nu en dan een kabeljouwtje of een stukkie witvis uit de buurt van ijsland.
John West schopt ten slotte ook ter promotie beren in hun je weet wel..
Zalm en Forel kan ik niet waarderen... echt niet... (zowel natuurlijk als gekweekt)..
Maarja ik lust ook geen koffie, laat staan of ie nou van Max Havelaar zou zijn of niet..

Verder of het verhaal over Jezus "enzo" maar onzin is enof moeilijk te controleren valt...
Tja zelfs Google zal je niet helpen, daar komt toch echt Geloof bij kijken.
En of je vissen dus wel of niet moet eten omdat God's zeeėn vernietigd worden.
Wie z'n schuld is dit... Moet God maar elke Visser (met familie) gelijk met bliksem en donder vernietigen op volle zee omdat ie geen respect en ontzag heeft voor Here God, doch wel voor de $$$ van Kapitein Iglo ?!!
Ik leef werklijk met je mee.. (ECHT ! HEUS).. maar om nou mij op de hak te nemen omdat ik dan automatisch "schijngelovig" zou zijn omdat ik ook vis eet ...endus verantwoordelijk ben voor de massale slachting in Here God's oceanen.. get real hey.... Als je in Urk was geboren had je wel anders gepiept.
Kortom dat laaste slik ik ook dus maar met moeite...
En ik steun de bioindustrie helemaal niet.... Ik ga alleen niet zo ver dat ik slachtbedrijven in de fik steek...
Ik eet gewoon geen vlees van zoogdieren ...
(laat staan kweek vis... God weet hoeveel ik daar tegen tekeer ben gegaan .. die nep vis is nog kankerverwekkend ook.. net als al het andere wat "over"bemest is )...
Denk dus ook aan dik zijn door teveel eten
Dus of het wel of niet in de Bijbel past die discussie laat ik voorbij gaan...
Met alle respect voor je mening overigens, heb niks tegen meningen van anderen mits goed onderbouwd.

groeten !

ps voor hen die al gelijk jollig meende te moeten roepen dat er een twist zou worden gestart..
Aub bespaar jezelf de energie..

[ Bericht 2% gewijzigd door Tiesemans op 28-06-2005 06:00:16 (Liever geen vis op het droge.) ]
pi_28292382
Tsja, een heel verhaal... ik vindt het erg posifief dat je geen vlees (van niet-vissen) eet. Dat zouden veel meer moeten doen. Maar dat je daar de bijbel voor moet gebruiken vindt ik eigenlijk een beetje jammer. Ik respecteer nog steeds iedereen die dingen doet naar aanleiding van de bijbel, maar begrijp het nog steeds niet... Waarom kan de mening van God (probeer nu niet te spotten) niet veranderd zijn? Waarom vondt Hij het slecht om zoogdier-vlees te eten (was er toen al een verschil tussen zoogdieren en andere dieren?

Nogmaals met alle respect, maar ik denk dat je je mening veel te veel op 1 bepaald boek bepaald... En andere meningen/feiten als onzinnig bestespelen.

Om met een vraag te beeindigen: Waarom geen zoogdier (al dan niet biologisch geleefd) en wel een vis?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 06:49:53 #96
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28292448
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 06:00 schreef the_disheaver het volgende:
Tsja, een heel verhaal... ik vindt het erg posifief dat je geen vlees (van niet-vissen) eet.
Dat zouden veel meer moeten doen.
Helemaal mee eens...
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 06:00 schreef the_disheaver het volgende:
Maar dat je daar de bijbel voor moet gebruiken vindt ik eigenlijk een beetje jammer.
Ik respecteer (nog_?) steeds iedereen die dingen doet naar aanleiding van de bijbel,
maar begrijp het nog steeds niet...
De ene via God's Woord... de ander via z'n eigen geest en handelen.... zo is het toch altijd al geweest ?!
Dat je het jammer vind dat ik de Bijbel er voor nodig heb en (vooralsnog) accepteert dat ik dit MEDE op grond van de Bijbel beslis.. (??) tja ...
Ik heb juist medelijden met hen die anderen dwingen om iets niet te doen omdat zijzelf als mens dat eisen...zich dus op de stoel van God plaatsen...
Je word wijs "omwille van" ... of niet.... of voor jezelf of niet....
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 06:00 schreef the_disheaver het volgende:
Waarom kan de mening van God (probeer nu niet te spotten) niet veranderd zijn?
Omdat Here God ons zijn Woord al gegeven heeft zoals het is... namelijk de Bijbel.
(ongeacht hoevaak de vijanden van God er mee rommelen de werking welk Jezus beloofd voor wie de Bijbel leest en gelooft is niet ongedaan te maken door geen mens of engel of door de satan himself.
En net zo goed als dat de duizend jaar voor komst van Here Jezus Christus de (ongelovige) vlees etende mens deed waar ie zin in had zo doet de mens dat nu nog steeds, daar veranderd ook niks aan.
Verschil zal er zijn... Het kaft en het koren zal totaan de oogst samen rijpen en dan zal het gescheiden worden.. het graan in de schuren van here God en het kaft zal branden...
Kort gezegd Here God en Jezus waarschuwen voor dag dat Jezus wederkeert en de wereld in het oordeel omkomt.
En sinds de intrede van de mensheid vrees ik, nog meer dan ooit, voor dat moment, waar de holbewoners, laat staan de farao's of Alexander de Grote maar aan konden tippen.
Nee wij de "moderne" mens zullen onszelf vernietigen en God zal het toestaan.
Zo zal het gaan, Here God hoeft niet terug te komen op z'n Woord, het staat namelijk al teminste 2000 jaar vast tot aan het eind. (Geloof ik...)
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 06:00 schreef the_disheaver het volgende:
Waarom vondt Hij het slecht om zoogdier-vlees te eten (was er toen al een verschil tussen zoogdieren en andere dieren?


(uit Genesis)
En God zegende Noach en zijn zonen en zeide tot hen:
Weest vruchtbaar, wordt talrijk en vervult de aarde.
En de vrees en de schrik voor u zij over al het gedierte der aarde en over al het gevogelte des hemels, al wat zich op de aardbodem roert en alle vissen der zee; in uw hand zijn zij gegeven.
Alles wat zich roert, wat leeft, zal u tot spijze zijn; Ik heb het u alles gegeven evenals [b]het groene kruid
.
Alleen vlees met zijn ziel, zijn bloed, zult gij niet eten.

(uit Romeinen)
Want zij, die naar het vlees zijn, hebben de gezindheid van het vlees, en zij, die naar de Geest zijn, hebben de gezindheid van de Geest.
Want de gezindheid van het vlees is de dood, maar de gezindheid van de Geest is leven en vrede.
ect ect...
quote:
[b]Op dinsdag 28 juni 2005 06:00 schreef the_disheaver het volgende:
Nogmaals met alle respect, maar ik denk dat je je mening veel te veel op 1 bepaald boek bepaald... En andere meningen/feiten als onzinnig bestespelen.
Met alle respect hoor... Ik vind dat vegetarisch kookboek verder terug in de postings toch ook best behoorlijk om te hanteren met betrekking tot wat ik eet en niet eet.
Doch de Bijbel bepaald uiteindelijk hoe m'n Ziel ertegenover staat, die stuurt uiteindelijk de geest de boodschap hoe het verstand en het hart te laten staan tegenover (zoogdier) vlees.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 06:00 schreef the_disheaver het volgende:
Om met een vraag te beeindigen: Waarom geen zoogdier (al dan niet biologisch geleefd) en wel een vis?
Daarom, indien wat ik eet, mijn broeder aanstoot geeft, wil ik in eeuwigheid geen vlees meer eten, om mijn broeder geen aanstoot te geven.
Is er soms een vader onder u, die, als zijn zoon hem om een vis vraagt, hem voor een vis een slang zal geven?
Of als hij om een ei vraagt, hem een schorpioen zal geven?
--
En de heilige Geest zegt mij eet gerust vis.... (daar zul je het mee moeten doen.)
Met alle respect.
En stel gerust nog is een vraag , je stelt ze met respect dus reageer ik
(hopelijk ervaar jij dit ook zo) met respect terug.

Gegroet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tiesemans op 28-06-2005 06:57:16 (Vis) ]
  dinsdag 28 juni 2005 @ 07:02:50 #97
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28292469
quote:
Op maandag 27 juni 2005 10:33 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

[afbeelding]
Hééél verleidelijk hé... maar neen,, toch bedankt LOL
Alhoewel ff proeven kan denk geen kwaad is tenslotte geen vlees rotzooi mix

(Komt mij persoonlijk teveel over als het gevoel dat ik heb met zoiets als een alcoholvrij biertje ipv een normaal biertje omdat ik al sinds m'n 18de geen druppel alcohol meer heb aangeraakt, wil ik ook mezelf met het surrogaat niet lekker maken.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Tiesemans op 28-06-2005 07:04:02 (Alchol in z'n algemeen ipv slechts alleen bier :P) ]
pi_28295617
Zullen we het weer over eten hebben
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:02:22 #99
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28296246
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 05:41 schreef Tiesemans het volgende:
Vegetarier..Veganist..pescotarier...Tjonge heé.. voor een niet-christen weet je anders best goed hoe je moet verbasteren.
Nee het is gewoon dat het kut is voor vegetariers als mensen die wel nog vis eten zich vegetarier gaan noemen. 'oh eet je ook geen vis?' etc.
quote:
In Genesis 9:2-7 krijgt Noach toch duidelijk een ander gebod nadat de mensheid is vernietigd door de vloed en het gebod dat Noach krijgt met betrekking tot eten vind ik meer van toepassing.
Sommige hebben dat begrepen als tijdelijk voedsel. Als je het stuk leest:
quote:
Toen zegende God Noach en zijn zonen, hij zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk en bevolk de aarde. 2 De dieren die in het wild leven, de vogels van de hemel, de dieren die op de aardbodem rondkruipen en de vissen van de zee zullen ontzag en angst voor jullie voelen – ze zijn in jullie macht. 3 Alles wat leeft en beweegt zal jullie tot voedsel dienen; dit alles geef ik je, zoals ik je ook de planten heb gegeven. 4 Maar vlees waarin nog leven is, waar nog bloed in zit, mag je niet eten.
Zegt hij niet dat je dieren mag doden. Hij zegt dat je ze mag eten, maar is zin 4 dan niet tegenstrijdig? Het zou dan bedoeld zijn dat als er een dier dood gegaan is dat je het mag eten. Echter zolang het leeft mag je het niet eten.
quote:
Gelukkig heeft Jezus mij die "onmenselijke zware last" van m'n schouders genomen door in het nieuwe testament het een en ander duidelijk te maken.
Kortom of Heere Jezus wel vind dat Vis als voedsel kan dienen ??
Matteüs 7-7:12 en Johannes 21-1:14 (bijv...)
In Matteus zegt die daar niks over. Alleen
quote:
9 Is er iemand onder jullie die zijn kind, als het om een brood vraagt, een steen zou geven? 10 Of een slang, als het om een vis vraagt? 11
Dat betekent niet dat dat een goedkeuring is. Jezus komt in de wereld waar mens al op het slechte pad is. Hij probeerde dat toch weer in de goede baan te lijden? Hij is dan net als ik die ook weleens zegt dat men dan biologisch vlees moet gaan eten ofzo op zijn minst, terwijl ik dat ook niet goedkeur, maar wel dan beter vind dan bioindustrie te steunen. Hij weet hoe de mensne zijn en geeft daarom een voorbeeld die het volk kent.
In Johannes:
quote:
1 Hierna verscheen Jezus weer aan de leerlingen, nu bij het Meer van Tiberias. Dat gebeurde als volgt. 2 Bij het meer waren Simon Petrus en Tomas (dat betekent ‘tweeling’), Natanaėl uit Kana in Galilea, de zonen van Zebedeüs en nog twee andere leerlingen. 3 Petrus zei: ‘Ik ga vissen.’ ‘Wij gaan met je mee,’ zeiden de anderen. Ze stapten in de boot, maar de hele nacht vingen ze niets. 4 Toen het al ochtend werd, stond Jezus op de oever, al wisten de leerlingen niet dat het Jezus was. 5 Hij riep: ‘Hebben jullie soms iets te eten?’ ‘Nee,’ antwoordden ze. 6 ‘Gooi het net aan stuurboord uit,’ riep Jezus, ‘dan lukt het wel.’ Ze wierpen het net uit en er zat zo veel vis in dat ze het niet omhoog konden trekken. 7 De leerling van wie Jezus hield zei tegen Petrus: ‘Het is de Heer!’ Zodra Simon Petrus dat hoorde, schortte hij zijn bovenkleed op – meer had hij niet aan – en sprong in het water. 8 De andere leerlingen kwamen met de boot en sleepten het net vol vis achter zich aan. Ze waren niet ver van de oever, ongeveer tweehonderd el. 9 Toen ze aan land kwamen zagen ze een vuurtje met vis erop en brood. 10 Jezus zei: ‘Breng ook wat van de vis die jullie net gevangen hebben.’ 11 Simon Petrus ging weer aan boord en trok het net aan land. Het zat vol grote vissen, welgeteld honderddrieėnvijftig, en toch scheurde het niet. 12 Jezus zei tegen hen: ‘Kom, eet iets.’ Geen van de leerlingen durfde hem te vragen wie hij was, ze begrepen dat het de Heer was. 13 Jezus nam het brood en gaf hun ervan, en hij gaf hun ook vis. 14 Dit was al de derde keer dat Jezus aan de leerlingen verscheen nadat hij uit de dood was opgestaan.
Nooit praat Jezus hier vis eten goed en is het ook niet duidelijk dat hij zelf eet. Hij laat ze alleen vis vangen om van te eten. Hier laat hij dus de vissen het net binnengaan. Dat heeft hij blijkbaar gevraagd aan ze.
quote:
En of Hij wel Vis at Here Jezus zelve ?? Lucas 24-36:43 (bijv..)
"En hij nam het en at het voor hun ogen". Nu kan je je afvragen waarom die wel vis at. Deed die dat om te bewijzen dat hij 'echt' was?
quote:
En of je vissen dus wel of niet moet eten omdat God's zeeėn vernietigd worden.
Door vis te eten enzo word gewoon veel van god creatie vernietigd. Als ik christen zou zijn, zou ik mij daar wel aan schuldig maken. Daarnaast word de zee leeggevist. Dat is zeker niet wat god zou bedoeld hebben.
quote:
Wie z'n schuld is dit... Moet God maar elke Visser (met familie) gelijk met bliksem en donder vernietigen op volle zee omdat ie geen respect en ontzag heeft voor Here God, doch wel voor de $$$ van Kapitein Iglo ?!!
Ja goed idee... zelf met een schip schepen rammen is natuurlijk ook een idee... god houd niet zo van moeite doen.
quote:
Ik leef werklijk met je mee.. (ECHT ! HEUS).. maar om nou mij op de hak te nemen omdat ik dan automatisch "schijngelovig" zou zijn omdat ik ook vis eet ...endus verantwoordelijk ben voor de massale slachting in Here God's oceanen.. get real hey.... Als je in Urk was geboren had je wel anders gepiept.
Nou ik stel het alleen maar ter discussie.
quote:
En ik steun de bioindustrie helemaal niet.... Ik ga alleen niet zo ver dat ik slachtbedrijven in de fik steek...
Doe ik ook niet hoor
quote:
Ik eet gewoon geen vlees van zoogdieren ...
(laat staan kweek vis... God weet hoeveel ik daar tegen tekeer ben gegaan .. die nep vis is nog kankerverwekkend ook.. net als al het andere wat "over"bemest is )...
Maar door vis te eten ben je ook verantwoordelijk voor de dood van andere dieren in de zee. Ook de zeezoogdieren. Je moest eens weten hoeveel van die dieren sterven door de massale visserij. Als je de bijbel leest gebruiken ze nog van die kleine netten. Nu hebben ze netten die een voetbalveld groot zijn.
quote:
Dus of het wel of niet in de Bijbel past die discussie laat ik voorbij gaan...
Met alle respect voor je mening overigens, heb niks tegen meningen van anderen mits goed onderbouwd.
ah... nou ja... heb ik net een hoop getikt. Dan moet iemand anders die erop reageren wil maar reageren
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:04:44 #100
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28296308
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 07:02 schreef Tiesemans het volgende:
(Komt mij persoonlijk teveel over als het gevoel dat ik heb met zoiets als een alcoholvrij biertje ipv een normaal biertje omdat ik al sinds m'n 18de geen druppel alcohol meer heb aangeraakt, wil ik ook mezelf met het surrogaat niet lekker maken.)
Geen hoestdrank enzo genomen? En alcohol zit nog wel in meerdere dingen Natuurlijk heel wat minder dan ze in die dranken stoppen, maar het gaat om de aanwezigheid van de stof toch?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:22:02 #101
119949 Xpression
Carpe Diem
pi_28296822
*vegetarier meldt
met ketchup is alles te vreten
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:23:40 #102
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28298859
Mensen, kap eens met dat godsdienstige geleuter, ik krijg er echt de kriebels van...
Fijn als je godsdienstfanaat bent en je dit letterlijk je hele leven laat overnemen, met alle respect, maar dit is toch echt geen gezond gedrag (en niet alleen in mijn ogen)...
We gaan het lekker weer over vegetarisch eten hebben hier 14.gif
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28312053
Zullen we maar eens een datum prikken voor een meet?
  woensdag 29 juni 2005 @ 05:50:59 #104
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28326980
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:02 schreef TechXP het volgende:

Nee het is gewoon dat het kut is voor vegetariers als mensen die wel nog vis eten zich vegetarier gaan noemen. 'oh eet je ook geen vis?' etc.
Kan ik begrijpen
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:02 schreef TechXP het volgende:
Sommige hebben dat begrepen als tijdelijk voedsel. Als je het stuk leest:
Toen zegende God Noach en zijn zonen, hij zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk en bevolk de aarde. 2 De dieren die in het wild leven, de vogels van de hemel, de dieren die op de aardbodem rondkruipen en de vissen van de zee zullen ontzag en angst voor jullie voelen – ze zijn in jullie macht. 3 Alles wat leeft en beweegt zal jullie tot voedsel dienen; dit alles geef ik je, zoals ik je ook de planten heb gegeven. 4 Maar vlees waarin nog leven is, waar nog bloed in zit, mag je niet eten.
Zegt hij niet dat je dieren mag doden.
Hij zegt dat je ze mag eten, maar is zin 4 dan niet tegenstrijdig?
Het zou dan bedoeld zijn dat als er een dier dood gegaan is dat je het mag eten.
Echter zolang het leeft mag je het niet eten.


Ik bemerkt dat je die engelse website hanteerd om je mening te onderbouwen.
Onthoudt echter wel dat van de Bijbel geen eigenhandige uitleg gegeven mag worden
Naar een Bijbel gedeelte verwijzen, mits de persoon in spé het vervolgens zelf leest en dan wederom in debat treed kan.
Maar een eigen vertaling geven van wat er in een tekst gedeelte staat en dit gebruiken ipv het orgineel te geven om te lezen is uit den boze.
Ik heb wel respect voor je keuze van de nieuwe Bijbel vertraling.
Maar niet voor de verbasteraars die erachter zitten, en welk dit soort werken verrichten.
Ze maken dat de Bijbel een leesboek word met woorden die het mystieke kompleet vernietigen en de werking van God's woord verstoren.
Ze ontlopen echter hun oordeel niet. (meer zeg ik hier ook niet meer over.)
Ik raad je aan (mits je dit van me aan wilt nemen) om de Staten Bijbel uit 51 te hanteren, dit doet danook de meerderheid van de gelovige Christenen.
Vergelijk ook eens de verschillen in wat er gezegd word in de bijde Bijbel vertalingen.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:02 schreef TechXP het volgende:
In Matteus zegt die daar niks over.
Alleen
Gelukkig heeft Jezus mij die "onmenselijke zware last" van m'n schouders genomen door in het nieuwe testament het een en ander duidelijk te maken.
Kortom of Heere Jezus wel vind dat Vis als voedsel kan dienen ??
Matteüs 7-7:12 en Johannes 21-1:14 (bijv...)


Dat betekent niet dat dat een goedkeuring is.
Jezus komt in de wereld waar mens al op het slechte pad is.
Hij probeerde dat toch weer in de goede baan te lijden?
Hij is dan net als ik die ook weleens zegt dat men dan biologisch vlees moet gaan eten ofzo op zijn minst, terwijl ik dat ook niet goedkeur, maar wel dan beter vind dan bioindustrie te steunen.
Hij weet hoe de mensen zijn en geeft daarom een voorbeeld die het volk kent.
In Johannes:
[i]1 Hierna verscheen Jezus weer aan de leerlingen, nu bij het Meer van Tiberias. Dat gebeurde als volgt. 2 Bij het meer waren Simon Petrus en Tomas (dat betekent ‘tweeling’), Natanaėl uit Kana in Galilea, de zonen van Zebedeüs en nog twee andere leerlingen. 3 Petrus zei: ‘Ik ga vissen.’ ‘Wij gaan met je mee,’ zeiden de anderen. Ze stapten in de boot, maar de hele nacht vingen ze niets. 4 Toen het al ochtend werd, stond Jezus op de oever, al wisten de leerlingen niet dat het Jezus was. 5 Hij riep: ‘Hebben jullie soms iets te eten?’ ‘Nee,’ antwoordden ze. 6 ‘Gooi het net aan stuurboord uit,’ riep Jezus, ‘dan lukt het wel.’ Ze wierpen het net uit en er zat zo veel vis in dat ze het niet omhoog konden trekken. 7 De leerling van wie Jezus hield zei tegen Petrus: ‘Het is de Heer!’ Zodra Simon Petrus dat hoorde, schortte hij zijn bovenkleed op – meer had hij niet aan – en sprong in het water. 8 De andere leerlingen kwamen met de boot en sleepten het net vol vis achter zich aan. Ze waren niet ver van de oever, ongeveer tweehonderd el. 9 Toen ze aan land kwamen zagen ze een vuurtje met vis erop en brood. 10 Jezus zei: ‘Breng ook wat van de vis die jullie net gevangen hebben.’ 11 Simon Petrus ging weer aan boord en trok het net aan land. Het zat vol grote vissen, welgeteld honderddrieėnvijftig, en toch scheurde het niet. 12 Jezus zei tegen hen: ‘Kom, eet iets.’ Geen van de leerlingen durfde hem te vragen wie hij was, ze begrepen dat het de Heer was. 13 Jezus nam het brood en gaf hun ervan, en hij gaf hun ook vis. 14 Dit was al de derde keer dat Jezus aan de leerlingen verscheen nadat hij uit de dood was opgestaan.

Nooit praat Jezus hier vis eten goed en is het ook niet duidelijk dat hij zelf eet.
Hij laat ze alleen vis vangen om van te eten.
Hier laat hij dus de vissen het net binnengaan. Dat heeft hij blijkbaar gevraagd aan ze.
Het doet haast pijn te moeten lezen hoe de verbasteraars er in geslaagd zijn om God's woord nog verder te verbasteren.
Je geeft een geheel eigen interpretatie van wat er bedoelt word (is al oei oei) en tevens gebruik je ook nog is de (inmiddels) verguisde "Nieuwe Nederlandse" vertaling.
Welk ik niet erken als zijnde de getuigenis van Johannes.
Het gedeelt wat je hanteerd bewijst dat aan mij.
Het zou net zo goed uit de TV gids kunnen komen.

Hieronder vóór de heraanpassing door moderne ondermijners..:

Hierna openbaarde Jezus Zich opnieuw aan de discipelen bij de zee van Tiberias en Hij openbaarde Zich aldus.
2 Daar waren bijeen Simon Petrus, Tomas, genaamd Didymus, Natanaėl van Kana in Galilea, de zonen van Zebedeüs en nog twee van zijn discipelen.
3 Simon Petrus zeide tot hen: Ik ga vissen. Zij zeiden tot hem: Wij gaan met u mede.
Zij vertrokken en gingen scheep, en in die nacht vingen zij niets.
4 Toen het reeds morgen werd, stond Jezus aan de oever; de discipelen wisten echter niet, dat het Jezus was.
5 Jezus zeide tot hen: Kinderen, hebt gij ook enige toespijs?
Zij antwoordden Hem: Neen.
6 Hij nu zeide tot hen: Werpt uw net uit aan de rechterzijde van het schip en gij zult vinden.
Zij wierpen het (net) uit en konden het niet meer trekken vanwege de menigte der vissen.
7 Die discipel dan, dien Jezus liefhad, zeide tot Petrus: Het is de Here.
Simon Petrus dan, toen hij hoorde, dat het de Here was, sloeg zijn opperkleed om,
want hij was ongekleed, en wierp zich in zee;
8 maar de andere discipelen kwamen met het schip, want zij waren niet ver van het land, slechts ongeveer tweehonderd el, en zij sleepten het net met de vissen.
9 Toen zij dan aan land gekomen waren, zagen zij een kolenvuur liggen en vis daarop en brood.
10 Jezus zeide tot hen: Brengt van de vissen, die gij thans gevangen hebt.
11 Simon Petrus ging aan boord en sleepte het net aan land, vol grote vissen, honderd drieėnvijftig; en hoewel er zovele waren, scheurde het net niet.
12 Jezus zeide tot hen: Komt en houdt de maaltijd.
Niemand van de discipelen durfde Hem de vraag stellen: Wie zijt Gij? Want zij wisten, dat het de Here was.
13 Jezus kwam en Hij nam het brood en gaf het hun en evenzo de vis.
14 Dit was reeds de derde maal, dat Jezus na zijn opwekking uit de doden Zich aan zijn discipelen geopenbaard heeft.

Constatering :
-Jezus vraagt of ze te eten hebben, om vervolgens te bevelen dat ze hun netten uitgooien.
Waarna de (meer dan uitbundige) hoeveelheid vis ter maaltijd dient. Gegeven door Jezus.
-Er word duidelijk geen zoogdier geslacht of genuttigd om de opwekking van Here Jezus uit de dood te erkennen in dit citaat.
Vis verdient de eervolle rol.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:02 schreef TechXP het volgende:
"En hij nam het en at het voor hun ogen".
Nu kan je je afvragen waarom die wel vis at.
Deed die dat om te bewijzen dat hij 'echt' was?
Ik Geloof wat er staat.
En ze hielden maaltijd kortom ze aten die vis.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:02 schreef TechXP het volgende:
Door vis te eten enzo word gewoon veel van god creatie vernietigd.
Als ik christen zou zijn, zou ik mij daar wel aan schuldig maken.
Daarnaast word de zee leeggevist.
Dat is zeker niet wat god zou bedoeld hebben.
Al zou ik me al "schuldig" maken aan het eten van vis... Ik geloof dat Here God mij daarvoor vergeeft mits Ik Heere Jezus vraag om vergeving voor het geen ik tot mij neem om zelf te kunnen blijven leven tot de tijd Hij wenst.
Ik voel me als Christen eerder schuldig vanwege de vele "christelijke" huichelaars die er rondlopen dan dat ik net als een van Heere Jezus z'n volgelingen een vis verorber als maaltijd. (tenslotte heilig ik die vis om z'n offer en dank de Here God voor ik ga eten.)
En alleen Here God weet of de zee werkelijk word leeg gevist.
En het is uiteindelijk zo dat Ik geloof dat Here God alles kan, ja zelfs datgene wat het verstand en het verbeeldingsvermogen teboven gaat.
(Denk nog aan je eigen voorbeeld van de vissen die "ineens" verschenen" een teken idd van God's grootheid door Heere Jezus bewerkstelligd idd.)
We verschillen kortom van mening.
Neemt niet weg dat die verschrikkelijke boten met hun sleepnetten ver van de vissersbootjes afstaan uit de tijd van Heere Jezus.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:02 schreef TechXP het volgende:
Ja goed idee... zelf met een schip schepen rammen is natuurlijk ook een idee... god houd niet zo van moeite doen.
Daar zul je nog wel is achterkomen mocht je de moeite nemen...
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:02 schreef TechXP het volgende:
Nou ik stel het alleen maar ter discussie.
Word gewaardeerd ! (heus)
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:02 schreef TechXP het volgende:
Doe ik ook niet hoor
Dan is het goed .. geen kwade zaken ondernemen...
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:02 schreef TechXP het volgende:
Maar door vis te eten ben je ook verantwoordelijk voor de dood van andere dieren in de zee.
Ook de zeezoogdieren.
Je moest eens weten hoeveel van die dieren sterven door de massale visserij.
Als je de bijbel leest gebruiken ze nog van die kleine netten.
Nu hebben ze netten die een voetbalveld groot zijn.
Daarom beste TechXp denk ik ook dat de mensheid gedoemd is...
ER zijn mensen zoals Jij die met werkelijk pijn in het hart, en met lede ogen moeten toezien hoe de wereld naar de knoppe word geholpen door mensen die het geen ene ruk kan schelen.
Hierin deel ik dus je mening.
Van mijn kant zeg ik dan , ik voel mij 'n beetje zoals Daniel in de tijd van Nebukadnessar.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:02 schreef TechXP het volgende:
ah... nou ja... heb ik net een hoop getikt.
Dan moet iemand anders die erop reageren wil maar reageren
Nogmaals niemand hoeft iets te wagen, je mag ook gewoon proberen, niemand verliest als ie z'n ziel voorspiegelt richting mijzelf.
Ik zal ook niet anders zijn dan wie ik ben.
Mijn geweten vreest Here God en niet het (eind)oordeel van een mens.
Neemt niet weg dat respect opbrengen voor anderen zeker gezien de huidige situatie in de wereld het minste is wat je kunt doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tiesemans op 29-06-2005 06:25:10 (hier en daar een spelfoutje.) ]
  woensdag 29 juni 2005 @ 05:58:55 #105
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28326989
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:04 schreef TechXP het volgende:

[..]

Geen hoestdrank enzo genomen? En alcohol zit nog wel in meerdere dingen Natuurlijk heel wat minder dan ze in die dranken stoppen, maar het gaat om de aanwezigheid van de stof toch?
M'n beste, enkele procenten alchol geheiligd in een "medicijn" zal geen "van here God los" toestand veroorzaken.
(Teminste niet enig hoestdrank die ik ken, laat staan bijv Bach remedie.)
De toestand waarin dronken mensen verkeren en hetgeen deze toestanden veroorzaakt, dat is eerder het punt van (algemeen) belang.
Dat bereik je danook niet met het drinken van hoestdrank lol
Ennuh aanwezigheid op zich ... ?? oei oei .. Calvinistische trekjes.... hey ?
  woensdag 29 juni 2005 @ 06:13:56 #106
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28327007
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:23 schreef BBQ-kip het volgende:
Mensen, kap eens met dat godsdienstige geleuter, ik krijg er echt de kriebels van...
Fijn als je godsdienstfanaat bent en je dit letterlijk je hele leven laat overnemen, met alle respect, maar dit is toch echt geen gezond gedrag (en niet alleen in mijn ogen)...
We gaan het lekker weer over vegetarisch eten hebben hier 14.gif
LoL ....

Godsdienstige "Geleuter" ??
En jij krijgt van mij de kriebels .....
Das spijtig ... echt... doch fijn ook dat jij met aandacht je woorden kiest om zaken te beschrijven.
Godsdienstfanaat wiens leven overgenomen word ??
Hoezo vooroordelen niet onder stoelen of banken steken..
Ken jij mij persoonlijk en kun je aldoende onderbouwen dat hetgeen je zegt ook zo is ??!!
Vind de manier waarop je namelijk je mening bekrachtigd getuigen van weinig respect.
Ik kom niks te kort en bezit vrijheid die maar enkele zullen kunnen behalen tijdens hun "slaap".
Ik ben verder (naar mijn beste weten) gezond, met name geestelijk gesproken dan hé.
Daar zal het pescotariėr dieet (met dank aan TechXP) wat ik volg, zeker mede aan mee helpen.
Kortom ga vooral op weinig respectvolle wijze tekeer tegen mij, dan is de sfeer ook snel naar de knoppe.
Dus ik stel voor om idd weer lekker over veganistisch/vegetarisch/pescotarisch eten te hebben...
En nogmaals BBQ-kip ... ga jij voor ons allen is iets inhoudelijks bereiden.
Ik ben benieuwd en ga er lekker voor zitten...

[ Bericht 3% gewijzigd door Tiesemans op 29-06-2005 06:27:32 (nog duidelijker kan niet eet smakelijk) ]
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:14:07 #107
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28328156
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:53 schreef MaRySe het volgende:
Is surimi niet van vlees
Ik had begrepen dat het soya was met smaakstoffen zodat het naar krab smaakte.

Ik kan het fout hebben natuurlijk.

ik ga maar eens googlen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:17:35 #108
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28328210
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:22 schreef Xpression het volgende:
met ketchup is alles te vreten
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_28328289
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:53 schreef MaRySe het volgende:
Is surimi niet van vlees
Iets meer info.

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:06:15 #110
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28329243
Over de rest zullen we zeker anders denken. Ik ben geen christen dus geloof sowieso niet wat daar staat. Voor mij is het maar een 'sprookjesboek'. En als je de echte woorden van de bijbel wilt kennen moet je de scripten kunnen lezen die het vaticaan achterhoudt (verbiedt). Maar je mag het best geloven van mij.
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 05:58 schreef Tiesemans het volgende:

[quote]M'n beste, enkele procenten alchol geheiligd in een "medicijn" zal geen "van here God los" toestand veroorzaken. (Teminste niet enig hoestdrank die ik ken, laat staan bijv Bach remedie.)
De toestand waarin dronken mensen verkeren en hetgeen deze toestanden veroorzaakt, dat is eerder het punt van (algemeen) belang. Dat bereik je danook niet met het drinken van hoestdrank lol
Ennuh aanwezigheid op zich ... ?? oei oei .. Calvinistische trekjes.... hey ?
Nou... veel alcohol kan je denk wel dichterbij god brengen hoor Ik heb dat gemerkt toen ik 2 flessen wijn had opgedronken Ik was al bijna onderweg
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:23:47 #111
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28333489
Evangelisatiewerk gaarne op een ander plekje voortzetten.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:36:34 #112
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28333967
Ontopic maar weer:

Heb van de week een nieuw vegokookboek gekocht... Met visrecepten
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:38:10 #113
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28334027
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:36 schreef Spindizzy het volgende:
Ontopic maar weer:

Heb van de week een nieuw vegokookboek gekocht... Met visrecepten
Dat meen je niet, hebben die mensen zitten slapen ofzo?
Wat een superlompe actie zeg...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:02:29 #114
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28334930
Ik heb de laatste OT-babbels (mea maxima culpa ) even verwijderd wegens erg veel OT, veel plezier verder!

EDIT: OT = offtopic, sorry

[ Bericht 12% gewijzigd door dutch-mamma op 30-06-2005 16:22:28 ]
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:06:33 #115
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28335113
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Dat meen je niet, hebben die mensen zitten slapen ofzo?
Wat een superlompe actie zeg...
Ik heb zoiets ook. Er staat in het begin vermeld waarom er bij sommige staat 'vissaus' enzo.
Maar het staat wel altijd als optioneel in mijn boek.
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:34:34 #116
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28351916
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:06 schreef TechXP het volgende:
Over de rest zullen we zeker anders denken. Ik ben geen christen dus geloof sowieso niet wat daar staat. Voor mij is het maar een 'sprookjesboek'. En als je de echte woorden van de bijbel wilt kennen moet je de scripten kunnen lezen die het vaticaan achterhoudt (verbiedt). Maar je mag het best geloven van mij.
[..]

Nou... veel alcohol kan je denk wel dichterbij god brengen hoor Ik heb dat gemerkt toen ik 2 flessen wijn had opgedronken Ik was al bijna onderweg
___________

Been there , Done that
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:36:02 #117
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28351931
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:23 schreef dutch-mamma het volgende:
Evangelisatiewerk gaarne op een ander plekje voortzetten.
LOL ... Gebruik de "force" met mate.... of niet dan. (zo ook dus de ketchup)



[ Bericht 4% gewijzigd door Tiesemans op 30-06-2005 08:38:57 (Ketchup vergeten...) ]
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:55:01 #118
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28352726
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:02 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik heb de laatste OT-babbels (mea maxima culpa ) even verwijderd wegens erg veel OT, veel plezier verder!
OT= on topic?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:12:17 #119
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28353085
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:55 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

OT= on topic?
Integendeel... off topic...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:07:28 #120
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_28358275
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:12 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Integendeel... off topic...
normaal wordt OT bedoeld voor On Topic, en wordt Off Topic voluit geschreven, zo voorkom je misverstanden.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_28358538
Gezien het verloop van dit topic zou OT ook nog gelezen kunnen worden als Oude Testament. .
pi_28358564
Ik heb nog wel een lekker recept voor Mexicaanse bonensoep
Ik zoek het even op
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:27:46 #123
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28358905
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:15 schreef thabit het volgende:
Gezien het verloop van dit topic zou OT ook nog gelezen kunnen worden als Oude Testament. .
Hehehehe
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:05:08 #124
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28359859
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:12 schreef dutch-mamma het volgende:
Integendeel... off topic...
Isa zegt dat het kan


OT: If a vegetarian eats vegetables, what does a humanitarian eat?

[ Bericht 11% gewijzigd door Shark.Bait op 30-06-2005 16:10:28 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 30 juni 2005 @ 16:23:35 #125
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28360366
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:15 schreef thabit het volgende:
Gezien het verloop van dit topic zou OT ook nog gelezen kunnen worden als Oude Testament. .
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28376037
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:15 schreef thabit het volgende:
Gezien het verloop van dit topic zou OT ook nog gelezen kunnen worden als Oude Testament. .
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:07 schreef Euc- het volgende:

[..]

normaal wordt OT bedoeld voor On Topic, en wordt Off Topic voluit geschreven, zo voorkom je misverstanden.
OT is zowel de afkorting voor ontopic als offtopic. Misschien niet erg handig, maar door de zin waarin de afkorting staat met een klein beetje aandahct te lezen zul je wel snel achterkomen wat er bedoeld wordt...

Dat normaal gesproken (op Fok) met OT ontopic bedoeld wordt: Dat is de Wiki niet met je eens
pi_28376134
Ff weer OT (ontopic!!!)

Misschien moet ik het goede voorbeeld geven...maar weet niets...

Ik heb er iig eigenlijk geen enkele moeite (ben nu denk ik ongeveer 5 maanden (pff, zolang al!) vega) om vegetarisch te koken, en absoluut niet om niet-vega te eten.

Moeilijkste is nog wel om bij bekenden vegetarisch te eten...
  vrijdag 1 juli 2005 @ 01:17:21 #128
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28376237


*zucht*
Zo duidelijker?


OK, en dan nu:
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 1 juli 2005 @ 01:21:33 #129
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28376310
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 01:12 schreef the_disheaver het volgende:
Ff weer OT (ontopic!!!)

Misschien moet ik het goede voorbeeld geven...maar weet niets...

Ik heb er iig eigenlijk geen enkele moeite (ben nu denk ik ongeveer 5 maanden (pff, zolang al!) vega) om vegetarisch te koken, en absoluut niet om niet-vega te eten.

Moeilijkste is nog wel om bij bekenden vegetarisch te eten...
Wat zijn dan de problemen die je ondervindt? Geen begrip, of moet je jezelf continu verdedigen?
Of de gerechten die je voor je neus krijgt?

Als niet-veg heb ik af en toe te maken met veg-gasten, ik vraag hen om tips en recepten en dat werkt, dacht ik, wel.
Waar loopt het bij jou mis?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28376724
Nee, het is echt niet het waarom ik vegetarier ben (het discussieren erover is ook alleen maar leuk (mits in een leuk gezelschap natuurlijk!)

Meer dat je de uitzondering bent, en soms ook wel verwacht dat ze het weten (maar toch blijkbaar niet).

Tips enzo helpt natuurlijk, alleen is het voor mij als beginnend vegetarier EN beginnende koker toch makkelijker om zelf iets klaar te maken dat tips te geven..
  vrijdag 1 juli 2005 @ 02:09:32 #131
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28376918
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 01:50 schreef the_disheaver het volgende:
Nee, het is echt niet het waarom ik vegetarier ben (het discussieren erover is ook alleen maar leuk (mits in een leuk gezelschap natuurlijk!)

Meer dat je de uitzondering bent, en soms ook wel verwacht dat ze het weten (maar toch blijkbaar niet).

Tips enzo helpt natuurlijk, alleen is het voor mij als beginnend vegetarier EN beginnende koker toch makkelijker om zelf iets klaar te maken dat tips te geven..
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt!

Dan zou dit misschien een mooie plek zijn om ideeėn neer te zetten, hoe je veggie en niet-veggie eten met elkaar combineert...!
Als niet-veggie vind ik dat een grote uitdaging (ik kook eens per jaar een weekend voor een grote groep vriendinnen, 1 van hen is veggie).
Ik zal er binnenkort op terugkomen (ik heb 1 x rijsttafel gemaakt en een paar keer Tex-mex), en mijn veggie-vriendin ook eens vragen of ze mijn geheugen wil opfrissen.

Enne... misschien kunnen meer ervaren vegetariėrs hun tips en ideeėn neerzetten?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 1 juli 2005 @ 03:30:12 #132
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28377630
Ten eerste (flauw hóór) dat oude testament grapje (is me niet ontgaan nee....)
Maar laten we elkaar nou vooral geen zeikstralers noemen ....
Kortom terzake ! !
Ik vind het meebrengen van een vegetarisch kookboek een hele goeie tip... (btw)
Laat ik nou morgen in de kookwinkel verderop in de winkelstraat is enkele exemplaren kopen.....
Denk dat het mes aan twee kanten snijd in dit geval, als cadeau....
En je gastvrouw/heer blij verrast met een orgineel cadeau...
En de volgende keer als je komt (met een beetje mazzel) vegetarisch eten op tafel
...
Verder leuk om allerlei recepten te gaan vragen en evt tips ect...
Misschien dat we er wel iets "Nieuws" mee kunnen doen...
Zoals een Fok vegatrisch bundeltje uitbrengen ....
pi_28379786
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:16 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb nog wel een lekker recept voor Mexicaanse bonensoep
Ik zoek het even op
zit wel vlees in, mopz


men neme:

2 blikken kidneybonen
2 blikken ontvelde tomaten
300 gram rundergehakt
bos selderijstengels
1 rode paprika
1 ui, gesnipperd
kaneel, peper, zout, knoflook(!), gemalen koriander, chilipoeder
halve liter runderbouillion


Je pureert eerst de bonen en tomaten. Dan bak je het gehakt rul, mikt de puree er laat het ffies pruttelen. Daarna gepureerde groenten erbij en de bouillon en de kruiden. Doe de knoflook pas op het eind anders verflauwt de smaak. Lekker laten borrelen zodat de smaken 1 worden. Serveren met tortillachips en een kwak creme fraiche. Eetsmakelijk!

Tis officieel een voorgerecht, maar je mag het wel maaltijdsoep noemen! Eventueel kun je er natuurlijk tostadas bij eten of enchillidas.
pi_28381103
Gehakt kun je er naar mijn mening erg makkelijk uit halen. Een vervanger is volgens mij ook niet echt nodig door de bonen. En anders quorn gehakt (als het lekker is bij soep..)

Vind Quorn gehakt overigens een stuk minder smaak hebben dan de stukjes. Je proeft het nauwelijks...
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:36:01 #135
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28384522
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:46 schreef the_disheaver het volgende:
Gehakt kun je er naar mijn mening erg makkelijk uit halen. Een vervanger is volgens mij ook niet echt nodig door de bonen. En anders quorn gehakt (als het lekker is bij soep..)

Vind Quorn gehakt overigens een stuk minder smaak hebben dan de stukjes. Je proeft het nauwelijks...
En vergeet dan ook niet de basis "runderbouillon" te vervangen door groente- of kruidenbouillon. Volgens mijn veggie vriendin een veelgemaakte fout: overal is rekening mee gehouden, maar er zijn dan wel bijvoorbeeld vleesbouillonblokjes verwerkt
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28384618
Ja, en dan natuurlijk met vegetarisch gehakt of geen gehakt !
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:40:57 #137
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28386797
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:46 schreef the_disheaver het volgende:
Vind Quorn gehakt overigens een stuk minder smaak hebben dan de stukjes. Je proeft het nauwelijks...
Als je iets 'nauwlijks' proeft zoals jij dat in die context bedoelt, kan je het net zo goed (of beter zelfs) er helemaal uit laten.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:45:10 #138
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28386973
Sommige gerechten vind ik lekkerder worden als wel iets van nepgehakt in zit. Bijvoorbeeld lasganesaus. Heb het met Quorn en zonder Quorn gemaakt maar met is hij toch lekkerder. Gaat het niet om de smaak van de Quorn maar om de structuur die de saus ervan krijgt. Zonder vind ik het al gauw te waterig ofzo. Met is de saus wat dikker en blijft de lasagne steviger zodat je met een mooi stapeltje eindigt ipv een bord met lasagnetomatensaussoep.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_28493600
Een niet heel erg gezellige docu nu op bbc 2:

Slaughterhouse - The Task of Blood

(niet handig om tijdens het eten te kijken, ook al ben je vega...
pi_28512562
Roti.. Dat is kousenband, harde kip, aardappels, kruiden.

Dat gooi je zo samen in een pan en dan wordt het roti !
Iemand een idee waarmee die harde kip (soepkip) te vervangen?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:56:07 #141
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28512631
Die laat ik altijd gewoon weg. Ik gebruik alleen aardappels en kousenband. Hooguit een eitje erbij maar ik ben niet meer zo dol op eieren.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_28512945
Heb je het ooit met kip gegeten? Is het net zo lekker?
pi_28513040
In elk kipgerecht kun je "kip" door "tofu" vervangen.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 15:08:03 #144
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28513059
Ja als kind at ik het met kip... Ben nooit heel dol geweest op kippenpootjes enzo dus ik liet ze toch al voor het grootste gedeelte liggen. Ik mis de kip er niet bij. Je zou Quornstukjes kunnen gebruiken.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 15:12:34 #145
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28513210
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 15:07 schreef thabit het volgende:
In elk kipgerecht kun je "kip" door "tofu" vervangen.
Ik doe altijd blokjes Quorn, wat Spindizzy zegt dus.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 15:20:19 #146
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28513463
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:40 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Als je iets 'nauwlijks' proeft zoals jij dat in die context bedoelt, kan je het net zo goed (of beter zelfs) er helemaal uit laten.
Waarom zou het beter zijn? Die voedingsstoffen kunnen vast geen kwaad?
Vampire Romance O+
pi_28514599
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 15:07 schreef thabit het volgende:
In elk kipgerecht kun je "kip" door "tofu" vervangen.
kip is wel wat anders dan soepkip..
pi_28515247
Ik kom net bij de Aldi vandaan en ze hebben er goei spul
De yoghurtgums van Katja die in een normale supermarkt ruim anderhalve euro kosten, kosten bij de Aldi (in grotere verpakking en ook zonder gelatine en andere rommel) 99 cent. Lekker

En tomatensaus enzo ingeslagen natuurlijk.

Iemand nog andere supermarkt-tips?
Jumbo vind ik trouwens ook een aanrader, die hebben echt alles en als dat niet het geval is kun je het product laten bestellen. Geweldig!
Mon 'en!
pi_28517836
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 15:50 schreef MaRySe het volgende:

[..]

kip is wel wat anders dan soepkip..
Dan neem je soeptofu.
pi_28519523
Kleurstof nummer E120 is van vlees hoor ik net !
(roze koeken, aardbeienijs)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 18:21:16 #151
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28519920
E120 is Cochenille rood, een extractie uit gedroogde luizen
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:08:58 #152
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28528283
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 15:50 schreef MaRySe het volgende:

[..]

kip is wel wat anders dan soepkip..
"Kip" of "soepkip", whatever, maar in een vegetariėr-topic...?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:10:01 #153
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28528327
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 18:21 schreef Vork het volgende:
E120 is Cochenille rood, een extractie uit gedroogde luizen
Dat is waar! En je hebt geen idee waar ze dat allemaal ingooien... Volgens mij zelfs in medicijnen... (roze tabletjes en zo)
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:20:55 #154
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28528802
Zijn er dan niet meer E nummers op dierlijke basis?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 6 juli 2005 @ 00:16:50 #155
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28534130
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Zijn er dan niet meer E nummers op dierlijke basis?
Die zijn er zeker.
En lang leve internet: http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi45.htm
  woensdag 6 juli 2005 @ 05:27:58 #156
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28538442
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:16 schreef Vork het volgende:

[..]

Die zijn er zeker.
En lang leve internet: http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi45.htm
Dank Dank (het delen van deze link word zéér op prijs gesteld...)
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:51:52 #157
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28563637
"Hitler-was-een-veggie"-discussie verwijderd.

Kunnen we het nu weer écht over vegetarisme gaan hebben, en niet over ontspoorde lieden die toevallig vegetariėr waren? Open daar dan elders een topic over...

[ Bericht 21% gewijzigd door dutch-mamma op 06-07-2005 22:43:35 ]
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:46:45 #158
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28569021
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:16 schreef Vork het volgende:

[..]

Die zijn er zeker.
En lang leve internet: http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi45.htm
Bestaan hier ook diervriendelijke vervangers voor?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 7 juli 2005 @ 02:20:11 #159
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28576880
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Bestaan hier ook diervriendelijke vervangers voor?
Op de pagina zelf worden al een hoop varianten weergegeven. Het meeste is wel te vervangen, maar dat levert in veel gevallen domweg duurdere ingredienten op. In sommige gevallen, zoals bij Gelatine heeft men noodgedwongen moeten zoeken naar een alternatief. In andere gevallen, zoals bij vetzuren, zijn de verschillen tussen vetzuren met een dierlijke oorsprong en die met een plantaardige oorspong identiek, waardoor chemisch gezien de afkomst niet valt te achterhalen. De producent zal wrs. de goedkoopste grondstof kiezen en is bij mijn weten niet verplicht om de afkomst te vermelden op de verpakking.

Voor die kleurstof zijn er ook nog tal van andere rode kleurstoffen te verkrijgen, maar die hebben allemaal weer bepaalde eigenschappen die bij bepaalde producten problemen op kunnen leveren (denk aan de kleurtint zelf, dosering, egaliteit, eventuele reacties met bepaalde ingredienten etc. etc.).

Voor de meeste E nummers zijn wel diervriendelijke vervangers, maar geld en kwaliteit spelen natuurlijk een grote rol als het gaat om het toepassen van die ingredienten.
  donderdag 7 juli 2005 @ 08:01:00 #160
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28578254
______________________________________________________________________
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:51 schreef dutch-mamma het volgende:
"Hitler-was-een-veggie"-discussie verwijderd.

Kunnen we het nu weer écht over vegetarisme gaan hebben, en niet over ontspoorde lieden die toevallig vegetariėr waren? Open daar dan elders een topic over...
Prima zo ....
pi_28578842
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 08:01 schreef Tiesemans het volgende:
______________________________________________________________________ [afbeelding]
[..]

Prima zo ....
Voor discussies over bekende vega's kun je ook op het forum van vegatopia kijken

En vraagje: Bestaan er M&M-achtigen zonder 'foute' ingrediėnten? Gewone M&M's hebben schellak, de variant van de Aldi gelatine..
Mon 'en!
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:10:33 #162
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28578950
Smarties?
Geen idee wat de ingrediėnten zijn hoor...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28579189
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:10 schreef BBQ-kip het volgende:
Smarties?
Geen idee wat de ingrediėnten zijn hoor...
Smarties zijn niet cool en hebben geen pinda's..
Mon 'en!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 08:44:06 #164
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28614487
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:03 schreef bloempjuh het volgende:
En vraagje: Bestaan er M&M-achtigen zonder 'foute' ingrediėnten? Gewone M&M's hebben schellak, de variant van de Aldi gelatine..
Volgens mij zit er sowieso melkchocolade in die dingen... erg foute ingredienten dus...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:21:33 #165
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28615813
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 08:44 schreef TechXP het volgende:

[..]

Volgens mij zit er sowieso melkchocolade in die dingen... erg foute ingredienten dus...
Melkchocolade kan toch wel prima vegetarisch zijn? Niet veganistisch nee (melkpoeder), maar vegetarisch zal het toch wel "goed" zijn?

En Bloempje: ik lust geen pinda's, dus dan let je er niet zo op he
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:20:52 #166
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28619038
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:21 schreef BBQ-kip het volgende:
Melkchocolade kan toch wel prima vegetarisch zijn? Niet veganistisch nee (melkpoeder), maar vegetarisch zal het toch wel "goed" zijn?
Het blijven foute ingredienten... melk en cacao...leed is wat er achter schuilt...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:22:20 #167
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28619076
Dit is toch het vegetarier topic? Niet het veganisten zuurpruimentopic?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_28619372
Is het niet een idee om een veganistisch en een vegetarisch topic te maken?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:40:09 #169
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_28619641
Goed plan Kunnen ze lekker tegen elkaar gaan zitten zuurpruimen en drammen...
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_28619772
Als je wilt zeuren moet je het natuurlijk wel correct kunnen spellen. Het is "erachter schuilt" en niet "er achter schuilt".
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:51:41 #171
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28620024
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:20 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het blijven foute ingredienten... melk en cacao...leed is wat er achter schuilt...
Dan kun je beter maar niets meer eten als je zo redeneert....

Iedereen denkt anders, dus wat voor de een "goed" is, is voor de ander "slecht" of neutraal...

Maar een veganisten en een vegetariėrtopic apart lijkt mij ook wel een idee, dan loopt dat tenminste niet meer zo door elkaar
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:51:53 #172
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28620032
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:43 schreef thabit het volgende:
Als je wilt zeuren moet je het natuurlijk wel correct kunnen spellen. Het is "erachter schuilt" en niet "er achter schuilt".
he... ik kom net terug van een internationale demonstratie en heb vele uren in de bus doorgebracht... logisch dat ik niet alles correct schrijf vandaag (hoewel meestal doe ik dat ook niet echt )
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:52:54 #173
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28620065
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:40 schreef Spindizzy het volgende:
Goed plan Kunnen ze lekker tegen elkaar gaan zitten zuurpruimen en drammen...
maar dan kan ik niemand bekeren als ze al veganist zijn
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:54:12 #174
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28620108
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:51 schreef BBQ-kip het volgende:
Dan kun je beter maar niets meer eten als je zo redeneert....
Of juist de dingen die zo goed mogelijk zijn?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:54:25 #175
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28620117
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:51 schreef TechXP het volgende:

[..]

he... ik kom net terug van een internationale demonstratie en heb vele uren in de bus doorgebracht... logisch dat ik niet alles correct schrijf vandaag (hoewel meestal doe ik dat ook niet echt )
G8?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:04:07 #176
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28620499
Bekeren? Zeg het is geen religie ofzo.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:05:29 #177
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28620565
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:54 schreef BBQ-kip het volgende:
G8?
nope... www.runningofthenudes.com (pamplona)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:06:03 #178
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28620591
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:04 schreef Vork het volgende:
Bekeren? Zeg het is geen religie ofzo.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:06:31 #179
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28620612
Met andere woorden, je hebt daar in pamplona naakt rond lopen banjeren om te protesteren tegen dar jaarlijkse stierenpestfestijn van ze?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:09:29 #180
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28620745
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:06 schreef Vork het volgende:
Met andere woorden, je hebt daar in pamplona naakt rond lopen banjeren om te protesteren tegen dar jaarlijkse stierenpestfestijn van ze?
nou ja.. half naakt... naakt was verboden door de burgemeester enzo.. en men wilde geen problemen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:09:37 #181
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28620754
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:05 schreef TechXP het volgende:

[..]

nope... www.runningofthenudes.com (pamplona)
Tsja... als je denkt dat het helpt...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:17:06 #182
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28621039
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:09 schreef BBQ-kip het volgende:
Tsja... als je denkt dat het helpt...
Ja hoor. Het kost misschien tijd, maar het gaat wel lukken.Zeker als die stomme kut toeristen nou gewoon wegblijven... Het is eigenlijk al een groter evenement als the running of the bulls.
Maar misschien werken andere acties ook wel... jij een idee voor betere acties? Directe acties? Zou misschien ook helpen..
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:21:59 #183
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28621221
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:20 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het blijven foute ingredienten... melk en cacao...leed is wat er achter schuilt...
Er is toch Max Havelaar-chocolade? Of uit een Wereldwinkel of zo?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:22:53 #184
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28621257
Ik een idee voor betere acties, nou ik zou lekker die hele stierengevechten negeren en voorlichting geven op de basisscholen en middelbare scholen in Spanje en Zuid Frankrijk (waar ik ook weleens affiches heb zie hangen).
De volwassenen die er graag naar kijken zijn toch niet meer te "bekeren", zeker niet als in een machocultuur als de Spaanse cultuur een stelletje buitenlanders in hun half blote pik gaan rondrennen ter demonstratie...
Just my 2 cents

En nu weer over eten, want we dwalen gigantisch af...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:23:44 #185
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28621287
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:
Er is toch Max Havelaar-chocolade? Of uit een Wereldwinkel of zo?
Ja die heb je. Maar dat zit niet in smarties of m&ms, hoewel ik volgens mij weleens fair trade smarties heb gezien, maar weet niet meer waar
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:23:45 #186
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28621289
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Er is toch Max Havelaar-chocolade? Of uit een Wereldwinkel of zo?
Kijk maar eens de filmpjes van de Keuringsdienst van Waarde, dan zie je dat Max Havelaarchocolade ook niet slaven-vrij enzo is...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:26:30 #187
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28621382
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:23 schreef BBQ-kip het volgende:
Kijk maar eens de filmpjes van de Keuringsdienst van Waarde, dan zie je dat Max Havelaarchocolade ook niet slaven-vrij enzo is...
Nee, bij KvW was het over chocolade idd, maar niet over hoe fair trade fair trade is. Netwerk had een documentaire erover wat schokte. Dat werd de dag er op in de telegraaf geloof ik al ontkracht.
Ok.. het is niet allemaal perfect denk ik ook hoor. Maar als je een betere keuze hebt, waarom dan een slechtere maken?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:27:47 #188
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28621442
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:22 schreef BBQ-kip het volgende:
(...)

En nu weer over eten, want we dwalen gigantisch af...
Mee eens, ik vind het overigens een interessant onderwerp, maar wat minder ontopic voor CUL...

Apart veganistentopic: goed idee! Er zit IMHO toch af en toe flink verschil tussen vegetariėrs en veganisten... Dus: gooi maar open!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:51:14 #189
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28622329
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:26 schreef TechXP het volgende:
Nee, bij KvW was het over chocolade idd, maar niet over hoe fair trade fair trade is. Netwerk had een documentaire erover wat schokte. Dat werd de dag er op in de telegraaf geloof ik al ontkracht.
Ok.. het is niet allemaal perfect denk ik ook hoor. Maar als je een betere keuze hebt, waarom dan een slechtere maken?
Doe je op al dan niet fair trade ingredienten? Het antwoord is heel simpel, het is goedkoper. Een groot chocoladebedrijf dat de keuze heeft tussen al dan niet fair trade cacao, kiest voor de goedkoopste. Zolang de kwaliteit maar voldoet. Een prijsverschil van 1 eurocent per kilo kan een omzet verschil van tonnen zoniet miljoenen betekenen. Pas wanneer de doelgroep erom vraagt zou een dergelijke overweging voor een bedrijf het overwegen waard zijn.

Zelfde met al dan niet scharreleieren. Een eiverwerkingsbedrijf zal voor het grootste deel nog gewone legbatterij eieren verwerken tot grondstoffen (denk aan eipoeders voor bijv mayonaise of bakkerijproducten). Zolang het voor het eindproduct niet uitmaakt (afhankelijk van de consument/doelgroep) zal er gewoon gewerkt worden met de goedkopere (tevens minder vatbaar voor ziektes e.d.) batterijeieren. Aangezien het in kwaliteit voor de verwerking verder niet uitmaakt of het een scharrel of een legbatterij ei betreft, wordt er pas met scharreleieren gewerkt, wanneeer de producten (en dus de consument) daar naar vraagt. Bijvoorbeeld het eiwit in vegetarische burgers. De doelgroep van ide dingen bestaat uit mensen die daar over het algemeen op let, dus worden daar scharreleieren voor gebruikt.

Het gekke is dat je legbatterijeieren los niet kunt verkopen, dan wil ineens iedereen scharrel, maar voor alle cake en mayonaise e.d. waar ei in zit verwerkt, daarbij maakt het ineens helemaal niet zoveel meer uit.

Uiteindelijk draait het dus allemaal gewoon weer om geld.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:02:10 #190
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28622694
Interessant! Maar... maak er ff een apart topicje over aan...
Dit heeft niet meer met vegetariėrs te maken namelijk...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:03:38 #191
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28622744
Ik zal het niet meer doen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:04:55 #192
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28622781
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:03 schreef Vork het volgende:
Ik zal het niet meer doen
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:38:56 #193
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28623949
Ik doelde niet zozeer op bedrijven die kiezen voor de slechte dingen. Je hebt eigenlijk 3 groepen:

- regering
- producenten/ondernemingen (boeren, tussenhandelaren etc)
- consument.

Deze drie zijn verantwoordelijk voor de regels, de prijs, de aanbod en de vraag. Alledrie hebben ze de mogelijkheden om goed te doen. Maar doen meestal slecht terwijl ze vaak zeggen zo goed mogelijk te willen doen.

Denk aan de regering. Deze vinden slavernij niet kunnen en dat mag niet gebeuren in NL (wat illegaal wel gebeurd). Echter mag men wel lekker producten gebruiken in NL die door slavernij gemaakt zijn. En ze zeggen in Den Haag er niks van, want ze drinken daar echt niet Max Havelaar koffie. En men kan wel zeggen dat dit Nederland is en dat het gebeurd in een ander land. Echter zolang er import en export is over de hele wereld en aan landen waar het in gebeurd zijn wij daar net zo goed schuldig aan. Sowieso zijn we naast nederlanders ook wereldburgers, dus we hebben elk recht om wat te zeggen over wat er elders op de wereld gebeurd.

Hetzelfde geld voor de ondernemers/producenten. Deze hebben de macht om alle producten 1 of 10 cent duurder te maken (wat men best kan missen) en daarmee bijvoorbeeld het fair trade te maken of milieuvriendelijker te produceren. Ter voorbeeld... aangezien we in een veggietopic zijn... zo las ik dat biologische melk, maar een paar cent per liter duurder is. Nu vraag je je af... waarom vervangen ze het dan niet allemaal...? Dan maak je het product die paar cent duurder. Heb je dezelfde winst en de consument betaald het wel. Daarnaast gooit deze groep ook met een enorm aanbod terwijl er niet veel vraag naar is. Verspillng soms.

De consument heeft de macht om te kiezen tussen wat die koopt. Deze kan biologisch en fair trade kopen. Of in ieder geval zover mogelijk. Ik snap dat financien niet altijd goed genoeg zijn (aangezien de prijzen nu ook nog veels te duur liggen en de andere dingen veel meer subsidies krijgen) maar ik denk dat het voor iederee mogelijk is om in ieder geval deels (zoveel mogelijk) biologisch te kopen. In iig meer dan wat men nu doet. Hetzelfde voor fair trade. Ook wel wat keuze in. Of bij kleding kiezen voor goede merken in plaats van slechte merken. Nu kiest iedereen iets omdat het de merk van het moment is, terwijl de consument ook kan kiezen voor bijvoorbeeld een merk als kuyichi (fair trade biologisch). Als je kiest om daar niet op te letten ben je gewoon schuldig aan mishandelingen, moord, ontvoeringen etc. doordat je foute producten koopt. Probeer je het oprecht te mijden, dan scheelt dat toch wel heel wat. Hetzelfde voor biologisch. Minder milieuvervuilend. Kan je biologisch kopen, dan gewoon doen. etc.
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:51 schreef Vork het volgende:
Het gekke is dat je legbatterijeieren los niet kunt verkopen, dan wil ineens iedereen scharrel, maar voor alle cake en mayonaise e.d. waar ei in zit verwerkt, daarbij maakt het ineens helemaal niet zoveel meer uit.
Ja..vaag he... maar ik vind het ook wel naief om te denken dat scharrel zoveel beter is. Wil je echt het diervriendelijkste, dan kies je voor eieren die je in je eigen tuin laat lopen of die iemand anders in zijn tuin heeft lopen. En die niet afgemaakt worden na een aantal jaren.
quote:
Uiteindelijk draait het dus allemaal gewoon weer om geld.
Het ligt bij de mens dieper. Geld is een machtsmiddel. En dat is natuurlijk erg belangrijk, maar de mens is gewoon egoistisch en men steekt de kop maar al te graag in het zand. Zie het voorbeeld met scharreleieren... men denkt altijd dat het diervriendelijk is...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:39:47 #194
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28623982
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:02 schreef dutch-mamma het volgende:
Interessant! Maar... maak er ff een apart topicje over aan...
Dit heeft niet meer met vegetariėrs te maken namelijk...
eh.. waar? Ook in dit subforum... kan deze forumsoftware niet splitsen enzo?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:41:32 #195
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28626387
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:39 schreef TechXP het volgende:

[..]

eh.. waar? Ook in dit subforum... kan deze forumsoftware niet splitsen enzo?
Wel samenvoegen, niet splitsen... Sorry!
En zet veganisme en/of fair trade-ingrediėnten gerust in CUL, zo lang het maar over eten en ingrediėnten gaat. Ik open zo wel 2 aparte topics
Het topic over stieren en Pamplona zou misschien beter in Cultuur passen...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:49:29 #196
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28626703
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:39 schreef TechXP het volgende:

[..]

eh.. waar? Ook in dit subforum... kan deze forumsoftware niet splitsen enzo?
UITNODIGING

over fair trade-producten en ingrediėnten

Veganisten, hier verzamelen!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28643128
Ik had het met mijn M&M's-vraag niet zo zeer over Fair Trade hoor. Meer over kleurstofjes en gelatine enzo
Mon 'en!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 02:05:04 #198
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28644832
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:35 schreef bloempjuh het volgende:
Ik had het met mijn M&M's-vraag niet zo zeer over Fair Trade hoor. Meer over kleurstofjes en gelatine enzo
Volgens mij is gelatine dierlijk. Komt van beenderen af.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28645028
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 02:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Volgens mij is gelatine dierlijk. Komt van beenderen af.
Gelatine is idd dierlijk, de vraag was dus ook meer of er in M&M's verkeerde E'nummers bevat en Gelatine.

(iemand een zakje m&m's met ingredientenlijst?
pi_28647705
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 02:22 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Gelatine is idd dierlijk, de vraag was dus ook meer of er in M&M's verkeerde E'nummers bevat en Gelatine.

(iemand een zakje m&m's met ingredientenlijst?
Dat weet ik al, zie mijn mijn originele post in dit topic.
In gewone M&M's zit schellak en misschien nog wel andere foute kleurtjes. In de variant van de Aldi zit geen foute kleurstof maar weer wel gelatine. Bestaat er ook een M&M's (met pinda's)-nep-variant zonder gelatine of foute kleurstof of whatever?
Mon 'en!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:11:21 #201
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28649083
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:41 schreef bloempjuh het volgende:
Dat weet ik al, zie mijn mijn originele post in dit topic.
In gewone M&M's zit schellak en misschien nog wel andere foute kleurtjes. In de variant van de Aldi zit geen foute kleurstof maar weer wel gelatine. Bestaat er ook een M&M's (met pinda's)-nep-variant zonder gelatine of foute kleurstof of whatever?
Schellak (E904) is trouwens een glansmiddel. Wordt verkregen door het opkoken van het afscheidingsproduct van diezelfde luizen, waar E120, die rode kleurstof van afkomstig is. Bij mijn weten is E120 trouwens de enige kleurstof met een dierlijke oorsprong. E124 is een veelgebruikte synthetische vervanger. (Ik heb laatst een project afgerond waarin we ook E124 hebben gebruikt, en die troep is echt lastig doseerbaar. Maargoed, dat even terzijde). Zo te zien is het vervangen van E904 nog best lastig, aangezien de meeste glansmiddelen irritaties kunnen veroorzaken (net als schellak overigens). E902 kan een optie zijn, wordt ook nog vaak gebruikt voor snoep e.d.

Ik zou niet weten of een vervanger zonder die stoffen, mogelijk, danwel rendabel is voor een bedrijf om het te produceren. Ik zou zoeven niets weten. Er is buiten de Aldi-variant en de gewone M&M nog een ander soort goedkope chocopinda's verkrijgbaar in sommige supermarkten (de niet-Ahold, niet-Laurus supermarkten gok ik). Ik weet niet of dat dezelfde is als bij aldi, maar je zou eens kunnen kijken. Als ik het ergens nog tegenkom, dan moet je me even helpen te herinneren dat ik even de ingredientendeclaratie voor je bekijk .
pi_28692892
Even een vakantievraag: kent iemand een site met vegetarische restaurants in Frankrijk? Zoiets als dit: http://restaurantgids.vegatopia.com/zuid-holland/ , maar pour la douce France.

Mijn laatste ervaring in Frankrijk was verre van prettig. Geen enkele supermarkt in het dorrup had iets van een vegetarische burger. Elke avond was het dus hetzelfde: pizzapunten vreten. Omdat uite eten gaan me ook wel een sleuk lijkt in dit land (waar het vegetarisme nog niet is doorgedrongen ofzo?!), wil ik me dit jaar voorbereiden
pi_28692998
Vegetarische restaurants hebben ze bijna niet in Frankrijk. Alleen in creperies of buitenlandse restaurants kun je daar nog wat fatsoenlijks krijgen. Stelletje achterlijke stokbroodvreters. .
  zondag 10 juli 2005 @ 22:39:23 #204
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28693290
Ik was afgelopen zondag en afgelopen donderdag in Parijs. De zondag heb ik gegeten in een vegetarisch restaurant vlakbij de Notre Dame. Dit was lekker en hadden veel keuze (50% was veganistisch dus voor mij ook ideaal). Je hebt ook Maoz er zitten.

www.happycow.net/europe/france/paris/

Volgens een veganist daar is het inderdaad wel lastig om in de rest van Frankrijk te eten. Alleen in de grotere steden zal het wel nog te doen zijn.

Frankrijk is idd dus niet de beste plek voor veggies en vegans
  zondag 10 juli 2005 @ 22:50:58 #205
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28693586
We zijn wat dat betreft ook bestwel verwend in Nederland. Bijna ieder restaurant heeft minimaal 1 vegetarisch gerecht op de menukaart staan en iedere supermarkt verkoopt tientallen vleesvervangers. Dit heb ik in het buitenland nog amper gezien. Het hangt ook een beetje van de keuken af natuurlijk. In veel landen zijn de maaltijden om het vlees heen gebouwdf zegmaar. Dus het is vlees met iets erbij. In een land als Zwitserland, waar meer schotels, salades, pasta's enzo worden gegeten, daar zijn ook veel meer vleesloze gerechten, of gerechten waarin vlees een minder grote rol speelt, waardoor het makkelijker is weg te laten of te vervangen.

Het is gewoon hopen op een creatieve kok, die zou als hij dat wil natuurlijk, in staat moeten zijn om iets vegetarisch danwel veganistisch in elkaar te draaien.
  zondag 10 juli 2005 @ 23:04:23 #206
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28693959
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:50 schreef Vork het volgende:
We zijn wat dat betreft ook bestwel verwend in Nederland. Bijna ieder restaurant heeft minimaal 1 vegetarisch gerecht op de menukaart staan en iedere supermarkt verkoopt tientallen vleesvervangers. Dit heb ik in het buitenland nog amper gezien. Het hangt ook een beetje van de keuken af natuurlijk. In veel landen zijn de maaltijden om het vlees heen gebouwdf zegmaar. Dus het is vlees met iets erbij. In een land als Zwitserland, waar meer schotels, salades, pasta's enzo worden gegeten, daar zijn ook veel meer vleesloze gerechten, of gerechten waarin vlees een minder grote rol speelt, waardoor het makkelijker is weg te laten of te vervangen.
Nou ja... 1 vegetarisch gerecht waarin niet-vegetarische dingen zit is natuurlijk niet vegetarisch

Maar er zijn wel wat landen waar het echt goed is. VS en england.
pi_28694021
quote:
Op zondag 10 juli 2005 22:39 schreef TechXP het volgende:
De zondag heb ik gegeten in een vegetarisch restaurant vlakbij de Notre Dame. Dit was lekker en hadden veel keuze (50% was veganistisch dus voor mij ook ideaal). Je hebt ook Maoz er zitten.

www.happycow.net/europe/france/paris/
Dankjewel! Parijs, Montpellier en Marseille staan op het programma en die staan ook op desbetreffende site. Dat scheelt alvast weer. En voor de rest zal ik mijn eigen culinaire talenen moeten aanspreken.

Vorig jaar ben ik in Barcelona geweest, en daar viel het me reuze mee. Maar ja, dat is dan ook een tamelijk progressieve stad. Als vegetariėr kun je misschien nog het beste naar India...kijkt niemand vreemd op als je vegetarisch voedsel wil. Maar er zijn daar natuurlijk ook de nodige nadelen wat voedsel betreft
pi_28714496
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 10:41 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dat weet ik al, zie mijn mijn originele post in dit topic.
In gewone M&M's zit schellak en misschien nog wel andere foute kleurtjes. In de variant van de Aldi zit geen foute kleurstof maar weer wel gelatine. Bestaat er ook een M&M's (met pinda's)-nep-variant zonder gelatine of foute kleurstof of whatever?
In de AH pinda's in melkchocolade met een gekleurde suikerlaag ( ) zit als glansmiddel geen schellak, maar Carnauwbawas (E903), en is Natuurlijk.

Verdere E-nummers: 104,120,131,171,172. En die E120 is (volgens mij) dierlijk

Enige oplossing: AH gek laten maken om een andere rode kleurstof te gebruiken?
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:49:43 #209
3878 Vork
Manisch creatief
pi_29012298
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:03 schreef bloempjuh het volgende:
En vraagje: Bestaan er M&M-achtigen zonder 'foute' ingrediėnten? Gewone M&M's hebben schellak, de variant van de Aldi gelatine..
Misschien is het al een keer gemeld, maar ik denk dat ik die M&M-achtigen heb gevonden. BIj C1000 verkopen ze Alpina Colorinos. Hierin zit geen schellak, maar Azorubine (E122) als rode kleurstof (andere kleurstoffen zijn ook allemaal okay) en de glansmiddelen zijn : plantaardig vet, bijenwas en caraubawas. Ik eet ze op dit moment en ze smaken op zich best aardig, het is natuurlijk geen echte M&M's, maar prima te doen.
pi_29066516
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:49 schreef Vork het volgende:

[..]

Misschien is het al een keer gemeld, maar ik denk dat ik die M&M-achtigen heb gevonden. BIj C1000 verkopen ze Alpina Colorinos. Hierin zit geen schellak, maar Azorubine (E122) als rode kleurstof (andere kleurstoffen zijn ook allemaal okay) en de glansmiddelen zijn : plantaardig vet, bijenwas en caraubawas. Ik eet ze op dit moment en ze smaken op zich best aardig, het is natuurlijk geen echte M&M's, maar prima te doen.
Vork, gast, je bent de beste

Dit is inderdaad wat ik bedoelde. Denk dat ik maar eens een C1000 ga opzoeken maandag
Mon 'en!
pi_29141269
hey allemaal, ik ben geen vegetarier, maar wel op zoek naar een vegetarisch gerecht, had het hier gepost:
De kronkelburger....
en ik werd naar dit topic doorverwezen.. wie o wie kent deze vegetarische hap?
- Want die van een olifant is toch het langste
  maandag 1 augustus 2005 @ 22:45:56 #212
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29341176
Even een vraagje van mijn kant wat raden jullie mij aan als ik een keer vegetaries wil koken?

vlees vervangers of zijn er nog andere alternatieven?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 1 augustus 2005 @ 23:14:23 #213
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29342454
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 22:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een vraagje van mijn kant wat raden jullie mij aan als ik een keer vegetaries wil koken?

vlees vervangers of zijn er nog andere alternatieven?
Als je eten wilt binnen 10 minuten ongeveer, dan:
- roerbakmix
- olie
- tofu of van healthy planet fricassee (in natuurwinkel) of andere vega-gehakt
- couscous
- tomatensaus

eerst tofu bakken in roerbakpan. Misschien wat kruiden erover... paar minuten..dan groente er bij.. ook weer wat minuten (totdat je de groenten goed doorbakken acht +/- 3-4 minuten). De tomatensaus bij de roerbakmix gooien. Goed doorroeren. Naar gevoel.
Dan couscous 150mg in een pannetje/bak. 250ml heet water (uit kraan kan) erbij. Zorgen dat het water in de couscous getrokken is (als het water erg lang erop blijft liggen.. dan gewoon even roeren en anders water eruit halen. ). Als het couscous klaar is dat bij de roerbak gooien. En mixen

Simpel gerecht en erg lekker altijd.

Iets anders... bietjes gemixt met tofu en wat couscous is ook wel lekker
  maandag 1 augustus 2005 @ 23:26:57 #214
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29342991
En als je niet van Couscous houdt kun je dan ook rijst gebruiken?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:16:04 #215
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29346896
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 23:26 schreef Martijn_77 het volgende:
En als je niet van Couscous houdt kun je dan ook rijst gebruiken?
ja hoor. Je kan ook gewoon macaroni gebruiken. Of spaghetti. etc.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 21:22:38 #216
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29430239
Ik hoor net dat er in de vegetarische boterhamworst van AH vis zit (in de aroma's). Even ter waarschuwing. 2 bronnen bevestigen het.

Daarnaast zou het ook wel in de aroma's van andere producten kunnen zitten.
pi_29430630
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:22 schreef TechXP het volgende:
Ik hoor net dat er in de vegetarische boterhamworst van AH vis zit (in de aroma's). Even ter waarschuwing. 2 bronnen bevestigen het.

Daarnaast zou het ook wel in de aroma's van andere producten kunnen zitten.
Hier 1 bron: vegatopia.com forum (wat is de tweede?)

Verder persoonlijk de ingredientenlijst bekeken:
Van de vegetarische boterhamworst van het AH-merk bevat o.a. (citeer) "aroma's (bevat vis, melk)" (einde citaat van verpakking)

Overige vegetarische 'vlees' boterhambeleg van AH bevatten eveneens aroma's, alleen wordt er niet gespecificeerd welke exact.

Inmiddels mail verstuurd naar zowel NVB als AH.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 21:57:50 #218
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29431057
De 2 personen op vegatopia had ik het over Dus topicstarter en jij
  woensdag 10 augustus 2005 @ 15:16:35 #219
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29539214
Geachte heer Romijn,

Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij navraag gedaan binnen onze
organisatie en kunnen u het volgende melden:
De klant heeft gelijk. Er wordt visbouillonpoeder gebruikt. Strikt genomen
mag dit niet in vegetarische producten, vandaar dat wij al actie hebben
ondernomen met de leverancier. De leverancier is nu op zoek naar een
soortgelijk ingrediėnt maar dan niet van dierlijke oorsprong. Wordt in de
loop van de tijd aangepast.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geļnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice
pi_29539473
Jeetje tis niet te hopen dat die leverancier ook andere producten met vis maakt, en die verkoopt als vegatarisch

[ Bericht 60% gewijzigd door Behh op 10-08-2005 15:50:36 (niet goed gelezen) ]
  woensdag 10 augustus 2005 @ 15:51:47 #221
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29539529
Het word verkocht onder AH merk, maar zulke producten worden altijd door andere bedrijven natuurlijk geproduceert. Maar het is de taak van AH om wel producten te controleren.
pi_29548329
Op de vegetarische ham van AH staat dat er sporen van vis in kunnen zitten. Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Dat het in dezelfde fabriek als de surimi sticks wordt gemaakt?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 23:09:34 #223
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29548948
In een email aan iemand anders werd er idd gezegd dat er in de andere producten resten kunnen zitten. Dat gebeurd omdat het op een productielijn is waar ook visdelen worden gebruikt. Aangezien het ene product dus visbouillon heeft zal dat ook in de andere kunnen terecht komen. Dat word daar mee bedoeld. Dus die vegetarische boterhamworst daar zit echt visbouillon in en in de andere producten kunnen er delen in terecht komen. Als ze de machine niet goed schoonmaken enzo.
pi_29549001
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:44 schreef Cat_Byte het volgende:
Op de vegetarische ham van AH staat dat er sporen van vis in kunnen zitten. Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Dat het in dezelfde fabriek als de surimi sticks wordt gemaakt?
Volgens de AH klantenservice:

"Wel
kunnen deze sporen
van vis bevatten (carry-over)"

Dus idd: dat de vega-ham in het zelfde bedrijf wordt gemaakt als vissticks (ofzo) en door wat dan ook (werknemer) een stukje vis mogelijk in het productieproces van de vega ham kan komen.

Het is niet voor vegetariers van belang, maar voor mensen die allergisch voor vis zijn.
pi_29549224
Gelukkig, daar kan ik mee leven. Was al even bang dat ik deze lekkernij (al zullen er vegetariėrs zijn die van nepvlees walgen) moest bannen.
Dankjulliewel voor de snelle info... ik geloof dat ik maar eens even op vegatopia ga kijken naar het hele verhaal
  donderdag 18 augustus 2005 @ 10:51:05 #226
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29746980
http://telegraaf-i.telegr(...)S_20050818_3_291.php

Het is op het journaal geweest en staat in diverse kranten.
pi_29747548
Het door u opgevraagde artikel behoort tot het betaalde gedeelte van De Telegraaf-i. Als u hieronder inlogt met een actief account, dan kunt u het artikel direct lezen:

Ben toch wel heel benieuwd wat er in het artikel staat. Op het journaal geweest, wanneer? Dan is dat nog te zien op www.uitzendinggemist.nl
pi_29747620
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 15:16 schreef TechXP het volgende:
Geachte heer Romijn,

Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij navraag gedaan binnen onze
organisatie en kunnen u het volgende melden:
De klant heeft gelijk. Er wordt visbouillonpoeder gebruikt. Strikt genomen
mag dit niet in vegetarische producten, vandaar dat wij al actie hebben
ondernomen met de leverancier. De leverancier is nu op zoek naar een
soortgelijk ingrediėnt maar dan niet van dierlijke oorsprong. Wordt in de
loop van de tijd aangepast.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geļnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice


Wat een eikels weer.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:27:23 #229
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29748065
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:09 schreef Cat_Byte het volgende:
Het door u opgevraagde artikel behoort tot het betaalde gedeelte van De Telegraaf-i. Als u hieronder inlogt met een actief account, dan kunt u het artikel direct lezen:

Ben toch wel heel benieuwd wat er in het artikel staat. Op het journaal geweest, wanneer? Dan is dat nog te zien op www.uitzendinggemist.nl
Ik heb een login verstuurd naar je emailadres in je profiel.

Het was vanochtend bij het NOS journaal. Daar behandelde ze kranten. Ik heb het zelf daar niet gezien, maar iemand anders zei het. Zie ook www.vegatopia.com/forum/
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:40:21 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29748440
Dat je je opwind dat er dierlijke producten in een vegetarisch gelabeld eindproduct zitten kan ik me voorstellen. Maar goed, als er in de aroma´s een boulionpoeder zit dat op visbasis is gemaakt is het aandeel erg weinig. Hoe zeer stoor je je dan aan dierlijke resten die met het oogsten van groenten meekomen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29748716
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:09 schreef Cat_Byte het volgende:
Het door u opgevraagde artikel behoort tot het betaalde gedeelte van De Telegraaf-i. Als u hieronder inlogt met een actief account, dan kunt u het artikel direct lezen:
quote:
Vegetarische worst bevat vis

Supermarktketen Albert Heijn heeft jarenlang vegetarische boterhamworst verkocht die niet vegetarisch is. In de worst zat een visaroma dat voor vegetariėrs onacceptabel is.
Een woordvoerster van Albert Heijn spreekt van een "heel vervelende zaak", die zal worden rechtgezet. Het omstreden visaroma zal vervangen worden door een groentearoma, waardoor de worst weer door de beugel kan. Ook gaat de kruidenier de supermarkten vragen om de boterhamworst en het vegetarisch gehakt met bieslook, waar ook het visaroma in zit, uit de schappen te halen.
"Hoewel er absoluut geen gevaar voor de volksgezondheid is, willen we toch de consument tegemoet komen die heeft aangegeven dat er iets niet in orde is", aldus de woordvoerster.
De Nederlandse Vegetariėrsbond spreekt van 'dommigheid' en denkt niet dat er opzet in het spel is. Behalve in de boterhamworst zouden ook in de kant-en-klare foe yong hai-maaltijden van Albert Heijn 'foute' (kip-)extracten zitten. De woordvoerster van de kruidenier spreekt dit tegen.


De vegetarische worst die toch niet vegetarisch blijkt te zijn.

Waarom het zo lang geduurd heeft voordat iemand opmerkte dat de vegetarische worst niet vegetarisch was, weet de woordvoerster niet. Pas sinds dit jaar staan alle ingrediėnten op het etiket.
Het waren vegetarische klanten van Albert Heijn die aan de bel trokken. Boterhamworst wordt veel verkocht bij Albert Heijn. Vegetarische boterhamworst minder. Exacte verkoopaantallen wil de woordvoerster niet kwijt.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:54:14 #232
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_29748890
Jeetje! Die heb ik weleens op! Nou ja, ik geloof ook niet dat er opzet in het spel is, Albert-Heijn is een prima supermarkt voor vegetariers. Wel jammer zeg...
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:23:27 #233
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29749603
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat je je opwind dat er dierlijke producten in een vegetarisch gelabeld eindproduct zitten kan ik me voorstellen. Maar goed, als er in de aroma´s een boulionpoeder zit dat op visbasis is gemaakt is het aandeel erg weinig. Hoe zeer stoor je je dan aan dierlijke resten die met het oogsten van groenten meekomen?
Het gaat erom dat ze 'doelbewust' vis er in doen. Dat is wat anders als dat er mogelijke resten van insecten enzo tussen groente etc kan zitten.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:25:02 #234
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29749642
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Jeetje! Die heb ik weleens op! Nou ja, ik geloof ook niet dat er opzet in het spel is, Albert-Heijn is een prima supermarkt voor vegetariers. Wel jammer zeg...
Nee denk ook niet zozeer aan opzet, maar wel aan dom gedrag. Er moeten gewoon standaard vastgelegde wettelijke richtlijnen komen eigenlijk voor iets 'vegetarisch' noemen, want dat dit gebeurd dat kan gewoon niet.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:38:17 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29749982
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:23 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ze 'doelbewust' vis er in doen. Dat is wat anders als dat er mogelijke resten van insecten enzo tussen groente etc kan zitten.
Dat vroeg ik niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:41:18 #236
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_29750069
Er is een verschil tussen bewust niets kopen waar dierlijke produkten in zitten en een beestje dat misschien wel over de sla heeft gelopen. Daarbij, groenten kun je wassen...
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:44:29 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29750156
Dat was niet mijn vraag. En als je je groeten was, verzuip je al die beestjes die er op zitten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:47:20 #238
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_29750239
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat was niet mijn vraag. En als je je groeten was, verzuip je al die beestjes die er op zitten.
Dan zou een vegetarier dus helemaal niets meer kunnen eten.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:49:11 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29750289
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dan zou een vegetarier dus helemaal niets meer kunnen eten.
Dat, of gewoon toegeven dat je altijd een bep percentage dierlijke producten binnenkrijgt en daar niet histeries over doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 12:54:07 #240
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_29750415
Dacht dat dit het vegotopic was? Niet het zeikwijventopic.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:11:57 #241
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29750957
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat, of gewoon toegeven dat je altijd een bep percentage dierlijke producten binnenkrijgt en daar niet histeries over doen.
Dat is altijd mogelijk ja. Dat is toch gewoon bekend.
Het gaat hier gewoon om iets wat te vermijden is. Echter gooien ze het er in. Doelbewust. Dom gewoon en waarschijnlijk niet over nagedacht.
pi_29751069
Goed dat ik dit topic zie!

Zaterdag komen er wat mensen BBQ'en en daar zitten 2 vegetariers bij.
De vlees/viskant is prima in orde, maar wat moet ik in godsnaam voor die 2 doen?
Gewoon wat van die nepburgers op de grill kwakken of kan het iets exclusiever?

Help!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:17:57 #243
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_29751139
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:15 schreef SteveBallmer het volgende:
Goed dat ik dit topic zie!

Zaterdag komen er wat mensen BBQ'en en daar zitten 2 vegetariers bij.
De vlees/viskant is prima in orde, maar wat moet ik in godsnaam voor die 2 doen?
Gewoon wat van die nepburgers op de grill kwakken of kan het iets exclusiever?

Help!
Nepburger kan heel goed, maar je kan ook bijvoorbeeld vegaballetjes op een sateprikker doen met stukjes ui en paprika ertussen. En mais natuurlijk, wat ook lekker is voor niet-vegetariers!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:20:33 #244
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_29751220
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:15 schreef SteveBallmer het volgende:
Gewoon wat van die nepburgers op de grill kwakken of kan het iets exclusiever?
Je zou zelf vegoburgers kunnen maken maar die laten zich niet zo goed BBQen.

Waar ikzelf altijd blij mee ben als we ergens gaan BBQen: gepofte aardappels en maiskolven. Champignons, paprika, courgette e.d. Doen het erg goed op een pitabroodje (die natuurlijk ook op de BBQ kan).
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_29751379
Ik hoor weleens dat vegetariers opzien tegen een bbq omdat een vegetarier daar vaak het ondergeschoven kindje is. Brood, salades, gepofte aardappel en tot ziens.
Ik wil graag iets aparts maken.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:29:31 #246
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_29751501
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:25 schreef SteveBallmer het volgende:
Ik wil graag iets aparts maken.


Ik neem meestal mijn eigen voer mee naar een BBQ. Weet ik zeker dat ik wat lekkers te bikken krijg.

Wat recepten:

Champignons gevuld met kruidenkaas
voor 4 personen
4 grote kastanjechampignons, 100 gram zachte kruidenkaas (boursin)

1. Maak de champignons schoon en haal het steeltje er voorzichtig uit. Vul ze met kaas.
2. Verdeel de champignons over 4 aluminiumvelletjes en vouw ze dicht.
3. Leg de pakketjes circa 15 minuten op de barbecue.
--------------------

Auberginespies met krielaardappeltjes
voor 4 personen
1 aubergine, 16 krieltjes in de schil, 100 gram gedroogde tomaatjes op olie,
3 takjes verse basilicum, vers gemalen peper, 16 cherrytomaatjes, 4 spiesen
# Snijd de aubergine in de lengte in 6 dunne plakken. Halveer de plakken. Bestrooi ze met zout en laat ze 20 minuten liggen.
# Kook ondertussen de krieltjes bijna gaar. Laat ze uitlekken in een vergiet.
# Pureer de gedroogde tomaatjes, met aanhangend olie, samen met de basilicumblaadjes in een keukenmachine tot een pasta. Breng op smaak met peper.
# Dep de plakken aubergine droog. Bestrijk ze met het tomatenmengsel. Rol elke plak stevig op.
# Rijg afwisselend de auberginerolletjes, de krieltjes en de cherrytomaatjes aan de spiezen.
# Bestrijk de spiezen rondom met olijfolie. Laat ze in circa 10 minuten rondom bruin roosteren op de hete barbecue.


Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_29866762
Topic even omhoog geschopt.

Ik heb 2 vragen, hebben mensen een mening?

Vandaag ben ik bij een bioresonantie-therapeute geweest. Ik heb eczeem, en af en toe mag je je dan wenden tot alternatieve artsen. Zit niet voor niet voor niets in een aanvullende pakket! Het gaat me nu niet over wat alternatieve geneeskunde al dan niet voor de mens kan betekenen, maar om het volgende:

Uit haar metingen (je energie wordt gemeten, en zo je allergiėn en overgevoeligheden bepaald) kwamen een overgevoeligheid voor noten in het algemeen (sterk) en voor zuivel (minder sterk).
Haar advies was deze tot het volgende gesprek over 2 weken te mijden.
Nu ben ik dus al jarenlang vegetarier, en gebruik noten en zuivel als calcium en eiwit leveranciers. En dat kan dus nu niet meer... Nu zijn er dus 2 oplossingen: noten en zuivel schrappen en sort-of veganist worden voor iig de komende weken. Als kaasliefhebber is dat natuurlijk lastig, maar dat kan ik wel aan zonder veel problemen.

De andere optie is om tijdelijke terug te gaan naar vlees/vis in mijn dieet. Ik ben geen hele dogmatische vegetarier, voornamelijk vind ik vlees niet lekker. Maar het hele vlees eet idee staat me erg tegen na 7 jaar vleesloos te leven. Maar wel heb ik er al eerder over gedacht weer vis te gaan eten, omdat mijn lichaam me zo in de steek liet het afgelopen jaar, dus ik sta er ook niet onwelwillend tegenover.

Mijn vragen:
* Wat moet ik aan mijn dieet toevoegen om voldoende eitwit en calcium binnen te krijgen als ik geen zuivel en noten kan eten?
* Kun je als vegetarier wel weer direct vlees gaan eten, of moet je dat opbouwen? Krijg je niet heel erg buikpijn, of wekt vlees laxerend na ontwenning?
pi_29867659
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:29 schreef Spindizzy het volgende:
Auberginespies met krielaardappeltjes
voor 4 personen
1 aubergine, 16 krieltjes in de schil, 100 gram gedroogde tomaatjes op olie,
3 takjes verse basilicum, vers gemalen peper, 16 cherrytomaatjes, 4 spiesen
# Snijd de aubergine in de lengte in 6 dunne plakken. Halveer de plakken. Bestrooi ze met zout en laat ze 20 minuten liggen.
# Kook ondertussen de krieltjes bijna gaar. Laat ze uitlekken in een vergiet.
# Pureer de gedroogde tomaatjes, met aanhangend olie, samen met de basilicumblaadjes in een keukenmachine tot een pasta. Breng op smaak met peper.
# Dep de plakken aubergine droog. Bestrijk ze met het tomatenmengsel. Rol elke plak stevig op.
# Rijg afwisselend de auberginerolletjes, de krieltjes en de cherrytomaatjes aan de spiezen.
# Bestrijk de spiezen rondom met olijfolie. Laat ze in circa 10 minuten rondom bruin roosteren op de hete barbecue.
[/i]
Gemaakt en gelukt.

Thank you.
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:10:48 #249
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29869166
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 16:29 schreef marsterretje het volgende:
Nu ben ik dus al jarenlang vegetarier, en gebruik noten en zuivel als calcium en eiwit leveranciers. En dat kan dus nu niet meer... Nu zijn er dus 2 oplossingen: noten en zuivel schrappen en sort-of veganist worden voor iig de komende weken. Als kaasliefhebber is dat natuurlijk lastig, maar dat kan ik wel aan zonder veel problemen.
Dan heet je gewoon totaal-vegetarier... niet echt veganist dus... en je neemt denk wel ei?
En noten en zuivel kan je schrappen.
quote:
De andere optie is om tijdelijke terug te gaan naar vlees/vis in mijn dieet. Ik ben geen hele dogmatische vegetarier, voornamelijk vind ik vlees niet lekker. Maar het hele vlees eet idee staat me erg tegen na 7 jaar vleesloos te leven. Maar wel heb ik er al eerder over gedacht weer vis te gaan eten, omdat mijn lichaam me zo in de steek liet het afgelopen jaar, dus ik sta er ook niet onwelwillend tegenover.
Waarom wil je dan vlees nemen? wat wil je daar dan weer mee bereiken?
quote:
Mijn vragen: * Wat moet ik aan mijn dieet toevoegen om voldoende eitwit en calcium binnen te krijgen als ik geen zuivel en noten kan eten?
Door de zuivel krijg je al niet veel calcium binnen omdat het niet goed word opgenomen. Zie zuiveloffline.nl
Neem bruin brood (hoeveel heb je daar per dag van?). Gebruik sla bijvoorbeeld op je brood. Daar zit calcium in. En neem meer groene groenten als broccoli en boerenkool in de week. En dan heb je genoeg calcium. En je kan sojamelk nemen. Daar zit ook calcium in toegevoegd vaak.. je hebt er 1 met extra calcium. Voor het eiwit kan je tofu nemen. Dit kan je verwerken in diverse gerechten. En natuurlijk peulvruchten wat ook eiwitrijk is. Dat zijn dingen die in je voeding al veelal waarschijnlijk een grote rol voor eiwit en calcium hebben. Maar daar kan je wat meer van eten enzo

Oja... de eczeem heb je waarschijnlijk van de zuivel gekregen. Het was bij mij ook een trigger. Iemand gaf me de tip om een goede balans te vinden tussen omega3 en omega6 eiwitten, omdat de zuivel deze in de war heeft geschopt en dat is bij mij nooit goedgekomen ofzo. Ben sinds kort daar mee bezig. Ik neem nu af en toe lijnzaadolie. Deze heeft een goede verhouding voor omega3-6. Maar het smaakt alleen niet zo lekker..
quote:
* Kun je als vegetarier wel weer direct vlees gaan eten, of moet je dat opbouwen? Krijg je niet heel erg buikpijn, of wekt vlees laxerend na ontwenning?
Ik zou het niet proberen. Je lichaam is er niet meer op ingesteld en ik heb gehoord dat mensen die dat gingen doen weer ziek werden een tijd.

Maar goed.. ik hoop dat dit wat duidelijk is verder. Je hoeft dus niet terug naar vlees... en zou ik ook niet doen, omdat je dan het probleem niet echt oplost. Want je moet wel dat eiwit goed binnen krijgen en calcium.

Maar kijk ook op vegatopia.com/forum
Daar is ook genoeg te vinden aan voedingsinfo.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:53:25 #250
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29879169
TechXP:
Ga nou niet weer lopen beweren dat exceem van zuivel komt, toon dit eerst maar eens aan met wetenschappelijk onderzoek (en dus niet www.milkisdeath.com ofzo). Maar aangezien je daar de spreekwoordelijke kaas niet van gegeten hebt denk ik dat er weinig bewijs voor is dat zuivel dé boosdoener is. Zou best een factor in het geheel kunnen zijn hoor, maar dat weten "we" gewoon nog niet, dus jij ook niet.

Omega3 en 6 heb je ook in capsulevorm, ook van lijnzaadolie gemaakt, in vega-capsules, dus compleet zonder dierlijke inmenging.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:03:26 #251
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29879376
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 09:53 schreef BBQ-kip het volgende:
TechXP:
Ga nou niet weer lopen beweren dat exceem van zuivel komt, toon dit eerst maar eens aan met wetenschappelijk onderzoek (en dus niet www.milkisdeath.com ofzo). Maar aangezien je daar de spreekwoordelijke kaas niet van gegeten hebt denk ik dat er weinig bewijs voor is dat zuivel dé boosdoener is. Zou best een factor in het geheel kunnen zijn hoor, maar dat weten "we" gewoon nog niet, dus jij ook niet.
Ik beweer niks. Dat is gewoon wat heel veel dietisten en artsen al zeggen. Zuivel veroorzaakt dit nou eenmaal veel. Dat is uit epidemiologische studies gewoon gekomen. En dat is is niet van milksucks.com, maar gewoon als je even zoekt vind je genoeg sites er over.
En bij mij is het gewoon de zuivel geweest. Ik kan verder niks anders vinden. Er zijn ook gegevens dat soja allergie eczeem zou geven, maar in de perioden dat ik enorm veel melk ging drinken en eczeem kreeg nam ik nog geen soya producten. Daar ben ik pas 2 a 3 jaar geleden mee begonnen.
quote:
Omega3 en 6 heb je ook in capsulevorm, ook van lijnzaadolie gemaakt, in vega-capsules, dus compleet zonder dierlijke inmenging.
Ja die zijn wel te vinden.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:52:33 #252
3878 Vork
Manisch creatief
pi_29880492
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 16:29 schreef marsterretje het volgende:
Vandaag ben ik bij een bioresonantie-therapeute geweest. Ik heb eczeem, en af en toe mag je je dan wenden tot alternatieve artsen. Zit niet voor niet voor niets in een aanvullende pakket! Het gaat me nu niet over wat alternatieve geneeskunde al dan niet voor de mens kan betekenen, maar om het volgende:
Is dit ongeveer het zelfde als electro acupunctuur? Daar heb ik zelf wel goede ervaringen mee, aangezien die arts het praktisch altijd bij het juiste eind heeft gehad. Noten en zuivel komt me wel bekend voor, m'n broertje heeft dat ook, maar die eet gewoon vlees, ik denk dat ze 'm lichtelijk voor gek gaan verklaren als hij zou belsuiten om vegetarier te worden. Reageer je ook op een of andere manier op eieren, of eet je die liever niet?
quote:
Mijn vragen:
* Wat moet ik aan mijn dieet toevoegen om voldoende eitwit en calcium binnen te krijgen als ik geen zuivel en noten kan eten?
* Kun je als vegetarier wel weer direct vlees gaan eten, of moet je dat opbouwen? Krijg je niet heel erg buikpijn, of wekt vlees laxerend na ontwenning?
Over het algemeen zijn de vegetarisch verantwoorde vleesvervangers en tofu wel voorzien van een juiste hoeveelheid eiwitten en calcium zit ook in groente, brocolli bijvoorbeeld of bruin brood. Zie TechXP's verhaal. Ik zou in ieder geval wel proberen om gewoon veel te eten. Veel groente en fruit, veel brood, veel pasta.

Ik denk wel dat het mogelijk is om als vegetarier weer over te stappen op vlees, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je de verhouding aan bouwstoffen daarmee niet volledig omgooit, ik denk dat dat de heftighste reacties op zou kunnen leveren. Mocht je geen andere uitweg zien, dan zou ik het wel matigen als in een beetje gehakt door de saus, of een beetje kalkoen door de salade en dat soort dingen.

Hoe dan ook succes met de komende 2 zware weken. (Ik moet er niet aan denken om geen noten en geen zuivel meer te nuttigen).
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:00:54 #253
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29880723
Ik eet geen zuivel en amper noten eigenlijk. Alleen pinda's/pindakaas zo af en toe. Dus zo lastig is het ook weer niet
pi_29888835
Heel zinnig. Nog een keer proberen....
pi_29889304
Post dubbel typen nadat je je eigen bericht heb ge-delete is altijd zo.... frustrerend...

Evengoed: bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar kan ik wat mee.
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 19:10 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dan heet je gewoon totaal-vegetarier... niet echt veganist dus... en je neemt denk wel ei?
En noten en zuivel kan je schrappen.
[..]
Ik ben idd simpelweg huis tuin en keuken vego. Ben vergeten te vragen of ei nog toegestaan is, ga morgen even bellen . Eet het eigelijk niet zo veel, houdt zelf ook niet zo van ei.
quote:
Waarom wil je dan vlees nemen? wat wil je daar dan weer mee bereiken?
[..]
Het afgelopen jaar kreeg ik erg veel rare klachten die op weestandvermindering duiden. Om je weerstand te verhogen moest ik iets gaan doen, zo wanhopig werd ik van die rare dingen die mijn lichaam met me aan uithalen was. En dan ga je denken of je niet beter vlees/vis kunt gaan eten...
quote:
Door de zuivel krijg je al niet veel calcium binnen omdat het niet goed word opgenomen. Zie zuiveloffline.nl
Neem bruin brood (hoeveel heb je daar per dag van?). Gebruik sla bijvoorbeeld op je brood. Daar zit calcium in. En neem meer groene groenten als broccoli en boerenkool in de week. En dan heb je genoeg calcium. En je kan sojamelk nemen. Daar zit ook calcium in toegevoegd vaak.. je hebt er 1 met extra calcium. Voor het eiwit kan je tofu nemen. Dit kan je verwerken in diverse gerechten. En natuurlijk peulvruchten wat ook eiwitrijk is. Dat zijn dingen die in je voeding al veelal waarschijnlijk een grote rol voor eiwit en calcium hebben. Maar daar kan je wat meer van eten enzo
Dit zijn idd al dingen die ik normaal gesproken veel eet. Bruinbrood stuk of 5 sneeen per dag. Zal van nu af en meer soja gaan eten, want deze kwam positief uit de test.
quote:
Oja... de eczeem heb je waarschijnlijk van de zuivel gekregen. Het was bij mij ook een trigger. Iemand gaf me de tip om een goede balans te vinden tussen omega3 en omega6 eiwitten, omdat de zuivel deze in de war heeft geschopt en dat is bij mij nooit goedgekomen ofzo. Ben sinds kort daar mee bezig. Ik neem nu af en toe lijnzaadolie. Deze heeft een goede verhouding voor omega3-6. Maar het smaakt alleen niet zo lekker..
[..]
Net al bbq-kip ben ik hier wel een beetje sceptisch over. Eczeem is bij iedereen anders, en bijna nooit is er een 1 op 1 relatie met een veroorzaker en reactie. Meestal is het een combinatie van een allergische constitutie en omgevingsfactoren. Meestal komt eczeem bij mij bij stress, en dat is nu het enige dat ik niet kan voorkomen...
quote:
Ik zou het niet proberen. Je lichaam is er niet meer op ingesteld en ik heb gehoord dat mensen die dat gingen doen weer ziek werden een tijd.
Maar goed.. ik hoop dat dit wat duidelijk is verder. Je hoeft dus niet terug naar vlees... en zou ik ook niet doen, omdat je dan het probleem niet echt oplost. Want je moet wel dat eiwit goed binnen krijgen en calcium.
Het is zeker duidelijker! Ik denk dat ook niet dat ik binnenkort weer vlees ga eten, wellicht als het over een tijdje weer zo slecht gaat, dat ik het dan overweeg, maar nog eventjes niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door marsterretje op 23-08-2005 16:02:55 ]
pi_29889474
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:52 schreef Vork het volgende:

[..]

Is dit ongeveer het zelfde als electro acupunctuur? {}. [..][quote]

Het is idd zo goed als hetzelfde als electro-acapunctuur.

[qoute]
Over het algemeen zijn de vegetarisch verantwoorde vleesvervangers en tofu wel voorzien van een juiste hoeveelheid eiwitten en calcium zit ook in groente, brocolli bijvoorbeeld of bruin brood. Zie TechXP's verhaal. Ik zou in ieder geval wel proberen om gewoon veel te eten. Veel groente en fruit, veel brood, veel pasta.
Vergat ik te vermelden dat ik ook 'gewoon' op dieet was? Ja he? Dus veel brood en pasta is dan ook neit ideaal, maar bij geen kaas is dat ook weer redelijke gecompenseerd qua calorien
quote:
Ik denk wel dat het mogelijk is om als vegetarier weer over te stappen op vlees, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je de verhouding aan bouwstoffen daarmee niet volledig omgooit, ik denk dat dat de heftighste reacties op zou kunnen leveren. Mocht je geen andere uitweg zien, dan zou ik het wel matigen als in een beetje gehakt door de saus, of een beetje kalkoen door de salade en dat soort dingen.

Hoe dan ook succes met de komende 2 zware weken. (Ik moet er niet aan denken om geen noten en geen zuivel meer te nuttigen).
Gisteren reeds hilarische gesprekken gehad: mar * aan het vlees, de fotoreportage!
Eerst fotos van mar * bij de bioslager. Dan een verdwaasde mar * in de keuken, met een kipfiletje in de pan: "Hoe moest dat ook alweer???"
En dan fotos van hoe ik mijn stukje kip, toch enigzins met lange tanden, aan het verorberen ben.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:05:02 #257
3878 Vork
Manisch creatief
pi_29890300
En hoe smaakte het? Het klinkt als een happening waar het hele dorp voor is uitgelopen.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 01:38:27 #258
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29909041
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:29 schreef marsterretje het volgende:
Het afgelopen jaar kreeg ik erg veel rare klachten die op weestandvermindering duiden. Om je weerstand te verhogen moest ik iets gaan doen, zo wanhopig werd ik van die rare dingen die mijn lichaam met me aan uithalen was. En dan ga je denken of je niet beter vlees/vis kunt gaan eten...
Weerstand=vitamines Kortom wat meer fruit enzo.
quote:
Net al bbq-kip ben ik hier wel een beetje sceptisch over. Eczeem is bij iedereen anders, en bijna nooit is er een 1 op 1 relatie met een veroorzaker en reactie. Meestal is het een combinatie van een allergische constitutie en omgevingsfactoren. Meestal komt eczeem bij mij bij stress, en dat is nu het enige dat ik niet kan voorkomen...
stress is bij mij dat het erger word. eczeem zit vaak al in je. Maar je hebt een trigger nodig. En dat is gewoon een product als melk. Tuurlijk kan het andere triggers hebben enzo, maar ik denk dat men zuivel te veel onderschat en de zuivelindustrie gelooft dat zuivel goed is tegen eczeem enzo.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 01:40:11 #259
3878 Vork
Manisch creatief
pi_29909071
Vergeet niet dat notenallergieen vaak heel heftig zijn. Een klein beetje is al genoeg voor een hele hoop ellende. Sommige mensen krijgen al problemen met producten die in een zelfde fabriek worden gemaakt als waar ook noten worden verwerkt.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 01:40:59 #260
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29909085
Drinken jullie overigens wel alles? Of zitten daar ook weer beperkingen aan vast?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 24 augustus 2005 @ 01:55:00 #261
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29909320
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 01:38 schreef TechXP het volgende:

[..]

Weerstand=vitamines Kortom wat meer fruit enzo.
Ik heb zelf met een onderzoek meegedaan hiernaar en (extra) vitamines nemen doet weinig voor de weerstand. Vitaminetekort doet natuurlijk wel veel voor de weerstand, maar weerstand is ene nogal vaag en ruim begrip.
Weerstand
= rode bloedcellen
= witte bloedcellen
= bloedspiegel
= conditie
= ziekteverwekkers in en rond je lijf
Etc. etc. etc.
quote:
[..]

stress is bij mij dat het erger word. eczeem zit vaak al in je. Maar je hebt een trigger nodig. En dat is gewoon een product als melk. Tuurlijk kan het andere triggers hebben enzo, maar ik denk dat men zuivel te veel onderschat en de zuivelindustrie gelooft dat zuivel goed is tegen eczeem enzo.
Je hebt wel door dat dit strikt jouw interpretatie is van het onderwerp exceem?
Dit is dus niet algemeen geaccepteerd.
Denk dat het handig is niet zo te lullen over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt ("andere triggers hebben enzo"). Verdiep je erin of houd je mond of praat vanuit jezelf, dat zou je een stuk minder jeukend maken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 02:12:56 #262
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29909597
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 01:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb zelf met een onderzoek meegedaan hiernaar en (extra) vitamines nemen doet weinig voor de weerstand. Vitaminetekort doet natuurlijk wel veel voor de weerstand, maar weerstand is ene nogal vaag en ruim begrip.
Weerstand is gewoon hoe goed je tegen bepaalde dingen kan
Genoeg/extra vitamines doen het bij de meeste wel goed. Als ik ziek word neem altijd extra vitaminen. en ik merk dat het dan sneller weggaat of niet komt als dat ik niet dat neem.
quote:
Je hebt wel door dat dit strikt jouw interpretatie is van het onderwerp exceem?
Dit is dus niet algemeen geaccepteerd. Denk dat het handig is niet zo te lullen over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt ("andere triggers hebben enzo"). Verdiep je erin of houd je mond of praat vanuit jezelf, dat zou je een stuk minder jeukend maken
Waarom zou ik er geen verstand van hebben? Omdat het zelfstudie is en ik geen papiertje er voor heb?
  woensdag 24 augustus 2005 @ 02:13:47 #263
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29909607
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 01:40 schreef Euc- het volgende:
Drinken jullie overigens wel alles? Of zitten daar ook weer beperkingen aan vast?
Tuurlijk. Je moest eens weten wat voor een troep men in drinken gooit.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 02:15:11 #264
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29909629
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 02:13 schreef TechXP het volgende:

[..]

Tuurlijk. Je moest eens weten wat voor een troep men in drinken gooit.
Dus.. wat drinken jullie wel? Wat niet? waarom niet?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 24 augustus 2005 @ 02:25:59 #265
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29909781
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 02:15 schreef Euc- het volgende:
Dus.. wat drinken jullie wel? Wat niet? waarom niet?
Ach... vegetariers heb je met alle grenzen. De ene drinkt 'foute' producten gewoon wel, terwijl de andere het dan niet meer vegetarisch vind.
In wijn en bier kan dierlijke ingredienten gebruikt zijn om geklaard te worden. Deze ingredienten kunnen dus 'fout' zijn voor vegetariers. Maar de meeste bieren zijn wel te doen voor vegetariers. Behalve Guiness enzo. En wijn is vaak geklaard met botten.

Qua vruchtensappen waarin vitamines zijn toegevoegd daar kan vis zijn gebruikt.

Het is gewoon letten op de 'merken'. Roosvicee multivis is not done, vitamientje dranken waarin appelsap is toegevoegd is geklaard met dierlijke ingrdienten, bepaalde AH sappen ook, ... Gewoon kwestie van even uitzoeken

Ehm... water is denk wel ok... maar misschien ook weer niet
  woensdag 24 augustus 2005 @ 02:31:32 #266
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29909860
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 02:12 schreef TechXP het volgende:

[..]

Weerstand is gewoon hoe goed je tegen bepaalde dingen kan
Genoeg/extra vitamines doen het bij de meeste wel goed. Als ik ziek word neem altijd extra vitaminen. en ik merk dat het dan sneller weggaat of niet komt als dat ik niet dat neem.
weer·stand (de ~ (m.))
1 verzet, tegenstand van personen
2 [nat.] al wat een kracht tegenwerkt, belemmert of opheft => tegendruk
3 [nat.] schakelelement waarmee men de spanning op een verbruikstoestel kan verlagen
4 afkeer
5 weerstandsvermogen => resistentie

weer·stands·ver·mo·gen (het ~)
1 kracht om weerstand te bieden tegen vermoeidheid of ziekte

Die "kracht" is nogal een vaag begrip. Er zijn zo ontzettend veel factoren in dit geheel, dat het uitkramen van onzin als: weerstand = vitaminen, echt tekort zou doen aan het menselijk lichaam.

Dat jij je beter voelt door het innemen van extra vitaminen is hoogst waarschijnlijk gewoon placebo-effect, ook prima hoor, als het voor jou werkt, maar dit is naar mijn weten tot op heden niet aangetoond (behalve placebo-effect). De schijn wordt opgehouden door de vitamineboeren die er natuurlijk goud geld mee verdienen.
quote:
[..]

Waarom zou ik er geen verstand van hebben? Omdat het zelfstudie is en ik geen papiertje er voor heb?
Zelfstudie is prima, maar kom dan wel met goede argumenten aanzetten.
Ik bedoel het niet als aanval, maar je manier van posten roept echt jeukaanvallen op bij me.
Eerst een keiharde stelling nemen, aannemen dat dit voor iedereen zo is, dit onderbouwen met jouw eigen vage ervaringen die nou niet echt objectief en meetbaar te noemen zijn en voorderest alles zo vaag en nietzeggend mogelijk houden.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 03:50:21 #267
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_29910406
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:53 schreef Stranger het volgende:

[..]

Daar zit geen vlees of vleesproduct in. In tegenstelling tot de kipchips van Lays Sensations.

Zelf ben ik trouwens nu ongeveer drie maanden geen vegetarier meer en het bevalt me perfect.
hee hoe dat zo ? just nieuwsgierig
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator / Miss SHO woensdag 24 augustus 2005 @ 04:09:15 #268
22592 crew  Ole
pi_29910459
Off topic wil ik alleen maa MissHobje hallo zeggen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 24 augustus 2005 @ 04:11:17 #269
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_29910462
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 04:09 schreef Ole het volgende:
Off topic wil ik alleen maa MissHobje hallo zeggen
Hhaha lief mag vast wel..
Ik eet trouwens best vaak vegetarisch omdat ik gewoon niet zo'n vleeseter ben ( best on-topic toch )
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:27:52 #270
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29921944
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 02:31 schreef BBQ-kip het volgende:
Die "kracht" is nogal een vaag begrip. Er zijn zo ontzettend veel factoren in dit geheel, dat het uitkramen van onzin als: weerstand = vitaminen, echt tekort zou doen aan het menselijk lichaam.
Misschien wel. Echter denk ik wel dat vitaminen erg belangrijk zijn.. zeker het genoeg er aan.
quote:
Zelfstudie is prima, maar kom dan wel met goede argumenten aanzetten.
Ik bedoel het niet als aanval, maar je manier van posten roept echt jeukaanvallen op bij me.
Eerst een keiharde stelling nemen, aannemen dat dit voor iedereen zo is, dit onderbouwen met jouw eigen vage ervaringen die nou niet echt objectief en meetbaar te noemen zijn en voorderest alles zo vaag en nietzeggend mogelijk houden.
Ach als je dat zo vind. Ik heb geloof in andere topics genoeg info gegeven. Dat hoef ik denk niet te herhalen steeds. Sommige lijken te doen alsof zuivel gewoon heilig is en iets als eczeem nooit kan veroorzaken. Maar daar zijn gewoon verschillende meningen idd over.
  † In Memoriam † zaterdag 10 september 2005 @ 15:49:04 #271
43556 miss_dynastie
pi_30454990
* miss_dynastie gaat op zoek naar een recept voor vegetarische loempia's;
250 gr oosterse roerbakgroenten 1 el olie 50 gr tauge 50 gr ham in reepjes 1 el ketchup peper en zout 4 eieren 3 el bloem 1 dl melk
  zaterdag 10 september 2005 @ 15:54:46 #272
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_30455127
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_30456448
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 15:49 schreef miss_dynastie het volgende:
* miss_dynastie gaat op zoek naar een recept voor vegetarische loempia's;
250 gr oosterse roerbakgroenten 1 el olie 50 gr tauge 50 gr ham in reepjes 1 el ketchup peper en zout 4 eieren 3 el bloem 1 dl melk
Die koop je gewoon bij de loempiakraam op de markt in iedere iets grotere plaats. Voor 60/80 ct per stuk kun je ze ook ongebakken meenemen.

En dan zit er hopelijk geen ham in, marja, je weet het nooit he
  † In Memoriam † zaterdag 10 september 2005 @ 16:52:39 #274
43556 miss_dynastie
pi_30456627
Dat weet ik wel, maar ik vind het leuk om het af en toe zelf te maken
pi_30457794
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:52 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat weet ik wel, maar ik vind het leuk om het af en toe zelf te maken
Helemaal mee eens, zou het meisje waarvan de linzensoep net overkookte,

maar bij dit soort dingen maak ik een kostenanalyse: hoeveel kosten die dingen als ik ze zelf maak, en hoeveel als ik ze haal. En zelf maken voor 70 ct, dat kan ik niet, dus dan gaat de clausule "liever lui dan moe in."

Desalniettemin: succes!
  † In Memoriam † zaterdag 10 september 2005 @ 17:44:40 #276
43556 miss_dynastie
pi_30458174
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:33 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, zou het meisje waarvan de linzensoep net overkookte,

maar bij dit soort dingen maak ik een kostenanalyse: hoeveel kosten die dingen als ik ze zelf maak, en hoeveel als ik ze haal. En zelf maken voor 70 ct, dat kan ik niet, dus dan gaat de clausule "liever lui dan moe in."

Desalniettemin: succes!
Ik heb een grote vriezer, dus ik maak er 40 tegelijkertijd en dan loont het dus ruim
pi_30470229
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik heb een grote vriezer, dus ik maak er 40 tegelijkertijd en dan loont het dus ruim
maar is het dan nog wel leuk om te maken?

Maar inderdaad, vooral dingen die je niet altijd eet, is het zelf maken veel leuker! Misschien duurder dan op de markt, maar hopelijk ook lekkerder!
pi_30917229
Ik ben opzoek naar een vegetariėr. Ik moet namelijk een opdracht maken voor school (Journalistiek) waarbij ik in contact moet komen met een vegetariėr. Een echt artikel hoef ik (nog) niet te schrijven, overigens. Vrijwilligers?
  zondag 25 september 2005 @ 15:50:32 #279
111260 Charmian
a little joy
pi_30917682
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 15:49 schreef miss_dynastie het volgende:
* miss_dynastie gaat op zoek naar een recept voor vegetarische loempia's;
250 gr oosterse roerbakgroenten 1 el olie 50 gr tauge 50 gr ham in reepjes 1 el ketchup peper en zout 4 eieren 3 el bloem 1 dl melk
probeer dit eens:
loempia semarang

1 groot blik reboeng (bambooshoots in reepjes)
1 tahoe in gesneden in hele kleine blokje
2 eieren
een paar eetlepels slaolie
je bakt hier eerst de tahoe in en dan roer je de eieren erdoor
voeg zout peper knoflook (evt vetsin) naar smaak toe
dan de reboeng erbij en een paar eetlepels ketjap manis
dan de boel goed uit laten lekken en de loempiavellen vullen
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  zondag 25 september 2005 @ 16:53:07 #280
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_30919627
quote:
Op zondag 25 september 2005 15:36 schreef HaPpY_MuShRoOm het volgende:
Ik ben opzoek naar een vegetariėr. Ik moet namelijk een opdracht maken voor school (Journalistiek) waarbij ik in contact moet komen met een vegetariėr. Een echt artikel hoef ik (nog) niet te schrijven, overigens. Vrijwilligers?
Veganist ook goed?

Maar je kan altijd gewoon de vegetariersbond contacteren. Die werken gerust mee of weten je wel in contact te brengen met iemand. Maar hier zullen er ook wel genoeg zitten die je vast wel willen helpen idd.
pi_30920300
quote:
Op zondag 25 september 2005 16:53 schreef TechXP het volgende:

[..]

Veganist ook goed?

Maar je kan altijd gewoon de vegetariersbond contacteren. Die werken gerust mee of weten je wel in contact te brengen met iemand. Maar hier zullen er ook wel genoeg zitten die je vast wel willen helpen idd.
Bedankt voor je tip. Maar wat is het verschil tussen een veganist en een vegtariėr?
pi_30921945
quote:
Op zondag 25 september 2005 17:18 schreef HaPpY_MuShRoOm het volgende:

[..]

Bedankt voor je tip. Maar wat is het verschil tussen een veganist en een vegtariėr?
Wil niet flauw doen, maar een artikel moeten schrijven over vegetarisme, en dan niet het verschil tussen vegetarier en veganist weten... Zoek het op z'n minst op!
vegatarier eet geen dierelijke producten, een veganist geen dierlijke producten (vis, vlees enz) en producten welke afkomstig zijn van dieren (melk, kaas, eieren enz)

Ben vegetarier. Mail me maar (zie profiel) (maar wel vrijblijvend he
pi_30922212
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:23 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Wil niet flauw doen, maar een artikel moeten schrijven over vegetarisme, en dan niet het verschil tussen vegetarier en veganist weten... Zoek het op z'n minst op!
vegatarier eet geen dierelijke producten, een veganist geen dierlijke producten (vis, vlees enz) en producten welke afkomstig zijn van dieren (melk, kaas, eieren enz)

Ben vegetarier. Mail me maar (zie profiel) (maar wel vrijblijvend he
Ik moet voorlopig nog geen artikel schrijven hoor En ik was te lui om te googlen. Sorry
  zondag 25 september 2005 @ 18:37:52 #284
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_30922286
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:23 schreef the_disheaver het volgende:
vegatarier eet geen dierelijke producten, een veganist geen dierlijke producten (vis, vlees enz) en producten welke afkomstig zijn van dieren (melk, kaas, eieren enz)
Het is eigenlijk:
vegetarier: eet geen producten waarvoor dieren gedood worden
veganist: eet, draagt, gebruikt geen producten waarvoor dieren gedood worden, uitgebuit worden etc

En dan heb je nog vegetariers die melk en ei nemen. En die heten eigenlijk ovo/lacto-vegetariers
Maar de algemene opvatting is dat een vegetarier iemand is die ook nog wel melk en ei neemt.
Jammer genoeg ook veel onwetendheid over waar melk en ei vandaan komt en hoe de industrie bezig is.
pi_30924600
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:34 schreef HaPpY_MuShRoOm het volgende:

[..]

Ik moet voorlopig nog geen artikel schrijven hoor En ik was te lui om te googlen. Sorry
Een journalist die te lui is om informatie in te winnen, daar scoor je weinig punten mee...

Overigens, ik ben vegetatariėr af (sorry Tech_XP ). Ik zou het liever anders hebben gezien, maar ik ben een hele slechte veganist, merkte ik na 2 weken, werd er niet blijer van....
Dus nu eet ik af en toe een klein beetje vlees of vis. Geen ernstige buikklachten, alleen ethisch wat minder lekker. Maar mijn lichaam moet ik nu even voorrang geven.
pi_30926910
quote:
Op zondag 25 september 2005 20:06 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Een journalist die te lui is om informatie in te winnen, daar scoor je weinig punten mee...

Overigens, ik ben vegetatariėr af (sorry Tech_XP ). Ik zou het liever anders hebben gezien, maar ik ben een hele slechte veganist, merkte ik na 2 weken, werd er niet blijer van....
Dus nu eet ik af en toe een klein beetje vlees of vis. Geen ernstige buikklachten, alleen ethisch wat minder lekker. Maar mijn lichaam moet ik nu even voorrang geven.
Nu laat je het bijna blijken dat vegetariers soms vlees eten... En da's niet echt een vegetariers (maar beter dan de meeste mensen)

het woordje 'af' niet gelezen...

[ Bericht 7% gewijzigd door the_disheaver op 26-09-2005 13:01:05 ]
  zondag 25 september 2005 @ 22:35:35 #287
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_30929544
quote:
Op zondag 25 september 2005 20:06 schreef marsterretje het volgende:
Overigens, ik ben vegetatariėr af (sorry Tech_XP ). Ik zou het liever anders hebben gezien, maar ik ben een hele slechte veganist, merkte ik na 2 weken, werd er niet blijer van....
Dus nu eet ik af en toe een klein beetje vlees of vis. Geen ernstige buikklachten, alleen ethisch wat minder lekker. Maar mijn lichaam moet ik nu even voorrang geven.
Jammer . Waar kreeg je last van dan? Buikklachten begrijp ik? Of nog meer dingen? Zo ja wat?
Wellicht kan men dan info geven waarom je dat kreeg. Als je vleeseter bent en heel snel vegetarier word kan het weleens voorkomen dat je lichaam ontwent. Dit is gewoon detoxificatie van de slechte stoffen in je lichaam. Net als stoppen met roken ofzo. Gewoon een soort reactie op een verandering. Men ziet dit wellicht te veel als dat het lichaam schreeuwt om vlees enzo.

Maar het kan ook zijn dat je na een tijd niet goed op je voeding hebt gelet. En je dus te weinig van iets binnen hebt gekregen. Dan heb je nu ook niet een goed genoeg dieet, maar red je net aan de benodigde stoffen.
  maandag 26 september 2005 @ 09:47:45 #288
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_30937114
Me ook vegetariėr is
  maandag 26 september 2005 @ 09:57:43 #289
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30937292
Ik zie een splitsing tussen fundamentalistische vegetariers en de anderen aankomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_30937410
Hier nog een vedgie
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_30938809
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:19 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nu laat je het bijna blijken dat vegetariers soms vlees eten... En da's niet echt een vegetariers (maar beter dan de meeste mensen)
Ik heb mijn bericht 3 keer doorgelezen, maar ik zie nergens dat ik zeg dat ik dat zeg...

Mijn bericht ging meer over een eerdere discussie op deze pagina, dus als je even terugscrollt, heb je wat meer info Hieronder zal ik verder erop ingaan .
pi_30939080
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:35 schreef TechXP het volgende:

[..]

Jammer . Waar kreeg je last van dan? Buikklachten begrijp ik? Of nog meer dingen? Zo ja wat?
Wellicht kan men dan info geven waarom je dat kreeg. Als je vleeseter bent en heel snel vegetarier word kan het weleens voorkomen dat je lichaam ontwent. Dit is gewoon detoxificatie van de slechte stoffen in je lichaam. Net als stoppen met roken ofzo. Gewoon een soort reactie op een verandering. Men ziet dit wellicht te veel als dat het lichaam schreeuwt om vlees enzo.
enodigde stoffen.
Ja, ik vind het ook erg jammer . Ik denk dat ik wel weer terug ga hoor, maar ik probeer het nu even zo. Vegetariėr ben ik een jaartje of 9, dus geen last van gemis aan vlees. Ook denk ik niet dat het ligt aan mijn dieet, ik ken niemand die zo bewust met eten, voedingstoffen ent omgaan met voedsel bezig is als mezelf in mijn omgeving.
De buikklachten staan erin omdat ik vreesde dit te krijgen bij het weer gaan eten van vlees en vis. Dit bleek niet het geval. Ik ben natuurlijk ook begonnen met een miniscuul beetje kip, dus zoiets heb je vast wel eens ergens onbewust gegeten toen je niet goed oplette. De onbeperkte spare-ribs laat nog wel even (of altijd) met rust.

Maar zoals ik eerder aangaf: de slechte staat van mijn lichaam op dit moment, en het verbod op zuivel en noten noopten mij tot hardere maatregelen. Het is een overweging die ik heel bewust heb gemaakt.

Tot nu toe ben ik iig al heel veel minder verkouden, wat ik neem ik aan direct op het conto van geen zuivel denk te schrijven. De combinatie van homeopatische preparaten, vitaminepillen en omega-3 vetzuren en anti-allergie maatregelen hebben ervoor gezorgd ik me nu al een stuk beter voel dan pakweg een maand geleden, dus ik ben hoopvol.

En zodra deze nare tijd voorbij is hoop ik lekker weer terug te gaan naar vleesloos leven, want dat is veel prettiger .

[ Bericht 6% gewijzigd door marsterretje op 26-09-2005 11:25:08 ]
pi_30939166
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie een splitsing tussen fundamentalistische vegetariers en de anderen aankomen.
Lijkt me overbodig . Dit topic lijkt me nu juist een plek waar je kunt reflecteren op welke manier vlees of geen vlees eten een plaats heeft in je leven, en hoe je daar mee omgaat.

Maar een schisma zou wel lekker roddelvoer zijn in deze thread, waarin Pietverdriet natuurlijk met veel plezier zal toekijken ..
  maandag 26 september 2005 @ 11:56:47 #294
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_30939957
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:15 schreef marsterretje het volgende:
De buikklachten staan erin omdat ik vreesde dit te krijgen bij het weer gaan eten van vlees en vis. Dit bleek niet het geval. Ik ben natuurlijk ook begonnen met een miniscuul beetje kip, dus zoiets heb je vast wel eens ergens onbewust gegeten toen je niet goed oplette.
Ik nog nooit... voor mijn vegetarisme heb ik geloof 1 keer kipnuggets gehad. Ik heb amper vlees gegeten thuis. Ik kreeg het gewoon niet... alleen pas toen ik er om vroeg. Maar dat is maar een paar jaar geweest voordat ik vegetarier werd.
quote:
Maar zoals ik eerder aangaf: de slechte staat van mijn lichaam op dit moment, en het verbod op zuivel en noten noopten mij tot hardere maatregelen. Het is een overweging die ik heel bewust heb gemaakt.
wel jammer vind ik... maar je moet natuurlijk zelf de keuze maken. Ik ben zelf iemand die liever beroerd voelt dan weer terugvallen op vlees eten/vegetarisch eten Maar gelukkig voel ik me heel gezond. Nou ja... ik moet nog wel even een kilo of 20 verliezen. Dan voel ik me nog wat beter

[quote[Tot nu toe ben ik iig al heel veel minder verkouden, wat ik neem ik aan direct op het conto van geen zuivel denk te schrijven. De combinatie van homeopatische preparaten, vitaminepillen en omega-3 vetzuren en anti-allergie maatregelen hebben ervoor gezorgd ik me nu al een stuk beter voel dan pakweg een maand geleden, dus ik ben hoopvol.

En zodra deze nare tijd voorbij is hoop ik lekker weer terug te gaan naar vleesloos leven, want dat is veel prettiger .
[/quote]

Ik hoop dat je snel weer vleesloos leeft
pi_30941499
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:03 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Ik heb mijn bericht 3 keer doorgelezen, maar ik zie nergens dat ik zeg dat ik dat zeg...

Mijn bericht ging meer over een eerdere discussie op deze pagina, dus als je even terugscrollt, heb je wat meer info Hieronder zal ik verder erop ingaan .
Sorry, je hebt gelijk...

Ik las het woordje 'af' niet in deze zin: ' ik ben vegetatariėr af (sorry Tech_XP' '
pi_30941966
quote:
Op maandag 26 september 2005 13:02 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk...

Ik las het woordje 'af' niet in deze zin: ' ik ben vegetatariėr af (sorry Tech_XP' '
Klein woordje, grote impact.
pi_30961809
Mijn vriendin is vegetarier.. en dus ik ook zowat
Alhoewel ik nog wel vlees eet als we uit eten gaan enzo
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 28 september 2005 @ 11:04:19 #298
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_30994090
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:37 schreef TechXP het volgende:
En dan heb je nog vegetariers die melk en ei nemen. En die heten eigenlijk ovo/lacto-vegetariers
Maar de algemene opvatting is dat een vegetarier iemand is die ook nog wel melk en ei neemt.
Jammer genoeg ook veel onwetendheid over waar melk en ei vandaan komt en hoe de industrie bezig is.
Me heeft het geluk in het oosten te wonen en zat biologische boerderijen in de buurt te hebben om zijn melk/eieren vandaan te halen
  woensdag 28 september 2005 @ 22:47:12 #299
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_31011969
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:04 schreef Erasmo het volgende:
Me heeft het geluk in het oosten te wonen en zat biologische boerderijen in de buurt te hebben om zijn melk/eieren vandaan te halen
Hier ook in het westen redelijk wat bioboeren. Maar denk je dat omdat er biologisch staat dat het dan meteen goed is? Waar denk je dat de kalfjes heen gaan? Denk je dat die koeien eeuwig leven? En de kippen? En ik heb ook weleens verhalen gehoord van dieren met ontstekingen die niet geholpen worden in de biologische boerenbedrijven omdat ze niet zo met al die middelen mogen zitten omdat het anders niet aan de regels voldoet ofzo. Maar goed.. dat zal wel kleinschalig zijn, maar toch.
Ik vind het wel wat verbetering, maar het is nog steeds niet goed.
  woensdag 28 september 2005 @ 22:49:30 #300
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_31012063
Had jij niet je eigen veganistentopic waar je kunt gaan zuurpruimen. Man, wat ben jij een vervelend ventje zeg...
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')