Bron: NOSquote:Iemand met de auto vlakbij de terminal op Schiphol afzetten of ophalen gaat misschien geld kosten. Dat bevestigt Schiphol na een bericht in De Telegraaf. Nu is de zogeheten 'kiss & ride' nog gratis.
Hoeveel het gaat kosten, en wanneer de tarieven ingaan, is nog niet duidelijk. De luchthaven onderzoekt het plan op dit moment.
Volgens Schiphol is de maatregel nodig om milieuvervuiling tegen te gaan en de passagiersstromen van en naar de luchthaven te verbeteren. Betaald halen en brengen kan er voor zorgen dan mensen vaker met het openbaar vervoer komen.
Als ze vliegen groener willen maken zullen ze gewoon moeten stoppen.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:38 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bron: NOS
Al jaren is bekend dat reizen per vliegtuig enorm vervuilend is.
Het doet me deugt dat een partij als schiphol nu eindelijk stappen ondernemen om vliegen wat groener te maken.
Schiphol boeit dat milieu niet, cash cash cash! Als ze vaststaan kost het geld, win win dus en meer volk met de trein waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:41 schreef JeMoeder het volgende:
Het gaat ze helemaal niet om groener, maar om minder files. Eerder een verkeerskundig probleem voor Schiphol dan dat ze het zien als een milieuprobleem, de bereikbaarheid van Schiphol laat namelijk te wensen over. De milieukaart wordt wel getrokken, maar dat is gewoon voor de bühne.
Niet alleen Schiphol, wil je iets voor het milieu doen dan zijn er honderden oplossingen. Maar goed voorbeeld doet volgen, Schiphol doet hetzelfde wat de regeringen doen die hysterisch lopen te roeptoeteren over het klimaat. Vooral de burgers geld uit de zak kloppen, en de grote vervuilers niet aanpakken of oplossingen aandragen voor de burgers om beter met het klimaat om te gaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:43 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Schiphol boeit dat milieu niet, cash cash cash! Als ze vaststaan kost het geld, win win dus en meer volk met de trein waarschijnlijk.
ik dacht altijd dat dat al de K+R plaats was/is.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:50 schreef Dagoduck het volgende:
Ok, zet ik ze wel af op de Schiphol Boulevard
Zo'n monorail zie je vaker bij andere luchthavens!quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:54 schreef Maerwynn het volgende:
Welk openbaar vervoer, als je vanuit een andere provincie komt en de ochtendvlucht hebt om half zeven?
Welk openbaar vervoer als je om 2 uur 's nachts land op schiphol?
Nee dit is gewoon geldklopperij. Hopelijk leggen ze er een monorail systeem mee aan naar een betere locatie, zodat de chaos daar eens verminderd.
Dit is echt zo hypocriet dat ik alleen maar kan glimlachen om zoveel achterlijkheid.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:38 schreef Speekselklier het volgende:
Volgens Schiphol is de maatregel nodig om milieuvervuiling tegen te gaan
Kerosine is de op 1 na vervuilendste brandstof. Alleen stookolie is nog viezer.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:53 schreef spierbal het volgende:
Volgens mij is kerosine een van de "schonere" brandstof.
Precies, als je het OV als alternatief voor de auto wilt gebruiken moet het wel altijd beschikbaar zijn. Net als bv de Metro in Rotterdam die om 1u oid stopt met rijden. Leuk als je wilt stappen, dan heb je dus geen keuze.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Op zich is Schiphol wel uitstekend bereikbaar met de trein. Alleen je moet niet 's nachts een vlucht hebben als je uit Schubbekuttenveen komt. Dan is er gewoon geen trein. En de koffers in de trein is ook niet altijd erg comfortabel.
Düsseldorfquote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:55 schreef Bocaj het volgende:
Eigenlijk nog een reden om via Duitse luchthavens te gaan vliegen!
Ook nachttreinen uit steden hebben nogal wat beperkingen waardoor het allesbehalve ideaal is.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Alleen je moet niet 's nachts een vlucht hebben als je uit Schubbekuttenveen komt. Dan is er gewoon geen trein.
zeker! 2 uur langer reizen om 4 euro te besparenquote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:55 schreef Bocaj het volgende:
Eigenlijk nog een reden om via Duitse luchthavens te gaan vliegen!
Of alleen nog maar zweefvluchten aanbieden.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als ze vliegen groener willen maken zullen ze gewoon moeten stoppen.
Ophalen is volgens mij al betaald (eerste 15 min gratis ofzo). Opzich logisch, stuk lastiger te timen als iemand uit de auto gooien.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 09:57 schreef Resistor het volgende:
Gewoon afzetten/ophalen bij het laatste treinstation voor Schiphol.
Net zo vies als de rest, en ook nog eens wereldwijd onbelast dit in tegenstelling tot alle andere brandstoffen.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:53 schreef spierbal het volgende:
Volgens mij is kerosine een van de "schonere" brandstof.
Münster Osnabrück, Düsseldorf of Köln Bonn zijn voor veel mensen een goed alternatief, net als Zestienhoven, Eindhoven of Brussel.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:55 schreef Bocaj het volgende:
Eigenlijk nog een reden om via Duitse luchthavens te gaan vliegen!
Niet gewoon tot aan het vliegtuig gereden wordenquote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:50 schreef Dagoduck het volgende:
Ok, zet ik ze wel af op de Schiphol Boulevard
Ligt eraan waar je woont in Nederland, er zijn plekken in Nederland waar bijvoorbeeld Flughafen Düsseldof dichterbij is dan Schiphol.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 09:38 schreef Oscar. het volgende:
[..]
zeker! 2 uur langer reizen om 4 euro te besparen
Dit is dan toch wel de meest domme reactie ooit.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 09:57 schreef Resistor het volgende:
Gewoon afzetten/ophalen bij het laatste treinstation voor Schiphol.
Voor mensen als Oscar is er niets buiten de ringquote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont in Nederland, er zijn plekken in Nederland waar bijvoorbeeld Flughafen Düsseldof dichterbij is dan Schiphol.
Welk effect heeft dat op het milieu?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:25 schreef oranjevogel1 het volgende:
Schiphol is een corrupte tiefusbende, geleid door corrupte politici en hun vriendjes. Als ze iets aan het milieu willen doen sluiten ze maar 4 landingsbanen. Heathrow heeft ook maar 2 landingsbanen.
Domste post van de dag gequote. Manmanman.....quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:25 schreef oranjevogel1 het volgende:
Schiphol is een corrupte tiefusbende, geleid door corrupte politici en hun vriendjes. Als ze iets aan het milieu willen doen sluiten ze maar 4 landingsbanen. Heathrow heeft ook maar 2 landingsbanen.
😂 Mooi hè. Wat een kutsmoes weer om meer geld uit de zakken te kloppen.quote:[b]Op dinsdag 17 juli 2018 08:38 schreef Speekselklier het volgende:
Volgens Schiphol is de maatregel nodig om milieuvervuiling tegen te gaan
Of je laat het doen door Rotterdammers.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:57 schreef Karina het volgende:
Ja een monorail leg je even aan in een dag of zo. Dat wordt een net zo lang drama als de NZ lijn.
Nou ik zou het sowieso zonde geld vinden. Een monorail alleen maar om op Schiphol te komen. Vanaf waar zou dat ding dan moeten gaan 'rijden'.quote:
dan gaat een betaalde kiss/ride je niet tegenhoudenquote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont in Nederland, er zijn plekken in Nederland waar bijvoorbeeld Flughafen Düsseldof dichterbij is dan Schiphol.
Minder files?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:41 schreef JeMoeder het volgende:
Het gaat ze helemaal niet om groener, maar om minder files. Eerder een verkeerskundig probleem voor Schiphol dan dat ze het zien als een milieuprobleem, de bereikbaarheid van Schiphol laat namelijk te wensen over. De milieukaart wordt wel getrokken, maar dat is gewoon voor de bühne.
Dat ov naar schiphol is al zo'n topper, toch?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als hierdoor meer mensen het OV nemen, lijkt het me een goede maatregel. Welke achterbakse redenen ze ook hebben.
ja maar als je daar woont was je al een drol als je via Schiphol vloog natuurlijk, daar veranderd dit verhaal weinig aan lijkt mequote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont in Nederland, er zijn plekken in Nederland waar bijvoorbeeld Flughafen Düsseldof dichterbij is dan Schiphol.
Hoe vervuilend zijn landingsbanen dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:25 schreef oranjevogel1 het volgende:
Schiphol is een corrupte tiefusbende, geleid door corrupte politici en hun vriendjes. Als ze iets aan het milieu willen doen sluiten ze maar 4 landingsbanen. Heathrow heeft ook maar 2 landingsbanen.
Die lopen er al een tijdje rond, maar de meeste doen niet zo gek veel. Zitten er ook tussen die hun job wel serieus nemen, maar wat ik ervan gezien heb was dat een enkeling.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:09 schreef descon het volgende:
Gewoon een stel boa's aan het werk zetten daar.
Mensen die niet opschieten beetje opjagen en het verkeer regelen. Neem aan dat het dan ook voor taxi's geld om mensen af te zetten op schiphol ?
Wat denk je dan dat files betekenen? Juist, minder inkomsten.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Minder files?
Beter milieu?
Hou op hoor. Dit gaat gewoon om keihard geld binnen harken en winst maximaliseren.
Je bedoelt 2 uur korter reizen, gratis afgezet worden, veel overzichtelijker en minder lange rijen. Düsseldorf International Airportquote:Op dinsdag 17 juli 2018 09:38 schreef Oscar. het volgende:
[..]
zeker! 2 uur langer reizen om 4 euro te besparen
neem aan dat je dat al deed als het 2 uur korter reizen isquote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je bedoelt 2 uur korter reizen, gratis afgezet worden, veel overzichtelijker en minder lange rijen. Düsseldorf International Airport
Alsof 5 euro betalen het milieu gaat helpen, dit is toch wel heel doorzichtig...
Zou toch heel makkelijk moeten zijn...quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:05 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Die lopen er al een tijdje rond, maar de meeste doen niet zo gek veel. Zitten er ook tussen die hun job wel serieus nemen, maar wat ik ervan gezien heb was dat een enkeling.
Probleem is al die dodo's die doodleuk mee de vertrekhal in gaan en/of uitgebreid afscheid gaan staan nemen.
Mijn idee, maar goed. Mijn vrouw reist voor werk en studie regelmatig, dus kom er nogal eens. Maar je ziet het genoeg dat ze met z'n tweeen staan te ouwehoeren terwijl recht voor hun neus zo'n lolbroek z'n auto parkeert en mee naar binnen loopt. Die zouden ze gewoon direct moeten aanspreken op hun gedrag.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:20 schreef descon het volgende:
[..]
Zou toch heel makkelijk moeten zijn...
Kenteken scanner voor de boa met inrij tijdstip. Gelijk de feiten bij de hand en kan ie uitzonderingen maken (iemand in rolstoel er bij mag wel iets langer duren)
Evt rolt ie dan gelijk die persoon de vertrekhal in als service.
En om die vertraging tegen te gaan, laat je reizigers met de ns naar je toekomen?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat denk je dan dat files betekenen? Juist, minder inkomsten.
Er is een prima bus- en treinverbinding naar Schiphol.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat ov naar schiphol is al zo'n topper, toch?
En een alternatief wordt ook hard aan gewerkt om het aanbod daarin te verbreden, toch?
Nee, we gaan lekker er en onbetrouwbare monopolistische bende van maken en daarna het enigszins betrouwbare alternatief flink 'belasten'.
Ofwel, dit is gewoon naaien en een businessplan.
Dat ligt er maar net aan waar je vandaan komt en hoe laat je er moet zijn.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er is een prima bus- en treinverbinding naar Schiphol.
Van waaruit en wanneer is het dan zo'n groot probleem?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:41 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar je vandaan komt en hoe laat je er moet zijn.
's nachts is er geen OVquote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als hierdoor meer mensen het OV nemen, lijkt het me een goede maatregel. Welke achterbakse redenen ze ook hebben.
die trein gaat 's nachts maar 1 x per uur!quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er is een prima bus- en treinverbinding naar Schiphol.
quote:
Wat is het nou? En wat is daar mis mee? Grote delen van het land waar de bus of trein maar één keer per uur komt.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:43 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
die trein gaat 's nachts maar 1 x per uur!
's Nachts bijvoorbeeld overal buiten de steden waar het nachtnet vd NS op aansluit (lees de ring Rotterdam, Den Haag, Schiphol, Utrecht).quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Van waaruit en wanneer is het dan zo'n groot probleem?
Hoeveel mensen komen er 's nachts naar Schiphol dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
's Nachts bijvoorbeeld overal buiten de steden waar het nachtnet vd NS op aansluit (lees de ring Rotterdam, Den Haag, Schiphol, Utrecht).
Er zijn iig 32.300 nachtvluchten geweest vorig jaar. Uitgaande van het gemiddelde dat Schiphol hanteert van 168,6 per vliegtuig is dat dus 5.445.780 mensen.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoeveel mensen komen er 's nachts naar Schiphol dan?
Als je daar het aantal mensen van afhaalt die met de laatste trein of de eerste trein prima kunnen komen, of die binnen de Randstad wonen, houd je zo'n klein aantal over dat dat geen bezwaar moet zijn tegen het promoten van het OV.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Er zijn iig 32.300 nachtvluchten geweest vorig jaar. Uitgaande van het gemiddelde dat Schiphol hanteert van 168,6 per vliegtuig is dat dus 5.445.780 mensen.
Gemiddeld een kleine 15.000 per nacht dus.
https://nos.nl/artikel/22(...)hiphol-laait-op.html
https://www.upinthesky.nl(...)ssagiers-per-vlucht/
Dit is gewoon puur uit je nek gelul, je had blijkbaar geen idee dat het er zoveel zijn (zelf zeker nooit 's nachts op Schiphol geweest) en nu het 1/3e van de NLe bevolking blijkt te zijn is het opeens gewauwel dat iedereen de laatste of 1e trein kan pakken of in de Randstad woont.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je daar het aantal mensen van afhaalt die met de laatste trein of de eerste trein prima kunnen komen, of die binnen de Randstad wonen, houd je zo'n klein aantal over dat dat geen bezwaar moet zijn tegen het promoten van het OV.
Niet iedereen. Maar het aantal mensen dat hier last van heeft doordat ze niet met het OV kunnen (en dus met de auto moet komen) is zo klein dat het geen onredelijke maatregel is om op deze manier het OV te promoten.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dit is gewoon puur uit je nek gelul, je had blijkbaar geen idee dat het er zoveel zijn (zelf zeker nooit 's nachts op Schiphol geweest) en nu het 1/3e van de NLe bevolking blijkt te zijn is het opeens gewauwel dat iedereen de laatste of 1e trein kan pakken of in de Randstad woont.
Onderbouw het maar eens met cijfers, ipv maar wat te roepen wat in je straatje past.
Zal je tegenvallen....vanaf Groningen Centraal kan op zijn vroegst om 7.25 (zit je om 5.00 in de trein) op schiphol zijn. Das als je van strakke overstap houd op zijn vroegst een 9 uur vlucht.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niet iedereen. Maar het aantal mensen dat hier last van heeft doordat ze niet met het OV kunnen (en dus met de auto moet komen) is zo klein dat het geen onredelijke maatregel is om op deze manier het OV te promoten.
Cijfers? Iets behalve je grote duim?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niet iedereen. Maar het aantal mensen dat hier last van heeft doordat ze niet met het OV kunnen (en dus met de auto moet komen) is zo klein dat het geen onredelijke maatregel is om op deze manier het OV te promoten.
Ja, tenzij geen andere goede optie qua vluchttijden of bestemmingen. Vind Schiphol sowieso geen fijn vliegveld.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
neem aan dat je dat al deed als het 2 uur korter reizen is
Ik wel en juist de ov verbinding er naar toe is voor mij een pluspunt.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, tenzij geen andere goede optie qua vluchttijden of bestemmingen. Vind Schiphol sowieso geen fijn vliegveld.
Die heb je hierboven zelf toch gegeven?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:12 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Cijfers? Iets behalve je grote duim?
Ja en die ondersteunen jouw punt totaaaaaaal niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 14:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Die heb je hierboven zelf toch gegeven?
Als je in het zuiden van het land woont is Düsseldorf ook nog wel te doen alleen rijdt er volgens mij maar 1x per uur een trein vanuit Venlo naar dld.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 14:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik wel en juist de ov verbinding er naar toe is voor mij een pluspunt.
Qua afstand zijn Brussel en Düsseldorf net zo ver weg maar is klote en duur om er te komen met de trein.
Tevens is Eindhoven leuk maar dat vliegveld heeft echt een betere ov verbinding nodig.
Nee hoor, is dichterbij zelfs!quote:Op dinsdag 17 juli 2018 09:38 schreef Oscar. het volgende:
[..]
zeker! 2 uur langer reizen om 4 euro te besparen
de goedkope lijnvluchten, die vooral snachts gaan, gaan straks toch vanaf Lelystad.quote:
15000 mensen die een nachtvlucht moeten nemen. Waarvan het merendeel mensen zijn die in de Randstad verblijven (toeristen/zakenmensen). Waarvan een deel met het OV alsnog op een heel redelijke tijd aanwezig kunnen zijn. Oftewel, het aantal mensen dat niet met het OV naar Schiphol kan, is minimaal.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 14:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja en die ondersteunen jouw punt totaaaaaaal niet.
Mensen zijn ook meer geneigd om je even te brengen naar Düsseldorf als het maar iets meer dan een half uur rijden is. Dat wil ik mensen naar Schiphol niet aandoen.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 14:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je in het zuiden van het land woont is Düsseldorf ook nog wel te doen alleen rijdt er volgens mij maar 1x per uur een trein vanuit Venlo naar dld.
Dat laatste was op Malaga de reden om alles betaald te maken. Je moet nu een parkeer kaartje trekken zodra je de kiss & ride ingaat. Ik geloof dat je 10 minuten gratis hebt, daarna betaal je voor de tijd dat je er bent.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:45 schreef Starmanelon het volgende:
Geloof er niets van dat mensen zullen worden opgehaald met openbaar vervoer. Kijk met niet handig met grote koffers op een druk station als Schiphol.
De plek waar je mensen kan ophalen of afzetten is vaak erg druk waardoor er chaotische situaties ontstaan. Dat is denk ik de echte reden.
15000 mensen zijn 109 treinen met de gemiddelde bezetting van 138. Dat betekent dus tussen 1:00 en 7:00 in 6 uur tijd 18 treinen per uur. Iedere 3,3 minuten dus. Dat is nogal wat! Dat gaat helemaal niet op station Schiphol!quote:Op dinsdag 17 juli 2018 14:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
15000 mensen die een nachtvlucht moeten nemen. Waarvan het merendeel mensen zijn die in de Randstad verblijven (toeristen/zakenmensen). Waarvan een deel met het OV alsnog op een heel redelijke tijd aanwezig kunnen zijn. Oftewel, het aantal mensen dat niet met het OV naar Schiphol kan, is minimaal.
Dat is troll-logica, want:quote:Op dinsdag 17 juli 2018 15:04 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
15000 mensen zijn 109 treinen met de gemiddelde bezetting van 138. Dat betekent dus tussen 1:00 en 7:00 in 6 uur tijd 18 treinen per uur. Iedere 3,3 minuten dus. Dat is nogal wat! Dat gaat helemaal niet op station Schiphol!
Ja maar als je de volle capaciteit wil gebruiken moet je dus veel minder ritten nemen he!quote:Op dinsdag 17 juli 2018 15:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is troll-logica, want:
a) het gaat juist om mensen die niet met het ov kunnen.
b) het gaat om een gemiddelde bezetting. Dat aantal kan dus omlaag als je bijvoorbeeld volle capaciteit gebruikt (gemiddeld 444 zitplaatsen per trein).
c) het gaat er niet om dat iedereen het ov gaat gebruiken, het gaat erom dat meer mensen het ov gaan gebruiken.
15.000 mensen zijn 34 treinen met de maximale zitplaatsen van 444. Dat betekent dus tussen 1:00 en 7:00 in 6 uur tijd 7 treinen per uur. Iedere 10 minuten dus. Dat gaat makkelijk op station Schiphol.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 15:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja maar als je de volle capaciteit wil gebruiken moet je dus veel minder ritten nemen he!
Tot +- 1.100 pak ik sowieso de auto. Is goed te doen in 1 keer.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 15:12 schreef hvan het volgende:
Waarom binnen een radius van pakweg 800 a 1000 km met het vliegtuig gaan als je met de auto bijna net zo snel bent van deur tot deur. Veel meer vrijheid en alles in eigen hand
Schiphol laat ik al jaren links liggen als het even kan. Schiphol is gewoon compleet inefficiënt, lange wachttijden, veel te ver lopen en veel te duur.
Ik zou uit principe al via een andere luchthaven gaan vliegen.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Er gaat geen mens minder vliegen omdat kiss & ride geld gaat kosten. Dit zijn gewoon extra inkomsten voor Schiphol en het heeft niks met verbetering van het milieu te maken. Wat een farce.
De mensen die toch weggebracht willen worden, betalen dat wel óf worden op Amsterdam Zuid op de trein gezet, waardoor je het probleem niet weghaalt, maar verplaatst.
Veel liever vliegtuig. Meestal ook stukken goedkoper. Ik vlieg naar Nice binnenkort voor 100 euro. Probeer daar maar eens voor te rijden.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 15:12 schreef hvan het volgende:
Waarom binnen een radius van pakweg 800 a 1000 km met het vliegtuig gaan als je met de auto bijna net zo snel bent van deur tot deur. Veel meer vrijheid en alles in eigen hand
Schiphol laat ik al jaren links liggen als het even kan. Schiphol is gewoon compleet inefficiënt, lange wachttijden, veel te ver lopen en veel te duur.
En dan denk ik .. Schiphol, zeg dát dan gewoon. 'Om een verkeerskundig probleem aan te pakken, met als bijkomend voordeel een iets kleinere belasting van het mileu'.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:41 schreef JeMoeder het volgende:
Het gaat ze helemaal niet om groener, maar om minder files. Eerder een verkeerskundig probleem voor Schiphol dan dat ze het zien als een milieuprobleem, de bereikbaarheid van Schiphol laat namelijk te wensen over. De milieukaart wordt wel getrokken, maar dat is gewoon voor de bühne.
De NZ-lijn zou oorspronkelijk worden doorgetrokken naar Schiphol, maar dat gaat voor 2030 niet meer gebeuren.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:57 schreef Karina het volgende:
Ja een monorail leg je even aan in een dag of zo. Dat wordt een net zo lang drama als de NZ lijn.
quote:Op dinsdag 17 juli 2018 14:54 schreef LXIV het volgende:
Het wordt tijd dat ze vliegverkeer net als wegverkeer gaan belasten. De meest vervuilende (fijnstog CO2) en overlastgevend industrie van Nederland. En helemaal vrijgesteld van belastingen. Een keer opstijgen, daar kun je 200.000 man mee afzetten op Schiphol.
Klopt ja. maar als dat niet zo, als je met de NZ lijn naar Zuid gaat ben je met de trein binnen 1 minuut (nou ja bijna 1 minuut) op Schiphol.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 15:54 schreef Aether het volgende:
[..]
De NZ-lijn zou oorspronkelijk worden doorgetrokken naar Schiphol, maar dat gaat voor 2030 niet meer gebeuren.
En dit inderdaad.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 14:54 schreef LXIV het volgende:
Het wordt tijd dat ze vliegverkeer net als wegverkeer gaan belasten. De meest vervuilende (fijnstog CO2) en overlastgevend industrie van Nederland. En helemaal vrijgesteld van belastingen. Een keer opstijgen, daar kun je 200.000 man mee afzetten op Schiphol.
Kerosine is in feite petroleum en zit in het raffinageproces tussen benzine en diesel in.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 09:00 schreef Metro2005 het volgende:
Kerosine is de op 1 na vervuilendste brandstof. Alleen stookolie is nog viezer.
Wij komen uit dezelfde stad.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 14:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je in het zuiden van het land woont is Düsseldorf ook nog wel te doen alleen rijdt er volgens mij maar 1x per uur een trein vanuit Venlo naar dld.
Ik sta gecorrigeerd. Ik dacht 1 laag lager, dus onder diesel.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 16:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kerosine is in feite petroleum en zit in het raffinageproces tussen benzine en diesel in.
Bestond, de vliegtaks en alleen in Nederland. Omdat de overige Europese landen dat niet hadden werd het heel snel teruggedraaid na het verliezen van inkomsten.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 18:28 schreef Peter het volgende:
Als ze echt zoveel geven om duurzaamheid, dan krijgen vliegtuigen die meer vervuilen toch ook een hogere prijs om er te mogen landen? Of bestaat dat al?
Dieselmotoren lopen er trouwens prima op. Alle voertuigen op vliegvelden rijden erop (de kerosine die bij aankomst nog in een vliegtuig zit wordt eruit gehaald omdat er mogelijk condenswater in de tanks zit.)quote:Op dinsdag 17 juli 2018 16:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kerosine is in feite petroleum en zit in het raffinageproces tussen benzine en diesel in.
Klopt, ik heb in het verleden zeker een half jaar geen druppel diesel getankt maar gereden op een mengsel van petroleum en zonnebloemolie. Verwoede pogingen om aan accijnsvrije kerosine te komen zijn helaas niet gelukt anders had ik me helemaal de ballen uit de broek gelachen. Defensie heeft ook een tijd op kerosine gereden, maar omdat het te schraal is richtte het vooral schade aan de brandstofpomp die gesmeerd wordt met brandstof. Als de brandstofpomp een eigen smering zou hebben, dus met eigen reservoir om de bewegende delen te smeren, zou het perfect werken. Het rendement is overigens wel lager dan bij diesel.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dieselmotoren lopen er trouwens prima op. Alle voertuigen op vliegvelden rijden erop (de kerosine die bij aankomst nog in een vliegtuig zit wordt eruit gehaald omdat er mogelijk condenswater in de tanks zit.)
quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er is een prima bus- en treinverbinding naar Schiphol.
So?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:37 schreef sp3c het volgende:
dan maak je de boel duurder voor schiphol, dat kun je realistisch gezien ook niet van ze verwachten
joh dat geloof je zelf niet eensquote:Op woensdag 18 juli 2018 00:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
So?
Ze hebben het toch zo goed op met het milieu? Zeggen ze zelf? Daar moet je wat voor over hebben, zegt iedereen.
Ow, wacht, dan moet maar van een kant komen natuurlijk.
vanuit Den Haag is het prima te doen hoor, zelden problemen mee (mits geen werkzaamheden)quote:
Met 2 personen is ov altijd duurder dan met de auto.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:08 schreef descon het volgende:
[..]
Zal je tegenvallen....vanaf Groningen Centraal kan op zijn vroegst om 7.25 (zit je om 5.00 in de trein) op schiphol zijn. Das als je van strakke overstap houd op zijn vroegst een 9 uur vlucht.
Vaak zit je ook nog aan een bus vast om naar het station te komen die s'ochtends ook niet elk kwartier rijd.
Daarnaast vind ik de trein naar schiphol ook maar matig als je met iets groter als handbaggage reist. Je kan je koffer amper kwijt in de trein.
Als je met meer als 1 persoon reist is laten wegbrengen naar Schiphol ook al snel goedkoper en voordeliger met die huidige prijzen in de trein.
Was ook sarcasmequote:Op woensdag 18 juli 2018 00:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
joh dat geloof je zelf niet eens
het milieu is in de regel een goede smoes om dingen duurder te maken
[..]
vanuit Den Haag is het prima te doen hoor, zelden problemen mee (mits geen werkzaamheden)
Ja. Bestaat al. Via de landingsrechten. Schiphol voert actief beleid om de nieuwste en zuinigste types maatschappijen naar AMS te laten vliegen. Resultaat is dat de vrachtvloot bijna allemaal nieuw spul is en de nieuwste kisten heel snel ingezet worden op routes.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 18:28 schreef Peter het volgende:
Als ze echt zoveel geven om duurzaamheid, dan krijgen vliegtuigen die meer vervuilen toch ook een hogere prijs om er te mogen landen? Of bestaat dat al?
Huh? Er wordt gewoon diesel en benzine ingegooid hoor.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dieselmotoren lopen er trouwens prima op. Alle voertuigen op vliegvelden rijden erop (de kerosine die bij aankomst nog in een vliegtuig zit wordt eruit gehaald omdat er mogelijk condenswater in de tanks zit.)
ja maar is dat omdat de verbinding van en naar Schiphol zo kut is of omdat de verbinding de Wieringermeerpolder zo kut is?quote:Op woensdag 18 juli 2018 00:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was ook sarcasme
En den haag is een klein stukje, 'grote' stad, veel aandacht.
Probeer eens naar de Wieringermeerpolder te komen in de nacht. Is nog niet eens zo gek ver weg van Schiphol.
...of storingen, of rook in de Schiphol tunnel, of natte blaadjes op het spoor (en ga zo maar door...)quote:Op woensdag 18 juli 2018 00:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
vanuit Den Haag is het prima te doen hoor, zelden problemen mee (mits geen werkzaamheden)
je vergeet de ballon die in de tunnel de alarmen af deed gaanquote:Op woensdag 18 juli 2018 06:38 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
...of storingen, of rook in de Schiphol tunnel, of natte blaadjes op het spoor (en ga zo maar door...)
Voor de heenweg neem ik altijd een taxi, ik wil geen vervelende verrassingen door een onverwacht niet rijdende trein. Terug wel altijd met de trein, richting huis heb ik niet zo'n haast en kan altijd de taxi pakken, mocht het OV toch weer eens spaak lopen.
Oh, maar die is echt nieuw voor mij, lees ik voor het eerst, haha!quote:Op woensdag 18 juli 2018 07:29 schreef Oscar. het volgende:
[..]
je vergeet de ballon die in de tunnel de alarmen af deed gaan
http://www.treinenweb.nl/news/3569quote:Op woensdag 18 juli 2018 08:26 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Oh, maar die is echt nieuw voor mij, lees ik voor het eerst, haha!
Waarom verbaast me dit niet?
ik turf het niet natuurlijk maar meest voorkomende voor mij zijn aanrijding met persoon/persoon op de railsquote:Op woensdag 18 juli 2018 07:29 schreef Oscar. het volgende:
[..]
je vergeet de ballon die in de tunnel de alarmen af deed gaan
nee, dat komt nu door het ballonnenverbodquote:Op woensdag 18 juli 2018 10:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik turf het niet natuurlijk maar meest voorkomende voor mij zijn aanrijding met persoon/persoon op de rails
Volgens mij is het minimum bij die machines 50 minuten. Teminste dat is wat ik mij ervan kan herinneren.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:22 schreef VleesLollie het volgende:
Dit is dan toch wel de meest domme reactie ooit.
De roeptoeters van de telegraaf melden dat ze denken dat een kaartje 5 euro gaat kosten, dat is nergens op gebaseerd
P1 kost 1 euro per 11 minuten, afzetten kan prima binnen 11 minuten
P6 plek zat om iemand af te zetten, gratis met de bus
die 5 euro slaat nergens op
Kijk dat is een goede manier om kiss en ride ook echt te laten dienen waarvoor het bedoeld is. Niet binnen 10 minuten? 5 euro lappen.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 15:01 schreef Snakey het volgende:
Ik geloof dat je 10 minuten gratis hebt, daarna betaal je voor de tijd dat je er bent.
dat is niet in het belang van schiphol. Laten we een aanname doen dat dagelijks 5.000 mensen daar afgezet worden. en ook de aanname dat 10% misbruik maakt en er langer dan 10 minuten staat.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:04 schreef Aventuras het volgende:
[..]
Kijk dat is een goede manier om kiss en ride ook echt te laten dienen waarvoor het bedoeld is. Niet binnen 10 minuten? 5 euro lappen.
Zo werkt het ook bij Eindhoven Airport trouwens. Volgens mij heb je daar 15 minuten en anders kan je voor een uur parkeren betalen.
Ik hoorde gisteren dat het om 5.5 miljoen mensen op jaarbasis gaat, dus 15.0000 per dag. De extra opbrengsten werden ingeschat op 50 miljoen. Dat lijkt mij wat veel want er zullen heus mensen zien die daardoor de k&r gaan skippen. Maar het gaat wel om giga veel geld ja.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:13 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
dat is niet in het belang van schiphol. Laten we een aanname doen dat dagelijks 5.000 mensen daar afgezet worden. en ook de aanname dat 10% misbruik maakt en er langer dan 10 minuten staat.
met bovenstaande regeling en 5 euro per 'overtreding' zouden betalen dus 500 mensen * 5 euro * 365 dagen = 912k aan inkomsten per jaar.
Als iedereen echter gaat betalen, en laten we dat bedrag voor het gemak halveren (want 5 euro om iemand af te mogen zetten is een absurd hoog bedrag natuurlijk) 5000 mensen * 2,50 euro * 365 dagen per jaar = 4.562.500. 4 miljoen aan extra inkomsten, hoeven ze niets voor te doen.
Stel dat ineens 50% van de mensen besluit om toch maar met de trein te gaan (wat ze never nooit niet gaan halen) dan hebben ze nog steeds 2,5miljoen extra inkomsten.
dat is de echte reden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |