abonnement Unibet Coolblue
pi_181530420
quote:
Blanke boeren krijgen het zwaar in Zuid-Afrika
Floris_Stempel 28-08-2018 21:18 print

Een wetsvoorstel die het toelaat dat de Zuid-Afrikaanse regering blanke boeren moet compenseren, zodra zij gedwongen worden land af te staan, is van tafel gegooid. Vanaf nu kunnen de boeren dus op elk moment van hun land gegooid worden, zonder ook maar één cent daarvoor terug te zien. Dit, tot grote vreugde van regeringspartij ANC.

President Cyril Ramaphosa stond totaal niet achter dit wetsvoorstel en is groot voorstander van het van blanken afnemen van landbouw- en veeteeltgrond om het daarna te herverdelen onder de zwarte bevolking van Zuid-Afrika. "Het onteigenen van land verzekert ons dat de landbouwproductie omhoog zal gaan, voedselveiligheid zal vergroten en het zorgt ervoor dat het land dat ons ooit door apartheid is afgenomen, weer terugkomt bij de rechtmatige eigenaren."

Ongeveer 72 procent van de landbouwgrond in Zuid-Afrika is in handen van blanke boeren, alhoewel zij slechts acht procent van de bevolking van het land vertegenwoordigen. Deze ongelijkheid dient voor zwarte Zuid-Afrikanen als een krachtige herinnering aan de raciale kloof die tussen de zwarten en blanken blijft bestaan, 25 jaar na het einde van apartheid.

Vele critici vinden het afwijzen van dit wetsvoorstel als een vrijbrief voor iedereen om land van de blanke boeren af te nemen. Terwijl het aantal moorden op blanke boeren op het laagste punt sinds jaren staat, vrezen velen dat dit aantal in de komende jaren weer flink omhoog zal gaan.
Blanke boeren krijgen het zwaar in Zuid-Afrika

Weerzinwekkend racisme tegenover blanken. Het ANC is een door en door corrupte en misdadige partij. Zuid-Afrika is enorm afgegleden sinds de ANC daar aan de macht is. Blanken hebben zich al honderden jaren terug gevestigd in Zuid-Afrika. Voor de goede orde wil ik overigens vermelden dat het apartheidsregime ook weerzinwekkend was.

Ik ben nieuwsgierig of dit ook sterk wordt veroordeeld door politieke leiders en de wereldmedia en of er ook sancties richting Zuid-Afrika gaan komen.
pi_181530469
De andere kant van de Apartheid.
Google is your friend, abuse your friends
pi_181530507
De TT is misleidend. Blanken in Zuid-Afrika hebben het al moeilijk sinds 1994. En dat geldt niet enkel voor blanken, maar bijvoorbeeld ook voor de Inkatha.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181530571
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:57 schreef oranjevogel1 het volgende:
De TT is misleidend. Blanken in Zuid-Afrika hebben het al moeilijk sinds 1994. En dat geldt niet enkel voor blanken, maar bijvoorbeeld ook voor de Inkatha.
Tja, er zijn in Zuid-Afrika ook vele heksenjachten en moorden geweest op immigranten uit buurtlanden, maar dit artikel gaat over het onverhuld racisme tegenover blanken in Zuid-Afrika.
pi_181530742
Misschien maar weer de boel koloniseren?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:08:05 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181530837
Die grond is eeuwen geleden door de. voorouders van de huidige boren ontgonnen. Maar goed. Als de negers in Afrika straks van de honger omkomen moeten we ze massaal laten verekken. Daar vragen ze zelf om.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181530895
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:03 schreef AchJa het volgende:
Vooral ook niks leren van Zimbabwe... :')
Dat is juist het groote voorbeeld. Ongestraft land pikken, vrouwen verkrachten en kinderen vermoorden. En de internationale gemeenschap kijkt gewoon de andere kant op. Met een beetje geluk kun je ook nog de nobelprijs voor de vrede binnenhalen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181531367
Maar Trump praat natuurlijk poep , "rechtse praat", er worden helemaal niet zoveel blanke boeren "meer" vermoord.
Nee, die laten zichzelf inmiddels ook beter beschermen.
En procentueel valt het natuurlijk allemaal wel mee, als je ziet hoeveel negers daar elkaar de hersens inslaat.
Niks aan de hand, loopt u maar door...
Racist
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:29:38 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181531541
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:10 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is juist het groote voorbeeld. Ongestraft land pikken, vrouwen verkrachten en kinderen vermoorden. En de internationale gemeenschap kijkt gewoon de andere kant op. Met een beetje geluk kun je ook nog de nobelprijs voor de vrede binnenhalen.
In het geval van Zimbabwe komt dat omdat niemand om dat land geeft, het heeft geen politieke of economische waarde.
pi_181531628
Voorspelling:


Land afnemen

Negers nemen het over

Hongersnood

Chinezen pachten land om voedsel te produceren
pi_181531682
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In het geval van Zimbabwe komt dat omdat niemand om dat land geeft, het heeft geen politieke of economische waarde.
Zimbabwe kent geen natuurlijke rijkdommen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181531685
"Het onteigenen van land verzekert ons dat de landbouwproductie omhoog zal gaan, voedselveiligheid zal vergroten en het zorgt ervoor dat het land dat ons ooit door apartheid is afgenomen, weer terugkomt bij de rechtmatige eigenaren."

De rechtmatige eigenaren van honderden jaren geleden? :')

Behalve racistisch is dit ook nog eens poepie-dom. De mensen die de grond nu beheren hebben de expertise en mentaliteit om er goede oogst uit te halen.

Als je dat aan de zwarte bevolking overlaat, betekent dat alleen maar verloedering en misoogsten (en nee, dat is niet omdat ze zwart zijn, wel omdat ze de kennis en kunde niet aangeleerd hebben gekregen).
pi_181531831
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:34 schreef luxerobots het volgende:
De rechtmatige eigenaren van honderden jaren geleden? :')
Een mooi staaltje geschiedenisvervalsing, dat als zoete koek geslikt wordt door het onwetende electoraat van het ANC.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:41:05 #15
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181531909
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:34 schreef luxerobots het volgende:
"Het onteigenen van land verzekert ons dat de landbouwproductie omhoog zal gaan, voedselveiligheid zal vergroten en het zorgt ervoor dat het land dat ons ooit door apartheid is afgenomen, weer terugkomt bij de rechtmatige eigenaren."

De rechtmatige eigenaren van honderden jaren geleden? :')

Behalve racistisch is dit ook nog eens poepie-dom. De mensen die de grond nu beheren hebben de expertise en mentaliteit om er goede oogst uit te halen.

Als je dat aan de zwarte bevolking overlaat, betekent dat alleen maar verloedering en misoogsten (en nee, dat is niet omdat ze zwart zijn, wel omdat ze de kennis en kunde niet aangeleerd hebben gekregen).
En de voorouders van de blanken in Zuid-Afrika wonen daar over het algemeen langer dan de voorouders van de zwarten...

We zullen zien hoe het gaat. Ik vermoed dat veel landbouwgrond die nu prima bewerkbaar is over luttele jaren verdorde kak is.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:51:39 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181532310
Heeft Nederland al fregatten die kant opgestuurd?
pi_181532444
Ze zagen een van de meest welvarende Afrikaanse landen economische zelfmoord plegen met hongersnoden tot gevolg en dachten: dit willen wij ook. Lachen man als die lui over 5 jaar schreeuwen dat ze niks meer hebben door blank racisme.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:55:56 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181532485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Zimbabwe kent geen natuurlijke rijkdommen?
Jawel, genoeg landen in Afrika die dat hebben zelfs. Maar weinig geopolitieke waarde. Daarom kijkt het westen graag de andere kant op als er in dat soort derdewereldlanden wantoestanden plaatsvinden.
pi_181532491
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:34 schreef luxerobots het volgende:

Als je dat aan de zwarte bevolking overlaat, betekent dat alleen maar verloedering en misoogsten (en nee, dat is niet omdat ze zwart zijn, wel omdat ze de kennis en kunde niet aangeleerd hebben gekregen).
Bovendien zorgen mensen over het algemeen beter voor een auto waar ze jaren voor hebben zitten zwoegen dan eentje die ze van rijke papa hebben gekregen.
pi_181532832
Racisme naar blanken bestaat niet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181532837
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:34 schreef luxerobots het volgende:
"Het onteigenen van land verzekert ons dat de landbouwproductie omhoog zal gaan, voedselveiligheid zal vergroten en het zorgt ervoor dat het land dat ons ooit door apartheid is afgenomen, weer terugkomt bij de rechtmatige eigenaren."

De rechtmatige eigenaren van honderden jaren geleden? :')

Behalve racistisch is dit ook nog eens poepie-dom. De mensen die de grond nu beheren hebben de expertise en mentaliteit om er goede oogst uit te halen.

Als je dat aan de zwarte bevolking overlaat, betekent dat alleen maar verloedering en misoogsten (en nee, dat is niet omdat ze zwart zijn, wel omdat ze de kennis en kunde niet aangeleerd hebben gekregen).
Racist.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181535292
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:34 schreef luxerobots het volgende:
"Het onteigenen van land verzekert ons dat de landbouwproductie omhoog zal gaan, voedselveiligheid zal vergroten en het zorgt ervoor dat het land dat ons ooit door apartheid is afgenomen, weer terugkomt bij de rechtmatige eigenaren."

De rechtmatige eigenaren van honderden jaren geleden? :')

Behalve racistisch is dit ook nog eens poepie-dom. De mensen die de grond nu beheren hebben de expertise en mentaliteit om er goede oogst uit te halen.

Als je dat aan de zwarte bevolking overlaat, betekent dat alleen maar verloedering en misoogsten (en nee, dat is niet omdat ze zwart zijn, wel omdat ze de kennis en kunde niet hebben willen leren aangeleerd hebben gekregen).
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_181535395
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:51 schreef the-eye het volgende:
Heeft Nederland al fregatten die kant opgestuurd?
Geen nucleair aangedreven onderzeeboten volgeladen met kernwapens (SSBN's) die kant opsturen. :')

https://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_missile_submarine
pi_181537303
Haal die mensen maar terug naar Nederland als het echt gevaarlijk wordt. Desnoods alle 4.5 miljoen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 08:54:55 #25
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_181537549
Imamofpeace twitterde op zondag 26-08-2018 om 12:25:10 “Let us kill the white man, the white man must die” #SouthAfricanfarmers https://t.co/mDnduvCoyH reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_181537638
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:34 schreef TheJanitor het volgende:
Haal die mensen maar terug naar Nederland als het echt gevaarlijk wordt. Desnoods alle 4.5 miljoen.
Waarom zouden we in hemelsnaam Afrikanen die er al generaties wonen naar Nederland halen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181537641
Is er garantie dat dat afgenomen land eerlijk verdeeld wordt tussen het volk, of pikken vriendjes van de regering het in.
.
pi_181537680
quote:
5s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zouden we in hemelsnaam Afrikanen die er al generaties wonen naar Nederland halen?
Wist niet dat je tegen vluchtelingen was.
pi_181537704
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wist niet dat je tegen vluchtelingen was.
Dat is niet echt een antwoord op het 'waarom zouden we dat doen'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181537740
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is niet echt een antwoord op het 'waarom zouden we dat doen'.
We doen het nu toch ook al? En deze mensen staan cultureel nog steeds dichter bij ons dan de meeste andere vluchtelingen. En voor veel is het uiteindelijk ook hun vaderland.
pi_181537760
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:07 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

We doen het nu toch ook al? En deze mensen staan cultureel nog steeds dichter bij ons dan de meeste andere vluchtelingen. En voor veel is het uiteindelijk ook hun vaderland.
Oke.

Nou, het lijkt mij een slecht plan. Ik pleit voor meer opvang in de regio, daar kun je met minder geld veel meer voor ze doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:19:50 #32
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181537924
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Ze zagen een van de meest welvarende Afrikaanse landen economische zelfmoord plegen met hongersnoden tot gevolg en dachten: dit willen wij ook. Lachen man als die lui over 5 jaar schreeuwen dat ze niks meer hebben door blank racisme.
Je snapt dat dit weer een typisch geval is van een paar hordes schreeuwers die de politieke wind in de rug hebben? En dat de mensen die straks honger gaan lijden geen enkele band hebben of willen met deze schreeuwers? En dat die schreeuwers dan aan kunnen kloppen als zelfverklaarde helden bij dezelfde politici die de voedselproductie en de economie verkocht hebben voor stemmen?

Dus dat de mensen die uiteindelijk de straat op gaan om te klagen over hun omstandigheden en de honger geen rol hadden of hebben bij wat voor geweld dan ook? En dat die burgers dan net zo graag geclaimd worden door weer diezelfde politici ("Ons volk heeft geleden onder die anderen, die blankes, zij zijn de schuld!") én de toeschouwers in het buitenland voor hun agenda? ("Zie die domme negers nu staan schreeuwen! Ze hebben het zelf veroorzaakt, haha!").
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:22:53 #33
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181537974
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke.

Nou, het lijkt mij een slecht plan. Ik pleit voor meer opvang in de regio, daar kun je met minder geld veel meer voor ze doen.
Ja maar deze mensen zijn blank.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181538000
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja maar deze mensen zijn blank.
Je bedoelt dat ze 'cultureel dichter bij ons staan', zeker.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:26:01 #35
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181538045
quote:
6s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze 'cultureel dichter bij ons staan', zeker.
Oh ja dat is waar ook.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181538098
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:34 schreef luxerobots het volgende:
"Het onteigenen van land verzekert ons dat de landbouwproductie omhoog zal gaan, voedselveiligheid zal vergroten en het zorgt ervoor dat het land dat ons ooit door apartheid is afgenomen, weer terugkomt bij de rechtmatige eigenaren."

De rechtmatige eigenaren van honderden jaren geleden? :')

Behalve racistisch is dit ook nog eens poepie-dom. De mensen die de grond nu beheren hebben de expertise en mentaliteit om er goede oogst uit te halen.

Als je dat aan de zwarte bevolking overlaat, betekent dat alleen maar verloedering en misoogsten (en nee, dat is niet omdat ze zwart zijn, wel omdat ze de kennis en kunde niet aangeleerd hebben gekregen).
Dat land was van stammen die door zowel de blanken als de zwarten zijn vermoord. De oorspronkelijke bevolking bestaat al 100 jaar niet meer in ZA.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181538150
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je snapt dat dit weer een typisch geval is van een paar hordes schreeuwers die de politieke wind in de rug hebben? En dat de mensen die straks honger gaan lijden geen enkele band hebben of willen met deze schreeuwers? En dat die schreeuwers dan aan kunnen kloppen als zelfverklaarde helden bij dezelfde politici die de voedselproductie en de economie verkocht hebben voor stemmen?

Dus dat de mensen die uiteindelijk de straat op gaan om te klagen over hun omstandigheden en de honger geen rol hadden of hebben bij wat voor geweld dan ook? En dat die burgers dan net zo graag geclaimd worden door weer diezelfde politici ("Ons volk heeft geleden onder die anderen, die blankes, zij zijn de schuld!") én de toeschouwers in het buitenland voor hun agenda? ("Zie die domme negers nu staan schreeuwen! Ze hebben het zelf veroorzaakt, haha!").
Dus alleen mensen die niet op het ANC gestemd hebben gaan honger lijden? Dat zou wel bizar toeval zijn.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:30:51 #38
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181538160
Ik zou als blanke boer al wel gezorgd hebben dat ik kon emigreren, familie alvast vooruit sturen en dan een paar ton zout laten bezorgen en dat over mijn land uitrijden voor ik zelf ook vertrok. Stik er maar in.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181538450
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:30 schreef nixxx het volgende:
Ik zou als blanke boer al wel gezorgd hebben dat ik kon emigreren, familie alvast vooruit sturen en dan een paar ton zout laten bezorgen en dat over mijn land uitrijden voor ik zelf ook vertrok. Stik er maar in.
Naar Australië dan maar. Dat land heeft al gezegd dat de blanke boeren welkom zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:45:33 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181538487
Afrika :')
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:48:38 #41
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_181538563
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is niet echt een antwoord op het 'waarom zouden we dat doen'.
Tegen de vergrijzing en verkleuring
  woensdag 29 augustus 2018 @ 09:54:50 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181538725
quote:
"Het onteigenen van land verzekert ons dat de landbouwproductie omhoog zal gaan, voedselveiligheid zal vergroten en het zorgt ervoor dat het land dat ons ooit door apartheid is afgenomen, weer terugkomt bij de rechtmatige eigenaren."
Jaja
Zimbabwe is dat een groot succes gebleken, is nu de grootste voedselexporteur van Afrika
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:06:39 #43
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_181538963
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Afrika :')
Failed continent zou Blok zeggen.
Wordt nooit wat daar, is ook de cultuur van ieder voor zich of hooguit voor de eigen stam.

Eerst profiteerden de blanken ervan nu nemen de Chinezen de rol over en de Afrikanen laten het gebeuren. Al zullen ze over x jaar wel iemand anders de schuld geven van de problemen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_181539278
Doe mij een bron die de situatie helder uit kan leggen ipv van fucking FOK.nl, die wordt volgetikt door vrijwillige bloggertjes die hun info van internet trekken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:31:27 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181539629
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
Doe mij een bron die de situatie helder uit kan leggen ipv van fucking FOK.nl, die wordt volgetikt door vrijwillige bloggertjes die hun info van internet trekken.
Je hebt gelijk koos, zaak ligt complex en het artikel van de frontpage heeft geen bronnen.
Hier meer achtergrond, zaak speelt al een tijdje
https://fd.nl/economie-po(...)boeren-af-te-pakken#
https://www.newsweek.com/(...)ed-their-land-853662
https://www.thetimes.co.u(...)-land-grab-b7pvdfr0s
https://www.news.com.au/f(...)1adc1c399d3576c4c0bc
https://www.bloomberg.com(...)n-land-expropriation

https://www.news.com.au/f(...)131bfc4ffb648ea5c53b

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietverdriet op 29-08-2018 10:41:45 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181539726
Ze hebben een nieuwe Eugene Terre'Blanche nodig.

Eugene Terre'Blanche _O_
pi_181539778
Als ik een metselaar een woonhuis zie optrekken, dan vind ik dit er zeer makkelijk uitzien. Maar ik ga niet gelijk een eigen huis bouwen. Ik begin met een klein en onschuldig tuinmuurtje om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik het metselen beter aan de professionals kan overlaten. Als ze verstandig zijn, dan gaat de zwarte bevolking eerste eens een jaar of drie een volkstuintje bewerken, kijken of het bewerken van land iets voor hun is.

Dit nog los dat het belachelijk en zelfs dom is om mensen hun bezittingen af te pakken. Dat hebben wij niet alleen in Zimbabwe gezien, maar ook in Venezuela.
pi_181539792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:38 schreef maan_man het volgende:
Als ze verstandig zijn, dan gaat de zwarte bevolking eerste eens een jaar of drie een volkstuintje bewerken, kijken of het bewerken van land iets voor hun is.
:D :'( :D .

Deze man.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181540116
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaja
Zimbabwe is dat een groot succes gebleken, is nu de grootste voedselexporteur van Afrika
:')
:?

Zimbabwe was een exporteur toen het nog de graanschuur werd genoemd... Nu gaat het weer een beetje de goeie kant op omdat ze op hun knieen liggen of de blanke boeren alsjeblieft niet terug willen komen...

Ooit leek het ondenkbaar in Zimbabwe: blanke boeren keren onder applaus van lokale bevolking terug
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:53:38 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181540159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

:?

Zimbabwe was een exporteur toen het nog de graanschuur werd genoemd... Nu gaat het weer een beetje de goeie kant op omdat ze op hun knieen liggen of de blanke boeren alsjeblieft niet terug willen komen...

Ooit leek het ondenkbaar in Zimbabwe: blanke boeren keren onder applaus van lokale bevolking terug
Deze smiley :') deed je niet vermoede dat de post sarcastisch was?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 10:56:33 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181540213
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Neen, aangezien Zimbabwe in het verleden wel de grootste exporteur is geweest...
Goed, bij deze, de post was sarcastisch bedoeld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181540768
Hup Afrika, race to the bottom. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181540824
En ik zag van de week een bericht van de NOS voorbijkomen dat er niks aan de hand is daar. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181540992
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Voorspelling:

Land afnemen

Negers nemen het over

Hongersnood

Chinezen pachten land om voedsel te produceren
Yep, de Chinezen lachen zich dood.
Hebben ook geen laste van "mensenrechten" en "vluchtelingen"
Die nemen de handel gewoon voor een appel en een ei over
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:33:16 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181541085
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:20 schreef FlippingCoin het volgende:
En ik zag van de week een bericht van de NOS voorbijkomen dat er niks aan de hand is daar. :{
NOS

quote:
Er is evenmin sprake van inbeslagname van boerderijen in Zuid-Afrika. Het is wel zo dat de Zuid-Afrikaanse president Ramaphosa deze maand bekendmaakte een grondwetsartikel te willen veranderen waarmee onteigening zonder compensatie mogelijk wordt.
https://nos.nl/artikel/22(...)-zijn-de-feiten.html

Terwijl
quote:
South Africa begins seizing white-owned farms
https://www.news.com.au/f(...)131bfc4ffb648ea5c53b

Het is heel duidelijk dat ZA bezig wetten en de grondwet aan te passen om land te onteigenen en dat zonder compensatie te gaan doen. En dit blijkbaar al begonnen is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181542040
Foutje.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 13:11:00 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181543563
Ondertussen op het ministerie van onderwijs in ZA
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181543680
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:20 schreef FlippingCoin het volgende:
En ik zag van de week een bericht van de NOS voorbijkomen dat er niks aan de hand is daar. :{
NOS :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_181544328
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181544430
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 10:38 schreef maan_man het volgende:
Als ik een metselaar een woonhuis zie optrekken, dan vind ik dit er zeer makkelijk uitzien. Maar ik ga niet gelijk een eigen huis bouwen. Ik begin met een klein en onschuldig tuinmuurtje om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik het metselen beter aan de professionals kan overlaten. Als ze verstandig zijn, dan gaat de zwarte bevolking eerste eens een jaar of drie een volkstuintje bewerken, kijken of het bewerken van land iets voor hun is.

Dit nog los dat het belachelijk en zelfs dom is om mensen hun bezittingen af te pakken. Dat hebben wij niet alleen in Zimbabwe gezien, maar ook in Venezuela.
Je weet toch dat mensen niet leren van andermans fouten, je leert van je eigen fouten. Zelf ben je immers de slimste, zulke fouten zou jij nooit maken ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181544463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je snapt dat dit weer een typisch geval is van een paar hordes schreeuwers die de politieke wind in de rug hebben?
Weet je hoe je de politieke wind in de rug krijgt? Veel mensen die het met je eens zijn. Als in Nederland ooit een partij aan de macht komt die bezittingen gaat afpakken vanwege de huidskleur van iemand kan het mij ook vrij weinig meer boeien als het verkeerd gaat. Dezelfde verantwoordelijkheid hebben zwarte mensen ook. In het geval van ZA ook nog eens niet al te zwarte mensen want te zwart of te blank zijn is allebei fout in dat geweldige land.
pi_181544936
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 13:11 schreef LXIV het volgende:
Ondertussen op het ministerie van onderwijs in ZA
[ afbeelding ]
Plaatje werkt niet
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:14:01 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181545309
Deze TS :')

Blanken hebben zich daar al honderden jaren gevestigd!
Joden hebben zich er al bijna 70 jaar gevestigd!

VOL IS VOL! WHITEGENOCIDE! ALLE MOSLIMS TERUG NAAR MOSLIMISTAN!!!

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181545324
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:03 schreef Murdera het volgende:

[..]

Plaatje werkt niet
pi_181545402
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:34 schreef TheJanitor het volgende:
Haal die mensen maar terug naar Nederland als het echt gevaarlijk wordt. Desnoods alle 4.5 miljoen.
Aub niet. En als het dan moet dan maar lekker in Noord-/Zuid-Holland, dat is toch al overbevolkt.
pi_181545454
Land onteigenen zonder compensatie, dat moet toch ook haast wel een schending van mensenrechten zijn?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:19:23 #69
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181545468
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:18 schreef habitue het volgende:
Land onteigenen zonder compensatie, dat moet toch ook haast wel een schending van mensenrechten zijn?
Nee want ze zijn blank
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_181545470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:14 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:19:57 #71
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181545482
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:14 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wow wat een domme koe
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 augustus 2018 @ 14:20:39 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181545505
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:14 schreef Dven het volgende:
Deze TS :')

Blanken hebben zich daar al honderden jaren gevestigd!
Joden hebben zich er al bijna 70 jaar gevestigd!

VOL IS VOL! WHITEGENOCIDE! ALLE MOSLIMS TERUG NAAR MOSLIMISTAN!!!

:')
Ga jij maar terug naar Bulgaristan.

Echt belachelijk dat links Nederland vooraan staat om te zingen dat al die zielige ''''''vluchtelingen'''''' hier gratis kost en inwoning moeten krijgen, maar dat een groep die op basis van racisme feitelijk gewoon het land uit wordt gegooid de tering kunnen krijgen. Het komt niet eens in het nieuws.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181545514
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:19 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wow wat een domme koe
Minister van onderwijs ook nog.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:21:34 #74
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181545537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga jij maar terug naar Bulgaristan.

Echt belachelijk dat links Nederland vooraan staat om te zingen dat al die zielige ''''''vluchtelingen'''''' hier gratis kost en inwoning moeten krijgen, maar dat een groep die op basis van racisme feitelijk gewoon het land uit wordt gegooid de tering kunnen krijgen. Het komt niet eens in het nieuws.
Wat een rare aannames doe jij. Ik moet de eerste linkserd nog tegenkomen die vindt dat deze boeren de tering kunnen krijgen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181545615
Dat land is zichzelf in rap tempo aan het opheffen. Over een paar jaar worden we weer doodgegooid met filmpjes over kindjes die honger hebben en of we even willen gireren. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:23:48 #76
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181545627
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Voorspelling:

Land afnemen

Negers nemen het over

Hongersnood

Chinezen pachten land om voedsel te produceren
en zo neemt china de wereld over
#KICKOUTZP
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:26:53 #77
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181545722
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:23 schreef wollah het volgende:

[..]

en zo neemt china de wereld over
maar is het alsnog allemaal de schuld van het westen

zelfkastijding _O_
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:27:46 #78
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181545747
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:26 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

maar is het alsnog allemaal de schuld van het westen

zelfkastijding _O_
leuke UI heb jij. goeie meloenen
#KICKOUTZP
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 augustus 2018 @ 14:32:23 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181545854
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat een rare aannames doe jij. Ik moet de eerste linkserd nog tegenkomen die vindt dat deze boeren de tering kunnen krijgen.
Er niks om geven valt in diezelfde categorie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:32:50 #80
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181545866
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er niks om geven valt in diezelfde categorie.
Wederom een aanname. Maar fijn dat jij vanavond een kaarsje brandt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181545914
pi_181545947
quote:
Nu nog de tweede linkserd vinden
pi_181546048
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nu nog de tweede linkserd vinden





pi_181546081
quote:
Knettergek deze linkse mensen.
pi_181546097
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 augustus 2018 @ 14:44:35 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181546118
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Wederom een aanname. Maar fijn dat jij vanavond een kaarsje brandt.
De posts onder je.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181546142
quote:
Linkse mensen zijn mooi en vreedzaam _O_
pi_181546151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Linkse mensen zijn mooi en vreedzaam _O_
En allemaal verified
pi_181546163
Dat zal wel vallen onder positief racisme. Net als positieve discriminatie, dan wordt het ineens geaccepteerd.
pi_181546177
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:46 schreef Murdera het volgende:

[..]

En allemaal verified
Bizar dat zulk racisme niet leidt tot bans. Maarja, de dubbele standaard he.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:47:48 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181546212
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:46 schreef RobbieRonald het volgende:
Dat zal wel vallen onder positief racisme. Net als positieve discriminatie, dan wordt het ineens geaccepteerd.
"All I want for Christmas is white genocide." is mijn favoriet _O_
pi_181546244
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:48 schreef Murdera het volgende:

[..]

"All I want for Christmas is white genocide." is mijn favoriet _O_
Snap niet dat al die blanke mensen zichzelf niet gewoon ophangen als je jezelf zoveel haat. _O-
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:51:02 #94
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181546271
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De posts onder je.
Nog geen Nederlander tegengekomen. Verder een zielige opsomming waar onder andere satire, cynisme en grappen als racisme tegen de witte mens wordt gezien. Godverdomme, hoe kan je jezelf nu zo zielig vinden _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181546288
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Snap niet dat al die blanke mensen zichzelf niet gewoon ophangen als je jezelf zoveel haat. _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 augustus 2018 @ 14:52:12 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181546296
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Nog geen Nederlander tegengekomen. Verder een zielige opsomming waar onder andere satire, cynisme en grappen als racisme tegen de witte mens wordt gezien. Godverdomme, hoe kan je jezelf nu zo zielig vinden _O-
Er zijn echt mensen met zulke denkbeelden :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 29 augustus 2018 @ 14:53:28 #97
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181546317
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn echt mensen met zulke denkbeelden :')
Idioten zullen er altijd zijn maar dat werkt volgens mij gewoon beide kanten op ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181546331
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Nog geen Nederlander tegengekomen. Verder een zielige opsomming waar onder andere satire, cynisme en grappen als racisme tegen de witte mens wordt gezien. Godverdomme, hoe kan je jezelf nu zo zielig vinden _O-
Hoezo zielig? Die mensen slaan geen deuk in een pakje boter, twitter is niet zo pijnlijk. :') Maar er zijn een hoop mensen die echt zo denken. Wat een wereld. :')
pi_181546349
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:51 schreef Murdera het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik snap dat ze boos zijn, maar niet alle blanke mensen zijn Duits.
pi_181546356
quote:
9s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik snap dat ze boos zijn, maar niet alle blanke mensen zijn Duits.
Maar het zijn wel allemaal racisten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181546368
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:55 schreef HSG het volgende:

[..]

Maar het zijn wel allemaal racisten.
Dat sowieso.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 augustus 2018 @ 14:57:45 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181546424
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Idioten zullen er altijd zijn maar dat werkt volgens mij gewoon beide kanten op ;)
En heel toevallig zijn dit doorgaans dezelfde personen die volledig SJW gaan zodra het immigratie van Afrikanen betreft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181546643
Tijdje geleden deze docu gezien v Lauren Southern


Geeft toch wel erg grimmig racistisch beeld v Z-A
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181549003
Misschien moeten we eens stoppen met elke scheet op Twitter zo enorm te vergroten?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181549368
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 08:54 schreef Mani89 het volgende:
Imamofpeace twitterde op zondag 26-08-2018 om 12:25:10 “Let us kill the white man, the white man must die” #SouthAfricanfarmers https://t.co/mDnduvCoyH reageer retweet
Dit moet wel satire zijn.
pi_181549923
Niets aan de hand mensen, een blanke word afgerammeld en beroofd. Gewoon doorlopen.

Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:24:03 #107
471419 Otger
Reconquista
pi_181550238
Het land behoort niet eens "oorspronkelijk" tot de "zwarte" mensen. Het was veroverd door invallende Bantu stammen uit West-Afrika die vervolgens de Koisan hebben afgeslacht.

pi_181550375
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want er is niks aan de hand in Zuid Afrika of wat?
Ik heb 't over v de vorige pagina en die white racism blabla onzin.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181550392
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:34 schreef luxerobots het volgende:
"Het onteigenen van land verzekert ons dat de landbouwproductie omhoog zal gaan, voedselveiligheid zal vergroten en het zorgt ervoor dat het land dat ons ooit door apartheid is afgenomen, weer terugkomt bij de rechtmatige eigenaren."

De rechtmatige eigenaren van honderden jaren geleden? :')

Behalve racistisch is dit ook nog eens poepie-dom. De mensen die de grond nu beheren hebben de expertise en mentaliteit om er goede oogst uit te halen.

Als je dat aan de zwarte bevolking overlaat, betekent dat alleen maar verloedering en misoogsten (en nee, dat is niet omdat ze zwart zijn, wel omdat ze de kennis en kunde niet aangeleerd hebben gekregen).
Hoe komt het dat de zwarte Zuid-Afrika en niet de kennis hebben. Is ook veel zeggend.
pi_181550431
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:29 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Hoe komt het dat de zwarte Zuid-Afrika en niet de kennis hebben. Is ook veel zeggend.
http://newsupdatessa.site(...)-of-basic-education/

Basic Education Minister Angie Motshekga: "Yes, education is not as important as everyone thinks. Africans have survived thousands of years without it. It is not for Africans, it came with the whites,"
pi_181550450
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:17 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Aub niet. En als het dan moet dan maar lekker in Noord-/Zuid-Holland, dat is toch al overbevolkt.
liever 4 miljoen boeren als vluchteling dan 100k kansenparels uit het midden oosten :')

Deze boeren staan sowieso cultureel dichtbij ons, spreken de taal al min of meer en is eigenlijk een soort verre familie :)
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:33:57 #113
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181550490
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Blanke boeren krijgen het zwaar in Zuid-Afrika

Weerzinwekkend racisme tegenover blanken. Het ANC is een door en door corrupte en misdadige partij. Zuid-Afrika is enorm afgegleden sinds de ANC daar aan de macht is. Blanken hebben zich al honderden jaren terug gevestigd in Zuid-Afrika. Voor de goede orde wil ik overigens vermelden dat het apartheidsregime ook weerzinwekkend was.

Ik ben nieuwsgierig of dit ook sterk wordt veroordeeld door politieke leiders en de wereldmedia en of er ook sancties richting Zuid-Afrika gaan komen.
Zimbabwe 2.0?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Beste debater 2022 woensdag 29 augustus 2018 @ 17:35:18 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_181550530
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 09:07 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

We doen het nu toch ook al? En deze mensen staan cultureel nog steeds dichter bij ons dan de meeste andere vluchtelingen. En voor veel is het uiteindelijk ook hun vaderland.
Absoluut NIET.

De Boeren wonen al generaties in Zuid-Afrika; het is ook hun thuisland. Dat er nu omgekeerde apartheid plaatsvindt betekent niet dat we etnische zuivering dan maar moeten toelaten door mensen te ontheemden.

Zuid-Afrika is het thuisland van de Boeren. Zij hebben net zoveel recht op wonen op hun geboortegrond als een ander.

Gooi er desnoods internationale acties tegenaan, maar het zou van de zotte zijn als de enige oplossing hiervoor is dat groepen die al eeuwen gehecht zijn aan hun thuisland moeten emigreren.

Dat is hetzelfde als die 'Back to Africa' roepers; Afro-Amerikanen stuur je ook niet naar het 'moederland' omdat ze daar 400, 500 jaar geleden vandaan kwamen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 augustus 2018 @ 17:51:49 #115
471419 Otger
Reconquista
pi_181550970
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Absoluut NIET.

De Boeren wonen al generaties in Zuid-Afrika; het is ook hun thuisland. Dat er nu omgekeerde apartheid plaatsvindt betekent niet dat we etnische zuivering dan maar moeten toelaten door mensen te ontheemden.

Zuid-Afrika is het thuisland van de Boeren. Zij hebben net zoveel recht op wonen op hun geboortegrond als een ander.

Gooi er desnoods internationale acties tegenaan, maar het zou van de zotte zijn als de enige oplossing hiervoor is dat groepen die al eeuwen gehecht zijn aan hun thuisland moeten emigreren.

Dat is hetzelfde als die 'Back to Africa' roepers; Afro-Amerikanen stuur je ook niet naar het 'moederland' omdat ze daar 400, 500 jaar geleden vandaan kwamen.
Alsof verdragen gaan bijdragen aan het verhelpen van deze aanvallen, diefstal en genocide. Dit proces zal vroeger of later toch doorgevoerd worden. Op dit moment is de beste oplossing om bepaalde vluchtelingsmaatregelen op te zetten. Maar ja, je kan niet specifiek blanke boeren uit Zuid-Afrika opvangen zonder de grenzen als geheel voor het land open te zetten.
pi_181551173
Anders militair ingrijpen van buitenaf?
There are only 151 Pokémon.
pi_181551610
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:58 schreef Eenskijken het volgende:
Anders militair ingrijpen van buitenaf?
Of bewapenen, zoals bij de milities in het MO gebeurt. Dat loopt ook altijd goed af.
.
pi_181551736
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:58 schreef Eenskijken het volgende:
Anders militair ingrijpen van buitenaf?
Op welke grond? ZA is een souverein land. Als ze dit willen, kunnen ze dat doen.
pi_181551771
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In het geval van Zimbabwe komt dat omdat niemand om dat land geeft, het heeft geen politieke of economische waarde.
Toen het nog Rhodesie was met blanke boeren, exporteerde dat land voedsel....en nu lijden ze daar honger...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181551802
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:51 schreef Otger het volgende:

[..]

Alsof verdragen gaan bijdragen aan het verhelpen van deze aanvallen, diefstal en genocide. Dit proces zal vroeger of later toch doorgevoerd worden. Op dit moment is de beste oplossing om bepaalde vluchtelingsmaatregelen op te zetten. Maar ja, je kan niet specifiek blanke boeren uit Zuid-Afrika opvangen zonder de grenzen als geheel voor het land open te zetten.
tuurlijk wel, australie en nieuw zeeland doen dit al jarenlang!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:24:34 #121
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181551850
Lastig. Het aantal moorden op witte boeren in Zuid-Afrika met al deze haat valt nog mee: een paar duizend in 30/40 jaar max.

[ Bericht 25% gewijzigd door Jellereppe op 29-08-2018 18:37:59 ]
pi_181551864
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:31 schreef Murdera het volgende:

[..]

http://newsupdatessa.site(...)-of-basic-education/

Basic Education Minister Angie Motshekga: "Yes, education is not as important as everyone thinks. Africans have survived thousands of years without it. It is not for Africans, it came with the whites,"
daarom hadden ze ook nog het wiel niet uitgevonden in Afrika, laat staan het buskruit.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 29 augustus 2018 @ 19:14:11 #123
471419 Otger
Reconquista
pi_181553431
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:51 schreef Murdera het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Altijd weer die mensen uit Wales.


  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:11:51 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181557266
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 14:14 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Thx. Plaatjes inplakken op de iPhone lukt nog niet
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:17:29 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181557526
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 11:20 schreef FlippingCoin het volgende:
En ik zag van de week een bericht van de NOS voorbijkomen dat er niks aan de hand is daar. :{
De NOS.... Die zullen nog roepen dat er niks aan de hand is wanneer hele Afrikaner boerenfamillies in de gaskamers verdwijnen. Terwijl in de jaren 80 letterlijk iedere scheet uit ZA meteen breaking was. Smerige genocide-lovers
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181557604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Ze zagen een van de meest welvarende Afrikaanse landen economische zelfmoord plegen met hongersnoden tot gevolg en dachten: dit willen wij ook. Lachen man als die lui over 5 jaar schreeuwen dat ze niks meer hebben door blank racisme.
Wie afstamt van blanke NLers politiek asiel verlenen.

Laat ze maar verhongeren die domme anc'ers. De nalatensxhap van Mandela is ook dood.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:23:24 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181557764
quote:
Fijn dat dit nog allemaal binnen de twitter policy past.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181557812
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

De NOS.... Die zullen nog roepen dat er niks aan de hand is wanneer hele Afrikaner boerenfamillies in de gaskamers verdwijnen. Terwijl in de jaren 80 letterlijk iedere scheet uit ZA meteen breaking was. Smerige genocide-lovers
Alles sal reg kom.
pi_181557970
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Misschien moeten we eens stoppen met elke scheet op Twitter zo enorm te vergroten?
Dit is niet een klein scheetje hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:29:07 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181558033
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:20 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Op welke grond? ZA is een souverein land. Als ze dit willen, kunnen ze dat doen.
Dat is niet waar. In geval van extreme schending van de mensenrechten kan de VN een resolutie uitvaardigen die torvactie leidt. Al zullen ze dat bij een genocide op blanken of joden niet zo snel doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181558136
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is niet waar. In geval van extreme schending van de mensenrechten kan de VN een resolutie uitvaardigen die torvactie leidt. Al zullen ze dat bij een genocide op blanken of joden niet zo snel doen.
Op het moment dat het daadwerkelijk "genocide" genoemd wordt dan schept dat verplichtingen... Daarom zal men zoiets afdoen met hooguit de kwalificatie massamoord ofzo.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:32:24 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181558166
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:24 schreef Jellereppe het volgende:
Lastig. Het aantal moorden op witte boeren in Zuid-Afrika met al deze haat valt nog mee: een paar duizend in 30/40 jaar max.

Als het om moorden op blanken gaat weten jullie altijd wel te bagatelliseren. Stel dat er in Nederland de afgelopen jaren een paar duizend Marokkanen vermoord waren. Jij zou in een permanente staat van hysterie verkeren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181558185
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is niet een klein scheetje hoor.
Neem je er aanstoot aan? Voel je je gekwetst erdoor?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181558253
Binnenkort bij de publieke omroepen weer een BN-er belactie voor Giro 555 tbv de zielige zwarte Zuid Afrikanen. Gek op joop.nl lees ik hier niets over terug.
pi_181559053
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 16:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Misschien moeten we eens stoppen met elke scheet op Twitter zo enorm te vergroten?
Dat hele Twitter mag van mij opdoeken. Eigenlijk mis ik wel de tijd dat internet nog simpel was.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181559123
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als het om moorden op blanken gaat weten jullie altijd wel te bagatelliseren. Stel dat er in Nederland de afgelopen jaren een paar duizend Marokkanen vermoord waren. Jij zou in een permanente staat van hysterie verkeren.
Er is ook nog ieder jaar een herdenking van Kerwin Duinmeier.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 22:06:37 #137
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181559538
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als het om moorden op blanken gaat weten jullie altijd wel te bagatelliseren. Stel dat er in Nederland de afgelopen jaren een paar duizend Marokkanen vermoord waren. Jij zou in een permanente staat van hysterie verkeren.
Een uitstekende post.
pi_181561712
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:32 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Neem je er aanstoot aan? Voel je je gekwetst erdoor?
Wat wil je met deze vragen bereiken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181561829
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:24 schreef Jellereppe het volgende:
Lastig. Het aantal moorden op witte boeren in Zuid-Afrika met al deze haat valt nog mee: een paar duizend in 30/40 jaar max.

1: blanke boeren is de juiste definitie
2: een paar duizend valt nog wel mee volgens jou? Als er een mocrotje wordt opgepakt voor een laffe tasjesroof ben jij er als een van de eerste er bij om het allemaal te downplayen.

Je laat je in de kaart kijken, net als de rest met al die mooie policor praatjes. Als het er op aan komt, zijn jullie allemaal een stel antiblank racisten.

Idioot.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 augustus 2018 @ 23:13:38 #140
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181561988
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1: blanke boeren is de juiste definitie
2: een paar duizend valt nog wel mee volgens jou? Als er een mocrotje wordt opgepakt voor een laffe tasjesroof ben jij er als een van de eerste er bij om het allemaal te downplayen.

Je laat je in de kaart kijken, net als de rest met al die mooie policor praatjes. Als het er op aan komt, zijn jullie allemaal een stel antiblank racisten.

Idioot.
Nationale racisme stevig gesteund door de nationale politiek als in Zuid-Afrika leidt meestal tot veel meer doden. Een paar duizend over een tijdsbestek van 30 - 40 jaar dan hebben de boeren het beperkt weten te houden.
pi_181563347
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat wil je met deze vragen bereiken?
Dat staat in m'n eerste post.
Kappen met die Twitter bullshit hier.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181563517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nationale racisme stevig gesteund door de nationale politiek als in Zuid-Afrika leidt meestal tot veel meer doden. Een paar duizend over een tijdsbestek van 30 - 40 jaar dan hebben de boeren het beperkt weten te houden.
Waarmee je dus aangeeft dat pak em beet honderd vermoorde boeren per jaar best meevalt. Je kwalificeert je met deze uitspraak als randdebiel van het jaar, proficiat.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181563757
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 00:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarmee je dus aangeeft dat pak em beet honderd vermoorde boeren per jaar best meevalt. Je kwalificeert je met deze uitspraak als randdebiel van het jaar, proficiat.
Als ze tegenover 90% van de nationale bevolking staan gesteund door de nationale overheid, zonder enige buitenlandse steun, dan hebben ze het beperkt weten te houden. Tuurlijk gaan ze dan lijden. Tegenover zo'n overmacht verwacht ik schade. Zeker in armere corrupte landen is een zondebok voor al hun problemen dan welkom en dan kan het snel gaan. Niet eens beperkt tot armere landen, zelfs in een welvarend land als de VS gebruiken politici tijdens verkiezingsrallies de Chinezen als zondebok als verklaring voor bepaalde economische problemen in de VS. Het grootste verschil is dat het in armere landen sneller kan uitlopen op interne slachtingen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jellereppe op 30-08-2018 01:08:07 ]
pi_181564346
Las ik nou niet vandaag dat de weet weer van de baan is of?
pi_181564695
Laat maar was die 2016 Bill die compensatie vereiste voor land. Het wordt zo alleen maar erger :') wat dat betreft dan.
pi_181565030
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 00:30 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Als ze tegenover 90% van de nationale bevolking staan gesteund door de nationale overheid, zonder enige buitenlandse steun, dan hebben ze het beperkt weten te houden. Tuurlijk gaan ze dan lijden. Tegenover zo'n overmacht verwacht ik schade. Zeker in armere corrupte landen is een zondebok voor al hun problemen dan welkom en dan kan het snel gaan. Niet eens beperkt tot armere landen, zelfs in een welvarend land als de VS gebruiken politici tijdens verkiezingsrallies de Chinezen als zondebok als verklaring voor bepaalde economische problemen in de VS. Het grootste verschil is dat het in armere landen sneller kan uitlopen op interne slachtingen.
Je praat alsof het een oorlogsgebied is, dat is het niet. Die 90% waar zij tegenover staan, houden zij aan de vreet met hun productie, maar dat wil er bij die achterlijke ANC'ers daar maar niet in zinken. Die boeren worden vermoord voor hun bezittingen en vanwege hun huidskleur.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 03:07:45 #147
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_181565237
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:32 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

liever 4 miljoen boeren als vluchteling dan 100k kansenparels uit het midden oosten :')

Deze boeren staan sowieso cultureel dichtbij ons, spreken de taal al min of meer en is eigenlijk een soort verre familie :)
Misschien kunnen we een uitwisseling opzetten met Zuid-Afrika inderdaad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 03:16:29 #148
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181565276
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:32 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

liever 4 miljoen boeren als vluchteling dan 100k kansenparels uit het midden oosten :')

Deze boeren staan sowieso cultureel dichtbij ons, spreken de taal al min of meer en is eigenlijk een soort verre familie :)
alle oorlogsvluchtelingen zijn idd kansloos en voegen niets toe :')

Man man man
#KICKOUTZP
  donderdag 30 augustus 2018 @ 09:56:20 #149
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181567965
quote:
Hoe eerder deze mensen de eer aan zichzelf houden en een stuk touw gaan halen, hoe beter.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181568035
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:32 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Neem je er aanstoot aan? Voel je je gekwetst erdoor?
Ik ben nooit gekwetst. Het is alleen vreemd dat je dit wel mag zeggen over een groep, maar niet over een andere groep. Niet dat ik het wil zeggen, maar ik ben altijd allergisch voor een dubbele standaard.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:08:12 #151
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181568157
Wat een vreselijk domme aap is die De Klerk ook geweest door ooit de macht uit handen te geven aan het ANC. Men had de 'kleine apartheid' op moeten heffen en een ander soort van regering moeten instellen, zoals een langdurige noodtoestand of iets dergelijks. Democratie in ZA op basis van iedere stem tel voor 1 is de doodsteek voor ZA geweest.

Wat die Minister van Onderwijs zegt is typerend voor de huidige machthebbers in ZA. Toen de blanken naar ZA kwamen, hadden de sub-sahara Afrikanen het wiel nog niet eens uitgevonden of het lezen/schrijven van de eigen taal :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 30 augustus 2018 @ 10:17:19 #152
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181568287
Of het nou gewoon marxisme is of cultureel marxisme... uiteindelijk grijpt de staat naar de middelen der productie.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181569232
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 00:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat staat in m'n eerste post.
Kappen met die Twitter bullshit hier.
Ben ik het met je eens. Al is dit geen twitterbullshit.
In vergelijking met bijv. de wijzende vinger of iedere andere twitterscheet van trump die breed wordt uitgemeten op cnn, is dit onderwerp gewoon realiteit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181569312
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 00:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarmee je dus aangeeft dat pak em beet honderd vermoorde boeren per jaar best meevalt. Je kwalificeert je met deze uitspraak als randdebiel van het jaar, proficiat.
Sluit ik me bij aan.

Weer een die zichzelf buitenspel heeft gezet in alle discussies over dergelijke onderwerpen en het migratiedebat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181569370
quote:
13s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 03:16 schreef wollah het volgende:

[..]

alle oorlogsvluchtelingen zijn idd kansloos en voegen niets toe :')

Man man man
Je hebt meer aan weggejaagde blanke boeren die wat van hun leven willen maken, dan aan een stel profiteurs, uitvreters, parasieten, terroristen en vrouwenverkrachters.

Uitgezonderd van die enkele Syriërs die hier een kapperszaak beginnen en NLs willen leren.

Maar probeer dat eens uit te leggen aan een 'wollah' broeder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181569455
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je hebt meer aan weggejaagde blanke boeren die wat van hun leven willen maken, dan aan een stel profiteurs, uitvreters, parasieten, terroristen en vrouwenverkrachters.

Maar probeer dat eens uit te leggen aan een 'wollah' broeder.
Alsof we iets aan boeren hebben in deze tijd waarin het aantal boeren afneemt. Anyway die afrikaners hebben ondanks hun afkomst niets meer met Nederland. Ze zijn veel meer gericht op engelstalige landen.
pi_181569529
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:23 schreef grimselman het volgende:

[..]

Alsof we iets aan boeren hebben in deze tijd waarin het aantal boeren afneemt. Anyway die afrikaners hebben ondanks hun afkomst niets meer met Nederland. Ze zijn veel meer gericht op engelstalige landen.
Is het verschil zo groot dan tussen Engelstalige landen en NL? Of sowieso het westen?

Dat verschil is nihil en zeker in vergelijking met noord afrika, subsahara afrika en de midden oosten moslims.

Tevens hebben veel boerenbedrijven geen opvolgers. Omdat de kinderen van boeren vaak liever van 9 tot 5 op een kantoor zitten ipv van 5.30 tot 19.00 op een trekker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181569544
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:23 schreef grimselman het volgende:

[..]

Alsof we iets aan boeren hebben in deze tijd waarin het aantal boeren afneemt. Anyway die afrikaners hebben ondanks hun afkomst niets meer met Nederland. Ze zijn veel meer gericht op engelstalige landen.
Dat aantal boeren dat afneemt, die laten geen boerderijen over? Een van Nederlands meest vooraanstaande economische sectoren, de agro, moet niet bemand worden?

Je tweede zin laat merken dat je Zuid-Afrika niet kent. De Afrikaners hebben juist een historische afkeer van de Britten vanwege hun verraad. Het waren de Britten die de eerdere volksstaat de nek om hebben gedraaid omdat de Britten Zuid-Afrika voor zichzelf wilden hebben. Toen dat niet lukte dachten ze "wij niet, dan jullie ook niet" en zo werd ZA een multicultureel shithole country. Dat zijn de Afrikaners niet vergeten.

Er gaan heus Afrikaners naar de VS of Australië. Daar is genoeg ruimte en ze kunnen er verdergaan met hun agrarische bestaan. Anderen gaan naar Oost-Europa.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181571089
In Brabant komen ze al langs om hun land op te eisen

https://twitter.com/Doorbraakeu/status/1034740407098372096?s=19
pi_181571567
die twitter reacties :')
There are only 151 Pokémon.
pi_181572608
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 10:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik ben nooit gekwetst. Het is alleen vreemd dat je dit wel mag zeggen over een groep, maar niet over een andere groep. Niet dat ik het wil zeggen, maar ik ben altijd allergisch voor een dubbele standaard.
Die dubbele standaard heerst er sowieso al aangezien veel rechtse mensen ook standaard leuzen als 'beroepsgekwetsen' roepen zodra het de andere kant op is :)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181572949
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 13:51 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Die dubbele standaard heerst er sowieso al aangezien veel rechtse mensen ook standaard leuzen als 'beroepsgekwetsen' roepen zodra het de andere kant op is :)
Waar staan vergelijkbare soort dingen op twitter de andere kant op dan van geverifieerde gebruikers?
pi_181573222
quote:
Moest lachen om 'smart family'. Was het zijn naam.
pi_181573354
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Waar staan vergelijkbare soort dingen op twitter de andere kant op dan van geverifieerde gebruikers?
Weet ik veel, ik kom nooit op Twitter man.

Maar je kunt niet ontkennen dat als een donker persoon klaagt over racisme dat er ook altijd weer mensen zijn die stellen dat ze zich niet moeten aanstellen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181573561
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 14:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Weet ik veel, ik kom nooit op Twitter man.

Maar je kunt niet ontkennen dat als een donker persoon klaagt over racisme dat er ook altijd weer mensen zijn die stellen dat ze zich niet moeten aanstellen.
Klagende mensen en mensen die vinden dat ze zich niet moeten aanstellen zijn er aan alle kanten ja. Dat is de standaard, geen dubbele standaard. De dubbele standaard is dat dat soort shit over blanke mensen mag blijven staan, maar als je hetzelfde zegt op twitter en 'white' naar 'black' verandert, je een ban aan je broek krijgt.
pi_181594404
JackPosobiec twitterde op vrijdag 31-08-2018 om 00:00:22 Rally in South Africa chanting “Kill the Farmers, the Boers” https://t.co/QtpOQhUH8K reageer retweet
Zal wel fake news zijn. :O
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181606640
Het is natuurlijk tragisch wat er in het verleden is gebeurd en ik begrijp de emoties van sommige zwarte Afrikanen wel, maar het is natuurlijk niet fair om daar onschuldige mensen de dupe van laten worden. Maar al je als minderheid het het beste doet economisch dan ben je erg kwetsbaar.

Het is goed dat er aandacht is voor deze kwestie. Zuid-Afrika laten weten dat de rest van de wereld meekijkt is wel een goede ontwikkeling van deze aandacht. Vraag me af waarom nederlandse overheid zo terughoudend is. Het is toch ook Nederlandse diaspora, een vrolijk voorbeeld:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')