abonnement Unibet Coolblue
pi_181511295
WE HEBBEN HEM

quote:
De politie heeft een verdachte in beeld in de zaak van Nicky Verstappen, die in 1998 tijdens een zomerkamp werd verkracht en om het leven werd gebracht op de Brunssummerheide.

Op een persconferentie maakte de politie bekend dat de verdachte de 55-jarige Jos Brech is. Hij woonde ten tijde van de dood van Nicky bij zijn moeder in het naburige Simpelveld en vertrok oktober vorig jaar naar een chalet in de Franse Vogezen.

Sinds 19 februari heeft niemand nog iets van hem vernomen. In april is hij als vermist opgegeven. Hij had geen partner en geen kinderen en organiseerde survivaltochten in de Vogezen. Hij staat nu op de Europese opsporingslijst.

Brech kwam in beeld door het dna-verwantschapsonderzoek waaraan het afgelopen half jaar ongeveer 15.000 mannen hebben meegedaan. Hij deed daar zelf niet aan mee, maar dna van zijn familieleden leidde naar hem.

Dat leidde tot een match:

De Nederlandse politie is samen met Franse collega's naar het chalet van de verdachte in de Vogezen gegaan, maar daar was hij niet meer. Het chalet is doorzocht en er zijn spullen in beslag genomen, en daar is zijn dna op aangetroffen. Volgens de politie gaf dat 100 procent zekerheid.

Zedendelict
Brech was in het verleden actief bij de scouting en heeft enkele jaren op een peuterspeelzaal gewerkt. In 1985 kwam hij in beeld vanwege een zedendelict, maar die zaak werd geseponeerd. Welk delict dat was, kan de politie niet meer achterhalen. Zijn contactgegevens waren bekend, doordat hij in 1998 na de moord op Nicky Verstappen al door de politie is gehoord.

Op basis van de sporen die zijn gevonden, spreekt de politie van "daderspoor". De politie gaat ervan uit dat Brech in de laatste uren van Verstappen bij hem is geweest. Ook gaat de politie ervan uit dat hij nog leeft en buiten beeld probeert te blijven. Omdat hij door zijn werk overlevingstechnieken in de natuur beheerst, kan het lastig zijn hem op te sporen.

Nicky Verstappen verdween in de nacht van 9 op 10 augustus 1998 tijdens een zomerkamp op de Brunssummerheide. Een dag na zijn vermissing werd hij dood gevonden in de omgeving van het kamp.

De afgelopen jaren werden verscheidene verdachten aangehouden, maar allemaal wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten.

Brech zelf was op 12 augustus 1998 een passant op de Brunssumerheide. Hij werd naar aanleiding daarvan twee keer gehoord, maar er waren geen aanwijzingen voor betrokkenheid.

Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, die de familie bijstaat en veel aandacht besteedde aan de verdwijning van Nicky Verstappen, liet vanochtend al op Twitter weten dat er een doorbraak was in de zaak en dat een strijd van twintig jaar wordt beloond. Hij bedankte politie en justitie voor hun vasthoudendheid de afgelopen jaren.

De moeder van Nicky Verstappen nam daarna het woord en richtte zich geëmotioneerd tot Peter R. de Vries. "Zonder jou was het nooit tot een oplossing gekomen. Je was een enorme steun voor ons en stond altijd klaar, ook tijdens je vakanties konden we je altijd bellen", zei ze.

De persconferentie:


De verdachte:

Naam: Jos Brech
Geboortedatum: 29-10-1962
Lengte: 1,80 m.
Haarkleur: Bruin (inmiddels grijs), golvend kort model
Opvallende lichaamskenmerken: Grote oren

Foto's:


SPOILER: +3 foto's van Jos:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: VERMISSING JOS BRECH - DE FEITEN EN VRAGEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Krantenknipsels:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Reconstructie DNA match Brech
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08 BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet


_______________________________________

Overige nuttige links:

Onderzoek naar dood Nicky Verstappen | Politie.nl (veel informatie!)

Dood van Nicky Verstappen | Wikipedia.com

Dossier over Nicky Verstappen

Overzicht zaak Nicky Verstappen (bron is niet neutraal, pusht een landelijke DNA databank; overzicht komt neutraal over)

overzicht NOS
pi_181511324
quote:
Het staat helemaal niet vast dat Jos
B. kan worden veroordeeld voor de dood
van Nicky Verstappen,zeggen deskundigen
in Nieuwsuur.Alleen een dna-match op de
plaats delict is niet voldoende,zeggen
onder anderen hoogleraar Peter van
Koppen en advocaat Gerard Spong.

Het OM wil niet kwijt of er meer bewijs
is dat B. de jongen heeft misbruikt en
vermoord.Van Koppen wijst er bovendien
op dat het dna van B. is verkregen
omdat hij zelf vermist werd,niet omdat
hij verdachte was in deze zaak.

Dat kan betekenen dat de dna-match niet
in de strafzaak mag worden gebruikt,
zegt Van Koppen in Nieuwsuur.
http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=107

:D :')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_181511397
quote:
Als hij nu niet veroordeeld blijkt te kunnen worden, is dat een blammage eerste klas. Ik mag toch hopen dat als je iemand in heel Europa met naam, toenaam en foto als pedo te kijk zet, je ook voldoende bewijs hebt om bijna 100% zeker te weten dat hij het is. Anders heb je én zijn leven geruïneerd én zijn we nog geen stap verder dan een jaar geleden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_181511400
Een gevoel zegt me dat we een volledige verklaring gaan krijgen van Jos B. Dit mede ingegeven door het feit dat hij totaal niet op de vlucht was. Dit lijkt me het type dat nu onbewust opgelucht is en in het reine wilt komen.

Als je echt op de vlucht bent dan zit je in een derde wereldland zonder uitwisselingsverdrag onder een schuilnaam. Niet in een commune in Spanje met 20+ andere mensen terwijl je je eigen naam gebruikt en je paspoort op zak hebt.

Hij had niet verwacht ooit gepakt te worden en is nu gebroken. Daarom vecht hij de uitzetting ook niet aan.

Just my 2 cents.

[ Bericht 46% gewijzigd door _The_General_ op 28-08-2018 07:22:20 ]
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:13:46 #5
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181511411
quote:
Officier van Justitie kan gewoon een DNA test eisen van Jos B.
Zeker omdat hij toch op z’n zachtst gezegd verdacht is.
pi_181511422
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Officier van Justitie kan gewoon een DNA test eisen van Jos B.
Zeker omdat hij toch op z’n zachtst gezegd verdacht is.
Tenzij hij op grond van onrechtmatig verkregen bewijs verdacht is. Want dan was hij om te beginnen nooit verdachte geweest.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:28:43 #7
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181511467
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:16 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Tenzij hij op grond van onrechtmatig verkregen bewijs verdacht is. Want dan was hij om te beginnen nooit verdachte geweest.
Aan de hand van het verwantschapsonderzoek was hij ook verdachte geworden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:37:33 #8
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181511499
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:16 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Tenzij hij op grond van onrechtmatig verkregen bewijs verdacht is. Want dan was hij om te beginnen nooit verdachte geweest.
Was op plaats delict om half 1 's nachts.
Heeft een verleden met kinderen en toegegeven zijn handen niet thuis te kunnen houden.
Via aanverwantschap komt zijn DNA overeen
Zit in het buitenland en geeft geen gehoor aan meerdere oproepen om DNA af te staan.

Ik vind dit behoorlijk verdacht makende zaken, ik denk een officier van Justitie ook.
pi_181511555
Peter R. de Vries was zo verbaasd dat Jos Brecht zo snel al werd aangegeven door een andere Nederlander. Hij heeft klaarblijkelijk de geschiedenis over de deportatie van de Nederlandse Joden in de Tweede Wereldoorlog niet goed gevolgd.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:50:30 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181511557
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Was op plaats delict om half 1 's nachts.
Heeft een verleden met kinderen en toegegeven zijn handen niet thuis te kunnen houden.
Via aanverwantschap komt zijn DNA overeen
Zit in het buitenland en geeft geen gehoor aan meerdere oproepen om DNA af te staan.

Ik vind dit behoorlijk verdacht makende zaken, ik denk een officier van Justitie ook.
Dat laatste zou je nooit verdacht mogen maken. Je kan ook om je eigen privacy geven en de incompetente overheid niet vertrouwen met je DNA-gegevens (en met recht).
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:50:58 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181511561
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:50 schreef Idisrom het volgende:
Peter R. de Vries was zo verbaasd dat Jos Brecht zo snel al werd aangegeven door een andere Nederlander. Hij heeft klaarblijkelijk de geschiedenis over de deportatie van de Nederlandse Joden in de Tweede Wereldoorlog niet goed gevolgd.
Zit je iets dwars jongen?
pi_181511620
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Was op plaats delict om half 1 's nachts.
Heeft een verleden met kinderen en toegegeven zijn handen niet thuis te kunnen houden.
Via aanverwantschap komt zijn DNA overeen
Zit in het buitenland en geeft geen gehoor aan meerdere oproepen om DNA af te staan.

Ik vind dit behoorlijk verdacht makende zaken, ik denk een officier van Justitie ook.
Verdachtmakend is het zeker. Maar dat met die kinderen is pas uitgekomen nadat hij via het mogelijk onrechtmatige dna-onderzoek op zijn spoor kwam. Die aanwezigheid op de plaats delict was in het verleden ook geen aanleiding om hem als verdachte te zien, dus als dat nu ook zonder de dna-informatie wel het geval zou zijn, heeft de politie wel iets uit te leggen. Weigeren om je DNA in een verwantschapsonderzoek af te staan, is op zichzelf nog geen reden om iemand als verdachte te beschouwen.

Kortom, heel veel redenen om hem als verdachte te zien, lijken op dit moment het gevolg te zijn van een mogelijk onrechtmatig dna-informatie onderzoek. De politie moet dan bewijzen dat ze ook via een andere bewijsvoeringsroute bij hen terecht waren gekomen. Maar wie weet hebben ze meer achter de hand. Of het is gewoon bluf in de hoop dat hij bekent.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_181511648
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:11 schreef _The_General_ het volgende:
Een gevoel zegt me dat we een volledige verklaring gaan krijgen van Jos B. Dit mede ingegeven door het feit dat hij totaal niet op de vlucht was. Dit lijkt me het type dat nu onbewust opgelucht is en in het reine wilt komen.

Als je echt op de vlucht bent dan zit je in een derde wereldland zonder uitwisselingsverdrag onder een schuilnaam. Niet in een commune in Spanje met 20+ andere mensen terwijl je je eigen naam gebruikt en je paspoort op zak hebt.

Hij had niet verwacht ooit gepakt te worden en is nu gebroken. Daarom vecht hij de uitzetting ook niet aan.

Just my 2 cents.
Denk ik ook, en dan een jaar of 10/15 de bak in en dan weer de natuur in. Zal vast nog wel een paar jaar worden opgenomen in een of andere boscommune.
pi_181511683
Het verbaast me hoe verschillende forummers het van openheid vinden getuigen dat Jos Brech over zijn zedenverleden begon tijdens gesprekken met de politie. Het blijft een man die over de zaak waar het echt om gaat al 20 jaar zijn kaken op elkaar houdt. Het DNA is weliswaar geen hard bewijs maar betekent op zijn minst dat hij wat uit te leggen heeft.
pi_181511699
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:11 schreef _The_General_ het volgende:
Een gevoel zegt me dat we een volledige verklaring gaan krijgen van Jos B. Dit mede ingegeven door het feit dat hij totaal niet op de vlucht was. Dit lijkt me het type dat nu onbewust opgelucht is en in het reine wilt komen.

Als je echt op de vlucht bent dan zit je in een derde wereldland zonder uitwisselingsverdrag onder een schuilnaam. Niet in een commune in Spanje met 20+ andere mensen terwijl je je eigen naam gebruikt en je paspoort op zak hebt.

Hij had niet verwacht ooit gepakt te worden en is nu gebroken. Daarom vecht hij de uitzetting ook niet aan.

Just my 2 cents.
Ik denk ook dat dat een realistische optie is. Mocht hij niks zeggen of ontkennen, dan kan het echter nog wel een behoorlijk lastige zaak worden.
pi_181511703
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat laatste zou je nooit verdacht mogen maken. Je kan ook om je eigen privacy geven en de incompetente overheid niet vertrouwen met je DNA-gegevens (en met recht).
Het enkel weigeren maakt je zeker niet direct enorm verdacht. De politie belt je wel. Mocht je dan een helder verhaal hebben kunnen ze daar wel mee leven. Als er andere alarmbelletjes zijn kom je er natuurlijk niet zo makkelijk vanaf en gaat de politie (terecht) nog wel een beetje doorzoeken. Ik vind daar niks mis mee eigenlijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181511711
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Het verbaast me hoe verschillende forummers het van openheid vinden getuigen dat Jos Brech over zijn zedenverleden begon tijdens gesprekken met de politie. Het blijft een man die over de zaak waar het echt om gaat al 20 jaar zijn kaken op elkaar houdt. Het DNA is weliswaar geen hard bewijs maar betekent op zijn minst dat hij wat uit te leggen heeft.
Jij bent verbaasd dat hij niet zelf eerder naar de politie is gestapt?
pi_181511761
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:50 schreef Idisrom het volgende:
Peter R. de Vries was zo verbaasd dat Jos Brecht zo snel al werd aangegeven door een andere Nederlander. Hij heeft klaarblijkelijk de geschiedenis over de deportatie van de Nederlandse Joden in de Tweede Wereldoorlog niet goed gevolgd.
Er is zeer weinig respect voor kindermisbruikers. Zelfs in anarchistische en alternatieve kringen, zoals blijkt.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:22:11 #19
192592 SureD1
------------------------------
pi_181511767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:57 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Verdachtmakend is het zeker. Maar dat met die kinderen is pas uitgekomen nadat hij via het mogelijk onrechtmatige dna-onderzoek op zijn spoor kwam. Die aanwezigheid op de plaats delict was in het verleden ook geen aanleiding om hem als verdachte te zien, dus als dat nu ook zonder de dna-informatie wel het geval zou zijn, heeft de politie wel iets uit te leggen. Weigeren om je DNA in een verwantschapsonderzoek af te staan, is op zichzelf nog geen reden om iemand als verdachte te beschouwen.

Kortom, heel veel redenen om hem als verdachte te zien, lijken op dit moment het gevolg te zijn van een mogelijk onrechtmatig dna-informatie onderzoek. De politie moet dan bewijzen dat ze ook via een andere bewijsvoeringsroute bij hen terecht waren gekomen. Maar wie weet hebben ze meer achter de hand. Of het is gewoon bluf in de hoop dat hij bekent.
Dat verleden met kinderen was al in 2001 bekend bij de politie. Hij heeft het ze zelf verteld.
pi_181511864
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:11 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Jij bent verbaasd dat hij niet zelf eerder naar de politie is gestapt?
Waar lees jij dat nou weer?
Ik zeg dat het me verbaast dat mensen verwachten dat hij wel gaat spreken puur omdat hij zogenaamd zo open was tijdens eerdere gesprekken met de politie.
pi_181512096
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:33 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Waar lees jij dat nou weer?
Ik zeg dat het me verbaast dat mensen verwachten dat hij wel gaat spreken puur omdat hij zogenaamd zo open was tijdens eerdere gesprekken met de politie.
quote:
Het blijft een man die over de zaak waar het echt om gaat al 20 jaar zijn kaken op elkaar houdt
Het lijkt me nogal evident dat hij tot dusver zijn kaken op elkaar heeft gehouden over deze zaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2018 08:59:18 ]
pi_181512163
Zoals al op het nieuws voorbij kwam, dna verkregen vanwege vermissing mag zeer waarschijnlijk niet zomaar gebruikt worden voor andere doeleinden.

Zoals ik meteen al riep : onrechtmatig verkregen bewijs, deze hele zaak is mede dankzij peterR zo ontzettend opgeblazen dat de verdachte al het kan gaan gooien op geen eerlijk proces krijgen.

Rtl, nos, andere media.. kijk op youtube en de koppen van de videos : jos eindelijk gepakt na 20 jaar en meer van zulk soort zwaar suggestieve titels.

Nicky is niet gewurgd, niet seksueel misbruikt, ondanks de hardnekkige overtuiging van vele dat het wel zo is.

Dat dna kan op meerdere manieren op nicky terecht zijn gekomen, hij kan ieder lul verhaal ophangen wat dat betreft en dan valt er niets maar dan ook verder niets te bewijzen.
“Maar hij verdween terwijl hij gezocht werd”, ook onjuist, hij werd vermist en daarom werd hij gezocht ondanks dat bekend was dat hij vaker verdween.. en op zijn mobiel thuis open en bloot te vinden was dat hij gezocht had naar plekken in spanje waar hij door de bossen kon struinen wat blijkbaar zijn hobby / manier van leven is.

Je hebt grote kans dat deze hele zaak juist nu door de mand gaat vallen vanwege onrechtmatig verkregen bewijs en dwangmatige haast vanuit het OM vanwege tijdsdruk verjaring.

Thanks peter..
pi_181512180
Sorry als deze al gepost is:

https://www.limburger.nl/(...)ijs-als-brech-zwijgt

OM: Ook als Brech zwijgt is er voldoende bewijs
Alpha kenny one
pi_181512216
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zoals al op het nieuws voorbij kwam, dna verkregen vanwege vermissing mag zeer waarschijnlijk niet zomaar gebruikt worden voor andere doeleinden.

Zoals ik meteen al riep : onrechtmatig verkregen bewijs, deze hele zaak is mede dankzij peterR zo ontzettend opgeblazen dat de verdachte al het kan gaan gooien op geen eerlijk proces krijgen.

Rtl, nos, andere media.. kijk op youtube en de koppen van de videos : jos eindelijk gepakt na 20 jaar en meer van zulk soort zwaar suggestieve titels.

Nicky is niet gewurgd, niet seksueel misbruikt, ondanks de hardnekkige overtuiging van vele dat het wel zo is.

Dat dna kan op meerdere manieren op nicky terecht zijn gekomen, hij kan ieder lul verhaal ophangen wat dat betreft en dan valt er niets maar dan ook verder niets te bewijzen.
“Maar hij verdween terwijl hij gezocht werd”, ook onjuist, hij werd vermist en daarom werd hij gezocht ondanks dat bekend was dat hij vaker verdween.. en op zijn mobiel thuis open en bloot te vinden was dat hij gezocht had naar plekken in spanje waar hij door de bossen kon struinen wat blijkbaar zijn hobby / manier van leven is.

Je hebt grote kans dat deze hele zaak juist nu door de mand gaat vallen vanwege onrechtmatig verkregen bewijs en dwangmatige haast vanuit het OM vanwege tijdsdruk verjaring.

Thanks peter..
Deze ga ik even bewaren. 😬
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:07:26 #25
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181512228
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zoals al op het nieuws voorbij kwam, dna verkregen vanwege vermissing mag zeer waarschijnlijk niet zomaar gebruikt worden voor andere doeleinden.

Zoals ik meteen al riep : onrechtmatig verkregen bewijs, deze hele zaak is mede dankzij peterR zo ontzettend opgeblazen dat de verdachte al het kan gaan gooien op geen eerlijk proces krijgen.

Rtl, nos, andere media.. kijk op youtube en de koppen van de videos : jos eindelijk gepakt na 20 jaar en meer van zulk soort zwaar suggestieve titels.

Nicky is niet gewurgd, niet seksueel misbruikt, ondanks de hardnekkige overtuiging van vele dat het wel zo is.

Dat dna kan op meerdere manieren op nicky terecht zijn gekomen, hij kan ieder lul verhaal ophangen wat dat betreft en dan valt er niets maar dan ook verder niets te bewijzen.
“Maar hij verdween terwijl hij gezocht werd”, ook onjuist, hij werd vermist en daarom werd hij gezocht ondanks dat bekend was dat hij vaker verdween.. en op zijn mobiel thuis open en bloot te vinden was dat hij gezocht had naar plekken in spanje waar hij door de bossen kon struinen wat blijkbaar zijn hobby / manier van leven is.

Je hebt grote kans dat deze hele zaak juist nu door de mand gaat vallen vanwege onrechtmatig verkregen bewijs en dwangmatige haast vanuit het OM vanwege tijdsdruk verjaring.

Thanks peter..
Een verwijde anus met wondjes gebeurt spontaan?
pi_181512240
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:05 schreef falling_away het volgende:
Sorry als deze al gepost is:

https://www.limburger.nl/(...)ijs-als-brech-zwijgt

OM: Ook als Brech zwijgt is er voldoende bewijs
Volgens mij niet, ik had het in ieder geval nog niet gelezen.
quote:
"We hebben heel krachtige sporen op heel specifieke plekken.
Lijkt wat tegenstrijdig met wat hij gisteren in Nieuwsuur zei.
pi_181512325
Iemand enig idee in wat voor auto Joos B reed?
pi_181512425
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand enig idee in wat voor auto Joos B reed?
Handgeschakeld als ik me niet vergis...
pi_181512738
Er was een haar gevonden in de kofferbak van Barten, die was niet van hem en niet van Nicky.

Zouden ze het DNA van die haar ook even meegenomen hebben in hun grootschalige onderzoek?
pi_181512754
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:05 schreef falling_away het volgende:
Sorry als deze al gepost is:

https://www.limburger.nl/(...)ijs-als-brech-zwijgt

OM: Ook als Brech zwijgt is er voldoende bewijs
Kan ook gewoon bluf zijn. Het OM gaat natuurlijk niet roepen dat de zaak hopeloos is als Brech gaat zwijgen.

We zullen het allemaal snel genoeg weten, hopelijk doet Brech gewoon zijn eerlijke verhaal zodra hij in Nederland verhoort wordt.
pi_181512783
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:59 schreef spiritusbus het volgende:

[..]


[..]

Het lijkt me nogal evident dat hij tot dusver zijn kaken op elkaar heeft gehouden over deze zaak.
Dat bestrijd ik ook niet. Zeg alleen dat het niet getuigt van openheid dat hij begon over zijn zedenverleden. Als hij er al zelf over begon.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:36:57 #32
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181512795
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Als hij nu niet veroordeeld blijkt te kunnen worden, is dat een blammage eerste klas. Ik mag toch hopen dat als je iemand in heel Europa met naam, toenaam en foto als pedo te kijk zet, je ook voldoende bewijs hebt om bijna 100% zeker te weten dat hij het is. Anders heb je én zijn leven geruïneerd én zijn we nog geen stap verder dan een jaar geleden.
Ze hebben nooit gezegd dat hij de dader is, maar dat hij verdacht is voor betrokkenheid. De media heeft hier meteen de sticker “dader” opgeplakt.
Dit is gewoon raar :l
pi_181512841
Is het mogelijk dat Nicky in die hete kofferbak om het leven is gekomen?
Dat er daarom geen doodsoorzaak is vastgesteld?

Iedereen weet wat er gebeurt met kleine kinderen die in de auto worden achtergelaten op een warme zomerdag.

Barten stelde tijdens de verhoren ook een opmerkelijke vraag, of het mogelijk is om een lijk van een dood kind te misbruiken?

https://dnadatabank.wordpress.com/dossiers/nicky-verstappen/

[ Bericht 10% gewijzigd door ootjekatootje op 28-08-2018 09:56:57 ]
pi_181512868
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:36 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Ze hebben nooit gezegd dat hij de dader is, maar dat hij verdacht is voor betrokkenheid. De media heeft hier meteen de sticker “dader” opgeplakt.
En dan is nog de vraag waar hij de dader van is. De Spaanse media spreken zelfs over een kindermoordenaar...
pi_181512898
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Is het mogelijk dat Nicky in die hete kofferbak om het leven is gekomen?
Dat er daarop geen doodsoorzaak is vastgesteld?

Iedereen weet wat er gebeurt met kleine kinderen die in de auto worden achtergelaten op een warme zomerdag.

Barten stelde tijdens de verhoren ook een opmerkelijke vraag, of het mogelijk is om een lijk van een dood kind te misbruiken?

https://dnadatabank.wordpress.com/dossiers/nicky-verstappen/
Ik neem aan dat hij er dan niet zo "netjes" uitzag?
pi_181513105
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Is het mogelijk dat Nicky in die hete kofferbak om het leven is gekomen?
Dat er daarop geen doodsoorzaak is vastgesteld?
Ik heb wel gelezen dat het destijds als mogelijke verklaring werd gezien, ook aangezien er geen sporen van geweld zichtbaar waren.

quote:
Hoe is Nicky in 1998 om het leven gekomen?
Dat is nog steeds een raadsel. Er zijn destijds heel weinig sporen gevonden op en bij zijn lichaam. Zo weinig dat de doodsoorzaak niet voor 100 procent vaststaat. Eén van de mogelijkheden waar rekening mee wordt gehouden, is dat Nicky is meegenomen en in de kofferbak van een auto is gestikt. Het was die dagen tropisch warm.
https://www.1limburg.nl/m(...)vragen-en-antwoorden
Dat zou zelfs doodslag kunnen uitsluiten, aangezien er geen opzet in het spel hoeft te zijn, maar dat het eerder dood door schuld door grove nalatigheid is geweest. Ook dan is natuurlijk de vraag wie dat gedaan heeft (er kunnen evengoed meerdere betrokkenen zijn). Had Jos Brech destijds bijvoorbeeld een auto? Wat ik begreep is dat hij nu iig niet een heeft.
pi_181513129
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:41 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij er dan niet zo "netjes" uitzag?
Bezweken aan de hitte, dan zou het stoffelijk overschot er toch gewoon nog goed uit hebben gezien?
pi_181513205
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:41 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij er dan niet zo "netjes" uitzag?
gewassen?

Hoe komen zijn onderbroek en zijn broek dan achterste voren?
pi_181513215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:54 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bezweken aan de hitte, dan zou het stoffelijk overschot er toch gewoon nog goed uit hebben gezien?
Dat deed het toch juist ook?
pi_181513273
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik heb wel gelezen dat het destijds als mogelijke verklaring werd gezien, ook aangezien er geen sporen van geweld zichtbaar waren.

[..]

Dat zou zelfs doodslag kunnen uitsluiten, aangezien er geen opzet in het spel hoeft te zijn, maar dat het eerder dood door schuld door grove nalatigheid is geweest. Ook dan is natuurlijk de vraag wie dat gedaan heeft (er kunnen evengoed meerdere betrokkenen zijn). Had Jos Brech destijds bijvoorbeeld een auto? Wat ik begreep is dat hij nu iig niet een heeft.
Nee maar kamp oudste Joos B wel. En in die link die ik net postte staat dat er een haar in zijn achterbak gevonden was die niet van Joos of Nicky was.

Ze dachten beet te hebben bij de opgraving van Joos B in 2010, maar het was niet zijn DNA. Zou die haar in de kofferbak van Joos mogelijk van Jos geweest zijn?
En dat men dat ontdekt heeft in juni?
pi_181513424
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat deed het toch juist ook?
Ja, dus dat zou in lijn zijn met hoe hij was gevonden :)
pi_181513476
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee maar kamp oudste Joos B wel. En in die link die ik net postte staat dat er een haar in zijn achterbak gevonden was die niet van Joos of Nicky was.

Ze dachten beet te hebben bij de opgraving van Joos B in 2010, maar het was niet zijn DNA. Zou die haar in de kofferbak van Joos mogelijk van Jos geweest zijn?
En dat men dat ontdekt heeft in juni?
Dat zou inderdaad kunnen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:29:58 #43
163650 Greys
pi_181513760
Ik denk ook dat er meer bewijs is inmiddels dan we denken. Er zat ruim twee maanden tussen de één op één match en de persconferentie met naam en toenaam. Ze hebben het (hoop en vermoed ik) meer sluitend kunnen maken voor er een officiele opsporing uitging.

Misschien was dat ook de reden dat de zoekhonden werden verzocht te stoppen. Eerst sluitend(er) hebben, daarna pakken als verdachte en niet als vermiste. Kweenie hoe dat werkt maar zoiets denk ik.



[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 28-08-2018 10:35:30 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Spellchecker dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:31:05 #44
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181513778
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:29 schreef Greys het volgende:
Ik denk ook dat er meer bewijs is inmiddels dan we denken. Er zat ruim twee maanden tussen de één op één match en de persconferentie met naam en toenaam. Ze hebben het (hoop en vermoed ik) meer sluitend kunnen maken voor er een officiele opsporing uitging.

Misschien was dat ook de reden dat de zoekhonden werden verzocht te stoppen. Eerst sluitend(er) hebben, daarna pakken als verdachte en niet als vermiste. Kweenie hoe dat werkt.

[ afbeelding ]
Klinkt wel logisch eigenlijk.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:33:43 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181513831
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:29 schreef Greys het volgende:
Ik denk ook dat er meer bewijs is inmiddels dan we denken.

Tuurlijk. Met het WWW denken we wel snel dat we alle info kunnen vergaren, maar gelukkig is de realiteit toch wat professioneler.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181513964
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:29 schreef Greys het volgende:
Ik denk ook dat er meer bewijs is inmiddels dan we denken. Er zat ruim twee maanden tussen de één op één match en de persconferentie met naam en toenaam. Ze hebben het (hoop en vermoed ik) meer sluitend kunnen maken voor er een officiele opsporing uitging.

Misschien was dat ook de reden dat de zoekhonden werden verzocht te stoppen. Eerst sluitend(er) hebben, daarna pakken als verdachte en niet als vermiste. Kweenie hoe dat werkt maar zoiets denk ik.

[ afbeelding ]
Maar dat spoor ging richting Duitsland, toch? Of gaat het om een ander spoor?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:41:13 #47
192592 SureD1
------------------------------
pi_181513992
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tuurlijk. Met het WWW denken we wel snel dat we alle info kunnen vergaren, maar gelukkig is de realiteit toch wat professioneler.
Dat roep ik ook al sinds woensdag - dat ze meer bewijs hebben dan het DNA spoor alleen.
pi_181514080
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar dat spoor ging richting Duitsland, toch? Of gaat het om een ander spoor?
Vanuit Strassburg gaat er een Trein naar Barcelona.
pi_181514144
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:07 schreef NoXia het volgende:

[..]

Een verwijde anus met wondjes gebeurt spontaan?
Het is al 20 jaar bekent dat er geen duidelijk bewijs is van seksueel misbruik, iets wat letterlijk in elk nieuwsbericht word benadrukt.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:58:02 #50
3542 Gia
User under construction
pi_181514337
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is al 20 jaar bekent dat er geen duidelijk bewijs is van seksueel misbruik, iets wat letterlijk in elk nieuwsbericht word benadrukt.
Ook wordt gezegd dat bepaalde zaken verschillend geïnterpreteerd zijn. Wellicht daardoor niet verder onderzocht.
Ook al is destijds gezegd dat wondjes en een verwijde anus geen 100 % bewijs van misbruik zijn, wil dat niet zeggen dat dit nu niet meer genoemd mag worden. Dat blijft nog steeds een feit.
Samen met een verdachte die bekend staat als pedofiel, zou dat toch kunnen duiden op misbruik.

Overigens snap ik niet waarom dit niet compleet is uitgezocht destijds. Is er eigenlijk wel compleet autopsie gedaan?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:58:33 #51
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181514347
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is al 20 jaar bekent dat er geen duidelijk bewijs is van seksueel misbruik, iets wat letterlijk in elk nieuwsbericht word benadrukt.
Geen bewijs dat naar buiten is gebracht
Dit is gewoon raar :l
pi_181514485
Die spaanse politie weet iig wel van aanpakken, daar waar onze politie, recherche etc een grote giller was :)
What we do in Life - Echoes in Eternity
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:10:25 #53
163650 Greys
pi_181514614
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tuurlijk. Met het WWW denken we wel snel dat we alle info kunnen vergaren, maar gelukkig is de realiteit toch wat professioneler.
Ja. Ze zouden ook wel gek zijn om elk detail en bewijs te openbaren, dan heeft de verdachte alle tijd om daar evt een verhaal omheen te maken.
Nee die hebben echt nog dingen achter de hand waarmee ze hem en de rechter gaan confronteren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:13:06 #54
163650 Greys
pi_181514666
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:04 schreef ObzidiaN het volgende:
Die spaanse politie weet iig wel van aanpakken, daar waar onze politie, recherche etc een grote giller was :)
De Spanjaarden kregen kant en klaar door waar hij was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 28-08-2018 11:19:42 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:19:11 #55
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181514776
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:04 schreef ObzidiaN het volgende:
Die spaanse politie weet iig wel van aanpakken, daar waar onze politie, recherche etc een grote giller was :)
Het arrestatieteam bedoel je?
pi_181514835
Wat mij weer verbaasd is dat de tipgever contact heeft gezocht met de krant en niet met de politie. Waarom durft iemand niet de politie te bellen en wel een krant?
pi_181514874
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:13 schreef Greys het volgende:

[..]

De Spanjaarden kregen kant en klaar door waar hij was.
Misschien doelt hij op het falen van de Marechaussee die slechts een proces verbaal opmaakte twintig jaar geleden.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:30:16 #58
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_181515026
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:11 schreef _The_General_ het volgende:
Een gevoel zegt me dat we een volledige verklaring gaan krijgen van Jos B. Dit mede ingegeven door het feit dat hij totaal niet op de vlucht was. Dit lijkt me het type dat nu onbewust opgelucht is en in het reine wilt komen.

Als je echt op de vlucht bent dan zit je in een derde wereldland zonder uitwisselingsverdrag onder een schuilnaam. Niet in een commune in Spanje met 20+ andere mensen terwijl je je eigen naam gebruikt en je paspoort op zak hebt.

Hij had niet verwacht ooit gepakt te worden en is nu gebroken. Daarom vecht hij de uitzetting ook niet aan.

Just my 2 cents.
Misschien kwam hij erachter toen ie gezocht werd en is ie snel het land verlaten? Naar een derde wereld land gaan om langs de douane te komen is ook onmogelijk dan.

Echter denk ik wel dat je gelijk hebt dat hij zo’n soort type is die ergens wel opgepakt ‘wilt’ worden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:31:16 #59
163650 Greys
pi_181515045
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:23 schreef Nober het volgende:

[..]

Misschien doelt hij op het falen van de Marechaussee die slechts een proces verbaal opmaakte twintig jaar geleden.
Die jongens die daar de wacht hielden wisten op dat moment niet meer dan dat ie een passant was en hebben z'n gegevens toch keurig genoteerd. Ik zie de faal niet van de marechaussee?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:39:23 #60
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181515227
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Die jongens die daar de wacht hielden wisten op dat moment niet meer dan dat ie een passant was en hebben z'n gegevens toch keurig genoteerd. Ik zie de faal niet van de marechaussee?
Precies, die konden onmogelijk iemand op basis van de gegevens die ze hadden arresteren.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:40:18 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181515238
Om maar even met George Benson te spreken ...

If I knew back then what I know now
If I understood the what, when, why and how
Now it's clear to me
What I should have done
But hindsight is 20/20 vision
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:44:54 #62
163650 Greys
pi_181515342
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:40 schreef Copycat het volgende:
Om maar even met George Benson te spreken ...

If I knew back then what I know now
If I understood the what, when, why and how
Now it's clear to me
What I should have done
But hindsight is 20/20 vision

_O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:47:21 #63
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_181515403
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:20 schreef nanuk het volgende:
Wat mij weer verbaasd is dat de tipgever contact heeft gezocht met de krant en niet met de politie. Waarom durft iemand niet de politie te bellen en wel een krant?
Ik meen dat hij ook contact heeft gehad met de politie. Maar daar kom je op een stapel bij de andere 2000 tips. Via de krant bereik je misschien sneller iets. Direct een twitter berichtje naar Petur R was natuurlijk het beste geweest.
pi_181515410
Er wordt hier eindelijk weer een beetje normaal over de zaak gesproken / gespeculeerd. Dit leest een stuk fijner zo :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:12:40 #65
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_181515937
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:40 schreef Copycat het volgende:
Om maar even met George Benson te spreken ...

If I knew back then what I know now
If I understood the what, when, why and how
Now it's clear to me
What I should have done
But hindsight is 20/20 vision

Spot on dit wel _O_
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:24:43 #66
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181516145
Een verwijde anus kan ook een teken van verstikking zijn, dat hoeft niet per se gelinkt te worden aan penetratie.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181516451
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:30 schreef warp995 het volgende:

Misschien kwam hij erachter toen ie gezocht werd en is ie snel het land verlaten? Naar een derde wereld land gaan om langs de douane te komen is ook onmogelijk dan.
Dat valt best mee, gewoon via Tarifa met de boot. Controleren ze amper.
Ik denk ook dat als hij echt plannen om te verdwijnen had hem dat makkelijk was gelukt, er zitten wel meer Nederlandse pedofielen in Afrikaanse landen waar ze vrolijk doorgaan met het misbruiken van kinderen. Plus dat het hem dus blijkbaar gelukt is om die neiging 20 jaar lang te onderdrukken nadien, of ervoor te zorgen dat het nooit meer bij de instanties terecht is gekomen.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_181516586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:24 schreef Michielos het volgende:
Een verwijde anus kan ook een teken van verstikking zijn, dat hoeft niet per se gelinkt te worden aan penetratie.
Dit.
Bij verstikking laten mensen vaak alles lopen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:55:37 #70
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_181516628
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dit.
Bij verstikking laten mensen vaak alles lopen.
Sowieso als mensen sterven verslappen spieren en legen blaas en darmen zich.
Maar neem aan dat een patholoog anatoom dat ook zelf kan bedenken en dat het er toch anders uitzag
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_181516670
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dit.
Bij verstikking laten mensen vaak alles lopen.
verstikking, maar bij oververhitting?
pi_181516685
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

verstikking, maar bij oververhitting?
Toevallig gisteravond kort op zitten Googlen. Dacht hetzelfde als jij.
Maar ik kwam daar 1-2-3 niet uit.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:59:56 #73
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181516691
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

verstikking, maar bij oververhitting?
Ook, als je sterft poep je je broek vol.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:00:06 #74
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181516694
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:04 schreef ObzidiaN het volgende:
Die spaanse politie weet iig wel van aanpakken, daar waar onze politie, recherche etc een grote giller was :)
Volgens mij heeft onze politie vorige week nog op basis van een tip een ontvoerd meisje teruggevonden. Nu was het de Spaanse politie die op basis van een tip deze man - die geen enkel verzet bood, overigens - kon arresteren.

Ik zie niet zoveel verschil in ''aanpakbereidheid''.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:08:22 #75
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181516860
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 06:34 schreef tja77 het volgende:

[..]

De officier van justitie kan bij een verdachte eisen dat er DNA wordt adgenomen. Op basis van zijn verleden (dat hij zelf heeft toegegeven) en het aanverwantschap, plus het niet op komen dagen voor het DNA onderzoek, en het in het buitenland vertoeven, is er een grote kans dat de officier van justitie dit gaat eisen.
Op die manier wordt z’n DNA verkregen voor deze strafzaak en niet voor zijn vermissing.
Niet helemaal correct. Ja, justitie mag sinds 2012 of zo DNA afnemen bij veroordeelden. Wettelijk kan je wel degelijk verplicht worden mee te werken aan het afstaan van DNA, ook wanneer je niet verdacht bent. Waar je vervolgens WEL bezwaar tegen kunt maken dat dat DNA vervolgens (voor altijd, buiten het specifieke doel) wordt opgenomen in de DNA Databank. Dit laatste wil Grapperhaus nu wettelijk wel mogelijk maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Was op plaats delict om half 1 's nachts.
Heeft een verleden met kinderen en toegegeven zijn handen niet thuis te kunnen houden.
Via aanverwantschap komt zijn DNA overeen
Zit in het buitenland en geeft geen gehoor aan meerdere oproepen om DNA af te staan.

Ik vind dit behoorlijk verdacht makende zaken, ik denk een officier van Justitie ook.
Het klink allemaal aannemelijk. Dat je ergens bent zegt hoegenaamd niets. Dat je in het buitenland zit/geen gehoor geeft is hooguit obstinaat en recalcitrant. Voor z'n zedenverleden is hij veroordeeld en naar ik heb begrepen, behandeld waarmee dat item terzijde kan blijven; getuige ook dat het is verwenen uit de databanken. Dat je in het verleden fout was wil nog niet zegeen zijn dat je dat voor de rest van leven bent of blijft.

Alles valt of staat waar, hoe en welk DNA is aangetroffen. Plat gezegd (in)direct aangetroffen sperma wordt moeilijk uit te leggen, een bevlekt tissue in de buurt... mwaoh er zijn er meer die de vrijje natuur op hun wijze opzoeken. Ik ken mensen die naar het toilet gaan., vandaar altijd goed doorspoelen en afvegen.

Zover ik heb begrepen is hij momenteel alleen aangehouden omdat hij - kennelijk - GEEN gehoor heeft gegeven zijn DNA af te staan.

//--//

Wanneer ik de media bekijk, pakken die wel heel erg groot en zeer voorbarig uit. "We GOT HIM", maar is hij wel degene die je MOET hebben. Ik sluit een gigantische zeperd en een langdurig proces niet uit. Ik hoop natuurlijk wel dat deze trieste zaak voor betrokkenen zsm tot een einde komt. Nabestaanden hebben recht te weten wat er is gebeurd... of je daar dan gelukkig van wordt is weer een ander verhaal.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:08:47 #76
3542 Gia
User under construction
pi_181516875
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:59 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ook, als je sterft poep je je broek vol.
Moet er wel wat in je darmen zitten, natuurlijk.
Nicky is van zondag op maandag meegenomen en pas op dinsdagavond gevonden.
Een lichaam verstijft na de dood. Dus, stel dat hij tijdens de daad is gestorven, dan is het logisch dat hij gevonden wordt met een verwijde anus. Want ook die spier verstijft in de toestand waarin die is.
pi_181516906
Spaanse advocaat van Jos B in gesprek met Geert Gordijn Journalist RTL 4

http://a65.tinypic.com/2d0cjl4.jpg
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:19:30 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181517075
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Sowieso als mensen sterven verslappen spieren en legen blaas en darmen zich.
Maar neem aan dat een patholoog anatoom dat ook zelf kan bedenken en dat het er toch anders uitzag
Nope... wat dicht zit, blijft doorgaans dicht. Zo ook kringspieren. Ja, het gebeurt dat er lichamen zijn die alles ontspannen, maar heel vaak (meestal?) gebeurt dat juist niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet er wel wat in je darmen zitten, natuurlijk.
Nicky is van zondag op maandag meegenomen en pas op dinsdagavond gevonden.
Een lichaam verstijft na de dood. Dus, stel dat hij tijdens de daad is gestorven, dan is het logisch dat hij gevonden wordt met een verwijde anus. Want ook die spier verstijft in de toestand waarin die is.
Again... nope... lijkstijfheid treedt langzaam in, dat kan 36 uur duren voordat dat volledig is. Het is niet zo dat acuut na overlijden (en dus stilvallen bloedsomloop) alles direct verstijfd is.
***
pi_181517169
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:06 schreef Physsic het volgende:

Onzin.

Van Koppen zegt dat dit kan betekenen dat het bewijs niet mag worden gebruikt. Kan.
Dat was in referentie aan de rechter in een strafzaak op een later punt, maar de ovj die de in bewaringstelling straks moet gelasten kan ook al oordelen dat er onjuist is gehandeld, daarnaast zal de advocaat van Jos B. eea onmiddellijk aanhangig gaan maken.

Iedereen weet dat Jos B. zelf geen DNA heeft afgestaan, dus hoezo kun je hier over twijfelen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:56:18 #80
3542 Gia
User under construction
pi_181517830
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:19 schreef Brighteyes het volgende:

Again... nope... lijkstijfheid treedt langzaam in, dat kan 36 uur duren voordat dat volledig is. Het is niet zo dat acuut na overlijden (en dus stilvallen bloedsomloop) alles direct verstijfd is.

Nee, maar zo'n verwijde anus gaat ook niet zo snel weer terug in de oorspronkelijke toestand, én hij is gevonden met verwijde anus.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:59:54 #81
3542 Gia
User under construction
pi_181517897
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:24 schreef Za het volgende:

Iedereen weet dat Jos B. zelf geen DNA heeft afgestaan, dus hoezo kun je hier over twijfelen.
Misschien heeft hij dat intussen al wel gedaan. Weten wij veel!
Zover we weten heeft hij dit hele circus niet gevolgd. Stel dat de Spaanse politie, bij wijze van standaard procedure, zijn dna heeft afgenomen en hij heeft dit laten gebeuren....

Zou zomaar kunnen.
pi_181517909
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niet helemaal correct. Ja, justitie mag sinds 2012 of zo DNA afnemen bij veroordeelden. Wettelijk kan je wel degelijk verplicht worden mee te werken aan het afstaan van DNA, ook wanneer je niet verdacht bent. Waar je vervolgens WEL bezwaar tegen kunt maken dat dat DNA vervolgens (voor altijd, buiten het specifieke doel) wordt opgenomen in de DNA Databank. Dit laatste wil Grapperhaus nu wettelijk wel mogelijk maken.

[..]

Het klink allemaal aannemelijk. Dat je ergens bent zegt hoegenaamd niets. Dat je in het buitenland zit/geen gehoor geeft is hooguit obstinaat en recalcitrant. Voor z'n zedenverleden is hij veroordeeld en naar ik heb begrepen, behandeld waarmee dat item terzijde kan blijven; getuige ook dat het is verwenen uit de databanken. Dat je in het verleden fout was wil nog niet zegeen zijn dat je dat voor de rest van leven bent of blijft.

Alles valt of staat waar, hoe en welk DNA is aangetroffen. Plat gezegd (in)direct aangetroffen sperma wordt moeilijk uit te leggen, een bevlekt tissue in de buurt... mwaoh er zijn er meer die de vrijje natuur op hun wijze opzoeken. Ik ken mensen die naar het toilet gaan., vandaar altijd goed doorspoelen en afvegen.

Zover ik heb begrepen is hij momenteel alleen aangehouden omdat hij - kennelijk - GEEN gehoor heeft gegeven zijn DNA af te staan.

//--//

Wanneer ik de media bekijk, pakken die wel heel erg groot en zeer voorbarig uit. "We GOT HIM", maar is hij wel degene die je MOET hebben. Ik sluit een gigantische zeperd en een langdurig proces niet uit. Ik hoop natuurlijk wel dat deze trieste zaak voor betrokkenen zsm tot een einde komt. Nabestaanden hebben recht te weten wat er is gebeurd... of je daar dan gelukkig van wordt is weer een ander verhaal.
Ik verwacht een duiveltje uit het doosje.. van het OM.
Die gaan een joker trekken.

Ik zou er niet raar van staan te kijken dat er DNA van Jos op de haar in de auto van Joos zat. Joos heeft deze achterbak zeer grondig gereinigd nadat ze Nicky vonden.

En dan komt die niet snel weg met:
Ik reed voorbij
Ik heb er toevallig in de buurt lopen aftrekken
Dat DNA is erop "gewaaid"
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:02:08 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181517938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, maar zo'n verwijde anus gaat ook niet zo snel weer terug in de oorspronkelijke toestand, én hij is gevonden met verwijde anus.
Ja ok, hij zal idd ook niet meer helemaal terugplooien.
***
pi_181517958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:37 schreef tja77 het volgende:

1-Was op plaats delict om half 1 's nachts.
2-Heeft een verleden met kinderen
3-en toegegeven zijn handen niet thuis te kunnen houden.
4-Via aanverwantschap komt zijn DNA overeen
5-Zit in het buitenland en
6-geeft geen gehoor aan meerdere oproepen om DNA af te staan.
1-in de buurt van.
2-geseponeerd
3-onjuist
4-met zijn 5e graad verwanten ja
5-dat is zijn goed recht.
6-net als 1500 anderen

Maar hoe kom je aan al deze "info", alsmede de wetenschap van de 100 match (met onrechtmatig verkregen DNA), alsmede een hele berg aan info over het leven van Jos B., alsmede zijn naam en uiterlijk?

Is de privacy wetgeving niet van toepassing op deze man?
pi_181517961
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nope... wat dicht zit, blijft doorgaans dicht. Zo ook kringspieren. Ja, het gebeurt dat er lichamen zijn die alles ontspannen, maar heel vaak (meestal?) gebeurt dat juist niet.

[..]

Again... nope... lijkstijfheid treedt langzaam in, dat kan 36 uur duren voordat dat volledig is. Het is niet zo dat acuut na overlijden (en dus stilvallen bloedsomloop) alles direct verstijfd is.

Daar denkt men in de zaak Ivana Smit, in een ander topic, duidelijk anders over.
pi_181518034
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:03 schreef Za het volgende:

[..]

1-in de buurt van.
2-geseponeerd
3-onjuist
4-met zijn 5e graad verwanten ja
5-dat is zijn goed recht.
6-net als 1500 anderen

Maar hoe kom je aan al deze "info", alsmede de wetenschap van de 100 match (met onrechtmatig verkregen DNA), alsmede een hele berg aan info over het leven van Jos B., alsmede zijn naam en uiterlijk?

Is de privacy wetgeving niet van toepassing op deze man?
2 voorwaardelijk geseponeerd
3 juist, twee jongens betast op een bankje in een bos. Tijdens een wandeling met fotocamera.

Wel bij de feiten blijven, hè

Buiten het DNA om heeft hij veel persoonlijke info en interesses zelf de wereld in geslingerd, via zijn you tube-pagina en andere fora.
pi_181518038
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:24 schreef Michielos het volgende:
Een verwijde anus kan ook een teken van verstikking zijn, dat hoeft niet per se gelinkt te worden aan penetratie.
Er waren ook wondjes.
pi_181518054
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:07 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Er waren ook wondjes.
Oppervlakkig aan het slijmvlies.
Mss had ie last van obstipatie.
pi_181518138
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:41 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat roep ik ook al sinds woensdag - dat ze meer bewijs hebben dan het DNA spoor alleen.
Dat hoef je niet te roepen want dat heeft de hoofdofficier al bevestigd.
pi_181518162
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:23 schreef Nober het volgende:

[..]

Misschien doelt hij op het falen van de Marechaussee die slechts een proces verbaal opmaakte twintig jaar geleden.
Wat hadden ze dan moeten doen? Het is de recherche die deze informatie (achteraf) niet op waarde heeft geschat, niet de marechaussee zelf.
pi_181518173
Het Europees bevel tot aanhouding en uitlevering van Jos Brech. AFBEELDING: CENTRALE RECHTBANK MADRID
Jos Brech gedraagt zich "normaal voor iemand die in hechtenis zit." Dat verklaart zijn Spaanse advocaat Iñigo Cobo Martinez. Verdere details over de gemoedstoestand van de 55-jarige Simpelveldenaar die verdacht wordt van moord op en seksueel misbruik van Nicky Verstappen wil hij niet verstrekken.
Hij wil evenmin kwijt of en hoe zijn cliënt heeft gereageerd op de verdenkingen van justitie in Nederland en of Brech wist dat hij gezocht werd. "Dat valt onder mijn beroepsgeheim."

Uitlevering
De advocaat heeft Brech alleen bijgestaan bij de afhandeling van het Nederlandse uitleveringsverzoek door de rechtbank van Madrid. "Ik moest kijken of alles rechtmatig gebeurt." De zaak was snel beklonken omdat Brech zich niet tegen zijn uitlevering verzet.

Lees ook: Zo werd Brech in de val gelokt

Dat was voor Iñigo Cobo Martinez meteen ook reden om de voorlopige invrijheidstelling van Brech te bepleiten. Die zou vrijwillig naar Nederland willen afreizen.

Afgewezen
Dat verzoek is afgelopen maandag door de rechter afgewezen. Zij wees er op dat Brech al geruime tijd in Europa rondzwierf alvorens hij in maart in Spanje opdook, zo heeft Brech verklaard. Eind mei meldde de bushcrafter zich bij een commune bij het Catalaanse dorp Castelltercol waar hij zondag in de boeien werd geslagen. De rechter vreest dat Brech opnieuw aan justitie zal willen ontsnappen.

Lees ook: Topadvocaten: ‘Niet te snel conclusies trekken uit DNA-spoor’

Hij zit vast in een gevangenis in Barcelona. Zijn Spaanse advocaat denkt dat hij al snel van daaruit naar Nederland zal worden overgebracht. De raadsman zal daar zelf niet bij zijn.

De politie wil op dit moment niet ingaan op vragen over de terugkeer van Brech.

Lees hier alles over de zaak-Nicky Verstappen

Door Claire van Dyck en Theo Sniekers
pi_181518178
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

2 voorwaardelijk geseponeerd
3 juist, twee jongens betast op een bankje in een bos. Tijdens een wandeling met fotocamera.

Wel bij de feiten blijven, hè

Buiten het DNA om heeft hij veel persoonlijke info en interesses zelf de wereld in geslingerd, via zijn you tube-pagina en andere fora.

Betast ? waar staat dat ?

Het AD:
Ook onthulde Brech dat hij in het verleden een zedendelict had begaan. Peters: ,,Hij vertelde dat hij aan het fietsen was met zijn fotocamera en twee jongens passeerde. Bij het fotograferen was hij ‘te ver gegaan’, zei hij. Ik weet niet wat hij daar precies mee bedoelde.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)-jos-brech~aa2e08b5/
pi_181518300
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:

2 voorwaardelijk geseponeerd
Voldaan aan voorwaarden sepot, dus geseponeerd.

Lees je in svp.
pi_181518339
quote:
Het AD:
Ook onthulde Brech dat hij in het verleden een zedendelict had begaan. Peters: ,,Hij vertelde dat hij aan het fietsen was met zijn fotocamera en twee jongens passeerde. Bij het fotograferen was hij ‘te ver gegaan’, zei hij. Ik weet niet wat hij daar precies mee bedoelde.’’
Dan is dus helemaal niet duidelijk of hij een zedendelict heeft begaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:25:03 #95
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181518399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:14 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Betast ? waar staat dat ?

Het AD:
Ook onthulde Brech dat hij in het verleden een zedendelict had begaan. Peters: ,,Hij vertelde dat hij aan het fietsen was met zijn fotocamera en twee jongens passeerde. Bij het fotograferen was hij ‘te ver gegaan’, zei hij. Ik weet niet wat hij daar precies mee bedoelde.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)-jos-brech~aa2e08b5/
https://www.ad.nl/binnenl(...)chterhalen~a30a82bd/

quote:
Brech betastte al in 1985 twee jongetjes in het bos in Wijnandsrade, zo verklaarde een politierechercheur vandaag tegen het AD. Ondanks een bekentenis van Brech werd hij voor de ontucht verder niet vervolgd. Hij kreeg een proeftijd van twee jaar. Te mager, vindt de rechercheur die hem toen verhoorde: ,,Dat is geen straf in mijn ogen. Als politieman werk je ervoor dat iemand altijd gestraft wordt voor zijn daden.’’
pi_181518404
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan is dus helemaal niet duidelijk of hij een zedendelict heeft begaan.
klopt
daarna staat er:

Brech bekende volgens Peters ook dat hij op jongens tussen de 10 en 14 jaar viel, de leeftijdscategorie waaraan hij al jaren leiding gaf.
Peters verzocht Brech na diens onthulling om zijn lidmaatschap bij de scouting op te zeggen.
pi_181518409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:14 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Betast ? waar staat dat ?

Het AD:
Ook onthulde Brech dat hij in het verleden een zedendelict had begaan. Peters: ,,Hij vertelde dat hij aan het fietsen was met zijn fotocamera en twee jongens passeerde. Bij het fotograferen was hij ‘te ver gegaan’, zei hij. Ik weet niet wat hij daar precies mee bedoelde.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)-jos-brech~aa2e08b5/
Ik las dat in een van de tig andere artikelen twee dagen geleden.

Kijk ff of ik zo snel de bron kan vinden. Was hier ook ergens gepost, reactie erop was dat het wel meeviel.
pi_181518442
quote:
Deze ja, dank je
pi_181518443
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:25 schreef ootjekatootje het volgende:

Ik las dat in een van de tig andere artikelen twee dagen geleden.

Kijk ff of ik zo snel de bron kan vinden.
Gaarne, het zou vervelend zijn wanneer je zomaar wat gaat roepen.
pi_181518497
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:

Deze ja, dank je
En dan klik je op de vervolg link en lees je:

Duidelijk was al dat Jos Brech in 1985 betrokken was bij een zedenzaak, zo bekende hij als getuige in de zaak-Nicky in 2001 tegenover het onderzoeksteam. Onbekend was wàt zich in ’85 precies heeft afgespeeld, het dossier is volgens justitie vernietigd, veel zou er niet meer over te achterhalen zijn.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-worden~a48e2d54/

Het zou fijn zijn indien je je bij de feiten zou houden Ootje.
pi_181518541
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Deze ja, dank je
En dan staat er : De jongeman die hij als rechercheur in 1985 verhoorde, moet Jos Brech zijn geweest: ,,Het kan niet anders.

Dus politieagent Ton van der Vegt weet niet eens meer zeker of het wel om Jos Brech gaat
pi_181518576
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:31 schreef Greys het volgende:


Die jongens die daar de wacht hielden wisten op dat moment niet meer dan dat ie een passant was en hebben z'n gegevens toch keurig genoteerd. Ik zie de faal niet van de marechaussee?
Inderdaad, quote van journalist Korterink:
quote:
Ten eerste: De kans is groot dat ‘de zaak Nicky Verstappen’ de geschiedenis in zal gaan als een van de succesvolle DNA-verwantschapsonderzoeken is gehouden. Dat is feitelijk niet juist: de zaak is niet opgelost door het verwantschapsonderzoek, maar door rechtstreeks familieleden van hem te benaderen. Dankzij het feit dat zijn naam in het dossier voorkwam.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:33:44 #103
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181518593
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:29 schreef Za het volgende:

[..]

En dan klik je op de vervolg link en lees je:

Duidelijk was al dat Jos Brech in 1985 betrokken was bij een zedenzaak, zo bekende hij als getuige in de zaak-Nicky in 2001 tegenover het onderzoeksteam. Onbekend was wàt zich in ’85 precies heeft afgespeeld, het dossier is volgens justitie vernietigd, veel zou er niet meer over te achterhalen zijn.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-worden~a48e2d54/

Het zou fijn zijn indien je je bij de feiten zou houden Ootje.
Ook hier

https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-worden~a48e2d54/

quote:
Vorige week werd duidelijk dat Brech al in 2001 als getuige in de zaak-Verstappen zijn zedenverleden – en behandeling bij het Riagg – had opgebiecht. Uit de verklaring van rechercheur Van der Vegt blijkt nu dat het om betasting in het bos ging: ,,Ik weet nog dat ik me boos maakte voor het verhoor, zo van: knaap, wat heb jij gedaan met die kinderen. Ik dacht: die ga ik eens professioneel de oren wassen. Wat ik toen zag was een zielig, iel kereltje.
pi_181518729
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:33 schreef tja77 het volgende:

Uit de verklaring van van der Vegt blijkt

Dat is de vrije interpretatie van de auteur van het artikel, de verklaring van van der Vegt aan het AD staat hier:

https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-worden~a48e2d54/

Wat heeft het nu voor zin om dingen te gaan verzinnen?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:42:17 #105
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181518770
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:40 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is de vrije interpretatie van de auteur van het artikel, de verklaring van van der Vegt aan het AD staat hier:

https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-worden~a48e2d54/

Wat heeft het nu voor zin om dingen te gaan verzinnen?
Juist, en daar staat letterlijk het volgende in

quote:
Vorige week werd duidelijk dat Brech al in 2001 als getuige in de zaak-Verstappen zijn zedenverleden – en behandeling bij het Riagg – had opgebiecht. Uit de verklaring van rechercheur Van der Vegt blijkt nu dat het om betasting in het bos ging: ,,Ik weet nog dat ik me boos maakte voor het verhoor, zo van: knaap, wat heb jij gedaan met die kinderen. Ik dacht: die ga ik eens professioneel de oren wassen. Wat ik toen zag was een zielig, iel kereltje.’’
pi_181518785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:31 schreef Spectator19 het volgende:

En dan staat er : De jongeman die hij als rechercheur in 1985 verhoorde, moet Jos Brech zijn geweest: ,,Het kan niet anders.

Dus politieagent Ton van der Vegt weet niet eens meer zeker of het wel om Jos Brech gaat
Het wordt steeds erger, ze hebben dus geen naam opgetekend.

Ik denk dat Spong de zaak al aan het voorbereiden is.
pi_181518795
https://www.telegraaf.nl/(...)naar-nederland-komen

Wat een grapjas, die advocaat...
Komt die lopend terug dan?

Hij heeft daar ook gelogen in die commune, daar zei hij dat hij al 5 jaar onderweg was. Zijn reis begon pas in februari van dit jaar.
pi_181518872
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:43 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)naar-nederland-komen

Wat een grapjas, die advocaat...
Komt die lopend terug dan?

Hij heeft daar ook gelogen in die commune, daar zei hij dat hij al 5 jaar onderweg was. Zijn reis begon pas in februari van dit jaar.
Liegen is in de meeste gevallen (waaronder in dit geval) niet strafbaar. Daarnaast is hij wel vaker voor langere tijd weggeweest, dus misschien is hij wel 5 jaar met wat onderbrekingen aan het reizen?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:47:30 #109
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181518880
quote:
:')

Heb je enig idee wat een advocaat doet?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181518970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:47 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

:')

Heb je enig idee wat een advocaat doet?
geld verdienen, poepen en belasting betalen.
pi_181519021
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Liegen is in de meeste gevallen (waaronder in dit geval) niet strafbaar. Daarnaast is hij wel vaker voor langere tijd weggeweest, dus misschien is hij wel 5 jaar met wat onderbrekingen aan het reizen?
Dan zal hij ook geen uitkering hebben ontvangen
pi_181519060
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:43 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)naar-nederland-komen

Wat een grapjas, die advocaat...
Komt die lopend terug dan?

Hij heeft daar ook gelogen in die commune, daar zei hij dat hij al 5 jaar onderweg was. Zijn reis begon pas in februari van dit jaar.
Lol.. voor je t weet is Jos er weer vandoor gebushcraft
pi_181519089
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:56 schreef electronique het volgende:

[..]

Lol.. voor je t weet is Jos er weer vandoor gebushcraft
Vroeg me af of hij speelt dat hij de ernst niet inziet of zou die echt een plaat voor zijn hoofd hebben?
pi_181519095
quote:
Uit die link:

Maar we hebben verder niet doorgevraagd of hij spijt had of zo, dat is niet aan ons.”

Dat klinkt alsof hij toegegeven zou hebben, of is dit weer een onzin artikel?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:02:36 #115
3542 Gia
User under construction
pi_181519180
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:57 schreef Za het volgende:

[..]

Uit die link:

Maar we hebben verder niet doorgevraagd of hij spijt had of zo, dat is niet aan ons.”

Dat klinkt alsof hij toegegeven zou hebben, of is dit weer een onzin artikel?
Waarom? Ze zijn gewoon niet inhoudelijk op de zaak ingegaan. Meer wil dat, mi, niet zeggen.
pi_181519296
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:02 schreef Gia het volgende:

Waarom? Ze zijn gewoon niet inhoudelijk op de zaak ingegaan. Meer wil dat, mi, niet zeggen.
Vragen of iemand spijt heeft volgt in de regel toch echt op een bekentenis dat iemand zich überhaupt ergens schuldig aan heeft gemaakt.

Vreemde zin, maar wellicht geen letterlijke quote van de woordvoerder.
pi_181519326
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Er wordt hier eindelijk weer een beetje normaal over de zaak gesproken / gespeculeerd. Dit leest een stuk fijner zo :)
helaas
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:10:07 #118
3542 Gia
User under construction
pi_181519341
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:07 schreef Za het volgende:

[..]

Vragen of iemand spijt heeft volgt in de regel toch echt op een bekentenis dat iemand zich überhaupt ergens schuldig aan heeft gemaakt.

Vreemde zin, maar wellicht geen letterlijke quote van de woordvoerder.
En het kan niet zo zijn dat de advocaat uit is gegaan van het feit dat zijn schuld al vaststond en in die zin opmerkt dat hij niet heeft gevraagd of Brech spijt heeft van zijn daad?

Raar om er vanuit te gaan dat hij dan DUS bekend moet hebben.
pi_181519460
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:10 schreef Gia het volgende:

En het kan niet zo zijn dat de advocaat uit is gegaan van het feit dat zijn schuld al vaststond en in die zin opmerkt dat hij niet heeft gevraagd of Brech spijt heeft van zijn daad?
Het is de woordvoerder van de politie, wellicht gaat zij idd net als velen alvast uit van zijn schuld. Of ze heeft haar mond voorbij gepraat, of de interviewer spreekt niet zo goed Spaans, of ze heeft het zelfs nooit gezegd, allemaal mogelijk.

quote:
Raar om er vanuit te gaan dat hij dan DUS bekend moet hebben.
Ik ga daar niet vanuit, ik zei dat het zo klinkt wanneer je al over vragen over spijt begint.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:18:06 #120
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181519512
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:16 schreef Za het volgende:

[..]

Het is de woordvoerder van de politie, wellicht gaat zij idd net als velen alvast uit van zijn schuld. Of ze heeft haar mond voorbij gepraat, of de interviewer spreekt niet zo goed Spaans, of ze heeft het zelfs nooit gezegd, allemaal mogelijk.

[..]

Ik ga daar niet vanuit, ik zei dat het zo klinkt wanneer je al over vragen over spijt begint.
Misschien hebben ze wel niet naar spijt gevraagd juist omdat hij ontkent? Heeft namelijk weinig nut dan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181519727
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Misschien hebben ze wel niet naar spijt gevraagd juist omdat hij ontkent? Heeft namelijk weinig nut dan.
Maar nog minder nut om iets te vermelden wat je niet hebt gedaan en ook nog eens niet zou aansluiten bij hetgeen de verdachte heeft verklaard.
Dit is de hele zin:

Ze laat weten dat de verdachte emotieloos reageerde toen hij werd verhoord. ,,Maar we hebben verder niet doorgevraagd of hij spijt had of zo, dat is niet aan ons.”

Maw, dat is aan anderen.
Het blijft een aparte zin, maar misschien heeft mevrouw Moreno hem zelfs nooit uitgesproken.
pi_181519760
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:24 schreef Za het volgende:

[..]

Dat was in referentie aan de rechter in een strafzaak op een later punt, maar de ovj die de in bewaringstelling straks moet gelasten kan ook al oordelen dat er onjuist is gehandeld, daarnaast zal de advocaat van Jos B. eea onmiddellijk aanhangig gaan maken.

Iedereen weet dat Jos B. zelf geen DNA heeft afgestaan, dus hoezo kun je hier over twijfelen.
Omdat ik weet dat het vaker voorkomt dat rechercheurs op een alternatieve manier aan DNA komen om te zien of ze op het juiste spoor zitten. Heb ik al aangegeven.
Daarnaast weet ik ook dat een (vorm)fout niet automatisch leidt tot bewijsuitsluiting (en daarmee vrijspraak). Heb ik ook al aangegeven.

Verder gaf ik alleen maar aan dat wat jij zei niet overeen kwam met wat Van Koppen zei. Maar dat hebben anderen al aangegeven.
pi_181519884
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:28 schreef Physsic het volgende:

Verder gaf ik alleen maar aan dat wat jij zei niet overeen kwam met wat Van Koppen zei. Maar dat hebben anderen al aangegeven.
Dat begrijp ik maar Koppen had een paar minuten en gaf wat voorbeelden, daarnaast zou het te ver gaan indien hij zou zeggen de rechter zal ipv kan, juist als rechtspsycholoog moet hij zijn woorden zorgvuldig kiezen.
pi_181519894
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:42 schreef tja77 het volgende:

[..]

Juist, en daar staat letterlijk het volgende in

[..]

Dat is de standaard reactie van Za als je met een bron komt waar iets in staat dat niet in zijn straatje past. Voor dingen die wel in zijn straatje passen geldt dat uiteraard niet.
Bespaar je de moeite.
pi_181519976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:10 schreef Gia het volgende:

[..]

En het kan niet zo zijn dat de advocaat uit is gegaan van het feit dat zijn schuld al vaststond en in die zin opmerkt dat hij niet heeft gevraagd of Brech spijt heeft van zijn daad?

Raar om er vanuit te gaan dat hij dan DUS bekend moet hebben.
Een advocaat die in uitgaat van schuld is wel bijzonder. Sowieso laat de advocaat verder niks los, alleen dat hij zich redelijk normaal gedraagt.
pi_181520086
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:24 schreef Za het volgende:

[..]

Dat was in referentie aan de rechter in een strafzaak op een later punt, maar de ovj die de in bewaringstelling straks moet gelasten kan ook al oordelen dat er onjuist is gehandeld, daarnaast zal de advocaat van Jos B. eea onmiddellijk aanhangig gaan maken.

Iedereen weet dat Jos B. zelf geen DNA heeft afgestaan, dus hoezo kun je hier over twijfelen.
Van Koppen heeft niet gezegd dat “deze hele zaak omvalt” en het is behoorlijk voorbarig om te zeggen dat ze daarlm “in feite niets hebben”.

De advocaat zal dat ongetwijfeld aanvoeren, het is aan de rechter(commissaris) om daar over te oordelen. Daar zijn in de meste gevallen geen vaste regels voor, maar is een afweging tussen verschillende belangen die moet worden gemaakt.
pi_181520317
Jos B.: 'Ik kom vrijwillig naar Nederland en kan daarom vrijgelaten worden' :

https://nos.nl/artikel/22(...)jgelaten-worden.html
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:55:21 #128
163650 Greys
pi_181520418
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:50 schreef gynaika het volgende:
Jos B.: 'Ik kom vrijwillig naar Nederland en kan daarom vrijgelaten worden' :

https://nos.nl/artikel/22(...)jgelaten-worden.html
"Oké oke is goed, tot later dan, bel effe als je er bent Jos".
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:57:06 #129
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181520459
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:55 schreef Greys het volgende:

[..]

"Oké oke is goed, tot later dan, bel effe als je er bent Jos".
Ik vermoed dat de realiteit nu pas langzaam tot hem door begint te dringen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181520499
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:57 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de realiteit nu pas langzaam tot hem door begint te dringen.
ja.
En voor zo’n vrijbuiter als hij zal een huis van bewaring niet licht vallen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:59:17 #131
163650 Greys
pi_181520512
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:57 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de realiteit nu pas langzaam tot hem door begint te dringen.
Mwah kweenie. Heb het gevoel dat ie zich nu dommer voordoet dan ie is. Toch, ondanks alles.

Maar dat is uiteraard gissen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:59:38 #132
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181520516
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:58 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

ja.
En voor zo’n vrijbuiter als hij zal een huis van bewaring niet licht vallen.
Dat zeg ik; fotobehang in zijn cel.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181520528
Misschien moeten ze het toestaan, maar dan wel de aankomsttijd en vluchtnummer op het NOS journaal communiceren.. >:)
pi_181520541
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:55 schreef Greys het volgende:

[..]

"Oké oke is goed, tot later dan, bel effe als je er bent Jos".
_O-
Koel en donker bewaren
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:03:09 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181520587
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daar denkt men in de zaak Ivana Smit, in een ander topic, duidelijk anders over.
Welk deel bedoel je?
De lijkstijfheid? Die treedt wel in, maar niet a la minute, dat is wat ik zei.
Na een uur kan er best het eea stijf geworden zijn.
***
pi_181520745
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Mwah kweenie. Heb het gevoel dat ie zich nu dommer voordoet dan ie is. Toch, ondanks alles.

Maar dat is uiteraard gissen.
Dit, vermoordde onschuld uithangen, helaas is die rol in deze zaak al vervuld...
pi_181521011
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Welk deel bedoel je?
De lijkstijfheid? Die treedt wel in, maar niet a la minute, dat is wat ik zei.
Na een uur kan er best het eea stijf geworden zijn.
ik, dat bedoelde ik dus.

Ik ga niet speculeren over anussen en lijkstijfheid. Acht de kans groot dat hij niet misbruikt is, deels omdat ik dat hoop voor de nabestaanden en omdat ik denk dat hij is overleden in die achterbak van Joos. Voordat men überhaupt wat kon doen. (Combinatie van zware slaappillen en hitte)

De rol van Jos is niemand duidelijk, ik verwacht dat hij Joos geholpen heeft met het verplaatsen en maskeren van het een en ander. Zo verschafte mogelijk hij Joos een alibi, doordat Joos terugkomen naar het jeugdkamp.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:21:52 #138
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_181521099
Joos?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_181521132
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik, dat bedoelde ik dus.

Ik ga niet speculeren over anussen en lijkstijfheid. Acht de kans groot dat hij niet misbruikt is, deels omdat ik dat hoop voor de nabestaanden en omdat ik denk dat hij is overleden in die achterbak van Joos. Voordat men überhaupt wat kon doen. (Combinatie van zware slaappillen en hitte)

De rol van Jos is niemand duidelijk, ik verwacht dat hij Joos geholpen heeft met het verplaatsen en maskeren van het een en ander. Zo verschafte mogelijk hij Joos een alibi, doordat Joos terugkomen naar het jeugdkamp.
Wat bedoel je met de laatste zin?

Er zijn wel sterke aanwijzingen voor misbruik, al hebben deskundigen erover gebakkeleid of dit waterdicht bewijs is.
pi_181521165
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Joos?
Joos B, kampleider
pi_181521199
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Joos?
Joos Barten
pi_181521224
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Joos B, kampleider
Van hem is geen DNA aangetroffen op of bij het slachtoffer.

Is uiteraard geen bewijs dat hij er niets mee te maken heeft, maar je kan er op die manier nog wel meer personen bij betrekken.

Ik vind Joos daarom (op dit moment) niet relevant.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181521302
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:23 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de laatste zin?

Er zijn wel sterke aanwijzingen voor misbruik, al hebben deskundigen erover gebakkeleid of dit waterdicht bewijs is.
Ik denk dat hij als handlanger heeft geopereerd, erbij is gefloten toen het fout ging.

Ben ff aan het checken waar Joos verklaart heeft waar hij uitging in de uren voordat men Nicky vond en in de uren erna. Zou er niet raar van staan te kijken als Jos toen hij werd staande gehouden bij PD van Joos afkwam...
pi_181521442
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Van hem is geen DNA aangetroffen op of bij het slachtoffer.

Is uiteraard geen bewijs dat hij er niets mee te maken heeft, maar je kan er op die manier nog wel meer personen bij betrekken.

Ik vind Joos daarom (op dit moment) niet relevant.
Zijn verklaringen en gedrag waren op zijn minst bijzonder te noemen.
Vanaf moment verdwijning Nicky, week eerder was er een meisje dat zegt gedrogeerd te zijn door Joos, tot aan zijn eigen verklaring bij de politie.

Die zak wasgoed op dag twee van het kamp, het schoonmaken van zijn auto en het vervolgens vinden van een mannelijke haar in die achterbak.

Ik vermoed omdat Nicky zo schoon was en zijn broeken verkeerd om aanhad dat ze hem gewassen hebben en dat Joos daarna niet meer in de directe nabijheid van Nicky is geweest.
pi_181521480
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zijn verklaringen en gedrag waren op zijn minst bijzonder te noemen.
Vanaf moment verdwijning Nicky, week eerder was er een meisje dat zegt gedrogeerd te zijn door Joos, tot aan zijn eigen verklaring bij de politie.

Die zak wasgoed op dag twee van het kamp, het schoonmaken van zijn auto en het vervolgens vinden van een mannelijke haar in die achterbak.

Ik vermoed omdat Nicky zo schoon was en zijn broeken verkeerd om aanhad dat ze hem gewassen hebben en dat Joos daarna niet meer in de directe nabijheid van Nicky is geweest.
Dat ze hem dus eerst met de auto mee hebben genomen en later teruggebracht..brrr
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181521482
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Mwah kweenie. Heb het gevoel dat ie zich nu dommer voordoet dan ie is. Toch, ondanks alles.

Maar dat is uiteraard gissen.
Ik denk dat hij echt niet al te snugger is. Waarom in godsnaam teruggaan naar de plek van de moord? Waarom in godsnaam uit jezelf gaan babbelen over je zedenverleden? Waarom jezelf 'verstoppen' op een plek waar je makkelijk kan worden herkend?
pi_181521483
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Van hem is geen DNA aangetroffen op of bij het slachtoffer.

Is uiteraard geen bewijs dat hij er niets mee te maken heeft, maar je kan er op die manier nog wel meer personen bij betrekken.

Ik vind Joos daarom (op dit moment) niet relevant.
Dia andere kampleiders hadden ook geen DNA match maar hadden wel een sluitende tijdslijn met getuigen. Joos niet, die verliet om vage reden het kamp met een zak was.
pi_181521534
Joos was ook degene die de politie vertelde dat er een tijdelijke homo-ontmoetingsplek was bij PD. In dat maisveld.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:42:14 #149
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181521572
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij echt niet al te snugger is. Waarom in godsnaam teruggaan naar de plek van de moord? Waarom in godsnaam uit jezelf gaan babbelen over je zedenverleden? Waarom jezelf 'verstoppen' op een plek waar je makkelijk kan worden herkend?
Dat laatste ben ik niet met je eens, als de uiteindelijke ooggetuige Jos niet had herkend, vraag ik me af of hij ooit wel was gevonden. In dat gebied komt normaliter geen hond.
pi_181521616
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik denk dat hij als handlanger heeft geopereerd, erbij is gefloten toen het fout ging.

Ben ff aan het checken waar Joos verklaart heeft waar hij uitging in de uren voordat men Nicky vond en in de uren erna. Zou er niet raar van staan te kijken als Jos toen hij werd staande gehouden bij PD van Joos afkwam...
Ja en mss is dit meer voor BNW
Weinig nieuws of conrete feiten, maar veel insinuaties.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181521691
Deze al voorbij gekomen?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:56:06 #152
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181521912
Ik vermoed zelf ook dat de kampoudste er iets mee te maken had. Teveel tegenstrijdigheden. Als het zo klaar was als een klontje dat hij volslagen ontschuldig is, waarom verdenkt men hem dan tot op heden naast dhr B?

En wat heeft Martin N hier nog mee te maken? Die hield zich opvallend bezig met jeugdcampings e.d.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181521920
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:42 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik niet met je eens, als de uiteindelijke ooggetuige Jos niet had herkend, vraag ik me af of hij ooit wel was gevonden. In dat gebied komt normaliter geen hond.
Aan de andere kant, waarom ga je in een commune zitten met 20 mensen als je weet dat je op die manier herkend kunt worden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_181522024
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:55 schreef Greys het volgende:

[..]

"Oké oke is goed, tot later dan, bel effe als je er bent Jos".
Wereldgozer die Jos ook uitstekend met kinderen. Man naar m'n hart.
pi_181522097
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:44 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja en mss is dit meer voor BNW
Weinig nieuws of conrete feiten, maar veel insinuaties.
https://www.misdaadjourna(...)aan-jos-brech-dacht/

Het is een connectie die op meerdere websites besproken of aangehaald is.
pi_181522185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:56 schreef Michielos het volgende:
Ik vermoed zelf ook dat de kampoudste er iets mee te maken had. Teveel tegenstrijdigheden. Als het zo klaar was als een klontje dat hij volslagen ontschuldig is, waarom verdenkt men hem dan tot op heden naast dhr B?

En wat heeft Martin N hier nog mee te maken? Die hield zich opvallend bezig met jeugdcampings e.d.
en dan had je nog een man Wim, die was ook een tijdje verdacht. Ook overleden ondertussen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:14:03 #157
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181522422
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en dan had je nog een man Wim, die was ook een tijdje verdacht. Ook overleden ondertussen.
dit ruikt naar een beerput die open gaat idd :(
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181522606
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Aan de andere kant, waarom ga je in een commune zitten met 20 mensen als je weet dat je op die manier herkend kunt worden?
Denk niet dat hij verwacht had dat zijn DNA alsnog bij de pliesie terecht zou komen, met een Europese zoektocht tot gevolg.
pi_181522811
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

https://www.misdaadjourna(...)aan-jos-brech-dacht/

Het is een connectie die op meerdere websites besproken of aangehaald is.
Volgens mij gaan jouw insinuaties en invullingen iets verder dan ik oa daar lees.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181523081
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:25 schreef marsan het volgende:

[..]

Volgens mij gaan jouw insinuaties en invullingen iets verder dan ik oa daar lees.
Dat hij door hitte zou kunnen zijn overleden, staat ook gewoon in andere artikelen als mogelijkheid.
pi_181523185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:14 schreef Michielos het volgende:

[..]

dit ruikt naar een beerput die open gaat idd :(
Detroux had een groepje mensen om zich heen, die ten tijde van zijn misdrijven op de hoogte waren...

Onvoorstelbaar.
pi_181523235
Jos Brech zal binnen twee dagen al in Nederland zijn. Dat zegt de advocaat die hem in Spanje bijstaat.
Volgens Iñigo Cobo Martínez moet de overdracht officieel binnen tien dagen na de arrestatie plaatsvinden, maar omdat Brech heeft ingestemd met de uitlevering en er ook geen logistieke problemen zijn, kan de Madrileense rechtbank woensdag of donderdag al toestemming geven om de Nederlander op een lijnvlucht uit Barcelona naar Amsterdam te zetten, vergezeld van enkele agenten.

"Ik heb deze week twee van deze Europese verzoeken om aanhouding behandeld, net als die van Brech. Dat is veel sneller dan een uitzetting. Soms zijn er problemen met de reis of de verdachte en kan de politie de rechtbank om tien dagen extra tijd vragen, maar dat is in dit geval niet gebeurd. Binnen twee dagen zit Brech in het vliegtuig naar Nederland", aldus advocaat Cobo.

Schuldkwestie
Brech heeft zich maandag voor de rechter in Madrid, door wie hij via een videoverbinding werd verhoord om hem niet naar Madrid over te plaatsen en onnodig tijd te verliezen, niet hoeven uitlaten over de schuldkwestie. "Spanje gaat hem niet berechten, dat gebeurt in Nederland. De rechter moest alleen toetsen of het Europese aanhoudingsbevel aan alle eisen voldeed."

Rechter Carmen Lamela wilde alleen maar van Brech weten of hij bezwaar maakte tegen de overdracht aan Nederland. Ook vroeg ze hem sinds wanneer hij in Spanje was. Toen Brech antwoordde dat hij in maart het land binnenkwam 'zonder een duidelijk doel', besloot zij het vrijlatingsverzoek van advocaat Cobo te weigeren; het vluchtgevaar zou te groot zijn, volgens haar.

Brech verblijft in de gevangenis Quatre Camins, 30 kilometer ten noorden van Barcelona, langs de snelweg AP-7 richting de Franse grens.
https://www.limburger.nl/(...)agen-al-in-nederland

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 28-08-2018 17:46:25 (bron!) ]
pi_181523239
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat hij door hitte zou kunnen zijn overleden, staat ook gewoon in andere artikelen als mogelijkheid.
Idd. Maar als ik nu een website vind, of open, waarop staat dat t marsmannetjes waren is t voor jou een serieuze optie.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181523292
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Detroux had een groepje mensen om zich heen, die ten tijde van zijn misdrijven op de hoogte waren...

Onvoorstelbaar.
Idd en de heinekenontvoerders hadden ook mensen om zich heen.

Mss kun jij er ook banden ontdekken.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181523302
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:14 schreef Michielos het volgende:

[..]

dit ruikt naar een beerput die open gaat idd :(
https://www.bndestem.nl/d(...)-van-nicky~a63660ad/

Maar denk dat deze mannen niet voor niets verdachte-af zijn. Tenminste, daar ga ik vanuit.
pi_181523331
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:56 schreef Michielos het volgende:
Ik vermoed zelf ook dat de kampoudste er iets mee te maken had. Teveel tegenstrijdigheden. Als het zo klaar was als een klontje dat hij volslagen ontschuldig is, waarom verdenkt men hem dan tot op heden naast dhr B?

En wat heeft Martin N hier nog mee te maken? Die hield zich opvallend bezig met jeugdcampings e.d.
En wie is "men"?
pi_181523403
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 16:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dia andere kampleiders hadden ook geen DNA match maar hadden wel een sluitende tijdslijn met getuigen. Joos niet, die verliet om vage reden het kamp met een zak was.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Joos naar een begrafenis ging die morgen
pi_181523776
Genoeg Bewijs

Zelfs als Jos Brech (55) zich beroept op zijn zwijgrecht, heeft justitie voldoende bewijs voor diens betrokkenheid bij de dood en het seksueel misbruik van Nicky Verstappen uit Heibloem. Dat zegt hoofdofficier van justitie Jan Eland.

Verklaring
Eland hoopt dat de verdachte gaat verklaren, zodat de ouders antwoorden krijgen op hun vragen over hoe Nicky de laatste uren van zijn leven heeft doorgebracht. Maar zelfs zonder zijn verhaal valt volgens Eland een groot deel te reconstrueren op basis van de DNA-sporen en overige feiten en aanwijzingen uit het omvangrijke dossier. "We hebben heel krachtige sporen op heel specifieke plekken. Op basis van die sporen en de overige informatie uit het dossier is te reconstrueren wat er is gebeurd. De rechter mag uiteindelijk oordelen over die logische lijn."

Lees ook: 'Als Brech ze had zien aankomen, had hij ook de heuvels in kunnen vluchten'

Geen doodsoorzaak
Er is geen doodsoorzaak vastgesteld bij Nicky Verstappen. Er zijn vermoedens van seksueel misbruik, maar deskundigen waren het in 2001 niet eens over de interpretatie van de aanwijzingen daarvoor. Desalniettemin verdenkt het Openbaar Ministerie de man uit Simpelveld van een levensdelict (moord of doodslag), zedendelict en ontvoering en onttrekking aan het ouderlijk gezag. Eland wil over het bewijs verder niets zeggen, dat komt uiteindelijk aan de orde tijdens de zitting. "Maar een gezonde jongen van 11 jaar gaat niet zomaar dood."

Uitgeleverd
Brech wordt binnen enkele dagen door Spanje uitgeleverd aan Nederland. Hij vecht zijn uitlevering niet aan. Brech werd zondagmiddag aangehouden bij het dorp Castellterçol, zo’n vijftig kilometer ten noorden van Barcelona. Hij leefde daar al enkele maanden in het bos bij een leefgemeenschap. Een Nederlander die enige tijd bij de commune verbleef, had Brech eerder gesproken en herkende hem van opsporingsfoto’s.

Uit onderzoek van de computer die Brech in Frankrijk had achtergelaten, bleek dat hij had gezocht op overleven in verlaten plaatsen op diverse plekken in Europa, waaronder Polen en Spanje.

https://www.limburger.nl/(...)ijs-als-brech-zwijgt

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 28-08-2018 18:21:56 ]
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:54:53 #169
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181523896
Laatste alinea’s van het Nawoord van het boek De mysterieuze dood van Nicky Verstappen, geschreven door Simon Vuyk en gepubliceerd in 2010:


In het boek wordt met de beschuldigende vinger gewezen naar bepaalde groepen en individuen, met name het jeugdwerk en de kampleiders (inclusief wijlen Joos Barten), maar voor alle duidelijkheid benadruk ik op deze plaats nogmaals dat van niemand enige betrokkenheid bij de dood van Nicky vaststaat.
Ik weet zeker dat de mysterieuze dood van Nicky Verstappen zal worden opgehelderd, vroeg of laat en op belangrijke onderdelen, maar ik betwijfel of de volledige waarheid ooit boven tafel zal komen. Daarvoor is het geheim van Heibloem te groot, vrees ik.
Simon Vuyk
Crimejournalist


Vuyk krijgt nu misschien gelijk wat de opheldering van de dood betreft. De verwijzing naar Heibloem, door iemand die zich zo diepgaand met de zaak heeft beziggehouden, is onheilspellend. Hoofdstuk 16 van zijn boek, ‘Het jeugdwerk’, is een onheilspellend hoofdstuk. Zou Jos Brech helemaal alleen hebben gehandeld? Ik denk dat we daar geen zinnig woord over kunnen zeggen en dat alles nu van het te verwachten strafproces afhangt.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181523970
DNA Spoor

Alleen dna-spoor kán voldoende zijn voor veroordeling
Persbureau ANPGeplaatst opmaandag 27 augustus 2018 - 17:25
Alleen een dna-spoor kan voldoende zijn om iemand te veroordelen, maar dat hangt heel erg af van het spoor en waar het gevonden wordt.
"Dna is wettig bewijs, maar een rechter heeft ook overtuigend bewijs nodig", zegt forensisch officier Rob Kloos van het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam.
Nicky Verstappen
In de zaak over de dood van Nicky Verstappen is een dna-spoor op de kleding van de elfjarige jongen gevonden die 100 procent matcht met verdachte Jos B..
Kloos is niet betrokken bij de Limburgse zaak, dus daarover heeft hij geen informatie. Algemeen kan hij wel zeggen dat "in beginsel" dna altijd belangrijk bewijsmateriaal is. "Maar het moet wel in de goede context worden geplaatst."
Omstandigheden
"De omstandigheden van ieder spoor moeten gewaardeerd worden. Hoe komt het dna van iemand daar? Is er één match of zijn er meerdere?" Als voorbeeld noemt Kloos een inbraak waarbij bloed aan het binnenkant van een raam wordt gevonden. "Zo'n spoor alleen kan voldoende zijn voor een veroordeling als er geen logische verklaring is voor het bloed daar." Maar als er bijvoorbeeld na een woninginbraak een petje binnen wordt gevonden met daarin sporen van meerdere mensen, dan is er meer bewijs nodig."
Wat en waar
Ook hangt het af van wat voor spoor er wordt gevonden en waar. "Bloed, speeksel en sperma zijn altijd voldoende voor een volledig profiel. Zelfs uit een bloedspat die amper te zien is, kan een profiel worden gehaald. Maar bij huidcellen wordt het al lastiger."
Wat ook meetelt is of het om een contactspoor of een greepspoor gaat. Dat laatste kan als bewijs waardevoller zijn, want waarom heeft de verdachte het slachtoffer vastgepakt?"

https://www.1limburg.nl/a(...)ng?context=section-1

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 28-08-2018 18:21:01 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:57:18 #171
842 Zorro
Z
pi_181523976
Jaja, als ie terug is wordt het natuurlijk:
"I know nootthingggg, I'm from Barcelona!"
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Spellchecker dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:00:44 #172
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181524079
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:57 schreef Zorro het volgende:
Jaja, als ie terug is wordt het natuurlijk:
"I know nootthingggg, I'm from Barcelona!"
_O-
pi_181524199
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 17:42 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Joos naar een begrafenis ging die morgen
klopt, maar hij vertrok vroeg die morgen voor 09:00 en kwam rond 17:00/18:00 terug op het kamp.

https://maudoortwijn.com/(...)-het-kamp-tijdslijn/
pi_181524256
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

klopt, maar hij vertrok vroeg die morgen voor 09:00 en kwam rond 17:00/18:00 terug op het kamp.

https://maudoortwijn.com/(...)-het-kamp-tijdslijn/
En is dat een vage redem om kamp te verlaten?
Waarom? Wat mist in zn tijdlijn? Wat is precies verdacht in zn tijdlijn?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:16:26 #175
163650 Greys
pi_181524571
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

klopt, maar hij vertrok vroeg die morgen voor 09:00 en kwam rond 17:00/18:00 terug op het kamp.

https://maudoortwijn.com/(...)-het-kamp-tijdslijn/
Vraag me af in hoeverre die tijdlijn überhaupt klopt en je er dus dingen uit kunt opmaken, als je leest hoe vaag dit stukje al in elkaar zit (kan namelijk niet kloppen, zie de tijden).

quote:
Op zondag omstreeks 22.00h gaan alle deelnemers slapen, ook de tent van Nicky Verstappen. De vier andere jongens in de tent zijn Ian (9), Mark (12) en Mark2 (11) en Kay (10, neefje van Jack). Sjra doet vanaf 22.00h de ronde om iedereen proberen stil en in bed te krijgen.
Omstreeks 24.05h vraagt Sjra aan Joos Barten of deze even een brandwond wil verzorgen in de tent van Nicky. Mark heeft zijn vingers verbrand aan een lamp. Joos loopt naar zijn tent waar de EHBO-spullen staan en gaat daarna met Sjra naar de tent van Mark en Nicky. Hij geeft Mark brandwondenzalf. De leiders Joos en Sjra sluiten de tent weer af iets na 24.00h.
Omstreeks 24.15h arriveert het eten voor alle kampleiders


[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 28-08-2018 18:47:14 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181524586
Bij Een vandaag straks advocaat Knoops
pi_181524795
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:28 schreef Physsic het volgende:

Omdat ik weet dat het vaker voorkomt dat rechercheurs op een alternatieve manier aan DNA komen om te zien of ze op het juiste spoor zitten. Heb ik al aangegeven.
Kom eens met wat voorbeelden svp waarbij dat alternatief verkregen DNA gebruikt is om iemand te vervolgen.

quote:
Daarnaast weet ik ook dat een (vorm)fout niet automatisch leidt tot bewijsuitsluiting (en daarmee vrijspraak). Heb ik ook al aangegeven.
Onrechtmatig handelen op meerdere fronten is wel iets anders dan een vormfout.

quote:
Verder gaf ik alleen maar aan dat wat jij zei niet overeen kwam met wat Van Koppen zei. Maar dat hebben anderen al aangegeven.
En ik gaf aan dat het wel overeenkomt toch?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:29:28 #178
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181524984
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

klopt, maar hij vertrok vroeg die morgen voor 09:00 en kwam rond 17:00/18:00 terug op het kamp.

https://maudoortwijn.com/(...)-het-kamp-tijdslijn/
Maud Oortwijn :N
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181525344
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Vraag me af in hoeverre die tijdlijn überhaupt klopt en je er dus dingen uit kunt opmaken, als je leest hoe vaag dit stukje al in elkaar zit (kan namelijk niet kloppen).

[..]

Daarbij moet je ook nog eens rekening houden dat het bij kinderen van die leeftijd ook niet zo makkelijk is om een betrouwbare tijdlijn te kijken. Zitten dus nog wat gaten en onzekerheden in.
pi_181525471
quote:
Nou dat idd!
Oortwijn is zo gestoord als een.... gestoorde! :X

Niet zo handig om die als bron op te voeren :N
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_181525576
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Omdat ik weet dat het vaker voorkomt dat rechercheurs op een alternatieve manier aan DNA komen om te zien of ze op het juiste spoor zitten. Heb ik al aangegeven.
Daarnaast weet ik ook dat een (vorm)fout niet automatisch leidt tot bewijsuitsluiting (en daarmee vrijspraak). Heb ik ook al aangegeven.

Verder gaf ik alleen maar aan dat wat jij zei niet overeen kwam met wat Van Koppen zei. Maar dat hebben anderen al aangegeven.
Oh en dat heb je aangegeven? Welke zaken dan precies?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:57:45 #182
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181525608
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:50 schreef Fannie het volgende:

[..]

Nou dat idd!
Oortwijn is zo gestoord als een.... gestoorde! :X

Niet zo handig om die als bron op te voeren :N
Even wat over gelezen maar godverdomme, dat je dat als bron durft te noemen. _O-

:'(
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181525764
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:56 schreef marsan het volgende:

[..]

Oh en dat heb je aangegeven? Welke zaken dan precies?
Zo uit mijn hoofd weet ik er geen, behalve dat ik meende dat het ook voorbij kwam in Zaak van je Leven. Misschien dat een andere user die daar op reageerde wel zo snel een concreet voorbeeld heeft. :)

Een verschil met die zaken is wel dat hier persoonlijke spullen door een familielid met een ander doel (namelijk de vermissing) aan de politie is afgegeven en dat de politie dat dus niet zelf op een andere manier heeft verkregen.

Dat is een van de redenen dat ik “twijfel”.
pi_181525827
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zo uit mijn hoofd weet ik er geen, behalve dat ik meende dat het ook voorbij kwam in Zaak van je Leven. Misschien dat een andere user die daar op reageerde wel zo snel een concreet voorbeeld heeft. :)

Een verschil met die zaken is wel dat hier persoonlijke spullen door een familielid met een ander doel (namelijk de vermissing) aan de politie is afgegeven en dat de politie dat dus niet zelf op een andere manier heeft verkregen.

Dat is een van de redenen dat ik “twijfel”.
Klinkt al een heel stuk minder stellig dan de eerdere bewering. Zolang t niet gestaafd is kunnen we er dus maar gewoon van uitgaan dat t onzin is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181525881
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:07 schreef marsan het volgende:

[..]

Klinkt al een heel stuk minder stellig dan de eerdere bewering. Zolang t niet gestaafd is kunnen we er dus maar gewoon van uitgaan dat t onzin is.
Welke eerdere bewering?

Het was juist Za die beweerde dat het sowieso tot bewijsuitsluiting zou leiden. Ik beweer juist dat dat helemaal nog niet vast staat, om verschillende redenen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:10:32 #186
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181525895
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zo uit mijn hoofd weet ik er geen, behalve dat ik meende dat het ook voorbij kwam in Zaak van je Leven. Misschien dat een andere user die daar op reageerde wel zo snel een concreet voorbeeld heeft. :)

Een verschil met die zaken is wel dat hier persoonlijke spullen door een familielid met een ander doel (namelijk de vermissing) aan de politie is afgegeven en dat de politie dat dus niet zelf op een andere manier heeft verkregen.

Dat is een van de redenen dat ik “twijfel”.
Mijn veronderstelling was dat het simpelweg zo was dat nadat de politie (het opsporingsteam in de zaak van Nicky dus) had vastgesteld dat B. niet reageerde op het verzoek zijn DNA af te staan, hij vermist was, en de omstandigheden een indicatie waren dat hij opzettelijk onvindbaar was (en in combinatie met de feiten rond zijn persoon van 20 jaar geleden) ze hem hebben aangemerkt als verdachte en op grond daarvan toestemming hebben gekregen om DNA van zijn spullen af te nemen.

Dat dit verder los staat van de spullen die de familie heeft afgegeven in de vermissingszaak.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181525933
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Welke eerdere bewering?

Het was juist Za die beweerde dat het sowieso tot bewijsuitsluiting zou leiden. Ik beweer juist dat dat helemaal nog niet vast staat, om verschillende redenen.
Dit:
"
Omdat ik weet dat het vaker voorkomt dat rechercheurs op een alternatieve manier aan DNA komen om te zien of ze op het juiste spoor zitten. Heb ik al aangegeven."
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181525998
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:10 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Mijn veronderstelling was dat het simpelweg zo was dat nadat de politie (het opsporingsteam in de zaak van Nicky dus) had vastgesteld dat B. niet reageerde op het verzoek zijn DNA af te staan, hij vermist was, en de omstandigheden een indicatie waren dat hij opzettelijk onvindbaar was (en in combinatie met de feiten rond zijn persoon van 20 jaar geleden) ze hem hebben aangemerkt als verdachte en op grond daarvan toestemming hebben gekregen om DNA van zijn spullen af te nemen.

Dat dit verder los staat van de spullen die de familie heeft afgegeven in de vermissingszaak.
In de vierde spoiler van de OP staat volgens mij dat de harddisk in het kader van zijn vermissing aan de politie is gegeven en dat de politie daat DNA vanaf heeft gehaald.
Later heeft een bushcraftcollega ook persoonlijk spullen afgegeven (aan het andere team).
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:17:05 #189
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181526023
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

In de vierde spoiler van de OP staat volgens mij dat de harddisk in het kader van zijn vermissing aan de politie is gegeven en dat de politie daat DNA vanaf heeft gehaald.
Later heeft een bushcraftcollega ook persoonlijk spullen afgegeven (aan het andere team).
Maar is het bekend met welk dna de eerste match is gedaan? Ik meende toch van die tandenborstel/kleding?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181526076
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:12 schreef marsan het volgende:

[..]

Dit:
"
Omdat ik weet dat het vaker voorkomt dat rechercheurs op een alternatieve manier aan DNA komen om te zien of ze op het juiste spoor zitten. Heb ik al aangegeven."
Oh, dat. Daar ben ik nog steeds even stellig in hoor. :)
Ik verwacht niet dat je dat zomaar van me aanneemt, dat was niet mijn doel. Het was een antwoord op de vraag waarom ik twijfelde.

Misschien dat er na afloop van deze strafzaak (als die er komt) hetzelfde blijkt, dan heb je meteen bewijs. Maar misschien ook niet, omdat er wel bewijsuitsluiting volgt.
Afwachten.
pi_181526089
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oh, dat. Daar ben ik nog steeds even stellig in hoor. :)
Ik verwacht niet dat je dat zomaar van me aanneemt, dat was niet mijn doel. Het was een antwoord op de vraag waarom ik twijfelde.

Misschien dat er na afloop van deze strafzaak (als die er komt) hetzelfde blijkt, dan heb je meteen bewijs. Maar misschien ook niet, omdat er wel bewijsuitsluiting volgt.
Afwachten.
Maar je zegt dat je t al,aan hebt gegeven, ik ben daar wel benieuwd naar.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181526102
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:17 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Maar is het bekend met welk dna de eerste match is gedaan? Ik meende toch van die tandenborstel/kleding?
Andersom.

Uit de spoiler:
quote:
Vrijdagochtend 8 juni komt er een telefoontje van het NFI. Er is een bruikbaar DNA-profiel van de harde schijf geïsoleerd. Een zaakofficier geeft het NFI meteen opdracht om dit profiel te toetsten tegen de sporen in de zaak Nicky Verstappen. Een uur (!) later belt het NFI terug en zegt 100% match. Hierop springt een zaaksofficier van team hei in de auto met de spullen van Brech uit Frankrijk (was en tandenborstel) en rijdt naar het NFI en daar wordt ter plekke getoetst, wederom 100% match. Ook de verwanten matchen. Brech is hun man..
Dit is trouwens wel een hele beknopte omschrijving. Vooral met die laatste twee zinnen erbij. :P
Het is afwachten of het ook écht zo gegaan is..
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:23:39 #193
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181526134
Okay, dan is de vraag dus of er toestemming is verleend om dat dna af te nemen inzake de vermissing of inzake Verstappen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181526199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:23 schreef Byzantynixschii het volgende:
Okay, dan is de vraag dus of er toestemming is verleend om dat dna af te nemen inzake de vermissing of inzake Verstappen.
Toestemming van wie?

Zou toestemming van de zus het eventuele onrechtmatige ervan wegnemen? 🤔

[ Bericht 7% gewijzigd door Physsic op 28-08-2018 19:37:54 ]
pi_181526990
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zoals al op het nieuws voorbij kwam, dna verkregen vanwege vermissing mag zeer waarschijnlijk niet zomaar gebruikt worden voor andere doeleinden.

Zoals ik meteen al riep : onrechtmatig verkregen bewijs, deze hele zaak is mede dankzij peterR zo ontzettend opgeblazen dat de verdachte al het kan gaan gooien op geen eerlijk proces krijgen.

Rtl, nos, andere media.. kijk op youtube en de koppen van de videos : jos eindelijk gepakt na 20 jaar en meer van zulk soort zwaar suggestieve titels.

Nicky is niet gewurgd, niet seksueel misbruikt, ondanks de hardnekkige overtuiging van vele dat het wel zo is.

Dat dna kan op meerdere manieren op nicky terecht zijn gekomen, hij kan ieder lul verhaal ophangen wat dat betreft en dan valt er niets maar dan ook verder niets te bewijzen.
“Maar hij verdween terwijl hij gezocht werd”, ook onjuist, hij werd vermist en daarom werd hij gezocht ondanks dat bekend was dat hij vaker verdween.. en op zijn mobiel thuis open en bloot te vinden was dat hij gezocht had naar plekken in spanje waar hij door de bossen kon struinen wat blijkbaar zijn hobby / manier van leven is.

Je hebt grote kans dat deze hele zaak juist nu door de mand gaat vallen vanwege onrechtmatig verkregen bewijs en dwangmatige haast vanuit het OM vanwege tijdsdruk verjaring.

Thanks peter..
Als ik me goed herinner is het eerste DNA afkomstig van familie. Toen bleek er een 99,XX% match te zijn en is men gaan rechercheren. Ondanks dat de kans van zijn betrokkenheid nu zeer groot blijkt, iz het toch beter om zo'n beslissing aan de rechter over te laten.

DNA is we prima richting gevend, maar zal nooit als enige bewijs kunnen dienen voor moord. Het OM krijgt het dus nog erg lastig met deze zaak. En het feit dat heel NL de man "reeds veroordeeld" heeft is ook niet OK. Laat het OM rustig zijn werk doen, doorgaans komt dat goed.
pi_181527012
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:03 schreef bertpit het volgende:

[..]

Als ik me goed herinner is het eerste DNA afkomstig van familie. Toen bleek er een 99,XX% match te zijn en is men gaan rechercheren. Ondanks dat de kans van zijn betrokkenheid nu zeer groot blijkt, is het toch beter om zo'n beslissing aan de rechter over te laten.

DNA is we prima richting gevend, maar zal nooit als enige bewijs kunnen dienen voor moord. Het OM krijgt het dus nog erg lastig met deze zaak. En het feit dat heel NL de man "reeds veroordeeld" heeft is ook niet OK. Laat het OM rustig zijn werk doen, doorgaans komt dat goed.
pi_181527018
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Zoals ik meteen al riep : onrechtmatig verkregen bewijs, deze hele zaak is mede dankzij peterR zo ontzettend opgeblazen dat de verdachte al het kan gaan gooien op geen eerlijk proces krijgen.

Je hebt grote kans dat deze hele zaak juist nu door de mand gaat vallen vanwege onrechtmatig verkregen bewijs en dwangmatige haast vanuit het OM vanwege tijdsdruk verjaring.

Thanks peter..
https://www.1limburg.nl/d(...)gen?context=topstory

Het Openbaar Ministerie is ervan overtuigd dat het dna-materiaal van Jos Brech rechtmatig is verkregen.

Zij ontkent niet dat er gewerkt is met materiaal uit de vermissingsonderzoek naar Jos Brech, maar stelt dat er daarnaast ook op andere manieren een match is verkregen.
Alpha kenny one
pi_181527253
Als ik dat artikel goed begrijp dan:

- Is het DNA bewijs van de vermissingszaak inderdaad onrechtmatig
- Echter hebben ze wel rechtmatig DNA bewijs van familieleden (4de en 5de lijn)
- Daarmee kunnen ze hem nu arresteren
- Na aankomst in Nederland zal hem gevraagd worden opnieuw DNA af te staan, al dan niet onder dwang van de rechter commisaris

Voila, alsnog rechtmatig verkregen DNA bewijs.
Alpha kenny one
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:20:46 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181527359
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 18:50 schreef Fannie het volgende:

[..]

Nou dat idd!
Oortwijn is zo gestoord als een.... gestoorde! :X

Niet zo handig om die als bron op te voeren :N
Dit, die valt in de categorie Dankbaar, Kat, Vrijland Alberda.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181527442
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:09 schreef Physsic het volgende:

Het was juist Za die beweerde dat het sowieso tot bewijsuitsluiting zou leiden.
Dat heb ik niet beweerd, ik gaf aan dat het hele fundament onder deze "doorbraak" met als gevolg de opsporing, aanhouding en grove schending van de privacy van Jos B. en daarmee de eventuele strafzaak op instorten staat.

Slechts uitsluiting van bewijs, dat zouden ze willen denk ik.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:41:47 #202
192592 SureD1
------------------------------
pi_181527771
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:25 schreef Za het volgende:

[..]

Dat heb ik niet beweerd, ik gaf aan dat het hele fundament onder deze "doorbraak" met als gevolg de opsporing, aanhouding en grove schending van de privacy van Jos B. en daarmee de eventuele strafzaak op instorten staat.

Slechts uitsluiting van bewijs, dat zouden ze willen denk ik.
https://www.1limburg.nl/d(...)gen?context=topstory

OM speelt een game of shadows... komt goed :Y
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:06:49 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181528511
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:00 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik zou er niet raar van staan te kijken dat er DNA van Jos op de haar in de auto van Joos zat. Joos heeft deze achterbak zeer grondig gereinigd nadat ze Nicky vonden.
Ik ben je even kwijt.... Nikki Verstappen is ongeveer 1200 meter van de kampeerplek dood aangetroffen.

Ben je ms in de war met Joos Barten (ook zedendelinquent, in 2003 overleden) die als organisator/schoolhoofd het jeugdkamp organiseerde en terwijl Nikki al werd vermist, uitgebreid zijn tent(en) secuur schoonmaakte. Die haar waarover je spreekt, was gevonden bij één van de kampleiders in de achterbak en bleek later niet eens van Nikki te zijn.

Jos B (de bushmaster) had bij mijn weten iets van doen met het jeugdkamp etc.etc. De enige verklaring van hem dat hij 's nachts in die buurt tussen 24u00 en 01u00 vanwege de warmte had rondgefietst, wat ieders goed recht is.

Ik snap de hetze maar tot op dit moment is het enige dat Jos B heeft gedaan, geen gevolg geven aan een DNA onderzoek.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:12:32 #204
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_181528791
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:44 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Dat valt best mee, gewoon via Tarifa met de boot. Controleren ze amper.
Ik denk ook dat als hij echt plannen om te verdwijnen had hem dat makkelijk was gelukt, er zitten wel meer Nederlandse pedofielen in Afrikaanse landen waar ze vrolijk doorgaan met het misbruiken van kinderen. Plus dat het hem dus blijkbaar gelukt is om die neiging 20 jaar lang te onderdrukken nadien, of ervoor te zorgen dat het nooit meer bij de instanties terecht is gekomen.
Ja, goed punt wat je maakt.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:36:52 #205
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181529710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:16 schreef falling_away het volgende:
Als ik dat artikel goed begrijp dan:

- Is het DNA bewijs van de vermissingszaak inderdaad onrechtmatig
- Echter hebben ze wel rechtmatig DNA bewijs van familieleden (4de en 5de lijn)
- Daarmee kunnen ze hem nu arresteren
- Na aankomst in Nederland zal hem gevraagd worden opnieuw DNA af te staan, al dan niet onder dwang van de rechter commisaris

Voila, alsnog rechtmatig verkregen DNA bewijs.
Dat DNA afnemen is imho helemaal het probleem niet. Dat regel je door voldoende juridische druk te zetten, de kern hier is op grond waarvan Jos B zo spoedeisend moest/kon worden aangehouden.
Er zijn meer mensen (ongeveer 1/3e van de 23.000 !!!) die niet (goed) hebben meegewerkt aan het grootschalige DNA onderzoek. Ga je die ook allemaal om vage redenen (via-via laten) oppakken ?

Wanneer dat op onrechtmatige grond is gegaan: Jos B volgens zijn familie verrmist en DNA via zus op persoonlijke spullen inzake een ander onderzoek, mag dat gewoon niet dienen als (kern)bewijs.

Dat Jos geen gehoor heeft gegeven aan het DNA onderzoek, is zijn goed recht. Het was vrijblijvend en hij heeft - met de nu bekende informatie - geen bevel gehad.

Zo ik er nu over denk, zou ik ook niet welwillend meewerken aan welk privacy-schendend onderzoek dat zonder mijn instemming, mijn ik, intimiteit en/of integriteit schend.
Ze kunnen mij vragen of ik er wat van weet en, dan geef ik eventueel antwoord op de vraag, help ik misschien zelfs mee om rond te kijken etc.etc. en de rest - wat ik ben, voel en denk - is geheel van mij.

Ik ga niet naakt de horlepiep dansen omdat een pet zelf vind dat hij/zij dat in zijn/haar functie dat mag eisen. Dat je je niet daartegen kunt verzetten, is zo; waarbij het gaat dat ik zelf geen toestemming zal geven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181530047
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat DNA afnemen is imho helemaal het probleem niet. Dat regel je door voldoende juridische druk te zetten, de kern hier is op grond waarvan Jos B zo spoedeisend moest/kon worden aangehouden.
Er zijn meer mensen (ongeveer 1/3e van de 23.000 !!!) die niet (goed) hebben meegewerkt aan het grootschalige DNA onderzoek. Ga je die ook allemaal om vage redenen (via-via laten) oppakken ?

Wanneer dat op onrechtmatige grond is gegaan: Jos B volgens zijn familie verrmist en DNA via zus op persoonlijke spullen inzake een ander onderzoek, mag dat gewoon niet dienen als (kern)bewijs.

Dat Jos geen gehoor heeft gegeven aan het DNA onderzoek, is zijn goed recht. Het was vrijblijvend en hij heeft - met de nu bekende informatie - geen bevel gehad.

Zo ik er nu over denk, zou ik ook niet welwillend meewerken aan welk privacy-schendend onderzoek dat zonder mijn instemming, mijn ik, intimiteit en/of integriteit schend.
Ze kunnen mij vragen of ik er wat van weet en, dan geef ik eventueel antwoord op de vraag, help ik misschien zelfs mee om rond te kijken etc.etc. en de rest - wat ik ben, voel en denk - is geheel van mij.

Ik ga niet naakt de horlepiep dansen omdat een pet zelf vind dat hij/zij dat in zijn/haar functie dat mag eisen. Dat je je niet daartegen kunt verzetten, is zo; waarbij het gaat dat ik zelf geen toestemming zal geven.
Vage redenen?jij kent kennelijk de gehele bewijslast en vindt die vaag?
pi_181530295
Het moment dat het blog van Maud Oortwijn als bron wordt opgevoerd, kun je concluderen dat het topic ontspoort.
Ik lees graag misdaadblogs en de meeste moet je echt wel met een korrel zout nemen...Maar dat blog van die Maud straalt aan alle kanten domheid en te ver gezochte theorieën uit.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:51:32 #208
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181530300
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat DNA afnemen is imho helemaal het probleem niet. Dat regel je door voldoende juridische druk te zetten, de kern hier is op grond waarvan Jos B zo spoedeisend moest/kon worden aangehouden.
Er zijn meer mensen (ongeveer 1/3e van de 23.000 !!!) die niet (goed) hebben meegewerkt aan het grootschalige DNA onderzoek. Ga je die ook allemaal om vage redenen (via-via laten) oppakken ?

Wanneer dat op onrechtmatige grond is gegaan: Jos B volgens zijn familie verrmist en DNA via zus op persoonlijke spullen inzake een ander onderzoek, mag dat gewoon niet dienen als (kern)bewijs.

Dat Jos geen gehoor heeft gegeven aan het DNA onderzoek, is zijn goed recht. Het was vrijblijvend en hij heeft - met de nu bekende informatie - geen bevel gehad.

Zo ik er nu over denk, zou ik ook niet welwillend meewerken aan welk privacy-schendend onderzoek dat zonder mijn instemming, mijn ik, intimiteit en/of integriteit schend.
Ze kunnen mij vragen of ik er wat van weet en, dan geef ik eventueel antwoord op de vraag, help ik misschien zelfs mee om rond te kijken etc.etc. en de rest - wat ik ben, voel en denk - is geheel van mij.

Ik ga niet naakt de horlepiep dansen omdat een pet zelf vind dat hij/zij dat in zijn/haar functie dat mag eisen. Dat je je niet daartegen kunt verzetten, is zo; waarbij het gaat dat ik zelf geen toestemming zal geven.
Er waren ook verwantschapshits.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181530378
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat DNA afnemen is imho helemaal het probleem niet. Dat regel je door voldoende juridische druk te zetten, de kern hier is op grond waarvan Jos B zo spoedeisend moest/kon worden aangehouden.
Er zijn meer mensen (ongeveer 1/3e van de 23.000 !!!) die niet (goed) hebben meegewerkt aan het grootschalige DNA onderzoek. Ga je die ook allemaal om vage redenen (via-via laten) oppakken ?

Wanneer dat op onrechtmatige grond is gegaan: Jos B volgens zijn familie verrmist en DNA via zus op persoonlijke spullen inzake een ander onderzoek, mag dat gewoon niet dienen als (kern)bewijs.

Dat Jos geen gehoor heeft gegeven aan het DNA onderzoek, is zijn goed recht. Het was vrijblijvend en hij heeft - met de nu bekende informatie - geen bevel gehad.

Zo ik er nu over denk, zou ik ook niet welwillend meewerken aan welk privacy-schendend onderzoek dat zonder mijn instemming, mijn ik, intimiteit en/of integriteit schend.
Ze kunnen mij vragen of ik er wat van weet en, dan geef ik eventueel antwoord op de vraag, help ik misschien zelfs mee om rond te kijken etc.etc. en de rest - wat ik ben, voel en denk - is geheel van mij.

Ik ga niet naakt de horlepiep dansen omdat een pet zelf vind dat hij/zij dat in zijn/haar functie dat mag eisen. Dat je je niet daartegen kunt verzetten, is zo; waarbij het gaat dat ik zelf geen toestemming zal geven.
Nee, het wantrouwen werd gewekt omdat hij ineens vermist werd. Het geldige DNA bewijs werd vervolgens verkregen via 4de en 5de lijns familie waarmee werd aangetoond dat het ZIJN DNA was dat op het lichaam van het slachtoffer is gevonden..

En dan vindt JIJ dat geen geldige reden voor een internationaal opsporingsverzoek van een, naar het zich leek, voortvluchtige verdachte?
Alpha kenny one
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:54:48 #210
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181530405
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er waren ook verwantschapshits.
Yep, en waarom hebben ze hem dan toen niet aangehouden ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181530429
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, en waarom hebben ze hem dan toen niet aangehouden ?
Die werden pas later afgenomen toen hij al vermist was.
Alpha kenny one
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:57:57 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181530530
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:53 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee, het wantrouwen werd gewekt omdat hij ineens vermist werd. Het geldige DNA bewijs werd vervolgens verkregen via 4de en 5de lijns familie waarmee werd aangetoond dat het ZIJN DNA was dat op het lichaam van het slachtoffer is gevonden..

En dan vindt JIJ dat geen geldige reden voor een internationaal opsporingsverzoek van een, naar het zich leek, voortvluchtige verdachte?

Er is/was een match via indirect spullen, that's it (waar wij iets van weten en over discussieren).

Is Jos al voorgeleid als verdachte ? Is & was hij idd gevlucht ? Waar staat dat zijn DNA op het lichaam is aangetroffen ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181530548
Ik denk dat mensen nu ook wel voorzichtiger gaan worden met het afstaan van hun DNA voor 1 bepaald onderzoek.

Voor je het weet wordt je DNA tegen alle mogelijke openstaande zaken gehouden. En heb je je broer of neef laten pakken voor een inbraak ofzo.
pi_181530555
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er is/was een match via indirect spullen, that's it (waar wij iets van weten en over discussieren).

Is Jos al voorgeleid als verdachte ? Is & was hij idd gevlucht ? Waar staat dat zijn DNA op het lichaam is aangetroffen ?
Jij kan ook echt niet lezen he
Alpha kenny one
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:59:40 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181530585
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er waren ook verwantschapshits.
En wanneer je heel Nederland gaat onderzoeken, zul je nog wel meer vinden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:03:32 #216
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181530688
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:58 schreef Black_Baron het volgende:
Ik denk dat mensen nu ook wel voorzichtiger gaan worden met het afstaan van hun DNA voor 1 bepaald onderzoek.

Voor je het weet wordt je DNA tegen alle mogelijke openstaande zaken gehouden. En heb je je broer of neef laten pakken voor een inbraak ofzo.
Dat zou ik prima vinden. Dan moeten ze zich maar niet crimineel gedragen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:04:15 #217
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_181530704
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:51 schreef letmehearyouscream het volgende:
Het moment dat het blog van Maud Oortwijn als bron wordt opgevoerd, kun je concluderen dat het topic ontspoort.
Ik lees graag misdaadblogs en de meeste moet je echt wel met een korrel zout nemen...Maar dat blog van die Maud straalt aan alle kanten domheid en te ver gezochte theorieën uit.
Staan wel hilarisch dingetjes hoor. De theorie met die kindermoordenaar waar jaartal van Nikki mist om het een perfect lijstje te maken... En sowieso allerlei vage dingetjes met getallen en andere vergezochte dingen.
pi_181530715
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er is/was een match via indirect spullen, that's it (waar wij iets van weten en over discussieren).

Is Jos al voorgeleid als verdachte ? Is & was hij idd gevlucht ? Waar staat dat zijn DNA op het lichaam is aangetroffen ?
Er is meer bewijs dan hetgeen openbaar is.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:05:04 #219
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181530730
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, en waarom hebben ze hem dan toen niet aangehouden ?
Misschien moet je de tijdlijn nog eens bekijken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181530765
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:04 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Staan wel hilarisch dingetjes hoor. De theorie met die kindermoordenaar waar jaartal van Nikki mist om het een perfect lijstje te maken... En sowieso allerlei vage dingetjes met getallen en andere vergezochte dingen.
Vast, maar als je die tentgenootjes van Nicky gaat noemen als mogelijke medeplichtigen ben je niet wijs hoor.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:06:57 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181530801
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:45 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Vage redenen?jij kent kennelijk de gehele bewijslast en vindt die vaag?
Nee, jij wel ?

Ik ben heel voorzichtig om een vooringenomen mening, hoe hard ook geschreeuwd, te laten dienen als bewijs. Natuurlijk heb ik ook mijn vermoedens, we blijven mensen, maar die als zo stellig uitspreken heeft weinig meerwaarde. Loop al wat te lang mee en heb gaandeweg "ontdekt" dat de wereld niet in te delen is in zwart en wit, goed en slecht etc.etc.

Stilletjes hoop ik dat de zaak met Jos B een zeperd blijkt, niet omdat ik hem een aardige man vind (verre van dat, mensen die kinderen misbruiken zijn voor mij sws nogo) maar meer hoe de goedgemeente zo omgaat met elkaar grondrechten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:07:13 #222
163650 Greys
pi_181530810
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er is/was een match via indirect spullen, that's it (waar wij iets van weten en over discussieren).

Is Jos al voorgeleid als verdachte ? Is & was hij idd gevlucht ? Waar staat dat zijn DNA op het lichaam is aangetroffen ?
Lees nou eerst de linkjes uit de OP van de politie eens door ajb.

Met daarin oa:

quote:
(Jan Eland – Hoofdofficier van Justitie, Openbaar Ministerie Limburg)
In het onderzoek naar de dood van Nicky Verstappen is sprake van een doorbraak. Na twintig jaar
onderzoek is op acht juni 2018 hét verlossende telefoontje gekomen vanuit het NFI. Er is een één-op-
één match tussen de verdachte sporen op de kleding van Nicky én het DNA van een 55-jarige man.
Deze man woonde in 1998 in Simpelveld. Voor zover bekend heeft hij geen enkele connectie met
Heibloem of met Nicky Verstappen. Hij is vanaf het moment dat de DNA-hit bekend werd officieel
verdacht van betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:08:17 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181530849
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:58 schreef falling_away het volgende:

[..]

Jij kan ook echt niet lezen he
Jij wel kennelijk dus laat maar horen wat er feitelijk onjuist is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181530866
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nee, jij wel ?

Ik ben heel voorzichtig om een vooringenomen mening, hoe hard ook geschreeuwd, te laten dienen als bewijs. Natuurlijk heb ik ook mijn vermoedens, we blijven mensen, maar die als zo stellig uitspreken heeft weinig meerwaarde. Loop al wat te lang mee en heb gaandeweg "ontdekt" dat de wereld niet in te delen is in zwart en wit, goed en slecht etc.etc.

Stilletjes hoop ik dat de zaak met Jos B een zeperd blijkt, niet omdat ik hem een aardige man vind (verre van dat, mensen die kinderen misbruiken zijn voor mij sws nogo) maar meer hoe de goedgemeente zo omgaat met elkaar grondrechten.
Maar er IS meer bewijs. Dus beweren dat de bewijslast zo gering is, is voorbarig.
pi_181530886
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jij wel kennelijk dus laat maar horen wat er feitelijk onjuist is.
De politie heeft dat zelf naar buiten gebracht maar dat zul je ook wel onzin vinden.
pi_181530926
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:06 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Vast, maar als je die tentgenootjes van Nicky gaat noemen als mogelijke medeplichtigen ben je niet wijs hoor.
Ik vraag me af hoe het met die mensen vergaan is. Lijkt me ook een nachtmerrie voor die jongens (mannen inmiddels).
pi_181530954
Matig trouwens om te hopen dat de zaak een zeperd wordt om daarmee de goegemeente zogenaamd te dissen.
Ik hoop gewoon dat de waarheid naar boven komt, of Jos B daar nou wel een rol in speelt of niet. Voor de familie, niet voor het gelijk van wie dan ook.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:13:06 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181531000
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Misschien moet je de tijdlijn nog eens bekijken.
Kan mij niet herinneren dat er toen een internationaal opsporingsverzoek is gedaan of is uitgegaan.
Hij moest zich idd nog melden maar heeft dat nagelaten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:16:32 #229
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181531140
Man man man. Wat is het toch met complotdenkers dat ze zo zeker weten dat ze gelijk hebben? Totaal geen verstand van het onderwerp, geen flauw idee van welke informatie die de politie wél heeft ze missen, ontzettend slecht en selectief lezen, maar ze zijn er wel zeker van dat bijv. Brech vrijuit zal gaan vanwege onrechtmatig verkregen bewijs.

Dat je aangeeft dat je er bang voor bent, of het aannemelijk vindt is tot daar aan toe. De stelligheid waarmee sommigen hier echter hun domheid tentoonstellen is schokkend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klaploper op 28-08-2018 22:24:58 ]
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:19:40 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181531248
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:07 schreef Greys het volgende:
acht juni 2018
Precies vanaf 8 juni is het gekkenhuis pas uitgebroken wat best volledig langs Jos kan zijn heengegaan. Hij was als sinds Februari (4 maanden, eerder foetsie.....).

Kern is hoe de DNA hit tot stand kwam... was dat op basis van reeds aanwezige informatie of "toevallig" omdat de zussen in hun ongerustheid de harde schijf van hun broer hebben/hadden meegegeven voor DNA onderzoek omdat hij vermist was.....

Nogmaals ik sluit niet uit dat Jos B geen betrokkenheid (voor mij, als vuilpoets mag ie wegbranden) heeft maar heb wel de nodige vragen hoe de totale media over hem heen valt, de rechter hoeft hem alleen kennelijk nog maar op te sluiten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181531269
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:11 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe het met die mensen vergaan is. Lijkt me ook een nachtmerrie voor die jongens (mannen inmiddels).
Dit artikel gaat door merg en been : https://www.ad.nl/binnenl(...)ijn-ouders~ad03eab9/
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:20:26 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181531274
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:09 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Maar er IS meer bewijs. Dus beweren dat de bewijslast zo gering is, is voorbarig.
Idem zoals in dit topic dat de bewijslast zo overweldigend is. Bedankt voor je nuance.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181531287
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:11 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe het met die mensen vergaan is. Lijkt me ook een nachtmerrie voor die jongens (mannen inmiddels).
staat een link van in het topic, was een uitzending van paar maanden geleden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:21:12 #234
163650 Greys
pi_181531291
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:06 schreef Vallon het volgende:
Stilletjes hoop ik dat de zaak met Jos B een zeperd blijkt
Voor z'n ouders - die al twintig jaar in onzekerheid zijn waar nu hopelijk een einde aan komt - zou je denken dat echt niemand dit zou hopen. Maar goed, ieder z'n gedachten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181531321
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ben je even kwijt.... Nikki Verstappen is ongeveer 1200 meter van de kampeerplek dood aangetroffen.

Ben je ms in de war met Joos Barten (ook zedendelinquent, in 2003 overleden) die als organisator/schoolhoofd het jeugdkamp organiseerde en terwijl Nikki al werd vermist, uitgebreid zijn tent(en) secuur schoonmaakte. Die haar waarover je spreekt, was gevonden bij één van de kampleiders in de achterbak en bleek later niet eens van Nikki te zijn.

Jos B (de bushmaster) had bij mijn weten iets van doen met het jeugdkamp etc.etc. De enige verklaring van hem dat hij 's nachts in die buurt tussen 24u00 en 01u00 vanwege de warmte had rondgefietst, wat ieders goed recht is.

Ik snap de hetze maar tot op dit moment is het enige dat Jos B heeft gedaan, geen gevolg geven aan een DNA onderzoek.
Die haar zat in de kofferbak van kampleider Joos.
pi_181531352
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:16 schreef Klaploper het volgende:
Man man man. Wat is het toch met complotdenkers dat ze zo zeker weten dat ze gelijk hebben? Totaal geen verstand van het onderwerp, geen flauw idee van welke informatie die de politie wél heeft ze missen, ontzettend slecht en selectief lezen, maar ze zijn er wel zeker van dat bijv. Brech vrijuit zal gaan vanwege onrechtmatig verkregen bewijs.

Dat je aangeeft dat je er bang voor bent, of het aannemelijk vindt is tot daar aan toe. De stellingheid waarmee sommigen hier echter hun domheid tentoonstellen is schokkend.
Hear hear. Al die internetdeskundigen die het allemaal beter weten en met zekerheid stellen dat de juiste procedures niet zijn opgevolgd. De hoofdofficier heeft notabene gezegd dat er meer bewijs is dan wat openbaar is, wat heel gebruikelijk is als de verdachte nog niet opgepakt is. Vervolgens gaan mensen los over de magere bewijslast.
pi_181531409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Idem zoals in dit topic dat de bewijslast zo overweldigend is. Bedankt voor je nuance.
Dat klopt; er zijn ook mensen die het feit dat hij ooit bij zedenzaken betrokken is al genoeg bewijs vinden. Zeg dat maar tegen de man die vastzat vanwege Nienke Kleiss; weliswaar een pedofiel maar toch echt onschuldig.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:26:04 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181531429
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:11 schreef letmehearyouscream het volgende:
Matig trouwens om te hopen dat de zaak een zeperd wordt om daarmee de goegemeente zogenaamd te dissen.
Ik hoop gewoon dat de waarheid naar boven komt, of Jos B daar nou wel een rol in speelt of niet. Voor de familie, niet voor het gelijk van wie dan ook.
Ik zeg nergens dat de gehele zaak een zeperd mag worden, je moet mij geen woorden in de mond doen suggereren dat ik nabestaanden dat wil ontnemen. Ik hoop ook dat duidelijk wordt wat er is gebeurd, zelfs als Jos B daar een hoofdrol in heeft. Laten we dat eerst stap voor stap afwachten.

Wat niet wegneemt dat met de ons/mij bekende informatie we feitelijk geen zinnig woord kunnen zeggen of Jos B het wel of niet heeft gedaan. Dat is waarom ik mij de media discussie meng.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:26:08 #239
163650 Greys
pi_181531432
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Precies vanaf 8 juni is het gekkenhuis pas uitgebroken wat best volledig langs Jos kan zijn heengegaan. Hij was als sinds Februari (4 maanden, eerder foetsie.....).

Kern is hoe de DNA hit tot stand kwam... was dat op basis van reeds aanwezige informatie of "toevallig" omdat de zussen in hun ongerustheid de harde schijf van hun broer hebben/hadden meegegeven voor DNA onderzoek omdat hij vermist was.....

Nogmaals ik sluit niet uit dat Jos B geen betrokkenheid (voor mij, als vuilpoets mag ie wegbranden) heeft maar heb wel de nodige vragen hoe de totale media over hem heen valt, de rechter hoeft hem alleen kennelijk nog maar op te sluiten.
Dat staat dus in al die linkjes in de OP hoe dat tot stand gekomen is. Via verwanten (en dan bedoel ik niet spullen die ze aanleverden maar dna van de verwanten), via zijn persoonlijke spullen in het Franse chalet oa. Lees het nou allemaal even door joh, scheelt zo veel typen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181531434
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:11 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe het met die mensen vergaan is. Lijkt me ook een nachtmerrie voor die jongens (mannen inmiddels).
Die zijn - net zoals de ouders.- ook slachtoffer.
pi_181531463
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:51 schreef letmehearyouscream het volgende:
Het moment dat het blog van Maud Oortwijn als bron wordt opgevoerd, kun je concluderen dat het topic ontspoort.
Ik lees graag misdaadblogs en de meeste moet je echt wel met een korrel zout nemen...Maar dat blog van die Maud straalt aan alle kanten domheid en te ver gezochte theorieën uit.
De reden dat ik die link postte was de duidelijke tijdslijn van die nacht. Die klopt, wat zij/hij verder roept over zaken, geen idee. Ik deel die meningen ook niet.

Uit die tijdslijn blijkt dat Joos weg was, dat de rest van de kampleiders sluitende verklaringen hebben. Joos niet.

Kunnen we lang er breed over lullen, blijft voor mij een raar verhaal.
pi_181531469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Precies vanaf 8 juni is het gekkenhuis pas uitgebroken wat best volledig langs Jos kan zijn heengegaan. Hij was als sinds Februari (4 maanden, eerder foetsie.....).

Kern is hoe de DNA hit tot stand kwam... was dat op basis van reeds aanwezige informatie of "toevallig" omdat de zussen in hun ongerustheid de harde schijf van hun broer hebben/hadden meegegeven voor DNA onderzoek omdat hij vermist was.....

Nogmaals ik sluit niet uit dat Jos B geen betrokkenheid (voor mij, als vuilpoets mag ie wegbranden) heeft maar heb wel de nodige vragen hoe de totale media over hem heen valt, de rechter hoeft hem alleen kennelijk nog maar op te sluiten.
Je bedoelt neem ik aan "wel betrokkenheid "?
pi_181531485
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:11 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe het met die mensen vergaan is. Lijkt me ook een nachtmerrie voor die jongens (mannen inmiddels).
Een vriendje van hem (die in dezelfde tent lag) was nog niet zo lang geleden te zien in een reportage. Hij had het er nog steeds zichtbaar moeilijk mee..

Ik zal eens kijken of ik kan terugvinden in welke reportage dat was.

Kruispunt, hier terug te zien:
https://www.kro-ncrv.nl/k(...)/slopendeonzekerheid

quote:
Twintig jaar na de dood van Nicky Verstappen praten betrokkenen over de impact van de onopgeloste zaak op hun levens. Beste vriend Mark was een van de laatsten die Nicky levend zag. Ze lagen samen in de tent tijdens het zomerkamp toen Nicky op een nacht verdween. Voor het eerst in al die jaren vertelt hij zijn verhaal voor de camera. Aan de vooravond van het grootste DNA verwantschapsonderzoek in Nederland beschrijven moeder Berthie Verstappen en Nies van Lier, destijds pastoor in het dorp Heibloem, hun verlangen naar een eind aan de slopende onzekerheid en antwoord op de vraag wat er destijds met Nicky is gebeurd.
pi_181531513
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De reden dat ik die link postte was de duidelijke tijdslijn van die nacht. Die klopt, wat zij/hij verder roept over zaken, geen idee. Ik deel die meningen ook niet.

Uit die tijdslijn blijkt dat Joos weg was, dat de rest van de kampleiders sluitende verklaringen hebben. Joos niet.

Kunnen we lang er breed over lullen, blijft voor mij een raar verhaal.
Kijk eens goed naar de tijdstippen; dat kan niet kloppen. Ik begrijp overigens niet hoe je zo stellig kunt beweren dat hij WEL klopt?
pi_181531515
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:20 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Dit artikel gaat door merg en been : https://www.ad.nl/binnenl(...)ijn-ouders~ad03eab9/
Verschrikkelijk. :{
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:29:35 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181531539
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor z'n ouders - die al twintig jaar in onzekerheid zijn waar nu hopelijk een einde aan komt - zou je denken dat echt niemand dit zou hopen. Maar goed, ieder z'n gedachten.
Wat nu als Jos B het straks niet heeft gedaan..... wordt je daar als nabestaande dan blij van.. dat je een onschuldig persoon vanwege een mogelijk verband met de dood van je geliefde in het diepst van je wezen hebt gehaat.....

Kan natuurlijk zijn dat alles al overtuigend achter gesloten deuren is bewezen waarmee er dan een loopje wordt genomen met/in ons rechtssysteem. Er hoef dan allen nog maar een showproces te worden gehouden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:30:01 #247
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181531552
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die haar zat in de kofferbak van kampleider Joos.
En wat heeft dat met Jos B te maken ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181531584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Een vriendje van hem (die in dezelfde tent lag) was nog niet zo lang geleden te zien in een reportage. Hij had het er nog steeds zichtbaar moeilijk mee..

Ik zal eens kijken of ik kan terugvinden in welke reportage dat was.

Kruispunt, hier terug te zien:
https://www.kro-ncrv.nl/k(...)/slopendeonzekerheid

[..]

Dank je.
pi_181531599
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat de gehele zaak een zeperd mag worden, je moet mij geen woorden in de mond doen suggereren dat ik nabestaanden dat wil ontnemen. Ik hoop ook dat duidelijk wordt wat er is gebeurd, zelfs als Jos B daar een hoofdrol in heeft. Laten we dat eerst stap voor stap afwachten.

Wat niet wegneemt dat met de ons/mij bekende informatie we feitelijk geen zinnig woord kunnen zeggen of Jos B het wel of niet heeft gedaan. Dat is waarom ik mij de media discussie meng.
Waar precies zeg ik dat jij de nabestaanden dat niet gunt? Ik stip alleen aan dat IK het de nabestaanden gun, niet of jij dat al dan niet doet.
Maar je hoopt stilletjes dat het een zeperd wordt, dat vind ik vreemd.
pi_181531646
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

En wat heeft dat met Jos B te maken ?
Of de DNA van die haar een match heeft met de DNA van Jos.

Want die Joos deugt niet. Veroordeelde zedendelinquent. Hele nare man.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:35:25 #251
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181531712
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:26 schreef Greys het volgende:
persoonlijke spullen in het Franse chalet oa. Lees het nou allemaal even door joh, scheelt zo veel typen. :P
Dat DNA hing samen met zijn vermissing.... en staat (juridisch) dus los van Nikki Verstappen.
We praten - zo merk ik - langs elkaar heen.

Jos B stond vanaf dag 1, net als 1500 en later 23.000, anderen op de DNA onderzoekslijst. Meer zie ik momenteel niet. Dit jaar is hij als vermist opgegeven waarna een aardige rechercheur bij de familie vroeg om DNA materiaal en where-abouts zodat hij "beter" gezocht kon worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181531798
Is het ‘afnemen’/onderzoeken van DNA eigenlijk standaard bij een vermissingszaak? Zo ja, met welk doel? Zoiets lijkt mij vooral relevant om te vergelijken als er stoffelijke resten worden aangetroffen?

Ergo, er wordt vergeleken met de stoffelijke resten het slachtoffer waarop ook dna zit van verdachte. Ook dat dna is dus aangetroffen en in de databank opgenomen. Dan heb je toch als onderzoekers in je onderzoek netjes gehandeld? Denk dat het recht op privacy net wat minder zwaar weegt dan het oplossen van deze zaak... los van het feit dat uiteraard een zorgvuldig onderzoek moet plaatsvinden.

[ Bericht 48% gewijzigd door Flippeke op 28-08-2018 22:43:43 (Toevoeging) ]
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:38:41 #253
163650 Greys
pi_181531814
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De reden dat ik die link postte was de duidelijke tijdslijn van die nacht. Die klopt.
Nee echt niet. Kijk maar bv naar het stukje over die brandwond van een lamp oid. Daar kloppen de tijden niet. Iets van vijf minuten na middernacht wordt gevraagd zalf te brengen ofzo en nadat dat allemaal gedaan is wordt om 24.00 de tent gesloten. Even uit m'n hoofd hoor. Maar check maar, alleen dat al kan niet kloppen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:38:58 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181531823
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:27 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Je bedoelt neem ik aan "wel betrokkenheid "?
Pfff. Je begrijpt wat ik bedoel. M'n leraar NL waarschuwde altijd voor dubbele ontkenningsconstructies.
En idd, ik sluit betrokkenheid en zelfs verantwoordelijkheid van Jos B, alsmede tal van anderen zeker niet uit.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:43:25 #255
163650 Greys
pi_181532028
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat DNA hing samen met zijn vermissing.... en staat (juridisch) dus los van Nikki Verstappen.
We praten - zo merk ik - langs elkaar heen.

Jos B stond vanaf dag 1, net als 1500 en later 23.000, anderen op de DNA onderzoekslijst. Meer zie ik momenteel niet. Dit jaar is hij als vermist opgegeven waarna een aardige rechercheur bij de familie vroeg om DNA materiaal en where-abouts zodat hij "beter" gezocht kon worden.
Als je zoals ik aangaf de linkjes even leest hoeven we niet meer langs elkaar heen te praten. :)

Er is niet alleen dna uit de vermissing. Lees oa hier:

https://www.1limburg.nl/dna-bewijs-jos-brech-rechtmatig-verkregen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181532039
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:28 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Kijk eens goed naar de tijdstippen; dat kan niet kloppen. Ik begrijp overigens niet hoe je zo stellig kunt beweren dat hij WEL klopt?
je valt nu over 24:05 en “iets” over 24:00?
pi_181532045
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:31 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dank je.
Die pastoor. O+

Echt fijn dat hij de ouders nog zo lang heeft gesteund.
pi_181532155
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee echt niet. Kijk maar bv naar het stukje over die brandwond van een lamp oid. Daar kloppen de tijden niet. Iets van vijf minuten na middernacht wordt gevraagd zalf te brengen ofzo en nadat dat allemaal gedaan is wordt om 24.00 de tent gesloten. Even uit m'n hoofd hoor. Maar check maar, alleen dat al kan niet kloppen.
Doe mij een betere tijdslijn van alle betrokkenen en hun verklaringen/bevindingen van die nacht, inclusief shoarma en kinderlijke ruzie’s, brandwonden, plasmomenten en tent opruimingen en ik geloof je meteen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:53:54 #259
163650 Greys
pi_181532420
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Doe mij een betere tijdslijn van alle betrokkenen en hun verklaringen/bevindingen van die nacht, inclusief shoarma en kinderlijke ruzie’s, brandwonden, plasmomenten en tent opruimingen en ik geloof je meteen.
Die heb ik niet, hoeft ook niet. Ik reageerde op je melding dat deze timeline klopt. Want dat doet ie niet. Ik zeg niks over dat ie niet uitgebreid is enzo, toch? :) Als er niks uitgebreiders voorhanden is wil nog niet zeggen dat iets sluitend is en helemaal accuraat is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181532457
Iemand neemt de moeite een tijdslijn te maken door alle getuigenverklaringen door te spitten. Die link is al jarenoud.

Zie dat zo snel die azijnpissers hier, die voor het begin van deze maand nog nooit van Nicky Verstappen gehoord hadden dat nog niet doen.

Joos of Jos??? Nee jongens, geen typefout.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:56:15 #261
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181532501
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:38 schreef Flippeke het volgende:
Is het ‘afnemen’/onderzoeken van DNA eigenlijk standaard bij een vermissingszaak? Zo ja, met welk doel? Zoiets lijkt mij vooral relevant om te vergelijken als er stoffelijke resten worden aangetroffen?
Nee, hoewel men tegenwoordig al wat snel vraagt om de vuile was en mogen we even (zogenaamd) vrijblijvend rondsnuffelen.

Wat ik hier vermoed (ik speculeer) wat is gebeurd bij de aangifte tot vermissing van Jos B.
Politie: Hebben aan familie jullie misschien iets van introverte Jos zodat we hem voor jullie kunnen gaan zoeken ?
Zuslief, "Ja, een harde schijf, staat misschien wel wat op". Rechercheur: Geef maar hier en brengt dat naar het NFI/Lab.
Het onderbezette NFI gaat overijverig aan de gang, swiped de buitenkant en ontdekt een vermoedelijke DNA link met Nikki Verstappen wat resulteert in extra tandenborstelcontrole in het Vogezen Chalet en een - imho overhaaste media-hype van "We Got Him". Ze hebben hem teruggevonden, nu de rest - hopelijk - nog.

[spoiler]Je zult verder verbaast zijn wat je allemaal aan DNA kunt aantreffen in toetsenborden, filters van harde schijven en stofnesten in PC's. Een ware goudmijn voor elke onderzoeker. Ik spreek dan nog niet eens over de forensische digitale mogelijkheden die iemand nog verdachter kan doen laten zijn.

Dat wetend mag je onrechtmatig verkregen bewijs dat niet zomaar gebruiken om zaken toevallig proberen op te lossen waarbij je (nog) geen verdachte bent. Het is hier gaan USA, laat staan USSR Dat daar in de praktijk met rechtmatig verkregen bewijs een loopje mee wordt genomen, is natuurlijk de praktijk wat niet wil zeggen dat het daarmee de onderzoeksmethode dus gerechtvaardigd is. [ /spoiler]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:58:21 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181532581
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand neemt de moeite een tijdslijn te maken door alle getuigenverklaringen door te spitten. Die link is al jarenoud.

Zie dat zo snel die azijnpissers hier, die voor het begin van deze maand nog nooit van Nicky Verstappen gehoord hadden dat nog niet doen.

Joos of Jos??? Nee jongens, geen typefout.
Als Dankbaar, Kat of Alberda die moeite had genomen had ik er ook geen waarde aan gehecht.
Daarbij; als dat werkelijk de tijdlijn is zullen er betere bronnen moeten zijn.
Ze valt voor mij echt in de categorie die in NWS niet gelinkt zou moeten worden, net als de andere 3 waar ik deze post mee begon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:58:29 #263
163650 Greys
pi_181532587
Oot doe eens rustig en ga niet meteen met azijnpissers etc strooien als iemand je bv vriendelijk op een fout in die timeline wijst. Voel je niet zo aangevallen. Is niet nodig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181532664
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Die heb ik niet, hoeft ook niet. Ik reageerde op je melding dat deze timeline klopt. Want dat doet ie niet. Ik zeg niks over dat ie niet uitgebreid is enzo, toch? :) Als er niks uitgebreiders voorhanden is wil nog niet zeggen dat iets sluitend is en helemaal accuraat is.
Neem even de moeite, pak de verklaringen erbij van alle betrokkenen. Hij klopt, maar bij twijfel dus ff checken.

Twee getuigen hebben bevestigd iets na 24:00,
De ander zei duidelijk 24:05.

De een verklaarde over het sluiten van de tenten, in de verklaring van Joos ging het over het verzorgen van de wonden.

Maar dat gaat over het sluiten van de tenten (slotronde) en het bestellen van shoarma en verzorgen van een wond. Belangrijker is even te kijken naar Joos en de tentgenoten tussen 05:00-06:00. Ongeacht hoe of wat, bizar dat Nicky überhaupt heeft kunnen verdwijnen. De dader heeft veel risico genomen...
pi_181532694
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:58 schreef Greys het volgende:
Oot doe eens rustig en ga niet meteen met azijnpissers etc strooien als iemand je bv vriendelijk op een fout in die timeline wijst. Voel je niet zo aangevallen. Is niet nodig.
ja inderdaad, ik neem nog een Sherry 🥂
pi_181532707
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als Dankbaar, Kat of Alberda die moeite had genomen had ik er ook geen waarde aan gehecht.
Daarbij; als dat werkelijk de tijdlijn is zullen er betere bronnen moeten zijn.
Ze valt voor mij echt in de categorie die in NWS niet gelinkt zou moeten worden, net als de andere 3 waar ik deze post mee begon.
wie is Alberda?

Kat of dankbaar, lees dat niet. Maud was scherp vroeger.

Nogmaals die tijdslijn klopt.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:03:35 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181532753
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Als je zoals ik aangaf de linkjes even leest hoeven we niet meer langs elkaar heen te praten. :)

Er is niet alleen dna uit de vermissing. Lees oa hier:

https://www.1limburg.nl/dna-bewijs-jos-brech-rechtmatig-verkregen
Jij kan ook lezen. Er staat letterlijk "Het Openbaar Ministerie is ervan overtuigd dat het dna-materiaal van Jos Brech rechtmatig is verkregen." wat imho dan de rechter maar moet uitmaken en niet de achter het OM alhier hollende media, laat staan dat de familie (nu al) wordt blij gemaakt dat Jos B de de dader is. Wat nu als dat een zeperd wordt...... ik moet er niet aan denken wat dat doet met iemands hoop.

Los daarvan ageer ik dat je dus in onze rechtstaat kennelijk verdacht wordt wanneer je niet vrijwillig of op verzoek meewerkt aan een onderzoek. Het is hellende vlak van de rechtsstaat wat gaat over jouw en mijn grondrechten wat totaal losstaat van welk leed dan ook.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:05:10 #268
163650 Greys
pi_181532796
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:56 schreef Vallon het volgende:

Wat ik hier vermoed (ik speculeer) wat is gebeurd bij de aangifte tot vermissing van Jos B.
Politie: Hebben aan familie jullie misschien iets van introverte Jos zodat we hem voor jullie kunnen gaan zoeken ?
Zuslief, "Ja, een harde schijf, staat misschien wel wat op". Rechercheur: Geef maar hier en brengt dat naar het NFI/Lab.
Het onderbezette NFI gaat overijverig aan de gang, swiped de buitenkant en ontdekt een vermoedelijke DNA link met Nikki Verstappen wat resulteert in extra tandenborstelcontrole in het Vogezen Chalet
Er is niet alleen dna uit de vermissing. Zoals je al drie keer in de link had kunnen lezen. :+

quote:
De agenten zijn vervolgens op zoek gegaan naar verre familieleden. "Uiteindelijk zijn twee mannen uit de vierde en vijfde familielijn gevraagd om vrijwillig dna af te staan in het onderzoek van Nicky Verstappen. Deze mannen werkten mee en er bleek een volledige match te zijn met de sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen", zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1.


[ Bericht 17% gewijzigd door Greys op 28-08-2018 23:11:22 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:05:55 #269
163650 Greys
pi_181532823
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jij kan ook lezen. Er staat letterlijk "Het Openbaar Ministerie is ervan overtuigd dat het dna-materiaal van Jos Brech rechtmatig is verkregen." wat imho dan de rechter maar moet uitmaken en niet de achter het OM alhier hollende media, laat staan dat de familie (nu al) wordt blij gemaakt dat Jos B de de dader is. Wat nu als dat een zeperd wordt...... ik moet er niet aan denken wat dat doet met iemands hoop.

Los daarvan ageer ik dat je dus in onze rechtstaat kennelijk verdacht wordt wanneer je niet vrijwillig of op verzoek meewerkt aan een onderzoek. Het is hellende vlak van de rechtsstaat wat gaat over jouw en mijn grondrechten wat totaal losstaat van welk leed dan ook.
Lees even verder dan dat. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181532862
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:03 schreef Vallon het volgende:

Knip

Los daarvan ageer ik dat je dus in onze rechtstaat kennelijk verdacht wordt wanneer je niet vrijwillig of op verzoek meewerkt aan een onderzoek. Het is hellende vlak van de rechtsstaat wat gaat over jouw en mijn grondrechten wat totaal losstaat van welk leed dan ook.
Waar haal je dit vandaan? Er zijn heel veel mannen die geen gehoor hebben gegeven aan de oproep.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:07:34 #271
163650 Greys
pi_181532868
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja inderdaad, ik neem nog een Sherry 🥂
Cheers. :9
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:12:18 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181533019
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

wie is Alberda?

Kat of dankbaar, lees dat niet. Maud was scherp vroeger.

Nogmaals die tijdslijn klopt.
Vrijland = Alberda
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:12:29 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181533024
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan? Er zijn heel veel mannen die geen gehoor hebben gegeven aan de oproep.
Dat is ook wat ik als repliek gaf dat het niet meedoen aan een onderzoek, zien als dus een verdenking.

Er zijn mensen die Jos B als schuldig zien OMDAT hij niet meewerkte aan het onderzoek. "We've got news", ongeveer 1/3e van de mensen heeft of wilde niet meewerken. Dat het Om hiermee reden heeft Jos B extra na te trekken mag zo zijn maar een DNA match is absoluut geen zekerheid dat er een bewezen betrokkenheid is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:15:10 #274
163650 Greys
pi_181533112
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik als repliek gaf dat het niet meedoen aan een onderzoek, zien als dus een verdenking.

Er zijn mensen die Jos B als schuldig zien OMDAT hij niet meewerkte aan het onderzoek. Weǘe go news, ongeveer 1/3e van de mensen heeft of wilde niet meewerken.
Neuh, omdat:

quote:
"Uiteindelijk zijn twee mannen uit de vierde en vijfde familielijn gevraagd om vrijwillig dna af te staan in het onderzoek van Nicky Verstappen. Deze mannen werkten mee en er bleek een volledige match te zijn met de sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen", zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1.
En dat maakt hem nog steeds niet schuldig maar kennelijk met alles bij elkaar voldoende verdacht om op te sporen. Er is zeer waarschijnlijk meer bewijs dan wij weten. Anders kom je niet op de Most Wanted lijst internationaal met foto en naam.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_181533271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 22:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand neemt de moeite een tijdslijn te maken door alle getuigenverklaringen door te spitten. Die link is al jarenoud.

Zie dat zo snel die azijnpissers hier, die voor het begin van deze maand nog nooit van Nicky Verstappen gehoord hadden dat nog niet doen.

Joos of Jos??? Nee jongens, geen typefout.
Wie heeft er nog nooit van Nicky Verstappen gehoord?
En hoe weet je zo zeker dat de tijdlijn klopt?
pi_181533288
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik als repliek gaf dat het niet meedoen aan een onderzoek, zien als dus een verdenking.

Er zijn mensen die Jos B als schuldig zien OMDAT hij niet meewerkte aan het onderzoek. "We've got news", ongeveer 1/3e van de mensen heeft of wilde niet meewerken. Knip
Mij interesseert het vrij weinig wat een paar mensen vinden. Die mensen zitten niet in dit topic (blijkbaar omdat je het continu algemeen meldt zonder dat je de desbetreffende fokker aanspreekt) en er zijn altijd wel mensen die iets doms, afwijkende of wat dan ook vinden.
pi_181533353
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jij kan ook lezen. Er staat letterlijk "Het Openbaar Ministerie is ervan overtuigd dat het dna-materiaal van Jos Brech rechtmatig is verkregen." wat imho dan de rechter maar moet uitmaken en niet de achter het OM alhier hollende media, laat staan dat de familie (nu al) wordt blij gemaakt dat Jos B de de dader is. Wat nu als dat een zeperd wordt...... ik moet er niet aan denken wat dat doet met iemands hoop.

Los daarvan ageer ik dat je dus in onze rechtstaat kennelijk verdacht wordt wanneer je niet vrijwillig of op verzoek meewerkt aan een onderzoek. Het is hellende vlak van de rechtsstaat wat gaat over jouw en mijn grondrechten wat totaal losstaat van welk leed dan ook.
Je moet er niet aan denken wat een zeperd zou doen met iemands hoop maar tegelijk hoop je stiekem dat het een zeperd wordt?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:27:13 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181533443
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:15 schreef Greys het volgende:
"Uiteindelijk zijn twee mannen uit de vierde en vijfde familielijn gevraagd om vrijwillig dna af te staan in het onderzoek van Nicky Verstappen. Deze mannen werkten mee en er bleek een volledige match te zijn met de sporen die op het lichaam van Nicky Verstappen zijn aangetroffen", zegt hoofdofficier Jan Eland tegen L1.
Dus het DNA van (achter)neven kan dus dienen als bewijs dat Jos B onomstotelijk DNA heeft achtergelaten bij Nikki Verstappen ?
Dat zegt nog steeds niets over waar, hoe, wanneer van Het DNA en een reden te meer voorzichtig te zijn in & met uitspraken. Het OM blaa(s)t wel meer stoer van de hoge toren.

Ik weet iets van onderzoek en kan je ook vertellen dat DNA niets meer en minder is dan een kans van waarschijnlijkheid. Een 100% match is onzinnig, zeker wanneer je de 3e graad of verdere lijn volgt. 100% zekerheid is er alleen als het om een vaderschaps- of moederschapsonderzoek gaat, anders blijft het onzeker. Ook 99,9% is geen 100%, hoe graag je dat ook zo wilt lezen en reden is dat DNA alleen niet kan dienen als onomstotelijk bewijs.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181533484
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Mij interesseert het vrij weinig wat een paar mensen vinden. Die mensen zitten niet in dit topic (blijkbaar omdat je het continu algemeen meldt zonder dat je de desbetreffende fokker aanspreekt) en er zijn altijd wel mensen die iets doms, afwijkende of wat dan ook vinden.
Precies; niemand zegt hier dat louter de weigering om mee te doen iemand schuldig of ook maar verdacht maakt. Het is meer een optelsom van factoren die maakt dat hij op zijn minst wat uit te leggen heeft. En dan heb ik het over de openbare zaken.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:33:31 #280
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181533609
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:23 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Je moet er niet aan denken wat een zeperd zou doen met iemands hoop maar tegelijk hoop je stiekem dat het een zeperd wordt?
Je intoneert wat gemeen een oneerlijk verband, wat ik niet maak. Het is ms ook wat je wil lezen.

Gezien de nu gaande werkwijze verdient de gillend media "We Got Him" alsmede het OM een gigantische zeperd als les en dat is niet wat ik de nabestaanden gun. Ze hebben nog helemaal niets en niemand. Wie het ook is, juist de nabestaanden hebben recht op een eerlijk proces van elke verdachte, alleen 100% bewijs doet recht.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181533690
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dus het DNA van (achter)neven kan dus dienen als bewijs dat Jos B onomstotelijk DNA heeft achtergelaten bij Nikki Verstappen ?
Dat zegt nog steeds niets over waar, hoe, wanneer van Het DNA en een reden te meer voorzichtig te zijn in & met uitspraken. Het OM blaa(s)t wel meer stoer van de hoge toren.

Ik weet iets van onderzoek en kan je ook vertellen dat DNA niets meer en minder is dan een kans van waarschijnlijkheid. Een 100% match is onzinnig, zeker wanneer je de 3e graad of verdere lijn volgt. 100% zekerheid is er alleen als het om een vaderschaps- of moederschapsonderzoek gaat, anders blijft het onzeker. Ook 99,9% is geen 100%, hoe graag je dat ook zo wilt lezen en reden is dat DNA alleen niet kan dienen als onomstotelijk bewijs.
Ze hebben met zijn eigen dna onderzoek gedaan. Dat was 100%. Niets 3e, 4e graad.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181533731
We hebben een:

- introverte man die op de scouting zit;
- op peuterspeelzalen heeft gewerkt;
- bewezen is dat hij ontucht heeft gepleegd in 1985 bij twee jongetjes
- hij blijft contact zoeken met kids, ook via YouTube met zijn 'Shout outs' naar kinderen;
- er is een jongetje van 11 jaar seksueel misbruikt en vermoord;
- hij is op plaats delict gezien
- als klap op de vuurpijl is ook nog het DNA van de man met een voorkeur voor kinderen bij het vermoorde en misbruikte kind
- vervolgens is ie spoorloos verdwenen.

Hij is vast heel onschuldig. :)
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:39:19 #283
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181533760
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
- hij blijft contact zoeken met kids, ook via YouTube met zijn 'Shout outs' naar kinderen;
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
pi_181533847
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:39 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Wat moet ik me hierbij voorstellen?
In die YouTube filmpjes loopt ie van die vlog kinderen van 11/12 in zijn filnpjes te verwerken met 'shout outsss' ofzo, waardoor die kids weer reageren met cool dat je dit doet.

Smerig kereltje wmb. Hoop dat hij flink wordt aangepakt.
pi_181533852
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
We hebben een:

- introverte man die op de scouting zit;
- op peuterspeelzalen heeft gewerkt;
- bewezen is dat hij ontucht heeft gepleegd in 1985 bij twee jongetjes
- hij blijft contact zoeken met kids, ook via YouTube met zijn 'Shout outs' naar kinderen;
- er is een jongetje van 11 jaar seksueel misbruikt en vermoord;
- hij is op plaats delict gezien
- als klap op de vuurpijl is ook nog het DNA van de man met een voorkeur voor kinderen bij het vermoorde en misbruikte kind
- vervolgens is ie spoorloos verdwenen.

Hij is vast heel onschuldig. :)
oke
pi_181533936
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je intoneert wat gemeen een oneerlijk verband, wat ik niet maak. Het is ms ook wat je wil lezen.

Gezien de nu gaande werkwijze verdient de gillend media "We Got Him" alsmede het OM een gigantische zeperd als les en dat is niet wat ik de nabestaanden gun. Ze hebben nog helemaal niets en niemand. Wie het ook is, juist de nabestaanden hebben recht op een eerlijk proces van elke verdachte, alleen 100% bewijs doet recht.
Wat heeft het OM dan op dit moment aantoonbaar fout gedaan?
pi_181533954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
We hebben een:

- introverte man die op de scouting zit;
- op peuterspeelzalen heeft gewerkt;
- bewezen is dat hij ontucht heeft gepleegd in 1985 bij twee jongetjes
- hij blijft contact zoeken met kids, ook via YouTube met zijn 'Shout outs' naar kinderen;
- er is een jongetje van 11 jaar seksueel misbruikt en vermoord;
- hij is op plaats delict gezien
- als klap op de vuurpijl is ook nog het DNA van de man met een voorkeur voor kinderen bij het vermoorde en misbruikte kind
- vervolgens is ie spoorloos verdwenen.

Hij is vast heel onschuldig. :)
Shit, ik ben ook introvert.
En er is dus volgens jou al bewezen dat er sprake is van moord en misbruik?
pi_181533975
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
We hebben een:

- introverte man die op de scouting zit;
- op peuterspeelzalen heeft gewerkt;
- bewezen is dat hij ontucht heeft gepleegd in 1985 bij twee jongetjes
- hij blijft contact zoeken met kids, ook via YouTube met zijn 'Shout outs' naar kinderen;
- er is een jongetje van 11 jaar seksueel misbruikt en vermoord;
- hij is op plaats delict gezien
- als klap op de vuurpijl is ook nog het DNA van de man met een voorkeur voor kinderen bij het vermoorde en misbruikte kind
- vervolgens is ie spoorloos verdwenen.

Hij is vast heel onschuldig. :)
een jongetje van 11 jaar seksueel misbruikt en vermoord ?
zo dat is nogal een beschuldiging
pi_181533988
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:46 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Shit, ik ben ook introvert.
Ben je mannelijk, blank en ben je leiding op de scouting en/of werk je op een peuterspeelzaal dan is de kans aanwezig dat...
pi_181534010
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:47 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ben je mannelijk, blank en ben je leiding op de scouting en/of werk je op een peuterspeelzaal dan is de kans aanwezig dat...
Ah gelukkig, je post was sarcastisch.
pi_181534061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:47 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

een jongetje van 11 jaar seksueel misbruikt en vermoord ?
zo dat is nogal een beschuldiging
Ja hoor.

Uit onderzoek na zijn dood blijkt dat er mogelijk sprake was van seksueel misbruik. Maar keiharde bewijzen ontbreken. Zeer opvallend was zijn kleding. Toen Nicky dood werd gevonden droeg hij een rode pyjamabroek binnenstebuiten en een blauwe onderbroek, binnenstebuiten en achterstevoren. Forensische onderzoekers denken dat er mogelijk sprake was van penetratie en dus van misbruik. Dood door verstikking.

Ik neem aan dat het jongetje dat niet bij zichzelf heeft kunnen doen.
pi_181534100
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:51 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ja hoor.

Uit onderzoek na zijn dood blijkt dat er mogelijk sprake was van seksueel misbruik. Maar keiharde bewijzen ontbreken. Zeer opvallend was zijn kleding. Toen Nicky dood werd gevonden droeg hij een rode pyjamabroek binnenstebuiten en een blauwe onderbroek, binnenstebuiten en achterstevoren. Forensische onderzoekers denken dat er mogelijk sprake was van penetratie en dus van misbruik. Dood door verstikking.

Ik neem aan dat het jongetje dat niet bij zichzelf heeft kunnen doen.
Je bent serieus? Je kent ook de opties doodslag en dood door schuld?
pi_181534110
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
We hebben een:

- introverte man die op de scouting zit;
Gewoon niet relevant.

quote:
- op peuterspeelzalen heeft gewerkt;
Wederom niet relevant.

quote:
- bewezen is dat hij ontucht heeft gepleegd in 1985 bij twee jongetjes
Dat maakt het verdacht, maar bewijst in een nieuwe zaak ook nog niets.

quote:
- hij blijft contact zoeken met kids, ook via YouTube met zijn 'Shout outs' naar kinderen;
Dit lijkt me wederom niet relevant.

(zou je de youtubelink trouwens kunnen geven? Dan kan ik het zelf beoordelen in hoeverre het vreemd of ongepast is)

quote:
- er is een jongetje van 11 jaar seksueel misbruikt en vermoord;
Dit is dus niet eens bewezen, er is geen duidelijke doodsoorzaak van Nicky Verstappen vastgesteld en er is ook geen duidelijk bewijs van seksueel misbruik.

quote:
- hij is op plaats delict gezien
Er zijn wel meer mogelijke betrokkenen dan de mensen die op de plaats delict gezien zijn.

quote:
- als klap op de vuurpijl is ook nog het DNA van de man met een voorkeur voor kinderen bij het vermoorde en misbruikte kind
Dat hij een voorkeur voor kinderen heeft/had, was al gemeld, anders pleeg je natuurlijk geen ontucht met minderjarigen.

quote:
- vervolgens is ie spoorloos verdwenen.
Mensen hebben niet het recht om spoorloos te verdwijnen?

quote:
Hij is vast heel onschuldig. :)
Je toont eigenlijk precies aan dat de smoking gun ontbreekt.

Tenzij de het OM iets spectaculairs achter de hand houdt (wat dus nergens eerder naar buiten is gekomen) of Brech zelf gaat bekennen, valt er juridisch maar heel weinig te bewijzen.

En dat is wat er moet gebeuren, je kan niet zomaar iemand voor moord en seksueel misbruik opsluiten.
pi_181534137
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:41 schreef SureD1 het volgende:

https://www.1limburg.nl/d(...)gen?context=topstory

OM speelt een game of shadows... komt goed :Y
Ehm nee.
De zaak zou vorige week vrijdag verjaren, maar door de onderzoekshandelingen mbt Jos B. kon deze verjaring gestuit worden, twee dagen voordat deze aan zou aanvangen.

Eea moest dus stel op sprong en daarvoor moesten alle protocollen blijkbaar wijken. Tevens wilden ze daarbij wel het risico nemen dat de zaak niet ontvankelijk zal worden verklaard.
pi_181534196
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:55 schreef Za het volgende:

[..]

Ehm nee.
De zaak zou vorige week vrijdag verjaren, maar door de onderzoekshandelingen mbt Jos B. kon deze verjaring gestuit worden, twee dagen voordat deze aan zou aanvangen.

Eea moest dus stel op sprong en daarvoor moesten alle protocollen blijkbaar wijken. Tevens wilden ze daarbij wel het risico nemen dat de zaak niet ontvankelijk zal worden verklaard.
Welke zaak?
pi_181534222
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:20 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Wie heeft er nog nooit van Nicky Verstappen gehoord?
En hoe weet je zo zeker dat de tijdlijn klopt?
Heb jij de dossiers gelezen?

Zoveel linken hier door serieuze users gepost, maar blijkbaar moet het elke pagina als hapklare blokken herhaald worden..

Dus we draaien het even om, wat klopt er feitelijk niet? Laten we een marge nemen van 10 minuten.. hoe laat kwam de shoarma?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:59:11 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181534225
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:45 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Wat heeft het OM dan op dit moment aantoonbaar fout gedaan?
Door te stellen dat er een volledige (DNA) match is, dat is hun terrein niet, laat staan dat zij dat zo mogen berichten. Ik zou zoiets hebben gezegd dat de mate van matching aanleiding is om verder onderzoek te doen.

Terzijde, wat vervelend is dat we nu gaan discussieren over wat ik zei in reactie op en jij (en anderen) op mij gaan reageren wat ik daar als ondersteunende uitleg over geef. Afijn, bedtijd en we gaan het allemaal (niet) zien/
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181534257
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:58 schreef letmehearyouscream het volgende:

Welke zaak?
De voorgenomen strafzaak tegen Jos B.
pi_181534281
Dit is dus niet eens bewezen, er is geen duidelijke doodsoorzaak van Nicky Verstappen vastgesteld en er is ook geen duidelijk bewijs van seksueel misbruik.

Ok het kind is een natuurlijke dood gestorven in het bos en dna van pedo Jos was daar gewoon toevallig ook. Arme Jos.
pi_181534299
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heb jij de dossiers gelezen?

Zoveel linken hier door serieuze users gepost, maar blijkbaar moet het elke pagina als hapklare blokken herhaald worden..

Dus we draaien het even om, wat klopt er feitelijk niet? Laten we een marge nemen van 10 minuten.. hoe laat kwam de shoarma?
Oké, jij hebt dus alle ordners met getuigenverhoren gelezen?
Er hoeft niets in hapklare brokken te worden opgediend; mijn vraag was alleen hoe je zo zeker weet dat de tijdlijn klopt. Dat kan volgens mij (bijna) niemand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')