abonnement Unibet Coolblue
pi_181799591
quote:
We kregen vandaag bericht dat twee dagen geleden een Afghaans gezin is opgepakt vanuit de Gezinslocatie Emmen. Zij zitten nu al twee dagen in Kamp Zeist om op woensdag 12 september te worden uitgezet naar Afghanistan.
Het gaat om een gezin bestaande uit een moeder met drie zoons. Het laatste bericht dat we kregen is dat zij nog aan het wachten waren op hun Kinderpardon procedures, maar dat de DT&V had gezegd dat zij dit konden afwachten in Afghanistan. Volkomen belachelijk natuurlijk, want het Kinderpardon gaat er juist om dat kinderen niet worden weggerukt uit de omgeving waarin zij geworteld zijn.
Het gezin woont nu al 7 jaar in Nederland en heeft al op verschillende AZC’s en gezinslocaties gewoond. Tot voor kort woonden zij nog in Goes, maar zijn met de sluiting van de gezinslocatie naar Emmen verhuisd. Dit vele verhuizen heeft al lang een tol geëist van het gezin; de zoons hebben veelvuldig ernstig psychische klachten. De zorg die zij daarvoor ontvingen in Goes kon in Emmen niet van de grond komen, waardoor zij van Goes naar Emmen moesten reizen om geestelijke gezondheidszorg te krijgen.
Het gezin heeft gevraagd of wij deze informatie kunnen delen in de hoop de uitzetting nog tegen te gaan. De kinderen beheersen de Nederlandse taal, maar spreken geen talen die in Afghanistan worden gesproken. Daarnaast is Afghanistan zeer onveilig. Nog wekelijks krijgen wordt er in de media en door mensen in Kabul bericht over aanslagen en bombardementen.
https://geenkindaandekant(...)kt-5-september-2018/

WillemijnvanRh1 twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 17:01:16 En nu graag dóórpakken! Dit gezin, moeder en 3 zoons, woont al 7 jr in Nld. Spreken geen Afghaanse talen maar worden woensdag wél uitgezet naar Afghanistan! Ze zitten nu in detentiecentrum Zeist #LiliHowick zijn veilig, nu deze jongens. Laat ze niet uitzetten! #ikwerknietmee https://t.co/5KJLMz9l9D reageer retweet
7 jaar in Nederland. Spreken goed Nederlands, geïntegreerd.

Nu moet iedereen wel consequent zijn en ook voor dit gezin opkomen. Of toch niet, omdat het moslims zijn?
  zondag 9 september 2018 @ 17:40:49 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181799681
Van mij mogen ze blijven hoor.

1. Afghanistan is onveilig.
2. Ze spreken wel Nederlands en geen Afghaans.
3. Ze zijn goed geïntegreerd en niet bekend bij de politie dus het zijn normale burgers.

Het zou lachwekkend zijn om deze mensen nu nog uit te zetten.
#KICKOUTZP
pi_181799775
quote:
11s.gif Op zondag 9 september 2018 17:37 schreef Confetti het volgende:
om een gezin bestaande uit een moeder met drie zoons. Het laatste bericht dat we kregen is dat zij nog aan het wachten waren op hun Kinderpardon procedures, maar dat de DT&V had gezegd dat zij dit konden afwachten in Afghanistan. Volkomen belachelijk natuurlijk, want het Kinderpardon gaat er juist om dat kinderen niet worden weggeruk
Gezin is zeven jaar in Nederland en ze spreken geen Afghaanse talen.

:'(
pi_181799791
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:40 schreef wollah het volgende:
Van mij mogen ze blijven hoor.

1. Afghanistan is onveilig.
2. Ze spreken wel Nederlands en geen Afghaans.
3. Ze zijn goed geïntegreerd en niet bekend bij de politie dus het zijn normale burgers.

Het zou lachwekkend zijn om deze mensen nu nog uit te zetten.
Punt 2 en 3 zijn geen relevante factoren voor een verblijfsvergunning. Punt 1 wordt getoetst door de rechter aan de hand van ambtsberichten. Ik denk dat die het beter weet dan ons.

Maar dan nog, het is een vrij zielig verhaal en gelet op de grens die gisteren is getrokken valt er wat voor te zeggen dit gezin maar te sparen.
pi_181799794
Nederland is ook onveilig - mede dankzij allerlei migranten (Marokkanen, Albanezen, Asielzoekers).
Dus als mensen hun kinderen alleen Nederlands leren zouden die kinderen opeens Nederlands zijn? Integratie is wel meer dan alleen de taal leren. We kunnen niet elk gezin een pardon geven, dan vraagt straks elk buitenlands gezin hier asiel aan, rekt de procedure en weigert de kinderen de taal van het thuisland te leren. Zo zijn er wel een miljard gezinnen die wel een Nederlands huis+uitkering willen. Regels moeten er zijn en als mensen niet aan de regels voldoen moeten ze niet worden toegelaten.
  zondag 9 september 2018 @ 17:47:14 #6
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181799821
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:45 schreef Benger het volgende:
Nederland is ook onveilig - mede dankzij allerlei migranten (Marokkanen, Albanezen, Asielzoekers).
Dus als mensen hun kinderen alleen Nederlands leren zouden die kinderen opeens Nederlands zijn? Integratie is wel meer dan alleen de taal leren. We kunnen niet elk gezin een pardon geven, dan vraagt straks elk buitenlands gezin hier asiel aan, rekt de procedure en weigert de kinderen de taal van het thuisland te leren. Zo zijn er wel een miljard gezinnen die wel een Nederlands huis+uitkering willen. Regels moeten er zijn en als mensen niet aan de regels voldoen moeten ze niet worden toegelaten.
Nederland onveilig? :') _O-

De bomaanslagen en luchtaanvallen vliegen ons idd om de oren!!!!!
#KICKOUTZP
pi_181799822
Laten we nu alle schrijnende gevallen verzamelen.
.
pi_181799856
Na 7 jaar kan je die mensen niet meer uitzetten.

Typisch falend Nederlands beleid. Hoe moeilijk kan het zijn om binnen 6 maanden een oordeel te vellen of iemand recht heeft op een verblijf? Als het druk is, desnoods een jaar. Maar 7 jaar? :')
pi_181799872
Laten we eerst even het echte verhaal afwachten. Volgens mij word je niet zomaar 'opgepakt' op een opvanglocatie, volgens mij is er meer aan de hand.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 september 2018 @ 17:50:44 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181799886
En een paar dagen na 12 september komt het volgende zielige gezin met zielige kindjes in het nieuws :') Flikker toch op met deze tyfuszooi
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181799899
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:50 schreef Resistor het volgende:
Laten we eerst even het echte verhaal afwachten. Volgens mij word je niet zomaar 'opgepakt' op een opvanglocatie, volgens mij is er meer aan de hand.
Jawel hoor. Als er zicht is op uitzetting(12 september a.s.) kan vreemdelingendetentie worden toegepast. Zeker als de ouders er bij zijn.
  zondag 9 september 2018 @ 17:53:34 #12
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181799942
quote:
11s.gif Op zondag 9 september 2018 17:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

https://geenkindaandekant(...)kt-5-september-2018/

WillemijnvanRh1 twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 17:01:16 En nu graag dóórpakken! Dit gezin, moeder en 3 zoons, woont al 7 jr in Nld. Spreken geen Afghaanse talen maar worden woensdag wél uitgezet naar Afghanistan! Ze zitten nu in detentiecentrum Zeist #LiliHowick zijn veilig, nu deze jongens. Laat ze niet uitzetten! #ikwerknietmee https://t.co/5KJLMz9l9D reageer retweet
7 jaar in Nederland. Spreken goed Nederlands, geïntegreerd.

Nu moet iedereen wel consequent zijn en ook voor dit gezin opkomen. Of toch niet, omdat het moslims zijn?
#ikwerknietmee

Met actievoeren om deze kinderen en moeder hier te houden dus :)

quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:40 schreef wollah het volgende:

1. Afghanistan is onveilig.
En bij dat soort argumenten denk ik altijd: Ja, maar is heel Afghanistan onveilig, slechts delen ervan maar vooral: waarom zijn al die andere Afghanen dan nog niet gevlucht naar dr buurlanden waar het wel veilig is?
pi_181799949
WillemijnvanRh1 twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 19:08:44 Dit zijn Mohamad (2000) Mehdi ( 2003) en Sadjad (2007) Al 9 jr in Nederland! Spreken Nlds, geen Afghaans. Samen met hun moeder opgesloten als criminelen in detentiecentrum Zeist. As. woensdag 12/9 worden ze uitgezet naar Afghanistan. #stuurzenietterug #zezijnalthuis reageer retweet
Die oudste twee waren 9 en 6 toen ze naar Nederland kwamen, maar spreken alleen maar Nederlands? En ze praten natuurlijk ook alleen maar Nederlands met hun moeder, die dat direct al sprak toen ze hier aankwam? :')

Wat een gezwam weer. Zo'n doorzichtige leugen om meer sympathie op te wekken zou direct al reden tot uitzetting moeten zijn. En liegen en drammen doen ze zeker vaker, want anders kan je zo'n procedure echt geen 9 jaar rekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 17:56:33 ]
pi_181799961
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:49 schreef Hamzoef het volgende:
Na 7 jaar kan je die mensen niet meer uitzetten.

Typisch falend Nederlands beleid. Hoe moeilijk kan het zijn om binnen 6 maanden een oordeel te vellen of iemand recht heeft op een verblijf? Als het druk is, desnoods een jaar. Maar 7 jaar? :')
Dat oordeel is er al lang. Die mensen blijven in beroep gaan of nieuwe aanvragen indienen.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 9 september 2018 @ 17:55:46 #15
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181800002
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:47 schreef Fer het volgende:
Laten we nu alle schrijnende gevallen verzamelen.
Dit lijkt me een goed idee. Zo in een keer met zn allen over de grens zetten. Die mensen kunnen dan allemaal steun bij elkaar vinden en elkaar zo de moeilijke tijd doorbrengen.
pi_181800017
Krijgen we nu elke week een nieuwe vertroetel hype over uitgeprocedeerde families met jonge kinderen?
  zondag 9 september 2018 @ 17:58:09 #17
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181800057
Hoe vaak is dit gezin al in hoger beroep gegaan ?
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 9 september 2018 @ 18:00:27 #18
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181800094
Lili en Howick mochten van mij alleen maar blijven omdat Lili zo'n lief, hoofddoekvrij koppie had <3
  zondag 9 september 2018 @ 18:01:59 #19
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_181800120
Beetje ongeloofwaardig dat ze geen Afghaans zouden spreken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_181800173
Laat de moeder met zefmoord dreigen, dat schijnt te werken tegen uitzetting ^O^
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181800211
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat oordeel is er al lang. Die mensen blijven in beroep gaan of nieuwe aanvragen indienen.
Prima, maar daarin faalt het systeem dus. Een systeem dat toestaat dat mensen na 7 jaar nog steeds in het land zijn, deugt niet.
pi_181800232
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:47 schreef Fer het volgende:
Laten we nu alle schrijnende gevallen verzamelen.
Ach, dat is al zó vaak gedaan. En dan komt er een generaal pardon. Zogenaamd om een streep te trekken. Maar het blijft een terugkerend fenomeen. :')
pi_181800290
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gezin is zeven jaar in Nederland en ze spreken geen Afghaanse talen.

:'(
Geloof er niks van.
pi_181800452
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:50 schreef Resistor het volgende:
Laten we eerst even het echte verhaal afwachten. Volgens mij word je niet zomaar 'opgepakt' op een opvanglocatie, volgens mij is er meer aan de hand.
Zeker, het is sindskort gebleken dat het lonend is voor uitprocedeerden om hun kinderen te laten onderduiken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 9 september 2018 @ 18:27:38 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181800591
Gaan we dit vanaf nu bij iedere individuele asielzoeker doen? Dan stem ik alsnog voor het uitzetten van die twee Armeense kinderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181800604
2 kinderen detineren is een NoGo maar een gezin met kinderen is blijkbaar geen probleem.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181800630
quote:
17s.gif Op zondag 9 september 2018 17:56 schreef boekenplank. het volgende:
Krijgen we nu elke week een nieuwe vertroetel hype over uitgeprocedeerde families met jonge kinderen?
Hype? Heb jij geen hart ofzo?
pi_181800669
3 Afghaanse jongemannen met psychische problemen dus.
Tja, het profiel van een terrorist komt hier wel bij in de buurt.
pi_181800670
Bericht aan alle uitgeprocedeerden met kinderen. Laat uw kinderen vooral elders onderduiken en niet in uw omgeving _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 9 september 2018 @ 18:32:50 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181800704
quote:
11s.gif Op zondag 9 september 2018 17:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

https://geenkindaandekant(...)kt-5-september-2018/

WillemijnvanRh1 twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 17:01:16 En nu graag dóórpakken! Dit gezin, moeder en 3 zoons, woont al 7 jr in Nld. Spreken geen Afghaanse talen maar worden woensdag wél uitgezet naar Afghanistan! Ze zitten nu in detentiecentrum Zeist #LiliHowick zijn veilig, nu deze jongens. Laat ze niet uitzetten! #ikwerknietmee https://t.co/5KJLMz9l9D reageer retweet
7 jaar in Nederland. Spreken goed Nederlands, geïntegreerd.

Nu moet iedereen wel consequent zijn en ook voor dit gezin opkomen. Of toch niet, omdat het moslims zijn?
Het is natuurlijk overduidelijk, dat deze 'ouders' tijdens hun vlucht naar Nederland, de kinderen hebben ontvoerd en de echte ouders hebben vermoord, omdat ze hadden gehoord dat er een Armeense moeder in Nederland was die haar kinderen gebruikte om te proberen een verblijfsvergunning te krijgen. Is natuurlijk ook de reden dat de kinderen geen Afghaans spreken en ernstige psychische klachten hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 9 september 2018 @ 18:33:51 #31
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181800732
quote:
13s.gif Op zondag 9 september 2018 18:29 schreef Shanna_ het volgende:

[..]

Hype? Heb jij geen hart ofzo?
Een hart, wat is dat?
  zondag 9 september 2018 @ 18:37:24 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181800792
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 18:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Prima, maar daarin faalt het systeem dus. Een systeem dat toestaat dat mensen na 7 jaar nog steeds in het land zijn, deugt niet.
Daar heb je gelijk in. Er moet ook eigenlijk geen beroep mogelijk zijn. Een maal nee is nee.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181801010
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 18:06 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Prima, maar daarin faalt het systeem dus. Een systeem dat toestaat dat mensen na 7 jaar nog steeds in het land zijn, deugt niet.
Dat systeem volgt Europese afspraken mbt asielaanvragen, beroepen en mogelijkheden tot rechtsgang ed.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181801106
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 18:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat systeem volgt Europese afspraken mbt asielaanvragen en beroepen ed.
Dit en 7 jaar is nog peanuts,

quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-terug-in-nederland
De familie Andropov werd op 7 juli uitgezet naar Oekraïne. De ouders kwamen 17 jaar geleden naar Nederland en hebben al die tijd met procedures uitzetting weten te voorkomen.
In oktober dient opnieuw een rechtszaak van de familie om toch weer naar Nederland te kunnen komen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181801108
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 18:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat systeem volgt Europese afspraken mbt asielaanvragen, beroepen en mogelijkheden tot rechtsgang ed.
Dat maakt het nog niet goed.
pi_181801144
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 18:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet goed.
Klopt. Maar als we van dat soort opties af willen waardoor men hier 5+ jaar kan doorprocederen, dan zullen we daarover uiteindelijk ruzie krijgen met het Europese hof, en waarschijnlijk ook met de EU.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181801160
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 18:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt. Maar als we van dat soort opties af willen waardoor men hier 5+ jaar kan doorprocederen, dan zullen we daarover uiteindelijk ruzie krijgen met het Europese hof, en waarschijnlijk ook met de EU.
Dus Nexit?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181801201
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 18:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dus Nexit?
Dat zeg ik nergens. Ik gok alleen wel dat andere Europese landen wat minder snel geneigd zullen zijn om met Nederland samen te werken, wanneer Nederland Europese regelgeving die het niet zo goed uit komt aan de laars lapt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181801216
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:49 schreef Hamzoef het volgende:
Na 7 jaar kan je die mensen niet meer uitzetten.

Typisch falend Nederlands beleid. Hoe moeilijk kan het zijn om binnen 6 maanden een oordeel te vellen of iemand recht heeft op een verblijf? Als het druk is, desnoods een jaar. Maar 7 jaar? :')
dat zou ingaan tegen de mensenrechten verdragen die we hebben staan.
pi_181801256
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 18:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Ik gok alleen wel dat andere Europese landen wat minder snel geneigd zullen zijn om met Nederland samen te werken, wanneer Nederland Europese regelgeving die het niet zo goed uit komt aan de laars lapt.
Het is volgens mij de enige mogelijkheid om onder het EHRM vandaan te komen. Niet dat ik ervoor ben want ik hoop op een europees immigratie en asielverdrag waarin de nodige borgen tegen misbruik zijn opgenomen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 9 september 2018 @ 19:24:47 #41
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181801745
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 18:59 schreef Murdera het volgende:

[..]

dat zou ingaan tegen de mensenrechten verdragen die we hebben staan.
Dus moeten we of daaruit stappen, of ongehoorzaam zijn. Kost wat, maar dan krijg je ook wat: zeggenschap over wie wel of niet mag blijven en onder welke condities.
pi_181801803
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:24 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dus moeten we of daaruit stappen, of ongehoorzaam zijn. Kost wat, maar dan krijg je ook wat: zeggenschap over wie wel of niet mag blijven en onder welke condities.
Maakt niks uit. Juridisch gezien hadden die Armeniërs uitgezet kunnen worden, en dat is ook niet gebeurd.
  zondag 9 september 2018 @ 19:30:15 #43
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181801864
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maakt niks uit. Juridisch gezien hadden die Armeniërs uitgezet kunnen worden, en dat is ook niet gebeurd.
Klopt.

Maar nu is er weer het recht op gezinshereniging. Vast weer Europees vastgelegd waar we dus niet onderuit kunnen komen. Mja, das allemaal de keerzijde van de EU. Als staat geef je een stukje soevereiniteit weg aan hen en dat pakt niet altijd goed uit.
pi_181802184
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:30 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Klopt.

Maar nu is er weer het recht op gezinshereniging. Vast weer Europees vastgelegd waar we dus niet onderuit kunnen komen. Mja, das allemaal de keerzijde van de EU. Als staat geef je een stukje soevereiniteit weg aan hen en dat pakt niet altijd goed uit.
Eens. Maar toch lijken landen als Polen hier geen last van te hebben.
  zondag 9 september 2018 @ 19:46:46 #45
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181802297
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Eens. Maar toch lijken landen als Polen hier geen last van te hebben.
Die paar asielzoekers die naar Polen willen daar ligt Polen niet echt wakker van.

Nederland moet gewoon de voorzieningen naar Pools niveau brengen misschien. Gaan mensen ook niet 10 jaar procederen en chanteren om te blijven.
pi_181802401
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:46 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Die paar asielzoekers die naar Polen willen daar ligt Polen niet echt wakker van.

Nederland moet gewoon de voorzieningen naar Pools niveau brengen misschien. Gaan mensen ook niet 10 jaar procederen en chanteren om te blijven.
In Denemarken zou de moeder van de armeense casus bijv. alsnog uitgezet kunnen worden nadat de kinderen volwassen zijn geworden indien zij van bijstand afhankelijk is. Dat is ook de reden waarom dit soort van misbruik daar veel minder vaak zal voorkomen. Nederland is ondertussen de Gekke Henkie van europa aan het worden op dit gebied.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 9 september 2018 @ 19:53:26 #47
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181802434
Als je er alles aan doet om niet uitgezet te worden door middel van advocaten en procedures en uiteindelijk na jaren toch moet oprotten zoals de eerste uitspraak al bevestigd had, is dat volledig je eigen schuld.

Met andere woorden: opflikkeren
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_181802450
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:53 schreef Lothiriel het volgende:
Als je er alles aan doet om niet uitgezet te worden door middel van advocaten en procedures en uiteindelijk na jaren toch moet oprotten zoals de eerste uitspraak al bevestigd had, is dat volledig je eigen schuld.

Met andere woorden: opflikkeren
Er zijn kinderen in het spel he
  zondag 9 september 2018 @ 19:55:41 #49
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181802482
Ik vraag mij af wanneer de volgende media-circus start. Die media-circus legt zoveel druk neer bij de staatssecretaris dat die wel mee moet want liberale cultuur en maatschappij. Anders jaagt het hem zijn hele leven na 'de boeman zonder hart'.
  zondag 9 september 2018 @ 19:58:11 #50
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181802540
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Er zijn kinderen in het spel he
En dan? Zou eigenlijk niks uit moeten maken. Als dat een excuus wordt zet elke migrant snel kinderen op de wereld en dan is het opeens superzielig om te buiten te zetten... dat is onwerkbaar sorry.

Enige alternatieve oplossing die ik dan zie is de kinderen plaatsen bij een pleeggezin en de ouders alsnog uitzetten. Maar dat is ook onmenselijk ofzo. Ja ik heb weinig op met mensen die op allerlei slinkse wijzen proberen misbruik te maken van het systeem. Ik ben gewoon principieel, en de overheid zou er goed aan doen om ook prinicipeel te handelen en niet te luisteren naar emotionele argumenten. De feiten zijn er en dat is wat moet tellen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 9 september 2018 @ 19:59:39 #51
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181802572
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Er zijn kinderen in het spel he
Ja, dus?

Als ze dr beentjes gesloten had gehouden hadden die kinderen er niet geweest. Bovendien zijn er heel veel landen waar moeders dr kinderen afstaan als ze niet voor dr kinderen kunnen zorgen.

Deze kinderen zijn gebruikt als chantagemiddel. Als ik in haar situatie had gestaan, had ik vanaf dag 1 rekening gehouden met een afwijzing en die kindere 2-tallg opgevoed. Dit mens faalt gewoon gigantisch als moeder.
pi_181802639
Een alleenstaande moeder met 3 kinderen gaat daar met de nek worden aangekeken, zoniet erger. Gewoon laten blijven, dit zijn de mensen die echt hulp nodig hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 9 september 2018 @ 20:05:15 #53
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181802703
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:02 schreef Hathor het volgende:
Een alleenstaande moeder met 3 kinderen gaat daar met de nek worden aangekeken, zoniet erger. Gewoon laten blijven, dit zijn de mensen die echt hulp nodig hebben.
Ja, vooral hulp bij anticonceptie en psychologische hulp. En natuurlijk hulp bij het invullen van de diverse bijstandsaanvraagformulieren.
pi_181802754
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:05 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja, vooral hulp bij anticonceptie en psychologische hulp. En natuurlijk hulp bij het invullen van de diverse bijstandsaanvraagformulieren.
Ik vind dit een buitengewoon geval, misschien is ze zelfs wel gevlucht voor haar man, wie weet. In ieder geval heeft zo'n persoon meer recht op hulp dan al die Afrikaanse leeglopers die week in week uit aanspoelen overal in Europa.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181802788
Nou, dat gezin ook maar weglopen. Misschien krijgen ze zo politiek Nederland ook wel op de knietjes.
Google is your friend, abuse your friends
pi_181802881
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:02 schreef Hathor het volgende:
Een alleenstaande moeder met 3 kinderen gaat daar met de nek worden aangekeken, zoniet erger. Gewoon laten blijven, dit zijn de mensen die echt hulp nodig hebben.
Is geen alleenstaande moeder hoor.
WillemijnvanRh1 twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 19:46:47 Vader is er ook bij hoor ik zojuist. Maakt het niet minder triest. Maakt uitzetting naar Afghanistan niet minder gevaarlijk... reageer retweet
pi_181802997
quote:
15s.gif Op zondag 9 september 2018 20:10 schreef Metalfrost het volgende:
Nou, dat gezin ook maar weglopen. Misschien krijgen ze zo politiek Nederland ook wel op de knietjes.
Het gezin zit al in detentie dus weglopen zal lastig worden.
quote:
We kregen vandaag bericht dat twee dagen geleden een Afghaans gezin is opgepakt vanuit de Gezinslocatie Emmen. Zij zitten nu al twee dagen in Kamp Zeist om op woensdag 12 september te worden uitgezet naar Afghanistan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181804731
quote:
6s.gif Op zondag 9 september 2018 17:50 schreef Nikonlover het volgende:
En een paar dagen na 12 september komt het volgende zielige gezin met zielige kindjes in het nieuws :') Flikker toch op met deze tyfuszooi
Weten die mensen nog niet dat je gewoon moet dreigen met zelfmoord om je zin te krijgen!?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181804797
quote:
6s.gif Op zondag 9 september 2018 17:50 schreef Nikonlover het volgende:
En een paar dagen na 12 september komt het volgende zielige gezin met zielige kindjes in het nieuws :') Flikker toch op met deze tyfuszooi
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181804819
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vind dit een buitengewoon geval, misschien is ze zelfs wel gevlucht voor haar man, wie weet. In ieder geval heeft zo'n persoon meer recht op hulp dan al die Afrikaanse leeglopers die week in week uit aanspoelen overal in Europa.
Ja laten we iedereen die wegloopt bij haar man automatisch opnemen.....zijn er toch maar 146 miljoen of zo!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181805084
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 21:19 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja laten we iedereen die wegloopt bij haar man automatisch opnemen.....zijn er toch maar 146 miljoen of zo!
Komen die allemaal hierheen dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 9 september 2018 @ 21:38:23 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_181805351
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:47 schreef wollah het volgende:

[..]

Nederland onveilig? :') _O-

De bomaanslagen en luchtaanvallen vliegen ons idd om de oren!!!!!
Af en toe een messentrekker maar ach.
  zondag 9 september 2018 @ 21:58:10 #63
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181805942
Ik lach me het heen en weer. Nederland heeft een failed integratie systeem.
pi_181806249
Uitnodiging naar de media. Koppen op tv volgende week. Kinderen laten onderduiken. Thats how we roll.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_181806854
Triest dat kinderen weer de dupe lijken te worden van een blijvend falende asielwetgeving en verdragen die het mogelijk maken om procedures ellenlang te rekken.
pi_181807416
Waarom zouden deze mensen inderdaad moeten worden uitgezet? Den Haag heeft zojuist impliciet een generaal pardon getekend.

En zo niet dan moeten ze lekker gaan janken op social media. Dat ze moslim zijn is juist een voordeel, dan gaat het zieligheidsfactor nog even wat extra omhoog.
pi_181807711
Na het grote succes van "Armenia" nu "Afghanistan : The Saga Continues".
pi_181807797
Gaan we weer
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181807814
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:47 schreef wollah het volgende:

[..]

Nederland onveilig? :') _O-

De bomaanslagen en luchtaanvallen vliegen ons idd om de oren!!!!!
Bijlmerramp, vuurwerkramp, dijkdoorbraak in zeeland.

Alles is donkerpaars op de kaart.
pi_181808621
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:50 schreef Resistor het volgende:
Laten we eerst even het echte verhaal afwachten. Volgens mij word je niet zomaar 'opgepakt' op een opvanglocatie, volgens mij is er meer aan de hand.
Nee, volgens mij worden mensen altijd opgepakt en ergens 'gevangen' gezer als ze worden uitgezet. Las laatst een rapport daarover.
pi_181808622
Laat ze opdraven op de NPO.

Als ze goed Nederlands spreken (en dus een baan kans hebben) mogen ze van mij blijven.
Zo niet, linea recta het land uit.

PUT UP OR SHUT UP met je fake news zou ik zeggen. :7
pi_181808629
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 22:22 schreef rutger05 het volgende:
Triest dat kinderen weer de dupe lijken te worden van een blijvend falende asielwetgeving en verdragen die het mogelijk maken om procedures ellenlang te rekken.
Dit dus.
pi_181808674
Maar even serieus: er zijn zóveel van dit soort gezinnen. Van kinderen die worden uitgezet naar landen waar ze geen weet van hebben en waar het inderdaad onveilig is (zoals Afghanistan, Irak, whatever).

Nu hebben ze Lily en Howick plots laten blijven (terecht hoor!), maar het blijft oneerlijk tegenover al die anderen in dezelfde of nog ergere situaties, zoals deze mensen, die waarschijnlijk wel weg moeten. Het lijkt wel totale willekeur..
pi_181808711
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:49 schreef Hamzoef het volgende:
Na 7 jaar kan je die mensen niet meer uitzetten.

Typisch falend Nederlands beleid. Hoe moeilijk kan het zijn om binnen 6 maanden een oordeel te vellen of iemand recht heeft op een verblijf? Als het druk is, desnoods een jaar. Maar 7 jaar? :')
Dit beleid is er al lang. De schuld ligt bij de ouders omdat ze door blijven procederen. Dit is hetzelfde als bij een kansloze civiele zaak maar blijven rekken en procederen en vervolgens klagen dat je de duizenden euro's aan proceskosten niet kan ophoesten, dus of het kwijtgescholden mag worden, want de kinderen kunnen geen nieuwe kleertjes krijgen zo... :')
  zondag 9 september 2018 @ 23:53:45 #75
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181808759
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:47 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

Nu hebben ze Lily en Howick plots laten blijven (terecht hoor!), maar het blijft oneerlijk tegenover al die anderen in dezelfde of nog ergere situaties, zoals deze mensen, die waarschijnlijk wel weg moeten. Het lijkt wel totale willekeur..
Nee hoor. al die andere weten nu ook dat je gewoon de staatssecretaris en zijn gezin moet bedreigen. Dan kan je gewoon blijven. Procedures kunnen nu flink worden ingekort.
Tot nooit .......
pi_181808808
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:47 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Maar even serieus: er zijn zóveel van dit soort gezinnen. Van kinderen die worden uitgezet naar landen waar ze geen weet van hebben en waar het inderdaad onveilig is (zoals Afghanistan, Irak, whatever).

Nu hebben ze Lily en Howick plots laten blijven (terecht hoor!), maar het blijft oneerlijk tegenover al die anderen in dezelfde of nog ergere situaties, zoals deze mensen, die waarschijnlijk wel weg moeten. Het lijkt wel totale willekeur..
Dat is het gevolg van de discretionaire bevoegdheid. Je kunt er geen precendent rechten aan ontlenen nog achterhalen wat de exacte beweegredenen zijn want het valt buiten de openbaarheid van bestuur. Het staat niet voor niets op gespannen voet met art 1 van de grondwet. Er kan trouwens wel een precedentwerking van uitgaan door te gissen naar de beweegredenen en die te gebruiken zoals kinderen laten onderduiken of met zelfmoord dreigen terwijl de kinderen ondergedoken zijn zoals in het recente geval.

discretionair --> aan eigen inzicht overgelaten

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 10-09-2018 00:16:05 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181808898
Is bekend hoe oud de kinderen zijn?
  maandag 10 september 2018 @ 00:06:50 #78
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_181808941
quote:
99s.gif Op zondag 9 september 2018 17:54 schreef CrashO het volgende:
Die oudste twee waren 9 en 6 toen ze naar Nederland kwamen, maar spreken alleen maar Nederlands? En ze praten natuurlijk ook alleen maar Nederlands met hun moeder, die dat direct al sprak toen ze hier aankwam? :')
Precies. Dat ze geen Nederlands spraken was geen probleem om toch hier naartoe te komen, maar dat ze geen Afghaans spreken zou nu opeens wel een probleem zijn om ze terug te sturen :')

Rot toch op met dat zogenaamde talenprobleem :(
pi_181809430
CU en D66 hangen al weer aan de telefoon bij staatssecretaris: "als jij in deze zaak geen gebruikt maakt van jou discretionaire bevoegdheid, dan kunnen wij de afschaffing van de dividendbelasting niet meer steunen".

Alles om de wens van Rutte re verwezenlijken.
pi_181809632
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 00:44 schreef maan_man het volgende:
CU en D66 hangen al weer aan de telefoon bij staatssecretaris: "als jij in deze zaak geen gebruikt maakt van jou discretionaire bevoegdheid, dan kunnen wij de afschaffing van de dividendbelasting niet meer steunen".

Alles om de wens van Rutte re verwezenlijken.
Toegegeven .. als ze dat zouden doen en het lukt ze, zou ik er geen enkel probleem mee hebben als ook dit gezin mag blijven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181809947
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:47 schreef wollah het volgende:

[..]

Nederland onveilig? :') _O-

De bomaanslagen en luchtaanvallen vliegen ons idd om de oren!!!!!
Er komt een burgeroorlog aan volgens Gerard Joling.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Spellchecker maandag 10 september 2018 @ 07:19:28 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181811185
Hoera. Nog meer Afghaanse messentrekkers erbij.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181811402
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 23:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Nee hoor. al die andere weten nu ook dat je gewoon de staatssecretaris en zijn gezin moet bedreigen. Dan kan je gewoon blijven. Procedures kunnen nu flink worden ingekort.
En dreigen met zelfmoord, werkt ook.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_181811848
Oh God not again! :{
pi_181811852
|:(
pi_181812139
quote:
Volkomen belachelijk natuurlijk, want het Kinderpardon gaat er juist om dat kinderen niet worden weggerukt uit de omgeving waarin zij geworteld zijn.
7 jaar gepingpongt naar verschillende AZC "geworteld" noemen?
Schei toch uit, er zijn kinderen die met hun ouders emigreren naar Afrika. Ja dat is even wennen, maar die passen zich in no time gewoon aan.
Racist
pi_181812163
Gewoon uitzetten. Oprotten met je uitzonderingen elke keer.
  maandag 10 september 2018 @ 09:40:04 #89
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181812230
quote:
17s.gif Op zondag 9 september 2018 17:56 schreef boekenplank. het volgende:
Krijgen we nu elke week een nieuwe vertroetel hype over uitgeprocedeerde families met jonge kinderen?
Maar natuurlijk, nu men weet dat het effect heeft kunnen we steeds meer van dit soort gevallen verwachten. Zolang we als NL niet consequent dit soort mensen uitzetten blijf je dat houden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 10 september 2018 @ 09:42:04 #90
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181812254
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 21:17 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Weten die mensen nog niet dat je gewoon moet dreigen met zelfmoord om je zin te krijgen!?
Dreigen, aanklagen en traineren schijnt goed te helpen om je zin te krijgen. En anders gooi je gewoon je kinderen in de strijd. Wanneer komt de moeder van die 2 weer terug naar Nederland?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181821409
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
De schuld ligt bij de ouders omdat ze door blijven procederen
Kan je ze niet kwalijk nemen. Fout ligt bij het systeem.
pi_181821498
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 18:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kan je ze niet kwalijk nemen. Fout ligt bij het systeem.
Ligt de fout van een gokverslaafde bij zichzelf of bij het casino?
  maandag 10 september 2018 @ 18:45:38 #93
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181821559
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 18:43 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ligt de fout van een gokverslaafde bij zichzelf of bij het casino?
Het casino. Zij zouden beter moeten weten en mensen tegen hun genetische vatbaarheid moeten beschermen.
pi_181821593
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 18:43 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ligt de fout van een gokverslaafde bij zichzelf of bij het casino?
Het casino natuurlijk. Niet voor niets zou dit verboden moeten zijn.
pi_181821761
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 18:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het casino natuurlijk. Niet voor niets zou dit verboden moeten zijn.
Ben ik het wel mee eens. Tijd dat we die arme migratie verslaafden tegen zichzelf beschermen en dat Casino Nederland de poort sluit :Y Mogen ze bij Mutti Merkel gaan gokken op een verblijfsvergunning :Y)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2018 18:54:09 ]
  maandag 10 september 2018 @ 19:48:29 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181823182
Gewoon nee. Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd. Er is getoetst - meerdere malen - of die mensen gevaar lopen waar ze vandaan komen en kennelijk is dat niet het geval. Dan is het gewoon spullen pakken en terug. Of de legale immigratiewegen bewandelen.
  maandag 10 september 2018 @ 20:38:28 #97
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_181824456
Dit kon je zien aankomen. En je kunt het nu niet meer maken om deze mensen nog uit te zetten. Armenië is een veilig land en Afghanistan heel duidelijk niet. En ik denk dat de gemiddelde Afghaan z'n modderhut maar al te graag zou ruilen voor een huis in Armenië. Dus als Lili en Howick het lagere welvaartsniveau niet aankunnen dan geldt dat nog 100x zoveel voor deze kinderen.
  maandag 10 september 2018 @ 21:02:34 #98
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181825145
Foto van het gezin in kwestie gezien. Geen leuke, aansprekende koppies. Die worden ongetwijfeld uitgezet.
pi_181827794
Gewoon allemaal eruit schoppen. Maakt het een stuk rustiger in Nederland. :)
  maandag 10 september 2018 @ 23:30:45 #100
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_181828978
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:35 schreef Telefoonvork het volgende:
Gewoon allemaal eruit schoppen. Maakt het een stuk rustiger in Nederland. :)
Waar moet al dat linkse volk heen dan :?
pi_181829036
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 21:02 schreef Kamelenteen het volgende:
Foto van het gezin in kwestie gezien. Geen leuke, aansprekende koppies. Die worden ongetwijfeld uitgezet.
Ik twijfelde nog, maar heb ook nog geen persoonlijke zielige oproep van de kinderen gezien. Op deze manier trekt het mij toch niet zo, als er niet eens moeite in gestoken wordt... Zet ze maar uit, slaapverwekkend bijna deze familie.
pi_181832976
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Er zijn kinderen in het spel he
genoeg mensen die met kleine kinderen emigreren, moeten we dat dan ook maar verbieden omdat het zo "zielig'" is voor de kinderen. Had vroeger een meisje uit Spanje in de klas dat jaren in Nederland had gewoond en toen rond haar 12de weer met haar ouders mee terug moest naar Spanje, waar ze alleen op vakanties heen ging omdat ze in ook al sinds haar geboorte in Nederland was. Moeten we zulke gevallen ook verbieden terug te gaan?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181833221
Deze kinderen zijn aangehouden en geboeid afgevoerd. En dat vind ik buiten alle proportie.
pi_181833278
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:28 schreef Marsani het volgende:
Deze kinderen zijn aangehouden en geboeid afgevoerd. En dat vind ik buiten alle proportie.
Ok, Henk.
  dinsdag 11 september 2018 @ 11:02:39 #105
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181834432
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:28 schreef Marsani het volgende:
Deze kinderen zijn aangehouden en geboeid afgevoerd. En dat vind ik buiten alle proportie.
Jammer dat ze dat bij die Armeense kinderen hebben nagelaten dan. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181834481
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:28 schreef Marsani het volgende:
Deze kinderen zijn aangehouden en geboeid afgevoerd.
Is daar een bron van?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181834566
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:28 schreef Marsani het volgende:
Deze kinderen zijn aangehouden en geboeid afgevoerd. En dat vind ik buiten alle proportie.
Wat moeten ze anders? Voor je het weet lopen ze weg, dreigt de moeder haar keel door te snijden en geeft de minister ze een verblijfsvergunning oO<
pi_181834647
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:28 schreef Marsani het volgende:
Deze kinderen zijn aangehouden en geboeid afgevoerd. En dat vind ik buiten alle proportie.
Welkom in de echte wereld, knul.
  dinsdag 11 september 2018 @ 13:33:50 #109
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181836440
Ze hebben hier niks te zoeken, ze horen hier niet thuis. Wegwezen en snel!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 september 2018 @ 14:37:53 #110
74056 crew  ToT
pi_181837529
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Jammer dat ze dat bij die Armeense kinderen hebben nagelaten dan. :P
Ja bij hen is het slechts bij een waarschuwing daarvoor gebleven als ze zich bij de 2e vluchtpoging niet zouden aangeven.
pi_181838532
quote:
Staatssecretaris Harbers stelt onderzoek in naar langdurig verblijf asielzoekers

Staatssecretaris Mark Harbers (Migratie) stelt een onderzoek in naar asielzoekers die, ook nadat hun asielaanvraag al een of meerdere keren afgewezen is, langdurig in Nederland verblijven. Harbers roept hiervoor een onafhankelijke commissie in het leven, schrijft hij dinsdag aan de Tweede Kamer.
Om dit soort gevallen zo veel mogelijk te voorkomen is het handig het lek boven te krijgen en te dichten of indien niet mogelijk dan toch zoveel mogelijk te dichten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181838617
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Om dit soort gevallen zo veel mogelijk te voorkomen is het handig het lek boven te krijgen en te dichten of indien niet mogelijk dan toch zoveel mogelijk te dichten.
Verstandige beslissing. Ik ben benieuwd.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 september 2018 @ 15:40:51 #113
74056 crew  ToT
pi_181838633
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Om dit soort gevallen zo veel mogelijk te voorkomen is het handig het lek boven te krijgen en te dichten of indien niet mogelijk dan toch zoveel mogelijk te dichten.
Ik vraag me af wat er met de resultaten van die onderzoeken gedaan gaat worden: een kruiwagen paspoorten leegkiepen en alvast de volgende vullen voor de toekomstige gevallen, of toch kijken of er ondanks internationale wetten toch mogelijkheden zijn om ze het land uit te trappen voor ze aan hun 4e of 5e rechtszaak tegen ons beginnen.
pi_181838657
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:40 schreef wollah het volgende:
Van mij mogen ze blijven hoor.

1. Afghanistan is onveilig.
2. Ze spreken wel Nederlands en geen Afghaans.
3. Ze zijn goed geïntegreerd en niet bekend bij de politie dus het zijn normale burgers.

Het zou lachwekkend zijn om deze mensen nu nog uit te zetten.
Alle kinderen die al langer dan 5 jaar bezig zijn moeten gewoon hier blijven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181838770
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:49 schreef Hamzoef het volgende:
Na 7 jaar kan je die mensen niet meer uitzetten.

Typisch falend Nederlands beleid. Hoe moeilijk kan het zijn om binnen 6 maanden een oordeel te vellen of iemand recht heeft op een verblijf? Als het druk is, desnoods een jaar. Maar 7 jaar? :')
Dat wordt ook gedaan waarna de aanvrager in hoger beroep gaat, nieuwe procedures start en zo het proces eindeloos rekt tot er een paar kinderen zijn uitgepoept want kinderpardon. Zodra de kinderen een verblijfsvergunning hebben, kunnen de ouders aanspraak maken op gezinshereniging ondanks dat de asielprocedures als uitkomst hadden dat ze geen recht op asiel hebben.
  dinsdag 11 september 2018 @ 15:49:47 #116
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181838780
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Alle kinderen die al langer dan 5 jaar bezig zijn moeten gewoon hier blijven.
Eensch 14.gif
#KICKOUTZP
pi_181838831
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Alle kinderen die al langer dan 5 jaar bezig zijn moeten gewoon hier blijven.
Betekend dit niet defacto dat alle migranten met kinderen kunnen blijven?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181838855
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Betekend dit niet defacto dat alle migranten met kinderen kunnen blijven?
Dat zijn ongever 400 gevallen volgens de ombudsvrouw voor kinderen dacht ik bij Pauw gehoord te hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181838861
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Betekend dit niet defacto dat alle migranten met kinderen kunnen blijven?
Ja.
pi_181838875
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat zijn ongever 400 gevallen volgens de ombudsvrouw voor kinderen dacht ik bij Pauw gehoord te hebben.
Op dit moment ja, maar zodra je die regel invoert zal dat enorm toenemen (zolang andere wetten niet veranderen).
pi_181838913
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Op dit moment ja, maar zodra je die regel invoert zal dat enorm toenemen (zolang andere wetten niet veranderen).
Er is dan ook verandering nodig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181838935
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Er is dan ook verandering nodig.
Laten we dat dan eerst regelen voordat we zeggen dat alle kinderen (en hun ouders) die hier langer dan 5 jaar verblijven mogen blijven.
pi_181838946
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Laten we dat dan eerst regelen voordat we zeggen dat alle kinderen (en hun ouders) die hier langer dan 5 jaar verblijven mogen blijven.
Juist andersom, lijkt mij menselijker.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181838962
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat er met de resultaten van die onderzoeken gedaan gaat worden: een kruiwagen paspoorten leegkiepen en alvast de volgende vullen voor de toekomstige gevallen, of toch kijken of er ondanks internationale wetten toch mogelijkheden zijn om ze het land uit te trappen voor ze aan hun 4e of 5e rechtszaak tegen ons beginnen.
Het onderzoek zal moeten uitwijzen in hoeverre het lek te dichten valt. Het kan er ook op wijzen dat er strijdigheid bestaat die niet zomaar op te valt te heffen. Misschien is het wel helemaal niet mogelijk binnen een termijn van 5 jaar bijvoorbeeld de procedure en beroepsmogelijkheden af te sluiten. Lukt dat wel dan kan men na de wetswijzigingen een kinderpardon van kracht laten zijn wat automatisch opgeheven wordt na 5 jaar. Er zullen dan immers geen vergelijkbare gevallen meer optreden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181839009
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Juist andersom, lijkt mij menselijker.
Nee, dan werkt dat juist niet, zoals ik al aangaf. Dan kan iedereen die kinderen heeft blijven zolang het langdurig stapelen en rekken van procedures niet onmogelijk is gemaakt.

Ik ben er helemaal voorstander van om gezinnen die buiten hun schuld lang op een beslissing hebben moeten wachten een verblijfsvergunning te geven.
pi_181839019
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Juist andersom, lijkt mij menselijker.
Dat mensen er uiteindelijk door verdrinken door te proberen en masse via de middelandse zee hierheen te komen acht jij menselijk?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181839134
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, dan werkt dat juist niet, zoals ik al aangaf. Dan kan iedereen die kinderen heeft blijven zolang het langdurig stapelen en rekken van procedures niet onmogelijk is gemaakt.

Ik ben er helemaal voorstander van om gezinnen die buiten hun schuld lang op een beslissing hebben moeten wachten een verblijfsvergunning te geven.
Nou laten we met dat laatste beginnen dan.


Gaisuwan alheri Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181839140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat mensen er uiteindelijk door verdrinken door te proberen en masse via de middelandse zee hierheen te komen acht jij menselijk?
Want als we deze 400 kinderen hier laten blijven na al die jaren zullen er meer mensen verdrinken in de middelandse zee?

종류는 안부 Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181839142
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het onderzoek zal moeten uitwijzen in hoeverre het lek te dichten valt. Het kan er ook op wijzen dat er strijdigheid bestaat die niet zomaar op te valt te heffen. Misschien is het wel helemaal niet mogelijk binnen een termijn van 5 jaar bijvoorbeeld de procedure en beroepsmogelijkheden af te sluiten. Lukt dat wel dan kan men na de wetswijzigingen een kinderpardon van kracht laten zijn wat automatisch opgeheven wordt na 5 jaar. Er zullen dan immers geen vergelijkbare gevallen meer optreden.
Het probleem is dat er eigenlijk géén lek is. De eerste procedure wordt tegenwoordig vrij snel afgesloten. Daarna worden er soms nieuwe procedures gestart máár tijdens de duur van die nieuwe procedures is er geen verblijfsrecht. Ze zijn dan dus al illegaal en uitzetbaar. Alleen uitzetten gaat niet omdat je gezinnen niet onder druk kan zetten mee te werken. Waarom kan dat niet? Omdat gezinnen ALTIJD gratis opvang krijgen tot de kinderen 18 jaar oud zijn. Ook als ze niet meewerken. Daar gaat het mis. Dat is de reden dat al die gezinnen het zo lang volhouden hier.

Als Lily en Howick op straat waren gezet had die moeder allang het vliegtuig terug gepakt 10 jaar geleden. Nu kregen ze toch gratis opvang en scholing dus ja, dan kan je net zo goed gratis 8 nieuwe procedures starten.
pi_181839143
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het onderzoek zal moeten uitwijzen in hoeverre het lek te dichten valt. Het kan er ook op wijzen dat er strijdigheid bestaat die niet zomaar op te valt te heffen. Misschien is het wel helemaal niet mogelijk binnen een termijn van 5 jaar bijvoorbeeld de procedure en beroepsmogelijkheden af te sluiten. Lukt dat wel dan kan men na de wetswijzigingen een kinderpardon van kracht laten zijn wat automatisch opgeheven wordt na 5 jaar. Er zullen dan immers geen vergelijkbare gevallen meer optreden.
De procedure afsluiten is het probleem niet echt, het zit hem eerder in het stapelen en dat is iets waar we vrij weinig aan kunnen veranderen. Niet zonder het VN-Vluchtelingenverdrag te schenden althans, dat regelt dat je altijd op nieuwe gronden een procedure kunt starten.
pi_181839202
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Want als we deze 400 kinderen hier laten blijven na al die jaren zullen er meer mensen verdrinken in de middelandse zee?

종류는 안부 Flip.
Yep, als je dat doet zonder eerst het lek te dichten wel, in het smartphone tijdperk zal binnen korte tijd bekend zijn dat je in Nederland asiel krijgt indien je je kind maar meeneemt. Op deze wijze stel je dus meer kinderen aan gevaar bloot.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181839215
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Yep, als je dat doet zonder eerst het lek te dichten wel, in het smartphone tijdperk zal binnen korte tijd bekend zijn dat je in Nederland asiel krijgt indien je je kind maar meeneemt. Op deze wijze stel je dus meer kinderen aan gevaar bloot.
En waarop baseer je dit precies?

S priateľským pozdravom Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181839243
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het probleem is dat er eigenlijk géén lek is. De eerste procedure wordt tegenwoordig vrij snel afgesloten. Daarna worden er soms nieuwe procedures gestart máár tijdens de duur van die nieuwe procedures is er geen verblijfsrecht. Ze zijn dan dus al illegaal en uitzetbaar. Alleen uitzetten gaat niet omdat je gezinnen niet onder druk kan zetten mee te werken. Waarom kan dat niet? Omdat gezinnen ALTIJD gratis opvang krijgen tot de kinderen 18 jaar oud zijn. Ook als ze niet meewerken. Daar gaat het mis. Dat is de reden dat al die gezinnen het zo lang volhouden hier.

Als Lily en Howick op straat waren gezet had die moeder allang het vliegtuig terug gepakt 10 jaar geleden. Nu kregen ze toch gratis opvang en scholing dus ja, dan kan je net zo goed gratis 8 nieuwe procedures starten.
Als lek stel ik dan ook proceduretijd+beroepsmogelijkheden en die combi zal ook deel uitmaken van het onderzoek.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181839344
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En waarop baseer je dit precies?

S priateľským pozdravom Flip.
Nu al riskeren bootmigranten verdrinking en blijkt het merendeel economisch vluchteling te zijn terwijl er voor hen geringe kans bestaat dat ze ook daadwerkelijk asiel krijgen. Als je in Nederland defacto zeker asiel krijgt mits je je kind maar meeneemt levert dat een enorm aanzuigende werking op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 11-09-2018 16:42:29 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181839370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Als lek stel ik dan ook proceduretijd+beroepsmogelijkheden en die combi zal ook deel uitmaken van het onderzoek.
Lees je wel? De eerste procedure is de enige échte procedure en die is tegenwoordig binnen anderhalf jaar afgerond(inclusief beroep en hoger beroep). Want enkel tijdens de eerste procedure zijn ze tijdelijk 'legaal' in Nederland.

Daarna is het enkel het falende uitzettingsbeleid. Hopelijk zal daar ook aandacht aan worden besteed maar er is geen politieke wil om illegalen op te sporen, vast te zetten en met alle mogelijke middelen te dwingen mee te werken aan terugkeer. Dus helaas, dit blijft nog wel even zo.
pi_181839558
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Daarna is het enkel het falende uitzettingsbeleid. Hopelijk zal daar ook aandacht aan worden besteed maar er is geen politieke wil om illegalen op te sporen, vast te zetten en met alle mogelijke middelen te dwingen mee te werken aan terugkeer. Dus helaas, dit blijft nog wel even zo.
Het strafbaar stellen van illegaliteit is al vaker aan de orde geweest. Misschien komt het erop neer dat je na het van kracht worden van de koppelingswet om illegaliteit te ontmoedigen er niet meer omheen kan illegaal verblijf nog verder te ontmoedigen. Ik denk ook dat het nog wel even zo blijft. Goed dat er nu een onderzoek komt want dat kan hopelijk tegenwicht bieden aan een hoop populistisch geblaat t.a.v. deze problematiek.

[ Bericht 9% gewijzigd door Digi2 op 11-09-2018 17:00:31 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181840009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het probleem is dat er eigenlijk géén lek is. De eerste procedure wordt tegenwoordig vrij snel afgesloten. Daarna worden er soms nieuwe procedures gestart máár tijdens de duur van die nieuwe procedures is er geen verblijfsrecht. Ze zijn dan dus al illegaal en uitzetbaar. Alleen uitzetten gaat niet omdat je gezinnen niet onder druk kan zetten mee te werken.
De meeste kinderen die nu momenteel al lang in Nederland verblijven hadden nog te maken met de oude procedures. Ik ben wel benieuwd of de wetswijziging daar al iets wezelijks heeft veranderd.

Is dat dikgedrukte echt zo?
pi_181840070
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou laten we met dat laatste beginnen dan.


Gaisuwan alheri Flip.
Daar was het Kinderpardon voor in het leven geroepen (de definitieve regeling, niet de overgangsregeling). :)
pi_181840403
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar was het Kinderpardon voor in het leven geroepen (de definitieve regeling, niet de overgangsregeling). :)
Ik vermoed dat velen niet weten dat het om gevallen gaat die niet aan het buiten schuld criterium voldoen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181840505
Hoop dat ze blijven, wat denken ze zelf 7 jaar ergens wonen en dan in een totaal ander land terecht komen ? Tis geen hier toch geen hollywood
pi_181840546
Ik kom met een goede compromis voor Rechts-Nederland. Laat deze Afghanen blijven, in ruil daarvoor mag je 3 Polen, 120 Somaliërs en 28.000 Eritreeërs het land uitzetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2018 17:27:38 ]
pi_181840763
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:24 schreef wawowiewa het volgende:
Hoop dat ze blijven, wat denken ze zelf 7 jaar ergens wonen en dan in een totaal ander land terecht komen ? Tis geen hier toch geen hollywood
Genoeg kinderen die dat overkomt hoor en geheel legaal. Ouders mogen gewoon emigreren en daar zijn voor zover ik weet geen beperkingen aan gesteld, ook niet dat het niet mag als de kinderen hier al 7 jaar zijn opgegroeid.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181840814
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:26 schreef Triggershot het volgende:
Ik kom met een goede compromis voor Rechts-Nederland. Laat deze Afghanen blijven, in ruil daarvoor mag je 3 Polen, 120 Somaliërs en 28.000 Eritreeërs het land uitzetten.
Heb je ook een compromis voor Links-Nederland?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181840860
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat velen niet weten dat het om gevallen gaat die niet aan het buiten schuld criterium voldoen.
Dat geldt hetzelfde voor de kinderrechtenorganisaties die het Kinderpardon een “wassen neus” noemen. Maar het staat zelfs in de (ik meen) MvT.
pi_181840888
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Heb je ook een compromis voor Links-Nederland?
Theetje met de Afghanen?
pi_181840985
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Theetje met de Afghanen?
Ik weet al dat Job Cohen daar waarschijnlijk niet bij aanwezig zal zijn, en dat is denk ik wel een afknapper -O-

Job Cohen: 'Theedrinken essentieel als burgemeester'

Job Cohen vindt Pauw te pro-Lili-en-Howick
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181841023
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Heb je ook een compromis voor Links-Nederland?
Die mogen allemaal gratis een enkeltje om een waterput te slaan daar _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 11 september 2018 @ 17:51:10 #148
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181841174
Een mooi compromis voor links- Nederland (alias wereldverbeteraars) is een enkeltje Armenie of Afghanistan geven en daar haar politieke ideen uitoefenen;. Ben benieuwd binnen hoeveel dagen ze terug zijn, als ze al op het vliegtuig stappen..
pi_181841355
Wat een kuttitel heeft dit topic, geen wonder dat half oestrogeen-rijk Nederland gaat huilen.
Een betere titel zou zijn: "Afghaans gezin met 3 kinderen wordt in een luxe vliegtuig teruggebracht naar hun moederland".
Dan kunnen we in dit topic rustig babbelen dat "Oost-West thuis best": mensen uit je eigen omgeving, taal en cultuur het beter toeven is dan als eeuwige buitenlander in een koud kikkerlandje.
Lekker de hele dag Koran lezen, couscous eten, vrouw neuken en af en toe een schaapje slachten in de achtertuin samen met de buren in plaats van als loonslaaf bij de vuilnisophaal- of plantsoenendienst werken.
Racist
  dinsdag 11 september 2018 @ 18:03:48 #150
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181841435
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:59 schreef Toga het volgende:
Wat een kuttitel heeft dit topic, geen wonder dat half oestrogeen-rijk Nederland gaat huilen.
Een betere titel zou zijn: "Afghaans gezin met 3 kinderen wordt in een luxe vliegtuig teruggebracht naar hun moederland".
Dan kunnen we in dit topic rustig babbelen dat "Oost-West thuis best": mensen uit je eigen omgeving, taal en cultuur het beter toeven is dan als eeuwige buitenlander in een koud kikkerlandje.
Lekker de hele dag Koran lezen, couscous eten, vrouw neuken en af en toe een schaapje slachten in de achtertuin samen met de buren in plaats van als loonslaaf bij de vuilnisophaal- of plantsoenendienst werken.
Vraag me af of dit ooit zou gaan gelden voor moeders (en vaders)
pi_181842095
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
n meisje uit Spanje in de klas dat jaren in Nederland had gewoond en toen rond haar 12de weer met haar ouders mee terug moest naar Spanje, waar ze alleen op vakanties heen ging omdat ze in ook al sinds haar geboorte in Nederland was. Moeten we zulke gevallen ook verbieden terug te gaan?
Goed punt.

Verschil is dat die kinderen meestal wel alle mogelijkheden hebben voor zelfontwikkeling. Dat hebben deze kinderen in Armenië niet natuurlijk.
pi_181842351
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goed punt.

Verschil is dat die kinderen meestal wel alle mogelijkheden hebben voor zelfontwikkeling. Dat hebben deze kinderen in Armenië niet natuurlijk.
Net als zo'n anderhalf miljard kinderen in Afrika, éénmaal één voet op Nederlandse bodem geeft het recht op een verblijfsstatus?
Racist
pi_181842379
De volgende posterkindjes van de sjw's.

Fuck you. Lekker het vliegtuig pakken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181842484
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:51 schreef Red_85 het volgende:
De volgende posterkindjes van de sjw's.

Fuck you. Lekker het vliegtuig pakken.
:')

Fuck you? Echt? Mannetje toch. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181842514
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:49 schreef Toga het volgende:

[..]

Net als zo'n anderhalf miljard kinderen in Afrika, éénmaal één voet op Nederlandse bodem geeft het recht op een verblijfsstatus?
Als we ze hier eerst jaren laten, dan wel.
pi_181842585
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

:')

Fuck you? Echt? Mannetje toch. :D
Idd, fuck die zieligheidsindustrie die over de ruggen van zogenaamde 'vluchtelingen' geld wil verdienen.
-Die 'vluchtelingen' horen hier niet, anders mochten ze wel blijven.
-Die parasieten mogen doodvallen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181842617
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Idd, fuck die zieligheidsindustrie die over de ruggen van zogenaamde 'vluchtelingen' geld wil verdienen.
-Die 'vluchtelingen' horen hier niet, anders mochten ze wel blijven.
-Die parasieten mogen doodvallen.
Haha ja oké sterke argumenten ik ben om. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181852955
En wij gaan nog niet naar huis:

quote:
Een Afghaans gezin dat morgen zou worden uitgezet, mag van de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) in Nederland blijven om een nieuwe asielprocedure te voeren. Het gezin met drie kinderen zat al in vreemdelingendetentie, maar mag nu weer naar een gewoon asielzoekerscentrum.

Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)ieuwe-lili-en-howick

Net voor de uitzetting komen ze erachter dat moeder te verwesterd zou zijn. Dus weer een grond voor een nieuwe procedure.
pi_181852995
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:42 schreef maan_man het volgende:
Net voor de uitzetting komen ze erachter dat moeder te verwesterd zou zijn. Dus weer een grond voor een nieuwe procedure.
Alvast de nieuwskop voor volgend jaar
quote:
Schrijnende zaak: Afghaans gezin met 3 kinderen uitgezet
Het gezin woont nu al 7 jaar 8 jaar in Nederland en heeft al op verschillende AZC’s en gezinslocaties gewoond
Kunnen we het soort lui die dit gerek van procedures faciliteren niet uitzetten? Voor elke knuffeladvocaat die we over de grens gooien nemen we dan twee vluchtelingen op.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2018 08:49:21 ]
pi_181853273
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Haha ja oké sterke argumenten ik ben om. ^O^
d


Het is wel bewezen ondertussen dat bij mensen die er voor zijn om iedereen hier naar toe te halen, er geen enkel argument door komt om ze van het tegendeel te overtuigen! Deze mensen zijn te geisoleerd door de betonnen balk voor hun kop.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181853303
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:42 schreef maan_man het volgende:
En wij gaan nog niet naar huis:

[..]

Net voor de uitzetting komen ze erachter dat moeder te verwesterd zou zijn. Dus weer een grond voor een nieuwe procedure.
Verwesterd_? De vrouw mag zonder man naar buiten?
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_181853315
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goed punt.

Verschil is dat die kinderen meestal wel alle mogelijkheden hebben voor zelfontwikkeling. Dat hebben deze kinderen in Armenië niet natuurlijk.
Waarom niet? Armenie is geen derdewereldland voor oorlog en ellende hoor.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181853324
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:42 schreef maan_man het volgende:
En wij gaan nog niet naar huis:

[..]

Net voor de uitzetting komen ze erachter dat moeder te verwesterd zou zijn. Dus weer een grond voor een nieuwe procedure.
Te verwesterd?

Ze heeft d'r hoofddoek afgedaan?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181853577
Er is voor zover mij bekend geen procedure gestart bij de voorzieningenrechter. Blijft alleen de discretionaire bevoegdheid over de uitzetting te stoppen. Over de kans daarop durf ik geen uitspraken meer te doen want dat lijkt me compleet aan willekeur onderhevig.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 12 september 2018 @ 09:43:37 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181853722
Geen mediahype dus die worden gewoon uitgezet.
pi_181853750
De 9-jarige Nemer wil nu ook wel graag weten waarom hij niet mag blijven.

https://www.ad.nl/politie(...)-gesmoord~a37c71636/
pi_181853781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:34 schreef Digi2 het volgende:
Er is voor zover mij bekend geen procedure gestart bij de voorzieningenrechter. Blijft alleen de discretionaire bevoegdheid over de uitzetting te stoppen. Over de kans daarop durf ik geen uitspraken meer te doen want dat lijkt me compleet aan willekeur onderhevig.
Ze zijn weer overgeplaatst naar een normaal AZC volgens het bericht, dus het lijkt me dat de uitzetting niet doorgaat?

Tenzij de IND deze procedure versneld afhandelt. Maar dan had ik niet verwacht dat het gezin zou worden overgeplaatst.
  woensdag 12 september 2018 @ 09:48:40 #168
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_181853797
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze zijn weer overgeplaatst naar een normaal AZC volgens het bericht, dus het lijkt me dat de uitzetting niet doorgaat?

Tenzij de IND deze procedure versneld afhandelt. Maar dan had ik niet verwacht dat het gezin zou worden overgeplaatst.
Volgens het artikel mogen ze inderdaad weer naar een regulier AZC. Waarschijnlijk een complete nieuwe procedure met beroepsmogelijkheden. Gaat wel even duren schat ik zo in.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_181853893
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:48 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Volgens het artikel mogen ze inderdaad weer naar een regulier AZC. Waarschijnlijk een complete nieuwe procedure met beroepsmogelijkheden. Gaat wel even duren schat ik zo in.
De IND kan (soms) een aanvraag versneld afhandelen (binnen een dag). De vreemdelingen kunnen tegen die beslissing dan wel in beroep gaan, maar moeten de uitspraak daarvan dan afwachten in het land van herkomst.

Ik weet alleen niet wanneer die regels gelden, dat zal niet in alle gevallen zo zijn. Dan hadden ze dat immers wel vaker toegepast.
pi_181854692
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:45 schreef Physsic het volgende:
De 9-jarige Nemer wil nu ook wel graag weten waarom hij niet mag blijven.

https://www.ad.nl/politie(...)-gesmoord~a37c71636/
quote:
,,Die commissie mag geen middel zijn om tijd te kopen’’, waarschuwt PvdA-Kamerlid Attje Kuiken al. Net als haar partij zal de hele linkse oppositie er op hameren dat een ruimer pardon de snelste oplossing is. En betere regels lossen niets op voor de groep die er nu al is. ,,Bovendien het is de vraag of een nieuw onderzoek wel een beter idee zal voortbrengen, want opeenvolgende kabinetten hebben natuurlijk veel gedaan om procedures zo snel mogelijk te laten verlopen.’’
De procedures zijn ook maar 1 aspect die tot de problematiek leiden. Geen middel om tijd te kopen is mijnsinziens een lachwekkend argument want het komt nogal hypocriet over als dat nu net het middel blijkt om op oneigelijke gronden verblijf te verwerven. De PvdA blijft zijn achterban, de werknemers verloochenen want wie krijgt van de PvdA grotendeels de rekening gepresenteerd van hun voornemens nu de premie en belastinggrondslag afgelopen jaren steeds verder van werkgevers naar werknemers zijn verschoven?

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 12-09-2018 11:06:50 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181854891
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Geen mediahype dus die worden gewoon uitgezet.
Fout.

quote:
Uitzetting Afghaans gezin met drie kinderen op nippertje voorkomen
Voor een Afghaans gezin met drie kinderen dat al acht jaar in Nederland woont, is dinsdag op het nippertje uitzetting voorkomen. De moeder deed zaterdag een opvolgend asielverzoek omdat zij en haar drie zonen door hun lange verblijf in Nederland te verwesterd zijn om te worden uitgezet naar Afghanistan.

Charlotte Huisman 11 september 2018, 17:18

De drie zoons uit het gezin Pajandeh. Foto Geenkindaandekant
De Immigratie- en Naturalisatiedienst concludeerde dinsdag tijdens een gesprek met het gezin in het detentiecentrum Zeist dat er voldoende grond is om de uitkomst van deze procedure in Nederland te mogen afwachten. Het gezin zou woensdagmiddag worden uitgezet.

Het gezin Pajandeh met drie zoons, Mohammed (17), Mahdi (15) en Sadjad (11) kwam acht jaar geleden uit Kabul naar Nederland. Ze voelden zich onveilig in Afghanistan. De familieleden woonden onder meer in asielzoekerscentra in Emmen, Goes en Gilzen. ‘Het zijn echt Nederlandse jongens’, vertelt hun nicht Gulsom Attai (24). ‘Ze spreken geen Afghaans en zijn hier opgegroeid. Het is goed dat ook zij niet worden uitgezet, evenmin als Lili en Howick.’

Onvoldoende meegewerkt
De Afghaans-Nederlandse Attai, die acht jaar geleden een verblijfsvergunning kreeg in Nederland, is toen een Facebookactie begonnen om uitzetting van het gezin Pajandeh naar Afghanistan te voorkomen. Net als Lili en Howick kwamen ook haar neven niet in aanmerking voor het kinderpardon, omdat het gezin volgens de overheid onvoldoende had meegewerkt aan vertrek.

Het gezin zat sinds vorige week dinsdag in vreemdelingendetentie in Zeist, maar is dinsdagmiddag vrijgekomen. Advocaat Maartje Terpstra denkt dat de procedure kansrijk is. ‘Verwestersing is een grond waarop asiel kan worden verleend.’

Deze verwestersing leidt wel tot enige spanning in het gezin. De moeder draagt geen hoofddoek meer. De vader die conservatief is, heeft er moeite mee dat zijn vrouw vrijer is geworden door haar verblijf in Nederland. https://nos.nl/artikel/22(...)ment-uitgesteld.html
1. Het gezin werkte onvoldoende mee met uitzetting, vandaar geen pardon (en al zo'n lange tijd in Nederland)
2. Maar nu toch een nieuwe procedure (mede dankzij de media-aandacht)
3. Mevrouw draagt geen hoofddoek meer, dus verwesterd.

Ik ben benieuwd of mevrouw onder druk van haar man toch weer een hoofddoekje gaat dragen wanneer ze mogen blijven.

Overigens is Kabul wel een relatief veilig stuk van Afghanistan, geen Taliban in Kabul.
  woensdag 12 september 2018 @ 11:21:58 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181855059
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Fout.

[..]

1. Het gezin werkte onvoldoende mee met uitzetting, vandaar geen pardon (en al zo'n lange tijd in Nederland)
2. Maar nu toch een nieuwe procedure (mede dankzij de media-aandacht)
3. Mevrouw draagt geen hoofddoek meer, dus verwesterd.

Ik ben benieuwd of mevrouw onder druk van haar man toch weer een hoofddoekje gaat dragen wanneer ze mogen blijven.

Overigens is Kabul wel een relatief veilig stuk van Afghanistan, geen Taliban in Kabul.
Klinkt weer als een gevalletje draaien en leugentjes om toch maar die verblijfsvergunning te pakken.

Te verwesterd zijn om in Afghanistan te kunnen wonen is overigens geen grond voor asiel.
pi_181855137
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
[quote]0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

Te verwesterd zijn om in Afghanistan te kunnen wonen is overigens geen grond voor asiel.
Sterker nog het is strijdig met art1 van de grondwet te discrimineren op dat soort gronden, het lijkt erop dat we steeds meer afglijden richting een bananen republiek.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181855250
En zelfs met een hartje erbij :')



Je kunt in ieder geval niet zeggen dat de mediastrategie niet succesvol is.

We zullen dus zeer spoedig wel weer nieuwe schrijnende gevallen zien.
pi_181855322
Zijn ze al weg?
pi_181855400
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goed punt.

Verschil is dat die kinderen meestal wel alle mogelijkheden hebben voor zelfontwikkeling. Dat hebben deze kinderen in Armenië niet natuurlijk.
Armenie is dus een groot pauperland in jouw beleving? Waarom zouden ze daar geen mogelijkheden hebben tot zelfontplooing?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181855460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:45 schreef Physsic het volgende:
De 9-jarige Nemer wil nu ook wel graag weten waarom hij niet mag blijven.

https://www.ad.nl/politie(...)-gesmoord~a37c71636/
En gelijk heeft hij, waarom zij wel en hij niet? Laat ze hier dan maar allemaal blijven, kunnen we ons ook al die gerechtskosten besparen en uiteindelijk blijven ze toch wel. Dus het is gewoon geld verspilling. En laten we die miljoenen kinderen die geen ontwikkelingsmogelijkheden hebben in Afrika ook maar ophalen, zo zielig allemaal.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181855489
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:12 schreef luxerobots het volgende:
Overigens is Kabul wel een relatief veilig stuk van Afghanistan, geen Taliban in Kabul.
Vind dit ook een leuke uit dat stuk
quote:
Het gezin Pajandeh met drie zoons, Mohammed (17), Mahdi (15) en Sadjad (11) kwam acht jaar geleden uit Kabul naar Nederland.
-
‘Ze spreken geen Afghaans en zijn hier opgegroeid..’
Mohammed heeft tot zijn 9e in Kabul gewoond met zijn Afghaanse vader en moeder, maar spreekt geen Afghaans :? .
Suuuuure :') (hetzelfde voor zijn broertje die 7 was trouwens). Die jongste was 2 dus dat zou nog kunnen, maar ik geloof er niks van dat de voertaal daar in huis de afgelopen 8 jaar Nederlands was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2018 11:46:16 ]
  woensdag 12 september 2018 @ 11:53:58 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181855651
quote:
99s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:45 schreef CrashO het volgende:

[..]

Vind dit ook een leuke uit dat stuk

[..]

Mohammed heeft tot zijn 9e in Kabul gewoond met zijn Afghaanse vader en moeder, maar spreekt geen Afghaans :? .
Suuuuure :') (hetzelfde voor zijn broertje die 7 was trouwens). Die jongste was 2 dus dat zou nog kunnen, maar ik geloof er niks van dat de voertaal daar in huis de afgelopen 8 jaar Nederlands was.
Dat bedoel ik, gewoon weer wat leugentjes. Daar prik je toch zo doorheen.
  woensdag 12 september 2018 @ 11:54:00 #180
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181855654
Die migranten liegen toch meestal over alles ? Dat zouden ze moeten aanpakken. Liegen is meteen eruit b.v.. Niks nieuwe procedure starten met nieuwe leugens.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181856119
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Fout.

[..]

1. Het gezin werkte onvoldoende mee met uitzetting, vandaar geen pardon (en al zo'n lange tijd in Nederland)
2. Maar nu toch een nieuwe procedure (mede dankzij de media-aandacht)
3. Mevrouw draagt geen hoofddoek meer, dus verwesterd.

Ik ben benieuwd of mevrouw onder druk van haar man toch weer een hoofddoekje gaat dragen wanneer ze mogen blijven.

Overigens is Kabul wel een relatief veilig stuk van Afghanistan, geen Taliban in Kabul.
Het argument dat vrouwen te verwesterd zijn is soms een succes wanneer het gaat om een (jonge) alleenstaande vrouw of moeder.

Ik ben benieuwd of dat ook zo is in het geval van deze getrouwde vrouw. Ik verwacht van niet, maar ik ken de details niet.

Dit gezin heeft geen dochters, dat is ook wel een nadeel voor ze.
  woensdag 12 september 2018 @ 12:25:37 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181856352
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het argument dat vrouwen te verwesterd zijn is soms een succes wanneer het gaat om een (jonge) alleenstaande vrouw of moeder.

Ik ben benieuwd of dat ook zo is in het geval van deze getrouwde vrouw. Ik verwacht van niet, maar ik ken de details niet.

Dit gezin heeft geen dochters, dat is ook wel een nadeel voor ze.
Pa vindt het niet zo leuk als zijn vrouw zich te westers kleedt, maar ongetwijfeld pakt hij maar wat graag die westerse uitkering en huurwoning aan als die kans zich aandient.
pi_181856512
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Pa vindt het niet zo leuk als zijn vrouw zich te westers kleedt, maar ongetwijfeld pakt hij maar wat graag die westerse uitkering en huurwoning aan als die kans zich aandient.
Mehh, er zijn ook Afghanen (mannen) die zich niet zo kunnen vinden in die strenge regels. Dat kan natuurlijk ook een reden zijn dat ze naar Nederland zijn gevlucht.

[ Bericht 5% gewijzigd door Physsic op 12-09-2018 12:45:24 ]
pi_181856648
Dus kinderen die uitgezet worden naar een veilig land mogen wél blijven, maar kinderen uit een superonveilig land mogen wel oprotten?

WTF is dit voor beleid Rutte??? :r
pi_181856824
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:10 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

d

Het is wel bewezen ondertussen dat bij mensen die er voor zijn om iedereen hier naar toe te halen, er geen enkel argument door komt om ze van het tegendeel te overtuigen! Deze mensen zijn te geisoleerd door de betonnen balk voor hun kop.
_O- 8)7

Hörmətlə Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181858785
quote:
99s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:45 schreef CrashO het volgende:

[..]

Vind dit ook een leuke uit dat stuk

[..]

Mohammed heeft tot zijn 9e in Kabul gewoond met zijn Afghaanse vader en moeder, maar spreekt geen Afghaans :? .
Suuuuure :') (hetzelfde voor zijn broertje die 7 was trouwens). Die jongste was 2 dus dat zou nog kunnen, maar ik geloof er niks van dat de voertaal daar in huis de afgelopen 8 jaar Nederlands was.
Ze liegen en bedriegen je waar je bij staat. Hebben ze geen moeite mee en kunnen ze al vanaf hun geboorte.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  woensdag 12 september 2018 @ 17:57:43 #187
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181863405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, gewoon weer wat leugentjes. Daar prik je toch zo doorheen.
Als er iets is aangetoond afgelopen week is dat liegen loont, dus zo vreemd zijn die leugens niet.

Eigenlijk zou een verblijfsvergunning per direct geweigerd moeten worden zodra er aantoonbaar geconstateerd is dat gelogen wordt en is. Niet eens? Ga maar procederen, op je eigen kosten dan.
  woensdag 12 september 2018 @ 17:58:52 #188
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181863447
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Pa vindt het niet zo leuk als zijn vrouw zich te westers kleedt, maar ongetwijfeld pakt hij maar wat graag die westerse uitkering en huurwoning aan als die kans zich aandient.
Vanzelfsprekend, daar is op geselecteerd bij de keuze in welk land de asielaanvraag gedaan zou worden en welke landen daarvoor geskipt zouden worden bij de vlucht naar hier.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 12 september 2018 @ 18:04:59 #189
74056 crew  ToT
pi_181863605
quote:
99s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:45 schreef CrashO het volgende:

[..]

Vind dit ook een leuke uit dat stuk

[..]

Mohammed heeft tot zijn 9e in Kabul gewoond met zijn Afghaanse vader en moeder, maar spreekt geen Afghaans :? .
Suuuuure :') (hetzelfde voor zijn broertje die 7 was trouwens). Die jongste was 2 dus dat zou nog kunnen, maar ik geloof er niks van dat de voertaal daar in huis de afgelopen 8 jaar Nederlands was.
Ze spreken vast Dari en anders wel Pasjtoe. Zo niet, dan spreken ze wel één van de talen of dialecten van de regio waar ze geboren zijn.
En ja, als het zo'n onbenullig lokaal dialectje is, zullen ze ook terug moeten naar de regio waar die taal gesproken wordt.
pi_181863898
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
Armenie is dus een groot pauperland in jouw beleving?
Dat zijn jouw woorden. Maar ik denk het wel ja.
pi_181864271
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Fout.

[..]

1. Het gezin werkte onvoldoende mee met uitzetting, vandaar geen pardon (en al zo'n lange tijd in Nederland)
2. Maar nu toch een nieuwe procedure (mede dankzij de media-aandacht)
3. Mevrouw draagt geen hoofddoek meer, dus verwesterd.

Ik ben benieuwd of mevrouw onder druk van haar man toch weer een hoofddoekje gaat dragen wanneer ze mogen blijven.

Overigens is Kabul wel een relatief veilig stuk van Afghanistan, geen Taliban in Kabul.
Haha ik vroeg het nog.

Een hoofddoek (tijdelijk) afdoen is straks genoeg om een verblijfsvergunning af te dwingen _O-

Echt.... NL :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181864438
quote:
Advocaat Maartje Terpstra denkt dat de procedure kansrijk is. ‘Verwestersing is een grond waarop asiel kan worden verleend.
Ow.
En dat argument werkt maar 1 kant op natuurlijk..........
pi_181864648
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:30 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Klopt.

Maar nu is er weer het recht op gezinshereniging. Vast weer Europees vastgelegd waar we dus niet onderuit kunnen komen. Mja, das allemaal de keerzijde van de EU. Als staat geef je een stukje soevereiniteit weg aan hen en dat pakt niet altijd goed uit.
We gooien onze eigen glazen in, dat recht moet op Europees niveau worden ingetrokken, verder moet het niet mogelijk worden eindeloos door te procederen.

Een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd: Ja, een Ned paspoort: Nooit.

Bij fraude, liegen, bedriegen etc, etc: Direct uitzetting.
pi_181864767
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Haha ik vroeg het nog.

Een hoofddoek (tijdelijk) afdoen is straks genoeg om een verblijfsvergunning af te dwingen _O-

Echt.... NL :')
Dat zal voorlopig nog wel meevallen, denk ik. Dit zijn twee recente zaken:

Voorbeeld 1)
quote:
Eiseres voert voorts aan dat zij verwesterd is en daarom een ernstig risico loopt bij terugkeer. Zij is sinds 25 oktober 2015 in Nederland en zij wil graag zelfstandig leven zoals dat in Nederland kan. In Nederland kan zij vrij en alleen over straat en kan zij studeren en werken. Zij wil zich niet langer onderwerpen aan de normen en waarden en het strenge geloof in Afghanistan. Zij zal daarom worden gezien als afvallige omdat zij zich bij terugkeer niet zal houden aan de religieuze eisen. Zij beroept zich voor haar standpunt op een stuk van het Landelijk Bureau van Vluchtelingenwerk Nederland van 14 mei 2018, een stuk van Vluchtelingenwerk Nederland van 9 maart 2018 en een stuk van de Commissie Strategisch Procederen* van Vluchtelingenwerk Nederland. Van eiseres kan niet verwacht worden dat zij zich aanpast aan de heersende moraal en de waarden en normen in Afghanistan

De rechtbank is van oordeel dat verweerder zich op goede gronden op het standpunt heeft gesteld dat van eiseres mag worden verwacht dat zij zich aanpast aan de geldende traditionele normen in Afghanistan waar zij het overgrote deel van haar leven heeft gewoond. Dat eiseres in de drie jaar dat zij in Nederland heeft verbleven zelfstandig heeft kunnen sporten, boodschappen heeft gedaan en Nederlandse les heeft gevolgd, maakt dat niet anders. De enkele omstandigheid dat eiseres zich in Afghanistan niet op gelijke wijze kan uiten of ontplooien vormt onvoldoende grond voor verlening van een asielvergunning.

6.2
Verweerder heeft voorts op goede gronden overwogen dat eiseres niet aannemelijk heeft gemaakt dat zij zodanig verwesterd is dat zij bij terugkeer naar Afghanistan zal worden gezien als afvallige. Niet is gebleken dat eiseres zich van de Islam heeft afgekeerd. Eiseres heeft niet aannemelijk gemaakt dat haar wens om gebruik te willen blijven maken van de rechten en vrijheden die Nederland haar biedt, gerelateerd is aan (het ontbreken van) een godsdienstige overtuiging of dat dit haar zal worden toegedicht.

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBDHA:2018:6927
Voorbeeld 2)
quote:
De rechtbank is van oordeel dat verweerder zich terecht op het standpunt heeft gesteld dat de stelling van een vreemdeling dat zij na verblijf van langere duur in Nederland is verwesterd, op zichzelf onvoldoende is om te kunnen spreken van een gegronde vrees voor vervolging op politieke dan wel godsdienstige gronden. De rechtbank volgt verweerder in zijn standpunt, zoals weergegeven onder 9.4, dat naast het aannemen van een westerse levensstijl ook sprake moet zijn van een innerlijke godsdienstige overtuiging of een oprechte politieke opvatting op grond waarvan de vreemdeling zich niet langer kan conformeren aan de heersende regels of normen van de religie in haar land van herkomst. Dat volgt immers al op zichzelf uit de vervolgingsgronden ‘godsdienst’ of ‘politieke overtuiging’, zoals bedoeld in artikel 1(A) Vluchtelingenverdrag. Indien geen sprake is van een dergelijke oprechte godsdienstige overtuiging of politieke opvatting, kan verweerder van de vreemdeling verwachten dat zij zich bij terugkeer naar haar land van herkomst aanpast aan de daar geldende normen.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBDHA:2018:7813
*Commissie Strategisch Procederen? :?
  woensdag 12 september 2018 @ 19:08:19 #195
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181864845
quote:
99s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:45 schreef CrashO het volgende:

[..]

Vind dit ook een leuke uit dat stuk

[..]

Mohammed heeft tot zijn 9e in Kabul gewoond met zijn Afghaanse vader en moeder, maar spreekt geen Afghaans :? .
Suuuuure :') (hetzelfde voor zijn broertje die 7 was trouwens). Die jongste was 2 dus dat zou nog kunnen, maar ik geloof er niks van dat de voertaal daar in huis de afgelopen 8 jaar Nederlands was.
Het niet spreken van de taal was in elk geval geen belemmering om naar Nederland te komen. Of hebben ze de taal daar geleerd?
Tot nooit .......
pi_181867058
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:45 schreef Wup2 het volgende:

[..]

Ow.
En dat argument werkt maar 1 kant op natuurlijk..........
Uiteraard... Daarnaast schijnt manlief de verwestering van zijn vrouw NIET zo prettig te vinden. Wat was dus nu eigenlijk ècht de reden waarom ze naar Nederland kwamen? Of dachten ze dat Nederland ook al een kalifaat was maar dan met gratis geld?
Racist
  vrijdag 14 september 2018 @ 00:22:18 #197
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181891382
Zijn deze mensen wel uitgezet, of waren ze vergeten op tijd weg te lopen?
pi_181891647
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 00:22 schreef Kamelenteen het volgende:
Zijn deze mensen wel uitgezet, of waren ze vergeten op tijd weg te lopen?
Als er sinds woensdag niets is veranderd zitten ze momenteel weer in een azc, in afwachting van een beslissing op hun nieuwe asielaanvraag.
  vrijdag 14 september 2018 @ 01:00:48 #199
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181891804
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 00:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als er sinds woensdag niets is veranderd zitten ze momenteel weer in een azc, in afwachting van een beslissing op hun nieuwe asielaanvraag.
Oh, hebben we ook weer een nieuwe aanvraag ingediend?
  vrijdag 14 september 2018 @ 01:41:25 #200
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181892187
pfff stond ik speciaal voor de deportatie op schiphol met een paar lekkere lolies en een boekje voor onderweg naar Afganistan.

Heb ik ze niet gezien. Ondankbare kinderen toch .....
Tot nooit .......
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:18:32 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181895222
Waarschijnlijk zijn deze mensen helemaal niet zo zielig als ze zich voordoen. Anders was hun aanvraag immers niet meerdere keren afgewezen.
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:58:25 #202
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181895735
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 01:00 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Oh, hebben we ook weer een nieuwe aanvraag ingediend?
Ja en als die weer afgewezen wordt , gaan ze gewoon weer in hoger beroep , want zo rollen de zakkenvullende asieladvocaten
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')