abonnement Unibet Coolblue
pi_178808371
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 13:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vind de Iran-deal een grote mislukking omdat het een van de belangrijkste oorzaken is van de nog steeds uitslaande polarisering van het Midden-Oosten, er dreigt een echte oorlog tussen Iran en Israel, en ja het heeft weinig met de kernwapens te maken met de sancties beperkte Iran natuurlijk wel aanzienlijk in het investeringen van wapens en legers, geld dat naar economisch herstel zou moeten gaan, dat gaat naar het regionale conflict. Ik denk dat Amerika inspeelt om harder Russisch en Europees optreden te eisen tegen Iraanse spelers zoals de IRGC, om hun monddood te maken, als ze dat kunnen formaliseren door te dreigen om de Iran-deal op te zeggen of er uit te treden, dan vind ik dat een prima idee, want de Iran-deal zorgt indirect voor een heleboel onrust op dit moment.

Als de Iran-deal daadwerkelijk tot economisch herstel en sociaal-economische investering in Iran zou leiden dan had ik het een minder plan gevonden om eruit te willen treiden (of te dreigen met).

Maar dat is nu eenmaal niet zo het geval.
Ik denk dat de Irandeal er voor zorgt dat het kernwapenprogramma van Iran de komende decennia compleet plat wordt gelegd. Als Trump de deal verbreekt is dat helemaal van tafel en kan het volgende week aan de slag om een bom te maken om Israël te vernietigen (zoals het nog steeds zegt te willen). Amerika wint helemaal niets met het stopzetten van de deal en het zou elke kans op verdere verbeteringen de grond in stampen.

Als de Iran-deal voor onrust zorgt, dan het gebrek aan een deal zeker. Trump speelt weer de olifant in de porseleinkast. En daar bij opgeteld klopt er vrijwel niets aan wat hij zelf over de deal vertelt. Ik weet niet of hij doelbewust iedereen voorliegt of dat hij er gewoon geen fuck van snapt.

En daarbij vraag ik me af wat het gaat doen met de opties op een nucleair akkoord met Noord-Korea als Trump zich zo onbetrouwbaar toont door het enige andere nucleaire akkoord meteen op te blazen.
pi_178808428
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 13:24 schreef AnneX het volgende:
Zou via Pompeo “ geëist” zijn, dat humptydump zich netter uitlaat over Kim.
Sindsdien heeft Trump gewoon de naam gebruikt of zegt hij Noord Korea.
Dat is al een teken dat Noord Korea de eerste concessies al binnenheeft, zonder zelf ook maar één concrete toezegging te doen. Ze worden nu ineens internationaal als gelijkwaardige gesprekspartner behandeld. Stuitend hoe de Amerikanen en Trump zich door Kim laten bespelen.
pi_178808461
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 13:39 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dat is al een teken dat Noord Korea de eerste concessies al binnenheeft, zonder ook maar een concrete toezegging te doen. Ze worden nu ineens internationaal als gelijkwaardige gesprekspartner behandeld. Stuitend hoe de Amerikanen en Trump zich door Kim laten bespelen.
Nou ja, lijkt me de normaalste zaak van de wereld om andere wereldleiders niet uit te schelden op Twitter. Het feit dat Trump dat eerst wel deed is absurd, niet dat hij het nu niet meer doet.
  zondag 29 april 2018 @ 13:43:02 #29
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_178808504
2019: The Great Awakening
pi_178808518
quote:
Uh, oké.
pi_178808531
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 13:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat de Irandeal er voor zorgt dat het kernwapenprogramma van Iran de komende decennia compleet plat wordt gelegd. Als Trump de deal verbreekt is dat helemaal van tafel en kan het volgende week aan de slag om een bom te maken om Israël te vernietigen (zoals het nog steeds zegt te willen). Amerika wint helemaal niets met het stopzetten van de deal en het zou elke kans op verdere verbeteringen de grond in stampen.
Of Amerika nu wel of niet de deal opzegt. Weinig van de betrokken landen wil dat Iran een kernwapen bemachtigt. We moeten niet de context van de Iran-deal vergeten, Iran stond onder steeds grotere regionale druk door alle spanningen in het Midden-Oosten, het wilde best een deal bereiken. Bovendien is veel van de onderliggende infrastructuur er nog steeds en zal die er altijd zijn. Iran zal wellicht de komende jaren, onder de huidige deal, geen kernwapen bemachtigen maar met meer geld, inkomsten, etc is er geen garantie dat over een paar, als de spanningen wat minder, Iran er zelf wat beter voor staat dat ze niet alsnog uitbreken.

Deze deal is mijn inziens dus waardeloos omdat het de ambitie van Iran om een kenwapen te vervaardigen niet wegneemt of vermindert. Datzelfde Iran is er nog steeds. Het bouwt niet een kernwapen om geaccepteerd te worden maar om haar regionale machtspositie te versterken. Het heeft nog steeds dezelfde regionale en militaire ambities en dat is gevaarlijk. Dat is een sektarisch maar ook een religieus-ideologisch groot conflict waar veel Amerikaanse bondgenoten natuurlijk niet al te blij mee zijn.

De deal is er doorheen gejaagd en uiteraard, het zal prima in elkaar zitten om te voorkomen dat Iran een wapen bouwt, maar het is nog steeds hetzelfde Iran, maar met veel meer geld, en veel meer mogelijkheden om zichzelf te versterken, de regionale en militaire ambities kracht bij te zetten, en met diezelfde ambitie over een paar jaar wellicht nog steeds voor een kernwapen te gaan. Dat is dus zeer interessant.

quote:
Als de Iran-deal voor onrust zorgt, dan het gebrek aan een deal zeker. Trump speelt weer de olifant in de porseleinkast. En daar bij opgeteld klopt er vrijwel niets aan wat hij zelf over de deal vertelt. Ik weet niet of hij doelbewust iedereen voorliegt of dat hij er gewoon geen fuck van snapt.
Maar Trump vertegenwoordigt wel het machtigste en sterkste land ter wereld. In ieder geval militair en economisch. Dus Iran, en Rusland, en wie dan ook kunnen roepen wat ze willen. Maar ook zij weten dat ze niet op kunnen tegen Amerika normaal gesproken. Zij weten dat ze dit keer wel met een president te maken hebben die wellicht de daad bij het woord voegt, dat verandert ook wel een beetje de houding van een dictator, of een dictatoriaal regime, die zijn eigen machtspositie evenmin al te veel op het spel wil zetten over zo'n conflict.

quote:
En daarbij vraag ik me af wat het gaat doen met de opties op een nucleair akkoord met Noord-Korea als Trump zich zo onbetrouwbaar toont door het enige andere nucleaire akkoord meteen op te blazen.
Dat is dan wel weer een terechte vraag. Maar eerst even kijken wat ze precies willen.
pi_178808538
Nieuwe NASA-directeur schrapt wens van Trump: het maanwagentje (NOS)
quote:
Maanonderzoekers zijn verbijsterd dat ruimtevaartorganisatie NASA plannen voor de bouw van een nieuw maanwagentje heeft afgeblazen. De Resource Prospector had naar elementen moeten gaan boren in de bodem van de maan, maar NASA trekt de stekker uit het project.

Resource Prospector zou het eerste Amerikaanse maanwagentje worden en de eerste maanlander van de VS sinds er in 1972 mensen rondliepen. Het zou ook de eerste keer worden dat de pool van het hemellichaam van dichtbij wordt onderzocht.

Met een grondboor zou de RP op zoek gaan naar bijvoorbeeld water of elementen als waterstof en zuurstof. Als daarvan voorraden op de maan worden aangetroffen, zou dat toekomstige bemande missies makkelijker maken, omdat NASA dan minder voorraden hoeft mee te sturen. "We zijn verbaasd en verontrust", schrijft een adviesgroep van de NASA aan de leider van de ruimtevaartorganisatie. "We begrijpen niet hoe NASA tot dit besluit is gekomen."

De onderzoekers wijzen erop dat president Trump juist heeft bepaald dat NASA zich op een bemande missie naar de maan moet richten, ook als mogelijke springplank naar Mars. Nieuwe kennis over de maan is daarvoor onontbeerlijk, oordeelt de adviesgroep.

Waarom het besluit is genomen, is niet duidelijk. In een reactie op het schrijven geeft NASA weinig details over het lot van de RP. Medewerkers hadden juist verwacht dat het karretje rond 2022 naar de maan zou worden geschoten: er is al vier jaar aan gewerkt en een prototype zou binnenkort beoordeeld worden.

De nieuwe NASA-directeur Jim Bridenstine (R) onderstreept dat sommige instrumenten van de RP voor andere maanmissies gebruikt kunnen worden, maar geeft verder weinig details. "NASA ontwikkelt een onderzoeksstrategie die past bij onze doelen op de maan. Daar past een serie robotmissie in. We zullen steeds grotere landers ontwikkelen, zodat we uiteindelijk een mens op de maan kunnen zetten."
pi_178808629
quote:
12s.gif Op zondag 29 april 2018 13:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou ja, lijkt me de normaalste zaak van de wereld om andere wereldleiders niet uit te schelden op Twitter. Het feit dat Trump dat eerst wel deed is absurd, niet dat hij het nu niet meer doet.
Vind jij het normaal dat Trump nu Kim ineens 'honorable' noemt? Ik niet.
pi_178808654
Ik wel. :P

Hooguit iedere 24 uur minstens 180 graden draaien... daar zou je toch zolangzamerhand aan gewend moeten zijn. :D
pi_178808668
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 13:47 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Vind jij het normaal dat Trump nu Kim ineens 'honorable' noemt? Ik niet.
Nee, maar ik vind het wel normaal dat hij hem niet meer beledigt. Want zoals gezegd vond ik dat echt totaal onpresidentieel en eigenlijk gewoon heel erg kinderachtig.
pi_178808689
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 13:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het wel normaal dat hij hem niet meer beledigt. Want zoals gezegd vond ik dat echt totaal onpresidentieel en eigenlijk gewoon heel erg kinderachtig.
Zijn inbellen bij Fox and Friends was dan weer niet totaal presidentieel. Maar goed, daar zal ook wel een briljante strategie achter zitten.
in a crowd you lose humanity
pi_178808823
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 13:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zijn inbellen bij Fox and Friends was dan weer niet totaal presidentieel. Maar goed, daar zal ook wel een briljante strategie achter zitten.
Dat was echt totaal bizar. Zo onsamenhangend en verward, en bovendien belastte hij zichzelf een keer of vier. Als ik zijn advocaat was zou ik er echt moedeloos van worden.
  zondag 29 april 2018 @ 13:58:57 #38
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178808935
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 13:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat was echt totaal bizar. Zo onsamenhangend en verward, en bovendien belastte hij zichzelf een keer of vier. Als ik zijn advocaat was zou ik er echt moedeloos van worden.
Het begon ook zo gek ... dat hij belde omdat zijn vrouw jarig was, maar dat hij verder geen cadeau had voor haar ... ja, een kaartje ofzo...
pi_178808961
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 13:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het begon ook zo gek ... dat hij belde omdat zijn vrouw jarig was, maar dat hij verder geen cadeau had voor haar ... ja, een kaartje ofzo...
Ik denk dat hij de verjaardag was vergeten en dat wilde verbloemen door het een paar keer heel duidelijk op nationale tv te zeggen. Dat vind ik wel prima in Trumps handelswijze passen.
pi_178808973
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 13:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat was echt totaal bizar. Zo onsamenhangend en verward
Dat idd. Als je uit jezelf zo begint te ranten, live op TV, dan wil het er bij mij echt niet in dat zijn 'diplomatieke acties' weloverwogen zijn. Je kunt zoiets prima voorbereiden en nog voordat er een serieuze vraag is gesteld ontspoort hij volledig.
in a crowd you lose humanity
pi_178809055
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 14:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat idd. Als je uit jezelf zo begint te ranten, live op TV, dan wil het er bij mij echt niet in dat zijn 'diplomatieke acties' weloverwogen zijn. Je kunt zoiets prima voorbereiden en nog voordat er een serieuze vraag is gesteld ontspoort hij volledig.
Het verschil is natuurlijk wel dat Trump bij zo'n interview echt maar wat aankloot naar eigen inzicht. Ten aanzien van beleid heeft hij nog wel adviseurs en medewerkers om hem te helpen.
pi_178809246
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 14:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het verschil is natuurlijk wel dat Trump bij zo'n interview echt maar wat aankloot naar eigen inzicht. Ten aanzien van beleid heeft hij nog wel adviseurs en medewerkers om hem te helpen.
in zijn tweets kloot hij ook maar aan naar eigen inzicht. Zoals de vrede in Korea al uitroepen voordat de onderhandelingen zijn begonnen.
in a crowd you lose humanity
pi_178809413
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 13:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het wel normaal dat hij hem niet meer beledigt. Want zoals gezegd vond ik dat echt totaal onpresidentieel en eigenlijk gewoon heel erg kinderachtig.
Natuurlijk, dat was het zeker. Maar als je dat vergelijkt met Trump's benadering richting Kim en de Noord-Koreanen is het duidelijk dat de verandering in retoriek een belangrijke concessie is richting Kim. Als hij een deel van de sancties wil wegonderhandelen, moet hij wel als een serieuze gesprekspartner gezien worden. Dat heeft hij nu al voor elkaar (voorheen was hij immers "little rocket man", nu is hij "honorable"), zonder daar zelf ook maar één concrete toezegging tegenover te zetten. Dat is winst voor Kim en helemaal gratis, een leuk cadeautje van Trump. Zijn bommengrot is hoe dan ook ingestort en de meeste experts zijn het er over eens dat ze inmiddels al beschikking hebben over nucleaire wapens, dus dat Kim zijn kernwapenprogramma opschort, kun je niet als toezegging zien.
pi_178809610
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 14:15 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat was het zeker. Maar als je dat vergelijkt met Trump's benadering richting Kim en de Noord-Koreanen is het duidelijk dat de verandering in retoriek een belangrijke concessie is richting Kim. Als hij een deel van de sancties wil wegonderhandelen, moet hij wel als een serieuze gesprekspartner gezien worden. Dat heeft hij nu al voor elkaar (voorheen was hij immers "little rocket man", nu is hij "honorable"), zonder daar zelf ook maar één concrete toezegging tegenover te zetten. Dat is winst voor Kim en helemaal gratis, een leuk cadeautje van Trump. Zijn bommengrot is hoe dan ook ingestort en de meeste experts zijn het er over eens dat ze inmiddels al beschikking hebben over nucleaire wapens, dus dat Kim zijn kernwapenprogramma opschort, kun je niet als toezegging zien.
Concessie? Dat doet Trump nu al de hele tijd in de diplomatie en met allerlei landen. En welke toezegging heeft Amerika precies gedaan dan, morgen net zo makkelijk kan er weer (bijna) oorlog worden gevoerd als Noord-Korea niet verandert, verder ben je niet zo op de hoogte want Noord-Korea heeft al enige tijd een kernwapen naar verwachting. Maar uiteraard kunnen we niks van Kim als toezegging zien. Kunnen we niks van Noord-Korea als stap vooruit zien. En uiteraard kunnen we nergens een positieve invloed van het Amerika onder Trump zien. Want? Trump. Dat is je enige argument dat je hier gebruikt. En het is een slecht argument best jammer dat je niet wat verder kunt kijken wat dat betreft in deze discussie bijvoorbeeld.
pi_178809964
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 14:21 schreef DeParo het volgende:

En uiteraard kunnen we nergens een positieve invloed van het Amerika onder Trump zien. Want? Trump. Dat is je enige argument dat je hier gebruikt. En het is een slecht argument best jammer dat je niet wat verder kunt kijken wat dat betreft in deze discussie bijvoorbeeld.
Ik kan inderdaad geen positieve invloed van Trump. Alleen al zijn houding en gedrag zijn een klap in het gezicht van iedereen die een beetje fatsoen in z'n donder heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178810077
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 14:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan inderdaad geen positieve invloed van Trump. Alleen al zijn houding en gedrag zijn een klap in het gezicht van iedereen die een beetje fatsoen in z'n donder heeft.
Fijn dat je toegeeft niet objectief te zijn maar het helpt de discussie ook niet echt he.
pi_178810587
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 14:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Concessie? Dat doet Trump nu al de hele tijd in de diplomatie en met allerlei landen. En welke toezegging heeft Amerika precies gedaan dan, morgen net zo makkelijk kan er weer (bijna) oorlog worden gevoerd als Noord-Korea niet verandert, verder ben je niet zo op de hoogte want Noord-Korea heeft al enige tijd een kernwapen naar verwachting. Maar uiteraard kunnen we niks van Kim als toezegging zien. Kunnen we niks van Noord-Korea als stap vooruit zien. En uiteraard kunnen we nergens een positieve invloed van het Amerika onder Trump zien. Want? Trump. Dat is je enige argument dat je hier gebruikt. En het is een slecht argument best jammer dat je niet wat verder kunt kijken wat dat betreft in deze discussie bijvoorbeeld.
Je bent weer lekker bezig mij woorden in de mond te leggen die ik niet gebruikt heb. Dit lijkt de enige manier te zijn waarop jij een discussie denkt te kunnen winnen.

Mijn punt is dat Trump concrete toezeggingen had moeten uitonderhandelen voordat hij akkoord ging met een ontmoeting. Zoals gebruikelijk is bij ontmoetingen tussen een Amerikaanse president en een regime zoals dat van Noord Korea. Nu geeft hij Kim erkenning en een internationaal podium terwijl er wellicht wel niets uitkomt. Dat is dus een cadeautje voor Kim en het stelt me teleur van iemand die zichzelf geschikt in "the Art of the deal" noemt. Alle andere dingen die je erbij haalt heb je zelf verzonnen.
pi_178813597
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 14:54 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je bent weer lekker bezig mij woorden in de mond te leggen die ik niet gebruikt heb. Dit lijkt de enige manier te zijn waarop jij een discussie denkt te kunnen winnen.

Mijn punt is dat Trump concrete toezeggingen had moeten uitonderhandelen voordat hij akkoord ging met een ontmoeting. Zoals gebruikelijk is bij ontmoetingen tussen een Amerikaanse president en een regime zoals dat van Noord Korea. Nu geeft hij Kim erkenning en een internationaal podium terwijl er wellicht wel niets uitkomt. Dat is dus een cadeautje voor Kim en het stelt me teleur van iemand die zichzelf geschikt in "the Art of the deal" noemt. Alle andere dingen die je erbij haalt heb je zelf verzonnen.
Kim erkenning en een internationaal podium, stel het draait uit op niets, dat is exact hetzelfde wat Kim ermee wint. Geen sancties opgegeven, geen nieuwe bondgenoten, en een boos Amerika en een boos China. Ja joh klinkt echt als een overwinning voor Noord-Korea. Ze moeten nog onderhandelen en daar is dit podium voor gemaakt. Kim stapt op dat podium om concrete stappen te zetten. Het mooie nou is juist dat ze gaan onderhandelen. En als je even snel het laatste nieuws kijkt zie je dat Kim een nucleaire testlocatie gaat sluiten.
pi_178814285
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 16:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kim erkenning en een internationaal podium, stel het draait uit op niets, dat is exact hetzelfde wat Kim ermee wint. Geen sancties opgegeven, geen nieuwe bondgenoten, en een boos Amerika en een boos China. Ja joh klinkt echt als een overwinning voor Noord-Korea. Ze moeten nog onderhandelen en daar is dit podium voor gemaakt. Kim stapt op dat podium om concrete stappen te zetten. Het mooie nou is juist dat ze gaan onderhandelen. En als je even snel het laatste nieuws kijkt zie je dat Kim een nucleaire testlocatie gaat sluiten.
Knap dat jij de intenties van Kim blijkbaar al weet, terwijl de meest gelauwerde Korea-kenners daar nog hun hoofd over breken. :')

Over die testlocatie; volgens de Chinezen is die sowieso niet meer bruikbaar want ingestort. Hoe dan ook heeft Kim gezegd de testlocatie 'niet meer nodig te hebben'. Poe hé, wat een toenadering zoekt hij dan dat hij die site wil sluiten. 8)7

2000, 2006, en met Carter: er zijn al heel vaak gesprekken geprobeerd en al die keren is het op niets uitgelopen. Hoop dat je het niet erg vindt dat ik skeptisch blijf, zeker aangezien Trump zich met de Irandeal als onbetrouwbare partner laat kennen in dit soort zaken.
pi_178814621
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 16:27 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Knap dat jij de intenties van Kim blijkbaar al weet, terwijl de meest gelauwerde Korea-kenners daar nog hun hoofd over breken. :')

Over die testlocatie; volgens de Chinezen is die sowieso niet meer bruikbaar want ingestort. Hoe dan ook heeft Kim gezegd de testlocatie 'niet meer nodig te hebben'. Poe hé, wat een toenadering zoekt hij dan dat hij die site wil sluiten. 8)7

2000, 2006, en met Carter: er zijn al heel vaak gesprekken geprobeerd en al die keren is het op niets uitgelopen. Hoop dat je het niet erg vindt dat ik skeptisch blijf, zeker aangezien Trump zich met de Irandeal als onbetrouwbare partner laat kennen in dit soort zaken.
Noord-Korea zet een concrete stap en dat is het nog niet ok :'). Of wellicht had je verwacht dat ze meteen hun hele arsenaal hadden gedemonteerd. Vergeet ook niet dat ze niets hadden moeten doen oo dit moment er. Dus ja zo kan je altijd wel blijven zeiken. Noord-Korea en Zuid-Korea hebben nu de intentie uitgesproken te denucleariseren en vrede te maken. Had Zuid-Korea daarvoor ook eerst concrete stappen moeten eisen? Wat een onzin.

Wel mooi die negatieve en ondermijnende reacties uit China aangezien Beijing gewoom buitensoel is gezet en geen vinger in de pao heeft. Dat wordt nog wat.

Als je eerdere jaren nog maar eens terughaalt weet jij ook prima dat de euforie en de uitspraken die nu worden gedaan, eveneens wat Kim publiekelijk doet en zegt, volslagen minder significant en concreet was dan deze gesprekken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')