#ANONIEM | zondag 30 september 2018 @ 23:23 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Austin # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 19:21:31 (Murrrica) ] | |
Nattekat | zondag 30 september 2018 @ 23:23 |
-1 | |
#ANONIEM | zondag 30 september 2018 @ 23:23 |
RACEWEEK in Rusland [ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 23:24:44 ] | |
Nattekat | zondag 30 september 2018 @ 23:25 |
I saw what you did there | |
Zorro | maandag 1 oktober 2018 @ 00:00 |
Natuurlijk wist ik het wel, maar helemaal niet over nagedacht. Ik zie nu pas weer in de OP "Oh ja, dat is 's ochtends vroeg" En laat ik dan ook maar meteen de eerste zijn: RACEWEEK Ja ik heb expres 4 minuten gewacht met posten hiervoor | |
#ANONIEM | maandag 1 oktober 2018 @ 05:59 |
Aangezien ik na een feest tot 6:00 nog ruim een uur moet rijden, weet ik nog niet of ik live ga redden. En als ik toch vertraagd ga kijken of ik dat voor of na het slapen ga doen | |
Sjemmert | maandag 1 oktober 2018 @ 06:57 |
Ik kom om 07:00 thuis uit de nachtdienst | |
manny | maandag 1 oktober 2018 @ 07:10 |
nu mag hij normaliter gewoon weer op plaats 5 starten. dus dat bespaart een boel inhalen en ander gedoe. wel zo efficiënt. helaas minder leuk om naar te kijken. | |
daNpy | maandag 1 oktober 2018 @ 07:35 |
@nattepoes: ja dat topic waar ik al het hele seizoen in post maar sinds zaterdag niet meer in myat stond | |
#ANONIEM | maandag 1 oktober 2018 @ 07:43 |
Was een reactie van je weggejorist zaterdag? Als je 1 reactie hebt in een topic en die wordt weggejorist, dan gaat je tvp er ook af (of als je 5 reacties hebt en ze alle 5 worden gejorist ) [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2018 07:44:19 ] | |
SnowOokami | maandag 1 oktober 2018 @ 07:47 |
Wat was er eigenlijk gebeurd als Verstappen niet gestopt was? Wordt je dan gediskwalificeerd? | |
#ANONIEM | maandag 1 oktober 2018 @ 07:53 |
Jup. Diskwalificatie aangezien hij minimaal 2 verschillende compounds moet gebruiken. Alleen als het een wet-race geweest was had hij in theorie kunnen starten en finishen op dezelfde banden. Aangezien dan de 2 compounds regel niet langer geldig is.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2018 07:56:44 ] | |
mikieu | maandag 1 oktober 2018 @ 08:05 |
Zouden ze het redden meer pk uit de motor te halen zodat hij maar 1 race meegaat? Of zal de brandatoflimiet dit beperken. Anders kun je gewoon elke race van achteraan winnen. | |
mikieu | maandag 1 oktober 2018 @ 08:06 |
Wat nou als je in de laatste ronde naar binnengaat, wisselt en dus in dit pit finisht? (Als je box voor de streep is) | |
Sjemmert | maandag 1 oktober 2018 @ 08:13 |
DQ | |
daNpy | maandag 1 oktober 2018 @ 08:42 |
Nee ik doe al langer als 1 dag mee in die reeks. | |
vosss | maandag 1 oktober 2018 @ 08:55 |
DSQ he | |
#ANONIEM | maandag 1 oktober 2018 @ 08:56 |
Afaik telt alleen het actuele topic. Dus als je 500 posts hebt in de reeks en 1 in het laatste topic. En die 1 wordt verwijderd. Dan "volg" je het topic niet meer. Voorzover ik heb kunnen merken iig. | |
vosss | maandag 1 oktober 2018 @ 08:57 |
meteen aan de pizza en bier | |
#ANONIEM | maandag 1 oktober 2018 @ 09:10 |
Ik heb kameraden weekend. Heb nog geen idee waar we overnachten en of ik in staat ben om F1 te kijken. | |
Ingolstadt | maandag 1 oktober 2018 @ 09:39 |
Blij dat ik geen kameraden heb. | |
Nattekat | maandag 1 oktober 2018 @ 13:32 |
Zoals een echte FOK!er betaamt. | |
ESF1Gamer | maandag 1 oktober 2018 @ 15:27 |
Raceweek | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 1 oktober 2018 @ 16:13 |
Want de meerderheid blaat elkaar uiteraard na als ze dingen zeggen over Vettel die jij niet wilt horen. Of Vettel inderdaad meer met zijn materiaal heeft gedaan, laat ik in het midden. Maar dat hij veel minder goed tegen druk kan dan Hamilton, is ondertussen wel duidelijk. En ik zie hem ook niet echt opvallende dingen doen met zijn Ferrari. | |
#ANONIEM | maandag 1 oktober 2018 @ 16:30 |
レースウィーク | |
potjecreme | maandag 1 oktober 2018 @ 16:51 |
Ik vraag mij af wat er bij Mercedes vooraf was besproken. Wellicht had men gedacht dat Ham Bottas wel zou pakken meteen na de start. Het was weer typisch dat hij zijn start verprutste. In 2016 heeft hij voornamelijk door de slechte starts zijn WK verspeeld. | |
Fir3fly | maandag 1 oktober 2018 @ 17:21 |
. | |
Nattekat | maandag 1 oktober 2018 @ 17:29 |
Reageer eens gewoon normaal of reageer niet. Vettel is dit seizoen minstens twee keer bezweken onder de druk, daar kom je niet omheen. | |
habitue | maandag 1 oktober 2018 @ 17:31 |
Van Sochi naar Suzuka binnen 4 dagen, dat moet toch best een hele grote logistieke uitdaging zijn. | |
Gezicht | maandag 1 oktober 2018 @ 17:34 |
Ik denk dat een hoop spul redundant is en al een paar weken geleden de boot op is gegaan. Correct me if I'm wrong. | |
Nattekat | maandag 1 oktober 2018 @ 17:36 |
Ze hebben een Europese en een vliegtuigvloot Alleen denk ik dat ze in Rusland niet de Europese hebben gebruikt. | |
G3rtonimo84 | maandag 1 oktober 2018 @ 17:36 |
[quote] Op maandag 1 oktober 2018 08:13 schreef Sjemmert het volgende: [..] DQ [/quote Wat nou als je 2e ligt, je gaat 1 rondje voor het einde de pit in, het zit wat tegen met de wheelguns en je wordt gelapt door de winnaar Of zit die start/finish streep in de pitstraat helemaal vooraan? | |
Fir3fly | maandag 1 oktober 2018 @ 17:39 |
Onzin. Welke druk? | |
Nattekat | maandag 1 oktober 2018 @ 17:40 |
Iets met kampioen kunnen worden. | |
TAV74 | maandag 1 oktober 2018 @ 17:41 |
Ben ik wel met je eens. Ik hoor een aantal mensen hier veel verkondigen dat Vettel beter is, en op pure snelheid sluit ik dat niet eens uit. Maar vooralsnog maakt Hamilton, ondanks het feit dat hij nogal labiel overkomt en wel heel veel bevestiging van de mensen om hem heen nodig lijkt te hebben, wel minder fouten dit jaar. | |
Fir3fly | maandag 1 oktober 2018 @ 17:43 |
Hij is inderdaad nog nooit kampioen geworden... . | |
Nattekat | maandag 1 oktober 2018 @ 17:46 |
Het valt bijna niet te ontkennen dat Vettel 3 kampioenschappen cadeau heeft gekregen en dat hij er één alleen maar kon verliezen in die suprieure auto. Nu hij er echt voor moet knokken zie je idd dat hij het gewoon aflegt tegen Hamilton. En nu Mercedes het lek gevonden schijnt te hebben denk ik dat het gewoon klaar is. | |
TAV74 | maandag 1 oktober 2018 @ 17:48 |
Heb het idee dat het ook in Ferrari zit, druk in dat hele team om weer eens een kampioenschap te winnen werkt volgens mij eerder verlammend dat stimulerend op cruciale momenten. Mercedes lijkt veel meer rust te hebben. | |
habitue | maandag 1 oktober 2018 @ 17:48 |
Aan het begin van het seizoen versturen ze 5 schepen rond de wereld op vliegcircuits inderdaad. | |
Fir3fly | maandag 1 oktober 2018 @ 17:54 |
Zoveel rust dat ze wederom de strategie verkeerd hadden... | |
Nattekat | maandag 1 oktober 2018 @ 17:57 |
Nee, Ferrari had de strategie vorige keer verkeerd. Dit was bijna geen fout te noemen. | |
sasquatsch | maandag 1 oktober 2018 @ 18:02 |
FTFY | |
fathank | maandag 1 oktober 2018 @ 18:04 |
Vettel is de beste want hij werd een paar wereldkampioen in een superieure auto Hamilton is de beste want hij werd een paar keer wereldkampioen in een superieure auto Vettel doet veel meer voor het team blablabla Misschien moet ie gewoon een team zoeken waar ze hem geen walk of shame door de pits laten lopen. Hamilton +25 Rest van de voorsprong is te danken aan Charlie and the Stewards. | |
Fir3fly | maandag 1 oktober 2018 @ 18:07 |
. Nee hoor, Vettel gratis een plek geven is een geweldige strategie. | |
Nattekat | maandag 1 oktober 2018 @ 18:08 |
Baku +20, ook geheel aan zichzelf te danken. | |
tja77 | maandag 1 oktober 2018 @ 18:09 |
Dat wordt niet gezegd toch? Het feit dat hij kampioen is geworden bij RBR, betekent dat hij nu geen druk kan ervaren? | |
Kickinalfa | maandag 1 oktober 2018 @ 18:16 |
Heeft iemand een linkje naar de onboars beelden van max (eerste drie ronden)? Ik kan het nergens vinden. | |
sasquatsch | maandag 1 oktober 2018 @ 18:18 |
Frankrijk +8, idem. Dat is al minimaal 60 punten die Vettel helemaal zelf heeft laten liggen. | |
mikieu | maandag 1 oktober 2018 @ 18:36 |
Vanaf Reddit https://streamable.com/j3bh0 | |
Tinos85 | maandag 1 oktober 2018 @ 18:39 |
https://www.formula1.com/(...)ing_Sochi_start.html | |
Fer | maandag 1 oktober 2018 @ 18:48 |
Om maar weer de bullshit van het huidige veld aan te geven: Waar gaat Vettel heen als hij Ferrari zat is? Hij zit vast net als Alonso en McLaren of Williams leken toen nog heel wat, maar dat is nu ook voorbij. Zelfs Ricciardo wordt uitgelachen omdat hij naar Renault gaat. | |
Fir3fly | maandag 1 oktober 2018 @ 18:49 |
Nee ? Het is gewoon onzin. | |
fathank | maandag 1 oktober 2018 @ 18:50 |
Waarom faalt ie dan op cruciale momenten dit seizoen? | |
Fir3fly | maandag 1 oktober 2018 @ 18:51 |
Wat een onzin, op dezelfde manier kun je zeggen dat Hamilton ook al meer dan 50 punten heeft weggegooid. | |
Fir3fly | maandag 1 oktober 2018 @ 18:51 |
Dat is, wederom, onzin. Met uitzondering van Duitsland uiteraard. | |
Smacked_Actor | maandag 1 oktober 2018 @ 18:52 |
Teveel pasta gegeten, daar wordt je heethoofdig van. | |
fathank | maandag 1 oktober 2018 @ 18:53 |
Baku? Paul Ricard? Monza? | |
Fir3fly | maandag 1 oktober 2018 @ 18:57 |
Geen antwoord, maar dat zijn we wel gewend van je. Slappe bandwagon dit hoor. | |
fathank | maandag 1 oktober 2018 @ 18:58 |
Ik spiegel slechts. Maar goed, baku,Paul Ricard en Monza had allemaal niks met Vettel z'n falen te maken? | |
Fir3fly | maandag 1 oktober 2018 @ 19:02 |
Als Baku wel goed was gegaan was het de inhaalactie van het jaar, dus dat is gewoon een risico. Dat Bottas dan weer uitvalt en Hamilton de overwinning gratis geeft, tja. Bovendien maakte Hamilton in diezelfde race een enorme fout maar werd zoals gewoonlijk gered door de safety car. | |
Nattekat | maandag 1 oktober 2018 @ 19:09 |
Zo'n risico neem je niet met het kampioenschap ik je hoofd. Hij ging uitlopen op Hamilton en had nog meer dan genoeg tijd om een langzamere Bottas te pakken. | |
Fir3fly | maandag 1 oktober 2018 @ 19:09 |
Achteraf lullen is altijd zo makkelijk. En je hebt ook alweer niet opgelet want de Mercedes was ook in Baku veel sneller dan de Ferrari. | |
fathank | maandag 1 oktober 2018 @ 19:10 |
Wederom onzin, maar dat zijn we wel gewend van je. Cherrypicken, de boel een beetje verdraaien, hypothetische gebeurtenissen als feiten brengen en afblussen met een vleugje conspiracy. Zie hier het recept van je gemiddelde F1-post. | |
Fir3fly | maandag 1 oktober 2018 @ 19:11 |
Bedankt voor je bijdrage weer man. Misschien moet je nog een keer semi-grappig proberen te doen door iets doms te zeggen over drie tienden. | |
fathank | maandag 1 oktober 2018 @ 19:14 |
Monza? Baku? Je lult gewoon compleet uit je nek. Iedereen is gek behalve jij. | |
habitue | maandag 1 oktober 2018 @ 19:48 |
-nvm- [ Bericht 91% gewijzigd door habitue op 01-10-2018 19:54:05 ] | |
tja77 | maandag 1 oktober 2018 @ 20:35 |
Max krijgt de baard in de keel. | |
potjecreme | maandag 1 oktober 2018 @ 20:56 |
Niet zo vroeg in het jaar. Bovendien was het niet zo'n groot risico. | |
Kickinalfa | maandag 1 oktober 2018 @ 21:13 |
Thanks | |
#ANONIEM | maandag 1 oktober 2018 @ 21:43 |
Nattekat | maandag 1 oktober 2018 @ 21:55 |
Als je wereldkampioen wil worden moet je er vanaf race 1 voor gaan. | |
potjecreme | maandag 1 oktober 2018 @ 21:56 |
En dus zoveel mogelijk punten pakken. Dat zie je ook bij Max. Inhouden is schijnbaar erg lastig. | |
sasquatsch | maandag 1 oktober 2018 @ 21:57 |
Hamilton zal best ook wat punten hebben laten liggen, al betwijfel ik of het er 50 zijn. Maar als we de fouten van Ferrari meerekenen heeft Vettel nog veel meer punten laten liggen. | |
BadderHaring | maandag 1 oktober 2018 @ 21:59 |
Dattie iedereen voorbij rijdt is natuurlijk logisch, maar het tempo waarop . Zou wel eens een side-by-side willen zien van die eerste drie rondes met RIC. Zelfde wagen, maar rijdt toch beduidend lastiger naar voren. | |
daNpy | maandag 1 oktober 2018 @ 22:02 |
Zijn voorvleugel is in ronde 1 al stuk gegaan als ik het goed begrepen heb. Desondanks reed hij na de eerste 6 rondes toch ineens vrij snel de top 10 in en was uit het niks 6e. Maargoed Max heeft wel weer het klasse verschil laten zien | |
mikieu | maandag 1 oktober 2018 @ 22:17 |
Iedereen voor ric ging naar binnen. | |
wawowiewa | maandag 1 oktober 2018 @ 22:25 |
valt RIC nou helemaal door de mand of stond die op andere banden ? | |
opgebaarde | maandag 1 oktober 2018 @ 22:35 |
Hij had schade opgelopen in ronde een. Hij kon daar niks aan doen. Brokstuk van auto Sainz lag op het asfalt en hij reed er overheen. En Ricciardo is sinds zijn overstap naar Renault tweede coureur. Mag bij besprekingen over de toekomst /volgend jaar niet aanwezig zijn. En ik ben benieuwd of hij nog steeds alle resources van RB krijgt als voor de grote bom, zou me niks verbazen als er het één en ander verschoven is. | |
Monolith | maandag 1 oktober 2018 @ 23:19 |
Sky is scheutig met de punten in de driver ratings voor Rusland: https://www.skysports.com(...)an-gp-driver-ratings Ook nog een artikeltje over het verloop van het seizoen bij Red Bull na Monaco: https://www.skysports.com(...)g-point-say-red-bull | |
vosss | dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:34 |
Deze tweet van Norris had ik ff gemist:
| |
#ANONIEM | dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:38 |
Die had wat schade en heeft daarmee prima prestatie geleverd in lijn der verwachting. Het is treurig dat de 1e zes plaatsen gewoon dwars door het veld heenrijden. | |
BeamofLight | dinsdag 2 oktober 2018 @ 02:09 |
most outstanding surge F1 Hasnt seen a long time... 10/10 Last time was in Brazil ... | |
Fer | dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:30 |
Je band verneuken met zo’n megalockup is meer een bewijs, dat Vettel de stoom in zijn hoofd niet aankan, omdat Bottas hem pakte, door te pitten tijdens de SC. Hij rijdt met het hart van een racer, maar je moet wel blijven nadenken en soms je verlies nemen. Welke fout maakte Hamilton precies? | |
Rossdale | dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:38 |
In de race volgens mij geen, wel in de quali. Had had makkelijk pole kunnen hebben als hij niet van de baan was geschoten | |
nogeenoudebekende | dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:41 |
How sweet. . | |
Gezicht | dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:41 |
Geldt dat niet ook voor de 2 gefaalde moves van Max in China? | |
Fir3fly | dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:53 |
. Dan kan Hamilton dus al helemaal niets want die deed precies hetzelfde zonder dat er iemand in de buurt was. | |
Fir3fly | dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:54 |
Dat klopt. En die move van Hamilton op Verstappen in Bahrein, en Hamilton op Vettel in Italië. | |
daNpy | dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:01 |
Ja, dat dacht ik al want er is verder niemand afgebombardeerd | |
habitue | dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:43 |
Benieuwd of Vettel dit weekend tegen de druk bestand is. Ik verwacht het niet. | |
motorbloempje | dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:46 |
Vettel kan dit kampioenschap gewoon al afschrijven. | |
Rossdale | dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:58 |
Als hamilton dit seizoen nog een DNF krijgt dan kan het nog wel, maar als Lewis alles op zijn dooie akkertje uit rijdt dan is de titel in de pocket | |
Tarado | dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:02 |
die druk is nu wel weg, hij heeft toch net iets teveel punten weg gegeven na de zomerstop, jammer | |
Tarado | dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:07 |
| |
sasquatsch | dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:55 |
Net zoals vorig jaar. Deed Alonso het bij Ferrari toch beter. Die wist het twee jaar met een mindere auto uit te houden tot de laatste race. | |
BadderHaring | dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:58 |
Vettel kan alleen iets als de auto perfect is, Alonso kan ook met een iets mindere auto presteren. Alleen als je Alonso bagger geeft, dan gooit ie er met de pet naar. Maar de druk kan hij wel aan. Althans, zo zie ik het | |
Tarado | dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:18 |
Ferrari heeft hem dit jaar toch echt wel een goeie auto gegeven maar moet toch Bernie gelijk geven dat zolang ze 100% Italiaans management houden ze het blijven afleggen. Leuk dat ze Leclerc een kans geven maar dat is toch ook weer een kleine motie van wantrouwen naar Vettel toe die toch liever Kimi had gehouden als teammaat | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:25 |
Ik ben benieuwd wanneer Weltschmerz gaat toegeven dat Hamilton superieur is aan Vettel | |
opgebaarde | dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:26 |
Bijzonder interessante tweet. | |
Sinister-D- | dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:33 |
| |
vosss | dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:40 |
! | |
vosss | dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:41 |
Ongetwijfeld een verband. | |
Sjemmert | dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:15 |
Nooit. Al zouden ze in dezelfde auto rijden en zou Vettel zoek gereden worden dan nog zou hij het in een ellendig lange post zo weten te draaien dat Vettel de beste is. | |
SnowOokami | dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:27 |
| |
habitue | dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:29 |
Jammer inderdaad, sommige coureurs kunnen nou eenmaal minder goed omgaan met externe druk. Is menselijk zullen we maar zeggen. Hamilton die gaat van hot naar her om te posen in zn nieuwe kleding swaggerlijn en een paar dagen later rijdt hij iedereen van de sokken. Zeldzame kwaliteit. | |
TAV74 | dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:31 |
Zoals in het jaar dat Ricciardo hem de baas was? | |
Tarado | dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:31 |
kwaliteit heeft hij zeker, over 1 rondje is er denk ik geen betere maar ook hij werd dit weekend aan de overwinning geholpen | |
BadderHaring | dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:32 |
Wat vooral mooi is omdat RIC ook helemaal niet zo'n bijzondere coureur blijkt. | |
opgebaarde | dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:41 |
Hoezo. Hij reed Max Verstappen vorig jaar op 32 punten achterstand. | |
trein2000 | dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:49 |
Stel dat wel. Illegale praktijken bij Ferrari, waarom ben ik niet verbaasd. | |
Weltschmerz | dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:01 |
Nee, dat moment was juist typerend voor Ferrari dit seizoen, dat gewoon nooit echt bezig is geweest met het winnen van de rijderstitel. Er ontvouwde zich juist een droomscenario: Bottas die wint en Hamilton voorbij gaat in de stand, Vettel die aan de leiding van het WK gaat, en Hamilton die zich de zwakste rijder bij de topteams toont en terecht wordt gepasseerd door Bottas. Een enorm probleem voor Mercedes en een enorm probleem voor de labiele Hamilton. Wat je dan moet doen als Ferrari is zorgen dat Vettel en Raikkonen in samenwerking Hamilton blokken en laat Bottas maar winnen. Vettel denkt zo niet, dat kun je een zwak punt van hem vinden maar het team moet dat als gegeven accepteren en wel het grotere plaatje blijven zien. Maar nee, Raikkonen liet zich weer makkelijk pakken uit de slipstream en Vettel mocht weer gewoon de race proberen te winnen ipv het kampioenschap. In de race heeft hij zich wel 4 keer verremd voor dezelfde bocht. Minstens 5 seconden verloren door stuurfouten, maar zoals Charlie de ene keer een SC geeft als Hamilton achter ligt en er in de verste verte geen rommel op de baan ligt en er slechts in de allerverste verte een auto in de banden stond, zo was deze SC wel terecht maar werd de rommel niet opgeruimd, waardoor Hamilton won. En toen heette het natuurlijk weer dat hij een perfecte race had gereden. Onzin, hij reed een beroerde race met de snelste auto en had alle mazzel van de wereld. Het verband is dat als Hamilton wordt verslagen door de betere coureur het aan de auto moet liggen. Dat was ook al zo toen Button met de McLaren wel 2e in het WK kon worden maar Hamilton niet in de buurt kwam van een gooi naar de titel en Webber ook nooit 2e wist te worden in die zogenaamd superieure bolide van dat team dat voor Vettel en na Vettel nooit een topteam was. Dat Ocon en Perez ook beter uit de bocht kwamen en zo met de slipstream deed er niet toe, het lag aan de Ferrari motor. Dat werd immers ook aangetoond door Haas en Sauber, dat FI aan het falliet gaan was en Williams er met twee paydrivers niks van bakt had er natuurlijk niks mee te maken. Nu ligt het aan de vermogenskarakteristiek van de Ferrari, alleen werkt dat niet voor Raikkonen, en destijds lag het aan de blown diffusers, al werkte die niet voor Webber en alle andere coureurs die er ook eentje hadden. Zou het misschien zo kunnen zijn dat Vettel gewoon heel snel de bocht uit kan komen? Een nogal boude stelling. We hebben het hier immers over de man die over 1 rondje regelmatig werd geklopt door Button, nog vaker door Rosberg waar die ongeveer een tiende op had, en ook tov de tot wingman verklaarde Bottas heeft hij slechts een teleurstellende 0.15. Ik zou zeggen dat de man die over 1 rondje het snelste is dat laat zien door een deftige afstand te nemen van teamgenoten. | |
Tarado | dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:13 |
heel boud ja over een man die bijna 80 pole positions heeft gehaald, Button 8 waarvan maar liefst 1 in zijn tijd met Hamilton, Rosberg heeft het wat dat betreft wel beter gedaan maar we zien ook dit jaar weer helaas in vergelijking met Bottas dat die echt wel kwaliteiten had | |
sasquatsch | dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:25 |
Bottas heeft af en toe dagen dat hij beter is dan Hamilton. maar dat had Webber ook ten opzichte van Vettel. | |
habitue | dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:37 |
Met hetzelfde aantal technische DNFs als RIC was Max hem een straatlengte voorbij gegaan. Zelfde verhaal met Rosberg vs Hamilton toen Rosberg kampioen werd. | |
opgebaarde | dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:46 |
Het gaat er om, dat als we bezig zijn met scoreboardjournalistiek (prestaties Vettel tov Hamilton en Ricciardo) we ook in andere gevallen scoreboardjournalistiek moeten bedrijven. Lijkt me wel zo lekker consequent en beter voor de discussie. Trouwens, Ricciardo had vorig jaar 1 technische DNF méér dan Max. De timing is alleen enorm nadelig voor Max geweest | |
Weltschmerz | dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:02 |
We zien dat ook Bottas het weer beter tov Hamilton dan verwacht door de mensen die nu weer de loftrompet over Hamilton afsteken. Hamilton weet af en toe een heel snel kwalificatierondje te zetten, maar is daarin zeker niet de enige. Je moet wel even reeel blijven, zonder de ongekende en bijzonder langdurige suprematie van Mercedes heeft Hamilton weinig anders om op te bogen dan een hem op de valreep in de schoot geworpen wereldtitel in een uitstekende auto. Als hij geen WK was geworden bij die teams in die auto's, was zijn teamgenoot dat wel, met uitzondering van Kovalainen. Dus ten opzichte van Kovalainen maakt hij het verschil. Nou, nou, poeh, poeh. | |
Tarado | dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:06 |
dat jij zo anti bent kan ik natuurlijk ook weinig aan doen en 79 keer vind ik niet af en toe. Dit jaar had Vettel de titel kunnen/moeten pakken dus deze is wel om in te lijsten. | |
ESF1Gamer | dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:38 |
Moet me denken aan button en max foto | |
Donderkonijn | dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:11 |
Bottas doet het helemaal niet beter. Hij laat zien een keiharde echte b coureur te zijn, en in de races dat het er toe doet, geeft hij niet thuis. Rosberg was veel beter aan Hamilton gewaagd. Rosberg gaat ALTIJD netjes opzij voor Ham, ook vorige race weer terwijl het totaal niet nodig was geweest. Elke grote coureur had op zo'n moment schijt aan de teamorders gehad anders blijf je eeuwig 2e viool spelen. Bottas is veel te lief om ooit WDC te worden. | |
Sinister-D- | dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:48 |
Bottas | |
Tarado | dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:50 |
niet alleen te lief, ook niet snel genoeg | |
Tarado | dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:50 |
| |
fathank | dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:05 |
Voor Vettel is een apart topic. | |
Fer | dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:15 |
Rosberg ging opzij in Monaco en won alsnog de titel. Ik vind Rosberg wel gewaagd aan Vettel. Bloedsnel maar kan onder druk weleens bezwijken en een do or die actie erin gooien. | |
Peterselieman | dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:53 |
interessant. Zou wel een verklaring kunnen zijn voor de plotselinge terugval van Ferrari. | |
Peterselieman | dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:55 |
mja, die race reed Rosberg ook echt wel als een nattekrant rond | |
Peterselieman | dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:55 |
Zou Bottas een plannetje hebben om Hammie er ergens vanaf te tetsen? | |
Kickinalfa | dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:31 |
Interessant eigenlijk dat bij een sport als wielrennen de knecht wordt gezien als een waardevolle en deels eervolle functie, terwijl in de F1 dit not done is. | |
Monolith | dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:42 |
Daar heb je een heel team met verschillende rollen. De klassementsman, de sprinter, de knecht, de tijdrijder en nog wat nuances. En vaak mag een knecht ook nog best een etappe winnen. In de formule 1 ben je ook geen "knecht", maar tweede rijder, wat vooral inhoudt dat er minder in je geïnvesteerd wordt, dat je aan de kant mag voor de nummer één en het liefst tussen de nummer één en de concurrent van de nummer één eindigt om die concurrent wat punten af te snoepen. Dat is toch wezenlijk anders dan een knecht. | |
Weltschmerz | dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:48 |
De suprematie van Mercedes is ongekend in de geschiedenis van de F1, qua kansloosheid van de rest, qua lange duur en al helemaal qua kwalificatie. Het is ook ongekend dat een coureur begint in het allersterkste team en daar nog vele jaren blijft, om vervolgens op precies het juist moment over te stappen naar het team dat een veruit superieure auto heeft. Uiteindelijk is het een race of 4 geweest waarin de Ferrari's beter leken dan de Mercedessen, en dan soms ook nog in omstandigheden die er niet waren tijdens de kwalificatie of de race. Vettel had hem wellicht kunnen winnen omdat hij zo snel is, getuige het verschil met Raikkonen, maar de titel van Hamilton zal sowieso omlijst zijn door de pech en de slaafsheid van Bottas, plus de hulp van Charlie & de stewards. Wat snap je niet aan 'beter dan verwacht'? Natuurlijk is Bottas geen WK-materiaal, maar toch presteerde die iig t/m Canada gewoon beter dan Hamilton. Rosberg werd door niemand als bloedsnel gezien voordat hij het Hamilton moeilijk maakte. | |
Fer | dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:00 |
Zou de FIA sensor oorspronkelijk echt op slechts 1 vd 2 batterijen hebben gezeten? | |
Peterselieman | dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:08 |
Geen idee, maar als je de uitleg van de systemen een beetje leest dan zie je dat de uitvoering tegenwoordig heel erg complex is. De MGU-H speelt hierbij een cruciale rol, zodat de MGU-K beter benut kan worden en er meer energie uit de batterij en de andere systemen beschikbaar is en ook opgeslagen kan worden dan je in eerste instantie uit de regels zou mogen verwachten. | |
Whiskers2009 | dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:11 |
Norris en Max schelen echter maar 2 jr en een paar mnd.. Norris lijkt daar echt heeeeel veel jonger dan Max. | |
Wombcat | dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:31 |
Bottas, da's de man die gemiddeld (ongeveer) 0.15 voorhad op Massa. De Massa die ongeveer gelijkwaardig is aan Raikkonen. Raikkonen, da's diegene waar Vettel slechts een teleurstellende 0.15 op voorheeft. Hm. Je zou bijna denken dat Bottas en Vettel van hetzelfde niveau zijn. | |
Donderkonijn | dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:48 |
Man je lult weer eens uit je nek. De rivaliteit tussen Hamilton en Rosberg gaat terug tot hun kartperiode. Bottas viel vorig en dit seizoen keihard door de mand. Hij heeft wel pech gehad ja, maar hij valt gewoon tegen. | |
TAV74 | dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:55 |
Dat zou zo zijn als het heel dicht op elkaar zat. Maar gelet op het grote verschil in punten dat er nu al staat is dat zeer onwaarschijnlijk. Denk dat ie nu de boeken in gaat als een titel met een enorm overwicht voor Hamilton. | |
Nattekat | dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:22 |
Zullen we het netjes houden? En over die 'discussie'; open er alsjeblieft een speciaal topic over als het zo uitvoerig besproken moet worden. Een algemeen topic is daar niet geschikt voor. | |
opreis | woensdag 3 oktober 2018 @ 05:24 |
Weltschmerz blijft echter vasthouden dat vettel 3 tienden op kimi heeft, terwijl dat nergens uit blijkt. En vervolgens blijven roeptoeteren dat ze bij sky aan geschied vervalsing doen. Vettel heeft kimi nooit op dezelfde afstand kunnen zetten zoals alonso dat deed. Maar dan doen er andere zaken toe zoals het managen van een team en dingen naar je hand zetten natuurlijk. | |
#ANONIEM | woensdag 3 oktober 2018 @ 07:49 |
Als je een probleem hebt met wat een user post, quote hem dan en ga met hem in discussie. Dit in de 3de persoon praten over iemand die wel gewoon meeleest is superkinderachtig. En als je het niet 1 op 1 van die persoon kan winnen in een discussie, pech. Maar zieltjes gaan winnen voor je argument is zo goedkoop. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2018 07:49:54 ] | |
BadderHaring | woensdag 3 oktober 2018 @ 08:04 |
De ironie in deze post. | |
#ANONIEM | woensdag 3 oktober 2018 @ 08:05 |
Sorry, ik zal even iedereen posten die dit doet. Het is een algemene post doofus. Niet op één persoon gericht, zoals wel gebeurt met de posts over Weltsmertsch en Firefly. [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2018 08:06:30 ] | |
KillerBee4ever | woensdag 3 oktober 2018 @ 08:12 |
Zo algemeen komt het niet bepaald over, met 'dit in de 3e persoon praten' richt je je toch echt behoorlijk op de poster vlak boven je. Maar het is natuurlijk veiliger om te zeggen dat het in het algemeen bedoelt is, als iemand zich dan aangesproken voelt, kun jij je handjes er vanaf trekken en zeggen wat een doofus het wel niet is... | |
#ANONIEM | woensdag 3 oktober 2018 @ 08:22 |
Er waren gisteren veel meer van dat soort posts. Maar bij terug lezen nu, valt mij op dat er geveegd is. Dan komt mijn post inderdaad niet zo sterk over #understatement [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2018 08:33:51 ] | |
nogeenoudebekende | woensdag 3 oktober 2018 @ 08:29 |
(Quotefaal) Max net de groeispurt gehad en Lando net ervoor, gok ik. | |
Fer | woensdag 3 oktober 2018 @ 18:19 |
Het zou best kunnen hoor. Snelheid is wel een van Vettel’s pluspunten. Hij laat het op andere vlakken soms liggen. Raikkonen zit er op een goede dag hee dicht op of een paar 100ste voor. Maar de helft van de tijd 1 of meer tienden erachter. Voor de rest praat hij wel poep hoor | |
Whiskers2009 | woensdag 3 oktober 2018 @ 18:50 |
Abiteboul zegt dat ze RIC verloren door aan SAI vast te houden. https://www.google.com/am(...)rloren-ze-daniel.amp https://www.gpblog.com/nl(...)eel-frusterend-.html Bijzonder, want SAI vertrok na RIC en SAI mocht gewoon naar McLaren.. [ Bericht 16% gewijzigd door Whiskers2009 op 03-10-2018 19:20:29 (Extra linkje toegevoegd) ] | |
ShaoliN | woensdag 3 oktober 2018 @ 19:17 |
Die Fransoos kraamt echt alleen maar onzin uit. | |
daNpy | woensdag 3 oktober 2018 @ 20:32 |
Water is nat. | |
beantherio | woensdag 3 oktober 2018 @ 22:13 |
Een vraagje voor de kenners. Ik las dat Williams (een team met Mercedes-motor) niet de versnellingsbak van Mercedes gebruikt maar hem zelf bouwt. Daardoor vroeg ik me af: hoe gebruikelijk is dat (dat een niet-fabrieksteam zelf een bak maakt) en welke teams bouwen er nog meer hun eigen versnellingsbak? Ik neem aan natuurlijk Mercedes, Ferrari, Renault en dus Williams, maar zijn er nog meer teams die dat doen? | |
Gezicht | woensdag 3 oktober 2018 @ 22:19 |
Ik meen ooit te hebben gelezen dat RBR en McLaren ook hun eigen bak hebben. | |
sasquatsch | woensdag 3 oktober 2018 @ 22:20 |
McLaren, Red Bull Racing, Toro Rosso. Dus eigenlijk alleen Sauber, Haas en Force India niet. | |
Mano_ | woensdag 3 oktober 2018 @ 22:23 |
http://www.formula1-dictionary.net/f1_suppliers.html Geen idee hoe betrouwbaar het is, maar hier een lijst met leveranciers van teams. | |
beantherio | woensdag 3 oktober 2018 @ 23:09 |
Bijzonder dat STR het zelf doet. Je zou zeggen dat dat qua budget moeilijk voor ze zou zijn. Of levert Honda wel een eigen bak bij z'n motoren? Bedankt voor de reacties allen! | |
sasquatsch | donderdag 4 oktober 2018 @ 00:09 |
Bij nader inzien (Wikipedia) wordt de bak voor STR door Red Bull Technologies gemaakt. Zij maken ook de bak voor de Renault motor van Red Bull Racing. | |
opreis | donderdag 4 oktober 2018 @ 01:09 |
En ze waren natuurlijk ook niet in contact me Ocon om het stoeltje van Sainz over te nemen. | |
vosss | donderdag 4 oktober 2018 @ 01:39 |
Ze verloren RIC omdat die inmiddels weet dat hij bij RB de kar niet meer kan gaan trekken en dat hij gewooon niet op kan tegen de raw speed van Max. De eerste 2 seizoenen lukte dat nog aaridg, maar Max is inmiddels wat meer ervaren en volgens mij sinds Monaco heeft geen kwalificatie meer achter RIC gestaan. RIC is ook niet gek. Die heeft zn conclusie getrokken en gedahct wegwezen. | |
BeamofLight | donderdag 4 oktober 2018 @ 01:47 |
10-0 na Monaco en 5-0 qua podiumplekken | |
vosss | donderdag 4 oktober 2018 @ 01:51 |
Ik bedoel maar. Ricciardo heeft gewoon ingezien dat hij bij RB al gaat die Honda het goed doen weinig kans maakt tegen Max. | |
fathank | donderdag 4 oktober 2018 @ 07:45 |
Daar vertelde Olav Mol nog wat over laatst. 10 jaar geleden plusminus werd de koolstofvezel versnellingsbak geïntroduceerd in de F1. Iedereen gebruikt die ondertussen, behalve Williams. Die rijden nog met aluminium of titanium ofzo. Iig, ze zijn bij Williams stronteigenwijs. | |
vosss | donderdag 4 oktober 2018 @ 08:47 |
Kong-rey gaat roet in het eten gooien?? | |
Tarado | donderdag 4 oktober 2018 @ 08:48 |
| |
nogeenoudebekende | donderdag 4 oktober 2018 @ 08:54 |
Nog meer druk op Seb. . | |
#ANONIEM | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:08 |
Ik heb een paar weken terug de docu over Williams gekeken op Netflix en ik moet zeggen dat ik juist nog minder sympathie voor het team heb gekregen. | |
BadderHaring | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:11 |
Dit dus. Qua rauw talent was Max vanaf binnenkomst in de F1 al beter dan RIC, maar sinds Monaco is hij inmiddels zo gepolijst dat hij RIC in alles ver voorbij is. RIC vind het kennelijk belangrijker om de beste rijder in zijn team te zijn, dan in een team rijden met mogelijk een competitieve auto. Dat zegt veel over zijn karakter. | |
XL | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:22 |
Je kunt dat positief en negatief uitleggen. Vind het hier negatief klinken, voor mij is het puur realisme dat hij geen tweede viool wil spelen en kiest voor een kleinere kans om wel zelf wereldkampioen te worden. | |
habitue | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:24 |
Zou goed kunnen dat RIC de rest van zn carrière niet meer op het podium komt te staan. Renault heeft een kutauto. En ik weet ook niet of ze de juiste mensen aan boord hebben om een topteam te worden. Ben heel benieuwd hoe hij het af gaat brengen tegen Hulkenberg volgend seizoen, zou me niets verbazen als hij het moet afleggen.. | |
BadderHaring | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:26 |
Ik bedoel het ook negatief. Bij RBR kan hij volgend jaar, of het jaar daarop wellicht meedoen voor de constructeurtitel. Maar hij kiest voor een team dat al vrijwel kansloos is voor podiumplaatsen, laat staan meer. Het enige wat hij bij Renault kan laten zien is dat hij beter is dan zijn teamgenoot. Totaal ambitieloos, wat mij betreft. | |
vosss | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:27 |
Ik verwacht dat zelfs. Hulk is geen pannenkoek | |
fathank | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:27 |
De Hulk is geen koekenbakker inderdaad. Wisten jullie trouwens dat hij een aardig woordje Nederlands spreekt? | |
vosss | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:28 |
Maargoed, er schijnt dus weer eens een typhoon aan te komen. | |
nogeenoudebekende | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:28 |
Mijn dochter van 10 gelooft niet dat hij een Duitser is. . | |
vosss | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:28 |
| |
nogeenoudebekende | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:29 |
Max heeft genoeg mechanische grip toch. | |
vosss | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:29 |
lekker wijf? | |
nogeenoudebekende | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:29 |
. | |
nogeenoudebekende | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:29 |
Ik heb ook nog een die deze maand 20 wordt... | |
vosss | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:31 |
So!!!! | |
vosss | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:32 |
Iemand meer info over die storm? Schijnt zaterdag behoorlijk roet in het eten te gaan gooien. Windsnelheden van 260km/u | |
vosss | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:33 |
Als die op het rechte stuk van achter komt rijden ze 500km/u | |
Sinister-D- | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:35 |
nieuwe livery roepen ze dan | |
opgebaarde | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:41 |
Noemen ze dat een storm | |
vosss | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:42 |
tiefoon | |
vosss | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:43 |
https://www.gpblog.com/nl(...)yfoon-op-komst-.html | |
XL | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:46 |
Hij gaat niet van een topteam naar Sauber. Hij gaat naar een fabrieksteam met een van de hoogste budgetten. Een paar jaar voor een grote regelwijziging. Langetermijn visie! | |
SnowOokami | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:46 |
Das best veul | |
Nattekat | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:51 |
Dat is inmiddels traditie aan het worden En nog steeds de race in oktober houden. | |
fathank | donderdag 4 oktober 2018 @ 09:55 |
Windmanagement is dan ook een ondergewaardeerde vaardigheid. Dat is waar de mannen zich onderscheiden van de jochies. | |
sasquatsch | donderdag 4 oktober 2018 @ 10:00 |
Het budget van Renault is, voor zover ik weet, minder dan dat van Red Bull Racing, Mercedes of Ferrari. | |
BadderHaring | donderdag 4 oktober 2018 @ 10:05 |
Dit. Bovendien heeft Renault de laatste paar regelwijzigingen niet bepaald aangetoond dat ze er raad mee wisten. Dan zou ik toch meer vertrouwen hebben in Honda. Die ontwikkelen nu toch echt een stuk sneller en steken er veel meer resources in. | |
Yngwie | donderdag 4 oktober 2018 @ 10:57 |
Verwacht dat het allemaal wel mee gaat vallen met die tyfoon. Is nu op weg naar Zuid-Korea, dus de zuidwestelijke punt van Japan zal er wel wat van merken. En dan zal het wellicht iets harder waaien op Suzuka, maar echt geen 100/200 km/h winden. https://earth.nullschool.(...)1/loc=136.507,34.924 | |
Rossdale | donderdag 4 oktober 2018 @ 11:49 |
Zolang hij maar grote regenwolken die kant op wappert | |
potjecreme | donderdag 4 oktober 2018 @ 12:05 |
Weet je dat zeker? Het is de bedoeling dat Vettel weer dichterbij komt in punten. | |
DKUp | donderdag 4 oktober 2018 @ 12:09 |
Arme Stroll, hij heeft met wind helemaal problemen | |
SnowOokami | donderdag 4 oktober 2018 @ 12:14 |
Daten met FOK!ers is echt not done. wat is haar nummer | |
XL | donderdag 4 oktober 2018 @ 12:14 |
Beetje lastig te vergelijken, vanwege de klantenteams maar het lijkt meer dan Red Bull https://www.google.de/amp(...)s-f1s-ten-teams/amp/ | |
sasquatsch | donderdag 4 oktober 2018 @ 12:19 |
| |
sasquatsch | donderdag 4 oktober 2018 @ 12:22 |
Dat is inclusief de ontwikkeling van de motor (Renault Sport France). De ontwikkeling van de auto zelf zit in de UK (Enstone) en is dus een stuk lager dan de meeste teams waaronder STR, McLaren en Williams. | |
Tarado | donderdag 4 oktober 2018 @ 12:23 |
wow maar dat zullen ze wel oplossen door iemand met een vaatje te laten vliegen | |
sasquatsch | donderdag 4 oktober 2018 @ 12:24 |
Die dan ook weer door de douane moet, waar nu de olie opgehouden wordt. | |
XL | donderdag 4 oktober 2018 @ 12:26 |
Dat zeg ik, lastig te vergelijken. Je kunt het niet los van elkaar zien. Die andere teams betalen van hun "hogere budget" nog voor motoren. | |
Tarado | donderdag 4 oktober 2018 @ 12:27 |
gevlogen goederen gaan ook sneller door de douane is mijn ervaring maar in dit geval beter de lokale druk wat opvoeren | |
sasquatsch | donderdag 4 oktober 2018 @ 19:12 |
Die kosten zijn ¤18-23 miljoen euro per team voor de motoren. Maar de budgetten zijn afgelopen seizoen gestegen (en waarschijnlijk dit jaar weer) dus de exacte bedragen zijn niet geheel duidelijk. Wel is vandaag bekend geworden dat Mercedes ca ¤350 miljoen (£309 miljoen) heeft uitgegeven voor de auto (zonder de kosten van de motor). Dat is volgens het artikel £45 miljoen meer dan in 2016. http://f1i.com/news/31917(...)f-winning-in-f1.html | |
trein2000 | donderdag 4 oktober 2018 @ 19:26 |
Iets als dit? https://www.gpupdate.net/(...)ewoog-voor-hamilton/ | |
THEFXR | vrijdag 5 oktober 2018 @ 01:52 |
vosss | vrijdag 5 oktober 2018 @ 01:58 |
waar kan ik die bestellen? | |
ondeugend | vrijdag 5 oktober 2018 @ 03:08 |
Bij gebrek aan live topic, zeg ik hier even goedemorgen | |
StephanL | vrijdag 5 oktober 2018 @ 03:12 |
Morgen. Al die Toro Rosso helmpjes | |
ondeugend | vrijdag 5 oktober 2018 @ 03:15 |
Ja cute ergens | |
StephanL | vrijdag 5 oktober 2018 @ 03:18 |
Vind ze wel gaaf. Vooral diegene inclusief lampje aan de achterkant, die voorbij kwam. Die was echt gaaf. Oh Norris doet ook weer mee. | |
ondeugend | vrijdag 5 oktober 2018 @ 03:21 |
Ja ik zag hem ook. Japanners zijn enorm toegewijd | |
StephanL | vrijdag 5 oktober 2018 @ 03:33 |
Top 6 lekker dicht bij elkaar tot nu toe. Gasly met zijn Honda powerrrr 8e tot nu toe [ Bericht 20% gewijzigd door StephanL op 05-10-2018 03:42:13 ] | |
ondeugend | vrijdag 5 oktober 2018 @ 03:51 |
Alonso de grindbak in | |
HiDiHo | vrijdag 5 oktober 2018 @ 03:52 |
StephanL | vrijdag 5 oktober 2018 @ 03:56 |
Gasly ook buiten de baan | |
ondeugend | vrijdag 5 oktober 2018 @ 03:57 |
Die is aan het ontgrassen nu | |
StephanL | vrijdag 5 oktober 2018 @ 04:25 |
Gasly op dit moment in fp1 sneller dan beide Renaults, ouch | |
Sunri5e | vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:34 |
Staat nu binnen. Iemand een idee? | |
pmponer | vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:38 |
ideen zat, maar waarom is er geen live topic? | |
Sunri5e | vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:39 |
Maak hem aan! | |
pmponer | vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:39 |
Nee, ik heb niks om hem mee te vullen ik ben een lurker | |
Mothzor | vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:44 |
In afwezigheid van een live topic. Red Bull komt een hoop tekort op Ferrari. Mercedes komt van een andere planeet in Japan Opvallend hoeveel Ferrari en Mercedes in die hele korte laatste sector verliezen. | |
SnowOokami | vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:47 |
Red bull rijdt waarschijnlijk nog met de B spec motor, de C spec komt er morgen pas in. | |
mikieu | vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:48 |
Brandstofsysteem Vorige keer hadden ze resonantie, iets wat ze bij McLaren ook hadden. Klonk niet zo goed (al kan dat iets heel lulligs zijn). Ben benieuwd of ze de nieuwe motor erin mogen houden. | |
#ANONIEM | vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:49 |
Gasly & Ham in FP1. Wat een mega kut plek om te wachten voor een hotlap [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2018 07:50:39 ] | |
zoem | vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:59 |
Sorry voor het te laat aanmaken, maar hier is-ie: F1 / [live] Formula 1 2018 Honda Japanse Grand Prix #146 | |
ShaoliN | vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:11 |
2 tiende in de snelle lap en gelijke racepace tov Vettel. | |
sasquatsch | vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:10 |
Ze hebben de olie op tijd gekregen, al heeft het ze een nacht doorwerken gekost. https://www.motorsport.co(...)rrives-late/3188966/ | |
JayHovah | zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:40 |
De nieuwe livery valt me enigszins tegen hoor, ik had verwacht dat ze met “Weltschmerz for President” zouden rijden | |
maan_man | zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:08 |
Na het liedje over Mama Lauda hebben wij ook een liedje over de zoon van Jos Verstappen: Geen super liedje als jij het mij vraagt, maar de reactie van de familie Verstappen, dan wel hun adviseurs, vind ik overtrokken: Dat ze bijvoorbeeld optreden tegen Picnic begrijp ik. Als ze de kop van Max willen gebruiken, dan kan Max daar veel aan verdienen, daarnaast heeft hij een contract met de concurrent, Jumbo. Maar dit liedje is gewoon een waardering voor de persoon van Max, daarnaast loopt Max geen geld mis, want als er voor betaald moet worden, dan maakt niemand het liedje. Waarschijnlijk krijgt het nummer door het handelen van de familie Verstappen veel meer aandacht, dan zonder dit handelen.
| |
Themeparktommy | zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:45 |
Wat een gezeur weer... | |
#ANONIEM | zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:30 |
Volgens mij moeten ze wel, om ook kans te maken als het wel iets groots is. | |
mikieu | zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:30 |
Is gewoon je trademark, dat is de grens. Direct duidelijk zijn en je hebt hier veel minder werk van dan wanneer je zoiets gewoon laat. Voor je het weet staan er dan ineens 10 van die liedjes, en dan komt er meer dan dat. | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 12:50 |
Ik ben benieuwd wanneer onze vriend Stoffel Max rijles gaat geven. Vorig jaar werd er doch menige Belg geroepen dat Stoffel wel even ging laten zien wat écht rijden was. Nu het seizoen bijna voorbij is heeft Stoffel al 8 punten gescoord. Ik kan me echter geen enkele scene herinneren waarbij hij het "voordoet" om op 8 punten te komen en Max voorbeeld aan kan nemen? Iemand? | |
Monolith | zondag 7 oktober 2018 @ 12:52 |
Ik heb dat eigenlijk nog weinig mensen horen zeggen, moet je daarvoor naar fok.be ofzo? | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 12:53 |
Nee hoor hier zitten er ook genoeg | |
LTVDK | zondag 7 oktober 2018 @ 12:59 |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 13:20 |
En dan blijkt het een trouwe fan te zijn die Max alleen maar met zijn geweldige inhaalrace in Sochi wilde feliciteren. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 13:20:16 ] | |
Themeparktommy | zondag 7 oktober 2018 @ 13:28 |
Nou dat wordt weer 2 weken zeiken over Verstappen, en Vettel maakte alleen maar een foutje... | |
BadderHaring | zondag 7 oktober 2018 @ 14:17 |
Prachtig toch. Ik vind het heerlijk, al die zurigheid. | |
Sinister-D- | zondag 7 oktober 2018 @ 15:22 |
| |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 16:03 |
Beter hier, want live topic gaat zo dicht natuurlijk: RIC problemen met de c-spec, Max roepen dat de motor zo ruw is (en niet bij BOT kunnen komen). En wat roept Abiteboul? https://www.gpblog.com/nl(...)ingen-kan-doen-.html | |
fathank | zondag 7 oktober 2018 @ 16:09 |
Had natuurlijk niks te maken met de kwalificatieblunder van Ferrari | |
Wertha | zondag 7 oktober 2018 @ 16:43 |
Je hebt Jan Lammers horen praten? Die zat weer met raaskal de tijd vol te lullen bij de NOS. | |
fathank | zondag 7 oktober 2018 @ 16:53 |
Nee niet gehoord of gezien. | |
Wertha | zondag 7 oktober 2018 @ 17:13 |
Oh, die koppelde vanmiddag de aanvaring tussen Verstappen en Raikkonen aan de mislukte kwalificatie van Ferrari. Hij bedoelde het wellicht niet zo, maar als je zijn woorden letterlijk opvatte zei hij dat de straf voor Verstappen onterecht was omdat Ferrari al genoeg fouten had gemaakt met de kwalificatie. | |
Ferry_76 | zondag 7 oktober 2018 @ 17:45 |
Deze tweet is echt al meerdere races in beeld geweest in de cool down room, zelfs als Ricciardo weer eens een prutweekend heeft|: | |
Themeparktommy | zondag 7 oktober 2018 @ 18:04 |
15 april 2018... Fia... China, waar hij won omdat Max dom deed | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 18:07 |
| |
Themeparktommy | zondag 7 oktober 2018 @ 18:08 |
ohja... | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 18:22 |
| |
vosss | zondag 7 oktober 2018 @ 18:35 |
https://www.nrc.nl/nieuws(...)deformulier-a2363299 Wilfried heeft ook een mening | |
vosss | zondag 7 oktober 2018 @ 18:37 |
Datzelfde verhaal had ie ook over vettel kunnen schrijven. Of over magnussen. Of over een van de andere coureurs. De meesten leggen in geval van race incident de schuld bij de ander. | |
BeamofLight | zondag 7 oktober 2018 @ 18:49 |
Dan is het daar plots, paf, die eerste overwinning. Met wat ik van Stoffel in de opstapklassen zag weet ik meer dan genoeg: hij heeft het potentieel om wereldkampioen te worden.', is Boutsen positief over zijn landgenoot die volgende week debuteert in zijn thuis Grand Prix op Spa-Francorchamps. | |
Monolith | zondag 7 oktober 2018 @ 18:56 |
Mja, oud-coureurs die een jonge landgenoot een grootse carrière toedichten hebben we hier ook wel voldoende. | |
Sinister-D- | zondag 7 oktober 2018 @ 19:25 |
wie is dit en waarom zou zijn mening ook maar van enige interesse kunnen zijn? En whatever: circuit racen ≠ openbare weg zondags rijgedrag. | |
Weltschmerz | zondag 7 oktober 2018 @ 20:05 |
Even hier verder:Het klopt feitelijk gewoon niet, hij zegt dat het half ernaast is, terwijl de voorwielen elkaar raakten. Dan is het dus meer dan de helft en zou de conclusie moeten zijn dat Verstappen geen recht had op de racelijn. Maar wat er vooral niet klopt is dat Whiting zijn mening komt geven. Die heeft niet de beslissing genomen, dat waren de stewards. Whiting neemt de beslissing over SC en VSC, en moet die uitleggen. Dus die moeten die beslissing uitleggen en moeten zich daarbij op regels baseren. Je ontkomt niet helemaal aan interpretatiekwesties, maar dat is geen excuus om met een natte vinger in je neus in de ruimte te lullen. Je moet het wel zoveel mogelijk objectiveren. In dit geval dus op basis van meer dan half ernaast. Dan kun je best besluiten dat in dit geval meer dan half ernaast niet gengoeg was bijvoorbeeld vanwege de aard van de bocht, maar dan moet je dat uitleggen. Dan heb je voor de volgende keer een nog helderder criterium. Hetzelfde voor de straffen. Raikkonen kreeg een dubbel zo hoge straf vanwege per ongeluk ondersturen tegen de achterkant van Hamilton aan. Verstappen ging opzettelijk weer de baan op terwijl het niet veilig was, waarom zou dat lichter bestraft moeten worden? Leg het maar uit. Vervolgens veroorzaakt hij daarmee een aanrijding met schade, nog steeds maar 5 seconden, de lichtste straf, leg maar uit. Daar bovenop ontkent hij schuld, terwijl bij Hamilton nou juist het toegeven van wat niet te ontkennen was een reden vormde om hem geen straf te geven. Leg bij elke beslissing maar uit hoe de houding van de coureur meespeelt. Het kan echt veel objectiever, maar dat willen ze niet. Charlie en de stewards willen namelijk heel veel speelruimte om wedstrijden te kunnen beinvloeden en om beslissingen te nemen die goed vallen bij de media. Maar dat gaat wel ten koste van de sport en je krijgt er alleen maar meer incidenten van. Als duidelijk is dat je 5 seconden krijgt als je geen voorrang verleent bij het weer de baan oprijden en een S&G wanneer je iemand raakt dan is het afgelopen daarmee. Als duidelijk is welke coureur wanneer recht heeft op de racelijn en welke straf erop staat dan passen coureurs zich wel. Juist dan krijg je 'echt racen'. | |
Sunri5e | zondag 7 oktober 2018 @ 20:08 |
Nog geen Notebook online te vinden of wel? | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 20:11 |
Half erlangs zegt 'ie (hier), dat is wat anders dan half ernaast. Verder ben ik met je eens dat er meer duidelijkheid moet zijn welke actie welke straf oplevert. Niet in de laatste plaats omdat die ellenlange verhandelingen achteraf erg vermoeiend zijn | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 20:18 |
| |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 20:55 |
Als Hamilton in Austin 8 punten meer dan Vettel scoort is ie kampioen | |
Tinos85 | zondag 7 oktober 2018 @ 20:58 |
Een realistische mogelijkheid. | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 21:01 |
Zeer realistisch, als zowel Bottas als Hamilton finishen wel heeeeel realistisch | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 21:03 |
Kimi kan natuurlijk in de eerste bocht Hamilton eraf kegelen | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 21:07 |
Zou ontzettend laag zijn van Ferrari. Gun het Hamilton en Mercedes van harte, hij heeft zo goed gereden dit seizoen en Mercedes blinkte in alles uit t.o.v. Ferrari. | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 22:14 |
Zolang jij eigen rechtertje spelen afdoet als "een beetje wheelbangen, daar kunnen ze wel tegen" hoef je het woord objectiviteit echt niet in je mond te nemen. Het wordt steeds gekker met je gezoek naar oorzaken dat Vettel weer naast de titel grijpt en wiens schuld dat wel niet is (behalve van Vettel/Ferrari zelf natuurlijk). Ik begin er bijna medelijden mee te krijgen. Hamilton heeft dit seizoen zo goed als gewonnen, in de snelste auto en met een slaaf als team maat. Volgend jaar weer een nieuw seizoen met hopelijk wat meer kanshebbers op de titel en mooie acties. | |
M.Melandri | maandag 8 oktober 2018 @ 00:51 |
Vooral in wisselvallige weersomstandigheden blonk Hamilton uit en maakte men bij Ferrari rijdersfouten en tactische blunders. | |
XL | maandag 8 oktober 2018 @ 06:46 |
Kimi liet gister Vettel niet eens voorbij | |
ColtZ40 | maandag 8 oktober 2018 @ 07:43 |
Kimi kan moeilijk 40 sec ergens stil gaan staan. | |
SnowOokami | maandag 8 oktober 2018 @ 07:57 |
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom RBR de laatste races met de B-spec gaat uitrijden terwijl Austin en Abu Dhabi toch redelijke power circuits zijn... of mis ik nu iets? Verstappen was trouwens wel bloed snel vorig jaar @ Austin. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 8 oktober 2018 @ 07:58 |
Wat een kul verzin je allemaal toch weer. Er was geen ruimte en het enige dat vreemd is aan die situatie, is dat Vettel geen penalty heeft gekregen voor 'causing a collision'. Anyway, weer heeft Vettel het kampioenschap verprutst, omdat hij onder druk dit soort stomme dingen doet. | |
Noudanzeg | maandag 8 oktober 2018 @ 08:32 |
flauwekul, kijk maar eens de inhaalactie van Max op Vettel in Brazilie 2016 terug, (eigenlijk de eerste poging van max) daar doet Vettel exact hetzelfde (wat hij overigens altijd doet), hij knijpt Max helemaal af en Max is daar in ieder geval zo verstandig om even in te houden en passeert Vettel bij de volgende poging volledig op magistrale wijze. | |
TAV74 | maandag 8 oktober 2018 @ 08:33 |
Die C spec trekt het niet op hoog gelegen circuits zo ver ik weet. | |
TAV74 | maandag 8 oktober 2018 @ 08:39 |
' En zo hoort het, lijkt er zo langzaam op dat racen, dus met inhalen en verdedigen, niet de bedoeling is in de F1. Het wordt anders als het roekeloos of bewust uit de baan rijden is, maar dit soort situaties zouden niet eens een discussie moeten opleveren. Inhalen is meer dan sneller zijn. | |
habitue | maandag 8 oktober 2018 @ 08:39 |
Gewoon een domme divebomb van Vettel. Hij bezweek weer eens onder de druk voor de 100e keer dit seizoen. | |
habitue | maandag 8 oktober 2018 @ 09:32 |
https://www.f1today.net/n(...)-ruimte-moeten-geven Rai krabbelt al wat terug | |
BadderHaring | maandag 8 oktober 2018 @ 10:05 |
Keurig verwoord. | |
Weltschmerz | maandag 8 oktober 2018 @ 10:09 |
Ik ben niet degene die aparte regels voor Verstappen verzint. Nou doe je de bijdrage van Verstappen aan de titelstrijd tekort. Niet zijn eigen titelstrijd natuurlijk, die had hij na een paar races al om zeep geholpen, maar hij heeft Vettel toch een punt of 20 gekost met zijn puberale gedrag. Het wordt nog lachen mocht Verstappen ooit nog zelf een kans op de titel maken en er dan zo'n brokkenpiloot in de weg rijdt die denkt dat de regels niet voor hem gelden. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 8 oktober 2018 @ 10:16 |
Zoals ik al zei: je praat poep. Vettel fucked up en hij moet ophouden met zeuren. Als de FIA echt objectief was, dan had hij een penalty gekregen voor 'causing a collision'. | |
Dven | maandag 8 oktober 2018 @ 10:17 |
Topshow dit. | |
JayHovah | maandag 8 oktober 2018 @ 10:17 |
Vettel bijvoorbeeld... | |
habitue | maandag 8 oktober 2018 @ 10:21 |
Max probeert de binnenkant van de bocht in China bij Vettel: Weltscherz: "Natuurlijk is dit Max zijn fout, geen ruimte daar." Vettel probeert de binnenkant van de bocht in Suzuka bij Max (bij een veel snellere bocht ook nog) Weltschmerz: "Max moet hier ruimte geven." | |
#ANONIEM | maandag 8 oktober 2018 @ 10:30 |
Volgens mij hebben ze de B specifiek voor Mex en Bra. Niet gehoord dat ze die ook in de VS en VAE gebruiken. | |
#ANONIEM | maandag 8 oktober 2018 @ 10:32 |
En waar zijn die andere 47 punten gebleven? Ook niet de schuld van VET of Fer? | |
sasquatsch | maandag 8 oktober 2018 @ 10:34 |
Vettel (Ferrari) heeft zelf veel meer punten vergooid dan dat Verstappen hem gekost heeft. Dus dat hij het kampioenschap verliest ligt niet aan Verstappen maar heeft hij toch echt aan zichzelf te wijten. | |
Tarado | maandag 8 oktober 2018 @ 10:35 |
aan de ene kant ben ik wel blij dat die fuck up van Max in China uiteindelijk geen consequenties heeft gehad voor het kampioenschap van Vettel. | |
TAV74 | maandag 8 oktober 2018 @ 10:36 |
Ik vind het prima dat je er zo over denkt. Maar je moet dan wel ophouden te doen alsof iedereen gekleurd naar de wereld kijkt en jij niet. Je ziet echt alles door een steeds sterkere Pro-Vettel bril, overgoten met een anti-Hamilton saus. | |
Tarado | maandag 8 oktober 2018 @ 10:38 |
en uiteindelijk heeft Ferrari het ook niet goed genoeg gedaan qua management en we zullen nooit weten wat ze voor foefje in de powerunit hadden wat er overduidelijk niet meer is de laatste races | |
Blik | maandag 8 oktober 2018 @ 10:40 |
Zie hier het effect van het kijken door een rode ferrari bril. Iedere situatie kun je wel richting 1 persoon goed praten Het was gewoon oliedom van Vettel om daar een move te doen aangezien er daarna een lang recht stuk aankomt zonder DRS en daarna nog een lang recht stuk mét DRS. Wat mij betreft verder een race-incident Verder wel weer een giller dat Max een strafpunt heeft gekregen voor die actie op Raikkonen, Wat een onzin | |
Tarado | maandag 8 oktober 2018 @ 10:43 |
dat laatste vond ik geen onzin, is trouwens een automatisch gevolg van die tijdstraf | |
Sinister-D- | maandag 8 oktober 2018 @ 10:44 |
100% gelijk..... . . . Dat doe je voor Vettel. | |
Tarado | maandag 8 oktober 2018 @ 10:45 |
| |
Rossdale | maandag 8 oktober 2018 @ 10:49 |
De FIA wil zich niet bemoeien met het kampioenschapsgevecht, echter door Vettel en Hamilton niet te bestraffen waar ze dat bij andere rijders wel zouden doen beinvloeden ze JUIST het kampioenschapsgevecht. Echt belachelijk...Mosley was een rare kwast, maar sinds Todt daar zit is het alleen maar slechter en slechter geworden met dat clubje. | |
TAV74 | maandag 8 oktober 2018 @ 10:51 |
Het een is een gevolg van het ander. Wat mij betreft was straf niet nodig, zeker niet als ik zie wat er wel onbestraft blijft in de openingsrondes (wat ik prima vind), maar als je hem geeft hoort het punt er bij, | |
Blik | maandag 8 oktober 2018 @ 10:54 |
Ok, wist niet dat dat aan elkaar gekoppeld is. Ik vind een strafpunt voor zoiets gewoon onzin, wordt veel te makkelijk met strafpunten gegooid | |
Tarado | maandag 8 oktober 2018 @ 11:11 |
sinds het wegvallen van Marchionne schijnt er ook een interne strijd te zijn tussen Arrivabene en Binotto, dat komt de resultaten ook niet ten goede blijkt | |
Fir3fly | maandag 8 oktober 2018 @ 11:13 |
Ja jongens, Ferrari heeft eigenlijk de snelste auto maar we weten allemaal dat Italianen geen team kunnen runnen dus wint Mercedes alle races terwijl die auto helemaal niet zo snel is. Wat zijn we toch allemaal zo slim dat we dat gewoon weten. | |
#ANONIEM | maandag 8 oktober 2018 @ 11:16 |
Als Ferrari de snelste auto heeft, waarom qualificeren ze dan nauwelijks op één en twee? | |
Fir3fly | maandag 8 oktober 2018 @ 11:16 |
Dat is de hamvraag he. | |
#ANONIEM | maandag 8 oktober 2018 @ 11:22 |
Misschien omdat ze toch niet het snelst zijn. Objectief bekeken. | |
Tarado | maandag 8 oktober 2018 @ 11:23 |
| |
Fir3fly | maandag 8 oktober 2018 @ 11:23 |
Precies. Maar dat antwoord is nogal saai dus moeten er allemaal dingen verzonnen worden om de drama te vergroten. |