abonnement Unibet Coolblue
pi_183222324
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:50 schreef Glazenmaker het volgende:
EduardNazarski twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 19:21:50 Tradities.....Een traditie die wij onze kinderen in elk geval moeten doorgeven is het recht op de vrijheid van meningsuiting en het recht op vreedzaam demonstreren. reageer retweet
Ik vind het wel grappig dat na jaren van zwijgen opeens dit soort dingen gedeeld worden op linkse sites als joop. Pegida was altijd aan het ''provoceren'' en fascisten mocht je best slaan toch? Maar nu de eigen troepen geweld wordt aangedaan gaan we opeens weer moreel superieur doen.
Had je anders verwacht? Dit is toch wel algemeen bekend gedrag van de linkse kliek.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 november 2018 @ 14:13:53 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183222432
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 13:46 schreef Nober het volgende:

[..]

Knap dat ze door die schmink heen konden zien wie het zouden zijn geweest.

Je mag dus niet als zwarte Piet meedoen als je niet extreemlinks bent?
Straks gaan de anti pieten als witte piet rondlopen en dan gaan de zwarte pieten onderling op de vuist? _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183222507
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:44 schreef Elfletterig het volgende:

Politici stellen dat het "debat in de samenleving thuishoort", wat grote onzin is. De politiek zou gewoon pal moeten staan voor het recht van mensen om hun feest of traditie te vieren zonder dat anderen dat verzieken of onmogelijk maken. De politiek heeft dat nagelaten en ondertussen gaat het gezaag aan de stoelpoten van het Sinterklaasfeest door.

Dus jij wilt dat iedere politieke partij dan een paragraafje over Zwarte Piet in hun programma zet, want ja de ene politieke partij denkt daar hetzelfde over dan de andere politieke partij en dan wordt alles opgelost? 8)7 .
I´m back.
pi_183222537
Nee in de samenleving gaat het lekker... :').
pi_183222558
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus jij wilt dat iedere politieke partij dan een paragraafje over Zwarte Piet in hun programma zet, want ja de ene politieke partij denkt daar hetzelfde over dan de andere politieke partij en dan wordt alles opgelost? 8)7 .
Nee, dat hoef je niet expliciet in verkiezingsprogramma's te zetten. Het mag, maar het hoeft zeker niet. Waar het namelijk om gaat, is dat politieke partijen opkomen voor de rechten van mensen.
pi_183222565
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:20 schreef miaeak het volgende:
Nee in de samenleving gaat het lekker... :').
Ja, en de politiek is net zo verdeeld, dus als je er een politieke kwestie van maakt dan ga je de boel niet oplossen, maar nog verder uitvergroten. Dus laat het lekker uit de politiek zeg.
I´m back.
pi_183222612
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, dat hoef je niet expliciet in verkiezingsprogramma's te zetten. Het mag, maar het hoeft zeker niet. Waar het namelijk om gaat, is dat politieke partijen opkomen voor de rechten van mensen.
Dat doen ze nu al, opkomen voor de rechten van de mensen (althans die pretentie hebben ze). Maar laat dit aub uit de politiek, anders kun je straks alleen nog maar een coalitie vormen met politieke partijen die dezelfde ideeën hebben over Zwarte Piet. :').

Wees blij dat het na de intocht weer een aantal maanden verdwenen is uit het debat. Op jouw manier wordt het een allesoverheersend thema het hele jaar door.

Krijg je straks het eerste Zwarte Piet kabinet van prins carnaval Klaas I.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 18-11-2018 14:52:32 ]
I´m back.
pi_183222652
Rotterdam is een sterk voorbeeld waar de hele politiek zich bemoeid met de kleur van zwarte piet. Dat is niet bepaald een succes te noemen. Maar als je je daar als politieke partij nu buiten houdt, dan sta je toe dat je tegenstander allerlei veranderingen door laat voeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183222734
https://www.ad.nl/dossier(...)FN79c_6d9I3IyEHixG_A


Sint vergezeld van extreem-rechtse Pieten tijdens ‘leuke en veilige’ intocht

Door een infiltratie-actie van extreemrechtse groeperingen was het Zwarte Piet-gehalte gisteren tijdens de Rotterdamse Sinterklaasintocht hoger dan gepland. De als Zwarte Piet uitgedoste activisten van Voorpost en Pegida deelden pro-Zwarte Piet-stickers en snoepgoed uit.

Zoals vorig jaar afgesproken was in het Rotterdamse Pietenakkoord, zou dit jaar minstens 75 procent van de Pieten uit roetveegpieten bestaan. Dat aantal werd niet gehaald, omdat de undercover-Pieten zich meteen na aankomst van de goedheiligman aansloten bij de stoet. ,,We mochten vele positieve reacties ontvangen en veel mensen wilden een selfie maken met een echte zwarte piet,‘’ schrijft het extreem-rechtse Voorpost op Facebook. ,,Honderden kinderen kregen snoepgoed en klevers met “Zwarte piet moet zwart blijven.”

De activisten deelden tijdens de door burgemeester Aboutaleb als ‘leuk en veilig’ omschreven intocht stickers uit met daarop een afbeelding van een pikzwarte Piet met kroeshaar, ringoorbellen en rode dikke lippen. Behalve Voorpost liepen er ook Zwarte Pieten van Pegida mee, een ‘patriottische’ beweging die zich verzet tegen de islamisering van Europa. In Rotterdam kwam de actiegroep eerder dit jaar in het nieuws met het plan om varkensvlees te roosteren voor een moskee.

Het nieuws is pikant omdat burgemeester Aboutaleb door de door de islam geïnspireerde partij Nida ter verantwoording is geroepen vanwege het hoge Zwarte Pieten-gehalte tijdens de intocht. In het vorig jaar gesloten Pietenakkoord is overeengekomen dat dit jaar minstens 75 procent van Sint helpers zou bestaan uit roetveegpieten. De organisatie, het Rotterdamsch Studenten Corps, stelde gisteren dat dat percentage is gehaald. Op het nieuws over de deelname van Voorpost wil het corps vandaag niet reageren.

pi_183222773
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus jij wilt dat iedere politieke partij dan een paragraafje over Zwarte Piet in hun programma zet, want ja de ene politieke partij denkt daar hetzelfde over dan de andere politieke partij en dan wordt alles opgelost? 8)7 .
GroenLinks had wel degelijk stelling genomen in hun verkiezingsprogramma, iets in de trent van 'weghalen naar racisme verwijzende symbolen bij zwarte piet'.
pi_183222798
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Rotterdam is een sterk voorbeeld waar de hele politiek zich bemoeid met de kleur van zwarte piet. Dat is niet bepaald een succes te noemen. Maar als je je daar als politieke partij nu buiten houdt, dan sta je toe dat je tegenstander allerlei veranderingen door laat voeren.
Belangrijkste en in feite enige aspect waar m.i. de plaatselijke politiek zich mee moet bemoeien is het ordelijk verloop van de openbare orde, ook tijdens een Sinterklaasintocht. Maar dat is, ingebed in je beleid bij iedere openbaar evenement, een afweging van rechten en risico's.
I´m back.
pi_183222816
quote:
2s.gif Op zondag 18 november 2018 14:31 schreef skrn het volgende:

[..]

GroenLinks had wel degelijk stelling genomen in hun verkiezingsprogramma, iets in de trent van 'weghalen naar racisme verwijzende symbolen bij zwarte piet'.
Staat mij bij dat alleen PVV de intentie had om een soort Zwarte Pietwet in te voeren.
I´m back.
pi_183222915
Latente racistentokkies weer lekker bezig
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 18 november 2018 @ 14:45:23 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183222943
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staat mij bij dat alleen PVV de intentie had om een soort Zwarte Pietwet in te voeren.
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183222956
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:29 schreef pokkerdepok het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)FN79c_6d9I3IyEHixG_A


Sint vergezeld van extreem-rechtse Pieten tijdens ‘leuke en veilige’ intocht

Door een infiltratie-actie van extreemrechtse groeperingen was het Zwarte Piet-gehalte gisteren tijdens de Rotterdamse Sinterklaasintocht hoger dan gepland. De als Zwarte Piet uitgedoste activisten van Voorpost en Pegida deelden pro-Zwarte Piet-stickers en snoepgoed uit.

Zoals vorig jaar afgesproken was in het Rotterdamse Pietenakkoord, zou dit jaar minstens 75 procent van de Pieten uit roetveegpieten bestaan. Dat aantal werd niet gehaald, omdat de undercover-Pieten zich meteen na aankomst van de goedheiligman aansloten bij de stoet. ,,We mochten vele positieve reacties ontvangen en veel mensen wilden een selfie maken met een echte zwarte piet,‘’ schrijft het extreem-rechtse Voorpost op Facebook. ,,Honderden kinderen kregen snoepgoed en klevers met “Zwarte piet moet zwart blijven.”

De activisten deelden tijdens de door burgemeester Aboutaleb als ‘leuk en veilig’ omschreven intocht stickers uit met daarop een afbeelding van een pikzwarte Piet met kroeshaar, ringoorbellen en rode dikke lippen. Behalve Voorpost liepen er ook Zwarte Pieten van Pegida mee, een ‘patriottische’ beweging die zich verzet tegen de islamisering van Europa. In Rotterdam kwam de actiegroep eerder dit jaar in het nieuws met het plan om varkensvlees te roosteren voor een moskee.

Het nieuws is pikant omdat burgemeester Aboutaleb door de door de islam geïnspireerde partij Nida ter verantwoording is geroepen vanwege het hoge Zwarte Pieten-gehalte tijdens de intocht. In het vorig jaar gesloten Pietenakkoord is overeengekomen dat dit jaar minstens 75 procent van Sint helpers zou bestaan uit roetveegpieten. De organisatie, het Rotterdamsch Studenten Corps, stelde gisteren dat dat percentage is gehaald. Op het nieuws over de deelname van Voorpost wil het corps vandaag niet reageren.


Wat een bazen.
pi_183222993
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:29 schreef pokkerdepok het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)FN79c_6d9I3IyEHixG_A


Sint vergezeld van extreem-rechtse Pieten tijdens ‘leuke en veilige’ intocht

Door een infiltratie-actie van extreemrechtse groeperingen was het Zwarte Piet-gehalte gisteren tijdens de Rotterdamse Sinterklaasintocht hoger dan gepland. De als Zwarte Piet uitgedoste activisten van Voorpost en Pegida deelden pro-Zwarte Piet-stickers en snoepgoed uit.

Zoals vorig jaar afgesproken was in het Rotterdamse Pietenakkoord, zou dit jaar minstens 75 procent van de Pieten uit roetveegpieten bestaan. Dat aantal werd niet gehaald, omdat de undercover-Pieten zich meteen na aankomst van de goedheiligman aansloten bij de stoet. ,,We mochten vele positieve reacties ontvangen en veel mensen wilden een selfie maken met een echte zwarte piet,‘’ schrijft het extreem-rechtse Voorpost op Facebook. ,,Honderden kinderen kregen snoepgoed en klevers met “Zwarte piet moet zwart blijven.”

De activisten deelden tijdens de door burgemeester Aboutaleb als ‘leuk en veilig’ omschreven intocht stickers uit met daarop een afbeelding van een pikzwarte Piet met kroeshaar, ringoorbellen en rode dikke lippen. Behalve Voorpost liepen er ook Zwarte Pieten van Pegida mee, een ‘patriottische’ beweging die zich verzet tegen de islamisering van Europa. In Rotterdam kwam de actiegroep eerder dit jaar in het nieuws met het plan om varkensvlees te roosteren voor een moskee.

Het nieuws is pikant omdat burgemeester Aboutaleb door de door de islam geïnspireerde partij Nida ter verantwoording is geroepen vanwege het hoge Zwarte Pieten-gehalte tijdens de intocht. In het vorig jaar gesloten Pietenakkoord is overeengekomen dat dit jaar minstens 75 procent van Sint helpers zou bestaan uit roetveegpieten. De organisatie, het Rotterdamsch Studenten Corps, stelde gisteren dat dat percentage is gehaald. Op het nieuws over de deelname van Voorpost wil het corps vandaag niet reageren.


Geweldig. Het Sinterklaasfeest wordt gekaapt door extreem-rechts. Zo kun je er zeker van zijn dat de traditie op den duur sterft. Ik houd het wel lekker bij het kerstfeest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 18 november 2018 @ 14:49:02 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183223007
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit jaar was er een quotum dat maximaal 25% zwarte piet mocht zijn. Vanaf volgend jaar mogen er geen zwarte pieten meer meedoen aan de intocht. Overigens is de islampartij Nida boos op burgemeester Aboutaleb dat vind dat het quotum dit jaar overschreden is.
Ook gewoon een quotum... Alsof het over fosfaat en mest gaat... :X
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 november 2018 @ 14:49:14 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183223010
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geweldig. Het Sinterklaasfeest wordt gekaapt door extreem-rechts. Zo kun je er zeker van zijn dat de traditie op den duur sterft. Ik houd het wel lekker bij het kerstfeest.
PEgida is niet extreem rechts.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 18 november 2018 @ 14:51:19 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183223042
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geweldig. Het Sinterklaasfeest wordt gekaapt door extreem-rechts. Zo kun je er zeker van zijn dat de traditie op den duur sterft. Ik houd het wel lekker bij het kerstfeest.
Nee een zwarte piet quotum doet het goed...
pi_183223072
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geweldig. Het Sinterklaasfeest wordt gekaapt door extreem-rechts. Zo kun je er zeker van zijn dat de traditie op den duur sterft. Ik houd het wel lekker bij het kerstfeest.
Gekaapt ja? Zij houden het juist in leven.

Het feest wordt juist gekaapt door een paar figuren met een minderwaardigheidscomplex die ervoor zorgen dat Zwarte Piet uit beeld verdwijnt.
pi_183223077
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 14:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee een zwarte piet quotum doet het goed...
Het zal mij werkelijk een rotzorg zijn hoe Zwarte Piet eruit ziet. Maar als extreem-rechts het feest kaapt, hoeft het van mij niet meer. En ach, kerst is toch gezelliger.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183223080
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 14:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zal mij werkelijk een rotzorg zijn hoe Zwarte Piet eruit ziet. Maar als extreem-rechts het feest kaapt, hoeft het van mij niet meer. En ach, kerst is toch gezelliger.
Maar als extreemlinks het feest kaapt dan is dat geen probleem.

8)7
pi_183223090
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:53 schreef Infection het volgende:

[..]

Gekaapt ja? Zij houden het juist in leven.
Neuh. Betrokkenheid van clubjes zoals Voorpost en Pegida werkt op den duur juist averechts.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183223118
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:54 schreef Infection het volgende:

[..]

Maar als extreemlinks het feest kaapt dan is dat geen probleem.

8)7
Die anti-figuren zijn net zo achterlijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183223138
En ook vandaag weer mensen uit de extreem-rechtse hoek die een kinderfeest willen verzieken.
pi_183223142
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 14:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh. Betrokkenheid van clubjes zoals Voorpost en Pegida werkt op den duur juist averechts.
Eens. Maar dat het ergste wat zij gedaan hebben snoep en stickers uitdelen is, dat zegt wel iets En ook het feit dat zij pas achteraf ontmaskerd werden op basis van camerabeelden pleit voor hun.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183223171
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 14:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh. Betrokkenheid van clubjes zoals Voorpost en Pegida werkt op den duur juist averechts.
Want? Ze hebben niks speciaals gedaan, alleen wat snoep uitgedeeld en dergelijke. Maar dat kan echt niet hoor, want ze hebben een andere mening.

:')
pi_183223177
quote:
13s.gif Op zondag 18 november 2018 14:59 schreef rosalinde93 het volgende:
En ook vandaag weer mensen uit de extreem-rechtse hoek die een kinderfeest willen verzieken.
Je kunt ook overdrijven, jankerd.
pi_183223185
quote:
13s.gif Op zondag 18 november 2018 14:59 schreef rosalinde93 het volgende:
En ook vandaag weer mensen uit de extreem-rechtse hoek die een kinderfeest willen verzieken.
Ik zou Afriyie nou niet meteen extreem rechts willen noemen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 18 november 2018 @ 15:03:37 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183223211
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Eens. Maar dat het ergste wat zij gedaan hebben snoep en stickers uitdelen is, dat wel iets. En ook het feit dat zij pas achteraf ontmaskerd werden op basis van camerabeelden pleit voor hun.
Precies. Ludiek, vreedzaam, en voor de kinderen ook dikke prima.

Maargoed, aan de andere kant zijn er ook genoeg KOZP-demonstranten die zich wel gedragen en niet ouders en kinderen toejoelen. Alleen die komen niet pontificaal in het nieuws.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')