abonnement Unibet Coolblue
pi_181199943
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die vrachtwagenchauffeur rijdt wel vaker volgeladen over en bruggetje he.
Die vrachtwagen alleen maakt het verschil niet... Als hij de pont de Normandie wel eens gepakt heeft zou hij het ook gevoeld hebben.
pi_181200063
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:39 schreef AchJa het volgende:
Die vrachtwagen alleen maakt het verschil niet... Als hij de pont de Normandie wel eens gepakt heeft zou hij het ook gevoeld hebben.
Oké man.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 11:44:51 ]
pi_181200330
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan ook allemaal schromelijk overdreven... Alsof je betonijzer hoort knappen ofzo...
Metaalmoeheid, roest, piekspanningen erop omdat er een 20 tonner of nog zwaarder overheen gaat? (of een paar achter elkaar in colonne).

Pats, zegt het betonijzer dan.

De lokale politiek en de mafia vinden het ook allemaal schromelijk overdreven :W
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181200404
Ik snap deze constructie überhaupt niet goed. Beton is helemaal niet gemaakt voor trekkrachten (vandaar de wapening) maar deze 'hangbrug' hing op aan beton...extra gewicht en geen meerwaarde.

Jammer van de doden maar dit soort grauwe bruggen moeten zo snel mogelijk afgebroken worden, ook in Nederland mogen we wel wat mooiere architectuur toepassen voor de bruggen van snelwegen want het ziet er niet uit zo.
pi_181200521
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bruggen van dat formaat zijn niet onder de indruk van een enkele vrachtwagen, dat snap jij toch ook wel?
Denk jij dat hij daar alleen overheen rijdt?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 augustus 2018 @ 12:05:47 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181200535
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:59 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap deze constructie überhaupt niet goed. Beton is helemaal niet gemaakt voor trekkrachten (vandaar de wapening) maar deze 'hangbrug' hing op aan beton...extra gewicht en geen meerwaarde.

Jammer van de doden maar dit soort grauwe bruggen moeten zo snel mogelijk afgebroken worden, ook in Nederland mogen we wel wat mooiere architectuur toepassen voor de bruggen van snelwegen want het ziet er niet uit zo.
Hoe precies ervoer deze pijler trekkrachten?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181200583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe precies ervoer deze pijler trekkrachten?
Niet de pijlers, die balken van beton die schuin van de pijler naar het wegdek liepen. (de pijlers hebben ook te maken met trekkrachten trouwens door de zuiging van de wind op het wegdek. )
pi_181200595
Ik denk dat er ook een maximum aan gewicht voor vrachtwagens moet worden gesteld, in combinatie met een lagere doorstroming op de brug.

Hier (het westen van Friesland) zie je de wegen ook bezwijken onder de druk van te zware vrachtverkeer; en kan beter twee maal worden gereden met lichtere vrachten. Dat zou een heel hoop kosten in de wegreparaties schelen.
pi_181200780
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:08 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk dat er ook een maximum aan gewicht voor vrachtwagens moet worden gesteld, in combinatie met een lagere doorstroming op de brug.

Hier (het westen van Friesland) zie je de wegen ook bezwijken onder de druk van te zware vrachtverkeer; en kan beter twee maal worden gereden met lichtere vrachten. Dat zou een heel hoop kosten in de wegreparaties schelen.
Er zijn nu richtlijnen voor vervoer en bij de aanleg van wegen wordt er rekening gehouden met het verkeer. De druk en hoeveelheid (en eventueel files want die hebben veel invloed op de levensduur van een weg)

Als de weg regelmatig kapot gaat, dan is de druk onderschat. Of het is een gevolg van de kosten baten analyse. Er zijn tig soorten asfalt en het kan enorm sterk, maar dat kost geld
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 augustus 2018 @ 12:17:33 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181200825
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Niet de pijlers, die balken van beton die schuin van de pijler naar het wegdek liepen. (de pijlers hebben ook te maken met trekkrachten trouwens door de zuiging van de wind op het wegdek. )
En toch is dat niet het deel dat het begaf; de hele pijler kwam eerst naar beneden, het wegdek volgde trouw.

En kan de wind op een stuk wegdek echt het gewicht van alles overwinnen :?
Ik denk dat door de overtrekkende storm er gewoon iets meer kracht loodrecht op de pijler kwam te staan dan ie in zijn vervallen toestand nog aan kon.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:19:05 #262
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181200865
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:08 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk dat er ook een maximum aan gewicht voor vrachtwagens moet worden gesteld, in combinatie met een lagere doorstroming op de brug.

Hier (het westen van Friesland) zie je de wegen ook bezwijken onder de druk van te zware vrachtverkeer; en kan beter twee maal worden gereden met lichtere vrachten. Dat zou een heel hoop kosten in de wegreparaties schelen.
In de VS en in Zweden regelmatig weegplaatsen gezien langs snelwegen. Bepaalde stoplichten aan=alle vrachtwagens over de weegbrug.

Of vrachtvervoer weer eens wat terugdwingen naar spoorwegen/binnenvaart. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator woensdag 15 augustus 2018 @ 12:22:22 #263
8781 crew  Frutsel
pi_181200951
En weer andere cijfers... :{



39 doden, 10 vermisten
pi_181200965
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:55 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Metaalmoeheid, roest, piekspanningen erop omdat er een 20 tonner of nog zwaarder overheen gaat? (of een paar achter elkaar in colonne).

Pats, zegt het betonijzer dan.

De lokale politiek en de mafia vinden het ook allemaal schromelijk overdreven :W
Schei toch uit... Als dat aan de orde van de dag was geweest was die brug 30 jaar geleden al ingestort... Nee, plotseling vinden we een Nederlandse sjoof die heel toevallig over die brug rijdt en net bij hem knapt, piept, kraakt en breekt er van alles... Natuurlijk...
pi_181201078
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Schei toch uit... Als dat aan de orde van de dag was geweest was die brug 30 jaar geleden al ingestort... Nee, plotseling vinden we een Nederlandse sjoof die heel toevallig over die brug rijdt en net bij hem knapt, piept, kraakt en breekt er van alles... Natuurlijk...
:') x100000!!
  woensdag 15 augustus 2018 @ 12:29:07 #266
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181201102
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:22 schreef Frutsel het volgende:
En weer andere cijfers... :{

[ afbeelding ]

39 doden, 10 vermisten
42 komt nu langs op BNR nieuws.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181201106
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:08 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk dat er ook een maximum aan gewicht voor vrachtwagens moet worden gesteld, in combinatie met een lagere doorstroming op de brug.

Hier (het westen van Friesland) zie je de wegen ook bezwijken onder de druk van te zware vrachtverkeer; en kan beter twee maal worden gereden met lichtere vrachten. Dat zou een heel hoop kosten in de wegreparaties schelen.
Dat maximale gewicht is er gewoon, evenals een maximale aslast. In Nederland is het maximale gewicht van een vrachtwagen 50 ton, Europese regels vereisen 40 ton.
pi_181201152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:59 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap deze constructie überhaupt niet goed. Beton is helemaal niet gemaakt voor trekkrachten (vandaar de wapening) maar deze 'hangbrug' hing op aan beton...extra gewicht en geen meerwaarde.
Dat is dan ook geen beton maar dat zijn vierkante bakken waar die hangkabels in zitten.
pi_181201350
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Schei toch uit... Als dat aan de orde van de dag was geweest was die brug 30 jaar geleden al ingestort... Nee, plotseling vinden we een Nederlandse sjoof die heel toevallig over die brug rijdt en net bij hem knapt, piept, kraakt en breekt er van alles... Natuurlijk...
Schei toch uit... hij spreekt nooit collega's natuurlijk. Het is de enige manier om naar de overkant te komen als je niet dwars door de stad wil met de grote vrachtwagens, dus dan is de kans groot dat je er wel eentje treft.

En als een van zn klanten onder de brug zit, dan stap je weleens uit om dingen uit en in te laden enzo :W

https://www.nporadio1.nl/gemist/2018-08-14 interview vanaf 19.00 waarin ie letterlijk vertelt dat ie soms 'pang' hoort en een hoop gekraak als ie bij die klant was.

Dat ding stond al jaren bekend als 'de zieke brug'.

https://nos.nl/uitzending/35517-nieuwsuur.html

Lijkt mij niet een random aandachttrekker, maar iemand die gewoon voor zn brood om en over die brug heen moet.

Als je het dan toch over aandachttrekkers wil hebben: https://www.nporadio1.nl/(...)ngestorte-brug-genua :')
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181201384
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mag je vinden... Ik denk daar anders overs. Ik vind het vooral een sensatieverhaal van betrokkene.
Die brug voelde ook voor vele Italianen die daar dagelijks overheen moesten aan als onveilig.
pi_181201551
Zo zag ie er aan de onderkant uit:

https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656

:X
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181201830

Informatie, voorlopige analyse en discussie.
pi_181202043
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is dan ook geen beton maar dat zijn vierkante bakken waar die hangkabels in zitten.
Ah sorry, zag het verkeerd inderdaad.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:41 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Schei toch uit... hij spreekt nooit collega's natuurlijk. Het is de enige manier om naar de overkant te komen als je niet dwars door de stad wil met de grote vrachtwagens, dus dan is de kans groot dat je er wel eentje treft.

En als een van zn klanten onder de brug zit, dan stap je weleens uit om dingen uit en in te laden enzo :W

https://www.nporadio1.nl/gemist/2018-08-14 interview vanaf 19.00 waarin ie letterlijk vertelt dat ie soms 'pang' hoort en een hoop gekraak als ie bij die klant was.

Dat ding stond al jaren bekend als 'de zieke brug'.

https://nos.nl/uitzending/35517-nieuwsuur.html

Lijkt mij niet een random aandachttrekker, maar iemand die gewoon voor zn brood om en over die brug heen moet.

Als je het dan toch over aandachttrekkers wil hebben: https://www.nporadio1.nl/(...)ngestorte-brug-genua :')
Wat een onzin nogmaals, het enige wat die vetzak van een trucker hoort zijn zijn eigen scheten.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:52 schreef Ener-G het volgende:
Zo zag ie er aan de onderkant uit:

https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656

:X
Wat wil je hier nou mee zeggen? Hoe moet het er dan van onderen uitzien? Al die nep specialisten hier, om eng van te worden.
pi_181202129
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:04 schreef Klepper272 het volgende:

Informatie, voorlopige analyse en discussie.
quote:
we're just discussing here ....we have no fucking clue
Precies.

Beste stuurlui aan wal praat en hij zegt het zelf. 4:53
  woensdag 15 augustus 2018 @ 13:25:34 #276
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181202300
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:29 schreef J.B. het volgende:
Discussie over schuld brugramp Genua begonnen, dodental opgelopen
http://nos.nl/l/2246144

[..]

Daarom wordt er dus al zo snel een zonnebok aangewezen, de zwakzinnige populisten van M5S meenden het weer beter te weten maar krijgen nu het deksel op de neus :')
Tsja, als je maar genoeg geld neerlegt kan je waarschijnlijk in het rapport laten zetten dat de brug door aliens is gebouwd. Corrupte bende daar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_181202377
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Niet de pijlers, die balken van beton die schuin van de pijler naar het wegdek liepen. (de pijlers hebben ook te maken met trekkrachten trouwens door de zuiging van de wind op het wegdek. )
Die schuine "balken" dienen in de eerste plaats als trekkabels. Het beton zit eromheen als een soort coating tegen het roesten. Zeg maar als verf (maar dan veel zwaarder natuurlijk). Dat vond deze ingenieur blijkbaar mooier.

Maar het lijkt me wel lastig in het onderhoud. Verf kun je overschilderen, maar als het beton barst en water binnendringen kan ...?
  roze woensdag 15 augustus 2018 @ 13:35:58 #278
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_181202556
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 12:22 schreef Frutsel het volgende:
En weer andere cijfers... :{

[ afbeelding ]

39 doden, 10 vermisten
Dat ze stemmen horen geeft wel weer hoop.
Your beauty never ever scared me.
pi_181202985
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 13:28 schreef Igen het volgende:
Die schuine "balken" dienen in de eerste plaats als trekkabels. Het beton zit eromheen als een soort coating tegen het roesten. Zeg maar als verf (maar dan veel zwaarder natuurlijk). Dat vond deze ingenieur blijkbaar mooier.

Maar het lijkt me wel lastig in het onderhoud. Verf kun je overschilderen, maar als het beton barst en water binnendringen kan ...?
Waarschijnlijk zat het beton (als het al beton was) er als een losse huls omheen. Dan vermoed ik dat er ook afwateringsgaatjes in zaten.
Is wel puur op afstand geredeneerd. Op vogelvlucht van Bing Maps en andere foto's is trouwens te zien dat de kabels van de pyloon het dichtst bij de ronde flyover al ingepakt zijn met iets zwarts.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_181203329
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee oelewapper.

Verkeer, en zeker vrachtwagens, zorgen voor trillingen. Een brug is zo ontworpen dat deze zo-en-zo-veel trillingen gedurende een levensduur van zo-en-zo-veel jaar kan hebben, voordat materiaalmoeheid optreedt. Als er dan 5x zo veel verkeer en vooral veel meer vrachtverkeer dan gepland over de brug rijdt, dan gaat hij dus sneller kapot.
:') _____!!!!!!!
pi_181203418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:59 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap deze constructie überhaupt niet goed. Beton is helemaal niet gemaakt voor trekkrachten (vandaar de wapening) maar deze 'hangbrug' hing op aan beton...extra gewicht en geen meerwaarde.

Jammer van de doden maar dit soort grauwe bruggen moeten zo snel mogelijk afgebroken worden, ook in Nederland mogen we wel wat mooiere architectuur toepassen voor de bruggen van snelwegen want het ziet er niet uit zo.
Dat beton rond die tuien had inderdaad geen enkel nut, was puur voor het uitzicht.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181203618
Foto van enkele weken geleden:
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 augustus 2018 @ 14:22:23 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181203666
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:19 schreef crystal_meth het volgende:
Foto van enkele weken geleden:
[ afbeelding ]
Ben meer geďnteresseerd in het deel dat instortte. Dit is leuk voor het idee, maar het is niet zo dat de weg spontaan in tweeen brak.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181203799
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ben meer geďnteresseerd in het deel dat instortte. Dit is leuk voor het idee, maar het is niet zo dat de weg spontaan in tweeen brak.
Precies. Het is die staander/ kolom of hoe je het ook wil noemen die in tweeen brak.
pi_181204423
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Precies. Het is die staander/ kolom of hoe je het ook wil noemen die in tweeen brak.
Pyloon.
Die kan in principe ook doorbreken wanneer aan één kant het wegdek dat aan de tuien hangt wegvalt. Dan wordt de pyloon niet meer evenwichtig belast en kan het mis gaan.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_181204492
quote:
11s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Pyloon.
Die kan in principe ook doorbreken wanneer aan één kant het wegdek dat aan de tuien hangt wegvalt. Dan wordt de pyloon niet meer evenwichtig belast en kan het mis gaan.
Dat is waar idd.
pi_181204660
In het enige live-filmpje wat ik tot nu toe heb gezien, zie je de beide kanten van de pyloon na elkaar omvallen. Het wegdek ligt dan allang op de grond.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 augustus 2018 @ 15:18:53 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181204830
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:10 schreef Igen het volgende:
In het enige live-filmpje wat ik tot nu toe heb gezien, zie je de beide kanten van de pyloon na elkaar omvallen. Het wegdek ligt dan allang op de grond.
Volgens getuigen was het het centrale deel dat als eerst de geest gaf. Kan natuurlijk heel goed zijn dat er nog een deel blijft wankelen terwijl de wegdelen als op de grond liggen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181205112
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 11:59 schreef kurk_droog het volgende:
Ik snap deze constructie überhaupt niet goed. Beton is helemaal niet gemaakt voor trekkrachten (vandaar de wapening) maar deze 'hangbrug' hing op aan beton...extra gewicht en geen meerwaarde.

Jammer van de doden maar dit soort grauwe bruggen moeten zo snel mogelijk afgebroken worden, ook in Nederland mogen we wel wat mooiere architectuur toepassen voor de bruggen van snelwegen want het ziet er niet uit zo.
Brug heeft er ongeveer 60 jaar gestaan. Het blijft gissen. Want die voorspantechniek laat hogere belastingen toe. Maar in de jaren 60 ging men natuurlijk uit van mac. een bepaalde toelaatbare belasting. Het verkeer is natuurlijk in al die jaren enorm toegenomen en mbt het onderhoud weten we ook niets. Teveel factoren die voor een leek niet na te gaan zijn. Alleen het onderzoek kan uitsluitsel geven.

Ben wel benieuwd.
pi_181205409
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 15:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Brug heeft er ongeveer 60 jaar gestaan. Het blijft gissen. Want die voorspantechniek laat hogere belastingen toe. Maar in de jaren 60 ging men natuurlijk uit van mac. een bepaalde toelaatbare belasting. Het verkeer is natuurlijk in al die jaren enorm toegenomen en mbt het onderhoud weten we ook niets. Teveel factoren die voor een leek niet na te gaan zijn. Alleen het onderzoek kan uitsluitsel geven.

Ben wel benieuwd.
En de snelheid van het vrachtberkeer is sinds de jaren '60 ook enorm toegenomen. In die tijd konden de vrachtwagens nauwelijks 80 km per uur halen. Ik denk dat het qua trillingen ook wel uitmaakt, of een volle vrachtwagen 70 km per uur rijdt of meer dan 100 km per uur
pi_181205721
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ben meer geďnteresseerd in het deel dat instortte. Dit is leuk voor het idee, maar het is niet zo dat de weg spontaan in tweeen brak.
Je kan je wel afvragen waar die schade door veroorzaakt wordt. Dat middelste deel is een suspended span, dat moet "los" liggen en enkel vertikale krachten uitoefenen. Het zou in principe aan minstens één kant vrij moeten kunnen glijden omdat die punten waar het op ligt tov elkaar bewegen (door belasting, thermische expansie, etc..). Daarom rust zo'n deel normaal op "rockers" die horizontale beweging toelaten.
Als het door slijtage of ophoping van vuil klem komt te zitten, dan kan het zich als een spie gaan gedragen, de ophangpunten kunnen wel uit elkaar bewegen maar niet meer naar elkaar toe. Dan zijn de horizontale krachten op de pylonen niet meer in evenwicht.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181206876
Die architect heeft nogal wat op zijn naam staan. Beter checken ze alles grondig of sluiten ze alles definitief af :')

https://nl.wikipedia.org/wiki/Riccardo_Morandi

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 16:37:55 ]
pi_181206949
wat mij trouwens opvalt is dat een terroristische aanslag buiten beschouwing wordt gelaten

het was donker en grauw weer.. paar dynamietstaven gecentreerd plaatsen en je hebt een leuk effect
pi_181206982
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:41 schreef Harwich het volgende:
wat mij trouwens opvalt is dat een terroristische aanslag buiten beschouwing wordt gelaten

het was donker en grauw weer.. paar dynamietstaven gecentreerd plaatsen en je hebt een leuk effect
:')
pi_181207068
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:19 schreef crystal_meth het volgende:
Foto van enkele weken geleden:
[ afbeelding ]
als je eens heel goed kijkt naar die opbouw van deze brug ga ik mij toch het een en ander afvragen..
ik heb namelijk het idee dat de staanders als eerste geplaatst zijn waarop er vervolgens losse compartimenten wegdekken op geplaatst zijn.
wanneer één van de staanders lager is de andere of zelfs gezakt is ten opzichte van de andere, zal dat er vervolgens voor zorgen dat de andere staander veel meer gewicht te verduren krijgt (ook wel contraballast).
Ongebalanceerd gewicht omdat de middelster staander (die ingestort is) het totale gewicht draagt van het wegdek. Maar dat is een zelfverzonnen theorie :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 augustus 2018 @ 17:18:04 #297
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_181207694
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:47 schreef Harwich het volgende:

[..]

als je eens heel goed kijkt naar die opbouw van deze brug ga ik mij toch het een en ander afvragen..
ik heb namelijk het idee dat de staanders als eerste geplaatst zijn waarop er vervolgens losse compartimenten wegdekken op geplaatst zijn.
wanneer één van de staanders lager is de andere of zelfs gezakt is ten opzichte van de andere, zal dat er vervolgens voor zorgen dat de andere staander veel meer gewicht te verduren krijgt (ook wel contraballast).
Ongebalanceerd gewicht omdat de middelster staander (die ingestort is) het totale gewicht draagt van het wegdek. Maar dat is een zelfverzonnen theorie :)
Niet de middelste, maar degene het verst bij de bergwand vandaan is degene die is ingestort
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_181208227
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:47 schreef Harwich het volgende:

[..]

als je eens heel goed kijkt naar die opbouw van deze brug ga ik mij toch het een en ander afvragen..
ik heb namelijk het idee dat de staanders als eerste geplaatst zijn waarop er vervolgens losse compartimenten wegdekken op geplaatst zijn.
wanneer één van de staanders lager is de andere of zelfs gezakt is ten opzichte van de andere, zal dat er vervolgens voor zorgen dat de andere staander veel meer gewicht te verduren krijgt (ook wel contraballast).
Ongebalanceerd gewicht omdat de middelster staander (die ingestort is) het totale gewicht draagt van het wegdek. Maar dat is een zelfverzonnen theorie :)
Op deze foto kan je zien dat het suspended span dat samen met de linkse pyloon naar beneden gekomen is, schuin lag tov de brugdelen waar het tussen ligt (afwijking van iets meer dan 1°). Er is dus inderdaad een hoogteverschil. Op zich zal dat voor weinig extra belasting zorgen, tenzij het span vastgeklemd zat tussen beide brugdelen. In dat geval zou extra belasting die de rechterzijde naar omlaag duwt een enorme horizontale druk veroorzaken. Al kan ik me moeilijk voorstellen dat ze zoiets niet zouden voorzien. Even zoeken of zo'n fout ooit tot een instorting heeft geleid...

Wat me opviel: Er waren reeds vlak na de constructie problemen. Men had de vervorming en viscositeit van het beton onderschat waardoor het wegdek golfde. Pas na 20 jaar bereikte men een min of meer vlak wegdek.
quote:
The bridge has been subject to almost continual restoration work since the 1970s due to an incorrect assessment of the effects of viscosity of the concrete in the bridge's design. This oversight resulted in excessive deferred displacement of the vehicle deck[3] so that it was neither level nor horizontal; at the worst points, it undulated in all three dimensions. Only after continual measurement, redesign, and associated structural works was the vehicle deck considered acceptable, approaching horizontal by the mid-1980s.[3][8]

Redesign and structural changes continued. From 1990 onward, the easternmost pillar had its stays strengthened by flanking them with external steel cables.[9] The original stays were kept in place, their pre-stress effect having been only modest.[3]

On 3 May 2018, the Autostrade Company announced a call for tenders for the structural upgrade of the viaduct to the value of ¤20,159,000, with a deadline of 11 June 2018.[10]

Workers were installing brand new heavy Jersey barriers on the Ponte Morandi before it collapsed.[11]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181208530
Nog een foto...



Brrrrrrrrrrrrrrr.......
pi_181208621
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 16:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die architect heeft nogal wat op zijn naam staan. Beter checken ze alles grondig of sluiten ze alles definitief af :')

https://nl.wikipedia.org/wiki/Riccardo_Morandi
Ook exacte kopieën..... Inderdaad maar ff checken dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')