abonnement Unibet Coolblue
pi_211893346
https://www.ioresearch.n(...)s-in-eigen-gemeente/

De OP sloeg ondertussen niet meer op het nieuwsbericht. Even snel aangepast met wat cijfers van 2 jaar terug. Draag gerust wat actuelers aan !
  dinsdag 2 januari 2024 @ 15:59:57 #2
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211893355
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:48 schreef Kreator het volgende: Nog even een update met nieuwe punten waarom we vuurwerk moeten handhaven: •
Wil je een hele lijst? Het gaat toch niet om de hoeveelheid? Zoals al vele malen hier in verschillende bewoordingen is geuit, punten waarom legaal vuurwerk toegestaan zou moeten blijven:

- Veel mensen beleven plezier aan het jaarlijkse schouwspel tijdens oud&nieuw
- De overgrote meerderheid gaat er prima mee om en zorgt niet voor problemen
- De problemen/overlast zijn nauwelijks toe te schrijven aan legaal vuurwerk
- Er zijn andere zaken toegestaan die jaarrond voor veel meer problemen en overlast zorgen en die worden ook niet verboden. Waarom legaal vuurwerk dan wel uitgebannen dient te worden waardoor vele doodnormale, verantwoordelijke burgers hun jaarlijkse plezier wordt ontnomen, wordt simpelweg niet goed uitgelegd.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 16:00:04 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211893357
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
De basis van de hele discussie moet zijn; Is het terecht dat er zoveel ellende ontstaat door een gebeurtenis die 1 tot 2 dagen lol geeft aan een gedeelte van de bevolking?
Dat is al de basis, maar men kan geen argumenten vinden die dat bevestigen, dus krijgen we de hele tijd verhalen over hobby's en honden en andere vreemde vergelijkingen. Er wordt een sentiment gekweekt dat we alles willen verbieden, maar dat is helemaal niet waar. Alleen de achterlijke dingen.

quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
''Opgeblazen straten''
Dit is natuurlijk gewoon een feit. Die straat was volledig opgeblazen. Hoe kun je dit nou ontkennen? :') Er zijn beelden hoor.

quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:

''Schuimbekkend achter je laptop''
JA DAT WAS EEN HEEL GRAPPIG GRAPJE OMDAT JELUI NIET OP KUNNEN HOUDEN OVER HONDEN EN HONDEN SCHUIMBEKKEN. IK SNAP DAT JE ER NIET MEE OM KUNT GAAN.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 2 januari 2024 @ 16:01:34 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211893376
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:00 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dat is al de basis, maar men kan geen argumenten vinden die dat bevestigen, dus krijgen we de hele tijd verhalen over hobby's en honden en andere vreemde vergelijkingen. Er wordt een sentiment gekweekt dat we alles willen verbieden, maar dat is helemaal niet waar. Alleen de achterlijke dingen.
[..]
Dit is natuurlijk gewoon een feit. Die straat was volledig opgeblazen. Hoe kun je dit nou ontkennen? :') Er zijn beelden hoor.
[..]
JA DAT WAS EEN HEEL GRAPPIG GRAPJE OMDAT JELUI NIET OP KUNNEN HOUDEN OVER HONDEN EN HONDEN SCHUIMBEKKEN. IK SNAP DAT JE ER NIET MEE OM KUNT GAAN.
Je bent niet grappig en ook niet gevat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211893378
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
''Schuimbekkend achter je laptop''
''Opgeblazen straten''
Pak je alle schuimbekkende users even aan? Vooral diegene met halve standpunten graag.
pi_211893387
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Net alsof er wel een bron zou zijn waarvan je het wel zou geloven. Een langjarig onderzoek van I&O Research trok dezelfde conclusie ongeveer met onafhankelijke steekproef over verschillende lagen van de bevolking en dat geloofde je ook al niet gisteren. Volgens mij kun je je vooral niet in vinden in de uitslag.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Ook naar de onderverdeling voor wie voor en tegen is.
Dat overigens een groot deel (meerderheid) voor een verbod is sta ik niet van te kijken want iedereen wil tegenwoordig verboden hebben waar ze overlast van hebben.

Dat zal er deels mee te maken hebben dat de bevolking ouder wordt en vertrut.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211893394
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:00 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dat is al de basis, maar men kan geen argumenten vinden die dat bevestigen, dus krijgen we de hele tijd verhalen over hobby's en honden en andere vreemde vergelijkingen. Er wordt een sentiment gekweekt dat we alles willen verbieden, maar dat is helemaal niet waar. Alleen de achterlijke dingen.
[.
De achterlijke dingen zijn al verboden. Alleen doet met achterlijk, met legaal of illegaal spul.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 16:05:25 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211893434
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je bent niet grappig en ook niet gevat.
Oja, ik mocht niet persoonlijk worden maar jij wel. Goed verhaal, Hans. Humor is subjectief. Vuurwerk-ellende is objectief.

  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:06:51 #9
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211893455
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:05 schreef Kreator het volgende:

[..]
Oja, ik mocht niet persoonlijk worden maar jij wel. Goed verhaal, Hans. Humor is subjectief. Vuurwerk-ellende is objectief.

[ afbeelding ]
Dit is het resultaat van legaal consumentenvuurwerk?
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 16:06:52 #10
364681 over_hedge
pi_211893456
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:05 schreef Kreator het volgende:

[..]
Oja, ik mocht niet persoonlijk worden maar jij wel. Goed verhaal, Hans. Humor is subjectief. Vuurwerk-ellende is objectief.

[ afbeelding ]
Als je dan een leuk voorbeeld wilt :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211893461
Het zou al helpen als er Europese regels komen mbt het produceren van vuurwerk. Cobra’s worden in Italie geproduceerd. Laat de EU met regelgeving komen. Bijvoorbeeld: het soort kruit, decibel etc. Alles mag nog.
pi_211893467
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:05 schreef Kreator het volgende:

[..]
Oja, ik mocht niet persoonlijk worden maar jij wel. Goed verhaal, Hans. Humor is subjectief. Vuurwerk-ellende is objectief.

[ afbeelding ]
Dat is ontstaan door shells wat onder F4 valt wat in heel de EU al verboden is om als consument te hebben. Dus hoe je dat voorkomt met een verbod op consumenten vuurwerk is mij een raadsel.
pi_211893473
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:00 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dat is al de basis, maar men kan geen argumenten vinden die dat bevestigen, dus krijgen we de hele tijd verhalen over hobby's en honden en andere vreemde vergelijkingen. Er wordt een sentiment gekweekt dat we alles willen verbieden, maar dat is helemaal niet waar. Alleen de achterlijke dingen.
[..]
Dit is natuurlijk gewoon een feit. Die straat was volledig opgeblazen. Hoe kun je dit nou ontkennen? :') Er zijn beelden hoor.
[..]
JA DAT WAS EEN HEEL GRAPPIG GRAPJE OMDAT JELUI NIET OP KUNNEN HOUDEN OVER HONDEN EN HONDEN SCHUIMBEKKEN. IK SNAP DAT JE ER NIET MEE OM KUNT GAAN.
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:00 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dat is al de basis, maar men kan geen argumenten vinden die dat bevestigen, dus krijgen we de hele tijd verhalen over hobby's en honden en andere vreemde vergelijkingen. Er wordt een sentiment gekweekt dat we alles willen verbieden, maar dat is helemaal niet waar. Alleen de achterlijke dingen.
[..]
Dit is natuurlijk gewoon een feit. Die straat was volledig opgeblazen. Hoe kun je dit nou ontkennen? :') Er zijn beelden hoor.
[..]
JA DAT WAS EEN HEEL GRAPPIG GRAPJE OMDAT JELUI NIET OP KUNNEN HOUDEN OVER HONDEN EN HONDEN SCHUIMBEKKEN. IK SNAP DAT JE ER NIET MEE OM KUNT GAAN.
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:00 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dat is al de basis, maar men kan geen argumenten vinden die dat bevestigen, dus krijgen we de hele tijd verhalen over hobby's en honden en andere vreemde vergelijkingen. Er wordt een sentiment gekweekt dat we alles willen verbieden, maar dat is helemaal niet waar. Alleen de achterlijke dingen.
[..]
Dit is natuurlijk gewoon een feit. Die straat was volledig opgeblazen. Hoe kun je dit nou ontkennen? :') Er zijn beelden hoor.
[..]
JA DAT WAS EEN HEEL GRAPPIG GRAPJE OMDAT JELUI NIET OP KUNNEN HOUDEN OVER HONDEN EN HONDEN SCHUIMBEKKEN. IK SNAP DAT JE ER NIET MEE OM KUNT GAAN.
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:00 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dat is al de basis, maar men kan geen argumenten vinden die dat bevestigen, dus krijgen we de hele tijd verhalen over hobby's en honden en andere vreemde vergelijkingen. Er wordt een sentiment gekweekt dat we alles willen verbieden, maar dat is helemaal niet waar. Alleen de achterlijke dingen.
Klopt de berichten van de oorlogsellende van legaal vuurwerk zijn niet te vinden.

Dank je. We gaan alleen achterlijke dingen verbieden.
Ik ben bang van honden en vind ze achterlijk graag meteen allemaal verzamelen en afmaken.

quote:
[..]
Dit is natuurlijk gewoon een feit. Die straat was volledig opgeblazen. Hoe kun je dit nou ontkennen? :') Er zijn beelden hoor.

Klopt door illegaal vuurwerk en achterlijkheid. Dus als ik je goed begrijp wil jij illegaal vuurwerk al dan niet in combinatie met achterlijkheid verbieden?
quote:
[..]
JA DAT WAS EEN HEEL GRAPPIG GRAPJE OMDAT JELUI NIET OP KUNNEN HOUDEN OVER HONDEN EN HONDEN SCHUIMBEKKEN. IK SNAP DAT JE ER NIET MEE OM KUNT GAAN.
Feiten zijn gewoon dat door honden veel meer ellende wordt veroorzaakt. Vaak ook bij kinderen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211893480
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:05 schreef Kreator het volgende:

[..]
Oja, ik mocht niet persoonlijk worden maar jij wel. Goed verhaal, Hans. Humor is subjectief. Vuurwerk-ellende is objectief.

[ afbeelding ]
Zie hier het voorbeeld van vrij verkeer van goederen. In Polen gewoon te koop in Nederland verboden. En imbecielen rijden naar Polen en blazen in Nederland een straat op.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 16:09:55 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211893490
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:06 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is het resultaat van legaal consumentenvuurwerk?
Zeg ik dat? Straatcommando ontkent dat er straten ontploft zijn door vuurwerk. Ik toon aan (met feiten) dat dat wel degelijk is gebeurd. Ik zeg nergens dat het te voorkomen is, of legaal vuurwerk was.

Een totaalverbod zal wel helpen dit soort incidenten te verminderen.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:10:03 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211893492
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:09 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Zie hier het voorbeeld van vrij verkeer van goederen. In Polen gewoon te koop in Nederland verboden. En imbecielen rijden naar Polen en blazen in Nederland een straat op.
Gelukkig gaat Greet ervoor zorgen dat we uit de EU gaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211893506
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:09 schreef Kreator het volgende:

[..]
Zeg ik dat? Straatcommando ontkent dat er straten ontploft zijn door vuurwerk. Ik toon aan (met feiten) dat dat wel degelijk is gebeurd. Ik zeg nergens dat het te voorkomen is, of legaal vuurwerk was.

Een totaalverbod zal wel helpen dit soort incidenten te verminderen.
Juist niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211893512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat is ontstaan door shells wat onder F4 valt wat in heel de EU al verboden is om als consument te hebben. Dus hoe je dat voorkomt met een verbod op consumenten vuurwerk is mij een raadsel.
Dus beter controles bij de producent, vergunningen en handel. Hoe komt dit spul op de markt???
pi_211893523
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Gelukkig gaat Greet ervoor zorgen dat we uit de EU gaan.
Merkwaardige reactie
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:12:29 #20
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211893526
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:11 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Dus beter controles bij de producent, vergunningen en handel. Hoe komt dit spul op de markt???
Meen je dit nou
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211893527
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:09 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Zie hier het voorbeeld van vrij verkeer van goederen. In Polen gewoon te koop in Nederland verboden. En imbecielen rijden naar Polen en blazen in Nederland een straat op.
Een hele straat opblazen nog wel.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 16:12:45 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211893529
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Juist niet.
Ik snap bij god niet hoe je zo kunt denken. We hebben nu al tientallen jaren ellende met vuurwerk. Dus JUIST NIET is echt een raar statement. We hebben nog nooit geprobeerd om vuurwerk te verbieden, laat staan in Europa.
Die 2 jaar totale lockdown kun je geen serieuze poging noemen.
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 16:14:49 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211893548
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Of jij gebruikt iemand die op missie is geweest en daar een levenslange aandoening door heeft opgelopen niet als gewetensargument. Kan ook.

Ook hier weer ; mensen die PTSS hebben opgelopen door een hondenbeet zijn er ook.
hmmmm ...........

quote:
Het gaat mis sinds hij in de jaren 90 op een militaire missie met schoten werd geconfronteerd.
quote:
"Schoten van links en rechts. Voertuigen die onder vuur kwamen te liggen, mensen die vielen."
......... nope

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 02-01-2024 16:22:19 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211893552
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:07 schreef Hoppahop het volgende:
Het zou al helpen als er Europese regels komen mbt het produceren van vuurwerk. Cobra’s worden in Italie geproduceerd. Laat de EU met regelgeving komen. Bijvoorbeeld: het soort kruit, decibel etc. Alles mag nog.
Komt omdat in zuid Europa knal vuurwerk gebruikt wordt in prof shows.
Mascleta in Valencia in Spanje.
Batteria in Italië.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 2 januari 2024 @ 16:15:11 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211893555
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:05 schreef Kreator het volgende:

[..]
Oja, ik mocht niet persoonlijk worden maar jij wel. Goed verhaal, Hans. Humor is subjectief. Vuurwerk-ellende is objectief.

[ afbeelding ]
Ik begon er niet mee, maar zodra je argumenten gespiegeld worden wordt je persoonlijk. Dat zegt genoeg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:15:16 #26
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211893560
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:09 schreef Kreator het volgende:

[..]
Zeg ik dat? Straatcommando ontkent dat er straten ontploft zijn door vuurwerk. Ik toon aan (met feiten) dat dat wel degelijk is gebeurd. Ik zeg nergens dat het te voorkomen is, of legaal vuurwerk was.

Een totaalverbod zal wel helpen dit soort incidenten te verminderen.
En hoe helpt dat totaalverbod dan? Je gaat iets dat niet de oorzaak is van dit soort incidenten verbieden, terwijl de oorzaak al wel verboden is. Kun je dat nu eens uitleggen?
pi_211893561
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:12 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik snap bij god niet hoe je zo kunt denken. We hebben nu al tientallen jaren ellende met vuurwerk. Dus JUIST NIET is echt een raar statement. We hebben nog nooit geprobeerd om vuurwerk te verbieden, laat staan in Europa.
Die 2 jaar totale lockdown kun je geen serieuze poging noemen.
Europa zal nooit vuurwerk verbieden!
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:15:36 #28
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211893565
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:12 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Merkwaardige reactie
Het is hip om Greet of de PVV bij elke discussie te betrekken
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_211893575
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:15 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Europa zal nooit vuurwerk verbieden!
Ik zou als ander land in elk geval eerst zeggen dat Nederland haar eigen regels moet gaan handhaven.
pi_211893578
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:12 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik snap bij god niet hoe je zo kunt denken. We hebben nu al tientallen jaren ellende met vuurwerk. Dus JUIST NIET is echt een raar statement. We hebben nog nooit geprobeerd om vuurwerk te verbieden, laat staan in Europa.
Die 2 jaar totale lockdown kun je geen serieuze poging noemen.
_O-

2 jaar een totaalverbod geen serieuze poging noemen, hoe kan je zo denken? :')


enige manier om dit tegen te houden is om geen vrij verkeer van goederen meer te hebben, maar dat gaat nooit gebeuren
pi_211893583
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:12 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik snap bij god niet hoe je zo kunt denken. We hebben nu al tientallen jaren ellende met vuurwerk. Dus JUIST NIET is echt een raar statement. We hebben nog nooit geprobeerd om vuurwerk te verbieden, laat staan in Europa.
Die 2 jaar totale lockdown kun je geen serieuze poging noemen.
Je blijft dit herhalen maar we hebben het wel geprobeerd samen met een avondklok en andere vrijheidsbenemende maatregelen. Resultaat was niet best.

En als je dat al geen serieuze implementatie kan vinden dan vraag ik mij af wat wel dan. Toen was het er voor en er na illegaal om uberhaupt op straat te staan. Jij pleit dus eigenlijk voor een avondklok tussen kerst en drie koningen? Is handhaving wel een stuk makkelijker.

Dat het helemaal uit de klauwen kan en gaat lopen zien we ook bij de aanpak van drugs.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211893587
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:00 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dat is al de basis, maar men kan geen argumenten vinden die dat bevestigen, dus krijgen we de hele tijd verhalen over hobby's en honden en andere vreemde vergelijkingen. Er wordt een sentiment gekweekt dat we alles willen verbieden, maar dat is helemaal niet waar. Alleen de achterlijke dingen.
[..]

Objectief zorgen honden voor meer kleine en grote ellende. Van jaarlijks wel een keertje poep onder de schoen tot doodgebeten baby's. Als je zegt dat vuurwerk achterlijk is vanwege de overlast en gevaren en het daarom verboden moet worden, dan zou je ook voor honden en vele andere hobby's moeten gaan. Tenzij je heel boos bezig bent met persoonlijke voorkeuren op anderen opdringen, maar de mensen die met honden aankomen hebben je het voordeel van de twijfel gegeven.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 16:18:48 #33
364681 over_hedge
pi_211893603
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:16 schreef mschol het volgende:

[..]
_O-

2 jaar een totaalverbod geen serieuze poging noemen, hoe kan je zo denken? :')

enige manier om dit tegen te houden is om geen vrij verkeer van goederen meer te hebben, maar dat gaat nooit gebeuren
Je hoeft het dan ook niet 100% tegen te houden. Stuk verminderen zal al pure winst zijn
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211893608
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:09 schreef Kreator het volgende:

[..]
Zeg ik dat? Straatcommando ontkent dat er straten ontploft zijn door vuurwerk. Ik toon aan (met feiten) dat dat wel degelijk is gebeurd. Ik zeg nergens dat het te voorkomen is, of legaal vuurwerk was.

Een totaalverbod zal wel helpen dit soort incidenten te verminderen.
Er is een totaalverbod op verdovende middelen! Elk jaar zijn er meer slachtoffers! Elkaar wordt de gerelateerde criminaliteit aan verdovende middelen meer en meer! Elk jaar meer aanslagen ( met oa illegaal vuurwerk. Het illegaal wapenbezit neemt toe. Dus volgens jouw mening zal dit minder moeten worden
pi_211893616
Wat een watjes zijn we geworden zeg, in deze rubberen tegelmaatschappij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211893620
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:18 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je hoeft het dan ook niet 100% tegen te houden. Stuk verminderen zal al pure winst zijn
Je kunt nu ook al optreden tegen de grootste problemen en dat gebeurt ook niet. Dat gaat opeens wel gebeuren als knalerwten en sterretjes verboden worden?
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 16:21:15 #37
364681 over_hedge
pi_211893631
Dit topic begint een rondje te worden en we zijn weer op het zelfde punt als 2 topics terug
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211893633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:11 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Hoe komt dit spul op de markt???
Er is vraag naar dus is er geld aan te verdienen. Dus dan is er altijd wel ergens een zwakke schakel te vinden in de ketens.
pi_211893637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zou als ander land in elk geval eerst zeggen dat Nederland haar eigen regels moet gaan handhaven.
Dit dus maar de nationale wetgeving conflicteert met de Europese wetgeving.
pi_211893641
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Er is vraag naar dus is er geld aan te verdienen. Dus dan is er altijd wel ergens een zwakke schakel te vinden in de ketens.
Het is ook verkrijgbaar in andere landen, dus dat is allemaal niet zo'n probleem.
pi_211893644
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:21 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Dit dus maar de nationale wetgeving conflicteert met de Europese wetgeving.
En hoe belet dat Nederland om te handhaven op illegaal vuurwerk?
pi_211893654
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Er is vraag naar dus is er geld aan te verdienen. Dus dan is er altijd wel ergens een zwakke schakel te vinden in de ketens.
Bij de fabrikanten beginnen. Echter lastig. En land als Italië staat niet bekend om haar integriteit.
pi_211893666
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:44 schreef tja77 het volgende:

[..]
Vuurwerk in Duitsland is vele malen goedkoper (factor 2 tot 3) dan in Nederland. Dus als er daar FORS meer wordt gehaald, komt er qua hoeveelheid gigantisch meer het land binnen. Duitsland was finaal leeggekocht dit jaar door Nederlanders. De Duitsers hadden dit nog nooit zo extreem meegemaakt.
Het zal allemaal wel. Hier in de wijk was daar niks van te merken. Het was dit jaar gelukkig een stuk rustiger qua vuurwerk.

Over een jaar of 20 is deze 'traditie' ook uitgeroeid. Dat gaat gewoon richting roken en Sinterklaas. Paar jaar stuiptrekkingen nog, en dan is het wel gedaan.
pi_211893667
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:21 schreef over_hedge het volgende:
Dit topic begint een rondje te worden en we zijn weer op het zelfde punt als 2 topics terug
Ik heb je in deze nog geen aanval op het sociale stelsel zien openen.
pi_211893677
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:23 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Het zal allemaal wel. Hier in de wijk was daar niks van te merken. Het was dit jaar gelukkig een stuk rustiger qua vuurwerk.

Over een jaar of 20 is deze 'traditie' ook uitgeroeid. Dat gaat gewoon richting roken en Sinterklaas. Paar jaar stuiptrekkingen nog, en dan is het wel gedaan.
Moet zeggen dat ik dit jaar ook wel de indruk had dat er minder werd geknald dan vorige jaren.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 16:24:43 #46
364681 over_hedge
pi_211893678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb je in deze nog geen aanval op het sociale stelsel zien openen.
Ik zit nog steeds op de antwoorden te wachten van 2 topics terug. Je enige antwoord had er niks mee te maken en was een vaag verhaaltje. Meest ironische is nog wel dat je zei dat ik wegloop. En je nog steeds 0 antwoorden hebt gegeven. :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211893704
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het is ook verkrijgbaar in andere landen, dus dat is allemaal niet zo'n probleem.
F4 mag officieel nergens binnen de EU verkocht worden aan consumenten. Dat het toch gebeurt is wat anders. Maar toch worden daar door internationale samenwerking stappen gezet. Paar jaar terug kon je bij de bombashop in Polen F4 producten bestellen die hun dan via de post naar Nederland sturen. Samen met de Nederlandse, Poolse en Duitse politie is die hele winkel toen opgerold. Het zal nooit verdwijnen maar juist door Europese wetgeving is er nu meer mogelijk omdat landen niet meer achter hun eigen wetgeving kunnen verschuilen.
pi_211893725
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:24 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik zit nog steeds op de antwoorden te wachten van 2 topics terug. Je enige antwoord had er niks mee te maken en was een vaag verhaaltje. Meest ironische is nog wel dat je zei dat ik wegloop. En je nog steeds 0 antwoorden hebt gegeven. :')
Twee topics later nog de overwinning claimen omdat toch niemand nog gaat terugzoeken. Wat een hilarische topper ben je toch _O- .
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 16:29:33 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211893729
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Moet zeggen dat ik dit jaar ook wel de indruk had dat er minder werd geknald dan vorige jaren.
was ook kutweer

toch is er (veel) meer verkocht dan in bv 2019 voor corona

lijkt er niet op dat het dood aan het bloeden is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 16:30:08 #50
364681 over_hedge
pi_211893734
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Twee topics later nog de overwinning claimen omdat toch niemand nog gaat terugzoeken. Wat een hilarische topper ben je toch _O- .
Overwinning claimen? Jij begint mij weer aan te vallen uit het niks. Terwijl ik gewoon netjes de moeite genomen heb om iets van 7 vragen van je te beantwoorden. Wat je vervolgens totaal negeert om een dag later weer verder te gaan met je aanvallen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211893743
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
En hoe belet dat Nederland om te handhaven op illegaal vuurwerk?
Zoals ik al eerder vertelde. Nederland kan handhaven op het lllegaal vuurwerk. Maar handhaven op smokkel is lastig. We kunnen niet bij de landsgrenzen zomaar mensen gaan controleren. Nogmaals het schengen akkoord. Deze Europese verordening gaat voor nationale wetgeving. Het is al een drama om gericht te controleren op vreemdelingen.

De kmar mag controleren op de vreemdelingenwet. Maar niet op goederen. Taak Douane geeft aan dat zijn alleen kunnen controleren op goederen buiten de EU uitgezonderd accijnsgoed. Het is heel lastig om een wettelijke basis te hebben om op goederen te controleren binnen de EU.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 2 januari 2024 @ 16:33:37 #52
186611 Haags
pi_211893766
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
was ook kutweer

toch is er (veel) meer verkocht dan in bv 2019 voor corona

lijkt er niet op dat het dood aan het bloeden is

O+

Dit mag toch nooit verdwijnen joh.

Fuck die klootzakken die het verpesten!
Zonder wrijving geen glans
pi_211893771
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:30 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder vertelde. Nederland kan handhaven op het lllegaal vuurwerk. Maar handhaven op smokkel is lastig. We kunnen niet bij de landsgrenzen zomaar mensen gaan controleren. Nogmaals het schengen akkoord. Deze Europese verordening gaat voor nationale wetgeving. Het is al een drama om gericht te controleren op vreemdelingen.

Dat kunnen we wel zeker wanneer het een doelgerichte en tijdelijke actie is.
Shengen landen doen dat ook wel eens.
quote:
De kmar mag controleren op de vreemdelingenwet. Maar niet op goederen. Taak Douane geeft aan dat zijn alleen kunnen controleren op goederen buiten de EU uitgezonderd accijnsgoed. Het is heel lastig om een wettelijke basis te hebben om op goederen te controleren binnen de EU.
Daar hebben we de politie voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211893779
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Overwinning claimen? Jij begint mij weer aan te vallen uit het niks. Terwijl ik gewoon netjes de moeite genomen heb om iets van 7 vragen van je te beantwoorden. Wat je vervolgens totaal negeert om een dag later weer verder te gaan met je aanvallen.
4 zinnen zonder enige waarheid erin. Je herinneren aan je postgeschiedenis is geen aanval. Je bent nooit netjes geweest en bent al helemaal niet ingegaan op alle punten. Jij bent degene die consequent alles negeert wat je niet uitkomt.
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 16:36:16 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211893790
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:33 schreef Haags het volgende:

[..]

O+

Dit mag toch nooit verdwijnen joh.

Fuck die klootzakken die het verpesten!
dit

liever elke straat zijn eigen vuurwerkshowtje dan 1 groot 538 hipsterkutfeest op het malieveld met miss Montreal en fucking D!rect
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 16:36:28 #56
364681 over_hedge
pi_211893795
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
4 zinnen zonder enige waarheid erin. Je herinneren aan je postgeschiedenis is geen aanval. Je bent nooit netjes geweest en bent al helemaal niet ingegaan op alle punten. Jij bent degene die consequent alles negeert wat je niet uitkomt.
Haha het is goed met je. :') Maar jou negeren is wel een goed idee ja
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 2 januari 2024 @ 16:37:10 #57
186611 Haags
pi_211893803
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
dit

liever elke straat zijn eigen vuurwerkshowtje dan 1 groot 538 hipsterkutfeest op het malieveld met miss Montreal en fucking D!rect
Den Haag is niet voor niets de vuurwerkhoofdstad van Nederland.
Zonder wrijving geen glans
pi_211893823
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
dit

liever elke straat zijn eigen vuurwerkshowtje dan 1 groot 538 hipsterkutfeest op het malieveld met miss Montreal en fucking D!rect
Ik denk dat we hier al het grootste argument tegen afschaffing hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 16:39:22 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211893824
en Anouk :r

oude Anouk was leuk, nieuwe Anouk ... :r

zal ook wel tegen zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211893833
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
dit

liever elke straat zijn eigen vuurwerkshowtje dan 1 groot 538 hipsterkutfeest op het malieveld met miss Montreal en fucking D!rect
Nou als Maan hier komt optreden ben ik bij de 538 show hoor. Moonies4life!
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:41:04 #61
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211893841
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nou als Maan hier komt optreden ben ik bij de 538 show hoor. Moonies4life!
Goldband natuurlijk. Lekker hip, lekker gek!
We have always been at war with Eastasia.
pi_211893853
Vuurwerk is gaaf!
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:36 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Haha het is wel een goed idee ja
Heb ik ook een keertje zoals jou gequote.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 2 januari 2024 @ 16:42:04 #63
186611 Haags
pi_211893856
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:39 schreef sp3c het volgende:
en Anouk :r

oude Anouk was leuk, nieuwe Anouk ... :r

zal ook wel tegen zijn
Volledig mee eens.

Als het verbieden van vuurwerk hier net zo´n succes wordt als het verbieden van de vreugdevuren dan wens ik Den Haag de komende jaren veel succes toe met oudejaarsnacht.

Dan heb je zo´n beetje alle korpsen uit heel Nederland nodig om de helft van Den Haag in bedwang te houden.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 januari 2024 @ 16:42:38 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211893862
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:42 schreef Haags het volgende:

[..]
Volledig mee eens.

Als het verbieden van vuurwerk hier net zo´n succes wordt als het verbieden van de vreugdevuren dan wens ik Den Haag de komende jaren veel succes toe met oudejaarsnacht.

Dan heb je zo´n beetje alle korpsen uit heel Nederland nodig om de helft van Den Haag in bedwang te houden.
En dan hoeft de rest van Nederland niets te vrezen 8-)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_211893864
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Goldband natuurlijk. Lekker hip, lekker gek!
Laatst heeft er eentje zelfs coke gesnoven op het podium! Rebelse rakkers zijn het!
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:43:37 #66
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211893871
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Laatst heeft er eentje zelfs coke gesnoven op het podium! Rebelse rakkers zijn het!
En dat ondanks een totaalverbod op cocaine.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 16:44:00 #67
364681 over_hedge
pi_211893877
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Vuurwerk is gaaf!
[..]
Heb ik ook een keertje zoals jou gequote.
Wow goede man :o Benieuwd waar je hierna weer mee komt aanzetten
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211893884
Maar wat dacht jullie van normale mensen lekker naar een festival in de stad, of lekker op straat feest vieren met een eigen potje en zuur Nederland lekker thuis met de gordijnen dicht en gratis staatsoordoppen in.

Iedereen blij!
pi_211893887
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:43 schreef Caland het volgende:

[..]
En dat ondanks een totaalverbod op cocaine.
Wat?! Maar dan kan dat helemaal niet gebeurd zijn!
pi_211893897
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wow goede man :o
Thanks!
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:47:12 #71
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211893905
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:21 schreef over_hedge het volgende:
Dit topic begint een rondje te worden en we zijn weer op het zelfde punt als 2 topics terug
Stond je om 12 uur buiten te kijken? En even een eerlijk antwoord nu.
pi_211893920
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat?! Maar dan kan dat helemaal niet gebeurd zijn!
Cocaïne snuiven an sich is niet strafbaar.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 16:49:02 #73
364681 over_hedge
pi_211893926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Stond je om 12 uur buiten te kijken? En even een eerlijk antwoord nu.
Nee ik was ziek. Dus lag in bed.

Maar dit heb ik je vanmiddag ook verteld. Ik heb niet perse hekel aan vuurwerk. En was vroeger zelf ook gewoon onderdeel van het probleem. Dus weet niet precies wat je wilt met deze vraag. Wat als het antwoord ja geweest was? Veranderd niks aan mijn standpunten. Want is niet dat ik tegen vuurwerkshows ben.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:50:32 #74
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211893932
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee ik was ziek. Dus lag in bed.

Maar dit heb ik je vanmiddag ook verteld. Ik heb niet perse hekel aan vuurwerk. En was vroeger zelf ook gewoon onderdeel van het probleem. Dus weet niet precies wat je wilt met deze vraag. Wat als het antwoord ja geweest was? Veranderd niks aan mijn standpunten. Want is niet dat ik tegen vuurwerkshows ben.
Maar normaal gesproken sta je gewoon leuk te kijken toch met partner en vrienden/familie?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:50:53 #75
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211893937
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee ik was ziek. Dus lag in bed.

Maar dit heb ik je vanmiddag ook verteld. Ik heb niet perse hekel aan vuurwerk. En was vroeger zelf ook gewoon onderdeel van het probleem. Dus weet niet precies wat je wilt met deze vraag. Wat als het antwoord ja geweest was? Veranderd niks aan mijn standpunten. Want is niet dat ik tegen vuurwerkshows ben.
Je moet wel in een hokje passen he. Je kan niet én sier vuurwerk waarderen, maar wel voorstander zijn van een vuurwerk verbod. Oh, en je mag ook niet naar buiten kijken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_211893952
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Laatst heeft er eentje zelfs coke gesnoven op het podium! Rebelse rakkers zijn het!
Was het geen knauf?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:52:31 #77
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211893957
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je moet wel in een hokje passen he. Je kan niet én sier vuurwerk waarderen, maar wel voorstander zijn van een vuurwerk verbod. Oh, en je mag ook niet naar buiten kijken.
Nou het is een feit dat het niet haalbaar is om overal vuurwerkshows organiseren en wat denk je dat je dan gaat krijgen?

Overigens is het grootste argument ervoor dat iedereen er buiten van geniet.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 16:53:31 #78
364681 over_hedge
pi_211893970
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Maar normaal gesproken sta je gewoon leuk te kijken toch met partner en vrienden/familie?
Ligt er aan. Blijf vaak genoeg binnen. Ik ga meestal naar de zelfde vrienden toe. En de buren van die vrienden zijn vuurwerk verkopers. En die straat is echt bizar wat daar afgestoken wordt. En dan blijf ik meestal met hun dochtertje binnen. Met corona toen het verboden was, hadden die ook echt bizar veel. Maar dat is dus een apart geval omdat ze normaal een winkel hebben waar ze het verkopen

Maar weet nog steeds niet helemaal wat dit uitmaakt?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211893977
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Nou het is een feit dat het niet haalbaar is om overal vuurwerkshows organiseren en wat denk je dat je dan gaat krijgen?

Overigens is het grootste argument ervoor dat iedereen er buiten van geniet.
Mogen die shows überhaupt wel van de stikstofstasi?

Duizenden mensen opeengepakt die zich volgooien, wat kan er misgaan hè...
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:55:07 #80
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211893984
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ligt er aan. Blijf vaak genoeg binnen. Ik ga meestal naar de zelfde vrienden toe. En de buren van die vrienden zijn vuurwerk verkopers. En die straat is echt bizar wat daar afgestoken wordt. En dan blijf ik meestal met hun dochtertje binnen. Met corona toen het verboden was, hadden die ook echt bizar veel. Maar dat is dus een apart geval omdat ze normaal een winkel hebben waar ze het verkopen

Maar weet nog steeds niet helemaal wat dit uitmaakt?
Je ziet toch wat het moment brengt, de buurt komt even samen, wens elkaar het beste en drinkt een glaasje bubbels. Het is toch gewoon een mooi moment wat niet verboden zou moeten worden
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:56:19 #81
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211893993
er is 'n verbod op illegaal vuurwerk
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211893996
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Maar wat dacht jullie van normale mensen lekker naar een festival in de stad, of lekker op straat feest vieren met een eigen potje en zuur Nederland lekker thuis met de gordijnen dicht en gratis staatsoordoppen in.

Iedereen blij!
Gordijnen juist open houden, het zijn keurige mensen dus ze hebben niets te verbergen.
pi_211894004
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:56 schreef sturmpie het volgende:
er is 'n verbod op illegaal vuurwerk
En ook een verbod op het afsteken van vuurwerk voor 31 december 18:00 uur en na 1 januari 02:00 uur.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:57:41 #84
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211894005
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:23 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Het zal allemaal wel. Hier in de wijk was daar niks van te merken. Het was dit jaar gelukkig een stuk rustiger qua vuurwerk.

Over een jaar of 20 is deze 'traditie' ook uitgeroeid. Dat gaat gewoon richting roken en Sinterklaas. Paar jaar stuiptrekkingen nog, en dan is het wel gedaan.
Jouw wijk is natuurlijk representatiever dan de verkoopcijfers van Duitsland, België en Nederland samen. :')
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:58:33 #85
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211894016
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
En ook een verbod op het afsteken van vuurwerk voor 31 december 18:00 uur en na 1 januari 02:00 uur.
dat is onzin, dat is net zoals 't afschaffen van auto rijden omdat er iedere week iemand zich dood rijdt
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 16:58:37 #86
364681 over_hedge
pi_211894017
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je ziet toch wat het moment brengt, de buurt komt even samen, wens elkaar het beste en drinkt een glaasje bubbels. Het is toch gewoon een mooi moment wat niet verboden zou moeten worden
Dat moment zou voor mij niet minder zijn als iedereen gewoon bij elkaar komt zonder het vuurwerk. Zelfs beter :P Als er geen vuurwerk was ging ik wel naar buiten. Nu blijf ik lekker binnen met hun dochtertje. Maar daar hebben die buren dus een grote rol in. Want die sporen echt niet

Of bij elkaar komt bij een show oid. Ik vind gewoon de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Want enige voordeel is even een avondje plezier. En voor de mensen die het echt leuk vinden 2 dagen plezier. Dat vind ik niet in verhouding staan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:00:50 #87
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894037
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:58 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat moment zou voor mij niet minder zijn als iedereen gewoon bij elkaar komt zonder het vuurwerk. Zelfs beter :P Als er geen vuurwerk was ging ik wel naar buiten. Nu blijf ik lekker binnen met hun dochtertje. Maar daar hebben die buren dus een grote rol in. Want die sporen echt niet

Of bij elkaar komt bij een show oid. Ik vind gewoon de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Want enige voordeel is even een avondje plezier. En voor de mensen die het echt leuk vinden 2 dagen plezier. Dat vind ik niet in verhouding staan.
En hoeveel shows denk je dat er tegelijk georganiseerd kunnen worden in Nederland?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:01:16 #88
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211894043
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
was ook kutweer

toch is er (veel) meer verkocht dan in bv 2019 voor corona

lijkt er niet op dat het dood aan het bloeden is
Er is voor 105 miljoen Euro aan vuurwerk gekocht. De Nederlander besteedt gemiddeld tussen de 65 en 85 euro aan vuurwerk. Laten we 75 Euro als gemiddelde aanhouden. Uiteraard heb je uitschieters naar boven, maar ook mensen die er niet meer dan 2 tientjes aan uitgeven. Laten we eens van 75 Euro als gemiddelde uitgaan: dan zijn er 1,4 miljoen individuen die vuurwerk hebben aangeschaft. Maar die steken dat natuurlijk niet in hun eentje en slechts voor zichzelf af.

Laten we met kinderen, vrienden, familie meegerekend er eens van uitgaan dat elke vuurwerktransactie voor zo'n vier personen is bedoeld, zelf afsteken of meekijken (ik noem gewoon een getal). Dan zijn dat al 5,6 miljoen mensen. Dan zijn er ook genoeg mensen/huishoudens die zelf niets kopen of afsteken, maar meekijken naar wat hun buren zoal de lucht in schieten en daarvan genieten.

Dan hebben we het hier over de in Nederland geregistreerde legale verkoop. De buitenlandse en illegale verkoop is daarin niet eens meegerekend. Dus nee, ik zie ook niet dat het dood aan het bloeden is. En ik weiger al helemaal dat debiele stereotype aan te nemen dat vuurwerk alleen door 'tokkies' wordt gekocht en afgestoken en dat 'beschaafd Nederland' massaal tegen is en er niets aan doet. Alsof Nederland uit miljoenen 'tokkies' bestaat. :')
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:01:31 #89
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211894046
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je ziet toch wat het moment brengt, de buurt komt even samen, wens elkaar het beste en drinkt een glaasje bubbels. Het is toch gewoon een mooi moment wat niet verboden zou moeten worden
En sommigen denken daar anders over.

Sier vuurwerk kan ik best waarderen, helemaal als het gebruikt wordt tussen pak 'm beet 10 en 2 uur. Maar al dat geknal (waarbij het meer gaat om de hardheid van de knal, dan het mooie van vuurwerk) voegt voor de gezelligheid echt helemaal niks toe.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_211894057
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En sommigen denken daar anders over.

Sier vuurwerk kan ik best waarderen, helemaal als het gebruikt wordt tussen pak 'm beet 10 en 2 uur. Maar al dat geknal (waarbij het meer gaat om de hardheid van de knal, dan het mooie van vuurwerk) voegt voor de gezelligheid echt helemaal niks toe.
Knalvuurwerk is al verboden toch?
pi_211894060
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En sommigen denken daar anders over.

Sier vuurwerk kan ik best waarderen, helemaal als het gebruikt wordt tussen pak 'm beet 10 en 2 uur. Maar al dat geknal (waarbij het meer gaat om de hardheid van de knal, dan het mooie van vuurwerk) voegt voor de gezelligheid echt helemaal niks toe.
Al het knalvuurwerk is al verboden gemaakt, dus alles is extra hard nu.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:03:05 #92
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894064
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En sommigen denken daar anders over.

Sier vuurwerk kan ik best waarderen, helemaal als het gebruikt wordt tussen pak 'm beet 10 en 2 uur. Maar al dat geknal (waarbij het meer gaat om de hardheid van de knal, dan het mooie van vuurwerk) voegt voor de gezelligheid echt helemaal niks toe.
Dat ben ik helemaal met je eens maar wanneer gaan jullie eens begrijpen dat het meeste knalvuurwerk allemaal al verboden is.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:04:22 #93
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211894084
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Knalvuurwerk is al verboden toch?
Nou, dat hebben we weer gemerkt. :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dat ben ik helemaal met je eens maar wanneer gaan jullie eens begrijpen dat het meeste knalvuurwerk allemaal al verboden is.
Dat snap ik best. Maar gebaseerd op de afgelopen week is die memo nog niet echt binnen gekomen bij de mensen die er rustig mee doorgaan :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:05:22 #94
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894094
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nou, dat hebben we weer gemerkt. :+
[..]
Dat snap ik best. Maar gebaseerd op de afgelopen week is die memo nog niet echt binnen gekomen bij de mensen die er rustig mee doorgaan :D
En je denkt dat een verbod op vuurwerk ervoor gaat zorgen dat die mensen geen illegaal vuurwerk halen?
pi_211894097
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:58 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat moment zou voor mij niet minder zijn als iedereen gewoon bij elkaar komt zonder het vuurwerk. Zelfs beter :P Als er geen vuurwerk was ging ik wel naar buiten. Nu blijf ik lekker binnen met hun dochtertje. Maar daar hebben die buren dus een grote rol in. Want die sporen echt niet

Of bij elkaar komt bij een show oid. Ik vind gewoon de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Want enige voordeel is even een avondje plezier. En voor de mensen die het echt leuk vinden 2 dagen plezier. Dat vind ik niet in verhouding staan.
Zeg dan gewoon dat je vuurwerk niks vindt i.p.v zogenaamd boehoe te doen over die zielige slachtoffers.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 17:08:18 #96
364681 over_hedge
pi_211894125
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
En hoeveel shows denk je dat er tegelijk georganiseerd kunnen worden in Nederland?
Geen idee. Zullen nieuwe bedrijven moeten komen die dat kunnen en mogen doen. Het is ook weer niet dat ik overal de oplossing op weet en een heel beleid heb uitgedacht waar dit allemaal instaat.

Kan me alleen niet voorstellen dat dat een heel groot probleem moet zijn. Je zal er wat geld tegen aan moeten gooien op het begin. Want er is nu weinig vraag naar dus logisch dat er niet veel van dit soort bedrijven zijn. Maar als andere landen dit kunnen moet het hier ook wel lukken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 17:08:51 #97
364681 over_hedge
pi_211894132
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:05 schreef CR7 het volgende:

[..]
Zeg dan gewoon dat je vuurwerk niks vindt i.p.v zogenaamd boehoe te doen over die zielige slachtoffers.
Lees anders eerst eens voordat je weer dit soort dingen roept
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:10:32 #98
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211894156
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ligt er aan. Blijf vaak genoeg binnen. Ik ga meestal naar de zelfde vrienden toe. En de buren van die vrienden zijn vuurwerk verkopers. En die straat is echt bizar wat daar afgestoken wordt. En dan blijf ik meestal met hun dochtertje binnen. Met corona toen het verboden was, hadden die ook echt bizar veel. Maar dat is dus een apart geval omdat ze normaal een winkel hebben waar ze het verkopen

Maar weet nog steeds niet helemaal wat dit uitmaakt?
Je weet dit dus en vindt het niet fijn. Prima. Is het geen idee om die vrienden dan eens bij jezelf thuis uit te nodigen, zodat je geen last hebt van hun buren? Heb jij een leukere oud&nieuw en kunnen zij ook gewoon hun jaarlijkse ding doen.
pi_211894159
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Er is voor 105 miljoen Euro aan vuurwerk gekocht. De Nederlander besteedt gemiddeld tussen de 65 en 85 euro aan vuurwerk. Laten we 75 Euro als gemiddelde aanhouden. Uiteraard heb je uitschieters naar boven, maar ook mensen die er niet meer dan 2 tientjes aan uitgeven. Laten we eens van 75 Euro als gemiddelde uitgaan: dan zijn er 1,4 miljoen individuen die vuurwerk hebben aangeschaft. Maar die steken dat natuurlijk niet in hun eentje en slechts voor zichzelf af.

Laten we met kinderen, vrienden, familie meegerekend er eens van uitgaan dat elke vuurwerktransactie voor zo'n vier personen is bedoeld, zelf afsteken of meekijken (ik noem gewoon een getal). Dan zijn dat al 5,6 miljoen mensen. Dan zijn er ook genoeg mensen/huishoudens die zelf niets kopen of afsteken, maar meekijken naar wat hun buren zoal de lucht in schieten en daarvan genieten.

Dan hebben we het hier over de in Nederland geregistreerde legale verkoop. De buitenlandse en illegale verkoop is daarin niet eens meegerekend. Dus nee, ik zie ook niet dat het dood aan het bloeden is. En ik weiger al helemaal dat debiele stereotype aan te nemen dat vuurwerk alleen door 'tokkies' wordt gekocht en afgestoken en dat 'beschaafd Nederland' massaal tegen is en er niets aan doet. Alsof Nederland uit miljoenen 'tokkies' bestaat. :')
Zal ik ook zo’n verhaal typen alleen dan andere dingen aannemen?
En dan begin ik met het feit dat ik afsteek, maar begrip heb voor een verbod aangezien feitelijk elk jaar slachtoffers vallen en er veel schade is, beide ook veel bij omstanders of mensen die niet eens zitten te wachten op vuurwerk.

Mijn vraag of het plezier voor een gedeelte van de bevolking alle ellende die ervan komt rechtvaardigt, daar komt eigenlijk maar geen antwoord op.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:11:32 #100
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211894163
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
En je denkt dat een verbod op vuurwerk ervoor gaat zorgen dat die mensen geen illegaal vuurwerk halen?
Onder de streep denk ik dat er winst te behalen valt ja. Helemaal op de lange termijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:05 schreef CR7 het volgende:

[..]
Zeg dan gewoon dat je vuurwerk niks vindt i.p.v zogenaamd boehoe te doen over die zielige slachtoffers.
Want allebei kan niet? Je kan niet én niks hebben van vuurwerk, en je ook druk maken om de schade die gelinkt is aan vuurwerk? Om nog maar te zwijgen over dat @over_hedge hierboven beschrijft niet eens een hekel te hebben aan vuurwerk. Die drang van mensen om anderen in een hokje te duwen en te bepalen wat de daadwerkelijke motieven van iemand anders zijn :')
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 17:11:58 #101
364681 over_hedge
pi_211894169
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:10 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je weet dit dus en vindt het niet fijn. Prima. Is het geen idee om die vrienden dan eens bij jezelf thuis uit te nodigen, zodat je geen last hebt van hun buren? Heb jij een leukere oud&nieuw en kunnen zij ook gewoon hun jaarlijkse ding doen.
Nee verschillende reden waarom dat niet handig is. Waar ik van de rest weinig zin heb om op in te gaan :P Want doet er van de rest niet zoveel toe hoe ik mijn oud en nieuw doorbreng
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211894176
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dat ben ik helemaal met je eens maar wanneer gaan jullie eens begrijpen dat het meeste knalvuurwerk allemaal al verboden is.
Dat begrijpen de meesten echt wel prima. In mijn optiek is (de facto) geen sprake van een verbod als je het illegale vuurwerk eigenlijk maar blijft gedogen. Instandhouding van het legale vuurwerk en de traditie, houdt indirect ook het gedogen in stand. Dat is niet per definitie een feit, maar kan prima een argument vóór een totaalverbod zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je ziet toch wat het moment brengt, de buurt komt even samen, wens elkaar het beste en drinkt een glaasje bubbels. Het is toch gewoon een mooi moment wat niet verboden zou moeten worden
Dat zou nog steeds gebeuren met een verbod, dus wat is hiervan de relevantie met vuurwerk eigenlijk? Dit is toch geen serieus argument?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:13:18 #103
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894181
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geen idee. Zullen nieuwe bedrijven moeten komen die dat kunnen en mogen doen. Het is ook weer niet dat ik overal de oplossing op weet en een heel beleid heb uitgedacht waar dit allemaal instaat.

Kan me alleen niet voorstellen dat dat een heel groot probleem moet zijn. Je zal er wat geld tegen aan moeten gooien op het begin. Want er is nu weinig vraag naar dus logisch dat er niet veel van dit soort bedrijven zijn. Maar als andere landen dit kunnen moet het hier ook wel lukken
Je weet dat dit vooral vrijwilligerswerk is en dat het vaak geld kost ipv oplevert?

Maar waar het mij vooral om gaat is dat alles verbieden geen oplossing is. Ze zouden in Nederland juist een hoop vuurwerk weer legaal kunnen maken en reguleren dat gaat beter werken dan alles verbieden en het de illegaliteit in duwen.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:14:23 #104
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211894189
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En sommigen denken daar anders over.

Sier vuurwerk kan ik best waarderen, helemaal als het gebruikt wordt tussen pak 'm beet 10 en 2 uur. Maar al dat geknal (waarbij het meer gaat om de hardheid van de knal, dan het mooie van vuurwerk) voegt voor de gezelligheid echt helemaal niks toe.
Het leuke is, dat het knalvuurwerk dat nog niet zo heel lang geleden verboden is geworden, niet zo hard knalde als het siervuurwerk dat nu wel toegestaan is
Nederlandse knalvuurwerk was gevuld met buskruit en knalde echt niet hard, Nederlands siervuurwerk heeft vaak een burstknal van flashkruit, en die hoor je 3 blokken verderop ook.
Maar dankzij dat verbod moeten (veelal jeugdige) vuurwerkliefhebbers die persé knalvuurwerk willen afsteken, illegaal flashknallers gaan regelen. Dus zo zorgt een verbod, juist voor meer overlast.

Wanbeleid, gestuurd door het geklaag van mensen die niet nadenken.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 17:16:18 #105
364681 over_hedge
pi_211894208
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je weet dat dit vooral vrijwilligerswerk is en dat het vaak geld kost ipv oplevert?

Maar waar het mij vooral om gaat is dat alles verbieden geen oplossing is. Ze zouden in Nederland juist een hoop vuurwerk weer legaal kunnen maken en reguleren dat gaat beter werken dan alles verbieden en het de illegaliteit in duwen.
Nee had ik geen idee over. Maar daar kan de overheid dan iets aan bijdragen. Ik vind het helemaal prima om beetje belastinggeld te betalen zodat jullie je lol hebben hoor. Zal ook weer niet iedereen het mee eens zijn.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211894212
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:14 schreef tja77 het volgende:

[..]
Het leuke is, dat het knalvuurwerk dat nog niet zo heel lang geleden verboden is geworden, niet zo hard knalde als het siervuurwerk dat nu wel toegestaan is
Nederlandse knalvuurwerk was gevuld met buskruit en knalde echt niet hard, Nederlands siervuurwerk heeft vaak een burstknal van flashkruit, en die hoor je 3 blokken verderop ook.
Maar dankzij dat verbod moeten (veelal jeugdige) vuurwerkliefhebbers die persé knalvuurwerk willen afsteken, illegaal flashknallers gaan regelen. Dus zo zorgt een verbod, juist voor meer overlast.

Wanbeleid, gestuurd door het geklaag van mensen die niet nadenken.
Oh het probleem ligt bij beleid en klagers, degenen die willens en wetens de wet overtreden treffen natuurlijk geen blaam.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:16:36 #107
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211894214
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee verschillende reden waarom dat niet handig is. Waar ik van de rest weinig zin heb om op in te gaan :P Want doet er van de rest niet zoveel toe hoe ik mijn oud en nieuw doorbreng
Dat doet er in zoverre wel toe, want je zoekt het blijkbaar ieder jaar toch weer bewust op, terwijl je weet wat je kunt verwachten. Maar in plaats van zelf iets doen/veranderen om de overlast die je op dat ene moment in het jaar ervaart voor jezelf te minimaliseren, eis je van anderen dat ze dat ze dat doen.
pi_211894219
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geen idee. Zullen nieuwe bedrijven moeten komen die dat kunnen en mogen doen. Het is ook weer niet dat ik overal de oplossing op weet en een heel beleid heb uitgedacht waar dit allemaal instaat.

Kan me alleen niet voorstellen dat dat een heel groot probleem moet zijn. Je zal er wat geld tegen aan moeten gooien op het begin. Want er is nu weinig vraag naar dus logisch dat er niet veel van dit soort bedrijven zijn. Maar als andere landen dit kunnen moet het hier ook wel lukken
Dat heb je gisteren al uitgelegd dat het allemaal niet zo makkelijk is vanwege regelgeving die zal dan flink moeten veranderen. Dat het in andere landen wel lukt komt omdat de regelgeving daar veel makkelijker is en er veel meer shows geschoten worden dan in Nederland. De PvdD is 1 van de grootste oorzaken dat er steeds minder shows geschoten worden omdat er altijd wel iets van overlast is voor vogels of andere wilde dieren.
pi_211894220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dat ben ik helemaal met je eens maar wanneer gaan jullie eens begrijpen dat het meeste knalvuurwerk allemaal al verboden is.
VeRBiEd hEt VeRBodeN vUurweRk!

Vroeger in de buurt woonde een man die de voetbal niet teruggaf als deze bij hem in de tuin rolde, en die kerel had zich zo opgefokt aan spelende kinderen op het voorliggende pleintje, dat hij de halve dag achter het raam stond te loeren.

Dezelfde vibes krijg ik bij veel uitgesproken tegenstanders van vuurwerk, totaal opgefokt. Alsof zij het alleenrecht hebben 365 dagen per jaar hun zin te hebben in plaats van 364 2/3e.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:17:20 #110
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_211894221
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:12 schreef Justinn het volgende:

Dat zou nog steeds gebeuren met een verbod, dus wat is hiervan de relevantie met vuurwerk eigenlijk? Dit is toch geen serieus argument?
Lijkt een beetje op de mensen die van mening zijn dat het pas echt gezellig kan worden als er alcohol bij betrokken is. Alsof je niet gezellig kan buurten met je buurtbewoners als er niet op elke straat knalvuurwerk de lucht in gaat.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:18:28 #111
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894230
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee had ik geen idee over. Maar daar kan de overheid dan iets aan bijdragen. Ik vind het helemaal prima om beetje belastinggeld te betalen zodat jullie je lol hebben hoor. Zal ook weer niet iedereen het mee eens zijn.
Wat stel je voor een vuurwerkshow per provincie of in alle grote gemeentes? Wees eens realistisch dit is geen oplossing.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 17:19:33 #112
364681 over_hedge
pi_211894236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat doet er in zoverre wel toe, want je zoekt het blijkbaar ieder jaar toch weer bewust op, terwijl je weet wat je kunt verwachten. Maar in plaats van zelf iets doen/veranderen om de overlast die je op dat ene moment in het jaar ervaart voor jezelf te minimaliseren, eis je van anderen dat ze dat ze dat doen.
Nee ik zoek vrienden op. Die vrienden wonen toevallig naast een vuurwerkverkoper. Kan ik van de rest weinig aan doen. Maar ik kom voor de vrienden niet voor de buren. vind dit beetje rare opmerking. Als of ik niet meer naar die vrienden moet gaan omdat de buren vuurwerk afsteken.

En het gaat mij om de overlast voor de maatschappij. Niet de overlast die ik er zelf van heb... Ik heb er persoonlijk niet heel veel last van. Gelukkig is mijn huis en auto heel gebleven. En lag ik lekker te slapen om 00:00
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:20:26 #113
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211894244
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:16 schreef Justinn het volgende:

[..]
Oh het probleem ligt bij beleid en klagers, degenen die willens en wetens de wet overtreden treffen natuurlijk geen blaam.
Als iets duidelijk is geworden, is dat alle maatregelen die zijn getroffen om de tegenstanders van vuurwerk tegemoet te komen, juist averechts werken. Met andere woorden slecht beleid. Pak degene aan die het verklooien en niet de vuurwerkliefhebber die NIET voor overlast zorgt en al JAREN water bij de wijn doet om de tegenstanders tegemoet te komen.
pi_211894257
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:57 schreef tja77 het volgende:

[..]
Jouw wijk is natuurlijk representatiever dan de verkoopcijfers van Duitsland, België en Nederland samen. :')
Geen idee. Maar het was mooi om te zien dat het dit jaar al minder was hier.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:21:26 #115
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211894258
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:10 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zal ik ook zo’n verhaal typen alleen dan andere dingen aannemen?
En dan begin ik met het feit dat ik afsteek, maar begrip heb voor een verbod aangezien feitelijk elk jaar slachtoffers vallen en er veel schade is, beide ook veel bij omstanders of mensen die niet eens zitten te wachten op vuurwerk.

Mijn vraag of het plezier voor een gedeelte van de bevolking alle ellende die ervan komt rechtvaardigt, daar komt eigenlijk maar geen antwoord op.
Is goed, typ eens zo'n verhaal waarin je andere dingen aanneemt. Ik zal het aandachtig lezen.

Je vraag is een vals dilemma, want hiermee doe je voorkomen dat er een direct verband is tussen het afsteken van legaal vuurwerk en grootschalige ellende.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:22:30 #116
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894269
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:20 schreef tja77 het volgende:

[..]
Als iets duidelijk is geworden, is dat alle maatregelen die zijn getroffen om de tegenstanders van vuurwerk tegemoet te komen, juist averechts werken. Met andere woorden slecht beleid. Pak degene aan die het verklooien en niet de vuurwerkliefhebber die NIET voor overlast zorgt en al JAREN water bij de wijn doet om de tegenstanders tegemoet te komen.
Het is niet het vuurwerk wat uit zichzelf voor schade zorgt maar degene die er besluit als een mongool mee om te gaan.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 17:23:15 #117
364681 over_hedge
pi_211894274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat heb je gisteren al uitgelegd dat het allemaal niet zo makkelijk is vanwege regelgeving die zal dan flink moeten veranderen. Dat het in andere landen wel lukt komt omdat de regelgeving daar veel makkelijker is en er veel meer shows geschoten worden dan in Nederland. De PvdD is 1 van de grootste oorzaken dat er steeds minder shows geschoten worden omdat er altijd wel iets van overlast is voor vogels of andere wilde dieren.
Ja en ik zeg net dat ik ook niet alle antwoorden heb. Dus ik geloof je best dat het niet zo makkelijk is. Daar weet jij duidelijk een stuk meer van. Maar je kan me niet wijsmaken dat je in 10 jaar niet iets kan bedenken om dit op te lossen.

Maar je zal toch eens ergens moeten beginnen. En dan gaan we langzaam de goede kant op. En heb je over een jaar of 10 een veel rustiger feest.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:23:26 #118
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211894275
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:21 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Geen idee. Maar het was mooi om te zien dat het dit jaar al minder was hier.
Bij jou wel, bij mij was er meer vuurwerk dan voorgaande jaren. En dat ondanks de regen en de wind. Mooi toch?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:25:04 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211894294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Het is niet het vuurwerk wat uit zichzelf voor schade zorgt maar degene die er besluit als een mongool mee om te gaan.
Klopt, en dat tuig moet je aanpakken.
Maar ondertussen mag de vuurwerkliefhebber die zich WEL aan de regels houdt, steeds minder en gaat dat tuig doodleuk door.
pi_211894299
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:57 schreef tja77 het volgende:

[..]
Jouw wijk is natuurlijk representatiever dan de verkoopcijfers van Duitsland, België en Nederland samen. :')
Geen idee. Maar het was mooi om te zien dat het dit jaar al minder was hier.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je ziet toch wat het moment brengt, de buurt komt even samen, wens elkaar het beste en drinkt een glaasje bubbels. Het is toch gewoon een mooi moment wat niet verboden zou moeten worden
We gaan al een aantal jaren de deur niet meer uit. Iets te vaak werd onze auto al met vuurwerk bekogeld of werd er vurwerk naar ons gegooid toen we op de fiets zaten. Voor ons is dit al jaren geen gezellig feestje meer. Lekker thuis blijven, ramen en deuren dicht, brievenbus dichtplakken en de gordijnen dicht. En we zijn niet de enigen die de deur niet meer uit gaan. Een hoop vrienden en familie doen het ook niet meer. Of ze blijven ergens slapen en gaan pas de volgende dag weer de straat op.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:25:44 #121
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894301
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:25 schreef tja77 het volgende:

[..]
Klopt, en dat tuig moet je aanpakken.
Maar ondertussen mag de vuurwerkliefhebber die zich WEL aan de regels houdt, steeds minder en gaat dat tuig doodleuk door.
Ik heb nog nooit vuurwerk afgestoken maar dat alles maar verboden moet worden slaap toch nergens op.
pi_211894304
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:17 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dezelfde vibes krijg ik bij veel uitgesproken tegenstanders van vuurwerk, totaal opgefokt. Alsof zij het alleenrecht hebben 365 dagen per jaar hun zin te hebben in plaats van 364 2/3e.
Een beetje vergelijkbaar met de huilende volwassen vuurwerkliefhebber die koste wat het kost die ene hobby van 1/3 dag per jaar wil behouden alsof de wereld bij een verbod vergaat.

Met 'vibes' strooien is wel heel makkelijk.

Iedereen z'n hobby natuurlijk: maar als dertigplusser vuurwerk een hobby noemen geeft ook wel een bepaalde 'vibe' weg. ;)
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:29:22 #123
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211894336
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:19 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee ik zoek vrienden op. Die vrienden wonen toevallig naast een vuurwerkverkoper. Kan ik van de rest weinig aan doen. Maar ik kom voor de vrienden niet voor de buren. vind dit beetje rare opmerking. Als of ik niet meer naar die vrienden moet gaan omdat de buren vuurwerk afsteken.

En het gaat mij om de overlast voor de maatschappij. Niet de overlast die ik er zelf van heb... Ik heb er persoonlijk niet heel veel last van. Gelukkig is mijn huis en auto heel gebleven. En lag ik lekker te slapen om 00:00
Keuzes hè, dat is nu net waar het leven om draait. Als jij naar die vrienden gaan belangrijker vindt dan het ongemak dat je ervaart door wat hun buren elk jaar doen, dan moet je dat zeker vooral doen. Je weet wat je kunt verwachten, maar vindt je vrienden belangrijker en kiest er dus voor om dat ongemak dan maar even voor lief te nemen.

Groot gelijk hoor, want dat is ook belangrijk. Maar het is alsnog je eigen keuze. Je kunt er ook voor kiezen om op dat moment niet te gaan omdat het ongemak zwaarder weegt. Ook prima. Maar nu verwacht je dat anderen hun gedrag aanpassen omdat jij die paar uurtjes per jaar ongemak ervaart.
pi_211894338
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat zal er deels mee te maken hebben dat de bevolking ouder wordt en vertrut.
Omdat de excessen groter worden en de knallen steeds harder. Vroeger stak ik een astronautje en een strijker af. Tegenwoordig worden hele puien weggeslagen. Daar is weinig vertrutting aan. Sterker nog, volgens mij is er nog nooit zoveel hardheid onder de bevolking geweest. Vroeger. Toen waren we vertrut.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_211894341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:25 schreef Justinn het volgende:

[..]
Een beetje vergelijkbaar met de huilende volwassen vuurwerkliefhebber die koste wat het kost die ene hobby van 1/3 dag per jaar wil behouden alsof de wereld bij een verbod vergaat.

Met 'vibes' strooien is wel heel makkelijk.

Iedereen z'n hobby natuurlijk: maar als dertigplusser vuurwerk een hobby noemen geeft ook wel een bepaalde 'vibe' weg. ;)
Dat laatste is terecht.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 17:31:37 #126
364681 over_hedge
pi_211894352
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Keuzes hè, dat is nu net waar het leven om draait. Als jij naar die vrienden gaan belangrijker vindt dan het ongemak dat je ervaart door wat hun buren elk jaar doen, dan moet je dat zeker vooral doen. Je weet wat je kunt verwachten, maar vindt je vrienden belangrijker en kiest er dus voor om dat ongemak dan maar even voor lief te nemen.

Groot gelijk hoor, want dat is ook belangrijk. Maar het is alsnog je eigen keuze. Je kunt er ook voor kiezen om op dat moment niet te gaan omdat het ongemak zwaarder weegt. Ook prima. Maar nu verwacht je dat anderen hun gedrag aanpassen omdat jij die paar uurtjes per jaar ongemak ervaart.
Zoals ik al paar keer zei. het gaat niet om mijzelf. Het gaat om heel Nederland. Waarom betrek je het steeds op mij persoonlijk. Ik zei ook al dat ik persoonlijk er niet heel veel ongemak van heb.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:32:30 #127
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211894358
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:25 schreef Justinn het volgende:

[..]
Een beetje vergelijkbaar met de huilende volwassen vuurwerkliefhebber die koste wat het kost die ene hobby van 1/3 dag per jaar wil behouden alsof de wereld bij een verbod vergaat.

Met 'vibes' strooien is wel heel makkelijk.

Iedereen z'n hobby natuurlijk: maar als dertigplusser vuurwerk een hobby noemen geeft ook wel een bepaalde 'vibe' weg. ;)
Hobby gaat wat ver, maar het is wel een moment waar ik naar uitkijk om samen met mijn zoon vuurwerk af te steken. Ik vind het wel leuk hoor maar merk dat hij het leuker en vooral spannender vindt dan ik. Vroeger kocht ik twv een weekloon nu nog maar 100-200 Euro. Voor een avondje op stap ben je dat ook al gauw kwijt.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:33:18 #128
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211894363
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:31 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zoals ik al paar keer zei. het gaat niet om mijzelf. Het gaat om heel Nederland. Waarom betrek je het steeds op mij persoonlijk. Ik zei ook al dat ik persoonlijk er niet heel veel ongemak van heb.
Waarom bekommer jij je om heel Nederland? Lijkt me zo vermoeiend….
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 17:34:04 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211894369
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:33 schreef tja77 het volgende:

[..]
Waarom bekommer jij je om heel Nederland? Lijkt me zo vermoeiend….
omdat Nederland een topshow is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 2 januari 2024 @ 17:34:11 #130
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211894370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:29 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Omdat de excessen groter worden en de knallen steeds harder. Vroeger stak ik een astronautje en een strijker af. Tegenwoordig worden hele puien weggeslagen. Daar is weinig vertrutting aan. Sterker nog, volgens mij is er nog nooit zoveel hardheid onder de bevolking geweest. Vroeger. Toen waren we vertrut.
Onverdraagzaam zou beter passen inderdaad.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 17:35:16 #131
364681 over_hedge
pi_211894379
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:33 schreef tja77 het volgende:

[..]
Waarom bekommer jij je om heel Nederland? Lijkt me zo vermoeiend….
Sociaal zijn heet dat. ik stem ook op de partij die ik het beste voor Nederland vind. Niet de partij die het beste voor mijn geld is
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:36:17 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211894384
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:29 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Omdat de excessen groter worden en de knallen steeds harder. Vroeger stak ik een astronautje en een strijker af. Tegenwoordig worden hele puien weggeslagen. Daar is weinig vertrutting aan. Sterker nog, volgens mij is er nog nooit zoveel hardheid onder de bevolking geweest. Vroeger. Toen waren we vertrut.
Mwah, vroeger werden er net zo goed lawinepijlen afgestoken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:36:21 #133
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894386
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:29 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Omdat de excessen groter worden en de knallen steeds harder. Vroeger stak ik een astronautje en een strijker af. Tegenwoordig worden hele puien weggeslagen. Daar is weinig vertrutting aan. Sterker nog, volgens mij is er nog nooit zoveel hardheid onder de bevolking geweest. Vroeger. Toen waren we vertrut.
Dus meer vuurwerk legaliseren zodat mensen wel legaal gereguleerd knalvuurwerk kunnen kopen en pijlen. Mensen hoeven dan niet naar het buitenland.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:37:36 #134
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211894394
Juist het idee dat de nieuwjaarsrellen en dergelijke wel minder worden. Maar dat is misschien meer onderbuik en mijn wijk die van volks naar yuppenwijk is gegaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 17:39:36 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211894409
nou dat er bij brandweerlui vuurwerk door de voorruit werd gesmeten was wel nieuw voor mij anders hoor

die lui mogen wel echt tbs voor een jaar of 30
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:40:28 #136
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894418
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:39 schreef sp3c het volgende:
nou dat er bij brandweerlui vuurwerk door de voorruit werd gesmeten was wel nieuw voor mij anders hoor

die lui mogen wel echt tbs voor een jaar of 30
Maar dat heeft niks met vuurwerk te maken als ze een baksteen hadden gegooid had ik hetzelfde gevonden.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:40:38 #137
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211894419
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:25 schreef Justinn het volgende:

[..]
Een beetje vergelijkbaar met de huilende volwassen vuurwerkliefhebber die koste wat het kost die ene hobby van 1/3 dag per jaar wil behouden alsof de wereld bij een verbod vergaat.

Met 'vibes' strooien is wel heel makkelijk.

Iedereen z'n hobby natuurlijk: maar als dertigplusser vuurwerk een hobby noemen geeft ook wel een bepaalde 'vibe' weg. ;)
Dit is ook zo'n leuke tactiek, het omdraaien van degene die ergens een probleem van maakt.

- Mensen vinden legaal vuurwerk leuk en genieten van de jaarlijkse paar uurtjes dat het is toegestaan
- Andere mensen hebben er een probleem mee en eisen dat het verboden wordt, dus dat er iets verandert. Zij willen dus dat andere mensen zich naar hun bezwaren gaan schikken
- Mensen die genieten van legaal vuurwerk zeggen dat ze zich niet zo moeten aanstellen en die paar uurtjes op die ene dag van het jaar maar even moeten doorstaan
- Mensen die willen verbieden zeggen dan: "wat triest dat je niet met mijn verbod mee wilt gaan, de wereld vergaat niet"

:')
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:43:34 #138
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211894448
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Sociaal zijn heet dat. ik stem ook op de partij die ik het beste voor Nederland vind. Niet de partij die het beste voor mijn geld is
Ik stem op de partij die voor mij het beste is, zouden meer mensen moeten doen.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 17:44:32 #139
364681 over_hedge
pi_211894455
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:43 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik stem op de partij die voor mij het beste is, zouden meer mensen moeten doen.
Dat is je goed recht
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211894483
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is ook zo'n leuke tactiek, het omdraaien van degene die ergens een probleem van maakt.

- Mensen vinden legaal vuurwerk leuk en genieten van de jaarlijkse paar uurtjes dat het is toegestaan
- Andere mensen hebben er een probleem mee en eisen dat het verboden wordt, dus dat er iets verandert. Zij willen dus dat andere mensen zich naar hun bezwaren gaan schikken
- Mensen die genieten van legaal vuurwerk zeggen dat ze zich niet zo moeten aanstellen en die paar uurtjes op die ene dag van het jaar maar even moeten doorstaan
- Mensen die willen verbieden zeggen dan: "wat triest dat je niet met mijn verbod mee wilt gaan, de wereld vergaat niet"

:')
a. Je gaat al mank bij je eerste streepje, want aanname.
b. Je gaat ook mank bij je tweede streepje, want mensen hebben recht op een mening en mogen die uiten. Daarnaast is het inherent aan besluitvorming dat mensen zich naar het besluit moeten schikken, dus echt relevant is het niet.
c. Een probleem maken van je moeten schikken naar een mogelijk verbod getuigt ook van een flinke dosis aanstelleritis*.

:')^2

*en zeker als dertigplusser.
pi_211894486
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja en ik zeg net dat ik ook niet alle antwoorden heb. Dus ik geloof je best dat het niet zo makkelijk is. Daar weet jij duidelijk een stuk meer van. Maar je kan me niet wijsmaken dat je in 10 jaar niet iets kan bedenken om dit op te lossen.

Maar je zal toch eens ergens moeten beginnen. En dan gaan we langzaam de goede kant op. En heb je over een jaar of 10 een veel rustiger feest.
Er zijn in principe 2 problemen in Nederland met vuurwerk in mijn optiek. Het eerste probleem is dat we in Nederland de Enschede ramp hebben gehad. Dat heeft ervoor gezorgd dat de overheid letterlijk en figuurlijk in de overdrive ging om maatregelen tegen vuurwerk te bedenken. Voor de ramp in Enschede hadden we zelfs nog een vuurwerk fabriek staan in Nederland. Die hete Van der Nat maar door nieuwe regelgeving bestaat die niet meer. Alles wat zwaardere is dan 1.4 (is een gevaren klasse) mag niet meer opgeslagen worden in Nederland. Daarom zit sommige consumenten vuurwerk ook in kooien omdat het anders onder 1.3 zou vallen en dus niet mag in Nederland. Daarom is bijna alles verplaats naar Duitsland en zijn regels omtrent shows veel zwaardere geworden. Veel dingen die je ziet bij shows in het buitenland kan gewoon niet in Nederland vanwege regelgeving. Maar geen beleidsmaker of politici zal zich eraan branden omdat te veranderen want dan krijg je meteen weer het verhaal Enschede naar je kop geslingerd.

Het tweede probleem is dat een bepaalde groep denkt met oud en nieuw dat er geen wetten zijn en volledig los geslagen dingen gaan doen. Dat verander je niet in mijn optiek met een vuurwerkverbod wat je niet kan handhaven. Sterker nog in denk dat je het gevoel van wettenloosheid alleen maar meer gaat aanwakkeren. Dan zal je toch echt gewoon is moeten beginnen met het aanpakken van de problemen. Dus jongeren die willen rellen, vuurwerk gooien naar mensen en dieren, die dingen opblazen enzovoort. Spoor ze op berecht ze. Daar zal je een lange adem voor nodig hebben. Ook moet er gewoon veel meer voorlichting zijn hoe je vuurwerk goed en veilig kan gebruiken, promoot meer de vuurwerkbril ook voor omstanders of mensen die sowieso naar buiten gaan rond de jaarwisseling. Vuurwerk blijft handwerk dus hoe legaal en veilig ook er kan altijd wat fout gaan.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:50:36 #142
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211894509
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:31 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zoals ik al paar keer zei. het gaat niet om mijzelf. Het gaat om heel Nederland. Waarom betrek je het steeds op mij persoonlijk. Ik zei ook al dat ik persoonlijk er niet heel veel ongemak van heb.
Je komt zelf met die persoonlijke anekdote waarom je bij die vrienden niet naar buiten gaat tijdens het proostmoment en dat die buren niet sporen, inclusief een betoog waarom dat proostmoment beter zou zijn zonder vuurwerk in de straat. Daar reageer ik op, want het is onderdeel van de discussie.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 17:51:14 #143
364681 over_hedge
pi_211894517
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je komt zelf met die persoonlijke anekdote waarom je bij die vrienden niet naar buiten gaat tijdens het proostmoment en dat die buren niet sporen, inclusief een betoog waarom dat proostmoment beter zou zijn zonder vuurwerk in de straat. Daar reageer ik op, want het is onderdeel van de discussie.
Daar kwam ik mee. Omdat iemand er naar vroeg... Is niet dat ik uit het niks met dit verhaal kwam aanzetten :P Want wat ik persoonlijk doe vind ik totaal niet boeiend voor de rest van de disucssie

ps. we deden om 12 uur eerst champagne drinken en daarna gingen ze pas naar buiten. Dus proostmoment mis ik niks van hoor :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:56:28 #144
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211894550
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Is goed, typ eens zo'n verhaal waarin je andere dingen aanneemt. Ik zal het aandachtig lezen.

Je vraag is een vals dilemma, want hiermee doe je voorkomen dat er een direct verband is tussen het afsteken van legaal vuurwerk en grootschalige ellende.
Neu, heeft weinig nut. Wil er wel in meegaan dat er een vrij grote groep is, die graag vuurwerk af steekt of ervan geniet. Ik geloof overigens wel dat een onderzoek tussen 80k mensen een redelijk beeld geeft van de samenleving. Dan zouden er dus meer tegenstanders zijn.

Ik stel het zo omdat er uit al deze pagina’s praten over het onderwerpen het volgen van het nieuws een paar dingen blijken.
Handhaven op alleen illegaal spul is lastig.
Legaal of illegaal men gaat er her en der dom mee om en beiden veroorzaken schade en ellende. Illegaal wel meer
Enige echt goeie dip in de slachtoffers was met Corona.
Vuurwerk is nu eenmaal gevaarlijk.
Handhaven is makkelijker als men al het vuurwerk mag aanpakken.

Kortom een verbod op al het vuurwerk lost nu eenmaal veel problemen op.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 17:58:51 #145
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894577
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Neu, heeft weinig nut. Wil er wel in meegaan dat er een vrij grote groep is, die graag vuurwerk af steekt of ervan geniet. Ik geloof overigens wel dat een onderzoek tussen 80k mensen een redelijk beeld geeft van de samenleving. Dan zouden er dus meer tegenstanders zijn.

Ik stel het zo omdat er uit al deze pagina’s praten over het onderwerpen het volgen van het nieuws een paar dingen blijken.
Handhaven op alleen illegaal spul is lastig.
Legaal of illegaal men gaat er her en der dom mee om en beiden veroorzaken schade en ellende. Illegaal wel meer
Enige echt goeie dip in de slachtoffers was met Corona.
Vuurwerk is nu eenmaal gevaarlijk.
Handhaven is makkelijker als men al het vuurwerk mag aanpakken.

Kortom een verbod op al het vuurwerk lost nu eenmaal veel problemen op.
Vuurwerk is dus niet gevaarlijk als je er goed mee omgaat.
pi_211894583
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Daar zal je een lange adem voor nodig hebben.
Mooi betoog en genuanceerd, kan mij er ook redelijk in vinden behalve dat het voor die lange adem juist wel zinvol kan zijn om over te gaan tot een totaalverbod (desnoods tijdelijk voor enkele jaren). Of dat leidt tot een meer gevoel van wetteloosheid is overigens een terecht maar in mijn optiek een tijdelijk vergroot risico.

Kijk als het aan mij ligt wordt zelfs het illegale vuurwerk gelegaliseerd, als men er maar verstandig mee om gaat. Dat laatste is niet het geval, en dus zal de traditie als geheel op de schop gaan. Daar is het tuig verantwoordelijk voor; niet de voor- of tegenstanders in dit topic verder.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:00:11 #147
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211894589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Vuurwerk is dus niet gevaarlijk als je er goed mee omgaat.
Zeker !

Maar, ja. Veel mensen doen dit niet. Zeker niet met drank op. En dikwijls heeft een ander hier last van.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:00:48 #148
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211894597
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:47 schreef Justinn het volgende:

[..]
a. Je gaat al mank bij je eerste streepje, want aanname.
b. Je gaat ook mank bij je tweede streepje, want mensen hebben recht op een mening en mogen die uiten. Daarnaast is het inherent aan besluitvorming dat mensen zich naar het besluit moeten schikken, dus echt relevant is het niet.
c. Een probleem maken van je moeten schikken naar een mogelijk verbod getuigt ook van een flinke dosis aanstelleritis*.

:')^2

*en zeker als dertigplusser.
Dat veel mensen ervan genieten is een aanname? Waar komt die 105 miljoen aan legale vuurwerkverkoop vandaan? Waar komen al die mensen die om 00:00 massaal naar buiten gaan om te proosten en het vuurwerk te aanschouwen vandaan?

Het gaat toch helemaal niet over het recht om een mening te uiten? Wat bazel je nou? Iedereen mag zeggen dat ze vuurwerk helemaal kut vinden, dat is hun goed recht.

Als jij degene bent die een verbod wil bewerkstelligen, ben jij degene die iets wil veranderen en dat andere mensen zich daar naar gaan schikken. Jij bent degene die de huidige situatie een probleem vindt, niet degene die de huidige situatie prima vindt en ervan geniet.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:03:09 #149
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894610
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:00 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Zeker !

Maar, ja. Veel mensen doen dit niet. Zeker niet met drank op. En dikwijls heeft een ander hier last van.
Dat dekselse vuurwerk wat drank in de mond gooit van de stekers.
pi_211894617
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Kortom een verbod op al het vuurwerk lost nu eenmaal veel problemen op.
Ik blijf het maar herhalen, maar dat kan dus niet vanwege Europese wetgeving.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:06:21 #151
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211894647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik blijf het maar herhalen, maar dat kan dus niet vanwege Europese wetgeving.
En waarom niet? Linkje?

En het zou dus eigenlijk wel beter zijn om te verbieden?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:10:16 #152
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894710
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:06 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En waarom niet? Linkje?

En het zou dus eigenlijk wel beter zijn om te verbieden?
EU enzo
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:11:04 #153
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211894725
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
EU enzo
Ja en die verbieden NL om met een vuurwerkverbod te komen?
pi_211894739
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:06 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En waarom niet? Linkje?

En het zou dus eigenlijk wel beter zijn om te verbieden?
https://eur-lex.europa.eu(...)3A32013L0029&from=EN
Artikel 4 vrij verkeer lid 1 en lid 2
Dus F2 en F3 kan verboden worden F1 kan dus niet verboden worden.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:11:50 #155
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211894743
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:11 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja en die verbieden NL om met een vuurwerkverbod te komen?
Cat. 1 wel ja
pi_211894744
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat veel mensen ervan genieten is een aanname? Waar komt die 105 miljoen aan legale vuurwerkverkoop vandaan? Waar komen al die mensen die om 00:00 massaal naar buiten gaan om te proosten en het vuurwerk te aanschouwen vandaan?

Het gaat toch helemaal niet over het recht om een mening te uiten? Wat bazel je nou? Iedereen mag zeggen dat ze vuurwerk helemaal kut vinden, dat is hun goed recht.

Als jij degene bent die een verbod wil bewerkstelligen, ben jij degene die iets wil veranderen en dat andere mensen zich daar naar gaan schikken. Jij bent degene die de huidige situatie een probleem vindt, niet degene die de huidige situatie prima vindt en ervan geniet.
Jij snapt dat schikken ALTIJD twee kanten op werkt? Degenen die nu last hebben van vuurwerk (legaal of niet) moeten zich al schikken en moeten dat maar blijven accepteren ofzo? Je begint zelf met het gewauwel over dat men zich moeten schikken naar de wil van een ander; alsof dat per definitie iets slechts is, en maar 1 kant op werkt en je poneert dat vervolgens als 'probleem' voor degenen die wel genieten.

Als het verbod er al komt zal dat door onze volksvertegenwoordiging met een meerderheid genomen moeten worden. 105 miljoen klinkt indrukwekkend maar doet er verder niet aan toe en zegt niets over de mate van acceptatie van vuurwerk.

Tot slot staat de mate waarin men doorgaans geniet van vuurwerk niet eens centraal in de discussie. Ik geniet ook van het vuurwerk in mijn wijk, maar met name door het geweld tegen hulpverleners zou ik een verbod prima vinden.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:13:44 #157
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894758
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:11 schreef Justinn het volgende:

[..]
Jij snapt dat schikken ALTIJD twee kanten op werkt? Degenen die nu last hebben van vuurwerk (legaal of niet) moeten zich al schikken en moeten dat maar blijven accepteren ofzo? Je begint zelf met het gewauwel over dat men zich moeten schikken naar de wil van een ander; alsof dat per definitie iets slechts is, en maar 1 kant op werkt en je poneert dat vervolgens als 'probleem' voor degenen die wel genieten.

Als het verbod er al komt zal dat door onze volksvertegenwoordiging met een meerderheid genomen moeten worden. 105 miljoen klinkt indrukwekkend maar doet er verder niet aan toe en zegt niets over de mate van acceptatie van vuurwerk.

Tot slot staat de mate waarin men doorgaans geniet van vuurwerk niet eens centraal in de discussie. Ik geniet ook van het vuurwerk in mijn wijk, maar met name door het geweld tegen hulpverleners zou ik een verbod prima vinden.
En je denkt dat een verbod op vuurwerk er voor gaat zorgen dat er geen geweld meer is tegen hulpverleners laat me niet lachen.

Sterker nog zoek eens op wat je met sterretjes kan doen en een pvc buis.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 18:14:15 #158
364681 over_hedge
pi_211894764
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Sterker nog zoek eens op wat je met sterretjes kan doen en een pvc buis.
Leuke rookbommen mee gemaakt ja vroeger
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211894782
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Daar kwam ik mee. Omdat iemand er naar vroeg... Is niet dat ik uit het niks met dit verhaal kwam aanzetten :P Want wat ik persoonlijk doe vind ik totaal niet boeiend voor de rest van de disucssie

ps. we deden om 12 uur eerst champagne drinken en daarna gingen ze pas naar buiten. Dus proostmoment mis ik niks van hoor :D
En 30 seconden later lag je in bed of niet. :')
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:15:52 #160
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Leuke rookbommen mee gemaakt ja vroeger
Ja of je maakt hem dicht dan klapt die lekker.

Sterretjes zijn ook nog eens heel legaal.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 18:16:52 #161
364681 over_hedge
pi_211894802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:15 schreef CR7 het volgende:

[..]
En 30 seconden later lag je in bed of niet. :')
Gast gaat niet over dit jaar :') Wat een domme reactie weer. Zeg dan niks. Dit jaar lag ik idd in bed. En heb ik geen champange gedronken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 18:17:10 #162
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211894807
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Nou het is een feit dat het niet haalbaar is om overal vuurwerkshows organiseren en wat denk je dat je dan gaat krijgen?

Overigens is het grootste argument ervoor dat iedereen er buiten van geniet.
Iedereen ja? Ik denk dat je dan de feiten een beetje verdraait.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:17:43 #163
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211894812
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:11 schreef ipa84 het volgende:

[..]
https://eur-lex.europa.eu(...)3A32013L0029&from=EN
Artikel 4 vrij verkeer lid 1 en lid 2
Dus F2 en F3 kan verboden worden F1 kan dus niet verboden worden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:11 schreef ipa84 het volgende:

[..]
https://eur-lex.europa.eu(...)3A32013L0029&from=EN
Artikel 4 vrij verkeer lid 1 en lid 2
Dus F2 en F3 kan verboden worden F1 kan dus niet verboden worden.
Ik lees zo snel ook even 16? Kun je bezit niet gewoon verbieden? Alleen f1 vuurwerk gaat denk ik ook niet zoveel problemen geven. Zelf nog afgestoken dit jaar en dat spul komt nauwelijks boven de heg uit.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:18:13 #164
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211894818
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Neu, heeft weinig nut. Wil er wel in meegaan dat er een vrij grote groep is, die graag vuurwerk af steekt of ervan geniet. Ik geloof overigens wel dat een onderzoek tussen 80k mensen een redelijk beeld geeft van de samenleving. Dan zouden er dus meer tegenstanders zijn.

Ik stel het zo omdat er uit al deze pagina’s praten over het onderwerpen het volgen van het nieuws een paar dingen blijken.
Handhaven op alleen illegaal spul is lastig.
Legaal of illegaal men gaat er her en der dom mee om en beiden veroorzaken schade en ellende. Illegaal wel meer
Enige echt goeie dip in de slachtoffers was met Corona.
Vuurwerk is nu eenmaal gevaarlijk.
Handhaven is makkelijker als men al het vuurwerk mag aanpakken.

Kortom een verbod op al het vuurwerk lost nu eenmaal veel problemen op.
Nogmaals: waarom is handhaven bij een totaalverbod makkelijker? Dat totaalverbod is op 8 uurtjes na, namelijk het hele jaar van kracht. Buiten die 8 uurtjes om is er ook maar een hele kleine groep idioten die in de weken rondom oud&nieuw 's avonds her en der allerlei illegale explosieven laat afgaan. En zelfs wanneer de politie op dat moment, in tegenstelling tot een piekmoment als oud&nieuw, genoeg capaciteit heeft om op zulke meldingen te reageren (omdat er voor de rest veel minder tegelijk gebeurt), is de pakkans nihil.
pi_211894821
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Gast gaat niet over dit jaar :') Wat een domme reactie weer. Zeg dan niks. Dit jaar lag ik idd in bed. En heb ik geen champange gedronken
Kom dan ook niet aan met je levensverhalen als je al 10x hebt geroepen dat het niet om jou persoonlijk gaat. :')
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:19:06 #166
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894823
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:17 schreef Kreator het volgende:

[..]
Iedereen ja? Ik denk dat je dan de feiten een beetje verdraait.
Vooruit niet iedereen maar hier in de straat stond in ieder geval het grootste gedeelte buiten te genieten. Je snapt het punt wel of jij bent zo wereldvreemd dat je echt niet van je zolderkamer af komt
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:19:09 #167
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211894824
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:11 schreef tja77 het volgende:

[..]
Cat. 1 wel ja
Akkoord. Nu is Cat1 ook niet echt het probleem, hoewel men hiermee het ook kan presteren aan te kloten.
pi_211894826
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
En je denkt dat een verbod op vuurwerk er voor gaat zorgen dat er geen geweld meer is tegen hulpverleners laat me niet lachen.

Sterker nog zoek eens op wat je met sterretjes kan doen en een pvc buis.
Denk dat er inderdaad meer verband zit tussen drank / hoe sommige mensen in elkaar zitten en dat geld dan vuurwerk en geweld.

Zonder vuurwerk gooien ze wel met tegels of zo.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 18:19:35 #169
364681 over_hedge
pi_211894829
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:18 schreef CR7 het volgende:

[..]
Kom dan ook niet aan met je levensverhalen als je al 10x hebt geroepen dat het niet om jou persoonlijk gaat. :')
. Ik ben zelf nooit over die verhalen begonnen. Litmanen vroeg er om. En daar heb ik op geantwoord. Dus ga bij hem klagen als je het niet had willen lezen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 18:22:25 #170
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211894850
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Vooruit niet iedereen maar hier in de straat stond in ieder geval het grootste gedeelte buiten te genieten. Je snapt het punt wel of jij bent zo wereldvreemd dat je echt niet van je zolderkamer af komt
Hier stond iedereen buiten met sterretjes en champagne. Ik weet dat het lastig voor te stellen is, maar we gingen naar buiten om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen, niet voor het vuurwerk.
(Dat hier al een stuk minder is dankzij een slap half verbod)
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:22:36 #171
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211894851
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nogmaals: waarom is handhaven bij een totaalverbod makkelijker? Dat totaalverbod is op 8 uurtjes na, namelijk het hele jaar van kracht. Buiten die 8 uurtjes om is er ook maar een hele kleine groep idioten die in de weken rondom oud&nieuw 's avonds her en der allerlei illegale explosieven laat afgaan. En zelfs wanneer de politie op dat moment, in tegenstelling tot een piekmoment als oud&nieuw, genoeg capaciteit heeft om op zulke meldingen te reageren (omdat er voor de rest veel minder tegelijk gebeurt), is de pakkans nihil.
Wel het Coronajaar liet dit blijken niet? Ook is het maatschappelijke draagvlak enorm veel kleiner zodra men het gewoon niet hebben mag.

En nogmaals de vraag: als het werkt, is het dan niet beter niet aan vuurwerk te doen, dan wel aan vuurwerk, met alle ellende van dien?!
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:23:00 #172
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211894853
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Akkoord. Nu is Cat1 ook niet echt het probleem, hoewel men hiermee het ook kan presteren aan te kloten.
En kunt gooien, maar op dit moment is cat. 1 toegestaan en grotere cakes. Wat voegt een verbod op cakes dan nog toe? Al het andere vuurwerk is al verboden.
pi_211894859
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
En je denkt dat een verbod op vuurwerk er voor gaat zorgen dat er geen geweld meer is tegen hulpverleners laat me niet lachen.

Sterker nog zoek eens op wat je met sterretjes kan doen en een pvc buis.
Nee, dat denk ik niet, wel dat bijdraagt aan het verminderen van het geweld. Dat de meningen daar sterk en deels terecht over verdeeld zijn is prima. We gaan het de komende jaren zien hoe de volksvertegenwoordiging daarmee om gaat. Ongeacht wat ik er van vind, gaat besluitvorming hierover toch wel plaatsvinden, hetzij landelijk hetzij lokaal, en daar zal een groep zich met blijkbaar wat moeite naar moeten schikken. Het is niet anders.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat het in realiteit helemaal niet zo'n gepolariseerde discussie betreft. Verbod of geen verbod, zullen de meesten mensen uiteindelijk een prima jaarwisseling doormaken. No worries.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:23:38 #174
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211894861
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:22 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wel het Coronajaar liet dit blijken niet? Ook is het maatschappelijke draagvlak enorm veel kleiner zodra men het gewoon niet hebben mag.

En nogmaals de vraag: als het werkt, is het dan niet beter niet aan vuurwerk te doen, dan wel aan vuurwerk, met alle ellende van dien?!
Ga je nou een coronajaar vergelijken met een normale situatie? Dat slaat natuurlijk nergens op
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:24:07 #175
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211894865
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Denk dat er inderdaad meer verband zit tussen drank / hoe sommige mensen in elkaar zitten en dat geld dan vuurwerk en geweld.

Zonder vuurwerk gooien ze wel met tegels of zo.
Wel minder kans op random slachtoffer of schade.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:24:21 #176
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211894867
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:22 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wel het Coronajaar liet dit blijken niet? Ook is het maatschappelijke draagvlak enorm veel kleiner zodra men het gewoon niet hebben mag.

En nogmaals de vraag: als het werkt, is het dan niet beter niet aan vuurwerk te doen, dan wel aan vuurwerk, met alle ellende van dien?!
Coronajaar is niet representatief natuurlijk, er waren toen nog meer regeltjes die golden, of wil je daar ook naar terug?
pi_211894869
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:17 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
[..]
Ik lees zo snel ook even 16? Kun je bezit niet gewoon verbieden? Alleen f1 vuurwerk gaat denk ik ook niet zoveel problemen geven. Zelf nog afgestoken dit jaar en dat spul komt nauwelijks boven de heg uit.
Je moet even door scrollen naar blad 6 of 7 daar begint artikel 4. Ze hebben met corona geprobeerd het te verbieden maar al snel kwam de staat er achter dat het kansloos was dus hebben ze het niet gedaan. Dat F1 niet de problemen geeft klopt. Maar dan kom je weer op het gebied handhaving. Ik sta buiten met een tas F1 vuurwerk en binnen staat me F2 collectie. Dus zodra er politie aankomt laat ik me tas F1 zien en die gaan op die avond niet de tijd nemen om er voor te zorgen dat ik ze binnen laat om te laten zien of F2 vuurwerk heb. Voor je het ver gezocht vind dit soort dingen werden tijdens corona gewoon gedaan en verteld op vuurwerkforums.
pi_211894874
Een vuurwerkverbod is mijns inziens nergens voor nodig...

Het enige dat er moet gebeuren, is dat het bekogelen van agenten of hulpverleners, of wie dan ook, als een directe aanval op de persoon wordt beschouwd. Agenten mogen dan gericht terugschieten, of zelfs op voorhand schieten om de aanvaller onschadelijk te maken.

Dan is het zó afgelopen met dat asociale gedrag. Omdat de consequenties uitblijven, wordt het steeds erger. Dat is net zo logisch als dat je nat wordt als het regent.
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:26:43 #179
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211894887
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ga je nou een coronajaar vergelijken met een normale situatie? Dat slaat natuurlijk nergens op
Ik vergelijk een situatie waar geen vuurwerk getolereerd wordt, met de jaren dat het wel mag. Daar kan je meer uit afleiden, dan, zonder bewijs, veronderstellen dat een totaalverbod niet werkt omdat men het dan toch wel afsteekt.
pi_211894908
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik vergelijk een situatie waar geen vuurwerk getolereerd wordt, met de jaren dat het wel mag. Daar kan je meer uit afleiden, dan, zonder bewijs, veronderstellen dat een totaalverbod niet werkt omdat men het dan toch wel afsteekt.
Toen werd er ook zat geknald toch?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 18:28:43 #181
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211894909
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:25 schreef Cuendillar het volgende:
Een vuurwerkverbod is mijns inziens nergens voor nodig...

Het enige dat er moet gebeuren, is dat het bekogelen van agenten of hulpverleners, of wie dan ook, als een directe aanval op de persoon wordt beschouwd. Agenten mogen dan gericht terugschieten, of zelfs op voorhand schieten om de aanvaller onschadelijk te maken.

Dan is het zó afgelopen met dat asociale gedrag. Omdat de consequenties uitblijven, wordt het steeds erger. Dat is net zo logisch als dat je nat wordt als het regent.
Executies en voor eigen rechter spelen voorstellen om een verbod op vuurwerk te voorkomen. Ja, dat is een intelligente oplossing. :').
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:29:25 #182
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211894919
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:24 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Je moet even door scrollen naar blad 6 of 7 daar begint artikel 4. Ze hebben met corona geprobeerd het te verbieden maar al snel kwam de staat er achter dat het kansloos was dus hebben ze het niet gedaan. Dat F1 niet de problemen geeft klopt. Maar dan kom je weer op het gebied handhaving. Ik sta buiten met een tas F1 vuurwerk en binnen staat me F2 collectie. Dus zodra er politie aankomt laat ik me tas F1 zien en die gaan op die avond niet de tijd nemen om er voor te zorgen dat ik ze binnen laat om te laten zien of F2 vuurwerk heb. Voor je het ver gezocht vind dit soort dingen werden tijdens corona gewoon gedaan en verteld op vuurwerkforums.
Geloof ik wel, toch waren in die jaren er minder slachtoffers. De meeste mensen zullen zich ook gewoon erbij neerleggen dunkt me, waardoor handhaven al weer makkelijker wordt.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:30:08 #183
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211894925
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik vergelijk een situatie waar geen vuurwerk getolereerd wordt, met de jaren dat het wel mag. Daar kan je meer uit afleiden, dan, zonder bewijs, veronderstellen dat een totaalverbod niet werkt omdat men het dan toch wel afsteekt.
Er waren ook rellen, brandstichtingen, geweld tegen politie en hulpverleners en ook nog steeds een behoorlijke hoeveelheid vuurwerk.
Ondanks alle regeltjes.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:30:08 #184
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211894926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:25 schreef Cuendillar het volgende:
Een vuurwerkverbod is mijns inziens nergens voor nodig...

Het enige dat er moet gebeuren, is dat het bekogelen van agenten of hulpverleners, of wie dan ook, als een directe aanval op de persoon wordt beschouwd. Agenten mogen dan gericht terugschieten, of zelfs op voorhand schieten om de aanvaller onschadelijk te maken.

Dan is het zó afgelopen met dat asociale gedrag. Omdat de consequenties uitblijven, wordt het steeds erger. Dat is net zo logisch als dat je nat wordt als het regent.
Yeah, gericht schieten dat gaat veel oplossen. Alom geaccepteerd ook.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:34:41 #185
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211894961
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:30 schreef tja77 het volgende:

[..]
Er waren ook rellen, brandstichtingen, geweld tegen politie en hulpverleners en ook nog steeds een behoorlijke hoeveelheid vuurwerk.
Ondanks alle regeltjes.
Minder slachtoffers en minder vuurwerk. Ik zeg ook niet dat je het meteen uitband, maar ik hoor ook geen andere oplossingen om het gezeik met vuurwerk tegen te gaan.
pi_211894963
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:29 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Geloof ik wel, toch waren in die jaren er minder slachtoffers. De meeste mensen zullen zich ook gewoon erbij neerleggen dunkt me, waardoor handhaven al weer makkelijker wordt.
Ik woon in de grensstreek met België. Het eerste jaar was er inderdaad veel minder vuurwerk het 2de jaar ging hier even veel de lucht in als normaal voor en na corona. De politie hier had het ook volledig opgegeven want ze keken niet eens op of om naar het vuurwerk toen. Het zou best kunnen dat in andere delen van het land wel rustiger was maar vergeet niet dat er toen in Duitsland ook geen vuurwerk verkocht mocht worden. Dat zal bij een vuurwerkverbod niet het geval zijn.
pi_211894975
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat kunnen we wel zeker wanneer het een doelgerichte en tijdelijke actie is.
Shengen landen doen dat ook wel eens.
[..]
Daar hebben we de politie voor.
Nee politie doet die controles aan de grens niet. En de controlebevoegheden van de Douane zijn uitgebreider dan van de politie.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:36:51 #188
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211894978
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:11 schreef Justinn het volgende:

[..]
Jij snapt dat schikken ALTIJD twee kanten op werkt? Degenen die nu last hebben van vuurwerk (legaal of niet) moeten zich al schikken en moeten dat maar blijven accepteren ofzo? Je begint zelf met het gewauwel over dat men zich moeten schikken naar de wil van een ander; alsof dat per definitie iets slechts is, en maar 1 kant op werkt en je poneert dat vervolgens als 'probleem' voor degenen die wel genieten.

Als het verbod er al komt zal dat door onze volksvertegenwoordiging met een meerderheid genomen moeten worden. 105 miljoen klinkt indrukwekkend maar doet er verder niet aan toe en zegt niets over de mate van acceptatie van vuurwerk.

Tot slot staat de mate waarin men doorgaans geniet van vuurwerk niet eens centraal in de discussie. Ik geniet ook van het vuurwerk in mijn wijk, maar met name door het geweld tegen hulpverleners zou ik een verbod prima vinden.
Ja, die acht uurtjes per jaar dat het hier is toegestaan om legaal vuurwerk af te steken, schik je je daar wat mij betreft met al je bezwaren maar even naar. Dan accepteer je maar even dat je iets niet leuk vindt of niet kunt waarderen. Veel mensen genieten ervan en doen niks illegaals. Deal with it. Probeer de jaarlijkse overlast niet af te schuiven op die doodnormale burgers die een paar legale potjes afsteken rond 00:00 en ontneem ze dat plezier niet collectief omdat er totaalidioten zijn die zich niet kunnen gedragen.

Voor alle overige 364 dagen en 16 uur per jaar heb ik alle begrip voor je bezwaren en ben ik het er zelfs volledig mee eens. Voor vandalisme en geweld tegen hulpverleners heb ik de volle 365 dagen per jaar geen enkel begrip en mag je van mij keihard neergeknuppeld worden.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:44:46 #189
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211895031
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik woon in de grensstreek met België. Het eerste jaar was er inderdaad veel minder vuurwerk het 2de jaar ging hier even veel de lucht in als normaal voor en na corona. De politie hier had het ook volledig opgegeven want ze keken niet eens op of om naar het vuurwerk toen. Het zou best kunnen dat in andere delen van het land wel rustiger was maar vergeet niet dat er toen in Duitsland ook geen vuurwerk verkocht mocht worden. Dat zal bij een vuurwerkverbod niet het geval zijn.
Was er niet maar 1 jaar een verbod?
pi_211895057
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:44 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Was er niet maar 1 jaar een verbod?
In Duitsland mocht in '20 en '21 geen vuurwerk verkocht en afgestoken worden.

quote:
De afgelopen twee jaar mocht overigens door particulieren in heel Duitsland helemaal geen vuurwerk verkocht of afgestoken worden vanwege de coronamaatregelen. Belangengroeperingen hoopten dat het zou worden doorgetrokken naar dit jaar. "Maar de Duitsers mogen toch weer naar hartenlust afsteken. Tot frustratie van de tegenstanders", zegt Akkermans.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-china-oud-en-nieuw
pi_211895066
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:44 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Was er niet maar 1 jaar een verbod?
Nee 2 jaar 2020-2021 en 2021-2022. 2022-2023 was het eerst jaar dat er weer vuurwerk mocht. Maar zegt genoeg dat je dus blijkbaar 1 jaar van dat verbod dus amper tot niet gemerkt hebt.
pi_211895074
Hier een artikel (moet nog even op de gebruikelijke manieren leesbaar gemaakt worden) van een criminoloog die aangeeft dat er al zeer lange tijd een dalende trend (ook dit jaar lijkt het) is in het aantal arrestaties en dat de verhoging van aangiftes ook genuanceerd moet worden, net als andere keren in het verleden.

Het betreft dan desinformatie vanuit de media overigens. Of een gecoördineerd iets om de Overton window naar de kant toe te manipuleren richting verbod. Maar ik hou het maar gewoon op desinformatie.

https://www.volkskrant.nl(...)ig-jaar-zo~b7e93495/
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:51:30 #193
194233 Friday12
Originele kloon
pi_211895103
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:23 schreef tja77 het volgende:

[..]
Bij jou wel, bij mij was er meer vuurwerk dan voorgaande jaren. En dat ondanks de regen en de wind. Mooi toch?
Ik heb nog nooit zoveel vuurwerk gezien _O_. Ik zat op 8 hoog over mijn stad het te bekijken 45 min lang. Was erg mooi :Y
pi_211895206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:51 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit zoveel vuurwerk gezien _O_. Ik zat op 8 hoog over mijn stad het te bekijken 45 min lang. Was erg mooi :Y
Bij mij was het wel 5x zoveel! :)

(Nu gaat iedere tegenstander weer roepen dat het véééél minder was bij hun en vice versa natuurlijk :'))
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 2 januari 2024 @ 19:03:13 #195
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211895226
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:01 schreef CR7 het volgende:

[..]
Bij mij was het wel 5x zoveel! :)

(Nu gaat iedere tegenstander weer roepen dat het véééél minder was bij hun en vice versa natuurlijk :'))
Dat is ook helemaal afhankelijk van waar je bent.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211895232
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:28 schreef Kreator het volgende:

[..]
Executies en voor eigen rechter spelen voorstellen om een verbod op vuurwerk te voorkomen. Ja, dat is een intelligente oplossing. :').
Ik geef aan dat agenten mogen terugschieten, oftewel hun eigen leven mogen gaan beschermen. Kreator: "Executies" :')

Intelligente opmerking, petje af :')
Intolerant voor intolerantie
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 19:07:42 #197
364681 over_hedge
pi_211895268
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:03 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik geef aan dat agenten mogen terugschieten, oftewel hun eigen leven mogen gaan beschermen. Kreator: "Executies" :')

Intelligente opmerking, petje af :')
Hoe zie je dit precies voor je. Er staat een groep. Vanuit die groep gooit iemand vuurwerk. Dan maar op de groep schieten?

Zit je rustig voor de tv te kijken of je miljonair bent geworden. Krijg je een kogel van een agent door je ruit heen die voor iemand anders bedoeld was :P Lijkt me ook niet helemaal de oplossing
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:19:44 #198
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211895389
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hoe zie je dit precies voor je. Er staat een groep. Vanuit die groep gooit iemand vuurwerk. Dan maar op de groep schieten?

Zit je rustig voor de tv te kijken of je miljonair bent geworden. Krijg je een kogel van een agent door je ruit heen die voor iemand anders bedoeld was :P Lijkt me ook niet helemaal de oplossing
Overigens zag ik van de week op tv er wel 1 pleiten voor het trekken van wapens bij gericht beschoten worden door vuurwerk. Als je sommige beelden ook ziet kan ik me voorstellen dat een agent weinig andere opties meer heeft.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:23:34 #199
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211895433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:29 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Geloof ik wel, toch waren in die jaren er minder slachtoffers. De meeste mensen zullen zich ook gewoon erbij neerleggen dunkt me, waardoor handhaven al weer makkelijker wordt.
Ja, maar heeft dat te maken met het feit dat er vele malen minder mensen tegelijk in groepen bij elkaar of op straat waren, of omdat er geen vuurwerk afgestoken mocht worden?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:25:25 #200
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211895441
Sommige mensen verdienen het gewoon per direct op hun knieën in de goot te worden gezet en een nekschot te krijgen.
pi_211895459
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Overigens zag ik van de week op tv er wel 1 pleiten voor het trekken van wapens bij gericht beschoten worden door vuurwerk. Als je sommige beelden ook ziet kan ik me voorstellen dat een agent weinig andere opties meer heeft.
Als vuurwerk al eenmaal afgeschoten is dan heeft het weinig nut meer om op de afsteker te schieten volgens mij.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 2 januari 2024 @ 19:28:36 #202
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211895476
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:03 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik geef aan dat agenten mogen terugschieten, oftewel hun eigen leven mogen gaan beschermen. Kreator: "Executies" :')

Intelligente opmerking, petje af :')
Nee je zei dit:

"of zelfs op voorhand schieten om de aanvaller onschadelijk te maken."


Dat heet executeren. Voor het gemak even vergeten?
pi_211895504
Voor mij hoeft een verbod niet. Ze doen maar, de vuurwerkmannen. Als er dan ergens in een straat de ruiten uitliggen door creatief met buskruit, of een auto uitbrandt omdat de liefhebber wat slordig is met z'n peuk, ik lig er niet wakker van. Woningbranden, autobranden, brandwonden, oogletsels, afgerukte vingers, sintelregen door vreugdevuur, dooien, ik zit er niet mee. Hoe meer ongevallen en schade, hoe feestelijker, want dat hoort bij de traditie.

Ik blijf wel even een avondje binnen, dat heb ik graag voor de liefhebbers over.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:32:40 #204
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_211895538
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:30 schreef OllieA het volgende:
Voor mij hoeft een verbod niet. Ze doen maar, de vuurwerkmannen. Als er dan ergens in een straat de ruiten uitliggen door creatief met buskruit, of een auto uitbrandt omdat de liefhebber wat slordig is met z'n peuk, ik lig er niet wakker van. Woningbranden, autobranden, brandwonden, oogletsels, afgerukte vingers, sintelregen door vreugdevuur, dooien, ik zit er niet mee. Hoe meer ongevallen en schade, hoe feestelijker, want dat hoort bij de traditie.

Ik blijf wel even een avondje binnen, dat heb ik graag voor de liefhebbers over.
Tja, heb je alleen die branden en een eventuele explosie nog.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:47:08 #205
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211895743
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:30 schreef OllieA het volgende:
Voor mij hoeft een verbod niet. Ze doen maar, de vuurwerkmannen. Als er dan ergens in een straat de ruiten uitliggen door creatief met buskruit, of een auto uitbrandt omdat de liefhebber wat slordig is met z'n peuk, ik lig er niet wakker van. Woningbranden, autobranden, brandwonden, oogletsels, afgerukte vingers, sintelregen door vreugdevuur, dooien, ik zit er niet mee. Hoe meer ongevallen en schade, hoe feestelijker, want dat hoort bij de traditie.

Ik blijf wel even een avondje binnen, dat heb ik graag voor de liefhebbers over.
Tot jij een Cobra in je gezicht gegooid krijgt
pi_211895745
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hoe zie je dit precies voor je.
Voornamelijk preventief.
quote:
Er staat een groep. Vanuit die groep gooit iemand vuurwerk. Dan maar op de groep schieten?
Natuurlijk niet, wat is dat voor een achterlijke opmerking? :?
quote:
Zit je rustig voor de tv te kijken of je miljonair bent geworden. Krijg je een kogel van een agent door je ruit heen die voor iemand anders bedoeld was :P Lijkt me ook niet helemaal de oplossing
Wát?! :D
Intolerant voor intolerantie
pi_211895757
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:28 schreef Kreator het volgende:

[..]
Nee je zei dit:

"of zelfs op voorhand schieten om de aanvaller onschadelijk te maken."

Dat heet executeren. Voor het gemak even vergeten?
_O- Tuurlijk, lieverd.

Willen ze je rotjes afpakken, jongen? :'(
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:50:59 #208
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211895811
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:30 schreef OllieA het volgende:
Voor mij hoeft een verbod niet. Ze doen maar, de vuurwerkmannen. Als er dan ergens in een straat de ruiten uitliggen door creatief met buskruit, of een auto uitbrandt omdat de liefhebber wat slordig is met z'n peuk, ik lig er niet wakker van. Woningbranden, autobranden, brandwonden, oogletsels, afgerukte vingers, sintelregen door vreugdevuur, dooien, ik zit er niet mee. Hoe meer ongevallen en schade, hoe feestelijker, want dat hoort bij de traditie.

Ik blijf wel even een avondje binnen, dat heb ik graag voor de liefhebbers over.
Nou, mooi.

Misschien kun je nog aangeven hoe de zaken die jij noemt in direct verband staan met het afsteken van legaal vuurwerk binnen het toegestande tijdsbestek. En hoe de afstekers van dat vuurwerk omwille van de feestelijkheden en traditie graag zoveel mogelijk ongevallen en schade zien. Daar ben ik wel benieuwd naar.
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 20:00:04 #209
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211895979
twitter
pi_211895991
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tot jij een Cobra in je gezicht gegooid krijgt
Tja, je moet wel iets overhebben voor andermans vrije expressie en feestelijke traditie, natuurlijk.

Zo kan ik nog met weemoed terugdenken aan die jaarwisseling in Volendam, in dat kleine café aan de haven. Kom daar nu nog maar eens om, met al die verboden en veiligheidsvoorschriften. Het land is kapot, gezelligheid verboden voor de liefhebbers.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_211896232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nou, mooi.

Misschien kun je nog aangeven hoe de zaken die jij noemt in direct verband staan met het afsteken van legaal vuurwerk binnen het toegestande tijdsbestek. En hoe de afstekers van dat vuurwerk omwille van de feestelijkheden en traditie graag zoveel mogelijk ongevallen en schade zien. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb geen idee over directe verbanden, en weet ook niet wat de afstekers van legaal vuurwerk denken over ongevallen en schade. Ik weet niet eens of mijn medeburgers in het algemeen überhaupt denken. Ik heb daar wel vermoedens over, maar die kan ik niet echt keihard onderbouwen.

Ik ben enkel tegen een verbod, en wijs op de hartverwarmende, gezellige, traditie van ongevallen en schade.

Zoals gezegd, ik blijf wel een avondje binnen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 20:20:48 #212
364681 over_hedge
pi_211896235
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Voornamelijk preventief.
[..]
Natuurlijk niet, wat is dat voor een achterlijke opmerking? :?
[..]
Wát?! :D
Ah ja. Nee je hebt gelijk toch wel goed punt. Geeft nog leuke beelden op ook.

Dat laatste was bedoeld als: kogels gaan niet altijd waar je wilt dat ze gaan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 20:31:47 #213
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211896372
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:20 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik heb geen idee over directe verbanden, en weet ook niet wat de afstekers van legaal vuurwerk denken over ongevallen en schade. Ik weet niet eens of mijn medeburgers in het algemeen überhaupt denken. Ik heb daar wel vermoedens over, maar die kan ik niet echt keihard onderbouwen.

Ik ben enkel tegen een verbod, en wijs op de hartverwarmende, gezellige, traditie van ongevallen en schade.

Zoals gezegd, ik blijf wel een avondje binnen.
Tja, hartstikke leuk hoor, dat sarcasme.
pi_211896379
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ah ja. Nee je hebt gelijk toch wel goed punt. Geeft nog leuke beelden op ook.

Dat laatste was bedoeld als: kogels gaan niet altijd waar je wilt dat ze gaan.
Uiteraard met de grootst mogelijke voorzichtigheid, maar het punt is natuurlijk dat het tuig plotseling het risico loopt om tegen een kogel aan te lopen als ze de politie aanvallen met explosieven. Dat voorkomt als het goed is al 99% van wat er dit jaar ook weer is gebeurd.

Rubber kogels zijn trouwens ook een ding bedenk ik me net.
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 2 januari 2024 @ 20:32:28 #215
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211896383
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:
Het optreden van agenten wordt bemoeilijkt doordat zij niet kunnen zien of er sprake is van legaal of illegaal vuurwerk.
Hoe moet ik dit zien?
Met een verbod op legaal vuurwerk kunnen ze dat wel zien want alles is illegaal? Wat voor voordeel brengt dit met zich mee? Je mag wel met legaal vuurwerk gooien naar agenten?
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 20:36:23 #216
364681 over_hedge
pi_211896427
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:32 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Uiteraard met de grootst mogelijke voorzichtigheid, maar het punt is natuurlijk dat het tuig plotseling het risico loopt om tegen een kogel aan te lopen als ze de politie aanvallen met explosieven. Dat voorkomt als het goed is al 99% van wat er dit jaar ook weer is gebeurd.

Rubber kogels zijn trouwens ook een ding bedenk ik me net.
Rubber kogels helemaal voor w/
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211896515
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, hartstikke leuk hoor, dat sarcasme.
Tja, ik dacht zelf dat het ironie was, met een ondertoon van cynisme, misschien. Maar ik vind die stijlfiguren altijd wat moeilijk van elkaar te scheiden.

Maar vind je ook niet dat ironie/sarcasme/cynisme toch wat gezelliger praat dan elkaar simpelweg voor dom uit te maken?

Of er een whataboutism tegenaan te gooien over honden/katten/auto's/invullenwatjeuitkomt?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 2 januari 2024 @ 20:52:49 #218
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211896669
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:00 schreef OllieA het volgende:

[..]
Tja, je moet wel iets overhebben voor andermans vrije expressie en feestelijke traditie, natuurlijk.

Zo kan ik nog met weemoed terugdenken aan die jaarwisseling in Volendam, in dat kleine café aan de haven. Kom daar nu nog maar eens om, met al die verboden en veiligheidsvoorschriften. Het land is kapot, gezelligheid verboden voor de liefhebbers.
Wat een verschrikkelijk smakeloze vergelijking.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 2 januari 2024 @ 21:03:34 #219
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211896916
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:32 schreef tja77 het volgende:

[..]
[..]
Hoe moet ik dit zien?
Met een verbod op legaal vuurwerk kunnen ze dat wel zien want alles is illegaal? Wat voor voordeel brengt dit met zich mee? Je mag wel met legaal vuurwerk gooien naar agenten?
Tja, blijkbaar is dat het argument. Buiten die 8 uurtjes rond oud&nieuw om is het afsteken van vrijwel al het vuurwerk (ook wat legaal verkocht wordt) illegaal. Zelfs dan kan er al niet gehandhaafd worden, terwijl men meer capaciteit heeft omdar er vele malen minder gelijktijdige incidenten zijn.

Maar wanneer je het legale deel weghaalt rondom de jaarwisseling, is de politie blijkbaar opeens op magische wijze in staat om op de meeste plekken gelijktijdig strak te handhaven op illegaal vuurwerk en overlast. Dit terwijl er hoogstens het dubbele aantal agenten op de been is t.o.v. normaal, terwijl het aantal mensen dat gelijktijdig op de been is (en dus ook het aantal incidenten, dat niet eens vuurwerkgerelateerd hoeft te zijn), een veelvoud is t.o.v. normaal.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 21:18:33 #220
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211897196
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:42 schreef OllieA het volgende:

[..]
Tja, ik dacht zelf dat het ironie was, met een ondertoon van cynisme, misschien. Maar ik vind die stijlfiguren altijd wat moeilijk van elkaar te scheiden.

Maar vind je ook niet dat ironie/sarcasme/cynisme toch wat gezelliger praat dan elkaar simpelweg voor dom uit te maken?

Of er een whataboutism tegenaan te gooien over honden/katten/auto's/invullenwatjeuitkomt?
Ik zie het vooral als sarcasme: je zegt het tegenovergestelde van wat je daadwerkelijk bedoelt om er op scherpe toon de spot mee te drijven. "De hartverwarmende, gezellige traditie van ongevallen en schade".

Ik zie sarcasme/ironie/cynisme niet als het enige alternatief voor elkaar voor dom uitmaken binnen een discussie. Het dom-'argument' heb ik sowieso erg weinig mee. Maar goed, ieder zijn ding.

Vergelijkingen met andere gevallen om een punt te maken, tegenwoordig vaak 'whataboutisms' genoemd, zijn daarentegen helemaal niet zo vreemd. Het kan namelijk inconsequenties in de achterliggende argumentatie voor een bepaald standpunt blootleggen, wat de vraag oproept waarom je het een wel zou moeten doen en het andere niet en wat daarin de doorslaggevende factor is.
pi_211897296
Vuurwerkverbod absoluut!

Er is gewoon letterlijk geen enkele pro om voor vuurwerk te zijn.

-Het is gevaarlijk
-Zorgt voor rellen, branden en noem het maar
-Gezondheidsproblemen. Voor de afstekers, omstanders, hulpverleners en alle dampen voor iedereen met longklachten.
-Milieuproblemen
-Angsten voor alle dieren.
-Al dat geld, NL is zo arm. En toch verkwisten we 100 miljoen + aan zulke onzin? Stop dat geld in goede economie. Koop wat meer boodschappen, ga op reis of wat dan ook.
pi_211897380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, blijkbaar is dat het argument. Buiten die 8 uurtjes rond oud&nieuw om is het afsteken van vrijwel al het vuurwerk (ook wat legaal verkocht wordt) illegaal. Zelfs dan kan er al niet gehandhaafd worden, terwijl men meer capaciteit heeft omdar er vele malen minder gelijktijdige incidenten zijn.

Maar wanneer je het legale deel weghaalt rondom de jaarwisseling, is de politie blijkbaar opeens op magische wijze in staat om op de meeste plekken gelijktijdig strak te handhaven op illegaal vuurwerk en overlast. Dit terwijl er hoogstens het dubbele aantal agenten op de been is t.o.v. normaal, terwijl het aantal mensen dat gelijktijdig op de been is (en dus ook het aantal incidenten, dat niet eens vuurwerkgerelateerd hoeft te zijn), een veelvoud is t.o.v. normaal.
Wie zegt dat de handhaving bij een verbod wel ineens in orde gaat zijn?
Dat is het nu al niet eens op verboden vuurwerk, op de dagen voor oud en nieuw en andere dingen.

Maar door het verbieden zal 90% van alle mensen (of meer) geen vuurwerk meer afsteken. Oftewel het zal veel capaciteit schelen voor de politie die ze kunnen gebruiken.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 21:32:13 #223
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211897447
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wie zegt dat de handhaving bij een verbod wel ineens in orde gaat zijn?
Dat is het nu al niet eens op verboden vuurwerk, op de dagen voor oud en nieuw en andere dingen.

Maar door het verbieden zal 90% van alle mensen (of meer) geen vuurwerk meer afsteken. Oftewel het zal veel capaciteit schelen voor de politie die ze kunnen gebruiken.
Want die capaciteit zijn ze nu kwijt aan mensen die in hun wijk voor de deur een paar legale potjes afsteken rond 00:00?
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 21:32:15 #224
364681 over_hedge
pi_211897450
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:24 schreef bianconeri het volgende:
-Al dat geld, NL is zo arm. En toch verkwisten we 100 miljoen + aan zulke onzin? Stop dat geld in goede economie. Koop wat meer boodschappen, ga op reis of wat dan ook.
Het geld van legaal vuurwerk gaat ook gewoon in de economie. Dus dit punt vind ik niet een hele sterke. Plus dat mensen van de rest zelf moeten weten waar ze geld aan uitgeven
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211897461
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat een verschrikkelijk smakeloze vergelijking.
Maar het is wel waar. De grootste rampen de afgelopen jaren zijn ontstaan door vuurwerk.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 21:33:34 #226
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211897467
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wie zegt dat de handhaving bij een verbod wel ineens in orde gaat zijn?
Dat is het nu al niet eens op verboden vuurwerk, op de dagen voor oud en nieuw en andere dingen.

Maar door het verbieden zal 90% van alle mensen (of meer) geen vuurwerk meer afsteken. Oftewel het zal veel capaciteit schelen voor de politie die ze kunnen gebruiken.
Hoezo zal het capaciteit schelen bij de politie als vader en zoon op de toegestane tijden legaal vuurwerk afsteken? Wat doet dat exact met de capaciteit van de politie?
pi_211897468
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wie zegt dat de handhaving bij een verbod wel ineens in orde gaat zijn?
Dat is het nu al niet eens op verboden vuurwerk, op de dagen voor oud en nieuw en andere dingen.

Maar door het verbieden zal 90% van alle mensen (of meer) geen vuurwerk meer afsteken. Oftewel het zal veel capaciteit schelen voor de politie die ze kunnen gebruiken.
Die 90% haal je letterlijk nergens vandaan. Je eigen gevoel hoopt dat :)
pi_211897502
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:33 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Die 90% haal je letterlijk nergens vandaan. Je eigen gevoel hoopt dat :)
Sowieso zeggen absolute aantallen niks in dit geval.
pi_211897561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:33 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Maar het is wel waar. De grootste rampen de afgelopen jaren zijn ontstaan door vuurwerk.
Hou op met onzin te verspreiden.
pi_211897656
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:38 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hou op met onzin te verspreiden.
Enschede, Volendam, beide rampen ontstaan door vuurwerk
pi_211897713
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:41 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Enschede, Volendam, beide rampen ontstaan door vuurwerk
Maar zijn dat de grootste rampen in Nederland van de afgelopen 20 jaar?
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 21:46:49 #232
364681 over_hedge
pi_211897755
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:44 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Maar zijn dat de grootste rampen in Nederland van de afgelopen 20 jaar?
Telt buk raket als vuurwerk? :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211897774
Politie is onderbemand. Strafrecht is te zacht. Dan krijg je dat mensen gaan rellen en het uit de hand loopt. Daarvoor moeten niet de normale mensen gestraft door worden met een vuurwerkverbod.

Ga investeren en zorg ervoor dat de relschoppers extra vaak opgepakt en flink gestraft worden.

Op nu.nl lees ik veel reacties 'de mensen die de traditie niet willen stoppen zijn diegenen die het geweld in stand houden'. De omgekeerde wereld en erg slecht. Dan buig je gewoon voor geweld in plaats van dat je het juist aan wil pakken of laten pakken.

De traditie is mooi maar wordt verziekt door een paar mensen. Pak die aan in plaats van juist toe te geven en niet meer te doen waar 99.997 op de 100.000 geen problemen veroorzaken..
pi_211897807
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:44 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Maar zijn dat de grootste rampen in Nederland van de afgelopen 20 jaar?
Kijk hier maar naar de rampen in Nederland in de 21e eeuw:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_rampen_in_Nederland
De vuurwerkrampen in Volendam en Enschede zijn de grootste rampen.
pi_211897822
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:46 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Telt buk raket als vuurwerk? :P
Dat was een aanslag door Rusland en dat was niet in Nederland.
pi_211897842
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:47 schreef Masberum het volgende:
Politie is onderbemand. Strafrecht is te zacht. Dan krijg je dat mensen gaan rellen en het uit de hand loopt. Daarvoor moeten niet de normale mensen gestraft door worden met een vuurwerkverbod.

Ga investeren en zorg ervoor dat de relschoppers extra vaak opgepakt en flink gestraft worden.

Op nu.nl lees ik veel reacties 'de mensen die de traditie niet willen stoppen zijn diegenen die het geweld in stand houden'. De omgekeerde wereld en erg slecht. Dan buig je gewoon voor geweld in plaats van dat je het juist aan wil pakken of laten pakken.

De traditie is mooi maar wordt verziekt door een paar mensen. Pak die aan in plaats van juist toe te geven en niet meer te doen waar 99.997 op de 100.000 geen problemen veroorzaken..
Nee, wat jij voorstelt zal het alleen maar erger maken.
Alleen een vuurwerkverbod zal dit kunnen oplossen. Maar kennelijk is dat ook al woke
pi_211897857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:51 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee, wat jij voorstelt zal het alleen maar erger maken.
Alleen een vuurwerkverbod zal dit kunnen oplossen. Maar kennelijk is dat ook al woke
Heb je bronnen ervoor dat meer politiemacht en strengere straffen op het in de brand steken van auto's etc. ervoor zal zorgen dat er meer auto's in brand gaan gestoken worden het jaar daarna?

En bronnen dat een vuurwerkverbod dit alleen kan oplossen en niet meer politiemacht en strengere straffen?

En ik zeg niks over woke. Ik kom met een theorie gekoppeld met wat meningen en feiten, jij wil jezelf indekken door te doen alsof ik je aanval op 'woke' zijn terwijl ik gewoon netjes dingen meld. Dat soort tactieken werken niet bij mij omdat ik er objectief naar kan kijken
pi_211897858
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:46 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Telt buk raket als vuurwerk? :P
Blijkbaar. Ik vind het alle 2 nogal ver gezocht. Enschede was een vuurwerkopslag plaats met professioneel vuurwerk waar jaren lang de vergunning iedere keer is verlengd is. Daarna is de regelgeving wat ik al schreef drastisch veranderd. Maar heeft niks met consumenten vuurwerk te maken of oud en nieuw. Volendam had ook kunnen ontstaan door een aansteker of een brandende peuk. Vraag maar aan de gemiddelde café houder dat tegenwoordig alles wat versieringen betreft allemaal brandveilig moet zijn.
pi_211897863
En weer een diepreurig bericht door vuurwerkgevaar:
https://www.nu.nl/jaarwis(...)-gouda-en-breda.html
pi_211897869
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:49 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Kijk hier maar naar de rampen in Nederland in de 21e eeuw:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_rampen_in_Nederland
De vuurwerkrampen in Volendam en Enschede zijn de grootste rampen.
Gaan we serieus de ramp van Volendam wijten aan vuurwerk? :') :') :')
pi_211897896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:53 schreef grrrrg het volgende:
En weer een diepreurig bericht door vuurwerkgevaar:
https://www.nu.nl/jaarwis(...)-gouda-en-breda.html
Illegaal vuurwerk gevonden en aangestoken.

Dat vuurwerk is al illegaal, dus het verbieden van sterretjes gaat daar niks aan veranderen. En op mensen die gevonden vuurwerk aansteken kun je natuurlijk geen beleid maken.
pi_211897904
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:53 schreef CR7 het volgende:

[..]
Gaan we serieus de ramp van Volendam wijten aan vuurwerk? :') :') :')
quote:
De directe aanleiding was een pakje met sterretjes dat om half één werd aangestoken.
quote:
Sterretjes vallen onder de categorie F1-vuurwerk en zijn daarmee verboden voor kinderen onder de 12 jaar.
Maar de vergelijking gaat wel mank ja ;-).
pi_211897956
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:52 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Blijkbaar. Ik vind het alle 2 nogal ver gezocht. Enschede was een vuurwerkopslag plaats met professioneel vuurwerk waar jaren lang de vergunning iedere keer is verlengd is. Daarna is de regelgeving wat ik al schreef drastisch veranderd. Maar heeft niks met consumenten vuurwerk te maken of oud en nieuw. Volendam had ook kunnen ontstaan door een aansteker of een brandende peuk. Vraag maar aan de gemiddelde café houder dat tegenwoordig alles wat versieringen betreft allemaal brandveilig moet zijn.
Professioneel vuurwerk is ook vuurwerk.
En feit blijft dat de brand in Volendam is ontstaan door brandende sterreflikkers.
Beide zijn dus wel degelijk ontstaan door vuurwerk.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 21:58:32 #244
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211897960
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:51 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee, wat jij voorstelt zal het alleen maar erger maken.
Alleen een vuurwerkverbod zal dit kunnen oplossen. Maar kennelijk is dat ook al woke
Aanname, aanname en wederom een aanname.
pi_211897999
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
Illegaal vuurwerk gevonden en aangestoken.

Dat vuurwerk is al illegaal, dus het verbieden van sterretjes gaat daar niks aan veranderen. En op mensen die gevonden vuurwerk aansteken kun je natuurlijk geen beleid maken.
Verbieden van vuurwerk gaat daar juist alles aan veranderen.
Dat hebben we kunnen zien tijdens de Coronatijd toen vuurwerk verboden was. Bijna geen incidenten, bijna geen gewonden en geen doden.
pi_211898007
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:58 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Professioneel vuurwerk is ook vuurwerk.
En feit blijft dat de brand in Volendam is ontstaan door brandende sterreflikkers.
Beide zijn dus wel degelijk ontstaan door vuurwerk.
Ik ontken nergens dat het vuurwerk is. Alleen heeft het niks met een vuurwerkverbod te maken. Je zit nu te zoeken om het zoeken. Bedoel je kan ook nog de vuurwerkramp van Culemborg erbij pakken of de Leidse buskruit ramp.
pi_211898011
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:58 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Professioneel vuurwerk is ook vuurwerk.
En feit blijft dat de brand in Volendam is ontstaan door brandende sterreflikkers.
Beide zijn dus wel degelijk ontstaan door vuurwerk.
Professioneel vuurwerk ligt er ook nog gewoon als je consumentenvuurwerk gaat verbieden. :+ In Volendam ging heel erg veel mis.
pi_211898014
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:58 schreef tja77 het volgende:

[..]
Aanname, aanname en wederom een aanname.
Nee, een vuurwerkverbod heeft zich al bewezen tijdens Nieuwjaar in Coronatijd.
pi_211898037
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Professioneel vuurwerk ligt er ook nog gewoon als je consumentenvuurwerk gaat verbieden. :+ In Volendam ging heel erg veel mis.
Maar het blijft dus wel een ramp die door vuurwerk is ontstaan. Bij afwezigheid van vuurwerk waren deze rampen niet gebeurd.
pi_211898044
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:01 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee, een vuurwerkverbod heeft zich al bewezen tijdens Nieuwjaar in Coronatijd.
https://www.volkskrant.nl(...)oor-corona~b706f53f/
pi_211898046
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:01 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee, een vuurwerkverbod heeft zich al bewezen tijdens Nieuwjaar in Coronatijd.
Waarom negeer je mijn post als ik vragen mag? Kan je wat je stelde, die 3 opmerkingen die je maakte, met bronnen/feiten onderbouwen?

Nu zeg je weer dat iets bewezen is maar zonder iets van bewijs.. je zegt alleen dat er bewijs is. Kan je ook bronnen geven die aangeven dat het klopt wat je zegt?
  FOK!fotograaf dinsdag 2 januari 2024 @ 22:04:14 #252
364681 over_hedge
pi_211898055
Enschede moet ik jullie eigenlijk wel gelijk in geven ja. Want dat was een bedrijf wat vuurwerk voor popconcerten importeerde. Dus dan had een verbod voor consumentenvuurwerk niks veranderd.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211898057
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:01 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik ontken nergens dat het vuurwerk is. Alleen heeft het niks met een vuurwerkverbod te maken. Je zit nu te zoeken om het zoeken. Bedoel je kan ook nog de vuurwerkramp van Culemborg erbij pakken of de Leidse buskruit ramp.
Maar ik beweer ook niet dat dit iets met een vuurwerkverbod te maken heeft.
Alleen geeft het wel aan hoe gevaarlijk vuurwerk wel niet is, dat het de grootste rampen in Nederland heeft veroorzaakt de afgelopen jaren.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 22:04:48 #254
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211898065
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:01 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee, een vuurwerkverbod heeft zich al bewezen tijdens Nieuwjaar in Coronatijd.
_O-
Onder welke steen lag jij?
pi_211898073
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:03 schreef Masberum het volgende:

[..]
Waarom negeer je mijn post als ik vragen mag? Kan je wat je stelde, die 3 opmerkingen die je maakte, met bronnen/feiten onderbouwen?

Nu zeg je weer dat iets bewezen is maar zonder iets van bewijs.. je zegt alleen dat er bewijs is. Kan je ook bronnen geven die aangeven dat het klopt wat je zegt?
In Coronatijd met het vuurwerkverbod waren er veel minder gewonden en geen doden door vuurwerkterreur. Dat is gewoon een feit
pi_211898077
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:04 schreef tja77 het volgende:

[..]
_O-
Onder welke steen lag jij?
Waarschijnlijk met zo'n maandverband met elastiekjes op de mond, ogen en oren ergens in de schuilkelder.
pi_211898080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:04 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Maar ik beweer ook niet dat dit iets met een vuurwerkverbod te maken heeft.
Alleen geeft het wel aan hoe gevaarlijk vuurwerk wel niet is, dat het de grootste rampen in Nederland heeft veroorzaakt de afgelopen jaren.
Mag ik vragen waarom je zo graag een vuurwerkverbod wil? Bedoel dat serieus om een beetje nuance aan te brengen. Niet dat je alleen maar je eigen mening wil doorvoeren maar ook aangeeft waarom je dat wil, in plaats van telkens maar te zeggen dat iets onderbouwd is.. wat is je persoonlijke drijfveer?
pi_211898090
En uit datzelfde artikel van de VK:

quote:
Het aandeel slachtoffers door zwaar illegaal vuurwerk lag met 24 procent maar iets hoger dan het aandeel slachtoffers door F1-vuurwerk. Wel gaat het volgens Bakker bij F1-vuurwerk om minder ernstig letsel: ‘dat zijn brandwonden of oogletsel. Ernstig letsel zoals amputatie komt eigenlijk alleen voor bij zwaar illegaal vuurwerk.’
pi_211898092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:04 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Maar ik beweer ook niet dat dit iets met een vuurwerkverbod te maken heeft.
Alleen geeft het wel aan hoe gevaarlijk vuurwerk wel niet is, dat het de grootste rampen in Nederland heeft veroorzaakt de afgelopen jaren.
De grootste ramp van de afgelopen jaren in Nederland was een wereldwijde ramp en dat was corona. Ik wil best de connectie leggen tussen vuurwerk en China. Maar ook in China was vuurwerk niet verantwoordelijk voor het Sars-cov-2 virus.
pi_211898096
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:04 schreef tja77 het volgende:

[..]
_O-
Onder welke steen lag jij?
Iedereen weet dat er onder Coronatijd door het vuurwerkverbod er bijna geen gewonden en helemaal geen mensen dood gingen door vuurwerkterreur.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 22:06:50 #261
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211898099
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:05 schreef grrrrg het volgende:

[..]
In Coronatijd met het vuurwerkverbod waren er veel minder gewonden en geen doden door vuurwerkterreur. Dat is gewoon een feit
Dat had ook niks met een lockdown te maken zeker?
pi_211898137
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:05 schreef Masberum het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom je zo graag een vuurwerkverbod wil? Bedoel dat serieus om een beetje nuance aan te brengen. Niet dat je alleen maar je eigen mening wil doorvoeren maar ook aangeeft waarom je dat wil, in plaats van telkens maar te zeggen dat iets onderbouwd is.. wat is je persoonlijke drijfveer?
Ik geef om mensenlevens, ik wil niet dat kinderen voor de rest van hun leven verminkt raken. Ik wil dat mensen niet getraumatiseerd worden door vuurwerkterreur. Het lijkt wel oorlog!
pi_211898145
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat had ook niks met een lockdown te maken zeker?
Nee, dat is puur het vuurwerkverbod geweest
pi_211898153
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:08 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik geef om mensenlevens, ik wil niet dat kinderen voor de rest van hun leven verminkt raken. Ik wil dat mensen niet getraumatiseerd worden door vuurwerkterreur. Het lijkt wel oorlog!
Kinderen raken niet verminkt door F1-vuurwerk. Die raken verminkt door illegaal vuurwerk:

Het aandeel slachtoffers door zwaar illegaal vuurwerk lag met 24 procent maar iets hoger dan het aandeel slachtoffers door F1-vuurwerk. Wel gaat het volgens Bakker bij F1-vuurwerk om minder ernstig letsel: ‘dat zijn brandwonden of oogletsel. Ernstig letsel zoals amputatie komt eigenlijk alleen voor bij zwaar illegaal vuurwerk.’
  dinsdag 2 januari 2024 @ 22:10:29 #265
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211898157
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:09 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee, dat is puur het vuurwerkverbod geweest
Wederom een aanname.
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 22:10:37 #266
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_211898162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:08 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik geef om mensenlevens, ik wil niet dat kinderen voor de rest van hun leven verminkt raken. Ik wil dat mensen niet getraumatiseerd worden door vuurwerkterreur. Het lijkt wel oorlog!
Dan heb jij nog nooit een oorlog meegemaakt.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_211898177
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:10 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wederom een aanname.
Die handjes worden toch echt door vuurwerk eraf geblazen.
pi_211898185
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:08 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik geef om mensenlevens, ik wil niet dat kinderen voor de rest van hun leven verminkt raken. Ik wil dat mensen niet getraumatiseerd worden door vuurwerkterreur. Het lijkt wel oorlog!
Maar het spul wat verminkingen veroorzaakt is al verboden....
Het is koud, het is guur....
pi_211898186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:08 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik geef om mensenlevens, ik wil niet dat kinderen voor de rest van hun leven verminkt raken. Ik wil dat mensen niet getraumatiseerd worden door vuurwerkterreur. Het lijkt wel oorlog!
Oke nou ja ik ga me dan niet verder met deze discussie bemoeien want ik heb nu zelf het idee gekregen dat je er veel meer van maakt dan het uberhaupt is. Ik waardeer, denk ik, je passie maar voor mijzelf weet ik nu wel dat dit een discussie wordt van: ja maar dit -> nee dit is niet zo, kijk hier (ik lever bewijs) -> nee maar dat is niet zo want ik heb het toch zelf gezien etc.

Je gaat van punt naar een andere punt op basis van aannames telkens zonder bewijs te leveren. Dat maakt het onmogelijk om, voor mij in ieder geval, te discussieren hierover, dus ik laat het hierbij.
pi_211898198
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:10 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Dan heb jij nog nooit een oorlog meegemaakt.
Neem het anders aan van een veteraan:
https://www.ad.nl/binnenl(...)herpenzeel~a3b658f7/
quote:
,,Ik heb handgranaten gegooid die minder hard klonken. Ik ga binnen een paar jaar emigreren vanwege dat vuurwerk.”
pi_211898206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:11 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Die handjes worden toch echt door vuurwerk eraf geblazen.
Door welk type vuurwerk precies? Door de al verboden cobra's of door sterretjes?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 22:13:43 #272
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211898210
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:11 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Die handjes worden toch echt door vuurwerk eraf geblazen.
Illegaal vuurwerk ja, dat is al verboden.
Legaal vuurwerk is daar bij lange na niet krachtig genoeg voor, sowieso is knalvuurwerk al verboden.
pi_211898212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:12 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Maar het spul wat verminkingen veroorzaakt is al verboden....
Nee, het spul wat nog niet verboden is veroorzaakt ook verminkingen
pi_211898220
Het is koud, het is guur....
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 22:14:09 #275
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_211898221
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:12 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Maar het spul wat verminkingen veroorzaakt is al verboden....
Dat maakt voor een mening al niet meer uit joh, de zinnen zijn gezet op een verbod want is de makkelijke weg.

Een discussie er over is ook overbodig want men wil toch niet naar elkaars argumenten luisteren.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_211898230
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:13 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee, het spul wat nog niet verboden is veroorzaakt ook verminkingen
Vele malen minder.
Het is koud, het is guur....
pi_211898240
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:12 schreef Masberum het volgende:

[..]
Oke nou ja ik ga me dan niet verder met deze discussie bemoeien want ik heb nu zelf het idee gekregen dat je er veel meer van maakt dan het uberhaupt is. Ik waardeer, denk ik, je passie maar voor mijzelf weet ik nu wel dat dit een discussie wordt van: ja maar dit -> nee dit is niet zo, kijk hier (ik lever bewijs) -> nee maar dat is niet zo want ik heb het toch zelf gezien etc.

Je gaat van punt naar een andere punt op basis van aannames telkens zonder bewijs te leveren. Dat maakt het onmogelijk om, voor mij in ieder geval, te discussieren hierover, dus ik laat het hierbij.
Wat vermoeiend is dat ik voortdurend met feiten en cijfers kom en dat ik voortdurend verweten word aannames te maken, terwijl de voorstanders van vuurwerkterreur juist de aanname maken dat strenger straffen effect zou hebben.
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 22:15:44 #278
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_211898248
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:12 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Neem het anders aan van een veteraan:
https://www.ad.nl/binnenl(...)herpenzeel~a3b658f7/
[..]

Een veteraan met geestelijke gezondheidsklachten lijkt mij niet representatief voor de Nederlandse bevolking.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_211898250
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:14 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Vele malen minder.
60% minder, het moet terug naar 100%
pi_211898268
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:14 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Dat maakt voor een mening al niet meer uit joh, de zinnen zijn gezet op een verbod want is de makkelijke weg.

Een discussie er over is ook overbodig want men wil toch niet naar elkaars argumenten luisteren.
Klopt, daarnaast is zoiets nooit te handhaven. Nee, de mentaliteit wordt steeds kutter van het simpele volk, daar zit het probleem.
Het is koud, het is guur....
pi_211898294
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:15 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Een veteraan met geestelijke gezondheidsklachten lijkt mij niet representatief voor de Nederlandse bevolking.
Nee, een veteraan heeft wel ervaring met granaten en kan dus wel degelijk een inschatting maken dat de huidige vuurwerkterreur in Nederland totaal uit de hand loopt
  dinsdag 2 januari 2024 @ 22:17:41 #282
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211898295
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:15 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Wat vermoeiend is dat ik voortdurend met feiten en cijfers kom en dat ik voortdurend verweten word aannames te maken, terwijl de voorstanders van vuurwerkterreur juist de aanname maken dat strenger straffen effect zou hebben.
Welke feiten en cijfers?
Die heb ik gemist.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 2 januari 2024 @ 22:18:03 #283
186611 Haags
pi_211898302
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:14 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Dat maakt voor een mening al niet meer uit joh, de zinnen zijn gezet op een verbod want is de makkelijke weg.

Een discussie er over is ook overbodig want men wil toch niet naar elkaars argumenten luisteren.
Het lijkt de zwarte piet discussie wel, ook zo dodelijk vermoeiend.
Zonder wrijving geen glans
pi_211898313
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:16 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Klopt, daarnaast is zoiets nooit te handhaven. Nee, de mentaliteit wordt steeds kutter van het simpele volk, daar zit het probleem.
Een vuurwerkverbod is juist fantastisch te handhaven, dat hebben we kunnen meemaken tijdens de Coronatijd.
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 22:18:40 #285
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_211898318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:16 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Klopt, daarnaast is zoiets nooit te handhaven. Nee, de mentaliteit wordt steeds kutter van het simpele volk, daar zit het probleem.
Precies, die hadden al illegaal en die blijven illegaal vuurwerk afsteken, dat is namelijk toch al te verkrijgen.

Anders zoeken die lui wel iets anders, symptoom bestrijding helpt gewoonweg niet.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  dinsdag 2 januari 2024 @ 22:19:02 #286
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211898331
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:18 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Een vuurwerkverbod is juist fantastisch te handhaven, dat hebben we kunnen meemaken tijdens de Coronatijd.
Er was werkelijk 0 handhaving _O-
pi_211898346
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:17 schreef tja77 het volgende:

[..]
Welke feiten en cijfers?
Die heb ik gemist.
Het feit dat het vuurwerkverbod tijdens de Coronacrisis heel effectief was.
De cijfers dat de grootste rampen in Nederland de afgelopen jaren veroorzaakt zijn door vuurwerk.
pi_211898349
Het begint onderhand gewoon cabaret te worden.
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 22:20:13 #289
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_211898353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:17 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee, een veteraan heeft wel ervaring met granaten en kan dus wel degelijk een inschatting maken dat de huidige vuurwerkterreur in Nederland totaal uit de hand loopt
Een cobra is niet te vergelijken met het vuurwerk wat men in Nederland verkoopt, bij de plaatselijke fietsenwinkel kun jij niets krijgen wat daar op lijkt, dus heeft een verbod geen zin.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_211898354
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:18 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Precies, die hadden al illegaal en die blijven illegaal vuurwerk afsteken, dat is namelijk toch al te verkrijgen.

Anders zoeken die lui wel iets anders, symptoom bestrijding helpt gewoonweg niet.
Ja. Als Bert uit Leek die jongeren aanspreekt op het kapot gooien van een bierflesje dan tikken ze hem ook wel in elkaar. Om maar een voorbeeld te noemen.
pi_211898402
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:17 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Nee, een veteraan heeft wel ervaring met granaten en kan dus wel degelijk een inschatting maken dat de huidige vuurwerkterreur in Nederland totaal uit de hand loopt
Het is gewoon flauwekul.

Een granaat is gemaakt om te doden, vuurwerk niet. Een granaat doorzeeft je met scherven, vuurwerk niet.


Ik ben geen voorstander van dat soort vuurwerk, maar het klopt gewoon niet die vergelijking.
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 22:22:29 #292
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_211898409
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Als Bert uit Leek die jongeren aanspreekt op het kapot gooien van een bierflesje dan tikken ze hem ook wel in elkaar. Om maar een voorbeeld te noemen.
Dat klopt.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_211898479
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het is gewoon flauwekul.

Een granaat is gemaakt om te doden, vuurwerk niet. Een granaat doorzeeft je met scherven, vuurwerk niet.


Ik ben geen voorstander van dat soort vuurwerk, maar het klopt gewoon niet die vergelijking.
Het gaat om het geluid dat vuurwerk voortbrengt. De veteraan vergelijkt het met het geluid van een granaat. Hij kan die vergelijking goed maken, aangezien hij bekend is met het geluid van granaten.
pi_211898484
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:25 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het gaat om het geluid dat vuurwerk voortbrengt. De veteraan vergelijkt het met het geluid van een granaat. Hij kan die vergelijking goed maken, aangezien hij bekend is met het geluid van granaten.
Hij heeft een ernstige PTSS.
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 22:26:19 #295
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_211898490
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:25 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het gaat om het geluid dat vuurwerk voortbrengt. De veteraan vergelijkt het met het geluid van een granaat. Hij kan die vergelijking goed maken, aangezien hij bekend is met het geluid van granaten.
Sneu dat die man een trauma heeft opgelopen, maar daar hoeft de rest van Nederland toch geen rekening mee te houden? Zo kunnen we alles wel afschaffen. _O-
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_211898492
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:22 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Dat klopt.
Het klopt totaal niet en is een totale verdraaiing van de feiten.
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 22:27:01 #297
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_211898502
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:26 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het klopt totaal niet en is een totale verdraaiing van de feiten.
Nee wat ik vertel zijn juist feiten, jij post over iemand met emotie.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_211898503
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:26 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Sneu dat die man een trauma heeft opgelopen, maar daar hoeft de rest van Nederland toch geen rekening mee te houden? Zo kunnen we alles wel afschaffen. _O-
Miljoenen Nederlanders hebben last van die vuurwerkterreur.
pi_211898504
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:26 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het klopt totaal niet en is een totale verdraaiing van de feiten.
Want?
pi_211898505
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:25 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het gaat om het geluid dat vuurwerk voortbrengt. De veteraan vergelijkt het met het geluid van een granaat. Hij kan die vergelijking goed maken, aangezien hij bekend is met het geluid van granaten.
Normaal consumentenvuurwerk produceert dat geluid niet. Daarnaast heb ik totaal geen sympathie voor iemand die vrijwillig naar een oorlogsgebied gaat en dan vervolgens gaat lopen janken.
Het is koud, het is guur....
pi_211898514
Grrrg is een parodie account?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')