Bronquote:GENUA - Een aanzienlijk deel van een brug van een autosnelweg bij Genua is ingestort. Italiaanse media melden dat nog onbekend is of er slachtoffers zijn. De Morandi-brug over de rivier de Polcevera is ten westen van de Italiaanse havenstad.
De weg is in beide richtingen over honderden meters ingestort. Volgens Corriere della Sera zijn er auto’s en mensen onder het puin bedolven geraakt. Reddingswerkers, hondenteams, ambulancemedewerkers en vele brandweereenheden zijn uitgerukt. Zo'n 10 voertuigen zouden volgens de eerste berichten betrokken zijn.
De brug voor de snelweg A10 stamt uit de jaren zestig en verbindt onder meer de luchthaven ten westen van Genua met het centrum van de stad. De constructie is 90 meter hoog en circa een kilometer lang. Een deel stortte dinsdag in toen de regio door hevige regens werd geteisterd.
Bekijk hieronder de eerste beelden die via sociale media naar buiten komen.
Ooggetuigen zagen een beeld uit een horrorfilm. "Ik zag mensen op me afrennen, blootsvoets en doodsbang", zegt Alberto Lercari, een plaatselijke chauffeur, tegen Corriere della Sera. "Ik zag een file en hoorde een gebulder. Mensen renden weg, op me af. Het was vreselijk."
twitter:antoguerrera twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 12:36:13 BREAKING. OMG, a motorway bridge has just collapsed over houses, buildings a railway in Genoa, #Italy, several victims feared.(in the pics the bridge before and after the incident) https://t.co/W0OK3Zy8h9 reageer retweet
Om de mensen nu van de ene naar de andere kant en vice versa te brengen, of wat?quote:
Nope. Traumaheli, ze hadden net nog een levende uit het puin gehaald, en op een brancard gelegd. Heli's zullen wel zsm ingeseind worden wanneer er weer iemand gevonden wordt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Om de mensen nu van de ene naar de andere kant te brengen, of wat?
quote:
Ik las hem ook wat verkeerd. Heb nu pas door dat je het over de missende brugverbinding had.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Sorry, mijn vraag was niet serieus.
Ineke Rog weet...quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:54 schreef Ryan3 het volgende:
Betonrot zegt iemand op twitter:
[ afbeelding ]
twitter:Elisa59 twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 15:57:46 @RabiaatRechts @tomvanteinde Dit beeld van de brug in #Genua laat de erbarmelijke (betonrotte) staat zien.Via #Google #Streetview https://t.co/7ochjEigiN reageer retweet
Ze had hem alweer weggehaald, dacht ik.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ineke Rog weet...twitter:Elisa59 twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 15:57:46 @RabiaatRechts @tomvanteinde Dit beeld van de brug in #Genua laat de erbarmelijke (betonrotte) staat zien.Via #Google #Streetview https://t.co/7ochjEigiN reageer retweet
Ja, snelweg die directe verbinding vormt tussen Zuiid Frankrijk/Provence en Po-Vlakte/Genua,quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:13 schreef Ryan3 het volgende:
Druk weggetje normaliter, wat ik nu zie op de stream.
Niet dus...quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:15 schreef Ryan3 het volgende:
Ze had hem alweer weggehaald, dacht ik.
Geen in de Sahara getrainde kinderen met bomgordels dus?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet dus...
Social media is er al uit, het is betonrot door achterstallig onderhoud omdat er geen geld was omdat dat geld naar Griekenland de EU en arme negers moest... Dat is de consensus nu zo'n beetje.
Ja, dat is gek want onderhoud is gepleegd nog in 2016. Verder wordt de infrastructuur in meerdere ontwikkelde landen minder of meer verwaarloosd. Ook in NL is men tegenwoordig met een inhaalslag bezig wb bruggen en viaducten. Dat heeft niet direct wat met Griekenland te maken. Trouwens dat geld dat naar Griekenland is gestuurd, is voornamelijk overgemaakt aan buitenlandse banken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet dus...
Social media is er al uit, het is betonrot door achterstallig onderhoud omdat er geen geld was omdat dat geld naar Griekenland de EU en arme negers moest... Dat is de consensus nu zo'n beetje.
22 voor zover bekend nu.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:26 schreef yvonne het volgende:
Hoeveel slachtoffers?
Hebben ze die man in die groene vrachtwagen al geinterviewd?
Die zit nog stokstijf van schrik achter zn stuur.
Ik vind dit zo'n horrorscenario , dit zie je alleen in films.quote:
Ja, hier moet de brug in Lobith eruit vanwege betonrot... Dat wordt pas een operatie...quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:24 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dat is gek want onderhoud is gepleegd nog in 2016. Verder wordt de infrastructuur in meerdere ontwikkelde landen minder of meer verwaarloosd. Ook in NL is men tegenwoordig met een inhaalslag bezig wb bruggen en viaducten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt bizar inderdaad. Het is ook zo'n flinke hap uit die brug. Godzijdank boven een stuk (voornamelijk) 'leeg' terrein, want treinrails en rivierbedding..quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n horrorscenario , dit zie je alleen in films.
Zoveel mazzel heb je waarschijnlijk maar 1 keer in je leven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:26 schreef yvonne het volgende:
Hoeveel slachtoffers?
Hebben ze die man in die groene vrachtwagen al geinterviewd?
Die zit nog stokstijf van schrik achter zn stuur.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, hier moet de brug in Lobith eruit vanwege betonrot... Dat wordt pas een operatie...Nou in ons dorp hebben ze paar jaar geleden een vrij belangrijk viaduct afgebroken en er een weggetje gelegd, nadat een uitvoerige discussie op gemeente niveau uitwees dat het viaduct renoveren toch te duur was. Die renovatie was wel hard nodig. Hebben ze het met minder kosten toch redelijk opgelost weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I´m back.
Niet alleen Italie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Jellereppe het volgende:
Italië onderhoudt haar infrastructuur slecht. Het is al langer bekend. Blut.
Dit is overal een probleem. Ook in Nederland al meermaals naar voren gekomen dat zoiets zomaar zou kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:45 schreef Jellereppe het volgende:
Italië onderhoudt haar infrastructuur slecht. Het is al langer bekend. Blut.
Zonder nou meteen weer te zeggen "het komt wel heel dichtbij zo" , ik ben er in 2016 overheen gereden toen we naar cinque terre gingen. Die hele kustroute vanaf Monaco hangt aan elkaar van oude bruggen en muffe slecht verlichte tunnels, en hoewel het er oud en matig onderhouden uitzag, zoiets gebeurt bijna nooit onverwacht.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja, snelweg die directe verbinding vormt tussen Zuiid Frankrijk/Provence en Po-Vlakte/Genua,
Ja, alleen in dit geval is renovatie vrij recent uitgevoerd, in 2016.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:50 schreef Scjvb het volgende:
Dit zijn ernstige en zeer betreurenswaardige gebeurtenissen in hun soort.
De constructies en de staat van onderhoud van dergelijke objecten, waaronder gebouwen e.d., zijn niet zelden bedroevend te noemen in bepaalde landen.
Dat wil ik graag geloven. Enkel en alleen rijst dan de vraag hoe nauwkeurig men daarin geweest is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen in dit geval is renovatie vrij recent uitgevoerd, in 2016.
Waarschijnlijk krijgen de Russen de schuld.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:50 schreef Gripper het volgende:
Benieuwd wat straks als alles is opgeruimd de oorzaak zal blijken.
Infrastructuur is al jaren niet zo sexy meer in de politiek en een van de favoriete posten om op te beknibbelen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:50 schreef Scjvb het volgende:
Dit zijn ernstige en zeer betreurenswaardige gebeurtenissen in hun soort.
De constructies en de staat van onderhoud van dergelijke objecten, waaronder gebouwen e.d., zijn niet zelden bedroevend te noemen in bepaalde landen.
Nah, ik denk dat ze daar wel een professioneel bedrijf voor inhuren, zou het niet?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:53 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat wil ik graag geloven. Enkel en alleen rijst dan de vraag hoe nauwkeurig men daarin geweest is.
Oohja, vooralsnog zie ik alleen jou blaten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet dus...
Social media is er al uit, het is betonrot door achterstallig onderhoud omdat er geen geld was omdat dat geld naar Griekenland de EU en arme negers moest... Dat is de consensus nu zo'n beetje.
Nee, maar Italië heeft echt financiële problemen. In Rome vullen burgers soms de gaten in de weg met hun eigen handen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet alleen Italie.
Vorig jaar bij Gorkum ook nog een brug afgesloten weet je nog?
Daar wil ik ook graag vanuit gaan, alleen rest na deze gebeurtenis achteraf toch ergens de vraag hoe professioneel het bedrijf uiteindelijk is geweest. De maffia heeft daar voeten in de aarde, en de bezuinigingen van de afgelopen decennia vlogen menigeen om de oren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nah, ik denk dat ze daar wel een professioneel bedrijf voor inhuren, zou het niet?
Aangezien dit Italie is zou het me niks verbazen dat dit komt door mafia interventie. Het duurste contract binnenslepen en het goedkoopste broddelwerk afleveren. Is bijna hun handelsmerk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Infrastructuur is al jaren niet zo sexy meer in de politiek en een van de favoriete posten om op te beknibbelen.
Daarbij ook al vaker gezegd hier: aannemers en onderaannemers willen natuurlijk zoveel mogelijk winst draaien en doen ook niet alles meer of worden zo erg geknepen dat ze gewoon niet alles kunnen doen.
Ik verzin het niet zelf...quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:56 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Oohja, vooralsnog zie ik alleen jou blaten.
Man man man man.
twitter:Breinbrouwsels twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:09:03 Over die krakkemikkige betonkonstrukties van bruggen en viaducten werd 20-30 jaar geleden al in heel Europa alarm geslagen. Achterstallig onderhoud, betonrot, gebruik van inferieure materialen. Maar ja, geen poen want dat moest naar de arme negertjes. https://t.co/EEr5Nv42vT reageer retweet
twitter:andreascseh twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:26:18 My Milan architect friend confirmed 90% of all bridges in #Italy have the same quality #Eurozone 💥 @otmarianna @andreaskluth @vestager @jsblokland @russian_market #Genoa #Genova #Genua Welcome to The #EU @PeterGSzilagyi https://t.co/FHdN5W6R11 reageer retweet
twitter:Ritter_Roter twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:40:44 #Genua Autobahnbrücke der A10 Autobahnbrücke war offenbar schlecht gewartet - 22 Tote nach Einsturz,kein wunder das ist echte #Merkel #CDU Sparpolitik nicht nur in Deutschland auch die ganze EU muss sie kaputtsparen.Das einzige was zählt ist der Export..#SKANDAL reageer retweet
Arme negertjes.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik verzin het niet zelf...twitter:Breinbrouwsels twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:09:03 Over die krakkemikkige betonkonstrukties van bruggen en viaducten werd 20-30 jaar geleden al in heel Europa alarm geslagen. Achterstallig onderhoud, betonrot, gebruik van inferieure materialen. Maar ja, geen poen want dat moest naar de arme negertjes. https://t.co/EEr5Nv42vT reageer retweet
Een paar tweets zeggen niks natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik verzin het niet zelf...twitter:Breinbrouwsels twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:09:03 Over die krakkemikkige betonkonstrukties van bruggen en viaducten werd 20-30 jaar geleden al in heel Europa alarm geslagen. Achterstallig onderhoud, betonrot, gebruik van inferieure materialen. Maar ja, geen poen want dat moest naar de arme negertjes. https://t.co/EEr5Nv42vT reageer retweettwitter:andreascseh twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:26:18 My Milan architect friend confirmed 90% of all bridges in #Italy have the same quality #Eurozone 💥 @otmarianna @andreaskluth @vestager @jsblokland @russian_market #Genoa #Genova #Genua Welcome to The #EU @PeterGSzilagyi https://t.co/FHdN5W6R11 reageer retweettwitter:Ritter_Roter twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:40:44 #Genua Autobahnbrücke der A10 Autobahnbrücke war offenbar schlecht gewartet - 22 Tote nach Einsturz,kein wunder das ist echte #Merkel #CDU Sparpolitik nicht nur in Deutschland auch die ganze EU muss sie kaputtsparen.Das einzige was zählt ist der Export..#SKANDAL reageer retweet
Excuses, ik was in de veronderstelling dat het om je eigen mening ging.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik verzin het niet zelf...twitter:Breinbrouwsels twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:09:03 Over die krakkemikkige betonkonstrukties van bruggen en viaducten werd 20-30 jaar geleden al in heel Europa alarm geslagen. Achterstallig onderhoud, betonrot, gebruik van inferieure materialen. Maar ja, geen poen want dat moest naar de arme negertjes. https://t.co/EEr5Nv42vT reageer retweettwitter:andreascseh twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:26:18 My Milan architect friend confirmed 90% of all bridges in #Italy have the same quality #Eurozone 💥 @otmarianna @andreaskluth @vestager @jsblokland @russian_market #Genoa #Genova #Genua Welcome to The #EU @PeterGSzilagyi https://t.co/FHdN5W6R11 reageer retweettwitter:Ritter_Roter twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:40:44 #Genua Autobahnbrücke der A10 Autobahnbrücke war offenbar schlecht gewartet - 22 Tote nach Einsturz,kein wunder das ist echte #Merkel #CDU Sparpolitik nicht nur in Deutschland auch die ganze EU muss sie kaputtsparen.Das einzige was zählt ist der Export..#SKANDAL reageer retweet
Ik denk dat onderzoek naar de oorzaak dit zal moeten uitwijzen. Iets zinnigs kun je er niet van zeggen. Omdat in NL idd ook een achterstand in onderhoud aan bruggen en viaducten werd geconstateerd onlangs, gaan je gedachten daar natuurlijk meteen naar uit, echter hier is dus wel degelijk onderhoud op gepleegd vrij recent, maw achterstallig onderhoud zal hoogstwrs niet de oorzaak zijn. Even afwachten dus. Verder heb ik geen reden om te denken dat Italianen achterlijk of achterlijker dan vul maar in zijn, dus het zal wrs ook niet aan ondeskundigheid bij de renovatie liggen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:01 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Daar wil ik ook graag vanuit gaan, alleen rest na deze gebeurtenis achteraf de vraag hoe professioneel het bedrijf uiteindelijk is geweest. De bezuinigingen van de afgelopen decennia vlogen menigeen om de oren.
Absoluut niet... Ik zat #genua te volgen vandaar mijn reactie omdat ik meerdere van dit soort dingen voorbij zag komen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:05 schreef BoneThugss het volgende:
Excuses, ik was in de veronderstelling dat het om je eigen mening ging.
Ja, nu zijn dat wel "usuals" hè. .quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik verzin het niet zelf...twitter:Breinbrouwsels twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:09:03 Over die krakkemikkige betonkonstrukties van bruggen en viaducten werd 20-30 jaar geleden al in heel Europa alarm geslagen. Achterstallig onderhoud, betonrot, gebruik van inferieure materialen. Maar ja, geen poen want dat moest naar de arme negertjes. https://t.co/EEr5Nv42vT reageer retweettwitter:andreascseh twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:26:18 My Milan architect friend confirmed 90% of all bridges in #Italy have the same quality #Eurozone 💥 @otmarianna @andreaskluth @vestager @jsblokland @russian_market #Genoa #Genova #Genua Welcome to The #EU @PeterGSzilagyi https://t.co/FHdN5W6R11 reageer retweettwitter:Ritter_Roter twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:40:44 #Genua Autobahnbrücke der A10 Autobahnbrücke war offenbar schlecht gewartet - 22 Tote nach Einsturz,kein wunder das ist echte #Merkel #CDU Sparpolitik nicht nur in Deutschland auch die ganze EU muss sie kaputtsparen.Das einzige was zählt ist der Export..#SKANDAL reageer retweet
Daar zit ook best wat in. We zijn benieuwd i.i.g.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat onderzoek naar de oorzaak dit zal moeten uitwijzen. Iets zinnigs kun je er niet van zeggen. Omdat in NL idd ook een achterstand in onderhoud aan bruggen en viaducten werd geconstateerd onlangs, gaan je gedachten daar natuurlijk meteen naar uit, echter hier is dus wel degelijk onderhoud op gepleegd vrij recent, maw achterstallig onderhoud zal hoogstwrs niet de oorzaak zijn. Even afwachten dus. Verder heb ik geen reden om te denken dat Italianen achterlijk of achterlijker dan vul maar in zijn, dus het zal wrs ook niet aan ondeskundigheid bij de renovatie liggen.
Maar waarom quote je een paar tweets van een stel xenofoben?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Absoluut niet... Ik zat #genua te volgen vandaar mijn reactie omdat ik meerdere van dit soort dingen voorbij zag komen.
Nogmaals mijn excuses.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Absoluut niet... Ik zat #genua te volgen vandaar mijn reactie omdat ik meerdere van dit soort dingen voorbij zag komen.
Italië moet het recht laten vallen met betrekking tot de Italiaanse maffia en de politie vrij handelen geven om die zooi op te ruimen. Serieus.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Aangezien dit Italie is zou het me niks verbazen dat dit komt door mafia interventie. Het duurste contract binnenslepen en het goedkoopste broddelwerk afleveren. Is bijna hun handelsmerk.
Nogmaals, ik ken die lui niet en ik heb ook totaal geen boodschap aan ze. Het gaat erom dat "betonrot" eigenlijk al meteen aangewezen is als oorzaak en dat men zelfs in staat is om weer iets anders (EU, immigratie en weet ik het) de schuld te geven van het betonrot... Daarom mijn initiele opmerking ook dat social media de oorzaak al gevonden had. Maar goed, het wordt schijnbaar niet helemaal begrepen blijkt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:09 schreef Barbusse het volgende:
Maar waarom quote je een paar tweets van een stel xenofoben?
Dat proberen ze al 150 jaar. Het enige wat ze bereikt hebben is dat het redelijk in toom wordt gehouden, maar wel geëxporteerd is geraakt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Italië moet het recht laten vallen met betrekking tot de Italiaanse maffia en de politie vrij handelen geven om die zooi op te ruimen. Serieus.
Renovatie is nogal een ruim begrip, kan alles betekenen van schilderen tot grootscheepse reparatie van wapeningsstaal.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:50 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, alleen in dit geval is renovatie vrij recent uitgevoerd, in 2016.
Dat zou mooi zijn. Maar ik zie het niet gebeuren zo snel.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Italië moet het recht laten vallen met betrekking tot de Italiaanse maffia en de politie vrij handelen geven om die zooi op te ruimen. Serieus.
Het zou kunnen hoor, had de Mafia in de jaren 50/60 niet een grote vinger in de pap mbt constructiewerkzaamheden? King Concrete ofzo?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:13 schreef Barbusse het volgende:
Ik blijf bij mijn stelling dat het komt door mafia interventie. Dit is hetzelfde als het trieste resultaat van de aardbeving in Campania in 1980 en de aanleg van de snelweg van Napels naar Calabrie. De duurste contracten, de goedkoopste aflevering.
Man man man wat een tiefuslui.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik verzin het niet zelf...twitter:Breinbrouwsels twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:09:03 Over die krakkemikkige betonkonstrukties van bruggen en viaducten werd 20-30 jaar geleden al in heel Europa alarm geslagen. Achterstallig onderhoud, betonrot, gebruik van inferieure materialen. Maar ja, geen poen want dat moest naar de arme negertjes. https://t.co/EEr5Nv42vT reageer retweettwitter:andreascseh twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:26:18 My Milan architect friend confirmed 90% of all bridges in #Italy have the same quality #Eurozone 💥 @otmarianna @andreaskluth @vestager @jsblokland @russian_market #Genoa #Genova #Genua Welcome to The #EU @PeterGSzilagyi https://t.co/FHdN5W6R11 reageer retweettwitter:Ritter_Roter twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:40:44 #Genua Autobahnbrücke der A10 Autobahnbrücke war offenbar schlecht gewartet - 22 Tote nach Einsturz,kein wunder das ist echte #Merkel #CDU Sparpolitik nicht nur in Deutschland auch die ganze EU muss sie kaputtsparen.Das einzige was zählt ist der Export..#SKANDAL reageer retweet
Verschil is dat Napels en Campania in Maffiagebied liggen. Bij Genua is dat absoluut niet het geval. Er is een enorm cultuurverschil tussen de Po-vlakte en Zuid-Italiëquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:13 schreef Barbusse het volgende:
Ik blijf bij mijn stelling dat het komt door mafia interventie. Dit is hetzelfde als het trieste resultaat van de aardbeving in Campania in 1980 en de aanleg van de snelweg van Napels naar Calabrie. De duurste contracten, de goedkoopste aflevering.
Dan was de hele boel wel veel eerder in elkaar gedonderd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:13 schreef Barbusse het volgende:
Ik blijf bij mijn stelling dat het komt door mafia interventie. Dit is hetzelfde als het trieste resultaat van de aardbeving in Campania in 1980 en de aanleg van de snelweg van Napels naar Calabrie. De duurste contracten, de goedkoopste aflevering.
Jaren 60 voor zover ik begreepquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Man man man wat een tiefuslui.
Even he, stel dat ze 100% gelijk hadden. In een bizarro world.
Dan nog zou de brug tijdens de vorige renovatie een paar jaar terug gewoon afgesloten hadden moeten worden omdat er geen geld zou zijn geweest om hem veilig te houden.
En ja, de EU de schuld geven van een brug die in de jaren 40 gebouwd is. LOL echt?
Afgelopen tijd zijn er toch nog politieacties geweest, zoveel miljoenen illegale benzine ingenomen alsmede nepkleding.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn. Maar ik zie het niet gebeuren zo snel.
Yep. Google naar the sack of Palermo bijvoorbeeld. Is tenenkrommend, maar bij verre niet de enige situatie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zou kunnen hoor, had de Mafia in de jaren 50/60 niet een grote vinger in de pap mbt constructiewerkzaamheden? King Concrete ofzo?
Als je een geschiedenis leest van de mafias weet je dat ze qua constructieprojecten niet zo territorium gedreven zijn. Gaat gewoon om geld. En subsidies, of het nu om lokale subsidies gaat of grote EU projecten, is het makkelijkste geld.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Verschil is dat Napels en Campania in Maffiagebied liggen. Bij Genua is dat absoluut niet het geval. Er is een enorm cultuurverschil tussen de Po-vlakte en Zuid-Italië
Dat gebeurt om de zoveel maanden. Occupational hazard.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:17 schreef MCH het volgende:
[..]
Afgelopen tijd zijn er toch nog politieacties geweest, zoveel miljoenen illegale benzine ingenomen alsmede nepkleding.
Nou nou, alleen een luidspreker hoor, wel boven op een babyquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:22 schreef BoneThugss het volgende:
Herinner mij een verhaal over een zwembad in Nederland. Plafond kwam naar beneden, kwam door aangevreten ijzeren balken icm een bepaald soort zout of iets wat in chloor gebruikt wordt(?).
Ik ontken dat ook niet, maar alle voorbeelden in Italië die hiervan gegeven worden, zijn in Calabrië, Sicilië, Campanië, Napels etc. Maffiagebied dus. Ik denk dat je statistisch gezien meer kans hebt dat je gelijk hebt als je het over Zuid-Italië hebt, dan over Noord-Italië, wat gewoon giswerk is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als je een geschiedenis leest van de mafias weet je dat ze qua constructieprojecten niet zo territorium gedreven zijn. Gaat gewoon om geld. En subsidies, of het nu om lokale subsidies gaat of grote EU projecten, is het makkelijkste geld.
Aandacht, vinden sommige mensen heerlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:28 schreef Falco het volgende:
Het lijkt wel alsof opeens half Nederland over die brug heeft gereden of hem juist nèt ontwijkt heeft.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik verzin het niet zelf...twitter:Breinbrouwsels twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:09:03 Over die krakkemikkige betonkonstrukties van bruggen en viaducten werd 20-30 jaar geleden al in heel Europa alarm geslagen. Achterstallig onderhoud, betonrot, gebruik van inferieure materialen. Maar ja, geen poen want dat moest naar de arme negertjes. https://t.co/EEr5Nv42vT reageer retweettwitter:andreascseh twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:26:18 My Milan architect friend confirmed 90% of all bridges in #Italy have the same quality #Eurozone 💥 @otmarianna @andreaskluth @vestager @jsblokland @russian_market #Genoa #Genova #Genua Welcome to The #EU @PeterGSzilagyi https://t.co/FHdN5W6R11 reageer retweettwitter:Ritter_Roter twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:40:44 #Genua Autobahnbrücke der A10 Autobahnbrücke war offenbar schlecht gewartet - 22 Tote nach Einsturz,kein wunder das ist echte #Merkel #CDU Sparpolitik nicht nur in Deutschland auch die ganze EU muss sie kaputtsparen.Das einzige was zählt ist der Export..#SKANDAL reageer retweet
Reed er in 2015 nog, komt wel dichtbij zo.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
En dan staat er een foto van een Nederlandse vrouw bij het artikel 'Mevrouw blablabla heeft gister nog over de brug gereden, het is verschrikkelijk!'
Echt, ga toch weg. Er zijn verdomme 30 + mensen dood, ga jij lekker lopen janken dat je gister over die brug hebt gereden.
De Ndrangheta heeft een groot netwerk in noord Italie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik ontken dat ook niet, maar alle voorbeelden in Italië die hiervan gegeven worden, zijn in Calabrië, Sicilië, Campanië, Napels etc. Maffiagebied dus. Ik denk dat je statistisch gezien meer kans hebt dat je gelijk hebt als je het over Zuid-Italië hebt, dan over Noord-Italië, wat gewoon giswerk is.
ook die andere die er net overheen reden. Doodmoe van die verhalen. Flikker gewoon op kut Nederlanders met je ik heb net geluk gehad.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
En dan staat er een foto van een Nederlandse vrouw bij het artikel 'Mevrouw blablabla heeft gister nog over de brug gereden, het is verschrikkelijk!'
Echt, ga toch weg. Er zijn verdomme 30 + mensen dood, ga jij lekker lopen janken dat je gister over die brug hebt gereden.
Bergen op Zoom 'de schelp' loopt nu zelfde probleem. Is nu dicht voor heel groot onderhoud.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:22 schreef BoneThugss het volgende:
Herinner mij een verhaal over een zwembad in Nederland. Plafond kwam naar beneden, kwam door aangevreten ijzeren balken icm een bepaald soort zout of iets wat in chloor gebruikt wordt(?).
Als ze een likkie verf bedoelen zullen ze toch niet reppen over renovatie, me dunkt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Renovatie is nogal een ruim begrip, kan alles betekenen van schilderen tot grootscheepse reparatie van wapeningsstaal.
Er zijn 32487239874682364832984720948324327043298423 bruggen op de wereld en nu stort er eentje in en ze moeten allemaal laag worden gebouwd van loekiequote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als je er lage bruggen van maakt? Door een stuk uit de pijlers te halen? Dan vallen de auto's niet zo diep.
Te beginnen bij Italië.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Er zijn 32487239874682364832984720948324327043298423 bruggen op de wereld en nu stort er eentje in en ze moeten allemaal laag worden gebouwd van loekie
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als je er lage bruggen van maakt? Door een stuk uit de pijlers te halen? Dan vallen de auto's niet zo diep.
Als je gewoon geen bruggen maakt? Kunnen er ook geen auto's meer naar beneden vallen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als je er lage bruggen van maakt? Door een stuk uit de pijlers te halen? Dan vallen de auto's niet zo diep.
Breinbrouwsels is een domme mongool.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik verzin het niet zelf...twitter:Breinbrouwsels twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 16:09:03 Over die krakkemikkige betonkonstrukties van bruggen en viaducten werd 20-30 jaar geleden al in heel Europa alarm geslagen. Achterstallig onderhoud, betonrot, gebruik van inferieure materialen. Maar ja, geen poen want dat moest naar de arme negertjes. https://t.co/EEr5Nv42vT reageer retweet
Wat is dit nou weer voor debiele onzinquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als je er lage bruggen van maakt? Door een stuk uit de pijlers te halen? Dan vallen de auto's niet zo diep.
ok manquote:
Dat lijkt mij sterk, heel sterk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hele wintersportoorden in het noorden zijn gebouwd met Ndrangheta geld en invloed.
Kijk, dat is interessant. Ik ga mijzelf eens inlezen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bergen op Zoom 'de schelp' loopt nu zelfde probleem. Is nu dicht voor heel groot onderhoud.
Bouten in de dakconstructie zijn echter wel al vervangen, aannemer die dat uitvoerde ken ik namelijk. Maar nog niet voldoende.
https://www.economics.ox.(...)ta-in-northern-italyquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:59 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk, heel sterk.
Bron voor deze beweringen?
De enige mogelijkheid om dat tegen te gaan is die mensen en de media die ze gebruiken volkomen belachelijk te maken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
En dan staat er een foto van een Nederlandse vrouw bij het artikel 'Mevrouw blablabla heeft gister nog over de brug gereden, het is verschrikkelijk!'
Echt, ga toch weg. Er zijn verdomme 30 + mensen dood, ga jij lekker lopen janken dat je gister over die brug hebt gereden.
In Tilburg ... geluidsbox viel op een baby die overleed.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:22 schreef BoneThugss het volgende:
Herinner mij een verhaal over een zwembad in Nederland. Plafond kwam naar beneden, kwam door aangevreten ijzeren balken icm een bepaald soort zout of iets wat in chloor gebruikt wordt(?).
Dan heb ik verder niks gezegd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:07 schreef maily het volgende:
[..]
In Tilburg ... geluidsbox viel op een baby die overleed.
Gelukkig ontdekt voor er slachtoffers vielen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bergen op Zoom 'de schelp' loopt nu zelfde probleem. Is nu dicht voor heel groot onderhoud.
Bouten in de dakconstructie zijn echter wel al vervangen, aannemer die dat uitvoerde ken ik namelijk. Maar nog niet voldoende.
Maar wel door aantasting van het bevestigingsmateriaal.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:08 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan heb ik verder niks gezegd.
Aah, oké.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:10 schreef maily het volgende:
[..]
Maar wel door aantasting van het bevestigingsmateriaal.
Ja, nog een hele heisa wel, Bergenaren zijn ook niet blij dat-ie nu zo lang dicht gaat.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:09 schreef maily het volgende:
[..]
Gelukkig ontdekt voor er slachtoffers vielen.
De Melanen (Halsteren) spinnen er garen bij.
Bedankt broer.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
https://www.economics.ox.(...)ta-in-northern-italy
Download de paper in de link. Is een begin om te zien hoezeer de mafias imbedded zijn in de Italiaanse maatschappij.
En toen zouden alle zwembaden in Nederland hun best doen om alle roestvrijstalen bouten te vervangen, maar de meeste zwembaden deden geen reet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:07 schreef maily het volgende:
[..]
In Tilburg ... geluidsbox viel op een baby die overleed.
Ben je nou aan het trollen of wat?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als je er lage bruggen van maakt? Door een stuk uit de pijlers te halen? Dan vallen de auto's niet zo diep.
Graag gedaan manquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Bedankt broer.
Ga het eens even rustig doorlezen later op de avond. Dat is gvd een intelligente kerel en hij vlogt niet eens!
Da's toch wel erg toevallig, dat ie net op die ene baby valt die toch al overleed. Had ook zomaar op een gezonde baby kunnen vallen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:07 schreef maily het volgende:
[..]
In Tilburg ... geluidsbox viel op een baby die overleed.
twitter:EenVandaag twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 18:39:25 De ingestorte Morandibrug in de Italiaanse stad Genua wordt al jaren 'de zieke brug' genoemd, vertelt correspondent @evelinereth.#Nieuwstrend▶️ https://t.co/4JLWrjoaGJ https://t.co/TKGkKkmpK0 reageer retweet
Hou gewoon je mond als je er verder geen verstand van hebt.quote:En dat was elke keer weer slikken. "Deze brug bewoog als je eroverheen reed, alsof je op een boot zat. Vooral als je met een zware lading reed. Als er wind stond moest je bijna bijsturen."
al dat lelijke beton. Zo zonde dat ze niet de Romeinse bouwstijl aanhouden daar.quote:
Euhm oke.quote:Achterstallig onderhoud, betonrot, gebruik van inferieure materialen. Maar ja, geen poen want dat moest naar de arme negertjes.
Dat ziet er niet goed uit.quote:
Dat had ik ook in de gaten idd, doet niets af aan mijn commentaar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:50 schreef MCH het volgende:
[..]
In de comments staat dat dit een andere brug is.
Wat zeggen de ingenieurs?twitter:NUnl twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 19:06:32 Reddingswerkers vrezen dat rest hangbrug Genua instort: https://t.co/M2x1c7sIkV reageer retweet
Wel jammer dat er in het artikel niet word gesproken waarom ze dat denken. Is het gewoon een gevoel of is er veel gekraak te horen en scheuren te zien.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:07 schreef Ryan3 het volgende:Wat zeggen de ingenieurs?twitter:NUnl twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 19:06:32 Reddingswerkers vrezen dat rest hangbrug Genua instort: https://t.co/M2x1c7sIkV reageer retweet
Wtfquote:
Goeie vraag.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:07 schreef Ryan3 het volgende:Wat zeggen de ingenieurs?twitter:NUnl twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 19:06:32 Reddingswerkers vrezen dat rest hangbrug Genua instort: https://t.co/M2x1c7sIkV reageer retweet
Kan goed zijn dat de spanning er van af is en dat ze nu juist veel beter staan ahw. Maar goed, ik zou voor de zekerheid ook ontruimen hoor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Goeie vraag.
Volgens Wikipedia zijn de drie grote pijlers met de schuine draagkabels iig volledig van elkaar onafhankelijke, zelfdragende constructies. De rest van de brug hóéft dus niet per se op instorten te staan.
Uiteindelijk maakt het niks uit, dat ding moet gewoon weg en er moet een nieuw exemplaar voor in plaats gezet worden. M.a.w.: hoe sneller dat ding weg is, hoe beter.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Goeie vraag.
Volgens Wikipedia zijn de drie grote pijlers met de schuine draagkabels iig volledig van elkaar onafhankelijke, zelfdragende constructies. De rest van de brug hóéft dus niet per se acuut op instorten te staan.
Maar ik zou wel het zekere voor het onzekere nemen als ik daar was!
Andere brug met dezelfde naam, deze staat op Sicilië, zie de comments onder het filmpje op youtube...quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Wtf
Geupload in 2017, was ie hier al 'gerenoveerd' dan?
Oh..quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:42 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Andere brug met dezelfde naam, deze staat op Sicilië, zie de comments onder het filmpje op youtube...
Ja, die zie ik nu niet snel in allerijl een inspectie uitvoeren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
In Venezuela staat een broertje.
[ afbeelding ]
Ach, Venezuela komt niet echt dichtbij zo.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die zie ik nu niet snel in allerijl een inspectie uitvoeren.
Ja, er staat in de titel dat die bij Agrigento staat. Daar staan ook prachtige vroeg Griekse tempelsquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:42 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Andere brug met dezelfde naam, deze staat op Sicilië, zie de comments onder het filmpje op youtube...
die italianen zijn echt gruwelijk boos daar jongenquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Wtf
Geupload in 2017, was ie hier al 'gerenoveerd' dan?
dit is een andere brugquote:
goedkoop is duurkoopquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
In Venezuela staat een broertje.
[ afbeelding ]
Dat ziet er inderdaad beter uit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:00 schreef Harwich het volgende:
dit noem ik pas een veilige brug
[ afbeelding ]
Zo'n pijler was toch ingestort?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:00 schreef speknek het volgende:
Niet dat deze brug er lekker uit zag. Dit is dus na het onderhoud van 2016. Lekker onderhoud is dat geweest.
[ afbeelding ]
Goede en degelijke inspectie.quote:
Heremetijd , de kwaliteit van het beton op diverse plekken alleen al, en dan vooral die scheuren links naast die pijler.quote:
De overheid? De brug werd uitgebaat door Atlantia, een bedrijf voor 30% in handen van de Benetton familie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:56 schreef Harwich het volgende:
[..]
die italianen zijn echt gruwelijk boos daar jongen
ze beschuldigen de overheid van moord
https://www.tijd.be/dossi(...)opt-op/10039890.htmlquote:Verschillende Italiaanse media voeren een ingenieur op die in 2016 waarschuwde dat de onderhoudskosten van de brug de pan uit swingden. 'Die brug is een vergissing, vroeg of laat moet ze afgebroken worden, maar ik weet niet wanneer', zei ingenieur Antonio Brencich toen. Hij maakte gewag van rekenfouten en zei dat architect Riccardo Morandi verkeerd inschatte wat met de structuur van gewapend beton na verloop van tijd zou gebeuren.
Dat is toch weer een andere brug?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Beste scheuren inderdaad.
[ afbeelding ]
Nee. Dat is de Ponte Morandi.quote:
Is dit Engeland? Laten ze zoiets neerzetten en de oude, verkeerde brug voor altijd vergeten. Ook als erkenning dat de oude brug helemaal verkeerd was.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:00 schreef Harwich het volgende:
dit noem ik pas een veilige brug
[ afbeelding ]
Ik zal ze ff bellen, oké.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:20 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Is dit Engeland? Laten ze zoiets neerzetten en de oude, verkeerde brug voor altijd vergeten. Ook als erkenning dat de oude brug helemaal verkeerd was.
Dan iig boos vanwege de desintresse:quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De overheid? De brug werd uitgebaat door Atlantia, een bedrijf voor 30% in handen van de Benetton familie.
[..]
https://www.tijd.be/dossi(...)opt-op/10039890.html
"In plaats van naar Genua te rennen om nuttig te zijn voor de families van de slachtoffers en de getroffen bevolking, is Salvini, minister van Binnenlandse Zaken, net aangekomen in Messina om met een paar vrienden te genieten van een goed visdiner."twitter:AnnaLeonardi1 twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 21:30:04 Invece di correre a #Genova per rendersi utile alle famiglie delle vittime ed alla popolazione colpita,#Salvini, ministro dell'interno, è appena arrivato a Messina per gustarsi una buona cena a base di pesce con alcuni amici.#pontemorandi #crolloponte reageer retweet
Ferragosto is morgen hè. Is toch een belangrijke feestdag daar. Velen zijn een paar daagjes met familie of vrienden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan iig boos vanwege de desintresse:In plaats van naar Genua te rennen om nuttig te zijn voor de families van de slachtoffers en de getroffen bevolking, is Salvini, minister van Binnenlandse Zaken, net aangekomen in Messina om met een paar vrienden te genieten van een goed visdiner.twitter:AnnaLeonardi1 twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 21:30:04 Invece di correre a #Genova per rendersi utile alle famiglie delle vittime ed alla popolazione colpita,#Salvini, ministro dell'interno, è appena arrivato a Messina per gustarsi una buona cena a base di pesce con alcuni amici.#pontemorandi #crolloponte reageer retweet
Nationale ramp is toch ook wel belangrijkquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:36 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ferragosto is morgen hè. Is toch een belangrijke feestdag daar. Velen zijn een paar daagjes met familie of vrienden.
Volgens mij vond de inspectie het op deze video allemaal wel in orde. Een 'mkay' score op alle onderzochte punten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Beste scheuren inderdaad.
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat Ferragosto italiaans is voor OLV Hemelvaart? Hier in België een wettelijke feestdag.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:36 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ferragosto is morgen hè. Is toch een belangrijke feestdag daar. Velen zijn een paar daagjes met familie of vrienden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 21:51:47 ]
Santa Maria. Belangrijke feestdag. Maar dit is wel erg triest voor een man die claimt van het volk te zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Ferragosto italiaans is voor OLV Hemelvaart? Hier in België een wettelijke feestdag.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]Wat een lul is het ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is gekozen puur op z'n anti immigratiepolitiek. Een soort Italiaanse Boris Johnson. Verwacht niet teveel van hem op andere vlakken.quote:
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]Godver, wat een lutserSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
Salvini zou ook gezegd hebben dat het gekomen is door bezuinigingen die door de EU zijn opgelegd.quote:
Als Salvini zo doorgaat, is ie zo zijn baan kwijt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Salvini zou ook gezegd hebben dat het gekomen is door bezuinigingen die door de EU zijn opgelegd.
Reken er maar eerst op dat hij heel cynisch dit probeert te draaien naar politiek gewin.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:06 schreef Falco het volgende:
[..]
Als Salvini zo doorgaat, is ie zo zijn baan kwijt.
Daar is ie al mee begonnen door de EU aan te wijzen als schuldige.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Reken er maar eerst op dat hij heel cynisch dit probeert te draaien naar politiek gewin.
serieus? Dat is snel Sneller dan Andreotti.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar is ie al mee begonnen door de EU aan te wijzen als schuldige.
Italian Deputy Prime Minister Salvini Blames Deadly Bridge Collapse on EU Budget Constraintsquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
serieus? Dat is snel Sneller dan Andreotti.
Misschien kan hij Erdogan even bellen, die zoekt nog nieuwe vrienden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Italian Deputy Prime Minister Salvini Blames Deadly Bridge Collapse on EU Budget Constraints
http://time.com/5366949/i(...)-budget-constraints/
Nee, dat is Schotland.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:20 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Is dit Engeland? Laten ze zoiets neerzetten en de oude, verkeerde brug voor altijd vergeten. Ook als erkenning dat de oude brug helemaal verkeerd was.
Jezus wat een slechte grap. Misschien tijd voor de anti mafia om een kijkje te nemen in Salvini's reilen en zeilen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Italian Deputy Prime Minister Salvini Blames Deadly Bridge Collapse on EU Budget Constraints
http://time.com/5366949/i(...)-budget-constraints/
Tja, je kunt er het zijne van denken, maar hij laat er geen gras over groeien:quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jezus wat een slechte grap. Misschien tijd voor de anti mafia om een kijkje te nemen in Salvini's reilen en zeilen.
quote:“If external constraints prevent us from spending to have safe roads and schools, then it really calls into question whether it makes sense to follow these rules,” Salvini, who heads the euroskeptic League, said. “There can be no tradeoff between fiscal rules and the safety of Italians.”
Messina heeft dan ook erg goede vis.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan iig boos vanwege de desintresse:"In plaats van naar Genua te rennen om nuttig te zijn voor de families van de slachtoffers en de getroffen bevolking, is Salvini, minister van Binnenlandse Zaken, net aangekomen in Messina om met een paar vrienden te genieten van een goed visdiner."twitter:AnnaLeonardi1 twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 21:30:04 Invece di correre a #Genova per rendersi utile alle famiglie delle vittime ed alla popolazione colpita,#Salvini, ministro dell'interno, è appena arrivato a Messina per gustarsi una buona cena a base di pesce con alcuni amici.#pontemorandi #crolloponte reageer retweet
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Italian Deputy Prime Minister Salvini Blames Deadly Bridge Collapse on EU Budget Constraints
http://time.com/5366949/i(...)-budget-constraints/
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Italiaanse Geert Wilders?U MAD?
Het is kinderachtig verantwoordelijkheid afschuiven. En met de snelheid waarmee het gebeurt ronduit dubieus.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja, je kunt er het zijne van denken, maar hij laat er geen gras over groeien:
[..]
Klinkt wel logisch!quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Salvini zou ook gezegd hebben dat het gekomen is door bezuinigingen die door de EU zijn opgelegd.
Nee.quote:
In de oren van een stel waanzinnig gestoorden wellicht, maar dit is natuurlijk bullshit wat ie nu verkondigt en ook nog eens triest ten opzichte van nabestaanden.quote:
Reactie was wel te verwachten want ze waren paar weekje geleden al aan het bakkeleien en wilde zich niet aan de EU richtlijnen (staatsschuld, begrotingstekort) voldoen en wilde hier in eerste instantie heel ver voor gaanquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is kinderachtig verantwoordelijkheid afschuiven. En met de snelheid waarmee het gebeurt ronduit dubieus.
Ik vind het onbeschoft naar de nabestaanden. De doden liggen daar nog, niet eens koud geworden. De levenden (als ze er zijn) worden nog gezocht.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:47 schreef Falco het volgende:
[..]
In de oren van een stel waanzinnig gestoorden wellicht, maar dit is natuurlijk bullshit wat ie nu verkondigt en ook nog eens triest ten opzichte van nabestaanden.
Wat mij alleen maar sterkt in m'n gevoel dat de anti mafia onderzoek mag doen naar Salvini. Teveel geldvragerij, te weinig verantwoording.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Reactie was wel te verwachten want ze waren paar weekje geleden al aan het bakkeleien en wilde zich niet aan de EU richtlijnen (staatsschuld, begrotingstekort) voldoen en wilde hier in eerste instantie heel ver voor gaan
Dat was over de Tay, niet over de Firth of Forth.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:29 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Nee, dat is Schotland en weet wat zo ironisch is. Dit is de vervanger van de oude ingestorte brug!
De vervanger (rode brug) heeft nog nooit problemen gehad.
Het verkeer is het minst grote probleem voor een brugquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Na brugramp: dringende oproep aan onze overheid
Het brugdrama in Genua, waarbij dinsdag tientallen doden vielen, werpt de vraag op hoe veilig de bruggen in Nederland eigenlijk zijn. Professor Rob Nijsse van de TU Delft praat ons bij.
----
Wat ie zegt lijkt me wel een dingetje ja. Vele bruggen uit die tijd over de hele wereld zijn een risico vanwege o.a. de toename in verkeer.
Dat ziet er zo wel griezelig uit ja. (en idd, net godzilla)quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:51 schreef Dagoduck het volgende:
Dat lijkt me toch Godzilla aan het werk? Of moet ik me met deze theorie in BNW melden?
De dynamische belasting van zware vrachtwagens is wel degelijk een grote factor.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 01:03 schreef Harwich het volgende:
* Harwich
[..]
Het verkeer is het minst grote probleem voor een brug
Daarbij denk ik dat huizen in Nederland een grotere risico lopen om in te storten volgens mij
noem 1 brug die door overbelasting is ingestort?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 01:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
De dynamische belasting van zware vrachtwagens is wel degelijk een grote factor.
Heeft wel met elkaar te maken. Wiki over de Forth Bridge:quote:Op woensdag 15 augustus 2018 00:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat was over de Tay, niet over de Firth of Forth.
Bronquote:Het dodental na het instorten van een verkeersbrug in de Italiaanse havenstad Genua dinsdag is opgelopen tot 31. De burgerbeschermingsdienst heeft dat bevestigd, meldt de krant La Repubblica.
Onder de doden zijn ook twee kinderen. Vijf lichamen moeten nog geïdentificeerd worden. Het dodental loopt waarschijnlijk verder op. Vijftien mensen raakten gewond, van wie negen er ernstig aan toe zijn, en minstens tien mensen worden nog vermist.
Een bron bij de brandweer spreekt al van zeker 35 doden. Op het moment dat de brug instortte reden naar schatting 35 voertuigen op de brug.
De reddingswerkzaamheden hebben 's nachts het werk voortgezet in de hoop levenden onder het puin vandaan te halen.
Eerder circuleerden er tegenstrijdige berichten over het aantal mensen dat is omgekomen. Schattingen varieerden van 22 tot 35 doden.
Reddingwerkers vrezen dat rest van brug gaat instorten
Reddingwerkers vrezen dat de stukken van de Morandi-brug die nog overeind staan het ook zullen begeven. Daarom zijn de panden in de omgeving ook ontruimd.
Een deel van de 1 kilometer lange brug stortte dindag in. Hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren, is nog niet duidelijk. De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken, Matteo Salvini, heeft gezworen de verantwoordelijken voor de "onacceptabele ramp" te zullen vinden.
Volgens minister van Transport Danilo Toninelli is het instorten van de brug, die in de jaren zestig werd gebouwd, een goed voorbeeld van de vervallen staat van de infrastructuur in Italië. Stefano Marigliani, de directeur van de afdeling Genua van wegenbeheerder Autostrade, verklaart echter dat het ongeval niet te voorspellen was.
Autostrade heeft toegezegd mee te werken aan het onderzoek naar het instorten van de brug. Een professor in de techniek waarschuwde in 2016, toen de brug gerenoveerd werd, al dat hij moest worden afgebroken en herbouwd, omdat de constructie te snel was afgetakeld, meldt Euronews.
Meestal wordt bij verzwakte bruggen op tijd een verbod voor zware vrachtauto’s ingesteld.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 01:21 schreef Harwich het volgende:
[..]
noem 1 brug die door overbelasting is ingestort?
ik moet alleen aan de voetgangersbrug denken in de usa, maar dat was overduidelijk een constructiefout.
Veruit de meeste bruggen storten in door weersomstandigheden or slecht onderhoud
Dus geen draagvermogen
Klopt, Duitsers maken geen grappen die doen verboden instellen o.a. voor vrachtwagens op bepaalde bruggen in NRWquote:Op woensdag 15 augustus 2018 07:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Meestal wordt bij verzwakte bruggen op tijd een verbod voor zware vrachtauto’s ingesteld.
Wat is jouw achtergrond?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 01:03 schreef Harwich het volgende:
* Harwich
[..]
Het verkeer is het minst grote probleem voor een brug
Daarbij denk ik dat huizen in Nederland een grotere risico lopen om in te storten volgens mij
Damn..quote:Op woensdag 15 augustus 2018 07:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
35 lees ik op Nu.nl
https://www.nu.nl/buitenl(...)nua-gestegen-35.html
Onzin, Rijkswaterstaat hebben wij hier om de bruggen in goede conditie te houden. Dit kan nooit in Nederland gebeuren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Na brugramp: dringende oproep aan onze overheid
Het brugdrama in Genua, waarbij dinsdag tientallen doden vielen, werpt de vraag op hoe veilig de bruggen in Nederland eigenlijk zijn. Professor Rob Nijsse van de TU Delft praat ons bij.
----
Wat ie zegt lijkt me wel een dingetje ja. Vele bruggen uit die tijd over de hele wereld zijn een risico vanwege o.a. de toename in verkeer.
De kans is een stuk kleiner, maar ik zou het niet volledig uit willen sluiten.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Onzin, Rijkswaterstaat hebben wij hier om de bruggen in goede conditie te houden. Dit kan nooit in Nederland gebeuren.
Als ik jou was zou ik niet meer onder- en over bruggen rijden in NLquote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De kans is een stuk kleiner, maar ik zou het niet volledig uit willen sluiten.
https://eenvandaag.avrotr(...)ucten-noord-holland/quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:08 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik niet meer onder- en over bruggen rijden in NL
Goed verhaal, nogmaals, als je wat dieper erin zit weet je dat het onmogelijk is hierquote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:11 schreef Igen het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)ucten-noord-holland/
"Tientallen bruggen en viaducten in de provincie Noord-Holland vertonen dusdanig ernstige problemen door achterstallig onderhoud dat er 'onacceptabel' risico bestaat op instorten."
Ok. Ik geef toe dat ik er niet "wat dieper" in zit. Misschien is iets in Nederland al "onacceptabel" als er nauwelijks iets aan de hand is. Dat wil ik best geloven.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Goed verhaal, nogmaals, als je wat dieper erin zit weet je dat het onmogelijk is hier
Er zou een nieuwe ringweg ver om de stad heen worden gebouwd. Die heeft M5S geprobeerd tegen te houden. Maar een vervanging voor deze brug was dat niet, want die was ook voor het verkeer binnen de stad belangrijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:16 schreef speknek het volgende:
Ik hoorde dat de brug al eerder vervangen zou worden, maar dat een actiegroep met banden met M5S toen een campagne heeft gevoerd om die 'geldverspilling' tegen te gaan. Dus dat kan ook wel een reden zijn waarom er niet meegeleefd wordt maar vooral naar zondebokken wordt gezocht.
quote:De directeur van de afdeling Genua van de Italiaanse wegenbeheerder Autostrade, Stefano Marigliani, zegt tegen Reuters: "De instorting was onverwacht en niet te voorspellen. De brug werd constant in de gaten gehouden, zelfs meer dan wettelijk werd vereist. Er was geen reden om de brug als gevaarlijk te beschouwen."
Van de hoofdverdachte hoef je weinig andere geluiden te verwachten. Ik zou eens wat second opinions vragen. Genoeg geluiden gehoord dat het wachten was op instorten.quote:
Het wachten is op goed onderzoek van derde partijen inderdaad. Daar valt nu genoeg over te speculeren, maar da's voornamelijk ongegrond natuurlijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Van de hoofdverdachte hoef je weinig andere geluiden te vetwachten. Ik zou eens wat second opinions vragen. Genoeg geluiden gehoord dat het wachten was op instorten.
Mee te maken. Maar the fthfthfh of fhthfht railway bridge is niet DE vervanger van de Tay bridge. Die ligt er een paar meter naast.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 05:55 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Heeft wel met elkaar te maken. Wiki over de Forth Bridge:
De werkzaamheden aan de brug begonnen onder leiding van Thomas Bouch, maar werden gestaakt toen de Tay Rail Bridge, een ander ontwerp van Bouch, instortte tijdens een storm in december 1879 wat leidde tot de ramp met de Tay Bridge. Het werk werd overgenomen door John Fowler en Benjamin Baker en uitgevoerd tussen 1883 en 1890. De brug werd geopend door de prins van Wales, de latere koning Eduard VII. De eerste vier jaar werden besteed aan de bouw van caissons (waterdichte kamers) en de bouw van de pijlers. Door het instorten van de Tay Bridge werd de Forth Bridge zo berekend dat zij een orkaan zou moeten kunnen weerstaan. In totaal heeft de bouw van de brug aan 54 mensen het leven gekost.
De brug werd in 2015 op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO geplaatst.[1]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Forth_Bridge
Leuk en heel stoer jouw reacties, maar die rapporten tonen blijkbaar anders aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Goed verhaal, nogmaals, als je wat dieper erin zit weet je dat het onmogelijk is hier
Nu maar afwachten of ie invloedrijke vriendjes heeft en dit soort beweringen kan blijven doen als het tegendeel blijkt.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:48 schreef I. het volgende:
De directeur van de afdeling Genua van de Italiaanse wegenbeheerder Autostrade, Stefano Marigliani, zegt tegen Reuters: "De instorting was onverwacht en niet te voorspellen. De brug werd constant in de gaten gehouden, zelfs meer dan wettelijk werd vereist. Er was geen reden om de brug als gevaarlijk te beschouwen."
https://www.bbc.com/news/world-europe-45190735quote:The country spent more than ¤14bn (£12.5bn; $16bn) on its roads in 2006 but that had dropped to less than ¤4bn after the 2008 financial crisis, according to data from the Organisation for Economic Co-operation and Development.
In Duitsland is als ik me goed herinner maar 12% van de bruggen in goede toestand, en dat zijn dus alleen de nieuwe bruggen, van iets van 70% is de toestand matig tot bevredigend en de rest is verontrustend.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:15 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-45190735
Beetje rare insteek om landen te vergelijken. Het is wat duurder te bouwen in de bergen dan op de Noord-Duitse hei. Duitse economie is ook ietsjepietsje groter.
Wel zie je de enorme daling van uitgaven van 14 miljard naar 4 miljard in Italië na 2008.
Daar moet je wat mee doen man. Misschien kun je een job bij Rijkswaterstaat regelen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:27 schreef Harwich het volgende:
mijn achtergrond is simpelweg logisch nadenken
Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk en Nederland.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar goed, Italië stikt van dergelijke slecht onderhouden bruggen en viaducten. Ben echt benieuwd wat ze daaraan gaan doen.
En niet alleen Italië trouwens.
Dunning en Kruger zijn trots op je.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:27 schreef Harwich het volgende:
Mijn achtergrond is simpelweg logisch nadenken.
hahaha er was een trucker op de radio in een interview en die vertelde dat het ding berucht was onder collega's, dat je het gewoon voelde zwabberen als je eroverheen reed en dat ie kraakte en rare geluiden maakte, af en toe een knal van waarschijnlijk betonijzer wat sprong wegens teveel spanning... en hij kende ook mensen met loodsen vlakbij en onder de brug die het konden beamen.quote:
Is die andere brug afgesloten?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:56 schreef Ener-G het volgende:
[..]
hahaha er was een trucker op de radio in een interview en die vertelde dat het ding berucht was onder collega's, dat je het gewoon voelde zwabberen als je eroverheen reed en dat ie kraakte en rare geluiden maakte, af en toe een knal van waarschijnlijk betonijzer wat sprong wegens teveel spanning... en hij kende ook mensen met loodsen vlakbij en onder de brug die het konden beamen.
Daarna vertelde hij ook nog even dat er vlakbij nog zo'n brug is, die nog veel erger is.
Zelfde kerel werd ook bij Nieuwsuur geïnterviewd.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:56 schreef Ener-G het volgende:
[..]
hahaha er was een trucker op de radio in een interview en die vertelde dat het ding berucht was onder collega's, dat je het gewoon voelde zwabberen als je eroverheen reed en dat ie kraakte en rare geluiden maakte, af en toe een knal van waarschijnlijk betonijzer wat sprong wegens teveel spanning... en hij kende ook mensen met loodsen vlakbij en onder de brug die het konden beamen.
Daarna vertelde hij ook nog even dat er vlakbij nog zo'n brug is, die nog veel erger is.
Dan wil ik wel graag weten welke brug dat is, want over een paar weken gaan we weer naar Italië, en de ingestorte brug zat ook op onze route, die kan geen kwaad meer.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:57 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Is die andere brug afgesloten?
Wel schandalig hoor..
https://www.welt.de/polit(...)gen-den-verfall.htmlquote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:32 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
In Duitsland is als ik me goed herinner maar 12% van de bruggen in goede toestand, en dat zijn dus alleen de nieuwe bruggen, van iets van 70% is de toestand matig tot bevredigend en de rest is verontrustend.
Dat was in 2016 dacht ik.
Nope.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:57 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Is die andere brug afgesloten?
Die voelen de bui al hangen natuurlijk. Instortende bruggen zijn zaken waarbij tot op de bodem gaat worden uitgezocht welke partij zijn werk heeft laten versloffen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:26 schreef TheVulture het volgende:
Wel typisch dat de regering nu vooral bezig is om zondebokken/daders aan te wijzen zo kort na de ramp al terwijl je normaal gesproken toch prioriteit zou leggen bij het zoeken/verzorgen van slachtoffers en het bergen van overledenen.
Daarom wordt er dus al zo snel een zonnebok aangewezen, de zwakzinnige populisten van M5S meenden het weer beter te weten maar krijgen nu het deksel op de neusquote:De minister van Transport heeft zelf ook al veel kritiek over zich heen gekregen, omdat uitgerekend zijn partij (Vijfsterrenbeweging) twee jaar geleden tegen renovatie van de brug heeft gestemd. "Ze maken ons sprookjes wijs over het ineenstorten van de Morandibrug die volgens een rapport nog honderd jaar mee kan met gewone onderhoudswerken", schreven raadsleden van de Vijfsterrenbeweging in een document.
Idioten Hopelijk bieden die nog nederige excuses aan de nabestaandenen en de stad Genua aan voor die ongefundeerde en levensgevaarlijke praatjes.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:29 schreef J.B. het volgende:
Discussie over schuld brugramp Genua begonnen, dodental opgelopen
http://nos.nl/l/2246144
[..]
Daarom wordt dus een zonnebok aangewezen, de zwakzinnige populisten van M5S meenden het weer beter te weten maar krijgen nu het deksel op de neus
Pijnlijkquote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:29 schreef J.B. het volgende:
Discussie over schuld brugramp Genua begonnen, dodental opgelopen
http://nos.nl/l/2246144
[..]
Daarom wordt dus een zonnebok aangewezen, de zwakzinnige populisten van M5S meenden het weer beter te weten maar krijgen nu het deksel op de neus
Bruggen bewegen altijd. Ook de bruggen bij Ewijk (A50) voel je bewegen als je daar in de file staat/ langzaam moet rijden. Het zou pas gevaarlijk worden als er geen beweging in zou zitten.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:56 schreef Ener-G het volgende:
[..]
hahaha er was een trucker op de radio in een interview en die vertelde dat het ding berucht was onder collega's, dat je het gewoon voelde zwabberen als je eroverheen reed en dat ie kraakte en rare geluiden maakte, af en toe een knal van waarschijnlijk betonijzer wat sprong wegens teveel spanning... en hij kende ook mensen met loodsen vlakbij en onder de brug die het konden beamen.
Daarna vertelde hij ook nog even dat er vlakbij nog zo'n brug is, die nog veel erger is.
Dat is de essentie van populisme.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:26 schreef TheVulture het volgende:
Wel typisch dat de regering nu vooral bezig is om zondebokken/daders aan te wijzen.
Ik verwacht ook niet dat je slim bent maar de oorzaak van een brug dat instort is nooit het gevolg van teveel verkeer. Een brug is immers gebouwd voor het verkeer.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar moet je wat mee doen man. Misschien kun je een job bij Rijkswaterstaat regelen.
Nee oelewapper.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:36 schreef Harwich het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat je slim bent maar de oorzaak van een brug dat instort is nooit het gevolg van teveel verkeer. Een brug is immers gebouwd voor het verkeer.
Een brug stort in als gevolg van gebrek aan onderhoud, of constructiefout.
Je kan dus stellen dat de brug in Genova ook zou zijn ingestort als er geen verkeer overheen was gegaan.
Je hoeft geen ingenieur te zijn om deze conclusie te trekken.
Wat een pure, onversneden domme nonsens.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:36 schreef Harwich het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat je slim bent maar de oorzaak van een brug dat instort is nooit het gevolg van teveel verkeer. Een brug is immers gebouwd voor het verkeer.
Een brug stort in als gevolg van gebrek aan onderhoud, of constructiefout.
Je kan dus stellen dat de brug in Genova ook zou zijn ingestort als er geen verkeer overheen was gegaan.
Je hoeft geen ingenieur te zijn om deze conclusie te trekken.
Excuses of niet, het is bepaald niet bemoedigend dat iemand van die partij nu minister van transport is. Met zulke flapdrollen aan het roer zal het wel niet de laatste brug zijn die zo in elkaar dondert.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idioten Hopelijk bieden die nog nederige excuses aan de nabestaandenen en de stad Genua aan voor die ongefundeerde en levensgevaarlijke praatjes.
Het zijn particulieren bedrijven, toch?quote:
Klopt. Beurswaarde van dat bedrijf is inmiddels ook bijna 10% gekelderd.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het zijn particulieren bedrijven, toch?
En dan alsnog de EU de schuld geven als Salvini zijnde..
De handel in aandelen van dit bedrijf is gister zelfs stilgelegd stond op nu.nl:quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:50 schreef I. het volgende:
[..]
Klopt. Beurswaarde van dat bedrijf is inmiddels ook bijna 10% gekelderd.
Edit: artikel toegevoegdquote:Gepubliceerd: 14-08-18 15:36
Laatste update: 14-08-18 19:24
De handel in aandelen van Atlantia SpA, de beheerder van de ingestorte brug in Genua, is stilgelegd. Dit gebeurde nadat het aandeel een forse duikvlucht had gemaakt. In eerste instantie daalde de prijs met zo'n 10 procent, om vervolgens rond 6 procent in de min te stabiliseren.
https://www.nu.nl/economi(...)enua-stilgelegd.html
Dat gaat ze niet veel goeds doen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De handel in aandelen van dit bedrijf is gister zelfs stilgelegd stond op nu.nl.
Die vrachtwagenchauffeur rijdt wel vaker volgeladen over en bruggetje he.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bruggen bewegen altijd. Ook de bruggen bij Ewijk (A50) voel je bewegen als je daar in de file staat/ langzaam moet rijden. Het zou pas gevaarlijk worden als er geen beweging in zou zitten.
Mits het zonder gekraak, gepiep, en knappend betonijzer isquote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bruggen bewegen altijd. Ook de bruggen bij Ewijk (A50) voel je bewegen als je daar in de file staat/ langzaam moet rijden. Het zou pas gevaarlijk worden als er geen beweging in zou zitten.
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:36 schreef Harwich het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat je slim bent maar de oorzaak van een brug dat instort is nooit het gevolg van teveel verkeer. Een brug is immers gebouwd voor het verkeer.
Een brug stort in als gevolg van gebrek aan onderhoud, of constructiefout.
Je kan dus stellen dat de brug in Genova ook zou zijn ingestort als er geen verkeer overheen was gegaan.
Je hoeft geen ingenieur te zijn om deze conclusie te trekken.
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee oelewapper.
Verkeer, en zeker vrachtwagens, zorgen voor trillingen. Een brug is zo ontworpen dat deze zo-en-zo-veel trillingen gedurende een levensduur van zo-en-zo-veel jaar kan hebben, voordat materiaalmoeheid optreedt. Als er dan 5x zo veel verkeer en vooral veel meer vrachtverkeer dan gepland over de brug rijdt, dan gaat hij dus sneller kapot.
Dat lijkt me dan ook allemaal schromelijk overdreven... Alsof je betonijzer hoort knappen ofzo...quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:21 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Mits het zonder gekraak, gepiep, en knappend betonijzer is
Die vrachtwagen alleen maakt het verschil niet... Als hij de pont de Normandie wel eens gepakt heeft zou hij het ook gevoeld hebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die vrachtwagenchauffeur rijdt wel vaker volgeladen over en bruggetje he.
Oké man.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:39 schreef AchJa het volgende:
Die vrachtwagen alleen maakt het verschil niet... Als hij de pont de Normandie wel eens gepakt heeft zou hij het ook gevoeld hebben.
Bruggen van dat formaat zijn niet onder de indruk van een enkele vrachtwagen, dat snap jij toch ook wel?quote:
Metaalmoeheid, roest, piekspanningen erop omdat er een 20 tonner of nog zwaarder overheen gaat? (of een paar achter elkaar in colonne).quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan ook allemaal schromelijk overdreven... Alsof je betonijzer hoort knappen ofzo...
Denk jij dat hij daar alleen overheen rijdt?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bruggen van dat formaat zijn niet onder de indruk van een enkele vrachtwagen, dat snap jij toch ook wel?
Hoe precies ervoer deze pijler trekkrachten?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:59 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap deze constructie überhaupt niet goed. Beton is helemaal niet gemaakt voor trekkrachten (vandaar de wapening) maar deze 'hangbrug' hing op aan beton...extra gewicht en geen meerwaarde.
Jammer van de doden maar dit soort grauwe bruggen moeten zo snel mogelijk afgebroken worden, ook in Nederland mogen we wel wat mooiere architectuur toepassen voor de bruggen van snelwegen want het ziet er niet uit zo.
Niet de pijlers, die balken van beton die schuin van de pijler naar het wegdek liepen. (de pijlers hebben ook te maken met trekkrachten trouwens door de zuiging van de wind op het wegdek. )quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe precies ervoer deze pijler trekkrachten?
Er zijn nu richtlijnen voor vervoer en bij de aanleg van wegen wordt er rekening gehouden met het verkeer. De druk en hoeveelheid (en eventueel files want die hebben veel invloed op de levensduur van een weg)quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:08 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk dat er ook een maximum aan gewicht voor vrachtwagens moet worden gesteld, in combinatie met een lagere doorstroming op de brug.
Hier (het westen van Friesland) zie je de wegen ook bezwijken onder de druk van te zware vrachtverkeer; en kan beter twee maal worden gereden met lichtere vrachten. Dat zou een heel hoop kosten in de wegreparaties schelen.
En toch is dat niet het deel dat het begaf; de hele pijler kwam eerst naar beneden, het wegdek volgde trouw.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:07 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Niet de pijlers, die balken van beton die schuin van de pijler naar het wegdek liepen. (de pijlers hebben ook te maken met trekkrachten trouwens door de zuiging van de wind op het wegdek. )
In de VS en in Zweden regelmatig weegplaatsen gezien langs snelwegen. Bepaalde stoplichten aan=alle vrachtwagens over de weegbrug.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:08 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk dat er ook een maximum aan gewicht voor vrachtwagens moet worden gesteld, in combinatie met een lagere doorstroming op de brug.
Hier (het westen van Friesland) zie je de wegen ook bezwijken onder de druk van te zware vrachtverkeer; en kan beter twee maal worden gereden met lichtere vrachten. Dat zou een heel hoop kosten in de wegreparaties schelen.
Schei toch uit... Als dat aan de orde van de dag was geweest was die brug 30 jaar geleden al ingestort... Nee, plotseling vinden we een Nederlandse sjoof die heel toevallig over die brug rijdt en net bij hem knapt, piept, kraakt en breekt er van alles... Natuurlijk...quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:55 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Metaalmoeheid, roest, piekspanningen erop omdat er een 20 tonner of nog zwaarder overheen gaat? (of een paar achter elkaar in colonne).
Pats, zegt het betonijzer dan.
De lokale politiek en de mafia vinden het ook allemaal schromelijk overdreven
x100000!!quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Schei toch uit... Als dat aan de orde van de dag was geweest was die brug 30 jaar geleden al ingestort... Nee, plotseling vinden we een Nederlandse sjoof die heel toevallig over die brug rijdt en net bij hem knapt, piept, kraakt en breekt er van alles... Natuurlijk...
42 komt nu langs op BNR nieuws.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:22 schreef Frutsel het volgende:
En weer andere cijfers...
[ afbeelding ]
39 doden, 10 vermisten
Dat maximale gewicht is er gewoon, evenals een maximale aslast. In Nederland is het maximale gewicht van een vrachtwagen 50 ton, Europese regels vereisen 40 ton.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:08 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk dat er ook een maximum aan gewicht voor vrachtwagens moet worden gesteld, in combinatie met een lagere doorstroming op de brug.
Hier (het westen van Friesland) zie je de wegen ook bezwijken onder de druk van te zware vrachtverkeer; en kan beter twee maal worden gereden met lichtere vrachten. Dat zou een heel hoop kosten in de wegreparaties schelen.
Mag je vinden... Ik denk daar anders overs. Ik vind het vooral een sensatieverhaal van betrokkene.quote:
Dat is dan ook geen beton maar dat zijn vierkante bakken waar die hangkabels in zitten.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:59 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap deze constructie überhaupt niet goed. Beton is helemaal niet gemaakt voor trekkrachten (vandaar de wapening) maar deze 'hangbrug' hing op aan beton...extra gewicht en geen meerwaarde.
Schei toch uit... hij spreekt nooit collega's natuurlijk. Het is de enige manier om naar de overkant te komen als je niet dwars door de stad wil met de grote vrachtwagens, dus dan is de kans groot dat je er wel eentje treft.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Schei toch uit... Als dat aan de orde van de dag was geweest was die brug 30 jaar geleden al ingestort... Nee, plotseling vinden we een Nederlandse sjoof die heel toevallig over die brug rijdt en net bij hem knapt, piept, kraakt en breekt er van alles... Natuurlijk...
Die brug voelde ook voor vele Italianen die daar dagelijks overheen moesten aan als onveilig.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mag je vinden... Ik denk daar anders overs. Ik vind het vooral een sensatieverhaal van betrokkene.
Ah sorry, zag het verkeerd inderdaad.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen beton maar dat zijn vierkante bakken waar die hangkabels in zitten.
Wat een onzin nogmaals, het enige wat die vetzak van een trucker hoort zijn zijn eigen scheten.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:41 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Schei toch uit... hij spreekt nooit collega's natuurlijk. Het is de enige manier om naar de overkant te komen als je niet dwars door de stad wil met de grote vrachtwagens, dus dan is de kans groot dat je er wel eentje treft.
En als een van zn klanten onder de brug zit, dan stap je weleens uit om dingen uit en in te laden enzo
https://www.nporadio1.nl/gemist/2018-08-14 interview vanaf 19.00 waarin ie letterlijk vertelt dat ie soms 'pang' hoort en een hoop gekraak als ie bij die klant was.
Dat ding stond al jaren bekend als 'de zieke brug'.
https://nos.nl/uitzending/35517-nieuwsuur.html
Lijkt mij niet een random aandachttrekker, maar iemand die gewoon voor zn brood om en over die brug heen moet.
Als je het dan toch over aandachttrekkers wil hebben: https://www.nporadio1.nl/(...)ngestorte-brug-genua
Wat wil je hier nou mee zeggen? Hoe moet het er dan van onderen uitzien? Al die nep specialisten hier, om eng van te worden.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:52 schreef Ener-G het volgende:
Zo zag ie er aan de onderkant uit:
https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:04 schreef Klepper272 het volgende:
Informatie, voorlopige analyse en discussie.
Precies.quote:we're just discussing here ....we have no fucking clue
Tsja, als je maar genoeg geld neerlegt kan je waarschijnlijk in het rapport laten zetten dat de brug door aliens is gebouwd. Corrupte bende daar.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:29 schreef J.B. het volgende:
Discussie over schuld brugramp Genua begonnen, dodental opgelopen
http://nos.nl/l/2246144
[..]
Daarom wordt er dus al zo snel een zonnebok aangewezen, de zwakzinnige populisten van M5S meenden het weer beter te weten maar krijgen nu het deksel op de neus
Die schuine "balken" dienen in de eerste plaats als trekkabels. Het beton zit eromheen als een soort coating tegen het roesten. Zeg maar als verf (maar dan veel zwaarder natuurlijk). Dat vond deze ingenieur blijkbaar mooier.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:07 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Niet de pijlers, die balken van beton die schuin van de pijler naar het wegdek liepen. (de pijlers hebben ook te maken met trekkrachten trouwens door de zuiging van de wind op het wegdek. )
Dat ze stemmen horen geeft wel weer hoop.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:22 schreef Frutsel het volgende:
En weer andere cijfers...
[ afbeelding ]
39 doden, 10 vermisten
Waarschijnlijk zat het beton (als het al beton was) er als een losse huls omheen. Dan vermoed ik dat er ook afwateringsgaatjes in zaten.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:28 schreef Igen het volgende:
Die schuine "balken" dienen in de eerste plaats als trekkabels. Het beton zit eromheen als een soort coating tegen het roesten. Zeg maar als verf (maar dan veel zwaarder natuurlijk). Dat vond deze ingenieur blijkbaar mooier.
Maar het lijkt me wel lastig in het onderhoud. Verf kun je overschilderen, maar als het beton barst en water binnendringen kan ...?
_____!!!!!!!quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee oelewapper.
Verkeer, en zeker vrachtwagens, zorgen voor trillingen. Een brug is zo ontworpen dat deze zo-en-zo-veel trillingen gedurende een levensduur van zo-en-zo-veel jaar kan hebben, voordat materiaalmoeheid optreedt. Als er dan 5x zo veel verkeer en vooral veel meer vrachtverkeer dan gepland over de brug rijdt, dan gaat hij dus sneller kapot.
Dat beton rond die tuien had inderdaad geen enkel nut, was puur voor het uitzicht.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:59 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap deze constructie überhaupt niet goed. Beton is helemaal niet gemaakt voor trekkrachten (vandaar de wapening) maar deze 'hangbrug' hing op aan beton...extra gewicht en geen meerwaarde.
Jammer van de doden maar dit soort grauwe bruggen moeten zo snel mogelijk afgebroken worden, ook in Nederland mogen we wel wat mooiere architectuur toepassen voor de bruggen van snelwegen want het ziet er niet uit zo.
Ben meer geïnteresseerd in het deel dat instortte. Dit is leuk voor het idee, maar het is niet zo dat de weg spontaan in tweeen brak.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:19 schreef crystal_meth het volgende:
Foto van enkele weken geleden:
[ afbeelding ]
Precies. Het is die staander/ kolom of hoe je het ook wil noemen die in tweeen brak.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben meer geïnteresseerd in het deel dat instortte. Dit is leuk voor het idee, maar het is niet zo dat de weg spontaan in tweeen brak.
Pyloon.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies. Het is die staander/ kolom of hoe je het ook wil noemen die in tweeen brak.
Dat is waar idd.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Pyloon.
Die kan in principe ook doorbreken wanneer aan één kant het wegdek dat aan de tuien hangt wegvalt. Dan wordt de pyloon niet meer evenwichtig belast en kan het mis gaan.
Volgens getuigen was het het centrale deel dat als eerst de geest gaf. Kan natuurlijk heel goed zijn dat er nog een deel blijft wankelen terwijl de wegdelen als op de grond liggen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 15:10 schreef Igen het volgende:
In het enige live-filmpje wat ik tot nu toe heb gezien, zie je de beide kanten van de pyloon na elkaar omvallen. Het wegdek ligt dan allang op de grond.
Brug heeft er ongeveer 60 jaar gestaan. Het blijft gissen. Want die voorspantechniek laat hogere belastingen toe. Maar in de jaren 60 ging men natuurlijk uit van mac. een bepaalde toelaatbare belasting. Het verkeer is natuurlijk in al die jaren enorm toegenomen en mbt het onderhoud weten we ook niets. Teveel factoren die voor een leek niet na te gaan zijn. Alleen het onderzoek kan uitsluitsel geven.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:59 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap deze constructie überhaupt niet goed. Beton is helemaal niet gemaakt voor trekkrachten (vandaar de wapening) maar deze 'hangbrug' hing op aan beton...extra gewicht en geen meerwaarde.
Jammer van de doden maar dit soort grauwe bruggen moeten zo snel mogelijk afgebroken worden, ook in Nederland mogen we wel wat mooiere architectuur toepassen voor de bruggen van snelwegen want het ziet er niet uit zo.
En de snelheid van het vrachtberkeer is sinds de jaren '60 ook enorm toegenomen. In die tijd konden de vrachtwagens nauwelijks 80 km per uur halen. Ik denk dat het qua trillingen ook wel uitmaakt, of een volle vrachtwagen 70 km per uur rijdt of meer dan 100 km per uurquote:Op woensdag 15 augustus 2018 15:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Brug heeft er ongeveer 60 jaar gestaan. Het blijft gissen. Want die voorspantechniek laat hogere belastingen toe. Maar in de jaren 60 ging men natuurlijk uit van mac. een bepaalde toelaatbare belasting. Het verkeer is natuurlijk in al die jaren enorm toegenomen en mbt het onderhoud weten we ook niets. Teveel factoren die voor een leek niet na te gaan zijn. Alleen het onderzoek kan uitsluitsel geven.
Ben wel benieuwd.
Je kan je wel afvragen waar die schade door veroorzaakt wordt. Dat middelste deel is een suspended span, dat moet "los" liggen en enkel vertikale krachten uitoefenen. Het zou in principe aan minstens één kant vrij moeten kunnen glijden omdat die punten waar het op ligt tov elkaar bewegen (door belasting, thermische expansie, etc..). Daarom rust zo'n deel normaal op "rockers" die horizontale beweging toelaten.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben meer geïnteresseerd in het deel dat instortte. Dit is leuk voor het idee, maar het is niet zo dat de weg spontaan in tweeen brak.
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:41 schreef Harwich het volgende:
wat mij trouwens opvalt is dat een terroristische aanslag buiten beschouwing wordt gelaten
het was donker en grauw weer.. paar dynamietstaven gecentreerd plaatsen en je hebt een leuk effect
als je eens heel goed kijkt naar die opbouw van deze brug ga ik mij toch het een en ander afvragen..quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:19 schreef crystal_meth het volgende:
Foto van enkele weken geleden:
[ afbeelding ]
Niet de middelste, maar degene het verst bij de bergwand vandaan is degene die is ingestortquote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:47 schreef Harwich het volgende:
[..]
als je eens heel goed kijkt naar die opbouw van deze brug ga ik mij toch het een en ander afvragen..
ik heb namelijk het idee dat de staanders als eerste geplaatst zijn waarop er vervolgens losse compartimenten wegdekken op geplaatst zijn.
wanneer één van de staanders lager is de andere of zelfs gezakt is ten opzichte van de andere, zal dat er vervolgens voor zorgen dat de andere staander veel meer gewicht te verduren krijgt (ook wel contraballast).
Ongebalanceerd gewicht omdat de middelster staander (die ingestort is) het totale gewicht draagt van het wegdek. Maar dat is een zelfverzonnen theorie
Op deze foto kan je zien dat het suspended span dat samen met de linkse pyloon naar beneden gekomen is, schuin lag tov de brugdelen waar het tussen ligt (afwijking van iets meer dan 1°). Er is dus inderdaad een hoogteverschil. Op zich zal dat voor weinig extra belasting zorgen, tenzij het span vastgeklemd zat tussen beide brugdelen. In dat geval zou extra belasting die de rechterzijde naar omlaag duwt een enorme horizontale druk veroorzaken. Al kan ik me moeilijk voorstellen dat ze zoiets niet zouden voorzien. Even zoeken of zo'n fout ooit tot een instorting heeft geleid...quote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:47 schreef Harwich het volgende:
[..]
als je eens heel goed kijkt naar die opbouw van deze brug ga ik mij toch het een en ander afvragen..
ik heb namelijk het idee dat de staanders als eerste geplaatst zijn waarop er vervolgens losse compartimenten wegdekken op geplaatst zijn.
wanneer één van de staanders lager is de andere of zelfs gezakt is ten opzichte van de andere, zal dat er vervolgens voor zorgen dat de andere staander veel meer gewicht te verduren krijgt (ook wel contraballast).
Ongebalanceerd gewicht omdat de middelster staander (die ingestort is) het totale gewicht draagt van het wegdek. Maar dat is een zelfverzonnen theorie
quote:The bridge has been subject to almost continual restoration work since the 1970s due to an incorrect assessment of the effects of viscosity of the concrete in the bridge's design. This oversight resulted in excessive deferred displacement of the vehicle deck[3] so that it was neither level nor horizontal; at the worst points, it undulated in all three dimensions. Only after continual measurement, redesign, and associated structural works was the vehicle deck considered acceptable, approaching horizontal by the mid-1980s.[3][8]
Redesign and structural changes continued. From 1990 onward, the easternmost pillar had its stays strengthened by flanking them with external steel cables.[9] The original stays were kept in place, their pre-stress effect having been only modest.[3]
On 3 May 2018, the Autostrade Company announced a call for tenders for the structural upgrade of the viaduct to the value of ¤20,159,000, with a deadline of 11 June 2018.[10]
Workers were installing brand new heavy Jersey barriers on the Ponte Morandi before it collapsed.[11]
Ook exacte kopieën..... Inderdaad maar ff checken dan!quote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die architect heeft nogal wat op zijn naam staan. Beter checken ze alles grondig of sluiten ze alles definitief af
https://nl.wikipedia.org/wiki/Riccardo_Morandi
Je bedoelt bijvoorbeeld zijn creatie bij Agrigento?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die architect heeft nogal wat op zijn naam staan. Beter checken ze alles grondig of sluiten ze alles definitief af
https://nl.wikipedia.org/wiki/Riccardo_Morandi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |