Als je de juiste persoon aan de telefoon krijgt. Als er überhaupt al wordt opgenomen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:30 schreef MMaRsu het volgende:
Bellen is zoveel beter. Persoonlijk, intonatie, geen misverstanden.
Haha, al die verzekeringsagenten die de ict helpdesk bellen en een uur in het rond lullen terwijl die ict pikkies denken wtf!? Moeten ze een foutmelding voorlezen (screenshot gaat niet per telefoon), beginnen ze toch te stotteren en onbegrijpelijk te doen... mail dan toch! Met plaatjes!quote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar het is nog altijd beter dan een mailtje sturen. Tenminste, als het om werk gaat. Aan de telefoon kom je al snel achter of de persoon je begrijpt. Zeker als het gaat om complexe verzekeringen. Door de telefoon is het ook makkelijker uit te leggen.
Dat mag je vinden, maar dat maakt natuurlijk niet dat het mailen/appen/etc in alle gevallen efficiënter (lees: beter) is dan bellen. Soms zelfs integendeel.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben de volgende generatie, voor ons is bellen gewoon ouderwets
Ja, ik loop ook niet ff langs bij collega's in Frankfurt of Parijs, maar wel bij die op dezelfde etage. Daarom Skypen we zoveel. En de rest via e-mail.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Collega's, mensen met wie je samenwerkt, klanten, etc zitten niet altijd in de buurt.
Ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, als je moet beginnen met: "Hallo, met Eyjafjallajoekull"quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben vrij slecht in praten.
Collega's die zich op een totaal andere locatie bevinden mail of bel je inderdaad. Dat was in het verleden ook al zo maar ivp mail was het dan de fax die je gebruikte. Maar mij gaat het om algemene vragen van collega,s op dezelfde afdeling of gebouw.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, ik loop ook niet ff langs bij collega's in Frankfurt of Parijs, maar wel bij die op dezelfde etage. Daarom Skypen we zoveel. En de rest via e-mail.
Bellen niet, want je kunt dan niet zien of je iemand stoort in zijn werkzaamheden.
Bij veel bedrijven kunnen it-mensen gewoon met je meekijken op het beeldscherm.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:53 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Haha, al die verzekeringsagenten die de ict helpdesk bellen en een uur in het rond lullen terwijl die ict pikkies denken wtf!? Moeten ze een foutmelding voorlezen (screenshot gaat niet per telefoon), beginnen ze toch te stotteren en onbegrijpelijk te doen... mail dan toch! Met plaatjes!
Welke communicatie ook. Ik ben van mening dat je dat middel moet gebruiken dat een ander zo weinig mogelijk werk gaat bezorgen. En gaat het om bepaalde afspraken met als voorbeeld meerwerk of scope wijzigingen dan kom je niet onder schriftelijke communicatie uit. Dat is trouwens nooit anders geweest.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:46 schreef Infection het volgende:
Ik heb ook een hekel aan bellen. Een berichtje sturen is gewoon veel handiger. Langere tijd om na te denken over wat je gaat zeggen, het wordt beter geformuleerd en je kunt het in je eigen tempo doen. Heeft verder niets met belvrees te maken, mijn baan is voornamelijk bellen zelfs.
Je bent gewoon one of us (gobble gobble).quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben de volgende generatie, voor ons is bellen gewoon ouderwets
Neh, volgens de beschrijving van gen Z ben ik one of themquote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je bent gewoon one of us (gobble gobble).
hehehquote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:36 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Tevens mag vuurtoren mijn vorige post wel met een korrel zout nemen. Hengelde eigenlijk naar een sneer betreffende een paar boeken van een andere user hier.
Ik hoef mij niet te verantwoorden op fok. Dat laat ik over aan mijn ex werkgevers en collega's. Inderdaad nu is het zo u vraagt wij draaien. In het verleden was dat niet het geval. Ik was geen meeloper en een dwarsligger. Maar ook die zijn nodig.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jouw soort mensen gaan bedrijven aan ten onder.
Dit idd. Probleem oplossen in een telefoongesprek en bevestigen wat je hebt afgesproken per mail (anders gaan mensen het vergeten en/of ontkennen).quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is het dus niet altijd.
Vaak genoeg dat mensen middels de mail/communicators langs elkaar heen blijven praten en er tig mails over-en-weer worden verzonden. Waarbij de issue dan met 1 belletje is opgelost.
Wat betreft het vastleggen van afspraken is mailen inderdaad handig. Wat betreft het oplossen van problemen vaak niet.
In deze context heb ik ook een bloedhekel aan die mail cultuur.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Collega's die zich op een totaal andere locatie bevinden mail of bel je inderdaad. Dat was in het verleden ook al zo maar ivp mail was het dan de fax die je gebruikte. Maar mij gaat het om algemene vragen van collega,s op dezelfde afdeling of gebouw.
Dit... Gelukkig zijn we bij defensie oer conservatief wat dat betreft... De telefoon rinkelt meer dan dat er mail binnenstroomt...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:22 schreef maryen65 het volgende:
Waar is de tijd toch gebleven dat er werd gevochten wie de telefoon op mocht nemen
06-32032001 Dat is old school.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:27 schreef myShizzle het volgende:
Wij belden altijd de gratis sexlijn en deden dan alsof we meiden waren - als ik me niet vergis was het nummer en de jingle iets van 0800 4994, bel nu!.
Kan, maar mag niet tijd zomaar ivm AVG. Sowieso altijd eerst zien te achterhalen wat het probleem is. "Wat voor foutmelding is het dan?"quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:49 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bij veel bedrijven kunnen it-mensen gewoon met je meekijken op het beeldscherm.
Gelukkig stoort het skyperiedeltje niet of je mailpopup of die teringwhatsapp die heel de dag ligt te jengelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, ik loop ook niet ff langs bij collega's in Frankfurt of Parijs, maar wel bij die op dezelfde etage. Daarom Skypen we zoveel. En de rest via e-mail.
Bellen niet, want je kunt dan niet zien of je iemand stoort in zijn werkzaamheden.
wij hebben ook zo’n remote assistence van IT. Mag je nooit accepteren tenzij je de desbetreffende ITer aan de telefoon hebt en hij met zijn login bevestigd dat hij inderdaad die sessie aangezet heeft.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 00:05 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kan, maar mag niet tijd zomaar ivm AVG. Sowieso altijd eerst zien te achterhalen wat het probleem is. "Wat voor foutmelding is het dan?"
En je wilt die assurantiepersonen de kost niet geven die het niet lukt hun deel van zo'n meekijkverbinding tot stand te brengen
"Bel ik gelegen?"quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, ik loop ook niet ff langs bij collega's in Frankfurt of Parijs, maar wel bij die op dezelfde etage. Daarom Skypen we zoveel. En de rest via e-mail.
Bellen niet, want je kunt dan niet zien of je iemand stoort in zijn werkzaamheden.
Skype chat? Video conference? Of voice-skype? Want dat laatste is natuurlijk gewoon practisch hetzelfde als bellen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:43 schreef Ceased2Be het volgende:
Wij hebben niet eens telefoon op kantoor (paar collegae uitgezonderd).
Bel zelf ook nooit, zakelijk nooit en privé vrijwel niet als ik 10 minuten haal in de maand is het veel.
Meeste gaat via WhatsApp en anders mail/skype/chat als het zakelijk is.
Skype chat, heel af en toe een video-conference maar dat is remote inbellen bij een vergadering zodat iedereen je thuiswerk-kapsel kan zienquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Skype chat? Video conference? Of voice-skype? Want dat laatste is natuurlijk gewoon practisch hetzelfde als bellen.
Je kunt het beeld toch uitzetten? Dat deed ik ook altijd. Net als mijn collega’s.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:11 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Skype chat, heel af en toe een video-conference maar dat is remote inbellen bij een vergadering zodat iedereen je thuiswerk-kapsel kan zien
o klopt, maar dat is een beetje een running gag geworden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 11:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je kunt het beeld toch uitzetten? Dat deed ik ook altijd. Net als mijn collega’s.
Zeker zodat je met je telefoon kan spelen tijdens nutteloze discussiesquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 11:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je kunt het beeld toch uitzetten? Dat deed ik ook altijd. Net als mijn collega’s.
Nee die storen niet. Skype op de pc op het andere scherm, net als Outlook, en Whatsapp alleen na werktijd op de mobiel. Voor nood is er de telefoon met het vaste nummer. Als je daarin niet georganiseerd bent kom je niet meer aan werken toe.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Gelukkig stoort het skyperiedeltje niet of je mailpopup of die teringwhatsapp die heel de dag ligt te jengelen.
Ik neem niet eens op. En toen ik nog de telefonische helpdesk draaide, zat ik gewoon op het volgende telefoongesprek te wachten omdat iets anders tussendoor doen inefficiënt is.quote:
In mijn geval gaat het erom dat je als ict-er in principe geen toegang zou mogen hebben tot de gegevens van de klanten van een verzekeringsagent. Tenzij het niet anders kan. Maar dat zouden de uitzonderingsgevallen moeten zijn. Helaas weten die agenten te weinig van gdpr of ict om hun klanten voldoende te beschermen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
wij hebben ook zo’n remote assistence van IT. Mag je nooit accepteren tenzij je de desbetreffende ITer aan de telefoon hebt en hij met zijn login bevestigd dat hij inderdaad die sessie aangezet heeft.
Zou me in mijn bedrijf niet verbazen als ze met goedkeuring van HR gewoon stiekem mee kunnen kijken met alles wat je doet.
Daar kijk je niet naar als je op het eerste scherm geconcentreerd aan het werk bent.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:53 schreef fathank het volgende:
En dat tweede scherm zet je dan uit ofzo?
Bij oudere generaties ook niet. Die gaan na de lunch eerst een half uurtje met de handen op de buik.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 22:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daar kijk je niet naar als je op het eerste scherm geconcentreerd aan het werk bent.
Maar ja, concentratie en de jongere generaties gaan niet altijd hand in hand.
Maar zijn ook daarbij niet gelijk afgeleid door hun mobieltje.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 22:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Bij oudere generaties ook niet. Die gaan na de lunch eerst een half uurtje met de handen op de buik.
Ik ben het eens met deze oudere mod.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 10:12 schreef Karina het volgende:
Ik vind bellen veel makkelijker, dat heen en weer gemail is maar onhandig. Als je belt kun je beter doorvragen en de toon helpt ook, via mail of iig schriftelijk kunnen sommige dingen verkeerd, meestal wat 'harder' overkomen.
Ik neem zelden op bij onbekende nummers, laat staan bij een geheim nummer. Dat een huisarts zo'n nummer gebruikt is wel heel gek, vind ik.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:13 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik haat het om gebeld te worden met een geheim nummer. Is er iets dan kun je niet terugbellen of moet je dat via een enorme omweg doen. Of het zijn of die superirritante verkopers die je niet kan blokkeren, zoals je oude energiebedrijf van x jaar geleden.
Ook mijn huisarts belt met een geheim nummer. Maar ja, ik ben niet altijd bereikbaar en hij belt de meest vreemdste momenten. Nu doet hij dat niet meer bij mij. Vind ik prima.
Je ziet het vaak bij mensen die je bellen namens een organisatie, zoals een helpdesk. Als je hun wilt bellen, moet je een algemeen nummer kiezen en niet het directe nummer van de medewerker. Je wilt uiteindelijk niet dat de huisarts tijdens consulten, huisbezoeken of noodsituaties wordt gebeld door mensen met vragen die door de assistent/receptie kunnen worden afgehandeld.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 00:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik neem zelden op bij onbekende nummers, laat staan bij een geheim nummer. Dat een huisarts zo'n nummer gebruikt is wel heel gek, vind ik.
Als wij met klanten gaan bellen, doen we dat doorgaans gepland. Zo heeft de klant tijd voor ons vrijgemaakt en kan zich op het gesprek voorbereiden. Dat werkt ontspannen, omdat je weet dat de klant je verwacht en je niet ongelegen belt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 00:09 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik bel echt prive echt weinig. Een half uurtje per maand denk ik. Maar zakelijk bel ik alleen maar. Even kort contact houden met bestaande relaties of een klant iets goed uitleggen zodat ze ook de kans krijgen meerdere vragen stellen. Zo'n gesprek duurt soms wel 20 minuten. Dat lukt echt niet per mail met zo veel vragen heen en weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |