abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181511295
WE HEBBEN HEM

quote:
De politie heeft een verdachte in beeld in de zaak van Nicky Verstappen, die in 1998 tijdens een zomerkamp werd verkracht en om het leven werd gebracht op de Brunssummerheide.

Op een persconferentie maakte de politie bekend dat de verdachte de 55-jarige Jos Brech is. Hij woonde ten tijde van de dood van Nicky bij zijn moeder in het naburige Simpelveld en vertrok oktober vorig jaar naar een chalet in de Franse Vogezen.

Sinds 19 februari heeft niemand nog iets van hem vernomen. In april is hij als vermist opgegeven. Hij had geen partner en geen kinderen en organiseerde survivaltochten in de Vogezen. Hij staat nu op de Europese opsporingslijst.

Brech kwam in beeld door het dna-verwantschapsonderzoek waaraan het afgelopen half jaar ongeveer 15.000 mannen hebben meegedaan. Hij deed daar zelf niet aan mee, maar dna van zijn familieleden leidde naar hem.

Dat leidde tot een match:

De Nederlandse politie is samen met Franse collega's naar het chalet van de verdachte in de Vogezen gegaan, maar daar was hij niet meer. Het chalet is doorzocht en er zijn spullen in beslag genomen, en daar is zijn dna op aangetroffen. Volgens de politie gaf dat 100 procent zekerheid.

Zedendelict
Brech was in het verleden actief bij de scouting en heeft enkele jaren op een peuterspeelzaal gewerkt. In 1985 kwam hij in beeld vanwege een zedendelict, maar die zaak werd geseponeerd. Welk delict dat was, kan de politie niet meer achterhalen. Zijn contactgegevens waren bekend, doordat hij in 1998 na de moord op Nicky Verstappen al door de politie is gehoord.

Op basis van de sporen die zijn gevonden, spreekt de politie van "daderspoor". De politie gaat ervan uit dat Brech in de laatste uren van Verstappen bij hem is geweest. Ook gaat de politie ervan uit dat hij nog leeft en buiten beeld probeert te blijven. Omdat hij door zijn werk overlevingstechnieken in de natuur beheerst, kan het lastig zijn hem op te sporen.

Nicky Verstappen verdween in de nacht van 9 op 10 augustus 1998 tijdens een zomerkamp op de Brunssummerheide. Een dag na zijn vermissing werd hij dood gevonden in de omgeving van het kamp.

De afgelopen jaren werden verscheidene verdachten aangehouden, maar allemaal wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten.

Brech zelf was op 12 augustus 1998 een passant op de Brunssumerheide. Hij werd naar aanleiding daarvan twee keer gehoord, maar er waren geen aanwijzingen voor betrokkenheid.

Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, die de familie bijstaat en veel aandacht besteedde aan de verdwijning van Nicky Verstappen, liet vanochtend al op Twitter weten dat er een doorbraak was in de zaak en dat een strijd van twintig jaar wordt beloond. Hij bedankte politie en justitie voor hun vasthoudendheid de afgelopen jaren.

De moeder van Nicky Verstappen nam daarna het woord en richtte zich geëmotioneerd tot Peter R. de Vries. "Zonder jou was het nooit tot een oplossing gekomen. Je was een enorme steun voor ons en stond altijd klaar, ook tijdens je vakanties konden we je altijd bellen", zei ze.

De persconferentie:

De verdachte:

Naam: Jos Brech
Geboortedatum: 29-10-1962
Lengte: 1,80 m.
Haarkleur: Bruin (inmiddels grijs), golvend kort model
Opvallende lichaamskenmerken: Grote oren

Foto's:

SPOILER: +3 foto's van Jos:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: VERMISSING JOS BRECH - DE FEITEN EN VRAGEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Krantenknipsels:
SPOILER: Reconstructie DNA match Brech
PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08 BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet

Overige nuttige links:

Onderzoek naar dood Nicky Verstappen | Politie.nl (veel informatie!)

Dood van Nicky Verstappen | Wikipedia.com

Dossier over Nicky Verstappen

Overzicht zaak Nicky Verstappen (bron is niet neutraal, pusht een landelijke DNA databank; overzicht komt neutraal over)

overzicht NOS
pi_181511324
quote:
Het staat helemaal niet vast dat Jos
B. kan worden veroordeeld voor de dood
van Nicky Verstappen,zeggen deskundigen
in Nieuwsuur.Alleen een dna-match op de
plaats delict is niet voldoende,zeggen
onder anderen hoogleraar Peter van
Koppen en advocaat Gerard Spong.

Het OM wil niet kwijt of er meer bewijs
is dat B. de jongen heeft misbruikt en
vermoord.Van Koppen wijst er bovendien
op dat het dna van B. is verkregen
omdat hij zelf vermist werd,niet omdat
hij verdachte was in deze zaak.

Dat kan betekenen dat de dna-match niet
in de strafzaak mag worden gebruikt,
zegt Van Koppen in Nieuwsuur.
http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=107

:D :')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_181511397
quote:
Als hij nu niet veroordeeld blijkt te kunnen worden, is dat een blammage eerste klas. Ik mag toch hopen dat als je iemand in heel Europa met naam, toenaam en foto als pedo te kijk zet, je ook voldoende bewijs hebt om bijna 100% zeker te weten dat hij het is. Anders heb je én zijn leven geruïneerd én zijn we nog geen stap verder dan een jaar geleden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_181511400
Een gevoel zegt me dat we een volledige verklaring gaan krijgen van Jos B. Dit mede ingegeven door het feit dat hij totaal niet op de vlucht was. Dit lijkt me het type dat nu onbewust opgelucht is en in het reine wilt komen.

Als je echt op de vlucht bent dan zit je in een derde wereldland zonder uitwisselingsverdrag onder een schuilnaam. Niet in een commune in Spanje met 20+ andere mensen terwijl je je eigen naam gebruikt en je paspoort op zak hebt.

Hij had niet verwacht ooit gepakt te worden en is nu gebroken. Daarom vecht hij de uitzetting ook niet aan.

Just my 2 cents.

[ Bericht 46% gewijzigd door _The_General_ op 28-08-2018 07:22:20 ]
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:13:46 #5
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181511411
quote:
Officier van Justitie kan gewoon een DNA test eisen van Jos B.
Zeker omdat hij toch op z’n zachtst gezegd verdacht is.
pi_181511422
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Officier van Justitie kan gewoon een DNA test eisen van Jos B.
Zeker omdat hij toch op z’n zachtst gezegd verdacht is.
Tenzij hij op grond van onrechtmatig verkregen bewijs verdacht is. Want dan was hij om te beginnen nooit verdachte geweest.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:28:43 #7
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181511467
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:16 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Tenzij hij op grond van onrechtmatig verkregen bewijs verdacht is. Want dan was hij om te beginnen nooit verdachte geweest.
Aan de hand van het verwantschapsonderzoek was hij ook verdachte geworden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:37:33 #8
342627 tja77
pi_181511499
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:16 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Was op plaats delict om half 1 's nachts.
Heeft een verleden met kinderen en toegegeven zijn handen niet thuis te kunnen houden.
Via aanverwantschap komt zijn DNA overeen
Zit in het buitenland en geeft geen gehoor aan meerdere oproepen om DNA af te staan.

Ik vind dit behoorlijk verdacht makende zaken, ik denk een officier van Justitie ook.
pi_181511555
Peter R. de Vries was zo verbaasd dat Jos Brecht zo snel al werd aangegeven door een andere Nederlander. Hij heeft klaarblijkelijk de geschiedenis over de deportatie van de Nederlandse Joden in de Tweede Wereldoorlog niet goed gevolgd.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:50:30 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181511557
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Heeft een verleden met kinderen en toegegeven zijn handen niet thuis te kunnen houden.
Zit in het buitenland en geeft geen gehoor aan meerdere oproepen om DNA af te staan.

Ik vind dit behoorlijk verdacht makende zaken, ik denk een officier van Justitie ook.
Dat laatste zou je nooit verdacht mogen maken. Je kan ook om je eigen privacy geven en de incompetente overheid niet vertrouwen met je DNA-gegevens (en met recht).
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:50:58 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181511561
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:50 schreef Idisrom het volgende:
Peter R. de Vries was zo verbaasd dat Jos Brecht zo snel al werd aangegeven door een andere Nederlander. Hij heeft klaarblijkelijk de geschiedenis over de deportatie van de Nederlandse Joden in de Tweede Wereldoorlog niet goed gevolgd.
Zit je iets dwars jongen?
pi_181511620
quote:

[..]

Verdachtmakend is het zeker. Maar dat met die kinderen is pas uitgekomen nadat hij via het mogelijk onrechtmatige dna-onderzoek op zijn spoor kwam. Die aanwezigheid op de plaats delict was in het verleden ook geen aanleiding om hem als verdachte te zien, dus als dat nu ook zonder de dna-informatie wel het geval zou zijn, heeft de politie wel iets uit te leggen. Weigeren om je DNA in een verwantschapsonderzoek af te staan, is op zichzelf nog geen reden om iemand als verdachte te beschouwen.

Kortom, heel veel redenen om hem als verdachte te zien, lijken op dit moment het gevolg te zijn van een mogelijk onrechtmatig dna-informatie onderzoek. De politie moet dan bewijzen dat ze ook via een andere bewijsvoeringsroute bij hen terecht waren gekomen. Maar wie weet hebben ze meer achter de hand. Of het is gewoon bluf in de hoop dat hij bekent.
pi_181511648
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:11 schreef _The_General_ het volgende:
Een gevoel zegt me dat we een volledige verklaring gaan krijgen van Jos B. Dit mede ingegeven door het feit dat hij totaal niet op de vlucht was. Dit lijkt me het type dat nu onbewust opgelucht is en in het reine wilt komen.

Als je echt op de vlucht bent dan zit je in een derde wereldland zonder uitwisselingsverdrag onder een schuilnaam. Niet in een commune in Spanje met 20+ andere mensen terwijl je je eigen naam gebruikt en je paspoort op zak hebt.

Hij had niet verwacht ooit gepakt te worden en is nu gebroken. Daarom vecht hij de uitzetting ook niet aan.

Just my 2 cents.
Denk ik ook, en dan een jaar of 10/15 de bak in en dan weer de natuur in. Zal vast nog wel een paar jaar worden opgenomen in een of andere boscommune.
pi_181511683
Het verbaast me hoe verschillende forummers het van openheid vinden getuigen dat Jos Brech over zijn zedenverleden begon tijdens gesprekken met de politie. Het blijft een man die over de zaak waar het echt om gaat al 20 jaar zijn kaken op elkaar houdt. Het DNA is weliswaar geen hard bewijs maar betekent op zijn minst dat hij wat uit te leggen heeft.
pi_181511699
quote:

Just my 2 cents.
Ik denk ook dat dat een realistische optie is. Mocht hij niks zeggen of ontkennen, dan kan het echter nog wel een behoorlijk lastige zaak worden.
pi_181511703
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat laatste zou je nooit verdacht mogen maken. Je kan ook om je eigen privacy geven en de incompetente overheid niet vertrouwen met je DNA-gegevens (en met recht).
Het enkel weigeren maakt je zeker niet direct enorm verdacht. De politie belt je wel. Mocht je dan een helder verhaal hebben kunnen ze daar wel mee leven. Als er andere alarmbelletjes zijn kom je er natuurlijk niet zo makkelijk vanaf en gaat de politie (terecht) nog wel een beetje doorzoeken. Ik vind daar niks mis mee eigenlijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181511711
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Het verbaast me hoe verschillende forummers het van openheid vinden getuigen dat Jos Brech over zijn zedenverleden begon tijdens gesprekken met de politie. Het blijft een man die over de zaak waar het echt om gaat al 20 jaar zijn kaken op elkaar houdt. Het DNA is weliswaar geen hard bewijs maar betekent op zijn minst dat hij wat uit te leggen heeft.
Jij bent verbaasd dat hij niet zelf eerder naar de politie is gestapt?
pi_181511761
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:50 schreef Idisrom het volgende:
Er is zeer weinig respect voor kindermisbruikers. Zelfs in anarchistische en alternatieve kringen, zoals blijkt.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:22:11 #19
192592 SureD1
------------------------------
pi_181511767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:57 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Verdachtmakend is het zeker. Maar dat met die kinderen is pas uitgekomen nadat hij via het mogelijk onrechtmatige dna-onderzoek op zijn spoor kwam. Die aanwezigheid op de plaats delict was in het verleden ook geen aanleiding om hem als verdachte te zien, dus als dat nu ook zonder de dna-informatie wel het geval zou zijn, heeft de politie wel iets uit te leggen. Weigeren om je DNA in een verwantschapsonderzoek af te staan, is op zichzelf nog geen reden om iemand als verdachte te beschouwen.

Kortom, heel veel redenen om hem als verdachte te zien, lijken op dit moment het gevolg te zijn van een mogelijk onrechtmatig dna-informatie onderzoek. De politie moet dan bewijzen dat ze ook via een andere bewijsvoeringsroute bij hen terecht waren gekomen. Maar wie weet hebben ze meer achter de hand. Of het is gewoon bluf in de hoop dat hij bekent.
Dat verleden met kinderen was al in 2001 bekend bij de politie. Hij heeft het ze zelf verteld.
pi_181511864
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:11 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Jij bent verbaasd dat hij niet zelf eerder naar de politie is gestapt?
Waar lees jij dat nou weer?
Ik zeg dat het me verbaast dat mensen verwachten dat hij wel gaat spreken puur omdat hij zogenaamd zo open was tijdens eerdere gesprekken met de politie.
pi_181512096
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:33 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Waar lees jij dat nou weer?
Ik zeg dat het me verbaast dat mensen verwachten dat hij wel gaat spreken puur omdat hij zogenaamd zo open was tijdens eerdere gesprekken met de politie.
quote:
Het blijft een man die over de zaak waar het echt om gaat al 20 jaar zijn kaken op elkaar houdt
Het lijkt me nogal evident dat hij tot dusver zijn kaken op elkaar heeft gehouden over deze zaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2018 08:59:18 ]
pi_181512163
Zoals al op het nieuws voorbij kwam, dna verkregen vanwege vermissing mag zeer waarschijnlijk niet zomaar gebruikt worden voor andere doeleinden.

Zoals ik meteen al riep : onrechtmatig verkregen bewijs, deze hele zaak is mede dankzij peterR zo ontzettend opgeblazen dat de verdachte al het kan gaan gooien op geen eerlijk proces krijgen.

Rtl, nos, andere media.. kijk op youtube en de koppen van de videos : jos eindelijk gepakt na 20 jaar en meer van zulk soort zwaar suggestieve titels.

Nicky is niet gewurgd, niet seksueel misbruikt, ondanks de hardnekkige overtuiging van vele dat het wel zo is.

Dat dna kan op meerdere manieren op nicky terecht zijn gekomen, hij kan ieder lul verhaal ophangen wat dat betreft en dan valt er niets maar dan ook verder niets te bewijzen.
“Maar hij verdween terwijl hij gezocht werd”, ook onjuist, hij werd vermist en daarom werd hij gezocht ondanks dat bekend was dat hij vaker verdween.. en op zijn mobiel thuis open en bloot te vinden was dat hij gezocht had naar plekken in spanje waar hij door de bossen kon struinen wat blijkbaar zijn hobby / manier van leven is.

Je hebt grote kans dat deze hele zaak juist nu door de mand gaat vallen vanwege onrechtmatig verkregen bewijs en dwangmatige haast vanuit het OM vanwege tijdsdruk verjaring.

Thanks peter..
pi_181512180
Sorry als deze al gepost is:

https://www.limburger.nl/(...)ijs-als-brech-zwijgt

OM: Ook als Brech zwijgt is er voldoende bewijs
Alpha kenny one
pi_181512216
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zoals al op het nieuws voorbij kwam, dna verkregen vanwege vermissing mag zeer waarschijnlijk niet zomaar gebruikt worden voor andere doeleinden.

Zoals ik meteen al riep : onrechtmatig verkregen bewijs, deze hele zaak is mede dankzij peterR zo ontzettend opgeblazen dat de verdachte al het kan gaan gooien op geen eerlijk proces krijgen.

Rtl, nos, andere media.. kijk op youtube en de koppen van de videos : jos eindelijk gepakt na 20 jaar en meer van zulk soort zwaar suggestieve titels.

Nicky is niet gewurgd, niet seksueel misbruikt, ondanks de hardnekkige overtuiging van vele dat het wel zo is.

Dat dna kan op meerdere manieren op nicky terecht zijn gekomen, hij kan ieder lul verhaal ophangen wat dat betreft en dan valt er niets maar dan ook verder niets te bewijzen.
“Maar hij verdween terwijl hij gezocht werd”, ook onjuist, hij werd vermist en daarom werd hij gezocht ondanks dat bekend was dat hij vaker verdween.. en op zijn mobiel thuis open en bloot te vinden was dat hij gezocht had naar plekken in spanje waar hij door de bossen kon struinen wat blijkbaar zijn hobby / manier van leven is.

Je hebt grote kans dat deze hele zaak juist nu door de mand gaat vallen vanwege onrechtmatig verkregen bewijs en dwangmatige haast vanuit het OM vanwege tijdsdruk verjaring.

Thanks peter..
Deze ga ik even bewaren. 😬
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:07:26 #25
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181512228
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Thanks peter..
Een verwijde anus met wondjes gebeurt spontaan?
pi_181512240
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:05 schreef falling_away het volgende:

Volgens mij niet, ik had het in ieder geval nog niet gelezen.
quote:
"We hebben heel krachtige sporen op heel specifieke plekken.
Lijkt wat tegenstrijdig met wat hij gisteren in Nieuwsuur zei.
pi_181512325
Iemand enig idee in wat voor auto Joos B reed?
pi_181512425
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand enig idee in wat voor auto Joos B reed?
Handgeschakeld als ik me niet vergis...
pi_181512738
Er was een haar gevonden in de kofferbak van Barten, die was niet van hem en niet van Nicky.

Zouden ze het DNA van die haar ook even meegenomen hebben in hun grootschalige onderzoek?
pi_181512754
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:05 schreef falling_away het volgende:

Kan ook gewoon bluf zijn. Het OM gaat natuurlijk niet roepen dat de zaak hopeloos is als Brech gaat zwijgen.

We zullen het allemaal snel genoeg weten, hopelijk doet Brech gewoon zijn eerlijke verhaal zodra hij in Nederland verhoort wordt.
pi_181512783
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 08:59 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

[..]

Het lijkt me nogal evident dat hij tot dusver zijn kaken op elkaar heeft gehouden over deze zaak.
Dat bestrijd ik ook niet. Zeg alleen dat het niet getuigt van openheid dat hij begon over zijn zedenverleden. Als hij er al zelf over begon.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:36:57 #32
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181512795
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 07:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Als hij nu niet veroordeeld blijkt te kunnen worden, is dat een blammage eerste klas. Ik mag toch hopen dat als je iemand in heel Europa met naam, toenaam en foto als pedo te kijk zet, je ook voldoende bewijs hebt om bijna 100% zeker te weten dat hij het is. Anders heb je én zijn leven geruïneerd én zijn we nog geen stap verder dan een jaar geleden.
Ze hebben nooit gezegd dat hij de dader is, maar dat hij verdacht is voor betrokkenheid. De media heeft hier meteen de sticker “dader” opgeplakt.
Dit is gewoon raar :l
pi_181512841
Is het mogelijk dat Nicky in die hete kofferbak om het leven is gekomen?
Dat er daarom geen doodsoorzaak is vastgesteld?

Iedereen weet wat er gebeurt met kleine kinderen die in de auto worden achtergelaten op een warme zomerdag.

Barten stelde tijdens de verhoren ook een opmerkelijke vraag, of het mogelijk is om een lijk van een dood kind te misbruiken?

https://dnadatabank.wordpress.com/dossiers/nicky-verstappen/

[ Bericht 10% gewijzigd door ootjekatootje op 28-08-2018 09:56:57 ]
pi_181512868
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:36 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Ze hebben nooit gezegd dat hij de dader is, maar dat hij verdacht is voor betrokkenheid. De media heeft hier meteen de sticker “dader” opgeplakt.
En dan is nog de vraag waar hij de dader van is. De Spaanse media spreken zelfs over een kindermoordenaar...
pi_181512898
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat er daarop geen doodsoorzaak is vastgesteld?

Iedereen weet wat er gebeurt met kleine kinderen die in de auto worden achtergelaten op een warme zomerdag.

Barten stelde tijdens de verhoren ook een opmerkelijke vraag, of het mogelijk is om een lijk van een dood kind te misbruiken?

https://dnadatabank.wordpress.com/dossiers/nicky-verstappen/
Ik neem aan dat hij er dan niet zo "netjes" uitzag?
pi_181513105
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat er daarop geen doodsoorzaak is vastgesteld?
Ik heb wel gelezen dat het destijds als mogelijke verklaring werd gezien, ook aangezien er geen sporen van geweld zichtbaar waren.

quote:
Hoe is Nicky in 1998 om het leven gekomen?
Dat is nog steeds een raadsel. Er zijn destijds heel weinig sporen gevonden op en bij zijn lichaam. Zo weinig dat de doodsoorzaak niet voor 100 procent vaststaat. Eén van de mogelijkheden waar rekening mee wordt gehouden, is dat Nicky is meegenomen en in de kofferbak van een auto is gestikt. Het was die dagen tropisch warm.
https://www.1limburg.nl/m(...)vragen-en-antwoorden
Dat zou zelfs doodslag kunnen uitsluiten, aangezien er geen opzet in het spel hoeft te zijn, maar dat het eerder dood door schuld door grove nalatigheid is geweest. Ook dan is natuurlijk de vraag wie dat gedaan heeft (er kunnen evengoed meerdere betrokkenen zijn). Had Jos Brech destijds bijvoorbeeld een auto? Wat ik begreep is dat hij nu iig niet een heeft.
pi_181513129
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:41 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Bezweken aan de hitte, dan zou het stoffelijk overschot er toch gewoon nog goed uit hebben gezien?
pi_181513205
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:41 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

gewassen?

Hoe komen zijn onderbroek en zijn broek dan achterste voren?
pi_181513215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:54 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bezweken aan de hitte, dan zou het stoffelijk overschot er toch gewoon nog goed uit hebben gezien?
Dat deed het toch juist ook?
pi_181513273
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik heb wel gelezen dat het destijds als mogelijke verklaring werd gezien, ook aangezien er geen sporen van geweld zichtbaar waren.

[..]

Dat zou zelfs doodslag kunnen uitsluiten, aangezien er geen opzet in het spel hoeft te zijn, maar dat het eerder dood door schuld door grove nalatigheid is geweest. Ook dan is natuurlijk de vraag wie dat gedaan heeft (er kunnen evengoed meerdere betrokkenen zijn). Had Jos Brech destijds bijvoorbeeld een auto? Wat ik begreep is dat hij nu iig niet een heeft.
Nee maar kamp oudste Joos B wel. En in die link die ik net postte staat dat er een haar in zijn achterbak gevonden was die niet van Joos of Nicky was.

Ze dachten beet te hebben bij de opgraving van Joos B in 2010, maar het was niet zijn DNA. Zou die haar in de kofferbak van Joos mogelijk van Jos geweest zijn?
En dat men dat ontdekt heeft in juni?
pi_181513424
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat deed het toch juist ook?
Ja, dus dat zou in lijn zijn met hoe hij was gevonden :)
pi_181513476
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee maar kamp oudste Joos B wel. En in die link die ik net postte staat dat er een haar in zijn achterbak gevonden was die niet van Joos of Nicky was.

Ze dachten beet te hebben bij de opgraving van Joos B in 2010, maar het was niet zijn DNA. Zou die haar in de kofferbak van Joos mogelijk van Jos geweest zijn?
En dat men dat ontdekt heeft in juni?
Dat zou inderdaad kunnen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:29:58 #43
163650 Greys
pi_181513760
Ik denk ook dat er meer bewijs is inmiddels dan we denken. Er zat ruim twee maanden tussen de één op één match en de persconferentie met naam en toenaam. Ze hebben het (hoop en vermoed ik) meer sluitend kunnen maken voor er een officiele opsporing uitging.

Misschien was dat ook de reden dat de zoekhonden werden verzocht te stoppen. Eerst sluitend(er) hebben, daarna pakken als verdachte en niet als vermiste. Kweenie hoe dat werkt maar zoiets denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 28-08-2018 10:35:30 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Spellchecker dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:31:05 #44
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181513778
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:29 schreef Greys het volgende:
Ik denk ook dat er meer bewijs is inmiddels dan we denken. Er zat ruim twee maanden tussen de één op één match en de persconferentie met naam en toenaam. Ze hebben het (hoop en vermoed ik) meer sluitend kunnen maken voor er een officiele opsporing uitging.

Misschien was dat ook de reden dat de zoekhonden werden verzocht te stoppen. Eerst sluitend(er) hebben, daarna pakken als verdachte en niet als vermiste. Kweenie hoe dat werkt.

[ afbeelding ]
Klinkt wel logisch eigenlijk.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:33:43 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181513831
quote:
Ik denk ook dat er meer bewijs is inmiddels dan we denken.

Tuurlijk. Met het WWW denken we wel snel dat we alle info kunnen vergaren, maar gelukkig is de realiteit toch wat professioneler.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181513964
quote:

Misschien was dat ook de reden dat de zoekhonden werden verzocht te stoppen. Eerst sluitend(er) hebben, daarna pakken als verdachte en niet als vermiste. Kweenie hoe dat werkt maar zoiets denk ik.

[ afbeelding ]
Maar dat spoor ging richting Duitsland, toch? Of gaat het om een ander spoor?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:41:13 #47
192592 SureD1
------------------------------
pi_181513992
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tuurlijk. Met het WWW denken we wel snel dat we alle info kunnen vergaren, maar gelukkig is de realiteit toch wat professioneler.
Dat roep ik ook al sinds woensdag - dat ze meer bewijs hebben dan het DNA spoor alleen.
pi_181514080
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar dat spoor ging richting Duitsland, toch? Of gaat het om een ander spoor?
Vanuit Strassburg gaat er een Trein naar Barcelona.
pi_181514144
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:07 schreef NoXia het volgende:

[..]

Een verwijde anus met wondjes gebeurt spontaan?
Het is al 20 jaar bekent dat er geen duidelijk bewijs is van seksueel misbruik, iets wat letterlijk in elk nieuwsbericht word benadrukt.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:58:02 #50
3542 Gia
User under construction
pi_181514337
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is al 20 jaar bekent dat er geen duidelijk bewijs is van seksueel misbruik, iets wat letterlijk in elk nieuwsbericht word benadrukt.
Ook wordt gezegd dat bepaalde zaken verschillend geïnterpreteerd zijn. Wellicht daardoor niet verder onderzocht.
Ook al is destijds gezegd dat wondjes en een verwijde anus geen 100 % bewijs van misbruik zijn, wil dat niet zeggen dat dit nu niet meer genoemd mag worden. Dat blijft nog steeds een feit.
Samen met een verdachte die bekend staat als pedofiel, zou dat toch kunnen duiden op misbruik.

Overigens snap ik niet waarom dit niet compleet is uitgezocht destijds. Is er eigenlijk wel compleet autopsie gedaan?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:58:33 #51
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181514347
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Geen bewijs dat naar buiten is gebracht
Dit is gewoon raar :l
pi_181514485
Die spaanse politie weet iig wel van aanpakken, daar waar onze politie, recherche etc een grote giller was :)
What we do in Life - Echoes in Eternity
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:10:25 #53
163650 Greys
pi_181514614
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja. Ze zouden ook wel gek zijn om elk detail en bewijs te openbaren, dan heeft de verdachte alle tijd om daar evt een verhaal omheen te maken.
Nee die hebben echt nog dingen achter de hand waarmee ze hem en de rechter gaan confronteren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:13:06 #54
163650 Greys
pi_181514666
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:04 schreef ObzidiaN het volgende:
Die spaanse politie weet iig wel van aanpakken, daar waar onze politie, recherche etc een grote giller was :)
De Spanjaarden kregen kant en klaar door waar hij was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 28-08-2018 11:19:42 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:19:11 #55
342627 tja77
pi_181514776
quote:
Het arrestatieteam bedoel je?
pi_181514835
Wat mij weer verbaasd is dat de tipgever contact heeft gezocht met de krant en niet met de politie. Waarom durft iemand niet de politie te bellen en wel een krant?
pi_181514874
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:13 schreef Greys het volgende:

[..]

De Spanjaarden kregen kant en klaar door waar hij was.
Misschien doelt hij op het falen van de Marechaussee die slechts een proces verbaal opmaakte twintig jaar geleden.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:30:16 #58
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_181515026
quote:

Just my 2 cents.
Misschien kwam hij erachter toen ie gezocht werd en is ie snel het land verlaten? Naar een derde wereld land gaan om langs de douane te komen is ook onmogelijk dan.

Echter denk ik wel dat je gelijk hebt dat hij zo’n soort type is die ergens wel opgepakt ‘wilt’ worden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:31:16 #59
163650 Greys
pi_181515045
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:23 schreef Nober het volgende:

[..]

Misschien doelt hij op het falen van de Marechaussee die slechts een proces verbaal opmaakte twintig jaar geleden.
Die jongens die daar de wacht hielden wisten op dat moment niet meer dan dat ie een passant was en hebben z'n gegevens toch keurig genoteerd. Ik zie de faal niet van de marechaussee?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:39:23 #60
342627 tja77
pi_181515227
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Die jongens die daar de wacht hielden wisten op dat moment niet meer dan dat ie een passant was en hebben z'n gegevens toch keurig genoteerd. Ik zie de faal niet van de marechaussee?
Precies, die konden onmogelijk iemand op basis van de gegevens die ze hadden arresteren.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:40:18 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181515238
Om maar even met George Benson te spreken ...

If I knew back then what I know now
If I understood the what, when, why and how
Now it's clear to me
What I should have done
But hindsight is 20/20 vision
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:44:54 #62
163650 Greys
pi_181515342
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:40 schreef Copycat het volgende:

Now it's clear to me
What I should have done

_O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:47:21 #63
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_181515403
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:20 schreef nanuk het volgende:
Wat mij weer verbaasd is dat de tipgever contact heeft gezocht met de krant en niet met de politie. Waarom durft iemand niet de politie te bellen en wel een krant?
Ik meen dat hij ook contact heeft gehad met de politie. Maar daar kom je op een stapel bij de andere 2000 tips. Via de krant bereik je misschien sneller iets. Direct een twitter berichtje naar Petur R was natuurlijk het beste geweest.
pi_181515410
Er wordt hier eindelijk weer een beetje normaal over de zaak gesproken / gespeculeerd. Dit leest een stuk fijner zo :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:12:40 #65
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_181515937
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:40 schreef Copycat het volgende:

Now it's clear to me
What I should have done

Spot on dit wel _O_
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:24:43 #66
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_181516145
Een verwijde anus kan ook een teken van verstikking zijn, dat hoeft niet per se gelinkt te worden aan penetratie.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_181516451
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:30 schreef warp995 het volgende:

Misschien kwam hij erachter toen ie gezocht werd en is ie snel het land verlaten? Naar een derde wereld land gaan om langs de douane te komen is ook onmogelijk dan.
Dat valt best mee, gewoon via Tarifa met de boot. Controleren ze amper.
Ik denk ook dat als hij echt plannen om te verdwijnen had hem dat makkelijk was gelukt, er zitten wel meer Nederlandse pedofielen in Afrikaanse landen waar ze vrolijk doorgaan met het misbruiken van kinderen. Plus dat het hem dus blijkbaar gelukt is om die neiging 20 jaar lang te onderdrukken nadien, of ervoor te zorgen dat het nooit meer bij de instanties terecht is gekomen.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_181516586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:24 schreef Michielos het volgende:
Een verwijde anus kan ook een teken van verstikking zijn, dat hoeft niet per se gelinkt te worden aan penetratie.
Dit.
Bij verstikking laten mensen vaak alles lopen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:55:37 #70
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_181516628
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dit.
Sowieso als mensen sterven verslappen spieren en legen blaas en darmen zich.
Maar neem aan dat een patholoog anatoom dat ook zelf kan bedenken en dat het er toch anders uitzag
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_181516670
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:53 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dit.
verstikking, maar bij oververhitting?
pi_181516685
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Toevallig gisteravond kort op zitten Googlen. Dacht hetzelfde als jij.
Maar ik kwam daar 1-2-3 niet uit.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:59:56 #73
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_181516691
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ook, als je sterft poep je je broek vol.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:00:06 #74
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181516694
quote:
Volgens mij heeft onze politie vorige week nog op basis van een tip een ontvoerd meisje teruggevonden. Nu was het de Spaanse politie die op basis van een tip deze man - die geen enkel verzet bood, overigens - kon arresteren.

Ik zie niet zoveel verschil in ''aanpakbereidheid''.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:08:22 #75
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181516860
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 06:34 schreef tja77 het volgende:

[..]

De officier van justitie kan bij een verdachte eisen dat er DNA wordt adgenomen. Op basis van zijn verleden (dat hij zelf heeft toegegeven) en het aanverwantschap, plus het niet op komen dagen voor het DNA onderzoek, en het in het buitenland vertoeven, is er een grote kans dat de officier van justitie dit gaat eisen.
Op die manier wordt z’n DNA verkregen voor deze strafzaak en niet voor zijn vermissing.
Niet helemaal correct. Ja, justitie mag sinds 2012 of zo DNA afnemen bij veroordeelden. Wettelijk kan je wel degelijk verplicht worden mee te werken aan het afstaan van DNA, ook wanneer je niet verdacht bent. Waar je vervolgens WEL bezwaar tegen kunt maken dat dat DNA vervolgens (voor altijd, buiten het specifieke doel) wordt opgenomen in de DNA Databank. Dit laatste wil Grapperhaus nu wettelijk wel mogelijk maken.

quote:

[..]

Het klink allemaal aannemelijk. Dat je ergens bent zegt hoegenaamd niets. Dat je in het buitenland zit/geen gehoor geeft is hooguit obstinaat en recalcitrant. Voor z'n zedenverleden is hij veroordeeld en naar ik heb begrepen, behandeld waarmee dat item terzijde kan blijven; getuige ook dat het is verwenen uit de databanken. Dat je in het verleden fout was wil nog niet zegeen zijn dat je dat voor de rest van leven bent of blijft.

Alles valt of staat waar, hoe en welk DNA is aangetroffen. Plat gezegd (in)direct aangetroffen sperma wordt moeilijk uit te leggen, een bevlekt tissue in de buurt... mwaoh er zijn er meer die de vrijje natuur op hun wijze opzoeken. Ik ken mensen die naar het toilet gaan., vandaar altijd goed doorspoelen en afvegen.

Zover ik heb begrepen is hij momenteel alleen aangehouden omdat hij - kennelijk - GEEN gehoor heeft gegeven zijn DNA af te staan.

//--//

Wanneer ik de media bekijk, pakken die wel heel erg groot en zeer voorbarig uit. "We GOT HIM", maar is hij wel degene die je MOET hebben. Ik sluit een gigantische zeperd en een langdurig proces niet uit. Ik hoop natuurlijk wel dat deze trieste zaak voor betrokkenen zsm tot een einde komt. Nabestaanden hebben recht te weten wat er is gebeurd... of je daar dan gelukkig van wordt is weer een ander verhaal.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:08:47 #76
3542 Gia
User under construction
pi_181516875
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:59 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ook, als je sterft poep je je broek vol.
Moet er wel wat in je darmen zitten, natuurlijk.
Nicky is van zondag op maandag meegenomen en pas op dinsdagavond gevonden.
Een lichaam verstijft na de dood. Dus, stel dat hij tijdens de daad is gestorven, dan is het logisch dat hij gevonden wordt met een verwijde anus. Want ook die spier verstijft in de toestand waarin die is.
pi_181516906
Spaanse advocaat van Jos B in gesprek met Geert Gordijn Journalist RTL 4

http://a65.tinypic.com/2d0cjl4.jpg
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:19:30 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181517075
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Sowieso als mensen sterven verslappen spieren en legen blaas en darmen zich.
Maar neem aan dat een patholoog anatoom dat ook zelf kan bedenken en dat het er toch anders uitzag
Nope... wat dicht zit, blijft doorgaans dicht. Zo ook kringspieren. Ja, het gebeurt dat er lichamen zijn die alles ontspannen, maar heel vaak (meestal?) gebeurt dat juist niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet er wel wat in je darmen zitten, natuurlijk.
Nicky is van zondag op maandag meegenomen en pas op dinsdagavond gevonden.
Een lichaam verstijft na de dood. Dus, stel dat hij tijdens de daad is gestorven, dan is het logisch dat hij gevonden wordt met een verwijde anus. Want ook die spier verstijft in de toestand waarin die is.
Again... nope... lijkstijfheid treedt langzaam in, dat kan 36 uur duren voordat dat volledig is. Het is niet zo dat acuut na overlijden (en dus stilvallen bloedsomloop) alles direct verstijfd is.
pi_181517169
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:06 schreef Physsic het volgende:

Onzin.

Van Koppen zegt dat dit kan betekenen dat het bewijs niet mag worden gebruikt. Kan.
Dat was in referentie aan de rechter in een strafzaak op een later punt, maar de ovj die de in bewaringstelling straks moet gelasten kan ook al oordelen dat er onjuist is gehandeld, daarnaast zal de advocaat van Jos B. eea onmiddellijk aanhangig gaan maken.

Iedereen weet dat Jos B. zelf geen DNA heeft afgestaan, dus hoezo kun je hier over twijfelen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:56:18 #80
3542 Gia
User under construction
pi_181517830
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:19 schreef Brighteyes het volgende:

Again... nope... lijkstijfheid treedt langzaam in, dat kan 36 uur duren voordat dat volledig is. Het is niet zo dat acuut na overlijden (en dus stilvallen bloedsomloop) alles direct verstijfd is.

Nee, maar zo'n verwijde anus gaat ook niet zo snel weer terug in de oorspronkelijke toestand, én hij is gevonden met verwijde anus.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:59:54 #81
3542 Gia
User under construction
pi_181517897
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:24 schreef Za het volgende:

Iedereen weet dat Jos B. zelf geen DNA heeft afgestaan, dus hoezo kun je hier over twijfelen.
Misschien heeft hij dat intussen al wel gedaan. Weten wij veel!
Zover we weten heeft hij dit hele circus niet gevolgd. Stel dat de Spaanse politie, bij wijze van standaard procedure, zijn dna heeft afgenomen en hij heeft dit laten gebeuren....

Zou zomaar kunnen.
pi_181517909
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niet helemaal correct. Ja, justitie mag sinds 2012 of zo DNA afnemen bij veroordeelden. Wettelijk kan je wel degelijk verplicht worden mee te werken aan het afstaan van DNA, ook wanneer je niet verdacht bent. Waar je vervolgens WEL bezwaar tegen kunt maken dat dat DNA vervolgens (voor altijd, buiten het specifieke doel) wordt opgenomen in de DNA Databank. Dit laatste wil Grapperhaus nu wettelijk wel mogelijk maken.

[..]

Het klink allemaal aannemelijk. Dat je ergens bent zegt hoegenaamd niets. Dat je in het buitenland zit/geen gehoor geeft is hooguit obstinaat en recalcitrant. Voor z'n zedenverleden is hij veroordeeld en naar ik heb begrepen, behandeld waarmee dat item terzijde kan blijven; getuige ook dat het is verwenen uit de databanken. Dat je in het verleden fout was wil nog niet zegeen zijn dat je dat voor de rest van leven bent of blijft.

Alles valt of staat waar, hoe en welk DNA is aangetroffen. Plat gezegd (in)direct aangetroffen sperma wordt moeilijk uit te leggen, een bevlekt tissue in de buurt... mwaoh er zijn er meer die de vrijje natuur op hun wijze opzoeken. Ik ken mensen die naar het toilet gaan., vandaar altijd goed doorspoelen en afvegen.

Zover ik heb begrepen is hij momenteel alleen aangehouden omdat hij - kennelijk - GEEN gehoor heeft gegeven zijn DNA af te staan.

//--//

Wanneer ik de media bekijk, pakken die wel heel erg groot en zeer voorbarig uit. "We GOT HIM", maar is hij wel degene die je MOET hebben. Ik sluit een gigantische zeperd en een langdurig proces niet uit. Ik hoop natuurlijk wel dat deze trieste zaak voor betrokkenen zsm tot een einde komt. Nabestaanden hebben recht te weten wat er is gebeurd... of je daar dan gelukkig van wordt is weer een ander verhaal.
Ik verwacht een duiveltje uit het doosje.. van het OM.
Die gaan een joker trekken.

Ik zou er niet raar van staan te kijken dat er DNA van Jos op de haar in de auto van Joos zat. Joos heeft deze achterbak zeer grondig gereinigd nadat ze Nicky vonden.

En dan komt die niet snel weg met:
Ik reed voorbij
Ik heb er toevallig in de buurt lopen aftrekken
Dat DNA is erop "gewaaid"
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:02:08 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_181517938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, maar zo'n verwijde anus gaat ook niet zo snel weer terug in de oorspronkelijke toestand, én hij is gevonden met verwijde anus.
Ja ok, hij zal idd ook niet meer helemaal terugplooien.
pi_181517958
quote:

1-Was op plaats delict om half 1 's nachts.
2-Heeft een verleden met kinderen
3-en toegegeven zijn handen niet thuis te kunnen houden.
4-Via aanverwantschap komt zijn DNA overeen
5-Zit in het buitenland en
6-geeft geen gehoor aan meerdere oproepen om DNA af te staan.
1-in de buurt van.
2-geseponeerd
3-onjuist
4-met zijn 5e graad verwanten ja
5-dat is zijn goed recht.
6-net als 1500 anderen

Maar hoe kom je aan al deze "info", alsmede de wetenschap van de 100 match (met onrechtmatig verkregen DNA), alsmede een hele berg aan info over het leven van Jos B., alsmede zijn naam en uiterlijk?

Is de privacy wetgeving niet van toepassing op deze man?
pi_181517961
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 13:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nope... wat dicht zit, blijft doorgaans dicht. Zo ook kringspieren. Ja, het gebeurt dat er lichamen zijn die alles ontspannen, maar heel vaak (meestal?) gebeurt dat juist niet.

[..]

Daar denkt men in de zaak Ivana Smit, in een ander topic, duidelijk anders over.
pi_181518034
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:03 schreef Za het volgende:

[..]

1-in de buurt van.
2-geseponeerd
3-onjuist
4-met zijn 5e graad verwanten ja
5-dat is zijn goed recht.
6-net als 1500 anderen

Maar hoe kom je aan al deze "info", alsmede de wetenschap van de 100 match (met onrechtmatig verkregen DNA), alsmede een hele berg aan info over het leven van Jos B., alsmede zijn naam en uiterlijk?

Is de privacy wetgeving niet van toepassing op deze man?
2 voorwaardelijk geseponeerd
3 juist, twee jongens betast op een bankje in een bos. Tijdens een wandeling met fotocamera.

Wel bij de feiten blijven, hè

Buiten het DNA om heeft hij veel persoonlijke info en interesses zelf de wereld in geslingerd, via zijn you tube-pagina en andere fora.
pi_181518038
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 12:24 schreef Michielos het volgende:
Er waren ook wondjes.
pi_181518054
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:07 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Er waren ook wondjes.
Oppervlakkig aan het slijmvlies.
Mss had ie last van obstipatie.
pi_181518138
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:41 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat roep ik ook al sinds woensdag - dat ze meer bewijs hebben dan het DNA spoor alleen.
Dat hoef je niet te roepen want dat heeft de hoofdofficier al bevestigd.
pi_181518162
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:23 schreef Nober het volgende:

[..]

Wat hadden ze dan moeten doen? Het is de recherche die deze informatie (achteraf) niet op waarde heeft geschat, niet de marechaussee zelf.
pi_181518173
Het Europees bevel tot aanhouding en uitlevering van Jos Brech. AFBEELDING: CENTRALE RECHTBANK MADRID
Jos Brech gedraagt zich "normaal voor iemand die in hechtenis zit." Dat verklaart zijn Spaanse advocaat Iñigo Cobo Martinez. Verdere details over de gemoedstoestand van de 55-jarige Simpelveldenaar die verdacht wordt van moord op en seksueel misbruik van Nicky Verstappen wil hij niet verstrekken.
Hij wil evenmin kwijt of en hoe zijn cliënt heeft gereageerd op de verdenkingen van justitie in Nederland en of Brech wist dat hij gezocht werd. "Dat valt onder mijn beroepsgeheim."

Uitlevering
De advocaat heeft Brech alleen bijgestaan bij de afhandeling van het Nederlandse uitleveringsverzoek door de rechtbank van Madrid. "Ik moest kijken of alles rechtmatig gebeurt." De zaak was snel beklonken omdat Brech zich niet tegen zijn uitlevering verzet.

Lees ook: Zo werd Brech in de val gelokt

Dat was voor Iñigo Cobo Martinez meteen ook reden om de voorlopige invrijheidstelling van Brech te bepleiten. Die zou vrijwillig naar Nederland willen afreizen.

Afgewezen
Dat verzoek is afgelopen maandag door de rechter afgewezen. Zij wees er op dat Brech al geruime tijd in Europa rondzwierf alvorens hij in maart in Spanje opdook, zo heeft Brech verklaard. Eind mei meldde de bushcrafter zich bij een commune bij het Catalaanse dorp Castelltercol waar hij zondag in de boeien werd geslagen. De rechter vreest dat Brech opnieuw aan justitie zal willen ontsnappen.

Lees ook: Topadvocaten: ‘Niet te snel conclusies trekken uit DNA-spoor’

Hij zit vast in een gevangenis in Barcelona. Zijn Spaanse advocaat denkt dat hij al snel van daaruit naar Nederland zal worden overgebracht. De raadsman zal daar zelf niet bij zijn.

De politie wil op dit moment niet ingaan op vragen over de terugkeer van Brech.

Lees hier alles over de zaak-Nicky Verstappen

Door Claire van Dyck en Theo Sniekers
pi_181518178
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

3 juist, twee jongens betast op een bankje in een bos. Tijdens een wandeling met fotocamera.

Wel bij de feiten blijven, hè

Buiten het DNA om heeft hij veel persoonlijke info en interesses zelf de wereld in geslingerd, via zijn you tube-pagina en andere fora.

Betast ? waar staat dat ?

Het AD:
Ook onthulde Brech dat hij in het verleden een zedendelict had begaan. Peters: ,,Hij vertelde dat hij aan het fietsen was met zijn fotocamera en twee jongens passeerde. Bij het fotograferen was hij ‘te ver gegaan’, zei hij. Ik weet niet wat hij daar precies mee bedoelde.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)-jos-brech~aa2e08b5/
pi_181518300
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:

Voldaan aan voorwaarden sepot, dus geseponeerd.

Lees je in svp.
pi_181518339
quote:
Het AD:
Ook onthulde Brech dat hij in het verleden een zedendelict had begaan. Peters: ,,Hij vertelde dat hij aan het fietsen was met zijn fotocamera en twee jongens passeerde. Bij het fotograferen was hij ‘te ver gegaan’, zei hij. Ik weet niet wat hij daar precies mee bedoelde.’’
Dan is dus helemaal niet duidelijk of hij een zedendelict heeft begaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:25:03 #95
342627 tja77
pi_181518399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:14 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Het AD:

https://www.ad.nl/binnenl(...)chterhalen~a30a82bd/

quote:
Brech betastte al in 1985 twee jongetjes in het bos in Wijnandsrade, zo verklaarde een politierechercheur vandaag tegen het AD. Ondanks een bekentenis van Brech werd hij voor de ontucht verder niet vervolgd. Hij kreeg een proeftijd van twee jaar. Te mager, vindt de rechercheur die hem toen verhoorde: ,,Dat is geen straf in mijn ogen. Als politieman werk je ervoor dat iemand altijd gestraft wordt voor zijn daden.’’
pi_181518404
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan is dus helemaal niet duidelijk of hij een zedendelict heeft begaan.
klopt
daarna staat er:

Brech bekende volgens Peters ook dat hij op jongens tussen de 10 en 14 jaar viel, de leeftijdscategorie waaraan hij al jaren leiding gaf.
Peters verzocht Brech na diens onthulling om zijn lidmaatschap bij de scouting op te zeggen.
pi_181518409
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:14 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Het AD:

Ik las dat in een van de tig andere artikelen twee dagen geleden.

Kijk ff of ik zo snel de bron kan vinden. Was hier ook ergens gepost, reactie erop was dat het wel meeviel.
pi_181518442
quote:
Deze ja, dank je
pi_181518443
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:25 schreef ootjekatootje het volgende:

Ik las dat in een van de tig andere artikelen twee dagen geleden.

Kijk ff of ik zo snel de bron kan vinden.
Gaarne, het zou vervelend zijn wanneer je zomaar wat gaat roepen.
pi_181518497
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:

Deze ja, dank je
En dan klik je op de vervolg link en lees je:

Duidelijk was al dat Jos Brech in 1985 betrokken was bij een zedenzaak, zo bekende hij als getuige in de zaak-Nicky in 2001 tegenover het onderzoeksteam. Onbekend was wàt zich in ’85 precies heeft afgespeeld, het dossier is volgens justitie vernietigd, veel zou er niet meer over te achterhalen zijn.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-worden~a48e2d54/

Het zou fijn zijn indien je je bij de feiten zou houden Ootje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')