abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180369640
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 03:06 schreef opreis het volgende:
Het gat tussen de top 3 en de rest van hetveld neemt nu toch echt belachelijke proporties aan. Ricciardo is maar liefst 7 tienden langzamer dan zn teamgenoot en staat er nog steeds naast op de grid. Zn verschil zou je toch het liefst 4 a 5 plaatsen er tussen willen zien?
Het liefst hebben we dat hele veld dicht en gelijkmatig bij elkaar zit en dat er 6 coureurs strijden om de titel. Maar op zich is het niks bijzonders dat er maar twee teams en 2 of 3 coureurs om de titel kunnen vechten.

Wat uitzonderlijk en vervelend was, was de enorme Mercedes dominantie, dat gat is nu opgeschoven tot achter RBR en dat is een goede zaak. Het is juist heel leuk dat RBR op veel circuits gewoon volwaardig meedoet om de overwinning. Het is qua krachtsverhoudingen juist een prachtig seizoen.

quote:
Zelfde tijdens de race met Hamilton. Rijdt door een botsing achteraan en staat na een handje vol rondes al weer 6de.
Omgekeerde start volgorde gaat niets uitmaken op deze manier
De charme van een inhaalrace is wel een beetje weg op de snelle circuits, dankij DRS en de verschillen in rechte lijn snelheid die er nu zijn, dat klopt. Gelukkig is er wel de VSC, maar dan moet die natuurlijk wel ingezet worden. Omgekeerde start slaat nergens op.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_180370993
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het liefst hebben we dat hele veld dicht en gelijkmatig bij elkaar zit en dat er 6 coureurs strijden om de titel. Maar op zich is het niks bijzonders dat er maar twee teams en 2 of 3 coureurs om de titel kunnen vechten.

Wat uitzonderlijk en vervelend was, was de enorme Mercedes dominantie, dat gat is nu opgeschoven tot achter RBR en dat is een goede zaak. Het is juist heel leuk dat RBR op veel circuits gewoon volwaardig meedoet om de overwinning. Het is qua krachtsverhoudingen juist een prachtig seizoen.

[..]

De charme van een inhaalrace is wel een beetje weg op de snelle circuits, dankij DRS en de verschillen in rechte lijn snelheid die er nu zijn, dat klopt. Gelukkig is er wel de VSC, maar dan moet die natuurlijk wel ingezet worden. Omgekeerde start slaat nergens op.
Gelijkwaardig hoeft van mij ook weer niet, maar iig redelijk gelijkmatig verdeeld zodat fouten in de top zwaarder “gestraft” worden. In het middenveld zie je hierdoor heel duidelijk het verschil in kwaliteit van de coureurs bij bv mclaren en sauber waar een paar 10den sneller een sloot meer punten is
  dinsdag 10 juli 2018 @ 10:26:44 #53
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_180371063



[ Bericht 34% gewijzigd door ondeugend op 10-07-2018 10:32:12 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 11:43:14 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_180372178
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb back-to-back iets te letterlijk genomen. Oostenrijk maandagnacht en Groot-Brittannië zojuist :+

Kutolie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_180372807
quote:
De Duitse WK-leider verwees de theorie van Hamilton naar het rijk der fabelen. „Het is een dwaze gedachte om te denken dat er opzet in het spel was”, stelde Vettel, die op Silverstone zegevierde, voor zijn Britse rivaal.
vuile duitse leugenaar en valsspeler dat je bent :r :r
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 10 juli 2018 @ 12:50:06 #56
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180373164
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch _O-


7g9iccuxmx811.jpg
Inwoner van Verenigd Limburgia! Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.
pi_180373234
registreer om deze reclame te verbergen
Welke false claims? Hij had het beter over kunnen laten waaien..
pi_180373241
Misschien moeten de engineers volgende race nog iets dieper in z'n hol kruipen voor z'n zelfvertrouwen!

Wat een walgelijk figuur is het toch... :')
Jack does it in real time...
pi_180373268
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het liefst hebben we dat hele veld dicht en gelijkmatig bij elkaar zit en dat er 6 coureurs strijden om de titel. Maar op zich is het niks bijzonders dat er maar twee teams en 2 of 3 coureurs om de titel kunnen vechten.

Wat uitzonderlijk en vervelend was, was de enorme Mercedes dominantie, dat gat is nu opgeschoven tot achter RBR en dat is een goede zaak. Het is juist heel leuk dat RBR op veel circuits gewoon volwaardig meedoet om de overwinning. Het is qua krachtsverhoudingen juist een prachtig seizoen.

[..]

De charme van een inhaalrace is wel een beetje weg op de snelle circuits, dankij DRS en de verschillen in rechte lijn snelheid die er nu zijn, dat klopt. Gelukkig is er wel de VSC, maar dan moet die natuurlijk wel ingezet worden. Omgekeerde start slaat nergens op.
Klopt wel, maar in het verleden was het gat nog te overbruggen. Nu zijn de verschillen qua budget veel te groot geworden.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 12:58:35 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180373277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:58 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Klopt wel, maar in het verleden was het gat nog te overbruggen. Nu zijn de verschillen qua budget veel te groot geworden.
Door wie dan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180373359
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Door wie dan?
Williams,Benetton en Mclaren die om de beurt na een minder jaar het gat vrij snel konden verkleinen. Jordan wat met een beperkt budget goed mee kon komen met Frentzen. Nu moet je minimaal een budget van 400mil hebben en anders ben je kansloos.
pi_180373696
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:21 schreef opreis het volgende:

[..]

Gelijkwaardig hoeft van mij ook weer niet, maar iig redelijk gelijkmatig verdeeld zodat fouten in de top zwaarder “gestraft” worden. In het middenveld zie je hierdoor heel duidelijk het verschil in kwaliteit van de coureurs bij bv mclaren en sauber waar een paar 10den sneller een sloot meer punten is
Ik vind het ook niet ideaal, maar het is eigen aan F1 dat er altijd wel zoiets is. Dit is lang niet zo erg als het gapende gat achter Mercedes van 4 jaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:58 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Klopt wel, maar in het verleden was het gat nog te overbruggen. Nu zijn de verschillen qua budget veel te groot geworden.
Ik weet niet of die wel zoveel groter zijn. Ik denk dat dit seizoen wordt gekenmerkt doordat we 5 jaar geleden een enorme wijziging in het motorenreglement hebben gehad, en 2 jaar geleden een grote wijziging in het chassis, terwijl er een testverbod is om kosten te besparen.

Voor deze motoren waren de V8's behoorlijk naar elkaar toegegroeid doordat ze grotendeels uitontwikkeld waren. Daardoor kon bijvoorbeeld RBR goed meekomen met een klantenmotor. Met de nieuwe hybrides zitten we pas halverwege het ontwikkelingstraject, het punt dat de achterliggers tot vlakbij zijn ingelopen is nog een eindje weg.

De aero heeft ook nog vrij veel onontgonnen terrein omdat ze pas anderhalf jaar met de nieuwe regels aan het ontwikkelen zijn. Dan hebben de rijkste teams een groter voordeel omdat er relatief nog veel te winnen is.

Dan ontstaat er dus een vrij groot gat met teams die op beide punten niet mee kunnen, of op één punt ver achter liggen. Dat kan niet zo snel ingelopen worden als in de tijd van Benetton omdat er een testverbod is. Hou lang dezdelfde regels en het veld schuif vanzelf in elkaar.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:55:08 #63
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180374347
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

vuile duitse leugenaar en valsspeler dat je bent :r :r
hoe kan dat nu, hij was niet betrokken bij de crash
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:55:44 #64
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180374360
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch _O-


[ afbeelding ]
wat een tiener
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 13:56:12 #65
416575 crew  Kyran
pi_180374368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch _O-


[ afbeelding ]
Jezus wat laat die gast zich kennen. Slachtofferrol 101.
pi_180374519
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch _O-


[ afbeelding ]
fuck wat slecht :{w
  dinsdag 10 juli 2018 @ 14:17:28 #67
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180374859
Blijkbaar was dat zelfs een reactie na een eerder bericht op Instagram die een hele hoop reacties uitlokte _O-


76lr2bmezv811.jpg

Komt erop neer dat ie zelf geen excuses aanbiedt nadat ie Kimi/Ferrari ervan beschuldigd heeft hem opzettelijk in het rond te duwen. Wat een soap :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.
pi_180375394
Smullen :Y)
  dinsdag 10 juli 2018 @ 14:48:15 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180375480
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:02 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Williams,Benetton en Mclaren die om de beurt na een minder jaar het gat vrij snel konden verkleinen. Jordan wat met een beperkt budget goed mee kon komen met Frentzen. Nu moet je minimaal een budget van 400mil hebben en anders ben je kansloos.
Maar al die teams hadden een enorm budget. Net als nu.

Jordan is de uitzondering maar kon ook alleen winnen bij hoge uitzondering.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180375850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe kan dat nu, hij was niet betrokken bij de crash
Nee maar zijn team maat van Ferrari wel he....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 10 juli 2018 @ 15:12:52 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180375884
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:55 schreef Smacked_Actor het volgende:
Welke false claims? Hij had het beter over kunnen laten waaien..
misschien een keertje in de simulator ipv de studio, over z'n kutstart hoor je hem niet
pi_180376038
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar al die teams hadden een enorm budget. Net als nu.

Jordan is de uitzondering maar kon ook alleen winnen bij hoge uitzondering.
Punt is dat het toen nog overbrugbaar was voor een priveteam. Zie bijvoorbeeld de opmars van Benetton met Schumacher.

Hill won toen ook bijna een race in de Arrows op eigen kracht. Nu weet je gewoon op voorhand al dat de top 3 veel te sterk is voor de rest en ook volgend jaar komt de rest er niet aan te pas.
pi_180376515
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet ideaal, maar het is eigen aan F1 dat er altijd wel zoiets is. Dit is lang niet zo erg als het gapende gat achter Mercedes van 4 jaar.

[..]

Ik weet niet of die wel zoveel groter zijn. Ik denk dat dit seizoen wordt gekenmerkt doordat we 5 jaar geleden een enorme wijziging in het motorenreglement hebben gehad, en 2 jaar geleden een grote wijziging in het chassis, terwijl er een testverbod is om kosten te besparen.

Voor deze motoren waren de V8's behoorlijk naar elkaar toegegroeid doordat ze grotendeels uitontwikkeld waren. Daardoor kon bijvoorbeeld RBR goed meekomen met een klantenmotor. Met de nieuwe hybrides zitten we pas halverwege het ontwikkelingstraject, het punt dat de achterliggers tot vlakbij zijn ingelopen is nog een eindje weg.

De aero heeft ook nog vrij veel onontgonnen terrein omdat ze pas anderhalf jaar met de nieuwe regels aan het ontwikkelen zijn. Dan hebben de rijkste teams een groter voordeel omdat er relatief nog veel te winnen is.

Dan ontstaat er dus een vrij groot gat met teams die op beide punten niet mee kunnen, of op één punt ver achter liggen. Dat kan niet zo snel ingelopen worden als in de tijd van Benetton omdat er een testverbod is. Hou lang dezdelfde regels en het veld schuif vanzelf in elkaar.
V8 was een grote farce met de engine freeze. Daardoor had Red Bull jarenlang een voordeel met de geblazen diffuser.

Dezelfde regels houden zorgt er misschien voor dat ze iets inlopen, maar een echte kans hebben ze niet. Als je het middenveld bekijkt dan ziet het er armoedig uit. Haas en Sauber zijn B teams geworden omdat ze niet op eigen benen kunnen staan. Force India zit, ondanks een 4e plaats bij de constructeurs, aan het infuus bij Liberty. En dan heb je nog Williams en Mclaren die ook steeds verder achterop raken en nauwelijks sponsors overhouden. Het grote geheel oogt gewoon erg ongezond.
pi_180376752
Van 2017 op 2018 zijn de regels redelijk gelijk gebleven maar het gat tussende top en het middenveld lijkt alleen maar groter. Natuurlijk zal er een omslagpunt komen waarin de voorsprong kleiner wordt maar geen idee wanneer. Misschien dat iemand daar een mooie grafiek of tabel van kan maken
  dinsdag 10 juli 2018 @ 15:57:44 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180376781
De impact die de halo had moet je niet onderschatten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')