abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 oktober 2018 @ 11:44:59 #1
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182853643
Groningen gaat als eerste provincie in Nederland het afschieten van wolven mogelijk maken.

"Het is altijd mogelijk voor Gedeputeerde Staten om ergens ontheffing voor te verlenen", zegt gedeputeerde Henk Staghouwer tegen RTV Noord. "Daar hebben we strenge regels voor. Het verlenen moet erg goed gemotiveerd zijn. In dat geval kun je gebruik maken van dat ontsnappingsventiel."

Staghouwer reageert op de onrust onder boeren in Noord- en Oost-Nederland. Nu de wolf lijkt terug te keren, zijn ze bang dat hun schapen een gemakkelijke prooi zijn. De provincies hebben gezamenlijk besloten om in elk geval nog vier jaar de schade te vergoeden die veroorzaakt wordt door wolven. Dat geldt zowel voor beroepsmatige veehouders als hobbyboeren.

Laatste redmiddel
De Groningse gedeputeerde wijst erop dat het Interprovinciaal Overleg, de koepelorganisatie van de provincies, in december een besluit neemt over het 'wolvenbeleid'. En wat hem betreft kán er dan worden besloten om wolven af te schieten. "Het is niet zo dat wij op voorhand meteen met het geweer klaarstaan, maar er is altijd een mogelijkheid", aldus Staghouwer, Hij vindt wel dat het om een laatste redmiddel gaat. "Alleen als mensen in gevaar zijn. We zijn heel voorzichtig met het gebruik van dit middel."

Een CDA-raadslid uit Oldambt, Bianca Lubberts, is bezorgd dat de wolven niet alleen dieren maar ook mensen zullen aanvallen. Zij suggereert zelfs dat wolven zich zullen vergrijpen aan kinderen, hoewel bekend is dat wolven uiterst schuw zijn. "Hoe veilig zijn kinderen die in het buitengebied alleen naar school moeten fietsen?"

"Afschieten slecht idee"
Volgens Maurice La Haye van Wolven in Nederland, een samenwerking van natuurorganisaties, heeft afschieten geen zin. "Dat is het slechtste idee dat ik heb gehoord, want het helpt niet. Als je ze wil terugdringen, dan zou je de wolf in heel Europa moeten uitroeien."

"Het dier komt er, is er en het blijft. Afschot helpt niet", zei La Haye eerder. Hij denkt dat jagen alleen maar meer schade veroorzaakt. "Het toestaan van jagen leidt tot meer bejaging. Daarmee ga je ook de sociale structuur in roedels kapot maken. Dat betekent dat je wellicht het mannetje en vrouwtje doodschiet, waardoor de jongen vader- en moederloos rondlopen en dan voor een makkelijke prooi gaan. En een schaap is nou eenmaal een makkelijke prooi."7

Bron : NOS.nl
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 11:45:54 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182853658


Dit is die gore boerenkut die over de rug van kinderen het afschieten van nota bene een beschermde diersoort wil gaan toestaan :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 11:46:39 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182853673
Oh no not the children!
And so is the past
  woensdag 31 oktober 2018 @ 11:46:41 #4
6845 Ringo
als een rollende steen
  woensdag 31 oktober 2018 @ 11:48:45 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182853721
quote:
Een CDA-raadslid uit Oldambt, Bianca Lubberts, is bezorgd dat de wolven niet alleen dieren maar ook mensen zullen aanvallen. Zij suggereert zelfs dat wolven zich zullen vergrijpen aan kinderen, hoewel bekend is dat wolven uiterst schuw zijn. "Hoe veilig zijn kinderen die in het buitengebied alleen naar school moeten fietsen?"
Of meisjes met rode manteltjes die koekjes naar oma willen brengen... :') Hoe tering dom kun je zijn!!

Kijk eens hoe enorm veel ruimte de diersoort mens voor zichzelf opeist. En als er dan 5? 10? wolven in een heel land rondlopen dan moeten die meteen afgeknald worden, want Bianca Lubberts uit Oldambt is bang dat haar kindjes opgegeten worden!! Ik zou zelfs nog tegen het doden van wolven zijn als zij een stuk of 40 mensen per jaar zouden opeten. Gewoon, omdat het geen flikker uitmaakt of er 40 mensen uit Groningen per jaar worden opgegeten. het is geen bedreigde diersoort!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 11:50:20 #6
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182853750
Ik ben het niet met haar eens.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 31 oktober 2018 @ 11:50:58 #7
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182853761
Laten er eerst maar eens een paar mensen opgegeten worden door wolven, dan kijken we tegen die tijd wel verder.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 11:53:25 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182853815
Wat erg zeg
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_182853832
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of meisjes met rode manteltjes die koekjes naar oma willen brengen... :') Hoe tering dom kun je zijn!!

Kijk eens hoe enorm veel ruimte de diersoort mens voor zichzelf opeist. En als er dan 5? 10? wolven in een heel land rondlopen dan moeten die meteen afgeknald worden, want Bianca Lubberts uit Oldambt is bang dat haar kindjes opgegeten worden!! Ik zou zelfs nog tegen het doden van wolven zijn als zij een stuk of 40 mensen per jaar zouden opeten. Gewoon, omdat het geen flikker uitmaakt of er 40 mensen uit Groningen per jaar worden opgegeten. het is geen bedreigde diersoort!
Mja daar kijkt gemiddeld persoon toch iets anders naar.

Maar vang dat beest en plaats het in Blijdorp ofzo. :') Een acuut gevaar en een pistool in de hand hebben is wat anders dan gewoon afschieten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 11:57:05 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182853878
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja daar kijkt gemiddeld persoon toch iets anders naar.

Maar vang dat beest en plaats het in Blijdorp ofzo. :') Een acuut gevaar en een pistool in de hand hebben is wat anders dan gewoon afschieten.
Als je het in Blijdorp zet is het geen wild dier meer. Je moet ze juist vrij laten, dat is prachtig. En ze zijn echt nauwelijks een gevaar in Nederland. De kans dat ze mensen aanvallen is echt verwaarloosbaar. Dan kun je autoverkeer ook gaan verbieden omdat er soms iemand bij omkomt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 11:57:07 #11
8781 crew  Frutsel
pi_182853879
Groningse geldwolven... eerst geld willen zien vanwege aardbevingsschade en nu geld willen zien door wolfschade..

De Groningers zijn duidelijke wolven in schaapskleren... niets afschieten, gewoon opbokken met Lubberts
  woensdag 31 oktober 2018 @ 12:06:52 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182854080
Wat een waanzin idee.

Zover ik weet zijn er een 17 aanvallen bekend in de afgelopen 50 jaar in Amerika, Europa en Rusland samen. Waarvan de helft verband hield met hondsdolheid en de rest vooral kwam van wolven lastig vallen (nest verstoren, in het nauw drijven).

Kortom, er moet nogal wat gebeuren voor een wolf aanvalt. Die zal kinderen die fietsen gewoon met rust laten zolang ze hem niet in het nauw drijven en geen andere keuze geven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182854179
Belachelijk dat ze weerloos dier gaat afschieten.
Ze kan beter dat beest vangen en andere locatie, buiten boeren en menselijk gebied vrijlaten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 31 oktober 2018 @ 12:14:35 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182854221
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:11 schreef Captain_Ghost het volgende:
Belachelijk dat ze weerloos dier gaat afschieten.
Ze kan beter dat beest vangen en andere locatie, buiten boeren en menselijk gebied vrijlaten.
Veel succes in Noord-West Europa!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182854586
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Veel succes in Noord-West Europa!
Duitsland heeft nog wel gebieden waar ze kunnen gedijen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182854634
Binnenkort dus allemaal wilde verhalen van kinderen die (bijna) aangevallen zijn door een wolf. Lekker opgejut door hun CDA ouders
  woensdag 31 oktober 2018 @ 12:40:26 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182854650
Ja hoor, de arme kindertjes die zo'n gevaar lopen :o . Gelooft ze 't zelf?

Flikker toch op, 't gaat gewoon weer om die boeren die te beroerd zijn een hek om hun schaapjes te zetten. Je zou bijna denken dat die boeren er bewust een hobby van gemaakt hebben om alles dat ook maar in de verste verte op natuur lijkt kapot te maken.
Huilen dan.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 12:41:49 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182854665
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:44 schreef Dven het volgende:
Groningen gaat als eerste provincie in Nederland het afschieten van wolven mogelijk maken.

"Het is altijd mogelijk voor Gedeputeerde Staten om ergens ontheffing voor te verlenen", zegt gedeputeerde Henk Staghouwer tegen RTV Noord. "Daar hebben we strenge regels voor. Het verlenen moet erg goed gemotiveerd zijn. In dat geval kun je gebruik maken van dat ontsnappingsventiel."

Staghouwer reageert op de onrust onder boeren in Noord- en Oost-Nederland. Nu de wolf lijkt terug te keren, zijn ze bang dat hun schapen een gemakkelijke prooi zijn. De provincies hebben gezamenlijk besloten om in elk geval nog vier jaar de schade te vergoeden die veroorzaakt wordt door wolven. Dat geldt zowel voor beroepsmatige veehouders als hobbyboeren.

Laatste redmiddel
De Groningse gedeputeerde wijst erop dat het Interprovinciaal Overleg, de koepelorganisatie van de provincies, in december een besluit neemt over het 'wolvenbeleid'. En wat hem betreft kán er dan worden besloten om wolven af te schieten. "Het is niet zo dat wij op voorhand meteen met het geweer klaarstaan, maar er is altijd een mogelijkheid", aldus Staghouwer, Hij vindt wel dat het om een laatste redmiddel gaat. "Alleen als mensen in gevaar zijn. We zijn heel voorzichtig met het gebruik van dit middel."

Een CDA-raadslid uit Oldambt, Bianca Lubberts, is bezorgd dat de wolven niet alleen dieren maar ook mensen zullen aanvallen. Zij suggereert zelfs dat wolven zich zullen vergrijpen aan kinderen, hoewel bekend is dat wolven uiterst schuw zijn. "Hoe veilig zijn kinderen die in het buitengebied alleen naar school moeten fietsen?"

"Afschieten slecht idee"
Volgens Maurice La Haye van Wolven in Nederland, een samenwerking van natuurorganisaties, heeft afschieten geen zin. "Dat is het slechtste idee dat ik heb gehoord, want het helpt niet. Als je ze wil terugdringen, dan zou je de wolf in heel Europa moeten uitroeien."

"Het dier komt er, is er en het blijft. Afschot helpt niet", zei La Haye eerder. Hij denkt dat jagen alleen maar meer schade veroorzaakt. "Het toestaan van jagen leidt tot meer bejaging. Daarmee ga je ook de sociale structuur in roedels kapot maken. Dat betekent dat je wellicht het mannetje en vrouwtje doodschiet, waardoor de jongen vader- en moederloos rondlopen en dan voor een makkelijke prooi gaan. En een schaap is nou eenmaal een makkelijke prooi."7

Bron : NOS.nl
Zijn ze nou godverdomme helemaal besodemieterd?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182854696
Goed plan, de wolf hoort hier niet thuis. Als je wolven wilt zien dan ga je maar naar de dierentuin.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 12:46:03 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182854721
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:44 schreef machtpen het volgende:
Goed plan, de wolf hoort hier niet thuis.
Hoe dat zo?
Huilen dan.
pi_182854800
Lijkt me inderdaad onnodig om die wolven af te schieten aangezien er nog geen tientallen in Nederland zijn.
pi_182854803
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Omdat het gevaarlijke dieren zijn.
pi_182854820
Er is nog geen besluit genomen.
pi_182854833
We kunnen ze toch ook gewoon vergiftigen, waarom altijd dat schieten.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 12:54:31 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182854854
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:51 schreef machtpen het volgende:

[..]

Omdat het gevaarlijke dieren zijn.
Welnee.
Huilen dan.
pi_182854878
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:51 schreef machtpen het volgende:

[..]

Omdat het gevaarlijke dieren zijn.
Sprookjes
  woensdag 31 oktober 2018 @ 12:56:24 #27
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182854888
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:44 schreef machtpen het volgende:
Goed plan, de wolf hoort hier niet thuis. Als je wolven wilt zien dan ga je maar naar de dierentuin.
Wolven horen niet thuis in een dierentuin maar in het bos.
And so is the past
pi_182854928
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wolven horen niet thuis in een dierentuin maar in het bos.
De uitspraak klopt ook gewoon niet. De wolf hoort hier wel thuis, maar is verdreven.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 12:59:46 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182854958
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:57 schreef Frutsel het volgende:
Groningse geldwolven... eerst geld willen zien vanwege aardbevingsschade en nu geld willen zien door wolfschade..

De Groningers zijn duidelijke wolven in schaapskleren... niets afschieten, gewoon opbokken met Lubberts
Dit is NWS: We zijn hier niet de op de Veganistische Libelle-PTST-Millenial-Quinoa-Taartenbak-wedstrijden
pi_182855129
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:51 schreef machtpen het volgende:

[..]

Omdat het gevaarlijke dieren zijn.
Wolven zijn schuw en blijven zo ver mogelijk uit de buurt van mensen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182855253
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:51 schreef machtpen het volgende:

[..]

Omdat het gevaarlijke dieren zijn.
Mens is de meeste gevaarlijkste dier op aarde!
dodelijker dan stel wolven.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 31 oktober 2018 @ 13:15:28 #32
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_182855262
Hoeveel wolven zijn er in Groningen? 2? :')
pi_182855297
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wolven zijn schuw en blijven zo ver mogelijk uit de buurt van mensen.
Dat is dus niet zo heel erg ver.

  woensdag 31 oktober 2018 @ 13:18:37 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182855322
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:17 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo heel erg ver.

Dat dus.. dezelfde liep hier door mn achtertuin (ik woon 3km verderop van de straat die je daar ziet)
Niet dat ik er last van heb hoor.. vind het wel leuk..
Maar ik kan me voorstellen dat ze een probleem met schapen ondervinden (die niet voor jan doedel op de dijken lopen.. schapen hebben gouden pootjes) die zijn belangrijk daar.. en je kan de boel moeilijk gaan afgrendelen met hekken..

Dus afschieten waar nodig.. Maar als laatste redmiddel.. 10 schapen in het jaar mogen ze wel opeten zeg maar.. (zolang ze niet steeds dezelfde houder pakken)

[ Bericht 9% gewijzigd door Zolderkamer op 31-10-2018 13:24:04 ]
  woensdag 31 oktober 2018 @ 13:24:15 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182855440
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:51 schreef machtpen het volgende:

[..]

Omdat het gevaarlijke dieren zijn.
:')
pi_182855486
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:45 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is die gore boerenkut die over de rug van kinderen het afschieten van nota bene een beschermde diersoort wil gaan toestaan :r
Domme kut die inspeelt op angst en niet naar experts luistert. :r

કાઇન્ડ સાદર Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 31 oktober 2018 @ 13:43:24 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182855828
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:44 schreef machtpen het volgende:
Goed plan, de wolf hoort hier niet thuis.
De wolf was hier eerder dan wij. Jij bent hier dus de allochtoon, hij niet. De enige reden dat hij er niet meer was (en waarom hij beschermd is) is omdat wij ze allemaal hebben afgeknald.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 31 oktober 2018 @ 13:47:47 #38
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182855922
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:17 schreef machtpen het volgende:

Dat is dus niet zo heel erg ver.
Waar zie jij mensen, dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 31 oktober 2018 @ 13:53:36 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182856011
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat dus.. dezelfde liep hier door mn achtertuin (ik woon 3km verderop van de straat die je daar ziet)
Niet dat ik er last van heb hoor.. vind het wel leuk..
Maar ik kan me voorstellen dat ze een probleem met schapen ondervinden (die niet voor jan doedel op de dijken lopen.. schapen hebben gouden pootjes) die zijn belangrijk daar.. en je kan de boel moeilijk gaan afgrendelen met hekken..

Dus afschieten waar nodig.. Maar als laatste redmiddel.. 10 schapen in het jaar mogen ze wel opeten zeg maar.. (zolang ze niet steeds dezelfde houder pakken)
Professionele boeren worden daarvoor vergoed.

Moet eens een keertje gedaan zijn met al dat geouwekankerhoer van die boeren. Hebben de Nederlandse natuur, water- en bodemkwaliteit meer kwaad aangedaan dan al de rest bij elkaar :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 13:55:00 #40
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182856036
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:18 schreef Zolderkamer het volgende:

.. en je kan de boel moeilijk gaan afgrendelen met hekken..

Het kan wel, hoor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 31 oktober 2018 @ 13:57:09 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182856069
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Professionele boeren worden daarvoor vergoed.

Moet eens een keertje gedaan zijn met al dat geouwekankerhoer van die boeren. Hebben de Nederlandse natuur, water- en bodemkwaliteit meer kwaad aangedaan dan al de rest bij elkaar :')
En nog steeds hoeven ze maar een beetje zielig te kijken naar de politiek (CDA vooral) alles moet wijken voor het (korte termijn) boerenbelang.
Huilen dan.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:02:13 #42
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_182856146
Gevaar voor mensen hahaha.
De kans is groter dat een wild zwijn je in je ballen bijt.
pi_182856292
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Veel succes in Noord-West Europa!
Neemt niet weg dat het tamelijk immoreel is om dan maar zulke beesten te gaan afschieten.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:14:18 #44
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182856376
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:44 schreef machtpen het volgende:
Goed plan, de wolf hoort hier niet thuis. Als je wolven wilt zien dan ga je maar naar de dierentuin.
:') _____________________________________________!

quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat dus.. dezelfde liep hier door mn achtertuin (ik woon 3km verderop van de straat die je daar ziet)
Niet dat ik er last van heb hoor.. vind het wel leuk..
Maar ik kan me voorstellen dat ze een probleem met schapen ondervinden (die niet voor jan doedel op de dijken lopen.. schapen hebben gouden pootjes) die zijn belangrijk daar.. en je kan de boel moeilijk gaan afgrendelen met hekken..

Dus afschieten waar nodig.. Maar als laatste redmiddel.. 10 schapen in het jaar mogen ze wel opeten zeg maar.. (zolang ze niet steeds dezelfde houder pakken)
Schapen worden al vergoed indien aangetoond is dat het een wolf is geweest + wolf in filmpje is ontsnapte wolf die mensen gewend is. Wilde wolven zie je echt nooit zo dicht in een dorp / stad of eennig gebouw dan ook.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:16:34 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182856417
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:10 schreef theunderdog het volgende:
Neemt niet weg dat het tamelijk immoreel is om dan maar zulke beesten te gaan afschieten.
Dat klopt. Toen de eerste wolf kwam, stond iedereen juichend op de banken alsof het nieuwe paradijs was aangebroken. Nu zijn het er vijf, of wat, en de jachtgeweren worden al van stal gehaald.
Er zijn niet te veel wolven, er zijn te veel mensen. En die vinden dat de hele wereld van hen is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:17:16 #46
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182856433
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het kan wel, hoor.
Hoe zag je dat precies voor je?
pi_182856438
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat klopt. Toen de eerste wolf kwam, stond iedereen juichend op de banken alsof het nieuwe paradijs was aangebroken. En nu zijn het er vijf, of wat, en de jachtgeweren worden al van stal gehaald.
Er zijn niet te veel wolven, er zijn te veel mensen. En die vinden dat de hele wereld van hen is.
Zoals al werd vermeld: het gaat gewoon om de boeren, die niet de moeite willen doen om na te denken over oplossingen. Behalve: 'we moeten ze gewoon afschietuhhh'..
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:18:37 #48
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182856455
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

:') _____________________________________________!

[..]

Schapen worden al vergoed indien aangetoond is dat het een wolf is geweest + wolf in filmpje is ontsnapte wolf die mensen gewend is. Wilde wolven zie je echt nooit zo dicht in een dorp / stad of eennig gebouw dan ook.
Onzin.. het is geen ontsnapte wolf.. en ook zeker niet de enige hier in de buurt.. |:(
Verder vergeet je voor het gemak even de mensen die voor de hobby schapen hebben.. die zien geen cent..

Daarbij.. als boer houd je geen schapen om ze te laten opeten door een wolf lijkt me.. of ze er nou voor betalen of niet..
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:22:41 #49
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_182856526
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 13:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Professionele boeren worden daarvoor vergoed.
Op dit moment worden preventieve maatregelen niet vergoed. Alleen schade door zwervende wolven. Zodra ze zich gevestigd hebben wordt het ook niet meer vergoed.

Hier in de buurt heeft een schapenboer 2 ezels aangeschaft om de kudde te beschermen. Ben benieuwd of dat werkt.

quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Verder vergeet je voor het gemak even de mensen die voor de hobby schapen hebben.. die zien geen cent..

Daarbij.. als boer houd je geen schapen om ze te laten opeten door een wolf lijkt me.. of ze er nou voor betalen of niet..
Volgens mij worden hobbyboeren ook vergoed op dit moment.

En verder hou je ook geen schapen om er allerlei moeilijke boekhouding bij te moeten doen, maar dat moet ook gewoon, hoort erbij.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_182856616
Kan niet wachten dat er ook weer beren hier vrij loslopen.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:32:56 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182856715
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:22 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Op dit moment worden preventieve maatregelen niet vergoed. Alleen schade door zwervende wolven. Zodra ze zich gevestigd hebben wordt het ook niet meer vergoed.

Hier in de buurt heeft een schapenboer 2 ezels aangeschaft om de kudde te beschermen. Ben benieuwd of dat werkt.

[..]

Volgens mij worden hobbyboeren ook vergoed op dit moment.

En verder hou je ook geen schapen om er allerlei moeilijke boekhouding bij te moeten doen, maar dat moet ook gewoon, hoort erbij.

Ik ken de regels niet helemaal zoals ze op dit moment zijn.. en hier gaat het over een concept.. maar de strekking is duidelijk:

quote:
Hobbyboeren krijgen in de toekomst minder makkelijk een vergoeding als hun dier wordt gedood door een wolf dan een echte boer.
Dat staat in het Interprovinciaal Wolvenplan van de Nederlandse provincies waarvan dagblad De Gelderlander een conceptversie in handen heeft.

Als een roedel wolven zich permanent vestigt in een gebied, krijgen professionele dierhouders een vergoeding voor een gedood schaap als ze kunnen aantonen dat ze voldoende geprobeerd hebben de wolf buiten de deur te houden. Een hobbydierhouder krijgt niks, aldus het plan.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-klos-in-wolvenplan
Maar makkelijk genoeg.. worden er meer dan 10 schapen van je in 1 jaar doodgebeten.. dan valt er te praten over afschieten.. wmb
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:35:08 #52
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182856739
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin.. het is geen ontsnapte wolf.. en ook zeker niet de enige hier in de buurt.. |:(
Verder vergeet je voor het gemak even de mensen die voor de hobby schapen hebben.. die zien geen cent..

Daarbij.. als boer houd je geen schapen om ze te laten opeten door een wolf lijkt me.. of ze er nou voor betalen of niet..
Ah, ik haal ze door elkaar, deze was wild inderdaad maar totaal niet agressief.

De aarde is niet gemaakt voor de mens he ;) Wat boeit die wolf nou welke schaap als hobby wordt gehouden..
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:36:27 #53
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182856761
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:27 schreef Klepper272 het volgende:
Kan niet wachten dat er ook weer beren hier vrij loslopen.
Ik zeg; waarom niet? Amsterdam plat gooien en weer naar de oorspronkelijke staat terugzetten. Ruimte zat voor een paar beren.
pi_182856766
Heel slecht idee. :(
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:36:43 #55
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182856768
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:35 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ah, ik haal ze door elkaar, deze was wild inderdaad maar totaal niet agressief.

De aarde is niet gemaakt voor de mens he ;) Wat boeit die wolf nou welke schaap als hobby wordt gehouden..
Had ie een kunstgebit?
Wolven zijn ook niet agressief.. maar ze lusten allemaal een hapje hoor..
Tam of niet tam.. lief of niet lief..

Verder is er in NL gewoon geen ruimte.. het is hier veel te dichtbevolkt en iedereen zit elkaar continue in de weg.. Dat is in Duitsland totaal anders..
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:40:01 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182856821
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Had ie een kunstgebit?
Wolven zijn ook niet agressief.. maar ze lusten allemaal een hapje hoor..
Tam of niet tam.. lief of niet lief..
En de mens niet?
quote:

Verder is er in NL gewoon geen ruimte.. het is hier veel te dichtbevolkt en iedereen zit elkaar continue in de weg.. Dat is in Duitsland totaal anders..

En dat is de schuld van de wolf?
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:40:50 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182856839
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

En de mens niet?

[..]

En dat is de schuld van de wolf?
Ga je nou steeds een beest gelijk trekken met een mens ja? Dan ben ik wel klaar hoor..
pi_182856860
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ga je nou steeds een beest gelijk trekken met een mens ja? Dan ben ik wel klaar hoor..
Ik ben wel een beetje klaar met mensen die denken dat de mens altijd voorgaat en dat de hele planeet er alleen voor hen is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:42:06 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182856866
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ga je nou steeds een beest gelijk trekken met een mens ja? Dan ben ik wel klaar hoor..
Nee hoor, zij hebben een plaats in Nederland en de Mens ook; dat betekent niet dat wij gelijk elke wolf die binnen komt dood moeten schieten 'omdat er geen plaats is'. Lekker makkelijk.

En misschien wordt het wel eens tijd dat we dieren eens wat meer gelijk gaan trekken ja.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:43:29 #60
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182856895
quote:
13s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben wel een beetje klaar met mensen die denken dat de mens altijd voorgaat en dat de hele planeet er alleen voor hen is.
Heb je ook net als mij een bos achter je huis wat je 30 jaar geleden zelf als kind gepoot hebt?
Nee? Ik dacht al zo iets..
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:44:25 #61
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182856913
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:42 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee hoor, zij hebben een plaats in Nederland en de Mens ook; dat betekent niet dat wij gelijk elke wolf die binnen komt dood moeten schieten 'omdat er geen plaats is'. Lekker makkelijk.

En misschien wordt het wel eens tijd dat we dieren eens wat meer gelijk gaan trekken ja.
Dat zeg ik ook nergens.. :O
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:44:55 #62
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182856923
Kunnen we geen deal sluiten? Jullie mogen wolven schieten maar dan wel die gaskraan weer open. Iedereen tevreden.
And so is the past
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:44:57 #63
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182856926
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook nergens.. :O
quote:
Verder is er in NL gewoon geen ruimte.. het is hier veel te dichtbevolkt en iedereen zit elkaar continue in de weg.. Dat is in Duitsland totaal anders..
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:45:40 #64
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182856935
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:44 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

Je wou zeggen dat er teveel ruimte is in NL? :D _O-
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:45:51 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182856941
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:43 schreef Zolderkamer het volgende:
net als mij
Net als ik.
En verder: wat is je punt, ouwe boswachter?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:46:32 #66
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182856952
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je wou zeggen dat er teveel ruimte is in NL? :D _O-
Hier in zo-Drenthe is er meer dan genoeg ruimte voor een paar wolven. De hoeveelheid vossen en reeën hier is niet normaal.
pi_182856976
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Heb je ook net als mij een bos achter je huis wat je 30 jaar geleden zelf als kind gepoot hebt?
Nee? Ik dacht al zo iets..
Ach ja, gooi er ff lekker een persoonlijke aanval in. Lekker intelligent ook weer.

Overigens wil ik hier wel het idee bestrijden dat ik mensen gelijk stel aan wolven. Zolang er een half miljard mensen in Europa wonen en slechts een paar duizend wolven gaan wolven wat mij betreft altijd voor.

Anders gezegd: als je een noodzaak ziet om wolven dood te schieten dan ga je maar lekker verhuizen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:48:16 #68
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182856978
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Net als ik.
En verder: wat is je punt, ouwe boswachter?
Das (:6 ) heb ik paar pagina's terug al gemaakt..
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:49:08 #69
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182856989
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach ja, gooi er ff lekker een persoonlijke aanval in. Lekker intelligent ook weer.

Overigens wil ik hier wel het idee bestrijden dat ik mensen gelijk stel aan wolven. Zolang er een half miljard mensen in Europa wonen en slechts een paar duizend wolven gaan wolven wat mij betreft altijd voor.

Anders gezegd: als je een noodzaak ziet om wolven dood te schieten dan ga je maar lekker verhuizen.
Als je last van anderen hebt omdat het je te druk is.. dan kun je beter zelf verhuizen.. ^O^
Ik woon al lekker vrij en heb geen dieren dus als die wolf bij mij wil slapen doet ie dat lekker..
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:50:07 #70
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182857004
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je last van anderen hebt omdat het je te druk is.. dan kun je beter zelf verhuizen.. ^O^
Ik woon al lekker vrij en heb geen dieren dus als die wolf bij mij wil slapen doet ie dat lekker..
Dat zegt die toch niet :')
pi_182857013
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Heb je ook net als mij een bos achter je huis wat je 30 jaar geleden zelf als kind gepoot hebt?
Nee? Ik dacht al zo iets..
Wat doet dat er toe? Ik heb vaker posts van je gelezen waar je vertelt dat je in een prachtige omgeving woont en in deze prachtige omgeving geniet je van de natuur lijkt mij? En de wolf is onderdeel van deze natuur waar je zo van geniet. Ik zie/zag hier niemand die een wolf boven de mens plaats, ik zie hier alleen maar mensen reageren die samen willen leven met de natuur.
Het is imo redelijk triest dat een beest als de wolf uit Nederland verdreven is door de industrie.
Wij hebben als mens bepaald dat Nederland van ONS (de mens) is en hebben besloten dat er geen ruimte voor natuur zoals de wolf is. Dat is toch ontzettend arrogant van ons?
Ik zeg niet dat Nederland bomvol met wilde dieren moet zitten en dat je in Rotterdam midden op de coolsingel oog in oog hoort te staan met een wolf of een beer maar een beetje ruimte kunnen we ze best geven.
Ik vind het echt lullig voor de boeren als er schaapjes gepakt worden maar hier bestaan imo gewoon maatregelen voor (hekken, zo'n Turkse schaapshond etc). Als deze maatregelen niet toereikend zijn kunnen we altijd naar nieuwe oplossingen zoeken ipv het beest waar wij last van hebben maar af te schieten.
ijs_beer fan!
pi_182857016
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je last van anderen hebt omdat het je te druk is.. dan kun je beter zelf verhuizen.. ^O^
Ik woon al lekker vrij en heb geen dieren dus als die wolf bij mij wil slapen doet ie dat lekker..
Ik heb uitsluitend last van mensen die menen dat wolven afgeschoten moeten worden omdat er geen ruimte voor zou zijn. ;)

Ik roep niet eens op om zulke mensen af te schieten, dus dat lijkt me eigenlijk nog best mild.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182857017
De wereld is niet van de mens. We moeten eens kappen met alles maar naar onze hand te zetten, en leren dealen met voor ons 'minder leuke dingen'.
Eens kijken
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:51:59 #74
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182857042
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:50 schreef NanKing het volgende:
Ik vind het echt lullig voor de boeren als er schaapjes gepakt worden maar hier bestaan imo gewoon maatregelen voor (hekken, zo'n Turkse schaapshond etc). Als deze maatregelen niet toereikend zijn kunnen we altijd naar nieuwe oplossingen zoeken ipv het beest waar wij last van hebben maar af te schieten.
Dit dus
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:52:35 #75
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182857051
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:50 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe? Ik heb vaker posts van je gelezen waar je vertelt dat je in een prachtige omgeving woont en in deze prachtige omgeving geniet je van de natuur lijkt mij? En de wolf is onderdeel van deze natuur waar je zo van geniet. Ik zie hier niemand die een wolf boven de mens plaats, ik zie hier alleen maar mensen reageren die samen willen leven met de natuur.
Het is imo redelijk triest dat een beest als de wolf uit Nederland verdreven is door de industrie.
Wij hebben als mens bepaald dat Nederland van ONS (de mens) is en hebben besloten dat er geen ruimte voor natuur zoals de wolf is. Dat is toch ontzettend arrogant van ons?
Ik zeg niet dat Nederland bomvol met wilde dieren moet zitten en dat je in Rotterdam midden op de coolsingel oog in oog hoort te staan met een wolf of een beer maar een beetje ruimte kunnen we ze best geven.
Ik vind het echt lullig voor de boeren als er schaapjes gepakt worden maar hier bestaan imo gewoon maatregelen voor (hekken, zo'n Turkse schaapshond etc). Als deze maatregelen niet toereikend zijn kunnen we altijd naar nieuwe oplossingen zoeken ipv het beest waar wij last van hebben maar af te schieten.
Ja hoor het is allemaal ontzettend triest.. maar als je meer natuur wilt dan moet je verhuizen..
Ik vind het ook jammer dat er geen olifanten door de tuinen lopen..

Verder.. weet je wat een hek per meter kost? Daar draai je zelf voor op.. (mooi landschap gaat dat worden ook)
pi_182857062
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:50 schreef NanKing het volgende:

Ik zie hier niemand die een wolf boven de mens plaatst
Hier moet ik je vrees ik corrigeren. Als het ergens aankomt op een noodzakelijke keuze tussen levensruimte voor mensen en levensruimte voor wolven dan zal ik altijd wolven kiezen. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182857074
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:52 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja hoor het is allemaal ontzettend triest.. maar als je meer natuur wilt dan moet je verhuizen..
Ik vind het ook jammer dat er geen olifanten op door de tuinen lopen..
Waarom riducaliseer je het zo? Ik woon overigens in een prachtige omgeving met alleen maar bos dus mij hoor je niet klagen. Waarom moet de mens verhuizen als ze natuur willen zien maar moet de wolf afgeschoten worden als ze dan in die natuur terecht komen?
ijs_beer fan!
pi_182857083
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hier moet ik je vrees ik corrigeren. Als het ergens aankomt op een noodzakelijke keuze tussen levensruimte voor mensen en levensruimte voor wolven dan zal ik altijd wolven kiezen. :D
Dan maak ik van zie een zag :P.
ijs_beer fan!
pi_182857097
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:54 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dan maak ik van zie een zag :P.
^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:55:16 #80
224960 highender
Travellin' Light
  woensdag 31 oktober 2018 @ 14:56:13 #81
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182857115
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:53 schreef NanKing het volgende:

[..]

Waarom riducaliseer je het zo? Ik woon overigens in een prachtige omgeving met alleen maar bos dus mij hoor je niet klagen. Waarom moet de mens verhuizen als ze natuur willen zien maar moet de wolf afgeschoten worden als ze dan in die natuur terecht komen?
Omdat ook jij mn posts verdraait...
Want ik zei nergens dat ze moeten verhuizen als ze natuur willen zien..

:W :O
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:00:51 #82
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182857201
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Omdat ook jij mn posts verdraait...
Want ik zei nergens dat ze moeten verhuizen als ze natuur willen zien..

:W :O
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:52 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja hoor het is allemaal ontzettend triest.. maar als je meer natuur wilt dan moet je verhuizen..
Ik vind het ook jammer dat er geen olifanten door de tuinen lopen..

Verder.. weet je wat een hek per meter kost? Daar draai je zelf voor op.. (mooi landschap gaat dat worden ook)
pi_182857210
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Omdat ook jij mn posts verdraait...
Want ik zei nergens dat ze moeten verhuizen als ze natuur willen zien..

:W :O
Jij zegt als de mens meer natuurlijk wil hebben dat ze moeten verhuizen? Mijn vraag daarop is waarom moet de mens verhuizen en de wolf afgeschoten worden en dan verdraai ik je posts?
ijs_beer fan!
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:01:23 #84
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182857211
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:00 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

Ja? Waar precies kun je niet lezen?
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:02:23 #85
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182857228
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:01 schreef NanKing het volgende:

[..]

Jij zegt als de mens meer natuurlijk wil hebben dat ze moeten verhuizen? Mijn vraag daarop is waarom moet de mens verhuizen en de wolf afgeschoten worden en dan verdraai ik je posts?
Tussen natuur willen zien en MEER natuur willen zien zit nogal een verschil..
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:02:32 #86
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182857232
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:01 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja? Waar precies kun je niet lezen?
Je bent een wolf is schaapkleding. Slechte troll.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:03:34 #87
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182857248
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:02 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je bent een wolf is schaapkleding. Slechte troll.
Ik wil olifanten en tijgers...
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:04:55 #88
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182857272
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik wil olifanten en tijgers...
Als die op een natuurlijke wijze de grenzen oversteken zullen we daar plaats voor moeten maken.
pi_182857280
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:52 schreef Zolderkamer het volgende:
Ja hoor het is allemaal ontzettend triest.. maar als je meer natuur wilt dan moet je verhuizen..
Van verhuizen komt er niet meer natuur.

Het beoogde doel van meer natuur is hier niet zodat wij ervan kunnen genieten. Dat is niet het punt, wat mij betreft.

Ik zeg: laat nou eens het idee dat de mens het enige doel is los.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182857380
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Tussen natuur willen zien en MEER natuur willen zien zit nogal een verschil..
Ik kan alleen reageren om de dingen die jij vertelt en daar op gaan. Jij neemt meer natuur in de mond (of toetsenbord) en ik herhaal jouw worden en dan kom je ineens met dat er een verschil zit tussen natuur willen zien en meer natuur willen zien? Daar hadden we het toch niet over? Ik stelde je een vraag en jij riducaliseert het gesprek met je olifanten en tijgers.
Het is toch jouw goed recht om te vinden dat de wolf die bij de mensen komt af te schieten, het is echter ook een hetzelfde goede recht van mensen om dit niet te vinden en hier over te praten.
Als je punt eik een ander punt is dan wat je in je posts verteld kun je dat mensen niet kwalijk nemen, dan had je je punt duidelijker moeten maken.
ijs_beer fan!
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:15:32 #91
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182857424
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:12 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik kan alleen reageren om de dingen die jij vertelt en daar op gaan. Jij neemt meer natuur in de mond (of toetsenbord) en ik herhaal jouw worden en dan kom je ineens met dat er een verschil zit tussen natuur willen zien en meer natuur willen zien? Daar hadden we het toch niet over? Ik stelde je een vraag en jij riducaliseert het gesprek met je olifanten en tijgers.
Het is toch jouw goed recht om te vinden dat de wolf die bij de mensen komt af te schieten, het is echter ook een hetzelfde goede recht van mensen om dit niet te vinden en hier over te praten.
Als je punt eik een ander punt is dan wat je in je posts verteld kun je dat mensen niet kwalijk nemen, dan had je je punt duidelijker moeten maken.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:53 schreef NanKing het volgende:

[..]

Waarom riducaliseer je het zo? Ik woon overigens in een prachtige omgeving met alleen maar bos dus mij hoor je niet klagen. Waarom moet de mens verhuizen als ze natuur willen zien maar moet de wolf afgeschoten worden als ze dan in die natuur terecht komen?
Ik ga niet verder in op getroll
Ik heb mijn punt een paar pagina's geleden al lang gemaakt.. Niet helder? Lees dan maar opnieuw
pi_182857565
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:52 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja hoor het is allemaal ontzettend triest.. maar als je meer natuur wilt dan moet je verhuizen..
Ik vind het ook jammer dat er geen olifanten door de tuinen lopen..

Verder.. weet je wat een hek per meter kost? Daar draai je zelf voor op.. (mooi landschap gaat dat worden ook)

Dit was post #75
waarop ik jou in post #77 vraag waarom
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:53 schreef NanKing het volgende:

Waarom riducaliseer je het zo? Ik woon overigens in een prachtige omgeving met alleen maar bos dus mij hoor je niet klagen. Waarom moet de mens verhuizen als ze natuur willen zien maar moet de wolf afgeschoten worden als ze dan in die natuur terecht komen?
En dan verdraai ik jouw woorden en zitten we nu een discussie die helemaal absoluut nergens over gaat.

Het zou fijn zijn als we het hier gewoon weer over de inhoud kunnen hebben. De wolf, de mens, de natuur en hoe we hier een balans in kunnen vinden en of we dat überhaupt wel kunnen of willen.
ijs_beer fan!
pi_182857619
Grappig hoe topics zoals deze worden gedomineerd door dogmatisch antropocentrisme.

Het idee dat wolven ook een doel op zich kunnen zijn (en niet zozeer als entertainment voor mensen) komt bij de meesten niet eens op.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:32:07 #94
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182857677
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:24 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dit was post #75
waarop ik jou in post #77 vraag waarom

[..]

En dan verdraai ik jouw woorden en zitten we nu een discussie die helemaal absoluut nergens over gaat.

Het zou fijn zijn als we het hier gewoon weer over de inhoud kunnen hebben. De wolf, de mens, de natuur en hoe we hier een balans in kunnen vinden en of we dat überhaupt wel kunnen of willen.
Dat zou ook fijn zijn.. maar dat gaat niet blijkbaar.. Dus als je nou eens stopt met het verdraaien van woorden.. En dan vervolgens zeggen dat je dat niet doet..

Dan hoef ik dat niet steeds te verbeteren..

Sowieso gaat de discussie nergens over.. er is geen/weinig ruimte..
Het is dichtbevolkt.. en daar doe je verder niets aan..
pi_182857693
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:32 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Sowieso gaat de discussie nergens over.. er is geen/weinig ruimte..
Het is dichtbevolkt.. en daar doe je verder niets aan..
Correctie: daar wil jij niets aan doen.

Het is niet alsof we daar niks aan zouden kunnen doen als we dat zouden willen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182857763
Automatic bang
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182857769
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:28 schreef Molurus het volgende:
Grappig hoe topics zoals deze worden gedomineerd door dogmatisch antropocentrisme.

Het idee dat wolven ook een doel op zich kunnen zijn (en niet zozeer als entertainment voor mensen) komt bij de meesten niet eens op.
Het zijn hoe dan ook mensen die er een doel mee hebben, ter entertainment of een ander doel. Dus het is hoe dan ook antropocentrisch.

Verder lijkt het me heel zinnig dat er nu vast een regeling wordt gemaakt om zonodig een wolf af te schieten. Als het niet nodig is moet je het natuurlijk niet doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182857796
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zijn hoe dan ook mensen die er een doel mee hebben, ter entertainment of een ander doel. Dus het is hoe dan ook antropocentrisch.
Doelen zijn niet per definitie antropocentrische doelen, nee. Hoe kom je daarbij?

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:

Verder lijkt het me heel zinnig dat er nu vast een regeling wordt gemaakt om zonodig een wolf af te schieten. Als het niet nodig is moet je het natuurlijk niet doen.
"Nodig" is een nogal lastig begrip. Wat jij nodig vindt vind ik niet noodzakelijk nodig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:46:25 #99
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182857853
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:32 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]
Sowieso gaat de discussie nergens over.. er is geen/weinig ruimte..
Het is dichtbevolkt.. en daar doe je verder niets aan..
Waar haal je die onzin vandaan?
pi_182857865
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin vandaan?
Er is inderdaad ook niet daadwerkelijk een gebrek aan ruimte. Het enige dat je ervan kunt zeggen is dat er hier en daar een schaap sneuvelt. Big deal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:54:05 #101
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182857979
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door NanKing op 31-10-2018 15:54:42 (zie het FB topic. ) ]
pi_182858021
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waar haal je die onzin vandaan?
Nederland is 1 van de dichtbevolkste landen ter wereld.

En we hebben al wolven hier, in de dierentuin.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182858070
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:56 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nederland is 1 van de dichtbevolkste landen ter wereld.

En we hebben al wolven hier, in de dierentuin.
We hebben het hier dus over Groningen, niet over de Randstad.

In noord- en oostelijk Nederland is er an sich voldoende ruimte voor het bestaan van wilde wolven. En zoals gezegd: het bestaan daarvan heeft niet per definitie menselijk entertainment als doel. (Zoals we dat zien in dierentuinen.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 15:59:55 #104
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182858084
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

We hebben het hier dus over Groningen, niet over de Randstad.

In noord- en oostelijk Nederland is er an sich voldoende ruimte voor het bestaan van wilde wolven. En zoals gezegd: het bestaan daarvan heeft niet per definitie menselijk entertainment als doel. (Zoals we dat zien in dierentuinen.)
Als ze maar niet te wild worden.
pi_182858097
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:59 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Als ze maar niet te wild worden.
Wolven zijn wild. Ze worden niet meer of minder wild. :P

En waarom zou dat een probleem zijn?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 16:04:03 #106
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182858146
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wolven zijn wild. Ze worden niet meer of minder wild. :P
Dan is "wilde wolven" eigenlijk een pleonasme? :P

quote:
En waarom zou dat een probleem zijn?
Wat ik eigenlijk bedoel is dat het toelaten van wolven in relatief dichtbevolkte gebieden (waartoe ik ook Groningen reken, en bovendien houdt de wolf zich niet aan provinciegrenzen) niet zonder risico is.
pi_182858204
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:04 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dan is "wilde wolven" eigenlijk een pleonasme? :P
Tot op bepaalde hoogte. Je kunt wolven wel enigszins domesticeren als je echt je best doet. Maar grotendeels een pleonasme inderdaad.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:04 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk bedoel is dat het toelaten van wolven in relatief dichtbevolkte gebieden (waartoe ik ook Groningen reken, en bovendien houdt de wolf zich niet aan provinciegrenzen) niet zonder risico is.
Ik denk dat je je hierin vergist. Dit soort roofdieren heeft geen enkele neiging om te jagen op mensen. Het enige risico dat erin zit is dat ze af en toe een schaap vermoorden.

Als je je zorgen maakt om fysiek geweld jegens mensen, dan zou ik me meer zorgen maken om wilde zwijnen enzo. (Daar hoor je geen kip over, gek genoeg.) Wolven blijven over het algemeen (bewust) ver uit de buurt van mensen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 16:11:21 #108
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182858263
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tot op bepaalde hoogte. Je kunt wolven wel enigszins domesticeren als je echt je best doet. Maar grotendeels een pleonasme inderdaad.

[..]

Ik denk dat je je hierin vergist. Dit soort roofdieren heeft geen enkele neiging om te jagen op mensen. Het enige risico dat erin zit is dat ze af en toe een schaap vermoorden.

Als je je zorgen maakt om fysiek geweld jegens mensen, dan zou ik me meer zorgen maken om wilde zwijnen enzo. (Daar hoor je geen kip over, gek genoeg.) Wolven blijven over het algemeen (bewust) ver uit de buurt van mensen.
Over het algemeen wel, maar het zijn naar ik meen juist de individuen/groepen die doodgemoedereerd door een dorp sjokken omdat ze aan menselijke aanwezigheid gewend zijn geraakt die voor de mens gevaarlijk kunnen worden. Die zijn dan hun natuurlijke schuwheid kwijt.

Volgens mij werden die wolven op de Lüneburger Heide destijds ook door militairen gevoerd. Dat is riskant, want daarmee leren ze mensen met voedsel associëren.
pi_182858316
Is dit zo'n dreigend probleem dan?

Volgens mij durven die wolven niet eens in bewoond gebied te komen.
pi_182858327
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:11 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Over het algemeen wel, maar het zijn naar ik meen juist de individuen/groepen die doodgemoedereerd door een dorp sjokken omdat ze aan menselijke aanwezigheid gewend zijn geraakt die voor de mens gevaarlijk kunnen worden.
Zo is de huishond ontstaan. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:11 schreef Iblardi het volgende:

Die zijn dan hun natuurlijke schuwheid kwijt.
Dat gebeurt niet in 1 generatie. Zelfs wolven die in gevangenschap worden gehouden raken nooit hun natuurlijke schuwheid echt kwijt. Het beste waar je op kunt hopen is dat ze de verzorger durven te benaderen. Maar dan heb je het echt wel gehad.

Voor verdere domesticatie praten we over generaties. En verder zou ik natuurlijk wel afraden om ze te voeren als je ze ziet. Laat die dieren lekker met rust, en dan hebben we ook geen last van ze.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:11 schreef Iblardi het volgende:

Volgens mij werden die wolven op de Lüneburger Heide destijds ook door militairen gevoerd. Dat is riskant, want daarmee leren ze mensen met voedsel associëren.
Eens, dat is inderdaad riskant. Dat geldt overigens voor het voeren van alle (groot) wild.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182858352
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:14 schreef Odaiba het volgende:
Is dit zo'n dreigend probleem dan?

Volgens mij durven die wolven niet eens in bewoond gebied te komen.
Dit dus ja.

Lekker met rust laten en de ruimte gunnen, en er is niks aan de hand.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182858362
eng hoor, die natuur...
pi_182858452
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:45 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is die gore boerenkut die over de rug van kinderen het afschieten van nota bene een beschermde diersoort wil gaan toestaan :r
Nou nou nou. Moet dat nou? En ben jij niet van de gevoelige hartjes tegen discriminerende opmerkingen jegens moslims? Iemand aanvallen op de afkomst als die uit een boerengezin komt is net zo triest dan toch?
pi_182858494
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

We hebben het hier dus over Groningen, niet over de Randstad.

In noord- en oostelijk Nederland is er an sich voldoende ruimte voor het bestaan van wilde wolven. En zoals gezegd: het bestaan daarvan heeft niet per definitie menselijk entertainment als doel. (Zoals we dat zien in dierentuinen.)
Groningen is een groot weiland. In weilanden leven schaapjes. Maar jij zal er vast ook geen problemen hebben als iemand jouw huisdieren laat verscheuren als hobby toch?
pi_182858561
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Groningen is een groot weiland. In weilanden leven schaapjes. Maar jij zal er vast ook geen problemen hebben als iemand jouw huisdieren laat verscheuren als hobby toch?
Leuk is het niet, maar moeten we daarom wilde roofdieren afschieten omdat zij natuurlijk gedrag vertonen?
pi_182858672
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Groningen is een groot weiland. In weilanden leven schaapjes. Maar jij zal er vast ook geen problemen hebben als iemand jouw huisdieren laat verscheuren als hobby toch?
Wolven doden schapen niet als hobby, noch stel ik voor wolven levensruimte te geven als persoonlijke hobby.

Wat mij betreft hebben wolven bestaansrecht onafhankelijk van mensen. Dus niet als menselijk entertainment, maar omdat ze zelf een recht hebben om te bestaan.

Als er ergens een keertje een schaap sneuvelt dan is dat jammer, maar laten we nou niet doen alsof dat een significant aantal is. 99,999% wordt vermoord om op jouw bordje terecht te komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 16:33:22 #117
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182858756
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nou nou nou. Moet dat nou? En ben jij niet van de gevoelige hartjes tegen discriminerende opmerkingen jegens moslims? Iemand aanvallen op de afkomst als die uit een boerengezin komt is net zo triest dan toch?
Geen flauw idee of ze uit een boerengezin komt. Het is de vrouwelijke versie van een boerenlul. Waarvan synoniemen bijvoorbeeld
[1] sufferd, stommeling, boerenhufter, boerenkaffer, boerenkinkel, boerenkloot, boerenknurft, boerenlummel, boerenpummel, hork, sukkel, domoor, druiloor, ezel, ezelsveulen, klojo, kluns en onnozelaar zijn.

Doch leuk geprobeerd van je hoor. Helaas schromelijk mislukt. Volgende keer beter :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 16:36:14 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182858817
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wolven doden schapen niet als hobby, noch stel ik voor wolven levensruimte te geven als persoonlijke hobby.

Wat mij betreft hebben wolven bestaansrecht onafhankelijk van mensen. Dus niet als menselijk entertainment, maar omdat ze zelf een recht hebben om te bestaan.

Als er ergens een keertje een schaap sneuvelt dan is dat jammer, maar laten we nou niet doen alsof dat een significant aantal is. 99,999% wordt vermoord om op jouw bordje terecht te komen.
Nee joh, enkel de mens mag doden, en dan wil bij de miljarden. Een wild dier mag dat recht absoluut niet hebben!

Preventief maatregelen nemen, dat zit er voor de boeren niet in. Je zou maar een waakhond of een hek moeten plaatsen zeg :N Dan kan je beter toch gewoon de hele dag gaan jammeren en zeggen dat beschermde diersoorten doodgeschoten moeten worden?

Nota bene in Duitsland, waar heel wat meer veeteelthouders zitten dan in Nederland, en ook nog eens een honderdmaal zoveel wolven heeft momenteel per jaar circa zo'n 100 wolvenaanvallen. Waarom zo weinig? Omdat daar dus wel gewoon maatregelen worden genomen. Hekken plaatsen. Waakhonden. Whatever.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182858973
En in perspectief: er worden in Nederland elk jaar meer dan een half miljoen schapen geslacht. Wat nog een betrekkelijk klein aantal is trouwens, vergeleken met vleeskuikens (600 miljoen), kippen (18 miljoen) en varkens (15 miljoen).

En dat is dus alleen Nederland. Bizarre aantallen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 16:43:31 #120
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182858984
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet in 1 generatie. Zelfs wolven die in gevangenschap worden gehouden raken nooit hun natuurlijke schuwheid echt kwijt. Het beste waar je op kunt hopen is dat ze de verzorger durven te benaderen. Maar dan heb je het echt wel gehad.

Ik zei niet dat ze tam werden, was dat maar zo. Wel minder bang. Ze gaan niet meer automatisch voor mensen op de loop omdat ze kennelijk zien dat die laatsten voor hen onder normale omstandigheden geen gevaar vormen. Andersom is dat wel het geval. In de jaren 70 werd in Duitsland een tiener doodgebeten door een wolf die uit gevangenschap ontsnapt was. Zo'n incident heeft zich bij deze wilde populatie (nog) niet voorgedaan, maar de afgelopen jaren werden al wel individuele wolven gefotografeerd die rustig door steden en dorpen wandelden. Dit terwijl de populatie in het westen van Duitsland nog klein is - enige tientallen meen ik. Misschien is hier toch te weinig plek voor een vreedzaam samenleven van mens en wolf. Dit soort akkefietjes suggereert in elk geval dat die schuwheid en dat instinct van "ver uit de buurt van mensen willen blijven" bij de wolven in dit gebied wellicht minder sterk aanwezig zijn dan wenselijk is.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 16:44:52 #121
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182859014
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:43 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik zei niet dat ze tam werden, was dat maar zo. Wel minder bang. Ze gaan niet meer automatisch voor mensen op de loop omdat ze kennelijk zien dat die laatsten voor hen onder normale omstandigheden geen gevaar vormen. Andersom is dat wel het geval. In de jaren 70 werd in Duitsland een tiener doodgebeten door een wolf die uit gevangenschap ontsnapt was. Zo'n incident heeft zich bij deze wilde populatie (nog) niet voorgedaan, maar de afgelopen jaren werden al wel individuele wolven gefotografeerd die rustig door steden en dorpen wandelden. Dit terwijl de populatie in het westen van Duitsland nog klein is - enige tientallen meen ik. Misschien is hier toch te weinig plek voor een vreedzaam samenleven van mens en wolf. Dit soort akkefietjes suggereert in elk geval dat die schuwheid en dat instinct van "ver uit de buurt van mensen willen blijven" bij de wolven in dit gebied wellicht minder sterk aanwezig zijn dan wenselijk is.
Zoals de wolven en beren op de Balkan en Karpaten al decennia dorpen doorkruisen en er nimmer aanvallen zijn geweest?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182859071
Ik heb zelf het genoegen gehad om een aantal keren naar midden- en zuid-Afrika af te reizen. Daar liep het wild letterlijk om onze tenten heen. Leeuwen, olifanten, luipaarden, enzovoort. Op geen enkel moment in gevaar geweest.

Je moet een beetje oppassen waar je loopt. Als er een olifant bezig is om naast je tent een boom te slopen kun je beter even wachten voor je naar buiten gaat. Maar verder... geen enkel probleem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 16:48:03 #123
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182859078
Er worden verdomme jaarlijks meer mensen door koeien gedood dan in de afgelopen 50 jaar door wolven is gebeurd _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182859138
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:48 schreef Dven het volgende:
Er worden verdomme jaarlijks meer mensen door koeien gedood dan in de afgelopen 50 jaar door wolven is gebeurd _O-
Niet om van een mug een olifant te maken, maar het dodelijkste dier op aarde is nog altijd de mug. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 16:53:45 #125
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_182859209
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:36 schreef Dven het volgende:

Preventief maatregelen nemen, dat zit er voor de boeren niet in. Je zou maar een waakhond of een hek moeten plaatsen zeg :N Dan kan je beter toch gewoon de hele dag gaan jammeren en zeggen dat beschermde diersoorten doodgeschoten moeten worden?

Dit. En anders pakken die subsidiesponzen maar een uitkering.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 16:55:39 #126
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182859261
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet om van een mug een olifant te maken, maar het dodelijkste dier op aarde is nog altijd de mug. :D
Vergeten te melden maar ik het het specifiek even over Europa.

Maar inderdaad, je hebt gelijk :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182859306
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee joh, enkel de mens mag doden, en dan wil bij de miljarden. Een wild dier mag dat recht absoluut niet hebben!

Preventief maatregelen nemen, dat zit er voor de boeren niet in. Je zou maar een waakhond of een hek moeten plaatsen zeg :N Dan kan je beter toch gewoon de hele dag gaan jammeren en zeggen dat beschermde diersoorten doodgeschoten moeten worden?

Nota bene in Duitsland, waar heel wat meer veeteelthouders zitten dan in Nederland, en ook nog eens een honderdmaal zoveel wolven heeft momenteel per jaar circa zo'n 100 wolvenaanvallen. Waarom zo weinig? Omdat daar dus wel gewoon maatregelen worden genomen. Hekken plaatsen. Waakhonden. Whatever.
Precies. Boeren willen zelf niet dokken om hun vee te beschermen dus willen ze liever dat de overheid jagers gaat inzetten. We leven niet meer 1000 jaar geleden waar het afschieten van roofdieren niet veel schade toebracht aan de hele populatie, maar nu is het anders. We moeten zuinig met onze planeet en zijn natuur omgaan.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 16:58:04 #128
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182859308
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Zoals de wolven en beren op de Balkan en Karpaten al decennia dorpen doorkruisen en er nimmer aanvallen zijn geweest?
Van de Balkan en de Karpaten weet ik het niet, maar aanvallen op mensen komen wel degelijk voor, ook in minder dichtbevolkte regio's.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks

De stelling dat het enige risico bestaat uit een eventuele aanval op schapen lijkt me hoe dan ook onjuist. Dat risico ís er gewoon, en het is aan de autoriteiten om in samenwerking met deskundigen in te schatten hoe groot de kans op incidenten is en vervolgens na te gaan hoe graag we de wolf terug willen hebben. (Er was een tijd dat we hem heel graag weg wilden hebben, en dat was ook niet helemaal zonder reden.)
pi_182859390
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Van de Balkan en de Karpaten weet ik het niet, maar aanvallen op mensen komen wel degelijk voor, ook in minder dichtbevolkte regio's.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks

De stelling dat het enige risico bestaat uit een eventuele aanval op schapen lijkt me hoe dan ook onjuist. Dat risico ís er gewoon, en het is aan de autoriteiten om in samenwerking met deskundigen in te schatten hoe groot de kans op incidenten is en vervolgens na te gaan hoe graag we de wolf terug willen hebben. (Er was een tijd dat we hem heel graag weg wilden hebben, en dat was ook niet helemaal zonder reden.)
Als ik dat lijstje zo bekijk zou ik het omschrijven als "extreem zeldzaam". Een vrijwel verwaarloosbaar risico.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:03:16 #130
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182859411
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:47 schreef Molurus het volgende:
Ik heb zelf het genoegen gehad om een aantal keren naar midden- en zuid-Afrika af te reizen. Daar liep het wild letterlijk om onze tenten heen. Leeuwen, olifanten, luipaarden, enzovoort. Op geen enkel moment in gevaar geweest.

Je moet een beetje oppassen waar je loopt. Als er een olifant bezig is om naast je tent een boom te slopen kun je beter even wachten voor je naar buiten gaat. Maar verder... geen enkel probleem.
En niemand in de groep die de wacht hield met een geweer in zijn hand? Dat vind ik koelbloedig.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:04:05 #131
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182859425
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ik dat lijstje zo bekijk zou ik het omschrijven als "extreem zeldzaam". Een vrijwel verwaarloosbaar risico.
We zullen wel zien.
pi_182859440
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:25 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Leuk is het niet, maar moeten we daarom wilde roofdieren afschieten omdat zij natuurlijk gedrag vertonen?
Waarom moeten we dat niet doen? Zodat wat mensen in de randstad kunnen glunderen bij het idee van natuur 100km verderop waar ze misschien eens in hun leven naartoe gaan om die wolf te zien?
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wolven doden schapen niet als hobby, noch stel ik voor wolven levensruimte te geven als persoonlijke hobby.

Wat mij betreft hebben wolven bestaansrecht onafhankelijk van mensen. Dus niet als menselijk entertainment, maar omdat ze zelf een recht hebben om te bestaan.

Als er ergens een keertje een schaap sneuvelt dan is dat jammer, maar laten we nou niet doen alsof dat een significant aantal is. 99,999% wordt vermoord om op jouw bordje terecht te komen.
Als wolven recht hebben op een territorium waarom die boer van de schaapjes niet dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Geen flauw idee of ze uit een boerengezin komt. Het is de vrouwelijke versie van een boerenlul. Waarvan synoniemen bijvoorbeeld
[1] sufferd, stommeling, boerenhufter, boerenkaffer, boerenkinkel, boerenkloot, boerenknurft, boerenlummel, boerenpummel, hork, sukkel, domoor, druiloor, ezel, ezelsveulen, klojo, kluns en onnozelaar zijn.

Doch leuk geprobeerd van je hoor. Helaas schromelijk mislukt. Volgende keer beter :)
Dus je scheldwoord is niet discriminerend tegen boeren want de meeste synoniemen maken boeren ook belachelijk. Goede weerlegging hoor. Moslimknurften en moslimkaffers zullen je dankbaar zijn.
pi_182859458
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:03 schreef Iblardi het volgende:

[..]

En niemand in de groep die de wacht hield met een geweer in zijn hand? Dat vind ik koelbloedig.
Ik denk dat je wellicht een wat vreemd beeld hebt bij de gevaren van groot wild. Zo vinden mensen leeuwen en luipaarden vaak 'eng', terwijl de dieren in Afrika die echt gevaarlijk zijn (als we de mug even vergeten) eerder nijlpaarden een olifanten zijn.

Hoe dan ook: als je er verstandig mee omgaat is er echt geen reeel risico.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182859489
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als wolven recht hebben op een territorium waarom die boer van de schaapjes niet dan?
Ik zeg niet dat die geen bestaansrecht hebben, hoe kom je daarbij?

Geen van beide heeft een exclusief bestaansrecht. Als we wolven gaan afschieten om die boeren de ruimte te geven dan zou ik dat persoonlijk net zo vreemd vinden als het idee om boeren te gaan afschieten om die wolven de ruimte te geven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:08:17 #135
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182859498
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:44 schreef machtpen het volgende:
Goed plan, de wolf hoort hier niet thuis.
Nee maar Mensen op de zuidpool, sahara, in de himalaya... de outback.. dat hoort allemaal wel... maar wolven.. oh nee. dat hoort niet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:11:00 #136
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182859556
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waarom moeten we dat niet doen? Zodat wat mensen in de randstad kunnen glunderen bij het idee van natuur 100km verderop waar ze misschien eens in hun leven naartoe gaan om die wolf te zien?

[..]

Als wolven recht hebben op een territorium waarom die boer van de schaapjes niet dan?

[..]

Dus je scheldwoord is niet discriminerend tegen boeren want de meeste synoniemen maken boeren ook belachelijk. Goede weerlegging hoor. Moslimknurften en moslimkaffers zullen je dankbaar zijn.
Och racistje toch. Je laat je weer eens enorm kennen :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182859559
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat die geen bestaansrecht hebben, hoe kom je daarbij?

Geen van beide heeft een exclusief bestaansrecht. Als we wolven gaan afschieten om die boeren de ruimte te geven dan zou ik dat persoonlijk net zo vreemd vinden als het idee om boeren te gaan afschieten om die wolven de ruimte te geven.
Ik probeer deze geweldige postmoderne logica te doorgronden, maar het lukt mij niet. Ik ben vuur, maar water heeft het recht om op dezelfde plek te zijn hoor. Ik zou het echt bizar vinden om een dijk te bouwen. Zoiets?
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:13:41 #138
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182859608
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik probeer deze geweldige postmoderne logica te doorgronden, maar het lukt mij niet. Ik ben vuur, maar water heeft het recht om op dezelfde plek te zijn hoor. Ik zou het echt bizar vinden om een dijk te bouwen. Zoiets?
Je kan dus prima een hek rond je weiland plaatsen zodat je jouw territorium afgeschermd hebt en je je geen zorgen meer hoeft te maken om een aanval van 1 van de handvol wolven in Nederland op één van de 800.000 schapen in Nederland die toevallig precies van die jou blijkt te zijn. Opgelost.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182859617
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik probeer deze geweldige postmoderne logica te doorgronden, maar het lukt mij niet. Ik ben vuur, maar water heeft het recht om op dezelfde plek te zijn hoor. Ik zou het echt bizar vinden om een dijk te bouwen. Zoiets?
Water en vuur zijn geen levende wezens, alleen al op die basis vind ik deze vergelijking nogal vreemd. Ten tweede kunnen water en vuur niet letterlijk op dezelfde plek bestaan, dat klopt. Verder is het me echt een raadsel waar je nou heen wilt met deze analogie.

Wolven tolereren in noord- en oost-Nederland betekent helemaal niet dat daardoor boeren en hun schaapjes daar niet kunnen bestaan. Zoals gezegd: het aantal schapen dat daarbij sneuvelt is niet eens een beetje significant. We vermoorden jaarlijks een half miljoen van die beesten, en dan maak jij je druk om de enkele tientallen schapen die door wolven worden doodgebeten? Kom op zeg.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182859675
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Och racistje toch. Je laat je weer eens enorm kennen :)
Wat is er mis met jou?
pi_182859743
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waarom moeten we dat niet doen? Zodat wat mensen in de randstad kunnen glunderen bij het idee van natuur 100km verderop waar ze misschien eens in hun leven naartoe gaan om die wolf te zien?
Ik heb het al gezegd, maar ik herhaal het nog maar een keertje: sommige mensen, waaronder jij kennelijk, zitten zo vast in het idee dat de wereld alleen om mensen draait dat het idee dat wolven wellicht een eigen recht hebben om te bestaan niet eens in ze opkomt.

Als iemand zegt: laat wolven toe in Nederland, dan gaan ze er al direct vanuit dat die aanwezigheid ten gunste van mensen is. Dat er ook andere redenen daarvoor kunnen zijn komt eenvoudig niet in ze op. 8)7

Hoe antropocentrisch kun je zijn?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182859744
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Water en vuur zijn geen levende wezens, alleen al op die basis vind ik deze vergelijking nogal vreemd. Ten tweede kunnen water en vuur niet letterlijk op dezelfde plek bestaan, dat klopt. Verder is het me echt een raadsel waar je nou heen wilt met deze analogie.

Wolven tolereren in noord- en oost-Nederland betekent helemaal niet dat daardoor boeren en hun schaapjes daar niet kunnen bestaan. Zoals gezegd: het aantal schapen dat daarbij sneuvelt is niet eens een beetje significant. We vermoorden jaarlijks een half miljoen van die beesten, en dan maak jij je druk om de enkele tientallen schapen die door wolven worden doodgebeten? Kom op zeg.
Mee eens, gewoon de wolf de ruimte geven en niet afschieten, zo zonde vind ik dat
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:20:20 #143
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182859764
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat is er mis met jou?
Ik denk dat meer mensen zich dat over jou afvragen :)

Wist je overigens dat er vele duizenden schapen aangevallen en gedood worden door vossen en honden? Waarom ben je daar niet over aan het jammeren? Waarom is daar al niet veel eerder preventief tegen opgetreden? Waarom hoor je daar niet al jarenlang boertjes jammeren in zo ongeveer ieder nieuwsblad? :)

Waarom willen boeren de wolf zo graag demoniseren?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:23:59 #144
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182859838
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk dat je wellicht een wat vreemd beeld hebt bij de gevaren van groot wild. Zo vinden mensen leeuwen en luipaarden vaak 'eng', terwijl de dieren in Afrika die echt gevaarlijk zijn (als we de mug even vergeten) eerder nijlpaarden een olifanten zijn.

Hoe dan ook: als je er verstandig mee omgaat is er echt geen reeel risico.
Ja, maar de vraag is dus wat we ervoor over hebben. Kinderen niet meer zonder begeleiding van een volwassene op pad laten gaan en dergelijke? Dat waren in dit land niet meer gewend. Het vereist wel een mentaliteitsomslag, denk ik.
pi_182859858
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Je kan dus prima een hek rond je weiland plaatsen zodat je jouw territorium afgeschermd hebt en je je geen zorgen meer hoeft te maken om een aanval van 1 van de handvol wolven in Nederland op één van de 800.000 schapen in Nederland die toevallig precies van die jou blijkt te zijn. Opgelost.
Een kogel is goedkoper dan kilometers aan hekwerk aanleggen en onderhouden, maar jij gaat het vast betalen voor die boeren toch? Toch?
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Water en vuur zijn geen levende wezens, alleen al op die basis vind ik deze vergelijking nogal vreemd. Ten tweede kunnen water en vuur niet letterlijk op dezelfde plek bestaan, dat klopt. Verder is het me echt een raadsel waar je nou heen wilt met deze analogie.
Wist je dat een roede wolven en een boerderij ook niet op dezelfde plek kunnen bestaan?
quote:
Wolven tolereren in noord- en oost-Nederland betekent helemaal niet dat daardoor boeren en hun schaapjes daar niet kunnen bestaan. Zoals gezegd: het aantal schapen dat daarbij sneuvelt is niet eens een beetje significant. We vermoorden jaarlijks een half miljoen van die beesten, en dan maak jij je druk om de enkele tientallen schapen die door wolven worden doodgebeten? Kom op zeg.
Die 10 wolven die misschien sneuvelen door de kogel per jaar dus ook niet.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:25:05 #146
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182859861
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:23 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, maar de vraag is dus wat we ervoor over hebben. Kinderen niet meer zonder begeleiding van een volwassene op pad laten gaan en dergelijke? Dat waren in dit land niet meer gewend. Het vereist wel een mentaliteitsomslag, denk ik.
Hoe denk je dat het in vele bergdorpen al decennia/eeuwen gaat? Daar lopen de kinderen ook gewoon op straat hoor.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:26:02 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182859878
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een kogel is goedkoper dan kilometers aan hekwerk aanleggen en onderhouden, maar jij gaat het vast betalen voor die boeren toch? Toch?

Krijgen al genoeg subsidie :)

Je hebt te maken met beschermde diersoorten. Dikke pech. Dikke doei.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:27:52 #148
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182859920
Overigens, in Bulgarije, waar de schapen nog door de wilde natuur lopen met hun herders, zijn zo goed als nooit aanvallen door wolven. En de oplossing is heel simpel hoor. Geen wolf die in de buurt komt.



Kost je eenmalig een paar honderd euro en jaarlijks wat brokken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182859941
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als iemand zegt: laat wolven toe in Nederland, dan gaan ze er al direct vanuit dat die aanwezigheid ten gunste van mensen is. Dat er ook andere redenen daarvoor kunnen zijn komt eenvoudig niet in ze op. 8)7

Dus in deze wereld van egocentrische klootzakken ben jij het unieke sneeuwvlokje die zonder eigen gewin in de vorm van geld, ervaringen of een goed gevoel opkomt voor de zwakkeren in de wereld? Alleen al het feit dat je hier bent om te discussiëren zegt mij dat ook jij een ego hebt.
pi_182859986
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik denk dat meer mensen zich dat over jou afvragen :)

Eerst ben je boeren aan het discrimineren vanwege hun beroep of afkomst en dan sla je terug op degene die je erop aanspreekt met NEE JIJ BENT DE RACIST!!! Dat is niet het gedrag van een stabiel figuur.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:32:35 #151
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182860012
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Eerst ben je boeren aan het discrimineren vanwege hun beroep of afkomst en dan sla je terug op degene die je erop aanspreekt met NEE JIJ BENT DE RACIST!!! Dat is niet het gedrag van een stabiel figuur.
Ik ben boeren helemaal niet aan het discrimineren. Ik noem haar een boerenkut. Ze is nota bene een politicus. Je bent niet helemaal wijs he, jij? :)

Of ben ik nu niet-wijze mensen aan het discrimineren? :'( :'( Kom maar meisje :*

Oh nee, nu discrimineer ik meisjes omdat ik zo'n debie...

Oh nee, nu discrimineer ik debi... :'( :'( :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182860030
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Krijgen al genoeg subsidie :)

Je hebt te maken met beschermde diersoorten. Dikke pech. Dikke doei.
En blijkbaar mag de provincie Groningen beschermde diersoorten afschieten. Dikke pang. Dikke doei. Of zou je willen dat beschermde diersoorten nooit verjaagd of dood mogen gaan?
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:35:37 #153
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_182860074
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En blijkbaar mag de provincie Groningen beschermde diersoorten afschieten. Dikke pang. Dikke doei. Of zou je willen dat beschermde diersoorten nooit verjaagd of dood mogen gaan?
Waarom geven we de NAM geen jachtvergunning? Groningers zijn ook slecht voor de bedrijfsvoering. Schijnen wel beschermd te zijn ofzo maar ach.
pi_182860086
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik ben boeren helemaal niet aan het discrimineren. Ik noem haar een boerenkut. Ze is nota bene een politicus. Je bent niet helemaal wijs he, jij? :)

Als jij niet aan het discrimineren was, waarom ben ik dan een racist als ik boer vervang met moslim?
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:37:01 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182860106
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als jij niet aan het discrimineren was, waarom ben ik dan een racist als ik boer vervang met moslim?
Ik noem jou geen racist omdat je boer vervangt met moslim, gekkie. Ik noem je een racist omdat je er eentje bent. Dat heb je op dit forum al heel vaak bewezen. Je PoHi spreekt overigens ook wel boekdelen hoor :) Maar wil je nu gewoon weer eventjes ontopic gaan? :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Eindredactie Games woensdag 31 oktober 2018 @ 17:38:38 #156
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_182860136
Zelfs moslims in een topic over wolven in Groningen. Bewonderenswaardig, bijna.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:39:09 #157
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182860146
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En blijkbaar mag de provincie Groningen beschermde diersoorten afschieten. Dikke pang. Dikke doei. Of zou je willen dat beschermde diersoorten nooit verjaagd of dood mogen gaan?
Misschien heb je de OP niet goed gelezen omdat je gelijk je bekschuim wilde spuien.

Mevrouw vindt dat het mogelijk moet zijn. Niet vreemd natuurlijk, want ze verdedigt de boeren waarvan we weten dat ze op dit soort gebied grotendeels een steekje los hebben.

De provincie Groningen noemt gelukkig al dat het enkel maar in extreme gevallen zal gebeuren, zoals een kind dat aangevallen wordt.

Om een paar kutschapen geven ze geen neuk. Net zoals ze nu niet doen indien ze worden doodgebeten door honden of vossen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:39:44 #158
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182860162
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:38 schreef 2dope het volgende:
Zelfs moslims in een topic over wolven in Groningen. Bewonderenswaardig, bijna.
Spijtig genoeg is Glazenmaker een one trick pony. Nouja, two trick. Boeren en moslims :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:39:52 #159
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182860165
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe denk je dat het in vele bergdorpen al decennia/eeuwen gaat? Daar lopen de kinderen ook gewoon op straat hoor.
Dat zal ook wel. Op straat, of wat verder het dorp uit. En daar doen zich nooit aanvallen voor? Er zijn ook van hier uit een niet zo heel ver verleden verslagen bekend over kinderen die door wolven werden gedood. Een kind is domweg een gemakkelijke prooi en is in tijden van schaarste een aantrekkelijk alternatief voor een roofdier ter grootte van een wolf.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:40:54 #160
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182860187
Goede zaak, ze zullen je veestapel maar doodbijten. Laat ze lekker naar de Oostvaardersplassen gaan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182860226
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:38 schreef 2dope het volgende:
Zelfs moslims in een topic over wolven in Groningen. Bewonderenswaardig, bijna.
En dan niet eens omdat moslims kut zouden zijn, maar als spiegel voor stedelingen die al honderden jaren een neerbuigende kijk hebben op mensen van het platteland. Maar context doet er niet toe toch?
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik noem jou geen racist omdat je boer vervangt met moslim, gekkie. Ik noem je een racist omdat je er eentje bent. Dat heb je op dit forum al heel vaak bewezen. Je PoHi spreekt overigens ook wel boekdelen hoor :) Maar wil je nu gewoon weer eventjes ontopic gaan? :)
Volgens mij ben ik juist altijd degene geweest die voor gelijke behandeling was hier, maar met een postmoderne lens ben je dan net de kkk ja.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:44:16 #162
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182860246
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat zal ook wel. Op straat, of wat verder het dorp uit. En daar doen zich nooit aanvallen voor? Er zijn ook van hier uit een niet zo heel ver verleden verslagen bekend over kinderen die door wolven werden gedood. Een kind is domweg een gemakkelijke prooi en is in tijden van schaarste een aantrekkelijk alternatief voor een roofdier ter grootte van een wolf.
Nee, doen zich geen aanvallen voor. Er zijn overigens interessante artikelen beschikbaar waaruit blijkt dat wolven net als bijvoorbeeld olifanten expres mensen doden, uit wraak bijvoorbeeld. Omdat ze wisten dat mensen een gevaar voor hun zijn. Dan is het wel zo gemakkelijk om de kleintjes te pakken want voor je het weet zijn ze groot en zitten ze achter jou aan. Een heel gebruikelijk iets in het dierenrijk waar leeuwenwelpjes vaak vermoord worden door andere diersoorten.

Maar terug naar hedendaags : In de afgelopen halve eeuw zijn in Europa minder mensen gedood door wolven dan door koeien. Laat staan door honden. Zwijnen, zelfs. Waarom wolven dan opeens de grote boosdoener moeten zijn is mij een compleet raadsel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:44:50 #163
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182860256
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En dan niet eens omdat moslims kut zouden zijn, maar als spiegel voor stedelingen die al honderden jaren een neerbuigende kijk hebben op mensen van het platteland. Maar context doet er niet toe toch?

[..]

Volgens mij ben ik juist altijd degene geweest die voor gelijke behandeling was hier, maar met een postmoderne lens ben je dan net de kkk ja.
Uiteraard, uiteraard.

Ontopic, wil je? :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182860373
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Uiteraard, uiteraard.

Ontopic, wil je? :)
Volgens mij ging het nog steeds over je openingspost. Openingsposts zijn belangrijk in een topic toch? Die vieze jodenkut denkt zomaar over de rug van kindjes wolven dood te mogen schieten!? Persoonlijk vindt ik jodenkut niet kunnen, maar jij wel toch?
  woensdag 31 oktober 2018 @ 17:58:19 #165
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182860548
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mij ging het nog steeds over je openingspost. Openingsposts zijn belangrijk in een topic toch? Die vieze jodenkut denkt zomaar over de rug van kindjes wolven dood te mogen schieten!? Persoonlijk vindt ik jodenkut niet kunnen, maar jij wel toch?
vindt ik :')

Het ging overigens niet over de OP.

Boerenlul is een doodnormaal woord wat volledig ingeburgerd is in de Nederlandse taal en ook een daadwerkelijke betekenis is. Sterker nog, het is een heuse geuzennaam gevonden en geen boer die er wakker van ligt.

Dat jij een beetje quasi-grappig en semi-intellectueel het naar iets racistisch tracht te draaien is irrelevant. Wanneer je dat niet ziet dan ben je nog dommer dan dat ik jou hiervoor al inschatte.

Wil je het nu weer over wolven gaan hebben? :)

In je verdedigingsact ten opzichte van boeren :

Waarom hebben boeren in het verleden nooit maatregelen genomen tegen de honderdduizenden aanvallen die er inmiddels al zijn geweest door vossen, honden en zelfs mensen?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:02:25 #166
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182860669
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar terug naar hedendaags : In de afgelopen halve eeuw zijn in Europa minder mensen gedood door wolven dan door koeien. Laat staan door honden. Zwijnen, zelfs. Waarom wolven dan opeens de grote boosdoener moeten zijn is mij een compleet raadsel.
Omdat wolven hun reputatie nu eenmaal niet mee hebben. Ook voor schapen zijn bijvoorbeeld honden al veel gevaarlijker. Misschien juist omdat er nog steeds op wolven gejaagd wordt, ook in Europa, blijven ze ook schuw. Het zijn slimme dieren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182860956
Waarom zitten er zoveel imbecielen bij de overheid...
see what is invisible to others.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:22:40 #168
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_182861234
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:44 schreef machtpen het volgende:
Goed plan, de wolf hoort hier niet thuis. Als je wolven wilt zien dan ga je maar naar de dierentuin.
Ja daar was ik pas en toen werd hij vermoord door beren. Dan zie ik liever dat die wolf zo'n boer uit het noorden pakt.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:23:47 #169
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182861271
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Omdat wolven hun reputatie nu eenmaal niet mee hebben. Ook voor schapen zijn bijvoorbeeld honden al veel gevaarlijker. Misschien juist omdat er nog steeds op wolven gejaagd wordt, ook in Europa, blijven ze ook schuw. Het zijn slimme dieren.
Uiteraard is het jammer dat veel mensen nog in het zwartekattengrotebozewolvenenheksentijdperk zijn blijven hangen mentaal gezien. Daarom moet je daar als overheid dan ook maatregelen tegen treffen, met name in de vorm van educatie. Dan helpt het niet mee wanneer één of andere trien dan over de veiligheid van kinderen gaat jammeren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:24:19 #170
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182861280
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:22 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ja daar was ik pas en toen werd hij vermoord door beren. Dan zie ik liever dat die wolf zo'n boer uit het noorden pakt.
:D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:38:31 #171
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_182861560
Wat een achterlijkheid. De wolf komt terug in Nederland, dat is iets om toe te juichen. *O*
Die paar boeren die af en toe een schaap kwijt raken nemen maar maatregelen zoals hekken of honden. Ezels zijn ook prima kuddebewakers tegen wolven. Is in Zuid Europa een beproefd middel.

Maar afschieten? Wat een gelul. Wees blij dat dat prachtige dier zijn weg terug weer weet te vinden.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_182861656
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 16:25 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Leuk is het niet, maar moeten we daarom wilde roofdieren afschieten omdat zij natuurlijk gedrag vertonen?
Doen we toch ook met herten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:46:22 #173
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182861705
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:43 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Doen we toch ook met herten.
Dat hoeft straks niet meer omdat die er dan een natuurlijke vijand bij hebben.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182861720
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:20 schreef Dven het volgende:

[..]
Ik denk dat meer mensen zich dat over jou afvragen :)
Nee hoor.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182861736
quote:
6s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:46 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat hoeft straks niet meer omdat die er dan een natuurlijke vijand bij hebben.
Die wolven gaan zoveel herten opeten dat het niet meer nodig is ze af te schieten?

Lijkt mij sterk, heel sterk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182861807
Educatie gaat vast helpen als je kind gegrepen wordt door zo'n wolf.

'Ja maar dat gebeurd niet.'

Nee, tot het gebeurt.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 18:51:34 #177
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182861808
quote:
6s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:46 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat hoeft straks niet meer omdat die er dan een natuurlijke vijand bij hebben.
Correct. Predatoren zijn onherroepelijk noodzakelijk voor een natuurlijk evenwicht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182861858
Waarom zou je het risico nemen?

Er is nu geen probleem, dat dreigt het wel te worden dus in de kiem smoren die handel.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182861944
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:23 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, maar de vraag is dus wat we ervoor over hebben. Kinderen niet meer zonder begeleiding van een volwassene op pad laten gaan en dergelijke? Dat waren in dit land niet meer gewend. Het vereist wel een mentaliteitsomslag, denk ik.
Dat zijn we niet gewend? Je laat kinderen in de buurt van snelwegen spelen enzo?

Ik denk echt dat je de gevaren van groot wild overschat. Zeker in relatie tot gevaren die we heel normaal vinden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182862008
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Uiteraard is het jammer dat veel mensen nog in het zwartekattengrotebozewolvenenheksentijdperk zijn blijven hangen mentaal gezien. Daarom moet je daar als overheid dan ook maatregelen tegen treffen, met name in de vorm van educatie. Dan helpt het niet mee wanneer één of andere trien dan over de veiligheid van kinderen gaat jammeren.
in de afgelopen halve eeuw zijn er in Europa ook minder schapen gedood door tijgers dan door honden. die arme tijgers hebben desondanks ook nog steeds het vooroordeel dat ze grote krachtige roofdieren zijn.
pi_182862011
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:58 schreef Dven het volgende:

[..]

vindt ik :')
Je hebt hier al gewonnen.

quote:
Het ging overigens niet over de OP.

Boerenlul is een doodnormaal woord wat volledig ingeburgerd is in de Nederlandse taal en ook een daadwerkelijke betekenis is. Sterker nog, het is een heuse geuzennaam gevonden en geen boer die er wakker van ligt.
Gelukkig! Zwarte piet is ook weer veilig dus. Ingeburgerd zijn is een reden om een discriminerend gebruik voort te zetten.
quote:
Dat jij een beetje quasi-grappig en semi-intellectueel het naar iets racistisch tracht te draaien is irrelevant. Wanneer je dat niet ziet dan ben je nog dommer dan dat ik jou hiervoor al inschatte.
Oh nee!
quote:
Wil je het nu weer over wolven gaan hebben? :)
Goed plan!
quote:
In je verdedigingsact ten opzichte van boeren :

Waarom hebben boeren in het verleden nooit maatregelen genomen tegen de honderdduizenden aanvallen die er inmiddels al zijn geweest door vossen, honden en zelfs mensen?
Ik dacht dat ik het over wolven moet hebben, maar nu moet ik mij gaan verantwoorden voor iedere boer van Nederland die niet persoonlijk alle vossen in zijn omgeving heeft uitgemoord. Is het je wel eens opgevallen dat boeren inderdaad kippen zijn gaan beschermen tegen vossen? Veilig binnen in de legbatterij. Kun je wat van vinden, maar om nou te zeggen dat boeren vossen vrij spel hebben gegeven door de geschiedenis gaat nogal ver. Wanneer een hond een beest doodmaakt kun je iemand verantwoordelijk maken. Wanneer een wolf een schaap doodmaakt kan de boer de schade verhalen op de overheid, maar dan mag je eerst bewijs leveren, de bureaucratie induiken en dan hopen dat je wat krijgt. En dat allemaal zodat er in Nederland wat inteelt wolven mogen leven in onze ''natuur''.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 19:04:19 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182862096
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:00 schreef Adames het volgende:

[..]

in de afgelopen halve eeuw zijn er in Europa ook minder schapen gedood door tijgers dan door honden. die arme tijgers hebben desondanks ook nog steeds het vooroordeel dat ze grote krachtige roofdieren zijn.
Lekker relevant weer meid.

Overigens zijn heel wat hondenrassen (veel) sterker dan wolven. Waarom denk je godverdomme dat er waakhonden bestaan? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182862112
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Lekker relevant weer meid.

Overigens zijn heel wat hondenrassen (veel) sterker dan wolven. Waarom denk je godverdomme dat er waakhonden bestaan? :')
het gaat erom dat je punt een achterlijk is. ik hoop dat je dat zelf ook inziet

meid
  woensdag 31 oktober 2018 @ 19:07:20 #184
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182862158
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je hebt hier al gewonnen.

[..]

Gelukkig! Zwarte piet is ook weer veilig dus. Ingeburgerd zijn is een reden om een discriminerend gebruik voort te zetten.

[..]

Oh nee!

[..]

Goed plan!

[..]

Ik dacht dat ik het over wolven moet hebben, maar nu moet ik mij gaan verantwoorden voor iedere boer van Nederland die niet persoonlijk alle vossen in zijn omgeving heeft uitgemoord. Is het je wel eens opgevallen dat boeren inderdaad kippen zijn gaan beschermen tegen vossen? Veilig binnen in de legbatterij. Kun je wat van vinden, maar om nou te zeggen dat boeren vossen vrij spel hebben gegeven door de geschiedenis gaat nogal ver. Wanneer een hond een beest doodmaakt kun je iemand verantwoordelijk maken. Wanneer een wolf een schaap doodmaakt kan de boer de schade verhalen op de overheid, maar dan mag je eerst bewijs leveren, de bureaucratie induiken en dan hopen dat je wat krijgt. En dat allemaal zodat er in Nederland wat inteelt wolven mogen leven in onze ''natuur''.
Kippen? :? Je weet dat vossen meer schapen doden dan honden? :?

Je beantwoordt mijn vraag niet. Zal ik hem specifieker voor je opstellen? Waarom hebben boeren hun schapen nooit verdedigd tegenover vossen en honden, die voor tienduizenden slachtoffers hebben gezorgd en is de wereld nu te klein als er een honderdtal schapen omkomen door toedoen van wolven?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182862225
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Lekker relevant weer meid.

Overigens zijn heel wat hondenrassen (veel) sterker dan wolven. Waarom denk je godverdomme dat er waakhonden bestaan? :')
Probeer eens op een normale toon een discussie te voeren!
  woensdag 31 oktober 2018 @ 19:10:38 #186
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182862236
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:04 schreef Adames het volgende:

[..]

het gaat erom dat je punt een achterlijk is. ik hoop dat je dat zelf ook inziet

meid
Een achterlijk :')

Nee. Is geen achterlijk punt. Goolgle anders even op 'gedood door koe', 'gedood door stier', 'gedood door hond' en doe dan eens 'gedood door wolf' waarbij laatstgenoemde de enige intrinsieke predator is.

Ga een ander voor de gek houden met je infantiel gezwets over tijgers.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 31 oktober 2018 @ 19:11:00 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182862246
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:10 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Probeer eens op een normale toon een discussie te voeren!
Bepaal ik zelf wel, dank voor je nuttige bijdrage, doei :*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182862314
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee. Is geen achterlijk punt. Goolgle anders even op 'gedood door koe', 'gedood door stier', 'gedood door hond' en doe dan eens 'gedood door wolf' waarbij laatstgenoemde de enige intrinsieke predator is.

Ga een ander voor de gek houden met je infantiel gezwets over tijgers.
google eens op aantal
denk eens na over nabijheid van al je voorbeelden.
het hele idee dat mensen eerder worden gedood door een koe dan door een wolf is omdat er dagelijks tienduizenden mensen tussen de massa's koeien werken en ondertussen wolven (voor zover überhaupt in hun regio) op gepaste afstand houden.

de tering zeg

en überhaupt, wat is je punt behalve lekker tegen iedereen ageren. een paar posts eerder nuanceerde je al het verhaal van mevrouw.
ze wil niet elke wolf kapot knallen, enkel een stemming voorstellen om de mogelijkheden tot het neerschieten van wolven te bespreken. beter dat je er nu al over nadenkt, dan dat je er over moet gaan stemmen als een roedel wolven zich wel erg dicht naast een woongebied bevindt.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 19:18:15 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182862402
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:14 schreef Adames het volgende:

[..]

google eens op aantal
denk eens na over nabijheid van al je voorbeelden.
het hele idee dat mensen eerder worden gedood door een koe dan door een wolf is omdat er dagelijks tienduizenden mensen tussen de massa's koeien werken en ondertussen wolven (voor zover überhaupt in hun regio) op gepaste afstand houden.

de tering zeg

en überhaupt, wat is je punt behalve lekker tegen iedereen ageren. een paar posts eerder nuanceerde je al het verhaal van mevrouw.
ze wil niet elke wolf kapot knallen, enkel een stemming voorstellen om de mogelijkheden tot het neerschieten van wolven te bespreken. beter dat je er nu al over nadenkt, dan dat je er over moet gaan stemmen als een roedel wolven zich wel erg dicht naast een woongebied bevindt.
Dichtbij een woongebied. Zoals ik in Zweden op 100 meter van mn huis wolven- en berensporen gevonden heb, in een dorp waar ook zeer veel kinderen aanwezig zijn?

Of zoals hier in Bulgarije of iets noordelijker in Roemenië, waar ze ook door de dorpen en soms zelfs in steden worden gesignaleerd? Zal ik je verklappen hoeveel kinderen er door wolven opgevreten zijn? :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182862455
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Dichtbij een woongebied. Zoals ik in Zweden op 100 meter van mn huis wolven- en berensporen gevonden heb, in een dorp waar ook zeer veel kinderen aanwezig zijn?

Of zoals hier in Bulgarije of iets noordelijker in Roemenië, waar ze ook door de dorpen en soms zelfs in steden worden gesignaleerd? Zal ik je verklappen hoeveel kinderen er door wolven opgevreten zijn? :)
nou, dan zal het een korte bespreking worden in december.
kunnen ze tenminste eens een avond vroeg naar huis
  woensdag 31 oktober 2018 @ 19:21:14 #191
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182862471
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat zal ook wel. Op straat, of wat verder het dorp uit. En daar doen zich nooit aanvallen voor? Er zijn ook van hier uit een niet zo heel ver verleden verslagen bekend over kinderen die door wolven werden gedood. Een kind is domweg een gemakkelijke prooi en is in tijden van schaarste een aantrekkelijk alternatief voor een roofdier ter grootte van een wolf.
Waarbij die kinderen in de meeste gevallen met de schaapskudde meegingen als 'herder'. En dan als een wolf/wolven de kudde aanvielen de kudde probeerde te beschermen. In die conflicten kon het weleens fout gaan. Maar ook dat kwam niet veel voor, in de meeste gevallen was dat kind dat amok maakte al voldoende om de wolf om te laten draaien.

Enkel in extreme schaarste en bij nare ziektes zoals bv hondsdolheid vinden echte aanvallen (ipv verdediging) plaats.

Afschieten van wolven maakt trouwens de kans op aanvallen hoger. Een roedel die belangrijke indivuen moet missen zal minder succesvol zijn en daardoor eerder bereid zijn het hoge risico van een mens(je) verschalken willen nemen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182862582
Komt er één keer in een jaar een wolf op bezoek, wordt 'ie afgeknald. :')
pi_182862590
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zijn we niet gewend? Je laat kinderen in de buurt van snelwegen spelen enzo?

Ik denk echt dat je de gevaren van groot wild overschat. Zeker in relatie tot gevaren die we heel normaal vinden.
Het is maar wat je gewend bent natuurlijk. 2 jaar terug zat ik in St.Lucia daar lopen nijlpaarden door de straten (die in tegenstelling tot wolven wel echt heel gevaarlijk zijn.) En daar leer je ook gewoon mee omgaan.







Die worden ook niet afgeschoten. Je moet er mee leren omgaan, ook met wolven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 31 oktober 2018 @ 19:27:53 #194
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_182862618
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:02 schreef BasEnAad het volgende:
Gevaar voor mensen hahaha.
De kans is groter dat een wild zwijn je in je ballen bijt.
Klopt, maar die lijken me wat gemakkelijker te vermijden dan een roofdier met een enorm jachtgebied dat actief op zoek gaat naar ballen als de jouwe.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 19:30:40 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182862687
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Klopt, maar die lijken me wat gemakkelijker te vermijden dan een roofdier met een enorm jachtgebied dat actief op zoek gaat naar ballen als de jouwe.
Wat ze dus niet doen.

Al zullen die Nederlandse wolven zich wel anders gaan gedragen dan de rest van de Europese populatie ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182862763
De reflex hier is om alles maar direct af te schieten. We zijn compleet vervreemd van de natuur waarmee we de planeet delen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182862767
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:35 schreef Nobu het volgende:

[..]

Waarom geven we de NAM geen jachtvergunning? Groningers zijn ook slecht voor de bedrijfsvoering. Schijnen wel beschermd te zijn ofzo maar ach.
'Dat ken net!'

Wel goed voorstel om je 'anti oplossing' kracht bij te zetten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182862805
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Had ie een kunstgebit?
Wolven zijn ook niet agressief.. maar ze lusten allemaal een hapje hoor..
Tam of niet tam.. lief of niet lief..

Verder is er in NL gewoon geen ruimte.. het is hier veel te dichtbevolkt en iedereen zit elkaar continue in de weg.. Dat is in Duitsland totaal anders..
Gisteren nog een nieuwsbericht over een onderzoek van het wnf over wildleven dat in aantal met 60% is gekrompen sinds 1970. Vandaag deze post.

Lekker man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182862831
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De reflex hier is om alles maar direct af te schieten. We zijn compleet vervreemd van de natuur waarmee we de planeet delen.
Dat is de reflex bepaald niet.

Waarom zou je het risico nemen?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182862879
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De reflex hier is om alles maar direct af te schieten. We zijn compleet vervreemd van de natuur waarmee we de planeet delen.
Volgens mij zijn wij gewoon zoogdieren. Dus maken we deel uit van die natuur.

Dat we door onze duimen te gebruiken slimmer zijn geworden, doet daar niets aan af.
We zijn alleen zo dom dat we nog niet hebben gerealiseerd dat ons grootste rijkdom niet dat zelfverzonnen geld is, maar de planeet waar we op leven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182862928
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn wij gewoon zoogdieren. Dus maken we deel uit van die natuur.

Dat we door onze duimen te gebruiken slimmer zijn geworden.
Oohja, Henk. Dat is wat ons onderscheidt van wilde beesten. Man man man.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182862998
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:37 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is de reflex bepaald niet.

Waarom zou je het risico nemen?
Omdat het risico dermate klein is dat het verwaarloosbaar en acceptabel is. Je kunt nu eenmaal niet ieder risico uitsluiten. In St. Lucia waar nijlpaarden lopen weet iedereen hoe hij daar mee om moet gaan. Blijf staan,ga niet in lijn met zijn pad, niet tussen het nijlpaard en het water gaan staan, en houdt afstand.

De wolf komt in grote delen van Europa voor, ik heb nou niet bepaald de indruk dat aanvallen van wolven een groot probleem zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 31 oktober 2018 @ 19:46:42 #203
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182863074
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 15:56 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nederland is 1 van de dichtbevolkste landen ter wereld.

En we hebben al wolven hier, in de dierentuin.
Dus is er geen ruimte?
  woensdag 31 oktober 2018 @ 19:50:56 #204
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182863169
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:37 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is de reflex bepaald niet.

Waarom zou je het risico nemen?
Welk risico? De kans dat je doodgaat door een wolf?
pi_182863529
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:40 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Oohja, Henk. Dat is wat ons onderscheidt van wilde beesten. Man man man.
Ja.. is een goeie.. wat eigenlijk?

Dit?






... Geen idee. Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik houden van de dieren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 31 oktober 2018 @ 20:52:50 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182864812
Heeee Lubberts waar ga jij heen? Ga jij heen?
Ga naar Groningen wolven knallen
Er op los, er op los
Ga naar Groningen wolven knallen
Er op los, er op los
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 20:54:46 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182864852
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja.. is een goeie.. wat eigenlijk?

Dit?
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

... Geen idee. Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik houden van de dieren.
Homo homini lupus... en dat is een belediging voor de wolf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 20:56:07 #208
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182864887
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja.. is een goeie.. wat eigenlijk?

Dit?
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

... Geen idee. Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik houden van de dieren.
Edgy hoor.



[ Bericht 4% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 31-10-2018 21:03:07 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 1 november 2018 @ 08:20:56 #209
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182870303
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 14:17 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoe zag je dat precies voor je?
Kwestie van je portemonnee trekken....zoals bij alles in deze wereld.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 1 november 2018 @ 09:30:37 #210
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182871180
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 08:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kwestie van je portemonnee trekken....zoals bij alles in deze wereld.
Ik vroeg niet hoe je het ging betalen...
  donderdag 1 november 2018 @ 09:33:18 #211
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182871231
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik vroeg niet hoe je het ging betalen...
Ik ga het ook niet betalen. :)

Je gaat naar een hekkenmeneer en zegt:"Ik heb een hek nodig". Hekkenmeneer zegt:"Dat is x euro". Je trekt je portemonnee en klaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 1 november 2018 @ 09:57:15 #212
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182871606
Tja, of het nou terecht is of niet. Het is best cool om een wolf af te schieten. Jammer dat ik geen jachtvergunning heb.
  donderdag 1 november 2018 @ 10:03:38 #213
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182871711
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 09:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ga het ook niet betalen. :)

Je gaat naar een hekkenmeneer en zegt:"Ik heb een hek nodig". Hekkenmeneer zegt:"Dat is x euro". Je trekt je portemonnee en klaar.
En dan zet je rond alle dijken een hek van een meter of 4 hoog? Mooi uitzicht joh..
  donderdag 1 november 2018 @ 10:05:46 #214
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182871742
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En dan zet je rond alle dijken een hek van een meter of 4 hoog? Mooi uitzicht joh..
4 meter hoog?

Gewoon redelijk normaal stroomdraad doet prima zijn werk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 10:07:33 #215
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182871764
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:03 schreef Zolderkamer het volgende:

En dan zet je rond alle dijken een hek van een meter of 4 hoog? Mooi uitzicht joh..
Ja? En?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 1 november 2018 @ 10:10:21 #216
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182871812
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

4 meter hoog?

Gewoon redelijk normaal stroomdraad doet prima zijn werk.
Nope.. dat doet het niet..
  donderdag 1 november 2018 @ 11:09:30 #217
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182872980
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En dan zet je rond alle dijken een hek van een meter of 4 hoog? Mooi uitzicht joh..
4 meter hoog? :') !!!!
Huilen dan.
pi_182873135
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nope.. dat doet het niet..
Dan neem je 2 ezels, of een waakhond. Ook probleem opgelost.

'Jij' wil schapen houden, dan neem je er ook maar de verantwoordelijkheid voor. Het houden van schapen (of andere dieren) kost gewoon geld, of het nu om voer, medicatie (wat ook vaak al zo'n heikel punt is) of de huisvesting gaat.
Zo simpel is het. Part of the deal. Ik doe ook investeringen voor mijn beroep, en mijn baas deed dat ook . Daar krijg ik ook geen (volledige) subsidies voor. Zoals veel mensen die geen boer zijn..

Wil je dat niet doen, zoek maar een ander beroep. Omscholen is echt niet zo moeilijk (ik heb het ook gedaan) en het is niet dat het de wereld zou schaden als we eens wat minder vee zouden fokken...

En daarbij zijn het ook echte krokodillentranen; er gaan zat dieren in de veehouderij dood door een gigantisch gebrek aan welzijn (ik heb het echt over dieren die letterlijk liggen te creperen tot hun dood) en die dus niet in het slachthuis belanden maar in destructor, maar daar hoor je niemand over. En dan heb ik het nog niet over de al genoemde vossen en honden. Dat verlies hoort er kennelijk wel gewoon bij? Ingecalculeerd?

Nou, calculeer dan maar de kosten van een hek/ezel/waakhond ook maar gewoon in.
Het doden van wolven is absoluut niet nodig. (Jammerdebammer voor die schietgrage mannetjes (en vrouwtjes) die er zo opgewonden van worden. Zoek maar een andere hobby. :{w )

Maar ja, wij zijn Nederland. We plaatsen om elk lullig afstapje een hek omdat we bang zijn dat iemand anders zijn of haar nek breekt en we schieten elk dier dat maar een beetje boos kijkt af. In andere landen om ons heen beginnen ze daar niet eens aan, omdat ze dan wel heel het land kunnen afzetten met hekjes en het afschieten van al het wild onbegonnen zaak is. Je leert er maar gewoon eens goed mee omgaan, die rubberen stoeptegel-mentaliteit is echt te triest voor woorden. :N
  donderdag 1 november 2018 @ 11:17:05 #219
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_182873138
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En dan zet je rond alle dijken een hek van een meter of 4 hoog? Mooi uitzicht joh..
Nee, die opgeschepte heuvel klei met tienduizend vierkante kilometer aardappelvelden ervoor is een prachtig stukje ongerepte natuur natuurlijk. Daar moet je geen hekje in willen zetten.
pi_182873161
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

4 meter hoog? :') !!!!
Speciaal voor de genetisch gemanipuleerde superwolven! *)
  donderdag 1 november 2018 @ 11:27:10 #221
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182873372
De essentie is ook gewoon dat het een bedrijfsrisico is. Je wil schapen houden, prima, maar dan kan het gebeuren dat er af en toe één sneuvelt (nou ja, uiteindelijk sneuvelen ze allemaal om op een bord te eindigen). Het is dan aan de boer om daar een fatsoenlijke oplossing voor te verzinnen (en die zijn er genoeg.. alleen kost dat een beetje geld).

Het is natuurlijk belachelijk dat de hele omgeving maar naar de hand van de boer gezet zou moeten worden. Iets dat helaas al grotendeels de realiteit is.
Huilen dan.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:32:59 #222
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_182873526
Groningen :') :')
Vervelende stoepboer!
  donderdag 1 november 2018 @ 11:35:49 #223
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182873577
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

4 meter hoog? :') !!!!
Wat snap je niet aan hoogteverschil? :')
  donderdag 1 november 2018 @ 11:41:09 #224
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182873687
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nope.. dat doet het niet..
Ja dat doet het wel.
Maar dan je er niet zo'n stroomnetje van amper een meter hoog plaatsen. Maar een netter en wat hoger hek met stroomdraad/lint.

Er wordt bv erg veel gebruik gemaakt van slim geplaatste stroomdraden in dierentuinen. Werkt als een tierelier, houdt zelfs ijsberen waar ze horen en ook de primaten die aardig atletisch zijn.
Verreweg de meeste dieren (en mensen) hebben heilig respect voor een fatsoenlijke stroomdraad. De stroom die nodig is om een schaap in haar wol binnen te houden doet een wolf met zijn staart tussen de benen wegrennen.

Evt maak je gebruik van een lage stroomdraad iets voor het gewone hek met stroom. Een bufferruimte die de afsprong onmogelijk maakt.
Maar ik durf te stellen dat een fatsoenlijk hek met stroom van 1.50/1.60 hoog het meeste al tegen houdt. Bij voorkeur met 3 a 4 lijnen zodat de wolf geneigd is om tussen/onder de lijnen door te willen. Waardoor hij kennis maakt met het stroomdraad.

Ik zeg niet dat het geheel waterdicht is, als de honger groot genoeg is zal de wolf het toch proberen. Maar die schapen zijn geen makkelijke prooi meer door dat hek.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:41:34 #225
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182873699
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ja dat doet het wel.
Nee dat doet het niet
  donderdag 1 november 2018 @ 11:44:00 #226
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182873758
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee dat doet het niet
Zucht.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:45:01 #227
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182873777
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zucht.
Je had het over een
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Gewoon redelijk normaal stroomdraad doet prima zijn werk.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:46:06 #228
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182873791
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan hoogteverschil? :')
Hoe is dat relevant? Je zet het hek min of meer bovenaan de dijk, op de vlakke rug. Of niet, want zo steil zijn die dijken nou ook weer niet. De onderkant vormt al helemaal geen probleem.
Huilen dan.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:49:24 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182873852
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Speciaal voor de genetisch gemanipuleerde superwolven! *)
Ik vrees dat die genetisch gemanipuleerde superwolven alleen bestaan in de verbeelding van angsthazen en boeren.
Huilen dan.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:49:45 #230
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182873859
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:46 schreef Isdatzo het volgende:
Je zet het hek min of meer bovenaan de dijk, op de vlakke rug.
En dan schapen aan weerskanten ofzo? Waarom moet dat hek dan in het midden op de dijk?
  donderdag 1 november 2018 @ 11:52:39 #231
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182873923
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je had het over een

[..]

En dat klopt. Ik beschrijf het hek voor je zelfs. 1.50/1.60 hoog. Stroom erop om de schapen binnen te houden (wat een stevige slok is, want de wol isoleert aardig). En klaar is klara.

Dat is een aardig gewone stroomdraad. Wordt redelijk veel toegepast.








Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:53:09 #232
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182873932
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En dan schapen aan weerskanten ofzo? Waarom moet dat hek dan in het midden op de dijk?
Ben je werkelijk zo achterlijk of doe je slechts alsof?
Huilen dan.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:54:31 #233
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182873966
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En dan schapen aan weerskanten ofzo? Waarom moet dat hek dan in het midden op de dijk?
Kan ook om de dijk. De schapen lopen op de dijk, de wolf komt van de 'lage' kant en heeft daar nadeel aan. Of op het vlakke stuk naast de dijk, maar dan speelt er geen hoogteverschil.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:54:57 #234
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182873980
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En dat klopt. Ik beschrijf het hek voor je zelfs. 1.50/1.60 hoog. Stroom erop om de schapen binnen te houden (wat een stevige slok is, want de wol isoleert aardig). En klaar is klara.

Dat is een aardig gewone stroomdraad. Wordt redelijk veel toegepast.


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Waait weg als je je omdraait... En daarbij.. je hebt geen idee waar je over praat..
  donderdag 1 november 2018 @ 11:55:48 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182873999
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

je hebt geen idee waar je over praat..
De ironie.
Huilen dan.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:57:01 #236
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182874028
quote:
11s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De ironie.
660km...

Ja maar dan doe je gewoon een schrikdraadje en klaar.. :')
  donderdag 1 november 2018 @ 12:00:31 #237
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182874109
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waait weg als je je omdraait... En daarbij.. je hebt geen idee waar je over praat..
Waait weg???????
En dan ben ik degene die geen idee heeft waar ik over praat. Best wel humor dit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:01:43 #238
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182874133
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waait weg???????
En dan ben ik degene die geen idee heeft waar ik over praat. Best wel humor dit.
Ja dat waait weg..
  donderdag 1 november 2018 @ 12:03:49 #239
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182874176
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

660km...

Ja maar dan doe je gewoon een schrikdraadje en klaar.. :')
Er staan nu ook hekken, dat weet je toch? Dat er al talloze stroomnetjes en draadjes hangen weet je toch ook wel? Dat met elektrische afrastering werken doodnormaal is bij schapen (en bij koeien en bij paarden en zelfs bij varkens die buiten mogen lopen) ook?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:06:25 #240
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182874223
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Er staan nu ook hekken, dat weet je toch? Dat er al talloze stroomnetjes en draadjes hangen weet je toch ook wel? Dat met elektrische afrastering werken doodnormaal is bij schapen (en bij koeien en bij paarden en zelfs bij varkens die buiten mogen lopen) ook?
Ja want er lopen koeien en varkens op een dijk.. ^O^
  donderdag 1 november 2018 @ 12:08:58 #241
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182874262
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:01 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja dat waait weg..
Nee, dat doet het niet. Nu staat er vaak veel brakker materiaal en dat waait ook niet weg.

Waarom zou dit, wat nu veelvuldig wordt gebruikt, ook bij jouw brave buurtschaap, niet wegwaaien en een sterker hek wel?




En bedenk je dat dit een showfoto is. Hier staat het heel netjes en is splinternieuw.
Zelfs deze opstelling met prikpaaltjes kom je erg veel tegen. Is dan ook makkelijk als je wil kunnen verplaatsen. En lekker goedkoop.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:09:07 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182874264
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 11:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja daar kijkt gemiddeld persoon toch iets anders naar.

Maar vang dat beest en plaats het in Blijdorp ofzo. :') Een acuut gevaar en een pistool in de hand hebben is wat anders dan gewoon afschieten.
Wolvenverblijf in Blijdorp is net paar maanden terug opgeheven _O- :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 1 november 2018 @ 12:10:06 #243
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182874285
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Nee, dat doet het niet.
Ja dat doet het wel... :O
  donderdag 1 november 2018 @ 12:11:21 #244
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_182874313
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ben je werkelijk zo achterlijk of doe je slechts alsof?
Groningers, als dat volk gratis geld ruikt zijn ze niet te houden.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:12:46 #245
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182874342
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja want er lopen koeien en varkens op een dijk.. ^O^
Gast, er staan vele hekken op dijken, dat is echt doodnormaal.





Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:13:47 #246
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182874360
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Gast, er staan vele hekken op dijken, dat is echt doodnormaal.


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Handig trappetje..
  donderdag 1 november 2018 @ 12:19:58 #247
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182874498
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

660km...

Ja maar dan doe je gewoon een schrikdraadje en klaar.. :')
660km wat?

Je realiseert je dat overal waar nu schapen staan ook al een vorm van afrastering staat?
Huilen dan.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:22:42 #248
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182874562
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

660km wat?

Je realiseert je dat overal waar nu schapen staan ook al een vorm van afrastering staat?
Ja en?
  donderdag 1 november 2018 @ 12:22:43 #249
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182874563
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Handig trappetje..


Het spijt me voor je, maar het wordt in het buitenland met groot succes gebruikt.
Het werkt gewoon en is redelijk makkelijk toe te passen. Ook op dijken.

Nogmaals, er staan talloze hekken op dijken. Die schapen lopen daar niet vrij rond in een enorm gebied. Die staan al binnen hekken. Er hoeven enkel hier en daar wat langere palen geslagen te worden. En stroomdraad gespannen te worden (wat meestal gewoon aangesloten kan worden op de al aanwezige stroombron voor elektrische afrastering.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182874586
Een wolf springt 2 meter hoog . Die hou je alleen buiten met concentratiekamphekken.

Laat wel zien wat voor slimme mensen hier weer zijn.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:24:08 #251
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182874600
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het werkt gewoon en is redelijk makkelijk toe te passen. Ook op dijken.
Nee
  donderdag 1 november 2018 @ 12:25:09 #252
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182874621



Dit is dus doodnormaal. Kijk zolderkamer... Hek waait niet om, stroom is er al.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:25:14 #253
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182874623
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:23 schreef machtpen het volgende:
Een wolf springt 2 meter hoog . Die hou je alleen buiten met concentratiekamphekken.

Laat wel zien wat voor slimme mensen hier weer zijn.
En anders graven ze er wel onderdoor..
  donderdag 1 november 2018 @ 12:25:39 #254
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182874632
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee
Leg dan maar eens goed uit waarom niet volgens jou.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:25:54 #255
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182874643
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is dus doodnormaal. Kijk zolderkamer... Heel waait niet om, stroom is er al.
Klopt...
  donderdag 1 november 2018 @ 12:26:48 #256
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182874672
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Leg dan maar eens goed uit waarom niet volgens jou.
Waarom? Je wilt toch enkel een beetje bashen.. dat is waar dit topic over gaat.. :O
pi_182874694
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:25 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En anders graven ze er wel onderdoor..
Dat snapt dat domme randstadvolk niet.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:28:24 #258
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182874719
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:23 schreef machtpen het volgende:
Een wolf springt 2 meter hoog . Die hou je alleen buiten met concentratiekamphekken.

Laat wel zien wat voor slimme mensen hier weer zijn.
Het wordt al met groot succes toegepast. Zelfs om beren tegen te houden trouwens.

Ik raad je aan eens met een schapendraad in aanraking te komen. Daarna weet je wel waarom een roofdier aardig wanhopig moet zijn om het risico te lopen daar nogmaals mee in aanraking te komen ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 12:31:14 #259
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182874772
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:27 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dat snapt dat domme randstadvolk niet.
Randstadvolk, grappig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 1 november 2018 @ 13:02:37 #260
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_182875497
Gaan we weer beleid maken gebaseerd op irrationele angst?

Gezellig.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 1 november 2018 @ 13:21:44 #261
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182875938
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:27 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dat snapt dat domme randstadvolk niet.
Och meisje toch. Schijnbaar ben je zelf niet zo slim als dat je denkt. Je doet een hekwerk immers voldoende diep ingraven en/of op een 25 centimeter afstand nog eens afspannen met schokdraad.

Boerenverstand zit er bij jou duidelijk niet in.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 1 november 2018 @ 13:22:53 #262
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182875966
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:23 schreef machtpen het volgende:
Een wolf springt 2 meter hoog . Die hou je alleen buiten met concentratiekamphekken.

Laat wel zien wat voor slimme mensen hier weer zijn.
En weer geef je een brevet van je eigen onvermogen af.

Ben je nu echt zo dom of?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182875971
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Och meisje toch. Schijnbaar ben je zelf niet zo slim als dat je denkt. Je doet een hekwerk immers voldoende diep ingraven en/of op een 25 centimeter afstand nog eens afspannen met schokdraad.

Boerenverstand zit er bij jou duidelijk niet in.
Is niet te betalen of gaan de wereldvreemde sneeuwvlokjes dat voor de boeren betalen ?
  donderdag 1 november 2018 @ 13:24:06 #264
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182875988
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Randstadvolk, grappig.
Woon jij ook al zevenhoog in een flatje in Rotterdam joh? :o
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182875997
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:23 schreef machtpen het volgende:

[..]

Is niet te betalen of gaan de wereldvreemde sneeuwvlokjes dat voor de boeren betalen ?
Mensen wereldvreemde sneeuwvlokjes noemen werkt als argument niet echt hoor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182876077
Ach, een paar van die solitair levende wolven in een cultuurlandschap en bewoond gebied als Groningen. :')
Die worden wel gewoon doodgereden door het verkeer of plegen uit pure ellende en verveling suïcide.
  donderdag 1 november 2018 @ 13:28:20 #267
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182876101
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:23 schreef machtpen het volgende:

[..]

Is niet te betalen of gaan de wereldvreemde sneeuwvlokjes dat voor de boeren betalen ?
Niet te betalen :') Je bent gestoord :D _O- Vast nog wel ergens een subsidiepotje waar die steuntrekkers uit kunnen slurpen :*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 1 november 2018 @ 13:33:16 #268
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182876208
Overigens vind ik dit iets waar de overheid het voortouw in moet nemen door die steuntrekkers nog eens een extra subsidie te geven om hun grond 'wolfproof' te maken. Niet dat ik vind dat ze het verdienen maar dan ben je in ieder geval af van het gejammer van die gieren en hebben ze ook in de toekomst geen poot meer om op te staan.

Iedereen blij.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182876231
Eerst was iedereen helemaal in de wolken omdat de wolf weer terug was in Nederland, en amper twee maanden verder lopen ze alweer te gillen dat ze afgeschoten moeten worden. Het is en blijft ook een land vol met hysterische heikneuters.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 1 november 2018 @ 13:36:23 #270
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182876284
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:23 schreef machtpen het volgende:

[..]

Is niet te betalen of gaan de wereldvreemde sneeuwvlokjes dat voor de boeren betalen ?
Dat valt echt reuze mee. Hekken staan er nu ook, worden bijgebouwd en moeten onderhouden worden.
Het is echt geen hele grote verandering.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182876443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet te betalen :') Je bent gestoord :D _O- Vast nog wel ergens een subsidiepotje waar die steuntrekkers uit kunnen slurpen :*
Ja, of ze betalen het gewoon lekker uit eigen zak. Het zijn toch kosten die je maakt in je productieproces.

Als dat ertoe leidt dat wij als consumenten een paar centen meer betalen voor ons lamsvlees: so be it, wat mij betreft. Zeker als dat ertoe leidt dat wij niet (nodeloos) wolven gaan afschieten betaal ik die paar centen extra met alle liefde.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 1 november 2018 @ 13:55:24 #272
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182876761
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:23 schreef machtpen het volgende:
Een wolf springt 2 meter hoog . Die hou je alleen buiten met concentratiekamphekken.

Laat wel zien wat voor slimme mensen hier weer zijn.
Straks liggen ze nog vermomd in grootmoeders bed.
  donderdag 1 november 2018 @ 14:01:07 #273
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182876893
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 13:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, of ze betalen het gewoon lekker uit eigen zak. Het zijn toch kosten die je maakt in je productieproces.

Als dat ertoe leidt dat wij als consumenten een paar centen meer betalen voor ons lamsvlees: so be it, wat mij betreft. Zeker als dat ertoe leidt dat wij niet (nodeloos) wolven gaan afschieten betaal ik die paar centen extra met alle liefde.
Buiten dat nog steeds geen goede argumenten gehoord waarom zo weinig schapenhouders niet reeds al beveiligen aangezien er jaarlijks duizenden schapen omkomen door honden- en vossenaanvallen.

Ik denk dat ik het wel weet : Aangezien ze daar nooit om hebben gegeven kunnen ze er nu niet opeens over gaan klagen. De introductie van een nieuw roofdier dat slechts een fractie van het aantal doden op z'n geweten heeft is natuurlijk een ideaal moment om daar opeens geld voor te kunnen eisen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182876895
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is maar wat je gewend bent natuurlijk. 2 jaar terug zat ik in St.Lucia daar lopen nijlpaarden door de straten (die in tegenstelling tot wolven wel echt heel gevaarlijk zijn.) En daar leer je ook gewoon mee omgaan.


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Die worden ook niet afgeschoten. Je moet er mee leren omgaan, ook met wolven.
Gave foto :D
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  donderdag 1 november 2018 @ 14:03:36 #275
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182876953
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:23 schreef machtpen het volgende:
Een wolf springt 2 meter hoog . Die hou je alleen buiten met concentratiekamphekken.

Geen probleem, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182877347
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Buiten dat nog steeds geen goede argumenten gehoord waarom zo weinig schapenhouders niet reeds al beveiligen aangezien er jaarlijks duizenden schapen omkomen door honden- en vossenaanvallen.

Ik denk dat ik het wel weet : Aangezien ze daar nooit om hebben gegeven kunnen ze er nu niet opeens over gaan klagen. De introductie van een nieuw roofdier dat slechts een fractie van het aantal doden op z'n geweten heeft is natuurlijk een ideaal moment om daar opeens geld voor te kunnen eisen.
Ja, het is natuurlijk een verkapte vraag om subsidie, niets anders dan dat.

Zelf zou ik zeggen dat we daar gewoon geen gehoor aan moeten geven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182877429
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 19:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is maar wat je gewend bent natuurlijk. 2 jaar terug zat ik in St.Lucia daar lopen nijlpaarden door de straten (die in tegenstelling tot wolven wel echt heel gevaarlijk zijn.) En daar leer je ook gewoon mee omgaan.


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Die worden ook niet afgeschoten. Je moet er mee leren omgaan, ook met wolven.
Wow. :o

Nu heb ik natuurlijk net een hartstochtelijk pleidooi gehouden voor het relatief beperkte risico van groot wild. Maar die beesten zijn dus echt gevaarlijk. Gegeven de situatie in deze foto's zou ik zelf toch maar een afstand houden van zeker 300 meter. Nijlpaarden vallen zonder pardon aan.

Dit geeft wel een beetje een beeld van hoe link die beesten zijn:


Je zal maar niet in een auto zitten op dat moment. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182877476
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 14:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wow. :o

Nu heb ik natuurlijk net een hartstochtelijk pleidooi gehouden voor het relatief beperkte risico van groot wild. Maar die beesten zijn dus echt gevaarlijk. Gegeven de situatie in deze foto's zou ik zelf toch maar een afstand houden van zeker 300 meter. Nijlpaarden vallen zonder pardon aan.

Dit geeft wel een beetje een beeld van hoe link die beesten zijn:


Je zal maar niet in een auto zitten op dat moment. :o
Als leeuwen en krokodillen al bang zijn voor een nijlpaard, dan kun je er wel vanuit gaan dat ze echt levensgevaarlijk zijn ja :P
pi_182881890
Mooizo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')