Dat denk ik ook niet. Die hebben net een injectie van 200 miljoen gehad van Latifi.quote:Op donderdag 5 juli 2018 16:55 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
okay, die gast en zijn pa hebben dus echt zoveel boter op hun hoofd. Denk niet dat Mclaren op die clown zit te wachten.
En als Max straks voor een ander team gaat rijden?quote:Op donderdag 5 juli 2018 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kennen we deze nog? Hij heeft er een tattoo en handtekening bij nu
https://www.telegraaf.nl/(...)tekening-op-mijn-rug
Bidden dat hij naar Ferrari gaat danquote:Op donderdag 5 juli 2018 22:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
En als Max straks voor een ander team gaat rijden?
Staat ie daar met 2 grote biefstukken op zijn rug
Waarom is de tekst van Oostenrijk groter en in het rood? Er is al niet veel plek meer voor nog meer overwinningen
Staat erbijquote:Op donderdag 5 juli 2018 22:48 schreef daNpy het volgende:
Waarom is de tekst van Oostenrijk groter en in het rood?
quote:"Dat is expres gedaan, want deze keer was ik erbij. De andere races zag ik op tv.”
Inderdaad en als hij nog 40 overwinningen pakt in zijn carrière ? Wordt het lettertype dan weer steeds kleiner ofzo ?quote:Op donderdag 5 juli 2018 22:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
En als Max straks voor een ander team gaat rijden?
Staat ie daar met 2 grote biefstukken op zijn rug
Waarom is de tekst van Oostenrijk groter en in het rood? Er is al niet veel plek meer voor nog meer overwinningen
Omdat hij daar bij was. De rest zag hij op tv. En hij gaat dan gewoon verder op de rest van zijn lichaamquote:Op donderdag 5 juli 2018 22:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
En als Max straks voor een ander team gaat rijden?
Staat ie daar met 2 grote biefstukken op zijn rug
Waarom is de tekst van Oostenrijk groter en in het rood? Er is al niet veel plek meer voor nog meer overwinningen
Max en Leclerc wilden het iig proberen.quote:Op donderdag 5 juli 2018 23:03 schreef Gezicht het volgende:
Benieuwd hoe de DRS in bocht 1 gaat uitpakken. Ik verwacht wel wat spins waarna ze er toch maar van afzien óf niemand gebruikt hem.
Nou, LeClerc was niet zo enthousiast, hoor. Hij zei "eerst maar kijken of we er flat out doorheen kunnen en dan zien we wel, maar ik acht de kans niet groot" en geef 'm eens ongelijk met die Sauberquote:Op donderdag 5 juli 2018 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max en Leclerc wilden het iig proberen.
Wat zei Lewis nou precies? Iets van "we kijken wel wat Max doet"?quote:Op donderdag 5 juli 2018 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max en Leclerc wilden het iig proberen.
Leclerc.quote:Op donderdag 5 juli 2018 23:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, LeClerc was niet zo enthousiast, hoor. Hij zei "eerst maar kijken of we er flat out doorheen kunnen en dan zien we wel, maar ik acht de kans niet groot" en geef 'm eens ongelijk met die Sauber
Nee, dat mag pas over 31 minuten. Wel bij de les blijven he.quote:
Vorige week ging 'íe om half 11 al openquote:Op donderdag 5 juli 2018 23:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat mag pas over 31 minuten. Wel bij de les blijven he.
Regels zijn regels.quote:Op donderdag 5 juli 2018 23:30 schreef Klummie het volgende:
[..]
Vorige week ging 'íe om half 11 al open
Ja Hij zei "we wachten gewoon even af hoe het bij Max gaat, want hij gaat het toch als eerste proberen"quote:Op donderdag 5 juli 2018 23:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat zei Lewis nou precies? Iets van "we kijken wel wat Max doet"?
Allesbehalve zuur. De aërodynamica en het bandenmanagement heeft gewonnen dit weekend, mede dankzij de kapotte Mercs. Verstappen werd 5e in de kwalificatie en Ricciardo eindigde achte de Haas Dan doet de Renault motor toch iets verkeerd als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 5 juli 2018 23:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
RB besluit om volgend jaar met Honda motoren te gaan rijden
extra zuur nu RB de laatste GP heeft gewonnen vind ik
Nope, Mercedes heeft vanaf de start met turbo-hybrides hun concept niet aangepast en enorm veel data over slijtage. Ze zullen onderhand tot op de km weten hoe lang en hoe hard de motor belast kan worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 00:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is het denkbaar dat Hamilton zijn partyknop te lang of te vaak heeft gebruikt.
nee, het is een feit dat het Leclerc is en niet LeClerc.quote:
Ricciardo zijn voorvleugel was kapot he..quote:Op vrijdag 6 juli 2018 00:30 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Allesbehalve zuur. De aërodynamica en het bandenmanagement heeft gewonnen dit weekend, mede dankzij de kapotte Mercs. Verstappen werd 5e in de kwalificatie en Ricciardo eindigde achte de Haas Dan doet de Renault motor toch iets verkeerd als je het mij vraagt.
Maar of de Honda motor nu de doorslag gaat geven, moeten we nog ff afwachten
Ook in de kwali?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 08:26 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ricciardo zijn voorvleugel was kapot he..
Haha jij zal wel gedacht hebben toen je mijn comment lasquote:Op vrijdag 6 juli 2018 08:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nee, het is een feit dat het Leclerc is en niet LeClerc.
Niet als dit klopt: https://www.gpblog.com/nl(...)-in-oostenrijk-.htmlquote:Op vrijdag 6 juli 2018 00:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is het denkbaar dat Hamilton zijn partyknop te lang of te vaak heeft gebruikt.
Zoiets verbaast mij dan weer niets. Zie bijvoorbeeld Peugeot op Le Mans. Die auto's gingen stuk doordat een onderdeeltje van een paar euro het begafquote:Op vrijdag 6 juli 2018 09:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet als dit klopt: https://www.gpblog.com/nl(...)-in-oostenrijk-.html
Hier had ik nog niet op gereageerd, maar zoals anderen al zeggen: het ziet er prima uit. Leclerc snapt hoe het moet.quote:Op donderdag 5 juli 2018 19:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou de stuurtjes zijn niet rond dus dat kan geen coureur verkeerd doen
Maar zie de volgende video
Afgelopen GP Frankrijk. Skip ajb naar 9:45 en kijk een halve minuut. Wat vind jij daar van?
dankzij de kapotte mercs ????quote:Op vrijdag 6 juli 2018 00:30 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Allesbehalve zuur. De aërodynamica en het bandenmanagement heeft gewonnen dit weekend, mede dankzij de kapotte Mercs. Verstappen werd 5e in de kwalificatie en Ricciardo eindigde achte de Haas Dan doet de Renault motor toch iets verkeerd als je het mij vraagt.
Maar of de Honda motor nu de doorslag gaat geven, moeten we nog ff afwachten
of een scannerquote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:31 schreef boegschroef het volgende:
telefoon met grandprixradio of met de ziggo app (als je een abbo hebt).
GrandprixRadio loopt wel zo'n 15 seconden achter op de werkelijkheid
Met de F1 app heb je ook commentaar. Wel in het engels.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:58 schreef Tijn het volgende:
Hoe kun je eigenlijk het beste commentaar ontvangen als je naar het circuit gaat en in het publiek zit? Via internet op je telefoon? Radiootje kopen?
twitter:F1 twitterde op maandag 09-07-2018 om 16:49:37 Not the ideal start to the race for Haas at Silverstone 😩#BritishGP 🇬🇧 #F1 https://t.co/r6Fbx48Hti reageer retweet
Lijken inderdaad elkaars achterbanden licht te raken. Je ziet ook een klein beetje rook.quote:Op maandag 9 juli 2018 23:10 schreef ondeugend het volgende:
In de onboard van Magnussen zie je dat Max en Daniel elkaar ook nog raken net na de start. Even linkje in de tweet zelf klikken.twitter:F1 twitterde op maandag 09-07-2018 om 16:49:37 Not the ideal start to the race for Haas at Silverstone 😩#BritishGP 🇬🇧 #F1 https://t.co/r6Fbx48Hti reageer retweet
Ja helemaal gemist, niks over gehoord.quote:Op maandag 9 juli 2018 23:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Lijken inderdaad elkaars achterbanden licht te raken. Je ziet ook een klein beetje rook.
Nee stelt ook weinig voor zo te zien. Je ziet Ricciardo trouwens net als Kimi ook wat rechtdoor schieten in T3. Had misschien ook nog spannend kunnen worden als Max niet al aan het uitwijken was voor Kimi en Hamilton.quote:Op maandag 9 juli 2018 23:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja helemaal gemist, niks over gehoord.
Gelukkig geen gevolgen verder
Ja dat was waarschijnlijk harder gegaanquote:Op maandag 9 juli 2018 23:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee stelt ook weinig voor zo te zien. Je ziet Ricciardo trouwens net als Kimi ook wat rechtdoor schieten in T3. Had misschien ook nog spannend kunnen worden als Max niet al aan het uitwijken was voor Kimi en Hamilton.
Alleen meer ongevallenquote:Op dinsdag 10 juli 2018 03:06 schreef opreis het volgende:
Het gat tussen de top 3 en de rest van hetveld neemt nu toch echt belachelijke proporties aan. Ricciardo is maar liefst 7 tienden langzamer dan zn teamgenoot en staat er nog steeds naast op de grid. Zn verschil zou je toch het liefst 4 a 5 plaatsen er tussen willen zien?
Zelfde tijdens de race met Hamilton. Rijdt door een botsing achteraan en staat na een handje vol rondes al weer 6de.
Omgekeerde start volgorde gaat niets uitmaken op deze manier
Het liefst hebben we dat hele veld dicht en gelijkmatig bij elkaar zit en dat er 6 coureurs strijden om de titel. Maar op zich is het niks bijzonders dat er maar twee teams en 2 of 3 coureurs om de titel kunnen vechten.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 03:06 schreef opreis het volgende:
Het gat tussen de top 3 en de rest van hetveld neemt nu toch echt belachelijke proporties aan. Ricciardo is maar liefst 7 tienden langzamer dan zn teamgenoot en staat er nog steeds naast op de grid. Zn verschil zou je toch het liefst 4 a 5 plaatsen er tussen willen zien?
De charme van een inhaalrace is wel een beetje weg op de snelle circuits, dankij DRS en de verschillen in rechte lijn snelheid die er nu zijn, dat klopt. Gelukkig is er wel de VSC, maar dan moet die natuurlijk wel ingezet worden. Omgekeerde start slaat nergens op.quote:Zelfde tijdens de race met Hamilton. Rijdt door een botsing achteraan en staat na een handje vol rondes al weer 6de.
Omgekeerde start volgorde gaat niets uitmaken op deze manier
Gelijkwaardig hoeft van mij ook weer niet, maar iig redelijk gelijkmatig verdeeld zodat fouten in de top zwaarder “gestraft” worden. In het middenveld zie je hierdoor heel duidelijk het verschil in kwaliteit van de coureurs bij bv mclaren en sauber waar een paar 10den sneller een sloot meer punten isquote:Op dinsdag 10 juli 2018 08:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het liefst hebben we dat hele veld dicht en gelijkmatig bij elkaar zit en dat er 6 coureurs strijden om de titel. Maar op zich is het niks bijzonders dat er maar twee teams en 2 of 3 coureurs om de titel kunnen vechten.
Wat uitzonderlijk en vervelend was, was de enorme Mercedes dominantie, dat gat is nu opgeschoven tot achter RBR en dat is een goede zaak. Het is juist heel leuk dat RBR op veel circuits gewoon volwaardig meedoet om de overwinning. Het is qua krachtsverhoudingen juist een prachtig seizoen.
[..]
De charme van een inhaalrace is wel een beetje weg op de snelle circuits, dankij DRS en de verschillen in rechte lijn snelheid die er nu zijn, dat klopt. Gelukkig is er wel de VSC, maar dan moet die natuurlijk wel ingezet worden. Omgekeerde start slaat nergens op.
vuile duitse leugenaar en valsspeler dat je bentquote:De Duitse WK-leider verwees de theorie van Hamilton naar het rijk der fabelen. „Het is een dwaze gedachte om te denken dat er opzet in het spel was”, stelde Vettel, die op Silverstone zegevierde, voor zijn Britse rivaal.
Klopt wel, maar in het verleden was het gat nog te overbruggen. Nu zijn de verschillen qua budget veel te groot geworden.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 08:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het liefst hebben we dat hele veld dicht en gelijkmatig bij elkaar zit en dat er 6 coureurs strijden om de titel. Maar op zich is het niks bijzonders dat er maar twee teams en 2 of 3 coureurs om de titel kunnen vechten.
Wat uitzonderlijk en vervelend was, was de enorme Mercedes dominantie, dat gat is nu opgeschoven tot achter RBR en dat is een goede zaak. Het is juist heel leuk dat RBR op veel circuits gewoon volwaardig meedoet om de overwinning. Het is qua krachtsverhoudingen juist een prachtig seizoen.
[..]
De charme van een inhaalrace is wel een beetje weg op de snelle circuits, dankij DRS en de verschillen in rechte lijn snelheid die er nu zijn, dat klopt. Gelukkig is er wel de VSC, maar dan moet die natuurlijk wel ingezet worden. Omgekeerde start slaat nergens op.
Door wie dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Klopt wel, maar in het verleden was het gat nog te overbruggen. Nu zijn de verschillen qua budget veel te groot geworden.
Williams,Benetton en Mclaren die om de beurt na een minder jaar het gat vrij snel konden verkleinen. Jordan wat met een beperkt budget goed mee kon komen met Frentzen. Nu moet je minimaal een budget van 400mil hebben en anders ben je kansloos.quote:
Ik vind het ook niet ideaal, maar het is eigen aan F1 dat er altijd wel zoiets is. Dit is lang niet zo erg als het gapende gat achter Mercedes van 4 jaar.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 10:21 schreef opreis het volgende:
[..]
Gelijkwaardig hoeft van mij ook weer niet, maar iig redelijk gelijkmatig verdeeld zodat fouten in de top zwaarder “gestraft” worden. In het middenveld zie je hierdoor heel duidelijk het verschil in kwaliteit van de coureurs bij bv mclaren en sauber waar een paar 10den sneller een sloot meer punten is
Ik weet niet of die wel zoveel groter zijn. Ik denk dat dit seizoen wordt gekenmerkt doordat we 5 jaar geleden een enorme wijziging in het motorenreglement hebben gehad, en 2 jaar geleden een grote wijziging in het chassis, terwijl er een testverbod is om kosten te besparen.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Klopt wel, maar in het verleden was het gat nog te overbruggen. Nu zijn de verschillen qua budget veel te groot geworden.
hoe kan dat nu, hij was niet betrokken bij de crashquote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
vuile duitse leugenaar en valsspeler dat je bent
wat een tienerquote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch
[ afbeelding ]
Jezus wat laat die gast zich kennen. Slachtofferrol 101.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch
[ afbeelding ]
fuck wat slechtquote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch
[ afbeelding ]
Maar al die teams hadden een enorm budget. Net als nu.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 13:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Williams,Benetton en Mclaren die om de beurt na een minder jaar het gat vrij snel konden verkleinen. Jordan wat met een beperkt budget goed mee kon komen met Frentzen. Nu moet je minimaal een budget van 400mil hebben en anders ben je kansloos.
Nee maar zijn team maat van Ferrari wel he....quote:Op dinsdag 10 juli 2018 13:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe kan dat nu, hij was niet betrokken bij de crash
misschien een keertje in de simulator ipv de studio, over z'n kutstart hoor je hem nietquote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:55 schreef Smacked_Actor het volgende:
Welke false claims? Hij had het beter over kunnen laten waaien..
Punt is dat het toen nog overbrugbaar was voor een priveteam. Zie bijvoorbeeld de opmars van Benetton met Schumacher.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 14:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar al die teams hadden een enorm budget. Net als nu.
Jordan is de uitzondering maar kon ook alleen winnen bij hoge uitzondering.
V8 was een grote farce met de engine freeze. Daardoor had Red Bull jarenlang een voordeel met de geblazen diffuser.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet ideaal, maar het is eigen aan F1 dat er altijd wel zoiets is. Dit is lang niet zo erg als het gapende gat achter Mercedes van 4 jaar.
[..]
Ik weet niet of die wel zoveel groter zijn. Ik denk dat dit seizoen wordt gekenmerkt doordat we 5 jaar geleden een enorme wijziging in het motorenreglement hebben gehad, en 2 jaar geleden een grote wijziging in het chassis, terwijl er een testverbod is om kosten te besparen.
Voor deze motoren waren de V8's behoorlijk naar elkaar toegegroeid doordat ze grotendeels uitontwikkeld waren. Daardoor kon bijvoorbeeld RBR goed meekomen met een klantenmotor. Met de nieuwe hybrides zitten we pas halverwege het ontwikkelingstraject, het punt dat de achterliggers tot vlakbij zijn ingelopen is nog een eindje weg.
De aero heeft ook nog vrij veel onontgonnen terrein omdat ze pas anderhalf jaar met de nieuwe regels aan het ontwikkelen zijn. Dan hebben de rijkste teams een groter voordeel omdat er relatief nog veel te winnen is.
Dan ontstaat er dus een vrij groot gat met teams die op beide punten niet mee kunnen, of op één punt ver achter liggen. Dat kan niet zo snel ingelopen worden als in de tijd van Benetton omdat er een testverbod is. Hou lang dezdelfde regels en het veld schuif vanzelf in elkaar.
quote:Williams continued: "It's naive to believe that if you just work hard, you'll be rewarded. Except for the top three teams, nobody will win in the future. The financial discrepancy compared to Ferrari, Mercedes and Red Bull is just too big. It's impossible to keep up. And it's sad.
Mwaa, ik vind toegeven dat wat je zelf hebt gezegd 'dumb shit' is, eigenlijk wel gelijk aan een excuus.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 14:17 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar was dat zelfs een reactie na een eerder bericht op Instagram die een hele hoop reacties uitlokte
[ afbeelding ]
Komt erop neer dat ie zelf geen excuses aanbiedt nadat ie Kimi/Ferrari ervan beschuldigd heeft hem opzettelijk in het rond te duwen. Wat een soap
Dan had hij 'sometimes I say dumb shit' moeten zeggen, dan hou je het bij jezelf.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 16:26 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Mwaa, ik vind toegeven dat wat je zelf hebt gezegd 'dumb shit' is, eigenlijk wel gelijk aan een excuus.
Dit is echt zeiken om het zeiken. Ik ben geen Hamilton-fan, maar dit is echt zoeken naar dingen om over te zeiken.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 16:39 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Dan had hij 'sometimes I say dumb shit' moeten zeggen, dan hou je het bij jezelf.
en dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 15:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Nee maar zijn team maat van Ferrari wel he....
wat denk je zelf goserquote:
Ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat denk je zelf goser
denk je dat die gasten van Mercedes gekkies zijn.......
Heeft het wel alle schijn van na dit weekend.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat denk je zelf goser
denk je dat die gasten van Mercedes gekkies zijn.......
Dat was niks wat niet na te maken is. Er was dan ook geen sprake van een RBR dominantie, maar van slechts twee topcoureurs die presteerden, alleen telkens dezelfde net wat beter. Het is 2 keer tot het gaatje gegaan om de titel en in 2012 won McLaren net zoveel races als RBR. Dat krijg je als een diva in een gelijkwaardige auto zet. Het jaar daarvoor had een nieuw team nog de titel gewonnen. Dan kun je niet zeggen dat er die periode iets mis was met de F1.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 15:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
V8 was een grote farce met de engine freeze. Daardoor had Red Bull jarenlang een voordeel met de geblazen diffuser.
Ja, maar dat komt ook doordat McLaren en Williams al jaren doorkloten. Je kunt een mindere periode hebben, maar als het duidelijk is dat het structureel mis zit dan ga je ook geen sponsors aantrekken. Motorfabrikanten staan dan ook niet te springen. Het lijkt me vooral een crisis in het Britse teammanagement.quote:Dezelfde regels houden zorgt er misschien voor dat ze iets inlopen, maar een echte kans hebben ze niet. Als je het middenveld bekijkt dan ziet het er armoedig uit. Haas en Sauber zijn B teams geworden omdat ze niet op eigen benen kunnen staan. Force India zit, ondanks een 4e plaats bij de constructeurs, aan het infuus bij Liberty. En dan heb je nog Williams en Mclaren die ook steeds verder achterop raken en nauwelijks sponsors overhouden. Het grote geheel oogt gewoon erg ongezond.
Als jij na 10 jaar eindelijk ook doorkrijgt dat Hamilton labiel is, wat was er dan fantasie aan van mij?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch
[ afbeelding ]
Ik vind het op zich wel excuus genoeg. Het zijn wel de excuses van een egomaan natuurlijk, maar hij noemt het dumb dus dan staat dat.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 14:17 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar was dat zelfs een reactie na een eerder bericht op Instagram die een hele hoop reacties uitlokte
[ afbeelding ]
Komt erop neer dat ie zelf geen excuses aanbiedt nadat ie Kimi/Ferrari ervan beschuldigd heeft hem opzettelijk in het rond te duwen. Wat een soap
Precies. Het was wederom de magie van Ericssonquote:Op dinsdag 10 juli 2018 13:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe kan dat nu, hij was niet betrokken bij de crash
Ze hebben daar een goed punt, maar met het geld dat ze hebben hadden ze niet zo'n slak af hoeven leverenquote:Op dinsdag 10 juli 2018 15:59 schreef M.Melandri het volgende:
De teams geloven er zelf ook niet in:
[..]
Je weet echt niet waar we over pratenquote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ja.
Wat heeft het voor nut dat Vettel tegen Bottas aan rijdt? Bottas staat 50 punten achter op Vettel...
Als raikkonen 2 race’s achter elkaar tegen Hamilton aan rijdt dan was de reactie van Mercedes terecht geweest.
jij weet blijkbaar niet hoe duur zo een renstal kost.....quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
Als Ferrari bij de titel de rijders een bonus uit moet keren kunnen ze beter geen kampioen worden. Sparen ze wat centjes uit
Denk je nou echt dat ze daar wakker liggen van een miljoentje meer of minder?
nee, hoe duur een renstal kost weet ik niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:49 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jij weet blijkbaar niet hoe duur zo een renstal kost.....
Dus het mercedes team fantaseert maar wat volgens jou?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:50 schreef zoem het volgende:
Laten we het complottheorie-gehalte iets minderen Er worden vast en zeker smerige spelletjes gespeeld, maar dit is wel vergezocht.
Als je tegen een andere aan rijdt heb je een net zo groten kans dat jezelf elimineert.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je weet echt niet waar we over praten
ALs een Ferrari wereoldkampioen wordt dit seizoen krijgen beide rijders waarschijnlijk een bonus van enkele miljoenen euro's.......en dan heb ik niet eens over de bedragen die de renstal Ferrari uitgekeerd krijgt van het totale prijzenpakket.die in de formula 1 omgaat....
Je kent de belangen niet in de F! blijkbaar
Ik heb me niet zo heel erg verdiept in de F1 techniek, maar een voorwielophanging lijkt me ook 1 van de zwakste onderdelen van het geheel.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 19:33 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je tegen een andere aan rijdt heb je een net zo groten kans dat jezelf elimineert.
Ja, net zoals jij altijd doet!quote:Op dinsdag 10 juli 2018 19:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dus het mercedes team fantaseert maar wat volgens jou?
Nee, het zijn gewoon hele slechte verliezers.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 19:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dus het mercedes team fantaseert maar wat volgens jou?
Renault had de motor ontworpen voor de geblazen diffuser. De concurrentie kon er weinig aan doen omdat er een engine freeze was.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was niks wat niet na te maken is. Er was dan ook geen sprake van een RBR dominantie, maar van slechts twee topcoureurs die presteerden, alleen telkens dezelfde net wat beter. Het is 2 keer tot het gaatje gegaan om de titel en in 2012 won McLaren net zoveel races als RBR. Dat krijg je als een diva in een gelijkwaardige auto zet. Het jaar daarvoor had een nieuw team nog de titel gewonnen. Dan kun je niet zeggen dat er die periode iets mis was met de F1.
[..]
Ja, maar dat komt ook doordat McLaren en Williams al jaren doorkloten. Je kunt een mindere periode hebben, maar als het duidelijk is dat het structureel mis zit dan ga je ook geen sponsors aantrekken. Motorfabrikanten staan dan ook niet te springen. Het lijkt me vooral een crisis in het Britse teammanagement.
Je moet altijd maatregelen nemen om de kosten te beperken en het aantrekkelijk te houden voor nieuwe instappers, maar stabiliteit in de regels maakt dat meer geld hebben relatief minder tijdwinst oplevert.
[..]
Als jij na 10 jaar eindelijk ook doorkrijgt dat Hamilton labiel is, wat was er dan fantasie aan van mij?
[..]
Ik vind het op zich wel excuus genoeg. Het zijn wel de excuses van een egomaan natuurlijk, maar hij noemt het dumb dus dan staat dat.
Het is dan weer niet voldoende van Wolff, die zich achter Allison verschuilt, hij koos er bewust en echt niet in een opwelling voor hem te citeren. En Lauda natuurlijk, dat ging ook niet per ongeluk. De hele Mercedes teamleiding moet zijn excuses aanbieden voor hun weloverwogen pogingen om druk op de wedstrijdleiding te leggen met hun gedramaqueen.
Ik denk niet dat Peter Sauber en Frederic Vasseur dat erg vinden. Haas is er ook alleen maar beter op geworden. Alleen jammer van al hun incidenten. Zonder hadden ze een hele boel punten gehad.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 19:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Renault had de motor ontworpen voor de geblazen diffuser. De concurrentie kon er weinig aan doen omdat er een engine freeze was.
Het is niet alleen McLaren en Williams, maar alle priveteams zitten in de problemen. Sauber kon niet meer op eigen benen staan en zijn nu een B team van Ferrari geworden. Force India zit aan het infuus bij Liberty.
Een B team worden is puur uit armoede, want in feite geef je het gewoon op.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 21:06 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Peter Sauber en Frederic Vasseur dat erg vinden. Haas is er ook alleen maar beter op geworden. Alleen jammer van al hun incidenten. Zonder hadden ze een hele boel punten gehad.
Ik vraag me wel af hoe het was gegaan als Monisha Kaltenborn was aangebleven en de Honda deal had doorgezet. Waren ze dan op eigen kracht een soort Alfa Romeo Sauber of STR geworden?
Gelukkig hebben we altijd mevrouw Raikkonen ook nogquote:Op dinsdag 10 juli 2018 14:17 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar was dat zelfs een reactie na een eerder bericht op Instagram die een hele hoop reacties uitlokte
[ afbeelding ]
Komt erop neer dat ie zelf geen excuses aanbiedt nadat ie Kimi/Ferrari ervan beschuldigd heeft hem opzettelijk in het rond te duwen. Wat een soap
In je gezicht, Hamiltonquote:Op woensdag 11 juli 2018 00:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we altijd mevrouw Raikkonen ook nog
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 juli 2018 00:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we altijd mevrouw Raikkonen ook nog
[ afbeelding ]
van ballet heeft ze dus ook al geen verstandquote:Op woensdag 11 juli 2018 00:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we altijd mevrouw Raikkonen ook nog
[ afbeelding ]
Ik denk inderdaad dat menig ballerina er harder voor werkt dan haar echtgenoot.quote:Op woensdag 11 juli 2018 08:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
van ballet heeft ze dus ook al geen verstand
Haha wat een grap!quote:Op woensdag 11 juli 2018 00:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we altijd mevrouw Raikkonen ook nog
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 juli 2018 00:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we altijd mevrouw Raikkonen ook nog
[ afbeelding ]
idd verliezen bij balletquote:Op woensdag 11 juli 2018 08:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
van ballet heeft ze dus ook al geen verstand
Onzin, de rest is er ook mee gaan rijden en toen het verboden werd was dat slechts een kleine tegenslag voor RBR, om het seizoen daarop wél oppermachtig te zijn. Als Alonso iets meer de belangrijke momenten had gepakt en Hamilton had gepresteerd dan waren het (ook qua statistieken) hele interessante jaren geworden. Nu ging Vettel er telkens mee vandoor, dat de Britten het niet konden hebben dat er weer een Duitser de beste was betekent niet dat er iets mis was met de F1.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 19:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Renault had de motor ontworpen voor de geblazen diffuser. De concurrentie kon er weinig aan doen omdat er een engine freeze was.
Als je ziet wat FI en Sauber met de beschikbare middelen doen dan betekent dat juist dat de subtoppers het laten afweten.quote:Het is niet alleen McLaren en Williams, maar alle priveteams zitten in de problemen. Sauber kon niet meer op eigen benen staan en zijn nu een B team van Ferrari geworden. Force India zit aan het infuus bij Liberty.
Beetje onzin. Op Monaco was Mercedes echt kansloos, ook al steken ze nog 600 miljoen in hun motor. De een heeft een beter chassis, de ander een betere motor. Er zijn alleen wat meer circuits waarbij de motor het beslissende voordeel geeft.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 23:31 schreef Fer het volgende:
Er wel iets structureels mis, als er slechts 2 zitjes zijn die een potentieel wereldkampioenschap mogelijk maken. Nee geen 4, want deze teams zullen altijd een iets tammere rijder naast hun nummer 1 zetten.
Een team als Redbull kan nog 600m in hun chassis steken, maar zijn kansloos zonder Mercedes of Ferrari motor, een motor die onbereikbaar is voor hun.
twitter:fosgoodwood twitterde op vrijdag 13-07-2018 om 16:37:00 How #F1 used to sound – the screaming Red Bull RB8 on the hill #FOS https://t.co/AqQXvkuOF9 reageer retweet
fakequote:Op vrijdag 13 juli 2018 16:59 schreef Tarado het volgende:twitter:fosgoodwood twitterde op vrijdag 13-07-2018 om 16:37:00 How #F1 used to sound – the screaming Red Bull RB8 on the hill #FOS https://t.co/AqQXvkuOF9 reageer retweet
twitter:autosport twitterde op zaterdag 14-07-2018 om 13:16:11 Turn your sound on! A throwback to the V10 #F1 era. @karunchandhok drives @jpmontoya's 2004 Williams FW26 up the @fosgoodwood hill climb. 🔊 #Goodwood #FOS @WilliamsRacing https://t.co/UxHpnAsUp6 reageer retweet
quote:Gasly fears "huge" engine gap will decide Sauber fight
Pierre Gasly fears Toro Rosso will be overhauled by Sauber in Formula 1's teams’ championship fight because of the “huge difference” Ferrari’s engine has made to the Swiss team’s revival.
Sauber has almost caught Toro Rosso for eighth in the constructors’ championship already, having scored points in six races this season, and would have leapfrogged the Red Bull junior team had Charles Leclerc not retired from the British Grand Prix following a botched pitstop.
After finishing last in the constructors’ championship in 2017, Sauber is on the up with new ownership and a new management team with Frederic Vasseur as team principal.
Gasly said: “Sauber is really fast, so I think it will really, really difficult to keep them behind with the pace we have because they have a stronger package.
“In terms of chassis we are still ahead of them but in terms of engine and power unit package that they get from Ferrari they just make a huge difference with that.
“I expect them to score consistently in the points now, so it will be really difficult to keep them behind but we will try what we can.”
Gasly finished fourth in Bahrain and seventh in Monaco and lost a point at Silverstone last weekend following a “ridiculous” post-race penalty, while teammate Brendon Hartley scored his only point of the campaign thus far with 10th in Azerbaijan.
“We need to make sure that when there are opportunities like Bahrain and Monaco we are there to score points,” said Gasly.
“In normal conditions at the moment we don’t have the package and speed to fight there.
“Haas is really fast and Sauber is really fast with the Ferrari engine. We saw Force India is doing well and Renault has a really strong package between the chassis and the power unit.
“The chassis is good but with the engine we have we lose too much time."
Honda komt nog met een updatequote:Op zaterdag 14 juli 2018 16:04 schreef Fir3fly het volgende:
https://www.motorsport.co(...)-difference-1059660/
[..]
Die Ferrari motor lijkt gewoon heel goed te zijn. Misschien wel beter dan Mercedes nu ?quote:Op zaterdag 14 juli 2018 16:04 schreef Fir3fly het volgende:
https://www.motorsport.co(...)-difference-1059660/
[..]
Thuis op de bankquote:Op maandag 16 juli 2018 11:36 schreef ondeugend het volgende:
Ik stuur huisgenoot met vriend woensdag naar Hockenheim.
ze zitten op C zuid paars en zijn te gast op camping C6
Waar zitten jullie?
Ja ik ookquote:
Gisteren meegedaan met drag races... en toen ik wegreed van het terrein klonk er iets niet helemaal gezond dus wordt weer sleutelen het weekendquote:
Misschien, Ferrari heeft ook een erg goede versnellingsbak, achterwielophanging en Haas/Sauber gebruiken precies dezelfde. Hierdoor hebben alle 3 de teams voordeel van de goede samenwerking tussen de onderdelen in de aandrijving.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 17:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die Ferrari motor lijkt gewoon heel goed te zijn. Misschien wel beter dan Mercedes nu ?
in Canada toch?quote:
Dat verhaal is best interessant, want eerder dit jaar werd er nog gesteld dat Ferrari het systeem mogelijk zou misbruiken en door het inzetten van teveel energie meer pk's tot haar beschikking zou hebben. De FIA heeft er zelfs extra op gecontroleerd.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 21:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ferrari had in de laatste race een betere auto.
Nico Rosberg heeft in een recente video op zijn YouTubeaccount uitgelegd waar de verbetering zit in de Ferrarimotor.
Komt erop neer dat ze het batterijpakket vaker en langer kunnen opladen, waardoor ze meer opgeslagen energie kunnen inzetten.
Het is iig overduidelijk dat de 'Ferrari' teams grote stappen hebben gemaakt ja.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 18:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien, Ferrari heeft ook een erg goede versnellingsbak, achterwielophanging en Haas/Sauber gebruiken precies dezelfde. Hierdoor hebben alle 3 de teams voordeel van de goede samenwerking tussen de onderdelen in de aandrijving.
Je merkt het met optrekken vanuit de trage bochten, daar is Ferrari meester.
Kwa aero zullen ze ook wel de mazen van de wet opzoeken. Officieel moet ieder team zijn eigen aero ontwerpen, maar stiekem zal er wat kennis worden gedeeld, door het personeel af en toe te rouleren tussen de teams.quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het is iig overduidelijk dat de 'Ferrari' teams grote stappen hebben gemaakt ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:30 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.f1maximaal.nl(...)t-ricciardo-beter-isSjaak:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:30 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.f1maximaal.nl(...)t-ricciardo-beter-isDe man heeft wat rare kronkels in zijn hersenen. Maar goed, we weten wie het zegt. Altijd op zoek naar wat aandacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:30 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.f1maximaal.nl(...)t-ricciardo-beter-isOppertroll Villeneuve slaat opnieuw toeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb dit verhaal al eens eerder van hem gehoord ja.quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:49 schreef Monolith het volgende:
Hij stelde toch een paar races geleden al exact hetzelfde trouwens?
Die kerel is ook wel een droeftoeter eerste klas.quote:
Maar dat zouden ze toch wel doen? Dat is toch de reden dat Toro Rosso zo ver teruggezakt is ?quote:Red Bull won't "sacrifice" Toro Rosso to help Honda push
Red Bull insists it won't make Toro Rosso "sacrifice" its season through grid penalties to help Honda push on with updates, but is open to opportunities that could help with long term plans.
With Red Bull eager for Honda to make as much progress as possible before next year, there is scope for the Japanese manufacturer to push through more engine updates in 2018 even though it would meant grid drops for Toro Rosso.
But Red Bull boss Christian Horner says that while there are possibilities for Honda to be able to trial improvements, he says such moves do need to be balanced out with Toro Rosso's need to finish well in the constructors' championship.
Toro Rosso is currently eighth in the standings, 29 points behind McLaren but only three ahead of the fast-rising Sauber team.
Speaking about pushing Honda to experiment with new engines at the cost of Toro Rosso's campaign, Horner told Motorsport.com: "I don't think we'll be pushing them to sacrifice Toro Rosso.
"But obviously there are opportunities to learn for the benefit of the group, which ultimately Toro Rosso will benefit from as well.
"That's obviously something that remains open, but of course Toro Rosso have got their own fight with the constructors they're competing with, that obviously has significant value to them."
Red Bull's decision to switch to Honda, which came after an encouraging start to the campaign, was made before questions began emerging about the actual progress the Japanese car manufacturer has made.
An update that was introduced at the Canadian Grand Prix appears not to have delivered as dramatic step forward in power as Red Bull may have hoped, and there have also been some reliability niggles.
Horner is not worried about the situation, though, and thinks that the ultimate performance of the engine has been disguised by track characteristics forcing Toro Rosso to sacrifice downforce.
"From what we saw, certainly the last couple of samples – Austria and Silverstone – you can see that the performance of the engine is pretty close to where we currently are with our current supplier," said Horner.
"Of course, Toro Rosso have been running varying amounts of downforce at the past couple of venues.
"It feels like Honda are on the right trajectory. They seem to have the right goals and targets, and we're looking forward to working with them in a much more collaborative manner as we move into this new relationship."
Probleem is dat ie zo loopt te klagen en alles af loopt te kraken dat ie een beetje ongeloofwaardig word.quote:Op woensdag 18 juli 2018 20:00 schreef opgebaarde het volgende:
Vorige week maandag had Villeneuve wel een goed punt
Jacques kan ook redelijk bipolair zijn hoor, al zal hij niet zeggen dat RIC van de baan glijdt of uitvalt met problemen omdat VER sneller is. Dat levert namelijk geen controverse op.quote:Op woensdag 18 juli 2018 20:03 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Probleem is dat ie zo loopt te klagen en alles af loopt te kraken dat ie een beetje ongeloofwaardig word.
Lauda heeft daar soms ook last van, al kan die soms nog wel lovend over dingen zijn..
Zeker zeker niemand neemt Villeneuve (meer) serieus.quote:Op woensdag 18 juli 2018 20:03 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Probleem is dat ie zo loopt te klagen en alles af loopt te kraken dat ie een beetje ongeloofwaardig word.
Lauda heeft daar soms ook last van, al kan die soms nog wel lovend over dingen zijn..
quote:Op woensdag 18 juli 2018 19:30 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.f1maximaal.nl(...)t-ricciardo-beter-isDat is gewoon een oud bericht dat weer is opgegraven toch? Dit komt volgens mij uit de week na Monaco. Zou niet weten op basis van wat hij nu weer over de seizoenstart zou beginnen, en dan ook nog na een aantal weken waarin Max ruim sneller blijkt te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
quote:
Niet om flauw te doen (en VER's fouten in het begin van het seizoen even buiten beschouwing gelaten), denk ik (en vind ik) dat hij daar wel een punt heeft.quote:Op woensdag 18 juli 2018 23:29 schreef Monolith het volgende:
Iemand die ook niet vies is van een beetje controverse riep dat Verstappen in de auto van Lewis al lang wereldkampioen was geweest:
https://www.autobahn.eu/9(...)n-al-wereldkampioen/
Had je iets anders verwacht dan?quote:Op donderdag 19 juli 2018 12:21 schreef vosss het volgende:
Goed, Lewis heeft bijgetekend voor 2 jaar.
Tot zover de stoelendans zullen we maar zeggen.
Nee eigenlijk niet, maarja, je kan nooit weten.quote:Op donderdag 19 juli 2018 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Had je iets anders verwacht dan?
Nico is happy, vrouwtje, kinderen en een vlog.quote:Op donderdag 19 juli 2018 13:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet, maarja, je kan nooit weten.
Van Rosberg verwachtte ook niemand dat hij ineens zou stoppen
Raar, je zou zeggen dat rijden om het kampioenschap een hogere prioriteit zou hebben dan centjes. Miljonair zijn ze toch al.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Merc vond RIC kennelijk te duur (lees: het gevraagde salaris niet waard):
https://www.f1today.net/n(...)ricciardo-is-te-duur
Ik heb een tijdje terug hetzelfde gelezen over Ferrari.quote:Op donderdag 19 juli 2018 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Merc vond RIC kennelijk te duur (lees: het gevraagde salaris niet waard):
https://www.f1today.net/n(...)ricciardo-is-te-duur
Ik denk dat het net zoiets is als met voetballers, die gebruiken salarissen en transfersommen om zich tegen elkaar af te meten en te weten wat de club in hen ziet. Als Hamilton 40 miljoen per jaar krijgt en Ricciardo 10 miljoen dan gaat Ricciardo geen wereldkampioen worden, want die 40 miljoen is een investering in het merk Hamilton, wat blijkbaar werkt voor Mercedes. Gaat hij het record van Schumacher evenaren? Is hij de grootste ooit? Dat soort onzin.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Raar, je zou zeggen dat rijden om het kampioenschap een hogere prioriteit zou hebben dan centjes. Miljonair zijn ze toch al.
Dan heeft RIC gegokt en (dik) verloren. Geen kampioenschapswagen en geen salaris dat in de buurt komt van dat van Max (waar hij kennelijk wel op uit was gezien het genoemde bedrag). Tenzij RBR hem het alsnog geeft. Maar als ik RBR was zou ik daar niet (meer) aan beginnen. Kennelijk ligt zijn marktwaarde lager.quote:Op donderdag 19 juli 2018 16:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug hetzelfde gelezen over Ferrari.
twitter:NobleF1 twitterde op donderdag 19-07-2018 om 17:27:38 Lance Stroll linked with move to Force India in 2019 https://t.co/nO6KtMnYjR reageer retweet
weer een team dat achteruit gaan boerenquote:Op donderdag 19 juli 2018 17:49 schreef maniack28 het volgende:
Noooooo, niet Stroll naar FI. Wat zonde
Die geruchten gaan toch al langer?quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:38 schreef Tarado het volgende:twitter:NobleF1 twitterde op donderdag 19-07-2018 om 17:27:38 Lance Stroll linked with move to Force India in 2019 https://t.co/nO6KtMnYjR reageer retweet
FI kan wel geld gebruikenquote:Op donderdag 19 juli 2018 17:49 schreef maniack28 het volgende:
Noooooo, niet Stroll naar FI. Wat zonde
zij kunnen wel meer met minder, als ze maar 1 van die andere 2 houden voor het evenwichtquote:Op donderdag 19 juli 2018 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weer een team dat achteruit gaan boeren
Zonder die kapitaalinjectie is het maar de vraag of ze überhaupt volgend jaar op de grid staan.quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weer een team dat achteruit gaan boeren
Het probleem is dat Mallya de hoofdprijs wil en niemand dat wil betalen, anders was er allang een deal gedaan.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:25 schreef Bluurgh het volgende:
Er gingen laatst geruchten dat papa Stroll gewoon maar FI zou gaan kopen, daar heeft hij toch geld genoeg voor.
En dan liever dat ze blijven met Stroll dan dat er twee stoeltjes verdwijnen.
Ik vermoed nog steeds dat er gezamenlijke deal komt van Stroll, samen met een andere koper.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het probleem is dat Mallya de hoofdprijs wil en niemand dat wil betalen, anders was er allang een deal gedaan.
maar die heeft niet veel te willen gezien zijn positiequote:Op donderdag 19 juli 2018 21:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het probleem is dat Mallya de hoofdprijs wil en niemand dat wil betalen, anders was er allang een deal gedaan.
Die gaan dan naar Williams en omdat ze zoveel beter zijn dan Strollie rijden ze hem zelfs met die knakenbak fluitend voorbij. Sterker nog met de ontwikkeling van de nieuwe wagen hebben ze dan ineens coureurs die WEL voelen wat er mis is en zal de doorontwikkeling beter gaan. Stroll heeft het gewoon niet, dat hebben we nu al 2 seizoenen lang kunnen zien. Het is een wonder dat die gast nog niet zoveel crashes als Maldonado heeft.quote:Op donderdag 19 juli 2018 17:56 schreef lobotm het volgende:
Tja williams geeft zo'n slechte auto dat zelfs stroll er niks mee kan (Zou goed kunnen dat williams inderdaad in big trouble zit) Maar goed betekend toch dat perez of ocon een uitdaging heeft om een zitje te vinden.
Alleen heeft hij het idee van wel, met alle mogelijke gevolgen van dien.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
maar die heeft niet veel te willen gezien zijn positie
Sorry, geen link. Komt uit een niet-openbare pdf van GrandPrix+.quote:There is little room for negotiation and some of the potential buyers appear to have given up trying to buy and are now waiting for administration so that they can pick up the team’s assets much more cheaply.
...
“The problem is that Vijay needs a reality check,” said someone who is involved in the negotiations.”
HAd gehoord dat Andretti ook interesse had.quote:Op donderdag 19 juli 2018 21:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het probleem is dat Mallya de hoofdprijs wil en niemand dat wil betalen, anders was er allang een deal gedaan.
Daar zal Liberty ook wel oren naar hebben, als er potentieel nog een amerikaans team op de grid komt.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 08:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
HAd gehoord dat Andretti ook interesse had.
Bottas blijft.twitter:MercedesAMGF1 twitterde op vrijdag 20-07-2018 om 09:45:25 Why was @ValtteriBottas' first ever single-seater win like the first drop from a ketchup bottle?You'll need to watch all the way to the end to find out...#F1 #GermanGP #VB77 https://t.co/GzXqbLxsbv reageer retweet
Klopt!quote:Op vrijdag 20 juli 2018 08:44 schreef nils7 het volgende:
[..]
HAd gehoord dat Andretti ook interesse had.
Er zijn twee Amerikaanse investeerders geïnteresseerd van de in totaal vijf bekende kandidaten.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:54 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Daar zal Liberty ook wel oren naar hebben, als er potentieel nog een amerikaans team op de grid komt.
quote:Dat zijn Pa Stroll, huidige sponsor BWT, energie drankje Rich Energy en twee Amerikaanse investeerders waarvan er één gelieerd is aan Tavo Hellmund en de ander aan Michael Andretti (met als mogelijke coureur Alexander Rossi).
Volgens mij was er ook een ander Energy Drink die het wilde overnemen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 10:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt!
[..]
Er zijn twee Amerikaanse investeerders geïnteresseerd van de in totaal vijf bekende kandidaten.
[..]
Meh...quote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:58 schreef Pino112 het volgende:Bottas blijft.twitter:MercedesAMGF1 twitterde op vrijdag 20-07-2018 om 09:45:25 Why was @ValtteriBottas' first ever single-seater win like the first drop from a ketchup bottle?You'll need to watch all the way to the end to find out...#F1 #GermanGP #VB77 https://t.co/GzXqbLxsbv reageer retweet
Gaat er voor geen meter uitzien.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
18 inch velgen vanaf 2021 en de bandenwarmers gaan in de ban
Omdat ze dan niet meer te tillen zijn zeker?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
18 inch velgen vanaf 2021 en de bandenwarmers gaan in de ban
Laat Ronald van Dam maar dit niet horen...quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
18 inch velgen vanaf 2021 en de bandenwarmers gaan in de ban
Natuurlijk blijft hij. Mercedes en Ferrari hanteren een duidelijk eerste rijder/tweede rijder beleid.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 09:58 schreef Pino112 het volgende:Bottas blijft.twitter:MercedesAMGF1 twitterde op vrijdag 20-07-2018 om 09:45:25 Why was @ValtteriBottas' first ever single-seater win like the first drop from a ketchup bottle?You'll need to watch all the way to the end to find out...#F1 #GermanGP #VB77 https://t.co/GzXqbLxsbv reageer retweet
Huhwat?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:50 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Laat Ronald van Dam maar dit niet horen...
Die aap roept elke DTM race dat ze ook in de F1 de bandenwarmers moeten afschaffen...quote:
Ik weet niet of ik Vettel nou als tweede rijder naast Kimi zou kwalificeren.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk blijft hij. Mercedes en Ferrari hanteren een duidelijk eerste rijder/tweede rijder beleid.
F2 ook (gok ik dat hij dat is, aangezien iemand dat daar ook steeds zegt)quote:Op vrijdag 20 juli 2018 15:04 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Die aap roept elke DTM race dat ze ook in de F1 de bandenwarmers moeten afschaffen...
Dezelfde aap inderdaad.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 16:13 schreef mikieu het volgende:
[..]
F2 ook (gok ik dat hij dat is, aangezien iemand dat daar ook steeds zegt)
Thanx God voor de SkySports F1 stream hè (ook voor de F2 races).quote:Op vrijdag 20 juli 2018 16:27 schreef Nattekat het volgende:
Dankzij hem heb ik mijn ZiggoGo dinges niet verlengd
twitter:wbuxtonofficial twitterde op zaterdag 21-07-2018 om 16:08:43 As he just told us “I’ve not forgotten how to drive.” Alonso confirmed team data shows there is something inherently wrong with Vandoorne’s car. Lacking downforce no matter what they do and what parts they switch. https://t.co/LZtz4Gl3x6 reageer retweet
En jij gelooft dat? Damagecontrolquote:Op zaterdag 21 juli 2018 21:46 schreef Nattekat het volgende:
Voor hen die Vandoorne tegen vinden vallen; het ligt echt niet aan hem:twitter:wbuxtonofficial twitterde op zaterdag 21-07-2018 om 16:08:43 As he just told us “I’ve not forgotten how to drive.” Alonso confirmed team data shows there is something inherently wrong with Vandoorne’s car. Lacking downforce no matter what they do and what parts they switch. https://t.co/LZtz4Gl3x6 reageer retweet
Ik wel. Vandoorne was echt echt goed. Ook bij de invalrace in Bahreinquote:
Staat al een paar uur in het nieuwtjestopic: F1 / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 204 - Presentatie galorequote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hier een bericht over Marchionne: https://www.f1today.net/n(...)aftreden-bij-ferrari
Volgens de comments is het echt ernstig
Owh, excuus.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Staat al een paar uur in het nieuwtjestopic: F1 / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 204 - Presentatie galore
Er is ook al een paar maand een line up 2019 topic, hield jou ook niet tegen om een nieuw topic te openen...quote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Staat al een paar uur in het nieuwtjestopic: F1 / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 204 - Presentatie galore
Hoop dat hij er bovenop komt. Het was dan een lul, maar hij heeft Fiat en Ferrari er wel weer bovenop gekregen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hier een bericht over Marchionne: https://www.f1today.net/n(...)aftreden-bij-ferrari
Volgens de comments is het echt ernstig
Omdat dat imho een ander soort topic is.quote:Op zondag 22 juli 2018 10:21 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Er is ook al een paar maand een line up 2019 topic, hield jou ook niet tegen om een nieuw topic te openen...
qua managing zeker z'n gewicht in goud waard, qua herstel vrees ik het ergste ondanks dat we weinig details te horen krijgenquote:Op zondag 22 juli 2018 10:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Hoop dat hij er bovenop komt. Het was dan een lul, maar hij heeft Fiat en Ferrari er wel weer bovenop gekregen.
surequote:Op zondag 22 juli 2018 11:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat dat imho een ander soort topic is.
Lul niet!quote:
Oftewel, zie mij eens belangrijk zijn Hoe durft iemand hetzelfde te doen als ik.quote:Op zondag 22 juli 2018 17:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lul niet!
Mensen vragen om voorspellingen te posten over de line-up van volgend jaar is heel wat anders dan de daadwerkelijke silly season geruchten uit de F1 wereld te plaatsen. Iets wat ik al sinds mensenheugenis hier doe op Fok!
En dat topic leek me niet geschikt daarvoor.
Het is totaal niet hetzelfde.quote:Op zondag 22 juli 2018 17:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Oftewel, zie mij eens belangrijk zijn Hoe durft iemand hetzelfde te doen als ik.
Wie zit er volgend jaar in die auto's. Lijkt mij hetzelfde. Maar dat laat ik lekker aan de mods over. Vond het alleen hypocriet.quote:
Met enige achtergrond kennis op het gebied zal het me niks verbazen als er een heftige complicatie opgetreden is. Voor zover ik weet heeft hij een schouder operatie ondergaan, dus als hij dan nu ineens in coma ligt denk je al snel aan een infarct of vet/lucht embolie. Of iets anesthesie gerelateerd. Allemaal vrij nare zaken waar je niet zomaar weer bovenop bent.quote:Op zondag 22 juli 2018 12:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
qua managing zeker z'n gewicht in goud waard, qua herstel vrees ik het ergste ondanks dat we weinig details te horen krijgen
Schouderoperatie klopt volgens mij.quote:Op zondag 22 juli 2018 18:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Met enige achtergrond kennis op het gebied zal het me niks verbazen als er een heftige complicatie opgetreden is. Voor zover ik weet heeft hij een schouder operatie ondergaan, dus als hij dan nu ineens in coma ligt denk je al snel aan een infarct of vet/lucht embolie. Of iets anesthesie gerelateerd. Allemaal vrij nare zaken waar je niet zomaar weer bovenop bent.
Hoop dat ik er grondig naast zit.
Niet mijn scoops jatten he?quote:
Ah, ik had weer ergens een gerucht gelezen dat ie in coma op de IC zou liggen.quote:Op zondag 22 juli 2018 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Schouderoperatie klopt volgens mij.
Maar de geruchten hebben het over kanker. Niet over een infarct of een embolie.
Al zijn geruchten uiteraard maar geruchtenm
Klopt. Maar dan als gevolg van uitgezaaide long- of prostaatkanker (zijn blijkbaar verschillende geruchten over) die ze gevonden hebben tijdens die schouderoperatie.quote:Op zondag 22 juli 2018 19:25 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ah, ik had weer ergens een gerucht gelezen dat ie in coma op de IC zou liggen.
Klopt. Maar volgens de geruchten niet door de oorzaken die jij noemt dusquote:Op zondag 22 juli 2018 19:25 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ah, ik had weer ergens een gerucht gelezen dat ie in coma op de IC zou liggen.
Helaas dan weer wel door net zulke slechte omstandighedenquote:Op zondag 22 juli 2018 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt. Maar volgens de geruchten niet door de oorzaken die jij noemt dus
Ja, dat wel. Gun je niemandquote:Op zondag 22 juli 2018 19:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Helaas dan weer wel door net zulke slechte omstandigheden
Nou, je bent zo grondig aan het gokken dat ik vrees dat er wel íets waar van is.quote:Op zondag 22 juli 2018 18:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Met enige achtergrond kennis op het gebied zal het me niks verbazen als er een heftige complicatie opgetreden is. Voor zover ik weet heeft hij een schouder operatie ondergaan, dus als hij dan nu ineens in coma ligt denk je al snel aan een infarct of vet/lucht embolie. Of iets anesthesie gerelateerd. Allemaal vrij nare zaken waar je niet zomaar weer bovenop bent.
Hoop dat ik er grondig naast zit.
Heel goed is hij niet, gewoon een middenmoter op zn bestquote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wel. Vandoorne was echt echt goed. Ook bij de invalrace in Bahrein
Met Marlboro als grote sponsor....quote:Op zondag 22 juli 2018 19:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan als gevolg van uitgezaaide long- of prostaatkanker (zijn blijkbaar verschillende geruchten over) die ze gevonden hebben tijdens die schouderoperatie.
Op sommige circuits zit de pit ingang (pit entry, het stuk tussen de safetycar lijn en het begin van de pitlane speed limit) op het rechte stuk. Omdat je mag verwachten dat auto's daar gaan afremmen is het verboden op die circuits om achter iemand anders aan te rijden en dan weer over de lijn de baan op te rijden. o.a. Op Baku is dat het geval, vandaar dat Kimi daar wel een straf voor kreeg. Ook op Zandvoort (zoals het nu is) zou dat het geval zijn. In principe op Interlagos is dat ook zo, maar omdat dat deel in een flauwe bocht ligt waarbij het afremmen pas gebeurt als je al niet meer terug kan de baan op (want muur) is dat de uitzondering.quote:Op maandag 23 juli 2018 05:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nou, je bent zo grondig aan het gokken dat ik vrees dat er wel íets waar van is.
Maar nog eens over Hamilton, er werd ook gezegd dat breaching the line on the pitentry niet besproken was tijdens de briefing (artikel 8 van eoa) en dat het daarom lastig of niet bestraft kon worden.
Ik vind dat heel apart, zou toch een standaard formulier aan het begin van elke race moeten zijn?
Van Gameren noemde dat en liet het ook zien, heb verder geen bron. Sorry...
Ja, dat stond er gisteren ook al in Ik heb het document van het begin van het seizoen er bij gepakt, en daar staat het ook al in.quote:Op maandag 23 juli 2018 08:57 schreef vosss het volgende:
Lees net op de FP dat lid d van dat artikel mbt pitentry dit jaar aangepast is.
Weet zo ff niet meer wie in de live topics daarmee kwam met dat artikel, maar volgens dat wat hier gepost werd was lewis in overtreding, volgens de link die op de fp gegeven wordt niet, want daar is precies 1 zinnetje aan lid d toegevoegd dit jaar wat heel toevallig lewis vrij pleit.
Ergo: stond dat er gisteren ook al in of hebben ze dat gisteren aangepast? Dat zou namelijk ook niet de eerste keer zijn.
Volgens het steward report heeft hij wel een regel overtreden.quote:Op maandag 23 juli 2018 09:15 schreef opgebaarde het volgende:
Dus Hamilton heeft een straf gehad terwijl hij geen regel overtreden heeft?
Hij heeft een straf gehad voor het overtreden van een regel die hij niet heeft overtreden, ja.quote:Op maandag 23 juli 2018 09:15 schreef opgebaarde het volgende:
Dus Hamilton heeft een straf gehad terwijl hij geen regel overtreden heeft?
Dat was wel per ongeluk toen, geen bewussie, maar weet zeker dat dit wel eens vaker is gebeurd.quote:Op zondag 22 juli 2018 18:41 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Serieus? Kimi mocht dat in 2007.
Incorrect, hij heeft een straf gekregen voor het overtreden van een regel. De straf valt alleen lager uit dankzij een paar bullshit redenen.quote:Op maandag 23 juli 2018 09:31 schreef TagForce het volgende:
[..]
Hij heeft een straf gehad voor het overtreden van een regel die hij niet heeft overtreden, ja.
Als hij al een straf had moeten hebben dan zou dat voor regel 27.4 moeten zijn. Gevaarlijk rijgedrag.
Nee, hij heeft een straf gekregen voor het overtreden van artikel 4 lid d van hoofdstuk IV van de FIA International Sporting Code. Die regel heeft hij echter niet overtreden want daarin staat expliciet 'by a car entering the pitlane', en dat heeft ie niet gedaan. Ergo, hij heeft een reprimande gehad voor het overtreden van een regel die hij niet heeft overtreden.quote:Op maandag 23 juli 2018 10:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Incorrect, hij heeft een straf gekregen voor het overtreden van een regel. De straf valt alleen lager uit dankzij een paar bullshit redenen.
Echter is de uitleg die de Stewards geven zodanig verwoord dat een straf of reprimande voor deze regel ook uitgesloten wordt (namelijk dat het geen gevaar opleverde, omdat er geen auto's in de buurt waren, dat de snelheid laag was, en dat het tijdens een SC periode gebeurde).quote:27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be
deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.
Er staat 'pit entry' en niet 'pit lane'.quote:Op maandag 23 juli 2018 10:30 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, hij heeft een straf gekregen voor het overtreden van artikel 4 lid d van hoofdstuk IV van de FIA International Sporting Code. Die regel heeft hij echter niet overtreden want daarin staat expliciet 'by a car entering the pitlane', en dat heeft ie niet gedaan. Ergo, hij heeft een reprimande gehad voor het overtreden van een regel die hij niet heeft overtreden.
Als hij een reprimande of straf had moeten krijgen, dan moet dat wel gebeuren voor een regel die hij daadwerkelijk heeft overtreden. Dat zou dan artikel 27 lid 4 van de Formula 1 Sporting Regulations moeten zijn:
[..]
Echter is de uitleg die de Stewards geven zodanig verwoord dat een straf of reprimande voor deze regel ook uitgesloten wordt (namelijk dat het geen gevaar opleverde, omdat er geen auto's in de buurt waren, dat de snelheid laag was, en dat het tijdens een SC periode gebeurde).
Dus de hele reprimande is complete onzin. Die zou ingetrokken moeten worden.
Daarnaast zouden de stewards nu eens de regels moeten hanteren zoals ze zijn opgeschreven en niet zoals ze vinden dat ze opgeschreven zouden moeten zijn.
dat is toch die mop die te laat kwam?quote:Op maandag 23 juli 2018 10:30 schreef Nattekat het volgende:
Kennen jullie de mop van het verdronken circuit?
Iets met 40cm water op sommige plekken.
Lager uit dan wat?quote:Op maandag 23 juli 2018 10:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Incorrect, hij heeft een straf gekregen voor het overtreden van een regel. De straf valt alleen lager uit dankzij een paar bullshit redenen.
Er staat pit lane!quote:Op maandag 23 juli 2018 10:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er staat 'pit entry' en niet 'pit lane'.
En dat stukje stond er vorig jaar niet, maar dit jaar wel.quote:4. Entrance to the pit lane
a) The section of track leading to the pit lane shall be referred to as the “pit entry”.
b) During competition, access to the pit lane is allowed only through the pit entry.
c) Any driver intending to leave the track or to enter the pit lane should make sure that it is safe to do so.
d) Except in cases of force majeure (accepted as such by the Stewards), the crossing, in any direction, of the line separating the pit entry and the track by a car entering the pit lane is prohibited.
maar dan blijft het toch een duidelijke overtreding?quote:Op maandag 23 juli 2018 11:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er staat pit lane!
[..]
En dat stukje stond er vorig jaar niet, maar dit jaar wel.
nee want dat was geen pitlane enteren. Hij zat nog heel ruim in de pit entry.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dan blijft het toch een duidelijke overtreding?
Je entered toch via de entry?quote:Op maandag 23 juli 2018 11:21 schreef vosss het volgende:
[..]
nee want dat was geen pitlane enteren. Hij zat nog heel ruim in de pit entry.
dat bedoel ikquote:Op maandag 23 juli 2018 11:22 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je entered toch via de entry?
Als je de entry voorbij bent, ben je al ge-entered....
gewoon ballonbanden monteren om te blijven drijven en een buitenboordmotor erop en gaan met die banaanquote:Op maandag 23 juli 2018 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets met zekere rode vlag.
Amerika 2015.
Daarvoor staat pit entry.quote:
Lager uit.quote:
zo kan je het ook zien. Dubbelzinnige regels zijn ze goed inquote:Op maandag 23 juli 2018 11:22 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je entered toch via de entry?
Als je de entry voorbij bent, ben je al ge-entered....
Dat moet je de stewards vragen, maar Raikkonen kreeg bijvoorbeeld 5 seconden.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat is de straf normaliter dan wel?
dat was genoeg geweest om hem een plekje te laten zakkenquote:Op maandag 23 juli 2018 11:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat moet je de stewards vragen, maar Raikkonen kreeg bijvoorbeeld 5 seconden.
Nee, jij zegt dat de straf lager uitvalt. Dus dan is het lager ten opzichte van iets. Dus wat is de straf normaliter dan?quote:Op maandag 23 juli 2018 11:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat moet je de stewards vragen, maar Raikkonen kreeg bijvoorbeeld 5 seconden.
Dat doen de stewards, ik niet. Dus nogmaals, dat moet je aan hen vragen. Ze noemen zichzelf heel consistent.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat de straf lager uitvalt.
vind je zo'n reprimande dan genoeg? Hij rijdt gewoon blind de baan de baan weer opquote:Op maandag 23 juli 2018 11:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat de straf lager uitvalt. Dus dan is het lager ten opzichte van iets. Dus wat is de straf normaliter dan?
Raikkonen 2017 is een heel ander verhaal, omdat de coureurs dat weekend expliciet gewaarschuwd zijn om de witte lijn te respecteren. Dan is er nog een ander Raikkonen incident waar jij misschien op doelt, maar daar raakt hij per ongeluk van de baan, dus ook totaal onvergelijkbaar.
Er staat crossing the line seperating pit entry from the track by a car entering the pitlanequote:
Dat was in Baku, en daar was de regel aangepast vanwege de gevaarlijk snelle pit entry, en deze wijziging was op donderdag al mede gedeeld aan de teams en de rijders. Op Hockenheim geldt die aanpassing in de regels niet.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat moet je de stewards vragen, maar Raikkonen kreeg bijvoorbeeld 5 seconden.
Maar hij was de pit entry nog niet voorbij:quote:Op maandag 23 juli 2018 11:22 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je entered toch via de entry?
Als je de entry voorbij bent, ben je al ge-entered....
Hij ging over die lijn. Dus overtreding.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:35 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er staat crossing the line seperating pit entry from the track by a car entering the pitlane
Pit entry is het hele stuk vanaf de bollard (safetycar line) tot aan het punt dat de pitlane speed limit ingaat.
lees nog eens goedquote:Op maandag 23 juli 2018 11:35 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er staat crossing the line seperating pit entry from the track by a car entering the pitlane
Pit entry is het hele stuk vanaf de bollard (safetycar line) tot aan het punt dat de pitlane speed limit ingaat.
[..]
Dat was in Baku, en daar was de regel aangepast vanwege de gevaarlijk snelle pit entry, en deze wijziging was op donderdag al mede gedeeld aan de teams en de rijders. Op Hockenheim geldt die aanpassing in de regels niet.
[..]
Maar hij was de pit entry nog niet voorbij:
a) The section of track leading to the pit lane shall be referred to as the “pit entry”.
De pitlane begint op het moment dat de snelheidslimiet van 80km/h ingaat, en zo ver was hij nog niet. Dus hij was nog op de pit entry, en niet er al voorbij.
kan jij aangeven waar de stewards aangeven dat zij bewust een lagere straf voldoende vinden? Ik zie namelijk nergens "lager" of iets in die trant.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doen de stewards, ik niet. Dus nogmaals, dat moet je aan hen vragen. Ze noemen zichzelf heel consistent.
Of gewoon the last man standing doenquote:Op maandag 23 juli 2018 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
gewoon ballonbanden monteren om te blijven drijven en een buitenboordmotor erop en gaan met die banaan
Was zeker een rode vlag geweest ja, niet normaal. Complete watervallen dit dat alles
Dat staat gewoon in het bulletin. Ik zou aanraden die eens te lezen, dat scheelt een hoop gedoe.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
kan jij aangeven waar de stewards aangeven dat zij bewust een lagere straf voldoende vinden?
Ik heb geen idee, ik hoopte op een straf, maar ik ben bijzonder subjectief.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
vind je zo'n reprimande dan genoeg? Hij rijdt gewoon blind de baan de baan weer op
als Verstappen dit gedaan had was het een drive thru en 2 strafpunten geweest, tenminste is mijn gevoel, gewoon jammer dat ze inconsequent zijn of in ieder geval die indruk gevenquote:Op maandag 23 juli 2018 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik hoopte op een straf, maar ik ben bijzonder subjectief.
Mij lijkt dat een zwaardere straf dan de opgelegde reprimande meer op zijn plek was. Maar ik ben gewoon een kijker zonder veel inhoudelijke kennis
Nee... Hij ging over die lijn maar ging niet de pitlane in... Dus hij voldeed maar aan 1 van de 2 criteria om die regel te overtreden...quote:Op maandag 23 juli 2018 11:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij ging over die lijn. Dus overtreding.
Wat lees ik niet goed? Moet ik het vertalen?quote:
Behalve in gevallen van overmacht (die door de stewards als zodanig worden geaccepteerd), is het overschrijden, in elke richting, van de lijn die de pit entry scheidt van de baan door een auto die de pit lane in gaat verboden.quote:Except in cases of force majeure (accepted as such by the Stewards), the crossing, in any direction, of the line separating the pit entry and the track by a car entering the pit lane is prohibited.
Jup als jij het desbetreffende gedeelte gewoon quote dan had dat veel gedoe gescheeld maar zo ben jij nietquote:Op maandag 23 juli 2018 11:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat staat gewoon in het bulletin. Ik zou aanraden die eens te lezen, dat scheelt een hoop gedoe.
Daarin staat bijvoorbeeld letterlijk dat de stewards dit een consistente beslissing vinden.
zelfs de stewards zijn het niet met je eens, de overtreding was duidelijk, het gaat alleen nog maar over de hoogte van de strafquote:Op maandag 23 juli 2018 11:48 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee... Hij ging over die lijn maar ging niet de pitlane in... Dus hij voldeed maar aan 1 van de 2 criteria om die regel te overtreden...
- Over de lijn gaan: check
- De pitlane in rijden: Niet check.
[..]
Wat lees ik niet goed? Moet ik het vertalen?
Pit entry: Het stuk weg dat leidt naar de pit lane wordt pit entry genoemd. Let op leidt naar de pit lane... Pit lane begint waar de pit lane speed limit ingaat. Dus dat hele stuk, vanaf het paaltje tot aan de snelheidslimiet is pit entry. Daar was hij nog niet voorbij, daar was hij op.
[..]
Behalve in gevallen van overmacht (die door de stewards als zodanig worden geaccepteerd), is het overschrijden, in elke richting, van de lijn die de pit entry scheidt van de baan door een auto die de pit lane in gaat verboden.
Door een auto die de pitlane in gaat. Hamilton gaat de pitlane niet in, dus overtreedt hij ook niet deze regel.
Jup, veel mensen waaronder ik hebben dit gevoel.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
als Verstappen dit gedaan had was het een drive thru en 2 strafpunten geweest, tenminste is mijn gevoel, gewoon jammer dat ze inconsequent zijn of in ieder geval die indruk geven
Dat is ook niet nodig. Het is vrij simpel, als je in de pit entry rijdt, ben je bezig met 'entering the pit lane'. Je maakt het veel te moeilijk, gewoon letterlijk lezen wat er staat. Entry = entering.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:48 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee... Hij ging over die lijn maar ging niet de pitlane in
Het deel 'by a car entering the pitlane' is dit jaar toegevoegd... Waarom specifiek dit benoemen als de regel zonder die toevoeging al precies beschrijft hoe de regel nu geinterpreteerd is?quote:Op maandag 23 juli 2018 11:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is ook niet nodig. Het is vrij simpel, als je in de pit entry rijdt, ben je bezig met 'entering the pit lane'. Je maakt het veel te moeilijk, gewoon letterlijk lezen wat er staat. Entry = entering.
en sowieso 2 uur lullen om tot zoiets te komen, je zou bijna denken dat ze aan het onderhandelen waren over het omkoopbedragquote:Op maandag 23 juli 2018 11:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup, veel mensen waaronder ik hebben dit gevoel.
En dit wordt versterkt omdat de stewards met onzinargumenten aankomen waarom ze gekozen hebben voor deze straf en onzinargumenten waarom er pas 90 min na de race toch een onderzoek gestart is. En dan herinneren we allemaal vorig jaar nog het argument: "ja maar we willen niet ingrijpen in het kampioenschap"
Geen idee. Maar voorlopig ben jij de enige die het fout interpreteert.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:59 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het deel 'by a car entering the pitlane' is dit jaar toegevoegd... Waarom specifiek dit benoemen als de regel zonder die toevoeging al precies beschrijft hoe de regel nu geinterpreteerd is?
Ben ik nou zo slim, of is de rest nou zo dom?quote:Op maandag 23 juli 2018 12:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen idee. Maar voorlopig ben jij de enige die het fout interpreteert.
De toevoeging hoeft niet genegeerd te worden. Het is gewoon een verduidelijking.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:03 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als die toevoeging volledig genegeerd hoort te worden, dan had het ook niet toegevoegd hoeven worden.
Ja, een verduidelijking dat een auto die vervolgens NIET de pitlane in rijdt deze regel NIET overtreedt.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De toevoeging hoeft niet genegeerd te worden. Het is gewoon een verduidelijking.
Hij ging de pit lane niet in. Die regel geldt dus alleen voor mensen die daadwerkelijk de pits in gaan.quote:
Onzin. Zoals ik al in het live topic heb gemeld zijn van de 22 keer sinds 2011 dat er een onderzoek was naar het overschrijven van de witte lijn slechts vier keer een straf uitgedeeld (van 5s). Bij elk van die keren werd er voorafgaande aan de race expliciet voor gewaarschuwd. Alle andere keren niet. Deze race ook niet, dus zou er geen straf moeten zijn, als de FIA consequent zou zijn.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
als Verstappen dit gedaan had was het een drive thru en 2 strafpunten geweest, tenminste is mijn gevoel, gewoon jammer dat ze inconsequent zijn of in ieder geval die indruk geven
ok, maar vanuit de pits kan je geen moves meer maken die tegen het reglement ingaan.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij ging de pit lane niet in. Die regel geldt dus alleen voor mensen die daadwerkelijk de pits in gaan.
Niet mee eens. "Entering the pitlane" is een beschrijving van een actie. Die heeft hij ingezet. Dat hij die actie niet doorzet doet daar niets aan af.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij ging de pit lane niet in. Die regel geldt dus alleen voor mensen die daadwerkelijk de pits in gaan.
wat ik zeg, het is een gevoelquote:Op maandag 23 juli 2018 12:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. Zoals ik al in het live topic heb gemeld zijn van de 22 keer sinds 2011 dat er een onderzoek was naar het overschrijven van de witte lijn slechts vier keer een straf uitgedeeld (van 5s). Bij elk van die keren werd er voorafgaande aan de race expliciet voor gewaarschuwd. Alle andere keren niet. Deze race ook niet, dus zou er geen straf moeten zijn, als de FIA consequent zou zijn.
Nee, dat staat er niet, dat verzin je zelf. Dat is dus die interpretatie.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, een verduidelijking dat een auto die vervolgens NIET de pitlane in rijdt deze regel NIET overtreedt.
Dat zou betekenen dat iedereen die over de witte lijn rijdt die over de racelijn heen gaat, zoals op sommige circuits het geval is, bestraft zou moeten worden. Dat doen ze dus alleen als dat daadwerkelijk een gevaarlijke situatie oplevert en daarvoor dus voor de race wordt gewaarschuwd. Vandaar deze verduidelijking. Deze regel geldt dus alleen als de pitlane in gaat, niet als je alleen maar over de pit entry heen gaat.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Niet mee eens. "Entering the pitlane" is een beschrijving van een actie. Die heeft hij ingezet. Dat hij die actie niet doorzet doet daar niets aan af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |